(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.253 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:29
souris schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:33:
Blij te lezen dat er nu erkend wordt dat er een serieus probleem is. Misschien ook even op de website van de verschillende providers zetten? Scheelt een hoop gezeur. Alle begrip voor het feit dat er hard gewerkt wordt aan een lastig probleem. Maar het zou fijn zijn als de helpdesk en webcare niet domweg blijven beweren dat er geen problemen zijn, of dat je je PC maar direct aan de fiber unit (en dat is geen modem!) moet hangen.

Gewoon even op de site zetten dat er terugkerende, kortdurende problemen zijn met de DHCP lease. Is dat nu werkelijk zo moeilijk? :?
Daar heb ik niets mee te maken, ik werk niet bij die providers :)

@DHCP issues: Dat de XMS klanten (een aantal) niet op de routers zitten die omvallen (/issues hebben) wil niet zeggen dat ze dan geen last kunnen hebben van de problemen die daar spelen. Ik kan me zo voorstellen dat de DHCP server het niet leuk vind dat er "wolken" klanten rondzwerven die plotseling in bulk een nieuwe lease aanvragen.

Alles wat je nu ziet aan issues (of vreemd gedrag) kan linksom of rechtsom gerelateerd zijn aan de achterliggende storing. En als dat niet het geval is:
- Is troubleshooten bijna niet te doen door de achterliggende issues (naald/hooiberg)
- zijn er door de prio 1 escalatie waarschijnlijk geen resources beschikbaar om er goed naar te kijken.

Hoe vervelend het ook is->het rootprobleem dient eerst opgelost te zijn voordat men verder kan gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Da's dus de service die je gewend bent, maar dan een stuk voordeliger ;)

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 over 12 de decoder opnieuw op gestart en de pakketen werden gewijzigd. 24 uur ervoor mij aangemeld in Mijn XMS voor Sport 1. Ook deze is toegevoegd al staat hij niet bij abonnementen in de decoder. De Sport 1 kanalen doen het wel. Alleen Sport 1 Select en Sport 1 Voetbal zijn nog geen HD. Ga er vanuit dat ze dit snel oplossen. Zelfde gaat op voor een paar zenders die nog niet zijn weggehaald of toegevoegd, of die HD moeten zijn.

De app (die bij mij erg goed werkt) is ook nog niet bijgewerkt. Hij herkent nieuwe zenders wel als je de decoder erop zet maar je kan ze via de app nog niet terug vinden in de TV gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Hier in arnhem merk ik zelf nog niks van de zenders wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:17:
Hier in Hilversum zijn een aantal van de nieuwe en Sport 1 erbij geplaatst. Zenders die weg zouden moeten gaan, aantal zenders in HD en paar nieuwe zenders ontbreken nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 01:17:
Volgens mij waren de zenders die wijzigen ook zenders waar echt geen hond naar kijkt :P

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

Nakebod

Nope.

Jawel, Discovery :+
Die zou in HD komen. En die heb ik inmiddels wel, alleen de beeldverhouding lijkt mij niet helemaal te kloppen. Kan misschien ook aan de uitzending liggen, ziet er niet 100% HD uit eigenlijk.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lxZU0tY.jpg

Reclame is wel HD, en beeldvullend. Dus toch een wazige uitzending/aflevering.
En ik zie @ GHM App @ Android ook heel wat extra zenders _/-\o_ Ziet er uit als een vrij compleet basis pakket die je nu kan bekijken. Wat dat betreft: Top! Nu de app zelf nog een keer verbeteren.

[ Voor 34% gewijzigd door Nakebod op 02-07-2013 10:36 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Was Discovery er al niet in HD dan?
(ik heb geen HD pakket dus zou het niet weten)

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 02-07-2013 11:20 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:53
Thasaidon schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:20:
Was Discovery er al niet in HD dan?
(ik heb geen HD pakket dus zou het niet weten)
Als ik me niet vergis was Discovery _showcase_ er al in HD, de screenshot lijkt van het "normale" Discovery HD te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:01

Nakebod

Nope.

Discovery was gewoon SD in het basispakket.
En het HD pakket vind ik onzin om voor te betalen imho :+ Hoop alleen nog dat National Geographic ook nog eens in het standaard pakket komt met HD, dan heb ik de zenders die ik wil in HD :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Heb het HD pakket nog, dat haal ik er snel vanaf, het is gewoon geen HD met deze lage bitrates.
Plus, Comedy Central HD is niks meer dan een upscale en totaal geen HD.
National Geographic HD waren ze vergeten in het weghaal lijstje met de wijzigen maar die is er ook niet meer.

BCC One/HD is hier nog 111 moest naar 116
En History Channel HD is nog 91 moest naar 92

Dit zijn aparte zenders los van hun SD variante, en volgens wijzig zolder zijn deze zenders weer los.
Ook komt History Channel niet voor in mozaïek

Er zijn Engelse audio streams op Cartoon network, Eurosport1 & 2, maar nog altijd geen optie voor.

Morgen heb ik ook het pluspakket voor die gratis 2 maanden + gratis factuur werkt.
Ook staan er 2 pakket in de animo pakketten lijst die xms niet aanbied maar kpn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aantal kanaalnummers na die nog niet gewijzigd zijn en dat Sport 1 Select en Sport 1 Voetbal nog steeds geen HD zijn zijn alle wijzigingen doorgevoerd.

Ook de zenders op de app (die bij mij altijd perfect werkt) zijn flink uitgebreid. Eindelijk alle Nederlandse zenders en zenders als HBO erin.

Alleen de TV gids in de app is nog niet bijgewerkt met alle zenders. Erg vervelend want ik zap graag met de iPad.
MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:30:
Ook staan er 2 pakket in de animo pakketten lijst die xms niet aanbied maar kpn wel.
Je bedoeld waarschijnlijk de pakketten "Entertainment" en "Natuur en Documentaire". In "Mijn XMS" staan ze er in als extra optie en als gratis. Heb ze uit nieuwsgierigheid aangevinkt. Staan inmiddels in de decoder als "geabonneerd" . Alle zenders uit die 2 pakketten zitten al onderverdeeld in andere pakketten op 1 na. Alleen die is nergens terug te vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36
Veranderd er op DVB-C gebied nog iets?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haas schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
Net even zitten kijken. Maar volgens mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
Je bedoeld waarschijnlijk de pakketten "Entertainment" en "Natuur en Documentaire". In "Mijn XMS" staan ze er in als extra optie en als gratis. Heb ze uit nieuwsgierigheid aangevinkt. Staan inmiddels in de decoder als "geabonneerd" . Alle zenders uit die 2 pakketten zitten al onderverdeeld in andere pakketten op 1 na. Alleen die is nergens terug te vinden.
Ja de xmsnet site is ook nog niet up to date, ze zijn dat wel wettelijk verplicht om te doen.

Heb jij al de 2gratis maanden plus pakket aanstaan? is dat waarom er gratis bij staat ("Entertainment" en "Natuur en Documentaire").
Ik kan dat niet zien, zins ik een order heb uitstaan voor het plus pakket voor morgen.

Dan daarna haal ik hd pakket weg en ga klagen of dat eerder kan dan 30dag via de mail.
HD pakket is nu complete oplichterij, zelf Discovery HD heeft lagen bitrate en comedy central,mtv & espn america zijn allemaal upscale.

Ik had eigenlijk moeten overstappen naar UPC voor tv, maar had er niet zoveel zins omdat nu te doen.
Had gehoopt dat xms wat simple optie aanzet voor waar dat kan. :'( Maar net zoals kpn is de klant geen koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:30:
Heb het HD pakket nog, dat haal ik er snel vanaf, het is gewoon geen HD met deze lage bitrates.
Plus, Comedy Central HD is niks meer dan een upscale en totaal geen HD.
National Geographic HD waren ze vergeten in het weghaal lijstje met de wijzigen maar die is er ook niet meer.

BCC One/HD is hier nog 111 moest naar 116
En History Channel HD is nog 91 moest naar 92

Dit zijn aparte zenders los van hun SD variante, en volgens wijzig zolder zijn deze zenders weer los.
Ook komt History Channel niet voor in mozaïek

Er zijn Engelse audio streams op Cartoon network, Eurosport1 & 2, maar nog altijd geen optie voor.

Morgen heb ik ook het pluspakket voor die gratis 2 maanden + gratis factuur werkt.
Lage bitrates? Zit Arnhem niet in WGDO gebied? Tenzij alle HD zenders nu uit de KPN multicast wolk komen krijg je die als het goed is gewoon origineel door. Word je nu niet iets té para om de naam "KPN"?

En als bepaalde uitzendingen van een zender die als HD te boek staat upscale zijn, dan is dat niet de schuld van KPN of XMS maar van de zender.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 02-07-2013 16:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
eymey schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:02:
Lage bitrates? Zit Arnhem niet in WGDO gebied? Tenzij alle HD zenders nu uit de KPN multicast wolk komen krijg je die als het goed is gewoon origineel door. Word je nu niet iets té para om de naam "KPN"?
Dat maakt niks meer uit, het is nu overal KPN bitrates.
WGDO en WPA+ is één en het zelde nu. Over de laatst 2maanden was dat al zo.
In die tijd heeft xms zenders 1 per keer overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WPA+ ? Je bedoelt WMP+.

Verder klopt dit gewoon niet. Waar je dat hebt opgevangen..... WGDO en WMP+ lopen gewoon nog steeds apart van elkaar.

Als dit waar was, dan konden ook niet, zelfs nog op dit moment, diverse mensen nog IPTV met hun HTPC gebruiken.

Alleen een beperkte set zenders die men nu bij KPN vandaan haalt (en ook heeft aangemerkt als "niet meer werkend met een A110") heeft nu lagere bitrates.

Weet je zeker dat je ook zelf al met Wireshark hebt gemeten wat er over je lijntje komt als je die HD zenders oproept?

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 02-07-2013 16:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:01:
[...]

Ja de xmsnet site is ook nog niet up to date, ze zijn dat wel wettelijk verplicht om te doen.

Heb jij al de 2gratis maanden plus pakket aanstaan? is dat waarom er gratis bij staat ("Entertainment" en "Natuur en Documentaire").
Ik kan dat niet zien, zins ik een order heb uitstaan voor het plus pakket voor morgen.

Dan daarna haal ik hd pakket weg en ga klagen of dat eerder kan dan 30dag via de mail.
HD pakket is nu complete oplichterij, zelf Discovery HD heeft lagen bitrate en comedy central,mtv & espn america zijn allemaal upscale.

Ik had eigenlijk moeten overstappen naar UPC voor tv, maar had er niet zoveel zins omdat nu te doen.
Had gehoopt dat xms wat simple optie aanzet voor waar dat kan. :'( Maar net zoals kpn is de klant geen koning.
Had altijd al het "Plus pakket", maar bij de "Entertainment" en "Natuur en Documentaire" stond gratis erachter. En als echte Hollander heb ik die gelijk aangekruist natuurlijk.

Administratie van XMS is niet echt handig maar (even afkloppen) moet zeggen dat ik weinig tot geen problemen heb met hun diensten. In tegenstelling weer tot UPC die er bij mij nooit meer in komt al krijg ik het gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
eymey schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:19:
WPA+ ? Je bedoelt WMP+.

Verder klopt dit gewoon niet. Waar je dat hebt opgevangen..... WGDO en WMP+ lopen gewoon nog steeds apart van elkaar.

Als dit waar was, dan konden ook niet, zelfs nog op dit moment, diverse mensen nog IPTV met hun HTPC gebruiken.

Alleen een beperkte set zenders die men nu bij KPN vandaan haalt (en ook heeft aangemerkt als "niet meer werkend met een A110") heeft nu lagere bitrates.
Ik praat niet over WGDO en WMP+ verschillen, maar over de multicast bron dat is nu KPN en is al een tijdje voor veel zenders en nu voor alle zenders.
Als jij dat onzin vind maakt mij niks uit!!
Ik zie wat ik zie, en HD is geen HD maar HD resolutie met een slechte bitrate, dat het net zo goed sd kan zijn.

Dit is gewoon mijn opvatting. Mij maakt HD of geen HD ook niet echt uit. Maar xms en dus kpn moet niet zeggen dat het echte HD is en er onrealistische prijzen voor vragen.

PS, Ik weet hoe het met upscale zit. Maar ook de logos van die kanalen zijn upscaled en dat is de eerst keer dat ik dat zie.
Maar om zeker te zijn wacht ik nog even, om te zien hoe die logos er uit zien als er iets in HD uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:39:
[...]

Ik praat niet over WGDO en WMP+ verschillen, maar over de multicast bron dat is nu KPN en is al een tijdje voor veel zenders en nu voor alle zenders.
[...]
Sorry, maar wat je zegt is gewoon echt niet waar.
Ik kijk op WGDO op dit moment naar Nederland 1 via een HTPC (Sesamstraat in SD) en die zit op hetzelfde multicast adres als anderhalf jaar geleden. Zelfde voor RTL 4 (dr. Phil, RTL 8 (GTST), Canvas, CNN, BBC 1, enzovoort.

De bron is nu wat de bron anderhalf jaar geleden ook was, en daar is niets KPN aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oftewel, @MADLAX: Als jij graag wil blijven geloven dat alles, ook op WGDO, nu KPN als bron heeft, maakt mij niets uit! ;)

IcyK bewijst mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Juridisch gezien is GHM (van) Kpn ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klopt maar daar draait deze kleine discussie niet om.

MADLAX beweert dat ook in WGDO gebied nu al de streams uit de encodeerstraat van KPN komen. En dat is nog steeds voor het merendeel van de zenders gewoon pertinent niet waar. Het grootste deel komt nog steeds 1:1 en ongewijzigd uit Hilversum of van de SAT.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 02-07-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 17:55:
[...]
Sorry, maar wat je zegt is gewoon echt niet waar.
Ik kijk op WGDO op dit moment naar Nederland 1 via een HTPC (Sesamstraat in SD) en die zit op hetzelfde multicast adres als anderhalf jaar geleden. Zelfde voor RTL 4 (dr. Phil, RTL 8 (GTST), Canvas, CNN, BBC 1, enzovoort.

De bron is nu wat de bron anderhalf jaar geleden ook was, en daar is niets KPN aan.
Kpn kan gewoon de streams aanpassen en het zelden multicast adres behouden.
Ook zeg ik niks over encodeerstraat van zenders ik praat over de bitrate. Het is logische dat ze alles voor zoveel mogelijk behouden qua encodeerstraat vanwege de gebruikte decoders in dat gebied.

Zoals @Speedy-Andre al zegt, het is allemaal KPN, GHM is eigendom van KPN.
En KPN wil af van de ip-tv van GHM, in een paar maanden zal het alleen nog maar dvb-c doen.
Uiteindelijk stop KPN met GHM als bedrijfsonderdeel en dat is logische(reorganisatie) gezien hoe kpn er nu financieel voor staat.

Maar geloof wat je wil.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 23:32
Discovery HD en Animal Planet HD hebben een verkeerde beeldverhouding lijkt dat de verhoudig op 14:9 staat in plaats van 16:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 20:43:
[Kpn kan gewoon de streams aanpassen en het zelden multicast adres behouden.
Ook zeg ik niks over encodeerstraat van zenders ik praat over de bitrate. Het is logische dat ze alles voor zoveel mogelijk behouden qua encodeerstraat vanwege de gebruikte decoders in dat gebied.
Klok/klepel. De streams in WGDO gebied komen nog steeds gewoon van technicolor af, in WBA gebied van KPN BCS. Er zijn in WGDO gebied alleen wel een paar WBA streams bijgekomen, dat zijn de nieuwe zenders. Aan de bestaande zenders is *niets* aangepast, de bitrate is nog steeds hetzelfde als 5 maanden geleden.

(ik heb niets tegen kritiek.. maar aub wel even bij de feiten blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

denan schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:10:
[...]

Klok/klepel. De streams in WGDO gebied komen nog steeds gewoon van technicolor af, in WBA gebied van KPN BCS. Er zijn in WGDO gebied alleen wel een paar WBA streams bijgekomen, dat zijn de nieuwe zenders. Aan de bestaande zenders is *niets* aangepast, de bitrate is nog steeds hetzelfde als 5 maanden geleden.

Ik ben wel de Belgen kwijt in HD :-(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Thanks voor het definitieve en duidelijke antwoord.

GHM blijft gewoon, tot het tegendeel bewezen is. En daarvan is op dit moment geenszins sprake, behalve voor die paar nieuwe zenders dan.

@MADLAX: Tenzij je kan aantonen dat je je 'voorspellingen' van een nog betrouwbaarder bron hebt dan Denan zijn het gewoon allemaal botte aannames die je doet. Als het verhaaltje van jou, dat KPN het source adres zou behouden maar wel uit hun eigen encodeerstraat zou halen, waar was, dan konden div. mensen hier nu geen IPTV meer met hun HTPC ontvangen want KPN gooit ook Verimatrix over alles heen.

Je kan natuurlijk ook gewoon naar UPC toe gaan als je wil blijven gooien met niet-onderbouwde en ongenuanceerde beweringen.

[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 02-07-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluesparkle schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 21:08:
Discovery HD en Animal Planet HD hebben een verkeerde beeldverhouding lijkt dat de verhoudig op 14:9 staat in plaats van 16:9
Lag dat niet aan het programma wat je op dat moment aan het bekijken was. Want hier (Hilversum) staan ze beide bij de huidige programma's op 16:9.

Ik mis nog wel steeds Sport 1 Select en Sport 1 Voetbal in HD. Zenders heb ik wel maar geen HD. Aangezien er een flink prijskaartje aan dit pakket hangt is dat wel erg slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik twijfel niet aan kennis of komen er ook al encrypted streams van technicolor?

Opperpanter2 in "Concepts ICT ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:06:
[...]

Ik twijfel niet aan kennis of komen er ook al encrypted streams van technicolor?

Opperpanter2 in "Concepts ICT ervaringen"
Nope, nieuwe zenders komen vanaf BCS, de bestaande zenders in wgdo nog gewoon vanaf technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@eymey, Oké je hebt mij, volgende keer kom ik wel met een wetenschappelijk onderzoek.

@denan, Had het over de nieuwe zenders, en de beeld kwaliteit van de zogenaamde HD-kanalen.
Die discussie liep wat uit de hand, en ging meteen off-topic omdat slechte beeld kwaliteit niet kan in WGDO gebied niet kan volgens eymey.
En eymey is zo verdedigend als het gaat om ip-tv/kpn, dat ik het niet kan laten. :9

Jullie zijn veel meer nerd dan ik ben. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24
MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 23:23:
[...]En eymey is zo verdedigend als het gaat om ip-tv/kpn, dat ik het niet kan laten... :9
Troll! ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@denan, Had het over de nieuwe zenders, [...]
MADLAX schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:39:
[...]

[...]
Niet je eigen woorden verdraaien, men reageert op wat jezelf hebt geroepen.

Hierbij wat mij betreft de laatste bijdrage aan deze dwaling.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eymey, Oké je hebt mij, volgende keer kom ik wel met een wetenschappelijk onderzoek.

@denan, Had het over de nieuwe zenders, en de beeld kwaliteit van de zogenaamde HD-kanalen.
Die discussie liep wat uit de hand, en ging meteen off-topic omdat slechte beeld kwaliteit niet kan in WGDO gebied niet kan volgens eymey.
En eymey is zo verdedigend als het gaat om ip-tv/kpn, dat ik het niet kan laten. :9

Jullie zijn veel meer nerd dan ik ben. _/-\o_
Laatste wat ik erover zeg want je blijft toch je eigen woorden verdraaien:

Ik heb nergens gezegd dat slechte beeldkwaliteit niet kan want ook ik weet dar er nieuwe zenders zijn die uit de encoders van KPN komen.

Jij had het over "en nu voor alle zenders" zoals IcyK ook al uit jouw eigen post citeert.

Als jij dingen beweert dien je met bewijzen te komen. Als hier mensen zelfs screenshots posten van bepaalde zenders (wat met streams van KPN nooit kan), dan klopt jouw bewering gewoon niet. En kan je dat ook gewoon toegeven. Zeker als jij blijft roepen terwijl je waarschijnlijk nog nooit precies gekeken hebt hoeveel mbit/s er over je lijn gaat voor IPTV.

En als je dingen speculeert of eventueel van een 'betrouwbare bron' hebt, dan kan je dat er ook gewoon bij vermelden ipv als feit rond roepen.

Klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:05
Met de overgang naar de KPN streams, is toen ook het analoge signaal opgedoekt. Ik heb op mijn modem een rood ledje voor TV. Ook na een 15 min durende reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Net gebeld met de helpdesk. Er is een storing in regio Soest met analoge RTV. Mocht je uit deze regio komen, meldt het even bij de helpdesk. Des te eerder sneller wordt het opgepakt.

[ Voor 4% gewijzigd door debom op 03-07-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
quote:
Haas schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:18:
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 15:28:
[...]

Net even zitten kijken. Maar volgens mij niets.
Misschien zie ik spoken maar ik heb toch echt de indruk dat NED 1, 2 en 3 in HD er op achteruit zijn gedaan bij DVB-C. De zenderlogo's zien er ook gekarteld uit. Ik ga vanavond even opnames van vorige week vergelijken met het huidige beeld.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (1325, Flevoland headend) is er echt niets veranderd/verslechterd in DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik zit nu bij bibliotheek, want nadat vanmorgen onze stroom even is uitgevallen hebben wij geen internet meer, krijg alleen maar melding dat die nieuw netwerkadres moet verkrijgen. Zal zo de helpdesk eens bellen. Erg vervelend!

postcode 1339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:50:
Als jij dingen beweert dien je met bewijzen te komen. Als hier mensen zelfs screenshots posten van bepaalde zenders (wat met streams van KPN nooit kan), dan klopt jouw bewering gewoon niet. En kan je dat ook gewoon toegeven. Zeker als jij blijft roepen terwijl je waarschijnlijk nog nooit precies gekeken hebt hoeveel mbit/s er over je lijn gaat voor IPTV.
Een voorspelbaar antwoord, en als ik moe wordt van iemand ben ik een draaikont!!
Maar ik merk dat hier het roepen van "it must be aliens" manier van redeneren niet werkt.

Dus hier een "up to date" table van alle HD zenders in het WGDO gebied, hier in arnhem met bitrates

Nederland 1 HDTechnicolor 13 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 224.1.3...)
Nederland 2 HDTechnicolor 13 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 224.1.3...)
Nederland 3 HDTechnicolor 13 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 224.1.3...)
RTL 4 HDTechnicolor 12 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
RTL 5 HDTechnicolor 12 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
SBS 6 HDTechnicolor 13 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
RTL 7 HDTechnicolor 12 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
Veronica/Disney XD HDTechnicolor 13 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
Net5 HDTechnicolor 13 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
RTL 8 HDTechnicolor 12 Mbit/s (MPEG4) 1:1 NOB-mediagateway unencrypted (NOB 233.81.233...)
één HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
Canvas HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
Discovery Channel HDKPN HD+ 12 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.251...)
Animal Planet HDKPN HD+ 12 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.251...)
Nat Geo Wild HDKPN HD+ 12 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.251...)
History Channel HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
BBC One HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
Eurosport HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
ESPN America HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
Nickelodeon HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
Kindernet/Comedy Central HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
MTV HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
E! Entertainment HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
HBO HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
HBO 2 HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)
HBO 3 HDKPN HD 7,2 Mbit/s (MPEG4) re-encoded/encrypted (KPN 224.0.252...)

Zoals je kan zien, het meeste heeft een bitrate van maar 7.2 Mbit/s dat is SD kwaliteit met een HD resolutie. Zelfs voor zenders als HBO.
Als iemand hier in WGDO gebied, deze data wilt nakijken?
Ter bevestiging van echtheid, zal ik dat erg op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@MADLAX: Hoe kom je hier aan?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ben ik ook wel benieuwd naar (zit in WGDO gebied).. maar waarschijnlijk moet ik dan een PC aan de iptv lan hangen met desbetreffende configuratie?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Dat is snel, maar ja ik was het niet.
Heb een paar anoniem bronnen, maar meer dan dat mag ik niet vertellen.

Vandaar dat jullie het moeten bevestiging van echtheid.
Gezien de bron is het voor mij 100% waar.
En ook gezien de kwaliteit dat je met het blote oog kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
We willen dit met alle liefde op echtheid controleren.
Maar hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
debom schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:35:
We willen dit met alle liefde op echtheid controleren.
Maar hoe dan?
Ja de ip's zijn niet compleet.
Je kan kijken met wie een htpc setup geeft en een multicast trace doen.
Google er na, iets met mtrace commando.
Maar dat zal je zelf moet nakijken. Geen verstand van, of tijd voor.

[ Voor 4% gewijzigd door MADLAX op 03-07-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen die in WGDO gebied zit en IPTV heeft draaien met een mediacenter kan dit controleren.

Alles wat van Technicolor / unencrypted komt kan je zo vrij met je mediacenter / whatever video player bekijken. Alles wat van KPN komt / encrypted is krijgt garbled output.

Ook met een ouderwets hubje, netwerk TAP e.d. ergens in de lijn tussen de Amino en de Genexis, en dan Wireshark laten mee lopen en de stream analyseren met VLC of Wireshark zelf kan uitsluitsel geven. Via mijn werk heb ik toegang tot netwerk TAP's en ouderwetse hubjes, maar met een linux bak met 2 NIC's in bridge (eentje naar Amino, eentje naar Genexis) en op de bridge interface een Wireshark werkt ook. Een smart switch (Linksys slm2008 bv.) met een port copy functie werkt ook.

Thanks @MADLAX. Dit is al een begin van waarheidsvinding. Maar staat nog steeds tegenover wat je zei dat dit nu voor 'alle' zenders geldt ;).

In ieder geval heb ik al m'n twijfels over, bijvoorbeeld, de vermelding van Discovery HD als zijnde "KPN HD+". Want ik zie hierboven (serie posts terug) iemand een screenshot plaatsen van Discovery HD. Dat kan je met een KPN stream nooit doen, tenzij je je TV fotografeert :+.

Zelf zit ik in WMP+ gebied, dus ik kan dit niet controleren. Bij mij is gewoon alles KPN met de belangrijkste 10 zenders in HD+. Bovendien zijn er in WMP+ gebied op dit moment div. IP storingen waardoor o.a. mijn Amino niet meer wil booten.

Wat betreft de optische kwaliteit: Bij de HD 7 mbit streams kan ik me goed inbeelden dat de kwaliteit optisch om te huilen is. Maar de HD+ stream is, ondanks re-encoded, gewoon perfect strak en 1:1 op dezelfde TV vergeleken met UPC absoluut niet slechter. Helaas wel ontdaan van surround soundtracks en andere info.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:45:
Thanks @MADLAX. Dit is al een begin van waarheidsvinding. Maar staat nog steeds tegenover wat je zei dat dit nu voor 'alle' zenders geldt ;).
Ik wil de discussie niet opnieuw aanzwengelen, maar als een HD pakket afneemt en je krijgt de streams die MADLAX in zijn overzicht toont, dan is dat geen zuivere kpn koffie m.i..
Dat "alle" in deze overdreven is ben ik met je eens, maar het gros van de zenders in het HD pakket zijn ge-upscalede SD signalen. Slechte zaak!
Kortom, minder goed verwoord door hem, maar hij heeft wel zeker een punt.

just my 2 cents

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 03-07-2013 15:53 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook de KPN HD 7 mbit kanalen zijn absoluut NIET upscaled SD signalen!

Ze hebben gewoon volledige 1080i resolutie of 720p als de zender dat aanbiedt (ook ik heb de beschikking over enkele van die HD 7 mbit kanalen).

Het is gewoon volledig 1080i vanuit de bron, alleen wel geknepen tot een veel te lage bitrate met navenante artefacts bij snelle bewegingen. Maar de enige upscaling die eventueel gedaan wordt is bij de zender zelf als het programma wat ze uitzenden niet in HD is opgenomen.

Ook het "HD met SD resolutie" is dus ongelukkig omschreven. Het is "HD resolutie met een bitrate die je meer met SD zou associeren".

Nog steeds absoluut ondermaats voor wat je van glasvezel zou mogen verwachten, maar "HD met upscaled SD" is gewoon een onjuiste classificatie.

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Even in beeld brengen :) Het verschil tussen de NL en BE "HD"-zenders is in ieder geval duidelijk te zien

(Dordrecht = WGDO, dus technicolor 13mbit vs kpn 7.2mbit mpeg4-streams):

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5Vrpe6El.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/72s71ltl.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-07-2013 16:02 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:45:
Ook met een ouderwets hubje, netwerk TAP e.d. ergens in de lijn tussen de Amino en de Genexis, en dan Wireshark laten mee lopen en de stream analyseren met VLC of Wireshark zelf kan uitsluitsel geven. Via mijn werk heb ik toegang tot netwerk TAP's en ouderwetse hubjes, maar met een linux bak met 2 NIC's in bridge (eentje naar Amino, eentje naar Genexis) en op de bridge interface een Wireshark werkt ook. Een smart switch (Linksys slm2008 bv.) met een port copy functie werkt ook.

Ja, aan zo setup dacht ik ook aan, een tijdje terug.
Maar heb het te druk met veel anderen dingen.

Ik kan proberen op de info voor SD zenders op te vragen in WGDO gebied.
Maar de kans is klein.

@albino71, eymey zeg het al veel programs worden uitgezonden in SD.
Ik dacht eerst omdat logo er upscalede uitziet dat de hele zender upscalede is.
Maar het upscaleen doet zender zelf als er een SD programma uitgezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 14:59:
Ik zit nu bij bibliotheek, want nadat vanmorgen onze stroom even is uitgevallen hebben wij geen internet meer, krijg alleen maar melding dat die nieuw netwerkadres moet verkrijgen. Zal zo de helpdesk eens bellen. Erg vervelend!

postcode 1339
Probleem achterhaald, firmware van de router WNDR4500 schijnt corrupted te zijn. Zolang een andere router in gebrui en eens kijken hoe ik die WDNR4500 herstelt krijg???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:55:

Ook het "HD met SD resolutie" is dus ongelukkig omschreven. Het is "HD resolutie met een bitrate die je meer met SD zou associeren".

Nog steeds absoluut ondermaats voor wat je van glasvezel zou mogen verwachten, maar "HD met upscaled SD" is gewoon een onjuiste classificatie.
Eens! Eigenlijk zou je HD bij KPN ook kunnen omschrijven als SD+ of HD-.

Of de HD+ streams van KPN gelijkwaardig aan die van bijv UPC zijn, kan ik hier niet beoordelen want ik heb geen UPC meer. Maar als UPC echt 1:1 doorgeeft, zou er wel eens een zichtbaar verschil kunnen zijn. Afgelopen zondag naar het CF-cup voetbal gekeken en de sat streams zagen er heel wat beter uit dan de HD+ streams van KPN. Bij de sat streams zie je vaak nog de grasprietjes terwijl bij KPN met HD+ de mat er nogal vlekkerig uit ziet. Real-time hercoderen maakt het er dus slechter op omdat je dan eigenlijk geen (goede) multi-pass encoding kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:52:
Eens! Eigenlijk zou je HD bij KPN ook kunnen omschrijven als SD+ of HD-.
Wat ik erg vindt, dat ze er 7.50 euro voor vragen voor iets dat geen HD is, min of meer.

Maar nu iets anders.
Ik zie iemand nieuw op webcare het kan tijdelijk zijn. wie weet.

Maar ik had een vraag gesteld..
@XMS_Webcare Kan jij vragen of xms in de volgende update voor aminos multilang switch kan aanzetten voor zenders met 2de Engels audiostream?
Met als antwoord..
@MadLaxNL Wij zetten uw verzoek intern door. Wanneer de vraag groot is, zal dit mogelijk aangezet worden. - Fleur
Waar mijn antwoord op is..
@XMS_Webcare Oké bedankt. Ik zal dit dan gaan promoten op #tweakers forum. samen met ondertiteling uit kunnen zetten als een functie standaard.

Wat denken jullie hier van, of maakt het niks uit voor de meeste hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24
Ondertiteling moet uit kunnen, bij Engelstalige programma's. Taalkeuze bij nagesynchroniseerde programma's is ook wel erg prettig.

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 03-07-2013 17:10 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:34:
[...]

Dat is snel, maar ja ik was het niet.
Heb een paar anoniem bronnen, maar meer dan dat mag ik niet vertellen.

Vandaar dat jullie het moeten bevestiging van echtheid.
Gezien de bron is het voor mij 100% waar.
En ook gezien de kwaliteit dat je met het blote oog kan zien.
Ongeveer hetzelfde wat ik zelf al had gedacht, alleen nog met minder HD+ streams
denan schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:31:
[...]

Nope, nieuwe zenders komen vanaf BCS, de bestaande zenders in wgdo nog gewoon vanaf technicolor.
Nope, zie lijst van vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:03:
[...]

Ik zie iemand nieuw op webcare het kan tijdelijk zijn. wie weet.

Wat denken jullie hier van, of maakt het niks uit voor de meeste hier?
Niks nieuws bij webcare hoor, ze weten zelf niet meer of ze nu Fleur of Sophie heten bij Xms en Lijbrandt _O-
Eigenlijk zou je standaard de talen en subs moeten kunnen kiezen, Kpn heeft moet gewoon alles doorgeven zoals ze het zelf binnen krijgen en niet de boel verkloten om bandbreedte te besparen |:(
Overigens kan ik alleen Discovery HD beoordelen in vergelijking met Technicolor HD zenders, met 12Mb/s ziet dat er best goed uit, althans niet met de 'ghosting' en artifacts op de pics hier boven.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:03:
[...]

Wat ik erg vindt, dat ze er 7.50 euro voor vragen voor iets dat geen HD is, min of meer.
Daarom laat ik het HD pakket ook lekker links liggen. Het is eigenlijk sowieso erg handig om op glasvezel een totaal oninteressant HD-pakket aan te bieden, daar meer voor te vragen dan de kabel (die dus ook nog eens beter van kwaliteit is) en ondertussen langs de deur te leuren met 'superieure beeld - en geluidskwaliteit'. Als je glasvezel voor de meute interessant wil maken en houden, zullen ze bij KPN toch echt snel met iets beters moeten komen. Dat doen ze natuurlijk niet, want de managers die hierover moeten beslissen kijken niet naar kwaliteit maar naar marktaandeel (prijs) en winstmaximalisatie. Zelfs als de klant meer wil betalen zoals bij een premium dochter XS4ALL, leveren ze nog steeds hetzelfde product.

Als men mij nu als glasvezel 'ervaringsdeskundige' vraagt of het de moeite loont om over te stappen van de kabel zeg ik altijd: als je internet voor jou toepassing goed en snel werkt, zou ik lekker op de kabel blijven. TV op glas is alles meegewogen tot nu toe een beetje een faal.

Er is dankzij glas wel concurrentie bijgekomen, maar geen noemenswaardige kwaliteitsverbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:34:
Er is dankzij glas wel concurrentie bijgekomen, maar geen noemenswaardige kwaliteitsverbetering.
Welke concurrentie het is bijna allemaal KPN dochter bedrijven.

Maar vandaag heb ik HD pakket er af gehad via mijn xms.
Nu moet ik nog een maand betalen voordat die order wordt doorgevoerd.
Hell nee, ga ze er over mailen.

Over mailtje gesproken als nou iedereen eens gaat klagen over sub,audio streams en alles wat fout is.
En ze krijgen 1000 mailtjes dan misschien dat er dan iets gebeurd.

Waar je ook bij zit, Xmsnet, Lijbrandt en al die anderen.
Want als iedereen niks doet gebeurt er zeker niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sinds vandaag ook Ziggo hier, eerst er bij om te testen.
Wat een verschil in beeldkwaliteit. Geen idee wat het verschil daadwerkelijk is, maar Ziggo HD is echt beter dan wat ik nu binnen krijg bij XMS, veel strakker beeld in ieder geval. En dan zit ik in wgdo gebied volgens mij.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:00:
Even in beeld brengen :) Het verschil tussen de NL en BE "HD"-zenders is in ieder geval duidelijk te zien

Die 2e screenshot van KPN is beter, daar zie je de wielrenners veel scherper dan die andere screenshot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
GerkeP schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:37:
Sinds vandaag ook Ziggo hier, eerst er bij om te testen.
Wat een verschil in beeldkwaliteit. Geen idee wat het verschil daadwerkelijk is, maar Ziggo HD is echt beter dan wat ik nu binnen krijg bij XMS, veel strakker beeld in ieder geval. En dan zit ik in wgdo gebied volgens mij.
Als ik de sat met KPN HD+ vergelijk, vind ik de sat streams gewoon rustiger en gedetailleerder. Meer 'gestoken' zeg maar. Hoe is Ziggo met SD, want dat is bij KPN gewoon om te huilen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:24:
[...]

Welke concurrentie het is bijna allemaal KPN dochter bedrijven.
Ik bedoelde concurrentie tussen glas en kabel. Het ironische is alleen dat dankzij die concurrentie kabel wel lijkt te innoveren en glas niet.

Nu schijnt het dat de hoeveelheid data de komende 10 jaar explosief gaat toenemen (lekker die afluisteryanken pesten >:) ), dus daar zal kabel uiteindelijk wel het onderspit gaan delven. Het klinkt misschien gek, maar het zou zo maar kunnen dat Ziggo of UPC op een gegeven moment de last mile ook gewoon via het glasnetwerk gaan doen. IP-diensten op vezel 1 en DVB-C op vezel 2 (ipv glashart CATV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:58:
[...]

Ik bedoelde concurrentie tussen glas en kabel. Het ironische is alleen dat dankzij die concurrentie kabel wel lijkt te innoveren en glas niet.

Nu schijnt het dat de hoeveelheid data de komende 10 jaar explosief gaat toenemen (lekker die afluisteryanken pesten >:) ), dus daar zal kabel uiteindelijk wel het onderspit gaan delven. Het klinkt misschien gek, maar het zou zo maar kunnen dat Ziggo of UPC op een gegeven moment de last mile ook gewoon via het glasnetwerk gaan doen. IP-diensten op vezel 1 en DVB-C op vezel 2 (ipv glashart CATV).
UPC wil ook 500/50 Mbp/s op eurodocsis 3.1 doen aan het einde van dit jaar.
Ik denk dat, dat pas in 2014 gebeurt. Maar zodra upc en ziggo de upload verhogen naar 50/100 Mbp/s is het overstaptijd voor velen glasvezel klanten.

Dus het wordt nu echt tijd dat er goed geïnvesteerd wordt.
Anders mag KPN maar hopen dat ze rondkomen met alleen hun g4 mobiel inkomsten.

Ip-tv zoals het nu is doet me denken aan de kabel in 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
chocka schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:50:
[...]

Probleem achterhaald, firmware van de router WNDR4500 schijnt corrupted te zijn. Zolang een andere router in gebrui en eens kijken hoe ik die WDNR4500 herstelt krijg???
Ik heb dezelfde router, zelfde probleem gehad. Gewwon de vorige firmware flashen en je hebt weer internet!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:00:

[afbeelding]

[afbeelding]
NED123 is dan ook 1080i en Een/Canvas 720p.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Een/Canvas maken ze in ieder geval de juiste keuzes..... Je kan sowieso veel beter 720p hebben dan 1080i. Liefst 1080p natuurlijk, maar dat is niet realistisch.

Waarom interlaced uberhaupt nog bestaat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:06:
[...]

Ja, aan zo setup dacht ik ook aan, een tijdje terug.
Maar heb het te druk met veel anderen dingen.

Ik kan proberen op de info voor SD zenders op te vragen in WGDO gebied.
Maar de kans is klein.

@albino71, eymey zeg het al veel programs worden uitgezonden in SD.
Ik dacht eerst omdat logo er upscalede uitziet dat de hele zender upscalede is.
Maar het upscaleen doet zender zelf als er een SD programma uitgezonden wordt.
Het verschilt per zender.

Ned. 1, 2 en 3 zenden het logo bijvoorbeeld altijd in HD uit, ook als ze een upscaled SD programma uitzenden. Maar ik heb bv. het idee dat SBS en RTL het logo ook upscaled SD maken als ze een upscaled SD programma uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ned 1, 2 en 3 zijn op dit moment weer haarscherp in Soest via DVB-C! Net zo ok als de full-hd opnames van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:08:
[...]

Ik denk dat, dat pas in 2014 gebeurt. Maar zodra upc en ziggo de upload verhogen naar 50/100 Mbp/s is het overstaptijd voor velen glasvezel klanten.

Dus het wordt nu echt tijd dat er goed geïnvesteerd wordt.
Anders mag KPN maar hopen dat ze rondkomen met alleen hun g4 mobiel inkomsten.

Ip-tv zoals het nu is doet me denken aan de kabel in 2006.
Tsja, in de tijd van "De Kabel" in 2006 waren Reggefiber en XMS al druk bezig om huizen voor de woningbouwvereniging "Portaal" te verglazen (zo ben jij als het goed is ook aan je glaslijntje gekomen, want voor zo ver ik weet heeft Arnhem alleen maar in Portaal woningen glas).

Toen liep glas zeker wel voor op "de kabel". Wat hierboven geopperd is, is dus wel waar: UPC en Ziggo zijn pas echt sterk gaan innoveren toen er op div. plaatsen concurrentie van glasvezel dreigde. Voor die tijd konden ze met DOCSIS 2.0 net ADSL de baas (wat ze ook graag er dik bovenop legden).

DOCSIS 3.1 is (na 3.0 ) trouwens weer een mooie upgrade.

Maar zoals al eerder hier in dit topic besproken: Om de concurrentie op lange termijn te winnen, zeker als er wel gigabit operators op glas gaan komen, zullen ook de kabelaars de "gedeelde segmenten" nog kleiner moeten gaan maken.

Want 500/50 is leuk maar kost nog steeds kostbare down- en upstreamkanalen. Zo lang 1 set kanalen nog steeds langs een grove 40-80 huizen komt moeten er wel heel veel dedicated kanalen gereserveerd worden om alle gebruikers van die power abonnementen ook tegelijk verkeer te kunnen laten genereren.

Bij glas weet je in ieder geval dat jouw verbinding meterkast<->pop dedicated gigabit of dedicated 100 mbit is, no matter what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:34:
Bij glas weet je in ieder geval dat jouw verbinding meterkast<->pop dedicated gigabit of dedicated 100 mbit is, no matter what.
Heb 95/95mbp/s omdat het oude een glasvezel modem hier nog 100mbp/s poorten heeft en zit hier in de kamer :(
Als ze het een keer vervangen, hoop ik dat het in meterkast kan.

Als ik het heb over 2006 dan gaat het over tv van die tijd, nog voor HD.
Maar ik bedoel daarmee voor functionaliteit zoals loze sub en audio sporen.

Ik kom van 10jaar+ UPC/Chello, zo heb dat zien veranderen over die tijd.
Je kan niet zeggen dat glas niet al jaren stil staat, en dan praat ik niet over techniek.
Maar over investering en updaten van oude gebieden en diensten. Maar ik hoorde ergens dat oude modem vervangen worden. We zullen zien.
Maar zoals al eerder hier in dit topic besproken: Om de concurrentie op lange termijn te winnen, zeker als er wel gigabit operators op glas gaan komen, zullen ook de kabelaars de "gedeelde segmenten" nog kleiner moeten gaan maken.
Het wordt gewoon tijd dat KPN het voortouw neemt met hun diensten en mogelijkheden gebruiken wat allemaal kan met glas. Maar zonder grote investeringen gebeurd dat niet.
Vergeet niet dat UPC miljarden geïnvesteerd heeft in hun eigen netwerk en ontwikkelingen, kpn niet.
Glasvezel is voornamelijk opgebouwd door overheidssubsidies en anderen bedrijven die later overgenomen zijn door kpn.
Kpn geeft zover ik weet, heeft nog nooit echt super veel geïnvesteerd, en loopt altijd achter dingen aan qua ontwikkelingen.
Want 500/50 is leuk maar kost nog steeds kostbare down- en upstreamkanalen. Zo lang 1 set kanalen nog steeds langs een grove 40-80 huizen komt moeten er wel heel veel dedicated kanalen gereserveerd worden om alle gebruikers van die power abonnementen ook tegelijk verkeer te kunnen laten genereren.
Voor de rest is kabel al 90% glasvezel tegenwoordig. Coax wordt nog alleen gebruikt van wijk kast naar de huizen toe.
In zo wijk kast komen een paar glasvezel kabels naar binnen en volgens iemand die bij upc werkt die ik ken. Heeft elke van die kabels 48 glasvezels.
Het kabel netwerk van UPC is klaar voor de toekomst.
Het is wel waar dat UPC af wil van analoge tv om meer ruimte te krijgen voor meer down- en upstreamkanalen.

ps, Als ik worden ben vergeten in me zinsbouw, is het me dyslexie schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Wilde schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:09:
Ik heb dezelfde router, zelfde probleem gehad. Gewwon de vorige firmware flashen en je hebt weer internet!
Dat lukte niet, dus heb via tftp nieuwe config geput, daarna kwam die weer langzaam tot leven. Ach, ook een keer meegemaakt, goeie weet voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:08:
[...]

Da's vooral marketingpraat. De gemiddelde consument heeft niets aan 500Mbps down omdat de meeste servers de snelheid per connectie beperken. Downloaden zal op termijn wel verdrongen gaan worden door allerlei OnDemand diensten voor een vast bedrag per maand zoals bijv netflix.
Ik denk dat betrouwbaarheid en een lage ping met hogere upload van glas uiteindelijk veel nuttiger is, omdat je latency dan omlaag gaat. Handig voor bijvoorbeeld cloud gaming (gaat gebeuren met XBONE en PS4).

Maar verreweg het belangrijkste op dit moment is voor veel consumenten het TV-verhaal. Daar maken de kabelaars wel stappen vooruit en KPN niet. IP-TV wordt volgens mij nooit wat. De meeste nieuwe TVs hebben nu al een ingebouwde DVB-C tuner en een smartcard slot. Straks komen daar de UHD TV's bij die
zo via dezelfde coaxkabel bediend kunnen worden. De chaos met IPTV waarbij iedereen z'n eigen platformpje heeft, is een vertragende en beperkende factor. Heel misschien maakt IP-TV een kans als het de mogelijkheden en kwaliteit van DVB-C ver overtreft door bijv gehuurde films op bluray kwaliteit en echt hoogwaardige TV-streams in een ruim aantal aan te bieden. Met KPN zie ik dat echter niet gebeuren en een 2e partij heeft er waarschijnlijk het geld niet voor om alle PoPs van eigen apparatuur te voorzien. De markt is in NL te klein voor zo'n investering. Heel misschien de kabelaars zoals ik hierboven opperde, maar die gaan vast niet aan de IP-TV. Zodra de kabelaars hun DVB-C op Ftth gaan aanbieden, is het IPTV verhaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Tsja, in de tijd van "De Kabel" in 2006 waren Reggefiber en XMS al druk bezig om huizen voor de woningbouwvereniging "Portaal" te verglazen (zo ben jij als het goed is ook aan je glaslijntje gekomen, want voor zo ver ik weet heeft Arnhem alleen maar in Portaal woningen glas).

Toen liep glas zeker wel voor op "de kabel". Wat hierboven geopperd is, is dus wel waar: UPC en Ziggo zijn pas echt sterk gaan innoveren toen er op div. plaatsen concurrentie van glasvezel dreigde. Voor die tijd konden ze met DOCSIS 2.0 net ADSL de baas (wat ze ook graag er dik bovenop legden).

DOCSIS 3.1 is (na 3.0 ) trouwens weer een mooie upgrade.

Ik heb ziggo zakelijk internet pro met bandbreedte garantie en sla 50/5, iets duurder, maar wel 5 vaste IP adressen en dus veel beter/rustiger tvbeeld.
3 maanden testen en als het goed bevalt exit Kpnmeuk

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:55:
Da's vooral marketingpraat. De gemiddelde consument heeft niets aan 500Mbps down omdat de meeste servers de snelheid per connectie beperken. Downloaden zal op termijn wel verdrongen gaan worden door allerlei OnDemand diensten voor een vast bedrag per maand zoals bijv netflix.
Ik denk dat betrouwbaarheid en een lage ping met hogere upload van glas uiteindelijk veel nuttiger is, omdat je latency dan omlaag gaat. Handig voor bijvoorbeeld cloud gaming (gaat gebeuren met XBONE en PS4).

Maar verreweg het belangrijkste op dit moment is voor veel consumenten het TV-verhaal. Daar maken de kabelaars wel stappen vooruit en KPN niet. IP-TV wordt volgens mij nooit wat. De meeste nieuwe TVs hebben nu al een ingebouwde DVB-C tuner en een smartcard slot. Straks komen daar de UHD TV's bij die
zo via dezelfde coaxkabel bediend kunnen worden. De chaos met IPTV waarbij iedereen z'n eigen platformpje heeft, is een vertragende en beperkende factor. Heel misschien maakt IP-TV een kans als het de mogelijkheden en kwaliteit van DVB-C ver overtreft door bijv gehuurde films op bluray kwaliteit en echt hoogwaardige TV-streams in een ruim aantal aan te bieden. Met KPN zie ik dat echter niet gebeuren en een 2e partij heeft er waarschijnlijk het geld niet voor om alle PoPs van eigen apparatuur te voorzien. De markt is in NL te klein voor zo'n investering. Heel misschien de kabelaars zoals ik hierboven opperde, maar die gaan vast niet aan de IP-TV. Zodra de kabelaars hun DVB-C op Ftth gaan aanbieden, is het IPTV verhaal klaar.
Helemaal mee eens, en zeker dat 500/50 mbp/s via de kabel eind dit jaar nog komen.
Want dat zij UPC ook over Horizon en dat was ook meer dan een jaar later uit dan ze eerst zeiden.
Klopt, IP-TV als een platform heeft zoals het nu is geen toekomst, tenzij er een echte wereld weide standaard er voor komt.
En investering voor UPC komen van het moederbedrijf liberty global, dat in veel meer landen zit.
Maar kpn had wel de mogelijkheden op goed te investeren, maar nu hebben ze al hun kaarten ingezet op g4 mobiel.

Mischien dat kpn glas open stelt voor anderen tv diensten uiteindelijk.
:X Zonder dat er eerst een wet aanpassing voor nodig is om ze te dwingen.
Maar dan zit ik te dromen. 8)7

En de ping blijft bij glas altijd wel een voordeel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:16:
[...]

Mischien dat kpn glas open stelt voor anderen tv diensten uiteindelijk.
:X Zonder dat er eerst een wet aanpassing voor nodig is om ze te dwingen.
Glas is nu al 100% open voor TV-streams, maar dan moet de nieuwe partij wel een flinke berg apparatuur in de PoPs plaatsen. Naar verluid is de apparatuur van KPN niet geschikt voor streams van anderen.

Het plaatsen en onderhouden van apparatuur is te kostbaar voor de meeste spelers en gezien de markt niet te verantwoorden. Over 10 jaar is NL 90% verglaasd en zal het een ander verhaal zijn, maar voorlopig houden we het op glas de KPN-ellende. Heel misschien gaat vodafone binnekort nog iets doen, maar gezien hun reputatie verwacht ik ook daar geen wonderen van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reggefiber / KPN moet al van overheidswege verplicht de glasvezel open stellen.

Maar dan heb je het over "ODF access". Netals wat ze in de ADSL-centrales ook moeten (waardoor vaak ook bbned als operator beschikbaar is). Hiervoor moeten partijen wel zelf investeren in apparatuur in iedere POP (in Almere al richting de 40 stuks) En ook zorgen voor een verbinding van die pop met hun eigen netwerk.

De meeste partijen kiezen daar niet voor en gaan dus winkelen bij wat KPN doorgeeft. Laten we hopen dat Vodafone wat gaat doen met hun acquisitie van Wiericke (waar o.a. Wisper in zit met snelheden die beginnen bij 200, 500, 1 gbps).
IP-TV wordt volgens mij nooit wat. De meeste nieuwe TVs hebben nu al een ingebouwde DVB-C tuner en een smartcard slot. Straks komen daar de UHD TV's bij die
zo via dezelfde coaxkabel bediend kunnen worden. De chaos met IPTV waarbij iedereen z'n eigen platformpje heeft, is een vertragende en beperkende factor.
Grappig dat je die 'chaos' aanhaalt. Het is nog niet zo heel lang geleden dat je voor digitale TV bij UPC -uitsluitend- hun boxen kon gebruiken. Daarna kwamen ze de consument iets tegemoet met een CI+ module die je kon huren. Pas sinds kort bieden ze het basispakket wat ook analoog onversleuteld te ontvangen is, ook digitaal onversleuteld aan.

Overigens is IPTV meer een standaard dan je zou denken. Een IPTV transport stream is exact zo samengesteld als een DVB-C, DVB-T of DVB-S transport stream. Alleen het medium verschilt. Waar het probleem zit (maar dat is/was bij de kabelaars tot voor kort ook zo), is de manier waarop je die streams 'ontdekt' zodat ze in een lijstje komen te staan. Fabrikanten en contentproviders gebruiken elk weer andere firmware, andere frontends (Opera bij de Amino's bv.) of andere protocollen om met de middleware server te communiceren, etc.

IPTV biedt gewoon (nog) te veel verschillende mogelijkheden om alles een eigen sausje te geven. Dit zie je bv. ook bij de Smart TV platformen van de verschillende fabrikanten. Maar vergeet ook niet dat als je bij de kabelaar meer wil dan alleen tv kijken, je ook nog steeds aan hun kastje vast zit.
Voor de rest is kabel al 90% glasvezel tegenwoordig. Coax wordt nog alleen gebruikt van wijk kast naar de huizen toe.
In zo wijk kast komen een paar glasvezel kabels naar binnen en volgens iemand die bij upc werkt die ik ken. Heeft elke van die kabels 48 glasvezels.
Het kabel netwerk van UPC is klaar voor de toekomst.
Het is wel waar dat UPC af wil van analoge tv om meer ruimte te krijgen voor meer down- en upstreamkanalen.
Leuke kabel marketingpraat maar die 10% coax van de wijkcentrale tot de kabel die vanuit de straatkast naar jouw huis gaat is nog steeds een 'shared netwerk', netals het coax netwerk in je eigen huis maar dan in het groot. Wat jij en je andere wijk/straatgenoten downloaden wordt in die wijkcentrale op een DOCSIS downstream gemuxt en gaat naar jou en je buren. Jouw modem pikt eruit wat voor hem bedoeld is. Stel dat jij op een segment zit met 20 andere aangesloten abonnees, techniek is docsis 3.0 en jullie willen allemaal met 200 mbit tegelijk downloaden. 1 DOCSIS 3.0 downstream levert 50 mbit. Dus iedere abonnee heeft voor 200 mbit al 4 downstreams dedicated voor hemzelf nodig. Denk jij dat UPC in een willekeurige wijk/straat 20x4 downstreams beschikbaar heeft? Dat zijn 80 frequenties waar ook analoge zenders of dvb-c muxen op hadden kunnen zitten.

Zie ook nogmaals deze interessant post:
ArChie in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

'De kabel' kan zeker nog tot in lengte van dagen mee komen met glasvezel en als er in mijn woonplaats geen glasvezel had gelegen, dan had ik met de huidige techniek wrs. ook wel bij UPC gezeten.

Maar ik ben wel blij dat ik nu ook meer alternatieven heb dan alleen maar (traag) ADSL. Ookal is het glas alternatief op dit moment met een flinke KPN bijsmaak. Ik kan iig nu kiezen uit 2 monopolisten.

Bij UPC zijn er nog nieteens meerdere ISP's om uit te kiezen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:16:
[...]

Maar kpn had wel de mogelijkheden op goed te investeren, maar nu hebben ze al hun kaarten ingezet op g4 mobiel.
Ik ben overigens wel benieuwd wat de invloed van Slim bij KPN zal gaan zijn. Wellicht verklaart dat de haast met de uitrol van 4G. Veel meer te halen bij een miljoen klanten die per maand 30 Euro voor supersnel mobiel internet willen betalen dan bij 100.000 klanten die 7,50 per maand aan wat HD-zenders willen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:46:
[...]

Glas is nu al 100% open voor TV-streams, maar dan moet de nieuwe partij wel een flinke berg apparatuur in de PoPs plaatsen. Naar verluid is de apparatuur van KPN niet geschikt voor streams van anderen.

Het plaatsen en onderhouden van apparatuur is te kostbaar voor de meeste spelers en gezien de markt niet te verantwoorden. Over 10 jaar is NL 90% verglaasd en zal het een ander verhaal zijn, maar voorlopig houden we het op glas de KPN-ellende. Heel misschien gaat vodafone binnekort nog iets doen, maar gezien hun reputatie verwacht ik ook daar geen wonderen van.
Wat voor reputatie?

Met GSM en 3g van Vodafone is niets mis.

En het grootste deel van de problemen met glasvezel komt bij Vodafone omdat ze op dit moment compleet afhankelijk zijn van KPN (of beter gezegd: ITNS, onderdeel van KPN). Als je naar de helpdesk van Vodafone Glas belt krijg je ook ITNS medewerkers aan de lijn.

Als Vodafone straks alles in eigen handen kan hebben, hebben ze ook veel kortere lijntjes met 2e en 3e lijn.

Wat betreft dat probleem met het routeren van streams van anderen: Op WMP+ heeft ITNS onlangs hagelnieuwe (volgens de operatortjes) l33te Cisco spullen uitgerold. Het werkt nog ruk en internet en IPTV zijn voor sommige regio's en ip-ranges knipperlichten :'). Schijnt dat de operatortjes samen met cisco mensen nog steeds druk zitten te zweten (hebben ze in het Lijbrandt topic gemeld).

Maar wie weet, misschien gaat met vernieuwing van apparatuur wel de mogelijkheid open om vanuit meerdere multicast wolken te routeren.

Op WGDO kan het namelijk wel dus het is geen technische beperking, alleen een beperking in de huidige topologie en routers bij KPN.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:51:
Leuke kabel marketingpraat maar die 10% coax van de wijkcentrale tot de kabel die vanuit de straatkast naar jouw huis gaat is nog steeds een 'shared netwerk', netals het coax netwerk in je eigen huis maar dan in het groot. Wat jij en je andere wijk/straatgenoten downloaden wordt in die wijkcentrale op een DOCSIS downstream gemuxt en gaat naar jou en je buren. Jouw modem pikt eruit wat voor hem bedoeld is. Stel dat jij op een segment zit met 20 andere aangesloten abonnees, techniek is docsis 3.0 en jullie willen allemaal met 200 mbit tegelijk downloaden. 1 DOCSIS 3.0 downstream levert 50 mbit. Dus iedere abonnee heeft voor 200 mbit al 4 downstreams dedicated voor hemzelf nodig. Denk jij dat UPC in een willekeurige wijk/straat 20x4 downstreams beschikbaar heeft? Dat zijn 80 frequenties waar ook analoge zenders of dvb-c muxen op hadden kunnen zitten.
De techniek achter de schermen zal 90% van de consumenten een worst zijn. Als er 120Mbit op het papiertje staat, dan nemen ze dat voor kennisgeving aan. Ze beginnen pas te miepen als het niet werkt. Symmetrische upstream? Boeie :)
Daar komt nog bij dat de meeste klanten uitsluitend wifi gebruiken. Weten zij veel dat je daar vaak nog geen 20Mbit mee haalt.

Het heeft in deze discussie geen zin om verhalen over hoe het vroeger was bij kabelaars of KPN aan te halen. Beide claimen het netwerk van de toekomst te hebben. Ik geloof in glas, maar we zullen m.i. nog minstens 10 jaar moeten wachten voordat glas de kabel echt in het stof zal doen bijten. Kijk maar hoe lang het duurt om van ADSL af te komen en daar zijn de voordelen van kabel/glas evident. Het verschil tussen glas en kabel is veel subtieler en valt zelfs uit in het voordeel van kabel wbt TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:53:
[...]

Wat voor reputatie?

Met GSM en 3g van Vodafone is niets mis.
Werkelijk? Nooit op diverse fora de vele klachten over slecht bereik en de continu falende helpdesk gezien? Of de leurkoop met glasvezel onder het motto van veel beloven...? Volgens mij is Vodafone niet veel beter dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee. Ik zit met mobiel bij Vodafone en heb op de meeste plekken waar ik kom gewoon prima 3g bereik. Op de meeste plekken waar geen 3g bereik is, is op 2g EDGE beschikbaar. Een grote storing zoals die van vorig jaar kan iedere partij overkomen.

Die "leurkoop" is natuurlijk hartstikke fout, maar dat treft bijna iedere branche waar men besluit deur tot deur verkopers met targets en leuke bonusjes in het vooruitzicht in te zetten. Dat reken ik Vodafone en de andere providers die hiermee in zee gingen wel aan.

Ik ken diverse mensen die glas bij Vodafone hebben en die zijn er verder uitermate tevreden mee (op de huidige problemen op WMP+ na ). Als overstappen al soepel zou kunnen, zou ik waarschijnlijk zelfs per direct naar Vodafone overstappen (vanwege het veel betere aanbod qua zenderpakkettten).

Overigens, waarom heeft het geen zin om over oude situaties bij kabel, adsl of glas te praten? Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren wat voor problemen en gore praktijken UPC vaak had in 2005/2006, omtrent het omgevraagd mensen toesturen van 'gratis mediaboxen' en dergelijke.

Hiermee praat ik de leurpraktijken van deur tot deur verkopers niet goed, maar ook kabelaars hebben moeten leren van hun fouten.

En waarom heeft het geen zin om te vermelden dat je bij UPC tot niet zo lang geleden ook vrijwel 0,0 vrijheid had om te bepalen HOE je digitaal tv kon kijken? Iedereen zit hier nu KPN af te branden alsof ze verder nooit meer iets zullen verbeteren. Terwijl veel mensen, met een mediabedrijf als Liberty Global als moederbedrijf van UPC, ook nooit verwacht zouden hebben dat UPC bv. het basispakket digitaal ooit onversleuteld zou maken.

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
@eymey, ik ga je post's negeren.
Ze geven me koppijn, je hebt gelijk.
Dat is een lekker klein antwoord op alles wat je zegt.
En het zorgt er niet voor(hoop ik), dat ik een boekwerk aan tekst moet lezen waarom jij gelijk heb.
Keer op keer.

ps, Ja iedereen heeft het recht om te discussieren, maar dat doe je niet veel, jij verhoord.
Oeps kon het niet laten, Menselijk he >:)

Zodra info heb van mijn bron, over SD zender post ik het totaal lijst hier van het WGDO gebied.

[ Voor 21% gewijzigd door MADLAX op 04-07-2013 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoef geen gelijk te hebben. Geef grotendeels ook maar mijn mening.

Ik ageer alleen tegen het beeld wat hier soms een beetje wordt geschapen alsof het allemaal kommer en kwel is terwijl er nu tenminste iets te kiezen valt. I.t.t. 'vroeger'.

Het gescheld op XMS, KPN, etc. hier lijkt precies op dat op Ziggo en UPC 'vroeger'.

UPC en Ziggo hebben onder druk van de concurrentie flink geinvesteerd en geïnnoveerd. KPN of een ander zal dit ook weer moeten doen. Zo simpel is het.

Verder zijn mijn betogen soms idd wat heftig (wat met dyslexie moeilijk is om te lezen, dat snap ik, zal proberen daarop te letten). Maar ik heb gewoon het recht op het aangaan van discussies op een technologie forum....... net als een ieder hier.

En een ieder heeft idd ook het recht dit te negeren ;). Maar het feit dat jij steeds terug reageert en weer nieuwe dingen aanbrengt geeft aan dat jij ook blijbkaar graag je gelijk wil halen. Menselijk he ;) ).

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ambilight schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:55:
Toch mooi dat de TV industrie van invloed is op de bepaling wat er gaat komen. Maar heeft KPN dan geen extra probleem, omdat zij op hun glasvezel product geen analoog/dvb-c aanbieden, of gebruiken zij wel een modem waar de optie op aanwezig zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:24
MADLAX schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:38:
@eymey, ik ga je post's negeren.
Ze geven me koppijn, je hebt gelijk.
Dat is een lekker klein antwoord op alles wat je zegt.
En het zorgt er niet voor(hoop ik), dat ik een boekwerk aan tekst moet lezen waarom jij gelijk heb.
Keer op keer.

ps, Ja iedereen heeft het recht om te discussieren, maar dat doe je niet veel, jij verhoord.
Oeps kon het niet laten, Menselijk he >:)

Zodra info heb van mijn bron, over SD zender post ik het totaal lijst hier van het WGDO gebied.
Argumenten zijn gewoon op, dat is iets anders. ;) Daarnaast had eymey inderdaad gelijk, mooi om te zien dat je dat eindelijk kan toegeven

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 06:46:
[...]
Toch mooi dat de TV industrie van invloed is op de bepaling wat er gaat komen. Maar heeft KPN dan geen extra probleem, omdat zij op hun glasvezel product geen analoog/dvb-c aanbieden, of gebruiken zij wel een modem waar de optie op aanwezig zit?
Als KPN analoog/dvb-c wil aanbieden kunnen ze dat natuurlijk met de knowhow die ze in het bedrijf hebben, prima gaan aanbieden. De apparatuur waar ze nu op zitten is ook niet in beton gegoten. Het is een kwestie van willen en financieel kunnen ;)

Maar zelf verbaas ik me wel over het gemak waarmee veel mensen hier en op andere sites dvb-c de heilige graal noemen. Dat het in bijna iedere TV ingebouwd zit is helemaal waar, maar toch zie je bij het grootste deel van de mensen nog steeds set top boxen staan omdat alleen dvb-c geen interactiviteit biedt.

Als zo'n set top box er eenmaal is, dan maakt de gebruikte techniek niets meer uit. IPTV is qua techniek of kwaliteit niet inferieur aan dvb-c ofzo. Wel in de KPN implementatie, maar niet in basis. Sterker nog, zonder encryptie en apart netwerk heb je voor IPTV op je pc nieteens losse apparatuur nodig. Alleen een NIC.

Dat DVB-C nu zo populair is, komt doordat in West Europa en in het bijzonder Nederland 'de kabel' nou eenmaal een zeer hoge penetratiegraad heeft. Dus is de techniek om digitaal met die kabel te werken ook het meest populair.

Maar er zijn ook genoeg landen en opkomende economieën waar uberhaupt nog geen breedbrand infrastructuur ligt. Veel van die opkomende economieën beginnen wrs. meteen al met FttH en het kan heel goed dat wereldwijd straks meer mensen IPTV gebruiken dan dvb-c. En dat ze in andere landen raar tegen ons aan kijken met onze coax kabeltjes waar je in huis nieteens data overheen kan gooien.

Dat glas providers die geen dvb-c aanbieden de boot zullen missen lijkt me dus kort door de bocht.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 04-07-2013 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Zo, na een kleine dag vertraging zit ik nu bij Telfort i.p.v XMSnet... alles werkt weer naar behoren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Leuk, dat levert je een gratis Amino op, maar de (brakke) newsserver ben je volgens mij kwijt.
Was dit wgdo-wgdo?
Nu iptv steeds meer :r wordt door alles achter betaalpakketten te stoppen en ook nog te degraderen in kwaliteit komt een overstap naar bijv. Tweak blauw in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat mijn A110 het kort voor begin juli begeven heeft, ben ik nu aangewezen op DVB-C.
Maar eens zenders zoeken.

Verbinding met KPN-ITNS netwerk:
103 digitale zenders gevonden -> 1 t/m 55 [waarvan vanaf 41-55 allerlei regionale zenders] 56-100 niet geïnstalleerd, 101-103 Ned1-3HD.

41 analoge zenders gevonden -> 2000 t/m 2040 [in een andere volgorde dan de digitale & regionaal alleen de Gelderse/Nijmeegse/Wijchense]

+ 1801 t/m 1847 radiozenders.

Voorlopig wel genoeg om te kijken totdat ik beslis of ik sowieso nog wel tv van xms wil afnemen en dus naar een andere provider overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:46:
Leuk, dat levert je een gratis Amino op, maar de (brakke) newsserver ben je volgens mij kwijt.
Was dit wgdo-wgdo?
Nu iptv steeds meer :r wordt door alles achter betaalpakketten te stoppen en ook nog te degraderen in kwaliteit komt een overstap naar bijv. Tweak blauw in zicht.
Pas op.

Pin me er niet op vast, maar volgens mij verkoopt Tweak Blauw gewoon het "WMP+ blauw" (voorheen WGDO) pakket inclusief agentuur en platform van Glashart Media / ITNS.

Het zou mij niet verbazen als precies dezelfde (negatieve) changes ook bij Tweak Blauw abonnees zichtbaar zijn.

Maar je krijgt er iig wel een aardig degelijke newsserver voor terug :)

edit: Zie dat je het in het Tweak topic al gevraagd hebt ;).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 04-07-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:17:
Overigens, waarom heeft het geen zin om over oude situaties bij kabel, adsl of glas te praten? Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren wat voor problemen en gore praktijken UPC vaak had in 2005/2006, omtrent het omgevraagd mensen toesturen van 'gratis mediaboxen' en dergelijke.

En waarom heeft het geen zin om te vermelden dat je bij UPC tot niet zo lang geleden ook vrijwel 0,0 vrijheid had om te bepalen HOE je digitaal tv kon kijken? Iedereen zit hier nu KPN af te branden alsof ze verder nooit meer iets zullen verbeteren. Terwijl veel mensen, met een mediabedrijf als Liberty Global als moederbedrijf van UPC, ook nooit verwacht zouden hebben dat UPC bv. het basispakket digitaal ooit onversleuteld zou maken.
Wat ik bedoel is dat glasvezel/kabel beide claimen toekomstproof te zijn, dus dan kijk ik liever naar de mogelijkheden en ontwikkelingen in de toekomst. De geschiedenis ligt vast, de toekomst is nog open.

Ik ben er vrij zeker van dat glas de toekomst is, maar dan moet er wel eerst een partij komen die het potentieel van glas echt gaat aanwenden. Sneller internet (al dan niet symmetrisch) is daarbij volgens mij niet de killer app.

Het klopt dat je bij UPC niks kon kiezen. En ook ik heb die ongevraagde mediabox van UPC na een paar weken vol ergenis geretourneerd. Maar ze lijken bij UPC wel iets sneller van hun fouten te leren. En op veranderingen in te spelen. Want het feit dat UPC nu ineens z'n basiszenders ongecodeerd doorgeeft, ligt aan de concurrentie van glas. En waarschijnlijk wil UPC ook liever van analoog af om zo bandbreedte voor meer digitale diensten vrij te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:20
Net vodafone even gebeld,met de vraag hoelang het ging duren voordat de overstap van glas naar glas geregeld zou zijn.
Dat kon die me niet vertellen,het kon binnen een dag maar het kon ook zo maar twee weken duren,ik word er gek van,is er hier iemand die kan vertellen in welk gebied ik woon,en zodoende kan inschatten hoelang een overstap duurt?
Postcodegebied:1222JD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:47:
[...]

Maar zelf verbaas ik me wel over het gemak waarmee veel mensen hier en op andere sites dvb-c de heilige graal noemen. Dat het in bijna iedere TV ingebouwd zit is helemaal waar, maar toch zie je bij het grootste deel van de mensen nog steeds set top boxen staan omdat alleen dvb-c geen interactiviteit biedt.
KPN koos voor IP-TV omdat ze interactieve TV over ADSL wilde aanbieden. Ze hadden simpelweg geen andere keuze want geen DVB-C infra.

Het overgroote deel van interactieve kastjes behoren bij kabelaars, dus DVB-C. Die worden vooral gebruikt omdat veel oudere TVs geen geschikte DVB-C (HD) tuners aan boord hebben. Klanten kiezen niet voor zo'n kastje omdat ze dan interactief kunen kijken, maar omdat ze dan digitaal (HD) kunnen kijken.
Het valt me in mijn omgeving op dat wie een nieuwe TV koopt, vaak het interactieve kastje verruilt voor een passieve smartcard. Uit onderzoek blijkt ook dat de meeste kijkers nog gewoon passief TV kijken. Voor uitzending gemist of VoD kiest men steeds vaker een tablet. SmartTV zou ook de interactieve mogelijkheden van het losse kastje over kunnen nemen.

Daarnaast zijn veel mensen (met name vrouwen) niet zo gecharmeerd van meer kastjes en kabeltjes. IP-TV is wat dat betreft dus niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, grotendeels ben ik het met je reactie eens maar niet met je reden waarom KPN in beginsel voor IP gekozen heeft. Het lijkt nu alsof DVB-C het ultieme doel is, maar DVB-C is er alleen maar omdat men op een gegeven moment een manier zocht om digitale TV over "de kabel" te vespreiden. En omdat in NL en enkele andere landen de penetratiegraad van "de kabel" groot is zijn TV's dat massaal gaan ondersteunen.

En DVB-C/kabel zal zich wrs nog in lengte van dagen op een grote populariteit kunnen verheugen. En ik geloof je direct als je zegt dat de meerderheid wrs. kiest voor passief kijken middels de ingebouwde dvb-c tuner. Velen zijn ook lang bij analoog gebleven vanwege het verdomde kastje.

Maar UPC boert met de Horizon kastjes ook ontzettend goed. Waarschijnlijk niet bij de huishoudens waar de vrouw een extra kastje niks vindt, maar toch liegen de verkoopcijfers er niet om.

Overigens zijn de verkoopcijfers van IPTV voor KPN blijkbaar ook nog steeds naar tevredenheid (stijgt nog ieder jaar volgens een recent bericht op de FP) :).

Ik zie het nog wel gebeuren, zeker wanneer in opkomende breedband economieen waarschijnlijk meteen IPTV gedaan zal gaan worden, dat daarvoor uiteindelijk ook gewoon een universele standaard komt die ook TV's gebruiken. Conditional access kan bij IPTV ook gewoon met smartcards (de Amino heeft hier zelfs een slot voor). Multicast, de transportstreams, IP, codecs, etc. zijn ook gewoon allemaal standaard. Alleen het laatste stukje van multicast adressen discoveren is (nog?) niet gestandaardiseerd.

Hell, als de kabelaars ook in toenemende mate met bandbreedte willen gaan smijten ontkomen ze er misschien ook niet aan om kritisch te gaan kijken naar de mate waarin zenders bekeken worden. DVB-C muxen kosten permanent kostbare bandbreedte, ook als ze kanalen bevatten die mss. door 5% van de abonnees bekeken worden. Een situatie waarin het standaardpakket via DVB-C beschikbaar is en de rest over IP met multicast is helemaal niet ondenkbaar. Het eerder aangehaalde TNO rapport stelt deze vorm volgens mij ook voor als 1 van de suggesties om op IP meer bandbreedte te krijgen.

Maar goed, ik zeg niet dat dit gaat gebeuren. Alleen maar dat DVB-C er toevallig eerder was en nu dus vooral in NL een grote ondersteuning en gebruikerspenetratie geniet door ondersteuning in TV's. Maar dat kan met IPTV even goed gaan gebeuren in de toekomst.

Maar op de korte termijn heb je zeker grotendeels gelijk en zouden glas aanbieders op z'n minst DVB-C naast het andere moeten bieden.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 04-07-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 13:42:

Ik zie het nog wel gebeuren, zeker wanneer in opkomende breedband economieen waarschijnlijk meteen IPTV gedaan zal gaan worden, dat daarvoor uiteindelijk ook gewoon een universele standaard komt die ook TV's gebruiken. Conditional access kan bij IPTV ook gewoon met smartcards (de Amino heeft hier zelfs een slot voor). Multicast, de transportstreams, IP, codecs, etc. zijn ook gewoon allemaal standaard. Alleen het laatste stukje van multicast adressen discoveren is (nog?) niet gestandaardiseerd.
Ik hoop eigenlijk ook op verregaande standaardisatie van IPTV. Misschien kan het dan net als DVB-C direct in TVs worden ingebouwd. Het meeste potentieel heeft IPTV wat mij betreft nog steeds mbt streams met hoge bitrates (beter beeld, meer audiokanalen, etc). Waar je op de kabel vastzit aan een max bitrate ivm muxen, kun je bij IPTV vrij makkelijk een hogere bitrate aanbieden. Dat KPN dat niet doet, heeft m.i. vooral met de ADSL-legacy te maken.

Wat inefficientie in bandbreedte met DVB-C betreft heb je helemaal gelijk. Aan de andere kant moeten alle IPTV streams ook gewoon in de PoPs beschikbaar voor routing zijn. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep, ze moeten beschikbaar zijn voor routing. Maar als in 1 pop naar een bepaalde zender helemaal niet gekeken wordt, gebruikt ie voor zo ver ik weet ook 0,0 bandbreedte, ook niet op de backhaul (maar misschien kan een expert/insider dat bevestigen of ontkennen).

In ieder geval gebruikt het niet permanent bandbreedte op de lijn die het huis van de abonnee in gaat.

En daar moeten de kabelaars nou juist steeds op letten in de afweging analoog versus dvb-c muxen versus docsis frequenties.

Overigens een DVB-C mux op QAM256 kan geloof ik iets van 50 of 60 mbit (die ook gerust naar 1 'zende'r toe kan). :)

Die dsl legacy is overigens helemaal waar bij KPN, maar eigenlijk blijft het belachelijk. Als KPN voor de meest populaire zenders een HD+ versie kan encoderen op een nieuw multicast adres, dan moeten ze toch ook een "pass through dinges" kunnen maken van de Technicolor stream of whatever stream een wholesale afnemer om vraagt? Maar mss komen ze adresruimte te kort ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 04-07-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Ik heb gisteren op mijnxms de 2 gratis pakketten entertainment en Natuur & docus aangezet.
Weet iemand ook welke zenders je er dan bij krijgt en of er bij gratis nog addertjes onder het gras zitten?

Ik kan zo gauw ook nergens tickboxes vinden om die gratis pakketten weer uit te zetten. Niet dat je daar veel mee op schiet...

[ Voor 24% gewijzigd door ambilight op 04-07-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willen diegenen van wie hun internet nog wegvalt of die problemen hebben met een DHCP lease verkrijgen zo snel mogelijk hun huidige IP of beter nog mac-adres van hun router via een PM aan mij doorgeven?? Ik heb even wat praktijkvoorbeelden nodig voor een test in deze specifieke gebieden:

Alleen als je lijbrandt-internet/xms/vodafone hebt en woont in of vlakbij:
- Almere
- Arnhem-Rijkerswoerd
- Appingedam
- Culemborg
- Dedemsvaart
- Gorinchem
- Heerlen
- Zetten

Thanks
Pagina: 1 ... 25 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.