(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.256 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ha je zou toch helemaal krankjorum worden elke maand als je daar op de SD werkt :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
aegis schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:35:
echt raar krijg nu in een keer een factuur van XMS voor internet radio en televisie van 53.50 per maand, terwijl ik gewoon een abonnement heb van alleen internet voor 35.50 per maand. Ik dus bellen met de klantenservice zeggen we zien de wijziging en moeten dit even uitzoeken. Terwijl ik zelf niets heb gewijzigd echt raar en dan is het ook nog eens volgens de factuur vanaf 01-06 in gegaan.
Zo rollen ze bij KPN al jaren. Bij mij flikten ze het telkens weer om me spontaan een meerjarige (duurder) contract aan te smeren terwijl ik nergens om had gevraagd of toestemming voor had gegeven. Dit soort fratsen vielen altijd geheel toevallig samen met veranderingen in de administratie o.i.d.
Ik raad je aan om eventueel per brief je huidige abonnement bevestigd te krijgen. Dat deed ik ook altijd en dat heeft me een hoop juridisch getouwtrek bespaard. In eerste instantie kijkt men alleen naar wat er in de nu computer staat, geschiedenis gaat vaak bij een nieuw systeem verloren. Dan komen die oude brieven dus mooi van pas.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aegis schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:35:
echt raar krijg nu in een keer een factuur van XMS voor internet radio en televisie van 53.50 per maand, terwijl ik gewoon een abonnement heb van alleen internet voor 35.50 per maand. Ik dus bellen met de klantenservice zeggen we zien de wijziging en moeten dit even uitzoeken. Terwijl ik zelf niets heb gewijzigd echt raar en dan is het ook nog eens volgens de factuur vanaf 01-06 in gegaan.
Ik heb het zelfde en ga dit mooi niet betalen.
Helpdesk: hoe heeft u de wijziging doorgevoerd... ik: dat heb ik niet.
Welk abonnement heeft u nu dan ? Ik: alleen internet en telefonie.
Helder licht van de helpdesk: dat heb ik hier niet staan..
Ik: dat kan maar dat is wat ik heb en wat ik betaal..
Dan het niet storneren verhaal, terwijl ik dus XMS niet gemachtigd heb en dat ik de nota niet mag veranderen.
Ik: dat doe ik dus wel, het is mijn geld, en ik zeg gelijk ook op.
Hij: dat moet u zelf weten.
Incompetente eikels.
Nu definitief opgezegd,Ziggo gebeld, overstapservice en terug naar Ziggo. ( 7-8-2013 )

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 18-07-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
En ja hoor... ook mijn factuur klopt niet.
Ik heb gebruik gemaakt van de aanbieding om een HD decoder aan te schaffen voor € 99,-
Maar wat staat er op de factuur?!? € 170,- |:( 8)7 :X 7(8)7
Wat een prutsers!

Maargoed, helpdesk gebeld, verhaal uitgelegd en men zou dit naar de financiele afdeling doorzetten zodat het met de factuur van de volgende maand verrekend zal worden.
Ik heb er een hard hoofd in dat dit in een keer goed gaat, maar we gaan het volgende maand zien.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:05
Hier ook problemen met het factuur.
Ik dacht dat het Plus pakket twee maanden gratis was.
In plaats daarvan wordt het plus pakket over twee maanden in 1 keer geïncasseerd.
Hoe bedoel je twee maanden gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast de factuur krijg ik nu ook een brief dat de factuur niet juist was omdat ik per 1 mei mijn pakket zou hebben overgezet naar een abonnement met tv, terwijl ik dat dus nooit gedaan heb.
De volgende factuur zou dus hoger worden want daar staat de verrekening op van het abonnement dat ik veranderd zou hebben.
Ik zie al weer gebeuren dat ze de portering ook niet uitvoeren "omdat ik ze nog geld schuldig zou zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
Hmmmm.... Mijn factuur klopt voor de verandering eens wel :)

Vorige maand zelfs 5 euro toe gehad, vanwege credidatie.

XMS heeft ook niet meer dan dat overgemaakt. Terwijl ik vanaf november tot juni elke maand 9.95 moest betalen + 15.95 voor HBO dat ik nooit ontvangen heb.
zoals velen weten, heel veel tijd gestopt in mailen bellen schrijven.... 2 klachtbrieven (nooit geen reactie op gehad) mails genoeg (1tje met een reactie dat het opgelost zou worden maar ook niet gebeurde) en dan niet te spreken over de belletjes totaal rond de 30 met per gesprek gemiddeld 35 minuten in de acht en valse beloftes.

Maar geen compensatie..... nou zit ik daar niet perse op te wachten, maar een gebaar zou al sociaal zijn. Alleen de mensen in het management zijn zelf volgens mij de grootste aso`s die echt iets anders zouden moeten doen.

In ieder geval geen bedrijf meer beginnen en al helemaal niet met mensen of geld gaan werken. Geen van allen gaat het ze goed af...... ja alleen de centen die ze in hun eigen broekzakken stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, weet niet waarom ik tot de gelukkigen behoor waar de factuur altijd bij klopt, maar tot nu toe nog nooit probleem mee gehad.

Eind vorige maand is mijn A110 overleden en heb ik interactieve TV & radio via mijnxms opgezegd.
Factuur van vandaag, keurig creditering van laatste stukje juni plus hele maand juli.
Bovendien juiste verlaagde maandbedrag.
En omdat ik nog steeds niets aan mijn internet heb veranderd nog steeds keurig zelfde vaste ip-adres.

Sorry maar niets dan hulde voor de financiële administratie.

[Ik ben niet gedwongen of bedreigd door enige medewerker van XMS om dit bericht te plaatsen] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:28:
Hmm, weet niet waarom ik tot de gelukkigen behoor waar de factuur altijd bij klopt, maar tot nu toe nog nooit probleem mee gehad...
Bij mij klopt hij ook altijd hoor... En altijd ongeveer hetzelfde bedrag, afhankelijk van hoe weinig ik gebeld heb. Maar ik doe dan ook niet mee aan die 'twee maanden gratis' akties etc. Daar aan mee doen is vragen om problemen. Ook andere tv pakketten kun je beter alleen aanzetten als je ze minstens een half jaar, en liefst veel langer, wil gebruiken. Even uitproberen is bij dat soort dingen helaas geen goed idee. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Factuur? Waar hebben jullie het over? O-)

[ Voor 86% gewijzigd door penacho op 19-07-2013 09:05 . Reden: Never mind, XMS mag het lekker zelf uitzoeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:57:
[...]

Bij mij klopt hij ook altijd hoor... En altijd ongeveer hetzelfde bedrag, afhankelijk van hoe weinig ik gebeld heb. Maar ik doe dan ook niet mee aan die 'twee maanden gratis' akties etc. Daar aan mee doen is vragen om problemen. Ook andere tv pakketten kun je beter alleen aanzetten als je ze minstens een half jaar, en liefst veel langer, wil gebruiken. Even uitproberen is bij dat soort dingen helaas geen goed idee. :z
Dat is juist waarom ik niet mee deed aan dergelijke acties, dat kon ik ook niet want ik had geen abonnement en geen amino, dus geen idee waarom ik opeens dat pakket geactiveerd aan mijn broek kreeg,terwijl ik al in geen jaren een tv pakket had.
Maar alle problemen waren hier steeds als iemand iets aan of uit zette dus was ik er juist op gebrand om geen opties aan te zetten.
De helpdesk kon ook geen activering zien, m.a.w. mijn tv pakket is door iemand bij XMS aangezet, er was geen enkel log te vinden dat ik het zelf had gedaan.
Er is dus vermoedelijk een of ander script in de administratie aan gegooid waardoor het abonnement opeens geactiveerd werd, dat verklaart ook het bericht van mijn voorganger die ook alleen internet had.
De andere optie is dat iemand bij XMS het intern heeft gedaan, de logs laten in elk geval zien dat ik het niet gedaan heb,vandaar dat ik ook gelijk een mailtje met excuses kreeg, maar dat is te laat,ik vertrouw de administratie niet meer.
Internet liep leuk, maar als ik iedere keer problemen heb met de administratie of de uitvoering heb, dan klopt de telefoonnota weer niet, dan klopt dat weer niet, ik heb niet voor niets de optie om te machtigen ingetrokken.
Wat er ook nu weer is gebeurd,het is niet gekomen omdat ik iets geactiveerd of gedeactiveerd heb, daar heb ik juist op gelet.
Feit dat XMS er ook geen verklaring voor heeft,maakt me ook "bang" , blijkbaar kan XMS dit zelf doen, en moet je als abonnee er maar achteraan.
En de magische optie is: crediteren, maar daar heb ik weinig aan want er komt geen volgende nota meer,want ik ben pleite,maar een juiste nota toesturen wil men ook niet, dat is teveel moeite... dus hebben ze uiteindelijk ook mij na 5 jaar weggejaagd, want laten we eerlijk zijn: je gaat normaal niet oppassen om iets te activeren, uit angst dat er wat fout gaat.... daar mag je je provider toch wel een beetje op vertrouwen, en dat vertrouwen is nu gewoon pleite.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 18-07-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het ging bij mij goed, maar ik wijzig dan ook al jaren niets.
Dat is blijkbaar geen garantie dat het goed zal blijven gaan gezien de ervaringen hier.
Misschien valt de schade wel mee als ik naar Tweak verhuis, al kan ik de machtiging beter intrekken voor ik dat doe :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
* fast-server is blij dat hij weg is als ik dit zo allemaal zie en hoor

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:57:
[...]
Helemaal mee eens; ook nooit aan dat soort verkeerde knoppen gezeten. Vragen om problemen, maar het verbaast me dus dat ik noodgedwongen [dooie A110] interactieve tv & radio opgezegd heb en de factuur toch zonder mankeren helemaal correct is.
Had daar eerlijk gezegd niet op durven hopen, gezien alle ellende bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig gaat Telfort niet op het administratiesysteem van XMS/Lijbrandt :)

Hoewel ik zelf nog nooit gedoe heb gehad bij Lijbrandt en ook wel eens een optie aan of uit laat zetten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:04:
Het ging bij mij goed, maar ik wijzig dan ook al jaren niets.
Dat is blijkbaar geen garantie dat het goed zal blijven gaan gezien de ervaringen hier.
Misschien valt de schade wel mee als ik naar Tweak verhuis, al kan ik de machtiging beter intrekken voor ik dat doe :Y)
Heel verstandig !! Al kun je altijd storneren natuurlijk.
eymey schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 08:29:
Gelukkig gaat Telfort niet op het administratiesysteem van XMS/Lijbrandt :)

Hoewel ik zelf nog nooit gedoe heb gehad bij Lijbrandt en ook wel eens een optie aan of uit laat zetten.
Het zou natuurlijk gewoon moeten kunnen, als XMS een mogelijkheid biedt in een menu,moet die optie natuurlijk gewoon werken, daar moet je bij elke provider gewoon op kunnen rekenen, en zoals in mijn geval biedt zelfs het angstvallig niet veranderen van een optie,geen garantie dat het goed gaat.
Het systeem van Ziggo is in dit geval beter, als je een optie verandert krijg je een mail en een brief met de ingangsdatum van de verandering.
Nu krijg ik in juli een brief van XMS dat per 1 mei mijn pakket veranderd is,met gelijk een nota en moet IK gaan bewijzen dat ik dat niet zelf gedaan heb terwijl ik geen inzage heb in het administratie systeem van XMS.

[ Voor 51% gewijzigd door Nick39 op 19-07-2013 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True. XMS en Lijbrandt geven gewoon het schoolvoorbeeld van hoe het NIET moet.

De manier van Ziggo lijkt idd erg netjes. Bij KPN zelf was ik ook gewoon altijd netjes bevestigingen van iedere wijziging gewend.

Wat dat betreft vind ik het wel een goede zaak dat XMS en Lijbrandt straks niet meer bestaan. Wel heel zuur voor mensen (zoals jij) die van het eerste uur 'samen' met XMS gepionierd hebben, maar in de huidige vorm is het sowieso al niets meer. En die degradatie is al in gang gezet toen XMS en Lijbrandt hard gingen groeien, nog vóór de overname door KPN.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:50:
True. XMS en Lijbrandt geven gewoon het schoolvoorbeeld van hoe het NIET moet.

De manier van Ziggo lijkt idd erg netjes. Bij KPN zelf was ik ook gewoon altijd netjes bevestigingen van iedere wijziging gewend.

Wat dat betreft vind ik het wel een goede zaak dat XMS en Lijbrandt straks niet meer bestaan. Wel heel zuur voor mensen (zoals jij) die van het eerste uur 'samen' met XMS gepionierd hebben, maar in de huidige vorm is het sowieso al niets meer. En die degradatie is al in gang gezet toen XMS en Lijbrandt hard gingen groeien, nog vóór de overname door KPN.
Sterker, toen XMS nog een gezellig clubje was, met Denan en White_collar (?) was ik juist bang voor deze ontwikkeling, in het begin kon je overal terecht, even een activatie van dit of dat voor een betatest,geen enkel probleem, XMS medewerkers die bellen voor een gezellig gesprek,noem maar op.
Men is gaan expanderen en met elke stap kwam er meer afstand tot de gebruikers.
Waar je in het begin nog geneigd was fouten maar te vergeten,vanwege het gezellige clubje, werd dat steeds minder.
Vandaar ook dat deze laatste actie voor mij de druppel betekende, ik heb geen enkele binding meer met het huidige XMS, en misschien ga ik er op achteruit met de kabel, maar ik kan niet schijnheilig klagen en vervolgens toch klant blijven, dan mogelijk maar minder, ik heb ook mijn princiepes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij de Amino 140 gefactureerd voor 170 Euro terwijl het aanbod was 99 Euro.

Vervelend.! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Nick39 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:44:
[...]

Sterker, toen XMS nog een gezellig clubje was, met Denan en White_collar (?) was ik juist bang voor deze ontwikkeling, in het begin kon je overal terecht, even een activatie van dit of dat voor een betatest,geen enkel probleem, XMS medewerkers die bellen voor een gezellig gesprek,noem maar op.
Waar je in het begin nog geneigd was fouten maar te vergeten,vanwege het gezellige clubje, werd dat steeds minder.
Kwaliteit en klantvriendelijkheid moet je ook niet aan techneuten e.d. overlaten. Die zijn veel te gedreven en oplossingsgericht. Beter is het om managers hiervoor in te zetten. Bij voorkeur zonder enige technische achtergrond. En naarmate het bedrijf groeit, groeit het leger managers in dus ook hun invloed mee. Helpdeskje erbij huren, alle lijntjes met de TD via strakgeleide 'procedures' laten verlopen. En weg is het contact tussen de klant en de mensen op de werkvloer. Maar wel superefficient gemanaged. Zolang de aanwas van nieuwe klanten (en dus winst) groter is dan de weglopers van het eerste uur, zal het de aandeelhouders weinig boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:23:
Ook bij mij de Amino 140 gefactureerd voor 170 Euro terwijl het aanbod was 99 Euro.

Vervelend.! :(
Het lijkt erop dat ze bij iedereen gewoon de volle mep factureren en pas als mensen gaan klagen dit zgn naar de financiele afdeling doorzetten.
Als je dus niet oplet word je gewoon genaaid waar je bij staat, want vanuit XMS zelf hoor je hier (zoals gewoonlijk) niets over.

Als ik naar een winkel ga om een aanbieding te kopen, dan betaal ik toch ook niet eerst de volle mep om een maand later terug te gaan naar de winkel en mijn te veel betaalde geld terug te halen?
Dit is gewoon weer gepruts van de bovenste plank.

En nee, dit heeft niets te maken met aan de (verkeerde) knoppen zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Vandaar ook dat deze laatste actie voor mij de druppel betekende, ik heb geen enkele binding meer met het huidige XMS, en misschien ga ik er op achteruit met de kabel, maar ik kan niet schijnheilig klagen en vervolgens toch klant blijven, dan mogelijk maar minder, ik heb ook mijn princiepes.
Ik geef je groot gelijk, vanuit jouw principes gezien ;).

Toen het in het begin nog een 'gezellig' clubje was ging het natuurlijk waarschijnlijk ook om een beperkte hoeveelheid Portaal klanten verspreid over het land en misschien net de eerste lichting in Zeewolde en een paar andere kleine gebiedjes.

Dan ken je je de korte lijntjes en minder strakke procedures nog veroorloven. Alles om zo snel mogelijk je (beperkte) klantengroep te helpen. Naar mate de klantengroep groter wordt en het 'werk' dus ook meer en vaker uitgevoerd moet worden ontkom je vervolgens niet aan het instellen van strakke en (geautomatiseerde) processen. Combineer dat met een waardeloze automatisering en je hebt wat XMS nu is geworden.

Zelf heb ik, als Lijbrandt klant, overigens wel enige hoop dat het bij Telfort waarschijnlijk beter zal worden. Het hele WMP+ gebeuren met KPN streams heb ik al. Kan ik al niet meer boos over zijn (hoewel ik tegen beter weten in op beter hoop en dat ook overal blijf roepen). En ik heb nu al ervaren, zeker met de grote ITNS storingen van de afgelopen tijd, dat de communicatie van Telfort/Concepts veel beter was dan die van Lijbrandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Ben qua facturatie zeker blij dat ik naar Telfort ben overgestapt.

Zeg in mei per 1 juli op bij XMS en dan zou je verwachten dat in augustus netjes de eindafrekening komt. Maar wat schetst mijn verbazing, nix eindafrekening een "normale" factuur. En dit terwijl ik nog geld terug krijg over de maand juli minus de extra kosten telefonie. Ik heb op 2 juli contact gehad met de helpdesk en deze beloofde dat het e.e.a met de factuur van augustus verrekend zou worden. :+

Ik wens ze dus ook veel plezier met incasseren daar er nu een incasso blokkade op staat voor XTRA MEDIA SERVIC ES B.V. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
[...]

Die goeie ouwe tijd 8) Ik moet toegeven dat het erop lijkt dat het 1 grote puinzooi aan het worden is.
En eigenlijk zie ik het al aankomen: Momenteel voor 52,50 een alles in 1 pakket 100/100 mbit + iptv gratis. Tegen dat bedrag kan het niet meer. Een dikke verhoging bij de overgang naar Telfort voel ik dan ook wel aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 20-07-2013 11:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Thasaidon schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 20:08:
[...]

Het lijkt erop dat ze bij iedereen gewoon de volle mep factureren en pas als mensen gaan klagen dit zgn naar de financiele afdeling doorzetten.
Als je dus niet oplet word je gewoon genaaid waar je bij staat, want vanuit XMS zelf hoor je hier (zoals gewoonlijk) niets over.
Inderdaad, ik heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding met de A140 en ook hier doodleuk 170 euro op de factuur (ipv 99)

XMS gebeld en ik kon er vanuit gaan dat het de volgende factuur gecorrigeerd wordt

Spannend :(

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
White_Collar schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:20:
[...] Momenteel voor 52,50 een alles in 1 pakket 100/100 mbit + iptv gratis...
Ik ook... :)
Tegen dat bedrag kan het niet meer...
Waarom niet...? O-)
Een dikke verhoging bij de overgang naar Telfort voel ik dan ook wel aankomen...
Dan ben ik weg... :z

Telfort staat voor goedkoop, budget: 'De kwaliteit die je gewend bent maar dan super voordelig!'. Dus ik verwacht juist een prijsverlaging... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:02:
[...]

Ik ook... :)

[...]

Waarom niet...? O-)

[...]

Dan ben ik weg... :z

Telfort staat voor goedkoop, budget: 'De kwaliteit die je gewend bent maar dan super voordelig!'. Dus ik verwacht juist een prijsverlaging... ;)
Ik zie verschillende berichten voorbij komen waarin nieuwe lijbrandt klanten een ander pakket krijgen aangeboden van telfort of mogen opzeggen omdat telfort het niet aanbied. (zie ook: http://www.telfort.nl/glasvezel/welkomlijbrandt/)

wat ik dus denk is dat al onze contracten omgezet worden naar een telfort contract met bijhorende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, de nieuwsserver wordt kennelijk ook met stille trom uit de overeenkomst verwijderd.
Wat een pauperprovider gaat dat Telfort worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ik lees:
Telfort biedt vaste lage prijzen en geen kortingen. Maar als u bij Lijbrandt een tijdelijke korting kreeg, krijgt u deze ook bij Telfort voor de diensten, prijs en periode die u met Lijbrandt overeen bent gekomen.
Dus wellicht kunnen we ons daar op beroepen. En anders is voor mij teruggaan naar het 50/50 pakket voor 50 Euro nog wel een optie die ik eventueel zou overwegen.

Als ze me naar het 60 Euro pakket drukken dan ben ik zeker weg.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:29:
Hm, de nieuwsserver wordt kennelijk ook met stille trom uit de overeenkomst verwijderd...
Die kon je toch al beter zelf regelen, dus daar mis je niks aan... :z

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 20-07-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'tijdelijke korting' wil zeggen dat er een vooraf bekend eind-moment is. Mijn indruk is dat 'oude' XMS klanten voor onbepaalde tijd zijn meegelift op snelheidsaanpassingen met behoud van het oude tarief, ofwel dat ze een permanente korting hebben.
Ik zou me erop voorbereiden dat Telort dit niet gaat honoreren...
Fiber schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Die kon je toch al beter zelf regelen, dus daar mis je niks aan... :z
Gelukkig ben ik vrij om zelf te bepalen wat ik wel en niet mis.
Voor recente binairies (< 30 dagen) gebruik ik newszilla6 (via ipv6), voor oudere de Lijbrandt newsserver. Die combi werkt prima, en als dat wegvalt mis ik er zeker iets aan.
Daarbij komt dat de newsserver gewoon onderdeel is van de overeenkomst die ik heb met Lijbrandt (welke overeenkomst Telfort overneemt).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
We gaan het zien, ik wacht voorlopig rustig af. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
De nieuwsserver verdwijnt overigens wel, maar niet met geheel 'stille trom'. Ze zeggen het er netjes bij:
Nieuwsgroepen
Bij Lijbrandt had u de mogelijkheid om gebruik te maken van betaalde en onbetaalde nieuwsgroepen. Telfort biedt geen eigen nieuwsgroepen. U kunt deze dienst wel bij een andere aanbieder afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je weet op welke pagina je moet zoeken en daarna nog 2 keer door klikt.
Dat is niet een manier van informatie verschaffen die door de beugel kan. Een (consumenten)aanbieder heeft de plicht consumenten aktief te informeren over dit type (nadelige) wijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Het zal ook vast wel in de brief staan die je binnenkort gaat krijgen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:59:
Voor recente binairies (< 30 dagen) gebruik ik newszilla6 (via ipv6), voor oudere de Lijbrandt newsserver. Die combi werkt prima, en als dat wegvalt mis ik er zeker iets aan.
Ik heb zelf ook nog een ipv6.xsnews account (retentie meer dan 2 jaar) beide halen meestal de volle snelheid op de 50Mbit lijn. (sixxs tunnel / raspberry pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf zou ik met wat ik nu heb en gebruik ongeveer hetzelfde af zijn bij Telfort.

Ik vind het prima :). Zet mij maar zo snel mogelijk om naar het systeem van Telfort. Misschien kan ik dan ook eindelijk zelf m'n zaken weer online regelen want in de back office van Lijbrandt sta ik zodanig vaag geregistreerd dat ik niets zelf kan wijzigen en het een wonder is dat ik iedere maand een (juiste) factuur krijg :P.

Maar goed, het lijkt ook wel dat XMS altijd betere aanbiedingen heeft gehad dan Lijbrandt.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 20-07-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Wanneer gaat XMS nou compleet over naar telfort ? Of is dat nog niet bekend ?
Heb zelf 0 problemen met XMS. Maar ik heb dan ook alleen internet en tv :) ( dvb-c, geen HD pakket )

[ Voor 40% gewijzigd door Marsjee op 20-07-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat is iig wel consequent slecht de klanten informeren _O-

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 11:29
zxspectrum schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:44:
[...]

Inderdaad, ik heb ook gebruik gemaakt van de aanbieding met de A140 en ook hier doodleuk 170 euro op de factuur (ipv 99)

XMS gebeld en ik kon er vanuit gaan dat het de volgende factuur gecorrigeerd wordt

Spannend :(
Wat voor actie was dit exact? Ik kan eens kijken of ik iets kan betekenen in dit verhaal aangezien webcare momenteel niet meer aanwezig is (of heel beperkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
denan schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:52:
[...]

Wat voor actie was dit exact? Ik kan eens kijken of ik iets kan betekenen in dit verhaal aangezien webcare momenteel niet meer aanwezig is (of heel beperkt)
Het was de actie "Nieuwe zenderpakketten en nieuwe telefoontarieven" vermeld in de brief van XMS gedateerd op 29 mei 2013 met Kenmerk: "XMS TV, SDBox, Telefonie" ondertekend door de Commercieel Directeur

Deze actie was n.a.v. het feit dat met de Amino 110 vanaf 1 juli diverse zenders niet meer konden worden bekeken.

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27836713/Knipsel.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door zxspectrum op 20-07-2013 19:19 . Reden: scan toegevoegd ]

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Goed nieuws zat net even op reggeefiber site te loeren , kan hier uit 4 isp kiezen nu (Leiden)

telfort
vodafone
kpn
phonedata

alle max 100/100

http://www.eindelijkglasvezel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
MJLJO schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 20:05:
Goed nieuws zat net even op reggeefiber site te loeren , kan hier uit 4 isp kiezen nu (Leiden)

telfort
vodafone
kpn
phonedata

alle max 100/100

http://www.eindelijkglasvezel.nl
Yes! Same here. Valt mij trouwens op dat alle aanbieders (behalve phonedata) geen puur internet pakket leveren.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
terror538 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:24:
[...] Valt mij trouwens op dat alle aanbieders (behalve phonedata) geen puur internet pakket leveren.
Daar valt waarschijnlijk niks op te verdienen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd. Puur internet wordt wel steeds schaarser en prijziger. Als ik naar Almere (WMP+) kijk:

* Fype ( 50/50, €39,95 p/mnd )
* XS4ALL (100/100, €55,93 p/mnd)
* Tele2 ( 40/40, €42,50 p/mnd )
* Solcon ( 50/50, €43,50 p/mnd )
* Fieber ( 30/30, €42,92 p/mnd )
* Trined ( 60/60, €45,50 p/mnd ) Hey, deze ken ik nog niet. Eens verder kijken
* Phonedata ( 100/100 voor €58 p/mnd, zal wel zakelijke provider zijn)
* En helden van nu

Iig.... op zich nog genoeg aanbod zo te zien maar dus wel prijzig.

Hoe ik hierop gekomen ben: Postcodecheck op www.glasvezel-vergelijken.nl (of via eindelijkglasvezel.nl) . Daar rechts kan je ook "internet' aanklikken.

Overigens, aan zxspectrum en anderen met het "Ik mocht een Amino met korting bestellen via een actie en nu factureert men de gewone prijs" probleem:

Mocht het een (kleine) geruststelling zijn: Dit heb ik in het verleden ook bij Lijbrandt gehad toen ik met korting een box mocht bestellen. De creditering viel gewoon netjes de volgende maand plaats. Blijkbaar kan het systeem van XMS/Lijbrandt geen kortingen verwerken, alleen achteraf crediteren :')

Hopelijk kon dat bij Concepts wel goed, dan zit het straks bij Telfort iig ook snor.

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 20-07-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
zxspectrum schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Het was de actie "Nieuwe zenderpakketten en nieuwe telefoontarieven" vermeld in de brief van XMS gedateerd op 29 mei 2013 met Kenmerk: "XMS TV, SDBox, Telefonie" ondertekend door de Commercieel Directeur

Deze actie was n.a.v. het feit dat met de Amino 110 vanaf 1 juli diverse zenders niet meer konden worden bekeken.

Alvast bedankt!

[afbeelding]
Yup, same here.
En ik hoor dit bij meerdere mensen hier in de wijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 21-07-2013 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
eymey schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:11:
[...] Blijkbaar kan het systeem van XMS/Lijbrandt geen kortingen verwerken, alleen achteraf crediteren...
Dat denk ik ook. Als helpdesk-medewerker zou ik daar ook helemaal gek van worden denk ik... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:11:
Blijkbaar kan het systeem van XMS/Lijbrandt geen kortingen verwerken, alleen achteraf crediteren :')
En achteraf abonnementen veranderen, in mijn geval gaat het niet om een korting maar om een totaal nieuw pakket dat ik nooit heb gevraagd of ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Wellicht loopt er een grappenmaker bij jou thuis rond die dat voor jou geregeld heeft... :+

Anyway, ik dacht dat je al lang overgestapt was naar Ziggo...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Fiber schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:36:

Mag je dan hier niet meer posten als Xms je achtervolgt met onjuiste facturen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:45
Ik ben op dit moment aan het klussen in m'n nieuwe huis waar ook Glasvezel ligt. Nu kan ik kiezen uit Telfort en Vodafone (40mbs...). Maar op de website van XMS kan ik nog steeds 100/100 krijgen voor 7 euro minder per maand dan Telfort. Is het het nog waard om dit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kan het proberen maar ik denk niet dat XMS nog nieuwe klanten accepteert.
Daarnaast lijkt de policy dat nog niet opgeleverde aansluitingen worden omgezet naar het Telfort portfolio, inclusief de bijbehorende tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Nakebod

Nope.

XMS accepteert geen nieuwe klanten meer:
XMS zal dit jaar overgaan naar Telfort en heeft daarom haar verkoopactiviteiten beëindigd.
U kunt, bij beschikbaarheid op uw adres, een glasvezelabonnement bij Telfort bestellen.
U wordt binnen 5 seconden doorverwezen naar de website van Telfort Glasvezel.

Voor huidige klanten van XMS verandert er niets aan de dienstverlening.
Vraagje aan Top Gear / BBC2 kijkers, hebben jullie ook dat soms het beeld bij BBC2 even stilstaat voor een seconde?
Dacht het afgelopen 2/3 weken ook al af en toe te zien. Ik kijk weinig TV, maar dit heb ik zover ik weet nog nooit op andere zenders gezien. En ik kijk verder ook geen BBC2, dus of het ook op andere momenten is... Geen idee.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Nakebod schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:08:

[...]

Vraagje aan Top Gear / BBC2 kijkers, hebben jullie ook dat soms het beeld bij BBC2 even stilstaat voor een seconde?
Dacht het afgelopen 2/3 weken ook al af en toe te zien. Ik kijk weinig TV, maar dit heb ik zover ik weet nog nooit op andere zenders gezien. En ik kijk verder ook geen BBC2, dus of het ook op andere momenten is... Geen idee.
Hoi Nakebod,

Ja. Dit is het enige programma wat ik op TV bekijk, en het stottert voor mij ook. Gisteren iets van 9 stotters, de week daarvoor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:36:
Wellicht loopt er een grappenmaker bij jou thuis rond die dat voor jou geregeld heeft... :+

Ik gebruik voor XMS wel een heel apart wachtwoord maar sinds de overgang naar het nieuwe systeem stond het al aan, ik heb er toen vragen over gesteld maar bij xms zelf zou het niet aan staan.
Een grappenmaker kan niet, want sinds vorig jaar zijn alle vogeltjes het huis uit en zijn we nog maar samen.
Ik had Ziggo naast het XMS abonnement lopen, omdat mijn toen nog inwonende zoon dan een los van mij staand abonnement had en we elkaar niet in de weg zaten met internet e.d. maar omdat hij zelf een nummer actief had op Ziggo kon ik niet porteren.
Dat nummer is door zijn verhuizing nu vrij, dus heb ik de portering aangevraagd en de overstapservice gebruikt, per 18-8 komt de Ziggo aansluiting op mijn naam te staan, zal mijn nummer ( als het goed gaat ) worden geporteerd, gaat de snelheid omhoog naar 150 mbit en het eerste half jaar ga ik terug naar 30 euro per maand voor alles in een extra ( https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/extra ) en vervalt XMS helemaal.
Tot nu toe gebruikte ik een deel Ziggo voor de digitale tv en waren de glas en kabelverbinding via een bridge verbonden waardoor ik ruim 200 mbits kon gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Nakebod schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:08:

[...]

Ja ook bij mij bleef de stream een aantal malen hangen bij het kijken van Top Gear op BBC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Wat ook vervelend is bij Telfort, dat je geen keuze hebt voor het gebruik van een eigen router.
Vermoedelijk wordt het vaste IP bij Telfort ook door onze neuzen geboord.
Het pakket van alleen een 100Mbit verbinding in combo met newsgroups is bij Telfort niet mogelijk.
Ik wil niet bellen met Telfort tegen 9 cent p/m. Telefonie regel ik dus zelf.
Een overstap naar Plinq of XS4ALL zal dus uiteindelijk noodzakelijk worden.
Dit zijn de enige providers waar ik ALLEEN internet kan afnemen met een vast IP nr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook bij Fieber (of is die bij jou niet leverbaar)? Volgens glasvezelvergelijken.nl leveren die wel vast ip en internet-only (maar heb er verder geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
jacques1971 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:19:
Wat ook vervelend is bij Telfort, dat je geen keuze hebt voor het gebruik van een eigen router.
Ik ben per 1 juli overgestapt van XMS naar Telfort, en gebruik nog gewoon m'n eigen DIR-655 router, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
ik heb begrepen dat ze zo`n dicht getimmerde experiadoos installeren....

Maar ik heb net met XMS gebeld..
De jongen aan de telefoon wist te vertellen dat de huidige klanten van XMS bij XMS blijven onder de zelfde voorwaarden. Vast IP + newsgroups blijven dus bestaan.
Dat is interessant. Dan hoef ik niet over te stappen.

[ Voor 63% gewijzigd door jacques1971 op 22-07-2013 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
jacques1971 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:31:

De jongen aan de telefoon wist te vertellen dat de huidige klanten van XMS bij XMS blijven onder de zelfde voorwaarden. Vast IP + newsgroups blijven dus bestaan.
Volgens mij klopt daar niks van. Ik heb me namelijk laten vertellen dat ook wij (net als bv Lijbrand klanten) een "aanbieding" gaan krijgen om over te stappen naar Telfort. Willen we dat niet, kunnen we "kostenloos" opzeggen en een andere provider gaan zoeken.

Maargoed, XMS is altijd al goed geweest in (mis-)informatie of geen informatie. Dus ik wacht het gewoon lekker af. En bevalt het me niet, dan ben ik alsnog weg ;) (vermoedelijk naar Tweak blauw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023

Dat verhaal veranderd elke keer als je belt. Het hangt compleet af van wie je aan de lijn krijgt. Ik neem het met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opzeggingsbevestiging XMS binnen _/-\o_ , geen gecorrigeerde factuur helaas, dus moet zelf een correctie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nick39 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:35:
Opzeggingsbevestiging XMS binnen _/-\o_ , geen gecorrigeerde factuur helaas, dus moet zelf een correctie maken.
Persoonlijk hoop ik je hier nog wel te blijven zien, want ik heb je input altijd gewaardeerd ;)
Mocht je ons toch echt verlaten, dan wens ik je vast het beste en mischien tot ziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Thasaidon schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:38:
[...]

Persoonlijk hoop ik je hier nog wel te blijven zien, want ik heb je input altijd gewaardeerd ;)
Mocht je ons toch echt verlaten, dan wens ik je vast het beste en mischien tot ziens.
+1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Darkangle schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:04:
Ja. Dit is het enige programma wat ik op TV bekijk, en het stottert voor mij ook. Gisteren iets van 9 stotters, de week daarvoor hetzelfde.
Ook op DVB-C stottert Topgear/BBC.
jacques1971 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:19:
Vermoedelijk wordt het vaste IP bij Telfort ook door onze neuzen geboord.
Het pakket van alleen een 100Mbit verbinding in combo met newsgroups is bij Telfort niet mogelijk.
Ik wil niet bellen met Telfort tegen 9 cent p/m. Telefonie regel ik dus zelf.
Een overstap naar Plinq of XS4ALL zal dus uiteindelijk noodzakelijk worden.
Dit zijn de enige providers waar ik ALLEEN internet kan afnemen met een vast IP nr.
En als dat het geval is, kan je misschien nog iets met een XLM2005/8 en Vlans doen om alsnog een router te blijven gebruiken!
Ik denk dat ze binnenkort bij je langs komen met een grote bos bloemen en je te bedanken voor al je inzet en pilots die je voor hun hebt doorlopen!

[ Voor 15% gewijzigd door chocka op 22-07-2013 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
chocka schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:40:
[...]
Ik denk dat ze binnenkort bij je langs komen met een grote bos bloemen en je te bedanken voor al je inzet en pilots die je voor hun hebt doorlopen...!
Of omdat ze blij zijn dat hun meest lastige klant eindelijk weg is... ;) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 11:29
Fiber schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:07:
[...]
Sterker nog! De opzegbrief is onder mijn persoonlijke begeleiding naar XMS gebracht ;)

Wel jammer dat we Nick zien gaan, ik heb zijn input altijd erg gewaardeerd (na de eerste 6 maanden over en weer ruziemaken totdat we elkaars standpunten begrepen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 19:58
Op die telfort/lijbrand welkomssite zie ik staan dat opnamepakket geld gaat kosten. Vraag mij dan wel af of en hoe dat dan gaat werken voor klanten die al een M540 hebben of sterker nog, voor degene die er net 1 gekocht hebben via die actie.

Blijft alles via glashart lopen en hoef je die "huur" alleen te betalen voor extra stb's of hebben we straks niks meer aan onze eigen stb's? Zit namelijk te twijfelen of ik er nu nog een M540 bij moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens, waar heb je vandaan dat ze zo'n dichtgetimmerde Experiadoos installeren? Het feit dat ze dit over DSL met KPN Interactieve TV wellicht doen betekent niet dat dat bij glas ook automatisch zo is. Daar is nooit sprake van geweest voor het glasvezel gedeelte van Telfort, omdat Telfort Glas ook gebaseerd wordt op KPN ITNS. En dat is gewoon een hele andere leveringsmethode dan KPN met Interactieve TV.

@Phoolie:

Ik gok (maar dat is geheel voor mijn eigen rekening) dat je bestaande Amino apparatuur gewoon zal blijven werken. En dat die 5 euro per maand voor opnemen alleen is vanwege de bruikleen/huur van een geschikte Amino.

Het is dat ik op WMP+ nog geen snelle overstap kan doen, anders was ik waarschijnlijk al uit me zelf naar Telfort gegaan. Ondanks de verslechtering van div. onderdelen van de dienst (geen usenet meer, slechtere maildienst) gaat het voor mij vooral om de internet access en de TV. En dan vind ik dat ze vergeleken met Lijbrandt nu gewoon een mooi tarief vragen :)

Maar goed, dan had ik het kunnen uitproberen...... nu wordt het afwachten of en wanneer 'we' over gaan naar Telfort.

@Denan: Ach, wie weet wie er nog meer zullen gaan. Het worden in ieder geval interessante tijden. Wat mij betreft kan het met glas verschillende kanten op gaan.

Óf het blijft zoals het nu is, met KPN als grote heerser en zonder verbetering van de streams, consumenten krijgen daar massaal de balen van (moet je maar eens TotaalTV lezen) en KPN/Reggefiber kunnen verdere geslaagde vraagbundelingen wel vergeten.

Of er komen echt meer operators met onderscheidende diensten ( http://www.totaaltv.nl/ni...h-op-4g-en-glasvezel.html ? of de Wiericke acquisitie door Vodafone ?) en mensen krijgen weer vertrouwen in het 'open' karakter van glas.

Maar ik vind het wel verbazend dat KPN er zo laconiek in staat met betrekking tot de kritiek (terecht of onterecht) die men over zich heen krijgt.

[ Voor 56% gewijzigd door eymey op 22-07-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:07:
[...]

De afrekening is nog niet binnen :p
denan schreef op maandag 22 juli 2013 @ 20:24:
[...]

Sterker nog! De opzegbrief is onder mijn persoonlijke begeleiding naar XMS gebracht ;)

Wel jammer dat we Nick zien gaan, ik heb zijn input altijd erg gewaardeerd (na de eerste 6 maanden over en weer ruziemaken totdat we elkaars standpunten begrepen) :)
De helft van dat "ruziemaken" was ook niet nodig geweest, je kan met woorden nu eenmaal niet een gevoel of een houding duidelijk maken, en een deel was toch geworteld op eerdere ervaringen waar je te maken had met mensen die het nu eenmaal beter weten,gewoon omdat zij hadden gestudeerd, vaak bedoelden we hetzelfde maar kwam het anders over en gaf ik de kans niet om het je nader te laten uitleggen.
Feit is ook dat het nu voornamelijk door de administratie verklooid is en niet door de dienst zelf.
Wie weet, in de toekomst als iedereen gesetteld is, al dat overname gedoe heeft het er ook niet beter op gemaakt, aan de andere kant, als je steeds blijft roepen, ik ga weg.. dan maak je jezelf ook niet echt geloofwaardig.
Ik zal af en toe hier blijven neuzen ;) ;w ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 22-07-2013 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
We zullen je missen
;w

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 23-07-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:50:
Ik zal af en toe hier blijven neuzen ;) ;w ;w
Het ga je goed Nick, heb hier de meeste van je posts met veel plezier gelezen so don't be a stranger indeed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fijne reacties, echt ! Jammer dat het gewoon zo loopt.
En ik snap de jongen bij XMS ook best,die ligt er niet wakker van als er weer een klant wegloopt,die is binnenkort of zijn baantje kwijt,of begint bij Telfort.
En niet dat ik er beter van wordt maar als je bij Ziggo "dreigt" weg te gaan krijg je gratis decoders en noem maar op als je gewoon "verlengt", natuurlijk zal je zeggen,die zien de bui al hangen, maar toch zie je heel vaak dat als ergens de "harde kern" vertrekt er een aantal mensen zullen volgen.
Als je dan na zoveel jaren XMS niet verder komt als een helpdesk medewerker die zegt nadat je aankondigt te vertrekken: "meneer dat moet u zelf weten" dan is het niet om het bedrijf XMS of wat er nog van over is ,dat je jammer denkt.
Men doet absoluut geen moeite om je te behouden.
Er is een spreekwoord: hoogmoed komt voor de val...
Zelf verbaas ik me nog steeds over het feit dat men vanuit XMS nog steeds niet met een officiele reactie komt met een toekomstbeeld voor de klanten, of van Telfort.
Terwijl men hier op Tweakers toch een vaste achterban heeft.
Anyway, we zien elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Nick39 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:34:
Zelf verbaas ik me nog steeds over het feit dat men vanuit XMS nog steeds niet met een officiele reactie komt met een toekomstbeeld voor de klanten, of van Telfort.
Terwijl men hier op Tweakers toch een vaste achterban heeft.
Net als het 'expertpanel' die toen in het leven geroepen is (en volgens mij meteen ook weer afgeschoten is)...

Maar jammer dat je weg gaat. Maar vooral commentaar leveren, dan houdt het leuk hier!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Luuk1983 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:46:
[...]
Net als het 'expertpanel' die toen in het leven geroepen is (en volgens mij meteen ook weer afgeschoten is)...
Idd, net als Webcare die hier met stille trom vertrokken is.

Maar we hebben iig de heren Operators (1&2) nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:46:
[...]

Maar jammer dat je weg gaat. Maar vooral commentaar leveren, dan houdt het leuk hier!
Expertpanel, nog zoiets, bijeenkomst,broodjes, alles voor een klankbord en zonder dat er nog overleg gevoerd wordt of is geweest, hoppa weg... tenminste, ook dat moet je je afvragen want er is nooit officieel gezegd dat het opgeheven werd, feitelijk is dit hele forumdeel overbodig voor wat XMS betreft dan, want de heren operators zijn niet in dienst van XMS/Telfort.
Het is puur nog voor de gebruikers,terwijl hier toch behoorlijk veel kennis van zaken is...ik vind het een afbreuk voor het medium glasvezel, er kan zoveel maar de interesse is gewoon alleen voor het aantal home passed aansluitingen,maar hier in de straat alleen waren er 5 mensen met een aansluiting en ik ben de laatste,terwijl ik notabene in de commissie van Portaal zat voor de aanleg, van die commissie is er nu geen een meer abonnee bij XMS, dat wil toch wel iets zeggen.
Voor zover ik kan zal ik commentaar leveren... zit in het bloed. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, de heren Operators zijn iig in dienst van ITNS en waren laatst in de topics van providers die ook een grote presence op WMP+ hebben zeer informatief toen daar storingen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vast IP bestaat niet ... Dus hier ben je niet goed geïnformeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@operatortje2

nou ja....via dhcp telkens het zelfde toegewezen IP adres dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:20:
[...]

Idd, net als Webcare die hier met stille trom vertrokken is.

Maar we hebben iig de heren Operators (1&2) nog _/-\o_
Tja, maar ik wil het alleen bij wat autistisch technisch geleuter houden over mijn stukje werk, om voor mijzelf mijn werk beter te kunnen doen en daarmee zijn jullie ook beter en sneller geholpen, ik ga me echter absoluut niet wagen aan uitspraken of voorspellingen over wat dan ook, of over hoe ISPs met hun klanten omgaan e.d.

Wij zijn ook geen officiele spreekbuis van welk bedrijf dan ook. Enige gelijkenis berust op louter toeval. etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:07:
@operatortje2

nou ja....via dhcp telkens het zelfde toegewezen IP adres dan..
Ja nou dat is ook geen garantie hoor. Het aggregatie- en core-netwerk is constant aan migraties onderhevig, omdat er als een dolle gebouwd wordt in het hele land, IPs zijn zeer schaars, dus ik moet nogal eens wat knippen en schuiven. Dus, wat nu je vaste IP is, kan over 2 weken wel een ander 'vast IP' worden.

Dus, als DIENST kan je het niet aanbieden, het is geen 'ip for life' ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hahaha, tot zover je betaalde vaste-ip "dienst" >:)

Ik gok dat de 25,- hiervoor niet gecrediteerd wordt

[ Voor 36% gewijzigd door Wilde op 23-07-2013 16:25 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:23:
hahaha, tot zover je betaalde vaste-ip "dienst" >:)

Ik gok dat de 25,- hiervoor niet gecrediteerd wordt
Ik weet niet 100% wat voor diensten ISPs aanbieden, vroeger bestond er wel fixed IP diensten maar op WMP+ bestaat het niet. In een stukje legacy netwerk is er stiekum nog wel zo'n dienst aanwezig maar ook die hebben vorig jaar een omnummeraktie gehad. Maar volgens mij mag het niet meer verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 18-09 16:12
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:31:
[...]

Ik weet niet 100% wat voor diensten ISPs aanbieden, vroeger bestond er wel fixed IP diensten maar op WMP+ bestaat het niet. In een stukje legacy netwerk is er stiekum nog wel zo'n dienst aanwezig maar ook die hebben vorig jaar een omnummeraktie gehad. Maar volgens mij mag het niet meer verkocht worden...
Klopt, hier 1 van de gelukkige bezitters van een legacy vast IP :)

Wel weer van de zotte dat zoiets basaals als een vast IP niet eens meer mag bij nieuwe XMS klanten ;)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terror538 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:37:
[...]

Klopt, hier 1 van de gelukkige bezitters van een legacy vast IP :)

Wel weer van de zotte dat zoiets basaals als een vast IP niet eens meer mag bij nieuwe XMS klanten ;)
Nouja, het is nogal horror om te migreren met 'dat soort klanten'. Als een gebied te groot aan het worden is, en opgeknipt wordt, kan ik met mijn default gateway voor zo'n vast-IP blok 1 kant op, de andere kant mag dan migreren (naar een ander vast ip). Dan kan je al die klanten contacteren, alles omzetten, dat is echt een enorm gedoe en geregel natuurlijk. Ook voor de klanten zelf.

En het blijft een consumenten FTTH he, voor zakelijke dienstverlening is het iets anders daar is een fixed IP gewoon standaard. Voor 99,9% van de consumenten is een 'vast' ip wat soms wijzigt als gevolg van migratie, in combinatie met een dyndns accountje (wat iedere home-router support) meer dan voldoende...

En dan kan ik me voorstellen dat een ISP op een gegeven moment een afweging maakt over kosten/baten etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:24
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:43:
[...]

Nouja, het is nogal horror om te migreren met 'dat soort klanten'. Als een gebied te groot aan het worden is, en opgeknipt wordt, kan ik met mijn default gateway voor zo'n vast-IP blok 1 kant op, de andere kant mag dan migreren (naar een ander vast ip). Dan kan je al die klanten contacteren, alles omzetten, dat is echt een enorm gedoe en geregel natuurlijk. Ook voor de klanten zelf.

En het blijft een consumenten FTTH he, voor zakelijke dienstverlening is het iets anders daar is een fixed IP gewoon standaard. Voor 99,9% van de consumenten is een 'vast' ip wat soms wijzigt als gevolg van migratie, in combinatie met een dyndns accountje (wat iedere home-router support) meer dan voldoende...

En dan kan ik me voorstellen dat een ISP op een gegeven moment een afweging maakt over kosten/baten etc....
En dat is logisch, maar er zijn geen vergelijkbare alternatieven, je kan met een houtje touwtje oplossing wel iets maken maar dat is gewoon de oplossing niet.

Helaas zijn er nog steeds gebieden zoals Leiden waar je alleen keus hebt tussen XMS/Telfort en Vodafone volgens mij.

Maar geen Tweak of Xs4all of andere aanbieders, en dat is zo verrekte jammer. Voor de gemiddelde internetter is een dynamisch IP prima... maar voor de hobbyist zoals mij en vele anderen is een vast IP toch wel een must.

Jammer dat deze groep dan benadeeld wordt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:43:
[...]

Helaas kost zo'n wijziging mij 3 weken doorlooptijd. Ik kan dan 3 weken niet thuiswerken vanwege von tunnel.
Niet zakelijk, gewoon consument met it achtergrond en gebonden aan security protocollen. Ik snap je standpunt, maar ik heb contract afgesloten vanwege dat vaste IP. Alternatieven op glas zijn er niet meer, alleen xs4all biedt nog vast IP, KPN ook al niet meer.
Vanwege die onzekerheid wordt ik nu gedwongen over te stappen naar Ziggo zakelijk met een ipblok van 8, zelfde download, helaas maar 10 upload. Kosten slechts 11 euro per maand meer, maar daarvoor ook sla e c.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:07

Nakebod

Nope.

Maar Gerke, medewerkers bij jullie bedrijf die een normale consumenten isp hebben kunnen dus nooit een vpn verbinding opzetten? Want ook bij UPC, Ziggo en vast vele andere ISPs heb je geen vast IP. Dat die dhcp lease een stuk beter is dan bij XMS is dan wel mooi meegenomen voor die mensen.
En bij XMS is mijn dynamische IP zo vast zolang mijn router maar aan blijft. Dus wat mij betreft geen probleem.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nakebod schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:12:
Maar Gerke, medewerkers bij jullie bedrijf die een normale consumenten isp hebben kunnen dus nooit een vpn verbinding opzetten? Want ook bij UPC, Ziggo en vast vele andere ISPs heb je geen vast IP. Dat die dhcp lease een stuk beter is dan bij XMS is dan wel mooi meegenomen voor die mensen.
En bij XMS is mijn dynamische IP zo vast zolang mijn router maar aan blijft. Dus wat mij betreft geen probleem.
Alleen de it service management medewerkers kunnen dat en moeten verplicht vast IP hebben. Werkt al 12 jaar zo zonder problemen, alle ADSL aanbieders gaven vast IP, en een aangekondigde wijziging kon ik mee leven, dan kon dat gecommuniceerd worden. Maar na de overname door KPN van veel ADSL en glas providers kan dat niet meer, tenzij je een zakelijk contract neemt tegen dubbele of driedubbele kosten, wat absurd is natuurlijk. Laat KPN de bol maar lekker kapot maken, ziggo en UPC willen die klanten graag hebben ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:01:
[...]

En dat is logisch, maar er zijn geen vergelijkbare alternatieven, je kan met een houtje touwtje oplossing wel iets maken maar dat is gewoon de oplossing niet.

Helaas zijn er nog steeds gebieden zoals Leiden waar je alleen keus hebt tussen XMS/Telfort en Vodafone volgens mij.

Maar geen Tweak of Xs4all of andere aanbieders, en dat is zo verrekte jammer. Voor de gemiddelde internetter is een dynamisch IP prima... maar voor de hobbyist zoals mij en vele anderen is een vast IP toch wel een must.

Jammer dat deze groep dan benadeeld wordt,
Xs4all zit niet als ISP op ITNS netwerken dat klopt. Tweak zit wel op WGDO en WMP+ maar ik denk dat je het over Portaal hebt in Leiden. Er is ook veel historie achter de schermen wat meespeelt, vroeger waren het allemaal aparte netwerken, met eigen investeerders, eigen ISPs etc.... Daardoor staat ook niet overal dezelfde hardware, met dezelfde mogelijkheden etc. Het is niet 1 uniform portfolio wat landelijk hetzelfde is. Daarom heb je toch verschillen van plaats tot plaats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:18:
[...]

Tja, maar ik wil het alleen bij wat autistisch technisch geleuter houden over mijn stukje werk, om voor mijzelf mijn werk beter te kunnen doen en daarmee zijn jullie ook beter en sneller geholpen, ik ga me echter absoluut niet wagen aan uitspraken of voorspellingen over wat dan ook, of over hoe ISPs met hun klanten omgaan e.d.

Wij zijn ook geen officiele spreekbuis van welk bedrijf dan ook. Enige gelijkenis berust op louter toeval. etc etc ;)
Dat jullie hier op persoonlijke titel posten is bekend. Dat jullie daarmee je werk makelijker maken en daarmee uiteindelijk weer de klanten helpt, vind ik alleen maar goed.
En op deze manier voelen we ons toch nog een beetje betrokken bij het geheel en geeft ons een kijkje in het verhaal of bij problemen. :)

Uitspraken over bedrijfsvoering etc verwacht ik helemaal niet, jullie zijn tenslotte geen spreekbuis zoals je het zelf zegt en gewoon techneut.
Maar blijf vooral door gaan met "autistish technish geleuter" ;)

Vwbt dat vaste IP, ook voor mij was dat een reden om toen voor XMS te kiezen, want ook ik had dat nodig voor de site2site vpn naar mijn werk. Enige voordeel wat ik zou hebben is dat ik de vpn concentrator zelf beheer :P Maar we zijn in de tussentijd al over op een andere vpn, waarbij een vast IP niet noodzakelijk meer is. Ondanks dat het dus wel op mijn contract van XMS staat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Oei, harde onweersknal in Wijchen-Noord! Internet en,iptv doen het niet meer! Meer mensen last van?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:06:
[...]

Alternatieven op glas zijn er niet meer, alleen xs4all biedt nog vast IP, KPN ook al niet meer.
Vanwege die onzekerheid wordt ik nu gedwongen over te stappen naar Ziggo zakelijk met een ipblok van 8, zelfde download, helaas maar 10 upload. Kosten slechts 11 euro per maand meer, maar daarvoor ook sla e c.
Wanneer wijzigd dan het ip adres bij KPN glas? Ik heb namelijk al 4 jaar hetzelfde adres. In theorie levert KPN geen vast ip adres volgens mij en XS4ALL wel. Maar in praktijk zit daar niet zoveel verschil als je een verhuizing of omzetten op een andere poort in de POP niet meerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er vanuitgaande dat je hierbij afscheid hebt genomen van het XMS-forum, veel succes op het UPC-forum.

Daar zul je nog je handen vol hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ziggo... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 23-07-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Nick39 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:34:
Als je dan na zoveel jaren XMS niet verder komt als een helpdesk medewerker die zegt nadat je aankondigt te vertrekken: "meneer dat moet u zelf weten" dan is het niet om het bedrijf XMS of wat er nog van over is ,dat je jammer denkt.
Men doet absoluut geen moeite om je te behouden.
Ik denk dat je daar de kern van HET probleem van veel diensten-georienteerde bedrijven samenvat: totaal geen binding met de klant. Geen belangstelling om naar je wensen of klachten te luisteren. Geen belangstelling als je dreigt weg te gaan. Geen belangstelling voor de trouwe klant. Wie nieuw is krijgt lekkers, wie oud is de middelvinger. Dat heeft op zich niets met de omvang van het bedrijf te maken. En alles met de mentaliteit. Als je herhaaldelijk helpdeskmedewerkers aan de lijn krijgt die je vooral aan het (betaalde) lijntje houden en nauwelijks iets voor je kunnen of willen betekenen, kun je er donder op zeggen dat het management er niet prettig te werk gaat. Dat soort bedrijven mogen wat mij betreft zo snel mogelijk opzouten.

Kon het vandaag niet laten een beetje om KPN te gniffelen. Nog niet zo heel lang geleden E-Plus voor 20 miljard gekocht en vandaag weer voor 8 miljard verkocht. 12 miljard VERLIES. Bravo! Ze hebben duidelijk geld nodig bij KPN. Dat belooft nog wat voor 4G en glasvezel >:)

Het ga je goed Nick39. Ik las je bijdragen met veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:18:
[...]

Alleen de it service management medewerkers kunnen dat en moeten verplicht vast IP hebben. Werkt al 12 jaar zo zonder problemen, alle ADSL aanbieders gaven vast IP, en een aangekondigde wijziging kon ik mee leven, dan kon dat gecommuniceerd worden. Maar na de overname door KPN van veel ADSL en glas providers kan dat niet meer, tenzij je een zakelijk contract neemt tegen dubbele of driedubbele kosten, wat absurd is natuurlijk. Laat KPN de bol maar lekker kapot maken, ziggo en UPC willen die klanten graag hebben ;-)
Tsja, imho beetje flauw dat je dat laatste roept (no offense intended), althans in deze context. Als je dat in deze context noemt, dan beweer je impliciet dat je bij UPC en Ziggo wel een vast IP hebt. Wat dus absoluut niet zo is. Tenzij je een "Ziggo Zakelijk" abbo neemt, maar daar noem je het al: "zakelijk".......

Overigens, even terzijde en een heel erg flauw opmerking van mijn kant: Toevallig las ik vandaag op TotaalTV weer cijfers over KPN (ja, ook over het miljardenverlies dat ze hebben geleden op die Duitse Telco, maar ook over het aantal Interactieve TV klanten). Het aantal daadwerkelijke terugstappers valt denk ik nog wel eens fors mee. Ik denk dat 'we' het aandeel dat tweakers hebben in het klantenbestand overschatten ;).

Helaas ergens, want zo voelt KPN zich niet genoodzaakt om ook zaken te verbeteren die wíj belangrijk vinden.....
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 18:21:
[...]

Xs4all zit niet als ISP op ITNS netwerken dat klopt. Tweak zit wel op WGDO en WMP+ maar ik denk dat je het over Portaal hebt in Leiden. Er is ook veel historie achter de schermen wat meespeelt, vroeger waren het allemaal aparte netwerken, met eigen investeerders, eigen ISPs etc.... Daardoor staat ook niet overal dezelfde hardware, met dezelfde mogelijkheden etc. Het is niet 1 uniform portfolio wat landelijk hetzelfde is. Daarom heb je toch verschillen van plaats tot plaats...
Kleine verbetering (tenzij Tweak inmiddels nieuwe stappen heeft gezet ;) ).

Tweak zit op WGDO en WMP (dus zonder de plus). Dit houdt in dat ze in enkele WGDO (door KPN nu WMP+ blauw genoemd) gebieden nu pakketten met Glashart Media aanbieden. Maar bv. in mijn WMP+ only wijk in Almere Stad wordt alleen het Groene pakket aangeboden.

Buiten dat heb ik persoonlijk niet zo'n hinder van een dynamisch IP. Te meer omdat ik in praktijk al meer dan een jaar (zelfs na een verhuizing binnen waarschijnlijk dezelfde City PoP, andere wijk) hetzelfde IP heb. Zelfde zie ik overigens ook bij mijn ouders met UPC. Die hebben hun record ook al op meer dan een jaar hetzelfde IP staan :).

Trouwens @nick39: Ook van mijn kant het allerbeste gewenst :). We stonden af en toe fel tegenover elkaar, maar dat moet ergens ook weer kunnen op een platform zoals dit :).

Laten we hopen dat Ziggo, UPC en de glasvezelaars elkaar nog tot in lengte van dagen tot verbetering blijven dwingen.

Ik las vandaag en gisteren trouwens op TotaalTV dat Tele2 ook voornemens is om in steeds meer gebieden eigen (kpn-onafhankelijke) glasvezeldiensten wil gaan bieden ( "met eigen aanvoer", zoals ze zelf zeggen ). En dat ook Canal Digitaal nu (ik geloof op basis van Telfort als ISP ) internet en telefonie wil gaan aanbieden als onderdeel van een voorwaardig triple play pakket.

[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 24-07-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:57:
[...]

Tsja, imho beetje flauw dat je dat laatste roept (no offense intended), althans in deze context. Als je dat in deze context noemt, dan beweer je impliciet dat je bij UPC en Ziggo wel een vast IP hebt. Wat dus absoluut niet zo is. Tenzij je een "Ziggo Zakelijk" abbo neemt, maar daar noem je het al: "zakelijk".......
Als je het stukje goed leest, zegt Gerke ook dat hij dus naar een Zakelijk abbo is overgegaan.
Helaas ergens, want zo voelt KPN zich niet genoodzaakt om ook zaken te verbeteren die wíj belangrijk vinden.....
KPN trekt zich al niets aan van instanties e.d. en zelfs niet van hun eigen personeel, dus het verbaasd mij niet dat ze al helemaal niet luisteren naar "jan modaal" die een abootje bij ze heeft. })

XMS deed dat in het begin wel en was erg klantgericht. KPN denkt enkel aan de bonussen van de top en aandeelhouders.

Pagina: 1 ... 27 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.