(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.243 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpower
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 14:37
XMSNET zijn gewoon pure oplichters, klantenservices loopt gewoon niet op 1 lijn. Brieven worden niet beantwoord en factuurs die niet kloppen maar wel moeten betalen. klachten worden niet beantwoord wacht al meer dan 6 weken. Weten jullie raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
hpower schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:10:
XMSNET zijn gewoon pure oplichters, klantenservices loopt gewoon niet op 1 lijn. Brieven worden niet beantwoord en factuurs die niet kloppen maar wel moeten betalen. klachten worden niet beantwoord wacht al meer dan 6 weken. Weten jullie raad?
Stel XMS in gebreke, stel een ultimatum (per aangetekende brief) en als dat afloopt zeg je je abbo op?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:35:
De NL HD zenders zijn MPEG-2 Een Amino A110 kan geen HD weergeven omdat het een MPEG-2 SD ontvanger is.
Zijn ze op WGDO IPTV mpeg-2 ?

Dat is op zich wel vreemd.

Want op DVB-C is een heel stel zenders (iig Ned. 1, 2 en 3 HD maar ook een aantal lokale SD zenders) mpeg4 :). Je zou verwachten dat dat op WGDO ook wel zo is met IPTV dan :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
trankilo schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:54:
[...]

Kreeg net ook berichten vanuit het vissersdorp dat ¨het internet¨ weer werkt.
En beter blijft het dit keer werken. Ik zie in de logs namelijk dat sinds een week het internet er elke dag wel even uit ligt. >.>

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.totaaltv.nl/ni...isering_zenderaanbod.html
KPN monitort kijkgedrag, zogenaamd om de pakketten af te stemmen op de keuze van de kijker.... maar dat gaat moeilijk want op die manier kan je je natuurlijk geen beeld volgen van de zenders die je niet aanbiedt, en hoe zit het als je je decoder de hele dag op een zender laat staan maar lekker naar je werk gaat en niet kijkt ? Wordt die zender dan het meest bekeken kanaal ?
Worden de "kijkcijfers" al dan niet verkocht ? Zelfs bij meting op het hoogste nivo kun je nog zeggen: zoveel procent van onze kijkers heeft deze week naar zender a gekeken, en naar zender b.
Of zoveel % heeft die avond naar dit of dat programma gekeken, dus de voice oid kan rekenen op zoveel % kijkers.
Dat is goud voor de betreffende zender.
Met DVB-C kan je niet zeggen, er wordt zoveel gekeken,want de stream is continue aanwezig, maar met iptv kan je natuurlijk wel zien welke stream het meest wordt opgevraagd en herleiden naar een profiel.
Zelfs anoniem kun je op basis van kijkgedrag ontzettend veel te weten komen van je kijkers.
Dit gaat verder dan een cookie op je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

Helemaal mee eens Nick.
Daarom staat mijn Amino 540 altijd op Private Spice als ik niet thuis ben :-D
Goed voor de statistieken Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.switched.com/media/2009/12/emoticons.jpg

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Idd...
Hoe kun je pakketten afstemmen met zenders die niet in de pakketten zitten, maar de klant wel graag zou willen hebben?
Om het over de kwaliteit van de streams nog maar niet te hebben, want daar lees ik ook genoeg over hier op het forum.

In mijn optiek kijkt KPN gewoon naar wat de meest bekeken zenders zijn, en gooien die vervolgens in "extra" pakketten. Mensen zullen dan die pakketten afnemen en dus vangt KPN weer meer.
Aandeelhouders ook weer tevreden, bonussen weer binnen. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, en wie zegt dat kabelaars dit niet kunnen doen? Zodra een box met een ingebouwd docsis modem voor de VoD diensten een retourverbinding met de CMTS kan opzetten kan die dit ook (al dan niet stiekem) doorgeven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Thasaidon schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:00:
Idd...
Hoe kun je pakketten afstemmen met zenders die niet in de pakketten zitten, maar de klant wel graag zou willen hebben?
Om het over de kwaliteit van de streams nog maar niet te hebben, want daar lees ik ook genoeg over hier op het forum.

In mijn optiek kijkt KPN gewoon naar wat de meest bekeken zenders zijn, en gooien die vervolgens in "extra" pakketten. Mensen zullen dan die pakketten afnemen en dus vangt KPN weer meer.
Aandeelhouders ook weer tevreden, bonussen weer binnen. >:) >:)
Hear! Hear!

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Ik kwam gisteren op iphoneclub.nl onderstaand bericht tegen:

http://www.iphoneclub.nl/...ederlandse-iptv-providers

Handig voor mensen met een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Phoolie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:52:

Ziet er grappig uit. zelfde functionaliteit als de android app, behalve dat je er geen tv mee kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Sinds de laatste downtime (gisteren) en de zoveelste WAN IP adreswijziging kan ik geen PPTP VPN meer opzetten naar mijn server. Vandaag met OpenVPN geprobeerd en dat werkt wel. Probleem zit niet in de firewall, daar is niets aan gewijzigd.

Kan het komen door een andere switch/DSLAM poort in de POP? Leve de KPN-isering van XMS! Bij anderen iets bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:50:
[...]

Ziet er grappig uit. zelfde functionaliteit als de android app, behalve dat je er geen tv mee kunt kijken.
Dat kan met de Android app ook niet :P

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:24:
[...]

Dat kan met de Android app ook niet :P
Bij sommigen van ons werkt dat wel. Je woont gewoon aan de verkerde kant van "de sloot" :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
souris schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:54:
Sinds de laatste downtime (gisteren) en de zoveelste WAN IP adreswijziging kan ik geen PPTP VPN meer opzetten naar mijn server. Vandaag met OpenVPN geprobeerd en dat werkt wel. Probleem zit niet in de firewall, daar is niets aan gewijzigd.

Kan het komen door een andere switch/DSLAM poort in de POP? Leve de KPN-isering van XMS! Bij anderen iets bekend?
De DSLAM zal het niet zijn, het is geen (x)DSL ;)
DSLAM = Digital Subscriber Line Access Multiplexer
en Digital Subscriber Line = (x)DSL

En ik ga er even van uit dat ze je niet zomaar fysiek op een andere poort zetten.

Heb je al gekeken of de poorten waar je die vpn op opzet "open" staan? (portscan)

[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 04-06-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:08:
Ach, en wie zegt dat kabelaars dit niet kunnen doen? Zodra een box met een ingebouwd docsis modem voor de VoD diensten een retourverbinding met de CMTS kan opzetten kan die dit ook (al dan niet stiekem) doorgeven.
True maar een groot aantal van de kabelgebruikers heeft een gewone settopbox, dat is eenrichting verkeer.
En er is een verschil tussen gewoon tv kijken ( hetgeen geen tweerichtingverkeer is in tegenstelling tot IPTV).
Bij mij zit de decoder in de tv en daarvan kan de kabelaar niets meten, bij iptv is elk kanaal gewoon te monitoren.
Je kan ook moeilijk aanvoeren dat het gebeurt om te kijken wat men wenst in een tvpakket,als je de zenders niet aanbiedt.
Aan de verkoop of wisselingen in pakketten kun je ook zien of je pakket voldoende meerwaarde heeft.
De dienst kijk en luister onderzoek kan je dergelijke gegevens ook verschaffen.
Bij VOD kan je in princiepe ook meten,maar dat levert veel minder gegevens op als een avondje zappen bij IPTV.
Stel dat ik naar een voetbal wedstrijd zit te kijken, bij IPTV is zichtbaar en meetbaar dat ik dat doe maar bij passief meeliften met een dvb-c stream wordt dat een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:48:
True maar een groot aantal van de kabelgebruikers heeft een gewone settopbox, dat is eenrichting verkeer.
Dat geldt misschien voor Ziggo, maar bij UPC zijn alle decoders retourgeschikt. De eerste mediaboxen waren al interactief en zouden zap-gedrag kunnen meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
chocka schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:31:
Alle gevraagde gegevens door gegeven en nu maar afwachten. Wordt vervolgd!
Vooralsnog geen enkele reactie van Tuxxx???

Maar via Webcare wel weer reactie:
Wat bedoel je precies met:
"De coax kabel is niet de issue, want als er geen storing, doet alles het gewoon. Dus erg vreemd dat bij een storing de coax kabel opeens een probleem zal zijn?!"
Wanneer er een kabelbreuk is kan het signaal het af en toe wel en af en toe niet doen. Het is belangrijk om alle splitters er even tussenuit te halen en met een coax kabel rechtstreeks aangesloten te testen.
Ik begrijp dat het niet altijd even makkelijk is om dit te doen, maar het is erg belangrijk om dit te testen.

Het zou inderdaad in het catv gedeeltev an het glasvezelmodem kunnen zitten. Dit kunnen wij verder onderzoeken zodra er met een rechtstreeks aangesloten coax kabel, zonder splitters of versterkers is getest.

Met vriendelijke groet,
Dus vanavond maar de moeite genomen om de coax kabel direct aan te sluiten, maar ook dan doet alles het gewooon. Hopelijk komt er dan iets uit het onderzoek, dat het mogelijk iets met de CATV module te maken heeft? Wordt vervolgd..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
En weer ligt internet eruit PC 3752.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Hier (3905) lijkt het er op dat de smtp van XMS er uit ligt.

Ben ik hier de enige die daar last van heeft?

[ Voor 12% gewijzigd door marigo op 04-06-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Hier (3906) lijkt geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:23:
Hier (3905) lijkt het er op dat de smtp van XMS er uit ligt.

Ben ik hier de enige die daar last van heeft?
Ik heb er (aan de overkant, ook 3905) ook geen last van gehad, net even de logs nagekeken, ook niets in te zien

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1 van de Operatortjes in het Lijbrandt topic:

Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

Ik weet niet voor welke gebieden dit helemaal geldt, maar het biedt misschien hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er meer mensen met een provisioned vast-ip adres die geen IP adres via DHCP meer krijgen? Ik ben inmiddels 3 dagen verstoken van een werkende internet verbinding omdat ik m'n IP niet meer krijg..

Heb het uitstaan bij de helpdesk, maar dat gaat momenteel op het niveau 'zit de stekker wel in het stopcontact'. :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
Wat ik zou proberen is een laptop (of zoiets) rechtstreeks aansluiten.
Ander MAC adres, ander IP adres als het goed is.
Als je nog steeds geen IP adres krijgt, dan is er iets mis met je glasvezel aansluiting / voeding.
Het kan zijn dat je een half uur moet wachten voordat je een IP adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
nobodie14 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:11:
Wat ik zou proberen is een laptop (of zoiets) rechtstreeks aansluiten.
Ander MAC adres, ander IP adres als het goed is.
Als je nog steeds geen IP adres krijgt, dan is er iets mis met je glasvezel aansluiting / voeding.
Het kan zijn dat je een half uur moet wachten voordat je een IP adres krijgt.
Geprobeerd, maar die laptop krijg ook geen IP. Ik denk dat dat komt omdat ik op basis van een opgegeven mac een "vast" ip krijg normaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Wilde schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:29:
[...]

Geprobeerd, maar die laptop krijg ook geen IP. Ik denk dat dat komt omdat ik op basis van een opgegeven mac een "vast" ip krijg normaal..
Haal het modem eens een uurtje van de stroom en probeer het dan nog eens.
Dat wil nog wel eens helpen.

Maar in principe zou je met een ander MAC gewoon een ander IP moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobodie14
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-12-2014
Als je laptop (met een andere Ethernet kabel, dus niet degene die je voor je router gebruikt) ook geen IP adres krijgt, zelfs niet na je modem een uur van stroom gehaald te hebben, dan is er zeker iets mis met je glasvezel aansluiting en/of modem danwel voeding van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
GerkeP schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:11:
[...]

Ik heb er (aan de overkant, ook 3905) ook geen last van gehad, net even de logs nagekeken, ook niets in te zien
Vreemd, gisterenavond lukte het niet; ik kreeg een timeout.

Ik heb de 188.142.0.18, als smtp, statisch geconfigureerd staan op de iPad anders wordt de voorkeur gegeven aan het IPv6 adres van de smtp server en die relayed niet voor mijn IPv6 adres van Tunnel Broker.

Vandaag werkt het in ieder geval weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:07:
[...]

Vreemd, gisterenavond lukte het niet; ik kreeg een timeout.

Ik heb de 188.142.0.18, als smtp, statisch geconfigureerd staan op de iPad anders wordt de voorkeur gegeven aan het IPv6 adres van de smtp server en die relayed niet voor mijn IPv6 adres van Tunnel Broker.

Vandaag werkt het in ieder geval weer.
Die klopt niet, probeer 37.251.0.131 eens :-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
GerkeP schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:18:
[...]

Die klopt niet, probeer 37.251.0.131 eens :-)
Check! Ik heb deze ook geresolved wanneer IPv6 even disabled is. De 188.142.0.18, welke resolved naar "smtp1.ispfabriek.nl" werkt ook weer, maar ik pas het even aan :P .

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kan een van de operators iets doen aan 6rd?
Lijkt er op dat Dns daar stuk is

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

En daar is de betalingsherinnering weer \o/
Prutsadministratie. Zal ze eens een mailtje sturen dat ze het zelf mogen fixen als ze geld willen, ik ben er klaar mee. Heb niet automatische incasso genomen om er zelf achteraan te gaan iedere keer.

Seau: Ietswat gefrustreerd mailtje eruit, ben benieuwd of het wat gaat werken. Ik betaal iig niets tot incasso weer goed loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Nakebod op 06-06-2013 20:46 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Er zit weer een foutje in de smtp vwb DNS en de SMTP Banner, waardoor door een aantal providers de mail weer weigeren.
Kan iemand dit fixen?
220 smtp.ispfabriek.nl ESMTP Postfix

Test Result Hide
SMTP Reverse Banner Check OK - 37.251.0.131 resolves to smtp-isp.ispfabriek.nl
SMTP Reverse DNS Mismatch Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner Ignore
SMTP TLS Warning - Does not support TLS. Ignore
SMTP Connection Time 1.030 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
SMTP Transaction Time 3.401 seconds - Good on Transaction Time

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 07-06-2013 07:53 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
chocka schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 19:11:
Dus vanavond maar de moeite genomen om de coax kabel direct aan te sluiten, maar ook dan doet alles het gewoon. Hopelijk komt er dan iets uit het onderzoek, dat het mogelijk iets met de CATV module te maken heeft? Wordt vervolgd..............
Een antwoord waar je broek van afzakt:
zoals je al aangeeft: met een rechtstreeks aangelosten coax kabel werkt het prima. Het probleem zit dus niet in ons netwerk. Wij zullen dit niet verder onderzoeken.

Met vriendelijkde groet,
Reactie nieuwe stijl?

Ze geven een waslijst aan zaken welke ze van mij wil weten, waaronder het rechtstreeks aansluiten van de coaxkabel zonder tussenkomst van splitters en dergelijk. Waarop ik in eerste instantie al geef dat de coaxkabel geen probleem is, maar toch de moeite neem om zo gevraagd de coaxkabel rechtstreeks aan te sluiten.

Het probleem zit namelijk wel in het netwerk, want ongeacht hoe de caoxkabel is aangesloten, komt het wekelijks voor dat het analoog hapert! Waarvan ik de datums wanneer dat voorkwam heb doorgegeven. En zodra zich weer voordoet, ik het weer zal doorgeven. En gezien de structuur dat het voorkomt, zal het van het weekend wel weer grote kans zijn dat het gebeurd. Afwachten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik ben bang dat je niet duidelijk genoeg verwoord hebt dat het probleem "intermittent" is (oftewel, zich af en toe voordoet maar lange perioden ook niet).

Zij trekken vanuit hun 'script' nu de conclusie dat het, direct op de NT aangesloten, wel werkt terwijl de kans groot is dat, als je je ontvanger langer direct aan de NT houdt, het probleem dan ook gewoon kan optreden.

De enige manier om aan te tonen dat het echt een probleem in het netwerk is, is langere tijd je toestel/ontvanger direct op de NT aangesloten houden. En dat is in jouw situatie natuurlijk onacceptabel voor je medebewoners maar wel de enige manier om dit verder te kunnen onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik moet zeggen dat ik de eerste keer ook las dat alles met een andere rechtstreekse coax gewoon werkt.

Je moet denk ik duidelijk aangeven dat met welke kabelconstructie dan ook, de storing van het haperen voorkomt en dus het probleem niet aan je huisinstallatie ligt, maar buiten je huis zit.
Een vriend van me had simpelweg last van een voor zijn verbinding niet aangedraaid schroefje in de wijkkast.
2 minuten werk voor de monteur, maar voordat die er was.....
Daardoor was zijn signaal ook niet stabiel, met gevolgen voor upload, telefonie en DVB-C.
Nu heeft hij nooit meer problemen.

Jammer dat het zoveel moeite kost voordat ze een monteur sturen! Zou een hoop ergernis voorkomen.
En waar ik altijd aan denk is mijn ouders en opa's en oma's die diensten afnemen bij dergelijke partijen.
Die weten helemaal niet wat ze moeten doen. Bah!

[ Voor 25% gewijzigd door albino71 op 07-06-2013 10:53 . Reden: typo en zo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:46:

Zij trekken vanuit hun 'script' nu de conclusie dat het, direct op de NT aangesloten, wel werkt terwijl de kans groot is dat, als je je ontvanger langer direct aan de NT houdt, het probleem dan ook gewoon kan optreden.

De enige manier om aan te tonen dat het echt een probleem in het netwerk is, is langere tijd je toestel/ontvanger direct op de NT aangesloten houden. En dat is in jouw situatie natuurlijk onacceptabel voor je medebewoners maar wel de enige manier om dit verder te kunnen onderzoeken.
Als het mogelijk is op het moment dat de storing voorkomt in de bestaande installatie dan direct de tv rechtstreeks aansluiten om te vergeljken. Omdat de storing niet altijd voorkomt is dit de enige manier om dit te onderzoeken/uit te sluiten.

Bijv bij storing
Coax even loskoppelen van NT - storing nog aanwezig ja/nee
TV rechtsreeks aansluiten - storing nog aanwezig ja/nee
Terug naar bestaande situatie - storing nog aanwezig ja/nee
NT 1 minuut van de spanning - storing nog aanwezig ja/nee

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 07:42:
Er zit weer een foutje in de smtp vwb DNS en de SMTP Banner, waardoor door een aantal providers de mail weer weigeren.
Kan iemand dit fixen?

[...]
En weer bedankt voor het fixen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

chocka schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:17:
[...]

Een antwoord waar je broek van afzakt:
zoals je al aangeeft: met een rechtstreeks aangelosten coax kabel werkt het prima. Het probleem zit dus niet in ons netwerk. Wij zullen dit niet verder onderzoeken.

Met vriendelijkde groet,
Reactie nieuwe stijl?

Ze geven een waslijst aan zaken welke ze van mij wil weten, waaronder het rechtstreeks aansluiten van de coaxkabel zonder tussenkomst van splitters en dergelijk. Waarop ik in eerste instantie al geef dat de coaxkabel geen probleem is, maar toch de moeite neem om zo gevraagd de coaxkabel rechtstreeks aan te sluiten.
Ik denk dat het misverstand is ontstaan doordat jij aangeeft dat het met de coax rechtstreeks aangesloten 'gewoon werkt'. Oftewel met de coax direct aangesloten is er GEEN storing, met alles via splitters aangesloten is er WEL storing. Dat is wat je zegt innje mail. Dan is de enige conclusie dat het probleem ergens in jouw bekabeling en splitters zit.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb die coax storing ook af en toe, zowel analoog als dvb-c stoppen er even mee.
Voor mij is het niet zo belangrijk omdat ik iptv en sat heb.
Aan de splitter lijkt het mij niet te liggen, het signaal is sterk zat op 2 tv's en toch hakkelt het soms.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Devil schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 14:45:
[...]

Ik denk dat het misverstand is ontstaan doordat jij aangeeft dat het met de coax rechtstreeks aangesloten 'gewoon werkt'. Oftewel met de coax direct aangesloten is er GEEN storing, met alles via splitters aangesloten is er WEL storing. Dat is wat je zegt innje mail. Dan is de enige conclusie dat het probleem ergens in jouw bekabeling en splitters zit.
In eerdere communicatie had ik al gezegd aan Webcare:

""De coax kabel is niet de issue, want als er geen storing, doet alles het gewoon. Dus erg vreemd dat bij een storing de coax kabel opeens een probleem zal zijn?!"

Waarop mij gevraagd is om het rechtstreeks aan te sluiten, welke moeite ik heb genomen. Wat dan bovendien wordt aangegrepen om te stellen dat is opgelost. Zowel met als zonder splitters werkt het op het ogenblik prima. Behalve wanneer het analoog weer begint te haperen.

Sorry, maar ik zal iets niet begrijpen. Maar per saldo hebben wij tot nu 3x mee moeten maken dat het analoog signaal hapert en waarvan hier ook meerdere al melding hebben gemaakt.

Maar ik zal de procedure van Space One aanhouden bij de eerst volgende keer dat het analoog signaal weer gaat haperen.

[ Voor 5% gewijzigd door chocka op 07-06-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:17
3825gr amersfoort

Alle diensten down (iptv, internet en telefoon)

Overhitte wijkcentrale? ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErik
  • Laatst online: 02-12-2024
3825 RE ook alles down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
en weer up

[ Voor 23% gewijzigd door White_Collar op 07-06-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:51:
3825gr amersfoort

Alle diensten down (iptv, internet en telefoon)

Overhitte wijkcentrale? ;)
Hier ook alles down 2315, 17:50 , 17:58 weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mocht je nog een amino 532 willen, ik heb er hier 1 over:

V&A aangeboden: Amino 532 aangeboden digitale iptv glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 20:29
Kreeg vandaag de onderstaande mail, ik hoop dat het echt zo is.... heb dit helaas al vaker gehoord zonder resultaat.

Duimen draaien!

Beste meneer Boekee,

U heeft op 21 mei 2013 telefonisch contact gehad met een collega. De newsserver en HBO zijn nog steeds niet opgezegd. U wilt een oplossing.

Opzegging
Wij zeggen HBO en de newsserver alsnog stop. Wij begrijpen dat u gefrustreerd bent dat dit zo lang heeft geduurd. Alle kosten van de newsserver en HBO worden gecrediteerd. Dit verrekenen wij op de volgende factuur. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Klachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:47
(jarig!)
Nick39 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:59:
[...]

Hier ook alles down 2315, 17:50 , 17:58 weer up.
Hier lag rond die tijd iptv en DVB-C er uit en nu alleen iptv .
Regio 8071/8072

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:52:

Android phone versie is ook onderweg, mogenlijk ook livetv voor beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

chocka schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:15:
[...]

In eerdere communicatie had ik al gezegd aan Webcare:

""De coax kabel is niet de issue, want als er geen storing, doet alles het gewoon. Dus erg vreemd dat bij een storing de coax kabel opeens een probleem zal zijn?!"

Waarop mij gevraagd is om het rechtstreeks aan te sluiten, welke moeite ik heb genomen. Wat dan bovendien wordt aangegrepen om te stellen dat is opgelost. Zowel met als zonder splitters werkt het op het ogenblik prima. Behalve wanneer het analoog weer begint te haperen.

Sorry, maar ik zal iets niet begrijpen. Maar per saldo hebben wij tot nu 3x mee moeten maken dat het analoog signaal hapert en waarvan hier ook meerdere al melding hebben gemaakt.

Maar ik zal de procedure van Space One aanhouden bij de eerst volgende keer dat het analoog signaal weer gaat haperen.
Je conclusie dat het niet aan de coax kabel kan liggen "want als er geen storing [is?], doet alles het gewoon" is niet juist. Het kan namelijk heel goed zo zijn dat er een kleine kabelbreuk ergens in een coax zit, of dat 1 van de splitters niet helemaal goed is. Het gevolg kan dan zijn dat alles het perfect doet, omdat er gewoon contact gemaakt wordt, totdat de coax beweegt/de coax een bepaalde temperatuur heeft/de wind uit een bepaalde hoek komt/de maan op een bepaalde plek staat/ander random event. Het is gewoon analoge techniek, dus als er net geen lekker contact is kan het prima werken en af en toe even haperen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Devil schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:53:
Je conclusie dat het niet aan de coax kabel kan liggen "want als er geen storing [is?], doet alles het gewoon" is niet juist. Het kan namelijk heel goed zo zijn dat er een kleine kabelbreuk ergens in een coax zit, of dat 1 van de splitters niet helemaal goed is. Het gevolg kan dan zijn dat alles het perfect doet, omdat er gewoon contact gemaakt wordt, totdat de coax beweegt/de coax een bepaalde temperatuur heeft/de wind uit een bepaalde hoek komt/de maan op een bepaalde plek staat/ander random event. Het is gewoon analoge techniek, dus als er net geen lekker contact is kan het prima werken en af en toe even haperen.
Je hebt helemaal gelijk.

En hoe dan te verklaren dat het haperend signaal zich ook voordoet bij andere gebruikers die hier in de buurt wonen?

Onze huisinstallatie werkt al jaren prima. Natuurlijk hoeft dat geen garantie te zijn. Een los contact kan altijd ontstaan. Maar los van de drie momenten waarop het signaal wegviel, is er verder geen storing te melden geweest. Dus hopen dat het signaal het blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het echt zo is dat ook andere gebruikers in jouw buurt deze problemen ervaren, dan is het wellicht handig om met die mensen in contact te komen en te zorgen dat ook zij gaan klagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:36:
Als het echt zo is dat ook andere gebruikers in jouw buurt deze problemen ervaren, dan is het wellicht handig om met die mensen in contact te komen en te zorgen dat ook zij gaan klagen :-)
Dat klopt, maar Speedy-Andre heeft ook IPTV en Schotel, hij herkende het probleem wel, maar is er niet van afhankelijk. En Tuxxx heeft tot nu twee maal wel hier gereageerd over de storing op de momenten dat wij die ook ervoer, maar naast zijn melding, reageert die verder niet. Dus lastig iets af te stemmen. Verder heb ik geen idee hoeveel er überhaupt hier aanwezig zijn, die ook nog gebruik maken van analoog/DVB-C? Ik vermoed niet dat wij tot een uitstervende soort horen, die in Almere Buiten wonen en analoog/DVB-C van XMS gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Dit weekend een TV voor de slaapkamer gekocht. Altijd gebruik gemaakt van IPTV in de woonkamer. De nieuwe slaapkamer TV wilde ik met coax aansluiten voor DVB-C. Alles aangesloten maar er konden geen zenders gevonden worden.

De aansluiting in de meterkast ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/6f70a5644535f478a48480ac04ae2098.jpg

Dit ziet er echt heel erg onprofessioneel uit en ik vraag mij af of dit ooit zo kan werken? De vorige bewoner heeft het toch zo aangesloten.

Als ik nu een F-connector voor deze kabel haal en het op die manier aan sluit, is er dan een grote kans dat het wel gewoon gaat werken?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:25

d0s

sssst

Gewoon een nieuwe F-connector erop en you are good to go :) (mits het lampje groen brand)

[ Voor 20% gewijzigd door d0s op 10-06-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da's wel héél slecht prutswerk op die foto :o
Met een f-connector kan je de boel idd fatsoenlijk aansluiten.
De mantel die nu los aan de witte kabel bengelt hoort tegen het metaal te zitten (massa).
Je kan het witte stukje iets inkorten zodat de mantel dichter bij het metaal zit, dit stop je dan in de f-connector.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Super, thanks! Even een connector scoren dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is trouwens die witte achterkant en dat metalen blok met "power" wat je achter de kabel ziet?

Overigens verbaast het me wel dat je uberhaupt vraagt of het met een F-connector beter zal gaan :X (overigens serieus niet vervelend bedoeld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
eymey schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:51:
Wat is trouwens die witte achterkant en dat metalen blok met "power" wat je achter de kabel ziet?

Overigens verbaast het me wel dat je uberhaupt vraagt of het met een F-connector beter zal gaan :X (overigens serieus niet vervelend bedoeld) :)
Dat witte weet ik niet, ik denk gewoon het frame van het modem? Dat metalen blok is gewoon het aansluitpunt voor stroom/coax. Ik heb wel een iets afwijkend modem voor zover ik begrepen heb, een 42Networks DRG.

Ja maar toch, de vorige bewoner heeft het zo aangesloten. Vandaar mijn twijfel of er in ieder geval op z'n minst een zwak signaal moest binnen komen of niet. Ben ook echt een uber leek wat dat betreft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedyjules07 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:07:
[...]

Dat witte weet ik niet, ik denk gewoon het frame van het modem? Dat metalen blok is gewoon het aansluitpunt voor stroom/coax. Ik heb wel een iets afwijkend modem voor zover ik begrepen heb, een 42Networks DRG.

Ja maar toch, de vorige bewoner heeft het zo aangesloten. Vandaar mijn twijfel of er in ieder geval op z'n minst een zwak signaal moest binnen komen of niet. Ben ook echt een uber leek wat dat betreft :D
Ik heb dezelfde.
Bij mij is de coax-connector wel ordentelijk.
Powerdraadje gaat naar 12V-230V-adapter.
Alles incl, utp-kabels passen in de uitsparingen en over het geheel hoort een plastic kap, waardoor je de aansluitingen niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
Shit...vanochtend eerder al met de helpdesk gebeld. Ik gaf al aan dat ik een 42networks DRG packetfront heb, alleen daar wist de medewerker niet heel veel van af. Hij adviseerde wel even een andere kabel en dergelijke te proberen. Net nog even een f-connector adapter gehaald en een nieuwe kabel om het toch even snel te testen maar helaas, het werkt nog steeds niet.

Weer de helpdesk gebeld. Deze medewerker vroeg of er een lampje brandde op het modem bij de f-connector input en of deze rood of groen brandde. Deze brandt dus rood en zou duiden op een probleem vanuit de netbeheerder. Dat wist ik vanochtend ook al, maar ik dacht dat de lamp maar één kleur kon branden :P

Zij gaan er nu naar kijken en indien dit niet op afstand lukt wordt er binnen 5 werkdagen contact opgenomen om een afspraak te maken. Ik ben benieuwd...eerste keer dat ik echt een probleem heb met XMS

[ Voor 5% gewijzigd door speedyjules07 op 10-06-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Ik zie ook geen aluminiumfolie als shield, fatsoenlijke coax kabels trekken lijkt mij ook geen overbodige luxe !

Koop dan Hirschmann kabels en F-connectors of gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Meerdere mensen problemen met telefonie?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
fast-server schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:10:
Meerdere mensen problemen met telefonie?
Hier in Leiden, 2315 ook géén telefoondiensten. De rest werkt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Telefonie storing op de telefoonserver hoor ik via de helpdesklijn.

Lekker handig, een telefoniestoring op het bandje van de helpdesk zetten als de telefoon niet werkt 8)7

Op de storingspagina van XMS natuurlijk geen enkele storing bekent :N

Valt niet mee een beetje communiceren met de klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Op de storingspagina van XMS heeft nog nooit een fatsoenlijke melding gestaan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Hier werkt het weer inmiddels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefonie heeft er zo'n 15 minuten uitgelegen i.v.m. een netwerkprobleem bij leverancier Telio.
Inmddels alles weer up & running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedyjules07 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:30:
Dit weekend een TV voor de slaapkamer gekocht. Altijd gebruik gemaakt van IPTV in de woonkamer. De nieuwe slaapkamer TV wilde ik met coax aansluiten voor DVB-C. Alles aangesloten maar er konden geen zenders gevonden worden.

De aansluiting in de meterkast ziet er zo uit:

[afbeelding]

Dit ziet er echt heel erg onprofessioneel uit en ik vraag mij af of dit ooit zo kan werken? De vorige bewoner heeft het toch zo aangesloten.

Als ik nu een F-connector voor deze kabel haal en het op die manier aan sluit, is er dan een grote kans dat het wel gewoon gaat werken?
Geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
fast-server schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 13:11:
Op de storingspagina van XMS heeft nog nooit een fatsoenlijke melding gestaan.
Jawel hoor, dingen al meer dan een maand duren komen er soms op. Maar als het te lang duurt om op te lossen gaat het er weer net zo makkelijk af ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand het HBBtv al werkend op NED1,2,3 zenders HD op DVB-c volgens mij wordt dit nu mee gegeven? in het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Wilde schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Android phone versie is ook onderweg, mogenlijk ook livetv voor beide
Dat zou mooi zijn. Maar waar heb je die info vandaan dan? Kan het namelijk nergens terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:29:
Heeft iemand het HBBtv al werkend op NED1,2,3 zenders HD op DVB-c volgens mij wordt dit nu mee gegeven? in het signaal.
HBB wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:29:
Nederland 1,2,3 versturen nog helemaal geen Hbb signaal uit. De npo is daar nog druk mee aan het testen

[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 11-06-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:52:
[...]

Nederland 1,2,3 versturen nog helemaal geen Hbb signaal uit. De npo is daar nog druk mee aan het testen
http://www.totaaltv.nl/ni...rbraak_HbbTV_in_2013.html
Satelliet en Digitenne
HbbTV heeft in Nederland op dit moment wel een landelijke dekking, Het HbbTV-signaal wordt via de satelliet bij de SD- en HD-kanalen van de publieke omroep meegezonden. Ook via het DVB-T netwerk – in de volksmond ook Digitenne genoemd – van de publieke omroep wordt HbbTV ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05
Caiway doet het volgens mij ook over de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 15:45:
[...]

Dat zou mooi zijn. Maar waar heb je die info vandaan dan? Kan het namelijk nergens terug vinden.
Ik ken de ontwikkelaar erachter goed. De app wordt nog uitgebreid met features (aan of uit te zetten). bv intelligentie adhv hoe je de app gebruikt, waar je veel naar kijkt, en kan op basis daarvan aanbevelingen doen of kanalen indelen. En daarbij dus dat er een Android en WinPhone variant bij komen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Wilde schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 00:03:
[...]

Ik ken de ontwikkelaar erachter goed. De app wordt nog uitgebreid met features (aan of uit te zetten). bv intelligentie adhv hoe je de app gebruikt, waar je veel naar kijkt, en kan op basis daarvan aanbevelingen doen of kanalen indelen. En daarbij dus dat er een Android en WinPhone variant bij komen binnenkort.
Kijk, dat klinkt goed. Ik wacht geduldig af, maar hoop wel dat het niet te lang zal duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, daar wordt vader nou blij van!

Duhh.., echt waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Kwam gisteren thuis van een maand buitenland, bleken geen van mijn XMS-diensten te werken - alle lampjes op mijn packetfront uit. XMS gebeld; supportmedewerker constateerde dat de lijn dood was, hij zouden het doorzetten naar de netwerkbeheerder, maar het kon wel een week duren. Echter, toen ik vandaag mijn post doornam, bleek ik een brief van XMS te hebben gehad dat ik anderhalve week geleden een nieuw glasvezelmodem had moeten krijgen, en dat mijn diensten vanaf die datum niet meer zouden werken totdat ik het nieuwe modem heb. Ik nog een keer bellen met XMS, maar helaas meneer dat verandert niets, het kan een week duren. Argh! Toen belde ik in een ingeving het telefoonnummer van de uitvoerder dat in de brief stond. Dat bleek dus Reggefiber te zijn, en die legden uit dat ze het netwerk van Portaal aan het overnemen zijn. En in tegenstelling tot XMS beseften zij wel hoe vervelend het is als je geen internet, tv en telefoon hebt; de Reggefiber-medewerker ging gelijk voor me rondbellen, en regelde dat er 3 uur later een Reggefiber-monteur aan de deur stond om het nieuwe modem op te leveren, ondanks het drukke programma van de monteurs.

Ik verlang terug naar de tijd dat je bij XMS echt iemand met passie en kennis te spreken kreeg, in plaats van zo'n scripted 'procedures zijn procedures' callcenter.

Bedankt Reggefiber voor jullie snelle actie! _/-\o_

Maar was het nu echt nodig om mij 'af te sluiten'?

Ben nu trouwens wel mijn vaste ip kwijt ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Hier de telefoonlijn dood al een week andere diensten doen het wel(internet,tv,digitaal tv)
andere telefoon geprobeerd doet het ook niet.
iemand een Idde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 19:51:
hallo
Hier de telefoonlijn dood al een week andere diensten doen het wel(internet,tv,digitaal tv)
andere telefoon geprobeerd doet het ook niet.
iemand een Idde?
De helpdesk bellen? zij kunnen direct zien of de diensten wel werken of dat het een lokaal issue is. (en even je glasvezel"modem" van de stroom halen, altijd verstandig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helpdesk al gebeld konden niets vinden modem al gereset helpt ook niet als bij het modem (networks 42 drg)het telefoonstekkertje eruit trekt moet het lampje van Phone 1 toch uitgaan? blijft gewoon branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:33
Zij kunnen anders de lijn uitmeten en op afstand zien of de hoorn 'op de haak' ligt. Met andere woorden: Ziet je modem dat je de telefoon oppakt ja of nee. Dat lijkt me een simpele eerste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

@krizna,

Klote te horen van je troubles
Goed te horen dat portaal eindelijk word aangepakt
Klote dat we dan weer het hele vaste ip verhaal opnieuw gaan krijgen

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch4rl3m4gn3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:58
@Sabora
Hier ook nog steeds veel gedoe met de telefoon (net als bij jou zijn met de andere diensten geen problemen). Resetten helpt steeds wel om het probleem op te lossen maar het blijft irrirant. Al genoeg met XMS gebeld en tijdstippen van uitvallen doorgegeven etc. De helpdesk is wel vriendelijk maar helaas is er nog steeds geen definitieve oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem de hele nacht uitgezet nog steeds geen telefoon.
als ik de telefoon aanzet zie ik op het modem niets knipperen.
maar is bij jou als je het stekkertje van de telefoon bij het modem eruit haalt dat het lampje vaan poort 1 blijft branden of uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Weinig te lezen hier, zeker te mooi weer?

Ik zie 's avonds de laatste tijd mijn snelheid enorm instorten, meer mensen die daar last van hebben?

PC3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:05
Moet je het Lijbrandt, ONB en Concepts topic even doorspitten.
Schijnt landelijk probleem te zijn, maar alleen specifieke regio's (snap je hem nog?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:17
Wie denkt dat per 1 Juli alle streams encrypted zullen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:51
BusmuiZ schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:19:
Wie denkt dat per 1 Juli alle streams encrypted zullen worden?
Ik denk van niet.

Ik zou het ze ook niet aanraden. Mijn Amino 532 stort nog geregeld in bij de twee belgische streams (de enige encrypted KPN streams in mijn pakket). Dat probleem is nu al bijna een jaar in onderzoek. Als ze alle zenders achter de Verimatrix gaan gooien zal de ellende met bestaande apparatuur niet te overzien zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Deshmir schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:15:
Moet je het Lijbrandt, ONB en Concepts topic even doorspitten.
Schijnt landelijk probleem te zijn, maar alleen specifieke regio's (snap je hem nog?)..
Hmmmm, dan zal ik maar eens een ticket inschieten bij XMS
Of leest @Webcare hier nog wel mee?

Een van de @Operatortjes die hier wellicht iets over kan melden?

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 18-06-2013 12:02 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:55:
Weinig te lezen hier, zeker te mooi weer?

Ik zie 's avonds de laatste tijd mijn snelheid enorm instorten, meer mensen die daar last van hebben?

PC3905
Waar merk je aan dat je snelheid omlaag gaat? En rond welke tijdstippen is dat?

(en ja, ik ben met dit weer iig niet veel online :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:02:
[...]
Waar merk je aan dat je snelheid omlaag gaat? En rond welke tijdstippen is dat?

(en ja, ik ben met dit weer iig niet veel online :P )
Elke avond na een uur of 7 stort de boel in. Geen verkeer aan mijn kant, alleen een speed test naar reggefiber geeft ongeveer 15 Mbit down en 30 Mbit up

Na een uur of 11 is het weer normaal. Lijkt haast op ziggo vroeger, daar wist je dat het 's avonds drama werd als iedereen online ging

[ Voor 14% gewijzigd door GerkeP op 18-06-2013 17:21 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:17
ToniW schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:36:
[...]

Ik denk van niet.

Ik zou het ze ook niet aanraden. Mijn Amino 532 stort nog geregeld in bij de twee belgische streams (de enige encrypted KPN streams in mijn pakket). Dat probleem is nu al bijna een jaar in onderzoek. Als ze alle zenders achter de Verimatrix gaan gooien zal de ellende met bestaande apparatuur niet te overzien zijn...
Laten we maar hopen dat zij zich dat ook beseffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:19:
[...]

Elke avond na een uur of 7 stort de boel in. Geen verkeer aan mijn kant, alleen een speed test naar reggefiber geeft ongeveer 15 Mbit down en 30 Mbit up

Na een uur of 11 is het weer normaal. Lijkt haast op ziggo vroeger, daar wist je dat het 's avonds drama werd als iedereen online ging
Je hebt mijn link gehad :P , als dat wel goed gaat, ligt het niet aan ons of onze wijkcentrales, maar zit de bottleneck verderop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zelfde wijk kast, 9,3 MB/sec
Reggefiber 15,3 Mbsec

Is dus echt een netwerk probleem.
@operatortjes kunnen jullie hier iets over melden?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:31:
Zelfde wijk kast, 9,3 MB/sec
Reggefiber 15,3 Mbsec

Is dus echt een netwerk probleem.
@operatortjes kunnen jullie hier iets over melden?
Het gekke is...
als jij bij mij iets download gaat het dus met (bijna) de volle snelheid 9,3MB/s
Als ik bij derden wat wegtrek gaat dat ook met volle snelheid (11MB/s of 98Mbps).
Trek jij wat bij derden weg, dan blijf je hangen op de 15Mbps.

...raar

Pagina: 1 ... 22 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.