En het ligt er maar weerwerk uit (internet). 3752
Aan de ene kant waar, aan de andere kant weet je nu niet waar je als xms klant bij hoort, KPN of Telfort.eymey schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:43:
[...]
Grotendeels met je eens, maar je praat nu nog steeds wel met je (steeds minder wordende) XMS ervaring, iig voor wat betreft de periodieke GHM tv-storingen, slechte mailserver, etc.
Dit is bij KPN (wat een ander product is dan XMS) weer heel anders. De TV-streams zijn misschien hooguit matig, maar de Interactieve TV dienst van KPN kent zelden storing (weet ik uit ervaringen van mijzelf uit het verleden, en ook mensen die het op dit moment hebben via ADSL of glas).
Als we nu al bij KPN/Telfort horen dan kan ik alleen maar zeggen dat het nu bagger is, ook uit onwetendheid kan ik niet zeggen of we ooit uit het GHM deel gehaald worden en worden ondergebracht bij de echte KPN diensten of dat de XMS klanten alleen in naam bij KPN/Telfort komen,maar de diensten via GHM geleverd blijven,dan zal je dus altijd een verschil blijven houden.
Dit is plaatselijk, de tv headends hier zijn nog in elkaar geknutseld door Hertzinger.De analoge TV vind ik via ITNS overigens absoluut niet brak. Deze is hier stukken beter dan analoge TV van UPC (dan heb ik het dus over Almere).
Dat is letterlijk een plankje met wat consumenten satelliet ontvangers,een paar losse dvd spelers voor de nooit van de grond gekomen info kanalen en wat dvb-t spul aan elkaar geknoopt.
Hele slechte signaal ruisverhouding,wollig beeld,totaal geen dynamiek.
Maar wat krijgen ze dan, echte Telfort diensten of de haperende GHM streams, XMS oude stijl ?De (ooit enthousiaste) XMS klanten van het eerste uur lopen misschien boos weg en deels terug naar de kabel, maar dit maakt voor mensen die nu nog een nieuwe klant moeten worden niets meer uit.
Die kijken op de site van Telfort glasvezel (of KPN als ze geen behoefte hebben aan de analoge of dvb-c diensten) en zien dan gewoon een best mooi aanbod voor een best leuke prijs.
Gewoon benieuwd want ik weet het niet,omdat we nog steeds dom gehouden worden,de overgang naar Telfort hebben we uit de media,wat het gaat inhouden voor bestaande XMS klanten blijft tot op heden onduidelijk.
Tot en met bij de klant binnen ?? want hoe het in de pops is maakt imho weinig uit als je daar thuis niet van genieten kan.Ook de beperking op 100/100 gaat misschien op voor oude Portaal gebieden zoals Leiden (waar naar ik heb begrepen ook bijna geen ruimte is voor meer apparatuur / andere operators in de PoP's) maar in alle nieuwe gebieden wordt reeds alles in gigabit uitgevoerd.
Tot nu toe is de info hier dat elk packetfront/genexis een 100 mbits apparaat is zodat je niet kan genieten van de volle snelheid.
Hier op het forum heb ik nog nooit iemand ontmoet die echt meer snelheid had dan 100 mbits.
En packetfronts die vervangen worden voor een Genexis blijven ook 100 mbits.
Overal waar men nu nog recent een 100 mbits device heeft opgehangen,kan er op rekenen dat met de huidige afschrijving men minimaal nog 5 jaar een 100 mbits kast blijft houden.
Dan kan men wel roepen dat 50/50 meer dan voldoende is,maar daar gaat het niet om,waar het om gaat is dat in de meeste gevallen die keiharde glasvezel snelheid door de packetfront/genexis is begrensd tot 100 megabits.
Mogelijk genoeg voor Jan met de Pet,maar de echte die hard wil meer,de vezel biedt die potentie,maar de hardware begrenst het.
Een door de hardware thuis,of in de pop,toch geknepen vezel.
Wat er 'ooit' gebeurt weet niemand, behalve misschien die enkeleingNick39 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:37:
[...]
Aan de ene kant waar, aan de andere kant weet je nu niet waar je als xms klant bij hoort, KPN of Telfort.
Als we nu al bij KPN/Telfort horen dan kan ik alleen maar zeggen dat het nu bagger is, ook uit onwetendheid kan ik niet zeggen of we ooit uit het GHM deel gehaald worden en worden ondergebracht bij de echte KPN diensten of dat de XMS klanten alleen in naam bij KPN/Telfort komen,maar de diensten via GHM geleverd blijven,dan zal je dus altijd een verschil blijven houden.
Strikt genomen hoor je als bestaande klant gewoon nog steeds bij XMS (net als dat ik nog steeds bij Lijbrandt hoor). Je krijgt als het goed is bij communicatie nog XMS/Lijbrandt briefpapier, de tegenrekening en tenaamstelling van de afschrijvingen is bij mij nog steeds Lijbrandt. Wanneer dat over gaat naar Telfort, geen idee.
Nieuwe inschrijvingen krijgen wel Telfort. Maar op de achtergrond, qua infra, streams, etc. is alles gewoon 100% hetzelfde (behalve misschien de kleurstelling in de menu's van de Amino en functionele opties zoals mailboxen, newsserver, etc.). Alles, of je nou XMS, Telfort of Lijbrandt of Vodafone hebt is gewoon KPN ITNS (voorheen Glashart Media en ISPFabriek). Denan heeft dit in het Lijbrandt topic al meerdere malen uitgelegd.
Tsja, dat is dus vrij knudde. In het begin heb ik ook veel slechte dingen gelezen over Hertzinger in de eerste "Ons Brabant Net" gebieden. Gelukkig is het in de meeste gebieden prima (ik ken headend Flevoland, Gelderland en Overijssel).Dit is plaatselijk, de tv headends hier zijn nog in elkaar geknutseld door Hertzinger.
Dat is letterlijk een plankje met wat consumenten satelliet ontvangers,een paar losse dvd spelers voor de nooit van de grond gekomen info kanalen en wat dvb-t spul aan elkaar geknoopt.
Hele slechte signaal ruisverhouding,wollig beeld,totaal geen dynamiek.
Er bestaat niet zoiets als "echte Telfort diensten". Ook weer uit het Lijbrandt topic: Telfort biedt qua streams en internet gewoon aan wat GHM en ISPFabriek aanbieden/aanboden (wat nu ITNS heet) -in een bepaald gebied-!. Dus is het vrij veilig om te zeggen dat als in jouw Portaal gebied bij XMS de GHM streams haperen en het analoge beeld klote is, dit bij Telfort ook zo zal blijven.Maar wat krijgen ze dan, echte Telfort diensten of de haperende GHM streams, XMS oude stijl ?
Gewoon benieuwd want ik weet het niet,omdat we nog steeds dom gehouden worden,de overgang naar Telfort hebben we uit de media,wat het gaat inhouden voor bestaande XMS klanten blijft tot op heden onduidelijk.
Ik ken en weet inmiddels een aantal mensen met een Telfort aansluiting. En die krijgen qua streams, CATV en dergelijke gewoon precies hetzelfde binnen als wat ik bij Lijbrandt binnen krijg (dan heb ik het over KPN gebieden). Wat wel een verschil is overigens, is dat ze veel professionelere (en completere) documentatie hebben gekregen over het aansluiten, de verschillende fiber NT's die er kunnen zijn (zelfs nog packet fronts), etc. Dit heb ik bij Lijbrandt of XMS eigenlijk nooit zo gezien.
http://www.telfort.nl/web...c08cb0da413&contentid=772
Hieraan zie je dus eigenlijk ook al dat wat je bij Telfort krijgt zeer afhankelijk is van de plaats waar je woont, netals bij XMS, Lijbrandt, etc.
Ter illustratie: In het oosten van het land zijn er op dit moment grote problemen op de KPN core infra (waar ook de KPN streams overheen komen). Zowel KPN/XS4ALL/Tweak Groen klanten (ook op ADSL) als de WMP+ klanten (Lijbrandt, Telfort, Concepts, Solcon, Vodafone, etc.) hebben last van flinke haperingen in de streams.
Ook is daar zowel bij KPN Retail klanten (of via WMP) als bij de ITNS Klanten (via WMP+) de internetsnelheid vaak te laag.
Ook tot in huis binnen ja. In het XS4ALL topic zijn bijvoorbeeld gebruikers die in een gebied met gigabit apparatuur wonen (Lelystad) en waar gewoon 2 TV's HD kunnen ontvangen zonder dat dat van de 100 mbit snelheid af gaat. Ook kan je in nieuwe gebieden, voor zo ver ik heb kunnen na gaan, gewoon KPN of Vodafone 500 mbps bestellen.Tot en met bij de klant binnen ?? want hoe het in de pops is maakt imho weinig uit als je daar thuis niet van genieten kan.
Tot nu toe is de info hier dat elk packetfront/genexis een 100 mbits apparaat is zodat je niet kan genieten van de volle snelheid.
Hier op het forum heb ik nog nooit iemand ontmoet die echt meer snelheid had dan 100 mbits.
Overal waar men nu nog recent een 100 mbits device heeft opgehangen,kan er op rekenen dat met de huidige afschrijving men minimaal nog 5 jaar een 100 mbits kast blijft houden.
Dan kan men wel roepen dat 50/50 meer dan voldoende is,maar daar gaat het niet om,waar het om gaat is dat in de meeste gevallen die keiharde glasvezel snelheid door de packetfront/genexis is begrensd tot 100 megabits.
Mogelijk genoeg voor Jan met de Pet,maar de echte die hard wil meer,de vezel biedt die potentie,maar de hardware begrenst het.
Nogmaals, daar hebben 'we' in bestaande gebieden (voorlopig) niks aan en in Portaal gebieden is het dus nog eens extra k* omdat daar al helemaal niet gebouwd is met de toekomst voor ogen. Maar in Niet-Portaal gebieden is het gewoon vrij overzichtelijk.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dank,feitelijk is het voor het XMS netwerk dus alleen een verandering in naam,maar blijft men de huidige diensten houden,met de gekoppelde problemen.eymey schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:21:
[...]
Nogmaals, daar hebben 'we' in bestaande gebieden (voorlopig) niks aan en in Portaal gebieden is het dus nog eens extra k* omdat daar al helemaal niet gebouwd is met de toekomst voor ogen.
Wat het netwerk betreft: Even een klein stukje geschiedenis over het ontstaan van XMS en het netwerk:
Portaal was vroeger,een der rijkste woningbouwverenigingen maar zonder winstoogmerk.
Er kwam een wettelijke bepaling dat verenigingen die een dusdanig positief saldo hadden,(en dit hadden verdiend om plat te zeggen,over de rug van haar huurders) dit geld aan haar huurders moest terugbetalen.
Dus moest een bepaalde som geld,terug gegeven worden aan de huurders.
Veel andere verenigingen deden dit door de huurders dagjes uit te bieden,gratis plantenbakken,wijkfeestjes of een speeltuintje enzovoort,maar Portaal bezat meer.
Wat deed het slimme Portaal, in plaats van dat men dus alle huurders een bepaalde som geld terug gaf,legde men het glasvezelnetwerk aan,en konden de huurders goedkoop genieten van alle services.
Op die manier kreeg men dus als huurder geen eenmalig bedrag terug,maar kon men tot in lengte van dagen genieten van de goedkope vezel.
Feitelijk is het hele net,eigendom van de huurders,zonder dat men ooit eigendomsrechten kreeg,men kreeg alleen het gebruiksrecht.
Portaal hield op deze manier feitelijk het geld toch in de knip,want bij een verkoop van het net zou men altijd (een deel van) de waarde houden,wat niet gebeurt als je het zo als eenmalig kado weggeeft,dan ben je dat kwijt.
Dat hele spul is nu opgedoekt en omdat Portaal nu een negatieve betalingsbalans heeft mag men het netwerk verkopen.
Idem voor Dudok wonen.
XMS en het netwerk,is dus min of meer ontstaan vanuit het overtollige geld dat ter beschikking had moeten komen aan de huurders.
Ik had zoiets begrepen ja omtrent het hele Portaal gebeuren. Tsja, het is een keuze die ze hebben gemaakt (de 1 zal er blij mee geweest zijn de ander niet).
Inderdaad. Voorlopig verandert het alleen in naam en in details zoals wel of geen newsserver, mailboxen, etc. Qua streams en het netwerk blijft het gewoon hetzelfde.
Tot KPN in de toekomst anders beslist natuurlijk
Inderdaad. Voorlopig verandert het alleen in naam en in details zoals wel of geen newsserver, mailboxen, etc. Qua streams en het netwerk blijft het gewoon hetzelfde.
Tot KPN in de toekomst anders beslist natuurlijk
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
XMS had een aantal zeer gedreven medewerkers die het service gehalte door hun eigen inzet sterk verhoogden en hier op persoonlijke titel aanwezig waren,helaas is het merendeel van een koude kermis thuisgekomen en ontslagen,of door het management zo op hun huid gezeten dat men zelf ontslag genomen heeft.White_Collar schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:33:
XMS had in mijn periode best wel een goede service in mijn ogen
Vanwege jouw aandeel in het geheel kun je trots zijn,maar het gaat te ver om te zeggen dat XMS een goede service had,als jij en Denan er niet geweest waren was ik al veel eerder weg gegaan.
Die eer kan je geheel en al in je eigen zak steken,xms had daar niets mee te maken.
Verwijderd
Dat telio id, daar ga je niet achter komen.dunklefaser schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 19:11:
[...]
Wie weet trouwens hoe je achter de 8-digit telio-id komt?
Tussen mijn voip-aanbieder en telio.no bestaat namelijk een overeenkomst zodat
via 000555<telioid> zonder extra kosten gebeld kan worden.
Moet je achter die 000555 niet gewoon het telefoonnummer zelf invullen? (Met 31 ervoor & zonder voorloop-0)
Ligt het internet er uit bij XMS? (digitale TV doet het wel !)
Paar uur geleden nog goed. Nu geen verbindingen..
3905
Paar uur geleden nog goed. Nu geen verbindingen..
3905
Ik weet niet wat jij verstaat onder goedkoop, maar ik betaalde vanaf 2005 50 euro per maand voor triple play van XMS in een Portaal woning. En moest 89 euro bij betalen voor Amino 110 om IPTV te kunnen kijken.Nick39 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:28:
Wat deed het slimme Portaal, in plaats van dat men dus alle huurders een bepaalde som geld terug gaf,legde men het glasvezelnetwerk aan,en konden de huurders goedkoop genieten van alle services.
Op die manier kreeg men dus als huurder geen eenmalig bedrag terug,maar kon men tot in lengte van dagen genieten van de goedkope vezel.
Nick: Sinds een jaar wordt elke nieuwe PoP door KPN uitgerust met Gbit Dslams. Reggefiber plaatst universele FTU's die verder niets te maken hebben met snelheid natuurlijk. KPN en XS4all leveren standaard een gigabit NT (of MC zoals ze het daar noemen) en KPN ITNS levert de Genexis Hybrid Titanium Gbit.Nick39 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 11:37:
[...]
Tot en met bij de klant binnen ?? want hoe het in de pops is maakt imho weinig uit als je daar thuis niet van genieten kan.
EHtweak roept vaak dat hij meer heeft en dat klopt ook. Ook al kijkt hij op drie TV's HD zenders, dan nog heeft hij een downloadsnelheid van rond de 96/97 mbit.
En ik weet 100% zeker dat zijn PoP is uitgerust met Gbit Dslams.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Kan aan mij liggen maar het netwerk is toch al lang eigendom van Reggefiber geworden?Nick39 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:28:
[...]
Dank,feitelijk is het voor het XMS netwerk dus alleen een verandering in naam,maar blijft men de huidige diensten houden,met de gekoppelde problemen.
Wat het netwerk betreft: Even een klein stukje geschiedenis over het ontstaan van XMS en het netwerk:
Portaal was vroeger,een der rijkste woningbouwverenigingen maar zonder winstoogmerk.
Er kwam een wettelijke bepaling dat verenigingen die een dusdanig positief saldo hadden,(en dit hadden verdiend om plat te zeggen,over de rug van haar huurders) dit geld aan haar huurders moest terugbetalen.
Dus moest een bepaalde som geld,terug gegeven worden aan de huurders.
Veel andere verenigingen deden dit door de huurders dagjes uit te bieden,gratis plantenbakken,wijkfeestjes of een speeltuintje enzovoort,maar Portaal bezat meer.
Feitelijk is het hele net,eigendom van de huurders,zonder dat men ooit eigendomsrechten kreeg,men kreeg alleen het gebruiksrecht.
Portaal hield op deze manier feitelijk het geld toch in de knip,want bij een verkoop van het net zou men altijd (een deel van) de waarde houden,wat niet gebeurt als je het zo als eenmalig kado weggeeft,dan ben je dat kwijt.
Dat hele spul is nu opgedoekt en omdat Portaal nu een negatieve betalingsbalans heeft mag men het netwerk verkopen.
Idem voor Dudok wonen.
XMS en het netwerk,is dus min of meer ontstaan vanuit het overtollige geld dat ter beschikking had moeten komen aan de huurders.
Verwijderd
Alleen jammer, dat er niet geïnvesteerd wordt in het upgraden van bestaande netwerken waarvan de apparatuur in feite al (lang) afgeschreven is.Barre73 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:42:
[...]
Nick: Sinds een jaar wordt elke nieuwe PoP door KPN uitgerust met Gbit Dslams. Reggefiber plaatst universele FTU's die verder niets te maken hebben met snelheid natuurlijk. KPN en XS4all leveren standaard een gigabit NT (of MC zoals ze het daar noemen) en KPN ITNS levert de Genexis Hybrid Titanium Gbit.
[...]
In Veenendaal West zitten we, na een jaar of 5, ook met zo'n "toekomst"-netwerk waar niet meer dan 100Mb minus de verbruikte bandbreedte voor IPTV uit te halen valt. Toen ik dit huis bijna 3 jaar geleden kocht, lag dat glasvezel er al lang. De apparatuur is dus gewoon al afgeschreven, zowel in de PoP als bij mij in de meterkast.
Ongeveer 5 jaar geleden riepen ze hier om het hardst, dat glasvezel de toekomst was met ongelimiteerde snelheid. Het was allemaal zoveel beter als die "ouderwetse" kabel, dus iedereen moest snel "de toekomst in huis halen". Nu hoor je ze niet meer. Ze zijn alweer in razend tempo ingehaald door die ouderwetse kabel.
Ik wacht het nog even af zolang mijn abonnement bij Ziggo loopt (nog bijna een jaar), maar als er geen verbetering in zicht is, dan gaat de Genexis bij mij van de muur af. Als ze dan toch niet met de tijd meegaan, dan hoeft dat ding van mij geen ruimte in mijn meterkast in te nemen. Dan trek ik de vezel wel terug de kruipruimte in en tape ik hem in een plastic zakje, net zoals ik met mijn ISRA-punt gedaan heb. Wat ze nu bieden is gewoon de meerprijs t.o.v. Ziggo niet waard.
Investering is glas gebeurt niet, echter kabelboer ziggo doet dat wel, resultaat.
Glas is NIET meer iets waar je trots op bent, die tijd is echt voorbij.
En als ze er niet snel wat mee doen, gaan ook bestaande klanten overstappen op ziggo e.d. ISP`s
Als ziggo nou eens met wat meer upload kwam, dan is glas voor mij niet eens meer interessant.
En als ze er niet snel wat mee doen, gaan ook bestaande klanten overstappen op ziggo e.d. ISP`s
Als ziggo nou eens met wat meer upload kwam, dan is glas voor mij niet eens meer interessant.
Wanneer het exact verkocht is wil Portaal liever niet vertellen,omdat als er op dat moment een positief saldo was,ook het geld van de verkoop weer ten goede van de huurders moet komen.Barre73 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:53:
[...]
Kan aan mij liggen maar het netwerk is toch al lang eigendom van Reggefiber geworden?
Vandaar dat men erg geheimzinnig doet over de exacte overname, men heeft nog steeds het standpunt dat Reggefiber het beheer doet maar of het echt verkocht is en hoeveel daarvoor betaald is en welk deel in de Portaal kas terecht is gekomen daar doet Portaal nogal geheimzinnig over, dus als je daar meer over kan vertellen,dan wil ik,en met mij nog wel wat anderen,dat graag horen.
Een van de voorwaarden was dat Portaal voor haar huurders een extra korting zou bedingen bij verkoop zodat de abonnementsprijzen wat omlaag zouden gaan,maar dat is nooit gebeurd.
Goedkoop als in, overal duurder, de contracten van Portaal mensen zijn lager,oftewel Portaalmensen betalen minder abbo dan de huidige abonnees, en niemand dwong je er toe dus op het moment dat je er mee begon zag je de meerwaarde er wel van in anders nam je wel een goedkoper abbo elders.chocka schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:22:
[...]
Ik weet niet wat jij verstaat onder goedkoop, maar ik betaalde vanaf 2005 50 euro per maand voor triple play van XMS in een Portaal woning. En moest 89 euro bij betalen voor Amino 110 om IPTV te kunnen kijken.
In de portaaltijd waren de aansluitkosten 150 euro,ook die hoefde je niet te betalen.
Je kan achteraf wat moeilijk mopperen dat het zo duur is,je hebt het zelf genomen en op dat moment vond je het zeker de prijs waard,en nog,want je zit volgens mij nog steeds bij XMS.
Tsja, op dit moment lijkt Ziggo al moeite hebben om meer HD zenders aan te bieden (bv. BBC HD), als ik TotaalTV.nl reacties moet geloven. Dus meer upload..... don't think so. Of ze moeten fiber tot in het straatkastje gaan aanleggen en dan iedere huisaansluiting op een dedicated CMTS aansluitenboekee schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:57:
Investering is glas gebeurt niet, echter kabelboer ziggo doet dat wel, resultaat.
Ik ben, ondanks de mindere TV-kwaliteit (die zeker voor de eerste 10 zenders trouwens qua beeldkwaliteit echt niet onder doet voor dat van Ziggo of UPC) nog steeds blij met glas en ben nog steeds van mening dat dit overal beschikbaar zou moeten komen.
Bedenk ook nog eens hoe het er met 'de kabel' voor stond voor de concurrentie door glas om de hoek kwam kijken? Zonder glas had een gemiddeld kabel abbo qua snelheid echt marginaal boven de gemiddelde gehaalde snelheid van VDSL gezeten.
Lijkt me (wat ik hierboven las) trouwens ook vrij onverstandig om infra die in je meterkast hangt zomaar "eraf te knippen" en de kruipruimte in te gooien. Had de vorige eigenaar ook met de UPC-kabel gedaan in mijn huis (wel meer mensen in Almere overigens, want op een gegeven moment hadden ongeveer even veel kaaskoppen als allochtonen een wok aan hun gevel hangen). Maar alsof een Genexis, Infra of kabel AOP zo onnodig veel ruimte inneemt in een meterkast... Lijkt me ook wel ironie ten top, zeker omdat het bij glas nogal wat kost om het weer aangesloten te krijgen, als je straks je huis wil/moet verkopen en iemand die wel graag glas wil heeft keus uit 2 gelijkwaardige woningen en vervolgens op de details gaat letten.....
Op dit moment zijn UPC en Ziggo meer dan vroeger bezig met innovatie en richt KPN zich vooral op assimilatie. Op papier rent glas rondjes om de kabel, maar in de praktijk zijn de meeste mensen nu beter af met de kabel vanwege hogere downloadsnelheden en betere TV. Een hogere uploadsnelheid boeit bijna niemand.eymey schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:07:
[...]
Ik ben, ondanks de mindere TV-kwaliteit (die zeker voor de eerste 10 zenders trouwens qua beeldkwaliteit echt niet onder doet voor dat van Ziggo of UPC) nog steeds blij met glas en ben nog steeds van mening dat dit overal beschikbaar zou moeten komen.
Als ik kijk naar de mooie free-to-air HD-streams die ik gratis via de sat ontvang en deze vergelijk met het magere en gestripte aanbod van KPN, dan word ik er niet echt vrolijk van. 10 basiszenders met een acceptable beeldkwaliteit is echt veel te weinig om een deuk te slaan. En noem mij maar een pessimist, maar een overname van KPN door Slim lijkt mij gezien de reputatie en doelstellingen van de man niet bepaald een gunstig vooruitzicht. De kans dat we straks met een peperduur glasvezel netwerk zitten en het merendeel van de klanten bij de kabelaars is levensgroot. En ook zonder Slim zet KPN nog steeds behoorlijk in op DSL. Dus ik verwacht wederom weinig verbetering van de kwaliteit. Hopenlijk gaat vodafone snel iets zelf ondernemen op het gebied van TV, maar anders ga ik ook voor TV terug naar de sat of kabel. En misschien voor internet ook wel zodra ik 200/20Mbit kan krijgen, want met 20Mbit upload kan ik ook prima leven.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Volgens mij is het toch anders....Nick39 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 12:28:
[...]
Dick Wessels http://managementscope.nl/manager/dik-wessels (Reggeborch) wilde Nederland aan de glasvezel helpen.
Omdat Portaal geld moest investeren hebben ze in elkaar een partner gevonden.
Een glasvezelnetwerk aanleggen is een maar er moesten ook diensten geleverd worden en daarom is XMS opgericht door Reggeborch/Reggefiber zelf en niet door Portaal.
Portaal is mede investeerder niets meer en niets minder.
En het kan nog veel erger... tenminste bij Tele2.Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
[...]
Volgens mij is het redelijk gebruikelijk om het teveel gefactureerde op de volgende factuur te crediteren. In 2010 heeft XMS bij mij ook ten onrechte 350 euro aansluitkosten in rekening gebracht. De maand daarna kreeg ik gewoon netjes 350 euro min de hoogte van de tweede factuur teruggestort.
De telefoon van mijn dochter was gestolen en na aangifte meteen de telefoon geblokkeerd. Maar midden in de nacht krijg je een bandje waar je je gegevens kunt inspreken welke regelmatig afgeluisterd wordt...
Zondagmorgen rond half 2 s nachts bandje ingesproken en maandag om 9 uur voor de zekerheid na gebeld, het nummer was nog niet geblokkeerd! en werd meteen gedaan. Wel kon men mij vertellen dat er zondag middag/avond voor € 430.00 mee gebeld was.
Gelukkig had ik alles mobiel gebeld en kon ik aan mijn logbestanden aantonen dat ik de bewuste nacht gebeld had. Je denkt alles goed geregeld maar nee dus.
De volgende maandfactuur was € 430.00 hoger dan normaal en dit moest ik betalen maar vervolgens zou dit in de volgende maanden verrekend worden met de komende facturen.
Met andere woorden ik zou anderhalf jaar abonnement vooruit moeten betalen, niet dus als het aan mij ligt. Men zou zoeken naar een oplossing... en die kwam als de rekening geïncasseerd werd moest ik deze maar stoneren en dan vervolgens het juiste bedrag overmaken. Dit heb ik dus maar gedaan en nu maar afwachten dat mijn dochter niet wordt afgesloten vanwege een openstaande factuur.
On a related side note. Weet iemand of de PoP van G-3 Nijmegen Gbit is uitgevoerd?Barre73 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 16:42:
Nick: Sinds een jaar wordt elke nieuwe PoP door KPN uitgerust met Gbit Dslams. Reggefiber plaatst universele FTU's die verder niets te maken hebben met snelheid natuurlijk. KPN en XS4all leveren standaard een gigabit NT (of MC zoals ze het daar noemen) en KPN ITNS levert de Genexis Hybrid Titanium Gbit.
Verwijderd
Zolang je maar niet gaat knippen en een beetje voorzichtig bent met de kabel, is er niets aan de hand. Mocht je later weer glasvezel willen, dan hang je de Genexis gewoon weer terug. Toen ik een paar jaar glasvezel had, lag mijn Ziggo AOP ook gewoon netjes in de kruipruimte. Ik had geen zin om een extra gat in de vloer van de meterkast te maken voor mijn UTP, terwijl de kabel van Ziggo een gat in beslag nam.eymey schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 23:07:
[...]
Lijkt me (wat ik hierboven las) trouwens ook vrij onverstandig om infra die in je meterkast hangt zomaar "eraf te knippen" en de kruipruimte in te gooien. Had de vorige eigenaar ook met de UPC-kabel gedaan in mijn huis (wel meer mensen in Almere overigens, want op een gegeven moment hadden ongeveer even veel kaaskoppen als allochtonen een wok aan hun gevel hangen). Maar alsof een Genexis, Infra of kabel AOP zo onnodig veel ruimte inneemt in een meterkast... Lijkt me ook wel ironie ten top, zeker omdat het bij glas nogal wat kost om het weer aangesloten te krijgen, als je straks je huis wil/moet verkopen en iemand die wel graag glas wil heeft keus uit 2 gelijkwaardige woningen en vervolgens op de details gaat letten.....
Bij de aanleg van het glas hadden ze daar blijkbaar ook geen zin in, want die kabel zit bij de binnenkomende gasleiding. Mocht ik per ongeluk toch de connector slopen, dan ken ik wel iemand die er tegen een kleine vergoeding een nieuwe op kan zetten.
Maar met de mate van ontwikkeling van de glasvezel hier in de wijk in de afgelopen jaren in mijn achterhoofd, betwijfel ik of er in de toekomst veel glasvezelklanten bij gaan komen. Ziggo is de wijk langzaam aan het herroveren.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2013 07:32 ]
Maar heb je dan een groot genoeg gat in de vloer van je meterkast staan om een glaskabel inclusief Genexis de grond in te laten zakken?
. Hier kostte het, na alle UTP en dergelijke die ik via de kruipruimte naar de woonkamer had gelegd, al vrij veel moeite om alleen de groene UPC kabel weer de meterkast in te krijgen.
Nou kan ik aan die kabel gelukkig makkelijk weer een AOP zetten mocht ik ooit UPC willen maar ik had toch liever gehad dat alle aansluitingen voor infra gewoon in nette staat en in tact waren, ok de aansluitingen die ik niet gebruik.
En wat ontwikkeling betreft: Tsja, het is gewoon hopen op Vodafone en consorten. Maar nogmaals, ik zelf ben met het huidige wat ik heb bij Lijbrandt absoluut niet ontevreden.
Nou kan ik aan die kabel gelukkig makkelijk weer een AOP zetten mocht ik ooit UPC willen maar ik had toch liever gehad dat alle aansluitingen voor infra gewoon in nette staat en in tact waren, ok de aansluitingen die ik niet gebruik.
En wat ontwikkeling betreft: Tsja, het is gewoon hopen op Vodafone en consorten. Maar nogmaals, ik zelf ben met het huidige wat ik heb bij Lijbrandt absoluut niet ontevreden.
Ik heb Interactieve televisie (IPTV) van XMS. Ik heb heel lang 1 televisie aangesloten gehad met een switch (TP-Link TL-SG1005D gigabit switch) er tussen. Dit om de switch te testen. Dit heeft maanden zonder problemen gewerkt. Daarna heb ik er een tweede televisie aangesloten. Eentje zit met een Amino a140 aangesloten en de ander met een Amino a130.
Nu heb ik als beide tv's tegelijk aan staan dat het beeld heel af en toe hapert op beide tv's. Ik heb dit al gemeld bij de helpdesk. Maar die kwamen niet verder dan software update en even de stroom er afhalen van modem en de Amino kastjes. Dit heeft niet geholpen. Voordat ik er hier nu verder mee ga ben ik benieuwd of er anderen zijn die gelijkertijd meerdere tv's (via IPTV) aan hebben staan en dit probleem niet ervaren?
Nu heb ik als beide tv's tegelijk aan staan dat het beeld heel af en toe hapert op beide tv's. Ik heb dit al gemeld bij de helpdesk. Maar die kwamen niet verder dan software update en even de stroom er afhalen van modem en de Amino kastjes. Dit heeft niet geholpen. Voordat ik er hier nu verder mee ga ben ik benieuwd of er anderen zijn die gelijkertijd meerdere tv's (via IPTV) aan hebben staan en dit probleem niet ervaren?
Ik heb dit al sinds begin juni zonder switch er tussen, dus gewoon met 1 Amino ontvanger. Hier hebben ze tot op heden nog geen oplossing voor weten te vinden. Schijnt dat de netwerkleverancier hier naar aan het 'kijken' is.jwsmit82 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:49:
[ Voor 18% gewijzigd door DARKviper123 op 12-08-2013 09:06 ]
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
@jwsmit82
IP TV haperingen ook bij mij sinds een maand of twee op de Amino 532.
Het is ook op diverse zenders, niet gebonden aan 1 specifieke zender.
Geluid loopt door maar het beeld blijft even hangen.
Yep, hier ook. Supervervelend! De ene dag is het overigens erger dan de andere.bluesparkle schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:30:
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Hier ook, maar dan met zo'n amino zonder recorder (m140?). Vooral bij Discovery geluid loopt naadloos door, maar beeld wordt af en toe even een seconde zwart.Dr.Nono schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:33:
[...]
Yep, hier ook. Supervervelend! De ene dag is het overigens erger dan de andere.
Overigens direct op het modem aangesloten zonder switch er tussen.
[ Voor 8% gewijzigd door Devil op 12-08-2013 11:21 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Klinkt erg bekend, alleen ik heb het alleen (gemerkt tenminste) bij de BBC2:
Nakebod in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Zitten jullie toevallig in omgeving Achterhoek?.....
Nee, Amersfoort.eymey schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:39:
Zitten jullie toevallig in omgeving Achterhoek?.....
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Bedankt voor de reacties. Het is bij mij niet aan een specifieke zender gebonden. Ik zit ook in de omgeving van Amersfoort.
Ik ga het wel weer melden bij de XMS helpdesk.
Ik ga het wel weer melden bij de XMS helpdesk.
OK, en Amersfoort is (als ik het goed heb) ook nog WMP+ Blauw (WGDO). Dan heeft dat iig niets te maken met de grote KPN core storing in de achterhoek.
Als je een postcode weet die op die PoP zit dan kan je het zelf zien door een PC check bij KPN of Vodafone uit te voeren. Is 500 Mbit beschikbaar, dan is het antwoord op je vraag "ja"EricJH schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 01:33:
[...]
On a related side note. Weet iemand of de PoP van G-3 Nijmegen Gbit is uitgevoerd?
KPN moet glasvezelnet voor bedrijven (FTTO) verplicht openstellen voor concurrenten
http://webwereld.nl/overh...stellen-voor-concurrenten
http://webwereld.nl/overh...stellen-voor-concurrenten
GerkeP
Net gebeld door XMS (nadat ik ze een e-mail gestuurd had) dat ik eerst alles moest gaan testen met andere bekabeling en maar één Animo ontvanger. Daarnaast moest ik de tijdstippen van de hapering gaan bijhouden. Volgens XMS lag het negen van de tien keer niet aan XMS maar aan de bekabeling en dergelijke...
Bull... ik heb bijvoorbeeld maar 1 Animo (540) en mijn bekabeling is niks mis mee. Laatst nog helemaal nagelopen en doorgemeten. In eerste instantie dacht ik dat het lag aan het feit dat ik misschien onderwel aan het downloaden was, maar ook dat bleek geen verschil te maken. Qua tijdstippen is het lastig testen aan mijn kant, aangezien ik alleen 's avonds tv kijk. Overdag ben ik er nou eenmaal niet.jwsmit82 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 15:12:
Net gebeld door XMS (nadat ik ze een e-mail gestuurd had) dat ik eerst alles moest gaan testen met andere bekabeling en maar één Animo ontvanger. Daarnaast moest ik de tijdstippen van de hapering gaan bijhouden. Volgens XMS lag het negen van de tien keer niet aan XMS maar aan de bekabeling en dergelijke...
Lekker weer om de schuld bij de klant te leggen terwijl dus blijkt dat meerdere mensen er last van hebben...
Zo'n reactie kreeg ik inderdaad ook van de helpdesk, ben niet van plan het bij te gaan houden gezien de vele meldingen in dit topic de laatste tijd...
Dit treed m.i. pas op sinds de zenderwijzigingen dus waarom het aan mijn eigen install (rechtstreekse kabel) zou liggen konden ze me niet uitleggen.
Amino en GX zijn inmiddels al een nachtje stroomloos geweest, helaas zonder resultaat.
De rest van de familie (degenen die nog niet over zijn naar ziggo
) herkennen dit probleem inderdaad maar ergeren zich er minder aan.
Kijk zelf erg veel discovery/NG en erger me er inmiddels blauw (
) aan
Volgens mij zijn dat ook de zenders waarbij het het vaakst optreed.
Dit treed m.i. pas op sinds de zenderwijzigingen dus waarom het aan mijn eigen install (rechtstreekse kabel) zou liggen konden ze me niet uitleggen.
Amino en GX zijn inmiddels al een nachtje stroomloos geweest, helaas zonder resultaat.
De rest van de familie (degenen die nog niet over zijn naar ziggo
Kijk zelf erg veel discovery/NG en erger me er inmiddels blauw (
Volgens mij zijn dat ook de zenders waarbij het het vaakst optreed.
[ Voor 20% gewijzigd door arjants op 12-08-2013 15:31 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Verwijderd
Hicks op BBC zou sinds vorige week vrijdagochtend rond 4u moeten zijn opgelost, dat was een probleem in het aanvoerpad naar ons.Nakebod schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:25:
Klinkt erg bekend, alleen ik heb het alleen (gemerkt tenminste) bij de BBC2:
Zal het volgend jaar/seizoen TopGear eens in de gaten houden 
Maar mooi dat dit probleempje opgelost is.
Maar mooi dat dit probleempje opgelost is.
Verwijderd
Hoi,
Ik heb beneden een 540 met een switch, en boven een 130.
Bij het overschakelen tussen kanalen via de 540, duurt het soms 5, 6 seconden voor dat de zender beeld en geluid geeft.
Dit zapt niet lekker. De 540 is al een keer door XMS omgeruild, maar helpt niet.
Heb alles al geprobeerd. Direct op de Genexis, alleen de 540, geen switch. Ook gebeurt het wel eens op de 130.
Iemand een idee ?
Bij het overschakelen tussen kanalen via de 540, duurt het soms 5, 6 seconden voor dat de zender beeld en geluid geeft.
Dit zapt niet lekker. De 540 is al een keer door XMS omgeruild, maar helpt niet.
Heb alles al geprobeerd. Direct op de Genexis, alleen de 540, geen switch. Ook gebeurt het wel eens op de 130.
Iemand een idee ?
Dit is niet de telio-id en werkt daarom niet. Helaas, pindakaas!Verwijderd schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:16:
[...]
Dat telio id, daar ga je niet achter komen.
Moet je achter die 000555 niet gewoon het telefoonnummer zelf invullen? (Met 31 ervoor & zonder voorloop-0)
Dus nog een keer de vraag aan het forum: Hoe kom je achter de telio-id?
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Dus rechtstreeks heb je het probleem ook ?Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 16:46:
Hoi,
Iemand een idee ?
Oh, zeer herkenbaar en net achter de rug. Na overstap op ftth glasvezel ook eens digitale televisie genomen, met het doel een 110 zenders op 2 (oude) tv's. Het glasvezelkastje levert maar 100 mbit/sec voor internet. Het lijkt mij dat hij ook maximaal 100 mbit/sec voor tv levert. Toch toekomstgericht 250 mhz s/ftp cat6 kabels gekocht. Want toen ik meer dan 10 jaar geleden coax kreeg begon ik met cat5 kabel, maar dat is met de 2013 mogelijkheden weer zielig. Dus maar gelijk vooruit gedacht. En een gigabit switch Linksys SE2500 (4 uitgangspoorten) erbij. De eerste kabels, 5m glasvezelkastje <> switch en 1m switch <> amino m540, waren zo aangelegd. Beeld + geluid op 1e tv ijzersterk.jwsmit82 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:49:
Ik heb Interactieve televisie (IPTV) van XMS. Ik heb heel lang 1 televisie aangesloten gehad met een switch (TP-Link TL-SG1005D gigabit switch) er tussen. Dit om de switch te testen. Dit heeft maanden zonder problemen gewerkt. Daarna heb ik er een tweede televisie aangesloten. Eentje zit met een Amino a140 aangesloten en de ander met een Amino a130.
Maar de tweede kabel, 50m (cat6 is zelfs tot 55m goed voor 10gigabit/sec), richting de 2e Amino M540, was niet zo aangelegd. Spijkersclips in beton hameren, met soms op de kabel slaan, niet leuk. Uiteindelijk aangesloten. Aangesloten blijken zowel geluid als beeld waren zwaar stotterend, gewoon niet bruikbaar. En er zat seconden vertraging op beeld + geluid. Door slechts de 2e kabel op een andere uitgangspoort van de switch te steken was het hele probleem opeens volledig opgelost. Beeld + geluid op 2e tv net zo ijzersterk als op 1e tv. Natuurlijk heb ik nog wat zitten uitproberen en het lijkt mij nu dat het een probleem van hoe je de switch behandelt, iets van eerst stroom geven en dan de kabel vanaf het glasvezelkastje op de switch aansluiten, of andersom. Bij mij lag het beslist niet aan mijn provider. In ieder geval laat de switch, na aansluiting van een extra kabel naar een Amino, _opnieuw_ beginnen met het doorgeven van de signalen. Maar de kabel van het glasvezelkastje naar de switch moet van de switch af. Je krijgt dan wel weer "Authenticating...' problemen, maar daar kom je wel weer uit. Let wel mijn troubleshooting is niet af, want ik wil eerst eens genieten van mijn zenders.
Nijmegen-Oost FTTH
Verwijderd
Ik snap even helemaal niet wat je met wilt met dat telio id. Dat is namelijk een onderwater-nummertje waar niemand verder iets mee te maken heeft. Waar staat dat dit zo zou kunnen gaan werken?dunklefaser schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:08:
[...]
Dit is niet de telio-id en werkt daarom niet. Helaas, pindakaas!![]()
Dus nog een keer de vraag aan het forum: Hoe kom je achter de telio-id?
Misschien dat een helpdeskmedewerker het ID kan zien "in het systeem". Dus je zou het eens gewoon kunnen vragen. Niet geschoten, etc.
Helaas heeft XMS mij niet begrepen....wiebo66 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 01:10:
[...]
Ik heb afgelopen nacht xms hierover een mailtje gestuurd en vanmorgen belde xms hierover op, het probleem was niet helemaal duidelijk.
Ik heb alles nog eens uitgelegd en ze zouden e.e.a. uitzoeken en vervolgens crediteren..... ik wacht het allemaal af.
Vandaag kreeg ik in de mailbox het volgende antwoord:
Beste meneer, mevrouw Van den Hel,
Bedankt voor uw e-mail. U geeft aan dat u de kosten van HBO in de maand juli gecrediteerd wilt hebben. In deze e-mail leggen wij uit waarom wij dit niet gaan doen.
Mijn XMS
Via Mijn XMS kunt de optie HBO selecteren. Dit gaat niet automatisch als u het Pluspakket selecteert. U moet hiervoor apart HBO aanvinken. Wij gaan dus de kosten van de optie HBO niet vergoeden.
Wij begrijpen dat dit niet het antwoord is waarop u heeft gehoopt.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klachten
Ik heb vervolgens XMS gebeld en e.e.a. uitgelegd over de scripts die niet goed gaan bij XMS maar Bart die ik aan de lijn had hield voet bij stuk en hem was ook niets bekend over deze fout(en).
Ik moest maar reageren op hun mail en daar zouden ze dan weer op reageren
Misschien moet ik Bart maar eens verzoeken om een paar hoofdstukken Tweakers te gaan lezen
Of is hier nog een operator die iets kan betekenen of kan "rekenblok" of iemand anders het script probleem in jip en Janneke taal uitleggen zodat zelfs een ene Bart het snapt.....
Ach en de rekening van juli kan ik natuurlijk nog steeds laten stoneren...
Uit mijn eerste reactie:Verwijderd schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:49:
[...]
Ik snap even helemaal niet wat je met wilt met dat telio id. Dat is namelijk een onderwater-nummertje waar niemand verder iets mee te maken heeft. Waar staat dat dit zo zou kunnen gaan werken?
Misschien dat een helpdeskmedewerker het ID kan zien "in het systeem". Dus je zou het eens gewoon kunnen vragen. Niet geschoten, etc.
"Tussen mijn voip-aanbieder en telio.no bestaat namelijk een overeenkomst zodat
via 000555<telioid> zonder extra kosten gebeld kan worden."
Op de website staat:
"telio.no
kostenlose Gespräche zu telio.no:
Wählen Sie die Vorwahl 000555 und die Teilnehmer-Nummer des telio.no-Anschlusses
kostenlose Gespräche von telio.no:
Wählen Sie die 000777 und die Teilnehmer-Nummer des <voip-aanbieder> Anschlusses."
Hoe het "Teilnehmer-Nummer" achter 000777 is af te leiden uit het normale telefoonnummer,
staat op de website van de voip-aanbieder.
De helpdesk van XMS ga ik met een verzoek hoe je achter je telio-id kan komen natuurlijk niet lastig vallen.
Case closed, lijkt mij.
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Verwijderd
Een Genexis zit gewoon met een SC/PC connector aangesloten aan het glas. Je gaat natuurlijk niet die hele kast in de kruipruimte leggen, alleen de kabel. Genexis openmaken (is een eitje, want het is ontworpen als een modulair systeem) en de connector loshalen: klaar.eymey schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 08:15:
Maar heb je dan een groot genoeg gat in de vloer van je meterkast staan om een glaskabel inclusief Genexis de grond in te laten zakken?. Hier kostte het, na alle UTP en dergelijke die ik via de kruipruimte naar de woonkamer had gelegd, al vrij veel moeite om alleen de groene UPC kabel weer de meterkast in te krijgen.
Het feit dat Telio op haar eigen base bepaalde diensten en afspraken maakt wil niet zeggen dat die ook wholesale gelden bij andere telio klanten. Vergeet ook niet dat rating en billing een zaak is van de afnemende partij, niet van Telio. Het is aan de ISP om uit te maken welke gesprekken gratis zijn, welke niet, of welke kortingsstructureren er bestaan.dunklefaser schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 01:09:
[...]
Uit mijn eerste reactie:
"Tussen mijn voip-aanbieder en telio.no bestaat namelijk een overeenkomst zodat
via 000555<telioid> zonder extra kosten gebeld kan worden."
Op de website staat:
"telio.no
kostenlose Gespräche zu telio.no:
Wählen Sie die Vorwahl 000555 und die Teilnehmer-Nummer des telio.no-Anschlusses
kostenlose Gespräche von telio.no:
Wählen Sie die 000777 und die Teilnehmer-Nummer des <voip-aanbieder> Anschlusses."
Hoe het "Teilnehmer-Nummer" achter 000777 is af te leiden uit het normale telefoonnummer,
staat op de website van de voip-aanbieder.
De helpdesk van XMS ga ik met een verzoek hoe je achter je telio-id kan komen natuurlijk niet lastig vallen.
Case closed, lijkt mij.
Blijf er nou gewoon vanaf.. Dat ding is niet van jou maar van Reggefiber. Kosten om een monteur te laten komen en weer in de meterkast terug te hangen kunnen onverwacht hoog zijn en je moet mijns zinizens gewoon met je vingers van andermans spul afblijven. Je haalt de electriciteitsmeter toch ook niet los om vervolgens de kabel in de kruipruimte te leggen? Even los van het gevaar van electrocuteren...Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:25:
[...]
Een Genexis zit gewoon met een SC/PC connector aangesloten aan het glas. Je gaat natuurlijk niet die hele kast in de kruipruimte leggen, alleen de kabel. Genexis openmaken (is een eitje, want het is ontworpen als een modulair systeem) en de connector loshalen: klaar.
discovery idd. Als je epilepsie hebt mag je wel uitkijken met die zender... (ook Amersfoort)Devil schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:20:
[...]
Hier ook, maar dan met zo'n amino zonder recorder (m140?). Vooral bij Discovery geluid loopt naadloos door, maar beeld wordt af en toe even een seconde zwart.
Overigens direct op het modem aangesloten zonder switch er tussen.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Verwijderd
Ja klopt !
boekee schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 18:28:
[...]
Dus rechtstreeks heb je het probleem ook ?
Verwijderd
Ik laat hem voorlopig ook gewoon hangen. Maar als ik over bijv. een jaar nog steeds niet het idee heb, dat er ooit nog geïnvesteerd gaat worden in het glasvezelnetwerk in Veenendaal West, dan kan hij wat mij betreft gewoon uit de meterkast. Ik sloop hem ook niet ofzo. Ik maak de boel dan gewoon netjes los, op een manier waarop ik het eventueel in de verre toekomst zo weer aan zou kunnen sluiten. Ik werk dagelijks met dit soort apparatuur, dus dat komt helemaal goed. Mocht het terugtrekken van de kabel teveel werk of te riskant zijn, dan laat ik aleen de kabel zitten.Barre73 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:12:
[...]
Blijf er nou gewoon vanaf.. Dat ding is niet van jou maar van Reggefiber. Kosten om een monteur te laten komen en weer in de meterkast terug te hangen kunnen onverwacht hoog zijn en je moet mijns zinizens gewoon met je vingers van andermans spul afblijven. Je haalt de electriciteitsmeter toch ook niet los om vervolgens de kabel in de kruipruimte te leggen? Even los van het gevaar van electrocuteren...
Ze hebben dat ding met mooie woorden de meterkast in gepraat (nog voor ik het huis kocht), maar van die mooie praatjes is nu alleen nog de hogere upload t.o.v. bijv. Ziggo overgebleven. Ik kan zelfs bij Ziggo al een hogere download krijgen dan het glasvezelnetwerk in Veenendaal West op dit moment aankan (= max. 100Mb min een gereserveerd stukje bandbreedte voor telefonie min de door IPTV verbruikte bandbreedte) Daarnaast is het altijd nog mijn huis, mijn meterkast en mijn kruipruimte en is de boekwaarde van die Genexis nu nog een bedrag in de buurt van de 0 euro.
Verwijderd
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zou je ermee winnen wanneer je de Genexis laat hangen maar de vezels terugtrekt naar de kruipruimte? Kan je het gat dan voor een andere kabel gebruiken oid?
Een "gat winnen" lijkt me niet. De oranje huls is zo dun, waarschijnlijk past een beetje UTP kabel nog nieteens door het vrij te maken gat. Laat staan een goede kwaliteit coax. En als je de Genexis laat hangen levert het ook geen ruimtewinst aan je wand op (hoewel zo'n Genexis uberhaupt niets voorstelt qua ingenomen ruimte).
Ik snap dus ook het probleem niet om het gewoon te laten zitten (zelfde geldt voor overnamepunt van de kabelaar of ISRA van de KPN). Is het in je meterkast zo vol dat je die 60 vierkante centimeter absoluut niet kan missen? Geeft het voldoening om je teleurstelling af te reageren?
Het levert in de toekomst alleen gedoe op mocht je het toch weer willen of mocht je (god forbid) komen te overlijden, huis moet verkocht worden en een volgende eigenaar kan de infra niet gebruiken zonder hoge kosten bij de eigenaar van die infra.
Maar idd, het is natuurlijk verder eigen huis, eigen kruipruimte, eigen meterkast, etc.
.
Ik snap dus ook het probleem niet om het gewoon te laten zitten (zelfde geldt voor overnamepunt van de kabelaar of ISRA van de KPN). Is het in je meterkast zo vol dat je die 60 vierkante centimeter absoluut niet kan missen? Geeft het voldoening om je teleurstelling af te reageren?
Het levert in de toekomst alleen gedoe op mocht je het toch weer willen of mocht je (god forbid) komen te overlijden, huis moet verkocht worden en een volgende eigenaar kan de infra niet gebruiken zonder hoge kosten bij de eigenaar van die infra.
Maar idd, het is natuurlijk verder eigen huis, eigen kruipruimte, eigen meterkast, etc.
[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 13-08-2013 16:37 ]
Waarschijnlijk dat, en ik heb nergens gelezen dat ie hem laat hangen, misschien legt ie hem wel ergens in een kast...Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:18:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: wat zou je ermee winnen wanneer je de Genexis laat hangen maar de vezels terugtrekt naar de kruipruimte? Kan je het gat dan voor een andere kabel gebruiken oid?
I.v.m een mogelijke nieuwe job op tweedelijns niveau bij een andere internet provider heb ik mijzelf uit de startpost verwijdert. Het wordt anders nogal krom
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Wees nou gewoon blij dat dat ding netjes in je meterkast hangt, en niet in je woonkamer, zoals bij mij en vele anderen...Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:13:
[...] kan hij wat mij betreft gewoon uit de meterkast...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar je haalt twee dingen door elkaar. De FTU in je meterkast en de diensten die een operator of provider levert. Die FTU is van Reggefiber en die kunnen weinig veranderen aan de voor jou teleurstellende diensten van een provider.Verwijderd schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:13:
[...]
Ik laat hem voorlopig ook gewoon hangen. Maar als ik over bijv. een jaar nog steeds niet het idee heb, dat er ooit nog geïnvesteerd gaat worden in het glasvezelnetwerk in Veenendaal West, dan kan hij wat mij betreft gewoon uit de meterkast. Ik sloop hem ook niet ofzo. Ik maak de boel dan gewoon netjes los, op een manier waarop ik het eventueel in de verre toekomst zo weer aan zou kunnen sluiten. Ik werk dagelijks met dit soort apparatuur, dus dat komt helemaal goed. Mocht het terugtrekken van de kabel teveel werk of te riskant zijn, dan laat ik aleen de kabel zitten.
Ze hebben dat ding met mooie woorden de meterkast in gepraat (nog voor ik het huis kocht), maar van die mooie praatjes is nu alleen nog de hogere upload t.o.v. bijv. Ziggo overgebleven. Ik kan zelfs bij Ziggo al een hogere download krijgen dan het glasvezelnetwerk in Veenendaal West op dit moment aankan (= max. 100Mb min een gereserveerd stukje bandbreedte voor telefonie min de door IPTV verbruikte bandbreedte) Daarnaast is het altijd nog mijn huis, mijn meterkast en mijn kruipruimte en is de boekwaarde van die Genexis nu nog een bedrag in de buurt van de 0 euro.
Volgens mij wil je gewoon je frustratie afreageren. Neem gewoon een abonnement bij Ziggo, dan komt na opzegging bij XMS de Reggefiber aannemer vanzelf je actieve NT demonteren en meenemen en heb je weer alleen een FTU in je meterkast die geen stroom verbruikt maar wel de glasvezel beschermt. Beter beschermd dan wat jij van plan bent.
Ga je me nou verlaten?White_Collar schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:09:
I.v.m een mogelijke nieuwe job op tweedelijns niveau bij een andere internet provider heb ik mijzelf uit de startpost verwijdert. Het wordt anders nogal krom
Of kom je weer terug als dit het Telfort topic gaat heten?
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Ik zit nu, na bijna 3 jaar glasvezel via XMS en Tweak, ook alweer een paar maanden bij Ziggo. Ze laten de Genexis gewoon hangen hoor. Op zich ook logisch, want het is - als ik me niet vergis - een FXP-100 van ongeveer 5 jaar oud en die kan niet meer dan 100Mb en is daardoor niet echt waardevol meer. Er komt echt niemand om dat ding op te halen. En aangezien er geen diensten meer geleverd worden via glas, zit de Genexis natuurlijk niet meer aan het stroomnet. Hij hangt daar alleen maar een beetje te hangen. Mocht ik over een tijdje iets gaan doen met domotica o.i.d., dan kan ik op de plek van de Genexis mooi een mini-servertje hangen. Dan wordt de ruimte ten minsten nog gebruikt door iets, waar ik echt iets aan heb.Barre73 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:24:
[...]
Maar je haalt twee dingen door elkaar. De FTU in je meterkast en de diensten die een operator of provider levert. Die FTU is van Reggefiber en die kunnen weinig veranderen aan de voor jou teleurstellende diensten van een provider.
Volgens mij wil je gewoon je frustratie afreageren. Neem gewoon een abonnement bij Ziggo, dan komt na opzegging bij XMS de Reggefiber aannemer vanzelf je actieve NT demonteren en meenemen en heb je weer alleen een FTU in je meterkast die geen stroom verbruikt maar wel de glasvezel beschermt. Beter beschermd dan wat jij van plan bent.
En inderdaad, ik stoor me aan de niet nagekomen beloftes van - destijds - XMS en daarna Tweak. Met Reggefiber heb ik niet zoveel te maken. Daarnaast vind ik het jammer, dat ze eerst heel de wijk openbreken om zo'n mooi netwerk (want dat is het echt wel, als je alleen naar de bekabeling kijkt) aan te leggen om er daarna niet meer naar om te kijken. Als ze op deze manier doorgaan in de wijken van de first adopters, dan lopen die netwerken langzaam leeg en heb je straks een mooi netwerk met nog maar een handjevol gebruikers. En dat zou een gemiste kans zijn natuurlijk.
Het is een beetje een kip-ei verhaal. Men wil alleen investeren, als er direct zekerheid is over de return on investment. Maar daarvoor heb je een zo groot mogelijke groep klanten nodig. Maar als je niet investeert in ontwikkeling, dan zul je op de wat langere termijn alleen maar minder klanten overhouden. Een klant is meestal heel snel vertrokken, maar het is een stuk moeilijker om hem daarna weer terug te krijgen. Zeker als je niets nieuws te bieden hebt.
Verder zou ik me niet teveel zorgen maken om "het beschermen" van de glasvezel. Dat glasvezel wat kwetsbaarder is dan koper is helemaal waar. Maar als je hem goed stofvrij opbergt op een plaats waar er niet meer geklooid kan worden, dan gebeurt er echt helemaal niets vervelends met zo'n kabel.
Ter illustratie hier een mooie afbeelding (niet zelf online gezet overigens) van de FTU waar zo'n Genexis FXP-100 in gaat. Kun je direct zien, dat het allemaal geen rocket science is: http://www.flickr.com/photos/robertwebbe/6696225317/
Even 2 vraagjes.
Als je een switch gebruikt om meerdere Amino's aan te sluiten, moet deze dan nog ergens aan voldoen of voldoet een simpele 100 Mbit switch?
Ik zie nergens info over de internationale sport zenders van Fox bij ghm, kijk ik hier overheen of zijn deze gewoon nog niet beschikbaar?
Als je een switch gebruikt om meerdere Amino's aan te sluiten, moet deze dan nog ergens aan voldoen of voldoet een simpele 100 Mbit switch?
Ik zie nergens info over de internationale sport zenders van Fox bij ghm, kijk ik hier overheen of zijn deze gewoon nog niet beschikbaar?
Schijnbaar heeft GHM inmiddels wel een overeenkomst met FOX Sports, 2 weken geleden nog niet.
Alleen XMS biedt schijnbaar alleen, het IMHO veel te dure, FOX Sports Eredivisie gedeelte aan.
Alleen XMS biedt schijnbaar alleen, het IMHO veel te dure, FOX Sports Eredivisie gedeelte aan.
FOX Sports Eredivisie
FOX Sports Eredivisie is dé zender waar het beste van het Nederlandse voetbal centraal staat. Op drie kanalen kunt u alle Eredivisie wedstrijden live zien. Daarnaast kunt u nog meer live Jupiler League duels, het volledige KNVB beker toernooi en wedstrijden van Nederlandse clubs in de UEFA Europa League bekijken.
€ 17,50 p/mnd
Als je de helpdesk belt, of op de selfcare kijkt, kun je Fox eredivisie bestellen. De nieuwe fox basiszender (kanaal 14) komt a.s. maandag in het basispakket van xms/lbt. Fox international .. nog even wachten.Phoolie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:54:
Even 2 vraagjes.
Een simpele 100 mbit switch voldoet.Phoolie schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:54:
Even 2 vraagjes.
Om vooralsnog onbekende reden valt ons internet aansluiting zo nu en dan even weg voor een fractie van seconde, wat gewoon erg hinderlijk is.
Zodat ik zojuist contact heb gehad met XMS helpdesk, welke na het doorlopen van een aantal testen, besloten hebben het probleem door te zetten naar de netwerkbeheerder.
Wij wonen in postcode gebied 1339 Almere Buiten en probleem doet zich voor sinds maandag
Ondanks het probleem, blijft de snelheid super in orde, als die het doet.

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Zodat ik zojuist contact heb gehad met XMS helpdesk, welke na het doorlopen van een aantal testen, besloten hebben het probleem door te zetten naar de netwerkbeheerder.
Wij wonen in postcode gebied 1339 Almere Buiten en probleem doet zich voor sinds maandag
Ondanks het probleem, blijft de snelheid super in orde, als die het doet.

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Tsja, hiccups in de verbinding zijn de meest lastige om te traceren op een netwerk. Daar weten ze in de achterhoek op WMP+ inmiddels ook alles van 
Op mijn werk hadden we een poos terug ook een lastig issue (waar ik helaas zelf niet aan heb kunnen troubleshooten, netwerkbeheer is bij het grote internationale bedrijf waar ik werk helemaal gecentraliseerd in de UK en de US.
In ieder geval, ons kantoortje is met een 10/10 verbinding (4 sdsl lijnen gebundeld) verbond met de rest van het netwerk. We hebben een hele poos gehad dat in principe alles het wel deed, maar dat ong. 60% van de verbindingen met servers in de UK of de US wel werd op gebouwd (tcp 3-way handshake werd voltooid) maar na een HTTP request bleef het 'stil aan de overkant'
Weet ook niet wat ze uiteindelijk hebben gedaan om het te fixen. Maar het was zeer intermittent van aard en dus amper te traceren.
Op mijn werk hadden we een poos terug ook een lastig issue (waar ik helaas zelf niet aan heb kunnen troubleshooten, netwerkbeheer is bij het grote internationale bedrijf waar ik werk helemaal gecentraliseerd in de UK en de US.
In ieder geval, ons kantoortje is met een 10/10 verbinding (4 sdsl lijnen gebundeld) verbond met de rest van het netwerk. We hebben een hele poos gehad dat in principe alles het wel deed, maar dat ong. 60% van de verbindingen met servers in de UK of de US wel werd op gebouwd (tcp 3-way handshake werd voltooid) maar na een HTTP request bleef het 'stil aan de overkant'
Weet ook niet wat ze uiteindelijk hebben gedaan om het te fixen. Maar het was zeer intermittent van aard en dus amper te traceren.
Hmm wat toevallig, ik blockte net een paar Russische en Turkse ip's in m'n router en vervolgens kon ik met de browser niet verder (time-outs).
Gelijk maar ff gecheckt of ik niet per abuis een dns zat te blocken
M'n ipradio en Gmail bleven werken dus niet alles is weg met zo'n hick-up.
Gelijk maar ff gecheckt of ik niet per abuis een dns zat te blocken
M'n ipradio en Gmail bleven werken dus niet alles is weg met zo'n hick-up.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Gister zijn wij aangesloten op het glasvezel netwerk hier in de buurt en zijn wij dus ook aangesloten op XMS. Eerst ervaringen zijn erg goed, internet en telefoon (nummer nog niet overgezet) werkte meteen, ik neem aan dat TV ook al werkt, maar heb dit nog niet kunnen testen aangezien de COAX kabel op onze NTU via een schroef aansluiten aangesloten moet worden. Het internet werkt erg goed, internet pagina's laden sneller dan wat we eerst bij UPC hadden (maar dat kan ook aan het feit liggen dat UPC een flut modem leverde) en telefoon werkt zoals ik gewend ben, slechte kwaliteit dus, maar meer had ook er niet van verwacht. Op ons IPTV kastje moeten we nog even wachten, maar ons UPC kastje werkt nog, dus dat maakt niet zoveel uit. Modem is verder ook redelijk mooi, we hebben Genexis Core Advanced gekregen, ben te spreken over de bouwkwaliteit van dat ding en verder doet ie het tot nu toe ook erg goed, alleen wel jammer dat ze voor dit model hebben gekozen aangezien het slechts 100Mbitps ondersteunt, terwijl er ook 1Gbitps modellen zijn, maar veel maakt het niet uit aangezien ik op dit moment toch slechts een 35/35 abonnement heb.
Ik zit nog met wel een paar vraagjes:
- Als we straks IPTV krijgen, gaat dat van onze internet snelheid af of gaat dat apart?
- Op mijn XMS staat dat we nog geen lopend abonnement hebben, terwijl telefoon en internet al wel werkt, ik neem aan dat het pas in gaat als we ook ons IPTV kastje hebben ontvangen, klopt dit?
- Op de website van XMS zie ik dat ze geen 35Mbps meer aanbieden, maar wel 50Mbps voor (volgens mij) dezelfde prijs, krijgen we een gratis upgrade naar 50Mbps als ons abonnement in gaat of blijft dit bij 35?
- Als we straks IPTV krijgen, gaat dat van onze internet snelheid af of gaat dat apart?
- Op mijn XMS staat dat we nog geen lopend abonnement hebben, terwijl telefoon en internet al wel werkt, ik neem aan dat het pas in gaat als we ook ons IPTV kastje hebben ontvangen, klopt dit?
- Op de website van XMS zie ik dat ze geen 35Mbps meer aanbieden, maar wel 50Mbps voor (volgens mij) dezelfde prijs, krijgen we een gratis upgrade naar 50Mbps als ons abonnement in gaat of blijft dit bij 35?
Nee, tenzij je een 100/100 abbo neemt en de aansluiting maar max. 100 aan kan.Mithrildor schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:54:
[...]- Als we straks IPTV krijgen, gaat dat van onze internet snelheid af of gaat dat apart?
[...]
- neeMithrildor schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:54:
- Mijn XMS is al een poosje stuk volgens mij, dus daar kan je niet echt iets uit lezen. Je abbo is gewoon ingegaan op het moment dat je internet functioneerde.
- Je hebt een abbo voor 35 mbps afgesloten, dat xms het niet meer actief aanbied op haar website betekend niet automatisch dat je recht hebt op een gratis upgrade naar 50 mbps.
Okay bedankt voor de info
Ik had zelf ook niet verwacht dat ik een gratis upgrade naar 50 zou krijgen, maar dacht het ergens gehoord te hebben, dus wou het even navragen
Die connector op je NT had door de aannemer voorzien moeten worden van een verloopstukje, maar goed... Die kosten een paar euro bij de winkel. Zelfs bij de Gamma.Mithrildor schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:54:
Gister zijn wij aangesloten op het glasvezel netwerk hier in de buurt en zijn wij dus ook aangesloten op XMS. Eerst ervaringen zijn erg goed, internet en telefoon (nummer nog niet overgezet) werkte meteen, ik neem aan dat TV ook al werkt, maar heb dit nog niet kunnen testen aangezien de COAX kabel op onze NTU via een schroef aansluiten aangesloten moet worden. Het internet werkt erg goed, internet pagina's laden sneller dan wat we eerst bij UPC hadden (maar dat kan ook aan het feit liggen dat UPC een flut modem leverde) en telefoon werkt zoals ik gewend ben, slechte kwaliteit dus, maar meer had ook er niet van verwacht. Op ons IPTV kastje moeten we nog even wachten, maar ons UPC kastje werkt nog, dus dat maakt niet zoveel uit. Modem is verder ook redelijk mooi, we hebben Genexis Core Advanced gekregen, ben te spreken over de bouwkwaliteit van dat ding en verder doet ie het tot nu toe ook erg goed, alleen wel jammer dat ze voor dit model hebben gekozen aangezien het slechts 100Mbitps ondersteunt, terwijl er ook 1Gbitps modellen zijn, maar veel maakt het niet uit aangezien ik op dit moment toch slechts een 35/35 abonnement heb.
Of beter nog: de kabel die er in moet voorzien van een F-connector. ZIjn de beste connectoren.
Kan je alvast proberen.
Heeft iemand hier ooit geprobeerd om een andere NT op de FTU te steken bij XMS? Dus een NT (bijv die KPN levert) gebruiken voor de WAN/IPTV zijde, en dan op de CATV zijde een ourdere Genexis COAX adapter zetten? Op die manier zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om zelf de gateway taken af te handelen, right? Uiteraard wel zelf de SIP dingen verzorgen. Of ben ik nu te ambitieus aan het denken?
Weet iemand toevallig welke VLAN ID's er worden gebruikt om intern in de Genexis Core Advanced onderscheid te maken tussen internet, IPTV en (eventueel) telefoon?
Weet iemand toevallig welke VLAN ID's er worden gebruikt om intern in de Genexis Core Advanced onderscheid te maken tussen internet, IPTV en (eventueel) telefoon?
[ Voor 8% gewijzigd door _BLAST3R op 17-08-2013 18:01 ]
Dat kan dan alleen bij de nieuwere FTU's, de zgn U-FTU.
Maar zoals ik hier al vaker zeg: Tweaker zijn is leuk maar je moet niet aan dingen komen die niet van jou zijn. De FTU is van Reggefiber, de NT's zijn van de provider/operator. Alles daarachter mag je zelf weten.
Technisch gezien kan het wel wat jij wil, maar ik denk dat het niet gaat werken omdat de diensten van KPN ITNS ontworpen zijn om op een Genexis te draaien, en niet op je eigen gateway. Maar goed, dat deel is niet mijn sterkste kant dus zal niet te veel roepen.
Maar zoals ik hier al vaker zeg: Tweaker zijn is leuk maar je moet niet aan dingen komen die niet van jou zijn. De FTU is van Reggefiber, de NT's zijn van de provider/operator. Alles daarachter mag je zelf weten.
Technisch gezien kan het wel wat jij wil, maar ik denk dat het niet gaat werken omdat de diensten van KPN ITNS ontworpen zijn om op een Genexis te draaien, en niet op je eigen gateway. Maar goed, dat deel is niet mijn sterkste kant dus zal niet te veel roepen.
Ons netwerk wordt nu aangelegd; ik wordt de 23e aangesloten, dus ik denk dat wij sowieso de U-FTU's hebben (die grote baseplates waar er 2 op passen). Maar al snel kwam aan het licht dat XMS dus modems uitdeelt die niet eens de 100mbit kunnen behouden op het moment dat je ook nog eens gebruikt maakt van IPTV. Ben je op een beetje prime-time zo de helft van je download kwijt. Dat willen we dus niet hebben.
Ik weet niet welk merk het 'NT Glasvezelkastje' van KPN is, maar ik ga ervan uit dat het Genexis is. Dit omdat hun vorige kastje ook al Genexis was, en het niet voor de hand ligt dat ze opeens van provisioning systeem wisselen.
Ik zit zelf in de initiatief groep die het zo ver heeft gekregen dat ze hier eindelijk glasvezel gingen leggen. En heb alles in de tussentijd (dus vanaf onze eerste inzet tot aan vandaag) zowat naar de klote zien gaan. Daarmee bedoel ik de vernietiging van een van de beste TV diensten, en inlijving van providers die voorheen juist een beetje tegenwicht gaven tegen het grote machtige KPN. Uiteindelijk is er eigenlijk vrij weinig over van het eerst zo mooie glasvezel, behalve dan de upload. Voor de rest kan ik beter bij UPC blijven.
Jammer..
Maar je snapt dus dat ik het niet eens ben met XMS die modems uitdeelt die dus niet eens kunnen waarmaken wat ze je zouden moeten leveren; netjes 100mbit. Er staat ook niets over op hun website. Dus als er een manier is om dat alsnog waar te maken (zij het dan maar dat ik dat zelf moet doen), dan moet dat maar, en tik ik graag een 'Glasvezelkastje (NT)' op de kop op marktplaats voor 20 euro. We gaan niet zomaar akkoord met een helft van hetgeen wat beloofd is.
Besides; het is een leuke uitdaging. Wireshark to the rescue
..
Ik weet niet welk merk het 'NT Glasvezelkastje' van KPN is, maar ik ga ervan uit dat het Genexis is. Dit omdat hun vorige kastje ook al Genexis was, en het niet voor de hand ligt dat ze opeens van provisioning systeem wisselen.
Ik zit zelf in de initiatief groep die het zo ver heeft gekregen dat ze hier eindelijk glasvezel gingen leggen. En heb alles in de tussentijd (dus vanaf onze eerste inzet tot aan vandaag) zowat naar de klote zien gaan. Daarmee bedoel ik de vernietiging van een van de beste TV diensten, en inlijving van providers die voorheen juist een beetje tegenwicht gaven tegen het grote machtige KPN. Uiteindelijk is er eigenlijk vrij weinig over van het eerst zo mooie glasvezel, behalve dan de upload. Voor de rest kan ik beter bij UPC blijven.
Jammer..
Maar je snapt dus dat ik het niet eens ben met XMS die modems uitdeelt die dus niet eens kunnen waarmaken wat ze je zouden moeten leveren; netjes 100mbit. Er staat ook niets over op hun website. Dus als er een manier is om dat alsnog waar te maken (zij het dan maar dat ik dat zelf moet doen), dan moet dat maar, en tik ik graag een 'Glasvezelkastje (NT)' op de kop op marktplaats voor 20 euro. We gaan niet zomaar akkoord met een helft van hetgeen wat beloofd is.

Besides; het is een leuke uitdaging. Wireshark to the rescue
Een ander kastje helpt weinig als in de centrale 100Mb max zit.
Plus het risico dat er helemaal niets meer werkt en de bijbehorende rekening om het te laten herstellen
Plus het risico dat er helemaal niets meer werkt en de bijbehorende rekening om het te laten herstellen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Klopt, daarom zal ik ook niet beginnen aan het avontuur zolang er geen gigabit modules in de PoP zitten. Wat natuurlijk ook al te gek zou zijn voor woorden; een splinternieuw netwerk wat helemaal niet 'klaar voor de toekomst' is.Speedy-Andre schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:58:
Een ander kastje helpt weinig als in de centrale 100Mb max zit.
Ze hebben gezegd dat ze bij ons WGDO zouden aanleggen, mede omdat wij een aantal 'oude' netwerkjes hier hebben zitten die nog gebruik maken van A110's (oude XMS verbindingen). Nu heb ik al gelezen dat dat eigenlijk niet eens zoveel uit zou mogen maken aangezien dat toch allemaal MPEG2 is, maar toch.. Tussen de providers staat Tweak Groen, dus dat wijst er al op dat het een WMP+ netwerk is. Dus ook al geen IPTV voordeel bij ons. Doe daar mogelijk het feit bij dat we maar 100mbit modules krijgen, dan hebben we dus het slechtste van beide werelden. Dit terwijl er in een naburig gebied al vrolijk 500/500 wordt aangeboden.

Al met al een flinke teleurstelling, dat 'eindelijk, glasvezel'. Had eigenlijk net zo goed bij UPC kunnen blijven.

[ Voor 43% gewijzigd door _BLAST3R op 17-08-2013 21:14 ]
Tja, je bent er zelf bij geweest dus... Er zijn plaatsen genoeg waar ze het wel goed regelen, kijk bijvoorbeeld eens wat er in Harderwijk gebeurt._BLAST3R schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:48:
[...] Ik zit zelf in de initiatief groep [...] Jammer...

Waarom kies je dan voor XMS? Er is toch wel meer keus...?[...] Maar je snapt dus dat ik het niet eens ben met XMS die modems uitdeelt...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klopt, maar het vinden van een partij die samen met jou zoiets goed wil neerzetten is makkelijker gezegd dan gedaan.. Daarbij hebben ze hier in Nijmegen ook wel een leuk voorbeeld; Glazenkamp. Het probleem is dat Reggefiber min of meer een 'open' netwerk had beloofd, met de belofte dat het netwerk klaar zou zijn voor de toekomst, met snelheden van ik weet niet hoe snel.Fiber schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:54:
Tja, je bent er zelf bij geweest dus... Er zijn plaatsen genoeg waar ze het wel goed regelen, kijk bijvoorbeeld eens wat er in Harderwijk gebeurt.
Wij hebben dit allemaal zo moeten verkopen aan de bewoners, inclusief de IPTV diensten van (toenmalig) Glashart, die we netjes tijdens de demo avonden hebben laten zien. Nu is het gewoonweg schandalig dat die mensen niet gaan krijgen wat wij ze hebben beloofd. Dus ja, op dat opzicht voel ik me gebruikt.
Op het moment van inschrijven was er bij ons initiatief een duidelijke keuze: OF XMS, OF KPN. Nou, dan was de keuze snel gemaakt. Dit gaat echter al een goede 2 jaar terug, in de tijd dat XMS nog op zichzelf stond en nog niet over genomen dreigde te worden door KPN. Er moest een keuze gemaakt worden, want de 30% moest en zou gehaald worden. Uiteindelijk heeft dus 30% van onze wijk alsnog met KPN te maken nu.Fiber schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:54:
Waarom kies je dan voor XMS... Er is toch wel meer keus...?
Dus nee, keuze was er helaas niet..
Overigens was er hier ook nog een heel gedoe over XMS vs Telfort. KPN wilde liever dat een kwart van ons gebied Telfort kreeg (en er dus 3 PoP's met XMS waren, en 1 PoP met Telfort). Kwam hun beter uit. Hier hebben wij tegen geprotesteerd en uiteindelijk heb ik gewoon XMS gekregen. Maar daarvoor hadden we vantevoren afspraken gemaakt, dus dat is ze (KPN) helaas niet gelukt. Feit blijft dat ze er een puinhoop van maken.
Wat binnenkort ook gewoon Telfort wordt..._BLAST3R schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:03:
[...] en uiteindelijk heb ik gewoon XMS gekregen...

Bekend verschijnsel, dat magistrale open netwerk moest er in Almere ook komen! Maar helaas daar is weinig tot niets van terecht gekomen._BLAST3R schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 23:03:
Daarbij hebben ze hier in Nijmegen ook wel een leuk voorbeeld; Glazenkamp. Het probleem is dat Reggefiber min of meer een 'open' netwerk had beloofd, met de belofte dat het netwerk klaar zou zijn voor de toekomst, met snelheden van ik weet niet hoe snel.
EindelijkGlasvezel
[ Voor 11% gewijzigd door chocka op 18-08-2013 00:05 ]
Tsja, die discussie is hier nu al talloze keren geweest (dus ik blijf het ook maar talloze keren herhalen):
Vanuit Reggefiber is het netwerk zo OPEN als wat (zelfs vanuit de ACM gereguleerd nu). Iedere partij die wil kan in de PoP's zelf switches, routers, etc. plaatsen en helemaal z'n eigen diensten gaan verzorgen. OOK 1 gigabit (of zelfs eventueel 10 gigabit want volgens mij moeten de door Reggefiber gebruikte vezels dat al aan kunnen).
Theoretisch zou zelfs een UPC of Ziggo hun verzorgingsgebied kunnen uitbreiden door ook van de PoP's gebruik te gaan maken.
Dat tot nu toe, op Ermelo en Dronten en nog wat kleine plaatsjes na, niemand dat doet is niet de schuld van KPN of Reggefiber maar van het feit dat 'de markt' dit gewoon niet doet.
Dat ge-harrewar met KPN versus XMS is ook heel simpel: Tot Reggefiber met KPN een joint-venture aan ging om 'samen' op te trekken was er geen enkele partij die 'operator' wilde spelen en de diensten wilden verzorgen. Daarom bestonden Glashart Media, XMS, etc.
Al sinds de joint-venture in 2007/2008 de intentie geweest dat uiteindelijk KPN overal de operatorrol zou gaan vervullen en Reggefiber zich op dat gebied terug zou trekken.
Verder staat buiten kijf (lees: dat vind ik ook) dat KPN alle glans van glasvezel weg haalt. Maar tegen geneuzel dat het niet 'open' zou zijn blijf ik gewoon ageren.
Dat er tot nu toe nauwelijks gebruik gemaakt wordt van die 'openheid' maakt niet dat het ineens gesloten is......
Vanuit Reggefiber is het netwerk zo OPEN als wat (zelfs vanuit de ACM gereguleerd nu). Iedere partij die wil kan in de PoP's zelf switches, routers, etc. plaatsen en helemaal z'n eigen diensten gaan verzorgen. OOK 1 gigabit (of zelfs eventueel 10 gigabit want volgens mij moeten de door Reggefiber gebruikte vezels dat al aan kunnen).
Theoretisch zou zelfs een UPC of Ziggo hun verzorgingsgebied kunnen uitbreiden door ook van de PoP's gebruik te gaan maken.
Dat tot nu toe, op Ermelo en Dronten en nog wat kleine plaatsjes na, niemand dat doet is niet de schuld van KPN of Reggefiber maar van het feit dat 'de markt' dit gewoon niet doet.
Dat ge-harrewar met KPN versus XMS is ook heel simpel: Tot Reggefiber met KPN een joint-venture aan ging om 'samen' op te trekken was er geen enkele partij die 'operator' wilde spelen en de diensten wilden verzorgen. Daarom bestonden Glashart Media, XMS, etc.
Al sinds de joint-venture in 2007/2008 de intentie geweest dat uiteindelijk KPN overal de operatorrol zou gaan vervullen en Reggefiber zich op dat gebied terug zou trekken.
Verder staat buiten kijf (lees: dat vind ik ook) dat KPN alle glans van glasvezel weg haalt. Maar tegen geneuzel dat het niet 'open' zou zijn blijf ik gewoon ageren.
Dat er tot nu toe nauwelijks gebruik gemaakt wordt van die 'openheid' maakt niet dat het ineens gesloten is......
Daarom zeg ik ook in mijn vorige post, dat als je zelf in de initiatiefgroep zit die glasvezel naar je stad/dorp/wijk haalt en als je dus zelf aan de knoppen zit, dat je dan ook andere keuzes had kunnen maken. Ja dat is lastig en ja dat kost wellicht meer investeringen dan je aan Reggefiber, ITNS/ISP-Fabriek, Glashart en KPN over te leveren, maar het kan blijkbaar wel. Zie de (schaarse) voorbeelden in andere plaatsen.eymey schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:08:
[...]
Dat tot nu toe, op Ermelo en Dronten en nog wat kleine plaatsjes na, niemand dat doet is niet de schuld van KPN of Reggefiber maar van het feit dat 'de markt' dit gewoon niet doet...
[...]
Dat er tot nu toe nauwelijks gebruik gemaakt wordt van die 'openheid' maakt niet dat het ineens gesloten is...
Overigens, Harderwijk is weer een verhaal an sich.
Het bijzonder aan Harderwijk is dat "de kabel" daar nog door een stichting wordt verzorgd. Een stichting die zonder winstoogmerk opereert.
Ze hebben al een traditie van 'openheid' op de Coax, door iedere ISP die dat wil diensten te kunnen laten aanbieden voor internet en telefonie. CAI Harderwijk beheert het eurodocsis platform en dus de connectiviteit naar de consument, verder kan de ISP doen wat die wil.
Ze bieden op coax zelfs ook symmetrische snelheden aan. Maar wel (op info-avonden verteld toen men met symmetrische snelheden ging werken) met het eerlijke verhaal dat eurodocsis z'n beperkingen kent en dat je al snel een overboeking van 1:100 per CMTS hebt, omdat frequentieruimte op coax nou eenmaal goed verdeeld moet worden en je niet gegarandeerd voor 1 klant van 100 mbps dedicated 2 downstream en 2 upstream frequenties vrij kan houden.
Toen er op een gegeven moment ook in Harderwijk geluiden op gingen dat Reggefiber daar een vraagbundeling wilde starten hebben ze het heft in eigen hand genomen en zijn ze begonnen met verglazing. Hier werd toch al over na gedacht. Niet om het coax netwerk te vervangen maar wel om IP diensten in het vervolg over glas aan te kunnen bieden.
In Ermelo heeft "XSyou" zelf apparatuur in de PoP's geplaatst en betrekken ze de CATV feed van Cai Harderwijk.
Het bijzonder aan Harderwijk is dat "de kabel" daar nog door een stichting wordt verzorgd. Een stichting die zonder winstoogmerk opereert.
Ze hebben al een traditie van 'openheid' op de Coax, door iedere ISP die dat wil diensten te kunnen laten aanbieden voor internet en telefonie. CAI Harderwijk beheert het eurodocsis platform en dus de connectiviteit naar de consument, verder kan de ISP doen wat die wil.
Ze bieden op coax zelfs ook symmetrische snelheden aan. Maar wel (op info-avonden verteld toen men met symmetrische snelheden ging werken) met het eerlijke verhaal dat eurodocsis z'n beperkingen kent en dat je al snel een overboeking van 1:100 per CMTS hebt, omdat frequentieruimte op coax nou eenmaal goed verdeeld moet worden en je niet gegarandeerd voor 1 klant van 100 mbps dedicated 2 downstream en 2 upstream frequenties vrij kan houden.
Toen er op een gegeven moment ook in Harderwijk geluiden op gingen dat Reggefiber daar een vraagbundeling wilde starten hebben ze het heft in eigen hand genomen en zijn ze begonnen met verglazing. Hier werd toch al over na gedacht. Niet om het coax netwerk te vervangen maar wel om IP diensten in het vervolg over glas aan te kunnen bieden.
In Ermelo heeft "XSyou" zelf apparatuur in de PoP's geplaatst en betrekken ze de CATV feed van Cai Harderwijk.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 18-08-2013 00:36 ]
Hoe kan ik wedstrijden van FOX Sports Eredivisie bestellen via XMS?
Klopt het dat uitzending gemist in sd is? Ik heb vanochtend nos eredivisie gekeken en het zag er niet uit 
Als ik het 'live' kijk (gaat om samenvattingen
) is het wel gewoon netjes in hd.
Ik maak er verder zelf weinig gebruik van (meestal om kindertv te herhalen voor mijn kids) maar daarbij is het me nooit eerder opgevallen (Amersfoort)

Als ik het 'live' kijk (gaat om samenvattingen
Ik maak er verder zelf weinig gebruik van (meestal om kindertv te herhalen voor mijn kids) maar daarbij is het me nooit eerder opgevallen (Amersfoort)
10 second ninja DONE
Programma gemist is net zo 'slecht' als bij alle aanbieders waar ik het tot nu toe gezien heb.
De NPO levert het gewoonweg niet in betere kwaliteit aan.
De NPO levert het gewoonweg niet in betere kwaliteit aan.
Scheelt toch flink dat Eymey eerder reageert dan ik. Hoef ik dat hele verhaal niet te typen... Maar zonder gekheid: Hij heeft natuurlijk gelijk. Reggefiber legt een donker netwerk in de grond dat best 10Gbit per aansluiting zou aankunnen. Dat een operator er voor kiest om 100 Mbit apparatuur in de PoP te ztten kan je Reggefiber niet aanrekenen. Zij vinden dat dat net zo min gewenst als jij. Maar het is niet hun beslissing. KPN is het laatste jaar al overgeschakeld op Gbit apparatuur in nieuwe gebieden. Als dat in de centrale komt krijg je automatisch een Gbit Genexis op de UFTU (Genexis Hybrid Titanium Live in jouw geval) dus je ombouwoperatie heeft dan geen nut meer.eymey schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 00:08:
Tsja, die discussie is hier nu al talloze keren geweest (dus ik blijf het ook maar talloze keren herhalen):
Wanneer zij de stap zetten om DSLAMS in bestaande PoPs te vervangen? Dat lijkt me vanuit economisch oogpunt een moeilijke beslissing. Er zijn nou eenmaal niet veel mensen die meer dan 100 Mbit willen hebben en dat je IPTV bandbreedte afgaat van je internetsnelheid interesseert alleen de hard-core downloaders. Ik ben zelf actief lid van Tweakers maar zelfs mij maakt het niet zo heel veel uit dat ik maar met 85 Mbit download ipv mijn 100. Dan duurt het een paar minuten langer. Ik heb mijn handtekening gezet onder een contract waarin staat dat ik een 100/100 verbinding heb. Niet dat ik 100 Mbit downloadsnelheid heb.
Verwijderd
Dat laatste is onjuist, in de overeenkomst staat je internetsnelheid. En aangezien iptv als separaat product wordt aangeboden zonder relatie met internet valt de bandbreedte daarvan niet onder die internetsnelheid.Barre73 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:17:
[...]
. Ik heb mijn handtekening gezet onder een contract waarin staat dat ik een 100/100 verbinding heb. Niet dat ik 100 Mbit downloadsnelheid heb.
Het zou geen probleem zijn wanneer er zou staan "100 mbit, inclusief het gebruik van iptv" oid, maar in je overeenkomst wordt die link nergens gelegd (en op de sites van de aanbieders ook niet).
Overigens maakt het mij ook geen lor uit, maar heel die 100 mbit vind ik sowieso kolder. Heb al twee jaar 25 mbit en da's voor mijn gebruik nog altijd 15 mbit teveel
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 12:30 ]
En ook dat is niet helemaal juist.Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
...
Het zou geen probleem zijn wanneer er zou staan "100 mbit, inclusief het gebruik van iptv" oid, maar in je overeenkomst wordt die link nergens gelegd (en op de sites van de aanbieders ook niet).
Zie hier een citaat van Xs4all:
Ik neem naast Glasvezel ook Televisie van XS4ALL. Hoe kies ik het juiste abonnement?
De bandbreedte die u nodig hebt voor TV plaatsen wij bovenop uw internetsnelheid. Dus kiest u het abonnement Glas Basis 50 dan krijgt u 50 Mbit/s internetsnelheid. De bandbreedte voor TV wordt daar niet vanaf gehaald.
Bij Glas Extra 100 wordt de TV-bandbreedte wel van deze snelheid afgehaald. U kunt dit bijvoorbeeld merken als u aan het downloaden bent en tevens op meerdere tv's HD aan het kijken en opnemen bent. U merkt dit niet met Televisie kijken/opnemen, maar het bestand dat u aan het downloaden bent, kan iets meer tijd vragen. In de praktijk zal bijna niemand hier last van hebben. Dit is overigens een tijdelijke situatie die in 2012 komt te vervallen. Wanneer exact is nog niet te zeggen.
bron: https://www.xs4all.nl/klant/glasvezel/faq-televisie-glas/
en
Heeft glasvezel beperkingen in snelheid?
Nee. In theorie is de snelheid van glas onbeperkt. Echter: vaak wordt de snelheid van glasvezel begrensd door zaken als het modem en de netwerkapparatuur van de leverancier. Op middellange termijn zijn snelheden van 500 Mbps (Megabit per seconde) echter mogelijk.
M.a.w. er zijn wel degelijk ISPs die vertellen hoe de snelheidsvork in de fibersteel zit.
Daarnaast is op dit forum al talloze malen uitgelegd dat indien er gigabit apparatuur in de POP en thuis staat, dit verhaal niet opgaat.
En da's nou het 'vervelende' er is geen één waarheid...
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 18-08-2013 12:47 ]
Verwijderd
m.a.w. nu, in augustus 2013, is dit niet meer het geval.Dit is overigens een tijdelijke situatie die in 2012 komt te vervallen. Wanneer exact is nog niet te zeggen.
Overigens is volgens mij xs4all het enige KPN label dat een poging doet tot eerlijke voorlichting in deze.
Het kan best zijn dat het op dit forum al duizend keer is uitgelegd, maar dat is op geen enkele manier relevant wanneer het gaat om de inhoud van je contract met de isp of de waarde die je mag toekennen aan diens mededelingen (of het uitblijven daarvan) in het kader van de totstandkoming van dat contract.
Wel een XMS gerelateerde vraag, alleen niet over hun internet aansluiting;
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat telefonie geheel weg valt. Wanneer precies is niet te zeggen maar mensen mailen dat ze belden maar er niet opgenomen werd, terwijl ik thuis was en de telefoon echt niet over gegaan is. Pak ik de telefoon, dan hoor ik ook geen kiestoon, tot ik het glasvezel modem herstart.
Ik zit bij XMS in nijmegen (glazenholt project), herkent iemand deze klachten? en evt tips wat hier aan te doen is??
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat telefonie geheel weg valt. Wanneer precies is niet te zeggen maar mensen mailen dat ze belden maar er niet opgenomen werd, terwijl ik thuis was en de telefoon echt niet over gegaan is. Pak ik de telefoon, dan hoor ik ook geen kiestoon, tot ik het glasvezel modem herstart.
Ik zit bij XMS in nijmegen (glazenholt project), herkent iemand deze klachten? en evt tips wat hier aan te doen is??
Had ik even bij moeten zeggen dat ik geen XMS heb maar Concepts...Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:25:
[...]
Dat laatste is onjuist, in de overeenkomst staat je internetsnelheid. En aangezien iptv als separaat product wordt aangeboden zonder relatie met internet valt de bandbreedte daarvan niet onder die internetsnelheid.
Overigens maakt het mij ook geen lor uit, maar heel die 100 mbit vind ik sowieso kolder. Heb al twee jaar 25 mbit en da's voor mijn gebruik nog altijd 15 mbit teveel
Verwijderd
Dan ben ik wel nieuwsgierig of bij Concepts die 100/100 wordt genoemd als je overall snelheid of dat er wordt gesproken over 100/100 internet...
Ik heb XMSNET in Hilversum, maar nog niks ontvangen over hun switch naar Telfort?
Dat komt omdat ze daar nog niks officieel vanuit XMS over hebben losgelatenjerkitout schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:22:
Ik heb XMSNET in Hilversum, maar nog niks ontvangen over hun switch naar Telfort?
Precies. Alleen nieuwe klanten krijgen nu direct Telfort. Voor de bestaande klanten moet men blijkbaar nog een migratiepad (ook administratief en zo) bedenken.
Ok, dus Reggefiber zorgt zelf niet voor de DSLAM's, en ik moet het dus bij KPN zoeken als operator?Barre73 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:17:
Scheelt toch flink dat Eymey eerder reageert dan ik. Hoef ik dat hele verhaal niet te typen... Maar zonder gekheid: Hij heeft natuurlijk gelijk. Reggefiber legt een donker netwerk in de grond dat best 10Gbit per aansluiting zou aankunnen. Dat een operator er voor kiest om 100 Mbit apparatuur in de PoP te ztten kan je Reggefiber niet aanrekenen. Zij vinden dat dat net zo min gewenst als jij. Maar het is niet hun beslissing.
En daar ligt nu juist het probleem bij ons. Wij krijgen (zover ik heb gezien bij mensen die een week geleden zijn aangelosten) géén Genexis Hybrid Titaniums, maar de oude Genexis Core Advanced hangen. Ons gebied word op dit moment opgeleverd, en het netwerk is dus gloedje nieuw.Barre73 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:17:
KPN is het laatste jaar al overgeschakeld op Gbit apparatuur in nieuwe gebieden. Als dat in de centrale komt krijg je automatisch een Gbit Genexis op de UFTU (Genexis Hybrid Titanium Live in jouw geval) dus je ombouwoperatie heeft dan geen nut meer.
Betekend dit dat wij achter aan moeten sluiten in de rij met de 'te upgrade POP's'? Lijkt me nogal raar om eerst 2 maandjes 100mbit erin te hangen en dan alles naar gigabit te gooien, inclusief de modems bij mensen thuis. Even ervan uit gaande dat onze POP's nog met 100mbit worden uitgerust.Barre73 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:17:
Wanneer zij de stap zetten om DSLAMS in bestaande PoPs te vervangen? Dat lijkt me vanuit economisch oogpunt een moeilijke beslissing. Er zijn nou eenmaal niet veel mensen die meer dan 100 Mbit willen hebben en dat je IPTV bandbreedte afgaat van je internetsnelheid interesseert alleen de hard-core downloaders.
Er staat bij mij in de omschrijving (op het aanmeldformulier van het wijkinitiatief) dat ik een 100/100 INTERNET verbinding krijg. XMS heeft hierbij gezegd dat deze snelheid écht symmetrisch is, en je dus die snelheid altijd behaald, in tegenstelling tot bijvoorbeeld UPC. Zelfs bij de directe vraag of IPTV er af zou gaan, is gezegd dat dat niet zo was. Wie er hierin dan juridisch gelijk heeft betreffende het contract, weet ik niet. Dat zal ik nog even uit moeten zoeken.. XMS zal dat ongetwijfeld nog wel ergens hun voorwaarden iets hebben staan, waar ook naar wordt verwezen op het aanmeldformulier.Barre73 schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:17:
Ik ben zelf actief lid van Tweakers maar zelfs mij maakt het niet zo heel veel uit dat ik maar met 85 Mbit download ipv mijn 100. Dan duurt het een paar minuten langer. Ik heb mijn handtekening gezet onder een contract waarin staat dat ik een 100/100 verbinding heb. Niet dat ik 100 Mbit downloadsnelheid heb.
Het is sowieso een andere situatie dan normaal. We hebben bijvoorbeeld ook een stichting die nog tussen XMS en de 'deelnemers' van het initiatief zit. Deze komt op voor de belangen, en zorgt ervoor dat beide partijen zich aan de afspraken houden. Ook daar maar eens aankaarten dus, aangezien dat wel het meest voor de hand ligt op het moment
Dit topic is gesloten.