(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.434 views

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 17:05
Barre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:28:
Moeten ze alleen nog snappen hoe ze een migratie binnen WGDo regelen... Op het Vodafone forum weer iemand uit Zeewolde die te horen kreeg dat ie moet rekenen op 2 maanden downtime omdat Reggefiber de lijn helemaal moet vrijgeven....
Dat de helpdesk fouten maakt wil niet zeggen dat WGDO zoek is geraakt.. dat wil alleen maar zeggen dat de agent beter haar/zijn wiki moet lezen :)

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:28:
[...]

Maak dan eens je punt.. aub :P ALs het zo simpel is kost het je net zo veel moeite als je reacties.
Heb ik al gedaan, lees de thread gewoon eens terug...
Nee, je hebt een punt gemaakt dat niet klopt door twee verschillende zenders op jet TV met elkaar te vergelijken...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• denan
Barre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:29:
Oke, oke... Ik wilde maar aangeven dat WGDO natuurlijk al anderhalf jaar niet meer van Reggefiber/Reggeborgh is. Dat weet iedereen op dit forum nou toch wel. Net als GHM, ISP-fabriek, Lijbrandt etc..
Is ook gewoon in de pers gecommuniceerd.
Correct, maar dat is een organisatorische wijziging. Het WGDO netwerk ligt er nog steeds en mensen als operatortje1 & 2 zijn dagelijks druk bezig om dat te onderhouden en upgraden.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:55
denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:30:
[...]

Correct, maar dat is een organisatorische wijziging. Het WGDO netwerk ligt er nog steeds en mensen als operatortje1 & 2 zijn dagelijks druk bezig om dat te onderhouden en upgraden.
Mijn excuses, ik dacht dat die hele handel was opgedoekt. Ik zal weer braaf in een hoekje gaan zitten ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:51
* Fiber is ook vergeten wat het probleem ook al weer was...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Iets met HD en HD+ geloof ik....En een heeeele goeie Philips TV

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:30:
Nee, je hebt een punt gemaakt dat niet klopt door twee verschillende zenders op jet TV met elkaar te vergelijken...
WDGO:
Nederland 1/2/3

HD+
Belgie 1/2

Nog steeds op hetzelfde netwerk.....

• denan
Dus je vergelijkt Ned1/2/3 met Belgie 1/2? Dat is appels met peren vergelijken. Dan heb je niet alleen te maken met verschillen in de bron (zowel encoder/techniek als straat) maar ook met verschillen in de uitzending. Vraag maar eens aan white hoeveel verschil het maakt als een cameraman de verkeerde filters gebruikt bij zijn dwdd uitzending :P

Begin eens met een goede vergelijking, zoals ned 1 WGDO met ned 1 HD+.
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:32:
[...]

WDGO:
Nederland 1/2/3

HD+
Belgie 1/2

Nog steeds op hetzelfde netwerk.....
Dus inderdaad: Je vergelijkt twee verschillende zenders met elkaar. Ja, op hetzelfde netwerk maar dat doet niet terzake. Het is gewoon geen eerlijke vergelijking. Denan is een van de weinige die het wel kan zien op zijn kantoor dus geloof het nou svp en ga terug naar een inhoudelijke discussie.

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:35:
Dus je vergelijkt Ned1/2/3 met Belgie 1/2? Dat is appels met peren vergelijken. Dan heb je niet alleen te maken met verschillen in de bron (zowel encoder/techniek als straat) maar ook met verschillen in de uitzending. Vraag maar eens aan white hoeveel verschil het maakt als een cameraman de verkeerde filters gebruikt bij zijn dwdd uitzending :P

Begin eens met een goede vergelijking, zoals ned 1 WGDO met ned 1 HD+.
IMHO Schei is uit, KPN betaalt je zeker meer dan goed.........
Ik zou een beetje normaler reageren hier, zeker op mensen die er heel veel van weten. Ik schrijf en lees nu ruim 2 jaar in alle glasvezeltopics van tweakers en ben jouw naam tot vorige week nog nooit tegen gekomen, ook al ben je een klein jaar geleden geregistreerd.

Verdiep je eens in de materie en vooral in wat de verschillende tweakers hier zo'n beetje posten dan kun je je een aardig beeld vormen van waar ze werken en vooral, wat ze allemaal wel weten dat jij niet weet.

• Fiber
denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:35:
Dus je vergelijkt Ned1/2/3 met Belgie 1/2? Dat is appels met peren vergelijken. Dan heb je niet alleen te maken met verschillen in de bron (zowel encoder/techniek als straat) maar ook met verschillen in de uitzending...
Ook bij live voetbal, zwemmen, atletiek, songfestival of wielrennen...? Dan heb je dezelfde bron camera's en dezelfde uitzending. Toch...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:43:
[...]

Ook bij live voetbal, zwemmen, atletiek, songfestival of wielrennen...? Dan heb je dezelfde bron camera's en dezelfde uitzending. Toch...?
Heheheh +1

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:38:
Nooit genoeg. ;)

Maar ipv kom eens met feiten en argumenten ipv dit soort reacties. Je was op het goede spoor een paar posts terug. Dit is een beetje jammer :/

(wie ik ben en waar ik werk is btw nooit een geheim geweest, al niet sinds de eerste keer dat ik op tweak postte een jaar of 8/9 geleden. Gewoon mijn tweak profiel aanklikken en dan mijn naam zoeken op linkedin.)

Verwijderd

denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:46:
[...]

Nooit genoeg. ;)

Maar ipv kom eens met feiten en argumenten ipv dit soort reacties. Je was op het goede spoor een paar posts terug. Dit is een beetje jammer :/

(wie ik ben en waar ik werk is btw nooit een geheim geweest, al niet sinds de eerste keer dat ik op tweak postte een jaar of 8/9 geleden. Gewoon mijn tweak profiel aanklikken en dan mijn naam zoeken op linkedin.)
Dat wil ik niet weten :) , ik ben zeer bij dat je hier post, maar nogmaals ik heb al aangegeven wat er IMHO niet klopt met de streams van KPN...

• denan
Fiber schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:43:
[...]

Nope, een goed voorbeeld waren de olympische spelen. BBC HD was *stukken* beter dan NED1 HD bij hetzelfde evenement en met exact dezelfde raw camera feed. De BBC had daar echter een state of the art encoder straat staat waardoor ze een fantastisch HD beeld konden encoden. Op de nederlandse zenders was het HD beeld *voor zover ze dit hadden* niet beter dan een high bitrate SD uitzending.

• Fiber
Niks Plus een. :N

Gewoon een domme vraag van een geïnteresseerde leek. :Y

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:50:
[...]

Niks Plus een. :N

Gewoon een domme vraag van een geïnteresseerde leek. :Y
Plus 2+ dan O-)

• Fiber
denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:49:
[...]
Nope, een goed voorbeeld waren de olympische spelen. BBC HD was *stukken* beter dan NED1 HD bij hetzelfde evenement en met exact dezelfde raw camera feed. De BBC had daar echter een state of the art encoder straat staat waardoor ze een fantastisch HD beeld konden encoden. Op de nederlandse zenders was het HD beeld *voor zover ze dit hadden* niet beter dan een high bitrate SD uitzending.
En waarom was dat zo en wiens schuld is dat en kan dat volgende keer beter...? O-)

denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:46:
[...]

Nooit genoeg. ;)

He! Ik zie dat je sinds juni over bent gestapt?

Verwijderd

Terug naar het HD gesprek: zou je een vergelijking kunnen maken (vraag ik aan de deskundigen) tussen HD+ Ned 1 (HD dus) en DVB-C Ned 1 HD?
Ik heb me laten vertellen vat de WGDO iptv streams voor 1, 2 en 3 HD hetzelfde zijn als de DVB-C streams. Op die manier zou je in WMP+ gebied de HD+ en de 'WGDO = DVB-C' streams van Ned 1 2 en 3 kunnen vergelijken... (waarbij je nog steeds decoding verschillen hebt tussen settopbox en tuner).

• denan
Fiber schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:52:
[...]

En waarom was dat zo en wiens schuld is dat en kan dat volgende keer beter...? O-)
Geld kwestie bij de NOS volgens mij (en ze waren nog niet klaar voor *echt* HD). Het punt wat ik probeerde te maken was dat je nooit dezelfde uitzending kunt vergelijken als ze op 2 verschillende zenders (bvb ned1 en sbs6) uitgezonden worden. Zenders gooien altijd hun eigen sausje over het beeldmateriaal en geven het dan pas door aan broadcastpartijen. Als de NOS besluit een RAW feed te transcoden naar een 4Mbit stream voor transport naar nederland en het vervolgens in een 17Mbit 1080i uitzending op ned3 terecht komt kun je daar als TV leverancier weinig aan doen.

• denan
Barre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:53:
He! Ik zie dat je sinds juni over bent gestapt?
Zelfde pand, zelfde locatie, andere naam. Maar wel een nieuwe functie idd :)
Tja... het zou kunnen. Op zich heb je gelijk maar dan heb je inderdaad encoderverschillen. Maar dat wil je misschien juist ook wel om te kunnen zien dat de HD+ stream van bijvoorbeeld Ned 1 niet aanwijsbaar verschilt van de 1:1 stream van de DVB-C

• denan
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:57:
Terug naar het HD gesprek: zou je een vergelijking kunnen maken (vraag ik aan de deskundigen) tussen HD+ Ned 1 (HD dus) en DVB-C Ned 1 HD?
Ik heb me laten vertellen vat de WGDO iptv streams voor 1, 2 en 3 HD hetzelfde zijn als de DVB-C streams. Op die manier zou je in WMP+ gebied de HD+ en de 'WGDO = DVB-C' streams van Ned 1 2 en 3 kunnen vergelijken... (waarbij je nog steeds decoding verschillen hebt tussen settopbox en tuner).
Lastig, dan vergelijk je weer 2 verschillende technieken. Nou zit in de DVB-C signaal gewoon het MP2 signaal gepackaged dus in theorie zou dat mogelijk zijn. Echter moet je wel heel zuiver zijn hoe je dit meet. Veel tv's hebben namelijk per bron een eigen instelling voor kleurtemp/beeldbewerking/scherpte/etc.
Idd, je moet nogal wat factoren uitsluiten. De mpeg2 (SD) of mpeg4 (HD) stream zal bij DVB-C en WGDO inderdaad hetzelfde zijn en dus zou je inderdaad ook DVB-C HD met HD+ kunnen vergelijken. Maar je moet nogal wat factoren elimineren:

* Kwaliteit van de decoder / codec in de Amino versus die in je TV (bij ingebouwde dvb-c) of DVB-C settopbox.
* Je Amino op -i output zetten en je losse DVB-C decoder ook. Bij ingebouwde DVB-C moet het de-interlacen namelijk ook door de TV gedaan worden (en die kan dat mooier of minder mooi dan de Amino bijvoorbeeld. Die laatste moet dus niet op -p output staan).
* Beeld instellingen per bron op de TV (door Denan al aangegeven).
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:38:
[...]

Wat een zwaktebod zeg :').

Dat jij een zwaar gebrek aan kennis hebt op het gebied van wat er allemaal bij een TV-uitzending, het transporteren, transcoderen, bewerken en distribueren van ogenschijnlijk dezelfde camerabeelden komt kijken en dat dat per zender verschilt, daar kan jij misschien niet veel aan doen.

Maar vanuit dat gebrek aan kennis insinueren dat iemand hier betaald wordt om zulke uitspraken te doen, dan zou je eigenlijk gewoon bij deze je excuses moeten aanbieden.

Het enige waar je gewoon gelijk in hebt is dat KPN niet extra diensten (zoals multi channel audio, meerdere talen, ondertitels, etc.) uit streams zou moeten slopen. Zeker niet op het 'netwerk van de toekomst'.

Maar als je qua je punt over beeldkwaliteit niet verder komt dan de NPO met de Belgen vergelijken en denken dat dat een goede vergelijking tussen WGDO HD en HD+ is, dan zal je toch met een betere test opstelling moeten komen.

[ Voor 74% gewijzigd door eymey op 23-09-2013 23:44 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

eymey schreef op maandag 23 september 2013 @ 23:23:
Idd, je moet nogal wat factoren uitsluiten. De mpeg2 (SD) of mpeg4 (HD) stream zal bij DVB-C en WGDO inderdaad hetzelfde zijn en dus zou je inderdaad ook DVB-C HD met HD+ kunnen vergelijken. Maar je moet nogal wat factoren elimineren:

* Kwaliteit van de decoder / codec in de Amino versus die in je TV (bij ingebouwde dvb-c) of DVB-C settopbox.
* Je Amino op -i output zetten en je losse DVB-C decoder ook. Bij ingebouwde DVB-C moet het de-interlacen namelijk ook door de TV gedaan worden (en die kan dat mooier of minder mooi dan de Amino bijvoorbeeld. Die laatste moet dus niet op -p output staan).
* Beeld instellingen per bron op de TV (door Denan al aangegeven).

[...]

Wat een zwaktebod zeg :').

Dat jij een zwaar gebrek aan kennis hebt op het gebied van wat er allemaal bij een TV-uitzending, het transporteren, transcoderen, bewerken en distribueren van ogenschijnlijk dezelfde camerabeelden komt kijken en dat dat per zender verschilt, daar kan jij misschien niet veel aan doen.

Maar vanuit dat gebrek aan kennis insinueren dat iemand hier betaald wordt om zulke uitspraken te doen, dan zou je eigenlijk gewoon bij deze je excuses moeten aanbieden.

Het enige waar je gewoon gelijk in hebt is dat KPN niet extra diensten (zoals multi channel audio, meerdere talen, ondertitels, etc.) uit streams zou moeten slopen. Zeker niet op het 'netwerk van de toekomst'.

Maar als je qua je punt over beeldkwaliteit niet verder komt dan de NPO met de Belgen vergelijken en denken dat dat een goede vergelijking tussen WGDO HD en HD+ is, dan zal je toch met een betere test opstelling moeten komen.
Sorry, ik ben kijker geen tester.....

Verwijderd

Dan nog is het aan te bevelen om wel naar vergelijkbare dingen te kijken wanneer je je standpunt wilt onderbouwen..
En zolang je niet precies weet waar je over praat (wat helemaal geen schande is overigens) misschien iets minder hoog van de toren blazen. Voornamelijk voor je eigen geloofwaardigheid...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 00:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:40:
Dan nog is het aan te bevelen om wel naar vergelijkbare dingen te kijken wanneer je je standpunt wilt onderbouwen..
En zolang je niet precies weet waar je over praat (wat helemaal geen schande is overigens) misschien iets minder hoog van de toren blazen. Voornamelijk voor je eigen geloofwaardigheid...
Vind je?

Ik blijf mijn mening onderbouwen.....
Maar je 'onderbouwt' wel op basis van dingen die niet kloppen of vergelijkingen op basis waarvan je helemaal niets kan concluderen.

Dus wat IcyK zegt: Het is helemaal niet erg als je een onderbouwing doet die achteraf niet blijkt te kloppen want je kan niet overal verstand van hebben. Net als je zelf zegt: "Ik ben kijker, geen tester".

Maar juist daarom dien je dus ook gewoon voorzichtig te doen in je beweringen en hoe ja anderen hier bejegent. Alleen al het feit dat je uiteindelijk mijn reactie weer af doet met "sorry ik ben kijker, geen tester" maakt dat je onterecht Denan beticht hebt van een stromannetje van KPN te zijn met je "je wordt vast goed betaald".

Op sites zoals TotaalTV kan je lekker je mening in de reacties rond brullen en hoeft het (schijnbaar) allemaal niet zo erg te kloppen. Maar de charme van dit forum is juist dat je juist wél probeert om naar de technische waarheid te streven, ookal is vaak ook niet alles exacte wetenschap.

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 24-09-2013 09:02 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Ja; waarom zou ik dingen posten die ik niet vind?
Dat is ook lovenswaardig. Het is alleen jammer dat de onderbouwing die je geeft de mening die je verkondigt niet kan dragen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:15:
Dat is ook lovenswaardig. Het is alleen jammer dat de onderbouwing die je geeft de mening die je verkondigt niet kan dragen.
Quote:
Verder durf ik als ervaringsdeskundige wel te zeggen dat de HD+ streams (wat inderdaad maar gewoon een KPN naampje is) minstens net zo goed zijn als de HD-streams bij UPC en de HD-streams van KPN maar een klein beetje minder goed. Alleen de SD streams zijn duidelijk echt van veel slechtere kwaliteit dan SD via UPC of Ziggo, maar nog altijd vele malen beter dan Digitenne of bv. de live streams van de NPO.

Het weg slopen van Dolby Digital en extra audiosporen (bv. optie voor Engels bij Cartoon Network) is wel een ontzettend grote faal van de kant van KPN.
Je kan Nederland 1/2/3 op geen enkele manier vergelijken met Belgie 1/2 of Duitsland 1/2/3, de zenders lopen elk op hun eigen wijze door de regie en uitzendstraat heen,en de uitzendstraten zijn niet gelijk.
Ik ben redelijk onafhankelijk,ben weg bij XMS dus er is voor mij geen enkele reden om XMS de hemel in te praten, in tegendeel zelfs.
Bij een sport evenement krijgen de studio's hetzelfde signaal,maar hoe krijgen ze dat signaal.
Komt het van de satelliet af, hebben beide landen dan exact dezelfde ontvangstapparatuur ?
Die kans is al niet zo groot.
Dan gaat het de regie in, worden logo's toegevoegd,kommentaren, soms een ticker.
Hebben de studio's van de Nederlandse en Belgie of Duitsland dezelfde apparatuur ?
Nope.
En al hadden ze dat wel, is diezelfde apparatuur dan door een en dezelfde technicus afgesteld ?
In praktijk krijg je al dat de een het beeld via vezel krijgt aangeboden en de ander plukt het van de satelliet af.
Daarna wordt dat signaal van allen afgeleverd aan KPN.
Krijgt KPN het op 3 lijnen met exact dezelfde apparatuur aangeleverd ?
Daarna moet KPN het aan de ontvanger leveren, gebruikt men daar ook weer exact dezelfde apparatuur ?
Voordat het signaal vanaf de bron, de uitzending,uiteindelijk bij KPN/Ziggo of wie dan ook wordt afgeleverd is het signaal onderling al anders.
Je kan niet zeggen,het signaal is van Nederland,Belgie en Duitsland in HD aangeleverd bij KPN dus alle drie gelijk en nu zie ik verschil als ik naar de zenders kijk,dus dat is de schuld van KPN.
"Beeldverbeteraars" in een tv kunnen dat verschil nog aanzienlijk groter maken,want met een beeldverbeteraar/ruisfilter bewerk je als het ware het signaal nogeens.
Dat gebeurt digitaal volgens een aantal algoritmes welke bij 2 verschillende aanvoersignalen ook 2 verschillende resultaten opleveren.
Vaak in het voordeel,maar even vaak ook in het nadeel van de uitzending.
Je kan best roepen, optisch gezien is de ene naar mijn mening beter dan de andere, maar zet 4 mensen in een kamer,laat ze alle vier wisselende beelden zien en ze hebben alle vier een mening over de kwaliteit.
Sommige mensen vinden het beeld via de videorecorder beter dan via de tv terwijl daar bij de recorder opeens een aantal beeldlijnen ontbreken.
Op de tv zijn er meer,kan je dus ook wat ruis zien,die je op de recorder niet ziet vanwege de mindere lijnen, maar is het beeld dan echt beter ?
Onze oogjes zien het,onze hersentjes verwerken het en daar komt opeens iets bij: de persoonlijke voorkeur.
En dat maakt dat we de ene zender beter vinden dan de ander.
De enige manier waarop we dat echt kunnen onderbouwen is met minimaal een spectrum analiser.
De een vind een mp3 signaal al fantastisch terwijl de ander pas bij een flac muziekje in bekoring kan raken.
Om dan naar iemands broodheer te gaan verwijzen is wat zinloos,we weten immers van de andere partij niet door wie hij betaald wordt en wie is dan loyaler.
Visueel kan je alleen zeggen: naar mijn mening is die zender beter dan de ander, wil je het ook bewijzen dan moet je met meetapparatuur aan de gang.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:45:
[...]

Quote:
Verder durf ik als ervaringsdeskundige wel te zeggen dat de HD+ streams (wat inderdaad maar gewoon een KPN naampje is) minstens net zo goed zijn als de HD-streams bij UPC en de HD-streams van KPN maar een klein beetje minder goed. Alleen de SD streams zijn duidelijk echt van veel slechtere kwaliteit dan SD via UPC of Ziggo, maar nog altijd vele malen beter dan Digitenne of bv. de live streams van de NPO.

Het weg slopen van Dolby Digital en extra audiosporen (bv. optie voor Engels bij Cartoon Network) is wel een ontzettend grote faal van de kant van KPN.
En wat voor punt wil je maken door een eerdere post van mij op deze manier te quoten zonder iets erbij? En waarom dat als reactie op IcyK?

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 02:52:
Vind je?

Het staat iedereen vrij om een mening te hebben en die te uiten. Alleen verwacht men op tweakers toch iets meer dan dat.

"Ik vind" zonder argumenten/feiten is meer iets voor een plek als fok / nujij.nl.

Wat jij in je vergelijking doet is hetzelfde als een appel bij de lidl kopen en een peer bij de AH. Om vervolgens te verkondigen dat de appels van de albert waardeloos zijn en een verkeerde vorm hebben.

Op tweak verwachten we dat je bij zowel de lidl als de albert een appel koopt, in dezelfde week en op dezelfde dag (om te voorkomen dat hij het hele weekend gelegen heeft). En dan bij beide winkels een granny smith. Daarna ga je vergelijken op kleur/vorm/gifresten/smaak/etcetc/, post je je resultaten op tweak en laat je de rest van de mensen op het forum schieten op je resultaten.

Dat is ook het mooie van tweak: Als ik hier onzin zou posten zou ik binnen een paar tellen door de mangel gehaald worden door de andere forum gebruikers en met feiten gecorrigeerd worden. Maar zo dien je ook met tweak om te gaan: Het is niet erg als je het ergens over oneens bent maar het is wel belangrijk om open te staan voor de argumenten van "de tegenpartij" en om op zijn/haar argumenten met feiten en tegenargumenten te reageren.

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:18:
[...]

En wat voor punt wil je maken door een eerdere post van mij op deze manier te quoten zonder iets erbij? En waarom dat als reactie op IcyK?
Omdat IMHO we afdwalen van het onderwerp, namelijk de "kwaliteit" van de KPN streams. En zeker niet persoonlijk bedoeld ;)
Goed, doe daar dan nog eens een nieuw statement over, op basis van je nieuw vergaarde kennis over vergelijkingen e.d. en het feit dat Denan ong. als enige hier correct 1:1 vergelijkingsmateriaal op het zelfde moment, zelfde TV en zelfde instellingen, zelfde zender (maar andere stream) heeft.

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:57:
Goed, doe daar dan nog eens een nieuw statement over, op basis van je nieuw vergaarde kennis over vergelijkingen e.d. en het feit dat Denan ong. als enige hier correct 1:1 vergelijkingsmateriaal op het zelfde moment, zelfde TV en zelfde instellingen, zelfde zender (maar andere stream) heeft.
Denan preekt voor eigen parochie (niets persoonlijk Denan :) ) IMHO, de streams zijn geript en als een achterlijke gecomprimeerd en waardoor "ik" als kijker en abo van XMS een slechter product heb gekregen.

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:37:
Denan preekt voor eigen parochie (niets persoonlijk Denan :) ) IMHO, de streams zijn geript en als een achterlijke gecomprimeerd en waardoor "ik" als kijker en abo van XMS een slechter product heb gekregen.
Het is tweakers. Volgens mij preek ik hier voor een groep zeer vijandig gezinde atheïsten :P Kom aub eens met een inhoudelijk verhaal ipv dit soort opmerkingen te maken. Dan wil ik er prima op in gaan.

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:38:
[...]

Het is tweakers. Volgens mij preek ik hier voor een groep zeer vijandig gezinde atheïsten :P Kom aub eens met een inhoudelijk verhaal ipv dit soort opmerkingen te maken. Dan wil ik er prima op in gaan.
Hehehehe :)

De SD streams vergelijking GHM met KPN? Zie jij geen verschil?

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:47:
Hehehehe :)

De SD streams vergelijking GHM met KPN? Zie jij geen verschil?
Welke SD streams? De GHM WMP+ SD streams vergelijken met de GHM WGDO SD streams? Natuurlijk. Dat zit hem in het verschil tussen mpeg2 en mpeg4. Mpeg4 is erg goed voor het comprimeren van HD beeld (vandaar dat HD+ op 12Mbit kwalitatief gelijkwaardig kan zijn aan een 24Mbit Mpeg2 stream) maar minder goed in SD compressie. Maar daar is iedereen het toch over eens?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:37:
[...]

Ho wacht even, als je even leest zie je dat ik ben veranderd van een Pro XMS figuur van 5 jaar geleden tot zo'n beetje ( en met genoeg redenen ) de grootste anti XMS/KPN figuur.
Reden waarom ik ook weg ben gegaan.
In diverse pilots en persoonlijke/telefonische gesprekken ben ik Denan een stuk beter gaan kennen.
Voor eigen parochie preken heeft hij nog nooit gedaan.
Op persoonlijke titel heeft hij regelmatig bepaalde misstanden uitgesproken en daar ook iets aan gedaan waar mogelijk.
Voor XMS zal ik nooit opspringen, maar voor Denan steek ik mijn handen in het vuur.
Eerlijk en objectief.
Ik kan en zal niet van je verwachten dat je 17 delen gaat doorspitten,maar als je op basis van een discussie,van een paar dagen,tot een dergelijke conclusie komt,dan heb je voor mij nu alle geloofwaardigheid en discussiewaardigheid verloren, bah !
Als je meent wat je zegt over XMS dan zal je net als ik je princiepes moeten tonen, en gewoon weg gaan,ook al moet je kiezen voor minder,ook al kost je dat geld.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 24-09-2013 12:09 ]

• White_Collar
Ik mis het stukje respect richting denan redelijk hard in dit topic.
De discussie slaat wat mij betreft om in een niet in houdelijke discussie met een absolute flameware tegen kpn waarin Denan gezien wordt als de zwarte piet. Als er 1 ding is wat waardeloos is om te doen, is dat het wel.

* White_Collar mist ook de serie tips van denan trouwens :(

[ Voor 44% gewijzigd door White_Collar op 24-09-2013 12:22 ]

White_Collar schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:11:

Beiden mis ik ook, ik zie alleen maar iemand zijn stelling verdedigen,niet ingaand op enig argument,en continue zijn mening herhalen, al dan niet gelardeerd in een nieuw sausje,dat is geen discussie en Tweakers onwaardig, en dan heb ik het beslist niet over Denan.

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:11:
De discussie slaat wat mij betreft om in een niet in houdelijke discussie met een absolute flameware tegen kpn waarin Denan gezien wordt als de zwarte piet. Als er 1 ding is wat waardeloos is om te doen, is dat het wel.

Respect richting Denan is er zeker hoor! Daar hoef je je geen zorgen over te maken. En als het niet duidelijk was bij deze dus!

Verwijderd

De kwaliteit van de streams omvat meer dan alleen maar bitrate, ik mis Ondertitels, ik mis Dolby Surround, opeens is er een nieuwe standaard HD+..

Lijkt mij genoeg punten..

• denan
Subtitles/meerdere audiostreams en dolby 5.1 gemis. Prima. Zijn we het over eens.

Nieuwe standaard HD+ = Het is geen nieuwe standaard, puur een naam die gegeven is aan het streampakket om te kunnen differentiëren met de HD streams die KPN gebruikt voor DSL. HD+ is gewoon HD resolutie, gelijk aan de HD streams. Maar dan met een hogere bitrate.

En dat wil tegenwoordig ook niet meer alles zeggen, bij een aantal bronnen zijn de verschillen tussen HD en HD+ minimaal.

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:07:
[...]

Ho wacht even, als je even leest zie je dat ik ben veranderd van een Pro XMS figuur van 5 jaar geleden tot zo'n beetje ( en met genoeg redenen ) de grootste anti XMS/KPN figuur.
Reden waarom ik ook weg ben gegaan.
In diverse pilots en persoonlijke/telefonische gesprekken ben ik Denan een stuk beter gaan kennen.
Voor eigen parochie preken heeft hij nog nooit gedaan.
Op persoonlijke titel heeft hij regelmatig bepaalde misstanden uitgesproken en daar ook iets aan gedaan waar mogelijk.
Voor XMS zal ik nooit opspringen, maar voor Denan steek ik mijn handen in het vuur.
Eerlijk en objectief.
Ik kan en zal niet van je verwachten dat je 17 delen gaat doorspitten,maar als je op basis van een discussie,van een paar dagen,tot een dergelijke conclusie komt,dan heb je voor mij nu alle geloofwaardigheid en discussiewaardigheid verloren, bah !
Als je meent wat je zegt over XMS dan zal je net als ik je princiepes moeten tonen, en gewoon weg gaan,ook al moet je kiezen voor minder,ook al kost je dat geld.
Weet ik, maar vat het niet persoonlijk op, het is niet persoonlijk op de man deze discussie :) (In ieder geval niet van mij)

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:39:
Subtitles/meerdere audiostreams en dolby 5.1 gemis. Prima. Zijn we het over eens.

Nieuwe standaard HD+ = Het is geen nieuwe standaard, puur een naam die gegeven is aan het streampakket om te kunnen differentiëren met de HD streams die KPN gebruikt voor DSL. HD+ is gewoon HD resolutie, gelijk aan de HD streams. Maar dan met een hogere bitrate.

En dat wil tegenwoordig ook niet meer alles zeggen, bij een aantal bronnen zijn de verschillen tussen HD en HD+ minimaal.
Dat valt ook onder de streams, je kan niet alleen maar vergelijken met beeld. Je concentreerd IMHO je teveel op het beeld.

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:42:
Dat valt ook onder de streams, je kan niet alleen maar vergelijken met beeld. Je concentreerd IMHO je teveel op het beeld.
Dan moet je je punt duidelijker maken. Maar we zijn het er dus over eens dat het beeld prima is?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:40:
[...]

Weet ik, maar vat het niet persoonlijk op, het is niet persoonlijk op de man deze discussie :) (In ieder geval niet van mij)
Maar waarom ga je niet in op de argumenten van anderen, dat lijkt me toch wel degelijk op de man, er is een aantal bladzijden geleden al genoemd door Denan dat de term HD+ geen nieuwe standaard is maar gewoon een marketing term om aan te duiden dat het hier om een kwalitatief iets betere stream gaat.
Toch haal je het er nu weer bij als "nieuwe standaard" .
Ziggo heeft zijn SD beeld met dat van KPN ADSL vergeleken en noemt zijn SD streams nu SD+, zelfs bijna HD kwaliteit, wat ook B.S. is want qua resolutie is het echt gewoon SD.
Tot nu toe had je het over de beeldkwaliteit en nu haal je er opeens de geluidskwaliteit weer bij.
Ja de streams,niet alle,zijn ontdaan van Dolby, overigens niet in mijn gebied waar we direct het NPO signaal krijgen ( voor zover ik weet,want ik neem de dienst niet meer af. )...

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:45:
[...]

Dan moet je je punt duidelijker maken. Maar we zijn het er dus over eens dat het beeld prima is?
Asoluut niet :)

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:47:
[...]

Maar waarom ga je niet in op de argumenten van anderen, dat lijkt me toch wel degelijk op de man, er is een aantal bladzijden geleden al genoemd door Denan dat de term HD+ geen nieuwe standaard is maar gewoon een marketing term om aan te duiden dat het hier om een kwalitatief iets betere stream gaat.
Toch haal je het er nu weer bij als "nieuwe standaard" .
Ziggo heeft zijn SD beeld met dat van KPN ADSL vergeleken en noemt zijn SD streams nu SD+, zelfs bijna HD kwaliteit, wat ook B.S. is want qua resolutie is het echt gewoon SD.
Tot nu toe had je het over de beeldkwaliteit en nu haal je er opeens de geluidskwaliteit weer bij.
Ja de streams,niet alle,zijn ontdaan van Dolby, overigens niet in mijn gebied waar we direct het NPO signaal krijgen ( voor zover ik weet,want ik neem de dienst niet meer af. )...
Dat weet ik, maar als je even terug leest is die term er gekomen nadat er klachten waren geweest over de HD streams. Wie weet krtijgen we ook nog SD+ :)

• denan
Want? Puur op beeldkwaliteit -> Wat is er niet goed in jouw ogen?
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:59:
Dat weet ik, maar als je even terug leest is die term er gekomen nadat er klachten waren geweest over de HD streams. Wie weet krtijgen we ook nog SD+ :)
En als je daarna iets door leest zul je zien dat dit niets heeft te maken met klachten bij KPN. De streams zijn voor GHM aan het KPN platform toegevoegd. KPN/XS4all gebruiken ze niet. Dit is op verzoek van GHM gebeurt.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:59:
[...]

Maar nog steeds ga je bv niet in op mijn verschillende argumenten die onderbouwen waarom het ene beeld het andere niet is,en daar kun je het lekker over hebben want ik ben ex (mede) eigenaar van een tv,radio en satelliet zaak.
Het is misschien een lang verhaal,maar ik schrijf het liever in een keer dan het uit te smeren over 10 posts waar soms het verhaal zoekraakt omdat ook anderen reageren.
denan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:01[/messageEn als je daarna iets door leest zul je zien dat dit niets heeft te maken met klachten bij KPN. De streams zijn voor GHM aan het KPN platform toegevoegd. KPN/XS4all gebruiken ze niet. Dit is op verzoek van GHM gebeurt.
Dit kan ik alleen beamen, de HD+ streams zijn er al minimaal een jaar volgens mij,waar indien mogelijk,je in het menu van je Amino voor kan kiezen maar dat kwam niet door klachten,het was gewoon een feature waar je voor kon kiezen omdat het signaal er toch was.

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 24-09-2013 13:17 ]

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:13:
[...]

Maar nog steeds ga je bv niet in op mijn verschillende argumenten die onderbouwen waarom het ene beeld het andere niet is,en daar kun je het lekker over hebben want ik ben ex (mede) eigenaar van een tv,radio en satelliet zaak.
Het is misschien een lang verhaal,maar ik schrijf het liever in een keer dan het uit te smeren over 10 posts waar soms het verhaal zoekraakt omdat ook anderen reageren.

[...]

Dit kan ik alleen beamen, de HD+ streams zijn er al minimaal een jaar volgens mij,waar indien mogelijk,je in het menu van je Amino voor kan kiezen maar dat kwam niet door klachten.
Dan weet dat degene die echt voor kwaliteit gaan niet naar prijs kijken maar naar het kwaliteit van het beeld. En dan heb ik niet over de L(ucky) G(oldstar) tv's. En ja op mijn Philips TV zie ik het verschil van streams

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:01:
[...]

En als je daarna iets door leest zul je zien dat dit niets heeft te maken met klachten bij KPN. De streams zijn voor GHM aan het KPN platform toegevoegd. KPN/XS4all gebruiken ze niet. Dit is op verzoek van GHM gebeurt.
Die klachten waren er in 2011 natuurlijk wel maar dan in het Lijbrandt topic. Omdat de providers een superieure beeldkwaliteit hadden verkocht En GHM kon toen niet anders dan met een betere stream komen.

HD+ blijft een vreemde naam voor deze stream omdat bijv de kwaliteit niet beter is dan de HD zenders via de kabel. In de praktijk is natuurlijk HD, HD Light (7,2 MBit streams) een betere naam. Maar dat gaat erbij KPN natuurlijk niet in.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 13:27 ]

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:20:
[...]

Die klachten waren er in 2011 natuurlijk wel maar dan in het Lijbrandt topic. Omdat de providers een superieure beeldkwaliteit hadden verkocht En GHM kon niet anders dan met een betere stream komen.
Die betere stream was er al die tijd al, de Technicolor stream rechtstreeks van het NOB,alleen om technische redenen kon die niet overal ingezet worden, in gebieden waar dat wel kon was de stream gewoon beschikbaar geweest, als je (SEGS) zegt dat er door vele klachten een DVB-C stream is gekomen dan geef ik je gelijk, ik vind om andere redenen het digitale product niet in orde, de Amino decoders zijn gewoon te low budget, zeker de decoders van het eerste uur,en de dienst is te onbetrouwbaar in de vorm van regelmatige uitval,al is het maar voor een paar minuten en al kan het opgelost worden door de decoder opnieuw te starten, dat en de integratie van de CI+ kaart-decoder in de tv heeft me doen besluiten om naar Ziggo terug te gaan.
De analoge kwaliteit was hier in 2315 ook te slecht maar dat was plaatselijk,hier was een van de eerste headends met low budget apparatuur omdat Portaal niet meer wilde dokken.
Mja, spaceone doelt op andere klachten.

Niet dat jouw klachten/kritiek daardoor minder 'echt' zijn ofzo, maar de klahten waar @spaceone op doelt hebben betrekking op uitrol van Lijbrandt, XMS (oftewel GHM)-achtige diensten in KPN gebieden.

Daar kon (of wilde?) KPN de NOB en Sat streams niet naast z'n eigen multicast streams routeren en is men toen voor GHM met een nieuw type stream gekomen, zoals hierboven ook aangegeven. Waarom men daarbij trouwens niet gewoon alle diensten erin heeft laten zitten, geen idee......

Het in het leven roepen van de DVB-C streams heeft weer hele andere overwegingen als grondslag gehad.

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:31:
[...]

Die betere stream was er al die tijd al, de Technicolor stream rechtstreeks van het NOB,alleen om technische redenen kon die niet overal ingezet worden, in gebieden waar dat wel kon was de stream gewoon beschikbaar geweest, als je (SEGS) zegt dat er door vele klachten een DVB-C stream is gekomen dan geef ik je gelijk,
Het klopt dat de beter 1:1 streams niet leverbaar zijn WMP+ en GHM helemaal afhankelijk is van de KPN streams. Maar de eerste gebruikers via WMP+ is superieure iptv beeldkwaliteit dat wel zo verkocht.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 23:09
Omdat wij het meest last hebben bij het XMS gedoe met de telefoon die plots weer eens niet bereikbaar is terwijl internet het wel prima doet, hebben we besloten WEL XMS te houden, maar telefonie uit te porteren.

Het idee is om de 2 nummers naar Cheapconnect over te zetten.
We hebben nu een 50 mb pakket internet / tv met telefonie + 1 extra nummer.

Heeft iemand ervaring met uitporteren van telefonie? Kan je dat gewoon doen terwijl je XMS niets vertelt (om administratieve handelingen te voorkomen), dus je abonnement loopt gewoon door bij XMS.
Of denken jullie dat ze dan 'per ongeluk' het hele abonnement zullen opzeggen?

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:41:
[...]

Het klopt dat de beter 1:1 streams niet leverbaar zijn WMP+ en GHM helemaal afhankelijk is van de KPN streams. Maar de eerste gebruikers via WMP+ is superieure iptv beeldkwaliteit dat wel zo verkocht.
Ik ga niet de advocaat van de duivel spelen,maar KPN verkocht ook duurdere diensten die tot de wijkkast verglaasd waren,als glasvezel,elke adsl tv leverancier biedt haar product aan als superieur, Canal Digitaal adverteert met vele tientallen zenders in HD en honderden andere zenders,maar die zijn helemaal niet van Canal Digitaal,die zenden gewoon FTA uit toevallig op dezelfde satelliet.
Glasvezel wordt aan de man gebracht als het medium van de toekomst maar wordt bijna overal begrensd door 100 mbit apparatuur en wij van de linker Twix bevelen onze reep ook aan boven die van de rechter Twix ;) maar we drijven nu wel weg van de eerdere stellingen, dat het beeld van XMS minder zou zijn dan dat van Digitenne tot de laatste bewering aan toe.

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:50:
[...]

Ik ga niet de advocaat van de duivel spelen,maar KPN verkocht ook duurdere diensten die tot de wijkkast verglaasd waren,als glasvezel,elke adsl tv leverancier biedt haar product aan als superieur, Canal Digitaal adverteert met vele tientallen zenders in HD en honderden andere zenders,maar die zijn helemaal niet van Canal Digitaal,die zenden gewoon FTA uit toevallig op dezelfde satelliet.
Glasvezel wordt aan de man gebracht als het medium van de toekomst maar wordt bijna overal begrensd door 100 mbit apparatuur en wij van de linker Twix bevelen onze reep ook aan boven die van de rechter Twix ;) maar we drijven nu wel weg van de eerdere stellingen, dat het beeld van XMS minder zou zijn dan dat van Digitenne tot de laatste bewering aan toe.
Bijna goed :) Er is geen stelling, alleen mijn eigen mening dat de KPN streams SD/HD minder zijn dan van GHM
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:56:
[...]

Bijna goed :) Er is geen stelling, alleen mijn eigen mening dat de KPN streams SD/HD minder zijn dan van GHM
Verwijderd in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Je zegt hier toch echt dat de kwaliteit van Digitenne beter is dan die van KPN, GHM haal je er pas veel later bij.

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:04:
[...]

Verwijderd in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Je zegt hier toch echt dat de kwaliteit van Digitenne beter is dan die van KPN, GHM haal je er pas veel later bij.
Als je het wil lezen als stelling vind ik ook goed hoor, dan is het mijn stelling. :)

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:50:
[...]

Ik ga niet de advocaat van de duivel spelen,maar KPN verkocht ook duurdere diensten die tot de wijkkast verglaasd waren,als glasvezel,elke adsl tv leverancier biedt haar product aan als superieur,
Tot enkele weken terug stond op de KPN glasvezel website dat glasvezel klanten een betere kwaliteit kregen dan bij ADSL, maar KPN heeft het wel verwijderd/aangepast.

code:
1
Bij Glasvezel televisie heb je nòg scherper beeld en geluid dan bij standaard Interactieve TV en haal je alles uit je plasma- of LCD-scherm.

en dat is nu

code:
1
2
3
HD televisie in de hoogste kwaliteit

We zijn zo langzamerhand gewend geraakt aan veel zenders om uit te kiezen en vinden zelfs zenders in HD misschien niet meer uitzonderlijk. De hoge beeldkwaliteit van glasvezel moet je dan natuurlijk wel kunnen zien; je televisiescherm moet ervoor geschikt zijn, maar ook je internetverbinding..
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:06:
[...]

Als je het wil lezen als stelling vind ik ook goed hoor, dan is het mijn stelling. :)
Ik zeg nergens dat het je stelling is,maar eerst zeg je dat de streams van KPN minder zijn dan die van digitenne en nu zeg je weer dat volgens jou de streams van KPN minder zijn dan die van GHM.
Eerst is het minder dan digitenne,later minder dan GHM,je verandert je mening steeds.
Gelukkig voorspel je niet het weer, want dan ging ik weg in een zwembroek om terug te komen in een bontgevoerde parka, ik ga eens werken,ik wil best een mening verdedigen maar niet als die zoals in jouw geval steeds verandert.

Verwijderd

Lees die post nog eens en dan in de juiste context....

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 20:20

Sagat

Is pappa x2!

Ik volg met veel interesse de discussie, vooral omdat ik voor mezelf ook nog hard aan het nadenken ben of ik wel verder wil met XMS. Dit is misschien nare vraag, maar gezien de aanwezig kennis in dit topic ben ik zeer nieuwsgierig naar de antwoorden.

Wanneer je:
- sporadisch tv kijkt, maar het wel wil hebben ivm (o.a.) studio sport. (weet niet of ik dit in hd of hd+ kijk, maar ik ervaar dit als veel better dan ziggo analoog wat ik nogsteeds heb, maar sd vs hd kan ook niet anders)
- ik wil ook tv kunnen kijken op 'telefoon/tablet/laptop.
- Ook snel internet wil, met een lage ping voor online gaming, en het liefst wat vrijheid in je apparatuur zodat port forwarding mogelijk is om xbox live en psn goed werkend te krijgen. Upload niet belangrijk, en ook vast ip boeit me niet
- telefonie niet belangrijk is maar vaak kost dit vrijwel niks en als back up/bereikbaar zijn is het mooi meegenomen.
- prijs zo goedkoop mogelijk
- En vooral. een administratie die gewoon zijn ding doet. Als ik een maandje eredivisie live wil, wil ik niet 3 maanden vechten om dat weer uit te krijgen, terwijl ik doorbetaal.....

Wat is dan de beste keuze? Qua internet vind ik xms eigenlijk prima. TV doet wat het moet doen, maar als het beter kan is dit mooi meegenomen.

Heel naief wellicht, maar ik verwacht/hoop dat telfort de administratie toch wel beter op orde zal hebben.
En dat gezien hun reclames (ook al betreft die nu nog adsl) ze ook het tv kijken of andere apparaten in orde zullen maken.

Ik denk dus dat ik nog maar rustig afwacht.
Ik vermoed dat ik (op basis van wat ik hier hoor en zie) als ik nu zou moeten kiezen, ziggo voor hd tv zou nemen, en kpn voor internet + telefoon. Nadeel is dat het niet het goedkooste is. Maar dan heb je wel het beste van beide werelden......toch?

Oh regio = Amersfoort 3813

10 second ninja DONE

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:29:
Ik volg met veel interesse de discussie, vooral omdat ik voor mezelf ook nog hard aan het nadenken ben of ik wel verder wil met XMS. Dit is misschien nare vraag, maar gezien de aanwezig kennis in dit topic ben ik zeer nieuwsgierig naar de antwoorden.

Wanneer je:
- sporadisch tv kijkt, maar het wel wil hebben ivm (o.a.) studio sport. (weet niet of ik dit in hd of hd+ kijk, maar ik ervaar dit als veel better dan ziggo analoog wat ik nogsteeds heb, maar sd vs hd kan ook niet anders)
- ik wil ook tv kunnen kijken op 'telefoon/tablet/laptop.
- Ook snel internet wil, met een lage ping voor online gaming, en het liefst wat vrijheid in je apparatuur zodat port forwarding mogelijk is om xbox live en psn goed werkend te krijgen. Upload niet belangrijk, en ook vast ip boeit me niet
- telefonie niet belangrijk is maar vaak kost dit vrijwel niks en als back up/bereikbaar zijn is het mooi meegenomen.
- prijs zo goedkoop mogelijk
- En vooral. een administratie die gewoon zijn ding doet. Als ik een maandje eredivisie live wil, wil ik niet 3 maanden vechten om dat weer uit te krijgen, terwijl ik doorbetaal.....

Wat is dan de beste keuze? Qua internet vind ik xms eigenlijk prima. TV doet wat het moet doen, maar als het beter kan is dit mooi meegenomen.

Heel naief wellicht, maar ik verwacht/hoop dat telfort de administratie toch wel beter op orde zal hebben.
En dat gezien hun reclames (ook al betreft die nu nog adsl) ze ook het tv kijken of andere apparaten in orde zullen maken.

Ik vermoed dat ik (op basis van wat ik hier hoor en zie) als ik nu zou moeten kiezen, ziggo voor hd tv zou nemen, en kpn voor internet + telefoon. Nadeel is dat het niet het goedkooste is. Maar dan heb je wel het beste van beide werelden......toch?

Ik kan je geen advies geven, naar mijn inziens is dat per persoon verschillend, sorry
In principe zou ik zeggen: Telfort of iedere andere ITNS provider. Daar heb je de meeste vrijheid in apparatuurkeuze (net als bij kabelinternet gewoon iedere router die snel genoeg is en dmv. DHCP een IP-adres kan verkrijgen).

Echter, Telfort via glasvezel is in die zin anders dan Telfort via ADSL, dat je bij ADSL te maken hebt met Interactieve TV van KPN. En je kan zeggen van KPN wat je wil, maar zij hebben wel de grootste selectie aan mogelijkheden om op verschillene apparaten TV te kunnen kijken. Bij Telfort via glasvezel heb je vooralsnog te maken met de Glashart Media app voor iOS en Android. Op iOS schijnt ie best goed te werken maar op Android is de keuze beperkt.

Maar het nadeel van glasvezel bij KPN is weer dat je voor het gebruik van je eigen router meer trucs moet uithalen (en naar apparatuur toe moet met VLAN ondersteuing) .

Als je "sporadisch TV kijkt", dan is het de vraag of je 'het beste van beide werelden' nodig hebt in de vorm van TV via Ziggo en intenret via glas. Dat moet je voor jezelf bepalen.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 24-09-2013 16:16 ]

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:01:
[...]

Want? Puur op beeldkwaliteit -> Wat is er niet goed in jouw ogen?

[...]

HD+ is nog steed gedecodeerd en opnieuw gecodeerd, verschil zie ik in wollig,waasje over het beeld. Over SD, als ik NED3 bekijk en overschakel naar Belgie 1 dan vraag ik mij af waarom ik mijn TV heb gekocht.

• denan
Dat wollige waasje bij HD+, welke zender vergelijk je dan met welke zender?

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:02:
[...]

HD+ is nog steed gedecodeerd en opnieuw gecodeerd, verschil zie ik in wollig,waasje over het beeld. Over SD, als ik NED3 bekijk en overschakel naar Belgie 1 dan vraag ik mij af waarom ik mijn TV heb gekocht.
Deze vergelijking klopt gewoon niet, je weet dat de npo amper hd content maken?

Sagat schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:29:

Ik heb ook 4 jaar lang internet van XMS afgenomen en tv via Ziggo.
Als je gewoon het analoge abonnement neemt voor die 17,95 dan heb je het digitale basispakket er bij met de RTL/SBS, Ned 1,2 en 3 plus Belgie in HD ( en Fox) maar het probleem is dat je dan de tv app niet kan gebruiken want die controleert of je internet van Ziggo hebt ja of nee, zo niet dan geen tv op je tablet.
Je bent dan ongeveer 45,95 internet/telefonie bij XMS + 17,95 basispakket TV Ziggo = 63,90 kwijt.
Ik ben nu over op alles in een extra bij Ziggo, 150/15, tv + telefonie en tv op de tablet, basis pakket met de commerciele zenders in HD en onbeperkt usenet voor € 63,95
Ik weet niet of in jouw woonplaats de volle 150 mbits beschikbaar is, in 2315 wel.

Verwijderd

Ik zal vanaaf wel even een uitgebreide test voor je doen :)
Maar we zij er het overeens dat SD echt niet goed is? O-)

• Fiber
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:02:
[...] dan vraag ik mij af waarom ik mijn TV heb gekocht.
Voor je Blu ray speler...? Lijkt me de enige goede reden om te investeren in een echt dure tv. O-)

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:26:
[...]

Voor je Blu ray speler...? Lijkt me de enige goede reden om te investeren in een echt dure tv. O-)
Hehehehe,

Ik heb een HTPC met XBMC :)

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Nick39 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:16:
[...]

Ik heb ook 4 jaar lang internet van XMS afgenomen en tv via Ziggo.
Als je gewoon het analoge abonnement neemt voor die 17,95 dan heb je het digitale basispakket er bij met de RTL/SBS, Ned 1,2 en 3 plus Belgie in HD ( en Fox) maar het probleem is dat je dan de tv app niet kan gebruiken want die controleert of je internet van Ziggo hebt ja of nee, zo niet dan geen tv op je tablet.
Je bent dan ongeveer 45,95 internet/telefonie bij XMS + 17,95 basispakket TV Ziggo = 63,90 kwijt.
Ik ben nu over op alles in een extra bij Ziggo, 150/15, tv + telefonie en tv op de tablet, basis pakket met de commerciele zenders in HD en onbeperkt usenet voor € 63,95
Ik weet niet of in jouw woonplaats de volle 150 mbits beschikbaar is, in 2315 wel.
Alleen Nick. De upload bij ziggo is wel erg langzaam. En dat gaat de komende jaren niet omhoog.
dewaal schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:26:
[...]

Alleen Nick. De upload bij ziggo is wel erg langzaam. En dat gaat de komende jaren niet omhoog.
Ik maak er geen reclamespotje voor Ziggo van, het ligt er denk ik aan wat je doet, ik upload zelden iets,en anders loopt er geen tikkenteller mee dus ik heb de tijd,maar ik kan me voorstellen dat als je een eigen server hebt je baalt van een lagere upload.
Onlangs zijn de testen met eurodocsis 3.1 begonnen welke eind 2015 zal worden geintroduceerd en dan is een hogere upload zonder meer mogelijk.
Het kan nu al met eurodocsis 3 maar dan zullen er wat analoge tv kanalen moeten sneuvelen of kunnen er minder digitale zenders bij komen.
Voor 150 down worden nu 8 download kanalen gebruikt, voor 15 mbits up zijn de kanalen zo herschikt dat men in de meeste regio's, ook in de mijne,nu gebruik maakt van 4 kanalen (ipv 1 wat zeer recent nog gebruikelijk was) om te voorkomen dat de boel verstopt raakt.
Als men daar ook 8 kanalen voor gaat gebruiken dan is minimaal 60 megabits geen enkel probleem.
Dat is dus met de huidige stand van zaken.

Met gebruik van eurodocsis 3.1 kan de snelheid zelfs omhoog naar 3 gigabit en komt de 1 gigabit dus ook voor de doorsnee klant binnen bereik met een minimale uploadsnelheid van 100 megabit.
Dat gaat dus voor alle kabelmaatschappijen op.
Als daarnaast ook alle streams naar qam 256 gaan en de SD streams ook in mpeg 4 komen (h.264) kunnen dezelfde streams nog beter benut worden, en met gebruik van h.265 ( nieuws: H265-videoformaat krijgt goedkeuring van internationale telecomautoriteit ) kan nog eens tot 50% aan bandbreedte worden bespaard, en kan je tv dat niet aan dan zal net als nu een decoder kunnen worden gebruikt.
De rek is nog lang niet uit de kabel en die hogere upload komt er gegarandeerd,misschien niet morgen maar zeker ook niet pas over een paar jaar.

Bron o.a. : http://www.totaaltv.nl/ni...-nog-20-keer-sneller.html

[ Voor 2% gewijzigd door Nick39 op 24-09-2013 19:27 . Reden: Bron vermelding ]

Wacht even. Als je h.265 en h.264 om de hoek gaat laten kijken in dit verhaal, dan impliceer je dat voor een zelfde beeldkwaliteit de bitrate van die modernere codecs omlaag mag. Dat is precies wat KPN nu doet met de SD streams (niet alleen lagere bitrate, ook modernere codec). En daar ageert men zo juist tegen ;)

Verder had ik het artikel bij totaaltv ook gelezen, maar houd daarbij wel even in je achterhoofd dat dit gesteld is door iemand die voor z'n eigen bedrijf praat (namelijk iemand van Ziggo). Ik zeg hiermee niet dat deze man liegt, maar het is nog steeds toekomstmuziek en het aantal 'homes passed' per DOCSIS headend zal ook echt nog omlaag moeten. Ook DOCSIS 3.1 is gewoon weer een techniek om de mogelijkheden 'op te rekken'.

Zoek nog maar eens op poster "archie" met z'n TNO rapporten in dit topic ;)

Verder blijft Ziggo de enige aanbieder op de kabel.....

Natuurlijk mag Ziggo zichzelf 'verdedigen', dat zou ieder gezond bedrijf moeten doen. Maar houd het ook wel tegen dat licht. Voorlopig wordt er op hetzelfde TotaalTV bij veel Ziggo-gerelateerde nieuwsberichten juist ook weer steen en been geklaagd over het missen van bv. HD-aanbod of andere keuzes.

Bovendien, ook KPN zal natuurlijk over de toekomst nadenken. Reken maar dat tegen de tijd dat DOCSIS 3.1 echt op grote schaal is uitgerold, er ook vast heel wat meer PoP's van Reggefiber draaien op meerdere netwerkoperators of op gigabit apparatuur van KPN.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:20:
Ik zal vanaaf wel even een uitgebreide test voor je doen :)
Maar we zij er het overeens dat SD echt niet goed is? O-)
Ik ben het met je eens dat SD "niet fantastisch" is. Of als jij het zo wil noemen "echt niet goed". Maar om nou te zeggen dat het slecht is.... het is echt zeker beter dan Digitenne en ook beter dan analoog. En kijk ook even op www.dtvmonitor.nl en zie wat van veel SD-zenders (bv. de BBC's) de bitrates via UPC en Ziggo zijn en houd dat tegen wat je nu van de bitrates bij KPN weet.

Met HD+ is gewoon niets mis. Hier geen enkel waasje te bespeuren, tenzij het een upscaled SD uitzending is op RTL. "Uitstel van executie" durf ik op KPN SD zelfs beter te noemen dan op HD+ of HD van UPC. Puur door de dramatische upscaling die door RTL wordt gedaan.

Ergo, als je vergelijkingen maakt, houd dan ook rekening mee dat je hetzelfde programma vergelijkt en dat je er bij vergelijken tussen HD-diensten ook altijd een programma pakt dat door de omroep ook werkelijk in HD is geproduceerd.

Het enige wat mis is met HD+, is dat er streams uit zijn gesloopt.

Overigens, even een meer algemene vraag die in mij op komt, dus niet specifiek aan iemand gericht maar meer voor het geval iemand die meer thuis is in dit wereldje er iets over wil/mag loslaten: We hebben het er altijd over dat KPN de mpeg2 of h.264 streams pakt en deze weer opnieuw comprimeert.
Maar is dit echt zo? Of zijn er ook ongecomprimeerde feeds beschikbaar (op de Mediagateway kan ik me dat bv. voorstellen) die 'schoon' bij KPN binnen kunnen komen om vervolgens door de encoder heen te gaan?

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 24-09-2013 21:50 ]

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Ik draai dan zelf geen eigen server. Maar upload met regelmatig content naar youtube. Dit omdat ik ook youtube partner ben.

En dan is een hoge upload snelheid wel erg praktisch.

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:37:
Overigens, even een meer algemene vraag die in mij op komt, dus niet specifiek aan iemand gericht maar meer voor het geval iemand die meer thuis is in dit wereldje er iets over wil/mag loslaten: We hebben het er altijd over dat KPN de mpeg2 of h.264 streams pakt en deze weer opnieuw comprimeert.
Maar is dit echt zo? Of zijn er ook ongecomprimeerde feeds beschikbaar (op de Mediagateway kan ik me dat bv. voorstellen) die 'schoon' bij KPN binnen kunnen komen om vervolgens door de encoder heen te gaan?
Bij HD+ zou de encoder aan de video / audio stream niks moeten doen aangezien de bitrate niet omlaag moet (netzo als bij ffmpeg met de opties -acodec copy -vcodec copy).. Wat @denan aangeeft dat de nieuwe encoder o.a meer cpu power dat zal alleen een verbetering hebben bij de HD streams van KPN zelf.

Ik heb eens gelezen dat Canaaldigitaal voor haar encoder een hogere bron gebruikt dan de 13 Mbit van Technicolor of dit dezelfde bron is die Technicolor gebruikt voor haar encoders?.

Als KPN een hogere bron dan 13 Mbit zou gebruiken (wat ik niet verwacht) dan zou de HD+ stream wel meerwaarde kunnen hebben met een nieuwe encoder. En een voordeel t.o.v de kabel bieden

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10 16:11
-vcopy soortgelijke aanpak kan echter niet in het geval van KPN, aangezien ze Verimatrix willen toepassen..
Wacht even. Als je h.265 en h.264 om de hoek gaat laten kijken in dit verhaal, dan impliceer je dat voor een zelfde beeldkwaliteit de bitrate van die modernere codecs omlaag mag. Dat is precies wat KPN nu doet met de SD streams (niet alleen lagere bitrate, ook modernere codec). En daar ageert men zo juist tegen ;)
Nee dat impliceer ik niet op deze wijze,bij een uitzending in de nieuwe codec kun je gewoon VBR gebruiken, de uitzending zelf bepaalt dan de bitrate,dat die lager zal liggen is logisch maar dat is wat anders dan een mindere bitrate zelf handmatig instellen,dan kan als het nodig is die bitrate niet over een grens heen en dan krijg je dus problemen met de stream.
Verder had ik het artikel bij totaaltv ook gelezen, maar houd daarbij wel even in je achterhoofd dat dit gesteld is door iemand die voor z'n eigen bedrijf praat (namelijk iemand van Ziggo). Ik zeg hiermee niet dat deze man liegt, maar het is nog steeds toekomstmuziek en het aantal 'homes passed' per DOCSIS headend zal ook echt nog omlaag moeten. Ook DOCSIS 3.1 is gewoon weer een techniek om de mogelijkheden 'op te rekken'.
Ik haalde er nu voor de leesbaarheid even het totaaltv verhaal er bij, en ga even niet in op de manier waarop Ziggo/UPC het netwerk inricht, puur voor de technische werking van het docsis protocol maakt dat niet uit. (wel voor de klant uiteraard) en ook glasvezel bij KPN heeft een overboeking.
Persoonlijk haal ik op elk tijdstip de beloofde snelheid dus hier zit dat wel snor hoewel dat elders natuurlijk anders kan zijn,maar dat gaat ook op voor vezel,dat is bij lange na niet overal beschikbaar,hele volksstammen moeten het nog met een adsl lijntje doen.
Een Google zoektocht leert dat docsis 3.1 wel degelijk op het punt staat al het laboratorium stadium te verlaten, ook in de States is men hard aan het testen.
Wat de man zegt klopt,natuurlijk verpakt in een Ziggo jasje maar de strekking van het verhaal is juist.
Het tcp/ip protocol is ook niet het meest ideale protocol vanwege de relatief grote overhead bij hogere snelheden, ook bij glas.
Ik zie het niet als oprekken, dan zou mpeg4 /H265 ook een vorm van oprekken zijn.
En ook al is het oprekken,als daarmee het doel bereikt wordt zal het de doorsnee consument worst zijn of hij nu een totaal nieuw medium gebruikt of een opgerekt iets,zolang hij maar de snelheid bereikt.
Docsis 3.1 heeft ook het voordeel dat niet iedereen een 1 GB abonnement zal afnemen, hierbij hoeft dus het aantal homepasses per headend niet verkleind te worden.
Toekomst muziek, mja, mogelijk maar de ontwikkelingen gaan steeds sneller en de toenemende vraag naar bandbreedte eist dit ook, maar als je alleen al kijkt naar de vaststelling voor h264 als standaard en de ontwikkeling van h265 dan zie je al dat bv bij de mpeg2 decoders dat men nog niet eens helemaal over is naar h264 ( er zijn nog heel wat mpeg2 decodertjes in huis en slaapkamer ) terwijl h265 er al is.
Zoek nog maar eens op poster "archie" met z'n TNO rapporten in dit topic ;)
Sorry, ik ken Archie met zijn uitgesproken anti Ziggo houding, ik zoek liever wat minder anti bronnen.
Ik heb zelf een oom bij TNO werken en die zijn toch een stuk enthousiaster.
Vandaar dat ik zei, o.a. Totaaltv als bron.
Sommige rapporten zijn al achterhaald bij publicatie en iemand die ,even niet naar Archie wijzend, een mening een bepaalde kant op wil laten opgaan kan tegenwoordig uit vele rapporten putten,waar dan niet aangehaalde andere rapporten die het tegendeel stellen of al wat verder zijn waardoor het aangehaalde rapport achterhaald is,niet bij vermeld worden.
Zo zijn er ook diverse rapporten die stellen dat glas ook zijn beperkingen heeft waardoor er wel degelijk ook een harde limiet zit aan de "onbegrensde" snelheden van licht via dit medium.
Ook financiele beperkingen,aangezien ook KPN gewoon moet dokken voor de bandbreedte heeft men er ook voor gekozen om de tvstreams nog niet volledig open te gooien.
Daarvoor deed men ook al zo moeilijk voor het opengooien van de 100 mbits snelheid en er zijn al glasproviders die alleen het eerste jaar gratis 100/100 aanbieden en dan terug vallen naar 50/50.
Geld is dus ook een beperking voor dat mooie glas medium, voor elk medium, ook voor docsis 3.1 zelfs voor docsis 3.
Tsja, of Archie anti Ziggo is of niet, dat doet niet zo ter zake. Want het aangehaalde TNO-rapport is nota bene door NLKabel zelf 'besteld' en gaat dus overigens ook op voor iedere partij die DOCSIS gebruikt. En daar staat gewoon klip en klaar in wat de Nederlandse kabelaars nog allemaal moeten doen om DOCSIS 3.1 succesvol benut te krijgen.

Ik gebruik dus liever een TNO rapport als bron dan het verhaal van een Ziggo meneer die er alle belang bij heeft dat ADSL/VDSL het enige is waar zijn bedrijf tegen hoeft te concurreren. Wat hij eerder zou moeten zeggen is: "U heeft helemaal geen glasvezel nodig voor een snelle verbinding. Dat wij de enige zijn waar u dan wel terecht kan voor een snelle verbinding is toch ook niet zo erg?".

En verder blijf ik bij het aller grootste voordeel en argument dat ieder huishouden in Nederland een glasvezel lijn zou moeten hebben en waardoor ik het hele verhaal van de beste Ziggo meneer ook met een grote korrel zout neem:

Meer keuze voor de consument! Zelfs al zou er alleen KPN op zitten, dan nog heb je tenminste de keuze uit Ziggo of KPN, of UPC of KPN. Maar met aankomende ontwikkelingen heb je met 1 aansluiting op ee nbepaald medium dus zelfs nog veel meer keus.

Ziggo en UPC gaan 'hun' medium nooit en te nimmer vrijwillig open stellen voor concurrentie (wat op gebied van IP-diensten prima zou kunnen, zoals CAI Harderwijk bewijst) terwijl KPN dit zelfs verplicht moet doen van de ACM. En ja, op het gebied van consumentenverbindingen vind ik dat de lokale kabelaars net zo zeer te veel marktmacht hebben als KPN.

Overigens, begrijp me niet verkeerd (maar dat weet je onderhand wrs. wel): Ik twijfel er geen moment aan dat Ziggo en UPC binnen afzienbare termijn erin zullen slagen om Docsis 3.1 te implementeren en de snelheden nog meer omhoog te gooien. En dat dit voor de gemiddelde, ook meer bandbreedte hongerige, consument ruim voldoende zal zijn.

Maar ik blijf erbij dat het nóg beter is voor de consument als hij hiervoor niet alleen maar aangewezen is op de lokale kabelaar of KPN.

En de huidige situatie is nog steeds dat de kabelaars niet bereid zijn kostbare frequentieruimte op te offeren aan upload terwijl glas dit wel heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 25-09-2013 11:44 ]

Of KPN een gecomprimeerde stream opnieuw comprimeert weet ik niet, hoewel dit om er dolby uit te kunnen strippen haast wel moet, maar dan is het meer een gecomprimeerde stream uitpakken,de data er uit slopen,om het daarna opnieuw te comprimeren.
Ongecomprimeerde streams zullen er niet veel zijn, een bron moet dan ook toegang hebben tot ongecomprimeerde data, neem als gewoon simpel voorbeeld RTL 4 die een aflevering van Bones uitzend.
Als zij die afleveringen ongecomprimeerd zouden bezitten dan vereist dit enorme opslagcapaciteit.
Dat is niet logisch.
Bij live uitzendingen zou dit heel eventueel kunnen mits het transport dan volledig via een eigen glasnet gaat vanaf de locatie maar ook dan zullen de encoders bij de uitzendstraat hier niet blij mee zijn als ze zo'n enorme stroom real time moeten verwerken.
Meestal gaat het via een satelliet en een transponder heeft gewoon de bandbreedte niet om zo'n signaal te kunnen verwerken.
De NOS heeft diverse keren aangegeven dat ze een uitzending zoals de olympische spelen,niet volledig in real time HD kunnen aanbieden,niet omdat dit technisch niet kan,maar omdat te duur is.
Wat heb je dan als NOB aan een dergelijke stream.
Dat men op het NOB beschikt over minder gecomprimeerde streams met een hogere bitrate kan ik me dan wel voorstellen want elke bewerking eist zijn tol en kan zichtbaar worden,maar schoon,ongecomprimeerd, nee dat lijkt me gezien de enorme kosten voor opslag en distributie niet mogelijk omdat elk bitje gewoon geld kost.
Zelfs de studio's doen dat niet, als je op locatie een aflevering van een serie moet opnemen,moet het ergens opgeslagen worden voordat het bewerkt kan worden en de scenes aan elkaar geplakt worden.
Ongecomprimeerd zou dit een enorme capaciteit kosten.

Wat je verhaal hierboven betreft, ik vind niet dat ieder huis een glasvezel hoeft te hebben als het met coax ook kan, wat ik wel vind is dat de kabel of glas door een onafhankelijke partij moet worden beheerd, het moet veranderen in een transportmiddel.
Operators moeten hier dan diensten op kunnen aanbieden,dus ook Ziggo op glas en KPN op coax.
Dan heeft de consument keuze uit de aanbiedende partij.
Als de consument moet gaan dokken voor zijn werkelijke bandbreedte vraag ik me ook af hoeveel mensen er nog werkelijk een 100/100 abonnement zouden nemen,of een 500/500.
KPN moet niet meer staan voor glas en ziggo/upc moeten niet meer staan voor coax.
Maar goed, net als roepen dat iedere consument glas in de meterkast moet hebben,blijft ook mijn idee een utopia.
Kosten zullen altijd bepalen of iemand dat kan krijgen en in deze tijd zie je steeds vaker dat het reggefiber niet eens lukt om de 30% te halen, in katwijk en noordwijk is dat ook weer niet gelukt, men wil er niet voor betalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Nick39 op 25-09-2013 11:51 ]

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-10 15:27

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Nick39 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 11:44:
[...]
Wat je verhaal hierboven betreft, ik vind niet dat ieder huis een glasvezel hoeft te hebben als het met coax ook kan, wat ik wel vind is dat de kabel of glas door een onafhankelijke partij moet worden beheerd, het moet veranderen in een transportmiddel.
Operators moeten hier dan diensten op kunnen aanbieden,dus ook Ziggo op glas en KPN op coax.
Dan heeft de consument keuze uit de aanbiedende partij.
Als de consument moet gaan dokken voor zijn werkelijke bandbreedte vraag ik me ook af hoeveel mensen er nog werkelijk een 100/100 abonnement zouden nemen,of een 500/500.
KPN moet niet meer staan voor glas en ziggo/upc moeten niet meer staan voor coax.
Maar goed, net als roepen dat iedere consument glas in de meterkast moet hebben,blijft ook mijn idee een utopia.
[...]
Waarom zou dat een utopie zijn? Gas en Electra worden ook verzorgt door verschillende concurrerende partijen terwijl "de transportlaag" door een "onafhankelijke partij" gedaan word.
Dus waarom zou dat ook niet met glas/koper kunnen?
Ik geef toe dat dat niet makkelijk zal zijn, maar volgens mij is dat een kwestie van tijd en willen (of dwingen >:) )

.
[...]
Kosten zullen altijd bepalen of iemand dat kan krijgen en in deze tijd zie je steeds vaker dat het reggefiber niet eens lukt om de 30% te halen, in katwijk en noordwijk is dat ook weer niet gelukt, men wil er niet voor betalen.
Eens, maar ook de "negatieve verhalen" over de diensten over glas spelen zeker mee. Het werd aangeprezen als "het" medium van de toekomst met allerhande mooie opties en extra's, maar ondertussen hebben de kabelaars de vezelboeren al lang en breed ingehaald, want van al die opties en extra's is helemaal niets terecht gekomen.
Dus waarom zou men voor glas kiezen als men gewoon bij de kabelboer, waar men vaak toch al zit, al goed zit?
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 25-09-2013 12:37 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Thasaidon schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:13:
[...]

Waarom zou dat een utopie zijn? Gas en stroom word ook verzocht door verschillende concurrerende partijen terwijl "de transportlaag" door een "onafhankelijke partij" gedaan word.
Dus waarom zou dat ook niet met glas/koper kunnen?
Ik geef toe dat dat niet makkelijk zal zijn, maar volgens mij is dat een kwestie van tijd en willen/dwingen.
ja en nee, ik dacht ook even aan jouw voorbeeld hoor,maar met stroom en gas ligt het iets genuanceerder.
Ik zit in het gebied van de nuon, en kan uiteraard bij 10 of meer partijen stroom en gas bestellen,maar de levering blijft gebeuren door de nuon,als ik, ik noem maar iets,kies voor partij energie direct ( geen idee of die bestaat) dan heeft die geen direct ingangspunt om via de leidingen van de nuon die stroom aan mij te leveren, het is gewoon een wholesale gebeuren.
In de huidige contructie kan ik nooit kiezen voor het aanbod van UPC, ik kan er op zijn hoogst voor kiezen om het aanbod van Ziggo te ontvangen,met een rekening van UPC.
Als de coax echt een transportlaag zou zijn,moet er ergens op zijn simpelst gezegd,een schakelaar kunnen worden overgezet waardoor ik losgekoppeld wordt met mijn coax van Ziggo,en aan het bestaande net van UPC wordt gekoppeld.
Bij een wholesale constructie zou ik dan nooit het aanbod van kpn's glasvezel op mijn coax kunnen krijgen, of dat van UPC op mijn glasvezel.
[...]

Dus waarom zou men voor glas kiezen als men gewoon bij de kabelboer waar men al zit al goed zit?
:)
Dat ben ik volledig met je eens, op de upload na dan,maar dat gebruik ik niet.
Ik ben nu terug helemaal op Ziggo en wat internet betreft ben ik er alleen op vooruit gegaan, het is echt sneller.
Qua tv zat ik al bij ziggo,daar is niets aan veranderd en ik vind het aanbod beter als dat van KPN.
eymey wil graag ( niet negatief bedoeld) overal de glasvezel binnen hebben maar voor wat ?
Een theoretische snelheid die glas biedt maar ik en de doorsnee consument nooit zal afnemen ?
Ja, misschien mopperen een aantal mensen over het HD aanbod van Ziggo hoewel ik dat echt niet slecht vindt.
Bij KPN is dat aanbod ook niet veranderd, men voert nog een HD pakket met een duurdere prijs.
De tweaker wil misschien anders, maar de doorsnee consument kijkt naar wat er onder het totaalstreepje voor een bedrag staat.
Stel dat Ziggo opeens alle HD zenders die er zijn kon bieden ( gebruik je fantasie :*) ) maar daar een prijskaartje van 50 euro aan hangt dan denk ik niet dat men daarvoor in de rij staat.
Dan nog de app die niet echt goed werkt en zeer weinig tablets ondersteunt.
Ik ben een bevoorrecht mens, ik heb de keuze tussen coax en glas en ik ben een Tweaker.
Ik heb nu weer coax en mijn internet snelheid is qua download welke ik het meest gebruik,toegenomen.
Ik hoef niet te hannesen met een losse decoder, met switches en andere ellende, en mijn tv gebruik gaat niet van mijn downloadsnelheid af.
Voor een concurrerende prijs, de telefonie is beduidend beter dan die van XMS, gratis gebruik van de newsserver.
Die vezelkast biedt mij niets nieuws en het is leuk dat in theorie de snelheid onbegrensd is,de praktijk leert met die 100 mbits kast dat die snelheid niet onbeperkt is.
En al vervingen ze hem morgen voor een gigabits kast,dan ben ik niet bereid om meer te betalen voor een hogere snelheid, ik vind die 150 down hard zat.
Het is dat ik hem niet kan losschroeven en met vezel en al kan weggeven die dat wel wil,ik hoef hem (momenteel) niet want hij biedt mij persoonlijk alleen de genoemde nadelen op de upload speed na.
Met wat ik nu weet van de glasvezel,het aanbod,de regelmatige haperingetjes met de amino's, zou ik ook niet tekenen.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-10 15:27

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ach, ik ben toen naar XMS gegaan om van "de grote jongens" af te zijn, ik daar een vast IP kreeg en thuis servers mocht draaien. Dat was nog in de tijd dat ze nog geen enkele HD zender hadden in hun IPTV pakket :D, maar ik de potentie van glas mijn huis wilde inrollen.
Overigens denk ik (nog steeds) dat glasvezel de toekomst heeft, maar niet zoals "de grote jongens" die de boel weer hebben overgenomen het medium nu aanpakken.

De enige 2 redenen waarom ik nu nog bij XMS zit, is omdat ik
1) via mijn HTPC de IPTV kan streamen over mijn LAN door het hele huis heen en ik dus niet op iedere kamer een stb hoef neer te zetten, maar gewoon gebruik kan maken van een pc of laptop.
2) ik nog wel gebruik maak van mijn hoge upload.

Maar als ze punt 1 van me af zouden nemen door bv alles door de verimatrix te gaan halen, dan weegt punt 2 voor mij niet zwaar genoeg meer om te blijven en zal ik zeker op zoek gaan naar wat anders.
Maar dat is nog even afwachten.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Nick39 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:58:
[...]

ja en nee, ik dacht ook even aan jouw voorbeeld hoor,maar met stroom en gas ligt het iets genuanceerder.
Ik zit in het gebied van de nuon, en kan uiteraard bij 10 of meer partijen stroom en gas bestellen,maar de levering blijft gebeuren door de nuon,als ik, ik noem maar iets,kies voor partij energie direct ( geen idee of die bestaat) dan heeft die geen direct ingangspunt om via de leidingen van de nuon die stroom aan mij te leveren, het is gewoon een wholesale gebeuren.
In de huidige contructie kan ik nooit kiezen voor het aanbod van UPC, ik kan er op zijn hoogst voor kiezen om het aanbod van Ziggo te ontvangen,met een rekening van UPC.
Als de coax echt een transportlaag zou zijn,moet er ergens op zijn simpelst gezegd,een schakelaar kunnen worden overgezet waardoor ik losgekoppeld wordt met mijn coax van Ziggo,en aan het bestaande net van UPC wordt gekoppeld.
Bij een wholesale constructie zou ik dan nooit het aanbod van kpn's glasvezel op mijn coax kunnen krijgen, of dat van UPC op mijn glasvezel.

[...]

Dat ben ik volledig met je eens, op de upload na dan,maar dat gebruik ik niet.
Ik ben nu terug helemaal op Ziggo en wat internet betreft ben ik er alleen op vooruit gegaan, het is echt sneller.
Qua tv zat ik al bij ziggo,daar is niets aan veranderd en ik vind het aanbod beter als dat van KPN.
eymey wil graag ( niet negatief bedoeld) overal de glasvezel binnen hebben maar voor wat ?
Een theoretische snelheid die glas biedt maar ik en de doorsnee consument nooit zal afnemen ?
Ja, misschien mopperen een aantal mensen over het HD aanbod van Ziggo hoewel ik dat echt niet slecht vindt.
Bij KPN is dat aanbod ook niet veranderd, men voert nog een HD pakket met een duurdere prijs.
De tweaker wil misschien anders, maar de doorsnee consument kijkt naar wat er onder het totaalstreepje voor een bedrag staat.
Stel dat Ziggo opeens alle HD zenders die er zijn kon bieden ( gebruik je fantasie :*) ) maar daar een prijskaartje van 50 euro aan hangt dan denk ik niet dat men daarvoor in de rij staat.
Dan nog de app die niet echt goed werkt en zeer weinig tablets ondersteunt.
Ik ben een bevoorrecht mens, ik heb de keuze tussen coax en glas en ik ben een Tweaker.
Ik heb nu weer coax en mijn internet snelheid is qua download welke ik het meest gebruik,toegenomen.
Ik hoef niet te hannesen met een losse decoder, met switches en andere ellende, en mijn tv gebruik gaat niet van mijn downloadsnelheid af.
Voor een concurrerende prijs, de telefonie is beduidend beter dan die van XMS, gratis gebruik van de newsserver.
Die vezelkast biedt mij niets nieuws en het is leuk dat in theorie de snelheid onbegrensd is,de praktijk leert met die 100 mbits kast dat die snelheid niet onbeperkt is.
En al vervingen ze hem morgen voor een gigabits kast,dan ben ik niet bereid om meer te betalen voor een hogere snelheid, ik vind die 150 down hard zat.
Het is dat ik hem niet kan losschroeven en met vezel en al kan weggeven die dat wel wil,ik hoef hem (momenteel) niet want hij biedt mij persoonlijk alleen de genoemde nadelen op de upload speed na.
Met wat ik nu weet van de glasvezel,het aanbod,de regelmatige haperingetjes met de amino's, zou ik ook niet tekenen.
OK, ik had het misschien wat anders moeten verwoorden: Ik wil dat geen enkel huishouden in NL meer gebonden is aan maar 1 leverancier voor een echt snelle internetverbinding. En ja je hebt ADSL en VDSL, maar die tel ik dus even niet meer mee omdat coax en glasvezel zo veel sneller kunnen.

En hoe je het ook wendt of keert, glas in de topologie zoals door Reggefiber aangelegd (aansluitpunte in Meterkast <-> Aansluitpunt in centrale, point to point) de meest hassle-vrije manier om dit in te regelen.

Want je zegt het in een andere post al min of meer: Men kan niet jouw Ziggo kabeltje los koppelen en aan het netwerk van UPC of KPN knuppen. Puur omdat jouw kabeltje 1 groot signaaldomein vormt met andere huizen in jouw buurt en technieken als DOCSIS (voor IP verkeer) of Conditional access (voor digitale TV) nodig zijn om te differentieren tussen huisaansluiting.

Bij Reggefiber kan dat wél. Vandaag al. Een Ziggo kan vandaag nog in alle Area-pop's in Almere switches plaatsen en uplinks naar hun netwerk in de 3 City-pop's en gaan leveren. Zonder wholesale diensten bij een KPN (of een UPC) te resellen. Op beperkte schaal gebeurt dat ook al in o.a. Ermelo (XSYou) en Dronten (eigen apparatuur Solcon).

Dat in jouw geval waar jij woont, Leiden en ook nog eens Portaal gebied, op dit moment alleen een dienst leverbaar is waar jij niets mee hebt en die je in bijna alle opzichten minder interessant dan wat Ziggo je kan bieden, is een probleem van het bedrijf dat de mogelijkheden van de vezels niet kan/wil uitnutten.

En in dat opzicht vind ik het ook heel begrijpelijk en logisch dat consumenten niet langer warm lopen voor glas want voor hun biedt het niets nieuws of extra's.

Maar dat doet niets af aan het feit dat met glas als medium, beheerd door een onafhankelijke partij, eigenlijk geen enkel ander medium meer nodig zou zijn. En misschien is ook dat theorie maar met glas zoals Reggefiber het nu heeft liggen is het praktijk du moment dat een nieuwe operator zich aandient.

In wezen zijn we het eens,en of dat universele ding wat het huis binnen gaat komen nu een glasvezel of een coaxkabel gaat/zal worden maakt niet uit,"morgen" kan er weer iets nieuws ontwikkeld worden wat beiden hopeloos verouderd verklaart.
Als men de coax en glas pops kan delen zou je al een heel eind zijn.
Het is ook KPN/Reggefiber die hier hopeloos achterloopt.
In elk nieuwbouw project wordt wel standaard een coax aangelegd maar geen glasvezel.
Daar begint de achterstand al, de coax ligt binnen,de vezel is op zijn gunstigste geval in de buurt.
Nog een nadeel, hier verderop zijn 4 koophuizen,de vezel loopt letterlijk de voordeur voorbij,men vertikt het om voor een van de koophuizen een aansluiting te realiseren.
In de pop hier was de airco kapot,dat heb ik netjes gemeld, er is nu een luchtalarm geinstalleerd, een tijdelijke airco die al een maand geleden vervangen zou zijn, leidingen incl stroomdraden slechts beschermd door een netje lopen langs een deur, elk klein kind kan met een steen een eind maken aan de pop hier.
Het interesseert Reggefiber geen moer.
We hebben hier 3 nieuwe woonwijken gekregen,geen ervan heeft vezel,nee achteraf als alle straten zijn aangelegd,gaat Reggefiber een vraagtraject starten,maar dan hebben die mensen al getekend voor de kabel, zelfs in een pop is niet voorzien en er is geen hoofdleiding aanwezig,er is totaal geen glas infrastructuur aanwezig van Reggefiber.
Vergunningen moeten worden aangevraagd en tegen de tijd dat er uiteindelijk opgeleverd kan worden is het merendeel van de ondertekenaars al weg of ruimschoots voorzien.
Alleen hier in de straat zijn al 25 aansluitingen niet eens gerealiseerd, de fiber ligt in het gunstigste geval in een rol onder de tegels,men heeft de montuer niet eens binnen gelaten om voor een eventuele volgende bewoner dan tenminste een aansluiting te realiseren.
Nieuwe bewoners treffen wel een brief van Ziggo aan, maar geen een van Reggefiber of een van haar providers.
Ook met productvernieuwing en aanbod schiet men niet op, UPC is nu leidingevend met ruim 50 HD zenders.
Vrienden van me hebben KPN aangeschreven,hoeveel moet het kosten om een gigabit aansluiting te realiseren ?
Geen antwoord.
Hoe kan straks elk huis glas hebben,als men geen enkele moeite neemt te investeren.
Ook die 30% is een begrijpelijke maar domme eis, de nee zegger van vandaag kan een ja roeper van morgen zijn.
Neem de gok,zet een aggressieve tv campagne op.
Er is met KPN/Reggefiber gesproken over een voorlichtend reclame stukje bij omroep NENS, lokalo van de Bollenstreek waar men probeert de 30% te halen, nee geen interesse.
Met de techniek kan men dan vooruitlopend zijn,in de praktijk worden ze door de gevestigde kabelboer gewoon gepasseerd.

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:19:
[...]

In wezen zijn we het eens,en of dat universele ding wat het huis binnen gaat komen nu een glasvezel of een coaxkabel gaat/zal worden maakt niet uit,"morgen" kan er weer iets nieuws ontwikkeld worden wat beiden hopeloos verouderd verklaart.
Als men de coax en glas pops kan delen zou je al een heel eind zijn.
Het is ook KPN/Reggefiber die hier hopeloos achterloopt.
In elk nieuwbouw project wordt wel standaard een coax aangelegd maar geen glasvezel.
Daar begint de achterstand al, de coax ligt binnen,de vezel is op zijn gunstigste geval in de buurt.
Nog een nadeel, hier verderop zijn 4 koophuizen,de vezel loopt letterlijk de voordeur voorbij,men vertikt het om voor een van de koophuizen een aansluiting te realiseren.
In de pop hier was de airco kapot,dat heb ik netjes gemeld, er is nu een luchtalarm geinstalleerd, een tijdelijke airco die al een maand geleden vervangen zou zijn, leidingen incl stroomdraden slechts beschermd door een netje lopen langs een deur, elk klein kind kan met een steen een eind maken aan de pop hier.
Het interesseert Reggefiber geen moer.
We hebben hier 3 nieuwe woonwijken gekregen,geen ervan heeft vezel,nee achteraf als alle straten zijn aangelegd,gaat Reggefiber een vraagtraject starten,maar dan hebben die mensen al getekend voor de kabel, zelfs in een pop is niet voorzien en er is geen hoofdleiding aanwezig,er is totaal geen glas infrastructuur aanwezig van Reggefiber.
Vergunningen moeten worden aangevraagd en tegen de tijd dat er uiteindelijk opgeleverd kan worden is het merendeel van de ondertekenaars al weg of ruimschoots voorzien.
Alleen hier in de straat zijn al 25 aansluitingen niet eens gerealiseerd, de fiber ligt in het gunstigste geval in een rol onder de tegels,men heeft de montuer niet eens binnen gelaten om voor een eventuele volgende bewoner dan tenminste een aansluiting te realiseren.
Nieuwe bewoners treffen wel een brief van Ziggo aan, maar geen een van Reggefiber of een van haar providers.
Ook met productvernieuwing en aanbod schiet men niet op, UPC is nu leidingevend met ruim 50 HD zenders.
Vrienden van me hebben KPN aangeschreven,hoeveel moet het kosten om een gigabit aansluiting te realiseren ?
Geen antwoord.
Hoe kan straks elk huis glas hebben,als men geen enkele moeite neemt te investeren.
Ook die 30% is een begrijpelijke maar domme eis, de nee zegger van vandaag kan een ja roeper van morgen zijn.
Neem de gok,zet een aggressieve tv campagne op.
Er is met KPN/Reggefiber gesproken over een voorlichtend reclame stukje bij omroep NENS, lokalo van de Bollenstreek waar men probeert de 30% te halen, nee geen interesse.
Met de techniek kan men dan vooruitlopend zijn,in de praktijk worden ze door de gevestigde kabelboer gewoon gepasseerd.
Op persoonlijke titel en mijn persoonlijke mening, de onderstaande mening:
KPN denkt nog steeds dat ze een staats bedrijf zijn, dat iedereen maar hoort te luisteren naar wat zij willen en dat ze een monopolie hebben, ze zijn nog maar € 400 miljoen waard maar ze blijven vast houden aan hun attitude...

Edit:
En ze zijn zo flexibel als de kluis deur van de Nederlandsche Bank >:)

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Op zich draag je allemaal prima nuanceringen in de discussie wbt TV-kwaliteit en kabel vs glas aan. Maar de realiteit is helaas dat glas niet echt open is met 1 landelijke speler die lekker overal z'n eigen beperkende apparatuur plaatst. Waarbij overstappen naar een andere reseller zonder lange downtime nog steeds niet mogelijk is. Waarbij de keuze voor de consument vooral bestaat uit de kleur van het logo op de faktuur. Waarbij er een miezerig aanbod aan HD is. Waarbij de kwaliteit van de streams vooral wordt bepaald door een medium uit de vorige eeuw. Etc, etc.

De realiteit is dat op de kabel 120Mbit al een middenmoot abbo is terwijl ik op glas ternauwernood 100Mbit als max kan krijgen. De realiteit is dat UPC 50! HD zenders van goede kwaliteit kan bieden, terwijl glas net tot 30 gestripte en gehercodeerde (en vaak ook nog HD-) zenders komt.

Voor 40 Euro per maand heb je bij UPC al meer HD zenders en prima downloadsnelheid. Die hogere upload zal er bij de kabel ook wel komen, al zal een volledige symmetrische snelheid niet in zitten. Maar dat hoeft ook niet. Voor mij een heel veel anderen is bijv 120/20 prima.

Mijn conclusie is dezelfde als die van heel veel andere consumenten: glas biedt nauwelijks zichtbare voordelen :http://www.totaaltv.nl/ni...-warm-voor-glasvezel.html.

Die concurentie die op glas zou moeten plaatsvinden, gebeurt nu tussen glas en de kabel. Ze kunnen bij Reggefiber en KPN dan wel brullen dat ze medium van de toekomst hebben met superieure dit en dat, maar daar wordt in de praktijk bitter weinig van waargemaakt. De focus ligt vooral op het binnenhalen van klantjes en daarna houdt het op (assimilatie ipv innovatie). Ik voorspel dat we straks met een peperduur glasvezelnetwerk in NL zitten waar slecht een klein percentage van de bevolking gebruik van maakt.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@ambilight en andere teleurgestelden:

Op zich heb je gelijk dat de huidige glas ISPs nauwelijks gebruik maken van de technische mogelijkheden die de drager/product (FttH) biedt.

Maar...
Het grootste pluspunt is en blijft een stuk point-to-point infrastructuur (die individuele glasvezeltjes in de grond naar ieder huis). Geschikt voor symmetrisch datatransport met zeer hoge snelheden.
Snelheden die nooit en te nimmer door wat voor een koperproduct (wat in de grond gestopt is) gehaald zullen worden. :Y

Maar ja, dat argument is voor velen veels te technisch en te-ver-van-hun-bed. En dat verkoopt niet...
Wel jammer, dat weinigen dat (willen) inzien...

Daarbij in aanmerking nemende dat al het multimedia geweld van de (nabije) toekomst als een stroom IP pakketjes tot je zal komen c.q. je woonstede weer zal verlaten. En juist daarvoor is die symmetrische glasvezelpijp het ultieme transportmedium.

Hier wat links die dit soort technologie aankondigen:
http://www.heise.de/ct/artikel/Der-fuenfte-Weg-1167899.html
TU Delft:
http://www.p2p-next.org/
Maar ja, ook dat is weer de technische basis en dat is voor de meeste consumenten een "I don't care" gebeuren. :?

Reggefiber is natuurlijk geen leverancier waar consumenten rechtstreeks zaken mee doen. Maar slechts een vastgoed investeerder die z'n kapitaal in de grond stopt en dat over zoveel jaar wil laten renderen.
Reggefiber legt eigenlijk alleen maar dark fiber aan, waar vervolgens een operator licht op moet zetten en dan een provider z'n diensten over aan moet gaan bieden.

Als je 'meewerkt' aan de realisatie van FttH, maak je imho het aloude motto "de kost gaat voor de baat uit" waar. M.a.w. een stukje infrastructuur waar we later profijt van gaan hebben.
Iedereen, ook de kabelboeren.
Het is alleen zo jammer dat vele bedrijven, organisaties EN consumenten zo'n korte termijn blik bezigen... :-(

Desalniettemin heb ik nu zelf sinds december 2012 FttH en ik zou onder geen beding meer terug willen naar een ADSL of kabelboer situatie! :N d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 25-09-2013 16:31 ]

Mooie Plaatjes   

@Ambilight: Je zegt het verkeerd.

Het netwerk van Reggefiber zelfs ís open. Dat is al de realiteit van vandaag. Zoals ik eerder al zei: Als er vandaag een UPC, Ziggo, Vodafone of Tele2 bij Reggefiber aanklopt mogen ze bij wijze van spreken morgen apparatuur in de PoP's plaatsen (hoe ze hun eigen netwerk in de buurt van die PoP's moeten brengen moeten ze uiteraard zelf regelen).

En zelfs al neemt KPN dat nu al een 51% meerderheidsbelang heeft ooit Reggefiber over, dan nog steeds moet het open blijven voor iedere partij die wat met de vezels naar de huizen toe moet.

Dat op dit moment KPN de enige operator is (en dus al wel de investeringen heeft gedaan overigens om apparatuur in al die honderden PoP's te plaatsen) doet daar niets aan af.

De consument heeft er op dit moment helaas niets aan omdat die nieuwe operators er nog niet zijn en dat is het probleem. Maar je kan daardoor niet zeggen dat het niet open is.

Ik voorspel dat, mits Vodafone en Tele2 (die allebei die ambities openlijk hebben uitgesproken) werkelijk naast KPN de PoP's gaan bevolken, we nog wel eens mooie ontwikkelingen kunnen gaan zien.

In het ergste geval gaat Reggefiber er aanvankelijk aan onderdoor en neemt een ander de PoP's en vezels over voor een prikkie.

Maar goed, deze discussie is al veel vaker gevoerd, ook in andere topics en gelukkig zien veel mensen in andere topics het wel zo.

Dus misschien moeten we het er gewoon op houden dat dit het topic is voor teleurgestelde en verbitterde oud-XMS'ers. Die overigens toen XMS begon zeker meerdere jaren hebben kunnen genieten van verbindingen die veeeel beter en sneller waren dan die van de kabelaar destijds. Want nog steeds wordt vergeten dat dit gewoon een soort 'wisseltrofee' blijft.

Aanvankelijk kwam 'de kabel' op als eerste en enige platform voor always on verbindingen. Behoorlijk crap. Toen kwam ADSL al snel als alternatief met veruit superieure verbindingen, lagere latency en hogere snelheden. Vervolgens kwamen de kabelaars met DOCSIS 2.0 en had ADSL weer het nakijken. Daarna kwam glasvezel (met XMS, daarna Concepts en sinds de Joint-venture dus met KPN) en had de kabel weer het nakijken. En vervolgens kreeg de kabel met DOCSIS 3.0 weer de troeven in handen.

Het zal altijd, tenzij de crisis echt hard roet in het eten blijft gooien, een kat en muis spel blijven. Wie nu voorop loopt krijgt straks weer het nakijken en kan dan, door de remmende voorsprong en afschrijvingen e.d., niet accuut volgen.

En dat in de huidige situatie glasvezel een domper is (hoewel ik zeker niet van plan ben terug te gaan naar de kabel), dat ben ik op zich ook met jullie eens. Maar feit blijft: Je kan op glas nu al uit meerdree ISP's kiezen en meerdere manieren van TV. Ookal is het heel erg ver-KPN'd. Op de kabel heb je nog steeds 0 te kiezen. Dus zelfs concurrentie tussen glas en kabel is al goed.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 25-09-2013 16:35 ]

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:29:
[...]

Het netwerk van Reggefiber zelfs ís open. Dat is al de realiteit van vandaag. Zoals ik eerder al zei: Als er vandaag een UPC, Ziggo, Vodafone of Tele2 bij Reggefiber aanklopt mogen ze bij wijze van spreken morgen apparatuur in de PoP's plaatsen (hoe ze hun eigen netwerk in de buurt van die PoP's moeten brengen moeten ze uiteraard zelf regelen).

[...]
Maar dan is allen het deel tussen de POP en de huisaansluiting open, of begrijp ik je verkeerd? UPC (of ik ;-) moet zelf zorgen dat de signalen vanuit hun hoofdkwartier in de POP komen, en moet dus tussen HQ en POP zelf voedende vezels laten leggen naast die van Reggefiber? Of kan UPC in de 'centrale controlekamer' van Reggefiber de UPC signalen laten inkoppelen op de voedende vezels?

• White_Collar
In theorie zou upc en ziggo vanaf de city centra een glasvezel lijn kunnen leggen naar de area pops van reggefiber.

Pagina: 1 ... 35 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.