(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.280 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:38
GerkeP schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:00:
KPN moet glasvezelnet voor bedrijven (FTTO) verplicht openstellen voor concurrenten
http://webwereld.nl/overh...stellen-voor-concurrenten
Ben benieuwd hoe snel we hier iets van gaan merken.
Ons bedrijf gaat verhuizen per april volgend jaar naar een plek waar al FTTO ligt.
En toch betaal je dan 500 EUR, setup kosten en 215 EUR per maand voor een 10/10 verbinding.

Geef mij maar de service en prijs van een FTTH verbinding, ben je voor 40 a 50 EUR klaar voor 50Mbit.
Snap niet hoe ze het prijsverschil kunnen verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Reveal! schreef op woensdag 04 september 2013 @ 08:37:
[...]

Ben benieuwd hoe snel we hier iets van gaan merken.
Ons bedrijf gaat verhuizen per april volgend jaar naar een plek waar al FTTO ligt.
En toch betaal je dan 500 EUR, setup kosten en 215 EUR per maand voor een 10/10 verbinding.

Geef mij maar de service en prijs van een FTTH verbinding, ben je voor 40 a 50 EUR klaar voor 50Mbit.
Snap niet hoe ze het prijsverschil kunnen verantwoorden.
Heel simpel, dat is de SLA op je verbinding.
met je 50,- thuisverbinding doen ze geen moeite voor je als die er uit ligt en kan het rustig dagen duren voordat het weer werkt.
Met je 500,- verbinding staan ze (bij wijze van spreken) gelijk op de stoep met meetploegen en monteurs en is het binnen 3 uur opgelost.

Dat is het verschil.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan maar komkommer in plaats van sla !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Thasaidon schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:40:
[...]

Heel simpel, dat is de SLA op je verbinding.
met je 50,- thuisverbinding doen ze geen moeite voor je als die er uit ligt en kan het rustig dagen duren voordat het weer werkt.
Met je 500,- verbinding staan ze (bij wijze van spreken) gelijk op de stoep met meetploegen en monteurs en is het binnen 3 uur opgelost.

Dat is het verschil.
Neem je een of twee back-up verbindingen en dan ben je nog veeeeeel goedkoper uit.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nick39 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:48:
Dan maar komkommer in plaats van sla !
LOL ;)
albino71 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:01:
Neem je een of twee back-up verbindingen en dan ben je nog veeeeeel goedkoper uit.
Ja, dat zou ik ook doen, maar ik leg alleen het verschil even uit, want daar vroeg Reveal! om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:38
Thasaidon schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:04:
[...]

LOL ;)

[...]

Ja, dat zou ik ook doen, maar ik leg alleen het verschil even uit, want daar vroeg Reveal! om :P
Opzich snap ik dat, maar dan zouden ze toch ook de optie moeten geven voor een lagere SLA met lagere prijzen?
Ik heb nooit problemen met consumenten support moet ik zeggen bij huidige providers, dan zijn ze er ook vrij snel bij.
En inderdaad een goedkope ADSL lijn als backup is gauw gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik denk dat, als je de betreffende ISP (KPN?!) belt, er vast wel wat te "regelen" valt.
Maar in eerste instantie willen zij gewoon de meeste winst uit het netwerk halen, en dat doe je door dit soort hoge prijzen te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het valt tegenwoordig ook niet mee om een consumentenprovider te vinden die je een /29 subnet aan vaste IP adressen geeft natuurlijk. In glasvezelland wordt het al lastig om een consumentenprovider te vinden die je 1 vast IP geeft. :)

Voor enkel internet-access (dus niet om services aan te bieden aan de buitenwereld) zou ik ook gewoon voor lekker 2x goedkoop gaan in plaats van 1x de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Zat even te neuzen op de xms site, maar daar viel mij iets op.

Op de volgende link zijn de tarieven voor bellen naar buitenland te vinden:
http://xmsnet.nl/uploads/...land%201%20okt%202012.pdf

Je kan dus beter bellen naar vaste nummers in Belgie (0,0305), Canada (0,0601), Finland (0,0843) of bijvoorbeeld Duitsland (0,0305) bellen dan naar vaste nummers in Nederland (0,09), daarnaast is ook het starttarief buiten Nederland maar 5 cent en in Nederland 9 cent.

Ik vind dit toch op zijn minst vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Phoolie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:46:

Je kan dus beter bellen naar vaste nummers in Belgie (0,0305), Canada (0,0601), Finland (0,0843) of bijvoorbeeld Duitsland (0,0305) bellen dan naar vaste nummers in Nederland (0,09), daarnaast is ook het starttarief buiten Nederland maar 5 cent en in Nederland 9 cent.

Is al meerdere keren gemeld in dit topic ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
White_Collar schreef op woensdag 04 september 2013 @ 15:00:
[...]

Is al meerdere keren gemeld in dit topic ;)
Ok, had ik niet gezien. Maar het blijft wel frappant natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Over telefoon gesproken "Onbeperkt bellen" is nu tijdelijk eerste 3 maanden gratis! *daarna maandelijks opzegbaar.
Dat zie ik in "mijn xms" bij toevoegen dat extra diensten.

Heb al een mailtje naar de orderdesk gestuurd of dat klopt, zins een paar dagen terug had ik al contact met ze gehad over de foute facturen van de IpTv weer.
Het gaat altijd mis als je "mijn xms" gebruikt om dingen toe te voegen of te verwijderen.
Voortaan doe ik het gewoon via de orderdesk qua mailen, die zijn veel sneller dan support zelf en behulpzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12
Jerk61 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:09:
Zo.. vandaag is de glasvezel naar binnen gebracht...

[afbeelding]
Ziet er erg netjes uit! :)
MADLAX schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:08:
[...]
Het gaat altijd mis als je "mijn xms" gebruikt om dingen toe te voegen of te verwijderen...
Daar heb je helaas zeker gelijk in. :'(

Iemand enig idee wanneer ze dat eindelijk eens goed en definitief gaan fixen...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 14:46:

4 cent via BelBob !
http://www.belbob.nl/index_tarieven.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Zo duur? Via FreeVoipDeal gratis (120 free days, daarna 1 cent) en (ik dacht) 2 cent naar mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf zeer tevreden met Callvoip (al vaker hier gemeld). Niet gratis zoals de Betamax stunters, maar wel een zeer stabiele dienst (nog nooit onbereikbaar geweest door toedoen van Callvoip), zelfs voor een particulier oneindig veel instelfuncties en iets van 3 of 4 cent per minuut voor bellen naar NL.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:49

PeaceNlove

Deugleuter

Ik gebruik gewoon Tele2 om te bellen, 3ct/m naar vast en mobiel en ik kan de telefoon zelfs overal mee naar toe nemen! Met andere woorden, vaste telefonie is niet meer van deze tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je vergeet de mensen die jou willen bellen, kost dat hen ook 3ct/min? ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Phoolie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:15:
[...]
Zo duur? Via FreeVoipDeal gratis (120 free days, daarna 1 cent) en (ik dacht) 2 cent naar mobiel.
Interessant, ik zoek een alternatief voor de vaste lijn van Xms :P
Ik heb op m'n laptop een USR Skype telefoon (dect) in gebruik, is die bruikbaar?
Op hun website staat ook een app, kan je die gebruiken als je smartphone via wifi werkt?
Dat scheelt weer als ik thuis ben of ergens aan een hotspot hang met m'n smartphone ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op woensdag 04 september 2013 @ 21:56:
Je vergeet de mensen die jou willen bellen, kost dat hen ook 3ct/min? ;)
Dat, plus dat ik eerlijk gezegd de meeste handsets voor vaste telefonie nog steeds veel comfortabeler vind om mee te bellen dan mijn smartphone. En als je beiden een goede provider hebt en een geheel digitale signaalweg (dus DECT basisstation in je VOIP client), dan is de gesprekskwaliteit stukken beter dan vaak met mobiel het geval is.

Maar goed, dat is voor iedereen persoonlijk.

Nog een factor is dat de familie van m'n vriendin over het algemeen relatief anti mobiel is. Thuis grijpen ze direct naar de vaste telefoon. En dan is naar vast bellen voor hun ook goedkoper.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Yep, same here.

Vast bellen is niet uit, het is hip :)

Te koop....

• Phoolie
Speedy-Andre schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:00:
[...]

Interessant, ik zoek een alternatief voor de vaste lijn van Xms :P
Wat ik zelf ga doen is de vaste lijn van xms gebruiken om gebeld te worden, aangezien ik duurder uit ben wanneer ik alleen internet en tv neem, aangezien ik nu een alles in 1 50 Mbit abonnement heb. Die lijn sluit ik dan aan op mijn Linksys SPA-3102, in die zelfde SPA-3102 gebruik ik dan ook een FreeVoipDeal accountje om uit te bellen. Bij de volgende product review staat vrij goed uitgelegd hoe dit werkt, alleen heeft die gebruiker een VOIP-in nummer genomen, kan ook, maar dat zou voor mij duurder zijn:

productreview: Linksys SPA-3102 review door Tomba
Ik heb op m'n laptop een USR Skype telefoon (dect) in gebruik, is die bruikbaar?
Als je dat ding gewoon als speaker en microfoon op je laptop kan gebruiken moet het via de softphone wel kunnen denk ik. Maar als je zo'n SPA-3102 aanschaft kan je daar gewoon je huidige (analoge/dect) telefoon op aansluiten. Dat lijkt mij makkelijker dan steeds je laptop aan te moeten zetten. Al begrijp ik het wel als je eerst even via je laptop wil testen ipv meteen een SPA-3102 aan te schaffen.
Op hun website staat ook een app, kan je die gebruiken als je smartphone via wifi werkt?
Dat scheelt weer als ik thuis ben of ergens aan een hotspot hang met m'n smartphone ;)
Ja zeker kan dat, daarnaast werkt het bij de meeste mobiele providers ook via mobiel internet dacht ik. Let wel op dat als je ook via VOIP op je mobiel gebeld wilt worden je wel een VOIP-in nummer nodig hebt.

Mocht je geïnteresseerd zijn, in onderstaand topic staat ook erg veel informatie:
Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]

[ Voor 2% gewijzigd door Phoolie op 05-09-2013 09:23 . Reden: kleine toevoeging ]

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Krijg je wel de sip gegevens om je voipadapter in te kunnen stellen?

Ik krijg dat bij KickXL namelijk niet

Te koop....

• Phoolie
albino71 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:25:
Krijg je wel de sip gegevens om je voipadapter in te kunnen stellen?

Ik krijg dat bij KickXL namelijk niet
Nee, maar dat is ook niet nodig. De SPA-3102 beschikt over een fxo poort, waar de xms lijn gewoon op aangesloten kan worden.
Zelf gebruik ik hier een Fritz!box 7390, ongeveer het summum van telefonie-vrijheid :).

Voor de vorm (omdat ik het nou eenmaal heb) hangt mijn Lijbrandt lijn nog wel aan de ingang voor analoge telefonie van de Fritz!box. Maar verder werkt alles dus met VOIP. De Fritz!box heeft ingebouwde DECT base, 2 poorten voor analog telefoontoestellen en ook nog een interne ISDN s0 bus :).

Ik kan me wel voorstellen dat zelf de beschikking krijgen over SIP gegevens veel fijner is (wrs. betere gesprekskwaliteit, snellere dialing, signaalweg blijft digitaal) maar ja, van de ISP's die ik ken geven alleen Tweak en XS4ALL de sip gegevens vrij.

Dat was overigens ook 1 van de redenen in 2008/2009 om naar een losse SIP provider te gaan.

Phoolie schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:15:
[...]
Je kan natuurlijk ook voor 10,50 onbeperkt bellen afkopen,dat is denk ik ook de reden dat ze de kosten zo verhoogd hebben.
Natuurlijk zijn er een hele rits goedkopere alternatieven dan de kosten perminuut van XMS,Budgetphone e.a. alleen Belbob vraagt geen extra investering in voip adapters e.d. daarom noemde ik het.

• Phoolie
Nick39 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:03:
[...]

Je kan natuurlijk ook voor 10,50 onbeperkt bellen afkopen,dat is denk ik ook de reden dat ze de kosten zo verhoogd hebben.
Natuurlijk zijn er een hele rits goedkopere alternatieven dan de kosten perminuut van XMS,Budgetphone e.a. alleen Belbob vraagt geen extra investering in voip adapters e.d. daarom noemde ik het.
Ja, dat heb ik nu, alleen betaal je je dan dus nog wel scheel aan bellen naar mobiel.

Daardoor ben ik gaan kijken naar een goedkope VOIP oplossing. Ok, dan heb je inderdaad een voipadapter nodig, die had ik zelf al liggen, maar anders heb je die ook wel binnen het jaar terug verdient.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

Nakebod

Nope.

Als je een Android phone hebt, kan je gewoon native SIP accounts toevoegen in de dialer. En als ik het goed is ook nog dialrules.
Of anders 1 van de beschikbare SIP applicaties.

Op dit moment loopt mijn portering van mijn XMS nummer naar cheapconnect, over een paar dagen is hij over. Kost 9 euro per jaar voor de dienst/het netnummer, en de gesprekken zijn op prepaid tarief. En goedkoop genoeg.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:08:
Als je een Android phone hebt, kan je gewoon native SIP accounts toevoegen in de dialer. En als ik het goed is ook nog dialrules.
Of anders 1 van de beschikbare SIP applicaties.

Op dit moment loopt mijn portering van mijn XMS nummer naar cheapconnect, over een paar dagen is hij over. Kost 9 euro per jaar voor de dienst/het netnummer, en de gesprekken zijn op prepaid tarief. En goedkoop genoeg.
Een hoop providers zullen dit toch wel blokkeren lijkt me ??
Ik heb meer dan genoeg aan mijn minuten maar ik kan me voorstellen dat een provider zo helemaal niets aan je verdient en dit zal (proberen) te blokkeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
KPN heeft jaren lang in zijn Experia modems poort 5060 geblokkeerd.
Of dat nog steeds zo is weet ik niet.
XMS blokkeert in ieder geval geen poort 5060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jacques1971 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:50:
Merci, ik heb me nog niet zo verdiept in alles, maar ik zou dus met mijn mobiel zoiets kunnen opzetten en dan goedkoper bellen?
Misschien voor mobiel wel grappig hoewel ik genoeg heb aan mijn minuten en bij Ziggo bel ik onbeperkt naar vast en naar 14 landen voor 9,95 per maand maar ik zou het wel handig vinden om gewoon via mijn mobiel een soort van onbeperkt bellen op te kunnen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik heb zelf geen telefoon bij XMS maar gebruik al jaren Voipbuster i.c.m. een fritzbox.
Dit gebruik ik uitsluitend naar vaste lijnen. Voor mobiele gesprekken pak ik de mobiele telefoon met bundel.
De fritz kan meerdere sip accounts aan, zo heb ik ook een account op de sip centrale van mijn werkgever.
Overigens zijn er voor smartphones prachtige Sip clients die werken met elke Sip provider die zijn inloggegevens + server gegevens vrijgeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door jacques1971 op 06-09-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nick39 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:46:
[...]

Een hoop providers zullen dit toch wel blokkeren lijkt me ??
Ik heb meer dan genoeg aan mijn minuten maar ik kan me voorstellen dat een provider zo helemaal niets aan je verdient en dit zal (proberen) te blokkeren ?
Met providers in dit geval bedoel je de mobiele providers? Moet het nog uittesten in de praktijk, maar is de netneutraliteit ook niet van toepassing op mobiele providers? Dan mogen ze het niet eens blokkeren.
Maar ik hoef niet per se ook onderweg bereikbaar te zijn om het vaste nummer. Het gaat mij meer om het hebben van een vast nummer, en dat ik die nu toevallig op mijn mobiel wil gaan gebruiken komt toevallig handiger uit :P
En thuis en op het werk ben ik verder de hele dag met WIFI verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
T-mobile blokkeert geen sip, echter geeft geen prioriteit aan voip verkeer.
Je moet dus maar afwachten hoe de kwaliteit van de sip service is over het mobiele netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:29:
[...]

Met providers in dit geval bedoel je de mobiele providers? Moet het nog uittesten in de praktijk, maar is de netneutraliteit ook niet van toepassing op mobiele providers? Dan mogen ze het niet eens blokkeren.
Maar ik hoef niet per se ook onderweg bereikbaar te zijn om het vaste nummer. Het gaat mij meer om het hebben van een vast nummer, en dat ik die nu toevallig op mijn mobiel wil gaan gebruiken komt toevallig handiger uit :P
En thuis en op het werk ben ik verder de hele dag met WIFI verbonden.
Ik bedoelde inderdaad de mobiele providers, excuses voor de onduidelijkheid, ik weet niet in hoeverre die net neutraliteit gaat, ik weet bv dat T-mobile het gebruik van hotspots blokkeerde zodat je niet met je pc via de hotspot van je telefoon kon werken ( bv bij nood,niet om tig MB's te verstoken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:50:
Poort 5060 is volgens mij gewoon ingebruik bij de EB. Als je bij KPN de EB alleen voor telefoon gebruikt en voor internet een aparte router dan staat poort 5060 bij de router open voor zover ik weet.

Bij de EB werken andere poorten voor voip zoals 6060, 5080 gewoon.

Bij XMS loopt telefoon niet via je router..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso, ik weet dat het door Callvoip wordt ontraden om SIP, in ieder geval van een regionaal nummer, te gaan gebruiken op een mobiel apparaat.

Volgens mij kan je (of zij) hier mee zelfs problemen krijgen met de ACM.

1 van de dingen waarmee je bijvoorbeeld in problemen kan komen is, dat als jij met je regionale SIP account actief op je mobiel in een heel andere regio zit, en je hebt bv. 112 nodig en dat gaat toevallig over je SIP verbinding heen, dat je dan waarschijnlijk bij een compleet verkeerde centrale uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@eymey....

Ach...wat niet weet, wat niet deert toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 22:57
Heu... vanmiddag de Amino M540 binnen gekregen. Staat in de quick install dat defaul pincode 0000 is.
Als ik deze in type blijkt het niet de juiste pincode te zijn... ?!?!?!

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Terug zetten naar fabrieksinstellingen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Default pincode meestal 1111

Of had ik dat zelf ingesteld? Nou ja.. probeer eens zou ik zeggen.

[ Voor 56% gewijzigd door Barre73 op 08-09-2013 11:00 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Van de Interwebs...:
Adult kanalen.
Om te voorkomen dat iedereen de adult kanalen kan openen zitten deze verborgen achter een pincode. Als u de eerste keer XMS Digitale Televisie aansluit zal depincode op ‘1111’ staan. Via het hoofdmenu kunt u naar ‘instellingen’ gaan en daarde pincode aanpassen naar een andere 4-cijferige waarde. Dit kunt u doen onder het kopje ‘Pincode aanpassen’. Sla deze code ergens veilig op aangezien u deze niet zomaar kunt resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie.. toch wel dus. Nou gebruik ik die niet dagelijks :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Fiber schreef op zondag 08 september 2013 @ 08:55:
Terug zetten naar fabrieksinstellingen...?
Barre73 schreef op zondag 08 september 2013 @ 10:59:
Default pincode meestal 1111

Of had ik dat zelf ingesteld? Nou ja.. probeer eens zou ik zeggen.
Ik had dit gisteravond héél laat ook gevonden, werkt niet. Las ik op de KPN site dat de betaal pincode 1234 is, werkt ook niet.

Reset gedaan (kon dit niet vinden, maar wel firmware opnieuw installeren) en werkt nog steeds niet. Of ik nu 0000, 1111, 1234, probeer, ik blijf de melding krijgen dat de pincode onjuist is. En bij de betaal pincode mag je 5x gokken, na 4x hou ik het voor gezien.

Morgen XMS eens bellen.

Wat wel werkt zijn opties erbij kiezen via de site van XMS. Gistermiddag Fox sport en plus pakket erbij genomen, rond middernacht had ik deze opties er al bij staan. Zelfde met de XMS newserver, gisteravond al van gebruik kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar even voor de duidelijkheid: Waar moet je een pincode invoeren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Wacht even... Wij hadden het over de pincode voor (gratis) porno zenders op je iptv. Er is een andere pincode voor los betaalde content zoals films etc. maar daar moet je je geloof ik eerst voor aanmelden via 'Mijn XMS'. Maar 'Mijn XMS' is dermate brak dat je daar beter af kan blijven. Beter morgen even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Barre73 schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:31:
Maar even voor de duidelijkheid: Waar moet je een pincode invoeren dan?
Fiber schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:37:
Wacht even... Wij hadden het over de pincode voor (gratis) porno zenders op je iptv. Er is een andere pincode voor los betaalde content zoals films etc. maar daar moet je je geloof ik eerst voor aanmelden via 'Mijn XMS'. Maar 'Mijn XMS' is dermate brak dat je daar beter af kan blijven. Beter morgen even bellen.
In de quickinstall van de HD recorder staat een betaal pincode. Deze staat default op 0000. Maar ik zie nu 8)7 dat dit alleen voor de videotheek is!

In de handleiding TV menu staat onder Algemeen de optie om de Algemene PIN te wijzigen, deze staat inderdaad default op 1111.

Bij de betaal PIN staat: Voer bij de Betaal PIN de eerste maal de PIN code in die van de Service Provider ontvangen is.

Ik zie dat ik van alles door elkaar heb gehaald. (bij UPC had je 1 pincode voor alles) Maar tot nu toe niets kunnen veranderen, omdat ik continue de melding krijg dat de pincode niet juist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Nu Netflix naar NL komt zou ik graag weg gaan bij UPC en een wat meer "basic" pakket nemen met wat minder zenders, bijvoorbeeld bij XMS.

Ik heb nu Internet +Telefonie en (45,95/maand) en onbeperkt NL lokale nummers(10.50), dus in totaal 56.45,- euro per maand. Daarnaast heb ik een vast IP.

Ik nu graag over willen naar XMS dus, dat zou inhouden dat ik 55.95 + het basis digitale tv pakket voor 5eu/maand neem en daarnaast de HD recorder (die dus eenmalig 99,- kost). Dus dat zou als ik het goed begrijp in totaal (met onbeperkt bellen) 71,45 zijn en eenmalig 99,- euro.
Nu heb ik hierbij nog wat vragen wat niet helemaal duidelijk is:
1. Die decoder, dat is dus via IPTV? Of is dat het DVB-C kastje?
2. Ik lees hier nog wel regelmatig het een en ander qua klachten over de TV. Hoe is dat tegenwoordig? Ik hoef alleen op te nemen/pauzeren en daarnaast gewoon TV kijken. Andere functies heb ik niet nodig. Gaat dat allemaal goed of valt het regelmatig uit/zijn er storingen?
3. Ik geloof mij te herinderen dat je het vast IP alleen verliest als je iets wijzigt in het abbonnement voor Internet. Kan iemand bevestigen dat ik met de aanvraag van televisie via XMS mijn vaste IP gewoon kan behouden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij XMS zal je hoogstwaarschijnlijk niets nieuws meer kunnen aanvragen. XMS, Lijbrandt, Concepts en KickXL worden allemaal Telfort en ook bestaande klanten zullen vroeger of later gemigreerd worden naar Telfort.

Maar bij Telfort zijn de antwoorden globaal ook te geven:

1. De ontvanger die je krijgt is voor IPTV. Voor DVB-C kan (en moet) je zelf apparatuur regelen.

2. Ik zit nu sinds begin 2011 bij Lijbrandt en TV is, op een grote storing een paar maanden terug na, retestabiel geweest. Vooral live TV pauzeren gebruiken we hier te pas en te onpas en dat werkt gewoon prima. Je moet dan wel de IPTV ontvanger met opnamefunctie hebben (is bij Telfort een aparte optie).

3. Je hebt geen vast IP meer. DWZ, men zal je niet een vast IP beloven. Echter, mits je zelf niet van apparatuur verandert (andere router bv.) of het MAC adres van je oude router cloned, kan je IP adres maanden of (in mijn geval) jaren hetzelfde blijven. Tenzij de Operatortjes door uitbreiding van het aantal gebieden met glasvezel weer moeten gaan schuiven in de IP blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
eymey schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:34:
Bij XMS zal je hoogstwaarschijnlijk niets nieuws meer kunnen aanvragen. XMS, Lijbrandt, Concepts en KickXL worden allemaal Telfort en ook bestaande klanten zullen vroeger of later gemigreerd worden naar Telfort.

Maar bij Telfort zijn de antwoorden globaal ook te geven:

1. De ontvanger die je krijgt is voor IPTV. Voor DVB-C kan (en moet) je zelf apparatuur regelen.

2. Ik zit nu sinds begin 2011 bij Lijbrandt en TV is, op een grote storing een paar maanden terug na, retestabiel geweest. Vooral live TV pauzeren gebruiken we hier te pas en te onpas en dat werkt gewoon prima. Je moet dan wel de IPTV ontvanger met opnamefunctie hebben (is bij Telfort een aparte optie).

3. Je hebt geen vast IP meer. DWZ, men zal je niet een vast IP beloven. Echter, mits je zelf niet van apparatuur verandert (andere router bv.) of het MAC adres van je oude router cloned, kan je IP adres maanden of (in mijn geval) jaren hetzelfde blijven. Tenzij de Operatortjes door uitbreiding van het aantal gebieden met glasvezel weer moeten gaan schuiven in de IP blokken.
Grotendeels erg mooi.. Het is even kijken dan hoe dat precies zou gaan met het aanvragen van TV en de overname door Telfort.

Het verliezen van het vaste IP zou wel erg jammer zijn.
Destijds werd aangegeven dat het IP alleen gewijzigd zou worden als je iets specifiek aan je internet abbo aanpast. Dat had zelden wijzigt is natuurlijk wel erg mooi, maar dan moet ik wel rekening houden met de kans dat het IP wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt.

Maar goed, dat is tegenwoordig bij bijna iedere consumentenprovider zo. Zeker nu IP adressen zo schaars worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
wizkid_niels schreef op maandag 09 september 2013 @ 20:57:
3. Ik geloof mij te herinderen dat je het vast IP alleen verliest als je iets wijzigt in het abbonnement voor Internet. Kan iemand bevestigen dat ik met de aanvraag van televisie via XMS mijn vaste IP gewoon kan behouden?

Alvast bedankt!
Nieuwe abonnees konden al geen vast IP-adres meer krijgen bij XMS. Bij Telfort ook niet. Je krijgt geen garantie dat je IP-adres niet wijzigt. Afhankelijk van je toepassingen zul je met DynDNS moeten gaan werken of als je een vast IP-adres wilt handhaven naar een (zakelijke) provider gaan, zoals XS4ALL, Fieber of Helden Van Nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Meultje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 06:37:
[...]

Nieuwe abonnees konden al geen vast IP-adres meer krijgen bij XMS. Bij Telfort ook niet. Je krijgt geen garantie dat je IP-adres niet wijzigt. Afhankelijk van je toepassingen zul je met DynDNS moeten gaan werken of als je een vast IP-adres wilt handhaven naar een (zakelijke) provider gaan, zoals XS4ALL, Fieber of Helden Van Nu.
Maar voor bestaande klanten was dit wel mogelijk. Ik heb destijds ook zo'n [brief gehad hierover. Het staat nu vast via mijn MAC address.
Ik zit bij Portaal dus helaas is glas geen optie bij de andere providers.

In ieder geval bedankt voor de info- ik zal eens even gaan kijken wat het handigste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
wizkid_niels schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:46:
[...]

Maar voor bestaande klanten was dit wel mogelijk. Ik heb destijds ook zo'n [brief gehad hierover. Het staat nu vast via mijn MAC address.
Ik zit bij Portaal dus helaas is glas geen optie bij de andere providers.

In ieder geval bedankt voor de info- ik zal eens even gaan kijken wat het handigste is.
Maak je geen illusies, als ze met IP's gaan klooien kan het maar zo zijn dat je ineens een ander IP hebt.
Vaste IP's bestaan niet meer, ook niet bij oude klanten waar het notabene op het contract staat.

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Via het wijkinitiatief hebben wij ook als voorwaarde afgesproken dat 10% van de bewoners een vast IP adres konden krijgen (tot max. 8 per persoon). Dit is uiteraard een speciale voorwaarde geweest voor ons initiatief destijds.

Ik zit er echter nog steeds op te wachten, ze zijn er namelijk nog steeds mee bezig bij KPN. Ben benieuwd! Technisch is het natuurlijk gewoon mogelijk, MAC -> IP mappen in de DHCP en klaar. Of het verandert met de tijd, zien we dan wel.. Dan krijgen ze uiteraard gewoon weer een mailtje dat het statische IP toch niet zo statisch is :9.

Verwijderd

Meer mensen problemen met traag ladende sites in de omgeving Amersfoort? 3813jg

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Ben weer eens na eeuwen (laatste maal was rond de Tour de France) TV gaan kijken, geeft mijn Amino 110 problemen met authorisatie aan. Opnieuw opstarten helpt niet. De meeste kanalen komen wel gewoon binnen.

Krijgen we binnenkort een nieuwe settopbox oid? Vanwege de move naar KPN?

• White_Collar
kegeltje26 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:08:
Ben weer eens na eeuwen (laatste maal was rond de Tour de France) TV gaan kijken, geeft mijn Amino 110 problemen met authorisatie aan. Opnieuw opstarten helpt niet. De meeste kanalen komen wel gewoon binnen.

lol?

• White_Collar
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:09:
Meer mensen problemen met traag ladende sites in de omgeving Amersfoort? 3813jg
Ik had in 3825 er ook last van

• kegeltje26
Huh?

De vraag is eigenlijk of er iets aan de streams is veranderd waardoor de A110 authorisatieproblemen heeft of niet? Of dat het probleem ergens anders ligt?

• Fiber
kegeltje26 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:08:

Haal je modem eens een uurtje van de stroom vannacht of tijdens de boodschappen of zo.

Een nieuwe STB gaan we echt niet krijgen. Je kan er vast wel een kopen, maar dat gaat vast niet helpen. Ik denk voorlopig dat het een tijdelijke en lokale storing is.

Edit: No problems @ 3812... :)

• White_Collar
kegeltje26 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:14:
[...]

Huh?

De vraag is eigenlijk of er iets aan de streams is veranderd waardoor de A110 authorisatieproblemen heeft of niet? Of dat het probleem ergens anders ligt?
Ik reageer er mee op het feit dat er gelijk gevraagd wordt of we een nieuwe settopbox krijgen als een bedrijf overgenomen word ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:44
Karma is a bitch!

Gister zei ik nog tegen mijn vriendin "eindelijk blijft dat XMS een keer goed werken, en kloppen de facturen"

Zet ik mijn Amino540 aan..........en wachten op authenticatie.........en blauw menu

Oftewel authenticatie mislukt.

Van stroom gehad etc.

Maar mocht niet baten

[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 12-09-2013 17:42 ]

• kegeltje26
boekee schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:41:
Karma is a bitch!

Gister zei ik nog tegen mijn vriendin "eindelijk blijft dat XMS een keer goed werken, en kloppen de facturen"

Zet ik mijn Amino540 aan..........en wachten op authenticatie.........en blauw menu

Oftewel authenticatie mislukt.

Van stroom gehad etc.

Maar mocht niet baten
Ah, ik ben niet de enige...

Ik heb een A140 geloof ik, als ik de sticker achterop zie..
Dacht 110, maar die heeft geen HDMI

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier ook alles als stroop door een trechter. Speedtest van itns geeft keurig 95 mbit
Andere testen halen tussen de 2 en 4 mbit momenteel. Iets met peering wat niet goed gaat, of is er meer aan de hand? Nu.nl ligt er ook al uit

GerkeP

• Fiber
Nu.nl doet het hier prima, en met iptv aan, over wifi:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2962208870.png

Andere DNS server proberen...? Open DNS, Google DNS...? O-)

Amersfoort, 3812, Soesterkwartier...

• kegeltje26
Authorizing probleem opgelost. Ik denk dat het eraan ligt dat ik lange tijd niet met de Amino TV keek. Dus de herkenning duurde even...

Of gewoon een storing. Hoe dan ook, het is weg :)

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:54

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:13:
Nu.nl doet het hier prima, en met iptv aan, over wifi:

[afbeelding]

Andere DNS server proberen...? Open DNS, Google DNS...? O-)

Amersfoort, 3812, Soesterkwartier...
ik gebruik al jaren opendns ;-)

en als je op allestoringen.nl kijkt zie je dat nu.nl er tot 10 minuten geleden voor heel veel mensen niet bereikbaar was

GerkeP

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Open DNS in Almere geen problemen

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/raqp12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Ik merkte gisteren bij thuiskomst dat de Amino M532 aan stond.
Bij inschakelen TV toestel had ik een blauw Glashart Media menu.
Uit ervaring Amino herstart en na herstart was deze weer geautoriseerd en voorzien van rood XMS menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een speedtest heb je weinig aan een dns, op het moment dat de verbinding er is heb je download, een dns verzorgt de vertaling tussen ip en een "mooi adres" en als de dns niet goed werkt laadt een site traag omdat er continue moet worden gewacht tussen het resultaat van de aanvraag en de vertaling naar een site.
Gebruik je een andere dns server dan degene die problemen geeft dan komen de sites weer snel binnen maar aan een speedtest heb je niets want dat blijft binnen dezelfde server en als de test eenmaal loopt speelt de dns server geen rol meer.
Het is dus zinloos om een speedtest te laten lopen en dan te zeggen, ik gebruik die ( open) dns en ik haal 95 mbits dus ik heb geen probleem.
Zo'n test heeft pas zin als het snel naar diverse bestemmingen verbindingen openen deel uit maakt van die test.
Met een totaal verrotte dns server haal je, als de verbinding er eenmaal is en je internet verder niet defect is door defecte routers halverwege,gewoon je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik ga eng doen, en ga toch over naar XS4ALL Glas Extra. Als het meezit vrijwel geen downtime, maar dat zie ik over een maandje pas.

De aansluitkosten voor TV á 60 euro zijn (tijdelijk?) vervallen, dus nu heb je eindelijk wat aan die 6 maanden korting van 10 euro :P Anders was je dat voordeel gelijk alweer kwijt.
Op maandbasis blijf ik uiteindelijk hetzelfde betalen zoals nu bij XMS, omdat ik ook 10 euro per maand aan Spotify uitgeef. Dus effectief kom op vrijwel hetzelfde bedrag uit.
Alleen dan bij een provider die mij een beter gevoel geeft. En een vast IPv4 adres. En goede/native IPv6. En hopelijk beter werkende TV @ tablet, en sowieso via de PC via Web TV. En volgend jaar kan ik zelfs genieten van de gratis antivirus, scheelt weer wat licentiekosten voor Kaspersky Internet Security :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Veel plezier met de eindfactuur >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:01
Nakebod schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:36:
Ik ga eng doen, en ga toch over naar XS4ALL Glas Extra. Als het meezit vrijwel geen downtime, maar dat zie ik over een maandje pas.
Ik ben een paar maanden geleden ook overgestapt van XMS naar XS4ALL en dat is goed verlopen. Alleen de communicatie verliep nogal rommelig.

XS4ALL beweerde: onze monteur (van Guidion) sluit alles aan, ook de nieuwe FTU en binnen een dag wordt je omgezet. Dat klopt dus niet, de FTU is van Reggefiber en daar moet Guidion vanaf blijven.

De Reggefiber monteur: ik kom 's morgens de nieuwe FTU plaatsen, dan is het gebruikelijk dat 's middags de monteur van de ISP langskomt om de rest aan te sluiten. Dat klinkt al beter.

Guidion: wij komen altijd een dag nadat Reggefiber is geweest, want soms loopt het bij Reggefiber wat uit en dan komen wij voor niets. De afspraak met Reggefiber stond op vrijdag, dat zou dus een heel weekend zonder internet betekenen. Dat is nogal wat anders dan een paar uur off-line.

Kortom: 3 verschillende verhalen, waarbij XS4ALL nog het slechts op de hoogte was van de procedures.

Uiteindelijk is 's morgens Reggefiber geweest. Oude Packetfront verwijderd, nieuwe Genexis FTU geplaatst, de NTU die XS4ALL (samen met de Fritz 7390) al eerder had verstuurd erop gezet.

Guidion was na flink aandringen bereid om toch op de vrijdagmiddag te komen, maar als ze voor niets zouden komen als Reggefiber het niet op tijd af had, dan zou ik opdraaien voor de meerkosten. Best.

Nadat Reggefiber klaar was heb ik zelf de rest aangesloten en Guidion gebeld dat ze wat mij betreft niet meer langs hoefden te komen. Maar ze wilden toch langskomen om te kijken of het goed werkten. De Guidion-monteur is krap 5 minuten binnen geweest, dus die had een vroeg begin van het weekend ;-)

Oh ja: de opzegging en eindfactuur ging probleemloos, dat mag ook gezegd worden. Wel een maand vooruit moeten betalen, maar achteraf netjes gecorrigeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Out.of.Control op 13-09-2013 22:50 . Reden: eindfactuur ]

OK :). En de mindere kwaliteit TV was geen bezwaar? :) (gewoon uit nieuwsgierigheid).

Klinkt bij XS4all meer alsof ze het verschil tussen FTU en NTU niet kennen.... want als het wel over de NTU was gegaan hebben ze gelijk. Die wordt bij XS4All klanten niet door de Reggefiber monteur geplaatst. Is ook niet verplicht maar een optie voor providers. Ze kunnen het ook eigen monteurs laten doen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:52:
OK :). En de mindere kwaliteit TV was geen bezwaar? :) (gewoon uit nieuwsgierigheid).
Echt... :X
Ik ben (eind vorig jaar) overgestapt van UPC HD TV naar Xs4all 'HD-IPTV' (of hoe je dat ook wilt noemen). En er is niks mis met HD IPTV.
Gewoon zoveel minder ellende, stabiel beeld, sneller zappen (dan dat achterlijke CI+ gebeuren van UPC) en kwalitatief ook niks mis mee.
En ja, ik heb het een maand lang, op dezelfde (40" smart-tv) TV (zowel UPC als Xs4all overlapten elkaar een maandje) kunnen vergelijken. HD TV van UPC versus Xs4all. Bij ons thuis zag niemand noemenswaardige verschillen. WEL dat we verlost waren van de blokjes en het authenticatie geneuzel van CI+. :Y

Mooie Plaatjes   

Hehe ok, van jou weet ik inmiddels wel dat je enthousiast bent ;) (no offense). Maar toch bedankt voor het ook reageren :D

Ik was gewoon benieuwd naar de ervaring Mauricej op dit gebied.

• Out.of.Control
eymey schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:52:
Ik had geen zin in een set-top box voor de TV (en daarnaast een aantal radio's en TV op slaapkamer + zolder die ik wil kunnen blijven gebruiken), daarom voor de TV overgestapt naar Ziggo. Ik kan je dus niets vertellen over de beeldkwaliteit bij XS4ALL. De kwaliteit via DVB-C van Ziggo is voor mij prima, maar ik ben geen beeld-fetisjist.

Deze combinatie is wel wat duurder, maar voor de overstap had ik nog een Pack-abonnement bij XS4ALL uit een ver verleden (wilde mijn xs4all en hacktic email-adres niet kwijt toen ik overstapte van ADSL naar glasvezel), dus dan valt het verschil weer mee.

• Out.of.Control
Barre73 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:42:
Klinkt bij XS4all meer alsof ze het verschil tussen FTU en NTU niet kennen.... want als het wel over de NTU was gegaan hebben ze gelijk. Die wordt bij XS4All klanten niet door de Reggefiber monteur geplaatst. Is ook niet verplicht maar een optie voor providers. Ze kunnen het ook eigen monteurs laten doen.
Het ging niet alleen om het onderscheid tussen FTU en NTU, want de medewerker wist zeker dat de hele ombouw (inclusief het afwerken van de vezel in 'het nieuwe kastje') door Guidion zou gebeuren. Ook al haal je de namen door elkaar, dat klopt toch echt niet.
Maar goed, het kan ook aan deze ene persoon hebben gelegen. Over het algemeen hoor ik over de helpdesk van XS4ALL betere verhalen dan over menig andere helpdesk...

• Fiber
En ook Guidion doet volgens mij niks zelf. Die sturen alleen lokale ondernemers aan... :z

Out.of.Control schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:01:
[...]

Ik had geen zin in een set-top box voor de TV (en daarnaast een aantal radio's en TV op slaapkamer + zolder die ik wil kunnen blijven gebruiken), daarom voor de TV overgestapt naar Ziggo. Ik kan je dus niets vertellen over de beeldkwaliteit bij XS4ALL. De kwaliteit via DVB-C van Ziggo is voor mij prima, maar ik ben geen beeld-fetisjist.

Deze combinatie is wel wat duurder, maar voor de overstap had ik nog een Pack-abonnement bij XS4ALL uit een ver verleden (wilde mijn xs4all en hacktic email-adres niet kwijt toen ik overstapte van ADSL naar glasvezel), dus dan valt het verschil weer mee.
OK :). Uit je hele verhaal meende ik op te maken dat je juist geheel was overgestapt naar XS4ALL. Niet goed begrepen dus, my bad :)

• Out.of.Control
No worries, ik had het er ook niet duidelijk ingezet.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:07
Fiber schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:07:
En ook Guidion doet volgens mij niks zelfs. Die sturen alleen lokale ondernemers aan... :z
Guidion is alleen een planbureau en maakt gebruik van zzpers

• musicfreak
  • Laatst online: 22:31
Bij de buren is bij het aanleggen van glasvezel een NTU van XMS geplaatst. De buren hebben nu een glasvezel abonment van Tele2. De Tele2 montuur heeft de NTU in een doosje bij de buren achtergelaten. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer om deze weg te gooien. Kan ik dat ding nog retourneren ofzo? Heeft iemand er nog wat aan?

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
GerkeP schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:59:
Hier ook alles als stroop door een trechter. Speedtest van itns geeft keurig 95 mbit
Andere testen halen tussen de 2 en 4 mbit momenteel. Iets met peering wat niet goed gaat, of is er meer aan de hand? Nu.nl ligt er ook al uit
Vannacht wat bestanden geupload en dat ging erg snel. De bestanden waren totaal 4 gig. En dat werd geupload naar youtube. (filmpjes)

Ik zie dus nog geen problemen.
musicfreak schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:29:
Bij de buren is bij het aanleggen van glasvezel een NTU van XMS geplaatst. De buren hebben nu een glasvezel abonnement van Tele2. De Tele2 monteur heeft de NTU in een doosje bij de buren achtergelaten. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer om deze weg te gooien. Kan ik dat ding nog retourneren of zo? Heeft iemand er nog wat aan?
Hij is niet van de klant maar van de provider/operator. Dus nog even bewaren. De administratie van XMS kennende doen ze er een paar maanden over om te bedenken dat ze die terug willen.

En nee, je hebt er niets aan. Om het werkend te krijgen zal er een patch in de wijkcentrale moeten zijn en ook nog een activatie op het platform. En als je dat allemaal hebt, heb je inmiddels ook al zelf een NT gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Mijn buren zijn nooit klant geweest van XMS. Bij de aanleg van glasvezel is bij velen een dummy NTU geplaatst, maar bij mijn buren niet. Omdat destijds XMS de enige aanbieder was ga ik ervan uit dat het een NTU van XMS is maar zeker weten doe ik het niet, hierboven stond het dus niet helemaal correct.
Maar dank voor de toelichting, het liefste stuur ik dat ding naar een antwoordnummer van XMS geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh ik snap het. Wat jij de NTU noemde is eigenlijk de FTU. Het eindpunt van de vezel. Daar komt een NT(U) op als je diensten neemt. Zjj hebben die nooit gehad dus bij hen bestond die NT uit een lege kap. Die lege kap ligt nu in een zakje in de meterkast.
Dan graag daar laten liggen. Als zij om wat voor reden dan ook weer stoppen met glasvezel dan komt een monteur die actieve Tele2- NT weer ophalen en dan is die lege kap weer nodig om terug te plaatsen. Anders zijn de vezels niet of niet voldoende beschermd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Maar het is dus niet alleen een lege kap hè, het is echt een NTU met metalen onderdelen, netwerk/coax aansluiting e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Gewoon in een plastic zakje doen en ergens in het verste hoekje van de meterkast leggen en verder niet meer over hebben... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing op dit moment? Momenteel geen Internet en geen tv in regio Arnhem, 6828.

Edit: Ook zo handig dat je op zondag dus geen storingen kan melden.

[ Voor 22% gewijzigd door NewDust op 15-09-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
NewDust schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:15:
Zijn er meer mensen die last hebben van een storing op dit moment? Momenteel geen Internet en geen tv in regio Arnhem, 6828.

Edit: Ook zo handig dat je op zondag dus geen storingen kan melden.
Daar woon ik ook, en heb al zo rond 10:20 ook geen diensten meer. Zit nu het schuren hok waar verbinding kan maken met onbeveiligd wifi.
Heb te weinig bel te goed om er over te bellen. Het lijkt erop dat iemand te glasvezels er uittrok. :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door MADLAX op 15-09-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
MADLAX schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:58:
[...]

Daar woon ik ook, en heb al zo rond 10:20 ook geen diensten meer. Zit nu het schuren hok waar verbinding kan maken met onbeveiligd wifi.
Heb te weinig bel te goed om er over te bellen. Het lijkt erop dat iemand te glasvezels er uittrok. :( :(

Waar zit jij? Ik zit op 33 driekoningendwars.
Zit zelf in de singelstraat, maar heb gelukkig nog een ouderwets onbeperkt mobiel internet abbo'tje... En ander nog wel een game- film- en leer achterstand waar ik aan kan werken. Ben bang dat het niet voor morgen opgelost is.

Oh en bellen heeft geen zin buiten kantoor uren.. Ik heb het geprobeerd :P

[ Voor 5% gewijzigd door NewDust op 15-09-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
NewDust schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:33:
[...]

Zit zelf in de singelstraat, maar heb gelukkig nog een ouderwets onbeperkt mobiel internet abbo'tje... En ander nog wel een game- film- en leer achterstand waar ik aan kan werken. Ben bang dat het niet voor morgen opgelost is.

Oh en bellen heeft geen zin buiten kantoor uren.. Ik heb het geprobeerd :P
Bel nooit naar de helpdesk, doe alles via mail & twitter.

Maar het werkt hier weer, moet maar eens kijken naar onbeperkt mobiel internet, maar volgens mij bestaat dat niet qua onbeperkt internet als je niet te veel wilt betalen.

Ben ook niet mijn IP kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Menu van mijn amino is sinds vandaag blauw (ipv het rood dat het eerst was) en de abo lijst in de instellingen is op eens een stuk korter. Is er iets veranderd vandaag?

EDIT:
Nu weer rood en de abo pagina is weer terug naar normaal, misschien een voorbode van de overgang naar Telfort?

[ Voor 26% gewijzigd door Mithrildor op 16-09-2013 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Fiber schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:15:
Gewoon in een plastic zakje doen en ergens in het verste hoekje van de meterkast leggen en verder niet meer over hebben... :z
Ok, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ehtweak schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:38:
[...]

Echt... :X
Ik ben (eind vorig jaar) overgestapt van UPC HD TV naar Xs4all 'HD-IPTV' (of hoe je dat ook wilt noemen). En er is niks mis met HD IPTV.
Gewoon zoveel minder ellende, stabiel beeld, sneller zappen (dan dat achterlijke CI+ gebeuren van UPC) en kwalitatief ook niks mis mee.
En ja, ik heb het een maand lang, op dezelfde (40" smart-tv) TV (zowel UPC als Xs4all overlapten elkaar een maandje) kunnen vergelijken. HD TV van UPC versus Xs4all. Bij ons thuis zag niemand noemenswaardige verschillen. WEL dat we verlost waren van de blokjes en het authenticatie geneuzel van CI+. :Y
Bij Ziggo is er een cam update waardoor je de authenticatie meldingen niet meer krijgt,zappen is ook sneller, blokjes ligt aan een slechte kabel of externe bronnen en kan ook binnenshuis zijn,maar daar kan ik weinig over zeggen omdat je bij UPC zat, ik begrijp alleen niet waarom je dat CI+ gebeuren achterlijk vind,ik heb dat nu op 3 tv's,heerlijk geen losse decoder meer met irritante lampjes of vastlopers.
Dat is de reden dat ik,ook al zat ik bij XMS, qua tv altijd bij Ziggo ben gebleven,ook geen geneuzel met gestripte dolby streams.
Zometeen ook gewoon on demand diensten met de CI+ en een TV app die het met nagenoeg elke tablet doet,zelfs met de <75 Xirion en Bart Smit tablets.

En even los, uiteraard klopt ook de eind afrekening niet bij XMS.
Ik had als Portaal abonnee een internet 100/100 en telefonie abonnement van 40,50 maar nadat XMS eigenhandig ook de TV had geactiveerd klopte daar weinig meer van,XMS erkende de fout,maar berekent nu consequent 45,95 voor dat zelfde abbo ipv 40,50 met terugwerkende kracht vanaf juni.
Nieuwe manager (dame) beroept zich op algemene voorwaarden, bij een abonnementswijziging mag dat zegt ze.
Zal best maar XMS heeft het abonnement veranderd en niet ik,dus ik heb gecorrigeerde betalingen gedaan,met een uitleg naar factuur@xms.nl maar XMS negeert die betalingen,verwijst naar de foute facturen en dreigt nu het over te hevelen naar een incassoburo, ik heb XMS gezegd dat ik geen mededelingen zal doen,niet meewerk met een incassoburo en alleen de correspondentie met XMS voer, het incasso buro zal wel naar de rechter stappen,maar mijn administratie is waterdicht en elke euro waar XMS recht op heeft,heeft ze ook gehad,maar ook geen cent meer.
Dame is door advocaat er op gewezen dat algemene voorwaarden ondergeschikt zijn aan het wetboek en als de bepalingen conflicteren dat dan de algemene voorwaarden op die punten niet bindend zijn.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:29:
Bij de buren is bij het aanleggen van glasvezel een NTU van XMS geplaatst. De buren hebben nu een glasvezel abonment van Tele2. De Tele2 montuur heeft de NTU in een doosje bij de buren achtergelaten. Ik vind het eigenlijk een beetje jammer om deze weg te gooien. Kan ik dat ding nog retourneren ofzo? Heeft iemand er nog wat aan?
Dit is mij ook niet helemaal duidelijk. Toen ik mijn huis kocht, zat er al een Genexis in de meterkast terwijl er nooit een actief abonnement is geweest. De toenmalige eigenaar van het huis had zich wel ingeschreven bij XMS tijdens een voorinschrijving, maar dan met een uitgestelde ingangsdatum. Echter heeft hij het huis voor die ingangsdatum aan mij verkocht en zijn inschrijving geannuleerd. Toen heb ik ruim een jaar bij XMS gezeten en ben daarna overgestapt naar Tweak, waar ik iets meer dan een jaar gezeten heb. Nu zit ik vanaf eind mei weer bij Ziggo, maar ik heb nog steeds de Genexis in de meterkast hangen. Bij de overstap van XMS naar Tweak (Blauw) is de Genexis niet vervangen.

Er heeft zich nog niemand gemeld om de Genexis op te halen. Volgens mij laten ze dat ding gewoon hangen. (Of in het geval van je buren, rondslingeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxMayne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:50

MxMayne1

Blijf kalm en grappig

Vraagje, bij mij vriendin in huis moeten ze internet zelf gaan regelen (werd eerder door woningbouwvereniging geregeld). Daar er 6 mensen in huis wonen lijkt me glasvezel het makkelijkst.

Nu ben ik aansluitingen aan het zoeken en stuit ik op het volgende kastje (in elke kamer) wat volgens mij van xms is.Afbeeldingslocatie: http://pimknops.nl/got/foto%201.JPG

Kan ik nu een nieuw abonnement afsluiten bij kpn/xs4all/telfort of moet ik bij xms zijn (hoewel die overgenomen zijn door kpn).

Lege virente, virent cuncta

Pagina: 1 ... 33 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.