fast-server schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:11:
eymey,
De UPC beeldkwaliteit is het zelfde tot beter als de (niet KPN) (HD) zenders via GHM.
Het verschil tussen de NL1.2.3 HD zenders GHM/UPC is 0 via DVB-C
De standaard DVB-C (HD) zenders via GHM/UPC zien er ook beter uit als via GHM IPTV (Amino)
Ik heb hier 3 Amino's gehad en deze geven allemaal een fletser beeld t.o.v. DVB-C.
Getest op een pana ST plasma
Ik had een hele poos geleden al geschreven dat GHM een verimatrix licentie had gekocht, vervolgens werd hard ontkent dat dit zo was en gebruikt zou gaan worden.
Wat hebben we nu op onze amino's draaien? precies...
Op dit moment is de waarheid gewoon dat we steeds meer mindere streams krijgen, de duitse HD zenders zijn ook al weg gehaald...
Juli worden de pakketten leeggeroofd en betaal je in eens extra voor de zelfde zenders.
Straks krijg je gewoon 1:1 de KPN streams.
Als je graag pluspakket en HD zenders kijkt kun je beter over stappen naar de kabel.
Het is misschien net een paar euro duurder als IPTV maar daar krijg je ook meer voor terug (veel meer zenders DD 5.1 geluid etc.)
Het is helemaal geen geheim dat GHM een Verimatrix licentie heeft gekocht. Die licentie moeten ze al minimaal sinds eind 2010 hebben, namelijk du moment dat KPN het WMP+ levermodel heeft geintroduceerd om Lijbrandt (en dus Glashart Media) leverbaar te krijgen op KPN netwerken.
Ik weet dus niet wie iets ontkend zou hebben, maar ik heb wel de indruk dat "jullie XMS'ers" (absoluut no offense intended) erg op een 'eiland' hebben geleefd.
Het was al sinds de joint-venture tussen Reggefiber en KPN begon, besloten dat KPN 'op termijn' alle diensten op laag 2 en hoger zou gaan verzorgen, en Reggefiber zich alleen nog maar met de vezels en de PoP's bezig zou gaan houden. Zelfs toen GHM, ISPFabriek, Reggefiber Wholesale en de providers nog niet waren over genomen was het dus al duidelijk dat GHM Verimatrix licenties nodig zou gaan hebben.
Ik snap dat dat zeker voor XMS'ers van het eerste uur niet leuk is om te lezen maar wel realiteit.
Realiteit is ook dat, wat voor XMS klanten nu 'nieuw en schokkend' is omdat XMS traditioneel alleen op WGDO leverbaar was, bij Lijbrandt al langer geldt.
En zo slecht is het dus ook weer niet......
SD is wel beroerd. HD+ is ook niet ideaal. Maar het werkt over het algemeen gewoon prima en ik ken persoonlijk ook genoeg mensen die vanaf UPC digitaal komen en HD+ ook zeer prima vinden.
Verder krijg ik dus al sinds begin 2011 1:1 KPN-streams (gelukkig wel in een HD+ versie via GHM) en met de 10 belangrijkste zenders die dit hebben is dit voorlopig voor mij persoonlijk ruim voldoende. Qua 'fletsheid' merk ik overigens geen verschil tussen HD+ op mijn Amino m540 en de 3 HD-zenders op DVB-C.
Maar goed, ik behoor dan ook niet tot de doelgroep die TV heel erg belangrijk vindt. Voorlopig vind ik HD+ en matige SD via IPTV, in combinatie met de superieure streams via DVB-C prima.
Als je het uiterste qua TV-kwaliteit wel belangrijk vindt, ja... dan moet je idd terug naar de kabel.
Dat ik me zelf er toch ook wel druk om maak is puur omdat ik het gewoon niet kan bevatten hoe KPN van een "medium van de toekomst" dat zich nog moet bewijzen zo'n zooitje maakt. Vooral een principe kwestie, dus.
Maar ik ben ook nog steeds niet vergeten hoe 'de kabelaars' begin dit millennium 'presteerden'. Met een monopoly op "always on internet" (voordat ADSL grootschalig werd uitgerold) waardoor het op de netwerken zo druk was dat het soms niet te doen was. En later met ook maar een marginale voorsprong op de maximale snelheid van ADSL.
Nee, ookal worden onze rechten op superieure TV-diensten op dit moment grootschalig geschonden door het groene monster, alleen maar vanwege deze extra concurrentie tov. de kabelaars hebben deze laatsten zich genoodzaakt gezien ook flink aan de internetdienst te gaan werken.
[
Voor 21% gewijzigd door
eymey op 26-05-2013 01:18
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.