Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
het checken met reggefiber kan geen kwaad. je kan ook de adressen opzoeken in de database van woningnen. ik had laatst voor amersfoort zon lijst met alle adressen in amersfoort gevonden die kan ook verhelderend werken mischien
Het is inderdaad een portaal woning, het probleem is dat portaal niks te vertellen heeft als ik ze bel. Ik kreeg alleen de mededeling dat ze het per 1-10-2013 zelf moeten regelen. Ik zal dus even met Reggefiber bellen, kijken wat die te vertellen hebben.Barre73 schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:22:
Lijkt me Portaalwoningen?
In dat geval voor zover ik weet nog steeds alleen XMS mogelijk. En dat zou inderdaad per kamer zijn, maar misschien moet je even contact opnemen met Reggefiber Customer Service om na te gaan hoe ze in de database staan. Vaak met kamernummer namelijk, zeker als het geen aparte adressen zijn.
Met XMS zou ook kunnen maar ik weet niet zeker hoeveel zij kunnen zien bij dit soort adressen.
Lege virente, virent cuncta
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik zie geen vezel, als die nog getrokken moet worden heb je toch een probleempje...B.Lensen schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:55:
Vraagje, bij mij vriendin in huis moeten ze internet zelf gaan regelen (werd eerder door woningbouwvereniging geregeld). Daar er 6 mensen in huis wonen lijkt me glasvezel het makkelijkst.
Nu ben ik aansluitingen aan het zoeken en stuit ik op het volgende kastje (in elke kamer) wat volgens mij van xms is.[afbeelding]
Kan ik nu een nieuw abonnement afsluiten bij kpn/xs4all/telfort of moet ik bij xms zijn (hoewel die overgenomen zijn door kpn).
Lijkt me meer een probleem van de providerNick39 schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:18:
[...]
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik zie geen vezel, als die nog getrokken moet worden heb je toch een probleempje...
ik heb het plaatje van internet geplukt dus dat kan kloppen.Nick39 schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:18:
[...]
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik zie geen vezel, als die nog getrokken moet worden heb je toch een probleempje...
Net reggefiber gebeld en die stuurde me door naar xms. Daar werd me verteld dat ik zonder extra kosten over kan gaan naar Telfort glasvezel (wat we ook willen ivm analoge tv).
Nu ben ik alleen bang dat als ik glasvezel aan laat sluiten op kamer 1 dat de coax kabels van kamer 2 t/m 5 geen beeld meer geven
Lege virente, virent cuncta
Waartoe ben je daar bang voor? Als het voorheen ook werkte, zal het nu niet anders zijn, toch?!B.Lensen schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:15:Nu ben ik alleen bang dat als ik glasvezel aan laat sluiten op kamer 1 dat de coax kabels van kamer 2 t/m 5 geen beeld meer geven
elke avond het zelfde liedje.
alle extra's al uitgezet, alleen netflix draait, nou ja is niet kijkbaar dus
lijkt wel haast een capaciteitsprobleem op de Pop?
Een van de operators die iets zinnigs hierover kan roepen?
GerkeP
Blij dat ik er af ben,maar jammer dat er geen enkele toelichting of reactie komt,ook niet op 2 punten in de algemene voorwaarden die niet rechtsgeldig zijn maar goed, ik laat het er bij.
Verwijderd
Dus toch een witte vlag! Wel fijn dat je er nu een streep onder kan zetten.Nick39 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:56:
Na wat mails en een brief van mijn advocaat nu een eind afrekening van exact 0.00 nergens gespecificeerd waar de bedragen vandaan komen, het lijken willekeurige bedragen waar willekeurige bedragen vanaf gaan tot de factuur exact op 0.00 staat, de bedragen die ik zelf gestort heb worden er niet op genoemd,er heeft gewoon iemand van het totaalbedrag exact hetzelfde bedrag afgetrokken tot het eindresultaat 0.00 was.
Blij dat ik er af ben,maar jammer dat er geen enkele toelichting of reactie komt,ook niet op 2 punten in de algemene voorwaarden die niet rechtsgeldig zijn maar goed, ik laat het er bij.
GerkeP
Ja, maar wel jammer dat er gewoon geen inhoudelijke reactie komt, eerst nog een felle brief met verwijzing naar diverse punten in de algemene voorwaarden van een manager,en nadat vervolgens er op gewezen wordt dat die bepalingen in die voorwaarden nietig worden verklaard in een zaak,totaal geen reactie meer en een afrekening die naar 0 is gebreid, er staan een zooi bedragen in,een zooi correcties,geen specificatie over de tijdsperiode maar gewoon tot 31 augustus terwijl ik per de 18e ben afgesloten,dus nergens de kosten voor de periode 1 tm 18 augustus dan blijven er nog 7 tientjes over waarvan ik ook niet meer kan zeggen of dat nog correct is,dan een correctieboeking van diezelfde 7 tientjes zonder wederom een specificatie van die correctie of waar die op gebaseerd is,met als eindbedrag dan 0.00Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 22:56:
[...]
Dus toch een witte vlag! Wel fijn dat je er nu een streep onder kan zetten.
Ik denk dat inhoudelijk reageren en exact specificeren duurder is dan een eventueel restbedrag.
Ik heb de juiste bedragen berekend en die betaald,maar die bedragen zijn nergens benoemd of verrekend.
Ik zit te twijfelen om over te stappen op Vodafone, dan heb ik in ieder geval meer HD-streams op IP-tv, maar ook die blijken van 'lage' kwaliteit te zijn. Echter wat mij dus niet duidelijk is is of deze nu hetzelfde zijn als de XMS-streams. Ik zie op de site van XMS echter dat per 1-09-2013 ook het zenderaanbod is veranderd, waarbij de HD-streams van NATGEO is verwijderd (ook uit HD-pakket). Dat duidt erop dat XMS niet meer de hoge kwaliteit streams van Glashart meer doorgeeft, maar een andere 'uitzendstraat' gebruikt?
Is er een aanbieder die nog wel via glashart aanbied met dus NATGEO HD in het pakket, of gaat nu Reggefiber en Glashart beide van KPN zijn alles over op 'lagere' kwaliteit?
NB: Werkt mijn M540 ook op Vodafone Glasvezel? Ik had volgens mij gelezen van wel, maar hoef ik dan ook die €4,95 per maand niet extra te betalen? Zijn dat puur verkapte aanschafkosten van de M540?
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Oud nieuws, NATGEO HD is er al niet meer zins de omschakeling op 03-07-2013.DARKviper123 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:30:
Ik zit te twijfelen om over te stappen op Vodafone, dan heb ik in ieder geval meer HD-streams op IP-tv, maar ook die blijken van 'lage' kwaliteit te zijn. Echter wat mij dus niet duidelijk is is of deze nu hetzelfde zijn als de XMS-streams. Ik zie op de site van XMS echter dat per 1-09-2013 ook het zenderaanbod is veranderd, waarbij de HD-streams van NATGEO is verwijderd (ook uit HD-pakket). Dat duidt erop dat XMS niet meer de hoge kwaliteit streams van Glashart meer doorgeeft, maar een andere 'uitzendstraat' gebruikt?
Ze hebben eindelijk een paar dingen geupdated op de xmsnet.nl site zie ik.
Alle streams, via glas komen van kpn vandaan, ook bij vodafone!!
Zo natuurlijke is het allemaal 'lage' kwaliteit.
Verwijderd
Klinkt als een: "We geven ons gewonnen, ga nou maar weg"Nick39 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 23:09:
[...]
Ja, maar wel jammer dat er gewoon geen inhoudelijke reactie komt, eerst nog een felle brief met verwijzing naar diverse punten in de algemene voorwaarden van een manager,en nadat vervolgens er op gewezen wordt dat die bepalingen in die voorwaarden nietig worden verklaard in een zaak,totaal geen reactie meer en een afrekening die naar 0 is gebreid, er staan een zooi bedragen in,een zooi correcties,geen specificatie over de tijdsperiode maar gewoon tot 31 augustus terwijl ik per de 18e ben afgesloten,dus nergens de kosten voor de periode 1 tm 18 augustus dan blijven er nog 7 tientjes over waarvan ik ook niet meer kan zeggen of dat nog correct is,dan een correctieboeking van diezelfde 7 tientjes zonder wederom een specificatie van die correctie of waar die op gebaseerd is,met als eindbedrag dan 0.00
Ik denk dat inhoudelijk reageren en exact specificeren duurder is dan een eventueel restbedrag.
Ik heb de juiste bedragen berekend en die betaald,maar die bedragen zijn nergens benoemd of verrekend.
Ik had eigenlijk niet anders verwacht dan dat ze op een moment de handdoek in de ring zouden gooien en op de bekende XMS manier zouden reageren (lees: niet).
Ik ben blij voor je dat t wel opgelost is, en deel je mening dat t ook anders had gekund.
Volgens mij biedt Fype nog de 'ouderwetse' HD-streams aan. In ieder geval staat NATGEO HD er nog bij als zender in het extra pakket. Wat tevens zeer goed geprijsd is: 100/100 + HDpakket = €54,95 per maand (blijvend) Zie net dat de verdubbeling in snelheid naar 100/100 maar een jaar 'gratis' is, daarna wordt je teruggezet naar 50/50MADLAX schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:45:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door DARKviper123 op 19-09-2013 12:26 ]
Praat over het algemeen.DARKviper123 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:17:
[...]
Volgens mij biedt Fype nog de 'ouderwetse' HD-streams aan. In ieder geval staat NATGEO HD er nog bij als zender in het extra pakket. Wat tevens zeer goed geprijsd is: 100/100 + HDpakket = €54,95 per maand (blijvend)
GlashartMedia doe dat nog voor het HD-pakket, maar die zijn ook onderdeel van KPN.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=96
Maar dat zijn dan wel de kwalitatief betere streams toch?MADLAX schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:26:
[...]
Praat over het algemeen.
GlashartMedia doe dat nog voor het HD-pakket, maar die zijn ook onderdeel van KPN.
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=96
Ja, en Nee, De meest HD kanalen hebben een bitrate van 7.2Mbit/s wat +/- SD is op de kabel, de anderen zijn Technicolor & KPN HD+ met zo 12/13 Mbit/s.DARKviper123 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:28:
[...]
Maar dat zijn dan wel de kwalitatief betere streams toch?
Maar dit is voor het WGDO gebied, waar ik woon!!
Bitrate Tabel, WGDO gebied
[ Voor 5% gewijzigd door MADLAX op 19-09-2013 12:48 ]
Verder heeft Vodafone geheel eigen afspraken met zenders waardoor inhoudelijk de pakketten anders zijn.
Maar ik meen laatst ook gelezen te hebben (weet alleen niet meer waar en of het klopt) dat het pakket van 'externe' resellers als Fype ook weer anders is dan van de ISP's die echt onderdeel van KPN zijn.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het is nog steeds zo dat alleen KPN en XS4all de lagere bitrate streams aanbieden. Ook de nu-KPN aanbieders (XMS, Concepts, Lijbrandt..) gebruiken nog steeds de Glashart streams van 12-13 Mbit voor HD. Niks mis mee in mijn beleving. Dat zijn dezelfde als Vodafone bijvoorbeeld.DARKviper123 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:30:
Misschien een beetje offtopic, maar waar krijg ik nu bij glasvezel nog de hoge kwaliteit HD-streams. Het lijkt er op alsof alle voormalig WDGO aanbieders (Waaronder ook XMS) overstappen op de lagere kwaliteit KPN streams.
Is er een aanbieder die nog wel via glashart aanbied met dus NATGEO HD in het pakket, of gaat nu Reggefiber en Glashart beide van KPN zijn alles over op 'lagere' kwaliteit?
NB: Werkt mijn M540 ook op Vodafone Glasvezel? Ik had volgens mij gelezen van wel, maar hoef ik dan ook die €4,95 per maand niet extra te betalen? Zijn dat puur verkapte aanschafkosten van de M540?
Alleen de zenderpakketten zijn veranderd. Je moet niet 1 zender gebruiken om te kijken of ze het "goeie" signaal geven. Zo werkt het niet meer.
Simpel gezegd: Op KPN en XS4all na komen bij alle aanbieders de HD streams van Glashart Media. Maar in tegenstelling tot vroeger zit er nu wel verschil in pakketten tussen de verschillende aanbieders. Glashart Media heeft die mogelijkheid ook gewoon. Vodafone was altijd al iets afwijkend en nu geldt dat gewoon voor nog wat meer aanbieders.
Ja: een M540 die bij XMS is gebruikt is ook te gebruiken voor Vodafone. Dus nee, dan kan je die 4,95 huur voor de M540 weglaten.
Klopt, er zijn nog maar een paar aanbieders die echt het pakket van GHM aanbieden zoals je dat kan vinden op de site van GHM (Fype, Scarlet bijv). Alle KPN-ISP's gebruiken nog wel de GHM streams maar met aangepaste pakketindelingen. En Vodafone deed dat altijd al :-)eymey schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:40:
Er is in een bepaald gebied geen verschil tussen van wie je de streams krijgt. Dus of je nou XMS, Telfort, Fype, Scarlet of Vodafone hebt: Overal kan je gelijke kwaliteit verwachten (tenzij je op een PoP aangesloten bent waar nog zowel WGDO als WMP+ actief kan zijn).
Verder heeft Vodafone geheel eigen afspraken met zenders waardoor inhoudelijk de pakketten anders zijn.
Maar ik meen laatst ook gelezen te hebben (weet alleen niet meer waar en of het klopt) dat het pakket van 'externe' resellers als Fype ook weer anders is dan van de ISP's die echt onderdeel van KPN zijn.
Nat Geo HD is bij GHM gewoon beschikbaar, alleen XMS geeft het niet meer door.MADLAX schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:45:
[...]
Oud nieuws, NATGEO HD is er al niet meer zins de omschakeling op 03-07-2013.
Ze hebben eindelijk een paar dingen geupdated op de xmsnet.nl site zie ik.
En ook al komt het via KPN, dan nog is het niet meteen lage kwaliteit. Graag wat genuanceerder reageren.
Hebben anderen dit probleem ook met ios7 ?
Update: de Telfort-versie van de app doet het wel goed! Ik wist niet eens dat er meerdere versies waren...
[ Voor 21% gewijzigd door Dr.Nono op 19-09-2013 20:51 ]
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Verwijderd
Sterker nog, de kwaliteit van Digitenne of Sport1 via internet is nog beter dan de streams van KPN...Barre73 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:47:
[...]
Nat Geo HD is bij GHM gewoon beschikbaar, alleen XMS geeft het niet meer door.
En ook al komt het via KPN, dan nog is het niet meteen lage kwaliteit. Graag wat genuanceerder reageren.
Dat is gewoon de grootste BS die je maar kan verzinnen. En ja dat heb ik zelf met eigen ogen vergeleken, iig qua je Digitenne vergelijking.
Waarschijnlijk heb je het zelfs nog nooit serieus vergeleken, want de combinatie van bitrate + codec via Digitenne en de codec + bitrate via de streams van KPN maakt dat de streams van KPN per definitie stukken beter zijn dan die van Digitenne.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Klopt, alles wat KPN aanraakt gaat stuk, uitzendstraat van GHM zijn ze ook al aan slopen, ik ben blij als KPN van de beurs gaat en de losse onderdelen worden verkocht.eymey schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:52:
Wat een ongelofelijke onzin.
Dat is gewoon de grootste BS die je maar kan verzinnen. En ja dat heb ik zelf met eigen ogen vergeleken, iig qua je Digitenne vergelijking.
Waarschijnlijk heb je het zelfs nog nooit serieus vergeleken, want de combinatie van bitrate + codec via Digitenne en de codec + bitrate via de streams van KPN maakt dat de streams van KPN per definitie stukken beter zijn dan die van Digitenne.
En speciaal gisteren je account aangemaakt om hier FF te flamen?Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:16:
[...]
Klopt, alles wat KPN aanraakt gaat stuk, uitzendstraat van GHM zijn ze ook al aan slopen, ik ben blij als KPN van de beurs gaat en de losse onderdelen worden verkocht.
GerkeP
Had dit probleem ook, en de Telfort app werkt inderdaad wel goed, thx voor de tip.Dr.Nono schreef op donderdag 19 september 2013 @ 18:01:
Volgens mij werkt de iPad app niet lekker met ios7. Wanneer ik bij Livetv kies voor een zender en die fullscreen wil bekijken, draait hij het scherm naar portrait-modus en heb ik dus maar een vreemd klein beeldje... En ik kan hem met geen mogelijkheid teruggedraaid krijgen naar landscape.
Hebben anderen dit probleem ook met ios7 ?
Update: de Telfort-versie van de app doet het wel goed! Ik wist niet eens dat er meerdere versies waren...
Ik heb ook geprobeerd om de glashart app te verwijderen en opnieuw te installeren maar het probleem daarin blijft.
Grappig is wel dat in de Telfort app het XMS logo bovenin staat.
sent from zxspectrum
Hij is geregistreerd sinds november 2012 hoor..GerkeP schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:10:
[...]
En speciaal gisteren je account aangemaakt om hier FF te flamen?
Verwijderd
Ook dat kloptBarre73 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:46:
[...]
Hij is geregistreerd sinds november 2012 hoor..
Waar ik het meeste moeite mee heb is dat KPN het weer voor elkaar krijgt omdat ze glas IMHO een slechte naam hebben bezorgd. Glas zou de toekomst moeten hebben maar helaas zie ik in mijn omgeving iedereen weer terug gaan naar de Ziggo's en UPC's vanwege de "verschrikkelijke" kwaliteit van IPTV van KPN....
Edit:
Bijna al mijn kennissen hebben op verjaardagen een geintje over KPN, coke de witte slopert, KPN de groene slopert.
Lijkt mij genoeg te zeggen.....
Edit 2:
FTTH stond dat niet bij KPN voor Fiber To The Hub i.p.v. Fiber To The Home en waardoor ze nu rechtzaken aan hun broek hebben hangen?
Laatste edit:
Normaal hebben we SD en HD maar bij KPN hebben we opeens HD+. Nooit geweten dat die standaard bestond
En laat ik het maar niet over de ondertitelingen en dolby surround geluid hebben..
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2013 01:23 ]
Er zit ook nog een Ziggo kaartje in de tv kan dat eventueel de oorzaak zijn?
Geen idee maar zo kun je hem ook niet kwijt raken.musicfreak schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 07:36:
Wellicht, maar waarom zit dat kaartje er nog in dan?
Maar het lijkt dat het probleem in de eigen bekabeling zit. Want als je de kabel beweegt valt het signaal weg
IK heb XMS opgezegd omdat ik verhuist ben mijn laatste leverdag van xms was 16 Sept.
Nu heb ik een factuur gehad waarin ook weer internet voor oktober word berekend.
Wie kan ik hier het best voor benaderen.
Hoewel provisioning@xmsnet.nl sneller schijnt te werken...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Trek dan gewoon de ci+ adapter ff een centimeter eruit. lijkt me niet dat het het probleem is maar dat had je allang zelf kunnen proberen zonder naar "the obvious" hier te vragen.wiebo66 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 18:21:
[...]
Geen idee maar zo kun je hem ook niet kwijt raken.
Maar het lijkt dat het probleem in de eigen bekabeling zit. Want als je de kabel beweegt valt het signaal wegbovendien vertelde xms dat er geen storingen bekend zijn en zij vermoeden ook al een lokaal probleem.
kabel kun je zelf ook checken ..
"Verschrikkelijke" is ook zo'n lekkere kul-kwalificatie waar iedereen lekker mee aan de haal kan gaan.Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 00:06:
[...]
Ook dat klopt![]()
Waar ik het meeste moeite mee heb is dat KPN het weer voor elkaar krijgt omdat ze glas IMHO een slechte naam hebben bezorgd. Glas zou de toekomst moeten hebben maar helaas zie ik in mijn omgeving iedereen weer terug gaan naar de Ziggo's en UPC's vanwege de "verschrikkelijke" kwaliteit van IPTV van KPN....
Edit:
Bijna al mijn kennissen hebben op verjaardagen een geintje over KPN, coke de witte slopert, KPN de groene slopert.
Lijkt mij genoeg te zeggen.....
Edit 2:
FTTH stond dat niet bij KPN voor Fiber To The Hub i.p.v. Fiber To The Home en waardoor ze nu rechtzaken aan hun broek hebben hangen?
Laatste edit:
Normaal hebben we SD en HD maar bij KPN hebben we opeens HD+. Nooit geweten dat die standaard bestond![]()
En laat ik het maar niet over de ondertitelingen en dolby surround geluid hebben..
Als er mensen zijn die gaan lopen verkondigen dat de streams van KPN nog slechter zijn dan Digitenne, terwijl dat de grootste onzin is die je maar kan bedenken, ja dan komen de verhalen over "verschrikkelijke kwaliteit" wel in de wereld ja
Verder durf ik als ervaringsdeskundige wel te zeggen dat de HD+ streams (wat inderdaad maar gewoon een KPN naampje is) minstens net zo goed zijn als de HD-streams bij UPC en de HD-streams van KPN maar een klein beetje minder goed. Alleen de SD streams zijn duidelijk echt van veel slechtere kwaliteit dan SD via UPC of Ziggo, maar nog altijd vele malen beter dan Digitenne of bv. de live streams van de NPO.
Het weg slopen van Dolby Digital en extra audiosporen (bv. optie voor Engels bij Cartoon Network) is wel een ontzettend grote faal van de kant van KPN.
Gelukkig wijzen er steeds meer geluiden op dat in de afzienbare toekomst meer netwerkaanbieders zelf apparatuur ind e Reggefiber PoP's gaan plaatsen.
Maar goed, daarvoor kan je beter in de andere FttH gerelateerde topics lezen. XMS is toch ongeveer vervallen tot een "alles is na de KPN overname ruk" topic terwijl er nog veel meer gaande is
Veel nieuwe mensen zullen hier wrs ook niet meer komen kijken omdat XMS bij niemand meer een potentiele nieuwe provider kan zijn.
Verwijderd
KPN heeft toch pas nadat er klachten kwamen over de kwaliteit de term HD+ geintroduceerd? IMHO gewoon een keihard feit dat de HD streams van KPN gewoon niet goed genoeg zijn...eymey schreef op zondag 22 september 2013 @ 02:19:
[...]
"Verschrikkelijke" is ook zo'n lekkere kul-kwalificatie waar iedereen lekker mee aan de haal kan gaan.
Als er mensen zijn die gaan lopen verkondigen dat de streams van KPN nog slechter zijn dan Digitenne, terwijl dat de grootste onzin is die je maar kan bedenken, ja dan komen de verhalen over "verschrikkelijke kwaliteit" wel in de wereld ja
Verder durf ik als ervaringsdeskundige wel te zeggen dat de HD+ streams (wat inderdaad maar gewoon een KPN naampje is) minstens net zo goed zijn als de HD-streams bij UPC en de HD-streams van KPN maar een klein beetje minder goed. Alleen de SD streams zijn duidelijk echt van veel slechtere kwaliteit dan SD via UPC of Ziggo, maar nog altijd vele malen beter dan Digitenne of bv. de live streams van de NPO.
Het weg slopen van Dolby Digital en extra audiosporen (bv. optie voor Engels bij Cartoon Network) is wel een ontzettend grote faal van de kant van KPN.
Gelukkig wijzen er steeds meer geluiden op dat in de afzienbare toekomst meer netwerkaanbieders zelf apparatuur ind e Reggefiber PoP's gaan plaatsen.
Maar goed, daarvoor kan je beter in de andere FttH gerelateerde topics lezen. XMS is toch ongeveer vervallen tot een "alles is na de KPN overname ruk" topic terwijl er nog veel meer gaande is
Veel nieuwe mensen zullen hier wrs ook niet meer komen kijken omdat XMS bij niemand meer een potentiele nieuwe provider kan zijn.
KPN (/xs4all) heeft zelf geen HD+ streams. Alleen op het GHM platform zijn er HD+ streams geintroduceerd omdat er in WBA gebieden in eerste instantie alleen SD (3.4) en HD (7.2) streams beschikbaar waren. Dit voornamelijk omdat KPN geen onderscheid maakte tussen iptv voor ADSL en voor glasvezel. HD+ is ook geen kwaliteitsterm, maar gewoon een naam die gegeven is aan de stream zelf. Het had net zo goed HD2 of HDfiber kunnen heten.Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:30:
KPN heeft toch pas nadat er klachten kwamen over de kwaliteit de term HD+ geintroduceerd? IMHO gewoon een keihard feit dat de HD streams van KPN gewoon niet goed genoeg zijn...
Ik wil je best eens uitdagen om een HD+ stream en een WGDO stream naast elkaar te zetten en te zeggen welke de beste is
Dat zal mij ook niet lukken. Maar ik proef uit de reacties hier tegenwoordig dat het vooral weerstand oproept dat alles encrypted en recoded is (Verimatrix...)denan schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:47:
[...]
KPN (/xs4all) heeft zelf geen HD+ streams. Alleen op het GHM platform zijn er HD+ streams geintroduceerd omdat er in WBA gebieden in eerste instantie alleen SD (3.4) en HD (7.2) streams beschikbaar waren. Dit voornamelijk omdat KPN geen onderscheid maakte tussen iptv voor ADSL en voor glasvezel. HD+ is ook geen kwaliteitsterm, maar gewoon een naam die gegeven is aan de stream zelf. Het had net zo goed HD2 of HDfiber kunnen heten.
Ik wil je best eens uitdagen om een HD+ stream en een WGDO stream naast elkaar te zetten en te zeggen welke de beste is(en dan optisch, dus zonder nietszeggende bitrate vergelijkingen)
Tenminste, van de mensen die er wat van weten. Degenen die eigenlijk alleen maar graag tegen KPN willen schoppen blijven roepen dat KPN slechte streams levert. Maar die maken ook geen onderscheid tussen HD streams via WBA of HD+ streams via WMP+. En het verschil kan ze ook bar weinig schelen geloof ik.
Eerlijk gezegd: De brief die door XMS, Concepts, Lijbrandt etc is verstuurd in juni hielp daar niet echt aan mee. "Wij gaan over naar een nieuwe leverancier van TV signalen, namelijk KPN"...
Ja, dan vraag je ook om dat soort reacties.
Ik zit eigenlijk meer te wachten op de brief dat de hele bende over gaat naar Telfort en hoe ze dat dan met bestaande contracten willen doen (waar nu bv op staat dat ik een vast IP hebBarre73 schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:21:
[...]
Eerlijk gezegd: De brief die door XMS, Concepts, Lijbrandt etc is verstuurd in juni hielp daar niet echt aan mee. "Wij gaan over naar een nieuwe leverancier van TV signalen, namelijk KPN"...
Dat lijkt me een veel interesantere brief
Maar dat de boel achteruit gaat is een feit... Webcare doet hier ook al niets meer, en helaas zie ik de heren Operators hier ook nog maar zelden
Gelukkig was mijn laatste factuur dan weer wel foutloos voor een keer
[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 23-09-2013 08:23 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Ik heb thuis een 21:9 TV van Philips (die ik 4 weken voordat MediaMarkt begon te stunten had gekocht en waar ik wel het verschil van € 675 terug kreeg van BCCBarre73 schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:21:
[...]
Dat zal mij ook niet lukken. Maar ik proef uit de reacties hier tegenwoordig dat het vooral weerstand oproept dat alles encrypted en recoded is (Verimatrix...)
Tenminste, van de mensen die er wat van weten. Degenen die eigenlijk alleen maar graag tegen KPN willen schoppen blijven roepen dat KPN slechte streams levert. Maar die maken ook geen onderscheid tussen HD streams via WBA of HD+ streams via WMP+. En het verschil kan ze ook bar weinig schelen geloof ik.
Het verschil tussen HD+ en WDGO valt mee, maar het verschil tussen HD en WDGO dat is er zeker en het verschil tussen SD en WDGO is er ook. Ik kijk niet naar bitrates maar naar het beeld kwaliteit
Dat KPN Verimatrix toepast op de extra betaalde kanalen heb ik totaal geen moeite mee, maar ga dan niet comprimeren en sloop niet Dolby Surround eruit.
IMHO is belachelijk dat KPN opeens de standaard HD+ erbij heeft, het is of HD of SD, maw KPN geeft hiermee toe dat HD geen HD bij hun is.....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Als je 720 pixels opschaald naar 1080, ja dan kan je het HD noemen...Fiber schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:09:
HD = 1920 x 1080. Dat zal heus wel kloppen lijkt mij...
Verwijderd
Nergens, maar als je zegt het is HD want het is 1920 x 1080, ja zo lust ik er nog wel een paar...eymey schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:05:
En waar haal je die 720 pixels vandaan?.....
720 is ook HD...Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 11:17:
[...]
Als je 720 pixels opschaald naar 1080, ja dan kan je het HD noemen...
Maar ik snap wat je bedoeld
1
2
3
4
| Video mode Frame size in pixels (W×H) Pixels per image1 Scanning type Frame rate (Hz) 720p 1,280×720 921,600 Progressive 23.976, 24, 25, 29.97, 30, 50, 59.94, 60, 72 1080i 1,920×1,080 2,073,600 Interlaced 25 (50 fields/s), 29.97 (59.94 fields/s), 30 (60 fields/s) 1080p 1,920×1,080 2,073,600 Progressive 24 (23.976), 25, 30 (29.97), 50, 60 (59.94) |
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Hoezo? 1920x1080 is toch gewoon HD?Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:09:
[...]
Nergens, maar als je zegt het is HD want het is 1920 x 1080, ja zo lust ik er nog wel een paar...
Er worden her en der verhalen de wereld ingeholpen dat KPN ook met upscaled 720p streams werkt maar daar klopt al helemaal niets van. Met de resolutie wordt niets gedaan (en is ook bij de 7 mbit HD streams gewoon netjes 1080i wat er binnen komt).
Vond het volgende beeld namelijk wel een beetje merkwaardig (en dan vooral de packet loss):
8 uren quality (1min periodes): gem. 0.2% / max. 2.3%

1 week quality (5min periodes): gem. 0.2% / max. 1.7%

Hierbij valt op dat gedurende de nacht/vroege ochtend er eigenlijk totaal geen packet loss is, waardoor ik het idee krijg dat dit geen constante is wat er hoort te zijn.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Veel plezier met je 256x256 HD beeld danj1nx schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:00:
HD heeft niets te maken met de resolutie
Echt mooi beeld heeft niet alleen met de resolutie te maken nee, maar ook niet alleen met de bitrate of de kleuren of de refreshrate of wat je ook allemaal kan verzinnen. Het is gewoon een combinatie van alle beeldaspecten van een video.
Denan had het specifiek over het verschil tussen HD+ in een WBA netwerk en HD in WGDO.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:54:
[...]
Ik heb thuis een 21:9 TV van Philips (die ik 4 weken voordat MediaMarkt begon te stunten had gekocht en waar ik wel het verschil van € 675 terug kreeg van BCC, een Harman Kardon AVR365 met Harman Kardon boxen en een HTPC staan. Die set heb ik speciaal aangeschaft vanwege 1 op 1 doorgifte van de streams en ik kan je wel vertellen dat ik wel degelijk het verschil zie.
Het verschil tussen HD+ en WDGO valt mee, maar het verschil tussen HD en WDGO dat is er zeker en het verschil tussen SD en WDGO is er ook. Ik kijk niet naar bitrates maar naar het beeld kwaliteit
Dat KPN Verimatrix toepast op de extra betaalde kanalen heb ik totaal geen moeite mee, maar ga dan niet comprimeren en sloop niet Dolby Surround eruit.
IMHO is belachelijk dat KPN opeens de standaard HD+ erbij heeft, het is of HD of SD, maw KPN geeft hiermee toe dat HD geen HD bij hun is.....
Komt bij de vraag op: Hoe kan je dat vergelijken? Je kan maar 1 abonnement tegelijk hebben lijkt me zo..
En je kan natuurlijk ook vergelijken met Ziggo en/of UPC (wetende dat die HD ook onveranderd doorgeven netals op WGDO ).
Ik moet ook toegeven dat ik echt wel duidelijk verschil kan zien tussen KPN HD en HD+ .
Dat KPN HD minder oogt is iedereen duidelijk, zelfs Denan.
Maar daar hebben wij gelukkig geen last van. Alleen de mensen die bij KPN of XS4ALL, etc. zitten hebben daar last van.Barre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:21:
[...] Dat KPN HD minder oogt is iedereen duidelijk, zelfs Denan.
HD is zelf ook geen kwaliteitsnorm net als men graag schermt met "digitale kwaliteit".denan schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:47:
[...]
KPN (/xs4all) heeft zelf geen HD+ streams. Alleen op het GHM platform zijn er HD+ streams geintroduceerd omdat er in WBA gebieden in eerste instantie alleen SD (3.4) en HD (7.2) streams beschikbaar waren. Dit voornamelijk omdat KPN geen onderscheid maakte tussen iptv voor ADSL en voor glasvezel. HD+ is ook geen kwaliteitsterm, maar gewoon een naam die gegeven is aan de stream zelf. Het had net zo goed HD2 of HDfiber kunnen heten.
Ik wil je best eens uitdagen om een HD+ stream en een WGDO stream naast elkaar te zetten en te zeggen welke de beste is(en dan optisch, dus zonder nietszeggende bitrate vergelijkingen)
Digitenne is ook digitale "kwaliteit" maar mijns inziens niet om aan te zien.
Wie zegt dat KPN/XMS 's digitale signaal slechter is dan digitenne,die heeft nog nooit digitenne gezien,want slechter bestaat niet.
Je kan een cam film ook opwaarderen naar HD, maar wat je ziet is een abominabel slecht beeld.
Dat zal ook zijn wat jij bedoelt.
HD is gewoon een term voor een bepaalde resolutie,maar het zal alleen maar mooi beeld opleveren als het bron materiaal ook deze resolutie heeft,dus daarin is opgenomen.
Vergelijken heeft alleen dan zin,als het bronsignaal echt in HD is opgenomen,en je tv echt die resolutie kan weergeven en je met 2 identieke televisies met identieke instellingen 1 op 1 kan vergelijken.
Zet je kleurverzadiging lekker warm,en het merendeel zal al gaan kwijlen en de opname zichtbaar beter vinden als een tv die de identieke resolutie weergeeft maar met wat fletsere kleuren.
Het SD signaal zal zichtbaar slechter kunnen zijn,maar ik geloof weinig in een vergelijk tussen "HD+" en HD van Ziggo.
"zelfs" denan.. tsk tsk tskBarre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:21:
Hallo... we dwalen af. Denan gaf de uitdaging om het verschil te zien tussen HD op WGDO en HD+ bij WMP+ (Vodafone of wat dan ook)
Dat KPN HD minder oogt is iedereen duidelijk, zelfs Denan.
Inderdaad. Op kantoor kun je gewoon de bronnen naast elkaar zien (op dezelfde TV's) en daar zie je amper verschil (soms is het een beter, soms het ander). En dat is op een 'sobere' instelling, dus redelijk scherp beeld, beeldverbeteraars uit en koude kleurinstellingen.Nick39 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:43:
Vergelijken heeft alleen dan zin,als het bronsignaal echt in HD is opgenomen,en je tv echt die resolutie kan weergeven en je met 2 identieke televisies met identieke instellingen 1 op 1 kan vergelijken.
Zet je kleurverzadiging lekker warm,en het merendeel zal al gaan kwijlen en de opname zichtbaar beter vinden als een tv die de identieke resolutie weergeeft maar met wat fletsere kleuren.
Het SD signaal zal zichtbaar slechter kunnen zijn,maar ik geloof weinig in een vergelijk tussen "HD+" en HD van Ziggo.
Compressietechnieken maken gewoon erg veel verschil uit, zo is het MP4 beeld van tegenwoordig kwalitatief een stuk beter dan het MP4 signaal van een jaar of 2 terug.
Verwijderd
Tja, verdiep je eens in het aanbod en waar zomaar twee zenders(WDGO en HD+) hetzelfde kunnen uitzendenBarre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 16:05:
[...]
Denan had het specifiek over het verschil tussen HD+ in een WBA netwerk en HD in WGDO.
Komt bij de vraag op: Hoe kan je dat vergelijken? Je kan maar 1 abonnement tegelijk hebben lijkt me zo..
En waar heb jij die dan op 2 tv's 30 cm van elkaar af staan?Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:10:
[...]
Tja, verdiep je eens in het aanbod en waar zomaar twee zenders(WDGO en HD+) hetzelfde kunnen uitzenden
Verwijderd
Dus jij hebt dat wel?denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:12:
[...]
En waar heb jij die dan op 2 tv's 30 cm van elkaar af staan?
Even naar boven scrollen en lezen. Goed lezen voor je post is btw altijd een goede tip.. Saves you from losing face
En: hoi maxima
[ Voor 3% gewijzigd door denan op 23-09-2013 21:19 ]
Verwijderd
Als koningin mag ik zeker wat zeggendenan schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:19:
[...]
Even naar boven scrollen en lezen. Goed lezen voor je post is btw altijd een goede tip.. Saves you from losing face
En: hoi maxima
Ik zou zeggen RTFM van de philips dan kan je zien dat ik twee beelden naast elkaar kan bekijken
Ik vraag mij af waarom je de IMHO brakke streams en etc. wil verdedigen?
Ik verdedig helemaal niets. Maar ik trek een lijn bij totale onzin. Digitenne beeld vergelijken met een SD/HD uittzending op WBA en zeggen dat het beter is is totale onzin. En mooi dat jouw tv 2 beelden naast elkaar kan zien (hmm wat zou rescaling toch doen met de beeldkwaliteit.. of ben jij een van die speciale mensen met een 1950x2160 tv??Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:24:
[...]
Als koningin mag ik zeker wat zeggen![]()
Ik zou zeggen RTFM van de philips dan kan je zien dat ik twee beelden naast elkaar kan bekijken
Ik vraag mij af waarom je de IMHO brakke streams en etc. wil verdedigen?
Verwijderd
Sport, NED1 en Belgie 1............ HD tegen HD+denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:29:
[...]
Ik verdedig helemaal niets. Maar ik trek een lijn bij totale onzin. Digitenne beeld vergelijken met een SD/HD uittzending op WBA en zeggen dat het beter is is totale onzin. En mooi dat jouw tv 2 beelden naast elkaar kan zien (hmm wat zou rescaling toch doen met de beeldkwaliteit.. of ben jij een van die speciale mensen met een 1950x2160 tv??) maar dan heb je nog geen verklaring hoe je een WGDO en een WMP+ invoersignaal hebt.
Edit 1:
Vooruit Belgie 2
Edit 2:
Ik zal het algemeen houden, je weet als medewerker van XMS/GHM/KPN of whatever dat de kwaliteit van de HD en SD streams van KPN niet OK zijn. Zoals je eerder heb gelezen zijn de ondertitelingen en het Dolby Surround geluid eruit gesloopt vanwege de bandbreedte. Als je mijn postings terug leest weet je wat mijn punt is.
Ik zou het zeer op prijs stellen dat de reden waarom je daar niet op reageert hier zou willen neerschrijven.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 21:39 ]
eerhm.. de discussie ging over HD+ WMP+ versus HD WGDO (of een andere aanbieder als ziggo/upc).Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:31:
[...]
Sport, NED1 en Belgie 1............ HD tegen HD+
Edit 1:
Vooruit Belgie 2
*niemand* op tweakers stelt ter discussie dat het HD beeld van mindere kwaliteit is dan een *aantal* HD+ zenders. Echter zijn er ook al zenders met het HD kenmerk die kwalitatief even goed zijn als de HD+ variant. Dat hangt namelijk ook af van het type encoder (nieuwe encoders=nieuwe compressie technieken en meer CPU power, dus beter beeld) en niet alleen van de bitrate.
add:
Je roept hierboven zelf "Tja, verdiep je eens in het aanbod en waar zomaar twee zenders(WDGO en HD+) hetzelfde kunnen uitzenden" Leg me nou eens uit hoe jij een WGDO en een WMP HD+ uitzending met elkaar kunt vergelijken.
[ Voor 14% gewijzigd door denan op 23-09-2013 21:41 ]
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40917224 hier gaat het om.
Wielrennen, WK, EK voetballen en etc.?
Edit:
WMP+ ????
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 21:49 ]
Waarom dat HD+ heet heb ik al gepost, lees maar terug ik leg het niet nog een keer uit Evenals het verschil tussen het KPN iTV en het GHM IPTV aanbod.Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:47:
Again:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40917224 hier gaat het om.
Wielrennen, WK, EK voetballen en etc.?
Edit:
WMP+ ????
Verder ging de discussie over de HD+ beeldkwaliteit, die is prima. Als je de zenders hebt als HD en als HD+ kijk je gewoon de HD+ variant en is er geen reden om te daarover op een forum als tweak te komen klagen. Nou heb ik de natuurlijk drang om hier hele verhalen met uitleg neer te pennen maar ik hoor te vaak dat ik daardoor niet duidelijk genoeg ben (of: te wollig)
In het kort: Probeer in een discussie argumenten en feiten te gebruiken. Neem daarbij een voorbeeld aan Nick, met hem heb ik altijd heerlijke ruzies op tweak gehad maar hij weet heel goed waar hij het over heeft.
Zo... en nu ga ik mijn 1080p - dolby 7.1 - 50Mbit/s camrip release van wwZ kijken
Verwijderd
Ga je nu serieus IMHO de verwijzing van de feiten die ik in vorige post heb aangehaald als niet waar beschouwen?denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:59:
[...]
Waarom dat HD+ heet heb ik al gepost, lees maar terug ik leg het niet nog een keer uit Evenals het verschil tussen het KPN iTV en het GHM IPTV aanbod.
Verder ging de discussie over de HD+ beeldkwaliteit, die is prima. Als je de zenders hebt als HD en als HD+ kijk je gewoon de HD+ variant en is er geen reden om te daarover op een forum als tweak te komen klagen. Nou heb ik de natuurlijk drang om hier hele verhalen met uitleg neer te pennen maar ik hoor te vaak dat ik daardoor niet duidelijk genoeg ben (of: te wollig)
In het kort: Probeer in een discussie argumenten en feiten te gebruiken. Neem daarbij een voorbeeld aan Nick, met hem heb ik altijd heerlijke ruzies op tweak gehad maar hij weet heel goed waar hij het over heeft.
Zo... en nu ga ik mijn 1080p - dolby 7.1 - 50Mbit/s camrip release van wwZ kijken
[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 23-09-2013 22:09 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
IMHO ben ik zeker niet degene die vragen ontwijkt...White_Collar schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:09:
Wanneer ga je eens inhoudelijk in op denan, segs? ipv continu zijn vragen te ontwijken?
Reageer hier dan eens op:Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:10:
[...]
IMHO ben ik zeker niet degene die vragen ontwijkt...
denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:40:
[...]
Je roept hierboven zelf "Tja, verdiep je eens in het aanbod en waar zomaar twee zenders(WDGO en HD+) hetzelfde kunnen uitzenden" Leg me nou eens uit hoe jij een WGDO en een WMP HD+ uitzending met elkaar kunt vergelijken.
Verwijderd
Ik woon in Amersfoort en White_Collar, Denan en misschien andere zijn van harte uit genodigd om hier een avondje TV, Bluray of whatever te komen kijken. Stuur me een PM en ik regel de drankjes, hapjes etc. En natuurlijk een discussie over HD+ :-)
Maar volgens mij begrijpen we elkaar gewoon niet goed. Probeer eens in het kort (1/2) zinnen te zeggen wat je punt precies is.
Ben ik te lang weg bij XMS en kan je inmiddels wmp hd+ streams kijken in het wgdo netwerk, of ben ik nou gek?
Verwijderd
Gek ben je zeker niet :-)White_Collar schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:16:
Maar Amersfoort is WGDO gebied met HD zenders 1:1 vanuit Hilversum. Hoe kan jij dan WMP HD+ zenders kijken? Terwijl het netwerk WGDO is en niet wmp+?
Ben ik te lang weg bij XMS en kan je inmiddels wmp hd+ streams kijken in het wgdo netwerk, of ben ik nou gek?
Belgie HD is HD+ en vandaar dat ik het kan vergelijken
Verwijderd
Serieus?denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:16:
Die toon is al een stuk beter
Maar volgens mij begrijpen we elkaar gewoon niet goed. Probeer eens in het kort (1/2) zinnen te zeggen wat je punt precies is.
Yup, op mijn 44Mbit/sec wwz camrip opmerking na ben ik altijd bloedserieus
Dan mag je zeggen dat jij het verschil op je TV kan zien. De kans dat jij dat in huis hebt is zo goed als nul. Denan heeft dat wel op kantoor dus hij mag dat zeggen,.
Jij vergelijkt 2 verschillende zenders op jouw TV met elkaar en dan ga je al nat feitelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 23-09-2013 22:22 ]
Wgdo portfolio is niet meer orderbaar omdat de orderstraat om wgdo zaken te ordenen bij Reggefiber simpelweg niet meer bestaat. (denk ik, of dat echt zo is laat ik even in het midden)Fiber schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:21:
Amersfoort was WGDO volgens mij. Maar ben daar nu niet zo zeker meer van. Ik kan namelijk geen Tweak Blauw krijgen en wel Tweak Groen. (3812, Soesterkwartier, oud Portaal gebied.)
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 23-09-2013 22:23 ]
Verwijderd
Komop,denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:20:
[...]
Yup, op mijn 44Mbit/sec wwz camrip opmerking na ben ik altijd bloedserieus
IMHO ben je bezig om de discussie over de kwaliteit van de streams van KPN onder te sneeuwen, ik heb je geattendeerd op mijn post waar ik duidelijk heb aan gegeven wat er aan markeert en ik heb je zelfs uitgenodigd om bij mij thuis het verschil te zien
Maar goed dat je dat alleen maar denkt en dat het niet zo isWhite_Collar schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:22:
Wgdo portfolio is niet meer orderbaar omdat de orderstraat om wgdo zaken te ordenen bij Reggefiber simpelweg niet meer bestaat. (denk ik, of dat echt zo is laat ik even in het midden)
Ok.. dus als ik het goed begrijp geef jij aan dat een GHM TV HD stream van belgie 1 van slechter kwaliteit is dan een GHM TV HD+ stream van belgie 1?Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:23:
[...]
Komop,
IMHO ben je bezig om de discussie over de kwaliteit van de streams van KPN onder te sneeuwen, ik heb je geattendeerd op mijn post waar ik duidelijk heb aan gegeven wat er aan markeert en ik heb je zelfs uitgenodigd om bij mij thuis het verschil te zien
Oh, ik vond mijn redenering best logisch klinkendenan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:24:
[...]
Maar goed dat je dat alleen maar denkt en dat het niet zo is
Je hebt ook helemaal gelijk. Bij Reggefiber bestaat die orderstraat niet meer.White_Collar schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:25:
[...]
Oh, ik vond mijn redenering best logisch klinken![]()
Op het feit na dat nieuwe providers als bvb Vodafone gewoon WGDO lijnen bestellen en opleverenWhite_Collar schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:25:
[...]
Oh, ik vond mijn redenering best logisch klinken![]()
Verwijderd
Tja,denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:25:
[...]
Ok.. dus als ik het goed begrijp geef jij aan dat een GHM TV HD stream van belgie 1 van slechter kwaliteit is dan een GHM TV HD+ stream van belgie 1?
Hier kan ik werkelijk geen F*CK mee....
Aub geen verwarring veroorzaken barre, dat er binnen RF organisatorisch wat zaken veranderen wil niet zeggen dat het WGDO netwerk weg is of dat er geen nieuwe orders op opgeleverd worden.Barre73 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:26:
[...]
Je hebt ook helemaal gelijk. Bij Reggefiber bestaat die orderstraat niet meer.
(ja er staat een smiley achter je post.. maar zo goed lezen de meesten niet)
Maak dan eens je punt.. aubVerwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:27:
Tja,
Hier kan ik werkelijk geen F*CK mee....
Oke, oke... Ik wilde maar aangeven dat WGDO natuurlijk al anderhalf jaar niet meer van Reggefiber/Reggeborgh is. Dat weet iedereen op dit forum nou toch wel. Net als GHM, ISP-fabriek, Lijbrandt etc..denan schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:27:
[...]
Aub geen verwarring veroorzaken barre, dat er binnen RF organisatorisch wat zaken veranderen wil niet zeggen dat het WGDO netwerk weg is of dat er geen nieuwe orders op opgeleverd worden.
(ja er staat een smiley achter je post.. maar zo goed lezen de meesten niet)
Is ook gewoon in de pers gecommuniceerd.
Dit topic is gesloten.
![]()