(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.277 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 13:55
_BLAST3R schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Ok, dus Reggefiber zorgt zelf niet voor de DSLAM's, en ik moet het dus bij KPN zoeken als operator?
Reggefiber legt alleen vezeltjes van huis-naar-pop, en een ring tussen de pops. Een operator huurt die kale vezeltjes en bepaalt wat ze ermee doen. En die operators zijn KPN, KPN ITNS, Glasoperator en wat kleinere en/of lokale partijen (Solcon/XSyou)

Je kan rustig 10Gbit aanbieden, het zal RF een zorg zijn. Als jij een operator wilt beginnen dan doe je dat en gooi je wat switches in de pops neer, en zorg je voor een uplink.

De keuze voor 100Mbit is simpel: Euro's. Gigabit en glas is leuk, en wel toekomstgericht, maar waarom zou je als operator 1Gbit uitrollen als 80% van je klanten 50Mbit oid neemt... Die paar klanten die >100 willen kun je wel handmatig omprikken. En tegen de tijd dat 100+ het gangbare abbo is, is de hardware afgeschreven. Simpele kosten-baten analyze....
[...]

En daar ligt nu juist het probleem bij ons. Wij krijgen (zover ik heb gezien bij mensen die een week geleden zijn aangelosten) géén Genexis Hybrid Titaniums, maar de oude Genexis Core Advanced hangen. Ons gebied word op dit moment opgeleverd, en het netwerk is dus gloedje nieuw.

[...]

Betekend dit dat wij achter aan moeten sluiten in de rij met de 'te upgrade POP's'? Lijkt me nogal raar om eerst 2 maandjes 100mbit erin te hangen en dan alles naar gigabit te gooien, inclusief de modems bij mensen thuis. Even ervan uit gaande dat onze POP's nog met 100mbit worden uitgerust.
De Hybrid reeks is dual-speed, dus voor >100Mbit hoeft er alleen een optic in de pop verwisseld te worden. De oude core-advanced reeks weet ik zo niet.
_BLAST3R schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 16:59:
Heeft iemand hier ooit geprobeerd om een andere NT op de FTU te steken bij XMS? Dus een NT (bijv die KPN levert) gebruiken voor de WAN/IPTV zijde, en dan op de CATV zijde een ourdere Genexis COAX adapter zetten? Op die manier zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om zelf de gateway taken af te handelen, right? Uiteraard wel zelf de SIP dingen verzorgen. Of ben ik nu te ambitieus aan het denken?

Weet iemand toevallig welke VLAN ID's er worden gebruikt om intern in de Genexis Core Advanced onderscheid te maken tussen internet, IPTV en (eventueel) telefoon?
Kan gewoon. Alleen is dat niet de bedoeling, en zul je geen support krijgen. (KPN ITNS zal je hele NT niet meer kunnen uitlezen)

Met wireshark kun je zo de vlans achterhalen. Je moet wel een managed switch regelen met 2 optics om tussen je FTU en Genexis te knuppen om te kunnen tracen, en de juiste koppelstukjes/patchkabels hebben. Bij mij doet KPN ITNS geen actieve poortcheck of er daadwerkelijk een NT achter hangt, ook zonder Genexis blijft de poort up.

Ik heb die setup zelf ook draaien (Solcon). Vlans zijn echter gok ik provider specifiek. Bij mij (Solcon, WMP+, Nunspeet) is het iig 140 voor IPTV, 186 voor internet en 105 voor GAPS

CATV gaat bij mij direct een high-power modulator in, als ik die opendraai komt er 100dBuV uit. Ik heb nu dus m direct een grote splitter in, en geen versterker meer nodig. Maar voor normaal gebruik is het nivo van een Genexis ruim voldoende.

Maar je eigen apparatuur op de vezel is niet zonder risico's. Als je niet bekend bent met pigtails, glasconnectoren, optics en vlans: niet aan beginnen. Het is niet zoals dat bedoeld is ;) En behalve 'omdat het kan' is er meestal geen meerwaarde.

Maar als je de vlans eenmaal hebt kun je natuurlijk ook bv zelf een Draytek Vigor 1000VN plaatsen als all-in-one device.

[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 18-08-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Wie er hierin dan juridisch gelijk heeft betreffende het contract, weet ik niet. Dat zal ik nog even uit moeten zoeken.. XMS zal dat ongetwijfeld nog wel ergens hun voorwaarden iets hebben staan, waar ook naar wordt verwezen op het aanmeldformulier.
[...]
Wanneer er in algemene voorwaarden wordt afgeweken van wat expliciet, en in niet voor meerderlei uitleg vatbaar, in de overeenkomst vermeld is, geldt datgene wat er in de overeenkomst vermeld is.
De vraag is alleen of je het getouwtrek aan wilt gaan voor die 15 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Helaas, alles lijkt erop te wijzen dat ze bij ons het 'nieuwe' netwerk opleveren met 100mbit modules. ;(
Daarbij blijkt het ook nog eens WBA te zijn (?), kan dat überhaupt wel met XMS en CATV?

Tot zo ver het grote glasvezel avontuur.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm, ik heb inmiddels al sinds eind 2010 Lijbrandt op een WBA (WMP+) netwerk en heb gewoon CATV module hoor.

En de HD zenders in het basispakket IPTV zijn ook gewoon 11-13 mbit.

KPN + XMS en CATV kan iig prima.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:52:
[...]
De nieuwe fox basiszender (kanaal 14) komt a.s. maandag in het basispakket van xms/lbt. Fox international .. nog even wachten.
Komt deze zender ook beschikbaar als PC/Tablet stream?

Voor Fox international wordt 2/9 genoemd als startdatum op het KPN forum (geen melding van webcare)
https://forum.kpn.com/t5/Televisie/FOX-NL/td-p/116938

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
eymey schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:28:
Uhm, ik heb inmiddels al sinds eind 2010 Lijbrandt op een WBA (WMP+) netwerk en heb gewoon CATV module hoor.

En de HD zenders in het basispakket IPTV zijn ook gewoon 11-13 mbit.

KPN + XMS en CATV kan iig prima.
Ok, mooi.. Dan gaan we afwachten. Uiteraard ben ik blij dat er bij ons überhaupt glasvezel is gelegd.. Echter vind ik het gewoon jammer dat het nu nog niet tot zijn volle potentie benut wordt..

Wellicht dat Vodafone daar binnenkort verandering in kan gaan brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even wat nuance: Je geeft aan dat het netwerk gloednieuw is. Het gaat echter om de eerste geplaatste PoP, De zgn CityPoP. Die is geschikt gemaakt voor hetzij 100 Mbit, hetzij 1Gbit. Niet alleen de DSLAMS maar ook zeker de achterliggende backbone van de operator. In dit geval KPN. En ondanks hetfeit dat glasvezel wel heel veel aankan, er ligt niet onbepekrt vezel in de grond. Met andere woorden: Het zou wel eens zo kunnen zijn dat KPN op de hele backbone route van de cityPoP naar haar core netwerk niet voldoende vezels heeft om veel mensen te bedienen met >100 Mbit.
Die eerste PoP is in jouw geval al wel een tijd geleden geplaatst in de periode dat KPN nog geen Gbit in de PoPs plaatste. Vandaar jullie 100 Mbit, ondanks het feit dat het nu net pas bij jou wordt aangelegd.

WBA betekent niks meer of minder dan Wholesale Broadband Access. Zo heet de hele dienst van KPN Wholesale. Wel of geen CATV heeft daar niets mee te maken. Er is wel CATV beschikbaar anders kreeg je al helemaal geen Genexis Core.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:34:
Komt deze zender ook beschikbaar als PC/Tablet stream?
Dat is aan de provider om te melden. :)

Er staat btw sinds vandaag ook een nieuwe nu.nl applicatie live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:21
Ik heb zon gevoel dat mijn verbinding belaagt wordt door een ddos attack. Het internet schiet er continu uit. Ping naar tweakers geeft een time out of een ping van 2000 ms. En de router wordt onbereikbaar.
Trek ik de wan kabel eruit. Is mijn router vrijwel direct weer te gebruiken.

En spontaan werkt alles weer, en na ongeveer een half uurtje ligt mijn complete verbinding weer helemaal plat.

of is er een storing in 3825? (of mijn router is het aan het begeven, dat kan ook nog natuurlijk)

[ Voor 31% gewijzigd door White_Collar op 19-08-2013 16:16 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:33
denan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:52:
[...] De nieuwe fox basiszender (kanaal 14) komt a.s. maandag in het basispakket van xms...
* Fiber is toevallig vroeg thuis en checkt even...

Check! (Alleen nu de (Mini-)EPG nog fiksen...) :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:44
En hij is alleen in SD, of blijft dat voorlopig zo en is HD weer teveel gevraagd op de glasvezel...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Fiber schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:39:
[...] Alleen nu de (Mini-)EPG nog fiksen...
En die doet het nu ook... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:31:
En hij is alleen in SD, of blijft dat voorlopig zo en is HD weer teveel gevraagd op de glasvezel...?
Volgens een reactie van Fox via Facebook zou KPN ook een HD zender moeten. Maar bij KPN vandaag ook alleen maar een SD versie.
https://forum.kpn.com/t5/Televisie/FOX-NL/td-p/116938/page/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:50
Fiber schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:39:
* Fiber is toevallig vroeg thuis en checkt even...

Check! (Alleen nu de (Mini-)EPG nog fiksen...) :)
Zolang er geen uitzendingen zijn is er geen EPG data. Men begon pas om 18:00 (al was een EPG met "welke reclame / trailer is er nu?"-info wel grappig geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:44
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:18:
[...]

Volgens een reactie van Fox via Facebook zou KPN ook een HD zender moeten. Maar bij KPN vandaag ook alleen maar een SD versie.
https://forum.kpn.com/t5/Televisie/FOX-NL/td-p/116938/page/3
Dus misschien geen bewuste actie van KPN/GHM om SD-only door te geven, zoals bij BBC2/ARD/ZDF etc, maar ze zijn er nog mee bezig en het komt binnenkort goed...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wederom klopt mijn factuur weer eens niet.
Dit zou een correctie factuur moeten zijn omdat XMS de vorige keer opeens de kosten voor internet,telefonie EN tv factureerde terwijl ik geen televisie heb gehad.

Op de nieuwe correctie factuur berekent XMS de 40,50 die ik betaalde voor telefonie en internet niet meer, maar 45,95
Daarnaast berekenen ze de hele maand september ook nog eens, terwijl mijn abonnement reeds gestopt is.
Ook berekenen ze rustig nog het onbeperkt bellen voor de maand september terwijl ik niet meer kan bellen via XMS, mijn nummer is begin augustus al geporteerd.
Wederom factureert men 100 euro te veel, net als vorige maand.
Ik maak er geen woorden meer over vuil, dat wordt helaas wederom een geval voor de rechter.
Gelukkig kan men niet meer incasseren.
Het blijkt dat mijn keuze om bij XMS weg te gaan, de juiste was.
En nieuwe facturen sturen kan niet,want mijn mail bij XMS werkt vanaf vandaag ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:54:
Wederom klopt mijn factuur weer eens niet.

[...]
Je zou toch denken, dat ze gezien de geschiedenis (een dossier van ca. 1 plank in de gemiddelde archiefkast, als ik al je verhalen zo lees) deze keer toch even goed naar deze factuur zouden kijken voordat hij de deur uitging.....

Wat ga je nu doen? Zelf berekenen hoeveel je ze nog schuldig bent, dat betalen (en communiceren) en dan afwachten wat ze gaan doen?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Je zou toch denken, dat ze gezien de geschiedenis (een dossier van ca. 1 plank in de gemiddelde archiefkast, als ik al je verhalen zo lees) deze keer toch even goed naar deze factuur zouden kijken voordat hij de deur uitging.....

Wat ga je nu doen? Zelf berekenen hoeveel je ze nog schuldig bent, dat betalen (en communiceren) en dan afwachten wat ze gaan doen?
Ik wacht in zijn totaal af wat ze gaan doen, een betaling van wat ik denk dat ze me schuldig zijn heeft gezien mijn ervaringen in het verleden weinig zin, ze blijven toch herrinneringen sturen over het totaalbedrag, maar vanaf nu reken ik wel zelf ook administratiekosten ( wettelijk toegestaan en legaal ) voor elke brief die ik ze stuur, vorige keer ook gedaan en de rechter heeft ze veroordeeld om dat ook te betalen... wat xms kan, kan ik ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Zelfde hier, weer een verkeerde factuur. Wel HBO gecrediteerd, welke onterecht afgeschreven was, maar nu voor 3 (!) maanden plus pakket gefactureerd, terwijl dat de eerste 2 maanden gratis zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XMS is lid van de geschillencommissie Telecommunicatie die tegenwoordig onder de overkoepelende geschillencommissie valt.
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Hier kun je een klacht indienen over XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien kan ik beter pas vertrekken als alles is omgezet naar Telfort :>

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:30:
Misschien kan ik beter pas vertrekken als alles is omgezet naar Telfort :>
Ik vrees dat dan de rotzooi alleen maar groter is, alle problemen inclusief verkeerde diensten en betalingen zijn hier ontstaan nadat XMS een nieuw administratie systeem heeft ingevoerd.
Op het moment van de overgang zullen al deze verkeerde facturen worden meegenomen,maar het is nog maar de vraag of alle oude informatie die wel juist is,dan nog beschikbaar is.

In elk geval raad ik een ieder aan te storneren, het is namelijk vaak voorgekomen dat bij een overname door een andere partij het rekeningnummer wordt geblokkeerd en het nieuwe rekeningnummer van de overnemende partij aktief wordt.
Dan is een stornering niet meer mogelijk.

Tevens raad ik je aan om de communicatie ten allen tijden aan XMS te richten, mocht XMS een incassoburo inschakelen dan deel je schriftelijk aan het incassoburo mede dat je hun vordering niet erkent en verwijs je naar de communicatie met XMS, welke je niet bijvoegt.
Het incassoburo moet dan wederom vragen stellen aan XMS en XMS is er niets mee opgeschoten door het incassoburo in te schakelen.
Het is niet je plicht om mee te werken met het incassoburo en op deze wijze moet XMS het incassoburo blijven betalen en heeft de inschakeling ook weinig zin.
Zorg wel dat je kopieen hebt,maar dien die niet in bij het incasso buro, jij hoeft er niet voor te zorgen dat hun overzicht correct is,dat moet XMS doen.
Uiteindelijk moet XMS dan naar de rechter stappen en vanaf dat moment zorg je natuurlijk wel dat de rechtbank WEL beschikt over relevante zaken.
Het kost XMS dan een flinke duit.
Betaal niets van de rekeningen die het incassoburo je stuurt maar reageer wel met de opmerking dat je ze niet erkent en dat je alleen correspondentie voert met XMS.
Op die manier kan het incassoburo niets doen voor XMS terwijl jij in je recht staat.
Uiteindelijk zal XMS dus de gang naar de rechter moeten maken en de kosten hiervan moeten dragen.
Vaak hebben ze een nu core no pay overeenkomst met het incassoburo en kost het ze verder geen moeite,op deze manier betrek je XMS opnieuw in de procedure.

Maak kopietjes ( printscreens ) van alle klachten over de administratie van XMS die hier in het forum wordt genoemd zodat je aannemelijk kan maken dat XMS er een Janboel van maakt en dat het des te aannemelijker is dat ze dat in jouw geval ook hebben gedaan.
Verder is het dan een lange adem en niet bang zijn van de vele dreigbrieven die je gaat ontvangen.
Het is mij regelmatig gebeurd dat na een tijd het incassoburo opeens kortingen gaat geven op vorderingen die ze zelf steeds hebben verhoogd, in een poging je toch te kunnen overhalen te betalen.
Ze krijgen geen poot aan de grond en het is zeer vermakelijk om te zien hoe ze zich in alle bochten wringen om uiteindelijk te moeten doen waar ze mee dreigen: naar de rechter gaan, omdat je in je gelijk staat kost dat ze een hoop centjes.
In je enige antwoord aan het incassoburo betwist je de vordering,verwijs je terug naar XMS en erken je die als enige partij,en vraag je het incassoburo de zaak zo snel mogelijk voor de rechter te brengen,vertel ze ook dat je verdere correspondentie van het incassoburo afwijst.
XMS heeft het recht de vordering over te dragen aan het incassoburo maar jij hebt niet de plicht in zee te gaan met dat incassoburo, hoewel je eerste reactie natuurlijk is om gelijk te reageren en je "onschuld" te bewijzen hoef je dat helemaal niet te doen.
Zorg dat je betaald hebt waar XMS recht op heeft volgens jou, niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:06
Is het al mogelijk om met XMS het nieuwe kanaal FOX NL te ontvangen? Ik had ergens gelezen dat deze vanaf 19 augustus beschikbaar zou zijn. Maar na het opnieuw scannen van de zenderlijst zie ik de nieuwe zender er helaas nog niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:28:
Is het al mogelijk om met XMS het nieuwe kanaal FOX NL te ontvangen? Ik had ergens gelezen dat deze vanaf 19 augustus beschikbaar zou zijn. Maar na het opnieuw scannen van de zenderlijst zie ik de nieuwe zender er helaas nog niet tussen staan.
Bij ons zit die op 14

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, het feit dat hij het over "opnieuw scannen" heeft kan suggereren dat hij DVB-C of analoog gebruikt. Maar zonder meer info is dat sowieso moeilijk zeggen :). IPTV hoef je echter niet te scannen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wagij in "ON / OnsBrabantNet Deel III"

KPN en DVB-C gaat niet samen. Maar gaan de eredivisie samenvattingen volgend jaar naar FOX dan moeten ze wel. Omdat de zender in het basispakket moet zitten. Bij UPC zit Fox nu ook niet in het analoge / vrije DVB-C pakket.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fox is niet analoog of via DVB-c te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik behoor tot de kleine groep klanten die nog een correcte factuur krijgt :P
Pas bij opzeggen wordt het een janboel, dan zit je met de maand internet die je vooruit betaalt en de factuur de maand na opzeggen die dat moet herstellen (plus alle fouten die Xms gaat maken).
Bij mij is er geen sprake van variabele kosten (ik heb telefoon maar bel niet meer sinds de factor 4 verhoging).
Dat met die rechtzaak zie ik niet erg zitten, dat kost een hoop negatieve energie en tijd met als resultaat dat je gelijk krijgt en je nog 2 maanden pillen slikt tegen de hoofdpijn :+
Met een beetje geluk gaat mijn zeer standaard profiel zonder nukken over naar Telfort :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:21:
Ik behoor tot de kleine groep klanten die nog een correcte factuur krijgt :P
Pas bij opzeggen wordt het een janboel, dan zit je met de maand internet die je vooruit betaalt en de factuur de maand na opzeggen die dat moet herstellen (plus alle fouten die Xms gaat maken).
Bij mij is er geen sprake van variabele kosten (ik heb telefoon maar bel niet meer sinds de factor 4 verhoging).
Dat met die rechtzaak zie ik niet erg zitten, dat kost een hoop negatieve energie en tijd met als resultaat dat je gelijk krijgt en je nog 2 maanden pillen slikt tegen de hoofdpijn :+
Dat valt wel mee, ik geef het gewoon door en verder hoef ik er niets voor te doen ( voordeel van 2 advocaten in de familie ;) ) maar ik kan me wel voorstellen dat je het zelf,mocht het aan de hand zijn,liever niet doet, aan de andere kant is maanden wachten en frustratie tot er een correcte factuur komt nou ook niet je van het.
Veel bedrijven gokken ook daarop,dat je er geen zin in hebt en werpen zelf een enorme barricade op waardoor je geen zin meer hebt om te "knokken" voor je eigen centjes.
Daarnaast was elke gecorrigeerde factuur ook weer incorrect en ontstonden de mijne niet door opzeggen.
Aan de andere kant, ik heb nu volledig gebroken met XMS en dan heb ik ook geen zin om nog maanden te moeten klooien voordat de factuur ( als ie al correct is ) is afgehandeld.
Die rechtszaak span ik niet zelf aan maar dat doet uiteindelijk het incassoburo.
Alleen,dat geld komt wel uit de algemene middelen,door wat de abonnees opbrengen.
Andersom heb ik ook wel eens geld teruggestort omdat de kreditering niet klopte in mijn voordeel, dat geld wil ik dan ook niet hebben,gelijke monniken,gelijke kappen.
In het verleden crediteerde men 50 euro teveel, ik opbellen "ja hou maar want het kost teveel moeite om dat weer terug te plannen" ja doe dan ook niet zoveel moeite om me te laten betalen om de maand erna te zeggen,hou maar... En ik vind het een sport om een inkassoburo op haar jeweetwel te laten gaan, altijd de arrogante houding dat de opdrachtgever gelijk heeft en jij ongelijk en uit angst voor meer kosten betalen velen, maar goed, dat moet iedereen uiteraard voor zichzelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Factuur klopt alweer [zoals tot nu toe altijd]

Heb nu alleen geen email met de factuur gekregen, moest nu op mijnXMS kijken en factuur downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk inderdaad TV via DVB-C. Als ik het goed begrijp kan ik hierdoor dus niet FOX ontvangen? Dat is wel balen zeg. Zijn er wel aanbieders die FOX al aanbieden via DVB-C? Door de puinhoop bij XMS denk ik toch al aan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:38:
Bedankt voor jullie reacties. Ik kijk inderdaad TV via DVB-C. Als ik het goed begrijp kan ik hierdoor dus niet FOX ontvangen? Dat is wel balen zeg. Zijn er wel aanbieders die FOX al aanbieden via DVB-C? Door de puinhoop bij XMS denk ik toch al aan overstappen.
Ziggo en upc in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nick39 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:09:
[...]

Fox is niet analoog of via DVB-c te ontvangen.
Dat vind ik dan wel weer zeer stom. Die open Fox zender is gewoon een basiszender die in elk basispakket hoort vind ik. Dus ook op Analoog en DVB-C. Eigenlijk zouden we daar nu massaal over moeten gaan bellen en klagen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat vind ik ook. Het lijkt overigens ook sterk dat dit niet op zeer korte termijn nog gaat komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Op de GlashartMedia website is te zien dat Fox op kanaal 14 hoort te zitten. Zou het dan toch binnenkort? Op het GHM info kanaal is FOX momenteel ook te zien.

Bron: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81

[ Voor 14% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 20-08-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:08:
[...]

Dat vind ik dan wel weer zeer stom. Die open Fox zender is gewoon een basiszender die in elk basispakket hoort vind ik. Dus ook op Analoog en DVB-C. Eigenlijk zouden we daar nu massaal over moeten gaan bellen en klagen. O-)
Analoog is de zender nergens te ontvangen, bij Ziggo en UPC zit ie in het dvb-c aanbod maar dat zit elke zender.
Helaas is bij KPN en consorten nu eenmaal gekozen voor IPTV en is dvb-c alleen voor het digitale aanbod van het analoge signaal.
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:11:
Op de GlashartMedia website is te zien dat Fox op kanaal 14 hoort te zitten. Zou het dan toch binnenkort? Op het GHM info kanaal is FOX momenteel ook te zien.

Bron: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81
Zendernummer 14 van IPTV, niet van DVB-C, dus kanaalnummer/zendernummer 14 van de Aminobox.

[ Voor 26% gewijzigd door Nick39 op 20-08-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Bedankt voor de info Nick. Het verwarrende vind ik dat er op de Glashart Media website staat dat dit de digitale zenders zijn. En DVB-C staat door Digital Video Broadcasting - Cable. Dan zou je toch denken dat FOX ook op DVB-C komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nick39 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:11:
[...]

Analoog is de zender nergens te ontvangen...
Weet ik, maar ik blijf dat stom vinden.
bij Ziggo en UPC zit ie in het dvb-c aanbod maar dat zit elke zender...
En ook niet in het vrij te ontvangen (Zonder smartcard.) pakket denk ik...? En ook niet analoog...? Dan vind ik dat bijna net zo stom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:21:
[...]

Weet ik, maar ik blijf dat stom vinden.

[...]

En ook niet in het vrij te ontvangen (Zonder smartcard.) pakket denk ik...? En ook niet analoog...? Dan vind ik dat bijna net zo stom!
Er bestaat geen digitale tv zonder smartcard bij Ziggo, maar de HD versie ( en SD ) zit in het standaard pakket welke je kosteloos krijgt bij analoge tv.
De zender kost dus niets extra per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:55

DjVe

Hatsaflats!

Bij UPC zit hij helaas wel achter de smartcard. Gelukkig wel in het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:04
MrDrako schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:58:
Wel een XMS gerelateerde vraag, alleen niet over hun internet aansluiting;
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat telefonie geheel weg valt. Wanneer precies is niet te zeggen maar mensen mailen dat ze belden maar er niet opgenomen werd, terwijl ik thuis was en de telefoon echt niet over gegaan is. Pak ik de telefoon, dan hoor ik ook geen kiestoon, tot ik het glasvezel modem herstart.
Ik zit bij XMS in nijmegen (glazenholt project), herkent iemand deze klachten? en evt tips wat hier aan te doen is??
Ik zit bij XMS via G-3 Nijmegen en heb het probleem niet. Als je steeds de modem moet resetten dan is er iets niet goed. Ik zou even de XMS helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:20:
Bedankt voor de info Nick. Het verwarrende vind ik dat er op de Glashart Media website staat dat dit de digitale zenders zijn. En DVB-C staat door Digital Video Broadcasting - Cable. Dan zou je toch denken dat FOX ook op DVB-C komt?
Ik begrijp je gedachtengang, echter XMS maakt het volgende onderscheid, je hebt analoge zenders,deze worden ook in digitale kwaliteit ( stom verkooppraatje, digitaal staat niet voor welke kwaliteit dan ook ) via DVB-C verspreid, de digitale zenders worden aangeboden via iptv.
Voor DVB-C heb je de ingebouwde decoder in de tv nodig, of een (oude) Ziggo decoder.

Voor IPTV heb je een amino decoder nodig.
De zender komt dus via kanaal 14 van de IPTV decoder, en kan dus niet met een dvb-c decoder worden ontvangen.
Andersom kan je de dvb-c zenders niet via een amino decoder ontvangen.
Grofweg kun je zeggen, voor de digitale tv of voor wat XMS digitale tv noemt, heb je altijd een Aminobox nodig, via DVB-C krijg je alleen de analoge zenders, gedigitaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Volgens mij noemen ze bij XMS iptv dus: 'interactieve tv'. En DVB-C wel degelijk: 'digitale tv'.

Zie ook: http://xmsnet.nl/ (Links...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
Ik heb ook opgezegd bij XMS, ga (ook) naar Ziggo. Op 111 augustus 's avonds laat heb ik een mailtje aan provisioning@ gestuurd. de dag erop 's ochtends kreeg ik al een bevestiging van de opzegging en was e.e.a. verwerkt in Mijn XMS. Ben wel benieuwd naar de factuur...
Overigens kwam de bevestiging vanuit XMS vanaf orderdesk@kantoor.xmsnet, niet van provisioning. Dat is dan wel weer vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie had dat verwacht, XMS van nauwelijks een bedrijf met grote service, naar een groot bedrijf met nauwelijks service :p
musicfreak schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:04:
Ik heb ook opgezegd bij XMS, ga (ook) naar Ziggo. Op 111 augustus 's avonds laat heb ik een mailtje aan provisioning@ gestuurd. de dag erop 's ochtends kreeg ik al een bevestiging van de opzegging en was e.e.a. verwerkt in Mijn XMS. Ben wel benieuwd naar de factuur...
Overigens kwam de bevestiging vanuit XMS vanaf orderdesk@kantoor.xmsnet, niet van provisioning. Dat is dan wel weer vaag.
Mijn opzegging is de dag erop door provisioning bevestigd, bij mijn xms is echter juist per opzegdatum een nieuw en volledig abonnement met alle diensten aangezet met een volledig jaar als overeenkomst,schriftelijk kreeg ik echter de opzegging ook bevestigd.
Fiber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:26:
Volgens mij noemen ze bij XMS iptv dus: 'interactieve tv'. En DVB-C wel degelijk: 'digitale tv'.

Zie ook: http://xmsnet.nl/ (Links...)
DVB-C is ook digitale tv, maar afdeling marketing haalt een en ander door elkaar, als die roepen dat Fox in het digitale pakket komt bedoelt men IPTV wat ook digitale tv is.
Daarnaast schijnt dat de HD versie van FOX een opgewerkte SD is, maar dat heb ik niet kunnen bevestigen,dat staat o.a. op tv digitaal waar men klaagt dat op het moment dat in het scherm Fox HD verschijnt bij o.a. Ziggo dit bij KPN niet gebeurd en de bitrate ook doet vermoeden dat het gewoon SD is.
Dat krijg je als je een mix van alles gebruikt.

[ Voor 106% gewijzigd door Nick39 op 20-08-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nah,wel grappig in deze context.. voorlopig zie ik hier in een maand al 4 stoppers, maar ik krijg niet de indruk dat XMS er nog mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn factuur per email is een dagje ergens blijven hangen. Kreeg hem zojuist binnen gedateerd de 19de, dus lijkt een beetje op de oude Tante Post: Gisteren verstuurd, vandaag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verneem net van mijn zeer gewaardeerde TV-collega dat in de loop van volgende week Fox in ieder geval op DVB-C komt. Analoog komt er ook aan, maar dat dat kan wat langer duren.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:18
Nick39 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:13:
[...]
voorlopig zie ik hier in een maand al 4 stoppers, maar ik krijg niet de indruk dat XMS er nog mee zit.
Dat idee kreeg ik ook niet, niet eens een waarom vraag in de mail terug...

Ik stap redelijk vaak over qua verzekeringen, mobiele aabieder etc. maar qua internet en TV was ik al een jaar of drie klant van XMS. Vond het wel leuk om wat anders te proberen, heb nog nooit internet via de kabel gehad. Verder had Ziggo een goede aanbieding en is ze met bijv. die Wifispots innovatief bezig. Dat laatste miste ik nogal bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:35:
Ik verneem net van mijn zeer gewaardeerde TV-collega dat in de loop van volgende week Fox in ieder geval op DVB-C komt. Analoog komt er ook aan, maar dat dat kan wat langer duren.

O.
Dat is erg goed nieuws! Ik mis hem eigenlijk wel een beetje op mijn analoge TV op de slaapkamer ondanks dat het nu nog vooral herhalingen zijn van de paar series die ze tot nu toe uitzenden. Is er ook nieuws over HD? Ik merk het verschil toch wel duidelijk als ik naar de andere zenders kijk en FOX opeens niet in HD is.

@Nick39

Ik ben juist een nieuwe klant bij XMS. Ik ben vorige week aangesloten op het glasvezel netwerk hier (Glazenholt in Nijmegen) en ik ben toch echt wel positief tot nu. Ik zat eerst bij UPC en over het algemeen was ik daar wel tevreden mee. Ik heb natuurlijk nog geen factuur ontvangen, dus daar kan ik nog niet veel over zeggen, maar de kwaliteit van de producten die ze leveren zijn goed. Het IPTV heeft even goede beeldkwaliteit als UPC, maar ze bieden de belangrijkste zenders gratis in HD aan (bij UPC was dit ook voor nieuwe klanten, maar als kant van UPC voor meerdere jaren kreeg ik het helemaal niet ookal had ik al een HD recorder in huis dus het was voor UPC nauwelijks moeite), het internet is duidelijk sneller (de ping en de upload vooral, download is ongeveer hetzelfde als wat ik had), de telefoon is dezelfde slechte kwaliteit als ik eerst had (helaas is na bijna een week het nummer nog niet omgezet, maar het abbo loopt nog even bij UPC, dus dat komt wel) en het zender aanbod op analoog/digitaal is duidelijk beter.

Alsof dat nog niet genoeg was betaal ik ook enkele euro's minder per maand voor een beter kwaliteit (UPC vraagt zoveel geld voor analoge tv/radio).

Ik heb dus mijn overstap van UPC naar XMS als zeer positief ervaren, ik vind het alleen balen dat aan het eind van het jaar XMS naar Telfort overgaat en ik dus alles weer opnieuw moet uitzoeken ik had liever gehad dat ik nu alles werkt ik er gewoon af kon blijven, maar goed misschien kan ik nog een goedkoper abonnementje scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Glasvezel is dan ook absoluut geen slecht product.

Maar de div. betrokken partijen maken gewoon dat het net even wat minder 'glans' heeft:

* In 90% van de gebieden geen mogelijkheid om verder te gaan dan 100 mbit, ook geen vooruitzichten dat dit verandert.

* TV-streams die slechts marginaal beter zijn dan via ADSL. Als je bv. bij XMS of een andere ITNS provider zit, dan zijn de HD-zenders in het basispakket in ieder geval optisch nagenoeg even goed als bij UPC maar de rest van de KPN meuk is op z'n best 'matig'.

* Bewust of onbewust blijvend ellendige migratietrajecten tussen providers (of helemaal geen migratie ondersteund).

* Beroerde administratie bij Lijbrandt en XMS.

Overigns zou ik wat betreft de omzetting naar Telfort gewoon lekker afwachten. Telfort biedt nagenoeg hetzelfde als wat je nu bij XMS had en de kans is zelfs groot dat je technisch gewoon helemaal niets van die overgang gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
eymey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 14:33:
Glasvezel is dan ook absoluut geen slecht product.

Maar de div. betrokken partijen maken gewoon dat het net even wat minder 'glans' heeft:

* In 90% van de gebieden geen mogelijkheid om verder te gaan dan 100 mbit, ook geen vooruitzichten dat dit verandert.
Helaas heb ik dit ook hier, de Genexis Core Advanced die ik heb ontvangen kan helaas maar 100Mbps aan dus dat zorgt er voor de IPTV een deel van je bandbreedte gebruikt als je een 100Mbps abo hebt. Gelukkig heb ik niet meer dan 35 nodig (download niet zoveel), dus heb er geen last van, maar het is wel jammer dat men niet gebruik maakt van wat er allemaal met glasvezel kan, ik denk dat dit over de jaren wel verbeterd wordt aangezien men ook steeds meer nodig heeft, maar het is nu een beetje zonde om dure hardware voor 1Gbit te plaatsen als 95% (uit de duim gezogen getal) van de mensen nog niet eens gebruik maakt van 100Mbps.
* TV-streams die slechts marginaal beter zijn dan via ADSL. Als je bv. bij XMS of een andere ITNS provider zit, dan zijn de HD-zenders in het basispakket in ieder geval optisch nagenoeg even goed als bij UPC maar de rest van de KPN meuk is op z'n best 'matig'.
Maakt op zich niet zoveel uit, mensen die er iets om geven verdiepen zich er in en kiezen dan ook geen KPN meuk. Beeld kwaliteit bij XMS is meer dan voldoende naar mijn mening.
* Bewust of onbewust blijvend ellendige migratietrajecten tussen providers (of helemaal geen migratie ondersteund).

* Beroerde administratie bij Lijbrandt en XMS.
Van beide dingen nog geen last gehad aangezien ik vrijdag pas ben aangesloten, maar toen de FTU en NTU werden geplaatst werkte alles meteen (IPTV kastje werd helaas wel laat verzonden).
Overigns zou ik wat betreft de omzetting naar Telfort gewoon lekker afwachten. Telfort biedt nagenoeg hetzelfde als wat je nu bij XMS had en de kans is zelfs groot dat je technisch gewoon helemaal niets van die overgang gaat merken.
Ah, dat is goed om te horen, zal uiteindelijk natuurlijk wel even kijken of het ergens niet opeens veel goedkoper is (of dat UPC van zijn luie gat afkomt en deze keer wel gaat proberen om te concurreren met glasvezel), maar anders blijf ik dan gewoon mooi bij XMS/Telfort, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ook bij XMS krijg je dus KPN meuk streams :(. Gelukkig dus wel met de populaire HD-zenders in goede (13 mbit) kwaliteit, alleen nog steeds zonder Dolby Digital en de rest van de zenders zit dus helaas op ADSL niveau.

Ik blijf me er bv. ook aan storen dat je Cartoon Network niet kan switchen naar de Engels gesproken taal, terwijl dit bij UPC wel kan.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 21-08-2013 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
eymey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:04:
Ik blijf me er bv. ook aan storen dat je Cartoon Network niet kan switchen naar de Engels gesproken taal, terwijl dit bij UPC wel kan.
Op me HTPC kan ik dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
eymey schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:04:
Tsja, ook bij XMS krijg je dus KPN meuk streams :(. Gelukkig dus wel met de populaire HD-zenders in goede (13 mbit) kwaliteit, alleen nog steeds zonder Dolby Digital en de rest van de zenders zit dus helaas op ADSL niveau.

Dit is niet met alle zenders het geval, sommige zenders zijn iets minder (de Vlaamse zenders) en sommige zijn even goed (MTV), het kan aan mij liggen maar volgens mij zijn de zenders met grote ondertitels slecht en de zenders met kleine ondertitels goed. Uiteindelijk ligt de kwaliteit ook niet veel lager dan UPC, maar het was leuker geweest als de kwaliteit hoger had gelegen.

Aan de andere kant ben ik nu wel het gekloot met slechte aansluitingen kwijt en is er dan ook geen zender die stoort (ik had dit met Net 5 en MTV op UPC) en is ook de kwaliteit van analoge TV extreem vooruit gegaan (perfect beeld zover dat met een analoge TV kan).

Uiteindelijk dus op sommige punten vooruit en op andere punten ietsjes achteruit gegaan vergeleken met UPC dus ik accepteer de gebreken wel.

Welke glasvezel aanbieders maken overigens geen gebruik van KPN streams? Heb hier de volgende aanbieders:(XMS), Kpn, Scarlet, Tele2, Telfort, Trined, Tweak (Groen), Vodafone en XS4All en nog een paar veel te dure zakelijke aanbieders (Helden, Fieber en Phonedata)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon uit mijn hart,eerlijk vergelijk Ziggo- XMS * Persoonlijke ervaring !
IPTV versus DVB-C Ziggo:
Mijn ervaringen met de Amino boxen / iptv is van een tijdje geleden maar ik ervaar een grotere uitval, meer haperingen, vaak (deels) ontbrekende EPG dan met de boxen van Ziggo.
Het gebruik van de CI+ kaarten van Ziggo is nog beter, geen losse decoder meer nodig.
DVB-C van XMS, alleen Nederland 1,2 en 3 in HD maar voordeel bij XMS,: ongecodeerd.
Helaas ook hier regelmatig uitval,missende EPG.
Meer dan een jaar geen uitval van tv gehad bij Ziggo tegen wekelijks resetten box.
Tv app: Veel meer zenders bij Ziggo, meer ondersteunde tablets bij Ziggo, mijn nexus 7 kreeg geen sjoege bij xms.
Al kijk je met 10 tv's via Ziggo,je snelheid van het internet blijft hetzelfde, bij XMS via iptv met 1 tv op HD betekent al snel dat je downloadsnelheid met 10-15 mb inzakt. (bij 100 mbits xms.)
Meerdere tv's via xms met switch, om onverklaarbare reden maakt het uit welke box je eerst aanzet en wanneer, de andere box krijgt dan gewoon geen signaal, volgorde van aanzetten bepaalt vaak of het werkt ???

Internet: upload XMS is hoger, maar ik gebruik dit nooit.
Download, nooit sneller dan 95 megabits tegen 156 megabits (nu) bij Ziggo.
Downloadspeed is echter wel constanter bij XMS, Ziggo varieert tussen 156 en 140 mbits.
Bij XMS vaak een "pagina niet gevonden" melding, bij F5 is de page er opeens wel.
Met eigen DNS van XMS duurt het vaak langer voordat de page gevonden is.
Spamfilters XMS leiden een eigen leven,werken vaak niet, mailforwarding naar bv G-mail is een veel betere optie,of gewoon helemaal de mail van XMS niet gebruiken.

Telefonie:
Het duurt relatief lang voordat als je een nummer hebt gekozen, de oproeptoon ook overgaat.
Bij testen naar mezelf gebeurt het dat na ophangen van mobiel de telefoon nog zeker 4 keer overgaat.
Vaak ontbreken de eerste 2 seconden als de ander opneemt.
Als de ander hard praat slaat de telefoon over, geluidskwaliteit is zachter dan bij Ziggo,je hoort vaker "jitter" en je hoort bijna altijd een dubbele oproeptoon en soms hoort de ander je alleen "robotachtig".
Regelmatig krijg je de "in gesprektoon" terwijl je partner helemaal niet in gesprek is.
Lastig: bij een fout gedraaid nummer of een niet bestaand nummer krijg je de in gesprek toon ipv de "dit nummer bestaat niet" toon,regelmatig uitval,soms ook voor langere tijd.
Bij Ziggo is de gesprekskwaliteit beter,hoe hard de ander ook blert,het slaat niet over,geen dubbele oproeptoon,geen missende 2 seconden.

Klantenservice/helpdesk.
Bij XMS de laatste tijd lange wachttijden,zelden reactie op mail en onkundige antwoorden,weinig behoefte onder XMS personeel om zich in te leven, geen terugkoppeling.
Bij Ziggo volgt altijd na een klacht/vraag een evaluatie telefoontje.

Administratie.
Gewoon een janboel bij XMS, in de 5 jaar bij XMS heb ik 14 foutieve facturen gehad, varierend van 10 tot 200 euro te hoog ( een keer een voor testen en daarna terug gestuurde HD ontvanger gefactureerd )
Laatste 3 facturen op rij foutief voor ruim 100 euro teveel gefactureerd.
Bij Ziggo ( ruim 1 jaar parallel gelopen met XMS ) geen problemen.

Bruto: Glasfiber is beter/sneller dan Coax, Netto blijft er echter weinig van over, het huidige XMS is een schande voor het "glasimago".

*Blijft een momentopname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Hmmm, heb hier zelf nog geen last van gehad (misschien komt het nog, ik hoop het niet). Kan dit er aan liggen dat het glasvezel netwerkje er bij jou al jaren ligt en dat ie bij mij er nog geen half jaartje ligt?

Overigens heb ik ook genoeg problemen met KPN ADSL en UPC kabel gehad, heb eigenlijk nog nooit van een provider gehoord waar iedereen positief over is, maar het is wel erg vervelend als je zelf de persoon bent die er last van heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mithrildor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:51:
Hmmm, heb hier zelf nog geen last van gehad (misschien komt het nog, ik hoop het niet). Kan dit er aan liggen dat het glasvezel netwerkje er bij jou al jaren ligt en dat ie bij mij er nog geen half jaartje ligt?
Echt geen idee, de hardware zal meespelen,maar ook op Tweakers klaagt men best veel over haperende diensten.
Overigens heb ik ook genoeg problemen met KPN ADSL en UPC kabel gehad, heb eigenlijk nog nooit van een provider gehoord waar iedereen positief over is, maar het is wel erg vervelend als je zelf de persoon bent die er last van heeft
Ik heb een jaar internetplusbellen gehad en in dat jaar er niet een keer mee kunnen bellen dus ook daar kan ik best over mee praten, ook mijn persoonlijke ervaringen over Ziggo zijn gebaseerd op een volledig vernieuwd net, er zullen vast genoeg achteraf Ziggo gebieden zijn waar de diensten niet in de buurt komen van die hier worden aangeboden.
Ook zie ik op het Ziggo forum soms klachten die ik zelf gewoon nog nooit heb ervaren.
Iemand in mijn familie heeft Tele2 adsl, werkt vaker niet dan wel,sterker,ik bel haar niet eens op vast,want dat werkt toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:41:Telefonie:
Het duurt relatief lang voordat als je een nummer hebt gekozen, de oproeptoon ook overgaat.
Bij testen naar mezelf gebeurt het dat na ophangen van mobiel de telefoon nog zeker 4 keer overgaat.
Vaak ontbreken de eerste 2 seconden als de ander opneemt.
Als de ander hard praat slaat de telefoon over, geluidskwaliteit is zachter dan bij Ziggo,je hoort vaker "jitter" en je hoort bijna altijd een dubbele oproeptoon en soms hoort de ander je alleen "robotachtig".
Regelmatig krijg je de "in gesprektoon" terwijl je partner helemaal niet in gesprek is.
Lastig: bij een fout gedraaid nummer of een niet bestaand nummer krijg je de in gesprek toon ipv de "dit nummer bestaat niet" toon,regelmatig uitval,soms ook voor langere tijd.
Ik weet niet hoe andere dit ervaren, maar is de telefonie bij XMS altijd al niet super geweest?

Ik kan mij nog herinneren, dat ik in 2005 na 2~3 maanden aanmodderen over problemen met telefonie, oa veel last van galm voor en tijdens het bellen. Ik uiteindelijk in juni 2005 een Siemens S450IP heb gekocht en via VB ben gaan bellen. Nooit anders meer gedaan. Had alleen voor 1,95 de vaste lijn voor inkomende gesprekken en gebruikte XMS telefonie verder nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:18:
[...]
Ik weet niet hoe andere dit ervaren, maar is de telefonie bij XMS altijd al niet super geweest?
[....]
Had alleen voor 1,95 de vaste lijn voor inkomende gesprekken en gebruikte XMS telefonie verder nooit meer.
Was idd zo, ik belde meestal met Budgetphone, Linksys voip kastje en gaan, alleen inkomend nog,hoewel ik daar ook steeds meer budgetphone mee gebruikte..
Gemeente Leiden heeft een nieuw telefoonnummer: 14071, werkt ook niet via XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf maak ik al sinds 2009 (eerst KPN ADSL + Interactieve TV, daarna Tweak Groen glasvezel, daarna Lijbrandt Glasvezel) gebruik van de telefoniedienst van "Callvoip". Super stabiel, leuke bedrijfscentrale-achtige features (ook voor een particulier met 1 regionaal SIP nummer) en best mooie tarieven.

Ik ben er in 2009 mee begonnen omdat ik, toen ik KPN ADSL + Interactieve TV nam, absoluut GEEN bellen van KPN wilde. Niet omdat het niet werkt want ik ken diverse mensen die zweren bij KPN InternetPlusBellen en er nooit problemen mee hebben, maar meer vanwege de Experiabox. Ik had via via de VPI/VCI ATM ID's voor Interactieve TV over ADSL gekregen en kon zodoende een tweedehands thomson dingetje helemaal zelf instellen om IPTV te bridgen met de motorola ontvanger en Internet met mijn eigen router :D.

Sindsdien zweer ik dus bij VOIP bij een aparte provider, zeker zo lang dat zo goedkoop kan. Gewoon lekker provider-onafhankelijk. De enige vereiste is een werkende internetverbinding. En de hele signaalweg, in ieder geval aan mijn kant, lekker digitaal (in dit geval door een Fritz!box met ingebouwd DECT basisstation + VOIP client).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:35:

O.
Super! Goed bericht, zo hoort het, maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Mithrildor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 15:51:
Hmmm, heb hier zelf nog geen last van gehad...
Gewoon je wachtwoord van 'Mijn XMS' vergeten en dus nooit meer aan de pakketten en dergelijke rommelen scheelt al een heel stuk. Afblijven dus. Ik verwacht persoonlijk dat je van de overgang naar Telfort weinig tot niks gaat merken, zeker in het begin niet, maar dat is een persoonlijke inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Fiber schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 17:23:
[...]

Gewoon je wachtwoord van 'Mijn XMS' vergeten en dus nooit meer aan de pakketten en dergelijke rommelen scheelt al een heel stuk. Afblijven dus. Ik verwacht persoonlijk dat je van de overgang naar Telfort weinig tot niks gaat merken, zeker in het begin niet, maar dat is een persoonlijke inschatting.
Was sowieso niet van plan om daar iets te gaan veranderen, huidige pakket is op dit moment prima en als er iets moet veranderen dan bel ik wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Laatst online: 27-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:52:
[...]

Ik denk dat de vlag is uit gegaan en de plank afgestoft voor een volgende klant! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Met die vlag kunnen ze beter nog even wachten })

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:40:
Met die vlag kunnen ze beter nog even wachten })
Een witte vlag zou natuurlijk wel kunnen. :)
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 07:33:
[...]

Een witte vlag zou natuurlijk wel kunnen. :)
Ik vrees dat dat het wel gaat worden, nu ik er vanaf ben kunnen ze het wel shaken dat ik ook maar iets betaal voordat die factuur klopt,de brief van de advocaat ligt al bij ze op de mat,ik heb het echt helemaal met ze gehad en dat komt nog het meest door de hoogmoed waarmee ze iets beantwoorden bij de afdeling facturen,daar moet echt even iemand verteld worden dat hun abonnees toch echt voor hun salaris zorgen en het geen gunst is dat ik hun diensten mag afnemen :r

Ik maak een nieuwe factuur met de juiste bedragen, krijg een mail terug, gecorrigeerd,wederom onjuiste diensten,onjuiste prijs en dusdanig opgesteld dat je het niet meer kan volgen, bottomline, als je half augustus opzegt wordt september gewoon gefactureerd en eind september komt er dan weer een creditnota met afrekening,wat de logica is om gewoon op de huidige nota september te vermelden (tenslotte wist men al lang voordat deze nota uitkwam dat ik had opgezegd) is me totaal niet duidelijk.
De gecorrigeerde nota gaat naar mijn niet meer in gebruik zijnde e-mail adres.
De kosten voor onbeperkt bellen die men ook voor september in rekening brengt,komt op de credit niet voor, als je denkt dat je van XMS af bent na het stopzetten van je abonnement kun je dus vergeten.
Excuus ?? nooit van gehoord.. liefst zou je naar Hoofddorp gaan om eens wat hoofden tegen elkaar te meppen.

[ Voor 41% gewijzigd door Nick39 op 22-08-2013 15:53 ]

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik weet hoe goed dat je met je zaken om gaat, maar is het geen optie om even de boel de boel te laten, na mijn opzegging in 2009 heb ik in vier maanden 1x gebeld en voor de rest lekker afgewacht. Uiteindelijk in de vijfde maand na opzegging kreeg ik een overzicht waarbij 46 eurocent teruggestort kreeg. Er wordt er vanzelf een wakker bij die toko.
chocka schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:47:
Ik weet hoe goed dat je met je zaken om gaat, maar is het geen optie om even de boel de boel te laten, na mijn opzegging in 2009 heb ik in vier maanden 1x gebeld en voor de rest lekker afgewacht. Uiteindelijk in de vijfde maand na opzegging kreeg ik een overzicht waarbij 46 eurocent teruggestort kreeg. Er wordt er vanzelf een wakker bij die toko.
Aan de ene kant denk ik van wel,aan de andere kant loopt zo je rekening wel op, ben ik iemand die wacht met betalen tot er een juiste factuur komt,of ben ik na een paar maanden een wanbetaler.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik zou gewoon alles laten storneren en dan zelf overmaken van XMS nog van je tegoed heeft. Vervolgens incasso machtiging intrekken en dan ben je er gewoon klaar mee. Als je dan ooit een keer een dagvaarding ontvangt dan kun je makkelijk aantonen dat XMS niets te vorderen heeft. Ik zou er nooit zoveel moeite in steken, als ze geen geld van me tegoed hebben dan ga ik het ze ook niet geven om vervolgens 100 brieven te moeten schrijven of ik het alsjeblieft misschien eventueel weer terug zou mogen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Devil schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:30:
Ik zou gewoon alles laten storneren en dan zelf overmaken van XMS nog van je tegoed heeft. Vervolgens incasso machtiging intrekken en dan ben je er gewoon klaar mee. Als je dan ooit een keer een dagvaarding ontvangt dan kun je makkelijk aantonen dat XMS niets te vorderen heeft. Ik zou er nooit zoveel moeite in steken, als ze geen geld van me tegoed hebben dan ga ik het ze ook niet geven om vervolgens 100 brieven te moeten schrijven of ik het alsjeblieft misschien eventueel weer terug zou mogen.
Ik hoef niet te storneren want XMS heeft al meer dan 2 jaar geen rechten meer om te incasseren, ik krijg een rekening en maak het dan over, ook de 1,50 oid die ze zouden rekenen is wettelijk gezien niet toegestaan dus die rekenen ze bij mij ook niet, ze zoeken het maar lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stoelendans is begonnen,eerste aanmaning binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

We volgen het feest met aandacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:16:
Stoelendans is begonnen,eerste aanmaning binnen.
Da's wel vlot, binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Foute factuur waarop ik besloten heb weg te gaan: 18-07-2013
Tweede foute factuur: 20-08-2013
Derde foute factuur per mail: 22-08-2013 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ha ha... :) Zo lang wij het hier alleen nog maar over (foute) facturen hoeven te hebben gaat technisch gezien alles blijkbaar goed. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:40:
[...]

Dat is de kracht van webcare :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:34:
[...]

Dat is de kracht van webcare :+
Ah!!!!!1 Daar zit het probleem dus! Webcare doet ook de debiteurenadministratie.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja... wat Nick39 al zei (en ik ook al langer zeg maar waar velen me dan uitlachen "want de Ziggo wc eend FAQ zegt dat iedereen z'n eigen frequentie heeft"):

Op veel plekken zal de snelheid prima gehaald worden. Maar het blijft gokwerk of niet te veel abonnees achter 1 CMTS / wijkhub die hoge snelheden afnemen. Om 150 mbit te halen moet jij al 3 downstreamfrequenties van 8 mhz. breed helemaal voor jou alleen hebben. Laat staan wanneer de overige x aantallen abonnees in hetzelfde broadcast segment dat willen.

XMS mag in de meeste gebieden dan misschien nooit sneller dan 100 mbit halen en daar gaan dan ook nog TV-streams van af. Maar de snelheid die je kan halen is in ieder geval wel altijd voorspelbaar en gegarandeerd.

Natuurlijk hebben ook glas en ADSL overboeking maar die kan als dat echt een te groot effect kan hebben altijd weg genomen worden door wat meer onbelichte vezels of anderszins het core netwerk uit te breiden. In het geval van overboeking op DOCSIS downstreams moet Ziggo óf aan de gang gaan om de segmenten te verkleinen óf mogelijk andere diensten schrappen om meer downstreams te creëren.

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 23-08-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:39:
[...]

Onze 150 mbits verbinding bij ziggo varieerde tussen 60 en 63
Paar minuten nadat de ziggo monteur alles had geinstalleerd direct ziggo gebeld en opgezegd, dus paar minuten klant van ziggo geweest, lang genoeg :)
Dus op basis van een paar minuten snelheid testen zeg je je abonnement op? Je hebt er echt verstand van merk ik al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:52:
Tsja... wat Nick39 al zei (en ik ook al langer zeg maar waar velen me dan uitlachen "want de Ziggo wc eend FAQ zegt dat iedereen z'n eigen frequentie heeft"):

Op veel plekken zal de snelheid prima gehaald worden. Maar het blijft gokwerk of niet te veel abonnees achter 1 CMTS / wijkhub die hoge snelheden afnemen. Om 150 mbit te halen moet jij al 3 downstreamfrequenties van 8 mhz. breed helemaal voor jou alleen hebben. Laat staan wanneer de overige x aantallen abonnees in hetzelfde broadcast segment dat willen.

XMS mag in de meeste gebieden dan misschien nooit sneller dan 100 mbit halen en daar gaan dan ook nog TV-streams van af. Maar de snelheid die je kan halen is in ieder geval wel altijd voorspelbaar en gegarandeerd.

Natuurlijk hebben ook glas en ADSL overboeking maar die kan als dat echt een te groot effect kan hebben altijd weg genomen worden door wat meer onbelichte vezels of anderszins het core netwerk uit te breiden. In het geval van overboeking op DOCSIS downstreams moet Ziggo óf aan de gang gaan om de segmenten te verkleinen óf mogelijk andere diensten schrappen om meer downstreams te creëren.
Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De routers/Dslams hebben ook een bepaalde doorvoersnelheid. En dan kan je er wel 96 vezels achter in het corenetwerk hangen, zolang die up en downlink poort maar maximaal zoveel Gbit kan doorgeven heb je dus nog steeds kans op een vertraging bij teveel mensen die tegelijk hun glasvezel ook gaan gebruiken voor bijv. downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 20:52:

Mijn modem staat gelockt op 8 downloadstreams, en inderdaad op zaterdag avond zakt het soms in tot 100 megabits, maar dat is ook de limiet en dat is ook wat ik mezelf gesteld heb, ik heb voor mezelf gezegd als het minimaal 95 megabits is,heb ik hetzelfde als XMS, maar zo laag is het nog niet gekomen, hoewel ik met XMS ook regelmatig er last van had dat de newsserver hikte en de snelheid daardoor inzakte, je limiet wordt begrensd door de zwakte schakel.
Daarnaast heb ik natuurlijk,omdat mijn zoon op mijn adres al kabel had, deze snelheden een jaar gemonitord (hoe vaker ik het woord lees des te minder zeker wordt ik van de spelling,excuus) dus ik wist waar ik aan begon, maar in tegenstelling tot glas ben je nooit helemaal zeker van je snelheid.
In dit geval interesseert me dat niet zo, ik wilde bij XMS weg uit princiepe, en dan moet je ook niet mekkeren als je ergens terecht komt waar de snelheid lager is.
Vaak zie ik mensen roepen, ik kan niet weg bij mijn huidige provider want niemand bied dezelfde snelheid,dan moet je ook niet mekkeren,als je bij een provider weg wil omdat je er een hekel aan hebt,moet je indien nodig ook een lagere snelheid accepteren, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2r257w4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:36:
[...]

Dat klopt niet helemaal wat je zegt. De routers/Dslams hebben ook een bepaalde doorvoersnelheid. En dan kan je er wel 96 vezels achter in het corenetwerk hangen, zolang die up en downlink poort maar maximaal zoveel Gbit kan doorgeven heb je dus nog steeds kans op een vertraging bij teveel mensen die tegelijk hun glasvezel ook gaan gebruiken voor bijv. downloaden.
Mja ok, daar heb jij dan weer helemaal gelijk in (je zit er ook meer in dan ik natuurlijk). Maar ik hoop wel dat je het met me eens bent dat, mocht dat nodig zijn, je dit in ieder geval met werkzaamheden in de PoP kan oplossen en niet de techniek tussen PoP/DSLAM/CMTS en de apparatuur bij de klant thuis over hoop hoeft te gaan gooien.
Nick39 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:46:
[...]

Mijn modem staat gelockt op 8 downloadstreams, en inderdaad op zaterdag avond zakt het soms in tot 100 megabits, maar dat is ook de limiet en dat is ook wat ik mezelf gesteld heb, ik heb voor mezelf gezegd als het minimaal 95 megabits is,heb ik hetzelfde als XMS, maar zo laag is het nog niet gekomen, hoewel ik met XMS ook regelmatig er last van had dat de newsserver hikte en de snelheid daardoor inzakte, je limiet wordt begrensd door de zwakte schakel.
Daarnaast heb ik natuurlijk,omdat mijn zoon op mijn adres al kabel had, deze snelheden een jaar gemonitord (hoe vaker ik het woord lees des te minder zeker wordt ik van de spelling,excuus) dus ik wist waar ik aan begon, maar in tegenstelling tot glas ben je nooit helemaal zeker van je snelheid.
In dit geval interesseert me dat niet zo, ik wilde bij XMS weg uit princiepe, en dan moet je ook niet mekkeren als je ergens terecht komt waar de snelheid lager is.
Vaak zie ik mensen roepen, ik kan niet weg bij mijn huidige provider want niemand bied dezelfde snelheid,dan moet je ook niet mekkeren,als je bij een provider weg wil omdat je er een hekel aan hebt,moet je indien nodig ook een lagere snelheid accepteren, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Dat laatste ben ik helemaal met je eens :). Mede vanuit soortgelijke principes weiger ik gewoon met alles terug naar UPC te gaan, ookal zou je daar tegenwoordig ook in mijn postcode in Almere al 200 mbps kunnen krijgen. Bovendien is de downloadsnelheid van 50 mbit/s voor mij genoeg en geniet ik (zij het niet dagelijks) van m'n 50 mbit/s up en lagere latency. Wel wil ik zodra dat kan naar Vodafone toe. Niet dat daar de service nou zo geweldig is (zelfs verre van dat) maar hun tarieven zijn goed en hun TV pakket ook. Als alles eenmaal werkt heb ik de 'service' toch niet nodig :P.

Maar voor TV naar UPC en voor internet naar bv. Tweak (bellen neem ik er dan wel op de koop bij toe) zie ik ook nog steeds als optie. Het is dat m'n vriendin te gehecht is aan Uitzending gemist tot 10 dagen terug op de TV en dat je daarvoor met TV only bij UPC echt de hoofdprijs zou betalen. En alle alternatieven voor bv. mediacenters zijn gewoon te gebruiksonvriendelijk en onbetrouwbaar :(.

Trouwens even uit nieuwsgierigheid: Wat voor info krijg je onder "docsis signal" ? ;). Het is jammer dat ze geen statistieken geven m.b.t. hoe veel users er op elk kanaal zitten en hoe veel mbit er beschikbaar is. Maar met een lock op 8 kanalen is er natuurlijk wel altijd een grote kans dat ieder beetje ruimte ook meteen weer benut kan worden :).

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 23-08-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:04:
[...]

Trouwens even uit nieuwsgierigheid: Wat voor info krijg je onder "docsis signal" ? ;). Het is jammer dat ze geen statistieken geven m.b.t. hoe veel users er op elk kanaal zitten en hoe veel mbit er beschikbaar is. Maar met een lock op 8 kanalen is er natuurlijk wel altijd een grote kans dat ieder beetje ruimte ook meteen weer benut kan worden :).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Channel 1: 
Channel ID: 49  
Downstream Frequency: 178000000 Hz 
Modulation: 256 QAM 
Power Level: 11.9 dBmV 
Signal to Noise Ratio: 41.9 dB 
MER: 0.0 dB 
Correctable FEC: 84 codewords 
Uncorrectable FEC: 0 codewords

En dat dan van alle 8 de download kanalen
En voor de upload:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Channel1: 

Channel ID: 26 
Upstream Frequency: 44500000 Hz 
Modulation: 64 QAM 
Bit Rate: 30720 kBits/sec 
Power Level: 41.2 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks :). Alleen bij het upstream kanaal krijg je dus bandbreedte info :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:)

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:39:
Thanks :). Alleen bij het upstream kanaal krijg je dus bandbreedte info :).
De capaciteit van de downstream is te berekenen. 256-QAM heeft 8 bits per symbool. De symbol rate van de Internet downstreams is gelijk aan 6952 ksym/sec. De bit rate is dan 8 * 6952 = 55616 kbits/sec. Dit is de bit rate inclusief de extra bits voor Reed-Solomon error correctie. Voor iedere 188 te versturen data bytes zijn vanwege die error correctie overhead 204 bytes nodig. 55616 * 188/204 = 51254 kbits/sec. Voor de upstream is de waarde 30720 ook inclusief de extra bits voor error correctie.

Zie ook: Wikipedia: DOCSIS

[ Voor 3% gewijzigd door ArChie op 24-08-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Ondertussen is mijn aansluiting opgeleverd. Ze kwamen in eerste instantie niet door de dubbele fundering heen; daarbij is ook 1 boor gesneuveld (kop helemaal plat). Na een nieuwe boor gehaald te hebben bij een andere ploeg, is hij uiteindelijk toch naar binnen gekomen >:) ..

Heb in ieder geval goed nieuws; in ons gebied worden er nog Technicolor streams aangeboden! *O* Ik had ook ergens gehoord dat ze hier in Nijmegen de CPOP op WGDO hebben zitten, en deze constant aan het uitbouwen zijn.

Nu alleen nog de upgrade naar gigabit, en ik ben helemaal tevreden! En ondertussen even de IPTV signalen op het netwerk krijgen met igmpproxy oid natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 08:26:
[...]

Zeg niet dat ik er verstand van heb, maar alles viel gewoon tegen, ook tv.
Daarbij heeft de ziggo monteur ook nog de voice over ip adapter van xms meegenomen en ontkent het, dus die krijgen we niet terug. De voice over ip + adapter van de packetfront is weg, de packetfront is nu dus aangesloten met de ericson adapter van de voice over ip.

Zijn tevreden met xms, maar ziggo verkoper kwam met een mooi verhaal, oa goedkopere abonnement, dus het was een poging waard ziggo te proberen.
Het is geen Ziggo topic maar wat je nu zegt klopt gewoon niet, ik ben vanaf het begin betatester geweest voor tv van XMS, ook toen er nog geen HDTV was en de kwaliteit van digitale tv,en het aanbod,was aanmerkelijk slechter dan dat van Ziggo.
Toen XMS HDTV introduceerde, was ik wederom bij de pilot betrokken,maar nog voor de pilot was afgelopen en er mijns inziens nog een flink aantal punten waren die moesten worden opgelost, en het ontbreken van EPG in het begin, besloot men om al public te gaan.
Bij Ziggo kan je max 5 tv's registreren, doe je dat bij XMS dan heb je nog nauwelijks internet snelheid over.
Vooral in het begin moet een modem intrainen,als je op basis van het begin al besluit om er mee te nokken dan ben je echt verkeerd bezig.
Analoog is de beeldkwaliteit van Ziggo al beter, evenals digitaal.
Reden om vanaf het begin al,te nokken met digitale tv van xms en maar digitale tv af te nemen van Ziggo.
In veel gebieden zijn de streams afgeleid van de ADSL streams, ontdaan van het Dolby Digital geluid en dan wil jij gaan zeggen dat de tv van Ziggo slechter is ?
Sorry,het heeft niets te maken met het feit dat ik nu helemaal over ben,digitale tv van XMS is in de loop van de tijd wel verbeterd,maar net zo goed als Ziggo, no way !
Dat de Ziggo monteur iets bij je heeft meegenomen, (of dat waar is kan ik niet zeggen) heeft weinig met de kwaliteit van Ziggo te maken,hij heeft ook erg weinig er aan.
Hier bij de aanleg heeft de XMS ploeg overal plankjes over de gasleiding heengeplaatst,hetgeen is afgekeurd door de Nuon/Liander, de schroefjes van het packetfront schampten de gasleiding,maar alleen daarom kan ik niet zeggen dat XMS slecht is.
Je haalt er nu wel hele aparte zaken bij.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 24-08-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:01:
[...]

De capaciteit van de downstream is te berekenen. 256-QAM heeft 8 bits per symbool. De symbol rate van de Internet downstreams is gelijk aan 6952 ksym/sec. De bit rate is dan 8 * 6952 = 55616 kbits/sec. Dit is de bit rate inclusief de extra bits voor Reed-Solomon error correctie. Voor iedere 188 te versturen data bytes zijn vanwege die error correctie overhead 204 bytes nodig. 55616 * 188/204 = 51254 kbits/sec. Voor de upstream is de waarde 30720 ook inclusief de extra bits voor error correctie.

Zie ook: Wikipedia: DOCSIS
Ik weet wel wat de capaciteit is van DOCSIS (maar toch bedankt voor de goede onderbouwing _O_ ;) ). Ik bedoelde capaciteit meer in termen van "hoe veel gebruikers er op enig moment ook data via het betreffende kanaal ontvangen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:42:
Ik weet wel wat de capaciteit is van DOCSIS (maar toch bedankt voor de goede onderbouwing _O_ ;) ).
Oké. Aangezien je aangaf dat alleen bij de upstream de capaciteit werd getoond had ik de indruk dat je dit ook wilde weten voor de Internet downstreams. Overigens is die getoonde bitrate van 30720 kbits/sec de bruto capaciteit van een Internet upstream met 64-QAM modulatie en een symbol rate van 5120 ksym/sec. 64-QAM heeft 6 bits per symbool, dus 6 * 5120 = 30720 kbits/sec.
Ik bedoelde capaciteit meer in termen van "hoe veel gebruikers er op enig moment ook data via het betreffende kanaal ontvangen".
Voor zover mij bekend wordt dergelijke informatie wordt niet getoond door de (Euro)DOCSIS modems aan de eindgebruikers. Misschien zijn er verborgen status pagina's waarmee service monteurs dit soort informatie te voorschijn kunnen toveren, maar gezien de onbekendheid van veel service monteurs met de werking van het (Euro)DOCSIS protocol verwacht ik eigenlijk van niet. Dergelijke status informatie zal waarschijnlijk wel op te vragen zijn via de CMTS waar alleen bepaald Ziggo personeel toegang toe zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op een forum voor Ziggo gebruikers geloof ik wel eens een verwijzing gezien naar een Java progje dat met behulp van SNMP die informatie wel uit bepaalde Cisco modems kon trekken (dat was blijkbaar ook niet uit gezet door Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 13:37:
Ik heb op een forum voor Ziggo gebruikers geloof ik wel eens een verwijzing gezien naar een Java progje dat met behulp van SNMP die informatie wel uit bepaalde Cisco modems kon trekken (dat was blijkbaar ook niet uit gezet door Ziggo).
Vroeger was er voor de motorola ook een dergelijke "scanner" waarop je dan via een script een ander,minder druk download kanaal kon gebruiken maar dat was snel weg,ook zinloos als je al op alle download kanalen gelockt bent, aan het aantal gebruikers heb je niet enorm veel,want wie zit alleen te browsen,en wie is hard aan het downloaden.
Als ik kon zou ik het voor je uitzoeken,maar wat voor mijn situatie geldt kan voor anderen weer totaal anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:00:
[...]

Ik hoef niet te storneren want XMS heeft al meer dan 2 jaar geen rechten meer om te incasseren, ik krijg een rekening en maak het dan over, ook de 1,50 oid die ze zouden rekenen is wettelijk gezien niet toegestaan dus die rekenen ze bij mij ook niet, ze zoeken het maar lekker uit.
Heeft dit te maken met het feit dat de provider je een alternatieve manier van betalen moet bieden zonder hier extra kosten voor te berekenen? Heb jij dat voor elkaar gekregen door een uitspraak van een rechter of is het zover niet gekomen?

Ik heb sinds de migratie naar het superdeluxe nieuwe adminsysteem nog geen enkele juiste factuur gehad dus ik trek ook liever asap de machtiging in en neem dan zelf de verantwoordelijkheid om op tijd te betalen. Ik gok dat zelfs ik dat beter kan dan zij :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilde schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:44:
[...]

Heeft dit te maken met het feit dat de provider je een alternatieve manier van betalen moet bieden zonder hier extra kosten voor te berekenen? Heb jij dat voor elkaar gekregen door een uitspraak van een rechter of is het zover niet gekomen?
Correct, XMS biedt 2 mogelijkheden tot betaling, automatisch afschrijven of een alternatieve waarvoor ze geld rekenen, waarmee ze je dus dwingen voor automatisch afschrijven te kiezen, want je andere keuze wordt "beboet" door extra kosten hetgeen niet mag.
Mijn advocaat heeft ze een brief hierover geschreven en daarna waren die extra kosten van de baan, maar dat doen ze dus alleen individueel,wie niet klaagt betaalt de boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Mijn factuur klopte ook niet: heb pluspakket meer dan twee maanden geleden uitgezet, en staat er nog steeds bij voor september. Ook het bedrag van pluspakket is aangepast, was 10,50 is nu 10,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Meer mensen last van glitches in het beeld van iptv...?

Amersfoort, Soesterkwartier, 3812, Amino A110. RTL4, Ned1, andere zenders weet ik nog niet.

Pagina: 1 ... 31 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.