(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.242 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:44:
Was al bang dat Eymey eerder zou zijn met dezelde reactie :-)
Sorry :X :+

Tegen die scepsis m.b.t. openheid blijf ik me gewoon fel verzetten.

De glasvezel is nu reeds opener dan de netten van UPC en Ziggo ooit geweest zijn. En zelfs al was het niet open, dan was glasvezel van KPN an sich al een concurrent voor UPC en Ziggo (een alternatief om snel internet te krijgen als je geen UPC of Ziggo wil).

Dat verder de meeste partijen niet bereid zijn om te investeren in een eigen netwerk en het wel makkelijk vinden om diensten bij KPN in te kopen is schuld van de markt, niet van KPN.
albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:47:
Zodra er meer te verdienen is met het plaatsen van je eigen apparatuur in de PoP's, zal heus iemand dat gaan doen. Blijkbaar is dat niet zo. Kan het zijn dat KPN dat duur maakt, zodat men liever bij KPN afneemt, of kan dat niet?
Het maximale tarief waartegen Reggefiber (met KPN als groot-aandeelhouder met 51%) deze zgn. "ODF access" mag aanbieden is vastgesteld door de ACM. DWZ, de ACM heeft hier recentelijk een voorstel voor gedaan, waar marktpartijen zich in principe ook in zouden kunnen vinden. Het moet nog wel definitief vastgesteld worden.

http://www.telecompaper.c...en-vast-voor-ftth--944153

Het grootste deel van de investering zit hem in het moeten voorzien van PoP's van eigen apparatuur (alleen in Almere al ergens in de 40 area-pops en nog wat city-pops, exacte aantallen zal Barre73 denk ik eerder weten ;) ) en het feit dat je die pops dus ook nog met je eigen netwerk moet zien te verbinden. Of door zelf te gaan graven of door bv. Eurofiber ringen in te schakelen.

Oftewel, dit kost gewoon veel geld .Maar goed, die kosten heeft KPN ook moeten maken.......

Je kan dus van KPN vinden wat je wil, maar het is ook niet zo alsof zij alles gratis hebben gekregen en nu kunnen gaan graaien.......

[ Voor 107% gewijzigd door eymey op 31-05-2013 14:58 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:41:
[...]

Het fysieke netwerk (de vezels van Reggefiber en de POP's ) is gewoon hartstikke open.

Dat geen enkele andere partij de stap neemt om te investeren om daar gebruik van te maken is op geen enkele manier de schuld van KPN of Reggefiber.

Het enige waar KPN nog op aangekeken/aangepakt zou moeten worden is dat ze verplicht worden om ook op laag 2 en hoger (zeg maar de wholesale laag) transparanter te worden. Zoals sneller het netwerk native ipv6 maken (voor ISP's die dat evt willen, want nu kunnen alleen ISP's die met het PPPoE model van WMP werken dat aanbieden, zie XS4ALL). EN vooral dat KPN voorzieningen moet gaan treffen om meerdere multicast bronnen te kunnen routeren, voor partijen die eigen streams willen gaan aanbieden.
Dus toch niet helemaal open. En waarom is overstappen tussen al deze KPN-resellers eigenlijk zo'n crime? Zo toch alleen een administratieve handeling moeten zijn? KPN trekt in de nieuwe gebieden alles gelijk, maar wat schiet de consument daar nu per saldo mee op?

Ik zeg er bij voorbaat bij dat ik niet alle details van de volgde case ken: volgens mijn beperkte info koos de CAI in harderwijk voor een compleet eigen glasnetwerk aan met eigen hoogwaardige DVB-C streams (ook in HD) omdat het systeem van KPN/Reggefiber hen teveel beperkingen zou opleggen. Als dat inderdaad klopt, zullen andere resellers ook in hun mogelijkheden worden beperkt.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste klopt dus niet helemaal.

De CAI in harderwijk blijft alle televisiediensten gewoon over haar bestaande coax netwerk aanbieden. Dat gaat ook nergens vervangen worden of zo en doen ze nu ook al. Wel had ik van vriend van me die daar woont begrepen dat iedere aansluiting 2 vezels krijgt: Eentje waarop CAI Harderwijk ISP's zoals Solcon, XSYou en nog eentje toegang gaat geven en een andere waar Caiway (dat wel naar Fiber only toe schijnt te willen in eigen verzorgingsgebieden) mee mag spelen.

Wel is er sprake van geweest dat Reggefiber ook in Harderwijk een vraagbundeling wilde gaan doen. Daar heeft de CAI een stokje voor gestoken door nu zelf te gaan verglazen. Ook omdat ze zelf zien dat DOCSIS on te long run minder geschikt is voor IP-diensten met veel bandbreedte.

Het klopt verder dat KPN op dit moment dus te veel beperkingen kent (die dus deels in de techniek van het KPN netwerk liggen). Maar het staat dus iedere partij vrij om zich helemaal onafhankelijk te maken en de dark fibers te gaan afnemen... zoals waar Vodafone nu dus heen wil een wrs. ook gaat....

En het overstappen tussen KPN resellers is gewoon een kwestie van administratieve processen en technische processen die men niet voor elkaar krijgt.. schijnbaar zijn vooral de processen in de gevallen waar de tweede vezel (CATV feed) bij komt kijken erg lastig.....

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 31-05-2013 15:07 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Dat verder de meeste partijen niet bereid zijn om te investeren in een eigen netwerk en het wel makkelijk vinden om diensten bij KPN in te kopen is schuld van de markt, niet van KPN.
Da's helemaal waar. Aan de andere kant vraag ik me af of het uberhaupt wel mogelijk is dat meerdere partijen eigen apparatuur in de pop gaan plaatsen. Afgezien van de kosten lijkt me dat ook tot een volle boel leiden.
En wat is trouwens vaak de praktijk? Zodra een concurent potentieel krijgt, neemt KPN met goedkeuring van de nma de boel over. >:)
GHM DVB-C zou een uitstekend alternatief voor IPTV van KPn kunnen zijn, met meer open HD-zenders en aanvullende betaalpaketten (smartcard in je TV). Maar KPN is nu eigenaar van DVB-C en zet de innovatie in de ijskast.

Uiteindelijk is een pop een distributiepunt. Waarom is het dan niet mogelijk om alleen data van verschillende bronnen (softwarematig) te routeren? Als je als autoriteit tegen elke concurrent zegt ga zelf maar graven e.d. dan kun je toch op je vingers natellen dat dat voor niemand buiten KPN rendabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:01:
Dat laatste klopt dus niet helemaal.

De CAI in harderwijk blijft alle televisiediensten gewoon over haar bestaande coax netwerk aanbieden. Dat gaat ook nergens vervangen worden of zo en doen ze nu ook al. Wel had ik van vriend van me die daar woont begrepen dat iedere aansluiting 2 vezels krijgt: Eentje waarop CAI Harderwijk ISP's zoals Solcon, XSYou en nog eentje toegang gaat geven en een andere waar Caiway (dat wel naar Fiber only toe schijnt te willen in eigen verzorgingsgebieden) mee mag spelen.

[..]

En het overstappen tussen KPN resellers is gewoon een kwestie van administratieve processen en technische processen die men niet voor elkaar krijgt.. schijnbaar zijn vooral de processen in de gevallen waar de tweede vezel (CATV feed) bij komt kijken erg lastig.....
Bedankt voor de toelichting. Ik gaf al aan niet de details te kennen. Een kennisje vertelde dat haar woning onlangs (net zoals de hele straat) op het glasvezelnetwerk was aangesloten en dat ze binnenkort 3-in-1 via glas zou krijgen.

Als je al CATV hebt bij een andere provider, zou een overstap dus makkelijker moeten verlopen. Maar wat ik heb begrepen er nu gebeurt is dat eerst ALLE diensten eraf gaan, waarna de lijn door de vorige provider vrijgegeven moet worden voordat de nieuwe provider z'n diensten er weer op kan zetten. In feite zit je dus vooral weken te wachten op een aanpassing in een computer database 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb inderdaad laatst met een overstap te maken gehad.

Niet in H'wijk, maar in Putten en dan van Solcon glas naar KickXL glas.
Wat een belachelijke vertoning is dat zeg, maar goed, it's all about the money!

We hebben het hier over glasvezel WMP+, aangelegd in 2011, verbinding maart/april 2012 opgeleverd.
Dus laatst overgestapt....
Nou, dan wordt inderdaad niet gemigreerd, maar lijn helemaal vrij en dan pas kan de andere er op.

[ Voor 56% gewijzigd door albino71 op 31-05-2013 15:35 . Reden: typo en meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:14:
[...]

Da's helemaal waar. Aan de andere kant vraag ik me af of het uberhaupt wel mogelijk is dat meerdere partijen eigen apparatuur in de pop gaan plaatsen. Afgezien van de kosten lijkt me dat ook tot een volle boel leiden.
En wat is trouwens vaak de praktijk? Zodra een concurent potentieel krijgt, neemt KPN met goedkeuring van de nma de boel over. >:)
GHM DVB-C zou een uitstekend alternatief voor IPTV van KPn kunnen zijn, met meer open HD-zenders en aanvullende betaalpaketten (smartcard in je TV). Maar KPN is nu eigenaar van DVB-C en zet de innovatie in de ijskast.

Uiteindelijk is een pop een distributiepunt. Waarom is het dan niet mogelijk om alleen data van verschillende bronnen (softwarematig) te routeren? Als je als autoriteit tegen elke concurrent zegt ga zelf maar graven e.d. dan kun je toch op je vingers natellen dat dat voor niemand buiten KPN rendabel is?
Ook GHM heeft DVB-C nooit gezien als de 'hoofd service'. Anders hadden ze om te beginnen ook nooit voor IPTV gekozen. DVB-C is (net als analoog) puur aangeboden om de drempel voor consumenten om over te stappen naar glas kleiner te maken.

IPTV is gewoon de techniek van de toekomst over een medium dat bij uitstek bedoeld is voor IP verkeer.

Ook andere partijen in glasvezelland (incl. Caiway, Multivisie dat door Vodafone is over genomen, compenz) zie ik niet echt hard inzetten op een omvangrijk DVB-C pakket.

Technisch is een POP wel een distributiepunt en voor IP geldt bij uitstek dat KPN dat voor meerdere partijen prima van/naar verschillende plekken moet kunnen routeren. En dat gebeurt dus op grote schaal (tele2, vodafone, solcon, tweak, scarlet, fype). Alleen voor multicast (dat je graag wil bij IPTV) ligt dat dus helaas anders. KPN zal haar glasvezel infra echt los moeten gaan koppelen van de DSL infra voordat dit beter.wordt.

Routering is helaas geen 'toverwoord', zeker niet als je nog met ipv4 zit en met een 'oud' core netwerk waar zowel DSL als Glas aan hangen.

Maar goed, wat betreft overstappen: Denan heeft laatst weer gezegd dat men voor WMP+ nog steeds hard bezig is hiermee. Alle andere migraties kunnen al zonder downtime.... Toen ik eind 2010 over stapte kon zelfs WMP naar WMP+ nog niet soepel.

Zo'n overstap valt of staat gewoon bij administratieve processen, zowel bij KPN als ook bij de ISP's. Ook de ISP's spelen hier een rol waaruit blijkt dat ze eigenlijk niet snappen wat ze doen, getuige uitspraken die ze nogal eens doen getuige quotes of eigen communicatie met ze.....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 31-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:33:
Zo'n overstap valt of staat gewoon bij administratieve processen, zowel bij KPN als ook bij de ISP's. Ook de ISP's spelen hier een rol waaruit blijkt dat ze eigenlijk niet snappen wat ze doen, getuige uitspraken die ze nogal eens doen getuige quotes of eigen communicatie met ze.....
Het zou ook verplicht moeten worden dat eerst een nagenoeg naadloze overstap geregeld is, voordat je dit soort diensten aanbiedt. Welke infrastructuur doet er niet toe.
Doe je dat niet, dan eerst daar procedures voor in het leven roepen en nog geen klanten toelaten.
Of een back-up service kunnen aanbieden (ADSL oid).

Ik red me wel, maar de niet "digibete man/vrouw", die is weer zwaar de sjaak.
Die weten ook niet welke aansporingsmogelijkheden er zijn, en zitten nog langer in de wachtkamer.
Service is al langere tijd niet meer als "de boel in de lucht proberen te houden" geworden.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:33:
[...]

Ook GHM heeft DVB-C nooit gezien als de 'hoofd service'. Anders hadden ze om te beginnen ook nooit voor IPTV gekozen. DVB-C is (net als analoog) puur aangeboden om de drempel voor consumenten om over te stappen naar glas kleiner te maken.

IPTV is gewoon de techniek van de toekomst over een medium dat bij uitstek bedoeld is voor IP verkeer.
Vanuit een technisch oogpunt heb je gelijk. Ik betwijfel alleen of de comsument er wel zo veel voordeel van heeft. De kabelboeren zijn tot nu toe uitstekend in staat om kwalitatief hoogwaardige TV via DVB-C te bieden.
[
Technisch is een POP wel een distributiepunt en voor IP geldt bij uitstek dat KPN dat voor meerdere partijen prima van/naar verschillende plekken moet kunnen routeren. En dat gebeurt dus op grote schaal (tele2, vodafone, solcon, tweak, scarlet, fype). Alleen voor multicast (dat je graag wil bij IPTV) ligt dat dus helaas anders. KPN zal haar glasvezel infra echt los moeten gaan koppelen van de DSL infra voordat dit beter.wordt.
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat voor een investeringen een concurent moet doen om eigen TV-streams aan te bieden. Een dark fiber huren (die er dus al ligt) zal niet het moeilijkste zijn. Multicast streams generenen ook niet. IPTV is verder gewoon data over IP. Voor zover mij bekend gaat dat via VLANs. Kan een andere aanbieder dan niet gewoon een andere VLAN-id krijgen?
Nogmaals ik begrijp niet goed waarom de keuze van KPN voor bepaalde DSL legacy een belemmering voor concurenten is. Dat KPN er voor kiest om ADSL streams aan te bieden is hun goed recht, maar als de ACM toestemming heeft gegeven om oplossingen van gisteren op een netwerk van morgen de standaard te maken hebben ze volgens mij een beetje zitten slapen toen ze met KPN over een open systeem onderhandelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:32:
Ik heb inderdaad laatst met een overstap te maken gehad.

Niet in H'wijk, maar in Putten en dan van Solcon glas naar KickXL glas.
Wat een belachelijke vertoning is dat zeg, maar goed, it's all about the money!

We hebben het hier over glasvezel WMP+, aangelegd in 2011, verbinding maart/april 2012 opgeleverd.
Dus laatst overgestapt....
Nou, dan wordt inderdaad niet gemigreerd, maar lijn helemaal vrij en dan pas kan de andere er op.
Ik zit ook in Putten. Pas in september glas van XMS gekregen. Hoe lang duurde bij jou de downtime en hoe heb je dat opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:52:
[...]

Vanuit een technisch oogpunt heb je gelijk. Ik betwijfel alleen of de comsument er wel zo veel voordeel van heeft. De kabelboeren zijn tot nu toe uitstekend in staat om kwalitatief hoogwaardige TV via DVB-C te bieden.
Daarom dus voorlopig ook nog CATV op glas :).
Het is mij nog niet helemaal duidelijk wat voor een investeringen een concurent moet doen om eigen TV-streams aan te bieden. Een dark fiber huren (die er dus al ligt) zal niet het moeilijkste zijn. Multicast streams generenen ook niet. IPTV is verder gewoon data over IP. Voor zover mij bekend gaat dat via VLANs. Kan een andere aanbieder dan niet gewoon een andere VLAN-id krijgen?
Nogmaals ik begrijp niet goed waarom de keuze van KPN voor bepaalde DSL legacy een belemmering voor concurenten is. Dat KPN er voor kiest om ADSL streams aan te bieden is hun goed recht, maar als de ACM toestemming heeft gegeven om oplossingen van gisteren op een netwerk van morgen de standaard te maken hebben ze volgens mij een beetje zitten slapen toen ze met KPN over een open systeem onderhandelden.
Tsja, simpel gezien heb je gelijk. En multicast is inderdaad ook IP. Maar ook met wat 'gemene' eigenschappen. Ik ben geen KPN'er en networking is ook niet mijn core beroep. Zeker niet op de schaal van die van KPN. Dus beter uitleggen kan ik het niet. Dat zal alleen KPN weten.

Het 'open' systeem zit hem in deze gewoon in de ODF access. Dat is waarschijnlijk voldoende reden voor goedkeuring geweest voor de ACM. Wat KPN op z'n eigen wholesale netwerk doet hebben ze waarschijnlijk ook niet genoeg technisch inzicht in gehad of was gewoon buiten scope voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Een week of 3, maar dat was omdat ik klacht op klacht.nl had aangemaakt.
Dat bespoedigde het e.e.a. behoorlijk.

UPC was mijn vorige vorige provider en die hebben nooit het analoge signaal er afgehaald. Daar heb ik dus gebruik van gemaakt. Daarnaast heb ik vooraf mijn nummer naar Cheapconnect laten porteren en dus heb ik mijn voip diensten sowieso al los van mijn internet en tv provider.

Internet mocht ik even van de buuv gebruiken. DDwrt Router als client ingesteld en die was de switch naar mijn eigen router. Alles wat daarachter zat kon dus hetzelfde blijven.
Met telefonie liep niet helemaal lekker (NAT problemen denk ik), maar met meerdere mobieltjes in huis was dat geen ramp.

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 31-05-2013 16:05 . Reden: meer info ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:23:
Tevens het uitzending gemist pakket opgezegd, kost me nu nog niets maar gaat straks ook 4,95 per maand kosten.
Is dit echt zeker? Dan zou je contract ook veranderen door de overgang. Ik had eerst internet, telefonie en TV 100 Mbit van XMS, incl. uitzending gemist voor niks en geen extra kosten voor interactieve TV (heb een 'koop' Amino). Ben vervolgens geswitcht naar internet en TV 50/50, heb door die switch (en dus een nieuw jaarcontract) gelukkig geen extra kosten hoeven te betalen voor interactieve TV. Dat wil ik graag zo houden.

Verder zou ik graag willen weten of ik in WMP+ of WDGO gebied zit. Met de zoekfunctie komt ik er niet helemaal uit. Ik woon in Amersfoort, het gaat niet om een oud-Portaal gebied. Als het WDGO is dan kan ik zonder teveel downtime eventueel over naar Vodafone.

Overigens kreeg ik bij de brief vandaag de optie voor korting op een HD decoder/recorder heb, ondanks dat ik al een M540 heb! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:04:
Een week of 3, maar dat was omdat ik klacht op klacht.nl had aangemaakt.
Dat bespoedigde het e.e.a. behoorlijk.

UPC was mijn vorige vorige provider en die hebben nooit het analoge signaal er afgehaald. Daar heb ik dus gebruik van gemaakt. Daarnaast heb ik vooraf mijn nummer naar Cheapconnect laten porteren en dus heb ik mijn voip diensten sowieso al los van mijn internet en tv provider.

Internet mocht ik even van de buuv gebruiken. DDwrt Router als client ingesteld en die was de switch naar mijn eigen router. Alles wat daarachter zat kon dus hetzelfde blijven.
Met telefonie liep niet helemaal lekker (NAT problemen denk ik), maar met meerdere mobieltjes in huis was dat geen ramp.
Leechen bij de buren is eventueel voor mij ook een optie, al ben ik bang dat hun KPN experiabox roet in het eten gaat gooien wbt FTP en VoIP en nog wat andere speciale services. Mobiel heb ik wel, maar ff een uurtje support verlenen aan m'n klanten in het buitenland gaat zo wel een beetje duur worden vrees ik. Dat doe ik als het even kan natuurlijk via skype, maar soms is een ouderwetse landline de enige optie.

Misschien is het gewoon veiliger om te wachten totdat de WMP+ overstap eindelijk naadloos geregeld kan worden. Er wordt aan gewerkt, maar ja dat hoor ik al maanden. Bij KPN zijn zal altijd druk bezig om dingen te regelen, maar uiteindelijk duurt het vaak jaren voordat er echt iets veranderd. Alleen prijsverhogingen weten ze razensnel door te voeren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even over die Dark Fiber laten aanleggen als je operator wil spelen in een PoP van Reggefiber: Een RF netwerk in 1 plaats bestaat uit 1 CityPoP met daarachter een X aantal AreaPops. Die zijn met elkaar verbonden in een ring. In hele grote plaatsen zijn het twee of zelfs meer CityPoPs met bijbehorende AreaPops. De operator plaatst apparatuur in alle AreaPops maar alleen naar de CityPoP moet een Dark Fiber. De routering vanuit de CityPoP naar de AreaPops gaat via de ring die van Reggefiber is. Daar worden dus gewoon enkele vezels voor uitgegeven, Meer is ook niet nodig.
KPN heeft voor elke CityPoP een 96-voudige glasvezelkabel daar naar toe gelegd. Afhankelijk van wat daar verderop in hun eigen route nog aan vezel beschikbaar is kan elke partij bij KPN enkele vezels huren in diezelfde kabel. Dan heeft het alleen Dark Fiber en de betreffende partij geeft zelf aan waar het andere eind van die route moet komen om op die manier op diens eigen netwerk terecht te komen. En meer dan een paar vezels heb je niet nodig om al het verkeer van je klanten over heen te laten gaan. Na de PoP is immes alles gemultiplexed.
Maar uiteraard kan je ook aankloppen bij Eurofiber, Relined, etc.. om een backbone aan te laten leggen. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat dat kost moet ik zeggen.

NB: Er kunnen heel veel partijen apparatuur plaatsen in de PoP. Simpelweg omdat de apparatuur niet heel groot hoeft te zijn, en bovendien is de benodigde ruimte automatisch gekoppeld aan het aantal aangesloten panden in de PoP. Normaliter rond de 2500 stuks max. Dus als er nu ineens 2 operators bij moeten komen zal dat als het goed is ten koste gaan van het de klanten van de bij KPN Wholesale aangesloten providers. Met als uiteindelijk gevolg dat KPN Wholesale een deel van de apparatuur weer kan weghalen omdat het niet meer nodig is en de vrijgekomen ruimte kan dan weer aan een andere operator worden vergeven. Maar bij 4 operators hoeft nog niemand ruimte op te geven hoor. Er zijn sowieso drie kasten beschikbaar van 21 inch en een meter of 2,30 hoog (kan ook 2,50 zijn..)

@Eymey: Uiteraard weet ik hoeveel PoP's Almere heeft. Maar dat soort informatie zet ik liever niet op internet.

[ Voor 21% gewijzigd door Barre73 op 31-05-2013 18:55 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
musicfreak schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:53:
[...]

Is dit echt zeker? Dan zou je contract ook veranderen door de overgang. Ik had eerst internet, telefonie en TV 100 Mbit van XMS, incl. uitzending gemist voor niks en geen extra kosten voor interactieve TV (heb een 'koop' Amino). Ben vervolgens geswitcht naar internet en TV 50/50, heb door die switch (en dus een nieuw jaarcontract) gelukkig geen extra kosten hoeven te betalen voor interactieve TV. Dat wil ik graag zo houden.

Verder zou ik graag willen weten of ik in WMP+ of WDGO gebied zit. Met de zoekfunctie komt ik er niet helemaal uit. Ik woon in Amersfoort, het gaat niet om een oud-Portaal gebied. Als het WDGO is dan kan ik zonder teveel downtime eventueel over naar Vodafone.

Overigens kreeg ik bij de brief vandaag de optie voor korting op een HD decoder/recorder heb, ondanks dat ik al een M540 heb! 8)7
Ik zou ook graag de source hebben waar staat dat Uitzending gemist zodirect geld gaat kosten. Nu staat namelijk bij XMS dat het nog steeds gratis is.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Barre73 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:49:
Nog even over die Dark Fiber laten aanleggen als je operator wil spelen in een PoP van Reggefiber: Een RF netwerk in 1 plaats bestaat uit 1 CityPoP met daarachter een X aantal AreaPops. Die zijn met elkaar verbonden in een ring. In hele grote plaatsen zijn het twee of zelfs meer CityPoPs met bijbehorende AreaPops. De operator plaatst apparatuur in alle AreaPops maar alleen naar de CityPoP moet een Dark Fiber. De routering vanuit de CityPoP naar de AreaPops gaat via de ring die van Reggefiber is. Daar worden dus gewoon enkele vezels voor uitgegeven, Meer is ook niet nodig.
KPN heeft voor elke CityPoP een 96-voudige glasvezelkabel daar naar toe gelegd. Afhankelijk van wat daar verderop in hun eigen route nog aan vezel beschikbaar is kan elke partij bij KPN enkele vezels huren in diezelfde kabel. Dan heeft het alleen Dark Fiber en de betreffende partij geeft zelf aan waar het andere eind van die route moet komen om op die manier op diens eigen netwerk terecht te komen. En meer dan een paar vezels heb je niet nodig om al het verkeer van je klanten over heen te laten gaan. Na de PoP is immes alles gemultiplexed.
Maar uiteraard kan je ook aankloppen bij Eurofiber, Relined, etc.. om een backbone aan te laten leggen. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat dat kost moet ik zeggen.

NB: Er kunnen heel veel partijen apparatuur plaatsen in de PoP. Simpelweg omdat de apparatuur niet heel groot hoeft te zijn, en bovendien is de benodigde ruimte automatisch gekoppeld aan het aantal aangesloten panden in de PoP. Normaliter rond de 2500 stuks max. Dus als er nu ineens 2 operators bij moeten komen zal dat als het goed is ten koste gaan van het de klanten van de bij KPN Wholesale aangesloten providers. Met als uiteindelijk gevolg dat KPN Wholesale een deel van de apparatuur weer kan weghalen omdat het niet meer nodig is en de vrijgekomen ruimte kan dan weer aan een andere operator worden vergeven. Maar bij 4 operators hoeft nog niemand ruimte op te geven hoor. Er zijn sowieso drie kasten beschikbaar van 21 inch en een meter of 2,30 hoog (kan ook 2,50 zijn..)

@Eymey: Uiteraard weet ik hoeveel PoP's Almere heeft. Maar dat soort informatie zet ik liever niet op internet.
Bedankt voor je toelichting. Zeer gewaardeerd _/-\o_

Mag ik uit het bovenstaande concluderen dat het voor een beetje rededelijke provider helemaal niet zo heel moeilijk en/of duur hoeft te zijn om eigen IPTV streams aan te bieden?

En wat heeft het DSL verhaal mbt multicast streams van Eymey dan nog eigenlijk voor impact? Ik lees telkens weer informatie (ook elders) dat de beperking in de infrastructuur van KPN zit. Is dat wel zo?

Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom er uberhaupt speciale apparatuur in een Pop per aanbieder nodig is. Als IPTV gewoon data over een VLAN is, dan kan er toch gewoon softwarematig gerouteerd/geswitched worden? Of vereenvoudig ik zaken nu onnodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
ambilight schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Wat ik ook niet helemaal begrijp is waarom er uberhaupt speciale apparatuur in een Pop per aanbieder nodig is. Als IPTV gewoon data over een VLAN is, dan kan er toch gewoon softwarematig gerouteerd/geswitched worden? Of vereenvoudig ik zaken nu onnodig ;-)
Dit kan technisch makkelijk, echter wil KPN graag haar eigen producten (whitelabel) verkopen, wil een provider dit niet dan moeten ze maar eigen apparatuur plaatsen. (demotivatie beleid)

Stel je voor dat andere ISP's snel betere diensten konden uitrollen (via VLAN) dan kost KPN dit klanten van haar eigen ISP's en dit willen ze natuurlijk niet.

Denk dat ze daar niet aan gedacht hebben toen ze KPN het fiat gaven om de boel over te nemen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:24:
[...]

Bedankt voor je toelichting. Zeer gewaardeerd _/-\o_

Mag ik uit het bovenstaande concluderen dat het voor een beetje rededelijke provider helemaal niet zo heel moeilijk en/of duur hoeft te zijn om eigen IPTV streams aan te bieden?

En wat heeft het DSL verhaal mbt multicast streams van Eymey dan nog eigenlijk voor impact? Ik lees telkens weer informatie (ook elders) dat de beperking in de infrastructuur van KPN zit. Is dat wel zo?

Hier sluit ik me bij aan. En @barre73: Uiteraard snap ik dat je dat soort info liever niet hier deelt. Het was alleen om de omvang van het "eigen operator" spelen aan te geven :).

* Als een partij zelf apparatuur plaatst kan hij dus alles onafhankelijk van KPN regelen (hij krijgt dan dark fibers, zowel naar de klant als eventueel via KPN naar z'n eigen netwerk toe ter beschikking, zie uitleg Barre73)

* Als een partij niet zelf apparatuur plaatst zal hij afhankelijk zijn van wholesale transportdiensten en evt. ook televisie- en internetdiensten van KPN.
Zie ook https://www.kpn-wholesale...enten-eindgebruikers.aspx
Hier is vooral breedbandtoegang en televisie van belang.

Je maakt dan dus gebruik van de switches (layer 2) en routers (layer 3, IP) van KPN en bent in zekere zin gebonden aan hoe KPN de data van de apparatuur bij de consument thuis naar het netwerk van de ISP kan vervoeren.

Bij WMP en 'kaal' WBA gebeurt dit meestal met PPPoE tunnels (en bij ADSL met PPPoA tunnels). Zo werken o.a. XS4ALL, tele2, Tweak, etc. De router bij jou thuis opent een PPP tunnel en het eindpunt ligt in het netwerk van de ISP. Over die tunnel kan de ISP doen wat hij wil (inclusief bv. tv aanbieden, hoewel ik niet weet hoe efficient multicast tv via een PPP tunnel is).
Bij WMP+, zoals Vodafone, Lijbrandt, XMS en straks Telfort, wordt geen PPP gebruikt maar wordt verkeer direct naar de apparatuur bij de klant thuis gerouteerd (vandaar bv. DHCP). De ISP moet zijn IP-adresruimte ook opknippen in 'blokken' per plaats/citypop en KPN routeert het verkeer van het netwerk van de ISP tot aan de apparatuur bij de consument thuis.

Voor IPTV wil je het liefste "multicast" gebruiken. Simpele uitleg:
Normaal, als jij verbinding legt met een website of je gaat een youtube filmpje afspelen, dan open jij een "point to point" tcp verbinding met de betreffende (web)server en trek je een datastroom naar jou toe. Stel dat jij en al je wijkgenoten naar hetzelfde Youtube filmpje kijken of een live stream van een TV-zender op hebben staan, dan moet voor jullie individueel tig keer dezelfde datastream gerouteerd worden. In feite doe je dan dus unicast.

Met "multicast" hoeft de stream van een televisiekanaal maar 1 keer over de backbone van de ISP of operator gestuurd te worden en houdt een IGMP router (die waarschijnlijk in de city-pop of area-pop aanwezig is?) bij welke huishoudens op welke stream 'aangemeld' zijn. De IGMP router (en de switches die IGMP aware zijn) sturen dan de stream naar de adressen/poorten die hebben aangegeven het multicast adres van die stream te willen ontvangen. Dus als de hele city-pop The Voice of Holland zit te kijken kost de stream maar 1x bandbreedte op het netwerk van de ISP of operator en wordt ze in de POP gerepliceerd naar de settoboxen die op de stream geabonneerd zijn.

Toen eind 2010 Lijbrandt voor het eerst op enkele grotere WMP+ netwerken beschikbaar kwam en al snel bleek dat we, ondanks Glashart Media, toch KPN streams kregen, toen was de lezing dat de routers van KPN niet in staat waren om naar meerdere IGMP-netwerken te connecten. En aangezien de routers voor eigen klanten van KPN al naar de IGMP adresruimte van KPN moesten wijzen konden ze dus niet ook naar die van bv. de Mediagateway in Hilversum wijzen, wag op WGDO netwerken wel gedaan wordt.

Lang verhaal kort: Als een partij diensten wil aanbieden aan consumenten en hiervoor gebruik maakt van de transportdiensten van KPN, dan zijn er dus technische beperkingen qua wat op multicast/IGMP routering mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie uitleg!
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:04:
[...]

Toen eind 2010 Lijbrandt voor het eerst op enkele grotere WMP+ netwerken beschikbaar kwam en al snel bleek dat we, ondanks Glashart Media, toch KPN streams kregen, toen was de lezing dat de routers van KPN niet in staat waren om naar meerdere IGMP-netwerken te connecten. En aangezien de routers voor eigen klanten van KPN al naar de IGMP adresruimte van KPN moesten wijzen konden ze dus niet ook naar die van bv. de Mediagateway in Hilversum wijzen, wag op WGDO netwerken wel gedaan wordt.

Lang verhaal kort: Als een partij diensten wil aanbieden aan consumenten en hiervoor gebruik maakt van de transportdiensten van KPN, dan zijn er dus technische beperkingen qua wat op multicast/IGMP routering mogelijk is.
Toch kan ik dáár met mijn verstand niet bij. Volgens mij is het technisch gezien niet meer dan het aanpassen van een netmask...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ik heb eindelijk de brief gehad over de nieuwe zenders.

En bij mij zat er netjes een extra formulier bij waarop de aanbieding staat om een HD stb aan te schaffen voor € 99,- ipv de € 170,- wat deze normaal zou moeten kosten.

Maar nu komt het..
---begin "advocaat van de duivel" modus-- >:)

Als ik de zenders bekijk welke ik niet meer zou kunnen zien met de 110, dan zijn dat zenders die ik toch nooit kijk. Dus eigenlijk is er weer geen noodzaak om een HD stb aan te schaffen.

Dan is dus de vraag, binnen wat voor tijdsbestek zal alles uiteindelijk over gaan naar de mp4/Verimatrix (KPN) streams en kan ik echt geen zenders meer zien op de 110?
Zal XMS/Telfort (KPN) dat tegen die tijd laten weten en dan evt weer een oplossing bieden zoals nu?

---end "advocaat van de duivel" modus---

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Thasaidon schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:14:

En bij mij zat er netjes een extra formulier bij waarop de aanbieding staat om een HD stb aan te schaffen voor € 99,- ipv de € 170,- wat deze normaal zou moeten kosten.

Maar nu komt het..

Als ik de zenders bekijk welke ik niet meer zou kunnen zien met de 110, dan zijn dat zenders die ik toch nooit kijk. Dus eigenlijk is er weer geen noodzaak om een HD stb aan te schaffen.

Dan is dus de vraag, binnen wat voor tijdsbestek zal alles uiteindelijk over gaan naar de mp4/Verimatrix (KPN) streams en kan ik echt geen zenders meer zien op de 110?
Zal XMS/Telfort (KPN) dat tegen die tijd laten weten en dan evt weer een oplossing bieden zoals nu?

Lastig...je weet nooit of die aanbieding weer voorbij komt.
Ik heb laatst bij KickXL een nieuw abo afgesloten (100/100) en daar kreeg ik een M540 bij.

Zo'n soort aanbieding zou je een keer op in kunnen gaan.

Of nu de 140 kopen en de 110 verkopen. Maakt de investering alweer minder.
Verder behoudt de 140 altijd wel waarde, dus dat kun je er ook weer aftrekken in de toekomst.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad.

Overigens, is de reden dat je destijds een 110 hebt gekozen de prijs, of bv. ook nog het willen kijken met een SCART aangesloten TV? De 140 heeft die aansluiting namelijk niet meer. Verder zal je de 140 overigens wel op alle fronten als een vooruitgang gaan ervaren.

Hij is bv. veel sneller met starten dan de 110 of 130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 11:39:
Inderdaad.

Overigens, is de reden dat je destijds een 110 hebt gekozen de prijs, of bv. ook nog het willen kijken met een SCART aangesloten TV? De 140 heeft die aansluiting namelijk niet meer. Verder zal je de 140 overigens wel op alle fronten als een vooruitgang gaan ervaren.

Hij is bv. veel sneller met starten dan de 110 of 130.
Jazeker, de A140 heeft gewoon scart aansluit mogelijkheid.
Hij hangt hier boven gewoon aan de oude beeldbuis :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:14:

Maar nu komt het..

Bellen naar de aanbieder, je verhaal uitleggen en expliciet vragen of die streams de komende 10 jaar mpeg2 en onversleuteld blijven. En dat even laten bevestigen per email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het goed begrijp is de brief met zenderwijzigingen in minimaal 3 batches verstuurd:

1. Bijlage met ***** niet voor A110
2. Bijlage zonder *****
3. Met formulier om een HD stb met korting aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Ik dacht ik stap maar uit mezelf over naar Telfort Glasvezel, met name omdat ik dan per saldo goedkoper uit ben, zeker gezien mijn belgedrag en de prijs van €15,- voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.

Nu zit ik net te kijken naar de status van mijn bestelling, en begint al gelijk positief :+

Afbeeldingslocatie: http://www.sweetlovetalk.eu/telfort/telfort_aanmelding.jpg

Vol verwachting klopt mijn hart <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:12:
[...]

Hmm, apart. de 130 had dit bijvoorbeeld absoluut niet. Toen Lijbrandt in KPN-gebieden actief werd en 'scart klanten' de 110 niet bleken te kunnen gebruiken, kregen die klanten uit coulance meteen een PVR model ( m532 ) omdat daar nog wel een scart op zat.
Zit er bij de A140 dan ook meteen zo'n verloopje ofzo? Of heb je stiekem de m540? ;)
Janneman1965 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:54:
Ik dacht ik stap maar uit mezelf over naar Telfort Glasvezel, met name omdat ik dan per saldo goedkoper uit ben, zeker gezien mijn belgedrag en de prijs van €15,- voor onbeperkt bellen naar vast en mobiel.

Nu zit ik net te kijken naar de status van mijn bestelling, en begint al gelijk positief :+

[afbeelding]

Vol verwachting klopt mijn hart <+:)
Wel dapper van je hoor, @Janneman1965. Waar woon je eigenlijk?

Als je in WMP+ gebied woont wordt het spannend.

Zeg in ieder geval -niet- XMS op! Bij een WGDO provider migratie moet de nieuwe provider de lijn overnemen van de latende provider en waarschijnlijk gaat dat bij WMP+ migraties ook wel zo zijn.

Laat het dus voor nu op z'n beloop en laat Telfort alle benodigde acties doen.

[ Voor 64% gewijzigd door eymey op 01-06-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:04:
[...]

[knip]

Heel hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg! Langzaam aan begint de mist rondom de glasvezel infra voor mij een beetje op te trekken.

Ik begrijp dat multicast eigenlijk de logische keuze is voor video streams, maar dat KPN dit in niet gebruikt en dus in feite aan unicast doet? Ik neem aan dat de (A)DSL legacy wbt IPTV hiervoor verantwoordelijk is?

Daarnaast zou ik concluderen dat het nieuwe WMP+ systeem een compleet KPN-feestje wbt transport en uiteindelijk content geworden is. Aan de ene kant begrijp ik dat bij de uitrol van glasvezel de ACM alleen naar de fibers heeft gekeken en de apparatuur en streams aan de ISPs overlaat. Aan de andere kant kan een kleine ISP qua kosten onmogelijk heel NL van eigen apparatuur in de PoPs voorzien compleet met onderhoud e.d. Men had dus kunnen voorzien dat KPN hierdoor de enige infra partij zou worden en daardoor meer openheid voor bv multicast streams moeten eisen. Als men zo met de uitrol van glas door gaat, zou deze geslotenheid op een open systeem wel eens de achilleshiel van glas kunnen worden.

Maar wie weet gaan de kabelaars ooit nog wel eens hun diensten via de PoPs aanbieden. Die hebben immers wel de financiele mogelijkheden en een compleet pakket. UPC/Ziggo 500/500 met 30 UHD zenders bijvoorbeeld :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
eymey schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:56:
Wel dapper van je hoor, @Janneman1965. Waar woon je eigenlijk?

Als je in WMP+ gebied woont wordt het spannend.

Zeg in ieder geval -niet- XMS op! Bij een WGDO provider migratie moet de nieuwe provider de lijn overnemen van de latende provider en waarschijnlijk gaat dat bij WMP+ migraties ook wel zo zijn.

Laat het dus voor nu op z'n beloop en laat Telfort alle benodigde acties doen.
Ik woon in Amersfoort 3825DB, en ik zeg niks op voor ik een bevestiging heb gekregen van Telfort. En ik heb de termen WMP+ en WGDO regelmatig voorbij zien komen, maar wat dat nou precies betekend :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:58:
[...]

Heel hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg! Langzaam aan begint de mist rondom de glasvezel infra voor mij een beetje op te trekken.

Ik begrijp dat multicast eigenlijk de logische keuze is voor video streams, maar dat KPN dit in niet gebruikt en dus in feite aan unicast doet? Ik neem aan dat de (A)DSL legacy wbt IPTV hiervoor verantwoordelijk is?

Daarnaast zou ik concluderen dat het nieuwe WMP+ systeem een compleet KPN-feestje wbt transport en uiteindelijk content geworden is. Aan de ene kant begrijp ik dat bij de uitrol van glasvezel de ACM alleen naar de fibers heeft gekeken en de apparatuur en streams aan de ISPs overlaat. Aan de andere kant kan een kleine ISP qua kosten onmogelijk heel NL van eigen apparatuur in de PoPs voorzien compleet met onderhoud e.d. Men had dus kunnen voorzien dat KPN hierdoor de enige infra partij zou worden en daardoor meer openheid voor bv multicast streams moeten eisen. Als men zo met de uitrol van glas door gaat, zou deze geslotenheid op een open systeem wel eens de achilleshiel van glas kunnen worden.

Maar wie weet gaan de kabelaars ooit nog wel eens hun diensten via de PoPs aanbieden. Die hebben immers wel de financiele mogelijkheden en een compleet pakket. UPC/Ziggo 500/500 met 30 UHD zenders bijvoorbeeld :9
Nee, KPN doet dus juist wel aan multicast, maar kan dus alleen streams uit zijn eigen multicast netwerk aanbieden en niet voor andere ISP's uit andere multicast netwerken. In feite maakt Glashart Media (dat normaal dus 1:1 streams van Technicolor/ericsson en SAT zou aanbieden) nu dus gebruik van de "WMP broadcast streams" wholesaledienst van KPN. Zelfs op DSL doet KPN gewoon multicast.

Wat ik meer met "DSL legacy" bedoel, maar dat is geheel speculatie mijnerzijds aangezien ik de core infra van KPN niet ken, is dat men er waarschijnlijk nooit rekening mee heeft gehouden dat ze ooit ook een infrastructuur zouden gaan aan knopen waarbij meerdere tv-providers een rol zouden gaan spelen. En dat daardoor meerdere multicast sources doorgeven dus niet lukt. Maar nogmaals, deze alinea is een vermoeden van mij.

En WMP+ is inderdaad dus een KPN-feestje. Maar ja, dat is logisch want het is een wholesaledienst van KPN :+. Overigens kunnen ISP's via WMP+ prima hun eigen ISP-netwerk aanbieden (zoals Solcon bv. doet) en ook een heel eigen TV-platform op zetten met eigen settopboxen en eigen "Video on demand" inhoud want dat is meestal unicast. Maar ze zitten dus aan de televisie multicaststreams van KPN vast.

En WMP+ biedt dus ook ruimte om bijvoorbeeld eigen afspraken met zenders te maken maar wel het platform van Glashart Media te gebruiken. Zoals Vodafone dus doet. Daardoor heeft Vodafone hele andere inhoud van hun IPTV pakket dan de KPN winkeldochters.

Overigens, kabelaars zouden inderdaad bij uitstek goede kandidaten zijn om ook apparatuur in de POP's te gaan plaatsen. Al is het alleen voor de IP-diensten. De kabelaars hebben in iedere plaats al een omvangrijk core netwerk aanwezig dus voor hun moet het een koud kunstje zijn.
Echter, zij hebben ook al fors geinvesteerd in de coax infra (waaronder verglazen tot in de wijkkasten om bv. verslechtering van het signaal tegen te gaan en versterkers uit te sparen), dat dit voor hun kapitaalvernietiging zou zijn. Bovendien geven ze dan indirect toe dat FttH voor internet toch beter zou zijn dan DOCSIS over coax :+
Janneman1965 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Ik woon in Amersfoort 3825DB, en ik zeg niks op voor ik een bevestiging heb gekregen van Telfort. En ik heb de termen WMP+ en WGDO regelmatig voorbij zien komen, maar wat dat nou precies betekend :$
WGDO staat voor "Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst", wat een dienst van Reggefiber Wholesale is/was (is nu over genomen door KPN). WMP+ (Wholesale MultiPlay plus) is functioneel gelijk aan WGDO, maar dan dus met actieve apparatuur van KPN. Beide systemen zijn administratief nog steeds gescheiden en dus gelden er op beide typen netwerk ook aparte procedures voor provider migraties. Op WMP+ is een migratie nog niet goed geregeld, op WGDO wel. Maar in beide gevallen geldt dus dat de oude provider pas opgezegd mag worden als de migratie van de lijn in gang gezet is.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 01-06-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:06:
[...]

En WMP+ biedt dus ook ruimte om bijvoorbeeld eigen afspraken met zenders te maken maar wel het platform van Glashart Media te gebruiken. Zoals Vodafone dus doet. Daardoor heeft Vodafone hele andere inhoud van hun IPTV pakket dan de KPN winkeldochters.
Nou ja, WMP+ is niet per definitie een heel verschrikkelijk product in de zin dat het niet werkt ofzo. Als KPN nou maar eens zou inzien dat je op glas gewoon de hoogste kwaliteit streams moet aanbieden met vooral een ruim aanbod in HD, dan kunnen alle resellers zelf paketten samenstellen en prijskaartjes daaraan hangen. Wat vodafone dus al doet, alleen bieden ze behalve samenstelling niks beters aan dan bv telfort (dwz dezelfde streams).

Nogmaals, er ligt hier een bal voor open doel die er bv door de kabelboeren ingeschopt kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:12:
[...]

Niet helemaal waar. Er zit geen gewone Scart op de A140, alleen mini-Din. Daarvoor is een MiniDin naar Scart kabel nodig. Bij Vodafone krijg je na 1 belletje binnen een paar dagen kostenloos thuis. Bij de andere aanbieders weet ik het niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
En waarom veel mensen nog een A110 hebben...? In het begin van iptv was dat de enige optie volgens mij. (En daarvoor hadden we alleen analoog over de glasvezel.) Mensen die een beetje met de techniek mee gaan hebben nu waarschijnlijk drie boxen in huis: Een oude SD-box, een iets recentere HD-box en een nog iets recentere PVR-box. Maar veel mensen vonden het wel best en hebben die stappen dus nooit gemaakt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:20:
[...]

Niet helemaal waar. Er zit geen gewone Scart op de A140, alleen mini-Din. Daarvoor is een MiniDin naar Scart kabel nodig. Bij Vodafone krijg je na 1 belletje binnen een paar dagen kostenloos thuis. Bij de andere aanbieders weet ik het niet.
Dat is dezelfde aansluiting als op de A110, dus mensen die van 110 over gaan naar 140 kunnen dezelfde kabel gebruiken.
Mij Lijbrandt kon ik bij de (telefonische) bestelling opgeven of een scart of hdmi kabel wilde. Mocht je via een formulier bestellen ipv telefonisch zou ik het er bij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Die van mij werd in officiële Amino doos geleverd en zat zowel HDMI, als de scart kabel gewoon bij.
Ik praat nu over 4 kastjes waar dat zo bij zat en alle 4 geleverd begin 2012.

Als het nu anders is....dat zou kunnen.

@eymey: Beneden de M540, boven de A140. Bij mijn ouders 2x de A140 en bij mijn broertje de A140 en M540. Amino family :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Vind nog steeds raar dat XMS gewoon niet op zaterdag na 4 en zondagen bereikbaar zijn. Net een uur geen internet maar geen mogelijkheid om de storing te melden. Lekker is dat!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rutix schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:05:
Vind nog steeds raar dat XMS gewoon niet op zaterdag na 4 en zondagen bereikbaar zijn. Net een uur geen internet maar geen mogelijkheid om de storing te melden. Lekker is dat!
Net hier een storing gehad om 15:30. Helpdesk bereikt. Advies: stekker eruit en half uur wachten. Ik heb niet het idee dat dat echt helpt. gewoon een uur wachten was waarschijnlijk net zo effectief. servicedesk kan blijkbaar geen storingen uitzoeken en geeft je blijkbaar gewoon eerst een "het ligt bij de klant"riedel" :( :( :(

Het feit of de desk te bereiken is maakt dus niet zoveel uit. :X :X :X

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 01-06-2013 16:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:30:
En waarom veel mensen nog een A110 hebben...? In het begin van iptv was dat de enige optie volgens mij. (En daarvoor hadden we alleen analoog over de glasvezel.) Mensen die een beetje met de techniek mee gaan hebben nu waarschijnlijk drie boxen in huis: Een oude SD-box, een iets recentere HD-box en een nog iets recentere PVR-box. Maar veel mensen vonden het wel best en hebben die stappen dus nooit gemaakt.
Lekker ongenuanceerd; daar houd ik wel van af en toe.

Mag ik ook gewoon niet zo'n heel erge televisie liefhebber zijn.
Als ik bij XMS [of andere glazenier] een internet only kon krijgen graag, maar jammer genoeg is dat niet mogelijk.
Als ik iets wil opnemen doe ik dat wel via de externe hd aan mijn televisie of kijk uitzending gemist of iplayer op mijn computer.

Als XMS mij een A110 stuurt verwacht ik dat ik in ieder geval alle zenders van het basispakket kan zien en kan blijven zien, omdat ik hetzelfde betaal als een ander die wel alle zenders van dat pakket kan zien.
Of ik die zenders nu wel of niet bekijk is volkomen irrelevant.
Als het niet mogelijk is alle zenders van het basispakket [dat ik moet afnemen] te bekijken dan is compensatie op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
leuk_he schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 16:23:
[...]

Net hier een storing gehad om 15:30. Helpdesk bereikt. Advies: stekker eruit en half uur wachten. Ik heb niet het idee dat dat echt helpt. gewoon een uur wachten was waarschijnlijk net zo effectief. servicedesk kan blijkbaar geen storingen uitzoeken en geeft je blijkbaar gewoon eerst een "het ligt bij de klant"riedel" :( :( :(
Hier ook even geen internet. Alle lampjes op genexis brandden gewoon en CATV en telefoon deden het ook nog gewoon. IPTV niet getest. Spanning van modem en router meer dan 1/2 uur eraf gehad, zonder succes. De router kon gewoon geen DHCP lease verkrijgen.

Afgelopen donderdag hetzelfde probleem om bijna dezelfde tijd. Telkens wel m'n oude dynamische IP-adres teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
albino71 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:01:
@eymey: Beneden de M540, boven de A140. Bij mijn ouders 2x de A140 en bij mijn broertje de A140 en M540. Amino family :)
Heb jij amino's van je vorige provider succesvol meegenomen naar je nieuwe?

Welke switch gebruik je tussen het glasmodem en de amino's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ambilight schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:41:
[...]

Hier ook even geen inteternet. Alle lampjes op genexis brandden gewoon en CATV en telefoon deden het ook nog gewoon. IPTV niet getest. Spanning van modem en router meer dan 1/2 uur eraf gehad, zonder succes. De router kon gewoon geen DHCP lease verkrijgen.

Afgelopen donderdag hetzelfde probleem om bijna dezelfde tijd. Telkens wel m'n oude dynamische IP-adres teruggekregen.
Precies zo ja. Maar vooral de reactie van de helpdesk om het probleem dus maar vooral bij jou te leggen. :X :X :X :X En nu denken ze dus blijkbaar bij xms dat ze geen storing gehad hebben :? :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

ambilight schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:44:
[...]

Heb jij amino's van je vorige provider succesvol meegenomen naar je nieuwe?

Welke switch gebruik je tussen het glasmodem en de amino's?
Ja, dat werkt gewoon.

Ik gebruik een 5 poorts 100 mbit switchje van König, voldoet prima.

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 01-06-2013 18:40 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
ambilight schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:41:
[...]

Hier ook even geen internet. Alle lampjes op genexis brandden gewoon en CATV en telefoon deden het ook nog gewoon. IPTV niet getest. Spanning van modem en router meer dan 1/2 uur eraf gehad, zonder succes. De router kon gewoon geen DHCP lease verkrijgen.

Heb nu ook geen internet dus stuur dit bericht via persoonlijke hotspot iPhone krijg geen ip adres van de Genexis Core Advanced modem. :(

Ik zit net als Ambilight op het pop station aan de gebbekuillaan in Putten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:30:
Je vergeet de tweaker die een 110 kocht omdat hij in een wgdo gebied woont en tv kijkt/opneemt op z'n zelfgebouwde HTPC , die ook streamed naar alle pc's en laptops in huis.
De 110 staat daar op de enige slaapkamer waar geen pc staat :P
ondergetekende dus ;)

overigens kon ik kiezen tussen de 110 en de 130 toen ik XMS nam. Beiden konden met scart geleverd worden en alleen de 130 met hdmi. En aangezien XMS toen nog geen hd bood en voorlopig ook niet zou gaan bieden, heb ik voor de 110 gekozen en er een htpc naast gezet die gewoon hd aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Tuxxx schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:52:
Hoi,

Zijn er nog meer mensen in Flevoland die last hebben van een vastslaand tv-signaal? Het betreft hier om analoge televisie.

Sinds vanmorgen knalt bij mij het televisiesignaal eruit, terwijl alle lampjes op de modem blijven branden. Heb de coaxkabel al gemeten, waar niks vreemds uit kwam en ik heb een secundaire tv geprobeerd, waar het probleem zich exact op voordeed.

Dit resulteert zich in een zwart scherm op mijn tv (dus geen vast slaand beeld. Verschilt zeker per tv?) en als ik maar lang genoeg wacht heb ik weer beeld.

Iemand die zich in mijn verhaal kan vinden?

PS: Internet blijft gedurende de 'tv-verstoring' netjes werken.
Het is helaas weer raak en dat op een zaterdagavond. Zijn er toevallig nog meer mensen die zich kunnen vinden in bovenstaande quote?

Ik begin nu toch langzamerhand klaar te zijn met XMSnet en de analoge tv-verstoringen.

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Tuxxx schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 20:41:
Het is helaas weer raak en dat op een zaterdagavond. Zijn er toevallig nog meer mensen die zich kunnen vinden in bovenstaande quote?

Ik begin nu toch langzamerhand klaar te zijn met XMSnet en de analoge tv-verstoringen.
Helaas wel, hier in Almere Buiten idem. Analoog signaal knippert aan en uit. Na wat opnieuw opstarten en enkele keren opnieuw installeren, heb ik intussen weer radio, dus TV maar uitgezet, is geen kijken naar.

[edit] Vorige week had bovenbuurman XMS ook al gebeld met hetzelfde probleem, daarbij ondervinden wij het hinderlijk probleem dat onze huisbaas gebeld wordt door Reggefiber en niet wij (ondanks doorgeven juiste telefoonnummers), want het schijnt een probleem van de netwerkbeheerder te zijn.

Doet Webcare het nog of zijn er intussen andere opties om XMS te bereiken?

[ Voor 25% gewijzigd door chocka op 01-06-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hier (Almere Buiten wgdo) hetzelfde, beeld bevriest of wordt zwart, dvb-c hapert vrolijk mee :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier (Almere, 1325, WMP+) heb ik sinds 20:20 IPTV aan staan en dat doet het gewoon prima :).

Wel was vanmiddag het internet weer even weg geweest. M'n vriendin was aan het verven en ik boodschappen doen dus zelf niks van gemerkt ( FM via CATV deed het gewoon vrolijk) maar ik zag het aan push notificaties vanuit mijn Fritz!box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Gewoon bellen met de helpdesk en de juiste optie kiezen, dan wordt je rechtstreeks doorgeschakeld naar de mobiel van een monteur.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:50:
Gewoon bellen met de helpdesk en de juiste optie kiezen, dan wordt je rechtstreeks doorgeschakeld naar de mobiel van een monteur.
Op welk nummer is dat, want op 088-5552555 wordt vermeld gesloten te zijn en de lijn verbroken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Daar zat altijd een menuutje voor doorschakelen naar een monteur achter. Probeer het nog eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:18:
Daar zat altijd een menuutje voor doorschakelen naar een monteur achter. Probeer het nog eens...
Helaas, 3x geprobeerd; 3x hetzelfde; gesloten en de lijn is verbroken.

Zal DM sturen en horen wij het vanaf maandag wel? Mss kunnen Tuuxxx en Speedy-Andre dat ook doen, hoe meer meldingen, hoe sneller het soms wordt opgepakt.

[ Voor 22% gewijzigd door chocka op 01-06-2013 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Je hebt gelijk, slechte zaak, dat moet dan onlangs aangepast zijn, nu zijn ze dus echt onbereikbaar buiten kantooruren. Je zou Twitter nog kunnen proberen als het echt dringend is. :z

Toch gek, ik heb ooit wel eens een storing gemeld via die doorschakeling naar een monteur. Zou het er bewust uit gesloopt zijn, of is dit een foutje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Als XMS eigenlijk al Telfort is, dan zal daar ws. direct op bezuinigd zijn?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Fiber schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:23:
Je hebt gelijk, slechte zaak, dat moet dan onlangs aangepast zijn, nu zijn ze dus echt onbereikbaar buiten kantooruren. Je zou Twitter nog kunnen proberen als het echt dringend is. :z

Toch gek, ik heb ooit wel eens een storing gemeld via die doorschakeling naar een monteur. Zou het er bewust uit gesloopt zijn, of is dit een foutje? O-)
Ja dat bedoelde ik dus. Vroeger kon je doorgeschakeld worden naar monteur maar nu dus echt helemaal niet. Dus je kan nieteens storingen melden....

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Weer zo'n halleluja 'verbetering' die niet wordt gecommuniceerd :P
De lijst van redenen om bij Xms/Telfort te vertrekken groeit gestaag, tenzij de prijs net zo hard omlaag gaat als de kwaliteit van de geboden diensten :o

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
Erg slecht dat XMS geen helpdesk heeft die 24/7 bereikbaar is. Ik had sinds gistermiddag tot vanmiddag geen internet, heb nu wel een ander IP-adres gekregen.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
24/7 heeft haast geen enkele provider dus dat is gewoon onrealistisch.

Maar 7 dagen per week, al is het op zon- en veestdagen dan desnoods wat minder, zou wel gewoon moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Serieuze storingen doorgeven moet wel 24/7 kunnen vind ik. Dat had XMS tot voor kort ook gewoon. Nu helaas niet meer blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
eymey schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:11:
24/7 heeft haast geen enkele provider dus dat is gewoon onrealistisch.

Maar 7 dagen per week, al is het op zon- en veestdagen dan desnoods wat minder, zou wel gewoon moeten.
Maar de meeste zijn wel op een redelijke tijd open. Bijvoorbeeld 8:00 tot 22:00 op werkdagen en dan zoiets als 10:00 tot 22:00 in het weekend. Met de mogelijkheid om 24/7 storingen te melden. Niet op zondag helemaal dicht en op zaterdag maar 10:00 tot 16:00 en dan ook helemaal geen mogelijkheid om storing te melden 8)7

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Voor de liefhebbers: https://itunes.apple.com/...ote/id653387899?mt=8&uo=4

Appje waarmee je met je iPhone kan zappen op je Amino. Er was tot nu toe nog weinig voor de mobiele telefoons :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rutix schreef op maandag 03 juni 2013 @ 09:24:
[...]

Maar de meeste zijn wel op een redelijke tijd open. Bijvoorbeeld 8:00 tot 22:00 op werkdagen en dan zoiets als 10:00 tot 22:00 in het weekend. Met de mogelijkheid om 24/7 storingen te melden. Niet op zondag helemaal dicht en op zaterdag maar 10:00 tot 16:00 en dan ook helemaal geen mogelijkheid om storing te melden 8)7
Ik zie bij UPC anders ook geen mogelijkheid om storingen te melden hoor.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

Probeer het uit vannacht om 3 uur :+ bel de helpdesk, en kijk wat je hoort.
Kans is aanwezig dat je te horen krijgt dat de helpdesk voor algemene vragen niet open is, maar dat je nieuwe storingen wel kan melden. Zou mij gezien het formaat van UPC niets verbazen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Laatst online: 07-07 16:59
Interessant topic... waarschijnlijk staan de antwoorden op mijn vragen er allemaal in, maar neem mij niet kwalijk dat ik door alle verschillende postcode gebieden en technische termen ik de draad een beetje kwijt ben :-)

Ik woon in Amersfoort Vathorst, postcode gebied 3825. Mijn huidige provider is XMSnet. Ik heb een 100/100 internet aansluiting, Packetfront en kijk TV via IPTV via mijn Microsoft Mediacenter, daarnaast heb ik boven nog een Amino 110 voor de tweede TV.

Vrijdag ontving ik een brief van XMS dat per 1 juli ze over stappen naar KPN streams. Wat betekent dit voor mij?

1. Kan ik nog steeds gebruik maken van mijn Mediacenter met DVBLogic software om door het hele huis, inclusief smartphones en tablets, LIVE TV te kijken via DVBLogic?

2. Woon ik nou in een WGDO gebied of WMP+ ?

3. Moet ik na 1 juli al mijn IP adressen voor de TV playlist aanpassen?

4. Indien vraag 1. een Nee opleverd, is er een alternatieve provider die wel ongecodeerde IPTV aanbiedt?

Dit alles omdat ik eigenlijk niet af wil van mijn Mediacenter en ook niet van plan ben een dure HDR van 200 euro aan te schaffen aangezien ik al een Amino heb staan van 99 euro.

Alvast bedankt
Alex

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ajwkappe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:23:
Interessant topic... waarschijnlijk staan de antwoorden op mijn vragen er allemaal in, maar neem mij niet kwalijk dat ik door alle verschillende postcode gebieden en technische termen ik de draad een beetje kwijt ben :-)

Ik woon in Amersfoort Vathorst, postcode gebied 3825. Mijn huidige provider is XMSnet. Ik heb een 100/100 internet aansluiting, Packetfront en kijk TV via IPTV via mijn Microsoft Mediacenter, daarnaast heb ik boven nog een Amino 110 voor de tweede TV.

Vrijdag ontving ik een brief van XMS dat per 1 juli ze over stappen naar KPN streams. Wat betekent dit voor mij?

1. Kan ik nog steeds gebruik maken van mijn Mediacenter met DVBLogic software om door het hele huis, inclusief smartphones en tablets, LIVE TV te kijken via DVBLogic?

4. Indien vraag 1. een Nee opleverd, is er een alternatieve provider die wel ongecodeerde IPTV aanbiedt?

Dit alles omdat ik eigenlijk niet af wil van mijn Mediacenter en ook niet van plan ben een dure HDR van 200 euro aan te schaffen aangezien ik al een Amino heb staan van 99 euro.

Alvast bedankt
Alex
Als je tv kunt kijken op een Mediacenter zit je in een WGDO gebied. Daar zijn de IPTV streams (tot op heden) niet encrypted (voor zover ik weet ;))

Het is niet bekend hoe lang die streams nog ongecodeerd blijven, dit is namelijk geen officieel ondersteunde feature. Dus zolang de streams niet gecodeerd worden kun je blijven kijken op je htpc.

Of je per 1 juli de multicast IP's moet aanpassen weet ik niet. Maar je kunt dat zelf ook wel even uitzoeken vermoed ik ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 03-06-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook mensen die geen ip adres krijgen ? Zins zaterdag middag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:38:
Hier ook mensen die geen ip adres krijgen ? Zins zaterdag middag
Als je een paar posts terug leest, kun je lezen dat er in Flevoland en Putten wat problemen zijn geweest.
Woon je daar niet, dan is het misschien handig even je postcode of woonplaats te benoemen zodat anderen in jou omgeving kunnen bevestigen of zij misschien ook een storing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regio 8071

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ajwkappe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:23:

Alvast bedankt
Alex
Waar in de brief staat dat men per 1 juli overstapt naar KPN-streams? :?

Als je het topic de laatste paar pagina's een beetje gevolgd hebt, dan staat er in sommige brieven bij een relatief beperkt rijtje zenders dat deze niet meer werken op een Amino 110. Dit zal inhouden dat deze ook niet meer werken op je mediacenter (ze worden mpeg4 en dat betekent bij SD zenders ook bijna altijd dat ze dus van KPN komen en dus encrypted zijn).

Bij de overige zenders is er dus geen aanleiding om op korte termijn te denken dat ze naar KPN-streams over zullen gaan (dan zouden ook die zenders niet meer met een Amino 110 werken).

Mocht het toch nog een probleem worden, dan is het misschien nog het overwegen waard om in plaats van een harddiskrecorder een "HDHomerun" te kopen. Dit is alleen een alternatief als je genoegen kan nemen met het basispakket wat men op DVB-C doorgeeft. Maar het is iig een 'universeler' oplossing om toch je mediacenter te blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:59:
[...]
[...]
Het staat iets anders in de brief:
"kpn bv wordt m.i.v. 1 juli 2013 de nieuwe leverancier van radio en tv van xms"

Dat wil volgens mij niet zeggen dat dan ook alle streams gelijk over gaan naar KPN mp4 (encrypted) streams.
Het zijn ook maar een paar zenders die niet meer met de 110 te bekijken zijn, dus de rest zal voorlopig mp2 blijven en dus niet bij KPN vandaan komen.

ff offtopic
ik las op Telecompaper dat de meeste mensen die overstappen met hun tripple play diensten óf naar Ziggoi gaan, óf naar Telfort...
http://www.telecompaper.c...-to-ziggo-telfort--946142
Hier word gezegd dat in de laatste 15 maanden 34% van de "overstappers" naar Telfort zou zijn gegaan en Telfort daarmee 25% marktaandeel zou hebben.

Als ik dit lees krijg ik een onderbuikgevoel, want ik vraag me af of ze hierin ook alle "gedwongen overstappers" (XMS klanten die nu naar Telfort gaan) mee hebben gerekend. Want ik kan me niet voorstellen dat er zo veel mensen "ineens" naar Telfort gaan >:)

[ Voor 52% gewijzigd door Thasaidon op 03-06-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Thasaidon schreef op maandag 03 juni 2013 @ 10:36:
[...]

Als je tv kunt kijken op een Mediacenter zit je in een WGDO gebied. Daar zijn de IPTV streams (tot op heden) niet encrypted (voor zover ik weet ;))

Het is niet bekend hoe lang die streams nog ongecodeerd blijven, dit is namelijk geen officieel ondersteunde feature. Dus zolang de streams niet gecodeerd worden kun je blijven kijken op je htpc.

Of je per 1 juli de multicast IP's moet aanpassen weet ik niet. Maar je kunt dat zelf ook wel even uitzoeken vermoed ik ;)
Ik ben bang dat ik daar vanzelf achter ga komen ja inderdaad :-) In elk geval bedankt voor je reply! Nu maar hopen dat de streams vooralsnog niet gecodeerd worden, want dan valt er weer een reden af om bij XMS te blijven...

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Speedy-Andre schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 21:00:
Hier (Almere Buiten wgdo) hetzelfde, beeld bevriest of wordt zwart, dvb-c hapert vrolijk mee :/
Zojuist reactie van Webcare ontvangen via DM:
[message]XMS_webcare schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:44[/message]:
Kun je noteren op welke data en tijdstippen dit probleem zich voordoet?
Hoe het op dat moment is aangesloten. (rechtstreeks of met een splitter)
Wat de status is van het lampje op het glasvezelmodem van catv.
Je kunt eventueel een andere coaxkabel gebruiken en deze rechtstreeks aansluiten om te zien of dit een verbetering brengt.

Analoge tv werkt veelal wel of niet en niet af en toe. Het glasvezelmodem is onlangs vervangen. Daardoor verwacht is daar ook niet direct een probleem mee.

Wanneer analoge tv steeds uitvalt, is dat natuurlijk niet fijn om te kijken. Als je dus onverhoopt dit blifjt ervaren, ontvang ik graag de gevraagde informatie van je, zodat we dit verder met je kunnen onderzoeken.

Met vriendelijke groet,
Alle gevraagde gegevens door gegeven en nu maar afwachten. Wordt vervolgd!

PS Hebben Tuxxx en Speedy-Andre, ook al een storingsmelding doorgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
[...]

Als je het topic de laatste paar pagina's een beetje gevolgd hebt, dan staat er in sommige brieven bij een relatief beperkt rijtje zenders dat deze niet meer werken op een Amino 110. Dit zal inhouden dat deze ook niet meer werken op je mediacenter (ze worden mpeg4 en dat betekent bij SD zenders ook bijna altijd dat ze dus van KPN komen en dus encrypted zijn).

Bij de overige zenders is er dus geen aanleiding om op korte termijn te denken dat ze naar KPN-streams over zullen gaan (dan zouden ook die zenders niet meer met een Amino 110 werken).

Mocht het toch nog een probleem worden, dan is het misschien nog het overwegen waard om in plaats van een harddiskrecorder een "HDHomerun" te kopen. Dit is alleen een alternatief als je genoegen kan nemen met het basispakket wat men op DVB-C doorgeeft. Maar het is iig een 'universeler' oplossing om toch je mediacenter te blijven gebruiken.
Ik heb de brief hier nu even niet bij de hand, maar ik meen mij te herinneren dat het gewoon vermeld stond dat XMS overgaat naar KPN als TV aanbieder. Tot op heden is dit Lijbrandt.

Ik begrijp dus dat de huidige ongecodeerde zenders, inclusief HD volgens mpeg2 worden verstuurd? Ik dacht dat HD altijd mpeg4 was... maar ik zou me kunnen vergissen, ik kan in elk geval de HD streams gewoon openen op mijn Mediacenter.

Dat van de Amino 110 en die * zenders had ik gelezen inderdaad, de zenders die nu afvallen maken mij niet zoveel uit, wel als dat de normale zenders zou betreffen.

Bedankt voor de toelichting!

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ajwkappe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:33:
[...]
Ik begrijp dus dat de huidige ongecodeerde zenders, inclusief HD volgens mpeg2 worden verstuurd? Ik dacht dat HD altijd mpeg4 was... maar ik zou me kunnen vergissen, ik kan in elk geval de HD streams gewoon openen op mijn Mediacenter.
Dat begrijp je verkeerd.

De 110 kan enkel mpeg2 aan, wat dus SD streams zijn.

HD kanalen zijn mpeg4 (voor zover ik weet) en kunnen dus enkel op een HD stb bekeken worden, omdat deze mpeg4 ondersteund.

Dat is waarschijnlijk de reden waarom er ook bij jou een aanbieding bij zat om een HD stb aan te schaffen voor €99,- ipv €170,-, omdat men uiteindelijk toch over zal gaan op de KPN streams welke allemaal mp4 zijn.

Ja, het kan ook op een mediacenter, mits je dus in een WGDO gebied zit en de streams ongecodeerd binnen krijgt. Daarnaast moet je uiteraard wel de juiste codecs op je mediacenter geïnstalleerd hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door Thasaidon op 03-06-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

chocka schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:31:
[...]

PS Hebben Tuxxx en Speedy-Andre, ook al een storingsmelding doorgegeven?
Nee nog niet, ik heb ook iptv en een schotel dus ik ben niet afhankelijk van dvb-c ;)
Overigens werkt het op dit moment goed, ik heb geen zicht op hoe vaak dit gebeurt en tot nu toe 2x gezien in een week tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP206
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:32
Ik heb ook sinds zaterdag middag geen internet meer. Bij mijn ouders werkt het ook niet.
Ik heb met wat moeten een notebook kunnen aansluiten op de modem. En een slechte trage verbindng met internet gehad. Mobiel internet is sneller.

postcode 3961 /3962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
JP206 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:35:
Ik heb ook sinds zaterdag middag geen internet meer. Bij mijn ouders werkt het ook niet.
Ik heb met wat moeten een notebook kunnen aansluiten op de modem. En een slechte trage verbindng met internet gehad. Mobiel internet is sneller.

postcode 3961 /3962
Krijg net berichten uit Bunschoten-Spakenburg dat op div. locaties mensen geen internet hebben (ervaren, want kan ook kapote DNS zijn oid).
En een collega uit die regio meld dat hij wel IP-TV heeft maar geen internet.

Had gehoopt hier wat info te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
Thasaidon schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Dat begrijp je verkeerd.

De 110 kan enkel mpeg2 aan, wat dus SD streams zijn.

HD kanalen zijn mpeg4 (voor zover ik weet) en kunnen dus enkel op een HD stb bekeken worden, omdat deze mpeg4 ondersteund.
OK, duidelijk, Thanks
Dat is waarschijnlijk de reden waarom er ook bij jou een aanbieding bij zat om een HD stb aan te schaffen voor €99,- ipv €170,-, omdat men uiteindelijk toch over zal gaan op de KPN streams welke allemaal mp4 zijn.
Klopt! Een zeer slechte aanbieding overigens, want ik krijg niets terug voor mijn 110 die ik gekocht heb en waarvan men vertelde dat ik hier alle kanalen mee kon ontvangen. Wie geeft mij de garantie dat een nieuwe STB niet ook over 1 a 2 jaar bij het grof vuil kan?
Ja, het kan ook op een mediacenter, mits je dus in een WGDO gebied zit en de streams ongecodeerd binnen krijgt. Daarnaast moet je uiteraard wel de juiste codecs op je mediacenter geïnstalleerd hebben.
Maar hoe lang blijft dit gebied WGDO ... dat is maar de vraag. Kan XMS zomaar omschakelen? Moet er dan niet apparatuur worden vervangen?

Codecs? :) ... Hmm... ik kijk volgens mij met een standaard install + Shark codecs.. is dit wat je bedoeld?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Hier op 3882 ook internet weer even weg. Kon geen DHCP lease verkrijgen. Nu werkt het dus weer. Is al de derde keer binnen 1 week.

Als ik zo naar het allegaartje van postcodes kijk, lijkt mij dit een centraal DHCP probleem bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
[...]
Bedankt voor de suggestie! Even snel de specs van HDHomerun gelezen. Interessant apparaat, maar dan kan ik dus alleen nog maar DVB-C signaal aansluiten en dus alleen NDL 1,2,3 in HD kijken, de rest is SD. En, wie garandeerd dat er nog meerdere jaren DVB-C wordt doorgegeven. (dat is met alle andere technieken een net zo groot raadsel overigens)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ambilight schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:03:
Hier op 3882 ook internet weer even weg. Kon geen DHCP lease verkrijgen. Nu werkt het dus weer. Is al de derde keer binnen 1 week.

Als ik zo naar het allegaartje van postcodes kijk, lijkt mij dit een centraal DHCP probleem bij KPN.
Zouden de IP adressen niet gewoon op zijn? Jou lease vervalt, word gelijk ingepikt door een ander en dus krijg jij geen lease meer totdat jij die van een ander weer inpikt? :9 >:)

.
ajwkappe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:57:
[...]
Maar hoe lang blijft dit gebied WGDO ... dat is maar de vraag. Kan XMS zomaar omschakelen? Moet er dan niet apparatuur worden vervangen?
[...]
Dat weet niemand hier (denk ik). Maar aan de andere kant, ongecodeerde streams leveren zodat je deze op een HTPC kunt bekijken is nooit een officiële dienst geweest. Als ze dit dus aanpassen kun je hier in princiepe ook niets van zeggen. Overigens denk ik niet dat er veel aan de infra veranderd hoeft te worden, je krijgt immers nu al gecodeerde mp4 streams vanuit de KPN bron binnen.
Het is dus een kwestie van hoe snel KPN zal migreren naar zijn eigen bron.

[ Voor 44% gewijzigd door Thasaidon op 03-06-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
ambilight schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:03:

Exact hetzelfde hier (3945). Komt er 15 min geleden een colporteur van KPN langs die in de veronderstelling is dat wij geen gebruik maken van de glasvezel en of ik interesse heb. Zijn ze toch snel bij. ;)
Toen ik mijn onvrede over de dienst vermeldde werd gevraagd wat ik per maand kwijt was (€45,-), gevolgd door de vraag of ik ook niet vond dat je voor dat lage bedrag geen kwaliteitsdienst kon verwachten.

Wellicht zijn de storingen onderdeel van een poging van KPN om ons over te krijgen naar duurdere abonnementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
ajwkappe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:06:
[...]

Bedankt voor de suggestie! Even snel de specs van HDHomerun gelezen. Interessant apparaat, maar dan kan ik dus alleen nog maar DVB-C signaal aansluiten en dus alleen NDL 1,2,3 in HD kijken, de rest is SD. En, wie garandeerd dat er nog meerdere jaren DVB-C wordt doorgegeven. (dat is met alle andere technieken een net zo groot raadsel overigens)
Niemand! Al is het een stuk minder waarschijnlijk geworden dat KPN ongecodeerd DVB-C zal laten vallen nu UPC het juist in z'n pakket heeft opgenomen. KPN zal echter niets uit vrije wil doen om meer HD-zenders aan te bieden. Ze maken liever hun eigen IPTV leverstraat overal de standaard. Niet perse een probleem, als ze dan ook maar eens stevig aan de kwaliteit & aanbod van de (HD) streams zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Thasaidon schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Zouden de IP adressen niet gewoon op zijn? Jou lease vervalt, word gelijk ingepikt door een ander en dus krijg jij geen lease meer totdat jij die van een ander weer inpikt? :9 >:)
KPN: het ligt aan de klant! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Inderdaad geen WAN IP te verkrijgen rond 13:30. Lease liep af rond 13:35, weer succes om 13:39.
Derde keer in 4 dagen dat de WAN verbinding eruit ligt.

EDIT: postcode 3752

[ Voor 7% gewijzigd door souris op 03-06-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
souris schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:47:
Inderdaad geen WAN IP te verkrijgen rond 13:30. Lease liep af rond 13:35, weer succes om 13:39.
Derde keer in 4 dagen dat de WAN verbinding eruit ligt.

EDIT: postcode 3752
Kreeg net ook berichten vanuit het vissersdorp dat ¨het internet¨ weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
Er is duidelijk een probleem met de DHCP server(s) van XMS(KPN). Ik zie sinds kort deze meldingen in het log van mijn router:

Jun 3 12:30:45 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Lease of X.X.X.X obtained, lease time 3600
Jun 3 13:00:46 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:15:46 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:23:16 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:27:01 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:28:53 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:29:49 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:30:17 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:30:31 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:30:38 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:30:41 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending renew...
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Lease lost, entering init state
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.notice netifd: Interface 'wan' has lost the connection
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2232]: ioctl(s, SIOCGIFADDR, ...): Cannot assign requested address
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.err miniupnpd[2232]: Failed to get IP for interface eth1
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.warn miniupnpd[2232]: SendNATPMPPublicAddressChangeNotification: cannot get public IP address, stopping
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Sending select for X.X.X.X...
Jun 3 13:30:42 OpenWrt daemon.notice netifd: wan (867): Lease of X.X.X.X obtained, lease time 3600

Door dit probleem ben ik soms mijn Internetverbinding compleet kwijt.
Een lease time van 1 uur is natuurlijk ook erg kort, het is niet verwonderlijk dat de DHCP server(s) flink belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Romulus schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:01:

[....]
Een lease time van 1 uur is natuurlijk ook erg kort, het is niet verwonderlijk dat de DHCP server(s) flink belast worden.
Ben het niet helemaal met je eens. Ja het is kort maar andere ISPs hebben zelfs 15 of 30 minuten, en daar is ook een reden voor. Als een klant een andere apparaat aansluit ervaart hij/zij/het geen verbinding (lease nog niet verlopen en voor een ander MAC is geen IP beschikbaar). Klant gaat bellen want internet is stuk, en 1e lijns werkstudent verteld de klant dat ze hun de CPE minimaal een half uur uit moeten te laten en het daarna nog eens te proberen. Snappie wat ik bedoel ;)

In het verleden had de ISP KickXL een mooie oplossing door alle MAC adressen die van een CPE af kwamen het zelfde WAN IP te geven. Iets wat (van horen zeggen) de ISP Solcon op Reggefiber lijntjes nog steeds doet.

nb.
Niet iedereen is tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romulus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 20:26
@trankilo Ik kan me daar wel iets bij voorstellen aan de andere kant zullen mensen hun router (of ander device aan de WAN kant) niet vaak vervangen.
Als men de lease time toch zo kort wil houden moet men er in ieder geval wel voor zorgen dat de DHCP server(s) de vele requests aankunnen, dat lijkt nu niet het geval te zijn.
Het lijkt ook geen IP adres tekort want ik krijg uiteindelijk wel weer hetzelfde adres terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook in Almere, 1325 WMP+, vanmiddag weer een bericht van mijn Fritz!box ontvangen dat er (weer) een IP was. Dus ook een tijd geweest dat renews niet werkten.

Zit op m'n werk dus verder zelf niets van gemerkt.

Wel krijg ik steeds weer hetzelfde adres dat ik al meer dan een jaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Tvern schreef op maandag 03 juni 2013 @ 14:29:
[...]

Exact hetzelfde hier (3945). Komt er 15 min geleden een colporteur van KPN langs die in de veronderstelling is dat wij geen gebruik maken van de glasvezel en of ik interesse heb. Zijn ze toch snel bij. ;)
Toen ik mijn onvrede over de dienst vermeldde werd gevraagd wat ik per maand kwijt was (€45,-), gevolgd door de vraag of ik ook niet vond dat je voor dat lage bedrag geen kwaliteitsdienst kon verwachten.

Wellicht zijn de storingen onderdeel van een poging van KPN om ons over te krijgen naar duurdere abonnementen?
LOL!

Bij kwaliteit doelde hij waarschijnlijk op het helpdesk- en leurkooppersoneel? Want voor mijn ADSL lijntje betaalde ik vroeger heel wat minder en dat heeft ruim 8 jaar zonder enig probleem gewerkt. Alleen een paar minuten downtime bij een snelheidsupgrade. ISDN lijn in 14 jaar tijd zelfs 100% uptime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Had je bij XMS wel problemen voordat het door KPN werd overgenomen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
albino71 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:41:
Had je bij XMS wel problemen voordat het door KPN werd overgenomen?
Met hun helpdesk wel. Met de betrouwheid van hun diensten niet. Tot voor een paar dagen gelden werkte alles goed. 't Zal wel een defecte NIC in een DHCP server of een los kabeltje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu weer een 188.x adres bij die klant in zelfde woonplaats heeft een andere xms gebruiker een 77.x ip adres die de klant eerst ook had.
ben benieuwd hoelang het nu weer goed gaat het is de laatste 2 weken wel drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik kreeg een brief dat de TV en telefonie vanaf 1 juli door KPN wordt gedaan. Betekend dat ook dat we die lelijke KPN menu structuur krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:25:
heb nu weer een 188.x adres bij die klant in zelfde woonplaats heeft een andere xms gebruiker een 77.x ip adres die de klant eerst ook had.
ben benieuwd hoelang het nu weer goed gaat het is de laatste 2 weken wel drama
Zouden de heren Operator bezig zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP206
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-01 09:32
Wat al meer mensen hebben gemeld het werkt weer.
Bij mijn ouders werkt internet weer sinds vanmiddag.
Ik ben net thuis en ook hier werkt het weer.
Ik moest er wel een bericht voor plaatsen bij tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:37:
[...]

Zover ik weet zijn de NL HD zenders altijd in mpeg4 geweest. Volgens mij heeft de BBC vroeger wel mpeg2 gebruikt. NASA TV gebruikt het nog steeds in de US.

Maar er zijn wel een aantal HD zenders encrypted.

Opperpanter2 in "Concepts ICT ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
De NL HD zenders zijn MPEG-2 Een Amino A110 kan geen HD weergeven omdat het een MPEG-2 SD ontvanger is.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Pagina: 1 ... 21 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.