(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 78 Laatste
Acties:
  • 429.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ja, vreemd.
IPV6 al uitgezet om te kijken of dat een oorzaak is.
DNS aangepast naar OpenDNS, Google en die van XMS zelf
Biedt geen oplossing.
Om 20.30 uur had ik overal weer volle snelheid.

Wordt tijd dat ik de Mikrotik afconfigureer, dan heb ik grafieken en trends, maakt het allemaal wat duidelijker.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-04 15:34
Ik heb mijn webmail nog nooit aangeraakt in de 2+ jaar dat ik klant ben, dus wil inloggen maar ben m'n wachtwoord vergeten. Geen probleem toch? Even m'n wachtwoord resetten..
quote: XMS Webmail
Nieuwe wachtwoord verstuurd
Je nieuwe wachtwoord is verstuurd naar je e-mailadres. Je zou deze e-mail binnen enkele minuten moeten ontvangen.
Verstuurd naar mijn XMS emailadres? :X

Edit: Gelukkig heb ik ooit een doorstuuradres ingesteld.. want ja, ze emailen je XMS wachtwoord naar je XMS-adres.. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Spiked op 19-06-2013 11:33 . Reden: Accidentally a word ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Spiked schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:25:
Edit: Gelukkig heb ik ooit een doorstuuradres ingesteld.. want ja, ze emailen je XMS wachtwoord naar je XMS-adres.. 8)7
Hahahaha..nee wacht...HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Het is best lachwekkend als het niet zo verschrikkelijk stom zou zijn.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:30
De meeste mensen die hun XMS e-mail wachtwoord vergeten zijn kunnen nog wel bij hun e-mail door middel van een (automatisch ingestelde) e-mail cliënt zoals Outlook(-Express) denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25
Krizna schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:28:
Ben nu trouwens wel mijn vaste ip kwijt ;w
Saay WUUT ????

Heb je al contact gehad met de oh zo geweldige servicedesk over het repareren van je vaste IP adres ? Welke termijn etc. ????

Aangezien ik ook in een Portaal gebied zit en de kans dus redelijk groot is dat voor mij binnenkort ook mijn oude getrouwe packetfront ingeruild gaat worden.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ik denk dat de PacketFronts langzaam aan allemaal omgeruild worden voor een Genexis. De mijne is pas ook omgeruild.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Hoop dat we dan 1gbit genexis kunnen krijgen :d tegen een normale prijs

dat zal wel een droom zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Twee maanden gratis pluspakket per 1 juli.
Speciaal interessant voor Amino A110 bezitters!?

Overigens heb ik geen aanbieding gekregen om die A110 om/in te ruilen, dan wel voor een aanbiedingsprijs een andere Amino aan te schaffen.

All animals are equal, but some are more equal than others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
Yep, twee maanden gratis plus pakket.

"U kunt het Pluspakket ook eenvoudig weer uitzetten"

tuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Ik ga het niet aanzetten. Ik blijf van mijn paketten af!
so far werkt alles

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Fiber schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:53:
Ik denk dat de PacketFronts langzaam aan allemaal omgeruild worden voor een Genexis. De mijne is pas ook omgeruild.
Dat wist ik, maar daarbij vast IP verliezen is dus onaanvaardbaar. Gelukkig betekend Genexis dan wel weer de mogelijkheid over te stappen naar een andere aanbieder, wat ik ook zeker zou doen in het geval dat ik mijn vaste IP alsnog ga verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja en naar welke provider ga je dan toe?......

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solcon, XS4all?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

eymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 00:12:
Tsja en naar welke provider ga je dan toe?......
Naar eentje die een vast IP heeft. dat is op dit moment eigenlijk nog de enigste reden voor mij om bij XMS te blijven.

KPN weet veel goeds te verklooten... Cistron, Demon, XS4all, nu XMS ik vraag me af wat ze de opta directieleden betalen om zo'n beetje alle serieuze concurenten op te mogen kopen....

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er aan XS4ALL verkloot dan? Ze bieden nog steeds veel extra's die andere KPN providers niet bieden (waaronder jouw vaste IP, native ipv6, zelf controle over je rdns, etc. ).

Verder doe je nu alsof KPN expres providers overneemt om ze te verkloten. Als dat waar was, dan was XS4ALL ook wel als apart en afwijken merk helemaal gedecimeerd. En weet jij verder hoe Demon en Cistron ervoor stonden toen ze werden over genomen?

Verder, voor zo ver ik weet ,heeft XMS vaste IP adressen al lang niet meer in het standaard assortiment. Dit is puur nog een "verworven service" uit het portaal verleden, correct me if I'm wrong.

Verder kan je, zoals Barre73 oppert, ongeveer alleen bij Solcon en het door jou gehate kpnXS4ALL terecht voor een vast IP. Om van kabelaars al maar te zwijgen.

Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Kunnen de IPTV streams die nu de Amino ingaan, al door een mediacenter verwerkt worden?
Met MediaPortal, WinMC of TVHeadend op Linux? Of nog teveel decodeerissues?

Dan kan ik eindelijk PVR mogelijkheden toevoegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
BusmuiZ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:19:
Wie denkt dat per 1 Juli alle streams encrypted zullen worden?
Ik denk van wel.

Aangezien er op de factuur van juli staat dat de tv diensten worden geleverd door KPN. :(
We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Zijn het alleen bepaalde gebieden waar de KPN streams gelevert gaan worden want ik heb niks van de kant van XMS ontvangen dat mijn streams veranderd zouden worden.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:50

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
marigo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:39:
[...]

Ik denk van wel.

Aangezien er op de factuur van juli staat dat de tv diensten worden geleverd door KPN. :(
We gaan het meemaken.
Ik denk het niet. Waarom? Omdat ik nog steeds denk dat de A110 encryptie niet aan kan.
Maar daarnaast blijft het feit dat alle streams die bij KPN vandaan komen gehercodeerd zijn naar mp4.
En dat kan de A110 zeker! niet aan.

De lijst met zenders die je na 1 juli niet meer zou kunnen bekijken met een A110 is maar een hele korte.
De zender die dus nog wel te bekijken blijven komen dus volgens mij niet bij KPN vandaan, aangezien KPN alles dus naar mp4 omzet.

Tuurlijk zal na verloop van tijd alles wel naar de KPN streams over gaan en dus vermoedelijk gehercodeerd worden naar mp4 met een encryptie saus er overheen.

Tenzij men dit gaat doordrukken...
http://www.totaaltv.nl/ni...naal_voor_aanbieders.html

Wat ik daar namelijk lees is:
Het is de pakketaanbieder niet toegestaan een deel van het signaal te blokkeren, te bewerken of te vervangen.
Wat volgens mij idd inhoud dat er dus ook NIET encrypted mag worden, tenzij het dus encrypted bij de "bron" vandaan komt.
En dat zou dus overigens ook betekenen dat KPN niet alles meer mag hercoderen naar mpeg4.
Beiden vallen volgens mij namelijk onder het kopje "bewerken van het signaal".

Dan voorzie ik nog veel problemen als ze een 12,5Mb HD stream over xDSL moeten gaan verzorgen. Om het over Digitenne dan nog maar niet te hebben :9
.

.
kegeltje26 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 02:27:
Kunnen de IPTV streams die nu de Amino ingaan, al door een mediacenter verwerkt worden?
Met MediaPortal, WinMC of TVHeadend op Linux? Of nog teveel decodeerissues?

Dan kan ik eindelijk PVR mogelijkheden toevoegen :P
Dat kan al, mits je in een WGDO gebied zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 20-06-2013 09:26 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

Thasaidon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Wat volgens mij idd inhoud dat er dus ook NIET encrypted mag worden, tenzij het dus encrypted bij de "bron" vandaan komt.
En dat zou dus overigens ook betekenen dat KPN niet alles meer mag hercoderen naar mpeg4.
In dat geval is de volgende overnamekandidaat voor KPN al bekend: Technicolor (/ Ericsson). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marigo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:39:
[...]

Ik denk van wel.

We gaan het meemaken.
Zucht, dat zegt nog helemaal niets......

De WGDO streams worden ook al lang geleverd door KPN, aangezien WGDO al sinds de overname van Glashart Media (vorig jaar al) onderdeel is van KPN Wholesale. Bij KPN heet het nu zelfs "KPN WMP+ Blauw".

Als ALLE streams encrypted zouden worden, dan zou er niet slechts een beperkte set zenders zijn die op de Amino 110 niet meer zullen werken. Het feit dat er dus ook nog zenders zullen zijn die wél op de Amino 110 blijven werken houdt in dat die streams niet van KPN broadcasting kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:59
eymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:56:
[...]
Als ALLE streams encrypted zouden worden, dan zou er niet slechts een beperkte set zenders zijn die op de Amino 110 niet meer zullen werken. Het feit dat er dus ook nog zenders zullen zijn die wél op de Amino 110 blijven werken houdt in dat die streams niet van KPN broadcasting kunnen zijn.
Mij lijkt dat je prima ook MPEG2 streams door een Verimatrix encoder heen kunt halen. En de 110 support dat prima want ook de videotheek werkt toch op een 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Thasaidon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:21:
[...]

Beiden vallen volgens mij namelijk onder het kopje "bewerken van het signaal".

Dan voorzie ik nog veel problemen als ze een 12,5Mb HD stream over xDSL moeten gaan verzorgen. Om het over Digitenne dan nog maar niet te hebben :9
Interessant verhaal. Als streams idd onbewerkt doorgegeven moeten worden, voldoen de huidige streams van KPN op glas volgens mij niet aan die voorwaarde. Encryptie valt daar denk ik buiten omdat je data van source totaan de klant best kan beveiligen zonder dat de inhoud daarbij verandert. Maar hercoderen mag dan weer niet, want dat is dus geen 1:1 doorgifte. En het strippen van substreams voor audio en andere diensten is dan helemaal uit den boze. Alleen zal KPN claimen dat hun apparatuur niet met 1:1 overweg kan.

Dat is overigens wat mij betreft ook gelijk het zwakke punt van IPTV. Als je gewoon de streams 1:1 via DVB-C doorgeeft, is het uiteindelijk de keuze van de klant of deze het geld voor een betere ontvanger/TV wil neertellen die deze extra functionaliteit ondersteunt. Bij IPTV zit je altijd vast aan de STB van de leverancier en snelheid waarmee deze nieuwigheidjes oppikt.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 09:54
terror538 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:31:
[...]
Heb je al contact gehad met de oh zo geweldige servicedesk over het repareren van je vaste IP adres ? Welke termijn etc. ????

Aangezien ik ook in een Portaal gebied zit en de kans dus redelijk groot is dat voor mij binnenkort ook mijn oude getrouwe packetfront ingeruild gaat worden.
Heb net antwoord van Webcare gehad: "Helaas is bij groot onderhoud, zoals nu is gebeurd, het niet meer mogelijk om een vast ip adres aan te bieden." Dus ik ben mijn vaste ip definitief kwijt. En ook belangrijk; niet alleen na het *wijzigen* van je internet-*abonnement* (wat je dus zelf in de hand hebt) ben je je vaste ip kwijt, maar ook na groot onderhoud van het netwerk (wat je dus *niet* zelf in de hand hebt). Volgens mij is dat niet wat XMS vorig jaar heeft toegezegd. Ik verwacht dat iedereen binnen afzienbare tijd zijn/haar vaste ip toch kwijt raakt. Wat kan ik zeggen. Het waren twee fantastische dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Krizna schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:34:
[...]

Heb net antwoord van Webcare gehad: "Helaas is bij groot onderhoud, zoals nu is gebeurd, het niet meer mogelijk om een vast ip adres aan te bieden." Dus ik ben mijn vaste ip definitief kwijt. En ook belangrijk; niet alleen na het *wijzigen* van je internet-*abonnement* (wat je dus zelf in de hand hebt) ben je je vaste ip kwijt, maar ook na groot onderhoud van het netwerk (wat je dus *niet* zelf in de hand hebt). Volgens mij is dat niet wat XMS vorig jaar heeft toegezegd. Ik verwacht dat iedereen binnen afzienbare tijd zijn/haar vaste ip toch kwijt raakt. Wat kan ik zeggen. Het waren twee fantastische dagen.
Als dat zo is, dan ga ik heel hard op zoek naar een alternatief en alvast de rechtsbijstand inschakelen, want ik heb in mijn contract hard staan dat ik een vast ip adres heb (gaan we weer, zelfde argumentatie, maar ander tijdstip )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
[...]

En toch vraag ik me af of ze dat zomaar mogen doen.
Bij veel mensen (waaronder bij mij) staat het zwart op wit in het contract dat je een vast IP hebt.
En voor zover ik weet mag een contract niet eenzijdig zomaar gewijzigd worden, wat nu dus wel lijkt te gebeuren.

Maargoed... een rechtzaak aanspannen ofzo heeft geen zin. Tenzij er misschien een "mass action lawsuit" aangespannen word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Misschien iets om aan te kaarten bij ACM (voorheen Opta en Consumentenauthoriteit)?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:09:
Misschien iets om aan te kaarten bij ACM (voorheen Opta en Consumentenauthoriteit)?
Dat zou ook een optie kunnen zijn, al ben ik bang dat die gasten gewoon lekker achteroverleunend achter hun bureaus op hun handen blijven zitten. >:)
Dat zijn namelijk diezelfde mensen die het "monopoly" van KPN op glasvezel goedgekeurd hebben. 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 20-06-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Thasaidon schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Dat zou ook een optie kunnen zijn, al ben ik bang dat die gasten gewoon lekker achteroverleunend achter hun bureaus op hun handen blijven zitten. >:)
Dat zijn namelijk diezelfde mensen die het "monopoly" van KPN op glasvezel goedgekeurd hebben. 8)7
Precies! Ik heb vorig jaar maar niet eens meer de moeite genomen om achter een vast IP-adres aan te zitten. Zodra KPN de boel overneemt, kun je net zo goed in discussie met een baksteen gaan. Het verbaast mij totaal niet dat men vanalles probeert om onder oude afspraken uit te komen. Wie de oplossing met een vast IP-adres gekoppeld aan een mac-adres niet als een zoethoudertje herkende, is een beetje naief. Helemaal als ze dan ook nog er bijzeggen dat bij een wijziging in de dienst je vaste IP-adres vervalt. Lekker vaag. Laat ze op Tweakers maar fijn speculeren wat we daar nou precies mee bedoelen. Hahahaha! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
[...]

Gatverdamme :( Het was al duidelijk dat XMS meer en meer richting niets ging maar dit is wel echt weer een paar stappen te ver. Niet alleen verdwijnt gewoon je vaste IP ineens (een dienst waar veel mensen notabene extra voor hebben moeten betalen) maar ze doen dat dus ook nog eens zonder enige aankondiging.

Reken maar dat zodra ik aan de beurt ben en dit gebeurd dat ik er een advocaat op zet. Kost mij alleen mijn eigen bijdrage + griffiekosten maar ik zie XMS graag geld bloeden voor dit soort wangedrag.

Edit: Krizna nu je over bent (waarschijnlijk nu een Genexis modem ?) kan je nu ook overstappen op een andere aanbieder?

[ Voor 4% gewijzigd door terror538 op 20-06-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 11-05 09:54
terror538 schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:18:
[...]
Edit: Krizna nu je over bent (waarschijnlijk nu een Genexis modem ?) kan je nu ook overstappen op een andere aanbieder?
Ja ik kan nu overstappen, maar what's the point? Het is allemaal KPN. Ziggo lijkt me het enige echte alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Krizna schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:45:
[...]
Ja ik kan nu overstappen, maar what's the point? Het is allemaal KPN...
Is dat zo...? Vodafone lijkt mij (steeds meer) een eigen koers te varen. Verder weet ik inderdaad ook niet wie er nog meer redelijk onafhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Is dat zo...? Vodafone lijkt mij (steeds meer) een eigen koers te varen. Verder weet ik inderdaad ook niet wie er nog meer redelijk onafhankelijk zijn.
Zo onafhankelijk zijn ze bij vodafone helemaal niet. Lees maar eens de diaree aan klachten van vodafoneklanten op hun eigen forum. Als er iets niet werkt, schuiven ze alles af op KPN/Reggefiber. Sommige mensen zitten wekenlang zonder internet en de helpdesk doet niks behalve de schuld bij derden neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ambilight schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:23:
[...]
...Als er iets niet werkt, schuiven ze alles af op KPN/Reggefiber. Sommige mensen zitten wekenlang zonder internet en de helpdesk doet niks behalve de schuld bij derden neerleggen.
Klinkt als XMS :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:32
Klinkt als iedere provider diescherp aan de prijs is. Wij Nederlanders zijn erg op de penning. So, we get what we pay for. Zeeuws Meisje management op haar best... }:O Of waar een klein land groot in kan zijn... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

EricJH schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:05:
[...]
Klinkt als iedere provider diescherp aan de prijs is. Wij Nederlanders zijn erg op de penning. So, we get what we pay for. Zeeuws Meisje management op haar best... }:O Of waar een klein land groot in kan zijn... :O
Ik wil best meer betalen, maar niet het dubbele zoals bij helden van nu.
Xs4all wil ik ook best, maar die leveren helaas geen analoog/dvb-c, en ik heb toch 5 tv's in huis, de kinderen vermoorden me.

Wat zijn dan de mogelijkheden dan nog?
Vast IP op dit momen t officieel alleen nog bij xs4all, KPN garandeert het ook al niet meer. Dus xs4all internet only met die klote fritzbox, TV via ziggo? Dan ben ik klaar voor 85 euro per maand, maar 30 euro meer per maand. En dat dankzij valse beloftes van XMS en het fantastische handelen van de opta.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psresource
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 21:12
Vanwaar is het vaste ip adres per sé nodig? Is een dienst als DynDNS geen oplossing? http://dyn.com/dns/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Voor glas heeft Vodafone schijnbaar nu nog geen helpdesk deze wordt ook ingehuurd. Bij .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13:17
Het mag in de krant! geen factuur van veel te veel maar een factuur van -5 ! krijg dus geld terug

Wel jammer dat ik er +/- 20 a 30 telefoontjes tegen heb moeten gooien a 8 uur (meest in de wacht) een mailtje of 6 en twee keer de klachtbrief.

Dit allemaal vanaf november 2012

Zebben dan ook niet meer dat de verschuldige kosten gecrediteerd. Het had ze gesierd om me tegemoet te komen met een compensatie, en niet eens voor het geld, maar gewoon het gebaar.

Ik hou me hart vast voor de volgende factuur, want het is daar zo`n pestbende dat ik me niet zou verbazen als er dan weer usenet en hbo bij zou staan.

En als ik zo lees gaat met groot onderhoud ook vast ip weg. Dan is het 100% exit XMS/Telfort.

[ Voor 21% gewijzigd door boswandeling op 20-06-2013 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:35
psresource schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:19:
Vanwaar is het vaste ip adres per sé nodig? Is een dienst als DynDNS geen oplossing? http://dyn.com/dns/
Dat is voor veel diensten een werkbare oplossing, maar zeker niet voor alles. Maar wil je een nameserver draaien, dan heb je toch echt een vast IP nodig.
Wil je mee doen met pool.ntp.org, idem dito.

Overigens schrijf ik bewust "werkbaar", omdat het een work-around blijft. Je bent afhankelijk van een andere partij en van een script/programma dat precies moet doen waar het voor bedoeld is.
Eén hikje op het verkeerde moment en je kunt alsnog niet bij je eigen systeem of je webserver ligt eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Dat is een houtje touwtje oplossing, DynDNS en DNS via CNAME instellen (als je zoals mij meerdere domeinen met meerdere a-records hebt.

Ik vraag me trouwens af in hoeverre XMS/Telfort het kan maken om bij groot onderhoud wat ze zelf uitvoeren het vaste IP adres af te pakken.

Ik heb hier nog steeds een brief liggen waar door XMS uitgelegd wordt dat er een oplossing wordt geboden en dat bij wijzigen van internet abbo het IP adres vervalt.

Ik heb niet gevraagd om mijn internet te wijzigen. Dus feitelijk bepalen zij dat ik iets ga veranderen waardoor ik iets kwijt raak wat ik niet kwijt wil raken.

[ Voor 39% gewijzigd door boswandeling op 20-06-2013 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vorige maand pluspakkert voor TV uitgezet. Netjes bevestigd.
Uiteraard wordt dit gewoon in rekening gebracht voor de maand juli.
Prutsers :-\

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb m'n factuur ook binnen, het blijft apart dat je alle vaste kosten een hele maand vooruitbetaalt ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Speedy-Andre schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:55:
Ik heb m'n factuur ook binnen, het blijft apart dat je alle vaste kosten een hele maand vooruitbetaalt ...
Dat is toch niet zo heel gek? Je betaalt je huur en zo ook een maand vooruit.

Wat het ingewikkeld maakt is dat je de variabele kosten juist achteraf betaalt. Dus nu is het juni, dan betaal je de vaste kosten voor juli en de variabele kosten van mei. En dus niets over juni zelf... :)

Wellicht zouden ze, net als bij de energiebedrijven, een vast maandbedrag moeten invoeren, wat je eventueel zelf kan aanpassen, en dan één keer per jaar een jaarrekening om de boel recht te trekken... Lijkt mij een stuk rustiger en eenvoudiger voor iedereen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:15:
[...]

Ik wil best meer betalen, maar niet het dubbele zoals bij helden van nu.
Xs4all wil ik ook best, maar die leveren helaas geen analoog/dvb-c, en ik heb toch 5 tv's in huis, de kinderen vermoorden me.

Wat zijn dan de mogelijkheden dan nog?
Vast IP op dit momen t officieel alleen nog bij xs4all, KPN garandeert het ook al niet meer. Dus xs4all internet only met die klote fritzbox, TV via ziggo? Dan ben ik klaar voor 85 euro per maand, maar 30 euro meer per maand. En dat dankzij valse beloftes van XMS en het fantastische handelen van de opta.
Even uit nieuwsgierigheid: Wat is er zo klote aan de Fritz!box?

Ik ben zelf al sinds 2008 gebruiker van meerdere Fritz!boxen op rij en ben er prima te spreken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fritz boxen zijn super stabiel, en qua functionaliteit doet het zeker niet onder een linksys/cisco

Sterker nog, er zit geintegreerd dect bij en de voip functionaliteit is subliem. Zelfs sterdiensten werken (wel goede regio instellen)

Het is alleen weer jammer dat als je wat vergevorderde instellingen wil doen dat niet mogelijk is. Uiteindelijk is het via telnet wel mogelijk, maar toch voelt het wat ongemakkelijk aan.

En waar veel mensen tegen aan hikken is toch de wat speelse goedkope naam. AVM klinkt dat toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

eymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:07:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid: Wat is er zo klote aan de Fritz!box?

Ik ben zelf al sinds 2008 gebruiker van meerdere Fritz!boxen op rij en ben er prima te spreken over.
Is misschien wat overdreven, maar de fritzboxen 7360 en 7390 die ik inmiddels voorbij heb zien komen met problemen zijn niet meer op 2 handen te tellen. Je blijft bezig met firmwareupdates, want het een wordt opgelost, de volgend valt weer om.
Verder is het met Fritzbox erg lastig om een stabiele site-site VPN op te zetten, en dat is nu juist voor mij het belangrijkste.

Ben nu aan het zoeken naar ervaringen bij xs4all icm eigen apparatuur zonder fritzbox.
Mooiste zou zijn als ik gewoon zonder fritzbox met de Mikrotik de boel stabiel kan configureren, anders moet de ASA5510 er straks weer tussen, maar dat is weer een stroomvreter.

Het schijnt dus wel mogelijk te zijn om xs4all zonder die fritzbox te gebruiken.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:22
Sinds gisterenmiddag problemen met de internetverbinding. De router krijgt opeens geen IP adres van de glasmodem. Hang ik hier direct een PC aan dan werkt het prima (muv heel traag laden van internetpagina's).
Het vervangen van de router voor een andere verhelpt niet het probleem. Heeft iemand gelijksoortige problemen?

Regio hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 481660

Fiber schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:30:
[...]

Betaald jou baas je salaris ook vooruit?

Vroegah was het de eerste van de maand en nu de 21...

IMHO cashflow probleem bij XMS O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Fiber schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:30:
[...]

Ik betaal mijn hypotheek gewoon achteraf ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Anoniem: 481660 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:20:
[...]

Betaald jou baas je salaris ook vooruit?

Vroegah was het de eerste van de maand en nu de 21...

IMHO cashflow probleem bij XMS O-)
Ik vind de 21e van de voorafgaande maand ook wel erg vroeg. Bij XS4ALL betaalde ik pas op de 11e van de abonnementsmaand, inclusief de gemaakte variable kosten van de maand ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Ehm..

Ik draai een mailserver thuis en gezien de problemen die de servers van XMS hebben lever ik zelf alle mail gewoon af bij de bestemming. Met een dynamisch IP adres zal ik waarschijnlijk door de meeste mailservers geblokkeerd worden.

Wordt ik niet geblokkeerd omdat ik dynamisch ben dan heb ik nog geen garantie dat ik mail kan afleveren: ik heb namelijk geen controle meer over de reputatie van mijn IP adres. Als ik ineens het voormalige IP adres krijg van een spambot kan ik niet meer mailen.

Ik heb tig domeinen, CNAME zou kunnen voor sommige domeinen maar het is gewoon per subdomein 1 extra request wat gemaakt moet worden door clients. Scheelt behoorlijk in de laadtijden van sites. Daarnaast wil ik mijn vertrouwen niet leggen in diensten als DynDNS, het levert gewoon een extra punt op waar dingen kunnen falen.

Dan dingen als SPF en dergelijke: dat gaat dus ook gewoon niet lekker werken met een dynamisch IP, maar SPF zorgt er wel voor dat ik niet het slachtoffer kan worden van Joe Jobs.

Ik heb heel bewust gekozen voor een glasvezel verbinding met vast IP. Sterker nog: ik heb mijn _huis_ gekozen op basis van de aanwezigheid van die diensten.

Zonder vast IP is mijn glasvezel abbonement zo goed als waardeloos voor mij.

Trouwens wat gaat er hierna allemaal veranderen? Zodra vast IP eruit geknikkerd wordt bestaat de kans dat XMS(-> Telfort) ineens besluit port 25 uitgaand te blokkeren, of andere geintjes qua porten gaat doen.

Ik heb juist gekozen voor een huis met XMS verbinding omdat er expliciet aangegeven werd dat dit prima geschikt en ook toegestaan was voor het draaien van servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik ben ook zeker niet blij met het vaste IP dat er niet meer zou zijn. Maar zodra ze poorten gaan blocken ben ik echt weg. Ik heb gekozen voor XMS omdat ik een volledig open internet verbinding wilde met een vast IP. Geen gezeik met restricties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
jongerenchaos schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:48:
Sinds gisterenmiddag problemen met de internetverbinding. De router krijgt opeens geen IP adres van de glasmodem. Hang ik hier direct een PC aan dan werkt het prima (muv heel traag laden van internetpagina's).
Het vervangen van de router voor een andere verhelpt niet het probleem. Heeft iemand gelijksoortige problemen?

Regio hilversum
Is een landelijk probleem (bleek vandaag) dat meerdere ISPs treft.
Een installateur melde dat al hun monteurs wel op de laptop maar niet op de door hun geleverde router (D-Link dacht ik) een IP kregen...

Oorzaak en oplossing is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
terror538 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 16:14:
[...]

Ehm..

Ik draai een mailserver thuis en gezien de problemen die de servers van XMS hebben lever ik zelf alle mail gewoon af bij de bestemming. Met een dynamisch IP adres zal ik waarschijnlijk door de meeste mailservers geblokkeerd worden.

Wordt ik niet geblokkeerd omdat ik dynamisch ben dan heb ik nog geen garantie dat ik mail kan afleveren: ik heb namelijk geen controle meer over de reputatie van mijn IP adres. Als ik ineens het voormalige IP adres krijg van een spambot kan ik niet meer mailen.

Ik heb tig domeinen, CNAME zou kunnen voor sommige domeinen maar het is gewoon per subdomein 1 extra request wat gemaakt moet worden door clients. Scheelt behoorlijk in de laadtijden van sites. Daarnaast wil ik mijn vertrouwen niet leggen in diensten als DynDNS, het levert gewoon een extra punt op waar dingen kunnen falen.

Dan dingen als SPF en dergelijke: dat gaat dus ook gewoon niet lekker werken met een dynamisch IP, maar SPF zorgt er wel voor dat ik niet het slachtoffer kan worden van Joe Jobs.

Ik heb heel bewust gekozen voor een glasvezel verbinding met vast IP. Sterker nog: ik heb mijn _huis_ gekozen op basis van de aanwezigheid van die diensten.

Trouwens wat gaat er hierna allemaal veranderen? Zodra vast IP eruit geknikkerd wordt bestaat de kans dat XMS(-> Telfort) ineens besluit port 25 uitgaand te blokkeren, of andere geintjes qua porten gaat doen.

Ik heb juist gekozen voor een huis met XMS verbinding omdat er expliciet aangegeven werd dat dit prima geschikt en ook toegestaan was voor het draaien van servers.
toon volledige bericht
Dan zla je een ISP moeten zoeken met een vast IP adres... je kan hoog en laag springen, en dreigen met van alles maar de realiteit is dat het je waarschijnlijk niet verder zal helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Barre73 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 18:42:
[...]

Dan zla je een ISP moeten zoeken met een vast IP adres... je kan hoog en laag springen, en dreigen met van alles maar de realiteit is dat het je waarschijnlijk niet verder zal helpen.
De realiteit is ook dat ik een contract heb afgesloten met XMS om een vast IP geleverd te krijgen. Zouden ze daar zomaar zonder enige mededeling vanaf stappen dan is XMS absoluut aansprakelijk te stellen voor eventuele schade.

Hoe je het ook wend of keert, sinds de overname van XMS door KPN gaat XMS schandalig om met haar klanten. Vroeger was XMS een bedrijf waar je als je belde naar de helpdesk ten eerste niet van het kastje naar de muur geluld werd maar waar je ook gewoon nog iemand met technische kennis te spreken kon krijgen.
Dat was voor hetzelfde tarief als wat ik nu betaal.

KPN heeft besloten dat XMS een budget dienst levert met bud kwaliteit. Voorheen was het goede dienstverlening voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
terror538 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:27:
[...] De realiteit is ook dat ik een contract heb afgesloten met XMS om een vast IP geleverd te krijgen. Zouden ze daar zomaar zonder enige mededeling vanaf stappen dan is XMS absoluut aansprakelijk te stellen voor eventuele schade...
Welnee, dat geeft je het recht om op te stappen, meer niet... :)

Er zijn er nog wel een paar die wel een vast ip bieden denk ik: PhoneData, Helden van Nu, Fieber, TriNed en wellicht ook XS4ALL, Solcon...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:35
GerkeP schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:26:
Het schijnt dus wel mogelijk te zijn om xs4all zonder die fritzbox te gebruiken.
Dat is inderdaad mogelijk. Hier staat een beschrijving om een Experia-box te vervangen, voor de Fritz van XS4ALL geldt min of meer hetzelfde (telefoon gaat bij XS4ALL niet over een apart VLAN).
Ook in de nieuwsgroepen van XS4ALL is er wel e.e.a. over te vinden.

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 21-06-2013 19:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Fiber schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 19:56:
[...]

Welnee, dat geeft je het recht om op te stappen, meer niet... :)
Weet ik niet hoor, als ze het aangeven is het geen nette dienstverlening maar klopt het inderdaad dat je er weinig rechten aan kan ontlenen.

Maar op het moment dat ze van het ene op het andere moment zonder enige aankondiging vooraf de dienstverlening zodanig wijzigen dat je daar schade aan ondervind dan is dat naar mijn weten laakbaar handelen. In dat geval kan je ze zeker aansprakelijk stellen. Het lijkt mij hoe dan ook een interessante casus mocht het nodig zijn om voor de rechter te brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

boekee schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:51:
Fritz boxen zijn super stabiel, en qua functionaliteit doet het zeker niet onder een linksys/cisco

Sterker nog, er zit geintegreerd dect bij en de voip functionaliteit is subliem. Zelfs sterdiensten werken (wel goede regio instellen)

Het is alleen weer jammer dat als je wat vergevorderde instellingen wil doen dat niet mogelijk is. Uiteindelijk is het via telnet wel mogelijk, maar toch voelt het wat ongemakkelijk aan.

En waar veel mensen tegen aan hikken is toch de wat speelse goedkope naam. AVM klinkt dat toch een stuk beter.
Ik heb een fritzbox gehad met xs4all, als ipv4 router, prima, als ipv6 router een drama. Ik kreeg bij xs4all een fixed /48, dat zijn dus >65K /64 netwerken. Het stomme ding routeert enkel de eerste /64. Uiteindelijk via telnet die firewall aangepast, maar dat kan en moet natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 414266

[...]

Ehm..

toon volledige bericht
Met een vast ip addres wordt je mail ook gewoon geblokkeerd. Je gebruikt een isp range zonder mogelijkheid om je rdns aan te passen, dat zal in vele gevallen goed gaan, in sommige gevallen niet. Ik gebruik al jaren de mailserver van mijn isp voor uitgaande mail, werkt feilloos. Ik ben dan ook meer bezorgd over ingaande mail, en die word netjes bij mijn server afgeleverd, zodat ik totale controle over antispam+ antimalware heb. Het zal mij verder jeuken dat dit op een dynamic ip address draait. Mijn mx verwijst gewoon naar een A record met een ttl van zes minuten, als mijn ip address veranderd (twee keer per jaar wellicht) veranderd mijn server gewoon direct het a record ( en al die andere a records van mijn twee domeinen).

Ik gebruik trouwens niet de xms mailserver, maar die van mijn andere provider !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Ik relay via een betaalde dienst voor $ 20,- / jaar bij Dyn.com. Kan 150 relays per dag verstouwen ( ± 4500 /mnd).

Zie dat de tariefen nu gewijzigd zijn 10.000 relays / mnd voor $ 3,- / mnd. Geen gezanik meer. Bovendien kun je uit diverse poorten kiezen, zoals 25, 2525, 465 etc. Zie http://dyn.com/support/why-cant-i-send-mail/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psresource
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-05 21:12
[...]

Ehm..

toon volledige bericht
In mijn ogen klinkt het een beetje alsof je zakelijke diensten verwacht van een consumenten provider. Natuurlijk heb je gelijk met dat er in je contract staat dat je een vast ip-adres hebt en XMS dat dan ook moet leveren. Wat je echter niet moet doen, is van andere providers verwachten dat zij ook een vast ip-adres leveren, aangezien dit naar mijn mening alleen interessant is voor zakelijke gebruikers of power-users en dan kan je niet bij een consumenten provider gaan aankloppen, maar zal je gewoon naar een zakelijke provider moeten gaan die inderdaad een stuk duurder is.

Maar nogmaals dat neemt niet weg dat XMS gewoon zijn contract met jou moet naleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Zakelijke diensten?

XMS heeft deze diensten c.q. service gewoon aangeboden als "consumenten provider" er is hierbij nooit vermeld dat deze diensten semi zakelijk zouden zijn.

XMS was dus gewoon van mening dat consumenten de beschikking moesten hebben over deze opties en diensten.

Dat KPN dit graag ziet als zakelijke diensten (ching ching kassa!) is een heel ander verhaal, dit zegt meer over de geldlust en bekrompenheid van KPN dan over de normale consument die volgens KPN maar een simpele domme consument is.

Aanvulling:
Stukje uit de nieuwe telecom wet (netneutraliteit)
Providers moeten altijd in staat kunnen zijn hun netwerk te dimensioneren en het netwerk voor alle gebruikers bruikbaar te houden. >> (dus ook voor de consument met eigen servers! heeft KPN lak aan.)
Providers mogen dienstenaanbieders nooit blokkeren ten behoeve van eigen diensten. >> (poort 25 mag dus ook niet geblokkeerd zijn voor het versturen van mail via een andere dienst! heeft KPN lak aan.)
Dit zijn maar 2 voorbeelden.

[ Voor 34% gewijzigd door fast-server op 22-06-2013 13:17 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:26:
[...]

Is misschien wat overdreven, maar de fritzboxen 7360 en 7390 die ik inmiddels voorbij heb zien komen met problemen zijn niet meer op 2 handen te tellen. Je blijft bezig met firmwareupdates, want het een wordt opgelost, de volgend valt weer om.
Verder is het met Fritzbox erg lastig om een stabiele site-site VPN op te zetten, en dat is nu juist voor mij het belangrijkste.

Ben nu aan het zoeken naar ervaringen bij xs4all icm eigen apparatuur zonder fritzbox.
Mooiste zou zijn als ik gewoon zonder fritzbox met de Mikrotik de boel stabiel kan configureren, anders moet de ASA5510 er straks weer tussen, maar dat is weer een stroomvreter.

Valt echt reuze mee hoor. Voor de Fritz!box 7390 zie ik gemiddeld 2x per jaar een major update met vaak zeer nuttige nieuwe functionaliteit. En ik heb nog nooit iets zien omvallen aan functionaliteit of stabiliteit.

Verder werk ik regelmatig thuis (via Cisco Anyconnect maar voorheen ook met IPSEC verbindingen) en die zijn gewoon rock stable .Ook OpenVPN verbindingen geen centje pijn.

In principe gebruiken XS4ALL en KPN dezelfde settings.qua VLAN's. Volgens mij kan je in het XS4ALL glasvezel topic zelfs wel ervaringen hiermee vinden. Voordeel van XS4ALL is ook dat je je VoIP gegevens gewoon kan krijgen.

Met een Microtik moet het dus zeker gaan lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423201

Mijn Amino 110 heeft vooruitlopend op de zenderveranderingen komende week de geest gegeven.
Kon het blijkbaar niet verkroppen dat hij vanaf 2 juli van een aantal zenders geamputeerd wordt en heeft daarom tot suïcide besloten.
Gisterenmorgen gaf hij aan geen netwerkverbinding meer te maken, en ondanks herstarten en pogingen tot hartmassage is een voortijdige einde gekomen aan een tekort leven.
Over de dode niets dan goeds ;w
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:26
Anoniem: 423201 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:00:
Mijn Amino 110 heeft vooruitlopend op de zenderveranderingen komende week de geest gegeven.
Kon het blijkbaar niet verkroppen dat hij vanaf 2 juli van een aantal zenders geamputeerd wordt en heeft daarom tot suïcide besloten.
Gisterenmorgen gaf hij aan geen netwerkverbinding meer te maken, en ondanks herstarten en pogingen tot hartmassage is een voortijdige einde gekomen aan een tekort leven.
Over de dode niets dan goeds ;w
O-)
Gecondoleerd :'(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kennis van me heeft ondanks mijn raad het niet te doen,gekozen voor XMS, het blijkt dat de telefoon tarieven van starttarief 9 cent, bellen 9 cent, nog niet op de page staan.
http://xmsnet.nl/diensten/telefonie
Het is nog geen 1 juli, maar XMS zou er beter aan doen, om de prijzen vanaf 1 juli te hanteren, of op de page te zetten dat de tarieven per 1 juli zullen wijzigen.
Het is ronduit misleidend dat de oude tarieven daar nog steeds staan.
Hij probeert nu onder het kontrakt uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, ze zullen tot het allerlaatste moment laten zien dat communicatie en voorlichting niet hun specialiteit is :9

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:54:
Tja, ze zullen tot het allerlaatste moment laten zien dat communicatie en voorlichting niet hun specialiteit is :9
Het kan zoveel beter, ik wilde mijn tarieven gas en licht per 1 juni vast laten zetten bij Nuon, ik krijg netjes een mailtje dat de tarieven per 1 juli omlaag gaan en dat het voordeliger is om ze daarna vast te zetten, als ik het per 1 juni deed kon dat op jaarbasis minimaal 100 euro duurder zijn dan per 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Internet lag er weer eens een half uurtje uit op 3882. Router kon wederom geen IP-adres verkrijgen. Heb wel m'n oude adres gewoon weer teruggekregen. Gebeurt de laatste tijd wel vaker dat de boel na 4pm even niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier ook 3882, maar KickXL, oftewel Concepts, oftewel Telfort.
IPTV stoort nog steeds. Om de zoveel tijd een even stilstaand beeld. Soms om het half uur, soms langer soms korter. Zeer vervelend en duurt al erg lang nu!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 22:19
Wanneeeeeeeeeeeeeer kan ik nou eens hoger als 100Mbps :/
Zou best interesse hebben een een 200 / 500 Mbps pakketje, Ik weet dat dit al kan op bepaalde plekken. Hier in Wijchen echter niet. Is er een planning/streef wanneer dit wel mogelijk zou moeten zijn? Nu dat er steeds meer aanbieders komen en die de zelfde POP gebruiken, zou je toch zeggen dat die hardware een keer vervangen moet gaan worden? Ben nu 2 jaar trouw lid van XMS. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zou Tweak blauw 200/200 in Almere kunnen krijgen, maar €90,- per maand (excl. iptv) is me te gortig :P
Ze zullen voor dat geld de boel om moeten bouwen want mijn Genexis (2010) haalt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:07
Het is nu om de haverklap mis hier. Steeds geen Wan IP. Blijft zeer instabiel. Wat een k**zooi. Het blijft rommelen met XMS.
Edit: 3752

[ Voor 4% gewijzigd door souris op 26-06-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 10:01
Hier ook voor de 2e keer en misschien wel vaker :(
regio 8072

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:40
O my.... bijna 1,5 jaar geleden hebben eindelijk voor elkaar dat er glasvezel gelegd gaat worden, echter andere wijken waren eerder aan de buurt, we moesten nog wachten. (glazenholt.nl) Nu eindelijk zijn ze in februari begonnen, ik ben aankomende week aan de buurt. (graafwerk) Dan duurt het nog tot oktober/november voordat daadwerkelijk de ISP op het glas zit.

We hadden twee mogelijkheden, KPN of XMS. Bewust voor XMS gekozen maar als ik nu allemaal lees wat er met XMS staat te gebeuren.. bbrrr...

Op http://www.eindelijkglasvezel.nl/nijmegen/ zie ik nu meerdere ISP staan:

Tele2
Telfort
TriNED
KPN
Fieber
Xs4all
Phonedata

Ik weet dat XMS Telfort gaat worden. Buiten de bekende namen staan er ook voor mij onbekende bij.

Zucht.. wat een ellende. Nu werkt UPC prima, en ik ga bewust over naar glas voor de upload. Maar door alle boven genoemde problemen begin ik echt te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Jerk61: Het zal allemaal vast opgelost worden, maar waarom niet nog even opzeggen en je rustig beraden op je keus? Je hebt nog tijd genoeg.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fieber en Phonedata zijn onbekend maar ook voor zakelijk gebruik bedoeld. Dus ik vermoed dat je die niet zoekt.
Trined is als provider niet slecht maar geeft precies hetzelfde door als Lijbrandt altijd deed. En Vodafone trouwens ook, al heeft die laatste een iets afwijkend zenderpakket. Vodafone stond daar ook bij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Jerk61 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:14:
[...] Ik weet dat XMS Telfort gaat worden. Buiten de bekende namen staan er ook voor mij onbekende bij...
Fieber, PhoneData en TRiNed zijn zakelijke providers. Die bieden (tegen een leuke vergoeding) allerlei mooie opties als meerdere vaste ip adressen etc.

Heb je nog geen Vodafone optie...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trined is geen zakelijke provider hoor. Alleen wel eentje die zich concentreert op zuidelijk nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Fiber schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:20:
[...]

Fieber, PhoneData en TRiNed zijn zakelijke providers. Die bieden (tegen een leuke vergoeding) allerlei mooie opties als meerdere vaste ip adressen etc.

Heb je nog geen Vodafone optie...?
Nee, in Beuningen wel en volgens mij Wijchen sinds kort ook. Maar daar hoor ik geen geweldige verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk nog eens op je eigen link en klik dan bovenaan op providers... Ik zie toch echt Vodafone. Net boven XS4All.

En correctie van mijn eigen post. Trined is blijkbaar ook over op KPN want is nu een kopie van het Telfort TV pakket geworden,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Jerk61 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:21:
[...]
Nee, in Beuningen wel en volgens mij Wijchen sinds kort ook. Maar daar hoor ik geen geweldige verhalen over.
Tik je postcode etc. hier eens in...: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We lullen langs elkaar heen... :-)

Op http://www.eindelijkglasvezel.nl/nijmegen/providers staan ze gewoon onder elkaar. En daar staat ook Plinq bij. Ook een leuke kleine en toegankelijke provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Barre73 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:25:
We lullen langs elkaar heen... :-)

Op http://www.eindelijkglasvezel.nl/nijmegen/providers staan ze gewoon onder elkaar. En daar staat ook Plinq bij. Ook een leuke kleine en toegankelijke provider.
Klopt, maar als ik mijn postcode en huisnummer invul, staat er geen Vodafone bij! Maar goed, maakt niet uit, zijn genoeg keuzes hoor! Ik heb wel de optie Alles aan 1 aangevinkt, maar dat mag niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal vast iets te maken hebben met de lappendeken die Nijmegen is. Met Portaal woningen, Waalsprong, Glazenkamp etc..
Wordt een beetje verwarrend daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Glasvezel is natuurlijk nog relatief nieuw. In mijn ogen moet het nog steeds volwassen worden. De komst van Vodafone en Telfort zou uiteindelijk wel eens een stap in de goede richting kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vodafone: Ja. Mits ze stoppen met alles 100% van KPN af te nemen en door te verkopen aan de klant. Telfort: nee. Zorgt er wel voor dat glasvezel misschien meer wordt afgenomen maar zal er zeker niet voor zorgen dat het aanbod verbetert (dus volwassen worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Gaat hier iemand überhaupt nog overwegen om met ingang van 1 juli het HD-pakket af te nemen?
Wat is dan het beste? Nu deze week al aanvinken of pas echt begin juli?

En ja hoor - het moet per se! Mijn vrouw vermoord me anders als ze gedurende Wimbledon niet meer naar Eurosport 2 kan zappen (oftewel daarvan op kan nemen) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
swima schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:11:
Gaat hier iemand überhaupt nog overwegen om met ingang van 1 juli het HD-pakket af te nemen...?
Ik weiger categorisch om extra te betalen voor HD. Ik betaal toch ook niet extra voor pakketen met kleur of breedbeeld! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 20:53
(weer) problemen met opnames Amino M532.
Zijn er meer mensen die onderstaande ervaren?

In het verleden heb ik problemen gehad met opnames gemaakt met de Amino M532.

Bij poging tot terugkijken kwam ik er dan achter dat de volledige opname alleen bestond uit zwart beeld zonder geluid.

Dat is destijds in een firmware upgrade van de Amino verholpen, maar het lijkt er op dat dit probleem weer terug is.

Afgelopen vrijdag 21-06-2013 heb ik op BBC ONE HD de Graham Norton Show opgenomen.

Deze wilde ik zaterdagmorgen terug kijken maar helaas het beeld bleef zwart en er was geen audio.

Dinsdag 25-06-2013 heb ik vervolgens op Discovery HD het programma Wheeler Dealers: Trading Up opgenomen (21:00-22:00).

Ook deze opname bestaat slechts uit een zwart beeld en bevat geen audio.

Ook bij direct zappen (nummer zender intoetsen) naar genoemde zenders merk ik dat het beeld soms zwart blijft, ik moet dan opnieuw switchen via P + of - naar een zender ernaast om weer beeld en geluid te kunnen krijgen.

Destijds is mij verteld dat dit probleem werd veroorzaakt door het type frames.
Op de Publieke omroepen (NLD1 t/m 3) zijn de videostreams anders opgebouwd.
Bij het omschakelen naar zenders van een ander type worden de frames dan niet goed opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:07
Net weer 10 minuten de verbinding eruit in 3752. Het zou fijn zijn als iemand kan uitleggen wat er aan de hand is. Weer een brakke router ergens in het netwerk? Of heeft het te maken met de KPN migratie?

De laatste dagen is het bar en boos. GIsteren had ik een zeer boze dochter die voor haar opleiding met een online tool bezig was en tot drie keer toe opnieuw kon beginnen. Begin zo langzamerhand Ziggo serieus te overwegen. Ik werk zelf in de telecom met glasvezel sinds 1990, maar met deze performance kan ik het voordeel van glasvezel niet uitleggen aan mijn huisgenoten.

Erg jammer dat XMS zo teloor dreigt te gaan. Ik heb een jaar lang een rock-solid verbinding gehad, maar nu het is echt huilen met de lamp aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
souris schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:41:
Net weer 10 minuten de verbinding eruit in 3752. Het zou fijn zijn als iemand kan uitleggen wat er aan de hand is. Weer een brakke router ergens in het netwerk? Of heeft het te maken met de KPN migratie?

De laatste dagen is het bar en boos. GIsteren had ik een zeer boze dochter die voor haar opleiding met een online tool bezig was en tot drie keer toe opnieuw kon beginnen. Begin zo langzamerhand Ziggo serieus te overwegen. Ik werk zelf in de telecom met glasvezel sinds 1990, maar met deze performance kan ik het voordeel van glasvezel niet uitleggen aan mijn huisgenoten.

Erg jammer dat XMS zo teloor dreigt te gaan. Ik heb een jaar lang een rock-solid verbinding gehad, maar nu het is echt huilen met de lamp aan.
Same here @ 3882. Bij mij was het tot recentelijk ook zeer betrouwbaar, maar de laatste paar weken is het bagger met de verbinding. Als je XMS belt, komen ze met het standaard riedeltje. Aan het feit dat meerdere klanten op meerdere postcodes telkens hetzelfde probleem hebben met het verkrijgen van een WLAN ip-adres, heeft XMS geen boodschap. Als dat zo door blijft gaan, stap ik over naar de kabel. De stabiliteit en symmetrische snelheid waren voor mij de enige reden voor glas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319232

Als je in het Lijbrandt , ON / OnsBrabantNet en Vodafone topic kijkt zit het probleem in WMP+ deel KPN ITNS

Barre73 in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Nadat apparatuur is vervangen blijkt deze schijnbaar ook niet goed te werken.

denan in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 27-06-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:25:
[...]

Ik weiger categorisch om extra te betalen voor HD. Ik betaal toch ook niet extra voor pakketen met kleur of breedbeeld! O-)
Stil nou joh! Je brengt ze bij KPN nog op ideeën

Voordat je het weet zitten breedbeld en kleur in afzonderlijke paketten onder het mom van 'om in de toekomst de kwaliteit te garanderen die u van ons gewend bent, verhogen wij de prijzen en krijgt u er minder voor terug'. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
souris schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:41:

Hier (in 3752) ook geen internet verbinding sinds gisteravond 22:00. Gisteren was internet ook al rond 16:00 eventjes weggevallen, maar kwam met een kwartier vanzelf weer terug. Ik heb de modem de hele nacht van de stroom gehaald, maar dat heeft niks geholpen want het werkt momenteel nog steeds niet. Mijn modem lijkt geen IP te krijgen zie ik in m'n router. Ik ga zo maar tegen beter weten in de helpdesk bellen.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch4rl3m4gn3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 00:48
Jerk61 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:14:
O my.... bijna 1,5 jaar geleden hebben eindelijk voor elkaar dat er glasvezel gelegd gaat worden, echter andere wijken waren eerder aan de buurt, we moesten nog wachten. (glazenholt.nl) Nu eindelijk zijn ze in februari begonnen, ik ben aankomende week aan de buurt. (graafwerk) Dan duurt het nog tot oktober/november voordat daadwerkelijk de ISP op het glas zit.

We hadden twee mogelijkheden, KPN of XMS. Bewust voor XMS gekozen maar als ik nu allemaal lees wat er met XMS staat te gebeuren.. bbrrr...

Op http://www.eindelijkglasvezel.nl/nijmegen/ zie ik nu meerdere ISP staan:

Tele2
Telfort
TriNED
KPN
Fieber
Xs4all
Phonedata

Ik weet dat XMS Telfort gaat worden. Buiten de bekende namen staan er ook voor mij onbekende bij.

Zucht.. wat een ellende. Nu werkt UPC prima, en ik ga bewust over naar glas voor de upload. Maar door alle boven genoemde problemen begin ik echt te twijfelen.
toon volledige bericht
Er staan nu wel een stuk meer providers bij dan toen wij hier hebben ingetekend voor glasvezel. Toen was de keuze KPN of KPN (XMS) nu lijkt er veel meer aanbod. Dat is alvast positief. Op zich werken de diensten van XMS nu goed hier behalve telefonie. Als UPC nu goed draait bij jou zou ik nog even de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
buran schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:06:
[...]

Hier (in 3752) ook geen internet verbinding sinds gisteravond 22:00. Gisteren was internet ook al rond 16:00 eventjes weggevallen, maar kwam met een kwartier vanzelf weer terug. Ik heb de modem de hele nacht van de stroom gehaald, maar dat heeft niks geholpen want het werkt momenteel nog steeds niet. Mijn modem lijkt geen IP te krijgen zie ik in m'n router. Ik ga zo maar tegen beter weten in de helpdesk bellen.
Inmiddels gebeld, de storing was bekend en toevallig net verholpen/voorbij volgens de helpdesk medewerker. Die adviseerde om de modem en router allebei een aantal seconden van de stroom af te halen en vervolgens weer aan te sluiten. Het kon dan een half uur duren voordat de verbinding hersteld zou zijn.
Mocht dat niet helpen dan moest je rechtstreeks een laptop aansluiten op de modem en de modem herstarten om opnieuw een IP te kunnen krijgen. Dat laatste was dus niet nodig, want de verbinding werkte al na de eerste poging.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Fiber schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 07:25:
[...]

Hmja - daar ben ik het eigenlijk ook wel met jou eens ... maar het is hier gewoon *geen* optie geen Eurosport2 te hebben :/

En daarvoor dan naar UPC te gaan lijkt me ook wat overdreven - zeker gezien het feit dat ik tot de "gelukkigen" hoor die de M540 heeft gekocht ...
Pagina: 1 ... 23 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.