(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:03:
Ik denk wel dat het voor KPN nog steeds winstgevend kan zijn. Kpn heeft een enorm aantal Interactieve TV klanten via ADSL.

Overigens, wat betreft die eigen uitzendstraat van Vodafone: Is daar dan al meer over bekend (ookal zijn het geruchten) @Nick39? Dat ze Wiericke (eigenaar van Glasoperator en Multivisie) hebben overgenomen is al een behoorlijke poos bekend. Maar sindsdien is het weer stil geworden rond Vodafone. Behalve dat ze er als pure ITNS dozenschuiver op dit moment niets van bakken (vooral op het gebied van klantenservice).

Ik las laatst op TotaalTV trouwens in de reacties wel een interessant gegeven, dat bij de (geslaagde) vraagbundeling voor glas in Eindhoven ook Wiericke mee doet als tweede operator! Iig bleek je ook de keuze te hebben voor Wisper.
Dat Glasoperator/Wiericke in Eindhoven meedeed was niet heel speciaal hoor. Ook al in Heiloo en De Bilt/Bilthoven.
Dat staat los van hun overname door Vodafone. De beslissing om in de vraagbundelingen mee te doen moest al veel eerder genomen worden namelijk.

Ik denk persoonijk wel dat Vodafone de ambitie heeft om met de eigen leverstraat te komen. Maar die is er al (Glasoperator) dus dat is het probleem niet. Als ze in verglaasde Reggefiber gebieden willen beginnen dan zullen ze de betreffende CityPops van dat gebied van een backhaul/backbone moeten laten voorzien en alle AreaPops moeten vullen met minstens 1 router/Isam.
Backhauls zullen dan hoogstwaarschijnlijk via Eurofiber komen aangezien die ook al al hun mobiele sites van een dedicated lijn voorzien. Of anders via een KPN Dark Fiber die er al natuurlijk al ligt voor KPN/KPN ITNS.

Maar het kost een boel geld dus wie het weet mag het zeggen.. Denan toevallig ? :)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:13:
[...]

Maar voor XMS e.d. was het nog niet beschikbaar, dat komt (denk ik) pas als de eenwording met Telfort een feit is, dom van me, ik haalde KPN en XMS door de war en jij (Denan) spreekt nu natuurlijk namens KPN en niet meer namens XMS. (verwarrend..)
Jammer dat zoveel nog niet bekend is over hoe het er straks bij oud XMS gaat uitzien...

[...]

Alleen dat Vodafone de ambitie heeft om met een eigen glasvezelnet te komen en dat dit dan aangestuurd gaat worden door een eigen leverstraat ... maar geen datum... op persoonlijke titel gok ik dat Vodafone gebieden wil gaan verglazen of netten wil gaan overnemen waar KPN nu geen brood in ziet of niet aan de 30% komt.
ik vraag me alleen af of zo'n eigen net ooit rendabel wordt met de huidige krisis.
Alternatief is natuurlijk het CIF netwerk van het Rabobank Bouwfonds,die gestaag aan het uitbreiden is, als Vodafone zich daar inkoopt heeft men een eigen straat en een expanderend netwerk...
Inkopen hoeft niet hoor. CIF heeft ook een open ODF netwerk, net als Reggefiber. Als ik Vodafone was zou ik daar ook beginnen als enige concurrent van (nu nog) Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cif zou hier in het dorp ook een glasvezel netwerk komen leggen, nadat reggefiber de concessie in het dorp gehaald had, kregen wij een brief dat ook cif (en caiway) een apart glasvezelnetwerk aan zou leggen, helaas heeft cif er op het allerlaatste moment (sommige kabels lagen al in de grond) ervan af gezien.

Ciaway gaat ergens dit jaar, nu haar diensten via reggefiber aanbieden (en blijft in ieder geval aanbieden via coax). Vind het eigenlijk wel jammer, want caiway beweerde 300 mbit aan te gaan bieden.

Heb nu zowel caiway (35 mbit) en XmS (100 mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ALS Caiway inderdaad ook via Reggefiber gaat aanbieden en eigen apparatuur plaatst, dan kunnen ze nog steeds die snelheden bieden :) .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 23:46:
Ach, ALS Caiway inderdaad ook via Reggefiber gaat aanbieden en eigen apparatuur plaatst, dan kunnen ze nog steeds die snelheden bieden :) .
Ja, maar dat zal ze wel wat extra centjes gaan kosten denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:12:
Ciaway gaat ergens dit jaar, nu haar diensten via reggefiber aanbieden (en blijft in ieder geval aanbieden via coax). Vind het eigenlijk wel jammer, want caiway beweerde 300 mbit aan te gaan bieden.
Ik heb van iemand vernomen dat Ciaway voor €70,- p/m 350/350 incl. tv gaat aanbieden. Het goedkoopste abo zou €50,- p/m kosten en daarvoor krijg je 75/75.
Het is nu €60,- p/m voor 300/300 waarbij je 60 zenders waarvan 24 HD krijgt!

[ Voor 8% gewijzigd door pettenstein op 31-07-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 09:19:
[...]

Ja, maar dat zal ze wel wat extra centjes gaan kosten denk ik zo :)
Natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat daardoor nooit iemand dat zal gaan doen......

Zoals ik het nu lees ligt er dus al Reggefiber in een Caiway gebied. Toegang tot het ODF van Reggefiber kan tegen gereguleerde tarieven. Een netwerk tot zeer dicht bij de City-pop van Reggefiber zal Caiway dus waarschijnlijk ook al hebben liggen (hadden ze ook moeten aanwenden als ze via CIF op FttH over waren gegaan).

Per saldo zal het dus niet de wereld aan verschil geven of ze via CIF of eigen apparatuur via Reggefiber IP-diensten bieden. Ik speculeer (maar ik ken de details van normale CIF/Caiway combinaties niet) dat Caiway ook op CIF netwerken gewoon zelf apparatuur in de PoP's zal hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 31-07-2013 13:26 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel aansluitingen % een operator nodig heeft om winst te maken, maar ik denk dat max 2 operators per POP op dit moment in glasvezelland wel het maximale is.
Ook heeft een nieuwe operator wel voordelen t.o.v KPN wholesale zoals bijv TV.

Volgens mij heb ik vandaag Wisper in Eindhoven zeker 1 nieuwe klant bezorgd en KPN een klant minder.
http://www.totaaltv.nl/ni...operdraad-investeren.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:25:
[...]

Natuurlijk, maar dat wil nog niet zeggen dat daardoor nooit iemand dat zal gaan doen......

Zoals ik het nu lees ligt er dus al Reggefiber in een Caiway gebied. Toegang tot het ODF van Reggefiber kan tegen gereguleerde tarieven. Een netwerk tot zeer dicht bij de City-pop van Reggefiber zal Caiway dus waarschijnlijk ook al hebben liggen (hadden ze ook moeten aanwenden als ze via CIF op FttH over waren gegaan).

Per saldo zal het dus niet de wereld aan verschil geven of ze via CIF of eigen apparatuur via Reggefiber IP-diensten bieden. Ik speculeer (maar ik ken de details van normale CIF/Caiway combinaties niet) dat Caiway ook op CIF netwerken gewoon zelf apparatuur in de PoP's zal hebben.
CIF en Reggefiber netwerken zijn hetzelfde. Citypop met backhaul, Areapops, etc. Ook ODF toegang. Caiway is een operator net als anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:14:
[...]

Natuurlijk, maar het is wel jammer dat het geen enkel nut heeft omdat je volgens je onderschrift "niet-langer-actief" meer bent :+ ;)

[...]
Hmm.. dat zie ik zelf niet staan :p
Barre73 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:51:
[...]

Inkopen hoeft niet hoor. CIF heeft ook een open ODF netwerk, net als Reggefiber. Als ik Vodafone was zou ik daar ook beginnen als enige concurrent van (nu nog) Caiway.
Ik bedoelde meer, als Vodafone echt een eigen netwerk met eigen straat wil, dan heeft het weinig zin om net als nu bij Reggefiber, een open netwerk van een ander te gebruiken want dan is het nog niet van jou.
Als ze switchen naar het netwerk van CIF en het daar alleen gebruiken op dezelfde manier als ze nu bij Reggefiber doet, dan heeft dat geen zin.
Wil je echt een eigen infra structuur gaan opbouwen vanuit scratch dan is dat een duur geintje, dan kun je beter een bestaand netwerk overnemen of jezelf er bij inkopen en dan is dat netwerk van CIF mogelijk interessant.
Thasaidon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:21:
[...]

Nick, dat is heel simpel, dat respect heb je gewoon verdiend.
al is misschien niet iedereen het daar mee eens ;)

Door jou posten ben ik veel wijzer geworden, buiten het feit dat ik ze altijd met plezier lees ;)
+eymey +GerkeP
:$

[ Voor 71% gewijzigd door Nick39 op 31-07-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:39

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Nick39 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:39:
[...]
[...]
Welkom "terug" Nick ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag het inderdaad niet staan maar heb het nu ook weggehaald ;)

Naast Ziggo heeft nu ook UPC een overeenkomst met FOX.

http://www.nu.nl/media/35...koord-nieuwe-zenders.html
http://www.totaaltv.nl/ni...lledig-in-hd-bij-upc.html

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 31-07-2013 16:46 . Reden: Later binnengekomen link naar Totaaltv. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

Ik bedoelde meer, als Vodafone echt een eigen netwerk met eigen straat wil, dan heeft het weinig zin om net als nu bij Reggefiber, een open netwerk van een ander te gebruiken want dan is het nog niet van jou.
Als ze switchen naar het netwerk van CIF en het daar alleen gebruiken op dezelfde manier als ze nu bij Reggefiber doet, dan heeft dat geen zin.
Wil je echt een eigen infra structuur gaan opbouwen vanuit scratch dan is dat een duur geintje, dan kun je beter een bestaand netwerk overnemen of jezelf er bij inkopen en dan is dat netwerk van CIF mogelijk interessant.

[...]
+eymey +GerkeP
Ja, oke, ik snap nu wat je bedoelde. Maar dat zou toch stom zijn? Waarom zouden ze zelf netbeheerder willen zijn? Laat een ander lekker de vezels aanleggen beheren zodat jij je kan concentreren op je diensten (als operator dus, niet als ISP/dozenschuiver).
Overigens is een eigen netwerk niet automatisch gekoppeld aan een eigen orderstraat natuurlijk. De orderstraat ligt bij de operator (in dit geval dan Vodafone) of dat nou het netwerk van Vodafone, CIF of Ziggo is ( >:) )
En met de overname van Glasoperator heeft Vodafone dus die eigen orderstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:36:
[...]

Ja, oke, ik snap nu wat je bedoelde. Maar dat zou toch stom zijn? Waarom zouden ze zelf netbeheerder willen zijn?
Ze hebben zelf aangegeven dat ze dat willen om niet afhankelijk te zijn van derde partijen, misschien * eigen denkwijze * zodat ze met een zelfde constructie als KPN, zelf dienstenverkoper kunnen worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar dat wist ik al wel. Ze willen eigen operator worden maar ook eigen ISP. Alleen de onderste laag is dan van Reggefiber. Maar dat is ook dus wat Solcon ook doet op kleine schaal in bijvoorbeeld Dronten.
Ik denk zelf niet dat Vodafone operator wordt om dan weer aan concurrende providers diensten te verkopen. Maar je weet nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:58:
Ik denk zelf niet dat Vodafone operator wordt om dan weer aan concurrende providers diensten te verkopen. Maar je weet nooit..
In het verleden heeft GlasOperator dat al wel gedaan.
http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=177

Maar wat GlasOperator nu biedt zijn er vast wel providers die dat zouden willen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Reggefiber had onafhankelijk moeten blijven en zich alleen moeten richten op het aanleggen van een glasnetwerk in Nederland. En ieder die daarvan gebruik wenst te maken betaald een vergoeding. Maar door individuele netwerkjes blijf je als consument altijd afhankelijk waar je woont. Heel vreemd eigenlijk, want voor vele andere andere netwerken werkt dit juist niet zo, ik denk het wegennet en mobiel telefoonverkeer bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Volgens mij is dat juist weer wat reggefiber weer gaat doen.
Maar toen men in 2005 begon met de aanleg waren er nog geen partijen die diensten konden leveren en daarom is toen XtraMediaServices opgericht om diensten over de glasvezel aan te bieden.
Het latere XMS zat in een constructie vanuit Reggeborch waar Reggefiber weer een onderdeel van is/was.
Het zal vanaf het begin wel de bedoeling geweest zijn om als dienstenleverancier op een bepaald moment een stap terug te doen.
Maar om nu alles over te dragen aan KPN is een beetje ongelukkig. Velen, waaronder ikzelf, zijn in het glasvezel avontuur gestapt om van KPN af te zijn. En dus nu zijn we weer een beetje terug bij af.

Via verschillende klankbordgroepen, pilots, broodjessessies bij XMS en ondersteuning van een lokaal initiatief heb ik het idee dat ik en een aantal meer hier de hete kastanjes uit het vuur hebben gehaald, uiteindelijk voor KPN.

XMS en ook KPN heeft veel geleerd van de pioniers van het eerste uur en dat wordt te vaak vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]

[...]
+eymey +GerkeP
In het geval van Reggefiber of CIF heeft het gebruiken van een "open netwerk van een ander" juist wel zin! ;). Vodafone maakt nu geen gebruik van "open" Reggefiber maar van "gesloten" KPN ITNS.

ODF access betekent dat jij zelf apparatuur in de PoP's kan plaatsen en twee "dark fibers" van licht mag voorzien op de manier waarop jij dat wil. Je bent dus op geen enkele manier afhankelijk van anderen. Ja van Reggefiber of CIF om hun vezels die al in de grond liggen te mogen gebruiken. Al zullen daar natuurlijk ook vast nog wel wat 'regels' voor zijn qua soorten connectors die je kan gebruiken, etc. Maar ik denk dat Barre73 daar meer verstand van heeft ;)

Maar voor de aanvoer van bv. TV-streams kan je het helemaal op de manier doen die jij wil, afhankelijk van hoe veel je wil investeren in eigen backhaul of dark fibers inkopen bij KPN / Eurofiber. Wat Barre73 al uitlegt. iig ben je dan niet meer afhankelijk van het core netwerk van KPN met al z'n beperkingen.

In Ermelo wordt dit overigens al gedaan. Provider "xsyou" (onderdeel van een lokale ICT dienstverlener) heeft eigen apparatuur daar in de PoP's en is geheel onafhankelijk van KPN. De CATV feed komt rechtstreeks van Cai Harderwijk. Internet doen ze zelf en op de universele FTU's hebben ze een mooie alles in 1 oplossing van Genexis geprikt, waar ook wifi en zo in zit. Overigens als ik het goed heb wel met de optie om dat uit te schakelen en de Genexis in bridge te zetten.

Theoretisch zou UPC zelfs in Ziggo gebieden via glasvezel een concurrent van Ziggo kunnen worden en vice versa. Desnoods blijven ze gewoon met DOCSIS werken om op netwerkmanagement niveau alles homogeen te houden met coax infra (hoewel ik nog niet weet of er ook CATV modules voor thuisgebruik zijn die ook retoursignalen weer optisch door kunnen geven).

Je ziet, 'open' is dus ook écht 'open'. MITS er partijen komen die ODF aandurven.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 31-07-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:16:
Reggefiber had onafhankelijk moeten blijven en zich alleen moeten richten op het aanleggen van een glasnetwerk in Nederland. En ieder die daarvan gebruik wenst te maken betaald een vergoeding. Maar door individuele netwerkjes blijf je als consument altijd afhankelijk waar je woont. Heel vreemd eigenlijk, want voor vele andere andere netwerken werkt dit juist niet zo, ik denk het wegennet en mobiel telefoonverkeer bijvoorbeeld.
Net wat Wiebo66 zegt.

Reggefiber móest wel zelf diensten gaan verzorgen toen de eerste netwerken aangelegd moesten gaan worden (o.a. in jouw Arnhem ;) ). Maar heeft dit nooit als hun core business gezien. Dus toen in 2006/2007 de Joint-Venture met KPN kwam waren ze blij dat ze op termijn geen operatortje meer hoefden te spelen.

Dat KPN voor de consument helemaal niet zo fijn is, tsja.....

Nu vervult Reggefiber inderdaad weer meer de rol van aanlegger van de 'nutsvoorziening'. Zelfs al zou KPN op termijn ook dit stuk van Reggefiber over nemen, dan nog blijven ze ook gebonden aan de regels omtrent ODF en de door ACM gereguleerde tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ik kom uit Soest haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Eymey reageerde op mijn Arnhem, alwaar ik in 2003 door Portaal benaderd ben voor het krijgen van Glasvezel met XMS tripple play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb sinds vandaag weer last van het Qos Probleem meer mensen hier last van

Regio Hilversum

[ Voor 11% gewijzigd door Horza2011 op 03-08-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:40
Vanmiddag last van wegvallende internet verbinding. Meer mensen last van in Wijchen?
WAN interface van draytek geeft aan disconnected en er kan op dat moment geen IP adres opgehaald worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30

Nakebod

Nope.

6601XW geen problemen, router is ongeveer even lang up als connected: 29d 5h 13m 45s.
Ik heb lang geen nieuwe OpenWRT daily geflashed dus :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51
Is de (Mini-)EPG kapot...? Meer mensen last van? Amino 110 iptv.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Fiber schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 20:22:
Is de (Mini-)EPG kapot...? Meer mensen last van? Amino 110 iptv.
Bij mij doet de gids het ook niet meer (ook niet na een herstart van de Amino 532).

Edit: in de android-app doet de gids het nog wel, maar daar krijg ik de melding dat de ontvanger offline is terwijl ik gewoon tv kan kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door ArjenB64 op 04-08-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Storing in,Wijchen? Internet en tv lijken dood (6601)

[ Voor 47% gewijzigd door Luuk1983 op 04-08-2013 23:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1216 is de TV gids ook dood en apple app geeft decoder offline aan.

EDIT: Op moment van posten nadat dit het de hele avond niet heeft gedaan werkt alles weer.

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wreckdicilous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
Luuk1983 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:00:
Storing in,Wijchen? Internet en tv lijken dood (6601)
Jup, had ik ook last van, heeft meer dan een uur plat gelegen... klantenservice was niet te bereiken... |:(

(6601JC)

Ik was eigenlijk heel tevreden over XMS, helaas is dat een stuk minder met de storingen van de laatste tijd. Of dat men even de internet verbinding over zet op een andere UTP poort op de glasvezel modem. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wreckdicilous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-02-2024
Gangster93 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:41:
Vanmiddag last van wegvallende internet verbinding. Meer mensen last van in Wijchen?
WAN interface van draytek geeft aan disconnected en er kan op dat moment geen IP adres opgehaald worden..
Viel mij idd ook op, verbinding valt heel even weg. Zal voor de meeste mensen geen problemen op leveren omdat het weer snel terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Apart, robot systeem van Ziggo belt me om me te herrinneren aan de afspraak van komende woensdag met de optie om de afspraak te verzetten,tevens worden de opties genoemd die ik gekozen heb bij afsluiten van het abonnement,met de mogelijkheid die te wijzigen.
Ook wordt gemeld dat het mogelijk is dat door de portering ik maximaal 2 uur onbereikbaar ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:12

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het zou apart zijn als die melding van Xms zou komen _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-08-2013 15:55 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als zoiets van XMS zou komen zou dat het bewijs zijn dat er meerdere universums zijn, 1 waar XMS wel communiceert en de onze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nakebod schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:23:
Als zoiets van XMS zou komen zou dat het bewijs zijn dat er meerdere universums zijn, 1 waar XMS wel communiceert en de onze :P
Wow, laten we het Fringe-team eens bellen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luuk1983 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:37:
[...]

Dan kunnen de Observers gelijk regelen dat Kpn Xms niet heeft overgenomen :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:53:
Het zou apart zijn als die melding van Xms zou komen _O-
Die hadden natuurlijk kunnen bellen... in een ideale wereld dan he ;)
Nakebod schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:23:
Ik zal Spock eens bellen :+
Luuk1983 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:37:
[...]

Er zijn zaken waar zelfs die niet kunnen helpen... dat verdwijnt gelijk in Warehouse 13 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Dacht eerder aan Mulder en Scully, maar dat is waarschijnlijk van voor jullie tijd... O-)

* Fiber vraagt titel change aan: The XMS-Files... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:36:
Dacht eerder aan Mulder en Scully, maar dat is waarschijnlijk van voor jullie tijd... O-)

_/-\o_ _/-\o_ Beslist niet voor mijn tijd hoor ! ( 1964 geboren..)

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 05-08-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07
Wel van na mijn tijd, maar heb toch een behoorlijk aantal afleveringen gezien hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:36:

Doe maar niet, ik wil "The Smoking Man" hier liever niet hebben, die zorgt alleen maar voor problemen.
En die hebben sommigen van ons al genoeg met XMS :D

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/The_Smoking_Man_%28X-Files%29.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 06-08-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nog verder off topic: Dat is William B Davis. Nu ontzettend goed gecast als Alec Sadler van 2077 in Continuum.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zwaait even, voor het laatst online op de xms fiber, vanaf morgen: Ziggo ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
albino71 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:18:
Nog verder off topic: Dat is William B Davis. Nu ontzettend goed gecast als Alec Sadler van 2077 in Continuum.
Ja, dat is mooie serie, goeie cliffhanger aan het einde van seizoen 2.
Maar dit is waarom tv hier in Nederland niks waard is, als je toch alles beter maar gratis kan download.
Waarom wachten, als je het "On Demand" in de beste kwaliteit kan downloaden
Qua tv kijk ik af en toe nog naar het nieuws & om in te slapen.

Heb al het HD pakket weg gedaan, en over maand gaat 2 maanden gratis plus pakket er ook af.
Het allemaal goed getimed, nu nog de factuur correcties navragen.

Misschien gaat iptv er ook af, als me jaarcontact er op zit.
Gezien mijn kijk gedrag / kwaliteit van iptv via knp.

@Nick39, Bye Bye ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
@Nick39, het ga je goed bij Ziggo.
Maar misschien kun je ons toch op de valreep vertellen wat Telfort voor ons in petto heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 ..tot Ziggo's ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Nick39 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:01:
Zwaait even, voor het laatst online op de xms fiber, vanaf morgen: Ziggo ;w
Niks daar van, je blijft maar lekker hier posten hoor :(

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 03:26:
[...]

Niks daar van, je blijft maar lekker hier posten hoor :(
Bedoelde meer dat ik afscheid nam van de XMS verbinding op dit topic, na alle wensen zou ik hier niet eens meer weg durven te gaan, nu dus op het Ziggo modem.. 156 mbits down, alleen up valt tegen als je XMS gewend bent, 16 mbits maar och,uppen deed ik toch niet, homepage weggedaan, transip weggedaan.. snik,voelt toch als afscheid nemen van een oude vriend ;) nu maar wachten op de herrinneringen van XMS's factuur _/-\o_ volgens XMS ben ik namelijk op 18 juli 2013 opnieuw aan een contract begonnen welke op 18 juli 2014 stopt.
Het kon zelfs op het laatste moment niet goed gaan :N :r

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 07-08-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik wilde zeggen, alsof je zo makkelijk van XMS afkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:44:
Ik wilde zeggen, alsof je zo makkelijk van XMS afkomt :P
Men heeft per 1 juni 2013 zelfstandig mijn contract veranderd naar internet 100/100, telefonie,radio en tv.
Daarbij een rekening gestuurd van ruim 100 euro.
Na mijn mail en brieven heeft men per 18 juli dat weer veranderd naar internet 100/100 en telefonie.
Dit had per 1 juni 2013 moeten zijn.
In plaats daarvan heeft men per 18 juli 2013 een nieuw contract ingevoerd dat loopt tot 18 juli 2014.
Ze kunnen mijn rug op, wat kan men nu nog doen, me afsluiten ? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:09:
[...]

Bedoelde meer dat ik afscheid nam van de XMS verbinding op dit topic, na alle wensen zou ik hier niet eens meer weg durven te gaan, nu dus op het Ziggo modem.. 156 mbits down, alleen up valt tegen als je XMS gewend bent, 16 mbits maar och,uppen deed ik toch niet, homepage weggedaan, transip weggedaan.. snik,voelt toch als afscheid nemen van een oude vriend ;) nu maar wachten op de herrinneringen van XMS's factuur _/-\o_ volgens XMS ben ik namelijk op 18 juli 2013 opnieuw aan een contract begonnen welke op 18 juli 2014 stopt.
LOL terwijl er eigenlijk nieteens meer nieuwe XMS's abbo's worden opgeleverd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Portering doorgevoerd, monteur geweest, snelheid ruim 16 megabyte.. ik zeg niet verkeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ah, porteren lukt blijkbaar nog dus wat bij mij nog mis zou kunnen gaan is gedoe met de wazige facturen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Prima toch :) Helaas kan ik nog niet hoger als 100/100 hier in Wijchen. Jammer :/ ( Glasvezel dan hé )
Ps: Kom net terug, en moest mijn modem resetten om internet te krijgen, meer mensen ?

[ Voor 13% gewijzigd door Marsjee op 07-08-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie snelheden @Nick39!

Hopen voor je dat dat zo blijft, ook als al je wijkgenoten boos weer terug naar Ziggo gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:24:
Mooie snelheden @Nick39!

Hopen voor je dat dat zo blijft, ook als al je wijkgenoten boos weer terug naar Ziggo gaan ;)
Dat zijn ze al, tenminste mijn directe buren allemaal en degenen die ik ken met XMS... de rest mag blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
wiebo66 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:21:
Afgelopen december had ik twee maanden hbo gratis op proef, na twee maanden opgezegd. Er werd wel een maand gefactureerd maar dit is netjes gecrediteerd. Vervolgens bleef hbo "aan" staan bij xms maar zonder signaal en rekeningen. Nu heb ik voor twee maanden het pluspakket gratis maar staat ook hbo weer aan. Voor juli is hbo gefactureerd en ik kreeg een brief dat hbo met terugwerkende kracht vanaf mei gefactureerd zal gaan worden in de komende maanden. Ik zal xms hierover mailen maar hebben meer mensen hier problemen mee?
Ik heb afgelopen nacht xms hierover een mailtje gestuurd en vanmorgen belde xms hierover op, het probleem was niet helemaal duidelijk.
Ik heb alles nog eens uitgelegd en ze zouden e.e.a. uitzoeken en vervolgens crediteren..... ik wacht het allemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Nick39 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:09:
[...]

..... volgens XMS ben ik namelijk op 18 juli 2013 opnieuw aan een contract begonnen welke op 18 juli 2014 stopt.
Ach dit komt vaker voor....
Mijn ouders zaten bijTele2 met internet en bellen en vorig jaar zomer belde Tele2 hen op of ze misschien sneller internet en afkoop belbundel wilde. Mijn vader stemde hiermee in. In december werd Tele2 opgezegd na ruim 5 jaar gebruik (overgang naar XMS) maar toen moesten ze een boete betalen omdat ze een nieuwe jaarabonnement hadden afgesloten. Maar volgens mijn vader was dit nooit gezegd in het telefoongesprek van Tele2. Ik Tele2 gebeld en 2x ruim 45 minuten met een 0900 nummer gebeld. Het werd een welles nietes spelletje en uiteindelijk zouden ze de voicelog van het gesprek naluisteren en op basis hiervan oordelen. Hier zou echter wel een week of acht overheen kunnen gaan en ik kreeg de voicelog niet maar moest hen vertrouwen op eventuele blauwe ogen. Vervolgens het tweede gesprek gevoerd met de financiële afdeling van Tele2 en hen uitgelegd dat het een actie was vanuit Tele2 en dat mijn vader hierdoor overrompeld werd. In mijn ogen was het geen nieuw abonnement maar een aanpassing van het bestaande en uiteindelijk ging men overstag en werd de boete gecrediteerd.

Dus Nick het is niet iets unieks maar het kost je mogelijk wel enige energie om je gelijk te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Maar Nick zou daar nooit in tuinen, in dat soort verkooptrucjes. Ik denk dat de kaboutertjes een nieuwe abbo voor Nick hebben ingetikt... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:22:
Maar Nick zou daar nooit in tuinen, in dat soort verkooptrucjes. Ik denk dat de kaboutertjes een nieuwe abbo voor Nick hebben ingetikt... :z
Klopt, op 18 juli hebben ze de wijziging van het verkeerde all-in abonnement dat ze zelf met een defect script hadden ingevoerd weer gewijzigd, alleen kent het systeem alleen jaarabbo's, de enige manier om een verandering in een abonnement in te voeren is door een wijziging in het abonnement door te voeren door middel van een nieuw abonnement, ze kunnen dus een lopende datum dan niet veranderen, het systeem denkt, een nieuw abonnement en rekent gelijk voor een jaar.
Ik heb XMS heel duidelijk gemaakt dat ik vast hou aan de oorspronkelijke einddatum.
Ook daar is weer een leuke ontstaan, ik gebruikte de overstapservice van Ziggo,welke het abonnement heeft stopgezet per 18-08 en op aanraden van iemand heb ik dat op 22-08 nog schriftelijk bevestigd, prompt heeft men de datum van 18-08 veranderd in de datum van de brief, 22-08.
Niet meer ook nog zelf schriftelijk opzeggen dus.
Nu lig ik niet zo wakker van die 4 dagen,maar normaliter zou je denken dat als er per 18-07 met een opzegtermijn van een maand door de nieuwe provider wordt opgezegd en de klant stuurt die opzegging ook nog eens per brief, dat je dan de oorspronkelijke datum hanteert.

XMS heeft zelf een verkeerd script laten lopen dat proefmaanden en dergelijke moest factureren.
Hierdoor zijn dus opties aangezet die uit hadden moeten blijven, zoals opeens een jaar abbo HBO of een jaarabbo op de tv extra diensten, en dit script heeft ook in plaats van de actietarieven voor een decoder, de volle prijs voor de decoders berekend.
De spooktarieven voor niet afgesloten abonnementen die nu berekend worden zoals bij Wiebo, komen door dit foutieve script en dit script heeft dus ook mijn jaarabonnement per 1 juni op het complete pakket aangezet omdat dit foutief aan stond in "mijn XMS".
Ik had hier al over gebeld maar men kon het niet uitzetten,vandaar dat ik zelf niets had aangepast, maar alle verkeerde vermeldingen van diensten door het nieuwe systeem dat een paar maanden geleden is ingevoerd door de nieuwe administratie, zijn door het script bevestigd en berekend.
Vandaar de spooknota's en de nota's voor decoders voor het volle tarief.
Net als Wiebo stond bij mij in "mijn XMS" de optie voor het volledige pakket aan,terwijl ik alleen internet en telefonie had.
Dit kon niet veranderd worden, maar werd door het script opeens per 1 juni toch berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat een zooi.

Laten we iig hopen dat het systeem van Concepts/Telfort wat beter in elkaar zit.

Ik weet niet of het factureringssysteem voor Telfort glas ook over genomen gaat worden van Concepts (ik heb begrepen dat een deel van Telfort glas wordt gebaseerd op mensen en systemen van Concepts), maar slechter dan bij Lijbrandt/XMS kan toch al niet.

[ Voor 56% gewijzigd door eymey op 08-08-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:00:
Wat een zooi.

Laten we iig hopen dat het systeem van Concepts/Telfort wat beter in elkaar zit.

Ik weet niet of het factureringssysteem voor Telfort glas ook over genomen gaat worden van Concepts (ik heb begrepen dat een deel van Telfort glas wordt gebaseerd op mensen en systemen van Concepts), maar slechter dan bij Lijbrandt/XMS kan toch al niet.
Ach, dat is hetzelfde als een stb aanschaffen voor de aktieprijs van 99,-, welke ze vervolgens doodleuk factureren voor de volle mep van 170,-. Als je erover gaat bellen krijg je een lulverhaal met uiteindelijk de mededeling dat ze het in de volgende maand zullen verrekenen.
Vandaag kreeg ik daarover een brief met hetzelfde verhaal.
Prutsers.
Gelukkig werken de diensten bij mij iig beter dan die balle administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Ach, dat is hetzelfde als een stb aanschaffen voor de aktieprijs van 99,-, welke ze vervolgens doodleuk factureren voor de volle mep van 170,-. Als je erover gaat bellen krijg je een lulverhaal met uiteindelijk de mededeling dat ze het in de volgende maand zullen verrekenen.
Prutsers.
Hier is dat verkeerde script dus voor verantwoordelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:53:
[...]

Prutsers.
Volgens mij is het redelijk gebruikelijk om het teveel gefactureerde op de volgende factuur te crediteren. In 2010 heeft XMS bij mij ook ten onrechte 350 euro aansluitkosten in rekening gebracht. De maand daarna kreeg ik gewoon netjes 350 euro min de hoogte van de tweede factuur teruggestort.

Een foutje kan natuurlijk altijd gemaakt worden. Maar als ik de verhalen van Nick zo lees, dan lijkt het erop dat die foutjes eerder regel dan uitzondering zijn geworden en dat kan gewoon niet.

Mijn tweede factuur van Ziggo bevatte ook een fout. Als ik alle factuurregels bij elkaar optelde, kwam ik op een ander bedrag uit dan het factuurbedrag. Wat bleek: er ontbrak een factuurregel. We hadden een film gehuurd en die stond niet vermeld op de rekening. Ik kreeg van Ziggo per e-mail netjes antwoord op mijn vraag en de online factuur was al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag nog een telefoontje van Ziggo of alles naar wens was en of ik nog vragen had, het is het XMS topic,maar ik vind dit toch een betere manier om met klanten om te gaan.
Ik had feitelijk een telefoontje van XMS verwacht in de trand van, U heeft opgezegd,kunnen we iets doen om u toch als abonnee te behouden,maar blijkbaar vindt men het wel goed.
Ziggo heeft niet zo'n goede naam,en misschien is men zo vriendelijk geworden vanwege mensen die weg gaan, maar achteraf bellen of ik nog vragen heb en of alles naar wens is vind ik service !
Toen ik aangaf dat ik een eigen versterker ( Tratec FRA-752/N ) had gebruikt om de aansluiting makkelijker te maken,die ik van de zolder etage had afgehaald,beloofde de meneer binnen 5 dagen een nieuwe te sturen zodat ik mijn eigen spullen weer compleet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
wiebo66 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 01:26:
Ach dit komt vaker voor....
Mijn ouders zaten bijTele2 met internet en bellen en vorig jaar zomer belde Tele2 hen op of ze misschien sneller internet en afkoop belbundel wilde. Mijn vader stemde hiermee in. In december werd Tele2 opgezegd na ruim 5 jaar gebruik (overgang naar XMS) maar toen moesten ze een boete betalen omdat ze een nieuwe jaarabonnement hadden afgesloten.
Wordt weer tijd dat dergelijke telefonische verkopen, schriftelijk bevestigd moeten worden, zodat je als klant op papier krijgt wat/waar en hoe.

Misschien niet te vergelijken, maar heb voor de teruggave van mijn IB 2012, mijn rekeningnnummer gewijzigd bij de Belastingdienst, maar kreeg wel een schrijven welke getekend moest retourneren ter bevestiging.

[ Voor 0% gewijzigd door chocka op 08-08-2013 19:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Volgens mij is het redelijk gebruikelijk om het teveel gefactureerde op de volgende factuur te crediteren. [...]
Volgens mij is het bij een fatsoenlijk georganiseerd bedrijf redelijk gebruikelijk om niet teveel te factureren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:09:
[...]

Volgens mij is het bij een fatsoenlijk georganiseerd bedrijf redelijk gebruikelijk om niet teveel te factureren... ;)
In een perfecte wereld wel ja. Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt, of je nou Ziggo of XMS heet. Bij de een alleen wat meer als bij de ander.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Zie net dat XMS op hun website bij de zoekfunctie een XSS vulnerability heeft. Maar wel leuk bepaalde tags (<script>) wegfilteren. Wellicht gewoon even htmlspecialchars eroverheen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begrijp dat het krediteren veel wordt gedaan,maar dat hoeft niet te betekenen dat je dat maar verplicht bent toe te staan, een factuur van ruim 100 euro een maand later beloven te krediteren ( afwachten of het a, goed gebeurd en b, inderdaad gebeurd) vind ik een redelijk bedrag.
Ik heb het best goed maar als alle bedrijven 100 euro teveel afboeken dan heb ik toch een redelijk probleem.
De meeste mensen zie je heden ten dage hun bonnetje bij de supermarkt uitpluizen,en als er een fout in zit ga je naar de klantenservice.
Als die dan zou zeggen,komt u volgende maand weer boodschappen doen dan trekken we het er weer af.
Ja maar meneer als we niet krediteren dan raakt onze administratie in de war, dat was ie al anders hoefde u niet te krediteren,maar als ik minimaal een maand moet wachten dan raakt mijn portemonnee in de war.
Krediteren is een gunst,geen verplichting.
Ik heb gestorneerd en het rekeningnummer van XMS laten blokkeren voor automatische afschrijving, het zijn mijn centjes.
En ja zelfs in een perfecte wereld kun je foutjes maken,je kan echter ook deze op een andere manier corrigeren dan krediteren,gewoon een nieuwe nota maken en de oude laten vervallen.

[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 09-08-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:23:
Ik begrijp dat het krediteren veel wordt gedaan,maar dat hoeft niet te betekenen dat je dat maar verplicht bent toe te staan, een factuur van ruim 100 euro een maand later beloven te krediteren ( afwachten of het a, goed gebeurd en b, inderdaad gebeurd) vind ik een redelijk bedrag.
Ik heb het best goed maar als alle bedrijven 100 euro teveel afboeken dan heb ik toch een redelijk probleem.
De meeste mensen zie je heden ten dage hun bonnetje bij de supermarkt uitpluizen,en als er een fout in zit ga je naar de klantenservice.
Als die dan zou zeggen,komt u volgende maand weer boodschappen doen dan trekken we het er weer af.
Ja maar meneer als we niet krediteren dan raakt onze administratie in de war, dat was ie al anders hoefde u niet te krediteren,maar als ik minimaal een maand moet wachten dan raakt mijn portemonnee in de war.
Krediteren is een gunst,geen verplichting.
Ik heb gestorneerd en het rekeningnummer van XMS laten blokkeren voor automatische afschrijving, het zijn mijn centjes.
En ja zelfs in een perfecte wereld kun je foutjes maken,je kan echter ook deze op een andere manier corrigeren dan krediteren,gewoon een nieuwe nota maken en de oude laten vervallen.
In jouw geval kan ik begrijpen, dat je er gewoon klaar mee bent. (Je kunt ook niet echt meer van een "incident" spreken als het meerdere malen per jaar fout gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
America Movil heeft laatst zijn belang uitgebreid naar 30% in KPN en doet nu een totaal overname bod.

http://www.nu.nl/binnenla...il-doet-bod-heel-kpn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je houd je hart vast. Bij Hr Slim gaat het om de centen.

Ook een leuke is deze uit het zelfde artikel.
" Kalmte

In een reactie op het intranet van zijn bedrijf maant topman Eelco Blok het personeel tot kalmte. Blok verwacht dat de "speculaties'' over het bedrijf van de afgelopen weken de komende tijd zullen aanhouden. Hij roept zijn personeel op daar niet in mee te gaan.

"Richt je vooral op de klant en de excellente dienstverlening'', aldus Blok."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 06:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

Blok is vast geen klant dan })

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 09-08-2013 12:06 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN-topman Eelco Blok bezit momenteel ruim 500.000 aandelen in zijn bedrijf. Daarmee zou een verkoop van KPN aan América Móvil hem bij het huidige bod hem 1,2 miljoen euro opleveren.
Die heeft dus makkelijk praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:24:
[...]

Volgens mij is het redelijk gebruikelijk om het teveel gefactureerde op de volgende factuur te crediteren. In 2010 heeft XMS bij mij ook ten onrechte 350 euro aansluitkosten in rekening gebracht. De maand daarna kreeg ik gewoon netjes 350 euro min de hoogte van de tweede factuur teruggestort.

Een foutje kan natuurlijk altijd gemaakt worden. Maar als ik de verhalen van Nick zo lees, dan lijkt het erop dat die foutjes eerder regel dan uitzondering zijn geworden en dat kan gewoon niet.
Een foutje kan ja, maar dat horen ze gelijk recht te trekken. Niet de volgende maand pas.

Stel nou dat jij die 350,- écht niet had kunnen missen die maand? Wat dan?
Had jij dan "droog brood" gegeten omdat je provider loopt te kloten en je pas die maand daarna je geld terug had gekregen?
Ik zou dat iig niet accepteren.

En nou gaat het in mijn geval om "slechts" 71,- die ik wel ff kan missen, maar er zijn er genoeg waarvoor die 71,- het verschil is tussen gewoon brood en droog brood.

.
Nick39 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

Hier is dat verkeerde script dus voor verantwoordelijk...
Sorry, ik had je stukje proza nog niet gelezen voordat ik mijn reactie schreef ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:56:
[...]

Een foutje kan ja, maar dat horen ze gelijk recht te trekken. Niet de volgende maand pas.

Stel nou dat jij die 350,- écht niet had kunnen missen die maand? Wat dan?
Had jij dan "droog brood" gegeten omdat je provider loopt te kloten en je pas die maand daarna je geld terug had gekregen?
Ik zou dat iig niet accepteren.

[...]
Ik heb er verder niet op aangedrongen, omdat ik er geen problemen mee had. Mocht je het geld echt niet kunnen missen, dan geef je dat gewoon aan en dring je aan op een directe oplossing. Doen ze dat niet, dan kun je altijd nog storneren.

Als ze nou 2 maanden later dezelfde fout hadden gemaakt, dan had ik het ook niet geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:56:

Sorry, ik had je stukje proza nog niet gelezen voordat ik mijn reactie schreef ;)
Ik had u ook vergeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
America Evil... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Sinds de overstap nog geen enkele keer hickups, timeouts of QOS issues gehad :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2891151055.png

En ik ben nog goedkoper uit ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 09-08-2013 21:20 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Nick39 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:55:
Vandaag nog een telefoontje van Ziggo of alles naar wens was en of ik nog vragen had, het is het XMS topic,maar ik vind dit toch een betere manier om met klanten om te gaan.
Ik had feitelijk een telefoontje van XMS verwacht in de trand van, U heeft opgezegd,kunnen we iets doen om u toch als abonnee te behouden,maar blijkbaar vindt men het wel goed.
Ziggo heeft niet zo'n goede naam,en misschien is men zo vriendelijk geworden vanwege mensen die weg gaan, maar achteraf bellen of ik nog vragen heb en of alles naar wens is vind ik service !
Toen ik aangaf dat ik een eigen versterker ( Tratec FRA-752/N ) had gebruikt om de aansluiting makkelijker te maken,die ik van de zolder etage had afgehaald,beloofde de meneer binnen 5 dagen een nieuwe te sturen zodat ik mijn eigen spullen weer compleet had.
Ziggo is dit jaar idd erg bezig met klant-behoud. Geeft trainingen aan eigen en gedetacheerd (ingehuurd) personeel rond om dit onderwerp. En heeft een heuse campagne om bestaande klanten actief aan te schrijven en dingen als gratis monteur om problemen op te lossen of kortingen op nieuwe HD ontvangers aan te bieden. Dat werkt uiteraard perfect. Maar dat geld voor alles waar je tijd in steekt....

Echter, de overname van Ziggo door UPC is aanstaande. Ze hoeven nog 1.5% aandelen te verkrijgen om een bod te doen.
UPC ziet de wereld heel anders. Dit is een Amerikaan die zo goed als alles uitbesteed. Dat is niet meteen slecht, maar hun berekenen al hun proposities voor de duur van de overeenkomst. Zij bieden dus enkel service om de overeenkomst die de propositie behelst te honoreren. Voor de rest, ´bel je rechtsbijstand maar als je het er niet mee eens bent´ mentaliteit.

Met andere woorden. Je zit nu bij XMS van 2003 en over een jaar bij Telflut van heden.
Sterkte maar weer >:) LOL

*iets met hond, kat, gebeten* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 15:21

Goku33

Ownage!

Ik heb sinds enige dagen last van 404's die meteen in beeld verschijnen op het moment dat ik op willekeurige links druk. Eenmaal op F5 drukken laat vervolgens wel de pagina zien. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ook als je een andere DNS server instelt...? Open DNS, Google DNS, etc. En een andere browser? Andere computer? Andere router? Ander OS...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 23:57:
[...]
Echter, de overname van Ziggo door UPC is aanstaande. Ze hoeven nog 1.5% aandelen te verkrijgen om een bod te doen.....

Met andere woorden. Je zit nu bij XMS van 2003 en over een jaar bij Telflut van heden.
Sterkte maar weer >:) LOL

*iets met hond, kat, gebeten* ;)
Dat kan zijn,maar je toekomst is nergens zeker, dat zie je aan het bod van de mexicanen op KPN.
Als ik dat vorige week had verteld had ook niemand dat geloofd.
En ja, nog 1,5% maar dan heb je nog geen meerderheid.
Slechter dan momenteel met XMS kan in elk geval niet,en om nu ergens te blijven waarvan je in elk geval weet dat het niet beter kan worden,alleen omdat je mogelijke nieuwe provider mogelijk overgenomen kan worden.
Misschien doet UPC wel niets nu een andere amerikaan een directe collega wordt,met misschien en mogelijk komen we er niet en bovendien heb je met de vezel nu concurrentie genoeg.
Als je niet durft te gokken en maar bang bij je huidige provider blijft zitten omdat je alternatief mogelijk wordt overgenomen dan kom je per definitie niet verder,en wordt onder je achterste je huidige provider ook nog gekocht door een ander zoals KPN nu,niets doen is altijd achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom.

Gisteren was er bij Knevel & vd Brink ook een item over die mogelijke overname van KPN. En dan hoor je allemaal mensen roepen "Ik ga dan meteen bij KPN weg naar een andere tv, internet & tv boer".

Alsof de alternatieven hier in Nederlands nog oerhollands zijn.....

Wat telt is uiteindelijk de dienst die je krijgt. Ben je daar tevreden mee en blijft het zoals je gewend was, gewoon lekker blijven zitten. Wordt je ISP over genomen en wodt het dan prut, dan protesteer je gewoon door een andere op te zoeken. Dat moet het uitgangspunt blijven.

Overigens, het XMS / Telfort van nu is misschien een heel stuk slechter (qua innovatie en ontwikkeling) dan het XMS uit 2003.

Aan de andere kant, in het Lijbrandt topic lees ik nu de eerste vragen van mensen die een Telfort oplevering gekregen hebben (nieuwe gebieden). En als ik dan zie hoe dat verloopt en wat voor informatie je allemaal krijgt, dan is op dat punt Telfort nu al stukken beter dan het XMS en Lijbrandt van de recente jaren.

Tenzij je bij XMS of Lijbrandt echt functionaliteit gebruikte die bij Telfort komt te vervallen is het dus ook weer helemaal niet slecht.

Maar ik ben en blijf wel benieuwd naar de ontwikkelingen als KPN echt door die Mexicaan wordt over genomen. Het schijnt dat z'n bedrijf daar niet echt een goede reputatie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:32:

Maar ik ben en blijf wel benieuwd naar de ontwikkelingen als KPN echt door die Mexicaan wordt over genomen. Het schijnt dat z'n bedrijf daar niet echt een goede reputatie heeft.
UPC en Ziggo waren bijna altijd het slechtste jongetje van de klas,maar de hedendaagse maatschappij dwingt hen toch om te veranderen, dat zie je ook bij UPC en hun horizon,vroeger kreeg de consumentenbond geen poot aan de grond en nu hebben ze een flinke inspraak.
Het enge aan de (eventuele) overname van KPN vind ik dat Slim helemaal geen interesse heeft in KPN,maar deze wil gebruiken om e-plus over te nemen.
Maar de tijd van de consument die alles pikt is voorbij,men is veel mondiger geworden.
KPN handelt nog heel veel vanuit het monopolie,wij doen wat we willen en de klant heeft dat maar te pikken,maar de klant die pikt dat niet meer.
KPN steekt nu veel geld in glasvezel en een hoop consumenten krijgen natte sokken bij het idee dat ze glasvezel kunnen krijgen.
Maar na al die jaren dat ik glas had kan ik niet meer zeggen dan dat KPN niet bereid is om meer geld in features te steken en alleen wil expanderen.
Dus steekt men het geld in 100 mbits apparatuur en ontsluit men het volledige potentieel niet.
Je kan dan glas hebben,maar als de kabel je voorbij rent voel je je als klant toch genept.
Sch*t aan Griekenland maar daar heb je gewoon standaard 1000 mbits, wil je een klap aan de kabel geven dan moet je je niet vastpinnen aan die 100 mbits.
KPN zit nog teveel vast aan haar roots,misschien schudt een overname ze wel wakker en gaan ze het potentieel dat ze hebben ook echt gebruiken.
Dan is de kabel pleite,maar nu heeft men een volledige HSL aangelegd en laat er vervolgens stoomlocomotiefjes op rijden.

En zie XMS, de site staat vol oude info,de administratie is in een aantal gevallen een flinke puinhoop,en het merendeel van de abonnees weet totaal niet wat er gaat gebeuren,gaan we naar Telfort of niet,en zo ja hoe dan ?
Aangezien KPN/XMS haar klanten totaal niet informeert lopen er mensen weg, in deze tijd kan je zo'n hoogmoedige houding als ex monopolist niet verantwoorden.
Net als whatsapp en andere diensten,de techniek haalt je in,KPN zit nog vast aan zijn belminuten en sms-jes en dondert om,omdat men niet in de toekomst investeert maar wanhopig zijn winst probeert te halen uit diensten van de vorige eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Show je glasvezel die je woning binnen komt,

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nEnM09dwD2ukVSXezuIJmJpy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r11Q3xwzlFJxw38GVxE2IPEv/full.jpg

En na een minuutje of tien. :>

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BPtvHDVxMEzkbC8KCZRONKq5/full.jpg

Zo blijf je wel bezig in je ex-portaal woning. Dit is in de beginperiode aangelegd dat Portaal zijn woningen van glas ging voorzien. Het is een maisonette waar men de kabel niet door de meterkasten omhoog kon trekken. De kabel komt bij iedereen dus via de voordeur. De coaxkabel voor rtv komt weer via de achterdeur / het balkon binnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat ze standaard 100/100 bieden is an sich niet slecht, gezien het meestverkochte abonnement momenteel bij vrijwel (?) iedere aanbieder 50/50 is. De consument heeft hier dus voldoende aan. Maar ik ben het met je eens dat 100 mbit niet de max zou moeten zijn, zoals nu in heel veel gebieden.
Prima dat de POPs standaard 100 mbit zijn, maar als de klant 200/200, 500/500 of misschien zelfs gbit wilt, geef ze die keuze, en zorg dat iedere POP dat aankan. Al dan niet dat men individueel een stukje hardware in de POP moet vervangen voor de klant die wel sneller wilt.
Ik begrijp ook wel dat een gbit aansluiting per persoon een stuk duurder is dan 100 mbit. Maar de keuze zou er gewoon moeten zijn.

Eigenlijk hetzelfde voor kabel, de snelste abonnementen nu hebben iets van 150 down, 15 up ofzo. Eurodocis 3 kan veel meer upload aan. Volgens mij kan men over coax makkelijk 50/50 of 100/100 aanbieden. Klanten die meer upload willen moeten wel over naar glasvezel.
Wat dat betreft zouden de snelheden van kabel en glas meer gelijk moeten liggen, pas dan krijg je imho goede concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan technisch nu toch ook? iig bij klanten die een Genexis hebben hangen. Een ander rack in de POP, een ander glasvezelmodem bij de klant, en je bent klaar. Technisch lijkt me dat geen probleem, alleen administratief / financieel is het veel gedoe (en daarom zal het niet snel gebeuren). Maar de vezel tussen huis en POP is echt niet gecapped op 100 mbit... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik weet dat het nu "kan", maar de provider biedt het niet aan, dus het kan alsnog niet :P
Daarom ook dat ze de optie gewoon maar eens moeten aanbieden, desnoods tegen eenmalige betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:20:
Dat ze standaard 100/100 bieden is an sich niet slecht, gezien het meestverkochte abonnement momenteel bij vrijwel (?) iedere aanbieder 50/50 is. De consument heeft hier dus voldoende aan. Maar ik ben het met je eens dat 100 mbit niet de max zou moeten zijn, zoals nu in heel veel gebieden.
Ik ben glas abonnee geworden in 2007 en de sky was the limit,open netwerk,ongelimiteerde snelheden.
Wat kreeg ik, tot 2012 maximaal 50 megabit, nu maximaal 95 megabit,elke tv stream die je kijkt gaat daar nog vanaf,het merendeel krijgt ook nog een tvdienst die zo'n beetje ontdaan is van elke luxe, een lagere bitrate, dolby surround er vanaf en gecodeerde streams waardoor je oude amino waardeloos wordt zonder een goede compensatie of inruilactie.
Brakke analoge tv dienst die maar grotendeels vervangen is voor oude kabeltechniek,dvb-c.
Een newsserver waar je extra voor moet dokken en die er regelmatig uitklapt,Digitale tv die niet stabiel is en maximaal een decoder of 2 waar je dan ook nog de hoofdprijs voor moet betalen.
Mailboxen die overgoten worden met spam ( rond de 150 per week) en een tv app die ook niet jofel werkt,wegvallende mini epg en noem maar op.
Zo erg dat ik voor fatsoenlijke tv,zelfs moet uitwijken naar die mastodont uit het verleden, digitale tv van Ziggo.
7 jaar na nu nog steeds geen film1 kunnen krijgen.
DNS servers die niet lekker werken.

Dit is geen hakken op KPN omdat ik er nu vanaf ben, dit is glasfiber anno 2013,dit is ruim 6 jaar hopen op beter bij een club die zelfs als die oude klant vanaf het begin weggaat,totaal geen moeite doet om hem/haar te behouden.
Hoogmoed komt voor de val.
Over wat allemaal bruto kan met fiber hoef je niet te filosoferen,wat je netto krijgt is vandaag de dag je limiet.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 10-08-2013 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Nakebod schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:20:
Prima dat de POPs standaard 100 mbit zijn, maar als de klant 200/200, 500/500 of misschien zelfs gbit wilt, geef ze die keuze, en zorg dat iedere POP dat aankan. Al dan niet dat men individueel een stukje hardware in de POP moet vervangen voor de klant die wel sneller wilt.
Ik begrijp ook wel dat een gbit aansluiting per persoon een stuk duurder is dan 100 mbit. Maar de keuze zou er gewoon moeten zijn.

Eigenlijk hetzelfde voor kabel, de snelste abonnementen nu hebben iets van 150 down, 15 up ofzo. Eurodocis 3 kan veel meer upload aan. Volgens mij kan men over coax makkelijk 50/50 of 100/100 aanbieden. Klanten die meer upload willen moeten wel over naar glasvezel.
Wat dat betreft zouden de snelheden van kabel en glas meer gelijk moeten liggen, pas dan krijg je imho goede concurrentie.
Helmaal mee eens. Ik kan helaas ook nog niet hoger als 100/100. :'( Terug na UPC gaat nooit gebeuren iig. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 11:29

The Wizard

Moderator Mobile
Nick39 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:55:
Tweak doet dit trouwens ook, na activering bellen om te vragen of alles werkt/vragen zijn. Dat is idd pas service.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
In mijn xms periode heb ik het heel actief gedaan. Elke inschrijving die binnen kwam op het xms huis Amersfoort werd door mij of een collega handmatig gemonitord op een correcte oplevering. Zagen we vroegtijdig een probleem ontstaan dan pakte we dat direct op. Een order die te lang bleef hangen in de oplevering status, provisioning status of een order error vanuit Reggefiber in de trant van: vezel bezet of "kan diensten X niet provisionen op het adres" belde we meestal direct door naar de tweede lijn xms, derde lijn xms of eerste lijn noc Reggefiber om ze aan het werk te zetten. :P
Problemen na de oplevering?
Dan stuurde we meestal een lokale monteur naar de klant toe. Meestal direct maandag. Maar bij hoge urgentie binnen een uur nadat de klant bij XMS huis was.
En zelfs in spoed gevallen op zondag.

Administratief was dat best wel een pittig klusje. Zeker als je 50 adressen handmatig continu moest monitoren over een periode van 3 weken :P

Goeie ouwe tijd bij XMS :)

XMS had in mijn periode best wel een goede service in mijn ogen :)

[ Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 10-08-2013 18:45 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03:04

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mijn huidige XMS-telefonie en -webmail opmerkingen:
  • Wie nu (sinds 1 juli) als klant nog via XMS (of KPN, UPC etc. voor mijn part)
    in Nederland (of überhaupt) belt, betaalt minimaal 3,6 keer teveel 8)7 (9ct/min vs. 2,5ct/min - een voip-aanbieder)
  • XMS webmail nog steeds niet / nooit meer! (volgens helpdesk telefoontje)
    via https (of überhaupt TLS beveiligd - laat staan imap(s)) :(
Mijn conclusie: veel te hoge telefoontarieven (vergeleken met de rest van Europa) / achteruitgaande service - Geen plezierige ontwikkeling.
Wat de telefoon betreft is de handige gebruiker natuurlijk al lang overgeschakelt op andere voip, skype, whatsapp, etc., maar de ouderen en niet zo handige mensen betalen gewoon.

Wie weet trouwens hoe je achter de 8-digit telio-id komt?
Tussen mijn voip-aanbieder en telio.no bestaat namelijk een overeenkomst zodat
via 000555<telioid> zonder extra kosten gebeld kan worden.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is dat ik niet zo veel bel, maar dat is wel een groot voordeel bij een overstap naar Tweak (2ct/min piek!).
Je kan beter naar de USA bellen en dan de call terugkoppelen naar NL bij Xms :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Niet dat het voor mij iets uitmaakt, maar ik heb op dit moment blauwe Glashart menu's voor iptv in plaats van rode XMS menu's... O-)

(Amersfoort, 3812, Soesterkwartier, Amino 110)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat is gewoon alvast Telfort blauw :+ Of paarsig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:44:
[...]

Ik ben glas abonnee geworden in 2007 en de sky was the limit,open netwerk,ongelimiteerde snelheden.
Wat kreeg ik, tot 2012 maximaal 50 megabit, nu maximaal 95 megabit,elke tv stream die je kijkt gaat daar nog vanaf,het merendeel krijgt ook nog een tvdienst die zo'n beetje ontdaan is van elke luxe, een lagere bitrate, dolby surround er vanaf en gecodeerde streams waardoor je oude amino waardeloos wordt zonder een goede compensatie of inruilactie.
Brakke analoge tv dienst die maar grotendeels vervangen is voor oude kabeltechniek,dvb-c.
Een newsserver waar je extra voor moet dokken en die er regelmatig uitklapt,Digitale tv die niet stabiel is en maximaal een decoder of 2 waar je dan ook nog de hoofdprijs voor moet betalen.
Mailboxen die overgoten worden met spam ( rond de 150 per week) en een tv app die ook niet jofel werkt,wegvallende mini epg en noem maar op.
Zo erg dat ik voor fatsoenlijke tv,zelfs moet uitwijken naar die mastodont uit het verleden, digitale tv van Ziggo.
7 jaar na nu nog steeds geen film1 kunnen krijgen.
DNS servers die niet lekker werken.

Dit is geen hakken op KPN omdat ik er nu vanaf ben, dit is glasfiber anno 2013,dit is ruim 6 jaar hopen op beter bij een club die zelfs als die oude klant vanaf het begin weggaat,totaal geen moeite doet om hem/haar te behouden.
Hoogmoed komt voor de val.
Over wat allemaal bruto kan met fiber hoef je niet te filosoferen,wat je netto krijgt is vandaag de dag je limiet.
Grotendeels met je eens, maar je praat nu nog steeds wel met je (steeds minder wordende) XMS ervaring, iig voor wat betreft de periodieke GHM tv-storingen, slechte mailserver, etc.

Dit is bij KPN (wat een ander product is dan XMS) weer heel anders. De TV-streams zijn misschien hooguit matig, maar de Interactieve TV dienst van KPN kent zelden storing (weet ik uit ervaringen van mijzelf uit het verleden, en ook mensen die het op dit moment hebben via ADSL of glas).

De analoge TV vind ik via ITNS overigens absoluut niet brak. Deze is hier stukken beter dan analoge TV van UPC (dan heb ik het dus over Almere).

De (ooit enthousiaste) XMS klanten van het eerste uur lopen misschien boos weg en deels terug naar de kabel, maar dit maakt voor mensen die nu nog een nieuwe klant moeten worden niets meer uit.

Die kijken op de site van Telfort glasvezel (of KPN als ze geen behoefte hebben aan de analoge of dvb-c diensten) en zien dan gewoon een best mooi aanbod voor een best leuke prijs.

Ook de beperking op 100/100 gaat misschien op voor oude Portaal gebieden zoals Leiden (waar naar ik heb begrepen ook bijna geen ruimte is voor meer apparatuur / andere operators in de PoP's) maar in alle nieuwe gebieden wordt reeds alles in gigabit uitgevoerd.

Maar wat betreft Portaal gebieden.... tsja, wet van de remmende voorsprong? Maar in iedere gestandaardiseerde Reggefiber PoP is vandaag de dag gigabit gewoon mogelijk. Zij het niet via operator KPN (zoals in Almere waar nog 100 mbit is uitgerold), dan morgen misschien via eventuele nieuwe operators. Maar zoals gezegd, in nieuwere gebieden rolt nu ook KPN al gigabit uit.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 10-08-2013 23:46 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.