(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:20:
Bedankt voor de info Nick. Het verwarrende vind ik dat er op de Glashart Media website staat dat dit de digitale zenders zijn. En DVB-C staat door Digital Video Broadcasting - Cable. Dan zou je toch denken dat FOX ook op DVB-C komt?
Inmiddels staat ie er bij mij iig bij, DVB-C kanaal 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
DJSmiley schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:01:
[...]

Yep, bij mij ook. TV gaf kort na het aanzetten automatisch aan dat er een nieuw kanaal beschikbaar was.

Op KPN IPTV nog steeds (voorlopig) alleen in SD of zit HD+ er ook aan te komen?

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:39:
[...]

Yep, bij mij ook. TV gaf kort na het aanzetten automatisch aan dat er een nieuw kanaal beschikbaar was.

Op KPN IPTV nog steeds (voorlopig) alleen in SD of zit HD+ er ook aan te komen?
ALS Fox als bron ook in HD beschikbaar is, dan zal ie op IPTV ook vanzelf wel in HD+ beschikbaar komen, neem ik aan. Tot nu toe zijn alle HD zenders in het basispakket ook HD+ :).

KPN is gewoon traag met dit soort dingen. Over DVB-C en Analoog heeft ITNS zelf de controle.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:06
Bedankt voor het melden. Bij mij staat FOX er nu ook bij!
DJSmiley schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:42:
[...]

ALS Fox als bron ook in HD beschikbaar is, dan zal ie op IPTV ook vanzelf wel in HD+ beschikbaar komen, neem ik aan. Tot nu toe zijn alle HD zenders in het basispakket ook HD+ :).

KPN is gewoon traag met dit soort dingen. Over DVB-C en Analoog heeft ITNS zelf de controle.
Je vraagt je dan af waarom het niet gelijk in HD is zoals bij Ziggo.. of KPN geeft weer een adsl streampje door, jammer dat KPN het potentieel van Glas nog steeds niet ten volle wil benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
DJSmiley schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:01:Inmiddels staat ie er bij mij iig bij, DVB-C kanaal 70.
Gaat dat automatisch of moet je eerst even opnieuw laten scannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
chocka schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:40:
[...]
Gaat dat automatisch of moet je eerst even opnieuw laten scannen?
Op mijn LG (vrij oud model) stond ie er standaard in, dus de kans is groot dat dat ie bij jou er ook meteen instaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:59:
[...]

Correct, XMS biedt 2 mogelijkheden tot betaling, automatisch afschrijven of een alternatieve waarvoor ze geld rekenen, waarmee ze je dus dwingen voor automatisch afschrijven te kiezen, want je andere keuze wordt "beboet" door extra kosten hetgeen niet mag.
Mijn advocaat heeft ze een brief hierover geschreven en daarna waren die extra kosten van de baan, maar dat doen ze dus alleen individueel,wie niet klaagt betaalt de boete.
Wat zijn die extra kosten precies ? Moet een hoop zijn als je daar een advocaat op hebt gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 07:39:
[...]

Wat zijn die extra kosten precies ? Moet een hoop zijn als je daar een advocaat op hebt gezet :)
Als je een advocaat in de familie hebt, wil die misschien nog weleens "helpen" door even een eenvoudig briefje te sturen. Andersom help jij hem natuurlijk ook, als hij eens wat heeft wat in jouw vakgebied ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:06:
[...]

Als je een advocaat in de familie hebt, wil die misschien nog weleens "helpen" door even een eenvoudig briefje te sturen. Andersom help jij hem natuurlijk ook, als hij eens wat heeft wat in jouw vakgebied ligt.
Exact :) en ik heb er 2 in de familie hoewel de tweede volgens mij richting rechter gaat,propedeuse net gehaald, vader en dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:38
Nieuwe live zenders op de tablet:

1. Cultura 24 71
2. Out TV 72
3. Family7 73
4. MTV Brand New 74
5. Ginx 75
6. iConcerts 76
7. Brava NL 77
8. NostalgieNet 78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Mithrildor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 01:10:Op mijn LG (vrij oud model) stond ie er standaard in, dus de kans is groot dat dat ie bij jou er ook meteen instaat
Ik moest toch even opnieuw scannen alvorens FOX erbij stond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:07:
Nieuwe live zenders op de tablet:

1. Cultura 24 71
2. Out TV 72
3. Family7 73
4. MTV Brand New 74
5. Ginx 75
6. iConcerts 76
7. Brava NL 77
8. NostalgieNet 78
Nog steeds niet op mijn tablet te gebruiken :(
Enig zicht of er iets ontwikkeld gaat worden wat vergelijkbaar is met KPN iTV online en dus wel bruikbaar is voor iedereen?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Ik vraag me nog steeds af "Welke tablet"?

Op het Android platform lijkt het wel alsof de ontwikkeling volkomen stil staat.

Ook 1 van de redenen waarom ik naar Vodafone wil, want zij lijken wel een stuk meer hardware (waaronder zelfs mijn Xperia Z die nieteens een tablet is) te ondersteunen ookal lijkt het verder een kopie van de GHM app.

[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 27-08-2013 14:56 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:55:
Idd. Ik vraag me nog steeds af "Welke tablet"?

Op het Android platform lijkt het wel alsof de ontwikkeling volkomen stil staat.

Ook 1 van de redenen waarom ik naar Vodafone wil, want zij lijken wel een stuk meer hardware (waaronder zelfs mijn Xperia Z die nieteens een tablet is) te ondersteunen ookal lijkt het verder een kopie van de GHM app.
Voor IOS en android zijn deze streams gewoon beschikbaar. Gewoon in het zenderoverzicht op de naam tikken en de stream start.

add: ah wacht.. jullie bedoelen dat het op jullie tablets niet werkt. Dat is een ander verhaal. De tablets die gesupport zijn staan op het overzicht bij GHM. Heb je een van die modellen dan werkt het gewoon. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een grotere range van devices en screen" te supporten.

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 27-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bedoelen 'we' ja :).

Het lijstje bij GHM is echt zeer beperkt met grotendeels ook alweer oudere tablets.

Waar zijn de Nexus tablets of Asus Transformer serie? De Sony Xperia Z? Waar zijn de smartphones/phablets met tablet-achtige resolutie?

Waarom kan Vodafone het wel en GHM niet?

Ik snap dat Android een lastig platform is met een ziekelijke fragmentatie qua resoluties, hardware, etc. Maar er zijn partijen die het best goed voor elkaar hebben.....

Iig thanks voor het nakijken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Alles kan, het is tenslotte software. Maar dat wil niet zeggen dat het gratis is om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:23:
Alles kan, het is tenslotte software. Maar dat wil niet zeggen dat het gratis is om te maken :)
Ook die snap ik, maar bij de eerste versie is dit al aangegeven, vervolgens zijn er maanden over heen gegaan en bleek in de versie 2 niets met de input gedaan te zijn, en dat snap ik dan weer niet.
Ik heb nog wel wat mailwisselingen voor je met zowel XMS, Glashart als Stoonroos. Geen enkel antwoord alleen maar doorverwijzen naar de andere partij. Stoonroos: dan moet je je melden bij Glashart. Glashart: Dan moet je dat melden bij XMS. XMS: Glashart is verantwoordelijk voor wijzigingen in de software.
Kastje, muur, visuele cirkel ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Voor IOS en android zijn deze streams gewoon beschikbaar. Gewoon in het zenderoverzicht op de naam tikken en de stream start.

add: ah wacht.. jullie bedoelen dat het op jullie tablets niet werkt. Dat is een ander verhaal. De tablets die gesupport zijn staan op het overzicht bij GHM. Heb je een van die modellen dan werkt het gewoon. Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een grotere range van devices en screen" te supporten.
Er worden nu dan ook wel 3 modellen ondersteund..... iPad (3 generaties), Galaxy Tab (3 types) en de Sony S (nog nooit gezien).

Glashart mag weleens vaart gaan maken met verdere ontwikkeling. Ziggo is ze allang weer voorbij. Ik kan gewoon alle zenders uit mijn pakket bekijken op elk Android device. Werkt zelfs op mijn bijna 2 jaar oude Samsung Galaxy S Plus smartphone. In iOS werkt het natuurlijk ook.

Zodra mijn Ziggo abonnement afgelopen is, zou ik best weer terug willen naar glasvezel met TV via Glashart, maar dan moeten ze wel proberen om de kabelaars een beetje bij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
GerkeP schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:26:
Glashart is verantwoordelijk voor wijzigingen in de software.
Kastje, muur, visuele cirkel ;)
Cirkel gesloten: GHM is verantwoordelijk voor de app en zet opdrachten uit bij externe leveranciers. Ik beloof niets, (als ik een blink tag had gehad had ik die er ook bij gezet) maar ik neem het in beraad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47

Nakebod

Nope.

Sinds ik Android 4.3 op mijn Asus TF101 draai werkt die geweldig snelle app überhaupt helemaal niet meer.
Kan niet eens TV gids info ophalen, of zien welke opnames ik heb (geplanned) etc.. Laat staan live TV kijken.
Dat live TV niet werkt kan soms wel eens door custom ROM's komen, maar dat de rest ineens ook niet meer werkt.. :?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat ligt niet aan de update, op mijn Tf101 met 4.01 werkt de app ook niet (info laden lukt niet, time-out).
Ik gebruik hem niet vaak maar na een zelfde melding in het Lijbrandt topic probeerde ik het eens.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Toen ik NoName CM10.1 (Android 4.2.x) had, had ik weinig problemen eigenlijk, behalve de enorme traagheid van de TV gids.
Of het is toevallig dat het nu al een paar dagen niet werkt, zovaak gebruik ik de app/live tv ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:23:
snap ik, maar op dit moment is het feit dat GHM op dit gebied aan alle kanten worden ingehaald door UPC, KPN zelf en Ziggo. Ongeacht hoe duur of gratis het voor wie dan ook.

Misschien moeten ze eens in zee gaan met een sneller werkend bedrijf dan Stoneroos ofzo, of gewoon stoppen met reclame maken dat er een Android app is.

Misschien kom ik wat negatief over, maar ik verbaas me er gewoon in toenemende mate om hoe zeer 'glas' zo voorbij gestreeft wordt door de concurrentie.

Straks zijn er geen klanten meer om uberhaupt diensten voor te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Ik denk niet dat ze nog veel aandacht aan de app gaan besteden aangezien ze over een paar maanden helemaal naar Telfort over gaan wie op dit moment al een eigen applicatie hebben (die overigens op veel meer apparaten werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Je weet hopelijk toch wel dat de telfort app gemaakt is door... jawel... Stoneroos?
En exact dezelfde app is, met Telfort branding ipv Glashart?

Dus nee, ga er maar niet van uit dat die ineens magisch wel werkt, het is dezelfde bagger in een ander jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:31:
[...]

Cirkel gesloten: GHM is verantwoordelijk voor de app en zet opdrachten uit bij externe leveranciers. Ik beloof niets, (als ik een blink tag had gehad had ik die er ook bij gezet) maar ik neem het in beraad. :)
Thnx, ik hoop dat het je lukt ;)

PS, een windows8 app is nu ook welkom, ben nl erg gehecht geraakt aan mijn Surface RT ;)

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 27-08-2013 19:03 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mithrildor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:32:
Ik denk niet dat ze nog veel aandacht aan de app gaan besteden aangezien ze over een paar maanden helemaal naar Telfort over gaan wie op dit moment al een eigen applicatie hebben (die overigens op veel meer apparaten werkt)
De telfort glas IPTV app is een rebranded GHM iptv app.
Nakebod schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 17:02:
Je weet hopelijk toch wel dat de telfort app gemaakt is door... jawel... Stoneroos?
En exact dezelfde app is, met Telfort branding ipv Glashart?

Dus nee, ga er maar niet van uit dat die ineens magisch wel werkt, het is dezelfde bagger in een ander jasje.
Zodra je woorden als "Bagger" in de mond neemt is de discussie wat mij betreft snel voorbij. Ik gebruik de app zelf ook op een ipad en hij werkt perfect. Dat hij gemaakt is voor een beperkte set aan tablets zegt niets over de functionaliteit of kwaliteit van de app. "Working as intended" -> de specs en de android/ios tablets waarop hij gesupport is worden duidelijk aangegeven.
GerkeP schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:01:
[...]
Thnx, ik hoop dat het je lukt ;)

PS, een windows8 app is nu ook welkom, ben nl erg gehecht geraakt aan mijn Surface RT ;)
Windows 8 is iets anders dan windows RT. Gezien de penetratie van die RT tablets t.o.v. android/ios zie ik dat echt geen hoge prio hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:00:
De telfort glas IPTV app is een rebranded GHM iptv app.
Waarom kan Telfort dan wel zijn app op Ipod Touch/Iphone uitbrengen? Als het slechts een rebrand is dan moet XMS dit toch ook wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Meer mensen problemen met analoge TV in Utrecht Overvecht? Ik heb geen signaal en een rode led op mijn Packetfront. Heb al gebeld met XMS, maar daar konden ze er ook niet veel van zeggen behalve dan dat netwerkbeheer het in de komende 5 werkdagen gaat bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mithrildor schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:45:
Waarom kan Telfort dan wel zijn app op Ipod Touch/Iphone uitbrengen? Als het slechts een rebrand is dan moet XMS dit toch ook wel kunnen?
Telfort glas heeft geen iphone/mobiel app, alleen telfort DSL heeft dat. Die gebruiken een compleet ander TV product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Nog steeds zo nu en dan glitches en blokjes op iptv, Ned 3, A110, 3812, Amersfoort Soesterkwartier.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zodra je woorden als "Bagger" in de mond neemt is de discussie wat mij betreft snel voorbij. Ik gebruik de app zelf ook op een ipad en hij werkt perfect. Dat hij gemaakt is voor een beperkte set aan tablets zegt niets over de functionaliteit of kwaliteit van de app. "Working as intended" -> de specs en de android/ios tablets waarop hij gesupport is worden duidelijk aangegeven.
Misschien is bagger wel iets overdreven, maar het geeft wel mijn gebruikerservaring goed weer. En gezien de rating van 2 sterren @ Google Play, geeft toch wel aan dat het verre van een perfecte app is.
En het demofilmpje, die gemaakt is op een iPad, lijkt qua gebruikerservaring totaal niet wat ik op Android ervaar. Traag startende app, TV gids zo ongeloofelijk traag, constant data aan het ophalen als je 1 zender probeert verder te scrollen, en daardoor scrollen onmogelijk is, en daardoor is de TV gids weer geheel onbruikbaar. En op Android 4.3 wil live TV niet meer te werken hier.

En om het compleet te maken :+ moest ik ook nog om onbekende reden mijn tablet opnieuw koppelen met de settopbox, terwijl die koppeling al maanden werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij: op een veelheid van apparaten die wél aan de vereiste Android versie en wél aan de vereiste hardware specs voldoen, werkt de app toch niet.
De app zelf mag dan misschien prachtig zijn, de ondersteuning is inderdaad... mudd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:00

Windows 8 is iets anders dan windows RT. Gezien de penetratie van die RT tablets t.o.v. android/ios zie ik dat echt geen hoge prio hebben.
Qua apps zijn ze wel gelijk, een Windows 8 app draait op beide platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

musicfreak schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:57:
[...]

Qua apps zijn ze wel gelijk, een Windows 8 app draait op beide platformen.
Niet helemaal, er moet wel gecompileerd worden voor de ARM ondersteuning, maar inderdaad dat is een extra handeling, meer niet.

En wat betreft die penetratie van RT, die komt er wel aan, maak je geen zorgen. Over 2 weken komt de RT van Nokia met Full HD in de handel, dat kon wel eens een boost gaan worden ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:21:
Waar zijn de Nexus tablets of Asus Transformer serie? De Sony Xperia Z? Waar zijn de smartphones/phablets met tablet-achtige resolutie?
Op mijn Asus Transformer (TF300T) werkt de app prima hoor.

De enige problemen die ik heb, is dat tv kijken via de app tijdens "prime-time" vaak gewoon drama is.
Beeld hangt om de haverklap of zenders willen gewoon helemaal niet laden.
Maar dat heeft niets met de app zelf te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Thasaidon op 28-08-2013 10:35 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, thanks voor het melden. De tablet staat namelijk niet in het lijstje.

Maar het punt blijft staan: Met de meeste moderne tablets moet je maar raden of hopen of de app het zal doen..... of als compatible gezien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ik heb het idee dat de app gewoon werkt op iedere 10" tablet vanaf een bepaalde resolutie.
Op 7" lijkt het gewoon niet te werken (heb ik iig nog niet gezien en ik heb er 2 ;))

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Gezien de reacties op de werking van de GHM app, en het aantal sterren in de playstore, mogen we met z'n allen toch wel concluderen dat het niet de allerbeste app is die er is.

Als men daar dan geld voor durft te vragen vanaf 1 oktober, dan moet er nog wel wat gebeuren wil dit niet weer een stortvloed aan gemekker genereren.

Ik heb 'm gisteren even op een android tablet geprobeerd en live tv werkt even en dan stopt het.
Het is niet de meest stabiele app zullen we maar zeggen en hij is er dus weer af.

Op zich zijn dit best wel leuke dingen die echt iets toevoegen, maar niet op deze manier.

my 2 cents...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:17

Sagat

Is pappa x2!

albino71 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:25:
Als men daar dan geld voor durft te vragen vanaf 1 oktober, dan moet er nog wel wat gebeuren wil dit niet weer een stortvloed aan gemekker genereren.
Wut wut wuuuuuuuuuut?
Ik heb momenteel geen tablet meer, maar zelfs op een supported tablet (volgens mij) de samsung galaxy tab 2, 10" was de app inderdaad vreslijk traag (toegegeven de hele tablet voelde traag vandaar dat ik hem ook niet meer heb ;) ) maar erger, hij liep geregeld vast bij het kijken! Ik ging er vanuit dat het nog een soort van experimentele dienst was want het heeft gewoon nooit fatsoenlijk gewerkt.

Als dit betaald geweest was had ik absoluut geklaagd.

Ik ging er ook vanuit dat 'we' straks met telfort wel een goede app zouden krijgen, gezien hun reclames. Ik zou het fijn vinden om ook op mijn laptop en smartphone tv te kunnen kijken..........

Ik heb trouwens telefonisch mijn hbo opgezegd.......zal mij benieuwen of dat nog goed zal aflopen.....

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, de reclames van Telfort zijn duidelijk 100% gericht op hun aanbod via DSL. Heel andere infra, heel ander platform en heel andere middleware :).

Soms zou ik het stiekem niet erg vinden als men voor IPTV geheel zou overstappen op het KPN platform. Uiteraard wel alleen als de HD+ streams blijven en men ook nog even ervoor zorgt dat de HD-zenders op 1, 2, 3, etc. komen te zitten. Dat platform is in ieder geval wel volwassener.

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 28-08-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

eymey schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:59:
dat de HD-zenders op 1, 2, 3, etc. komen te zitten.
Snap überhaupt niet waarom dat bij KPN niet het geval is. Iets met gebruikersgemak. En gezien het bij XMS/Glashart wel gewoon kan, wat is voor KPN daarin de beperking?
Of hopen ze zo dat iedereen lekker SD blijft kijken, zodat het minder bandbreedte kost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is daar niet een scriptje voor, als apparaat HD is dan toont men 1,2 en 3 in HD op die positie, zo niet dan SD, bij Ziggo gaat dat automatisch. ( en daar kun je tv kijken vanaf je telefoon,naar 7 inch asus tm 10 inch samsung )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij DVB-C kan je dat volgens mij regelen door twee dezelfde zenders als 'simulcast' te markeren. Een ontvanger die dit herkent zal dan automatisch de beste versie tonen op de gebruikelijke positie.

Maar ik weet niet zeker of dit een klok en klepel verhaal van mij is.

Bij UPC heb je, behalve de Horizon, hetzelfde euvel als bij KPN. Dus blijkbaar zit er ook een hele grote component "crappy implementatie van set top box firwmare" bij in.

UPC komt binnenkort trouwens met een firmware update voor alle oudere mediaboxen waardoor Ned, 1, 2, 3, HD, etc. ook op resp. 1, 2 en 3 komen.

Vanaf dan is KPN dus nog ongeveer de enige met dit euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
albino71 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:25:
Gezien de reacties op de werking van de GHM app, en het aantal sterren in de playstore, mogen we met z'n allen toch wel concluderen dat het niet de allerbeste app is die er is.

Ik heb 'm gisteren even op een android tablet geprobeerd en live tv werkt even en dan stopt het.
Het is niet de meest stabiele app zullen we maar zeggen en hij is er dus weer af.

Op zich zijn dit best wel leuke dingen die echt iets toevoegen, maar niet op deze manier.

my 2 cents...
Die GHM app voor android is echt een waardeloos stuk software. Ontzettend traag, crashed vaak, zenders/programmagids laden niet, kan de amino niet vinden, etc. Voor een betaalde dienst is het ver onder de maat. Het enige waar ik hem heel af en toe voor gebruik is het plannen van een opname zonder dat ik de amino+TV aan hoef te zetten. Als dat het ook niet zou doen, was ie er al lang afgegooid.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:36:Bij DVB-C kan je dat volgens mij regelen door twee dezelfde zenders als 'simulcast' te markeren.
O? Is dat tuner afhankelijk of kan ik dat op mijn Panasonic tuner ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:33:
Is daar niet een scriptje voor, als apparaat HD is dan toont men 1,2 en 3 in HD op die positie, zo niet dan SD, bij Ziggo gaat dat automatisch. ( en daar kun je tv kijken vanaf je telefoon,naar 7 inch asus tm 10 inch samsung )
Via scart krijg je bij KPN ook een beter beeldkwaliteit als via de HD zenders kijkt.

Omdat volgens mij het profiel bij glasvezel toch al anders is dan bij koper (o.a lokale omroepen) zou het toch eenvoudig moeten zijn om zenders te wijzingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Via Scart???? Is dit serieus? :X
Een rechtstreekse HDMI koppeling tussen de Motorola VIP1853 en je HDTV geeft echt een beter HD beeld hoor.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:52:
Via Scart???? Is dit serieus? :X
Een rechtstreekse HDMI koppeling tussen de Motorola VIP1853 en je HDTV geeft echt een beter HD beeld hoor.
Ja, als de tv alleen maar een scart aansluiting heeft. Alle andere tv's zijn natuurlijk wel via HDMI aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan de weg kwijt zijn hoor maar scart kan helemaal geen HD overbrengen zolang dat signaal strikt digitaal is (zoals in nederland het geval is). Gebruik je een Scart kabel dan schakel je automatisch naar naar SD

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:15:
Ik kan de weg kwijt zijn hoor maar scart kan helemaal geen HD overbrengen zolang dat signaal strikt digitaal is (zoals in nederland het geval is). Gebruik je een Scart kabel dan schakel je automatisch naar naar SD
Dat klopt maar je krijgt toch echt een beter beeld als de KPN ontvanger op een HD zender zet via scart. De ontvanger maakt er SD van maar kan als ingangssignaal gewoon de HD zender gebruiken.
Maar dat heeft natuurlijk wel met de kwaliteit van sommige SD streams bij KPN te maken. Als je bijv via scart naar een 8 mbit mpeg 2 zender kijkt zal het verschil misschien helemaal niet zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eymey schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:36:
Bij DVB-C kan je dat volgens mij regelen door twee dezelfde zenders als 'simulcast' te markeren. Een ontvanger die dit herkent zal dan automatisch de beste versie tonen op de gebruikelijke positie.

Maar ik weet niet zeker of dit een klok en klepel verhaal van mij is.
Klopt, Caiway doet dat oa.

In de NIT tabel kan een HD simulcast logic descriptor geplaatst worden. Een compatible ontvanger zal dan indien ie HD snapt het simulcast kanaal afspelen, en als je het hd kanaal op een SD ontvanger zet andersom.

Voorbeeld (CAIW) van NED1 en NED1 HD:
In de NIT bij Transport Descriptors voor de stream waar NED1 in zit:
Logical channel number descriptor: Logical Channel = 1
HD simulcast logical channel descriptor: Logical Channel = 501

Op www.dtvmonitor.nl kun je eea wel zien. ArChie kan het ongetwijfeld precies vertellen ;)

Ik heb geen geschikte DVB-C kaart bij de hand, maar mijn Humax STB en Toshiba TV springen niet zelf naar het HD kanaal. Ik *gok* dat GHM hier geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49
Kunnen de operators mij wellicht helpen? Een paar onbekenden hebben het gemunt op mijn internet verbinding en gooien het plat met een ddos aanval op mijn teamspeak server.
Nood gedwongen de poorten moeten afsluiten. Maar het komt erop neer dat ip 187.122.1.201 het leuk vindt om 50 connection pogingen per seconde te doen :/

Log stroomt dan ook vol met:

Blocked incoming UDP packet from 187.122.1.201:59986 to 188.142.1XX.XXX:9987

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:00:
[...]

Ja, als de tv alleen maar een scart aansluiting heeft. Alle andere tv's zijn natuurlijk wel via HDMI aangesloten.
Tja.. via scart is het beeld wazig en niet scherp. Logisch dat sommige mensen dat beeld als "beter" ervaren. Zo zie je de pixel/beeldruis niet die je met HDMI wel ziet. Zo zie je maar weer dat kwaliteit iets subjectiefs is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:46:
[...]

Klopt, Caiway doet dat oa.

In de NIT tabel kan een HD simulcast logic descriptor geplaatst worden. Een compatible ontvanger zal dan indien ie HD snapt het simulcast kanaal afspelen, en als je het hd kanaal op een SD ontvanger zet andersom.

Voorbeeld (CAIW) van NED1 en NED1 HD:
In de NIT bij Transport Descriptors voor de stream waar NED1 in zit:
Logical channel number descriptor: Logical Channel = 1
HD simulcast logical channel descriptor: Logical Channel = 501

Op www.dtvmonitor.nl kun je eea wel zien. ArChie kan het ongetwijfeld precies vertellen ;)

Ik heb geen geschikte DVB-C kaart bij de hand, maar mijn Humax STB en Toshiba TV springen niet zelf naar het HD kanaal. Ik *gok* dat GHM hier geen gebruik van maakt.
Hier heb ik ook geen apparatuur die dit doet, maar dat zegt ook niks als ik geen vergelijkingsmateriaal heb :).

Mijn TV moet ik zelfs belazeren om bij DVB-C zelf de zendervolgorde aan te kunnen passen, laat staan dat ie automatisch HD op 1, 2 en 3 zou gooien :'). Ik kan het eerdaags wel eens op de HDHomerun na kijken, eventueel :).

In ieder geval duidelijke uitleg :)

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben de maker van het appje Aminoremote (https://itunes.apple.com/...ote/id653387899?mt=8&uo=4). Ik ben daar juist mee begonnen om een gat op te vullen waar de huidige apps niet in voorzien. De functionaliteit is nu nog wel wat beperkt, maar livetv en betere android en windowsphone support zit wel in de planning. Ik krijg in ieder geval een hoop razend enthousiaste reacties en ideeen van gebruikers gemailed.

Denan,misschien kan je bovenstaande meenemen in jouw 'gesprekken'. Zoals je misschien wel weet zijn er al wel wat contacten tussen mij en kpn.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilde op 29-08-2013 09:53 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42

DjVe

Hatsaflats!

Wilde schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:52:
Ik ben de maker van het appje Aminoremote (https://itunes.apple.com/...ote/id653387899?mt=8&uo=4). Ik ben daar juist mee begonnen om een gat op te vullen waar de huidige apps niet in voorzien. De functionaliteit is nu nog wel wat beperkt, maar livetv en betere android en windowsphone support zit wel in de planning. Ik krijg in ieder geval een hoop razend enthousiaste reacties en ideeen van gebruikers gemailed.

Denan,misschien kan je bovenstaande meenemen in jouw 'gesprekken'. Zoals je misschien wel weet zijn er al wel wat contacten tussen mij en kpn.
Heb hem gisteren bij een XMS klant geïnstalleerd, zodat hij de tv niet aan hoeft te zetten om radio te kunnen luisteren. Werkt goed en vlot, maar miste het kopje radiozenders nog wel :)

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

White_Collar schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:05:
Kunnen de operators mij wellicht helpen? Een paar onbekenden hebben het gemunt op mijn internet verbinding en gooien het plat met een ddos aanval op mijn teamspeak server.
Nood gedwongen de poorten moeten afsluiten. Maar het komt erop neer dat ip 187.122.1.201 het leuk vindt om 50 connection pogingen per seconde te doen :/

Is niet echt Ddos hè als het van 1 ip komt :P
Kun je niet gewoon dat ip droppen in je router? Dan heb je er verder geen last meer van. En even een abuse melding doen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• denan
Dat is bekend, die contacten heb je met mij (altijd handig zo'n "Denan"-alias) :)

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15

Op een router op 1 van mn verbindingen heb ik de laatste tijd wat last van gehad. Hij stond op een gegeven moment met een CPU verzadiging van 100% en 3TB per dag (!!!) uit te TX-en.
Bleek een DNS poison achtige aanval te zijn.
Is opgelost met firewall rule:
protocol UDP (17)
dest.port 53
action = drop

[edit] De rule enkel voor je input chain gebruiken.

in de afgelopen 3 dagen is er 17Gb aan verzoeken op die poort afgehandeld. Dus de machines blijven het maar proberen...

De aanval probeert je router/server over zijn toeren te brengen om zo binnen te komen. Dit zijn vaak aanvallen vanuit een botnet. De kans dat het IP dat je noemt er iets mee te maken heeft is zo goed als nul. Een ISP kan daar niet veel aan doen voor je (laat staan operator..) en dat is maar goed ook. Als je ISP gaat bepalen welke verbindingen jij wel of niet mag maken is de kans groot dat deze in Nrd Korea is gevestigd ;)

Het is een bekend botnet uit Brazilie, je kan eigenlijk alleen een abuse sturen en hopen dat daar op gereageerd wordt.

• DJSmiley
trankilo schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 11:18:
[...]

Op een router op 1 van mn verbindingen heb ik de laatste tijd wat last van gehad. Hij stond op een gegeven moment met een CPU verzadiging van 100% en 3TB per dag (!!!) uit te TX-en.
Bleek een DNS poison achtige aanval te zijn.
Is opgelost met firewall rule:
protocol UDP (17)
dest.port 53
action = drop

[edit] De rule enkel voor je input chain gebruiken.
Hetzelfde ook doen voor SNMP (indien je dat open hebt staan op je wan): firewalllen of disablen.

DNS en SNMP amplifications attacs worden de laatste tijd erg veel gebruikt: Je stuurt een dns of snmp query vanaf een spoofed adres (paar bytes) en de 'target'router stuurt al zn replies naar het spoofed adres (paar kb). Zo genereer je met een paar bytes een hoop verkeer (hence the name amplification attack)

http://www.openminds.be/n...n-wat-kan-ik-ertegen-doen

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 29-08-2013 13:27 ]

Verwijderd

Op mijn vps zet ik gewoon alles dicht van buiten behalve welke poorten ik echt gebruik zoals http en ssh poort.

Bij iptables kun je gewoon een limiet zetten op de logging

http://www.thegeekstuff.com/2011/06/iptables-rules-examples/

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
25. Log Dropped Packets

You might also want to log all the dropped packets. These rules should be at the bottom.

First, create a new chain called LOGGING.

iptables -N LOGGING

Next, make sure all the remaining incoming connections jump to the LOGGING chain as shown below.

iptables -A INPUT -j LOGGING

Next, log these packets by specifying a custom log-prefix.

iptables -A LOGGING -m limit --limit 2/min -j LOG --log-prefix "IPTables Packet Dropped: " --log-level 7

Finally, drop these packets.

iptables -A LOGGING -j DROP

http://network.boerderie.com/

Maar er blijven ook nog altijd providers die al standaard poorten open zetten voor de klanten .

8085/tcp open http ZTE H220N router http config 1.0
|_http-methods: No Allow or Public header in OPTIONS response (status code 401)
| http-auth:
| HTTP/1.0 401 Unauthorized
|_ Digest nonce=2545e67d8cb38twwutjtd7dc2f8151 opaque=T3BhgtjkjtrqN0c...............
Service Info: Device: router; CPE: cpe:/h:zte:h220n

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 14:12 ]

Verwijderd

denan schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:31:
[...]

Tja.. via scart is het beeld wazig en niet scherp. Logisch dat sommige mensen dat beeld als "beter" ervaren. Zo zie je de pixel/beeldruis niet die je met HDMI wel ziet. Zo zie je maar weer dat kwaliteit iets subjectiefs is :/
Mijn voorbeeld was met een oude beeldbuis tv welke standaard alleen maar een scart aansluiting had.
Ondertussen gebuiken we die tv niet en zijn het alle 3 LED TV's.

• GerkeP

GerkeP

Kan iemand de ondertiteling bij FOX aanzetten?

GerkeP

• denan
GerkeP schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:45:
Kan iemand de ondertiteling bij FOX aanzetten?
Ondertiteling alsin "subtitles via teletekst" of subtitles in het programma?

• Fiber
  • Nu online
Ondertiteling op Veronica (Criminal Minds) was gisteravond ook compleet 'out of sync'. Viel niet meer naar te kijken. Maar ik denk niet dat XMS daar iets aan kan doen. (A110)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
DJSmiley schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:25:
[...]

Hetzelfde ook doen voor SNMP (indien je dat open hebt staan op je wan): firewalllen of disablen.

DNS en SNMP amplifications attacs worden de laatste tijd erg veel gebruikt: Je stuurt een dns of snmp query vanaf een spoofed adres (paar bytes) en de 'target'router stuurt al zn replies naar het spoofed adres (paar kb). Zo genereer je met een paar bytes een hoop verkeer (hence the name amplification attack)

http://www.openminds.be/n...n-wat-kan-ik-ertegen-doen
W00T Dus ik was uiteindelijk een deelnemer in het botnet en heb wellicht mijn mede tweaker aangevallen :'(

THX! voor de info. Ik ga straks idd alle SNMP nog even nalopen voor de zekerheid. Want dat gebruik ik voor observium & the dude (MikroTik). Niet op de WAN poorten uiteraard maar in MPLS / IPSEC. Maar een foutje s zo gemaakt...
Nu dat die systemen actief naar hoge upload aan het zoeken zijn, zal het niet lang meer duren voordat in de donkere hoekjes van het internet onze FttH IP addressen opduiken....
Ieder voordeel hebt zn nadeel. Terug naar xDSL dan maar? :9

[ Voor 3% gewijzigd door trankilo op 29-08-2013 18:14 ]

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:13:
[...]

Ondertiteling alsin "subtitles via teletekst" of subtitles in het programma?
Gewoon op de stream denk ik. Soutpark en de 2 programma"s daarna hadden geen ondertiteling, halverwege werkte het weer

GerkeP

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:35

D2k

leuke app. Ik baal nog steeds dat xms/ghm geen app heeft voor de iPhone. Ik hoef geen tv te kijken, maar een gids+ mogelijkheid to instellen van de recorder zou fijn zijn.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• denan
GerkeP schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:36:
[...]

Gewoon op de stream denk ik. Soutpark en de 2 programma"s daarna hadden geen ondertiteling, halverwege werkte het weer
Dat is dan een issue bij Fox in de bron.

• denan
Fiber schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:40:
Ondertiteling op Veronica (Criminal Minds) was gisteravond ook compleet 'out of sync'. Viel niet meer naar te kijken. Maar ik denk niet dat XMS daar iets aan kan doen. (A110)
Klopt, zelfde als hierboven bij Fox. Bij geluidsissues is het altijd lastig of het in de bron zit of in de transcoding/encoding. Bij subtitles is dat makkelijk aangezien die deel uitmaken van de videostream. Altijd de bron (tenzij je teletekst subtitles gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
denan schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 22:54:
[...] Bij subtitles is dat makkelijk aangezien die deel uitmaken van de videostream...
Helaas wel. Waarom kan ik ze niet gewoon uitzetten...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
In xbmc op "t" drukken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:49

:P

[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 30-08-2013 11:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geniaal :D. Geldt hier natuurlijk voor zowel de kabel- als glasvezelproviders (binnen die specifieke groep dan).

Behalve dat kabel en glasvezel in ieder geval nu met elkaars concurrentie rekening moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:40:
Nope, dat was bij Veronica ( ook bij Ziggo ) er waren geen sync points ingezet.
_/-\o_ _/-\o_ Wha, en dat koppie, je denkt eerst, wow commercial voor een nieuwe provider :)

[ Voor 28% gewijzigd door Nick39 op 30-08-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Klopt het dat de Amino A140 geen CEC over HDMI heeft? Krijg het niet aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Leuk... :z

Maar waarom kan mijn Amino dat niet...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Meesterlijk! Ik heb hem gelijk even naar All Company gespamt op Yammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2024
Ik gebruik sinds ik XMS heb al een powerline kit om IPTV naar mijn amino 140 te krijgen heeft altijd goed gewerkt maar de laatste tijd hapert het regelmatig.
Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik nog niet de moeite heb genomen om dit te gaan testen via een directe UTP omdat dit niet echt handig is in mijn woning.
Maar is dit een bekend euvel met powerline aansluitingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan een bekend euvel zijn ja, met powerline aansluitingen.

Heb je recent nieuwe apparatuur gekocht voor in je keuken? Of zwaardere apparatuur (met een flinke inductieve belasting) erbij op de groepen waar ook je powerline overheen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuber
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11-2024
Hmm nee er is recent geen zware apparatuur bijgeplaatst op de groep waar de powerline overheen gaat.
Ik ga binnenkort eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik een UTP er direct tussen leg.
Als dat het probleem oplost ver ruil ik de er nog aanwezige coax wel voor een UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Je moet het lichtnet gebruiken waar het voor bedoeld is, namelijk het voeden van apparaten.
Powerline is zoieso maar half duplex Bovendien is het rommel wat lichtnet vervuiling veroorzaakt en stoort op de korte golf. Kortom gewoon niet gebruiken. Neem gewoon UTP. Als Wlan 2,4Ghz vol zit gebruik je een 5Ghz exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
cuber schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:04:
Hmm nee er is recent geen zware apparatuur bijgeplaatst op de groep waar de powerline overheen gaat.
Ik ga binnenkort eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ik een UTP er direct tussen leg.
Als dat het probleem oplost ver ruil ik de er nog aanwezige coax wel voor een UTP kabel.
Ik denk eerlijk gezegd dat het je probleem niet zal verhelpen. Ik heb wel gewoon UTP en merk ook steeds meer haperingen. Geluid loopt dan prima door, alleen het beeld hapert. Volgens mij waren er een paar weken geleden meer mensen die ditzelfde probleem hebben gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:16:
Bovendien is het rommel wat lichtnet vervuiling veroorzaakt en stoort op de korte golf. Kortom gewoon niet gebruiken. Neem gewoon UTP. Als Wlan 2,4Ghz vol zit gebruik je een 5Ghz exemplaar.
En die storing is nog meer geworden omdat nu volgens mij meer frequenties mogen worden dan een aantal jaren terug met powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij thuis werkt powerline overigens prima... en ook echt niet alleen half duplex hoor. Voor IPTV zou dat overigens ook niet echt een probleem zijn.....

En ik ken hier in Almere (veel nieuwe huizen en dus ook veel relatief nieuwe electriciteitsinstallaties) ook diverse mensen die probleemloos (al jaren) met Powerline werken.

Maar het is dus gewoon niet overal een oplossing.

En tsja, als het daadwerkelijk storingen zou veroorzaken, waarom mag het dan nog verkocht worden? En komen er alleen maar meer nieuwe toepassingen en apparaten op de markt? Ik hoor ook her en der diverse mensen hardnekkig verkondigen dat Powerline allemaal storingen zou veroorzaken maar voorlopig zie ik dat gewoon in dezelfde categorie als mensen die UMTS, WIFI, DECT, etc. schadelijk vinden......

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 03-09-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ja...als het lichtnet nu symmetrisch was, zou Powerline nog storingsvrij kunnen werken.
Maar...er zitten b.v. schakelaars in de signaalweg die het lichtnet asymmetrisch maken.
Zo heb je dus prachtige antenne`s gemaakt die zowel het Powerline signaal de lucht in slingeren, maar anderzijds ook de stoor signalen uit de lucht opvangen die weer het Powerline signaal verstoren.
Om nog maar te zwijgen over (goedkope Chinese) geschakelde voedingen die boel flink kunnen verstoren!
Het lichtnet is ooit bedacht voor het vesturen van spanning met een frequentie van 50Hz.
Powerline werkt tot 30Mhz en daarvoor is een asymmetrisch net nooit bedoeld geweest.
Kijk nu eens hoe een UTP kabel in elkaar zit. Dit zijn symmetrische getwiste aderparen die wel hoge frequenties aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@eymey

Zie dit youtube filmpje maar eens wat een storing dat PLC systeem kan veroorzaken.

YouTube: UK QRM power line interference problem ham radio amateur yeasu ft847 hf band

Overigens is gebleken dat sommige vermoedelijk eerste generaties PLC adapters verstrekt door KPN, na het indienen van een storingsklacht, worden omgeruild.

http://emc-emf.veron.nl/D...ne%20Communication-v1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, dat youtube filmpje kan door weet ik wat voor iemand met wat voor agenda dan ook gemaakt zijn.

En dat sommige bepaalde types powerline misschien omgeruild zouden worden omdat het storing veroorzaakt zou best kunnen, maar het feit dat er een omruil plaats vindt (dus wel nog steeds powerline) impliceert dat Powerline dus weo gewoon gebruikt mag/kan worden.

Ergo: Als ik powerline wil gebruiken en het werkt bij mij thuis gewoon perfect, dan gebruik ik het dus ook. Tenzij er echt een breed gevestigd inzicht of regelgeving komt dat het niet mag of interferentie veroorzaakt. Hier werkt het over het algemeen, in de enkele toepassing waar ik het soms voor gebruik, gewoon prima. Zelfs als m'n vriendin op de zelfde groep gaat strijken, de magnetron gebruikt wordt en de wasmachine aan het centrifugeren is.

Ervoor ontworpen of niet, coax is ook nooit aangelegd met het doel om er data of telefonie overheen te gaan sturen. Het telefoonnetwerk is ook nooit aangelegd om er met hoge frequentie data overheen te gaan transporteren.

Het feit dat er maandelijks steeds meer powerline toepassingen bij komen en dat er ook nog steeds iedere keer nieuwe versies van de standaard worden ontwikkeld, plus het feit dat het ook op veel plekken gewoon perfect werkt, zegt mij meer dan verhalen van storing of "niet ontworpen voor".

Let wel, ik ontken niet dat er ook genoeg huizen of situaties zullen zijn waarin het absoluut bagger gaat werken, maar als interferentie echt daadwerkelijk zo'n groot probleem zou zijn (en dan vooral interferentie veroorzaakt door gebruik van powerline), dan was het vast al aan banden gelegd. Of er zou een wettelijke eis moeten komen waaraan PLC adapters moeten voldoen. En mocht ik buren hebben die last hebben ervan, dan zal ik uiteraard ook trachten om dit op te lossen.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 03-09-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@eymey

Ten eerste mag je coax en telefoonlijnen niet vergelijken met het lichtnet. Zoals eerder gezegd, heb je in het lichtnet te maken met aftakkingen, lichtpunten en schakelaars. Dat gaat hoogfrequente signalen niet ten goede komen. En ja, hoe slechter de signaal/ruis(stoor) verhouding, hoe harder die PLC dingen gaan gillen en hoe meer vuiligheid op het lichtnet. Zowel coax als telefoonlijnen zijn zo opgebouwd, dat er geen of weinig signaal weglekt naar buiten of storing binnenkomt van buiten naar binnen. Telefoonlijn is daarbij ook nog eens met getwiste aderparen symmetrisch uitgevoerd. Mits de afstand niet te groot, in staat om hoge frequenties door te geven. Dit laatste vereist wel een hoge mate van symmetrie. Een aftakking of verschil in lengte van heen en retour ader resulteert gelijk in verlies van frequentiebereik en dus snelheid. Coax is wel asymmetrisch, echter wel geschikt voor hoge frequenties. Ook bij coax, hoe langer de kabel, hoe meer demping in de hoge frequenties. Kortom telefoonlijnen kunnen gemakkelijk tot zo`n 12Mhz (VDSL) aan en coax nog veel hoger...(kabel TV) tot 865Mhz. Satelliet zelfsvan 1 tot 2Ghz. Coax en telefoonlijn (eigenlijk gelijkwaardig aan cat5) zijn dus wel geschikt voor data en het lichtnet dus echt niet.

Ik snap dan ook niet waarom de commercie dit dan wel op deze manier wil gebruiken.

Een ander probleem met Powerline is, dat er nog geen keiharde normen zijn.
Er moeten een aantal notches inzitten op de amateurbanden, maar dat is het dan ook.
Maar voldoet het ook? En dan de mensen die naar de korte golf willen luisteren, kunnen het bekijken, want er staat toch CE op? CE euh...was dat niet Chinese Export 8)7

Maar genoeg over Powerline...terug naar de glasvezel.

[ Voor 12% gewijzigd door jacques1971 op 03-09-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ze gewoon duidelijk aan een bepaalde behoefte voldoen .

Je kan blijven zeggen dat het lichtnet hier niet voor ontworpen is en technisch gesproken wil ik daar best een eind met je in mee gaan. Dat wil echter nog niet zeggen dat het niet werkt. Dat het prima kán werken wordt in talloze situaties (bij mij thuis, en tig KPN klanten) bewezen.

2,4 ghz. wireless is overvol. 5 ghz. wireless komt niet ver.

Terwijl powerline op dit moment al in talloze huishoudens gebruikt wordt voor zonder hapering streamen van video.

Ga jij dan nog maar beweren dat het niet werkt en dat dit alleen maar commercie is......

Dan blijf ik wel mijn prima werkende powerline en m'n daar blijkbaar toch best voor geschikte lichtnet gebruiken.

Wel ben ik het met je eens dat als die veroorzaakte interferentie echt zo'n probleem is, dat dan de markt (eventueel gepushed door overheden) met strengere standaarden en eisen (zoals gebruik van notches) moet komen om dit te minimaliseren.

Maar als gerenommeerde producenten als AVM, Develo, Linksys, etc. gewoon deze dingen verkopen, dan heeft dat niets met "chinese export" te maken en zijn het gewoon producten die hier mogen en in veel gevallen ook gewoon prima werken.

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 03-09-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik probeer technisch te onderbouwen waarom het systeem niet goed is...dat is wat anders dan zeggen dat het niet werkt. Het is gemakkelijk te installeren, de mensen willen het hebben, omdat je geen kabels hoeft te trekken. Het is een commercieel verkoop argument van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik waardeer ook dat je het probeert te onderbouwen en qua theorie ben ik het ook met je eens.

Maar het is dus meer dan een commercieel verkoopargument. Het is een techniek waar een 'alliance' achter staat (als je het over de av200 of av500 hebt) en waar alle grote merken inmiddels producten voor maken.

In de praktijk is het dus gewoon een goed systeem want het levert in heel veel gevallen prima wat het belooft (snelheden van meer dan 100 mbit zijn met een 500 mbps setje bij mij niet ongebruikelijk, ook als er zware inductieve verbruikers actief zijn).

En in de praktijk levert het dus een zeer goede oplossing wanneer wireless niet werkt en kabels trekken geen oplossing is. Het lichtnet is bijna overal beschikbaar.

Overigens heb ik thuis wel bijna overal UTP liggen omdat ik vooral op stationaire plekken gewoon zo snel mogelijk met mijn NAS wil kunnen communiceren. Maar op zolder of in de schuur waar ik soms ook wil streamen werkt powerline echt een pak beter dan wireless.

Powerline is dus gewoon here to stay. Tenzij er een revolutie plaats gaat vinden die alle huidige issues met wireless in 1 klap oplost. Fabrikanten van powerline apparatuur en zend- en ontvangamateurs kunnen dus maar beter samen gaan werken om tot een oplossing te komen.

[ Voor 39% gewijzigd door eymey op 03-09-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Er is nog een ander ding. Andere apparaten aangesloten op lichtnet, moeten ook maar opgewassen zijn tegen deze hoogfrequente signalen, die normaal niet thuis zouden horen op het 50Hz lichtnet. Maar goed, er is ook een discussie over ledlampen en geschakelde voedingen die meest vreselijke dingen doen met de sinusvormige netspanning. Op gegeven moment is de storing zo hoog, dat deze apparaten ook niet meer gaan werken.

Overigens...Jouw inductieve belastingen zoals TL buizen of trafo`s zijn alleen laag-ohmig bij lage frequenties en bij hoge frequenties oneindig hoog, dus hebben geen invloed op PLC.

Capacitief zou leuker zijn...dat dempt hoge frequenties :9
Condensator = kortsluiting voor hoge frequenties.

[ Voor 25% gewijzigd door jacques1971 op 03-09-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft dat laatste: OK :). Thanks voor de correctie.

Maar goed, ik heb hier dus inmiddels ook meerdere ledlampen in huis, waarvan ik van een aantal ook vrij zeker weet dat ze ook geen "brave netbewoners" zijn. Maar gelukkig tot nu toe nog nooit issues gehad.

Er hangen ook weer andere mensen hier op het forum rond (bv. in het ledlampen topic) die die 'netvervuiling' wel onderkennen maar daarbij ook nuanceren dat wat huishoudens op het net 'veroorzaken' nog steeds in geen verhouding staat tot wat bedrijven doen.

Maar goed, dat wordt dan wel weer meer offtopic :).

Voorlopig is powerline gewoon een erkend medium in het arsenaal van manieren om een signaal van a naar b te krijgen (dus ook van een residential gateway naar een settopbox).

In een ideale wereld was er in ieder huis in NL al UTP aanwezig in iedere kamer. Maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@eymey

We wijken aardig af...maar over techniek praten is nou eenmaal leuk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 22:57
Zo.. vandaag is de glasvezel naar binnen gebracht. Net zoals hierboven ergens staat, heb ook ik een oud type modem gekregen (GENEXIS, CORE Advanced, CRA-F12tc). Provider: XMS

Nog geen apparatuur voor IPTV gekregen. Vanavond m'n router (Asus RT-AC66U) op het nieuw modem gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2enyn1z.png
Pagina: 1 ... 32 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.