Dat Glasoperator/Wiericke in Eindhoven meedeed was niet heel speciaal hoor. Ook al in Heiloo en De Bilt/Bilthoven.eymey schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:03:
Ik denk wel dat het voor KPN nog steeds winstgevend kan zijn. Kpn heeft een enorm aantal Interactieve TV klanten via ADSL.
Overigens, wat betreft die eigen uitzendstraat van Vodafone: Is daar dan al meer over bekend (ookal zijn het geruchten) @Nick39? Dat ze Wiericke (eigenaar van Glasoperator en Multivisie) hebben overgenomen is al een behoorlijke poos bekend. Maar sindsdien is het weer stil geworden rond Vodafone. Behalve dat ze er als pure ITNS dozenschuiver op dit moment niets van bakken (vooral op het gebied van klantenservice).
Ik las laatst op TotaalTV trouwens in de reacties wel een interessant gegeven, dat bij de (geslaagde) vraagbundeling voor glas in Eindhoven ook Wiericke mee doet als tweede operator! Iig bleek je ook de keuze te hebben voor Wisper.
Dat staat los van hun overname door Vodafone. De beslissing om in de vraagbundelingen mee te doen moest al veel eerder genomen worden namelijk.
Ik denk persoonijk wel dat Vodafone de ambitie heeft om met de eigen leverstraat te komen. Maar die is er al (Glasoperator) dus dat is het probleem niet. Als ze in verglaasde Reggefiber gebieden willen beginnen dan zullen ze de betreffende CityPops van dat gebied van een backhaul/backbone moeten laten voorzien en alle AreaPops moeten vullen met minstens 1 router/Isam.
Backhauls zullen dan hoogstwaarschijnlijk via Eurofiber komen aangezien die ook al al hun mobiele sites van een dedicated lijn voorzien. Of anders via een KPN Dark Fiber die er al natuurlijk al ligt voor KPN/KPN ITNS.
Maar het kost een boel geld dus wie het weet mag het zeggen.. Denan toevallig ?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.