ehtweak schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:38:
[...]
Echt...
Ik ben (eind vorig jaar) overgestapt van UPC HD TV naar Xs4all 'HD-IPTV' (of hoe je dat ook wilt noemen). En er is niks mis met HD IPTV.
Gewoon zoveel minder ellende, stabiel beeld, sneller zappen (dan dat achterlijke CI+ gebeuren van UPC) en kwalitatief ook niks mis mee.
En ja, ik heb het een maand lang, op dezelfde (40" smart-tv) TV (zowel UPC als Xs4all overlapten elkaar een maandje) kunnen vergelijken. HD TV van UPC versus Xs4all. Bij ons thuis zag niemand noemenswaardige verschillen. WEL dat we verlost waren van de blokjes en het authenticatie geneuzel van CI+.

Bij Ziggo is er een cam update waardoor je de authenticatie meldingen niet meer krijgt,zappen is ook sneller, blokjes ligt aan een slechte kabel of externe bronnen en kan ook binnenshuis zijn,maar daar kan ik weinig over zeggen omdat je bij UPC zat, ik begrijp alleen niet waarom je dat CI+ gebeuren achterlijk vind,ik heb dat nu op 3 tv's,heerlijk geen losse decoder meer met irritante lampjes of vastlopers.
Dat is de reden dat ik,ook al zat ik bij XMS, qua tv altijd bij Ziggo ben gebleven,ook geen geneuzel met gestripte dolby streams.
Zometeen ook gewoon on demand diensten met de CI+ en een TV app die het met nagenoeg elke tablet doet,zelfs met de <75 Xirion en Bart Smit tablets.
En even los, uiteraard klopt ook de eind afrekening niet bij XMS.
Ik had als Portaal abonnee een internet 100/100 en telefonie abonnement van 40,50 maar nadat XMS eigenhandig ook de TV had geactiveerd klopte daar weinig meer van,XMS erkende de fout,maar berekent nu consequent 45,95 voor dat zelfde abbo ipv 40,50 met terugwerkende kracht vanaf juni.
Nieuwe manager (dame) beroept zich op algemene voorwaarden, bij een abonnementswijziging mag dat zegt ze.
Zal best maar XMS heeft het abonnement veranderd en niet ik,dus ik heb gecorrigeerde betalingen gedaan,met een uitleg naar factuur@xms.nl maar XMS negeert die betalingen,verwijst naar de foute facturen en dreigt nu het over te hevelen naar een incassoburo, ik heb XMS gezegd dat ik geen mededelingen zal doen,niet meewerk met een incassoburo en alleen de correspondentie met XMS voer, het incasso buro zal wel naar de rechter stappen,maar mijn administratie is waterdicht en elke euro waar XMS recht op heeft,heeft ze ook gehad,maar ook geen cent meer.
Dame is door advocaat er op gewezen dat algemene voorwaarden ondergeschikt zijn aan het wetboek en als de bepalingen conflicteren dat dan de algemene voorwaarden op die punten niet bindend zijn.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.