(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.255 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vallen de DHCP problemen met IPTV hier ook onder? En is het specifiek WGDO (in Almere slechts een paar wijken) of WMP+?

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 04-07-2013 22:20 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
ambilight schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:17:
[...]

Ik hoop eigenlijk ook op verregaande standaardisatie van IPTV. Misschien kan het dan net als DVB-C direct in TVs worden ingebouwd.
Dat moment is niet zo ver meer weg hoor. De GHM TV app is momenteel alleen geschikt iOS en Android. Wanneer deze app ook wordt uitgebracht voor de samsung SmartTV en Philips ConnectedTV, is IPTV ingebouwd in tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat bedoelt ambilight niet met "standaardisatie".

Zoals jij het nu omschrijft heb je het over een specifieke app van een specifieke provider die op meer apparaten beschikbaar komt.

Waar Ambilight (en ik) het over heb, is dat no matter wat voor IPTV provider je hebt, de basis functie (passiev tv kijken) gewoon met iedere tv kan zonder extra kastjes met proprietary software of proprietary apps.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Waarom staat op de XMS website dat het pluspakket 10 euro per maand kost, en wordt er op de faktuur 10,50 euro vermeld? En klopt het dat klanten die al een pluspakket afnamen geen twee maanden gratis krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:37:
Waar Ambilight (en ik) het over heb, is dat no matter wat voor IPTV provider je hebt, de basis functie (passiev tv kijken) gewoon met iedere tv kan zonder extra kastjes met proprietary software of proprietary apps.
Ik snap wel ongeveer wat je bedoelt. Stel VLC media player zou standaard in mijn Samsung SmartTv ingebakken zitten, dan zou ik de ongecodeerde streams (in WGDO gebied) kunnen bekijken zonder extra kastje.
GHM dient alleen nog een m3u-playlist-file beschikbaar te stellen, om de TV te configureren zodat 'ie weet welke multicast-streams er op te vragen zijn, met per stream wat info (m.n. de zender naam).

MediaPortal ondersteunt dit, onder noemer DVB-IP. Samsung en Philips en LG (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bubba76 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:28:
Net vodafone even gebeld,met de vraag hoelang het ging duren voordat de overstap van glas naar glas geregeld zou zijn.
Dat kon die me niet vertellen,het kon binnen een dag maar het kon ook zo maar twee weken duren,ik word er gek van,is er hier iemand die kan vertellen in welk gebied ik woon,en zodoende kan inschatten hoelang een overstap duurt?
Postcodegebied:1222JD
WBA gebied. Overstap van XMS naar Vodafone max 2 a 4 weken. Er is wel zicht op een oplossing heb ik gehoord maar wanneer is nog niet bekend gemaakt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Mars
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-01 23:04
barryl schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:56:
Waarom staat op de XMS website dat het pluspakket 10 euro per maand kost, en wordt er op de faktuur 10,50 euro vermeld? En klopt het dat klanten die al een pluspakket afnamen geen twee maanden gratis krijgen?
Ze zijn aan het prutsen. Paar dagen geleden abonnement ook met de docu en entertainment uitgebreid, toen stond er nog "gratis". Vanochtend abonnementen op box gechecked, geen aanvullende diensten. Toen Mijn XMS gechecked, en idd, 10 euro per maand voor het pluspakket. Vanochtend reeds een mail gestuurd naar de ServiceDesk.

Ze hadden ook alle abonnees die 2 maanden toegang kunnen geven, met een bericht voor het verlopen of ze hem permanent willen. Nu komt het allemaal wat belabberd over. Maargoed, dat had ik kunnen verwachten als ik het topic eens terug lees... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 22:20:
Vallen de DHCP problemen met IPTV hier ook onder? En is het specifiek WGDO (in Almere slechts een paar wijken) of WMP+?
Het is alleen WMP+

grtz
O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:00
In de mijnXMSweb portal staat bij mij ineens zo maar weer het HBO pakket erbij. Gelukkig wordt het niet gefactureerd en staat het op de Amino ook als 'niet geabonneerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
ToniW schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:57:
In de mijnXMSweb portal staat bij mij ineens zo maar weer het HBO pakket erbij. Gelukkig wordt het niet gefactureerd en staat het op de Amino ook als 'niet geabonneerd'.
Heb ik ook, gelijk gebeld met XMS en ze zouden er achteraan gaan... Durf het niet uit te zetten, want dan weet je het wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Tha_Mars schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Paar dagen geleden abonnement ook met de docu en entertainment uitgebreid, toen stond er nog "gratis".
Bij mij staat het docu & entertainment pakket in de amino wel aan. Ik heb alleen nog geen idee welke zenders je er dan bij krijgt. Ook kan ik de pakketten in mijnxms niet uitzetten (geen optie voor) en weet nog niet of er straks weer verassingen op de faktuur staan.

glasvezel: It's not a product. It's a bloody adventure! 8)

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Tha_Mars schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:36:
[...]

Ze zijn aan het prutsen. Paar dagen geleden abonnement ook met de docu en entertainment uitgebreid, toen stond er nog "gratis". Vanochtend abonnementen op box gechecked, geen aanvullende diensten. Toen Mijn XMS gechecked, en idd, 10 euro per maand voor het pluspakket. Vanochtend reeds een mail gestuurd naar de ServiceDesk.

Ze hadden ook alle abonnees die 2 maanden toegang kunnen geven, met een bericht voor het verlopen of ze hem permanent willen. Nu komt het allemaal wat belabberd over. Maargoed, dat had ik kunnen verwachten als ik het topic eens terug lees... :X
Als je het pluspakket besteld staat er in de order eerste twee maanden gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ook het Sport 1 pakket? Wil even verifiëren want volgens mij zender Sport 1 zenders Select en Voetbal niet HD terwijl ze dit wel horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Die streams komen volgens mij van KPN af, en KPN heeft geen HD op sport 1

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 08:22:
Als je me HD bedoeld een stream van 11-12 Mbit dan heeft KPN inderdaad geen HD.

https://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-tv.htm

Ik zelf geen Sport1 maar de uitbreiding van Eurosport 2 HD was maandag al gewoon beschikbaar bij KPN.
(natuurlijk wel in de HD kwaliteit van KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 08:52:
Als je me HD bedoeld een stream van 11-12 Mbit dan heeft KPN inderdaad geen HD.
Mag je een stream lager dan 11~12Mbit geen HD noemen? Ik begin het erg verwarrend te vinden, waar liggen die grenzen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38
Je kan die hele marketingterm HD mijns inziens maar beter schrappen en gewoon precies benoemen wat het is: Resolutie, bitrate, codec.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
chocka schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:15:
[...]
Mag je een stream lager dan 11~12Mbit geen HD noemen? Ik begin het erg verwarrend te vinden, waar liggen die grenzen dan?
De mate van compressie heeft niets van doen met de kwalificatie HD. Het kan wel gevolgen voor de kwaliteit van het uiteindelijke beeld. Minder data (lees lagere bitrate) bij gelijkblijvende overige instellingen zoals MPEG encoder instellingen en resolutie zal leiden tot een lagere beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 11:29
ArChie schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:33:
[...]

De mate van compressie heeft niets van doen met de kwalificatie HD. Het kan wel gevolgen voor de kwaliteit van het uiteindelijke beeld. Minder data (lees lagere bitrate) bij gelijkblijvende overige instellingen zoals MPEG encoder instellingen en resolutie zal leiden tot een lagere beeldkwaliteit net.
Met daarbij de opmerking dat de encoder kwaliteit ook veel verschil uitmaakt. De eerste generatie mp4 encoders lagen kwalitatief een stuk onder de nieuwste generatie mp4 encoders. Daarbij zal de bitrate gelijk blijven maar de 'perceived quality' ligt een stuk hoger.

Beeldkwaliteit is geen simpel "hoogste bitrate wint" verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ik zou even wachten tot a.s. dinsdag voor je dit roept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:36:
Met daarbij de opmerking dat de encoder kwaliteit ook veel verschil uitmaakt. De eerste generatie mp4 encoders lagen kwalitatief een stuk onder de nieuwste generatie mp4 encoders. Daarbij zal de bitrate gelijk blijven maar de 'perceived quality' ligt een stuk hoger.
Met daar weer bij de opmerking dat er dan wel sprake moet zijn van een gelijk bronsignaal voor de encoders. Hercompressie met een nieuwere generatie encoder van een signaal dat gemaakt is met een oudere generatie encoder zal niet leiden tot een betere kwaliteit na de decompressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:48

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Grappig, ik kreeg vandaag een brief van Xms waarin werd meegedeeld dat ik mogelijk last van een storing heb en wat ik kan doen om het (tijdelijk) te verhelpen.
Sinds wanneer is er sprake van communicatie bij Xms? :P
Ik heb een Wgdo aansluiting en zodoende geen last van deze storing (ik denk dhcp lease probleem en iptv).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Hier is sinds vannacht mijn Amino (WMP+ aansluiting) weer online. De operatortjes zijn op de goede weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:31:
Grappig, ik kreeg vandaag een brief van Xms waarin werd meegedeeld dat ik mogelijk last van een storing heb en wat ik kan doen om het (tijdelijk) te verhelpen.
Sinds wanneer is er sprake van communicatie bij Xms? :P
Ik heb een Wgdo aansluiting en zodoende geen last van deze storing (ik denk dhcp lease probleem en iptv).
Die brief heb ik ook gehad en is ook voor mij niet van toepassing omdat ik ook in een WGDO gebied zit.

Aan de ene kant vind ik het wel "netjes" van XMS dat ze (eindelijk) eens communiceren naar de klant toe.
Maar als ik dan vervolgens de "workaround" lees die men in de brief gezet heeft is dat weer helemaal kansloos.

In de brief word ook verwezen naar hun website voor de laatste status van de storing. Die hebben ze er dus ook eindelijk maar op gezet, want die stond er voorheen gewoon niet op.

Voor degenen die de brief (nog) niet gehad hebben...
Door een storing in ons netwerk ondervindt u mogelijk hinder met het gebruik van Internet, Vast bellen en Interactieve TV via glasvezel. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan. Onze leveranciers doen er alles aan om deze storing zo snel mogelijk te verhelpen.

Helaas is het niet mogelijk om een definitieve datum te geven waarop de storing is opgelost. De oorzaak van de storing is complex en ligt in de netwerkapparatuur van een van onze leveranciers.

Als u problemen heeft met uw verbinding, adviseren wij u uw modem 2 minuten uit te schakelen en daarna weer aan te zetten. In de meeste gevallen is het probleem hiermee weer opgelost. Als het probleem zich later weer voordoet, kunt u deze actie herhalen.

Kijk voor de actuele status van de storing op onze website:www.xmsnet.nl/storingen
Ondanks dat ik hier dus gelukkig niet mee te maken heb, ben ik maar wat blij met de heren Operatortjes die hier af en toen hun post achter laten. Dan weten wij als Tweakers iig iets en weten we dat de boel in goede handen is :P

Het is dat ik er wat meer verstand van (denk te) heb(-ben :9 ), anders was ik als "simpele klant" allang vertrokken naar een andere ISP.

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 06-07-2013 15:16 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:06
En waarom zou die oplossing kansloos zijn? Er zijn problemen met het opnieuw opvragen van een ip adres. Het is best logisch dat je dan je modem een schop in de goede richting moet geven

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
White_Collar schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:17:
En waarom zou die oplossing kansloos zijn? Er zijn problemen met het opnieuw opvragen van een ip adres. Het is best logisch dat je dan je modem een schop in de goede richting moet geven
Ik lees in diverse fora, dat mensen hun FTU herhaaldelijk spanningsloos maken en dat geen effect heeft, of maar voor heel even. Maar dat is niet de reden dat ik het kansloos noem.
Als het (ook maar voor even) helpt, prima. :)

Maar de reden waarom ik het kansloos noem is omdat men suggereert dat "Het probleem" daarmee opgelost zou worden, terwijl men een paar regels daarboven zegt dat het in de achterliggende netwerkapparatuur van de leverancier zit. Een powercycle lost dus "Het probleem" niet op.
Als ze het een "workaround" genoemd hadden had ik er anders tegenaan gekeken.
Buiten het feit dat het voor "de normale sterveling" erg verwarrend is, want ik wist vandaag precies wanneer mijn schoonouders de post kregen :9

Het zal denk ik mijn manier van lezen zijn waardoor ik er zo tegenaan kijk. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 06-07-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ArChie schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:51:
[...]

Met daar weer bij de opmerking dat er dan wel sprake moet zijn van een gelijk bronsignaal voor de encoders. Hercompressie met een nieuwere generatie encoder van een signaal dat gemaakt is met een oudere generatie encoder zal niet leiden tot een betere kwaliteit na de decompressie.
Waarom zou je dat doen? Met hercompressie maak je je straat veel complexer en duurder. Je vervangt gewoon je oude encoder door de nieuwe :)

Maar.. voor het gemak ga ik ervan uit dat alle andere factoren gelijk blijven bij mijn bovenstaande vergelijking. En dan is er wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen de nieuwe MP4 encoders en de oude hardware, op dezelfde bitrate uit.. en met hetzelfde bronsignaal in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Thasaidon schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:09:
[...] Die brief heb ik ook gehad en is ook voor mij niet van toepassing omdat ik ook in een WGDO gebied zit. [...]
Geen idee in wat voor gebied ik zit, maar die brief vond ik wel grappig. Het is dat daar in stond dat er een storing is, want anders was ik daar nooit achter gekomen. Nu heb ik hier in de afgelopen 3 jaar toch maar 1 keer echt storing gehad zover ik weet. Daarnaast nog een keer of 3 merkbaar een minuut of 5 geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Caelorum schreef op zondag 07 juli 2013 @ 00:59:
[...]

Geen idee in wat voor gebied ik zit, maar die brief vond ik wel grappig. Het is dat daar in stond dat er een storing is, want anders was ik daar nooit achter gekomen. Nu heb ik hier in de afgelopen 3 jaar toch maar 1 keer echt storing gehad zover ik weet. Daarnaast nog een keer of 3 merkbaar een minuut of 5 geen internet.
Als je geen last hebt van storingen zit je waarschijnlijk in een WGDO gebied.
De storing speel namelijk in het WPA(+) gebied als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WMP+ heet het maar verder heb je gelijk.

Voor wie het interessant vindt: hier het onderscheid tussen de namen:
http://www.kpnwholesale.c...gebruikers/televisie.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
dank je ;), dat bedoelde ik, maar had bljkbaar nog meer koffie nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john2611
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Ik (Flevoland, Zeewolde) ben al sinds donderdagmiddag 22 juni verstoken van IPtv. Via de XMSNet App op de tablet heb ik wel IPtv maar mijn Amino 130 en 540 geven beide: Waiting for Network. tig keer gebeld met de abo en helpdesk en totaal 0,0 info. Nouja, ik moet de Amino aanhouden!

Wie weet wat er aan de hand is bij XMSnet. XMSnet zegt zelf dat er meerdere klanten met dit probleem zit maar geen datum kunnen geven wanneer het opgelost is en WAT er aan de hand is. Maar ga wel binnenkort op vakantie en de stekker gaat er dan echt uit, uit de externe kachel (amino).

Heb vele jaren nooit klachten over XMSnet maar hoe ze nu met mij om gaan en 0,0 info geeft............. Een klacht ligt er ook al en men heeft het gelezen maar tot op heden NOOIT gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Probleem schijnt groter dan alleen XMS maar ook bij andere glasvezel ISP's te spelen...
[...] info...
Probeer het eens op een nette manier hier: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/364769 en lees hier eens een stukje Tick in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Daarnaast zijn er brieven verstuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Aan de heren operators: dank voor jullie werk en openheid. Dat helpt zeker om de gemoederen te bedaren. Ook is het prettig dat XMS en zusterbedrijven nu over de storing communiceren.

Het lijkt de laatste dagen duidelijk stabieler, de WAN verbinding van mijn router is nu al meer dan 3 dagen stabiel. Kan het zijn dat de leasetijd verlengd is? Ik zie geen DHPC renews meer in de log.

Anyhow: succes met jullie troubleshooting, keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:05:
[...]

Probleem schijnt groter dan alleen XMS maar ook bij andere glasvezel ISP's te spelen...

[...]

Probeer het eens op een nette manier hier: http://gathering.tweakers...end_privatemessage/364769 en lees hier eens een stukje Tick in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"
Zeewolde is WGDO gebied en daar zouden deze problemen helemaal niet spelen...Dus wat is hier dan aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
souris schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:06:
Aan de heren operators: dank voor jullie werk en openheid. Dat helpt zeker om de gemoederen te bedaren. Ook is het prettig dat XMS en zusterbedrijven nu over de storing communiceren.

Het lijkt de laatste dagen duidelijk stabieler, de WAN verbinding van mijn router is nu al meer dan 3 dagen stabiel. Kan het zijn dat de leasetijd verlengd is? Ik zie geen DHPC renews meer in de log.

Mijn router registreerde de laatste glitch 's nachts op 5 juli. Maar mijn fritzbox (achter de router) toont toch wel regelmatig problemen met de voip registratie. Uiteraard is de keep-alive voor voip wat korter dan de externe DHCP lease op m'n router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Barre73 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:17:
[...]

Zeewolde is WGDO gebied en daar zouden deze problemen helemaal niet spelen...Dus wat is hier dan aan de hand?
Migratie WGDO naar WMP+, of behoort dat niet tot de mogelijkheden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me niet, iig niet onlangs en ook niet nu. Ook in Zeewolde ken ik div. mensen die IPTV gebruiken op hun HTPC en dat is nog steeds zo.

Een separate storing kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souris schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:06:

Dank je wel. We zijn nog druk doende maar er worden grote stappen gemaakt, fijn dat dit voor jullie zichtbare vruchten begint af te werpen. De leasetijd ligt aan welke ISP je gebruikt, ze zijn in principe vrij om dit zelf te kiezen... Wij adviseren een leasetijd van 1u, zeker gezien de problemen van de laatste tijd is het wel fijn de lease-tijd niet AL te lang te hebben.. (dat klinkt misschien onlogisch, maar dat is het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
Hulde aan de operatortjes. 8) :7

Ze maken de tweakers blij en hebben ook meteen een pool aan test cases en feedback tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john2611
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-06-2021
Fiber schreef op maandag 08 juli 2013 @ 00:05:
[...]

[...]

Volgens de helpdesk valt mij storing onder de andere storingen en is het niet een separate storing. En thanks for de links. Het is trouwens niet alleen IPtv netwerk snelheid is ook erg verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:37
Na bijna 5 jaar tevreden klant bij XMS zal ik helaas XMS moeten verlaten (Leiden, 2312, WGDO). Ik betaal nu nog het oude maandtarief van €52,50/mnd, voor Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie (incl. uitzendinggemist, HD-tv, recorder, vast ip adres). Het is helaas niet mogelijk meer om te verhuizen bij XMS. Nieuwe klanten worden opgezegd en moeten naar Telfort. Volgens de dame vandaag is dit sinds mei het geval.

De klantenservice was overigens uitermate inconsistent. Ik heb vrijdag diverse verhalen gehoord:
- u verliest uw vast ip adres, maar u kunt uw XMS abonnement gewoon verhuizen;
- u krijgt een aanbieding als u naar Telfort overstapt;
En als klap op de vuurpijl werkt het keuzemenu voor het opzeggen en het doorschakelen door servicemedewerkers niet, zodat ik vrijdag meer dan een uur naar het meest verschrikkelijke wachttoonmuziekje heb geluisterd.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere glasvezelprovider voor Houten (3994). Wensenlijstje: Alles-in-een, WGDO, bij voorkeur NIET opgegeten door KPN, graag optie voor onbeperkt vast/mobiel bellen, Uitzendinggemist, compatible met mijn Amino 540 IPTV HD-recorder, stabiele internetverbinding, redelijke of goede helpdesk en optioneel een vast-ipadres. Volgens mij zijn Solcon, XS4ALL of Vodafone hier favoriet. Over Fype lees ik hier weinig.

Weet iemand bij welke providers je een Amino 540 die inmiddels mijn eigendom is kunt hergebruiken, zonder dat je maandelijkse kosten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit van de HD discussie even terzijde levert KPN ook gewoon deze 2 Sport 1 zenders in HD net zoals XMS aangeeft in hun pakket. Alleen is het nog steeds niet zo.
denan schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:36:
[...]
Ik zou even wachten tot a.s. dinsdag voor je dit roept ;)
Want dan......?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Hoi kijk hier eens rond of er providers zijn in jouw buurt succes.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/providers.html
pieter.g schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:45:
Na bijna 5 jaar tevreden klant bij XMS zal ik helaas XMS moeten verlaten (Leiden, 2312, WGDO). Ik betaal nu nog het oude maandtarief van €52,50/mnd, voor Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie (incl. uitzendinggemist, HD-tv, recorder, vast ip adres). Het is helaas niet mogelijk meer om te verhuizen bij XMS. Nieuwe klanten worden opgezegd en moeten naar Telfort. Volgens de dame vandaag is dit sinds mei het geval.

De klantenservice was overigens uitermate inconsistent. Ik heb vrijdag diverse verhalen gehoord:
En als klap op de vuurpijl werkt het keuzemenu voor het opzeggen en het doorschakelen door servicemedewerkers niet, zodat ik vrijdag meer dan een uur naar het meest verschrikkelijke wachttoonmuziekje heb geluisterd.

Nu ben ik dus op zoek naar een andere glasvezelprovider voor Houten (3994). Wensenlijstje: Alles-in-een, WGDO, bij voorkeur NIET opgegeten door KPN, graag optie voor onbeperkt vast/mobiel bellen, Uitzendinggemist, compatible met mijn Amino 540 IPTV HD-recorder, stabiele internetverbinding, redelijke of goede helpdesk en optioneel een vast-ipadres. Volgens mij zijn Solcon, XS4ALL of Vodafone hier favoriet. Over Fype lees ik hier weinig.

Weet iemand bij welke providers je een Amino 540 die inmiddels mijn eigendom is kunt hergebruiken, zonder dat je maandelijkse kosten krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
pieter.g schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:45:

Wgdo bestaat niet meer, daarna zoeken heeft dan weinig nut ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:20:
[...]

Eh nou, last time I checked, zeg maar paar minuten geleden, pingde het nog hoor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:46:
[...]

Eh nou, last time I checked, zeg maar paar minuten geleden, pingde het nog hoor ;-)
Ik zeg; Gauw een paar dagen vrij opnemen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:20:
[...]

PB,

Waar haal je deze info vandaan ??

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intern bij jullie zal het vast nog WGDO heten :).

Maar naar buiten communiceert KPN het nu als "WMP Plus Blauw"

https://www.kpn-wholesale...televisie/w/wmp-plus.aspx

@Pieter.G: Kijk eens of je "blauw" van Tweak bij jou kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:50:
[...]

PB,

Waar haal je deze info vandaan ??

O.
Van de kpn website ( zie reactie eymey) , maar blijkbaar moet ik mijn mond houden omdat het niet waar is wat ik zeg? <3 :P

* White_Collar gaat weer stil in een hoekje zitten

Btw, Houden jullie het nog een beetje uit qua hitte?

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 09-07-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Het is maar goed dat WGDO nog bestaat, anders had ik nu geen diensten meer gehad :9 >:)
eymey schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:11:
Intern bij jullie zal het vast nog WGDO heten :).

Maar naar buiten communiceert KPN het nu als "WMP Plus Blauw"

https://www.kpn-wholesale...televisie/w/wmp-plus.aspx

Is Tweak Blauw dan nog wel "onafhankelijk" van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Omdat er nu 2 HD varianten van Sport 1 bijgekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:12:
Omdat er nu 2 HD varianten van Sport 1 bijgekomen zijn?
Hoeveel varianten kan HD hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

chocka schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:27:
[...]

Een KPN variant en een goede variant.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:27:
[...]

Er zijn twee kanalen in HD bijgekomen, sport 1 heeft meerdere kanalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:28:

* White_Collar gaat weer stil in een hoekje zitten

Btw, Houden jullie het nog een beetje uit qua hitte?
Joh tis lekker fris hier, kom net terug uit 50 graden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:30:
[...]

Joh tis lekker fris hier, kom net terug uit 50 graden ;-)
Toch niet naar "Death Valley" geweest? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:31:
[...]

Toch niet naar "Death Valley" geweest? :P
Jep ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:07:
Het is maar goed dat WGDO nog bestaat, anders had ik nu geen diensten meer gehad :9 >:)

[...]

Is Tweak Blauw dan nog wel "onafhankelijk" van KPN?
Tweak is geen dochter van KPN.

Ze nemen wel WGDO (WMP Plus blauw) en WMP (de KPN Interactieve TV variant) af bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:18:
[...]

Tweak is geen dochter van KPN.

Ze nemen wel WGDO (WMP Plus blauw) en WMP (de KPN Interactieve TV variant) af bij KPN.
Dus naast bv Vodafone, zou ook Tweak blauw een alternatief kunnen zijn voor XMS WGDO?
Dat houden we even in ons achterhoofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Zeker is dat een goed alternatief. Ik ben zelf ook 1,5 jaar geleden naar Tweak overgestapt, tot op heden nog geen enkele storing gehad, en ook nog server hier draaien die op top dagen 1 TB door het vezeltje heen stuurt. (200/200 abbo, is helaas niet meer te krijgen).

Tweak heeft zijn eigen infra (cambrium) wat voor zover ik weet, helemaal geen raakvlakken heeft met KPN. Net zoals bij Vodafone levert KPN alleen de infra.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bellen naar vaste nummers is bij Tweak nog steeds 2ct/min (piek!) en 3ct starttik.
Naar mobiel is duur met 15,4ct/min en 4ct starttik dus dat kan je beter niet doen.
Dan krijg je een newsserver erbij die rondjes rent om die van Xms, dat vind ik de kleine meerprijs wel waard ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:22:
Zeker is dat een goed alternatief. Ik ben zelf ook 1,5 jaar geleden naar Tweak overgestapt, tot op heden nog geen enkele storing gehad, en ook nog server hier draaien die op top dagen 1 TB door het vezeltje heen stuurt. (200/200 abbo, is helaas niet meer te krijgen).

Tweak heeft zijn eigen infra (cambrium) wat voor zover ik weet, helemaal geen raakvlakken heeft met KPN. Net zoals bij Vodafone levert KPN alleen de infra.
Behalve dan op TV gebied want daar levert Tweak op Groen het volledige KPN ITV pakket, exact gelijk aan KPN, en op Blauw het KPN-ITNS (Glashart Media) pakket.

En Vodafone is een hele vreemde vergelijking. Die hebben namelijk juist helemaal niets zelf. Alles wat ze leveren is wholesale afgenomen van KPN-ITNS. Dus TV, maar ook internet en telefonie, Alleen TV wijkt iets af van de standaard ITNS TV dienst omdat ze als wereldspeler wel eigen zenderrechten hadden die ze mogen inzetten bij KPN-ITNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:54

The Wizard

Moderator Mobile
Oh, ik heb me nooit verdiept in Vodafone, ik dacht dat ik dat begrepen had vanuit andere topics dat ze hun eigen netwerk/backbone/etc hadden :).

TV heb je gelijk, daar had ik niet aangedacht.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mobiele telefonie natuurlijk wel. Een compleet eigen netwerk ook al is de corenetwerkverbinding natuurlijk via gehuurde dark fibers.
Maar bij glasvezel een zgn dozenschuiver... alles wordt voor ze geregeld door de verschillende bedrijven die tegenwoordig KPN-ITNS (Internet, Televisie en Netwerkdiensten)... :-) vormen.

Iedereen denkt trouwens wel dat dat gaat veranderen nu Vodafone een aantal bedrijven heeft overgenomen die alles kunnen wat KPN nu ook verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
eymey schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:11:
Tweak klantenservice zegt van niet (of niet op mijn postcode). Postcode check op homepage verwijst alleen naar Tweak Groen. Postcode check op blauwe abonnementspagina zegt dat het wel leverbaar zou moeten zijn. Een leverancier die zijn eigen product moeilijk vindbaar maakt op zijn website straalt echter niet veel vertrouwen uit. Zeker als ik drama verhalen over telefonie zo her en der lees.

Vodafone gebruikt/ondersteund volgens de servicedesk geen Amino. Solcon heeft bevestigd dat oude Amino recorder welkom is (doorgeven van MAC-adres mag en je krijgt 5EUR/maand korting). Dus keuze is Solcon (kleine partij die dapper volhoudt, nog geen ipad app) versus vermoedelijk XS4ALL (meelopen met grotere massa, instelbaar modem, meeliften met toekomst KPN, en in ieder voorlopig niet afhankelijk van de KPN helpdesk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telefonie is inderdaad een groot drama bij Tweak. Gek genoeg overigens voornamelijk in combinatie met de KPN Experiabox (van groen) en een los apparaat bij blauw omdat het met de Genexis ook niet lekker samen werkt.

Terwijl ik, het half jaar dat ik bij Tweak Groen heb gezeten, een prima dienst had via hun telefonieplatform in combinatie met mijn Fritz!box.

Ik ken Tweak / heb Tweak gekend als een provider die erg graag goed z'n best wil doen maar eigenlijk te klein is om zo'n groot afzetgebied goed te managen ofzo.

Tweak maakt het blauwe product inderdaad helaas niet goed zichtbaar via hun website.

Let op, dit is puur speculeren van mijn kant, maar samen met het feit dat KPN Wholesale zelf "WMP+ Blauw / WGDO" ook niet meer zo scheutig adverteert lijkt het er een beetje op dat men dit niet graag meer afgenomen ziet worden.
pieter.g schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 22:54:
[...]

Tweak klantenservice zegt van niet (of niet op mijn postcode). Postcode check op homepage verwijst alleen naar Tweak Groen. Postcode check op blauwe abonnementspagina zegt dat het wel leverbaar zou moeten zijn. Een leverancier die zijn eigen product moeilijk vindbaar maakt op zijn website straalt echter niet veel vertrouwen uit. Zeker als ik drama verhalen over telefonie zo her en der lees.

Vodafone gebruikt/ondersteund volgens de servicedesk geen Amino. Solcon heeft bevestigd dat oude Amino recorder welkom is (doorgeven van MAC-adres mag en je krijgt 5EUR/maand korting). Dus keuze is Solcon (kleine partij die dapper volhoudt, nog geen ipad app) versus vermoedelijk XS4ALL (meelopen met grotere massa, instelbaar modem, meeliften met toekomst KPN, en in ieder voorlopig niet afhankelijk van de KPN helpdesk).
Vodafone gebruikt juist wél Amino's! Zoals hierboven ook al is uitgelegd is Vodafone een dozenschuiver van de ITNS diensten. Daar hoort dus ook een Amino bij.

Solcon is juist bezig om ITNS af te stoten en met een andere leverancier van IPTV in zee te gaan. Op ADSL bieden ze dat al, op glas willen ze daar ook naar toe (hoe ze dat met de CATV feed willen doen is dan weer een tweede).

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 10-07-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
Wordt gewoon is tijd dat ze heel WGDO gaan upgraden we Zitten vast op oude packetfront hier in leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is men, ook in Leiden, al bezig om packetfronts te vervangen voor Genexis (meen me dat in ieder geval te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
MJLJO schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:06:
Wordt gewoon is tijd dat ze heel WGDO gaan upgraden we Zitten vast op oude packetfront hier in leiden
"Vast zitten" op een packetfront en WGDO heeft volgens mij weinig met elkaar te maken...
Ik zit ook in een WGDO gebied en heb gewoon een Genexis.
Je bedoeld waarschijnlijk dat je in een (oud) portaal gebied zit?

Wat mij betreft mogen ze WGDO houden. Dan kan in tenminste ongecodeerde IPTV streams blijven kijken op de HTPC ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 11-07-2013 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
yup even vergeten te melden oud portaal gebied upgraden
Thasaidon schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:56:
[...]

"Vast zitten" op een packetfront en WGDO heeft volgens mij weinig met elkaar te maken...
Ik zit ook in een WGDO gebied en heb gewoon een Genexis.
Je bedoeld waarschijnlijk dat je in een (oud) portaal gebied zit?

Wat mij betreft mogen ze WGDO houden. Dan kan in tenminste ongecodeerde IPTV streams blijven kijken op de HTPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
MJLJO schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:06:
Ja laat mij a.j.b. op WGDO zitten, dan houd ik m'n packetfront én (voorlopig) m'n vaste IP-adres. Werkt hier als een speer. If it ain't broke... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:20
Barre73 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:31:
[...]

WBA gebied. Overstap van XMS naar Vodafone max 2 a 4 weken. Er is wel zicht op een oplossing heb ik gehoord maar wanneer is nog niet bekend gemaakt.
Bedankt voor de reactie,overstappen is dus voorlopig geen optie,iemand enig idee wanneer die oplossing er komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Meultje schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:45:
[...]

...If it ain't broke... ;-)
Dat is ook het KPN motto...
"If it ain't broke, we'll break it for you!"

>:) :P

Uitzonderingen zoals de heren Operators niet meegerekend ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 12-07-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik heb een Linksys WRT54GL (Tomato firmware) en ben onlangs van een Portaal (WGDO-gebied) Packetfront gemigreerd naar een Genexis. Nu heeft de Linksys jarenlang altijd perfect stabiel gedraaid, maar sinds de migratie merk ik dat hij gemiddeld 1 keer per dag crasht. Nou ja, het is meer een spontane reboot. En omdat bij een reboot alle oude logs worden gewist, kan ik niet zien wat de oorzaak is van de crash. Nu kan de Linksys gewoon EOL zijn (het is een oud beestje) maar zou het misschien ook iets met de Genexis te maken kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Krizna schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:57:
Ik heb een Linksys WRT54GL (Tomato firmware) en ben onlangs van een Portaal (WGDO-gebied) Packetfront gemigreerd naar een Genexis. Nu heeft de Linksys jarenlang altijd perfect stabiel gedraaid, maar sinds de migratie merk ik dat hij gemiddeld 1 keer per dag crasht. Nou ja, het is meer een spontane reboot. En omdat bij een reboot alle oude logs worden gewist, kan ik niet zien wat de oorzaak is van de crash. Nu kan de Linksys gewoon EOL zijn (het is een oud beestje) maar zou het misschien ook iets met de Genexis te maken kunnen hebben?
Kun je ook je logs naar een pc of server (met bv Kiwi syslog) laten sturen? Misschien dat je dan kunt zien wat er gebeurd. Persoonlijk denk ik niet dat het aan de Genexis ligt, maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizna schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:57:
Sluit dei Genexis eens aan op een Linux firewall, die houdt zijn logs wel vast :P of doe wat Thasaidon aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.g
eymey schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 23:02:
Vodafone gebruikt juist wél Amino's! Zoals hierboven ook al is uitgelegd is Vodafone een dozenschuiver van de ITNS diensten. Daar hoort dus ook een Amino bij.
Ik bedoelde dat Vodafone geen hergebruik van oude Amino ondersteund die niet via Vodafone zelf geleverd zijn. Wellicht werkt het wel, maar ik heb liever een provider die aangeeft dat je een oude Amino gewoon mag gebruiken en het MAC-adres doorgeven mag worden zodat het werkt. Scheelt toch weer 5EUR/maand, voor een Amino M532 die ik zelf nog heb.

Vandaar de knoop doorgehakt en ik stap over van XMS naar Solcon ivm mijn verhuizing.

Iets anders: ik kwam op http://www.totaaltv.nl/ni...naal_voor_aanbieders.html een artikeltje over "Verplichte doorgifte ongewijzigd tv-signaal voor aanbieders" tegen met de tekst:
... amendement van Van Dam in zijn huidige vorm luidt: "de programmakanalen worden integraal en ongewijzigd verspreid, met bijbehorende faciliteiten. Het is de pakketaanbieder niet toegestaan een deel van het signaal te blokkeren, te bewerken of te vervangen."
Dit amendement komt vanwege HbbTV-signaal. Valt re-encoden zoals KPN (en vast ook anderen) doen niet als ongewenst ivm signaalneutraliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
pieter.g schreef op zondag 14 juli 2013 @ 23:29:
[...]
Iets anders: ik kwam op http://www.totaaltv.nl/ni...naal_voor_aanbieders.html een artikeltje over "Verplichte doorgifte ongewijzigd tv-signaal voor aanbieders" tegen met de tekst:

[...]

Dit amendement komt vanwege HbbTV-signaal. Valt re-encoden zoals KPN (en vast ook anderen) doen niet als ongewenst ivm signaalneutraliteit?
Volgens mij kun je dit op verschillende manieren lezen en ligt het er maar net aan hoe je het interpreteert.
Zoals ik het persoonlijk lees, mag het signaal dus niet bewerkt worden. En in mijn optiek valt hercodering (wat KPN doet naar mp4) daar onder en zou dus niet mogen.
Of encryptie daar ook onder valt kan ook over getwist worden. Ook hier zeg ik persoonlijk weer dat ook dit onder wijzigen van het signaal valt.

Maar wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is inderdaad op verschillende manieren te interpreteren. Het gaat er ook om wat men precies wil bereiken met zo'n wet.

De discussie is ontstaan n.a.v. het HbbTV signaal. Encrypten en zelfs het re-encoden van de stream om een lagere bitrate te verkrijgen staat absoluut het mee sturen van het HbbTV signaal niet in de weg. Zelfde geldt voor de extra audio tracks, ondertitelsporen, etc.

Op Digitenne wordt bv. HbbTV gewoon mee gestuurd. Nou, als je het over een medium hebt waarop streams moeten worden re-encoded.......

Voor ADSL en DVB-T is het technisch gewoon noodzakelijk dat er met lagere bitrates gewerkt kan worden.

Ze moeten dus die wet wel dondersgoed formuleren als je daaruit wil kunnen afleiden dat uitsluitend in het geval van DSL en DVB-T het re-encoden van het beeld en het weg laten van dolby digital streams toegestaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op maandag 15 juli 2013 @ 09:22:
Ze moeten dus die wet wel dondersgoed formuleren als je daaruit wil kunnen afleiden dat uitsluitend in het geval van DSL en DVB-T het re-encoden van het beeld en het weg laten van dolby digital streams toegestaan kan worden.
Het is natuurlijk onmogelijk om op elk transportmedium 1:1 doorgifte te eisen. Je kunt dat in de wet ondervangen met 'indien de bandbreedte toereikend is'. Maar het is nog veel waarschijnlijker dat die wettelijke verplichting er uiteindelijk helemaal niet komt. Als politici ergens geen verstand van hebben of het ze gewoon niet interesseert, dan laten ze dingen liever 'aan de markt' over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, wat ik in deze eigenlijk ook helemaal niet zo gek vind.

Waarom moet de overheid zich bemoeien met welke kwaliteit of welke diensten er doorgegeven worden? Is het niet gewoon aan de consument om te kiezen voor wat hem bevalt en niet te kiezen voor wat hem niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:08:

Waarom moet de overheid zich bemoeien met welke kwaliteit of welke diensten er doorgegeven worden? Is het niet gewoon aan de consument om te kiezen voor wat hem bevalt en niet te kiezen voor wat hem niet bevalt?
Inderdaad, maargoed... dat is nou eenmaal onze politiek. Die zijn liever bezig met nutteloze wetten die niet te handhaven zijn, dan dat ze problemen daadwerkelijk oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Thasaidon schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:49:
[...] Inderdaad, maar goed... dat is nou eenmaal onze politiek. Die zijn liever bezig met nutteloze wetten die niet te handhaven zijn, dan dat ze problemen daadwerkelijk oplossen.
Valt er niks meer over XMS te klagen...? Het is zo stil hier! Of is het te warm om te klagen...? O-) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Voor de liefhebbers...

De speedtest site is aangepast (Ook in de TS)
Dit was:
http://speedtest.reggefiber.nl

en is nu geworden:

http://speedtest.operator.nl/speedtest/

Mijn resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://thasaidon.net/tmp/speedtest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Geen zin in een screenshot, maar hier op beide servers gemiddeld ongeveer vergelijkbare waardes up en en down, tussen de 90 en de 95 Mbit/s over wifi...

Wel een wat hogere ping: 4 tot 5 ms en wat meer jitter: 8 tot 16 ms.

Mijn grafieken zijn ook wat meer berglandschapjes...

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 15-07-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Die hogere ping en jitter zullen door je wifi komen denk ik zo. En dat berglandschap laat dus goed de jitter zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:57
Thasaidon schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:06:
Voor de liefhebbers...

De speedtest site is aangepast (Ook in de TS)
Dit was:
http://speedtest.reggefiber.nl

en is nu geworden:

http://speedtest.operator.nl/speedtest/
Ziet er netjes uit de nieuwe speedtest. Up en downloadsnelheid 95/95 zoals ook bij de Reggefiber test. Ping is 4 ms; net ietsje sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik heb er verder niets mee te maken. Ik kreeg het alleen door om de TS aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is volgens mij alleen van domain gewijzigd en geen demo meer maar een betaalde versie van Ookla.

Ziet er netjes uit alleen nog geen ipv6
http://speedtest.glasoperator.nl/v6/
http://speedtest-ipv6-1.upc.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:08:

In in ideale wereld zonder KPNs en UPCs wel ja. Het probleem is alleen dat monopolisten meestal in het belang van aandeelhouders kiezen. Dan krijg je dus antwoorden als: "wij leveren geen XYZ want er is geen vraag naar. Anders is er toch wel een ander bedrijf zijn dat XYZ zou leveren? Nou dan!"

Kijk maar eens naar wettelijke garantiebepalingen. Ik ben blij dat de overheid zich hier mee bemoeide, want nu kun je tenminste beter je recht halen zonder dat je meteen naar een rechter hoeft te stappen. Ik heb de afgelopen jaren al meerdere akkefietjes met leveranciers in mijn voordeel beslecht door alleen maar naar het consumentenrecht te verwijzen. Men sputtert dan vaak nog wel wat tegen en gaat uiteindelijk 'uit coulance' akkoord met een oplossing die hen geld kost, maar ze weten dondersgoed dat de klant het recht aan zijn kant heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Fiber schreef op maandag 15 juli 2013 @ 17:04:
[...]

Valt er niks meer over XMS te klagen...? Het is zo stil hier! Of is het te warm om te klagen...? O-) :z
Persoonlijke meningen :)

Sinds 2,5 week zit ik bij UPC (200/20 abbo) en heb ik XMS vaarwel gezegd.
Mijn ervaringen tot nu toe:

TV: beeldkwaliteit is identiek, geluid van UPC klinkt echter wel mooier/voller (DVB-C), Horizon nog niet in gebruik... wacht eerst op de H2 update.

Telefoon: De telefonie dienst van XMS zuigt echt, kwaliteit van de totale dienst geluidskwaliteit etc. is gewoon een heel stuk minder.

Internet: Ik zat helaas in een oud glasgebied (ASR) de korte hickups en ping spikes die ik altijd had heb ik nu geen last meer van, de verbinding is hier nu dus stabieler geworden ondanks dat de gemiddelde ping iets hoger is.
Snelheid is prima in orde, ik haal 201/21 :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Meer mensen waarbij de amino 540 voor de normale prijs (EUR 265,-) op de rekening staat ivm de aanbieding van EUR 199,-? Blijft toch heel lastig, kloppende facturen.

[ Voor 5% gewijzigd door realsoft op 17-07-2013 19:15 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ondanks dat ik geen klant meer ben kreeg ik als nog een nieuwe rekening voor de maand augustus.
Ze zijn er steeds eerder bij, deze factuur heeft 16-07-2013 als dagtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Bij mij staat het HBO-pakket weer voor 3 maanden op de rekening, waarbij er weer 2 maanden verminderd worden.
Ik heb geen HBO en ik wil het al helemaal niet! Het pakket heeft begin deze maand wel een paar dagen in MijnXMS op "aan" gestaan, maar dat klopte volgens de helpdesk niet.

Edit: zojuist gebeld met de helpdesk: ik heb inderdaad geen HBO-pakket. Het wordt de volgende maand gecrediteerd :|

[ Voor 32% gewijzigd door ArjenB64 op 17-07-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Ook bij mij weer eens diensten in rekening gebracht die ik niet afneem. Direct een mailtje gestuurd en binnen 10 minuten per email antwoord dat het op de volgende factuur in mindering wordt gebracht. Ik had natuurlijk liever gezien dat de factuur gewoon correct was geweest, maar toch kuddos voor de snelle repons. Zeker rustig op het kantoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ben ook wel huiverig voor dit soort taferelen als ik Tweak Blauw zou nemen.
Dan betaal ik ten eerste borg voor spullen van Tweak die ik niet nodig heb (router, Amino 140), inschrijving en vervolgens stalkt Xms je nog een paar maanden met rekeningen die je later misschien teruggeboekt krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Bij de bank het rekeningnummer van XMS blokkeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
echt raar krijg nu in een keer een factuur van XMS voor internet radio en televisie van 53.50 per maand, terwijl ik gewoon een abonnement heb van alleen internet voor 35.50 per maand. Ik dus bellen met de klantenservice zeggen we zien de wijziging en moeten dit even uitzoeken. Terwijl ik zelf niets heb gewijzigd echt raar en dan is het ook nog eens volgens de factuur vanaf 01-06 in gegaan.

https://bettyskitchen.nl

Pagina: 1 ... 26 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.