(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar hij haalt ook UPC en Ziggo in het algemeen erbij.

En wat ik met mijn "helaas" opmerking bedoel te ventileren is niet dat ik vind dat KPN zich nergens van aan trekt (die kwalificatie laat ik aan een ieder zelf over om wel of niet te maken). Maar dat 'jan modaal' blijkbaar ook prima tevreden is met IPTV over ADSL en in toenemende mate ook glasvezel, zoals KPN het nu aanbiedt.

Wij als groep tweakers zijn echt niet een groep die KPN failliet zullen doen gaan door op te stappen en onze invloed op 'gewone' mensen wordt blijkbaar ook overschat.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ik snap wat je bedoeld, maar ik heb dus inderdaad een andere "kwalificatie" naar KPN toe ;)
maar dat komt voornamelijk door mijn ervaring als consument waarbij KPN op eniger wijze bij betrokken was

En ja, wij als tweakers zijn een zandkorrel in de woestijn. Maar ook als "de massa" KPN links zou laten liggen denk ik niet dat ze failliet gaan. Daarvoor heeft (in mijn ogen) onze overheid een te groot belang in KPN.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik moet zeggen dat ik diverse jaren/keren klant van mobiele telefonie van KPN geweest ben, maar ook 2 jaar Interactieve TV met ADSL, en daarvoor ook nog wat jaartjes XS4ALL.

Over het algemeen zijn mijn ervaringen niet slecht, zeker niet met mensen die ik aan de telefoon kreeg voor mobiel (vaak zelfs nog wat extra trouwe klanten korting gekregen, behalve 2 jaar terug. Toen ben ik voor het eerst in 12 jaar geswitched naar een andere partij).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Begrijp me niet verkeerd, ik heb ook helemaal niets tegen het personeel (de techneuten) van KPN.

Waar ik altijd tegen aan liep was de bureaucratie, het logge lompe geheel van een reus die van voren niet wist wat hij van achteren deed, maar vooral ook de administratie die nooit klopte en beloftes die nooit nagekomen werden.

Maar meer zeg ik er niet over, anders word het wel erg off-topic. Dit is niet het KPN BASH topic :P

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 24-07-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehe idd. Ach ja, grote bedrijven..... ( ook om er te werken is niet alles en nee, ik werk niet bij KPN, wel een ander groot bedrijf (A) )

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 24-07-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
eymey schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:57:
[...]
Ik las vandaag en gisteren trouwens op TotaalTV dat Tele2 ook voornemens is om in steeds meer gebieden eigen (kpn-onafhankelijke) glasvezeldiensten wil gaan bieden ( "met eigen aanvoer", zoals ze zelf zeggen ). En dat ook Canal Digitaal nu (ik geloof op basis van Telfort als ISP ) internet en telefonie wil gaan aanbieden als onderdeel van een voorwaardig triple play pakket.
Prima ontwikkeling. Hoe meer glasvezel hoe beter. Zet de druk lekker op de kabelboeren,die dan ook weer moeten reageren. Dat KPN (telfort) wordt gekozen voor internet en telefonie is helemaal zo gek nog niet. Ik ben altijd zeer te spreken geweest over de kwaliteit en stabiliteit van ISDN en later ADSL van KPN. Alleen werd de basisprijs mij op een gegeven moment echt te gortig. Dat is toch wel waar KPN heel goed in is: steeds een beetje meer vragen voor steeds een beetje minder dienst.

Bij KNP moet je m.i. alleen voor infra zijn. Zeker met TV hebben ze nu te veel ADSL legacy, waardoor de kwaliteit op glas gewoon ondermaats is. Die paar HD+ zenders zijn een zoethoudertje. In feite zou glas met IPTV de kabel qua kwaliteit en aanbod weg kunnen blazen. De meeste moderne STBs kunnen immers makkelijk hogere bitrates en meerdere audiokanalen aan. En hogere bitrates zijn voor glas geen probleem.

Ik hoop van harte dat er snel meer onafhankelijke TV-aanbieders komen die dat wel begrijpen. Streams 1:1 doorgeven kost minder dan hercoderen. Wie weet gaan de kabelaars ooit wel eens DVB-C op glas doen. Glas is tenslotte open. Dan valt er pas echt wat te kiezen.

Ondertussen mag KPN/Reggefiber glasvezel van mij zo snel mogelijk in NL verder uitrollen. Hoe meer huishoudens zijn aangesloten, hoe sneller er alternatieven voor KPN zullen komen. Want massa = kassa.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Maar dan moeten de mensen het wel willen, ik heb het mijn ouders ook afgeraden zolang ze er wat betreft TV-kwaliteit toch niet op vooruit gaan. En surprise surprise, ze hebben inderdaad de 30% niet gehaald in Bussum, en daarom maar de inschrijftermijn met 2,5 maand verlengd.

Zoals eymey zegt, zolang er geen voordeel is voor Jan Modaal op glasvezel, hebben ze geen reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
Tsunami schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:02:
[...] ze hebben inderdaad de 30% niet gehaald in Bussum...
Wel jammer voor de mensen die de voordelen van glasvezel wel inzien... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
Ach in Veenendaal haalden ze het ook niet. Uiteindelijk hebben ze het verlengd en alsnog niet gehaald. Toen hebben ze maar besloten, na wat extra geld van de gemeente, om alsnog te beginnen in een aantal wijken. Nu een paar jaar later is een kwart van de woonwijken verglaasd en wordt er glas op alle bedrijventerreinen aangelegd (met dank aan alweer de gemeente).
Kortom die 30% zegt niets en is meer een globale uit de duim gezogen indicator. Soms is er minder dan 30% nodig om rendabel te zijn doordat kosten voor aanleggen per aansluiting lager zijn dan normaal of omdat een derde partij er extra geld tegenaan gooit.

*edit* sommige wijken in Veenendaal haalden zelfs met moeite de 10%, dat nadat het al met een paar manden was verlengd :P

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 24-07-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het KPN forum staat een bericht dat ook Nieuw Vennep geen glasvezel krijgt. De komende tijd zullen als er geen tweede operator bijkomt die gelijkwaardige tv aanbiedt t.o.v van de kabel. wel meer gemeentes die 30% bij lange na niet gaan halen.

KPN verkoopt (ondanks het mee tellen van iptv bij alle dochters) gewoon minder glasvezel
http://www.totaaltv.nl/ni...door-meer-alles-in-1.html
Maar meeste klanten worden die op dit moment worden aangesloten hebben zich al een jaar geleden aangemeld voor glas en een jaar gelden was de "iptv bitrate" van KPN nog niet zo veel in het nieuws.
Daarnaast zal de economie en de snelheids verhoging bij de kabel wel invloed hebben.
Met uitzondering van lage ping en hoge upload is Ziggo gewoon goedkoper dan KPN.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 17:40:
Daarnaast zal de economie en de snelheids verhoging bij de kabel wel invloed hebben.
Met uitzondering van lage ping en hoge upload is Ziggo gewoon goedkoper dan KPN.
Geld speelt altijd wel een rol, maar mensen nemen ook nog steeds dure mobiele abbo's af. Zoals ik al eerder hier en op andere draadjes schreef, gaat het de meeste mensen om TV. En die is toch beter bij UPC (in mijn gebied). Daarbij willen veel klanten geen IPTV. Te veel gedoe met CAT5 kabels of onbetrouwbare devolo setjes. Nu UPC het basispakket ongecodeerd doorgeeft, kan zonder extra kosten ook de slaapkamer van digitale TV worden voorzien. De meeste potentiele klanten in mijn omgeving zien nu van glas af. Als UPC het basispakket ongecodeerd had gemaakt tijdens de voorinschrijving van glasvezel, was bij mij in de woonplaats de 30% waarschijnlijk niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, en dat is (zoals je zelf eerder al zei) dus weer nadelig voor de verdere uitrol van glas. Waardoor de kabelaars weer rustig achterover kunnen leunen. Voor iedereen slecht, dus.

Overigens, het artikel waar spaceone naar linkt stelt ook juist dat het merendeel van de IPTV klanten via DSL verbonden is (meer dan een miljoen). En die klanten vinden daar blijkbaar helemaal niets mis mee. Waarschijnlijk vinden veel mensen de prijs-kwaliteitverhouding via ADSL goed en via FttH niet.

Maar @spaceone: Hoe lees jij uit het TotaalTV artikel dat bij die 30.000 glasvezel klanten ook de "ITNS klanten" (zoals wij) worden mee geteld? Heb je daar cijfers voor uit een andere bron? Het artikel verwoordt het als "30.000 KPN glasvezel klanten". Ook ben ik benieuwd of in die 30.000 klanten de afnemers via Vodafone, Tweak, Solcon, etc. verwerkt zitten.

Als de 'matige' IPTV echt hét probleem zou zijn, dan zou je zeggen dat KPN op dit moment er ontzettend veel werk van aan het maken is om dit te gaan veranderen, maar er (nog) geen ruchtbaarheid aan geeft tot het echt concreet is. Net als eventueel het DVB-C signaal van ITNS ook aan hun eigen 'offering' toevoegen.

Overigens, @ambilight: KPN is niet altijd bezig (geweest) met alleen maar meer vragen voor minder service. Wie herinnert zich nog de situatie van begin vorig decennium, toen ADSL aan een flinke opmars bezig was? Toen in Almere Buiten in 2003 de centrale geschikt werd voor ADSL zijn we van een brak (nog niet docsis) UPC internet over gestapt naar ADSL bij Planet (via kPN mxstream). We begonnen met 2 mbit down en 386 kbps up ofzo. En tot 2005 werd iedere keer de snelheid gratis verhoogd zonder dat we meer gingen betalen. Op dat moment zaten we op 8 of 12 mbit down met 1 mbit up voor hetzelfde bedrag :o.

Toch zie ik het ook nog wel gebeuren (maar dat mag je als wishful thinking opvatten) dat de aanwezigheid van een bekende naam als Telfort juist wel weer goed zou kunnen werken. Straks kunnen mensen kiezen voor de bekende naam KPN, met alleen IPTV of voor Telfort als partij die ze ook van de reclame kennen en die het basispakket precies zo laat werken als ze bij UPC gewend waren.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 24-07-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:15

Nakebod

Nope.

Bij XMS betaal ik 60,95. (Internet, Radio/TV, Bellen + IPTV)
Daarnaast gebruik ik Spotify, 9.95 per maand. €70.90 totaal.

Nu zat ik even bij XS4ALL rond te neuzen, en... waarom zou ik eigenlijk niet naar XS4ALL Glas Extra overstappen?
Dan laat ik wel bellen (á 5€/m) vervallen, want ik bel toch nooit met de vaste lijn.
Kost nu 61 euro per maand, en na de actieperiode van 6 maanden betaal je € 71,18 per maand. Toch een verhoging van €0.28 per maand :+

Bij dit abonnement zit Spotify Premium inbegrepen, dus feitelijk blijf ik voor de voor mij belangrijke diensten vrijwel hetzelfde betalen. Maar, daarnaast ook een vast IPv4 adres, native IPv6 en WebTV.
En ook nog gratis F-Secure (Zou goed uitkomen, mijn Kaspersky gaat hier binnenkort verlopen :D) en toegang tot de KPN hotspots.

Dus, waarom zou ik het eigenlijk niet doen... Goed, ik hou een Amino M540 over, maar die kan iemand anders vast wel gebruiken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:52:

Maar @spaceone: Hoe lees jij uit het TotaalTV artikel dat bij die 30.000 glasvezel klanten ook de "ITNS klanten" (zoals wij) worden mee geteld? Heb je daar cijfers voor uit een andere bron? Het artikel verwoordt het als "30.000 KPN glasvezel klanten". Ook ben ik benieuwd of in die 30.000 klanten de afnemers via Vodafone, Tweak, Solcon, etc. verwerkt zitten.

Als de 'matige' IPTV echt hét probleem zou zijn, dan zou je zeggen dat KPN op dit moment er ontzettend veel werk van aan het maken is om dit te gaan veranderen, maar er (nog) geen ruchtbaarheid aan geeft tot het echt concreet is. Net als eventueel het DVB-C signaal van ITNS ook aan hun eigen 'offering' toevoegen.
http://www.totaaltv.nl/ni...door-meer-alles-in-1.html
In het tweede kwartaal 2013 steeg het aantal tv-klanten – een combinatie van Interactieve TV, Digitenne en analoge tv via glasvezelnetwerken – met 40.000 naar 1.885.000. Dit kwam vooral door het tv-product Interactieve TV. Het aantal klanten dat via internet bij KPN naar tv kijkt, steeg met 82.000 naar 1.210.000. De meeste nieuwe Interactieve TV-klanten kijken via de oudere koperdraadtechnieken ADSL en VDSL. Glasvezel blijft met 30.000 klanten enigszins achter..
Aangezien analoge tv ( categorie TV Overige).van Telfort en overige dochters wordt meegeteld bij die 40000 in het tweede kwartaal, dan zou het wel heel vreemd zijn dat er geen iptv via GHM klanten worden meegeteld. De 82000 koper en 30000 glasvezel nieuwe klanten kunnen niet alleen van het tweede kwartaal zijn maar van het hele jaar? En worden nieuwe klanten pas mee geteld vanaf KPN eigenaar is geworden lijbrandt, XMS, Concept enz. vorig jaar ? 30.000 (580 per week) is volgens mij ook aan de lage kant.

Enige tijd geleden stond er een post in het KPN topic dat KPN de aanvoer van iptv via de plaatselijke KPN telefooncentrale loopt. Nu is maar de vraag of hoeveel capaciteit daar nog beschikbaar is om de bitrate te verhogen. Je kunt geen streams vervangen omdat KPN die nodig heeft voor koper. En waarom worden de HD+ niet meer uitgebreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:49:

Dus, waarom zou ik het eigenlijk niet doen... Goed, ik hou een Amino M540 over, maar die kan iemand anders vast wel gebruiken.
Enige is dat de HD streams (1 tm 10) een lage bitrate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:52:
We begonnen met 2 mbit down en 386 kbps up ofzo. En tot 2005 werd iedere keer de snelheid gratis verhoogd zonder dat we meer gingen betalen. Op dat moment zaten we op 8 of 12 mbit down met 1 mbit up voor hetzelfde bedrag.
Ik kreeg ook steeds een beetje sneller internet, maar wel omdat de concurrent (kabel, andere ADSL-providers) ook hogere snelheden aanboden. KPN huppelde nooit voor de muziek uit. Men wachtte daar rustig af totdat er vanuit een andere partij druk kwam.

En waarom zouden ze ook iets verbeteren. Zelfs een kritische klant als jij lijkt best wel tevreden te zijn met wat er nu wordt aangeboden. Ik zeg niet dat het bar slecht is, maar ik voel toch dat ik bij KPN met hun TV-streams een ADSL 2.0 krijg. HD+ uitgezonderd, is HD verder teleurstellend. Het aanbod is te mager en te duur. SD vind ik een aanfluiting. Dat er een heleboel tevreden klanten van IPTV veelal over ADSL zijn vind ik nou niet bepaald goed nieuws. Dat is nou precies de reden waarom KPN met 3Mbit SD- en 8Mbit HD-streams kan wegkomen.

Glas heeft een killer app nodig om boven de kabel uit te stijgen. Symmetrische snelheden en lage ping boeien Joe Sixpack niet. Echt superieure TV-kwaliteit kan nu helpen om het imago van glas te verbeteren. Nu kiest de meute vooral op prijs en dan heeft kabel een voordeel omdat de infra-kosten lager liggen. KPN moet eerst nog flink investeren wat ze voorlopig op achterstand zet. Zolang glas Joe sixpack niet echt iets bijzonders te bieden heeft, zal het met die 30% voorinschrijving per gemeente hangen en wurgen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 20:57:
[...]

Enige is dat de HD streams (1 tm 10) een lage bitrate hebben.
Als dat het enige is, valt het mee. Het zal misschien als je 1:1 kan vergelijken misschien zichtbaar minder zijn, maar als je alleen via XS4ALL TV kijkt zal het denk ik wel meevallen.
En reëel gekeken kijk ik zo weinig TV dat 15 euro per maand eigenlijk best veel is, maar helemaal zonder wil ik dan ook weer niet. FWP 8)7
Zit alleen even met de eenmalige kosten: Activeringskosten TV, van €61,01. Daar gaat je 6 maanden korting gelijk in rook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nakebod: Als je niet 1 op 1 kan (of gaat) vergelijken, dan is het ook zeker niet slecht (mijn mening). De SD streams zijn weliswaar slechts ongeveer 4 mbit, maar wel in mpeg4. Dus je kan ook niet zeggen dat het 2x zo slecht is als de 8 mbit mpeg2 streams die op de kabel standaard zijn.

En @ambilight: Inderdaad. Zelfs een kritische klant als ik vindt wat er op dit moment geboden wordt (in ieder geval via ITNS) acceptabel. Daarmee zeg ik niet dat KPN het maar zo moet laten, in tegendeel. Want ik ben het met je eens dat, wil glas verder uitgerold worden, men met béter zal moeten komen dan wat de kabel nu biedt.

Persoonlijk zou ik zo weer KPN in overweging nemen als bv. de streams 1:1 worden en unencrypted (op de premium zenders na eventueel). Dat zou een reden kunnen zijn om dvb-c te laten vallen, iig vanuit "tweaker oogpunt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:27:
[...]

Er vanuitgaande dat je hierbij afscheid hebt genomen van het XMS-forum, veel succes op het UPC-forum.

Daar zul je nog je handen vol hebben. :)
Lang geleden dat ik hier langskwam. Nick zal trouwens niet naar UPC gaan, want volgens mij had hij zowel XMS als Ziggo in huis.

Wel een grappig toeval: ik zit nu sinds bijna 3 maanden ook bij Ziggo. Na ruim een jaar XMS en daarna ruim een jaar Tweak ben ik ook weer terug bij de kabel. En Nick is vertrokken vanwege problemen met de "administratie". Laat ik nu net mijn 2e Ziggo-factuur ontvangen hebben en - JAWEL - die klopt niet.

Als ik alle gespecificeerde kosten bij elkaar optel, kom ik op een ander bedrag uit dan het factuurbedrag. Ben heel benieuwd hoe ze dit voor elkaar gekregen hebben en hoe ze het op gaan lossen. :) De eerste factuur klopte overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
Dat de factuur niet klopt kan natuurlijk voorkomen. Het gaat er alleen om hoe het bedrijf het afhandelt. Gezien de vele ervaringen die hier zijn verteld behoort een correcte afhandeling niet tot de beste kwaliteiten van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:22:
Dat de factuur niet klopt kan natuurlijk voorkomen. Het gaat er alleen om hoe het bedrijf het afhandelt. Gezien de vele ervaringen die hier zijn verteld behoort een correcte afhandeling niet tot de beste kwaliteiten van XMS.
Dat is niet mijn ervaring. Maar ik ben dan ook al bijna anderhalf jaar weg bij XMS. Ik heb destijds ook een keer een probleem gehad met de factuur, maar XMS heeft het toen gewoon prima afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:22:
Dat is helaas ook mijn ervaring, ook nu verzoek ik, omdat ik weg ga om een correcte factuur.
Ik krijg een mail terug dat de kosten worden gecrediteerd op de nieuwe factuur.
Dat wil ik niet, omdat ik weg ga wil ik ook dat de facturen stoppen en dat ik niet bij 2 maatschappijen wil klooien met facturen, dus dat meld ik en weer krijg ik een mail dat de volgende factuur er een credit op staat.
Bij Ziggo heb ik nu een jaar lang naast XMS de dienst, dat ging 1 keer mis,naast een gecorrigeerde factuur kreeg ik ook gelijk een vergoeding voor het telefoneren, en een maand gratis.
Dat is misschien een overkill,maar men beantwoord je vraag en men komt je tegemoed.
Van XMS krijg ik niet eens een mail waarin staat dat een gecorrigeerde factuur niet mogelijk is, geen uitleg, op mijn verzoek op een duidelijke gecorrigeerde factuur,krijg ik een mail terug waarin men totaal niet ingaat op mijn verzoek maar me te kennen geeft dat er gecrediteerd wordt,terwijl ik juist verzoek dat niet te doen.
Men luistert totaal niet,zegt ook niet waarom iets eventueel niet kan.
Die minachting ben ik gewoon spuugzat :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:01:
@Nakebod: Als je niet 1 op 1 kan (of gaat) vergelijken, dan is het ook zeker niet slecht (mijn mening). De SD streams zijn weliswaar slechts ongeveer 4 mbit, maar wel in mpeg4. Dus je kan ook niet zeggen dat het 2x zo slecht is als de 8 mbit mpeg2 streams die op de kabel standaard zijn.
Als Nakebod voor XS4ALL kiest krijgt hij de normale HD streams van 7,2 Mbit en niet jullie HD+ streams op 1 tm 10.

De SD streams zijn 3 Mbit of nog lager (lokale omroepen zijn 1,5 Mbit) De 4 Mbit is nog uit de tijd van mpeg2. De SD streams 1 tm 10 zien er niet slecht uit omdat de bron daarvan 8 Mbit mpeg2 is.(alleen bij sport zie ik een verschil tussen de 3Mbit SD en de 7,2 Mbit HD stream) De overige SD streams hebben veelal een lagere mpeg2 bitrate (bandbreedte kost geld) waardoor de SD streams in mpeg4 gewoon van slechtere kwaliteit worden ook laat je mpeg4 bitrate op 3 Mbit staan. Nu gebruikt canal digitaal voor mpeg4 vaak nog lagere bitrate dan 3 Mbit, maar daar is de kwaliteit wel zichtbaar beter zo ver ik heb kunnen vergelijken. Tenminste de 1-2 jaar gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, kan goed zijn. Maar dan nog geldt voor Nakebod blijkbaar dat het voor hem niet zo'n probleem zal zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

May I ask :+ Wat is 1 t/m 10?
De zenderlocatie (PDF)? NL1 op 1 enzo? Want ik had al wel gezien dat je bij XS4ALL NL1 op 1, en op 701 hebt. Waarvan 1 de SD, en 701 de HD versie.
Dat heeft Glashart dan wel handiger geregeld trouwens ;-)

Als ik nu 10 uur per dag TV zou kijken zou ik mij misschien druk maken over een lagere bitrate. Met (momenteel) 1 uur per week.. neh.
En ik neem vooralsnog nog steeds aan dat XS4ALL/KPN de HD streams gewoon goed kijkbaar houden. En zolang ik niet 1:1 kan vergelijken merk ik het waarschijnlijk niet eens, daar ben ik heel slecht in. Of het moet echt schandalig slecht/laag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 13:44:
[...]
De SD streams zijn 3 Mbit of nog lager (lokale omroepen zijn 1,5 Mbit) De 4 Mbit is nog uit de tijd van mpeg2. De SD streams 1 tm 10 zien er niet slecht uit omdat de bron daarvan 8 Mbit mpeg2 is.(alleen bij sport zie ik een verschil tussen de 3Mbit SD en de 7,2 Mbit HD stream) De overige SD streams hebben veelal een lagere mpeg2 bitrate (bandbreedte kost geld) waardoor de SD streams in mpeg4 gewoon van slechtere kwaliteit worden ook laat je mpeg4 bitrate op 3 Mbit staan. Nu gebruikt canal digitaal voor mpeg4 vaak nog lagere bitrate dan 3 Mbit, maar daar is de kwaliteit wel zichtbaar beter zo ver ik heb kunnen vergelijken. Tenminste de 1-2 jaar gelden.
De SD-streams zijn zichtbaar slechter dan CATV van GHM of satelliet streams. HD is onder de maat voor HD. HD+ is wel goed, maar nog steeds een fractie slechter dan bijv de sat streams. KPN adverteert buiten voor de deur het restaurant dat ze culinaire hamburgers bereid met de techniek van de toekomst serveren. Binnen blijk je gewoon een magnetron hamburgerbroodje voorgeschotelt te krijgen. Die magnetron is dan wel hypermodern, maar het resultaat blijft een beetje een kleffe hap. Niet in overeenstemming met de geschetste verwachtingen. Maar zolang de bezoekers hetgeen wat ze voorgeschoteld acceptabel vinden, zal er wel niet veel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eensch. Aan de andere kant, nu weten we dat allemaal ook zo onderhand wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn ook voldoende mensen tevreden met Digitenne, en als iemand tevreden is dan moet je dat ook respecteren denk ik.
De norm HD is ook niet zaligmakend, zo zie ik ook wel eens oude afleveringen van Castle op SBS6 in HD waarin in een zwarte achtergrond je gewoon wolken van compressie ziet, of waarin witte strepen van de rand naar binnen trekken als gevolg van een slechte opwaardering terwijl de bitrate gewoon 16 mbits is.
Bitrates zijn niet zaligmakend en opgewaardeerd HD is niet altijd even mooi.
Nu heeft Ziggo dus wel een hoge bitrate,maar als het beeld knudde is dan kan men daar ook niets mee.
Regelmatig zie je in de beelden van Veronica,Net5 en SBS6 HD viezigheid wat daar niet in thuis hoort, inherent aan de instellingen van de encoder en de apparatuur in de uitzendstraat.
Het zal ook wel elders voorkomen maar de beelden van de RTL diensten hebben die viezigheid niet of veel minder.
Soms schakel ik zelfs over naar de SD van de SBS 6 variant die de viezigheid niet heeft en die mijn tv prima opwaardeert naar een strak plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 16:08:
Eensch. Aan de andere kant, nu weten we dat allemaal ook zo onderhand wel ;)
Net als alle verhalen en klachten over de slechte service, de beroerde administratie, ongeinteresseerd helpdeskpersoneel, niet waargemaakte beloften, gebrekkige informatievoorziening, spijtoptanten die naar de kabel terug gaan, etc. Kortom, er valt nog genoeg te verbeteren. ;)

Maar ondanks die 'kleine' ergenissen: The future is clear. The future is fiber. (c) 2013 Ambilight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
ambilight schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:06:
[...] The future is clear. The future is fiber. (c) 2013 Ambilight
Dat dus... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie het nog niet heeft gelezen over de Eredivisie Live HD streams (zie reacties)

http://www.totaaltv.nl/nieuws/13369

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Viel ergens wel te verwachten.

Ik vraag met trouwens af of KPN uberhaupt wel sites zoals deze en het forum van TotaalTV in de gaten houdt.

Hebben ze nou echt niet in de gaten dat ze hun eigen graf aan het graven zijn vwb FttH klanten?

Ze kunnen mij echt niet wijs maken dat capaciteit op bepaalde koppelpunten in hun netwerk dé reden is om alles streams te degraderen. Ook zou je denken, aangezien men dit al sinds eind 2010 weet, dat men wel eens aanpassingen zou doen om voor glas betere (of zelfs vanuit een hele andere multicast cloud) streams te routeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat KPN doet (begrijp me goed, dat verfoei ik ook), is alle IPTV streams op eenzelfde manier behandelen. Of ze nou voor het ADSL platform (bandbreedte beperkingen) bedoeld zijn, of voor het FttH (in principe geen bandbreedte issues) gebruikt moeten worden.
In de leverstraat zit gewoon maar één smaak, voor alle klanten hetzelfde, in een redelijke (noch slechte, nog superieure) kwaliteit. :S

Tja, en luisteren naar klanten? Gebruik maken van alle technische mogelijkheden die je hebt? Speciale (kwalitatief betere) 'dingen' doen voor veeleisende en ter-zake-kundige klanten? Neuh...dat zit niet in het marketing & salesbeleid... :N 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 23:01:
Wie het nog niet heeft gelezen over de Eredivisie Live HD streams (zie reacties)

http://www.totaaltv.nl/nieuws/13369
Dat was hier helaas ook al de conclusie... SD werkt vooralsnog gelukkig wel, waarschijnlijk ivm Amino 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja: UPDATE: Glashart Media heeft aangegeven dat men nog geen overeenkomst met FOX Sports heeft. De informatie die op de eigen internetsite stond is derhalve verwijderd. Een woordvoerder verklaarde tegen Totaal TV dat deze informatie per abuis op de internetsite is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
ehtweak schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 08:24:
Tja, en luisteren naar klanten? Gebruik maken van alle technische mogelijkheden die je hebt? Speciale (kwalitatief betere) 'dingen' doen voor veeleisende en ter-zake-kundige klanten? Neuh...dat zit niet in het marketing & salesbeleid... :N 8)7
Ze luisteren ook niet naar technici. Ik heb in een grijs verleden wel eens met mensen van KPN om de tafel gezeten ivm een ict project (iets met multimedia). Alleen maar managers en 'marketingdeskundigen'. Die laatste zijn vaak vrouwen en die hebben doorgaans al helemaal niks met techniek. Bottom line is niet om iets goeds te leveren maar om de winst te maximaliseren en zoveel mogelijk nieuwe klanten binnen te harken. En zodra die dan binnen zijn, moeten ze steeds een beetje verder worden uitgeknepen. Alle gesprekken gingen alleen maar daar over. Het domste is nog wel dat ze vanalles beloven zonder te controleren of het technish haalbaar is. Ik kreeg er letterlijk een misselijk gevoel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik begon bij KPN met ISDN, en ging op een gegeven moment over op internetPLUSbellen.. eerst presteerden ze het om 4 nummers kwijt te raken,toen kreeg ik de experia box voor een analoge lijn,en ik had KPN al diverse keren gebeld dat dat niet ging op ISDN,dus in plaats van een nieuwe box kreeg ik een monteur aan de deur die ondanks mijn goede raad toch aan de slag er mee ging, hoe bedoel je,ze luisteren niet,de monteur gaf het op en 4 maanden had ik helemaal niets,voordat ik KPN weer zo gek kreeg langs te komen,dit keer met een goede experia.
Wat blijkt, de experia heeft 2 verschillende oproeptonen om de 2 telefoonpoorten te kunnen onderscheiden,maar de fax begreep niets van de oproeptoon van poort 2.
Dus de 2 nummers toegewezen aan de poorten,moesten worden omgedraaid.
Een half jaar verder nog geen telefonie en nog geen fax.
Uiteindelijk kwam KPN met een grandioze oplossing, ik hoefde niet meer te betalen voor telefonie en dat was gelijk een excuus om er dan verder maar niets meer aan te doen.
Later bleek dat de firmware niet geschikt was voor ISDN en dat ze een ISDN box hadden geflashed met de firmware voor analoog.
Uiteindelijk heeft KPN toen een splitter opgehangen en op de 2e lijn ook een experia opgehangen, met daarop de tweede fax lijn.
De maand er op brachten ze 2 abonnementen in rekening en toen ik de 2e rekening niet betaalde, sloten ze de 1e box met internet waarvan ik de rekening wel betaalde,totaal af.
Een volgende monteur verwijderde de NT waardoor het helemaal niet meer werkte en ik niets meer had, en het duurde 6 maanden voor ik iemand zo verkreeg dat ie met een nieuwe NT en een derde experia de boel werkend kreeg maar toen facturerde KPN in een keer het hele afgelopen jaar waarin ik dus 11 maanden geen diensten had.
Uiteindelijk werd het een incassoburo en zou de rechter er bij komen, 3 dagen voor de zitting werd iemand opeens helder, ik kreeg excuses, een bos bloemen en men zou opnieuw iemand sturen om de boel te fixen,terwijl dat net was gebeurd.
Wat ik ook deed, ik kon die afspraak niet verzetten en de monteur kwam terwijl ik net gillend van plezier over was gegaan op de glasvezel.
De nieuwe experiabox ligt nu nog op zolder.
En bij XMS begint dus het spelletje met verkeerde facturen ( nu al 6 ) dus weer opnieuw vandaar dat ik dus zeg,wat met KPN te maken heeft, deugt niet... men is zo overtuigd van de eigen expertise dat je gewoon buitenspel wordt gezet met je eigen kennis.
Dus ja... ik heb zo mijn (voor)oordeel over KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met zulke dramatische ervaringen lijkt me dat idd ook niet meer dan terecht, in jouw geval.

Zelf heb ik gelukkig (regio Apeldoorn) wel heel goede ervaringen met KPN monteurs. Dus ja, het kan ook wel degelijk anders.

Maar goed, zo heeft ieder zijn/haar eigen slechte en goede ervaringen. Zelf heb ik dus nog steeds door ervaringen uit het verleden en ook nog recent bij vrienden/kennisen een ***hekel aan UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Nick39 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:39:

[knip]

En bij XMS begint dus het spelletje met verkeerde facturen ( nu al 6 ) dus weer opnieuw vandaar dat ik dus zeg,wat met KPN te maken heeft, deugt niet... men is zo overtuigd van de eigen expertise dat je gewoon buitenspel wordt gezet met je eigen kennis.
Dus ja... ik heb zo mijn (voor)oordeel over KPN.
Dat soort verhalen van akkefietjes met KPN komen mij maar al te bekend voor. Het is jammer dat veel (helpdesk) personeel buiten de technische kern er vaak een puinhoop van maakt. Ik heb PTT en later dus KPN ook van binnen gezien en weet dat er genoeg mensen rondlopen met kennis en passie die problemen willen aanpakken en oplossen. Medewerkers die nog niet ontslagen op opgestapt zijn, zijn ondertussen vaak net zo gefrustreerd als de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ach mijn ervaringen, of liever aanvaringen ;), met KPN varieren van een half jaar bezig zijn om een telefoonaansluiting gerealiseerd te krijgen wat iedere keer fout ging omdat de administratie bij KPN niet klopte, waardoor zelfs de eigen monteurs die vervloekte omdat ze in die 6 maanden 8x voor Jan L*l langs kwamen.
Tot storing op mijn koper paar, waarbij de monteur de storing bevestigde, maar de helpdesk vol bleef houden dat mijn lijn goed was. Toen de monteur voor de 3e keer langs kwam heeft hij de verbinding op het 2e aderpaar aangesloten en was alles opgelost.
En zo heb ik meerdere problemen gehad met KPN.

Tot nu toe waren het eigenlijk altijd de kleinere ISP's (Freeler, Deamon, XMS, etc) die nooit problemen gaven, totdat ze opgeslokt werden door de groote jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met ISDN en verkeerde experiabox heb ik ook gehad.
Men hield vol dat ik een analoge experia had besteld terwijl ik meermaals via telefoon en e-mail had aangegeven dat ik ISDN had en de nummers wilde mee nemen.

Uiteindelijk na dat een monteur die ik de mailwisseling had laten zien zich er mee bemoeide is het goed gekomen.

Maar ja KPN doet het gewoon (en luistert niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambilight schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:06:
[...]

Maar ondanks die 'kleine' ergenissen: The future is clear. The future is fiber. (c) 2013 Ambilight
Ik kom wel "back to the future" als ze zover zijn dan. :)
Mijn uitdaging aan de fiber ISP's: "Overtuig me maar. Niet met (loze) beloftes over de toekomst, maar laat het me nu maar zien."

Maar... .ik heb dan ook geen spijt van 2,5 jaar glasvezel. Maar in mijn ogen zijn alle ISP's er nu teveel op gebrand om nieuwe klanten binnen te halen. De overstappers krijgen de beste deals. Dus ik stap elke keer na ruim een jaar over naar de volgende beste deal.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
19 augustus begint FOX NL. Maar met welke aanbieder moet FOX een overeenkomst hebben voordat we zeker weten dat we de zender kunnen zien? Glashart of KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:19:
[...]
Ik kom wel "back to the future" als ze zover zijn dan. :)
Mijn uitdaging aan de fiber ISP's: "Overtuig me maar."
Er zullen vanzelf toepassingen komen waarbij de eigenschappen van glas in het voordeel zullen spelen. Ziggo is niet voor niets not amused als men roept dat glas het netwerk van de toekomst is. Ze weten dondersgoed dat coax het op den duur zal gaan afleggen. De kabelboeren hebben zelf de boel voor concurrenten op de kabel op slot gegooid, vaak met het excuus dat de infra daar niet toereikend voor is.

Maar eerlijk is eerlijk, op dit moment is glas nog een beetje een aquired taste. Voor de gemiddelde boerel*l die alleen een beetje wil surfen, downloaden en TV kijken heeft glas nu nog niet veel meerwaarde. Daarom zeg ik ook telkens dat er een snel een killer-app moet komen. Iets waarbij de meerwaarde van glas onmiddelijk zichtbaar is. Een ruim aanbod aan superieure (U)HD TV-streams en bluray-achtige VoD zou zo'n killer app kunnen zijn.

Verder moet je niet vergeten dat veel mensen wel vooruitgang prediken, maar vaak niet belijden. Toen ik in de 90-er jaren ISDN nam om sneller te kunnen internetten, vond de meute 28k8 modems snel genoeg. Toen de portable GSMs kwamen, vond de meute een vaste telefoon en fax meer dan toereikend. Toen mobiel internet er bij kwam, was de concensus dat je internetten veel beter achte je PC kon doen. Over 10 jaar is glasvezel gewoon de nieuwe facto standaard en zijn we met 5G mobiel internet bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Zo. Deze week overgestapt van XMS naar Vodafone.

De overstap ging vlekkeloos (uurtje geen dhcp), wel in WGDO gebied. (Destijds van Concepts naar XMS ging net zo vlekkeloos).

Grappige is, ik krijg het zelfde ip-adres (wat semi vast was bij XMS) toegewezen. Amino's netjes allemaal in Vodafone kleuren en meteen een hoop (HD) zenders erbij in het basispakket.

Eerste jaar goedkoper uit, Amino erbij. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Venga AB schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:42:

De overstap ging vlekkeloos (uurtje geen dhcp), wel in WDGO gebied. (Destijds van Concepts naar XMS ging net zo vlekkeloos).

Grappige is, ik krijg het zelfde ip-adres (wat semi vast was bij XMS) toegewezen. Amino's netjes allemaal in Vodafone kleuren en meteen een hoop (HD) zenders erbij in het basispakket.

Ik wacht nog steeds op een snelle WMP+ overstap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Thasaidon schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:22:
Tot nu toe waren het eigenlijk altijd de kleinere ISP's (Freeler, Deamon, XMS, etc) die nooit problemen gaven, totdat ze opgeslokt werden door de groote jongens.
If it ain't broken, don't try to KPN it. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Venga AB schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:42:

De overstap ging vlekkeloos (uurtje geen dhcp), wel in WGDO gebied. (Destijds van Concepts naar XMS ging net zo vlekkeloos).

Krijg je dan nog steeds de WGDO tv-streams, of is het nu WMP+? En was het nodig een nieuwe Amino af te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:44:
[...]

Ik wacht nog steeds op een snelle WMP+ overstap :(
Same here. Ik zou ook best wel naar Vodafone willen.

Verder zal (neem ik aan) Vodafone dezelfde streams bieden als andere ITNS dozenschuivers, afhankelijk van de operator waar ze op aangesloten zitten.

Dus ik neem aan dat je, als Vodafone ook op WGDO gebleven is, dezelfde streams krijgt als bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:43
Maf zeg, ik heb geen pluspakket maar ik kan nog steeds 192TV ontvangen, hoewel die zender per 1 juli uit het basispakket zou verdwijnen. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:47
Meer mensen problemen met IPTV in Wijchen?

The network is not providing the services required for this set-top box. Please check if the set-top box is connected to the right network. Press OK to reboot

Het netwerk waar de settopbox mee verbonden is biedt niet de benodigde diensten. Controleer of de settopbox verbonden is met het juiste netwerk. Druk op OK om de settopbox opnieuw te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Al op OK gedrukt? Helpdesk al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

IPTV werkt momenteel prima. Zet de settop box net aan, en geen errors of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:47
Ja ook al geprobeerd. Stroom eraf ook. Zal de modem eens van t stroom afhalen

EDIT: Stroom van de modem afhalen heeft t probleem opgelost.

[ Voor 29% gewijzigd door Errieseeka op 28-07-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sinds gisteren is mijn internet kapot, ik had al enige dagen het gevoel dat de boel niet helemaal optimaal werkte, Youtube deed het bijvoorbeeld niet altijd goed.

Paar domeinen gepingt, meer dan 60% packet loss, daarna deed hij het helemaal niet meer. IPTV deed het nog wel maar stoorde af en toe.

Paar keer het modem en mijn router gereset. Op het modem branden de telefoon en TV ledjes continue, het internet ledje knippert ongeveer 1x per seconde, na een aantal minuten gaat hij sneller knipperen, daarna brand hij continue. Mijn router krijgt echter geen IP addres.

Gisteravond rond een uur of 23:30 deed hij het spontaan weer. Maar vanochtend was het weer kapot. Ik heb alles kabels vervangen, zelfs een andere router eraan gehangen, maar dat werkt allemaal niet.

Overigens is dit in Enschede, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem of komt dit bekent voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Blubber schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:26:
Sinds gisteren is mijn internet kapot, ik had al enige dagen het gevoel dat de boel niet helemaal optimaal werkte, Youtube deed het bijvoorbeeld niet altijd goed.

Paar domeinen gepingt, meer dan 60% packet loss, daarna deed hij het helemaal niet meer. IPTV deed het nog wel maar stoorde af en toe.

Paar keer het modem en mijn router gereset. Op het modem branden de telefoon en TV ledjes continue, het internet ledje knippert ongeveer 1x per seconde, na een aantal minuten gaat hij sneller knipperen, daarna brand hij continue. Mijn router krijgt echter geen IP addres.

Gisteravond rond een uur of 23:30 deed hij het spontaan weer. Maar vanochtend was het weer kapot. Ik heb alles kabels vervangen, zelfs een andere router eraan gehangen, maar dat werkt allemaal niet.

Overigens is dit in Enschede, zijn er meer mensen met hetzelfde probleem of komt dit bekent voor?
Gisteren was er een DDOS in enschede maar dat zou voorbij moeten zijn. Spelen de problemen nu nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
denan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:49:Gisteren was er een DDOS in enschede maar dat zou voorbij moeten zijn. Spelen de problemen nu nog steeds?
Ik heb geen idee, vanochtend was het er nog, maar ik zit nu op kantoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Ik ben net als vele anderen benieuwd of je je huidige XMS Amino HD recorder kunt blijven gebruiken bij Vodafone?

Anyone?

Ik heb deze vraag samen met enkele andere vragen al gesteld aan Vodafone via het webformulier maar heb daar geen response meer op ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluesparkle schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:37:
Ik ben net als vele anderen benieuwd of je je huidige XMS Amino HD recorder kunt blijven gebruiken bij Vodafone?

Anyone?

Ik heb deze vraag samen met enkele andere vragen al gesteld aan Vodafone via het webformulier maar heb daar geen response meer op ontvangen.
Venga AB in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch nog even op de valreep voorkomen dat de wijkpop het begeeft, koeling defect ging als een gek tekeer, Denan gemaild, die heeft het NOC gewaarschuwd en er staat nu een monteur op het dak, noodkoeling aanleggen en deze week airco totaal vervangen.
Leidingen lek, water liep langs de deur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Laatst online: 19-09 20:52

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Maf zeg, ik heb geen pluspakket maar ik kan nog steeds 192TV ontvangen, hoewel die zender per 1 juli uit het basispakket zou verdwijnen. Hebben jullie dit ook?
Same here. Nu maar hopen dat XMS niet meeleest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
Net als dat het entertainment pakket precies dezelfde zenders heeft als het oude GHM pluspakket? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blubber schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:50:
[...]

Ik heb geen idee, vanochtend was het er nog, maar ik zit nu op kantoor :).
Er was een DDOS attack in Enschede gisteravond, en vanmorgen weer .. Is opgelost.

Gr,
O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Begrijp ik het nou goed dat ze nu ook al ISP klantranges aan het ddos-en zijn? Of had men de pijlen expliciet gericht op de netwerk apparatuur in Enschede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Krizna schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 19:51:
[...]

Krijg je dan nog steeds de WGDO tv-streams, of is het nu WMP+? En was het nodig een nieuwe Amino af te nemen?
Zowel mijn Amino 130m, ooit van Concepts afkomstig, alsmede de M540 van XMS, zijn nu in Vodafone kleuren. Van Vodafone heb ik er nu nog een A140 bij.

Voor zover ik weet zijn de steams hetzelfde, maar ik heb er nog geen pc aangehangen. Vodafone schijnt eigen afspraken met tv partijen te hebben en kunnen daardoor ook een uitgebreider standaard (HD) pakket te kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Venga AB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:39:
[...]

Zowel mijn Amino 130m, ooit van Concepts afkomstig, alsmede de M540 van XMS, zijn nu in Vodafone kleuren. Van Vodafone heb ik er nu nog een A140 bij.

Voor zover ik weet zijn de steams hetzelfde, maar ik heb er nog geen pc aangehangen. Vodafone schijnt eigen afspraken met tv partijen te hebben en kunnen daardoor ook een uitgebreider standaard (HD) pakket te kunnen leveren.
Zelfde streams. Die zijn per gebied ingeregeld, niet per ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Afgelopen december had ik twee maanden hbo gratis op proef, na twee maanden opgezegd. Er werd wel een maand gefactureerd maar dit is netjes gecrediteerd. Vervolgens bleef hbo "aan" staan bij xms maar zonder signaal en rekeningen. Nu heb ik voor twee maanden het pluspakket gratis maar staat ook hbo weer aan. Voor juli is hbo gefactureerd en ik kreeg een brief dat hbo met terugwerkende kracht vanaf mei gefactureerd zal gaan worden in de komende maanden. Ik zal xms hierover mailen maar hebben meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Het Amerikaanse Liberty Global heeft zijn belang in het Nederlandse beursgenoteerde kabelbedrijf Ziggo vergroot tot 28,5 procent. Het management en de raad van commissarissen van Ziggo zullen de stap van Liberty Global beoordelen en handelen "in het beste belang van haar stakeholders", zo gaven ze aan.Dat heeft Ziggo afgelopen weekeinde bekendgemaakt. Het bedrijf blijft zich naar eigen zeggen richten op het uitvoeren van de strategie. Een woordvoerder wilde desgevraagd tegen persbureau ANP geen verder commentaar geven.Uit ingediende documenten bij de Amerikaanse Securities & Exchange Commission (SEC) blijkt dat Liberty Global op 25 juli in totaal 17,5 miljoen aandelen Ziggo kocht. Het zogenoemde 8-K-document werd op 26 juli ingediend bij de toezichthouder.Liberty Global is het moederbedrijf van het Nederlandse UPC en was al grootaandeelhouder van Ziggo. Het bedrijf bezat eerder nog 18,2 procent van de aandelen Ziggo. Volgens de beursregels moet het een openbaar bod op Ziggo doen als het belang boven de 30 procent uitkomt.

Al langer speculaties over overname Ziggo

Marktkenners en beleggers speculeren al langer op een overname van Ziggo door Liberty Global. Maar topman Michael Fries van Liberty Global zei begin mei dat de markt "wellicht te snel conclusies trok" uit het vergroten van zijn deelneming (destijds tot de 18,2 procent) in Ziggo. De aandelen waren volgens hem "opportunistisch gekocht".Onlangs trok Liberty Global zich echter terug uit de biedingsstrijd rond Kabel Deutschland. Het meldde op zoek te gaan naar andere uitbreidingsmogelijkheden, met name in Zuid-Europa. Een zegsman van Liberty Global wilde zaterdag niet aangeven voor welke prijs de aandelen zijn gekocht. Ook wilde hij niet zeggen of Liberty Global zijn belang in Ziggo nog verder gaat vergroten. Wel noemde hij "de Nederlandse markt van strategisch belang" voor het concern.Liberty Global heeft de raad van bestuur en raad van commissarissen van Ziggo niet gesproken, tijdens of na de aandeleninkoop.

@nick39, tot over een jaartje of wat!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:52:
Begrijp ik het nou goed dat ze nu ook al ISP klantranges aan het ddos-en zijn? Of had men de pijlen expliciet gericht op de netwerk apparatuur in Enschede?
Joh je zou ze de kost moeten geven, klanten die een beetje ruziemaken op een gameserver ofzo en dan een of andere beledigde puber komt even je netwerkje slopen met een gruweloos botnet

I've seen it all.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:33:
[...]
Joh je zou ze de kost moeten geven, klanten die een beetje ruziemaken op een gameserver ofzo en dan een of andere beledigde puber komt even je netwerkje slopen met een gruweloos botnet
I've seen it all.... ;-)
Ja, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik ben al weer te lang uit de ISP wereld wat dat betreft.
(Wij zijn zelf ISP en klant tegelijk ;))

Maar zijn er vannacht werkzaamheden geweest (regio Veenendaal)?
Ik zie in mijn logs dat de verbinding vannacht rond 04:15 even down geweest is.
Heb gelukkig nog wel hetzelfde IP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 07:54:
[...]

Ja, daar had ik even niet bij stil gestaan. Ik ben al weer te lang uit de ISP wereld wat dat betreft.
(Wij zijn zelf ISP en klant tegelijk ;))

Maar zijn er vannacht werkzaamheden geweest (regio Veenendaal)?
Ik zie in mijn logs dat de verbinding vannacht rond 04:15 even down geweest is.
Heb gelukkig nog wel hetzelfde IP :P
Mijn verbinding is niet weggeweest, buurman dronken met een schep bezig geweest in de tuin? oOo

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 23:30:

@nick39, tot over een jaartje of wat!?!
Geen idee, ik geloof niet dat de NMA een toestemming zal geven voor een fusie/overname omdat dan er toch een te groot gebied zal ontstaan.
Als Liberty Global een landelijke dekking krijgt zal KPN het heel moeilijk gaan krijgen.
Er is hier sprake van een zogenaamde vijandelijke overname, het bestuur van Ziggo was niet op de hoogte van het feit dat Liberty Global zoveel aandelen zou overnemen.
Maar hoe dan ook, ik zie ons nu niet allemaal in de toekomst aan de Horizon box zitten, er zitten teveel verschillen in de netwerken en codering.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2013 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:42:
[...]

Geen idee, ik geloof niet dat de NMA een toestemming zal geven voor een fusie/overname omdat dan er toch een te groot gebied zal ontstaan.
Als Liberty Global een landelijke dekking krijgt zal KPN het heel moeilijk gaan krijgen.
Er is hier sprake van een zogenaamde vijandelijke overname, het bestuur van Ziggo was niet op de hoogte van het feit dat Liberty Global zoveel aandelen zou overnemen.
Maar hoe dan ook, ik zie ons nu niet allemaal in de toekomst aan de Horizon box zitten, er zitten teveel verschillen in de netwerken en codering.
Je hebt kans dat ze het goedkeuren, omdat het puur kabel is. Landelijk gezien is er nog genoeg concurrentie (zo kijken ze ook naar de markt, en dat was ook de reden dat KPN CAIW nooit mocht overnemen, maar dus wel FTTH).
Vergelijk het maar met Glasvezel, KPN heeft nu het merendeel in handen (dan wel via XS4ALL, dan wel via Telfort); 'concurrentie' is er maar in beperkte gebieden.

Kan het even niet terugvinden, maar jaartje (of 2) geleden was de OPTA ook al teruggefloten omdat ze het niet zijn van concurrentie op te klein gebied hadden aangetoond. Deze uitspraak is in hoger beroep afgeschoten omdat ze het op landelijk niveau moeten bekijken. (ging toen volgens mij over concurrentie op provincie niveau in combinatie met xdsl en kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:08:
[...]

Je hebt kans dat ze het goedkeuren, omdat het puur kabel is. Landelijk gezien is er nog genoeg concurrentie (zo kijken ze ook naar de markt, en dat was ook de reden dat KPN CAIW nooit mocht overnemen, maar dus wel FTTH).
Vergelijk het maar met Glasvezel, KPN heeft nu het merendeel in handen (dan wel via XS4ALL, dan wel via Telfort); 'concurrentie' is er maar in beperkte gebieden.

Kan het even niet terugvinden, maar jaartje (of 2) geleden was de OPTA ook al teruggefloten omdat ze het niet zijn van concurrentie op te klein gebied hadden aangetoond. Deze uitspraak is in hoger beroep afgeschoten omdat ze het op landelijk niveau moeten bekijken. (ging toen volgens mij over concurrentie op provincie niveau in combinatie met xdsl en kabel).
Wie dan leeft die dan zorgt ;) Voorlopig heeft men alleen een minderheidsbelang.
Wel heeft Ziggo als enige een kontrakt afgesloten met FOX met series, films en sportprogramma's en gelijk ook in HD.
Daarnaast hebben ze een overeenkomst met FOX-Sports en zijn daarin vooralsnog ook de enige.
Glashart beweerde een overeenkomst te hebben ( lokkertje voor nieuwe klanten ) maar dit bleek niet het geval en het is snel van de site gehaald.
Voorlopig dus weer een HD zender er bij ( standaard pakket) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:37:
[...]

Mijn verbinding is niet weggeweest, buurman dronken met een schep bezig geweest in de tuin? oOo
Zou het dan dit keer aan mijn kant van "de sloot" liggen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:38:
[...]

Wie dan leeft die dan zorgt ;) Voorlopig heeft men alleen een minderheidsbelang.
Wel heeft Ziggo als enige een kontrakt afgesloten met FOX met series, films en sportprogramma's en gelijk ook in HD.
Daarnaast hebben ze een overeenkomst met FOX-Sports en zijn daarin vooralsnog ook de enige.
Glashart beweerde een overeenkomst te hebben ( lokkertje voor nieuwe klanten ) maar dit bleek niet het geval en het is snel van de site gehaald.
Voorlopig dus weer een HD zender er bij ( standaard pakket) .
Sorry hoor, maar je mag je favorieten aanpassen. Dit is het XMS-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Lekker zwart-wit weer, lees het gewoon niet al het je niet aan staat :/
Alsof iedereen hier verplicht is alleen over XMS te praten 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En daarnaast is het gewoon relevant vwb FOX Sports, gezien de eerste berichten waren dat Glashart een overeenkomst zou hebben.
En Nick is glasvezelinformatiebronheldennogveelmeer! Dus die is altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:50:
[...]

Beste Mark,
Je bent blijkbaar pas 7 dagen geregistreerd, dus je hebt geen idee wie of wat Nick39 is in de 17 delen van de XMS topics hier op het forum. Er worden hier wel vaker vergelijkingen en verwijzingen naar Ziggo, UPC of welke andere provider dan gedaan. En als er iemand altijd een positieve (naja :P) bijdrage geleverd heeft, dan is het Nick39 wel.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Kan iemand mij hoopvol nieuws geven omtrend de IPTV dienst van XMS/GHM. Ik heb sinds begin juni problemen met haperingen. Dit heb ik uiteraard al geëscaleerd richting XMS, maar die komen met zeer gebrekkige info (wat blijkbaar standaard zo is). Laatste email die ik kreeg ging niet verder als:

"Onze netwerkbeheerder heeft een onderzoek lopen naar het probleem. Onze welgemeende excuses voor de ervaren ongemak."

Ik wil gewoon weer lekker haperingvrij HD-tv kijken, net zoals voor begin juni. Wat is er aan de hand bij XMS en/of het glasvezel-platform ansich

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Sorry maar tot 18-08 zit ik nog steeds bij XMS en als hier alleen XMS mensen mogen posten dan wordt het stil, diverse mensen zitten al bij Telfort, Vodafone en Lijbrandt.
En een kleine terechtwijzing van mijn kant, dit is NIET het XMS forum, dit is het TWEAKERS forum waar ik al ruim 10 jaar lid van ben hetgeen mij alle recht geeft hier te posten wanneer ik maar wil, zelfs als ik over ben naar Ziggo. _/-\o_ :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:00:
En daarnaast is het gewoon relevant vwb FOX Sports, gezien de eerste berichten waren dat Glashart een overeenkomst zou hebben.
En Nick is glasvezelinformatiebronheldennogveelmeer! Dus die is altijd welkom.
Ik zal beter filteren.

Overeenkomst ligt er wel. Afspraak is dat de communicatie hierover door Fox gedaan wordt, GHM was iets te enthousiast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:28:
[...]

Ik zal beter filteren.

Overeenkomst ligt er wel. Afspraak is dat de communicatie hierover door Fox gedaan wordt, GHM was iets te enthousiast.
Nope. Wat uitgelekt is zijn de instellingen en configuratie van de leverstraat. Dat staat los van de commerciele overeenkomst tussen KPN (rechtenhouder) en Fox. Er is nog geen overeenkomt totdat zij eruit zijn. Daarna kan GHM pas de extra content leveren (tot die tijd beperken wij ons tot FOX sports eredivisie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Mr. Jinx op 30-07-2013 13:04 . Reden: flauw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@Nick39, volgens mij kunnen ze nog wel iets doen mbt Sport1 (-> ChelloMedia -> Liberty Global).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:23:
@Nick39, volgens mij kunnen ze nog wel iets doen mbt Sport1 (-> ChelloMedia -> Liberty Global).
Het probleem met sport1 en film1 is dat ChelloMedia een vast bedrag vraagt per aansluiting waarbij de leverende provider tevens zorgt voor de administratie, waarbij men een drempel hanteert bij zoveel aansluitingen.
Een provider koopt de dienst dus in voor een vast bedrag en moet minimaal zoveel abonnees hebben om de break even positie te halen.
Hoewel KPN/Reggefiber aardig aan de weg timmert zou bijna iedereen een abonnement moeten nemen.
Wat je momenteel ziet is dat Reggefiber bij 30% abonnees in een wijk,overgaat tot aanleg.
Veel mensen stappen over van kabel naar een provider via Glas,maar je ziet ook veel abonnees die na een jaar toch weer terug gaan naar de kabel/schotel.
Ook zijn er een aantal mensen die na een jaarabonnement Film1/Sport1 de kosten te hoog vinden ten opzichte van het aanbod (zoals ik), of alleen een basispakket afnemen.
Voor een aantal mensen zal ook de prijs per maand te hoog zijn.
Het resterende deel is gewoon niet genoeg,KPN levert in als ze het nu zouden gaan aanbieden.
Blijkbaar ziet Chellomedia geen reden om van het huidige verdienmodel af te stappen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:01:
Het probleem met sport1 en film1 is dat ChelloMedia een vast bedrag vraagt per aansluiting waarbij de leverende provider tevens zorgt voor de administratie, waarbij men een drempel hanteert bij zoveel aansluitingen.
En toch bieden wij Sport1 momenteel al aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:14
[...]

zegt een forum gebruiker met 3 berichten.... :F Laat Nick lekker posten, hij heeft altijd best wel interessante info. :)

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 30-07-2013 16:11 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
White_Collar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:36:
[...]

zegt een forum gebruiker met 3 berichten.... :F Laat Nick lekker posten, hij heeft altijd best wel interessante info.
En pas 7 dagen geregistreerd.
En 17 delen in een week lezen...? Zou mij niet lukken iig :P

Ik ben juist blij dat Nick nog (wil) post(en) hier ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 30-07-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:30:
[...]

En toch bieden wij Sport1 momenteel al aan :)
Dat is dan sinds kort, maar het is qua marketing ook niet zo gek, als je de nieuwe prijzen van FOX-sport (eredivisie) bekijkt en ziet wat de kosten bijvoorbeeld van een pay per view wedstrijd zijn geworden. ( was 6 euro, is nu 11,95 voor het nieuwe seizoen...) hoewel KPN nog geen pay per view aanbied volgens mij.
Sport1 gaat haar prijzen niet verhogen en sinds de loskoppeling van sport1 en film1kan dat aantrekkelijk zijn.
Volgens de laatste roddels wil Vodafone een eigen uitzendstraat in gebruik nemen met eigen aanvoer en de vraag is dan, is het voor KPN nog steeds winstgevend... maar ook hier kan men misschien een joint venture aangaan ?
In tegenstelling tot film1 is Sport1 ook afhankelijk van de rechten en die liggen voor de eredivisie wel vast,kortom wat vandaag een winstgevend iets is,kan morgen verlies geven als je de rechten voor de belangrijkste wedstrijden niet hebt, dat is ook de reden dat sport1 de kosten heeft verlaagd.
Misschien gebeurt het voor Film1 ook wel als HBO wat winstgevender gaat worden,of Netflix toeslaat.
Dan zal Chellomedia haar positie toch echt moeten beramen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk wel dat het voor KPN nog steeds winstgevend kan zijn. Kpn heeft een enorm aantal Interactieve TV klanten via ADSL.

Overigens, wat betreft die eigen uitzendstraat van Vodafone: Is daar dan al meer over bekend (ookal zijn het geruchten) @Nick39? Dat ze Wiericke (eigenaar van Glasoperator en Multivisie) hebben overgenomen is al een behoorlijke poos bekend. Maar sindsdien is het weer stil geworden rond Vodafone. Behalve dat ze er als pure ITNS dozenschuiver op dit moment niets van bakken (vooral op het gebied van klantenservice).

Ik las laatst op TotaalTV trouwens in de reacties wel een interessant gegeven, dat bij de (geslaagde) vraagbundeling voor glas in Eindhoven ook Wiericke mee doet als tweede operator! Iig bleek je ook de keuze te hebben voor Wisper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN zelf geeft sport 1 al een aantal jaren door
eymey schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:03:
Ik las laatst op TotaalTV trouwens in de reacties wel een interessant gegeven, dat bij de (geslaagde) vraagbundeling voor glas in Eindhoven ook Wiericke mee doet als tweede operator! Iig bleek je ook de keuze te hebben voor Wisper.
Ik weet niet of dit vanaf het begin van de aanmeldingen al wel mogelijk was om voor Wisper.kiezen

Dit is voor Reggifiber wel een mogelijkheid om die 30% wel te gaan halen. Want met alleen KPN gaat dat steeds moelijker Ik neem aan dat Vodafone nu zelf in Eindhoven nu niet meer via KPN ITNS gaat leveren.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:05:
KPN zelf geeft sport 1 al een aantal jaren door

[...]
Maar voor XMS e.d. was het nog niet beschikbaar, dat komt (denk ik) pas als de eenwording met Telfort een feit is, dom van me, ik haalde KPN en XMS door de war en jij (Denan) spreekt nu natuurlijk namens KPN en niet meer namens XMS. (verwarrend..)
Jammer dat zoveel nog niet bekend is over hoe het er straks bij oud XMS gaat uitzien...
eymey schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:03:
Overigens, wat betreft die eigen uitzendstraat van Vodafone: Is daar dan al meer over bekend (ookal zijn het geruchten)
Alleen dat Vodafone de ambitie heeft om met een eigen glasvezelnet te komen en dat dit dan aangestuurd gaat worden door een eigen leverstraat ... maar geen datum... op persoonlijke titel gok ik dat Vodafone gebieden wil gaan verglazen of netten wil gaan overnemen waar KPN nu geen brood in ziet of niet aan de 30% komt.
ik vraag me alleen af of zo'n eigen net ooit rendabel wordt met de huidige krisis.
Alternatief is natuurlijk het CIF netwerk van het Rabobank Bouwfonds,die gestaag aan het uitbreiden is, als Vodafone zich daar inkoopt heeft men een eigen straat en een expanderend netwerk...

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 30-07-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:26:
[...]

Sorry maar tot 18-08 zit ik nog steeds bij XMS en als hier alleen XMS mensen mogen posten dan wordt het stil, diverse mensen zitten al bij Telfort, Vodafone en Lijbrandt.
En een kleine terechtwijzing van mijn kant, dit is NIET het XMS forum, dit is het TWEAKERS forum waar ik al ruim 10 jaar lid van ben hetgeen mij alle recht geeft hier te posten wanneer ik maar wil, zelfs als ik over ben naar Ziggo. _/-\o_ :F
Top! Wij blijven van Nick af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt aardig zoals jullie voor me opkomen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:14
Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:42:
Natuurlijk, maar het is wel jammer dat het geen enkel nut heeft omdat je volgens je onderschrift "niet-langer-actief" meer bent :+ ;)
Niet langer actief.

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 30-07-2013 16:14 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Dat kun je ook lezen als: "Wel korter actief" :+

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nick39 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 15:42:
Nick, dat is heel simpel, dat respect heb je gewoon verdiend.
al is misschien niet iedereen het daar mee eens ;)

Door jou posten ben ik veel wijzer geworden, buiten het feit dat ik ze altijd met plezier lees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:21:
[...]

Door jou posten ben ik veel wijzer geworden, buiten het feit dat ik ze altijd met plezier lees ;)
+10000000

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 19:21:
[...]

Idem hier :)

Hoewel het soms anders lijkt en ik zelf ook wel eens fel tegen posts (niet alleen van Nick39 maar ook in het algemeen) in kan gaan als ik echt het idee heb dat het (technisch) niet klopt of te weinig over komt als "ik heb dit van een bron die ik verder niet mag vertellen".

Maar goed, af en toe eens goed discussieren of debatteren moet ook kunnen vind ik.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 30-07-2013 19:49 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.