(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
2331 gaat alles prima op 6rd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Hier laden een hoop sites ook traag.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier in Almere (1325) geen problemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2735507506.png

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 28-05-2013 00:12 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hier zitten er vooral onregelmatigheden in de upload (jitter)
De consistency of service is ook weer beroerd 55% :S

Oude ASR's met QOS ftl

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:11:
Hier in Almere (1325) geen problemen.

[afbeelding]
Snelheid is het probleem niet, lijkt dat er wat routeringen niet lekker lopen.
Doet me haast denken aan dat probleem vorig jaar met een defecte kaart in de aansluiting met AMS-IX

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:17
Hmm, ik was ineens niet meer vanaf buiten te bereiken. Dacht dat het aan mij lag totdat ik vanmorgen mijn WAN ip nakeek, die is ineens veranderd van 37.251.x.x naar 188.142.x.x

Meer mensen die onverwacht een ander IP hebben?

Ik heb overigens geen powercycles gedaan van de packetfront of router.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:22:
[...]

Doet me haast denken aan dat probleem vorig jaar met een defecte kaart in de aansluiting met AMS-IX
Mja, ik heb eigenlijk met geen enkele site problemen (facebook, GoT, nu.nl, google, etc. gewoon prima).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:30:
[...]

Als bijlage bij de voornoemde brief zat een papieren zenderoverzicht, waar duidelijk werd aangegeven dmv asterikjes welke zenders per 2 juli niet met een A110 kunnen worden bekeken,
Met de papieren bijlage bedoel je deze: http://xmsnet.nl/uploads/..._overzicht-A6_lang_LR.pdf
Ik denk dat er een revisie opgedaan is dan. Want ik heb exact de versie gehad die nu online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:51
debom schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:29:
[...]
Met de papieren bijlage bedoel je deze: http://xmsnet.nl/uploads/..._overzicht-A6_lang_LR.pdf
Ik denk dat er een revisie opgedaan is dan. Want ik heb exact de versie gehad die nu online staat.
Hmm, da's grappig. Ik heb inderdaad een andere versie. Kan natuurlijk ook zijn dat ze in WGDO gebied (waar de 110's kunnen staan) een andere versie hebben verspreid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
Ik zit inderdaad in een WDGO gebied. (max 100/100mb, geen KPN 500mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het verschil is idd WGDO, dat heb ik en er staan sterretjes waar een Amino 110 niet werkt.
Geen beste score trouwens, in het basispakket mis je 8 kanalen en met het pluspakket zelfs 18!
Andere pakketten werken zelfs helemaal niet zoals Sport1 en Hindi (op 1 kanaal na) 8)7
Ik kan me niet voorstellen dat deze groep zomaar buiten de boot gaat vallen ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
debom schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:47:
Ik zit inderdaad in een WDGO gebied. (max 100/100mb, geen KPN 500mb).
Dan gaat mijn redenatie dus niet op...
Speedy-Andre schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:53:
Het verschil is idd WGDO, dat heb ik en er staan sterretjes waar een Amino 110 niet werkt.
Geen beste score trouwens, in het basispakket mis je 8 kanalen en met het pluspakket zelfs 18!
Andere pakketten werken zelfs helemaal niet zoals Sport1 en Hindi (op 1 kanaal na) 8)7
Ik kan me niet voorstellen dat deze groep zomaar buiten de boot gaat vallen ...
Ik kan me dat best voorstellen. De A110 wordt nog ondersteund voor verreweg de meeste zenders in het basispakket en zelfs voor een extra pakketje hier of daar (Eredivisie Live bijvoorbeeld). Als je meer wilt als A110 bezitter zul je een andere STB moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is hoe veel mensen zich hier druk om gaan maken.

Ik vermoed dat ze gewoon de gok nemen en de "piep methode" hanteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 07:22:
[...]

Ik meldde het gisteren ook al, sites laden traag bij de eerste keer opvragen,daarna gaat het meestal wel,maar zitten ze vermoedelijk ook in mijn eigen cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is een internet only bij XMS niet mogelijk.
Ik vind het wat merkwaardig dat ik voor andere tv-pakketten hetzelfde moet betalen als andere abonnees, die wel alle zenders kunnen ontvangen.

Omdat ik toch wel graag mijn 100/100 met vast IP wil behouden heb ik de rest nu opgezegd en ga weer lekker tv kijken via de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Eind volgende maand ga ik over op UPC 200/20Mbps (net besteld)
Alles bij elkaar zijn we hier dan nog goedkoper uit dan bij XMS + mobiel (15 euro per maand) voor een beter pakket.

Ik hoop wel dat er in de toekomst op glasvezel meer ingezet gaat worden op kwalitatieve diensten, op dit moment gaat het helemaal nergens over.

Toen ik XMS belde bleken er al veel meer mensen hun abonnement geannuleerd te hebben door de al eerder genoemde redenen.

Misschien is maar een keer goed dat KPN goed gaat voelen dat de huidige koers niet de juiste is.

Wie weet is het over een paar jaar wel beter en kan ik dan weer glas nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:38:
Helaas is een internet only bij XMS niet mogelijk.
Ik vind het wat merkwaardig dat ik voor andere tv-pakketten hetzelfde moet betalen als andere abonnees, die wel alle zenders kunnen ontvangen.

Omdat ik toch wel graag mijn 100/100 met vast IP wil behouden heb ik de rest nu opgezegd en ga weer lekker tv kijken via de schotel.
Ik ben bang dat je het vaste ip nu ook kwijt bent en je weer een nieuw jaarcontract hebt gekregen., pakketsverandering is nieuw contract volgens XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Andre1971 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:57:
[...]

Ik ben bang dat je het vaste ip nu ook kwijt bent en je weer een nieuw jaarcontract hebt gekregen., pakketsverandering is nieuw contract volgens XMS
Ook daar zijn de meningen over verdeeld. Zoals webcare al eerder heeft aangegeven is dat alleen bij aanpassing van je internet van bijvoorbeeld 100/100 naar 50/50. Het blijft onduidelijk in ieder geval.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Als we dan toch "gelijk" getrokken gaan worden met Telfort, waarom komen ze dan niet met een onbeperkt bellen bundel waar ook bellen naar mobiel onder valt? Dit zou ik een positieve verandering vinden. Mocht dat in Oktober nog steeds niet zijn, moet ik maar eens gaan kijken om misschien toch maar een andere provider te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:26:
Als we dan toch "gelijk" getrokken gaan worden met Telfort, waarom komen ze dan niet met een onbeperkt bellen bundel waar ook bellen naar mobiel onder valt? Dit zou ik een positieve verandering vinden. Mocht dat in Oktober nog steeds niet zijn, moet ik maar eens gaan kijken om misschien toch maar een andere provider te zoeken.
Bellen bestaande XMS klanten ook via een sip server van Telfort/KPN of een andere externe voip provider? En bellen nieuwe Tefort klanten wel via sip server van Telfort/KPN?. Door de groter hoeveel mobiele klanten op het KPN netwerk is dat voor Telfort altijd goedkoper dan voor een externe voip provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Met de 9/9/9 tarieven mag je er toch ook wel vanuit gaan dat de gebruikers gemigreerd worden naar het KPN platform.

Beetje zonde om 2 platformen aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zo ver ik weet heeft het huidige Telfot ADSL ook een heel ander platform voor telefonie dan KPN. Zelfs het internet van Telfort ADSL gaat grotendeels nog via het oude Telfort netwerk (dat grotendeels nog langs de spoorlijnen loopt). Een aantal kennisen van me ondervonden dat de afgelopen tijd aan den lijve, als Prorail ergens aan het graven was en er ging weer een bundel vezels stuk......

Zelfde geldt voor XS4ALL. Hebben nog steeds hun compleet autonome netwerk (dat i.t.t. het KPN netwerk wél native ipv6 ondersteunt) met eigen telefonieplatform, waarvan je ook gewoon de SIP gegevens krijgt.

XMS klanten bellen voor zover ik weet nog steeds via Telio. Ik weet verder niet of dat voor Concepts klanten bv. ook geldt, maar het zou mij niets verbazen als Telfort Glasvezel ook gewoon via Telio blijft werken.

Dat het nu bij KPN hoort betekent dus echt niet dat het op alle fronten ook helemaal ver-KPN'd wordt. Op sommige terreinen dus wel, zoals IPTV en zenderpakketten. Waarschijnlijk wil KPN graag nog maar 1 keer met zenders hoeven te onderhandelen voor zowel Interactieve TV als voor Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBeestje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-08 22:00
Ik zit bij de provider Tele2 en wil graag(net als mijn buurt) glasvezel hebben.
Mijn vraag is of het 30% van de hele stad glasvezel moet hebben of de buurt/straat, staat namelijk slecht uitgelegd.
En hoe kan je dan een aanvraag indienen en hoe lang duurt het voordat ze eraan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het goed is wordt dat in het promotiemateriaal dat je thuis ontvangt, of een eventuele Reggefiber winkel ergens in je buurt / centrum van de stad / het dorp, uitgelegd :).

Het wisselt nogal, maar meestal is het in een stad per 'stadsdeel' en in een dorp gewoon per dorp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrbeastnl schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 20:30:
Ik zit bij de provider Tele2 en wil graag(net als mijn buurt) glasvezel hebben.
Mijn vraag is of het 30% van de hele stad glasvezel moet hebben of de buurt/straat, staat namelijk slecht uitgelegd.
En hoe kan je dan een aanvraag indienen en hoe lang duurt het voordat ze eraan beginnen?
In welke plaats speelt dit? Ofwel: waar woon je?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre1971 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:57:
[...]
Nee dat is niet zo. Het is geen downgrade, alleen opties weggehaald, klein maar essentieel verschil.
Bij mijn XMS -> Diensten -> wijzig opties [en niet wijzig abonnement].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

ToniW schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:34:
[...]

Hmm, da's grappig. Ik heb inderdaad een andere versie. Kan natuurlijk ook zijn dat ze in WGDO gebied (waar de 110's kunnen staan) een andere versie hebben verspreid...
Heel bijzonder allemaal die mails. Laatste mail die ik gekregen heb van xms was een nieuwsbrief in april. Hierin staat niets over wijzingen van telefonie of zenders.

Zit overigens in een oud portaal gebied met een animo A110 (Die ik volgens de AV in bruikleen heb van xms)

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
realsoft schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:06:
Heel bijzonder allemaal die mails. Laatste mail die ik gekregen heb van xms was een nieuwsbrief in april. Hierin staat niets over wijzingen van telefonie of zenders.

Zit overigens in een oud portaal gebied met een animo A110 (Die ik volgens de AV in bruikleen heb van xms)
Voor de duidelijkheid: het betreft hier echte post, brief en flyer in een envelop in je brievenbus. Geen e-mail dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

realsoft schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:06:
[...]
Ik zit ook in een oud Portaalgebied [6535] met een A110, maar die heb ik toch echt gekregen.
In de brochure staat: De benodigde HD-ontvanger krijgt u van XMS
en op het Inschrijfformulier: HD-ontvanger gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echter, een A110 is niet HD (en heeft ook geen HDD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Maar waar het dus op neer komt is dat A110 bezitters weer de dupe zijn. Zij gaan immers hetzelfde betalen voor minder zenders.
Het word nou toch echt een keer tijd dat XMS/Telfort/Whoever nou eens wat gaat doen voor deze groep klanten.

@Webcare,
kunnen jullie dit aub (voor de zoveelste keer) kenbaar maken binnen de organisatie?

Overigens heb ik eens nagevraagd bij buren/kennissen welke ook XMS hebben hier in de buurt, maar NIEMAND heeft een brief/folder gehad van XMS.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Thasaidon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:04:
Maar waar het dus op neer komt is dat A110 bezitters weer de dupe zijn. Zij gaan immers hetzelfde betalen voor minder zenders.
Het word nou toch echt een keer tijd dat XMS/Telfort/Whoever nou eens wat gaat doen voor deze groep klanten.

@Webcare,
kunnen jullie dit aub (voor de zoveelste keer) kenbaar maken binnen de organisatie?

Overigens heb ik eens nagevraagd bij buren/kennissen welke ook XMS hebben hier in de buurt, maar NIEMAND heeft een brief/folder gehad van XMS.
Ik blijf er wel bij dat de constructie vroeger zo was dat je niet apart betaalde voor het IPTV pakket (dus geen 5 euro per maand) en dat je dan de decoder gewoon moest kopen. De meeste mensen met een A110 hebben deze constructie. Dat vind ik hetzelfde als dat je internet afneemt en dat je zelf een computer moet kopen om er gebruik van te maken en als je computer kapot gaat, te langzaam wordt of niet meer voldoet aan de eisen, dan moet je ook gewoon een nieuwe computer kopen.

Het is inderdaad wel zo dat het netjes zou zijn als er een actie zou komen omdat nieuwe klanten een HD-ontvanger gratis kunnen krijgen bij hun abonnement. Echter, die betalen dus per maand voor interactieve TV. Dan wordt het een soort leaseconstructie toch? Net als bij UPC bijvoorbeeld, waar je per maand een een bedrag betaald als 'huur' per decoder.

Ik zeg daarmee niet dat ik jullie niet snap, maar ik snap het ook wel vanuit XMS. Uiteraard, mocht ik denkfouten maken, dan hoor ik het graag.

PS Ik heb ook nergens een brief gezien.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Toen ik voor XMS koos hadden ze nog geen enkele zender in HD en koste de HD ontvanger ruim het dubbele van de A110. Daarom heb ik (en velen hier met mij) gekozen voor de A110, omdat het zinloos was een dure HD decoder aan te schaffen als er geen HD content was en (toen) voorlopig ook niet zou komen.
Daarnaast garandeerde XMS dat ik met de A110 alle zenders kon ontvangen die ze hadden en in de nabije toekomst zouden krijgen.

Dat nieuwe klanten "gratis" en HD ontvanger krijgen klopt in mijn optiek niet helemaal, zij betalen immers € 5,- pm voor dat ding ;)

En nou wil ik best € 5,- pm meer gaan betalen als ik dan een "gratis" HD ontvanger krijg, maar XMS bied de A110 klanten die optie gewoon niet.
Ik moet óf een nieuwe ontvanger kopen, óf ik moet mijn abbo opzeggen en dan opnieuw aanmelden als nieuwe klant (wat door de bijkomende rompslomp ook geen optie is).

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, ik kan een heel eind met je mee gaan @Luuk1983 maar vergeet niet dat IPTV van Glashart Media (overigens IPTV in het algemeen) iets relatief 'nieuws' is en de ontwikkelingen, zowel qua techniek als kostenmodel, ook erg hard gaan.

Ik vind het dan ook eigenlijk al uberhaupt een verkeerd idee dat je je set top box zelf moet kopen. Aangezien je deze ook niet meer kan gebruiken als je naar een ander medium overstapt.

Dan vind ik een model zoals bij UPC waar je bv. 4 euro p/mnd betaalt voor de huur van een settopbox eigenlijk wel handiger.

@Thasaidon: Tsja, hoe definieer je "nabije toekomst"? Over welk jaar heb jij het waarin je voor het eerst glas kreeg? In sommige Portaal gebieden is men in 2004 of 2005 al met glas gestart, volgens mij. 2005 naar 2013 is toch een behoorlijke tijd, zeker in FttH termen.

Maar ik snap XMS aan de andere kant weer niet waarom ze klanten niet gewoon een aanbod doen....

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 29-05-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Thasaidon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:23:
En nou wil ik best € 5,- pm meer gaan betalen als ik dan een "gratis" HD ontvanger krijg, maar XMS bied de A110 klanten die optie gewoon niet.
Ik moet óf een nieuwe ontvanger kopen, óf ik moet mijn abbo opzeggen en dan opnieuw aanmelden als nieuwe klant (wat door de bijkomende rompslomp ook geen optie is).
DAT is inderdaad hetgene wat erg krom is. Je bent best bereid om wat meer te betalen, je zou toch denken dat een provider daar om zou staan te springen ;)

Ik ga deze week eens de UPC-winkel binnenlopen wat ze me kunnen bieden. Ja horizon is nog steeds niet ideaal, maar ze hebben voor een euro of 70 een mooi pakket met heel veel extra zenders en dergelijke. Als ik met wat korting 'm voor 60 kan krijgen, dan ga ik dat toch wel echt overwegen. Sowieso zit er al 150mbit download in het abonnement, wat mijn 'geavanceerde' glasvezelmodem niet eens kan halen. Het enige waar ik mee achteruit ga is de upload eigenlijk. Daar dat is zo'n beetje het enige. UPC ging of gaat het basispakket ook unencrypted op dvb-c zetten, dus dat zit ook wel goed.

Niet dat ik nu ontevreden ben en alles werkt eigenlijk wel goed. Maar ik krijg gewoon echt een slecht gevoel bij XMS/Telfort vanwege de slechte service. Ik durf niks aan te passen omdat ik bang ben dat het fout gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Luuk1983 op 29-05-2013 10:31 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 10:24:
@Thasaidon: Tsja, hoe definieer je "nabije toekomst"? Over welk jaar heb jij het waarin je voor het eerst glas kreeg? In sommige Portaal gebieden is men in 2004 of 2005 al met glas gestart, volgens mij. 2005 naar 2013 is toch een behoorlijke tijd, zeker in FttH termen.

Maar ik snap XMS aan de andere kant weer niet waarom ze klanten niet gewoon een aanbod doen....
Het gaat niet zo zeer om wat er met "nabije toekomst" bedoeld werd, maar om het feit dat die "belofte" voor veel mensen een reden was om toen voor de A110 te kiezen ipv de veel duurdere HD variant waar je toen toch niets aan had.

Ik snap ook wel dat je niet eeuwig van dezelfde apparatuur gebruik kunt maken in een tijd waarin technieken snel veranderen en elkaar opvolgen, maar bied de klant dan iig een fatsoenlijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 09:59:
Echter, een A110 is niet HD (en heeft ook geen HDD).
Klopt.
In 2007 ben ik voor de eerste keer abonnee geworden tot ik er even genoeg van had na een tariefsverhoging.
Jaartje naar UPC, maar in 2011 teruggekeerd als spijtoptant.
Uit de brochure en inschrijfformulier van die tijd citeerde ik, waarbij het gaat over het interactieve radio en televisiepakket van €4,95.
De meesten kregen toen meen ik een A130 opgestuurd; toen die op waren kwamen de A110's weer tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Mijn ouders die vorig jaar in Soest glasvezel hebben genomen hebben inderdaad de 9/9/9 brief ontvangen van XMS. Ik zelf heb XMS als sinds 2005 maar heb de brief niet ontvangen, ik heb wel de belkosten afgekocht maar toch...
Kunnen we van XMS nog enige innovatie verwachten of .......
Wat is zeker mis is het feit dat ik in Windows 8 geen xmsmail kan ontvangen, ondersteunt geen popmail.
En een leuke toevoeging zou zijn met behulp van de setupbox de televisie veranderen in een Smart TV met volledige content.
Ooit was XMS innovatief maar onder druk van XMS heeft oa Ziggo het voortouw genomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van XMS kan je sowieso niks meer verwachten omdat, simpel gezegd, dat wrs. binnen jaar en misschien wel een half jaar niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:25:
Van XMS kan je sowieso niks meer verwachten omdat, simpel gezegd, dat wrs. binnen jaar en misschien wel een half jaar niet meer bestaat.
Ik ben nog steeds klant bij XMS, want ik heb officieel nog steeds niet gehoord dat ik een Telfort klant zou zijn.
En omdat bij XMS dus per 1 juni de zenders veranderen en ik met mijn A110 dus niet alle zenders meer kan ontvangen, verwacht ik ook van XMS dat zij hier een oplossing voor bieden.

(Al was het maar een aanbieding voor een gratis HD STB voor een maandelijkse verhoging van € 5,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
Thasaidon schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:29:
[...]

Ik ben nog steeds klant bij XMS, want ik heb officieel nog steeds niet gehoord dat ik een Telfort klant zou zijn.
En omdat bij XMS dus per 1 juni de zenders veranderen en ik met mijn A110 dus niet alle zenders meer kan ontvangen, verwacht ik ook van XMS dat zij hier een oplossing voor bieden.

(Al was het maar een aanbieding voor een gratis HD STB voor een maandelijkse verhoging van € 5,-)
Hebben de "oude" klanten, dus die niet betalen voor IPTV, niet een tijd terug al een aanbieding gehad om het contract om te zetten naar het nieuwe model? Daar kregen ze dan een HD ontvanger en ik meen ook nog een switch bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Die aanbieding was een hele tijd geleden en toen was er geen "noodzaak" om over te gaan naar een HD stb omdat alle zenders ook gewoon nog steeds in SD bekeken konden worden. Ook is er ook niet aangegeven dat dit binnen aanzienlijke tijd zou veranderen.

Daarnaast staat me er nog van bij dat ik dan in totaal meer dan enkel € 5,- pm zou moeten gaan betalen voor dezelfde diensten. En dat in mijn ogen dus geen aanbieding was.

XMS gaat nu hun dienst dusdanig veranderen dat A110 gebruikers hier geen volledig gebruik meer van kunnen maken. In mijn optiek dus de taak aan XMS hier een oplossing voor te bieden.

[ Voor 64% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:49
Hoi allen,

Ik vroeg me af. Ik en mijn vriendin gaan binnenkort 2 maanden rondreizen. Kunnen we dan het abonnement opzeggen en dan over 2 maanden weer afsluiten? Scheelt toch weer zo'n €100,-.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Brief met wijzigingen mbt zenders en telefoontikken ontvangen. Je mag voor 1 juli kostenloos opzeggen.
Nu eens kijken wat vodafone te zeggen heeft over downtime bij overstap.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je op WGDO zit en Vodafone opereert ook via WGDO, dan zou het binnen een dag gefixt moeten zijn. Als men bij Vodafone al niet het onderscheid weten te maken tussen welk wholesale netwerk in een bepaalde plaats actief is, dan kan hun antwoord ook nooit gefundeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

Heb net nog even nagezocht hoe het zit met de bruikleen van de a
110

Algemene voorwaarden voor gebruik van het glasvezelnetwerk gnem-portaal

Artikel 4: Oplevering

4.4 GNEM geeft aan de eindgebruiker de Settopbox in bruikleen. De bruikleen endigt bij het einde van de overeenkomst. De settopbox dient bij het einde van de overeenkomst in goede staat aan GNEM te worden opgeleverd en, al dan niet op aanwijzing van GNEM, te worden geretourneerd. Het is de eindgebruiker niet toegstaan om de settopbox te verplaatsen, aan te passen, te vervreemden of te bezwaren of voor andere doeleinden te gebruiken dan waarvoor hij in bruikleen is gegeven.

Algemene voorwaarden GNEM-portaal versie 1.0, november 2004

Vraag is alleen wat is er van de GNEM overgebleven? Opgegaan in Reggefiber?

[ Voor 50% gewijzigd door realsoft op 29-05-2013 18:22 ]

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:10:
Als je op WGDO zit en Vodafone opereert ook via WGDO, dan zou het binnen een dag gefixt moeten zijn. Als men bij Vodafone al niet het onderscheid weten te maken tussen welk wholesale netwerk in een bepaalde plaats actief is, dan kan hun antwoord ook nooit gefundeerd zijn.
Dat is nou net de vraag waar ik ook al een tijdje het antwoord op zou willen weten. Levert Vodafone op WGDO netwerken ook via de WGDO structuur of alleen via de WMP+ structuur (zoals Lijbrandt in de Almeerse WGDO gebiedjes)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

realsoft schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:11:
Heb net nog even nagezocht hoe het zit met de bruikleen van de a
110

Algemene voorwaarden voor gebruik van het glasvezelnetwerk gnem-portaal

Artikel 4: Oplevering

4.4 GNEM geeft aan de eindgebruiker de Settopbox in bruikleen. De bruikleen endigt bij het einde van de overeenkomst. De settopbox dient bij het einde van de overeenkomst in goede staat aan GNEM te worden opgeleverd en, al dan niet op aanwijzing van GNEM, te worden geretourneerd. Het is de eindgebruiker niet toegstaan om de settopbox te verplaatsen, aan te passen, te vervreemden of te bezwaren of voor andere doeleinden te gebruiken dan waarvoor hij in bruikleen is gegeven.

Algemene voorwaarden GNEM-portaal versie 1.0, november 2004

Vraag is alleen wat is er van de GNEM overgebleven? Opgegaan in Reggefiber?
Dit lijkt wel of het over de drg's te gaan, niet over de Amino's.
Als ik de A110 niet mag verplaatsen hoe kan ik hem dan uit de doos krijgen en aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Leiden (2317), gisteren van XMS de brief gehad over nieuwe zenderpakketten en nieuwe telefoontarieven. Ben nu aan het bellen om een pakketwijziging door te geven en sta al meer dan een kwartier in de wacht.....

Nog even als toevoeging:
Reden voor pakketwijziging is dat ik merk vrijwel nooit naar de kanalen van het Pluspakket en het HD pakket kijk, die heb ik dus opgezegd. Tevens het uitzending gemist pakket opgezegd, kost me nu nog niets maar gaat straks ook 4,95 per maand kosten.

Nu ik begrijp dat de pakketten duurder worden en er over de technische beeldkwaliteit het nodige is op te merken was de brief een mooie aanleiding om weer een kostenbesparing van 17,50 per maand door te voeren. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Pluspakket maar uitgezet, dat is na 1 juli ook helemaal niets meer. Om 10 euro te gaan betalen voor alleen SyFy is ook wat overdreven.
En een HD pakket voor Een en Canvas voor 7,50 euro nemen?

Volgens mij stap ik voor TV maar weer terug naar Ziggo, die biedt voor 17 euro wel gewoon alles wat ik wil, en dan ook nog een werkende TV app voor mijn Tablet, wat ze maar niet voor elkaar krijgen bij Glashart. Ik ben er wel klaar mee.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:01:
[...]

Dat is nou net de vraag waar ik ook al een tijdje het antwoord op zou willen weten. Levert Vodafone op WGDO netwerken ook via de WGDO structuur of alleen via de WMP+ structuur (zoals Lijbrandt in de Almeerse WGDO gebiedjes)?
Dat zal vast, net als bij Lijbrandt, afhangen van de beschikbaarheid van 1 of beide infra's. In Almere is overal WMP+ beschikbaar. Dan lijkt het me efficienter om ook in de hybride wijken daarvoor te kiezen.

Als in een hele plaats beide infra's beschikbaar zijn, dan lijkt me dat ze 1 van beiden kunnen kiezen. Maar misschien hebben ze van KPN al sinds het begin het verzoek gekregen om in die gebieden voor WMP+ te kiezen (want de overname is al sinds het begin van Vodafone bekend).

Maar goed, ik ben geen insider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
GerkeP schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:43:

Volgens mij stap ik voor TV maar weer terug naar Ziggo, die biedt voor 17 euro wel gewoon alles wat ik wil, en dan ook nog een werkende TV app voor mijn Tablet, wat ze maar niet voor elkaar krijgen bij Glashart. Ik ben er wel klaar mee.
Om de TV app te gebruiken moet je volgens mij ook internet afnemen bij Ziggo, anders is het inderdaad een goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Krishly schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:06:
[...]

Om de TV app te gebruiken moet je volgens mij ook internet afnemen bij Ziggo, anders is het inderdaad een goed alternatief.
Volgens de gegevens op de website van Ziggo niet ;)

Maar volgens de klantenservice van Ziggo wel.

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 30-05-2013 09:11 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
GerkeP schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:09:
[...]

Volgens de gegevens op de website van Ziggo niet ;)
Ik lees onderstaande op de Ziggo site:

Om live tv te kijken met de Ziggo TV App voor iPad, iPhone en iPod Touch heeft u een internetverbinding van Ziggo nodig. Daarnaast heeft u een werkend ‘mijn Ziggo’ account nodig. Als u verbinding maakt via een andere internetaansluiting, dan kunt u nog wel de overige mogelijkheden van de applicatie gebruiken, zoals de TV Gids en het overzicht van onze Video On Demand bibliotheek.

Waar heb jij gevonden dat dit niet hoeft? Zit n.l. zelf ook te denken om voor tv over te stappen naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Website is niet handig opgezet bij Ziggo ;)
Ik ga naar TV only, en dan zie je gelijk daaronder de tv-app
Als je uiteindelijk doorklikt, zie je dat dat dus alleen met internet van ziggo kan, dus beetje kromme indeling van de pagina

Ik wacht 1 juli nog even af, maar als dat inderdaad die brakke KPN streams worden, dan ben ik klaar. Dan hou ik alleen Internet (mits vast ip ook blijft) en neem ik bij ziggo het goedkoopste alles-in-1 er bij. Heb ik gelijk een backupverbinding en gaat xs4all adsl als backup er hier weer uit.

Dan kost me dat effectief 8 euro meer per maand dan nu, maar ben ik wel een aantal hoofdpijnpunten kwijt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 30-05-2013 09:16 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

:( En weer kan via pop.xmsnet.nl de mail niet opgehaald worden.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 12:22
Werkt hier prima?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Connection timed out.
Via xms verbinding werkt het wel, maar die gebruik ik niet. Vanuit de rest van het internet dus geen verbinding mogelijk met de pop.xmsnet.nl en dus kan Gmail de berichten niet poppen voor mij.

Ligt er uit sinds 04.48 uur vanmorgen

iets meer nuanceren, vanaf ip adressen uit de range van google is pop.xmsnet.nl niet bereikbaar. Iets van een rbl actief die google adressen blokkeert?

edit:
sinds 10.24 werkt het weer

[ Voor 33% gewijzigd door GerkeP op 30-05-2013 10:27 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:07:
[...]

Connection timed out.
Via xms verbinding werkt het wel, maar die gebruik ik niet. Vanuit de rest van het internet dus geen verbinding mogelijk met de pop.xmsnet.nl en dus kan Gmail de berichten niet poppen voor mij.

Ligt er uit sinds 04.48 uur vanmorgen

iets meer nuanceren, vanaf ip adressen uit de range van google is pop.xmsnet.nl niet bereikbaar. Iets van een rbl actief die google adressen blokkeert?

edit:
sinds 10.24 werkt het weer
Deze foutmelding krijg ik al weken, Gmail kan geen kontakt maken met de popserver van XMS,ik laat nu alle mail vanuit XMS gewoon naar gmail sturen.

Zie: Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Krishly schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:06:
[...]

Dit klopt, op het moment dat je de app instelt moet je je gebruikersnaam en wachtwoord van Ziggo opgeven,daarna wordt er een controle gedaan of je een Ziggo internet verbinding gebruikt, zo niet dan werkt alleen de tvgids,ik was al op zoek naar een proxy server van Ziggo maar helaas nog niet gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 30-05-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:30:
[...]

Als bijlage bij de voornoemde brief zat een papieren zenderoverzicht, waar duidelijk werd aangegeven dmv asterikjes welke zenders per 2 juli niet met een A110 kunnen worden bekeken,
Ik (en de rest van de XMS klanten in onze straat) heb deze brief nog steeds niet gehad.
Kan iemand mij vertellen welke zenders het precies zijn die niet meer met de A110 te zien zouden zijn?
(ik kan dat hier in het topic ook niet precies vinden, tenzij ik er weer overheen kijk :P )
Nick39 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:44:
[...]
Dit klopt, op het moment dat je de app instelt moet je je gebruikersnaam en wachtwoord van Ziggo opgeven,daarna wordt er een controle gedaan of je een Ziggo internet verbinding gebruikt, zo niet dan werkt alleen de tvgids,ik was al op zoek naar een proxy server van Ziggo maar helaas nog niet gevonden.
Misschien werkt het als je toevallig iemand weet met Ziggo internet waar je een vpn-etje naartoe kunt bouwen? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 30-05-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55
* Fiber heeft ook 'de brief' gehad, Amersfoort Soesterkwartier, oud Portaal gebied...
[...] Daarom hebben we voor u een speciale actie om uw digitale SD-box (Amino 110) te vervangen door een Interactieve HD-ontvanger (Amino 140) of een Interactieve HD-recorder (Amino 540).
Een A140 voor 99 Euro of een A540 voor 199 Euro... :z Op zich wel een redelijk aanbod denk ik. En dat is geen wijziging van mijn oude abbo, dus nog steeds geen 5 Euro in de maand betalen.

Maar ik heb al een (gebruikte) A540 in de kast liggen, dus ik ga van dit aanbod toch maar geen gebruik maken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55
Thasaidon schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:25:
[...]
Kan iemand mij vertellen welke zenders het precies zijn die niet meer met de A110 te zien zouden zijn...?
Te veel om hier even gauw uit te typen en ik heb geen scanner bij de hand.

Maar in het Basispakket valt het eigenlijk nog wel mee. Geen een zender die ik ooit langer dan een halve minuut bekeken heb. In de Plus- en andere pakketten wordt het al iets meer, maar die heb ik sowieso al niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Ik (en de rest van de XMS klanten in onze straat) heb deze brief nog steeds niet gehad.
Kan iemand mij vertellen welke zenders het precies zijn die niet meer met de A110 te zien zouden zijn?
(ik kan dat hier in het topic ook niet precies vinden, tenzij ik er weer overheen kijk :P )

[...]
Misschien werkt het als je toevallig iemand weet met Ziggo internet waar je een vpn-etje naartoe kunt bouwen? ;)
Ik heb lijst hier liggen, koffie/whisky staat klaar ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 17:07:
[...]

Te veel om hier even gauw uit te typen en ik heb geen scanner bij de hand.

Maar in het Basispakket valt het eigenlijk nog wel mee. Geen een zender die ik ooit langer dan een halve minuut bekeken heb. In de Plus- en andere pakketten wordt het al iets meer, maar die heb ik sowieso al niet.
Ok, iig bedankt.
GerkeP schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 18:12:
[...]

Ik heb lijst hier liggen, koffie/whisky staat klaar ;-)
Mocht ik morgen de brief niet binnen hebben, dan kom ik wel ff op de koffie :P
Jij had geen A110, dus had je die aanbieding er ook niet bij die Fiber wel had? Of zit dat standaard bij de brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nee, helemaal niets mbt a110

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

[...]
Ik heb ook zelf internet van Ziggo maar ik gebruik het draadloze deel van de router niet, ik gebruik mijn eigen router op XMS en als dat Ziggo ding er naast gaat staan schreeuwen dan slaat mijn eigen router op hol, ik gebruik het Ziggo deel om te downloaden omdat dat sneller gaat dan met XMS, en het XMS deel gebruik ik voor mijn servers, die ga ik elders onderbrengen na de vakantie en dan gaat XMS er helemaal uit.
Dan ga ik de app volledig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ok, jammer want ik kan er op de site van XMS zelf ook niets over vinden.

@Nick,
ik snap em ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:23:
... Tevens het uitzending gemist pakket opgezegd, kost me nu nog niets maar gaat straks ook 4,95 per maand kosten....
Dit wordt in de brief en op de website niet genoemd, zeker "vergeten". Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Misschien mosterd na de maaltijd maar toch:
Niet met A110

Basispakket
35 Evenementen TV
227 Xite
454 Antena 3
455 Mediaset Italia
456 RTV-7
567 2M Maroc
629 Zing TV
958 Meiden van Holland Soft

Pluspakket
72 Animal Planet
91 History Channel
159 Poker Channel
187 Comedy Central Extra
196 Boomerang
214 MTV Music 24
226 Slam TV
228 iConcerts
233 VH1
236 Trace TV
275 E! Entertainment
283 CBS Reality
295 Style
303 Ginx
326 TNT
957 Meiden van Holland
959 Dusk!
960 Passie TV

Sport 1 niet

HD pakket niet

Kidspakket
200 Studio 100 TV

Hindipakket
Alleen 621 Star plus
Rest niet

Erotiek niet

HBO pakket niet

Turks pakket
489 TGRT EU
490 Planet Türk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:59:
[...]

Misschien mosterd na de maaltijd maar toch:
Top, dank je!

nog steeds geen brief gezien overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kregen de brief eergisteren (3437NA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 22:31
Ik heb vaker in dit topic gelezen en net even gespit op "overstappen". Waarom en waarheen leid de weg: Ziggo en omdat ik bij hullie een hd-pvr krijg voor € 49,-, ik daar bij xms 199,- voor moet betalen, ik niet zeker weet welke kant het op gaat met iptv(Amersfoort) bij xms waar ik nu gebruik van maak met Mediaportal op een systeem wat na 8 ! jaar aan vervanging toe is. Ik ga denk ik MePo wel ontzettend missen voor bediening van de TV, maar ik krijg er een kant en klare oplossing voor terug(als beetje tweaker zijnde is dat natuurlijk niet een heel goed uitgangspunt)

Iemand suggesties waar ik even niet aan gedacht zou kunnen hebben waarom ik beter niet kan overstappen: mailadressen, portering nummer, snelheid, kosten, betrouwbaarheid, toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
ebk71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:36:
Ik heb vaker in dit topic gelezen en net even gespit op "overstappen". Waarom en waarheen leid de weg: Ziggo en omdat ik bij hullie een hd-pvr krijg voor € 49,-, ik daar bij xms 199,- voor moet betalen, ik niet zeker weet welke kant het op gaat met iptv(Amersfoort) bij xms waar ik nu gebruik van maak met Mediaportal op een systeem wat na 8 ! jaar aan vervanging toe is. Ik ga denk ik MePo wel ontzettend missen voor bediening van de TV, maar ik krijg er een kant en klare oplossing voor terug(als beetje tweaker zijnde is dat natuurlijk niet een heel goed uitgangspunt)

Iemand suggesties waar ik even niet aan gedacht zou kunnen hebben waarom ik beter niet kan overstappen: mailadressen, portering nummer, snelheid, kosten, betrouwbaarheid, toekomst?
Al gekeken naar het aanbod van vodafone? 21 HD zenders, Thuis TV app voor telefoon en tablet. Eerste 6 maanden korting. Woon je in WGDO gebied dan in 1 dag overstappen. Ander voordeel is gedurende contractperiode gratis uitzending gemist.

[ Voor 7% gewijzigd door Gangster93 op 31-05-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gangster93 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Al gekeken naar het aanbod van vodafone? 21 HD zenders, Thuis TV app voor telefoon en tablet. Eerste 6 maanden korting. Woon je in WGDO gebied dan in 1 dag overstappen. Ander voordeel is gedurende contractperiode gratis uitzending gemist.
Normaal 64 euro per maand, toch best pittig. Van de andere kant, wel met 21 HD-zenders, dus eigenlijk inclusief het HD-pakket lijkt me. Voor mij geen optie, want ik betaal nu bij XMS € 55,95 (nog geen 5 euro per maand voor interactieve TV).

Overigens neem ik aan dat een Amino 540 ook gewoon werkt bij Vodafone?

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 31-05-2013 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 22:31
Gangster93 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Kweenie, zowiezo 5,- per maand betalen voor een recorder vind ik niet zo. Heb ik liever eenmalige kosten, ben je vaak toch ff wat goedkoper uit. Verder lijkt er niet echt een verschil te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Luuk1983 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Normaal 64 euro per maand, toch best pittig. Van de andere kant, wel met 21 HD-zenders, dus eigenlijk inclusief het HD-pakket lijkt me. Voor mij geen optie, want ik betaal nu bij XMS € 55,95 (nog geen 5 euro per maand voor interactieve TV).

Eerste jaar berekening:
Eerste 6 maanden 34 euro = 204 euro
Overige 6 maanden 64 euro = 384 euro
= 588 / 12 = 49 euro per maand uitgerekend het eerste jaar.

Nu begrijp ik dat de normale prijs er toe doet en dat deze rekensom eigenlijk niet op gaat.

Voordelen:
  • Als je veel gebruik maakt van uitzending gemist dan kan het voordeliger zijn. (Nu betalen per aflevering bij XMS en bij vodafone is dit gratis)
  • Wat je aangeeft bij XMS betaal je het HD pakket en bij Vodafone zitten de meeste HD zenders in het basispakket. Allemaal in het basispakket bij Vodafone één HD, Eurosport HD, Canvas HD, BBC HD, Animal planet HD, Nat Geo Wild HD. Bij XMS zitten deze in het HD pakket.
  • De zenders die XMS niet meer gaat leveren en vodafone wel Brava HD, myZen.tv HD, Fashion TV HD.(Ok, niet dat ik hier veel gebruik van maak.)
  • Let ook op de aantal zenders die bij XMS naar het pluspakket overgaan en bij Vodafone in het basispakket zitten.(Eurosport 2, 192TV, Nat Geo Wild, Private Spice, Slam TV en ongetwijfeld nog meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Gangster93 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:10:
[...]

Eerste jaar berekening:
Eerste 6 maanden 34 euro = 204 euro
Overige 6 maanden 64 euro = 384 euro
= 588 / 12 = 49 euro per maand uitgerekend het eerste jaar.

Nu begrijp ik dat de normale prijs er toe doet en dat deze rekensom eigenlijk niet op gaat.

Voordelen:
  • Als je veel gebruik maakt van uitzending gemist dan kan het voordeliger zijn. (Nu betalen per aflevering bij XMS en bij vodafone is dit gratis)
  • Wat je aangeeft bij XMS betaal je het HD pakket en bij Vodafone zitten de meeste HD zenders in het basispakket. Allemaal in het basispakket bij Vodafone één HD, Eurosport HD, Canvas HD, BBC HD, Animal planet HD, Nat Geo Wild HD. Bij XMS zitten deze in het HD pakket.
  • De zenders die XMS niet meer gaat leveren en vodafone wel Brava HD, myZen.tv HD, Fashion TV HD.(Ok, niet dat ik hier veel gebruik van maak.)
  • Let ook op de aantal zenders die bij XMS naar het pluspakket overgaan en bij Vodafone in het basispakket zitten.(Eurosport 2, 192TV, Nat Geo Wild, Private Spice, Slam TV en ongetwijfeld nog meer).
Is het niet zo dat Vodafone de huidige pakketten simpelweg nog niet aangepast heeft? Ik bedoel, XMS heeft ons nu net een brief gestuurd dat de zenders binnenkort gaan wijzigingen. Gaan deze wijzigingen voor Vodafone ook niet gewoon gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Luuk1983 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Is het niet zo dat Vodafone de huidige pakketten simpelweg nog niet aangepast heeft? Ik bedoel, XMS heeft ons nu net een brief gestuurd dat de zenders binnenkort gaan wijzigingen. Gaan deze wijzigingen voor Vodafone ook niet gewoon gelden?
Als ik het goed begrepen heb levert KPN straks TV dienst voor XMS en Vodafone heeft zelf in beheer. Iemand die kan zeggen of dit juist is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Net een brief van Kickxl, mijn leverancier, gekregen.

De radio en TV diensten worden vanaf 1 juli a.s. door KPN BV geleverd.
Echter heeft KPN glashart media overgenomen en dus blijven de streams gewoon daar vandaan komen.

Ik denk dat dit bij de meeste onlangs door KPN overgenomen en onder de Telfort vlag gehangen leveranciers het geval zal zijn.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:03:

[...]
Echter heeft KPN glashart media overgenomen en dus blijven de streams gewoon daar vandaan komen.

[...]
Staat dat echt zwart op wit in die brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Luuk1983 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:49:
[...]

Ik lees een hoop berichten van mensen die zeggen dat het zou moeten werken, maar ik heb nog nergens een bericht kunnen vinden van iemand die ook daadwerkelijk van XMS naar vodafone is overgestapt en z'n amino 540 daar kon blijven gebruiken. Wie-o-wie kan er 100% uitsluitsel verstrekken?

Overstappen is op een WMP+ netwerk is sowieso een bak met ellende. Ga maar eens een vette klacht bij de ACM indienen, want volgens mij zitten ze daar gewoon te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:03:

De radio en TV diensten worden vanaf 1 juli a.s. door KPN BV geleverd.

Ik denk dat dit bij de meeste onlangs door KPN overgenomen en onder de Telfort vlag gehangen leveranciers het geval zal zijn.
Ook deze brief laat weer een hele wereld aan interpretatie over.

Uit deze brief is compleet NIET op te maken dat de streams (in wgdo gebied) ook echt van Technicolor af zullen blijven komen.

Toen Lijbrandt naar WMP+ gebied kwam werd ook gezegd dat de 'streams' van Glashart Media kwamen...... Ja wiedes als het TV platform Glashart Media is. Dat zegt nog niets over de herkomst van de streams..... marketingmensen die zulke brieven schrijven weten het verschil waarschijnlijk nieteens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:18:
[...]

Zoals al vaker gezegd: Vodafone heeft eigen afspraken met de zenders... Vodafone pakketten zijn altijd al anders geweest dan van Lijbrandt en XMS.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 31-05-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:21:
[...]

Uit deze brief is compleet NIET op te maken dat de streams (in wgdo gebied) ook echt van Technicolor af zullen blijven komen.

Toen Lijbrandt naar WMP+ gebied kwam werd ook gezegd dat de 'streams' van Glashart Media kwamen...... Ja wiedes als het TV platform Glashart Media is. Dat zegt nog niets over de herkomst van de streams..... marketingmensen die zulke brieven schrijven weten het verschil waarschijnlijk nieteens.
Je hebt gelijk, maar ik zit al in een WMP+ gebied en mijn streams blijven dus dezelfde KPN streams (schijnt?). Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe best tevreden over ben.

Het enige is dat ik geen streams op mijn pc kan krijgen omdat ze encrypted zijn.

Ik ga een stick in mijn Syno duwen om met TV headend dat dan toch voor elkaar te krijgen en meer!
Ik weet dat jij dat ook hebt, dus ik zal je wellicht via het forum nog wel eens met vragen bestoken :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

En als consument gaat je dat in principe niks aan/boeit het niet. Dat wij/jij (niet aanvallend bedoeld) toevallig meer technische achtergrond hebt, wil niet zeggen dat ze dat in een brief gaan zetten naar alle consumenten toe. In principe hoeven ze helemaal niet te communiceren waar hun streams vandaan komen, zolang ze maar een zender doorgeven die ze moeten doorgeven. Alleen bij hele grote kwaliteitsverschillen denk ik dat je kan gaan klagen. En even los van het feit dat het overgrote deel echt niet gaat zien of iets 8 of 13mbit is, feit is daarbij ook dat je daar niks op in te brengen hebt. Niemand heeft je ooit beloofd dat een HD stream minimaal 13mbit ofzo is.

Uiteraard zie ik natuurlijk ook graag dat de beste bron gebruikt wordt. Maar het enige wat je zelf kan doen als je ontevreden bent is overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
albino71 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:42:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik zit al in een WMP+ gebied en mijn streams blijven dus dezelfde KPN streams (schijnt?). Ik moet zeggen dat ik daar tot nu toe best tevreden over ben.

Het enige is dat ik geen streams op mijn pc kan krijgen omdat ze encrypted zijn.

Ik ga een stick in mijn Syno duwen om met TV headend dat dan toch voor elkaar te krijgen en meer!
Ik weet dat jij dat ook hebt, dus ik zal je wellicht via het forum nog wel eens met vragen bestoken :)
Hehe, yep ;). Overigens ligt de stick bij mij inmiddels in een la en heb ik een "hdhomerun" in de meterkast liggen. Vergt net even wat minder overhead van m'n Synology. Heb het alleen nog niet voor elkaar gekregen om hdhomerun-dvb drivers gecompileerd te krijgen voor tvheadend, op m'n Synology dus werk op dit moment met een commercieel programma "DVBLink met tvsource".

Verder vind ik de WMP+ streams op IPTV overigens ook geen ramp. Het gaat mij vooral om het principe dat KPN iets aanprijst als superieur en het dan vervolgens verpest, ipv echt waarlijk de kabelaars in hun hemd te zetten .

@Luuk1983: Snap ik helemaal! En ben ik ook helemaal met je eens.

Echter, ik bedoelde het vooral nog even zo te zeggen om ervoor te zorgen dat er geen misverstand is over een eventuele uitleg die aan die brief gegeven kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 31-05-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
KPN is bezig DSL 2.0 uit te rollen, dat de transportlaag glasvezel is maakt ze niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:03:
[...]

Hehe, yep ;). Overigens ligt de stick bij mij inmiddels in een la en heb ik een "hdhomerun" in de meterkast liggen. Vergt net even wat minder overhead van m'n Synology. Heb het alleen nog niet voor elkaar gekregen om hdhomerun-dvb drivers gecompileerd te krijgen voor tvheadend, op m'n Synology dus werk op dit moment met een commercieel programma "DVBLink met tvsource".

Verder vind ik de WMP+ streams op IPTV overigens ook geen ramp. Het gaat mij vooral om het principe dat KPN iets aanprijst als superieur en het dan vervolgens verpest, ipv echt waarlijk de kabelaars in hun hemd te zetten .

@Luuk1983: Snap ik helemaal! En ben ik ook helemaal met je eens.

Echter, ik bedoelde het vooral nog even zo te zeggen om ervoor te zorgen dat er geen misverstand is over een eventuele uitleg die aan die brief gegeven kan worden.
Wil je niet van die stick af? Ik stuur je wel even een DM voordat we nog verder of topic raken :)

Ik moet zeggen dat ik mijn beeld nu (IPTV) echt veel mooier vind dan de digitale tv streams van UPC.
UPC HD heb ik nog niet kunnen vergelijken. Ook het DVB-C en analoge signaal zien er prima uit. Analoog is bij UPC helemaal om zeep geholpen. Al dan niet bewust.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

fast-server schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:07:
KPN is bezig DSL 2.0 uit te rollen, dat de transportlaag glasvezel is maakt ze niet zoveel uit.
Kun je dat toelichten?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
[...]

Toen ik klant van XMS werd, vertelde men mij aldaar dat ik de hoogwaardige GHM streams zou krijgen. Gelijk aan WGDO want GHM leverde maar 1 soort streams. Met de duitse zenders in HD. Ook zou ik een vast IP-adres kunnen aanvragen na de feitelijke oplevering.

Uiteindelijk allemaal niets van terecht gekomen. Voor een medium wat data via glas verstuurd, zijn de ISPs zo transparant als matglas. Dat is beslist geen toeval, want overal tref je dezelfde bende aan.

Aan het argument dat de meeste consumenten tevreden zijn en toch niet interesseert wat ze nou precies krijgen heb ik totaal geen boodschap. Als ik in een restaurant een haasbiefstuk van het menu bestel wil ik ook een haasbiefstuk krijgen en geen baklap o.i.d. Dat de meeste mensen het verschil niet proeven is hun probleem.
Het menu van glasvezel ISPs is derhalve bewust lekker vaag wbt de kwaliteit. Je kunt kiezen uit vlees met groente of groente met vlees. Wat je precies krijgt hangt af van de locatie en de kok die toevallig op die dag in de keuken staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Dat lijkt me een no-brainer. DSL-diensten over glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het hele glasvezel netwerk is aan het verKPNnen, hogere prijzen en mindere kwaliteit.
Als KPN straks klaar is is het enige voordeel de hogere snelheid t.o.v. DSL, de rest van de diensten is het zelfde als op DSL.

DSL 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:25
Wellicht goed om te weten dat het netwerk nu al eigenlijk geheel van KPN is (wellicht soms via groot aandeelhouder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, het "hele"? De helft draait inmiddels al jaren op KPN (nooit iets anders geweest).

Bovendien is er nog CATV (analoog, fm, dvb-c) en dat zie ik ook nog niet zo snel over DSL gaan ;). Ook 13 mbit HD-streams heb ik nog niet op DSL gezien ;)
NL_NaToR schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:31:
Wellicht goed om te weten dat het netwerk nu al eigenlijk geheel van KPN is (wellicht soms via groot aandeelhouder).
Dat weet iedereen denk ik al wel hier ;).

Gelukkig is er ook dan nog de controle door ACM, netals bij de DSL centrales.

[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 31-05-2013 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:03:
[...]

Superieur bij KPN betekent vooral minimale kwaliteit vs zo hoog mogelijke winst.

Waar ik me bij glasvezel vooral aan stoor is dat het helemaal niet zo open is als constant wordt gesteld. Uiteindelijk maakt het heel weinig uit waar je de diensten afneemt, alles komt toch wel uit de koker van KPN. Terwijl klanten juist iets anders is/wordt voorgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Luuk1983 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:56:
[...]
Uiteraard zie ik natuurlijk ook graag dat de beste bron gebruikt wordt. Maar het enige wat je zelf kan doen als je ontevreden bent is overstappen.
Change is futile! Zelfs overstappen lukt vaak nog niet zonder downtime ellende, tenzij je naar de kabel overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:32:
[...]

Superieur bij KPN betekent vooral minimale kwaliteit vs zo hoog mogelijke winst.

Waar ik me bij glasvezel vooral aan stoor is dat het helemaal niet zo open is als constant wordt gesteld. Uiteindelijk maakt het heel weinig uit waar je de diensten afneemt, alles komt toch wel uit de koker van KPN. Terwijl klanten juist iets anders is/wordt voorgehouden.
Tsja, ook dat negatieve gevoel bij die openheid heb ik al talloze keren verweerd hier, en dat blijf ik doen.

Het fysieke netwerk (de vezels van Reggefiber en de POP's ) is gewoon hartstikke open.

Dat geen enkele andere partij de stap neemt om te investeren om daar gebruik van te maken is op geen enkele manier de schuld van KPN of Reggefiber.

Het enige waar KPN nog op aangekeken/aangepakt zou moeten worden is dat ze verplicht worden om ook op laag 2 en hoger (zeg maar de wholesale laag) transparanter te worden. Zoals sneller het netwerk native ipv6 maken (voor ISP's die dat evt willen, want nu kunnen alleen ISP's die met het PPPoE model van WMP werken dat aanbieden, zie XS4ALL). EN vooral dat KPN voorzieningen moet gaan treffen om meerdere multicast bronnen te kunnen routeren, voor partijen die eigen streams willen gaan aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:32:
[...]

En overal wordt hier al gesteld dat het wel degelijk open is, maar niet op het niveau waar jullie het verwachten. Elke partij is welkom bij Reggefiber om in de PoP's apparatuur te plaatsen, de city-PoPs aan te sluiten met een eigen backbone en diensten te gaan leveren via een providers. Maar dat kost veel geld en dus doen niet veel partijen dat. Providers kiezen er liever voor om provider te blijven en dus voor minder geld alle diensten in 1 klap in te kopen bij 1 partij (KPN Wholesale dus). Dat kan je die partij dan toch niet kwalijk nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was al bang dat Eymey eerder zou zijn met dezelde reactie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zodra er meer te verdienen is met het plaatsen van je eigen apparatuur in de PoP's, zal heus iemand dat gaan doen. Blijkbaar is dat niet zo. Kan het zijn dat KPN dat duur maakt, zodat men liever bij KPN afneemt, of kan dat niet?

Te koop....

Pagina: 1 ... 20 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.