Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dat is idd een wonder ja... dat het maar een paar maanden duurtNakebod schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:11:
Wonderen bestaan!
....
Heeft maar een paar maanden geduurd.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
http://webwereld.nl/carri...t-een-derde-van-personeel
GerkeP
Dat krijg je als ze al hun eieren in een mandje stoppen.GerkeP schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:39:
Kijk en dat is de macht van KPN in moeilijke tijden, gaat dit ook gebeuren met de rest van de merken van KPN? http://webwereld.nl/carri...t-een-derde-van-personeel
Kpn zet voornamelijk in op g4 mobiel, en hebben daar teveel geld aan uitgegeven.
Daarom inverteren ze ook niet in anderen dingen zoals glas of interactieve tv.
Niet dat ze dat ooit gedaan hebben, zelfs voor de g4 veiling.
Het zou ook leuk zijn als je de ondertiteling kan uitzetten, iets dat al zo 5jaar kan met upc.
Het zou leuk zijn als HD ook HD is met een hogere bitrate.
En 7.50 voor hd dat geen hd is en ook nog eens veel te duur is, voor wat het is.
Maar al dit gebeurd als je niet veel wilt inverteren in glas en tv.
Dat kan ik ook al jaren met XMS, alleen dan wel op de HTPCMADLAX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:11:
[...]
ok leuk zijn als je de ondertiteling kan uitzetten, iets dat al zo 5jaar kan met upc.
[...]
(tenzij de subs embeded in de videostream mee komen)
Log van mijn router zegt dit:
Jun 27 09:28:17 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (959): Sending renew...
Jun 27 09:28:18 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (959): Sending renew...
Jun 27 09:28:18 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (959): Lease lost, entering init state
Jun 27 09:28:18 OpenWrt daemon.notice netifd: Interface 'wan' has lost the connection
Dit is hetzelfde probleem als van een aantal weken geleden.
Jun 27 12:27:16 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (1046): Sending renew...
Jun 27 12:27:16 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (1046): Lease of 188.142.*.* obtained, lease time 3600
.
(Ik weet dat eenvoudig opzeggen is een ramp, zoals met HBO, maar uiteindelijk kwam dat goed.
Maar buiten dat. ...)
http://xmsnet.nl/nieuws/twee-maanden-gratis-pluspakket
Maakt dat uit wanneer ik dat dan aanzet? Is dat per direct? Per 1 juli...
Is dit een eenmalige aanleiding die iedere klant willekeurig een keer kan aanzetten?
Ik zit nu op me werk dus kan niet bellen, en anders bel ik morgenavond even. Maar misschien heeft iemand het al nagevraagd
[ Voor 7% gewijzigd door Mau_Maus op 27-06-2013 12:38 ]
Het aanbod bestaat uit 2 maanden gratis pluspakket inclusief 6 maanden gezeik om er weer vanaf te komenMau_Maus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:37:
Weet iemand hoe dat zit met die 2 maanden gratis pluspakket wat in de nieuwsbrief stond?
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Op de laatste factuur wordt dat gewoon voor juli berekend.
In antwoord op mijn vraag aan XMS krijg je een antwoord terug.
In dat antwoord de verklaring dat op het moment van aanmaken van de factuur het pakket nog actief is, dus berekend wordt. Ze verrekenen dat de volgende maand weer (net zoals met HBO en newsserver wat nog maanden door emmerde)
Volgens de dame van de administratie is dat een normaal en veel gehanteerd mechanisme.
Toevallig dat ik iemand ken bij de FIOD, dus maar eens nagevraagd. Volgens hem mag dat niet en moeten ze dit accuut oplossen omdat dit geen variabele maar vaste pakketten zijn wat dus geen naverrekening kent en ik binnen de gestelde opzegtermijn gewoon netjes heb gehandeld.
Aangezien ik geen fatsoenlijk en bevredigend antwoord ontvang van XMS heb ik hem maar gevraagd of hij daar iets mee kon, hij zou het aankaarten bij zijn meerderen.
Nu gaat het maar om 10,50 euro (kunnen wij 2 dagen van eten), maar het gaat mij om het principe.
Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen.
Overigens werd mijn CC aan Jasper gebounced, die werkt ook al niet meer bij XMS.
Buiten KPN en XS4all die nog een fixed ip adres leveren over glas geen alternatieven behalve Helden van NU, maar die berekenen de hoofdprijs.
Nu aan het bellen met Ziggo. Die leveren bij Ziggo Zakelijk 8 ip adressen (fixed), helaas mindere upload, maar kostentechnisch amper meer geld dan nu bij XMS. Wel eenmalig aansluitkosten, maar ook een SLA met 99,5% uptimegarantie etc. Dan weet ik ook zeker dat ik af ben van KPN, en heb ik straks bijna landelijk dekkend ook nog eens wifi nu bekend is dat Ziggo en UPC de wifihotspots gaan delen.
Liggen bij mij straks 2 vezels die Reggefiber/KPN nooit meer terug gaan verdienen, ik ben er wel klaar mee.
Zal alvast de incassomachtiging intrekken, want anders incasseren ze gewoon door na de opzegtermijn, dat is wel duidelijk.
[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 27-06-2013 13:33 ]
GerkeP
Dat was me wel duidelijk, na zijn gebrekkige communicatie is er nu helemaal geen communicatie meer overGerkeP schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:30:
Overigens werd mijn CC aan Jasper gebounced, die werkt ook al niet meer bij XMS.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Gisteren en vandaag al een paar keer in gebied 3752. Webcare op twitter ziet geen problemen. Of ik het al heb geprobeerd met een PC direct aan het "fiber modem".Romulus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:22:
Andere mensen ook WEER last van het DHCP probleem, vandaag al weer 2x de verbindig kwijt.
Log van mijn router zegt dit:
Jun 27 09:28:17 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (959): Sending renew...
Jun 27 09:28:18 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (959): Sending renew...
Jun 27 09:28:18 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (959): Lease lost, entering init state
Jun 27 09:28:18 OpenWrt daemon.notice netifd: Interface 'wan' has lost the connection
Dit is hetzelfde probleem als van een aantal weken geleden.
Is ook raar dat ze niet hun echte naam gebruiken maar fakenamen.
Waarom zou dat zo zijn?
GerkeP
Ik heb een email aan support gestuurd. Krijg altijd wel netjes binnen een paar dagen antwoord van ze.souris schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:15:
[...]
Gisteren en vandaag al een paar keer in gebied 3752. Webcare op twitter ziet geen problemen. Of ik het al heb geprobeerd met een PC direct aan het "fiber modem".
In de email heb ik benadrukt dat de problemen nu al enige weken optreden, soms meerdere malen per dag. En dat er verschillende WMP+ klanten dezelfde klachten rondom dezelfde tijdstippen hebben. Ik ben ben benieuwd waar ze mee komen...
Ach, ik heb geen problemen met Webcare. Ze reageren tenminste. Maar we hebben hier te maken met terugkerende kortdurende problemen met de verbinding. Dat popt kennelijk niet op in hun systemen. Maar wij hebben er wel last van.GerkeP schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:19:
Webcare heb ik ook geen vertrouwen meer in.
Waarom zou dat zo zijn?
Verwijderd
Dat lijkt mij niet meer dan normaal. Werk is werk, prive is prive.GerkeP schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:19:
Webcare heb ik ook geen vertrouwen meer in.
Waarom zou dat zo zijn?
KPN doet het gewoon (niet)GerkeP schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:30:
Volgens de dame van de administratie is dat een normaal en veel gehanteerd mechanisme.
Toevallig dat ik iemand ken bij de FIOD, dus maar eens nagevraagd. Volgens hem mag dat niet en moeten ze dit accuut oplossen omdat dit geen variabele maar vaste pakketten zijn wat dus geen naverrekening kent en ik binnen de gestelde opzegtermijn gewoon netjes heb gehandeld.
Als dat kan waarom zetten ze die optie dan niet aan in de amino's?Thasaidon schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:19:
Dat kan ik ook al jaren met XMS, alleen dan wel op de HTPC![]()
(tenzij de subs embeded in de videostream mee komen)
En zijn niet alle zender embeded sub in de videostream?
Ik weet wel dat er om cartoon network een Engelsen audio kanaal heeft maar de optie heb je niet om te kiezen uit audio kanaal.
Alle kastjes dat KPN gebruikt kunnen dit wel, het vraagt alleen firmware update, als er niet embeded sub is.
Zolang het maar goed komt, maar ze maken het niet makkelijk.ambilight schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:57:
Het aanbod bestaat uit 2 maanden gratis pluspakket inclusief 6 maanden gezeik om er weer vanaf te komen
Factuur gaat altijd fout bij xmsnet.
Iets aan de hand geweest?
GerkeP
Ik denk omdat die optie er gewoon niet in zit (software?).MADLAX schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:16:
[...]
Als dat kan waarom zetten ze die optie dan niet aan in de amino's?
[...]
Ik kan al vanaf dag 1 bij XMS met mijn HTPC naar IPTV kijken (WGDO gebied). En, bij zenders waar meerdere audio streams en/of subs meegestuurd worden, kan ik gewoon zelf kiezen welke audio of subs ik wil (of geen subs). Dit kan niet bij alle zenders, maar bij een hoop wel.
Niet dat ik er zelf veel mee doe, maar ik kan het wel
Dat is een van de redenen waarom ik nog bij XMS zit en voorlopig blijf, omdat ik dan tv kan kijken op mijn HTPC (en op iedere andere PC/Laptop in huis).
Nemen ze me dat ook af, wat ze (officieel?) ook al met het vaste IP gedaan hebben, heb ik eigenlijk geen reden meer op te blijven. Want enkel nog een hoge upload hebben weegt voor mij niet op tegen het verlies van mijn vaste IP en overal TV kijken op de PC's/laptops in huis.
Het enige voordeel wat ik heb is dat ik in al die jaren bijna geen storingen gehad heb op mijn diensten zelf.
En het iedere keer falen van de XMS mailserver heb ik zelf een workaround voor bedacht, dus ook geen last (meer) van.
Het kan ook te maken hebben met het Verimatrix issue. Hetzelfde issue heb ik geregeld met de twee Belgische zenders. Grote kans dat als je je Amino herstart, dat je dan alsnog de opgenomen programma's kunt bekijken. De opname is dus niet zwart, maar het decrypten van het beeld geeft problemen bij het terugkijken.bluesparkle schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:12:
Afgelopen vrijdag 21-06-2013 heb ik op BBC ONE HD de Graham Norton Show opgenomen.
Deze wilde ik zaterdagmorgen terug kijken maar helaas het beeld bleef zwart en er was geen audio.
Dinsdag 25-06-2013 heb ik vervolgens op Discovery HD het programma Wheeler Dealers: Trading Up opgenomen (21:00-22:00).
Ook deze opname bestaat slechts uit een zwart beeld en bevat geen audio.
Overigens heb ik bericht gekregen van KPN-ITNS dat dit issue nu opgelost zou moeten zijn, met de nieuwste firmware. Deze moet wel eerst even handmatig geflashed worden. Mijn 532 draait deze firmware nu een paar dagen, veel te kort om te bevestigen dat het issue niet meer optreedt. Fingers crossed.
Ik had de opname van Wheeler Dealers van dinsdagavond op de harddisk laten staan.
Als de ontvanger live aan staat op bijv. RTL4 blijft bij afspelen van de opname het beeld zwart.
Stop ik weergave van de opname en ga dan live naar Nederland 1 en hervat dan het afspelen van de opname dan heb ik wel beeld.
Het probleem lijkt nu dus niet te ontstaan tijdens de opname maar bij het afspelen.
Ik heb dit getest met 2 nieuwe opnames 1 van BBC One HD en 1 van Discovery HD en beide kan ik afspelen als de AMINO op Nederland 1 staat.
Schakel ik om naar RTL4 dan kan ik beide opnames wel afspelen maar krijg ik alleen zwart beeld en geen geluid.
Melding gemaakt bij XMS Webcare (Sophie)
Dat is niet het geval, ik heb pdf van aminos waar in staat hoe je firmware opbouwt.Thasaidon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 09:01:
Ik denk omdat die optie er gewoon niet in zit (software?).
Ik kan al vanaf dag 1 bij XMS met mijn HTPC naar IPTV kijken (WGDO gebied). En, bij zenders waar meerdere audio streams en/of subs meegestuurd worden, kan ik gewoon zelf kiezen welke audio of subs ik wil (of geen subs). Dit kan niet bij alle zenders, maar bij een hoop wel.
Niet dat ik er zelf veel mee doe, maar ik kan het wel![]()
Het enige voordeel wat ik heb is dat ik in al die jaren bijna geen storingen gehad heb op mijn diensten zelf.
En het iedere keer falen van de XMS mailserver heb ik zelf een workaround voor bedacht, dus ook geen last (meer) van.
Standaard staat dit aan. En nieuwe firmware bouwen is best gebruiksvriendelijk.
Zo het zou makkelijk moet kunnen.
We zien wel of KPN het aanzet of een nieuwe firmware update op 2juli krijgen.
Als het kan, snap ik niet waarom het nu niet aanstaat maar misschien is het glashartmedia.
Kan alleen hopen dat kpn de ondertitel & audio switch optie aan heeft staan voor zenders waar het kan.
Dan kijk ik wel na 2 juli naar HTPC setup, wat is jou setup dan?
Ik heb nog een oude Linksys wtg54 met dwt, moet het wel dan ff upgraden maar las dat dat kan werken.
Er was een htpc ip-tv topic hier op de forum, moet ik dan maar ff naar zoeken.
Maar het kan zijn dat na 2juli alles anders is voor ip-tv zonder aminos.
Dus ik wacht even.
[ Voor 12% gewijzigd door MADLAX op 28-06-2013 11:14 ]
Wat ik bedoelde is dat XMS (Glashart) deze optie softwarematig blijkbaar niet "aan" gezet heeft in de door hun gebouwde versie.MADLAX schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 11:11:
[...]
Dat is niet het geval, ik heb pdf van aminos waar in staat hoe je firmware opbouwt.
Standaard staat dit aan. En nieuwe firmware bouwen is best gebruiksvriendelijk.
Zo het zou makkelijk moet kunnen.
Dit is dat topic.
IPTV op je HTPC
Daar staat mijn setup ook in.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 28-06-2013 11:49 ]
Is het mogelijk om opnames van een M540 te halen of er een back-up van te maken en te restoren op een andere bijv.?
Dat weet ik niet, ik denk niet dat het een optie is, qua firmware.albino71 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:33:
Nu we het toch even over Amino's hebben...
Is het mogelijk om opnames van een M540 te halen of er een back-up van te maken en te restoren op een andere bijv.?
Ja je kan altijd hdd er uithalen lijkt mij, maar wat voor filesystem gebruikt het?
Dan moet je eerst goed kijken naar hardware, ook kunnen bestanden geencrypt zijn.
Daarom raad het niet aan.
Je kan ook een capture kaart gebruiken met een hdmi input.
En zo je content afspelen en dan weer opnemen.
Maar dat lijkt mij omweg.
[ Voor 24% gewijzigd door MADLAX op 28-06-2013 17:30 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
TV gaat pas op 2juli maar welke tijd? Ik denk na 00:00 van 1 naar 2juliFiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:09:
Zou er maandag (1 juli) nog wat spannends gaan gebeuren? Of gaan we, op wat andere zenderpakketten en hogere telefoontarieven na, weinig merken van de hele omschakel operatie...?
Het zou mijn verbazen als er niks mis gaat met de omschakeling.
Als het goed gaat zal er wel wat fout gaan met factuur
Persoonlijk denk ik dat we er weinig van merken.Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:09:
Zou er maandag (1 juli) nog wat spannends gaan gebeuren? Of gaan we, op wat andere zenderpakketten en hogere telefoontarieven na, weinig merken van de hele omschakel operatie...?
Voor IPTV is het niet meer dan wat zenderweizegingen, waarvan XMS er al heel veel van heeft doorgevoerd (vaak ook zonder communicatie naar de klant toe
En vwbt Telefonie, dat zul je enkel merken op je factuur
Ik heb geen idee. Maar dikke kans dat de opnames encrypted zijn met een apparaat-specifieke key zodat je HD maar in 1 STB werkt.albino71 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:33:
Nu we het toch even over Amino's hebben...
Misschien kun je hier wat meer te weten komen: http://adron.ru/tmp/Work/Amino/info/
Ik zie zo gauw wel het een en ander over public & private keys staan, dus....
* Fiber is zeker de enige Nederlander die (nog) geen iPad heeft...denan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:51:
Och.. je zou de ipad app eens in de gaten kunnen houden op de 2e.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ook geen android tab?Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:42:
[...]
* Fiber is zeker de enige Nederlander die (nog) geen iPad heeft...
Op zich een verbetering.
Volgens mij is er bar weinig mis met die live streams. Ik ervaar in ieder geval nooit issuesNakebod schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:45:
Wat, krijgen we nog meer zenders op de tablet die met regelmaat niet goed werken?
Op zich een verbetering.
Ik kan nog steeds geen live TV kijken met mijn Nexus 7 ;-)denan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:49:
[...]
Volgens mij is er bar weinig mis met die live streams. Ik ervaar in ieder geval nooit issues
GerkeP
Dat heeft weinig met de streams te maken.GerkeP schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:04:
[...]
Ik kan nog steeds geen live TV kijken met mijn Nexus 7 ;-)
Alleen de app blijft gewoon 1 grote trage bagger. TV gids is gewoon totaal niet te gebruiken, of je wilt er een uur voor uittrekken om een paar zenders verder te scrollen. Hele TV gids zou gewoon in 1x moeten ophalen, weergeven, klaar. Geen idee wat hij nu doet, maar volgens mij haalt hij per scrollbeweging een paar GB op ofzo, zo traag is het
Welkom bij de club, ik heb er ook geen.Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:42:
Nee, die ook niet.denan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:09:
Ook geen android tab?
Ik heb wel tab toets op mijn toetsenbord!
Op de Motorola ontvangers van KPN zelf (wat een heel ander platform is) kan het wellicht ook wel, maar je zou er alsnog geen snars aan hebben.
Want bijna geen enkele KPN stream bevat meerdere audio sporen of subtitles.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Subtitels uit kunnen zetten zijn basis functies die er al jaren zijn op de kabel en Motorola & Aminos ondersteunen de optie gewoon.
Nu moet KPN update doen waar de multicast vandaar komen om sub voor all zender los te maken.
En bij cartoon network wordt Engels audio mee gestuurd maar je krijgt niet de optie.
KPN moet nu investeren voordat iedereen overstap en het gat tussen kabel & niet kabel nog veel groter wordt.
Ik ben niet de enige die alles in Nederlands niet kan uitstaan of gewoon Engels kan verstaan.
KPN heeft 0,0 visie voor de toekomst.
Ze kunnen verzelfspreakende basis fucties niet ééns standaard toevoegen.
Maar vragen de hoofdprijs, het zal mij verbazen als binnen 2jaar, KPN nog niet failliet of overgenomen is.
Verwijderd
Op een enkele keer na heb ik nooit problemen met de app. En gebruik hem dagelijks. Ook de overige diensten werken bijna altijd vlekkeloos.denan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:49:
[...]
Volgens mij is er bar weinig mis met die live streams. Ik ervaar in ieder geval nooit issues
Nee hoor...Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:42:
[...]
Ondergetekende ook niet, heb wel 7 tablets...
Hier ook niet. Apple producten geven me dodelijke uitslag.Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:42:
Dat is waar, maar ik blijf het raar vinden dat een lowbudget 10" met 1024x600 wel wordt ondersteund en een highend 7" met 1280x800 niet.
GerkeP
6601/Wijchen

Edit: Jahoor, 20 minuten heb je groen beeld (Tenminste, toen zette ik de TV aan) en op het moment dat ik klik op versturen, nog geen minuut later terwijl ik nog een keer naar NL1 schakel, werkt het weer.
[ Voor 31% gewijzigd door Nakebod op 29-06-2013 17:18 ]
Ik denk juist dat strategisch gezien KPN een hele goeie keuze heeft gemaakt door in te stappen bij Reggfiber/ intussen een aandelen meerderheid heeft. Voor een paar centen een nieuwe melkkoe welke zich op termijn terug gaat verdienen. Want zo als het kopernetwerk, is glasvezelnetwerk dadelijk van KPN. En iedere andere aanbieder zal moeten gaan betalen voor het gebruik ervan. En in tussentijd bieden ze marginaal een product, met de optie als je niet tevreden bent, je mag overstappen naar een UPC of Ziggo.MADLAX schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 01:56:
KPN is gewoon een oubollig bedrijf.
KPN heeft 0,0 visie voor de toekomst.
Maar vragen de hoofdprijs, het zal mij verbazen als binnen 2jaar, KPN nog niet failliet of overgenomen is.
Inhoudelijk worden wij daar als klant totaal niet vrolijk van, mede de mogelijkheden welke glasvezel zal kunnen bieden, maar ach als ze over 5~10 jaar eens mee gaan beginnen, is voor KPN dan ook vroeg zat. En intussen hebben ze weer het monopolie wat ze ooit bezaten.
En de cirkel kan weer opnieuw beginnen......
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
We kunnen wel met z'n allen blijven 'janken' over een vermeend KPN monopoly.
Aan de andere kant blijft het feit dat er nu al meerdere ISP's zijn. OK, ze bieden KPN spul maar er is iig KEUS. Hebben jullie op 'de kabel', behalve in Harderwijk en wat andere kleine plaatsen, ooit kunnen kiezen voor een andere ISP dan UPC of Ziggo????
Dus hoezo monopoly? Er is iig een breedbandig alternatief voor 'de kabel'! Of je het eens bent met de geboden diensten of niet, dat is een 'keus'. Hoe meer roep er komt om partijen die óók op het ODF van Reggefiber (of straks KPN) operatortje spelen, hoe sneller dat ook een keer gebeurt.
Overigens, o.a. in Ermelo wordt bewezen dat het kan:
Verwijderd in "[Reggefiber] gemeente Ermelo"
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Op hoop van zegen dat alles vlekkeloos verloopt
I know, maar zat met een 6 jaar oude Amino110 en nu gratis een Amino M540 daarbij was voor mij het onbeperkt bellen naar vaste en mobile nummers erg aantrekkelijk.Fiber schreef op zondag 30 juni 2013 @ 10:58:
We gaan binnenkort allemaal naar Telfort, dus: See you there...!
Paar weken?Fiber schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:10:
Laat ons maar weten hoe het bevalt over een paar weken, als je helemaal over bent...
Troost je, op de Acer Iconica B1 (7") werkt de app ook niet :-)GerkeP schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:04:
[...]
Ik kan nog steeds geen live TV kijken met mijn Nexus 7 ;-)
En ik heb ook geen iPad
Moeten we nu touwens overstappen naar de telfort app ipv de GHM app?
[ Voor 34% gewijzigd door Thasaidon op 30-06-2013 11:45 ]
Of naar de KPN-app ? We krijgen tenslotte KPN-tv. XMS kent op de website alleen de Glashart app.Thasaidon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:35:
[...]
Moeten we nu touwens overstappen naar de telfort app ipv de GHM app?
Wie het weet mag het zeggen.
Maar de Telfort app is toch dezelfde als die van Glashart? En we gaan met tv bij XMS morgen juist weg bij Glashart en stappen over op tv van KPN? Of bedoel je met "de toekomst" tot vanavond 23.59 uur.NCK schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:44:
De Telfort Glasvezel app is al te vinden in de App Store en werkt ook al i.c.m. XMS, Lijbrandt, etc. Ik verwacht dat dat de toekomst is ;-).
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 30-06-2013 13:06 ]
De app van Ziggo gelukkig wel, al moet ik de Acer Iconia wel tijdelijk unrooten, de Ziggo app loopt niet op een geroot toestel.Thasaidon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:35:
[...]
Troost je, op de Acer Iconica B1 (7") werkt de app ook niet :-)
Verwijderd
Hoe kom je aan die wijsheid (of onzin)?ArjenB64 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:00:
[...]
En we gaan met tv bij XMS morgen juist weg bij Glashart en stappen over op tv van KPN?
Die onzin staat letterlijk in de brief van XMS:
"KPN BV wordt met ingang van 1 juli 2013 de nieuwe leverancier van radio- en TV diensten van XMS."
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Verwijderd
Volgens mij moet je dat leze als in "KPN heeft de hele bende overgenomen en dus is KPN nu de leverancier van de zooi".Speedy-Andre schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:24:
[...]
Die onzin staat letterlijk in de brief van XMS:
"KPN BV wordt met ingang van 1 juli 2013 de nieuwe leverancier van radio- en TV diensten van XMS."
Maar in mijn optiek wil dat niet zeggen dat we met een "big bang" over gaan. Naar mijn idee zal alles geleidelijk over gezet worden naar 1 KPN systeem, maar dat heeft zijn tijd nodig.
Je kunt nou eenmaal niet verschillende infra in een keer omzetten naar 1 systeem.
Uiteraard wordt dit als een 'verbetering' gebracht, voor de portemonnee van Kpn bedoelen ze dus.
Nu is het duidelijk voor mij: XMS blijft XMSThasaidon schreef op zondag 30 juni 2013 @ 13:42:
[...]
Volgens mij moet je dat leze als in "KPN heeft de hele bende overgenomen en dus is KPN nu de leverancier van de zooi".
En dan deze layout krijgen:denan schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:51:
Och.. je zou de ipad app eens in de gaten kunnen houden op de 2e.

Betekend dit dat het glashart media platform dus blijft?
[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 30-06-2013 14:57 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Afwachten dus, ik zie het vanzelf wel.
En ik verwacht niet dat de naam XMS snel verdwijnt, die kan best eens langer in gebruik blijven dan we denken.
Editje: Zie dat Telfort nog een app heeft voor Online TV, denk dat die alleen met de DSL abonemmenten werkt. Het is een andere app dan de Telfort Glasvezel TV (Zelfde als de XMS / GHM app)
Google Play: Online TV
Die ziet er redelijk uit, TV gids en opnames zien er veel overzichtelijker uit.
Al krijgt deze ook maar 2.5/5 sterren in Google Play, wel iets hoger dan de 2/5 die de GHM en Telfort app krijgen
[ Voor 34% gewijzigd door Nakebod op 30-06-2013 16:09 ]
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 15:03:03
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 14:33:02
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 14:33:02
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 14:03:54
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 14:03:02
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 13:33:58
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 13:33:02
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 13:03:03
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 13:03:03
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 12:33:02
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 12:33:02
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 12:03:01
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 12:03:01
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 11:33:01
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 11:33:01
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 11:03:01
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 11:03:01
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 10:33:02
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 10:33:01
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 10:03:02
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 10:03:02
[Time synchronized with NTP server] Sunday, Jun 30,2013 09:33:01
[Internet connected] IP address: x.x.x.x, Sunday, Jun 30,2013 09:33:01
Het is steeds elk halfuur.. Het lijkt wel iets te zijn dat de router z'n DHCP adres verliest.. Helpdesk kan me uiteraard niet helpen. Ticket staat dus ook al weken open maar ik kom er niet uit met ze. Iemand van jullie nog enig idee of dit probleem vaker en bij meer mensen speelt? Zucht.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Die andere app zal wel dezelfde app zijn als van KPN Interactieve TV. Dat wordt namelijk gebundeld bij de DSL abonnementen van Telfort met televisie (en die van XS4ALL).Nakebod schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:02:
Een interface zegt natuurlijk niets over wat er technisch achter zit he. Zijn in princiepe ook maar links/streams die aangeboden worden. Of dat nu A of B is zie je als klant niet. Maar de kans is natuurlijk aanwezig dat er voorlopig aan de technische kant niets veranderd, en dat KPN gewoon de dienst via GHM afneemt.
Afwachten dus, ik zie het vanzelf wel.
En ik verwacht niet dat de naam XMS snel verdwijnt, die kan best eens langer in gebruik blijven dan we denken.
Editje: Zie dat Telfort nog een app heeft voor Online TV, denk dat die alleen met de DSL abonemmenten werkt. Het is een andere app dan de Telfort Glasvezel TV (Zelfde als de XMS / GHM app)
Google Play: Online TV
Die ziet er redelijk uit, TV gids en opnames zien er veel overzichtelijker uit.
Al krijgt deze ook maar 2.5/5 sterren in Google Play, wel iets hoger dan de 2/5 die de GHM en Telfort app krijgen
Verder wel leuk om te lezen, al die 'spanning' hier rond 1 en 2 juli
Elk half uur durf ik niet te zeggen, maar het zou goed kunnen. Ik had voorheen wekelijks storingen van ~45 minuten, maar nu meerdere malen per dag minder dan een minuut.Wilde schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:27:
Ik heb nou al weken (of langer, ik weet t niet eens meer) dat me'n Internet verbinding er steeds even uit ligt... <snip>
Het is steeds elk halfuur.. Het lijkt wel iets te zijn dat de router z'n DHCP adres verliest.. Helpdesk kan me uiteraard niet helpen. Ticket staat dus ook al weken open maar ik kom er niet uit met ze. Iemand van jullie nog enig idee of dit probleem vaker en bij meer mensen speelt? Zucht.
Nu net ook weer met de melding "DHCPS:lease host name not found".
Terwijl het de afgelopen paar dagen juist weer super stabiel was na 2 weken korte storingen.
Overigens is het, tot een paar weken terug, sinds begin 2011 altijd stabiel geweest, nooit een storing meegemaakt.
We gaan het zien straks!
Ik belde vanmorgen om te verifiëren hoe laat het signaal er vanaf gaat. Want je weet maar nooit. Na een half uur in de wacht te hebben gezeten kreeg ik een dame die waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed is gestapt, of het niet zo heeft op "overstappers".
zij: Goedemorgen met ..
Ik: Goedemorgen met ...
zij: Waar kan ik u mee van dienst zijn?
ik: Ik wil graag weten hoe laat de diensten vandaag beëindigd worden omdat ik morgen word aangesloten door Telfort.
zij: postcode en huisnummer?
ik: 3825 ** **
zij: moment.
ik: 5 minuten in de wacht.
zij: 12 uur
ik: 12 uur vanmiddag?
zij: Ja, anders had ik wel vannacht gezegd.....
ik: Huh
zij: dat was het?
ik: Ja.
zij: tuut tuut tuut
Ze moeten zeker dat gesprek nog eens terug luisteren voor trainings doeleinden
Verwijderd
Valt wel mee, toch?Janneman1965 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:44:
Altijd leuk die melding vooraf bij de XMS support desk: "Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainings doeleinden".
Ik belde vanmorgen om te verifiëren hoe laat het signaal er vanaf gaat. Want je weet maar nooit. Na een half uur in de wacht te hebben gezeten kreeg ik een dame die waarschijnlijk met het verkeerde been uit bed is gestapt, of het niet zo heeft op "overstappers".
zij: Goedemorgen met ..
Ik: Goedemorgen met ...
zij: Waar kan ik u mee van dienst zijn?
ik: Ik wil graag weten hoe laat de diensten vandaag beëindigd worden omdat ik morgen word aangesloten door Telfort.
zij: postcode en huisnummer?
ik: 3825 ** **
zij: moment.
ik: 5 minuten in de wacht.
zij: 12 uur
ik: 12 uur vanmiddag?
zij: Ja, anders had ik wel vannacht gezegd.....
ik: Huh
zij: dat was het?
ik: Ja.
zij: tuut tuut tuut
![]()
Ze moeten zeker dat gesprek nog eens terug luisteren voor trainings doeleinden
same here @ 3882. Was weer een paar dagen stabiel na de laatste werkzaamheden, maar blijkbaar zijn de problemen nog niet helemaal opgelost.eymey schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:12:
Toevallig ook hier ( Almere, 1325, Lijbrandt, WMP+ ) rond 22:15 weer een storing.
Terwijl het de afgelopen paar dagen juist weer super stabiel was na 2 weken korte storingen.
Overigens is het, tot een paar weken terug, sinds begin 2011 altijd stabiel geweest, nooit een storing meegemaakt.
Heb voor de 'grap' vorige week een emailtje aan XMS over dit probleem gestuurd. Normaal krijg ik altijd wel binnen een dag of twee antwoord, maar nu blijft het oorverdovend stil. Zeker problemen met het verkrijgen van een nieuwe DHCP lease op het kantoor
De afwikkeling wordt nog een leuke, einde contract is per brief bevestigd op 3 juli, online verschuift dat steeds, inmiddels is het in mijnxms 25 juli. Dat wordt potentieel nog een robbertje vechten met de Factuur afdeling
Sterkte aan de blijvers/volhouders
[ Voor 0% gewijzigd door Bockelaar op 01-07-2013 12:23 . Reden: typo ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Had ik ook, brief ontvangen dat per 1 juli de handel stopt, vorige week stond dat ook netjes in mijnxms. Inmiddels zijn inderdaad de diensten afgesloten / gestopt.Bockelaar schreef op maandag 01 juli 2013 @ 12:22:
De afwikkeling wordt nog een leuke, einde contract is per brief bevestigd op 3 juli, online verschuift dat steeds, inmiddels is het in mijnxms 25 juli. Dat wordt potentieel nog een robbertje vechten met de Factuur afdeling
Sterkte aan de blijvers/volhouders

kijk ik vanmorgen

Gelijk maar gebeld, bleek te liggen aan het opmaken van de eindafrekening. Dus wachten maar rustig af.
Volgens XMS support zijn de problemen met DHCP servers bij Lijbrand en Vodafone NIET gerelateerd aan XMS. De DHCP servers zijn van elkaar gescheiden.
Wie van de XMS-ers (nog) toch regelmatig wegvallende verbindingen heeft, wordt verzocht hierover te rapporteren bij support. Tot nu toe zijn er bij tech support geen klachten binnengekomen en klagen bij de telefonische helpdesk heeft geen zin, want geen storing bekend. Probeer desnoods een tijdje met een computer rechtstreeks in het glasmodem de stabiliteit te monitoren en email de gegevens door aan xms support.
Als ik wil inloggen op https://mijn.xmsweb.nl/ krijg ik een certificaat error te zien.
Werkt gewoon hier via FireFox 21.0. Misschien even je certificaten-cache legen?debom schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:49:
Kan iemand het volgende verifiëren?
Als ik wil inloggen op https://mijn.xmsweb.nl/ krijg ik een certificaat error te zien.
Krijg hier iig ook een SSL error.
Verwijderd
Werkt gewoon op Safari.debom schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:49:
Kan iemand het volgende verifiëren?
Vreemd..ambilight schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:38:
Volgens XMS support zijn de problemen met DHCP servers bij Lijbrand en Vodafone NIET gerelateerd aan XMS. De DHCP servers zijn van elkaar gescheiden.
Bij een XMS aansluiting (1338) is het IP adres van de DHCP server: 188.142.0.5
Bij een Lijbrandt aansluiting (1316) is het IP adres van de DHCP server: 188.142.0.5
Het lijkt verdacht veel op dezelfde DHCP server??
Verwijderd
Op de helpdesk zitten kundige mensen, die weten echt wel waar ze het over hebben.
Ja, ik denk dus ook dat er iets niet helemaal klopt aan dat verhaal. Gelukkig kreeg ik keurig netjes een telefoontje op een emailtje dat ik vorige week n.a.v. de DHCP problemen had gestuurd. Maar de betreffende medewerker verzekerde mij dat de DHCP problemen bij lijbrandt en vodafone zich niet bij XMS hadden voorgedaan. Had iets met verschillende segmenten (of wap???) te maken. Ik verwees hem toen naar dit draadje en het feit dat ook andere XMS klanten problemen hadden. Ze willen het graag onderzoeken, dus heb ik hem aangeboden hier ff een oproepje voor rapporten te plaatsen. Alleen maar hier mopperen heeft ook geen zin.nobodie14 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:59:
[...]
Vreemd..
Bij een Lijbrandt aansluiting (1316) is het IP adres van de DHCP server: 188.142.0.5
Het is bekend en de problemen worden op alle routers actief in de gaten gehouden. Melden is dus even niet nodig.ambilight schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:17:
Ja, ik denk dus ook dat er iets niet helemaal klopt aan dat verhaal. Gelukkig kreeg ik keurig netjes een telefoontje op een emailtje dat ik vorige week n.a.v. de DHCP problemen had gestuurd. Maar de betreffende medewerker verzekerde mij dat de DHCP problemen bij lijbrandt en vodafone zich niet bij XMS hadden voorgedaan. Had iets met verschillende segmenten (of wap???) te maken. Ik verwees hem toen naar dit draadje en het feit dat ook andere XMS klanten problemen hadden. Ze willen het graag onderzoeken, dus heb ik hem aangeboden hier ff een oproepje voor rapporten te plaatsen. Alleen maar hier mopperen heeft ook geen zin.
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:02:
Dat lijkt maar zo.
Op de helpdesk zitten kundige mensen, die weten echt wel waar ze het over hebben.
Dat lijkt maar zo ?Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:02:
Dat lijkt maar zo.
krijg die grijns niet van me bek sorry.
Je moet niet alles geloven wat die lui op de "helpdesk" van XMS zeggen, ik en veel anderen zijn er wel achter gekomen dat er veel "poep" gepraat wordt, en nog veel meer wordt beloofd.
Bovendien feiten zijn feiten.
Ik denk dat je er dan vanuit kan gaan dat dit dezelfde DHCP server is.nobodie14 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:59:
[...]
Vreemd..
[ Voor 61% gewijzigd door boswandeling op 01-07-2013 21:30 ]
Blij te lezen dat er nu erkend wordt dat er een serieus probleem is. Misschien ook even op de website van de verschillende providers zetten? Scheelt een hoop gezeur. Alle begrip voor het feit dat er hard gewerkt wordt aan een lastig probleem. Maar het zou fijn zijn als de helpdesk en webcare niet domweg blijven beweren dat er geen problemen zijn, of dat je je PC maar direct aan de fiber unit (en dat is geen modem!) moet hangen.denan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:27:
[...]
Het is bekend en de problemen worden op alle routers actief in de gaten gehouden. Melden is dus even niet nodig.
Gewoon even op de site zetten dat er terugkerende, kortdurende problemen zijn met de DHCP lease. Is dat nu werkelijk zo moeilijk?
Dank je. De medewerker die ik vanmiddag sprak leek mij technisch toch redelijk goed onderlegd (2e lijn?) en vertelde dat de DHCP problemen bij Lijbrandt en Vodafone bevestigd waren. Maar hij verzekerde mij vrij stellig ook dat de problemen niet bij XMS-klanten zouden voor komen. Ik reageerde dat mij dat erg onwaarschijnlijk leek daar er ook hier op het XMS draadje over dezelfde problemen wordt geklaagd. Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik toen hier zelf maar een oproep gedaan om problemen via email te melden. Bellen hierover heeft bij dit soort problemen sowieso weining zin.denan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:27:
[...]
Het is bekend en de problemen worden op alle routers actief in de gaten gehouden. Melden is dus even niet nodig.
Hmm, heb sinds een tijd vrij regelmatig dit soort meldingen in de log staan:ambilight schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:34:
[...]
Maar hij verzekerde mij vrij stellig ook dat de problemen niet bij XMS-klanten zouden voor komen.
Jul 1 21:21:32 orion dhclient[20640]: DHCPREQUEST on vr0 to 188.142.112.1 port 67
Jul 1 21:21:32 orion dhclient[20640]: DHCPACK from 188.142.112.1 (00:08:ae:55:4a:c0)
Jul 1 21:21:32 orion dhclient[20640]: bound to 188.142.112.98 -- renewal in 1800 seconds.
Jul 1 21:25:26 orion dhclient[20640]: 4 bad IP checksums seen in 5 packets
Jul 1 21:30:46 orion dhclient[20640]: 5 bad IP checksums seen in 5 packets
Jul 1 21:36:06 orion dhclient[20640]: 5 bad IP checksums seen in 5 packets
Dat was een tijd geleden (paar maanden denk ik) ook het geval. Daarna een hele tijd niet meer voorgekomen, maar nu is het dus weer terug.
Overigens heb ik er verder geen last van, merk geen onderbreking in de internet-verbinding.
Ik weet niet zeker of dit een relatie heeft met de problemen die anderen ervaren, maar opmerkelijk is het wel.
http://www.telfort.nl/kla...nderhoud-en-storingen.htm
GerkeP
Dit topic is gesloten.
![]()