(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.415 views
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:43:
[...]

Maar dan is allen het deel tussen de POP en de huisaansluiting open, of begrijp ik je verkeerd? UPC (of ik ;-) moet zelf zorgen dat de signalen vanuit hun hoofdkwartier in de POP komen, en moet dus tussen HQ en POP zelf voedende vezels laten leggen naast die van Reggefiber? Of kan UPC in de 'centrale controlekamer' van Reggefiber de UPC signalen laten inkoppelen op de voedende vezels?
Reggefiber heeft geen controlekamer. Reggefiber heeft ook geen netwerk in nederland. Alleen een heleboel kleine netwerken in alle plaatsen waar ze liggen. Jij (of UPC) hoeft alleen te zorgen dat de signalen in de CityPoP komen. Er zijn inmiddels veel partijen in Nederland die je daarmee kunnen helpen door Dark Fiber te verhuren van jouw HQ naar de cityPoP. Alleen het laatste stukje moet vaak nog worden bij gegraven, tenzij je die Dark Fiber van KPN huurt want die had er natuurlijk al 96 vezels naar toegelegd voor haar diensten. En dat je in alle PoP's die achter die CityPoP hangen apparatuur plaatst om je klanten van diensten te voorzien. Dus routers of DSLAMS of ISAMS of hoe ze ook maar genoend kunnen worden. Als het maar een apparaat is met een X aantal poorten waarop je klantaansluitingen kan patchen.
De verbinding tussen citypop en pops erachter is door Reggefiber geregeld middels een ring.

@Nick: Schokkend om te lezen hoe daar bij jou is omgegaan met glasvezel nieuwbouw. Reggefiber legt al wel een paar jaar glasvezel aan in projecten van meer dan 250 woningen, ook al hebben ze de omliggende plaats nog niet verglaasd. Minder was tot op heden nog niet rendabel omdat je er wel 1 complete nieuwe PoP moet neerzetten. En die zijn best duur...

Maar ik kan melden dat nieuwbouw nu wel is ontdekt als belangrijk fenomeen. Koppeling met aansluitingen.nl, eigen nieuwbouwdesk met telefoonnummer, apart van het hoofdnummer, actieve sales, etc...

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 25-09-2013 18:13 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Helder, dank voor deze uitleg!
Idd, wat Barre73 dus zegt. Dus UPC (of ieder die onafhankelijk van KPN diensten wil aanbieden) hoeft alleen maar te zorgen dat zijn/haar netwerk aansluiting vindt op de cityPoP en dat er apparatuur geplaatst wordt in de areaPoP's.

Het vezelpaar tussen areaPoP's en consument huur je dan als Dark Fiber van Reggefiber tegen een door de ACM gereguleerd tarief.

Alleen hoe dat dan in Portaal gebieden zit.... wat ik van Nick39 lees omtrent onderhoud aan de PoP's en omgang met nieuwbouw klinkt inderdaad behoorlijk schokkend en compleet niet in lijn met wat ik in Almere gezien heb. Klinkt meer als Portaal dat eigenlijk gewoon geen cent meer kwijt wil zijn aan dit gebeuren.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 25-09-2013 23:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:40:
Idd, wat Barre73 dus zegt. Dus UPC (of ieder die onafhankelijk van KPN diensten wil aanbieden) hoeft alleen maar te zorgen dat zijn/haar netwerk aansluiting vindt op de cityPoP en dat er apparatuur geplaatst wordt in de areaPoP's.

Het vezelpaar tussen areaPoP's en consument huur je dan als Dark Fiber van Reggefiber tegen een door de ACM gereguleerd tarief.

Alleen hoe dat dan in Portaal gebieden zit.... wat ik van Nick39 lees omtrent onderhoud aan de PoP's en omgang met nieuwbouw klinkt inderdaad behoorlijk schokkend en compleet niet in lijn met wat ik in Almere gezien heb. Klinkt meer als Portaal dat eigenlijk gewoon geen cent meer kwijt wil zijn aan dit gebeuren.
Klinkt meer als niet mogen http://www.nu.nl/economie...ard-tekort-derivaten.html

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:50
zxspectrum schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:12:
[...]

Had dit probleem ook, en de Telfort app werkt inderdaad wel goed, thx voor de tip.
Ik heb ook geprobeerd om de glashart app te verwijderen en opnieuw te installeren maar het probleem daarin blijft.

Grappig is wel dat in de Telfort app het XMS logo bovenin staat.
Welke versie is dat? De onderstaande?

https://itunes.apple.com/...nline-tv/id494736412?mt=8

Daarvan is er ook een iPhone versie, zou die dan ook werken?

Verwijderd

Nee, want is volgens mij Telfort versie voor ADSL en die gelijk aan KPN.

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Het is inderdaad de Telfort app voor glasvezel tv, degene die verder identiek lijkt aan de XMS app

sent from zxspectrum

eymey schreef op woensdag 25 september 2013 @ 23:40:

Maar dan moet dus andersom ook KPN gewoon toegang hebben tot de coax, en natuurlijk verzet men zich bij Ziggo/UPC zich behoorlijk daartegen.
Nu is het wel zo dat het Ziggo/UPC netwerk voor een groot deel bestaat uit opgekochte gemeentelijke netwerken,zoals ook hier in Leiden was, KPN heeft een deel van haar netwerk als voormalig staatsbedrijf,op kosten van de consument kunnen aanleggen hoewel beiden natuurlijk wel hopeloos verouderd waren en zijn "gerenoveerd", er zal dus wel een stukje compensatie tegenover moeten staan.
Maar goed, het schijnt nogal politiek gevoelig te liggen, maar je kan alleen over concurrentie praten als beiden ( de coax partijen en de glaspartijen ) onderling op elkaars netwerken kunnen opereren, het is natuurlijk ook allang niet meer allemaal coax wat er ligt, Ziggo/UPC hebben ook een hoop verglaasd dus het zou moeten kunnen.
Vervang het laatste stukje coax ook nog in glas en je hoeft je helemaal niet meer druk te maken over docsis3.
Uiteindelijk is dat denk ik toch waar het heen moet/zal gaan, of hoop ik nu op een wonder ?
Wat de pop hier betreft, iemand zal die mislukte straaljager die men een noodairco noemt en met spanbandjes op een dakje staat een keer zat zijn en dan vrees ik dat binnen niet al te lange tijd er een aantal personen zonder diensten zal zitten.
Dan kan gelijk de boel naar 1 gigabit omgezet worden. O-)
Tsja, ik zie niet in waarom een KPN of wie dan ook nog op Coax zou moeten willen zitten als je over FttH kan werken. Dat neemt zo veel technische hobbels en kunst- en vliegwerk weg.

Ik heb hier al vaker Cai Harderwijk aangehaald: Die hebben wel een zo veel mogelijk 'open' structuur, waarin iedere ISP die dat wil over DOCSIS diensten kan aanbieden aan klanten van Cai Harderwijk. Daarbij beheert CaiHWK het docsis platform en verder is het helemaal aan de ISP.

Die gaven overigens ook openlijk de beperkingen van DOCSIS en wat dit in praktijk kan betekenen aan. Inmiddels zijn ook zij geheel Harderwijk aan het verglazen (overigens naast Coax, dus niet ter vervanging van).

Maar als de grote Ziggo en UPC op den duur ook echt FttH gaan doen, dan zou dat kapitaalvernietiging zijn ten opzichte van alle investeringen die er gedaan zijn om DOCSIS te ontwikkelen en te perfectioneren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

eymey schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:47:
Tsja, ik zie niet in waarom een KPN of wie dan ook nog op Coax zou moeten willen zitten als je over FttH kan werken. Dat neemt zo veel technische hobbels en kunst- en vliegwerk weg.
Vanuit princiepe, beiden open netwerken,en zoals ik al zei is natuurlijk een groot deel van het coax al verglaasd.
Het mag dan coax heten,maar dat is het allang niet meer.
En het zal voor beide partijen een stuk goedkoper zijn als men dat laatste stuk ook kan verglazen,veel goedkoper als parallel aangelegde netwerken,hier ligt nu een geul met de Ziggo vezel naar de wijkpop en 20 cm verder ligt de Reggefiber vezel.
Geen vraagtrajecten meer nodig.
Als ik ga zeggen, watermaatschappij 1 heeft overal een pijp liggen,maar nu wil watermaatschappij 2 ook overal een waterpijp gaan neerleggen,met transportleidingen kompleet.
Dan zegt iedereen,die zijn gek,maar dat is nu wel met de glasfiber.
Reggefiber doet nu vraagtrajecten in gebieden om een glasvezel neer te leggen,die er al ligt van de concurrent.
Vergunningen aanvragen voor graven,boringen,terwijl echt zoals hier in een denkbeeldige sleuf van 50 cm breed 2 vezelkabels liggen.
KPN zou al die losse netwerkjes kunnen vergeten, en vanaf de citypops van de kabelbedrijven door kunnen gaan,dan hebben ze het stukkie coax naar de consument niet meer nodig,zeker als met dat kleine stukkie ook verglaasd,lijkt me stukken goedkoper dan alles parallel opnieuw aan te moeten leggen.
Ik vind water, gas en elektra wel wat anders dan telecom. Water, gas en electra is eigenlijk altijd hetzelfde (gestandaardiseerde) product. Dat men bij gas en electra wel heeft gemeend die markt open te moeten breken is leuk voor de consument, maar het is allemaal 'wholesale' wat er ergens het net in wordt gegooid.

Bij telecom ligt dat toch wel anders omdat er ook gewoon echt verschillen in topologie van het medium zijn, verschil in methodes van transport over dat medium, verschil in diensten, etc.

Verder blijf je met de huidige topologie van de kabelaars nog steeds met het probleem zitten dat het medium gedeeld wordt met huishoudens. De coax aansluiting in jouw huis komt niet overeen met 1 eindpunt in de wijkcentrale. Nee, 1 eindpunt in de wijkcentrale komt overeen met tientallen huisaansluitingen in jouw buurt.

Dat het grootste deel van de kabelnetwerken ook al glas is zegt in deze context dus 0,0. Grootste gedeelte van dat glas de wijk in is na de hub nog steeds 'gedeeld' (lees: 1 frequentiebereik dat alleen optisch de wijk in wordt gestuurd omdat dat minder verlies geeft en minder energie kost dan met splitters en versterkers).

Concreet houdt dat in dat je nog steeds niet jouw coax aansluiting kan 'patchen' op die van UPC en die van je buren op Ziggo. Wat met de topologie van het glas van Reggefiber dus wel kan.

Om bij coax een complete scheiding op de fysieke laag te krijgen zou iedere partij die op coax wil concurreren z'n glasvezelnetwerk tot in iedere straatkast moeten brengen zodat de individuele huisaansluitingen op de aanvoersplitter van die provider gestoken kan worden. Oftewel, nog steeds dubbele infra.

Of, zoals Cai Harderwijk dus deels deed (waar ze dus door uitrol FttH ook weer van af stappen) beheerder zijn van de 'frequentieruimte' of de 'ruimte op de DOCSIS laag' en iedere concurrent een stukje toebedelen.

Nick, je doet nu net alsof dat laatste stukje coax naar de woning maar een klein stukje is. Maar de wijkcentrale waar nu glasvezel heen loopt in een gebied van bijvoorbeeld Ziggo kan ook maar zo ruim duizend woningen bedienen volgens mij. En dan moet er nog wel heel veel glas gelegd worden. In dat opzicht vind ik het niet zo heel erg parallel wat nu gebeurt. Ik zie wel eens een aanlegproject van Reggefiber :-) en geloof me, je komt maar weinig kabel-glas tegen in de sleuven. Wel heel veel kabelkoper, om het zomaar even te noemen.
Die last-mile is vaak volgens mij ook echt een mile. En dan nog: Er loopt glasvezel naar een wijkcentrale maar die dingen zijn veel te klein om alle potentiele glasvezels van de achterliggende woningen te kunnen herbergen. Het zijn ook gewoon straatkasten, zij het wat groter dan de versterkers.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
eymey schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:15:
[...] Bij telecom ligt dat toch wel anders omdat er ook gewoon echt verschillen in topologie van het medium zijn, verschil in methodes van transport over dat medium, verschil in diensten, etc...
Als de Netflix, Google TV, Apple TV etc. etc. -achtige diensten over een aantal jaar echt volwassen gaan worden dan heb je genoeg aan een dikke internetpijp en boeit de rest allemaal niet meer...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

TV-on demand... Uitzending gemist nog voordat je em gemist hebt zeg maar :-)

• Fiber
Toch zal dat allemaal nog wel een tijdje duren. Veel mensen, waaronder ikzelf, zijn op de een of andere manier toch nog te veel gehecht aan het ouderwetse tv kijken met vaste programma's op vaste tijden. Acht Uur Journaal, Studio Sport, Goede Tijden, The Voice, etc. etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:34:
Nick, je doet nu net alsof dat laatste stukje coax naar de woning maar een klein stukje is. Maar de wijkcentrale waar nu glasvezel heen loopt in een gebied van bijvoorbeeld Ziggo kan ook maar zo ruim duizend woningen bedienen volgens mij. En dan moet er nog wel heel veel glas gelegd worden. In dat opzicht vind ik het niet zo heel erg parallel wat nu gebeurt. Ik zie wel eens een aanlegproject van Reggefiber :-) en geloof me, je komt maar weinig kabel-glas tegen in de sleuven. Wel heel veel kabelkoper, om het zomaar even te noemen.
Die last-mile is vaak volgens mij ook echt een mile. En dan nog: Er loopt glasvezel naar een wijkcentrale maar die dingen zijn veel te klein om alle potentiele glasvezels van de achterliggende woningen te kunnen herbergen. Het zijn ook gewoon straatkasten, zij het wat groter dan de versterkers.
Ik ken de kasten wel, maar een wijkpop kwam hier gewoon op een aanhanger aanzetten, prefab.
Idem voor het uit de krachten gegroeide KPN wijkknooppunt, ik zeg ook niet dat het simpel is,maar toch altijd wel goedkoper dan die lokale netwerkjes plus dat dan nieuwbouw gelijk kan worden bediend, in een ideale wereld he, ik begrijp best dat dit zo niet gewoon kan,maar met wat onderlinge samenwerking..maar goed het blijven concurrenten,we weten niet wat er volgende maand/kwartaal gebeurt met KPN, vinden we zometeen een mexicaantje in een loopgraaf ?
In deze wijk is het hele Ziggo netwerk op de schop gegaan en is veel verglaasd tot en met de straatkosten aan toe, de wijkkasten zijn leeggehaald,misschien haal ik daarom mijn snelheid wel.
@Eymey ook glasvezel heeft een overboeking en bij diverse pops kan gewoon de vezel naar het huis er niet meer in,de racks zitten vol, dus meer vezels dan aansluitpunten in de wijkpop, lees maar terug naar de post van operatortje en er zijn bij lange na niet zoveel ipnummers vrij als dat er aansluitingen zijn.
@Fiber:
Hier ook hoor, 6 uur journaal, lingo,kinderen geen bezwaar, 8 uur journaal en dan een keuze uit een van de commerciele zenders.
Mijn tv is dan wel een smart tv,Facebook en Twitter en Netflix er rechtstreeks op, maar ik gebruik dat nooit.
Maar dat kan natuurlijk ook. Dat bedoelde ik hierboven. Dat je op het moment dat jij dat wil (vanaf 20:00 uur bijvoorbeeld) het achtuurjournaal kan bekijken via je Google TV of zo..

Ben alleen bang dat het nog heel lang kan duren voor zoiets bestaat want reclames worden dan een stuk lastiger.. Of je krijgt verplicht vier reclames ervoor waar je niet doorheen kan spoelen..

En zonder reclames bestaat er ook geen commerciële televisie.

Nick39 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:21:
[...]

In deze wijk is het hele Ziggo netwerk op de schop gegaan en is veel verglaasd tot en met de straatkosten aan toe, de wijkkasten zijn leeggehaald,misschien haal ik daarom mijn snelheid wel.
@Eymey ook glasvezel heeft een overboeking en bij diverse pops kan gewoon de vezel naar het huis er niet meer in,de racks zitten vol, dus meer vezels dan aansluitpunten in de wijkpop, lees maar terug naar de post van operatortje en er zijn bij lange na niet zoveel ipnummers vrij als dat er aansluitingen zijn.
nooit.
Dat bij jou Ziggo de glasvezel verder heeft doorgetrokken is wel een goede stap. Dat zal zeker schelen in jouw snelheid denk ik.
Maar wat je over overboeking zegt klopt toch echt niet. Voor de portaal netwerken misschien wel, maar dat kunt je met goed fatsoen geen PoP's noemen, maar een Reggefiber PoP kent juist onderboeking. Er worden meerdere reserves aangehouden op het passieve deel (voor nieuwbouw in de wijk). Dus elke woning heeft vezels naar de PoP en in de PoP is er voldoende rackspace voor operators om klanten op aan te sluiten. Of je moet hele oude DSLAMS gebruiken waar maar 256 aansluitingen op passen. Maar KPN is net overgestapt op nieuwe die iets groter zijn maar wel 512 aansluitingen per DSLAM kunnen herbergen.
En qua IP nummers... tja, over op IPv6 zou ik zeggen, dan heb je nummers zat. Dat probleem heeft elke provider, ook Ziggo. Is niet glasvezel gebonden.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Fiber schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:47:
[...]

Als de Netflix, Google TV, Apple TV etc. etc. -achtige diensten over een aantal jaar echt volwassen gaan worden dan heb je genoeg aan een dikke internetpijp en boeit de rest allemaal niet meer...
Precies! Over-the-top content services gaan het helemaal worden in de toekomst. Volgens mij is Sony ook al bezig met een dergelijke TV-dienst op het nieuwe PS4 platform.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• ambilight
eymey schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:47:

[knip]

Maar als de grote Ziggo en UPC op den duur ook echt FttH gaan doen, dan zou dat kapitaalvernietiging zijn ten opzichte van alle investeringen die er gedaan zijn om DOCSIS te ontwikkelen en te perfectioneren.
Ik heb hier al een aantal malen eerder de mogelijkheid geopperd voor kabelboeren om de last mile via het glasvezelnetwerk te overbruggen voor het aanbieden van hun diensten. Volgens mij zijn de kabelaars ook één van de weinige partijen in NL die mogelijkheden hebben om overal apparatuur in PoPs te plaatsen en te onderhouden.

Op dit moment ligt nog niet overal glas, dus blijft de kabel nog wel even relevant en dat rechtvaardigd waarschijnlijk ook de investeringen in DOCSIS 3.x. Maar als iedereen straks naar (U)HD VoD (over-the-top) content kijkt, ook voor passieve TV, zal de kabel m.i. uiteindelijk tekort schieten qua bandbreedte.

Ik snap daarom het geneuzel op glas met relatief lage internetsnelheden en matige TV-streams niet zo. Men kan de toekomstige kabel nu al voorbij streven. Tomorrow's Technology Today. Scheelt volgens mij ook in de moeite die men moet doen om die 30% belangstelling te halen. Het zal ongetwijfeld wel met marketing te maken hebben. En met de stellige overtuiging dat 640kB geheugen voor iedereen meer dan genoeg genoeg is.

• ambilight
Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:21:

Ben alleen bang dat het nog heel lang kan duren voor zoiets bestaat want reclames worden dan een stuk lastiger.. Of je krijgt verplicht vier reclames ervoor waar je niet doorheen kan spoelen..

Je kunt abbo's introduceren met en zonder reclame. Hoe meer je betaalt, hoe minder reclameminuten. Net als bij fileshares: korter wachten en/of sneller downloaden = meer betalen.

Uitzending gemist doet nu trouwens ook al reclames die je niet kunt skippen. Ik stoor me er niet aan, zolang er maar een beetje variatie in zit. En ze mogen van mij ook reclames best meer persoonlijk afstellen. Ik kijk als techneut liever 1 minuut reclame met leuke electronica gadgets dan één ad van 10sec over poepluiers.

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:27:
[...]

En qua IP nummers... tja, over op IPv6 zou ik zeggen, dan heb je nummers zat. Dat probleem heeft elke provider, ook Ziggo. Is niet glasvezel gebonden.
Hoe wil dat doen met ze allen achter de NAT voor ipv4?

Ik heb zelf een VPS met een ipv6 adres en ipv4 via NAT maar de prijs is maar 3 euro per jaar. (ik gebruik heb om via ffmpeg NASA streams op te nemen)

code:
1
2
3
You have been assigned a range of 20 ports along with your NAT IPv4 address.
The ports are based on the last octet of your IP.
example: 10.10.10.33 has the following port range forwarded: 3301 - 3320

Voor bovenstaande service betaal je geen normale prijs. En hetzelfde geldt voor internet providers omdat het grootste deel van het verkeer via de NAT loopt (moet) en verder kun je zelf geen poorten meer openen. Neem bijv usenet niet voorbereid voor ipv6 m.u.v XS4all.
Mijn eigen website heeft ook ipv6 maar als je ziet hoe weinig mensen daar gebruik van maken 1 tot 2%.

Want dan krijg je dit zoals Kickxl (Concepts) dat heeft gedaan

https://gathering.tweaker...ages/1540083/last//kickxl

De eerste provider die dit gaat doen verliest gewoon klanten.

Of willen jullie een vast ipv6 adres i.p.v een ipv4 adres?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2013 20:55 ]

Fiber schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:01:
Toch zal dat allemaal nog wel een tijdje duren. Veel mensen, waaronder ikzelf, zijn op de een of andere manier toch nog te veel gehecht aan het ouderwetse tv kijken met vaste programma's op vaste tijden. Acht Uur Journaal, Studio Sport, Goede Tijden, The Voice, etc. etc.
Idd. Ik ben ook nog steeds trouw kijker en volger van series of bepaalde specifieke programma's op het moment dat ze volgens het uitzendschema komen.

Overigens neem ik ze wel ook altijd op zodat, als ik ze mis, ik ze in betere kwaliteit kan terug zien dan via gemist diensten :)
Nick39 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:21:
[...]

Dat ook glas- en adslboeren nog overboeking hebben op de totale bandbreedte qua aantal huisaansluitingen versus capaciteit op de uplink naar de backbone wil ik zeker geloven. Maar zoals Barre73 al aangeeft is er op de lokale Reggefiber netwerken, dus de passieve verbindingen in de area-PoP's maar ook de verbindingen van de area-PoP's met de city-PoP juist een onderboeking.

En dat is een belangrijk verschil met de kabel, waar ook op de last mile verbinding 'overboeking' zit in de vorm van potentieel te weinig downstreams en upstreams op een bepaald segment.

En verder wat Barre73 zegt: Je kan de Portaal PoP's, ookal heb jij daar verder helaas niets aan, niet vergelijken met volwaardige Reggefiber PoP's.

Maar goed, over die vorm van overboeking die jij aanhaalt had ik het in mijn eerdere post eigenlijk ook niet. Ik haalde dat 'gedeelde medium' aan om te illustreren waarom het open breken van "de kabel" technisch veel gecompliceerder is dan het open netwerk van Reggefiber.

En dat komt dus omdat je bij coax in 1 wijk of straat niet op huisaansluiting kan differentieren op welke netwerk operator deze ge-patched zit. Er is geen 1 op 1 relatie tussen de huisaansluiting en een aansluiting in de wijkhub.

Zelfs met de glasvezel die bij jou tot aan de straatkast loopt heb je kans dat er waarschijnlijk maar 1 vezel naar de wijkhub loopt (of een grotere kast verderop) waar in de straatkast alle signalen van de coax aansluitingen worden geaggregeerd en optisch verder gezonden. In dat geval heeft Ziggo dit puur gedaan om (heel verstandig overigens) te besparen op versterkers. Maar dan nog steeds heb je helaas geen point to point verbinding met een 'switch' in de wijkhub en kan je concurrentie dus nog steeds alleen maar op layer2 netwerkniveau of hoger.

Vergelijking: Als je in de huidige situatie 'de kabel' wil open breken, dan moet de lokale Ziggo of UPC netwerk-operator spelen richting ISP's die wholesale netwerk access afnemen van Ziggo of UPC. Een beetje hetzelfde als WBA van KPN dus.

[ Voor 66% gewijzigd door eymey op 26-09-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
gaat kpn itns ook direct peeren met netflix?

nieuws: Netflix rolt hogere bandbreedte uit naar alle gebruikers

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

Nakebod

Nope.

Volgens mij doen ze dat al? Op mijn TV met de Netflix applicatie heb ik Super HD als kwaliteit.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:15:
Op mijn TV met de Netflix applicatie heb ik Super HD als kwaliteit.
Nou ben ik toch benieuwd... >:)

Velen zeiken de HD kwaliteit van KPN IPTV af en roepen om het hardst dat de kabelboeren veeeeeeel beter zijn met HD TV.
Maar hoe zit het dan met dit so-called 'Super HD' van Netflix? Of is dat ook een geupscaled (marketing kretelogie) semi HD gebeuren?

Kan iemand dat vergelijken?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-10 16:08
Jullie staren je volgens mij te blind over wat HD is en wat niet. De term 'HD' betekent in feite niks anders dan dat het een digitaal signaal met minimaal 720 verticale lijnen is. Bandbreedte, codec en dergelijke doen niks af aan het feit dat het allemaal HD is. Dat er allerlei marketingtermen bedacht worden om onderscheid te maken in de kwaliteit van de HD-streams is leuk, maar zegt in feite niks en heeft ook zeker geen officiële status.

Zo is een TV HD ready als deze een 720p signaal via component of HDMI accepteert.

[ Voor 8% gewijzigd door Luuk1983 op 27-09-2013 10:37 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ehtweak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:28:
[...]

Velen zeiken de HD kwaliteit van KPN IPTV af en roepen om het hardst dat de kabelboeren veeeeeeel beter zijn met HD TV.
Maar hoe zit het dan met dit so-called 'Super HD' van Netflix? Of is dat ook een geupscaled (marketing kretelogie) semi HD gebeuren?

Ik heb weinig te klagen over de kwaliteit van Netflix. Netflix streamed in 1080p, met een maximale stream van 7Mbit/s.
Nu hoeft dat niet direct te betekenen dat het een goede kwaliteit is zoals Luuk1983 ook al zei, maar de kwaliteit vind ik meer dan acceptabel. Dus de codec/bitrate/compressie/etc is goed in verhouding :P
Ik denk dat het niets/niet veel onder doet t.o.v. de KPN HD streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ehtweak meer bedoelt te stellen als punt, is dat menigeen de 7 mbit HD streams van KPN afzeikt als pure bagger, slecht, etc. Terwijl iedereen wel weer reikhalzend uit kijkt naar dat zogenaamde "Super HD" van Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar realtime encoding van KPN moet doen, is wat anders dan de "Super HD" van Netflix. Omdat bij Netflix de encoding niet in realtime moet heeft de video bij gelijke bitrate altijd een betere beeldkwaliteit (andere instellingen in het codec bijv h264 profiel mogelijk). Bij usenet download is dat ook zo.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maybe, maar daar komt dan wel bij kijken dat KPN geregeld weer nieuwe encoders in gebruik neemt (met zwaardere CPU's) waardoor het ook daar dus steeds beter wordt.

Let wel, natuurlijk zie ik nog liever gisteren dan morgen dat KPN gewoon re-encoding in z'n geheel schrapt. Maar ook op gebied van realtime encoding staat de techniek niet stil....

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 27-09-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een zwaardere CPU in de encoder heeft dan inderdaad voordelen. Maar je kunt natuurlijk van de gelijke bitrate voor een betere kwaliteit gaan.

Ik denk niet dat KPN ieder jaar zijn complete encoderpark vernieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb iig uit betrouwbare bron vernomen dat dit eind vorig jaar/begin dit jaar nog gebeurd is.

Terwijl het in 2010 (toen ik nog bij Tweak zat en op het KPN-forum nog geen ban had) ook al speelde dat men bezig was encoders te vernieuwen en te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nakebod schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:52:
[...]

Ik heb weinig te klagen over de kwaliteit van Netflix. Netflix streamed in 1080p, met een maximale stream van 7Mbit/s.
Nu hoeft dat niet direct te betekenen dat het een goede kwaliteit is zoals Luuk1983 ook al zei, maar de kwaliteit vind ik meer dan acceptabel. Dus de codec/bitrate/compressie/etc is goed in verhouding :P
Ik denk dat het niets/niet veel onder doet t.o.v. de KPN HD streams.
Ik klaag dus wel. Overdag is het geen probleem, 's avonds stort bij mij rond 19.30-20.00 uur de performance volledig in, tot een uur of 23.00 en kan ik met goed fatsoen geen netflix bekijken.
En ja, er draait niets op dat moment, alle interne factoren heb ik inmiddels al uitgesloten.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10 15:52

Sagat

Is pappa x2!

Barre73 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 18:21:
Je kan je afvragen in hoeverre er nog vraag is naar commerciele tv. Nu nog genoeg, maar over 5 jaar, of 10 of 15? Ik hoorde/las laatst iets over wat er op zaterdag morgen werd uitgezonden en dat dat allemaal herhalingen etc was. En toen gaf iemand anders aan. Er is geen geld meer voor nieuwe content.

Ik geloof dat dit alleen maar erger zal worden. Mensen die nieuws willen kunnen dat ook on demand krijgen via nu.nl of hun regionale krant (al dan niet digitaal) dus zelfs het machtige nos journaal is niet meer heilig. Voetbal kan je per wedstrijd kijken etc etc (ik geef gelijk toe dat ik me studiosport op zondag avond niet kwijt wil, en vele met mij verwacht ik.........maar niets is voor altijd.......toch?)

Hoewel netflix veel niet heeft, heeft het ook veel wel. Zelfs series die ik op dvd heb kijk ik erop....want het is wellicht in HD, je hoeft je geen zorgen te maken over ondertitels (ik importeerde vroeger veel), of dvd's met krasjes, of zoeken naar dvd's.......hij houdt zelfs bij wat je wel en niet gezien hebt!

Zolang het nog makkelijk kan zal ik echt af en toe nog wel een recent filmpje binnenhalen, maar tv on demand icm met netflix voorziet zeer veel van mijn behoeften op tv gebied. Misschien wel interessant voor een pol. kan tv on demand & vod klassieke tv vervangen?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
eymey schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:54:
Ik heb iig uit betrouwbare bron vernomen dat dit eind vorig jaar/begin dit jaar nog gebeurd is.

Terwijl het in 2010 (toen ik nog bij Tweak zat en op het KPN-forum nog geen ban had) ook al speelde dat men bezig was encoders te vernieuwen en te tweaken.
Puur uit interesse: hoe kom jij aan een ban op het KPN forum??

Verder worden bij KPN regelmatig encoders vervangen door nieuwere versies. Maar bij overstappen op een nieuwe versie begint men eerst bij de weinig bekeken kanalen zodat ze de performance en kwaliteit eerst kunnen monitoren. Pas als alles stabiel werkt kijken ze naar de top 10 kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
In de Apple App Store is de update van de Glashart Media applicatie voor iOS 7.0 beschikbaar.

Deze update biedt ondersteuning voor iOS 7.0 waarmee het probleem van de Live TV beelden die alleen in Protrait te bekijken waren is opgelost (Live TV beeld kan weer, als van ouds, geroteerd worden tussen Portait en Landscape weergave).
Tevens biedt deze opdate ondersteuning voor tablets met een Retina display

[ Voor 68% gewijzigd door denan op 29-09-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:29:
[...]

Puur uit interesse: hoe kom jij aan een ban op het KPN forum??

Verder worden bij KPN regelmatig encoders vervangen door nieuwere versies. Maar bij overstappen op een nieuwe versie begint men eerst bij de weinig bekeken kanalen zodat ze de performance en kwaliteit eerst kunnen monitoren. Pas als alles stabiel werkt kijken ze naar de top 10 kanalen.
Dat was op www.ipbforum.nl.

Men vond mij daar blijkbaar te 'lastig' terwijl ik gewoon kritische vragen stelde (wel op mijn soms misschien wat stellige manier). Ik ben ge-banned toen ik nog bij Tweak zat, maar zelfs op mijn huidige Lijbrandt IP heb ik een ban (terwijl ik via Lijbrandt hoogstens een keer ben ingelogd om te proberen of dat weer kon, zonder verder te posten).

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:01:
Wat ehtweak meer bedoelt te stellen als punt, is dat menigeen de 7 mbit HD streams van KPN afzeikt als pure bagger, slecht, etc. Terwijl iedereen wel weer reikhalzend uit kijkt naar dat zogenaamde "Super HD" van Netflix.
Mee eens, KPN noemt het HD+, netflix Super HD, het wordt tijd dat iedereen zich eens houdt aan de standaarden ipv van nieuwe standaarden verzint.....
Ach, ik zou niet weten waarom. Zolang je maar in gedachten houdt dat het een 'productnaam' is of desnoods een 'marketingnaam'.

Zoals al eerder hier door anderen uitgelegd, is "HD" sowieso een verzamelnaam voor alles wat 720p is of hoger. Zelfs het nieuwe 4k kan je onder de noemer "HD" schuiven (ookal wordt dat dan weer vaak ultra-HD genoemd).

KPN had nou eenmaal al "HD" en moest dus iets bedenken om te differentieren in streams. Netflix zal ook zo z'n overwegingen hebben gehad om het Super HD te noemen. BV. om het streampje met dezelfde resolutie met hogere bitrate een naampje te kunnen geven.

Voor de div. resoluties binnen HD hebben we gewoon 720p, 1080i/p, 4k, etc. Codecs zijn ook standaarden.

Alleen in bitrates zit dus, al naar gelang het te gebruiken medium en de mogelijkheden daarvan, verschil. En het maakt dus ook nog wat uit of de encoder realtime moet werken (zoals bij TV) of op de hoogste kwaliteitssetting ook op de helft van de afspeelrate mag werken (bij Bluray of VoD).

En tsja, voor bitrates en encoder gebruik bestaat geen aanduiding, gewoon omdat de gemiddelde consument daar niets mee te maken heeft. Die kijkt alleen of hij het beeld mooi vindt of niet.

Ik ken werkelijk zeer veel mensen die dik tevreden zijn met het KPN HD beeld op hun 40 inch plasma of LCD TV. Ze zien misschien wel dat UPC beter is, maar niet voldoende om dat leading te laten zijn.

• ehtweak
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:24:
Ik ken werkelijk zeer veel mensen die dik tevreden zijn met het KPN HD beeld op hun 40 inch plasma of LCD TV.
Idd. We zijn er dik tevreden mee.
En ik heb het een maand naast elkaar kunnen vergelijken, op dezelfde 40" SmartTV. Kwestie van switchen van de ene input (CI+ kaartje van UPC) naar de andere (HDMI VIP1853 box).
We konden geen noemenswaardige verschillen ontdekken in scherpte.
WEL verschillen in stabiliteit, zapsnelheid, ontbreken van blokjes en authenticatie geneuzel, ten faveure van IP-TV. :Y
eymey schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 01:24:
Ze zien misschien wel dat UPC beter is, maar niet voldoende om dat leading te laten zijn.
Juist in tegendeel. ;)

En dan praten we alleen nog maar over het TV signaal, laat staan de veel grotere verschillen op klantenservice, facturerings/administratief-, VoIP- of interpret gebied. :9

Mooie Plaatjes   

• Fiber
Sagat schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:12:
[...] Je kan je afvragen in hoeverre er nog vraag is naar commerciële tv. Nu nog genoeg...

[...] Misschien wel interessant voor een pol. kan tv on demand & vod klassieke tv vervangen...?
Voorlopig zijn er nog kijkers zat voor programma's als The Voice, Ik hou van Holland, Wie ben ik en Expeditie Robinson. Zolang dat niet dramatisch verandert en ook de reclame inkomsten nog op peil blijven zal de commerciële tv gewoon blijven uitzenden.

Ik denk dat het ook niet zo zeer of/of gaat worden, maar veel meer en/en, waarbij het aandeel voor on demand wel langzaam zal groeien.

ehtweak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:44:
[...]

En ik heb het een maand naast elkaar kunnen vergelijken, op dezelfde 40" SmartTV. Kwestie van switchen van de ene input (CI+ kaartje van UPC) naar de andere (HDMI VIP1853 box).
WEL verschillen in stabiliteit, zapsnelheid, ontbreken van blokjes en authenticatie geneuzel, ten faveure van IP-TV. :Y

[...]

Juist in tegendeel. ;)

En dan praten we alleen nog maar over het TV signaal, laat staan de veel grotere verschillen op klantenservice, facturerings/administratief-, VoIP- of interpret gebied. :9
Voor de vergelijking is het dan wel zo eerlijk om aan te geven dat jij helemaal aan de buitenzijde, en in het oudste deel van de stad woont en dat het UPC signaal gewoon niet genoeg versterkt wordt om het fatsoenlijk door te geven. En blijkbaar was het te kostbaar om dat op korte termijn aan te passen toen duidelijk werd dat Reggefiber bij jullie ging aanleggen.

Er zijn natuurlijk genoeg mensen die dichterbij de wijkcentrales wonen en die geen last hebben van die UPC storingen.

ehtweak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:28:
[...]

Netflix is geen tvstream maar een internet stream,het wordt dus niet door een encoder gehaald door KPN/Ziggo?whatever en niet "afgeknepen".
Netflix heeft wel zelf een onderscheid: indien Netflix wordt afgespeeld via een android app op een tvstick,tablet enz.. krijg je een mindere stream.
Wordt Netflix afgespeeld via een playstation of tv met ingebouwde app, dan krijg je de HD stream.
Maar die komt dus niet via een aminobox,tenzij KPN besluit het mede als een tv abonnement te introduceren.
Als je netflix activeerd, bij mij heb ik dus 2 opties, via de netflix app in de samsung tv, geen android app dus volledige bandbreedte of in mijn Playstation 3 dan vraagt ie om mijn mailadres, een wachtwoord en daarna om creditcard gegevens.
De streams spelen dus af zonder tussenkomst van Ziggo/UPC of KPN.
Het gaat natuurlijk wel van je internet bandbreedte af.
ehtweak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 08:44:
[...]

[...]

Juist in tegendeel. ;)

Over die ervaringen van administratie praat ik maar niet eens, als UPC slechter is dan XMS dan moet het heel bar zijn, ontving ik vorige week nog een factuur die naar 0.00 was gebreid, per mail kreeg ik een factuur waarop ik nog 17 euro teveel had betaald en die ik dus terug kreeg, en vandaag krijg ik een brief dat men nog ruim 100 krijgt en dat er nu 10 euro administratiekosten bij komen.

Wat het geneuzel van authenticatie, blokjes en whatever betreft, ik had al gezegd, dat moet je niet als nadeel van CI+ zien maar als een nadeel van UPC. (of je interne bekabeling)
Blokjes en andere ellende komen niet van het CI+ gebeuren, die zitten al in het signaal en als dat rot is dan kan je dvb-c decoder in je tv niet toveren.
Ziggo heeft voor de SMiT modules ( geen idee of dat ook voor de neotion opgaat, ik heb alleen SMiT) een update waardoor je die hele authenticatie melding niet meer krijgt.
Gewoon updaten vanuit je tv, het zapt sneller en geen rommel in je beeld.
Niets te maken met CI+.
In het begin had ik ook blokjes, op een binnenkabel van 15 meter, alles vervangen voor Hirschmann splitters, Hirschmann retourgeschikte versterker,kabelkastjes vervangen voor Hirschmann kastjes, F-connectors en het signaal ging van 33% met een regelmatig oplopende BER waarde naar 95% met een stabiele BER waarde van 0.
Daar kan ik Ziggo heel moeilijk achteraf de schuld van geven of gaan vergelijken met een KPN signaal dat over een heel andere bron binnenkomt.
Mijn buurman vond het signaal van KPN ook vele malen beter, ga ik eens kijken, Gamma kabel van 6 mm, geen dubbele afscherming,in een lus achter de bank, een coax "eitje" als koppelstukje en een plastic driehoekje als splitter, kabel compleet met aangegoten en niet afgeschermde pluggen en een bouwmarkt versterker aan het eind die het halve spectrum ondersproeide, dat ligt natuurlijk niet aan Ziggo en dat kun je zeker niet vergelijken.

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:11:
[...]

Voor de vergelijking is het dan wel zo eerlijk om aan te geven dat jij helemaal aan de buitenzijde, en in het oudste deel van de stad woont en dat het UPC signaal gewoon niet genoeg versterkt wordt om het fatsoenlijk door te geven. En blijkbaar was het te kostbaar om dat op korte termijn aan te passen toen duidelijk werd dat Reggefiber bij jullie ging aanleggen.
Zeker.
Maar daarom werd ik ook altijd zo kotsmisselijk en pissed van die reclames van UPC die je maar in de bus kreeg, van 'op de toekomst voorbereid'. Rot toch op met die onzinpraat als je voor je huidige klanten niet eens een beetje service kunt verlenen en/of eerlijke voorlichting kunt geven.
En dat is iets, daar heb ik, in mijn geval, Xs4all nog nooit op heb kunnen betrappen. Dat ze me iets beloofden wat ze niet waar konden maken. Eerder in tegendeel :X

Mooie Plaatjes   

ehtweak schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 13:27:
[...]

Zeker.
Maar daarom werd ik ook altijd zo kotsmisselijk en pissed van die reclames van UPC die je maar in de bus kreeg, van 'op de toekomst voorbereid'. Rot toch op met die onzinpraat als je voor je huidige klanten niet eens een beetje service kunt verlenen en/of eerlijke voorlichting kunt geven.
En dat is iets, daar heb ik, in mijn geval, Xs4all nog nooit op heb kunnen betrappen. Dat ze me iets beloofden wat ze niet waar konden maken. Eerder in tegendeel :X
Gelukkig heb ik Ziggo nog nooit op degelijke reclame kunnen betrappen,als ik ergens een hekel aan heb is het dergelijke reclame in mijn bus,van wie dan ook.
Niemand kan de toekomst garanderen of voorspellen, xs4all ken ik alleen als provider tijdens mijn adsl tijd en toen was het een grandioze provider.
Wat Ziggo betreft,ik weet dat er verschillen zijn in de conditie van het netwerk,zeker waar het over de overname van @Home gebieden gaat.
In theorie zal het qua overboekingen onderling enorm verschillen,maar hier is het gewoon goed, ik heb nog nooit onder de 120 mbits gedraaid en altbinz houdt dat netjes voor me bij.
Ik weet wel dat als je belt en gelijk al vloekend en scheldend begint men misschien ( onterecht,iedere klant is er een) minder bereid is service te verlenen.
Ik kreeg kosteloos na 3 jaar een nieuwe interactieve HD recorder die ik gewoon hier bij de locale retailer had gekocht, maar die failliet is gegaan.
Zolang men niet van plan is om zelfs maar er over na te denken om bij de huidige klanten van XMS,desnoods tegen betaling, om de hardware in huis te vervangen voor 1 gigabit,men zelfs te beroerd is om een airco op een pop te vervangen, en om de hardware in die pop die 3 wijken van signaal voorziet,te veranderen in 1 GB apparatuur, is de kabel hier, in mijn wijk,of mijn aansluiting gewoon de winnaar.
Er gebeurt niets als ik TV kijk op 3 tv's en een paar HD films ga binnentrekken met een constante 16 Megabyte per seconde.
Wat voor jou de praatjes zijn van UPC zijn voor mij de praatjes van KPN/Glasvezel.
En dan is het alleen maar wrang om te weten dat die vezel zoveel sneller kan,maar men het gewoon weigert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:50:
[...]

Ik weet wel dat als je belt en gelijk al vloekend en scheldend begint men misschien ( onterecht,iedere klant is er een) minder bereid is service te verlenen.
Ah, dus als iemand mij bijvoorbeeld uitscheld moet ik hem maar lief helpen? Ik ben wel van mening dat een klant op een respectvolle manier met een klantenservice medewerker om moet gaan. Als hij dat niet doet, ga ik de betreffende klant niet helpen en vraag ik hem om later terug te bellen als hij is afgekoeld. Zeker omdat een zeer boze klant aan de lijn gewoon niet mee wilt helpen om het probleem te lossen. Dat is gewoon een feit en geen mening ;)

Lijkt mij gewoon de normale gang van zaken.

Ik ben daarom van mening dat je stelling nogal krom is en zeer onrespectvol is richting de klanten service medewerkers van welke provider dan ook, het komt er eigenlijk op neer: iemand wenst je de dood toe of wenst je vervelende ziektes toe, die moet je zonder gedoe maar lief helpen. Belachelijk mening, meer kan ik er niet van maken :/

Ga alsjeblieft een keer mee met mij naar de klantenservice en bel voor de grap eens een hele dag, daarna wil ik graag nog een keer je stelling horen en ben ik heel benieuwt of inderdaad nog steeds de zelfde mening hebt ;)

[ Voor 38% gewijzigd door White_Collar op 29-09-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar is die gemoedstoestand van de klant aan de klant te verwijten, of aan jouw werkgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Tja het is lastig, want uiteindelijk is het humeur van de klant niet veroorzaakt door de helpdeskmedewerker die de klant te woord staat. Dus dan heeft het ook niet echt zin om je af te reageren op de medewerker.

Maar toch is er iets met helpdesks, ik ben in het dagelijks leven bijna niet boos te krijgen, maar als ik een keer een helpdesk aan de lijn gehad heb dan ben ik na afloop meestal woedend :(

Ik snap niet hoe ze dat voor elkaar krijgen :X

Interne helpdesk op m'n werk is ook mooi, die moet ik elke 2 maanden bellen om m'n wachtwoord te laten resetten, want onze wachtwoorden verlopen na twee maanden, maar je kunt ze niet zelf veranderen en je krijgt ook geen notificatie van het moment van verlopen |:( Dan bel ik ze en dan krijg ik heel vaak te horen
H: Nee ik kan dat wachtwoord niet resetten voor u
I: O, wat vervelend heeft u het geprobeerd?
H: Nee ik heb het niet geprobeerd.
I: Zou u het misschien toch kunnen proberen, want ik heb die toegang wel nodig?
H: Ja kan ik wel doen maar het werkt toch niet
...
H: O wacht, het werkt toch.
:X |:( 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Devil op 29-09-2013 12:47 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk, alleen de vraag of het zin heeft komt meestal niet meer op wanneer je een helpdesk nodig hebt. ;)
daarnaast belt de klant niet met de helpdeskmedewerker, maar met de helpdesk van de onderneming.
Ik begrijp best dat je als medewerker soms dingen voor je kiezen krijgt waar de honden geen brood van lusten, maar de klant zegt dat niet tegen jou als mens maar tegen jouw werkgever die om wat voor reden dan ook niet in staat is om aan de gewekte verwachtingen te voldoen.

En tenslotte: de meerderheid van de keren dat ik een helpdesk of klantenservice nodig had in de afgeopen 10 jaar kreeg ik iemand aan de telefoon die je het best zou kunnen omschrijven als een ongeinteresseerde botte hork, vaak ook nog met weinig inhoudelijke kennis. Zo'n ervaring heeft bij de volgende keer dat je belt, ook gevolgen voor de manier van benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:53:
Maar is die gemoedstoestand van de klant aan de klant te verwijten, of aan jouw werkgever?
Het is een algemeen iets dat ergens begin 2000 ontstaan is. Om de een of andere reden is rond dat jaar het merendeel van de klanten elke vorm van respect voor de klantenservice kwijtgeraakt. Het idee dat "de klant koning is" was altijd een prima uitgangspunt om aan te geven hoe belangrijk een klant was. Maar dan wel vanuit de optiek van de servicemedewerker. Helaas gingen veel klanten zich opeens als een echte koning gedragen... maar dan wel van een klein dictatoriaal oliestaatje :)

Tijdens mijn studie werkte ik zowel bij een technische helpdesk (internlnet) als ook als uitsmijter aan de deur en op dancefeesten. Telefonisch kreeg ik meer te verduren dan tijdens mijn nachtelijke werk :P
Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:43:
Natuurlijk, alleen de vraag of het zin heeft komt meestal niet meer op wanneer je een helpdesk nodig hebt. ;)
daarnaast belt de klant niet met de helpdeskmedewerker, maar met de helpdesk van de onderneming.
Ik begrijp best dat je als medewerker soms dingen voor je kiezen krijgt waar de honden geen brood van lusten, maar de klant zegt dat niet tegen jou als mens maar tegen jouw werkgever die om wat voor reden dan ook niet in staat is om aan de gewekte verwachtingen te voldoen.
Mijn ervaring is dat het merendeel van de klanten zelf iets stuk maakt, daarover liegt en bij voorbaat al in een aanvallende agressieve modus zit omdat men weet dat het de eigen fout was. Vaak ben je dan 10 minuten bezig om iemand zo ver te krijgen dat hij/zij de waarheid vertelt en wil meewerken aan het onderzoek, daarna kun je het probleem pas oplossen.
En tenslotte: de meerderheid van de keren dat ik een helpdesk of klantenservice nodig had in de afgeopen 10 jaar kreeg ik iemand aan de telefoon die je het best zou kunnen omschrijven als een ongeinteresseerde botte hork, vaak ook nog met weinig inhoudelijke kennis. Zo'n ervaring heeft bij de volgende keer dat je belt, ook gevolgen voor de manier van benaderen...
Klopt, maar ook dat was vroeger wel anders (vroegah was alles betah!). Die helpdeskmedewerker die jij net belde had daarvoor waarschijnlijk al 5/6 scheldende asocialen aan de lijn gehad. Dat vormt je :)

Ik begrijp ook nooit waarom mensen boos worden op een helpdeskmedewerker, zelfs als het bedrijf iets fout heeft gedaan. Mijn ervaring is dat ik met rust en vriendelijkheid veel verder kom met boos worden. Een helpdeskmedewerker is dan veel meer geneigd om extra stappen te zetten dan dat ik hem de huid vol scheld en bedreig.

[ Voor 51% gewijzigd door denan op 29-09-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, blijkbaar houden we (klanten en helpdeskmedewerkers) elkaar in een wurggreep van ervaringen uit het verleden... ;)
De opmerking t.a.v. 'de klant is koning' deel ik volkomen, eem klant is slechts koning voor zover deze zich koninklijk gedraagt.
Ik wilde ook niet argumenteren dat je als HD medewerker alles maar over je heen moet laten komen, alleen dat de verbale assertiviteit / agressie bijna altijd gericht is op de onderneming en niet op jou als medewerker.

Boos worden op een medewerker is vaak een uiting van frustratie. Bijvoorbeeld voor de vierde keer het advies krijgen om de Genexis van spanning te halen terwijl je weet (op basis van meerdere berichten op GoT bijvoorbeeld) dat er meer klanten in jouw regio zijn met dezelfde problemen en er dus vermoedelijk een netwerkstoring is (en buiten dat: wanneer het de eerste keer niet werkte zal het de volgende drie keer vast ook niet werken). Je kan je afvragen of de oorzaak van deze frustratie dan bij de klant ligt, of bij de onderneming (of soms zelfs toch bij de individuele helpdeskmedewerker die zonder veel empathie z'n script afwerkt en ook niet méér doet dan dat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:57:
[...]

Ah, dus als iemand mij bijvoorbeeld uitscheld moet ik hem maar lief helpen? Ik ben wel van mening dat een klant op een respectvolle manier met een klantenservice medewerker om moet gaan. Als hij dat niet doet, ga ik de betreffende klant niet helpen en vraag ik hem om later terug te bellen als hij is afgekoeld. Zeker omdat een zeer boze klant aan de lijn gewoon niet mee wilt helpen om het probleem te lossen. Dat is gewoon een feit en geen mening ;)

Lijkt mij gewoon de normale gang van zaken.

Ik ben daarom van mening dat je stelling nogal krom is en zeer onrespectvol is richting de klanten service medewerkers van welke provider dan ook, het komt er eigenlijk op neer: iemand wenst je de dood toe of wenst je vervelende ziektes toe, die moet je zonder gedoe maar lief helpen. Belachelijk mening, meer kan ik er niet van maken :/

Ga alsjeblieft een keer mee met mij naar de klantenservice en bel voor de grap eens een hele dag, daarna wil ik graag nog een keer je stelling horen en ben ik heel benieuwt of inderdaad nog steeds de zelfde mening hebt ;)
Hele fijne reactie maar je leest mijn antwoord een beetje verkeerd.
En dus ook je conclusie dat mijn stelling nogal krom en zeer onrespectvol zou zijn is dus ook onterecht.
Ik bedoelde dus, als je zelf al scheldend aan de telefoon hangt, wat onterecht is omdat de betrokken helpdeskmedewerker je vermoedelijk niet kent en zeker niet verantwoordelijk voor je probleem is, misschien minder bereid is om je probleem op te lossen.
Met andere woorden, een negatieve mening over een klantenservice of een provider kan ook komen omdat je zelf al verkeerd bent begonnen met het eerste gesprek.
Met zelf bedoel ik dus niet jou,maar de beller naar de klantenservice.

Overigens ben ik wel van mening en dat is wel persoonlijk,dat je weet van mijn dyslectie en je eerst even had kunnen vragen: begrijp ik je nu goed, voordat je begint met commentaren als niet respectvol en belachelijke meningen,zeker omdat je me kent, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Uit de cursus klantenservice...:
  • Je blijft altijd netjes en beleefd tegen de klant, ook al is hij dat niet tegen jou.
  • De klant heeft altijd gelijk, zelfs al heeft hij ongelijk.
  • Een klacht is een kans om iets goed op te lossen. Grijp die kans met beide handen aan.
  • Slechte ervaringen van klanten worden door hen tien keer zo vaak doorverteld dan goede ervaringen.
  • Het kost vele malen meer om een nieuwe klant te vinden dan om een bestaande klant te behouden.
:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
We gaan wel ver off-topic wat betreft FttH.
Maar qua klantenservice is het simpel:
Zolang 'klantenservice' een afdeling is bij een bedrijf en geen houding/instelling, blijft het sappelen... :+

Het woord service is (niet alleen) in deze branche aardig geërodeerd. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:05:
[...]

Hele fijne reactie maar je leest mijn antwoord een beetje verkeerd.
En dus ook je conclusie dat mijn stelling nogal krom en zeer onrespectvol zou zijn is dus ook onterecht.
Ik bedoelde dus, als je zelf al scheldend aan de telefoon hangt, wat onterecht is omdat de betrokken helpdeskmedewerker je vermoedelijk niet kent en zeker niet verantwoordelijk voor je probleem is, misschien minder bereid is om je probleem op te lossen.
Met andere woorden, een negatieve mening over een klantenservice of een provider kan ook komen omdat je zelf al verkeerd bent begonnen met het eerste gesprek.
Met zelf bedoel ik dus niet jou,maar de beller naar de klantenservice.

Overigens ben ik wel van mening en dat is wel persoonlijk,dat je weet van mijn dyslectie en je eerst even had kunnen vragen: begrijp ik je nu goed, voordat je begint met commentaren als niet respectvol en belachelijke meningen,zeker omdat je me kent, jammer.
Dan heb ik niks gezegd, ik vond je mening behoorlijk niet Nick, vandaar dat ik redelijk vel aanzette. Ik dm je de volgende keer wel ;)

Mijn opmerking over wat ik van die mening vindt hoef je dan ook niet persoonlijk op te vatte, al klinkt het wel erg vel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
birdibird schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:49:
Omdat wij het meest last hebben bij het XMS gedoe met de telefoon die plots weer eens niet bereikbaar is terwijl internet het wel prima doet, hebben we besloten WEL XMS te houden, maar telefonie uit te porteren.

Het idee is om de 2 nummers naar Cheapconnect over te zetten.
We hebben nu een 50 mb pakket internet / tv met telefonie + 1 extra nummer.

Heeft iemand ervaring met uitporteren van telefonie? Kan je dat gewoon doen terwijl je XMS niets vertelt (om administratieve handelingen te voorkomen), dus je abonnement loopt gewoon door bij XMS.
Of denken jullie dat ze dan 'per ongeluk' het hele abonnement zullen opzeggen?
Mijn vraag is volgens mij ondergesneeuwd in het technische geweld ;-)
Iemand?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga hetzelfde doen, maar dan bij Concepts. Leek mij wel zinnig om ze eerst te bellen en te melden dat ik het telefoonnummer laat wegporteren en dat niet betekent dat mijn abonnement moet worden stopgezet. Behalve telefonie dan natuurlijk..
Dat ga ik morgen dus doorgeven. Zal nog wel melden hoe dat ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd! Zal je net zien dat ze toch de hele lijn afbreken :X. Nou ja, dan kan je iig alsnog naar Vodafone toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat was natuurlijk het einddoel... maar niet op die manier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:18:
Ik ga hetzelfde doen, maar dan bij Concepts. Leek mij wel zinnig om ze eerst te bellen en te melden dat ik het telefoonnummer laat wegporteren en dat niet betekent dat mijn abonnement moet worden stopgezet. Behalve telefonie dan natuurlijk..
Dat ga ik morgen dus doorgeven. Zal nog wel melden hoe dat ging.
Ik heb laatste ook bij KPN geinformeerd of een abonnement zonder telefoon mogelijk was. Ja kon zo worden omgezet, wilde de helpdeskmedewerker wel direct doen. Was nog net op tijd met nu niet
Want het telefoonnummer moet eerst weg zijn anders heb je groter kans dat het nummer weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-10 06:33

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb dit ook eens uitgevogeld, nooit door gezet (staat nog op de lijst)

Als je echter net als ik een triple play dienst hebt, dan kan het weghalen van de telefonie wel eens duurder uitvallen.

Het is dan dus zaak om eerst een tweede nummer aan te vragen. Dan die nummers te swappen, om dan daarna het eerste nummer te porteren.

Je eindeigt dan met een nieuw nummer op XMS waar je wel even een maandje twee nummer voor moet betalen (met waarschijnlijk alle ellende van dubbele/foute rekeningen achter af - dat kunnen ze niet echt; even een maandje)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

birdibird schreef op zondag 29 september 2013 @ 19:40:
[...]

Mijn vraag is volgens mij ondergesneeuwd in het technische geweld ;-)
Iemand?
Kan prima zonder XMS op de hoogte te stellen.
Heb zelf zeer recent een portering laten doen naar CheapConnect, en die is per 9-9-2013 geporteerd.
Ik betaal nog wel bij XMS voor telefonie, daar durf ik niets aan te veranderen :D Voor je het weet zit je er ineens weer een jaar aan vast. Gezien mijn glasaanvraag bij XS4ALL ook al loopt, laat ik dat extra maandje a 2 euro maar even zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Whoa mijn internet verbinding ligt er uit :(
Leiden 2315

hoop dat het een korte storing is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ik ook alles weg. 2316

Hang nog in de wacht. Maar ja lunch tijd heh.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zien een stroomstoring in Leiden. Is in onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick, hoe ziet de pop eruit? Kids toch die kabels....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
"Algehele storing" volgens het bandje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:28

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Is de NS stroomstoring op Rotterdam van afgelopen vrijdag in het weekeinde overgeslagen op Leiden? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 30-09-2013 14:17 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-10 15:58
Ja hier (2315) inderdaad geen internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

iemand al een ETA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Even gebeld, maar het bandje gaf geen nieuwe info (site is waardeloos, geen storing bekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Site geeft ook een impact van <25 aansluitingen................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
2317 ook geen internet

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:32:
Site geeft ook een impact van <25 aansluitingen................................
[mierneneukmodus]Dat specificeert de site niet. De site zegt alleen dat er geen storingen zijn [/mierenneukmodus]

En het bandje spreekt van een algemene storing. Dus dat klinkt dan ook weer niet <25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk hier:

http://www.liander.nl/lia...m?storing=3493097&type=LS

Ik weet wel zeker dat het > 25 is hoor.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:44:
Ik kijk hier:

http://www.liander.nl/lia...m?storing=3493097&type=LS

Ik weet wel zeker dat het > 25 is hoor.................
Ik trek wat je zegt geheel niet in twijfel (sterker nog, ik neem het meestal aan als de waarheid). Echter, als consument heb ik een bandje en een website. ;). Bandje spreekt over een algehele storing, en website spreekt over niets. That's it that's all.

Maar, ik zie jullie input hier als 100x meer betrouwbaar, so no worries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:16
2317 werkt weer :)

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Het is weer up idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep,

Om 14:45 kwam er weer spanning op de router.
Al met al toch een aardige stroomstoring.
Router down geweest van 11:55 tot 14:45 uur.
Tja, daar helpt een UPS dan ook niet echt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:27:
Nick, hoe ziet de pop eruit? Kids toch die kabels....?
Ik spot zo wel een foto,maar is nog heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Laatst online: 02-05 07:38
Ik heb al een paar dagen dat ik buienradar niet kan bereiken.
Met IE 10 en/of crome bij EI 10 gaat de site helemaal niet open bij chrome gaat de site wel open
maar als ik een optie kiest zegt chrome dat die de site niet kan bereiken.
Iemand hier mee bekend?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via KPN heb ik ook problemen met buienradar de laatste dagen, meestal duurt laden van de website zeer lang. (45-60 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-10 14:43
bij mij ook zelfde probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De deur van de pop, de airco koel leidingen naar het dak ( heen en terug ) plus de thermostaat schakeldraad die de compressor op het dak aan en uit gooit zitten in deze "sok" die in een rooster in die deur verdwijnt.
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/250pclc.jpg

De nood airco links van de originele op het dak van de pop, met spanbandjes vastgezet.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2zf72fl.jpg

En dan vragen we ons 2 dingen maar niet af, wat gebeurt er als iemand de "sok" molt en de airco het niet meer doet, (wijk de kooi, de zeeheldenbuurt en de omgeving Waardgracht staan op deze pop) of men gaat aan die sok hangen ?? De spanbandjes stellen weinig voor, en zo staat het dus al maanden, plus dat die "nood airco" klinkt als een opstijgende straaljager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Laatst online: 02-05 07:38
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:15:
Via KPN heb ik ook problemen met buienradar de laatste dagen, meestal duurt laden van de website zeer lang. (45-60 seconden)
Op een andere locatie niet xms even geprobeerd maar daar geen last van gehad.
Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkel probleem buienradar hier ( niet met IE en niet met Chrome) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Hier (Hilversum) ook problemen met Buienradar i.c.m. IE versie 10.0.920016688. Met IE versie 10.0.9200.16686 geen probleem.

Mmmm, nu ook met ...686.. DNS overigens via OpenDNS.

[ Voor 26% gewijzigd door Meultje op 30-09-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:19:
De deur van de pop, de airco koel leidingen naar het dak ( heen en terug ) plus de thermostaat schakeldraad die de compressor op het dak aan en uit gooit zitten in deze "sok" die in een rooster in die deur verdwijnt.

De nood airco links van de originele op het dak van de pop, met spanbandjes vastgezet.

En dan vragen we ons 2 dingen maar niet af, wat gebeurt er als iemand de "sok" molt en de airco het niet meer doet, (wijk de kooi, de zeeheldenbuurt en de omgeving Waardgracht staan op deze pop) of men gaat aan die sok hangen ?? De spanbandjes stellen weinig voor, en zo staat het dus al maanden, plus dat die "nood airco" klinkt als een opstijgende straaljager...
Airco was afgelopen zomer misschien wel hard nodig maar is nu niet meer essentieel. Dus als deze het zou begeven gebeurt er niet veel denk ik.

Laat niet onverlet dat ik jouw foto's maar even doorstuur naar iemand...Wil je me het adres van de PoP nog even in een PB sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:11:
[...]

Kan prima zonder XMS op de hoogte te stellen.
Heb zelf zeer recent een portering laten doen naar CheapConnect, en die is per 9-9-2013 geporteerd.
Ik betaal nog wel bij XMS voor telefonie, daar durf ik niets aan te veranderen :D Voor je het weet zit je er ineens weer een jaar aan vast. Gezien mijn glasaanvraag bij XS4ALL ook al loopt, laat ik dat extra maandje a 2 euro maar even zitten :D
Zo wil ik het ook doen. Die nummerportering is de eerste stap voor mij in het overstappen van Concepts naar Vodafone. Ik denk dat ik het voor elkaar kan krijgen om maximaal een week zonder diensten te zijn. Dat is dit geval alleen TV. internet mag ik via de buren lenen. Telefoon kan dat even niet )ook niet via VOIP aanbieder) maar dat kan ik wel missen voor een paar dagen. Als de voicemail van de Voipaanbieder werkt en naar mijn e-mail doorstuurt komt dat ook wel goed.

Maar als er nog een nummer moet worden geporteerd bij de overstap van Concepts naar Vodafone dan lukt die week me nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:26:
[...]

Airco was afgelopen zomer misschien wel hard nodig maar is nu niet meer essentieel. Dus als deze het zou begeven gebeurt er niet veel denk ik.

Laat niet onverlet dat ik jouw foto's maar even doorstuur naar iemand...Wil je me het adres van de PoP nog even in een PB sturen?
De airco is nog steeds essentieel, hij gaat nog steeds aan en uit ( waarom zou men anders klagen), het gaat om de binnen temperatuur en er is verder geen enkele vorm van ventilatie dus zonder koeling loopt die snel op, zelfs in de winter gaat hij nog af en toe aan. PB komt er aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Barre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:47:
[...]

Zo wil ik het ook doen. Die nummerportering is de eerste stap voor mij in het overstappen van Concepts naar Vodafone. Ik denk dat ik het voor elkaar kan krijgen om maximaal een week zonder diensten te zijn. Dat is dit geval alleen TV. internet mag ik via de buren lenen. Telefoon kan dat even niet )ook niet via VOIP aanbieder) maar dat kan ik wel missen voor een paar dagen. Als de voicemail van de Voipaanbieder werkt en naar mijn e-mail doorstuurt komt dat ook wel goed.

Maar als er nog een nummer moet worden geporteerd bij de overstap van Concepts naar Vodafone dan lukt die week me nooit...
Ligt eraan wanneer je wat hebt geplanned? :P
Portering/account bij cheapconnect op 22 augustus aangevraagd, benodigde documenten (contract etc) direct opgestuurd, 23e in behandeling genomen, 26e was de portering door XMS geaccepteerd, en 9 september was de portering geheel opgeleverd.

En 13 september XS4ALL aangevraagd :) En over 2 weken hoop ik slechts enkele uren offline te zijn. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dan ga je van XMS naar XS4All? Dat durf ik ook wel :-)

Ik gan van WMP+ naar WMP+, de beruchte overstap waarbij wordt gezegd dat je 4 tot 6 weken down kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het is dan ook XMS waar ik, hopelijk onterecht, niet zoveel vertrouwen in heb icm de overstap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ben ik de enige die bijna geen youtube filmpjes meer in HD kan kijken? Hij wilt gewoon niet meer bufferen, of heel langzaam. Mijn snelheid is verder prima en er wordt op het moment van schrijven niet gedownload.

Dit speelt al een week of 2 misschien wel langer.

[ Voor 11% gewijzigd door Marsjee op 30-09-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Marsjee schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:55:
Ben ik de enige die bijna geen youtube filmpjes meer in HD kan kijken? Hij wilt gewoon niet meer bufferen, of heel langzaam. Mijn snelheid is verder prima en er wordt op het moment van schrijven niet gedownload.

Dit speelt al een week of 2 misschien wel langer.
Daar klagen al een tijdje aardig wat mensen over. Het lijkt erop dat bepaalde content (vooral de minder populaire of alleen regionaal populaire) op 2e/3e rangs servers komt te staan die alleen in specifieke regio's snel werken.

Je ziet het ook goed bij de volgende filmpjes:
YouTube: 20 Minute Kettlebell BootCamp Workout eerste 20 seconden laden rap in, daarna stokt het en buffert hij amper

YouTube: Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. - Trailer 1 (Official) Eerste 60/90 seconden laden speersnel in, daarna gaat het iets langzamer.

Om bandbreedte kosten te besparen heeft youtube btw wel al een tijdje een functionaliteit geïmplementeerd waarbij de eerste minuut altijd snel laad (zo snel mogelijk), maar de daarna overstapt op incremental downloads. Daarmee voorkomen ze dat ze filmpjes van een uur helemaal bufferen terwijl in de praktijk 99% van de kijkers na een minuut al wegklikt. Vooral in het tweede filmpje zie je dat goed.

In other news: Morgen waarschijnlijk leuks nieuws voor TV kijkers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

denan schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
[...]

4K streams? :P

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerst snel downloaden en daarna langzaam zou voor het afspelen van HD geen probleem mogen zijn omdat als je vooruit gaat in de video dan gaat de download ook weer sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:06:
[...]

Iets met film.....

https://kpn-customer.cust...plus-pakket-aan-of-uit%3F

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 20:49 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.