(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.235 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ook nog steeds met de gedachte te spelen om voor TV weer naar UPC te gaan (ik heb toch aan het basispakket genoeg en dat is nu ook onversleuteld bij hen). Mis dan alleen wel m'n timeshifting mogelijkheid die ik voor geringe meerprijs nu nog wel heb maar daar zou ik evt. overheen kunnen stappen.

Echter, dan ga ik voor internet wel naar XS4ALL, vanwege native ipv6, reverse dns aanpasbaar, etc.

Alleen, de prijs..... :{. Eigenlijk vind ik €18 bij UPC voor alleen maar basis tv en radio te veel, en €55 bij XS4ALL voor 100/100 ( 50/50 verkopen ze niet meer los ) ook. Vooral als ik het bij elkaar optel.

En als ik bij XMS/Lijbrandt/Telfort blijf, dan kan ik hier voor TV ook wel blijven want verder ben ik er gewoon wel tevreden over.

Als XS4ALL nou ook pakketten zou gaan aanbieden met in ieder geval de CATV aansluiting inbegrepen (IPTV mag voor mijn part op motorola platform zijn zoals nu), dan had ik geen seconde hoeven nadenken.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 16:33 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:24:
Ik ga mijn IPTV diensten opzeggen en ik zal alleen internet en telefonie blijven gebruiken.
Voor de TV vraag ik UPC aan om de eerder genoemde redenen, daarnaast gaat de TV dienst op de kabel vooruit in plaats van achteruit.
Ik denk er ook over, ook omdat knp glasvezel en dsl allemaal onder 1 dak gooien.
KPN wilt af van GHM, and alle tv dienten zelf doen, dat is goedkoper (denken ze).

Ik denk dat KPN binnen 2jaar niet meer bestaat of is overgenomen door iemand die vooruit kan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar maak jij uit op dat KPN van GHM af wil? Heb je daar een steekhoudende bron voor?

Ze gaan hoogstens het aanbod van zenderpakketten gelijktrekken (wat ze dus al doen) zodat ze maar 1 keer met zenders en contentaanbieders over het aanbod hoeven te onderhandelen .

Echter, als KPN Glashart Media in de zin van het Amino platform en het CATV platform zou willen opdoeken, dan hadden ze ook vast Telfort niet naar voren geschoven als partij die (op basis van het Concepts team) alles op de huidige voet blijft aanbieden.

In de toekomst zou ik het hoogstens nog een keer kunnen zien gebeuren dat men het Amino platform ook opheft en dat alles Motorola wordt. Maar ze gaan echt niet meer de fout maken om CATV op te doeken.

Maar goed, mijn mening. Bovenstaande hoeft dus niet de waarheid te zijn. Maar er zijn op dit moment 0 aanwijzingen dat men iets gaat veranderen, anders dan het gelijktrekken van de diensten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, het lijkt mij niet onlogisch dat KPN van GHM af zou willen als zelfstandige entiteit met een eigen leverstraat voor WGDO.
En ten aanzien van DVB-C en analoog: naar ik heb begrepen wordt in nieuwbouwgebieden de groene vezel al niet eens meer aangelegd (terwijl die extra vezel echt geen drol kost als je toch al aan het graven bent). Dat lijkt mij voorsorteren op een DVB-C-loze toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:00:
En ten aanzien van DVB-C en analoog: naar ik heb begrepen wordt in nieuwbouwgebieden de groene vezel al niet eens meer aangelegd (terwijl die extra vezel echt geen drol kost als je toch al aan het graven bent). Dat lijkt mij voorsorteren op een DVB-C-loze toekomst.
Ik heb dergelijke verhalen ook gehoord, maar ik weet tot nu niks zeker. Het zou mij echter niet verbazen als KPN uiteindelijk van onversleuteld DVB-C af wil. Tenslotte levert alleen hun telfort dochter het nu nog en daar kunnen ze ook ze meer stoppen (voor nieuwe klanten dan). De KPN TV-klanten gebruiken al IPTV via ADSL en die willen ze waarschijnlijk de komende jaren naar glas laten migreren.

Ik heb wel ergens gelezen dat KPN het DVB-C platform niet verder ontwikkeld. Meer HD-streams komen er dus niet.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:54:
Maar goed, mijn mening. Bovenstaande hoeft dus niet de waarheid te zijn. Maar er zijn op dit moment 0 aanwijzingen dat men iets gaat veranderen, anders dan het gelijktrekken van de diensten.
Nee, dat zie je toch verkeerd. Dat waren slechts 'administratieve wijzigingen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:17:
[...]
En als je het nieuws volgt dan is die rijke mexicaan mr. slim bereid om KPN in de toekomst voor 100% in handen te krijgen. Of hiermee de dienstverlening verbeterd is dan ook vraag 2.
Voor zover ik weet is Slim niet rijk geworden met het leveren van hoogwaardige diensten tegen een zo scherp mogelijke prijs. Geloof eerder met een mexicaanse variant op de Columbian necktie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:24:
De waarde van KPN is lager als het totaal van de schuld (aandelen emissie any1!?)
Als de bedrijven niet gelijk zouden zijn waarom willen ze de TV diensten dan semi gelijk trekken? (aanbod)
Als ze nou voor de glasvezel klanten het GHM aanbod hadden doorgegeven dan hadden dan was er geen probleem geweest, nu krijgen we steeds meer slechte KPN streams.

De telfort glasvezel app is de zelfde shit app als van GHM, en geloof maar niet dat we telfort hotspots gaan krijgen.

Ik ga mijn IPTV diensten opzeggen en ik zal alleen internet en telefonie blijven gebruiken.
Voor de TV vraag ik UPC aan om de eerder genoemde redenen, daarnaast gaat de TV dienst op de kabel vooruit in plaats van achteruit.
Als KPN iets 'gelijktrekt' dan gaat het meestal om hetzelfde/minder product voor een hogere prijs. Toen ik nog telefonie van ze had, flikten ze dat iedere keer weer.

Mij lijkt het gelijktrekken van extraatjes zoals hotspots en een TV-app toch wel het minste en makkelijkste. Misschien is dat wel de reden voor het gelijktrekken van IPTV streams en de ontwikkelstop van de GHM app.

KPN zit gewoon nog te veel vast aan legacy (ADSL) klanten. Daar hebben ze bij kabelboeren minder last van en dus innoveren ze sneller. Het vrijgeven van de basiszenders op DVB-C is het directe gevolg van DVB-C op glasvezel. Dat laatste kostte UPC veel klanten.

Ik ga aan het eind van m'n jaarcontract in ieder geval stevig met Telfort onderhandelen. Misschien teken ik wel weer voor een jaar bij, maar daar moet dan wel iets tegenover staan. Zo niet, dan kan ik net zo goed naar vodafone (6x34 + 6x54 = 528,-/jr tov telfort 600,-/jr) of desnoods UPC overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb er ook even aan zitten denken om naar vodafone over te stappen omdat het TV aanbod best wel goed is (veel HD in basis), daarnaast hebben ze een eigen goed werkende TV app.

In de huidige transitie fase van KPN ITNS (or whatever) gaat het een regelrechte hel worden om over te stappen (reken maar op veel downtime) omdat het op dit moment een zooitje is.

Vodafone heeft ook geen vaste IP's waardoor ik een VPS o.i.d. zou moeten huren en dit kost ook weer het nodige geld extra.

Er is helaas geen perfecte provider of oplossing.
Als ik echter TV van UPC neem en de rest bij XMS laat (behalve IPTV) ben ik net zo veel kwijt als bij XMS vanaf juli.
Dan hou ik mijn vaste IP en heb nog een beter TV aanbod ook :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:36:

In de huidige transitie fase van KPN ITNS (or whatever) gaat het een regelrechte hel worden om over te stappen (reken maar op veel downtime) omdat het op dit moment een zooitje is.

Als ik echter TV van UPC neem en de rest bij XMS laat (behalve IPTV) ben ik net zo veel kwijt als bij XMS vanaf juli.
Dan hou ik mijn vaste IP en heb nog een beter TV aanbod ook :)
Ik zit in een nieuw WMP+ gebied (pc = 3882). Zou het daar ook een hel (c) }) worden om over te stappen naar vodafone?

En wat is dan je totaalbedrag per jaar/maand als je Telfort i/net en UPC combineert? Ik kom op ongeveer 74 Euro per maand voor 50/50MBit (40 Euro) + UPC royaal HD (34 Euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:27:
[...] Het vrijgeven van de basiszenders op DVB-C is het directe gevolg van DVB-C op glasvezel. Dat laatste kostte UPC veel klanten...
Dat was dan ook precies de enige reden van de glasvezel-aanbieders om DVB-C te introduceren. In het begin was dat er helemaal niet. Eerst was er alleen analoog, toen kwam iptv met de Amino boxen erbij en pas veel later DVB-C, om de overstap voor kabelklanten zo makkelijk mogelijk te maken: Geen UTP kabel trekken en de DVB-C decoder van de kabelboer bleef meestal bruikbaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik betaal nu bij XMS ongeveer 72 euro (50/50, IPTV, pluspakket en onbeperkt bellen naar vast)
Echter wordt dit bedrag straks hoger door het kids en HD pakket per juli 72 + 12,50 = 84,50 euro
Hier komen de belkosten naar mobiele nummers nog boven op.
Dan kom ik totaal uit op 90 euro

Ik zou ook kunnen kiezen voor UPC extra power met onbeperkt bellen naar vast en mobiel + een VPS van 12 euro (heb ik geen vast IP meer nodig)
Dan ben ik 6 euro mee kwijt dan bij XMS vanaf juli, voordeel is dan wel dat mijn mobiele abonnement verlaagd kan worden wat we een dikke 20 euro per maand scheelt.

Dat is ook zo hypocriet, telefonie tarieven worden gelijk getrokken 9/9/9 maar in de onbeperkt bellen bundel mag je niet naar mobiele nummers bellen...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:59
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:30:
( 50/50 verkopen ze niet meer los )
Kan je gelukkig nog wel telefonisch bestellen; schijnbaar zitten ze in een testfase om te kijken welke pakketten het beste verkopen.
Vrij vertaald: we bieden de duurdere aan, en verstoppen de overige.

Verder nog niks interessants over Solcon en Vodafone te melden, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Wisten jullie dat je tegenwoordig een contractsverandering begaat inclusief prijswijzigingen als je de internetsnelheid van 100/100 naar 50/50 downgrade.

Dit geld ook alleen op de factuurafdeling, want toen ik van te voren met de helpdesk erover gecommuniceerd had zeiden ze, nee er veranderd niets meneer, alles blijft zoals het is alleen 10 euro goedkoper.

Na 2 foute facturen hierover kwam de corrigerende factuur.

Ja hoor 5 euro per maand extra voor de interactieve televisie.

Ik bellen, ze gingen het uitzoeken, zou teruggebeld worden.

Waarempel ik werd teruggebeld,

Dat was altijd zo, als je de internetsnelheid aanpaste ging je een nieuw pakket aan
en in dat nieuwe pakket moest je interactieve tv betalen want dat kon niet meer anders.

Ik zei dat ik al jarenlang interactieve tv keek zonder 5 euro extra te betalen omdat ik de setupboxen toendertijd gekocht had.

Dat kan nu niet meer.

Ik vroeg waarom de helpdesk mij niet verteld had dat ik 5 euro meer moest gaan betalen.

Dat wist hij niet.

Ik moest maar een klachtenbrief schrijven, nou die gaat er ook komen.

Denk je 10 euro te besparen, pakken ze er meteen alweer 5 van me af.

Aan iedereen die dus nu niets extra's betaald voor interactieve televisie pas op als je ook maar iets wijzigd willen ze je meteen 5 euro extra per maand voor je interactieve tv rekenen.

Gaat ze bij mij niet lukken, ik heb het hier zwart op wit staan dat je snelheid wijzigen geen contractswijziging is.

Bloedzuiger zijn het.

Je bent gewaarschuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30

Joppy

Ajuparaplu!

Andre1971 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:39:
Wisten jullie dat je tegenwoordig een contractsverandering begaat inclusief prijswijzigingen als je de internetsnelheid van 100/100 naar 50/50 downgrade.

Dit geld ook alleen op de factuurafdeling, want toen ik van te voren met de helpdesk erover gecommuniceerd had zeiden ze, nee er veranderd niets meneer, alles blijft zoals het is alleen 10 euro goedkoper.

Na 2 foute facturen hierover kwam de corrigerende factuur.

Ja hoor 5 euro per maand extra voor de interactieve televisie.

Ik bellen, ze gingen het uitzoeken, zou teruggebeld worden.

Waarempel ik werd teruggebeld,

Dat was altijd zo, als je de internetsnelheid aanpaste ging je een nieuw pakket aan
en in dat nieuwe pakket moest je interactieve tv betalen want dat kon niet meer anders.

Ik zei dat ik al jarenlang interactieve tv keek zonder 5 euro extra te betalen omdat ik de setupboxen toendertijd gekocht had.

Dat kan nu niet meer.

Ik vroeg waarom de helpdesk mij niet verteld had dat ik 5 euro meer moest gaan betalen.

Dat wist hij niet.

Ik moest maar een klachtenbrief schrijven, nou die gaat er ook komen.

Denk je 10 euro te besparen, pakken ze er meteen alweer 5 van me af.

Aan iedereen die dus nu niets extra's betaald voor interactieve televisie pas op als je ook maar iets wijzigd willen ze je meteen 5 euro extra per maand voor je interactieve tv rekenen.

Gaat ze bij mij niet lukken, ik heb het hier zwart op wit staan dat je snelheid wijzigen geen contractswijziging is.

Bloedzuiger zijn het.

Je bent gewaarschuwd
Bizar, ik zit net een pittige mail naar ze te schrijven met precies dezelfde situatie!
Alleen deden ze er bij mij 6 maanden over om het door te voeren.
Mijn nieuwe einddatum is nu 1 jaar vanaf het moment dat ze het in de systemen hebben verwerkt (half jaar te laat!)

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:59:
[...]

Ik heb dergelijke verhalen ook gehoord, maar ik weet tot nu niks zeker. Het zou mij echter niet verbazen als KPN uiteindelijk van onversleuteld DVB-C af wil. Tenslotte levert alleen hun telfort dochter het nu nog en daar kunnen ze ook ze meer stoppen (voor nieuwe klanten dan). De KPN TV-klanten gebruiken al IPTV via ADSL en die willen ze waarschijnlijk de komende jaren naar glas laten migreren.

Ik heb wel ergens gelezen dat KPN het DVB-C platform niet verder ontwikkeld. Meer HD-streams komen er dus niet.
Dat je in nieuwbouwgebieden (waar KPN ook geen koperen telefoonlijn meer legt) tot nu toe geen diensten met CATV kan krijgen (eigenlijk dus alleen WMP, en geen WMP+ ) komt niet zozeer omdat de tweede vezel er niet is. Die kan er heel goed wel zijn Maar vooral omdat die centrales gewoon (nog) niet zijn voorzien van een CATV feed. Net als dat het in nieuwe aanleg van Reggefiber ook altijd duurt voordat de PoP " WMP+ ready " wordt. Maar goed, de precieze reden zullen insiders die ook op dit forum rond hangen wellicht beter kennen.

Verder kan je wel vinden dat alleen Telfort nog CATV levert, maar verschillende derden leveren dat ook ( Solcon, Vodafone, Fype, Scarlet ). Daar kan KPN dus echt niet zo maar van af, in ieder geval niet tot die wholesalecontracten aflopen.

Bovendien heeft KPN eerder, toen in Almere en Leeuwarden net door de hele stad heen glasvezel werd uitgerold, de fout gemaakt om het analoge signaal toch maar niet aan te gaan bieden terwijl men dat in het begin wel gedaan heeft. Dat heeft men wel geweten middels de uitermate teleurstellende belangstelling! Pas toen het WMP+ levermodel werd ontwikkeld en Lijbrandt en Glashart Media ook in Almere konden gaan leveren kwam er meer belangstelling.

KPN weet inmiddels echt wel dat, om mensen 'om' te krijgen, in ieder geval één label ook iets zal moeten bieden wat net zo blijft werken als wat men al gewend was.

En voorlopig biedt UPC, in het ongecodeerde basispakket ook alleen maar Ned. 1, 2 en 3 in HD aan. Dus zal KPN dat waarschijnlijk gewoon volgen.
Deshmir schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:34:
[...]

Kan je gelukkig nog wel telefonisch bestellen; schijnbaar zitten ze in een testfase om te kijken welke pakketten het beste verkopen.
Vrij vertaald: we bieden de duurdere aan, en verstoppen de overige.

Verder nog niks interessants over Solcon en Vodafone te melden, helaas.
Idd, kreeg ik ook te horen maar volgens XS4ALL webcare was dit nog slechts bij hele hoge uitzondering. Inmiddels is het ook via glasvezel-vergelijken niet meer los te bestellen (was het eerst wel als je internet only koos).

Overigens, ik zie hier mensen opties overwegen met zelfs "TV royaal" van UPC voor 34 euro per maand en dan nog Internet Only bij XMS. Maar ehm, is dat van UPC wel al gerekend inclusief de 18 euro per maand die je sowieso betaalt voor het basispakket? Dat basispakket wordt je namelijk bij alle behalve triple play pakketen nog extra berekend.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Andre1971 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:39:
Wisten jullie dat je tegenwoordig een contractsverandering begaat inclusief prijswijzigingen als je de internetsnelheid van 100/100 naar 50/50 downgrade...

[...] Aan iedereen die dus nu niets extra's betaald voor interactieve televisie pas op als je ook maar iets wijzigd willen ze je meteen 5 euro extra per maand voor je interactieve tv rekenen...
Is niks nieuws, is al jaren zo. Dit is ook de reden dat ik nog steeds gewoon 100/100 heb. (Na drie gratis snelheid upgrades: 10/10 naar 25/25 naar 50/50 naar 100/100 voor min of meer dezelfde prijs...)

Wat je kan doen is iptv opzeggen en DVB-C gaan kijken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 20:30

Joppy

Ajuparaplu!

Fiber schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Is niks nieuws, is al jaren zo. Dit is ook de reden dat ik nog steeds gewoon 100/100 heb. (Na drie gratis snelheid upgrades: 10-10 naar 25/25 naar 50/50 naar 100/100 voor min of meer dezelfde prijs...)

Tuurlijk kan dat. Heb je wel een werkloze -zelf aangeschafte- HD recorder in de kast staan.
Het probleem zit 'm in de (niet) gecommuniceerde gevolgen terwijl je er specifiek naar vraagt.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
Fiber schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:25:
[...]

Is niks nieuws, is al jaren zo. Dit is ook de reden dat ik nog steeds gewoon 100/100 heb. (Na drie gratis snelheid upgrades: 10/10 naar 25/25 naar 50/50 naar 100/100 voor min of meer dezelfde prijs...)

Als het al jaren zo is waarom verteld webcare en de helpdesk mij dan niet dat dat zo is als ik erom vraag.

Ik heb het ook nog gewoon zwart op wit staan dat het geen enkel gevolg heeft door webcare.

Nu is het zo stiekem van, we vertellen niks hij ziet het wel op z'n factuur :(

Ik kan inderdaad iptv opzeggen en dvb-c gaan kijken, maar ik kan ook het hele abbonnement opzeggen en bij een andere maatschappij tv gaan kijken, iemand die je wel serieus neemt :Y

[ Voor 88% gewijzigd door Andre1971 op 24-05-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Joppy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:34:
[...] Het probleem zit 'm in de (niet) gecommuniceerde gevolgen terwijl je er specifiek naar vraagt.
Andre1971 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:37:
Als het al jaren zo is waarom verteld webcare en de helpdesk mij dan niet dat dat zo is als ik erom vraag? Ik heb het ook nog gewoon zwart op wit staan dat het geen enkel gevolg heeft door webcare...
Dat is dan behoorlijk dom van de betreffende XMS medewerkers, want dit is al jaren bekend en er is ook genoeg over geschreven en geklaagd in dit draadje en/of de voorgangers. O-)
Andre1971 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:37:
[...] ik kan ook het hele abbonnement opzeggen...
Dat kan, al denk ik dat je nu wel weer getekend hebt voor een nieuw jaarcontract... :)

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 24-05-2013 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
Als ik dan getekend zou hebben voor een nieuw jaarcontract, dan hadden ze mij toch wel een contract mogen voor leggen, Ik heb bij mij weten geen jaarcontract getekend.
Tevens kan ik daar toch weer zo onderuit omdat de wijzigingen die er aan zitten te komen mij die kans bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:18:
[...]
Overigens, ik zie hier mensen opties overwegen met zelfs "TV royaal" van UPC voor 34 euro per maand en dan nog Internet Only bij XMS. Maar ehm, is dat van UPC wel al gerekend inclusief de 18 euro per maand die je sowieso betaalt voor het basispakket? Dat basispakket wordt je namelijk bij alle behalve triple play pakketen nog extra berekend.
Het basis TV-pakket met analoog + free DVB-C kost 18,20 bij UPC. Tot voor kort kreeg je voor dat bedrag dus alleen analoog. Voor het digitale starterpakket betaal je nog eens 5 Euro per maand extra. Het Royaalpakket kost 15,50 per maand extra. Voor zover ik weet bevat het royaalpakket ook alle zenders van starter. Daarmee komt UPC royaal dus op 33,70. Voor 110 TV zenders en 32 HD.

Als ik iets mis, dan hoor ik het graag. Die paketten en combi's willen nog wel eens onduidelijk zijn.

bron: [url]http://http://www.upc.nl/televisie/[/url]

Overigens kun je bij PlinQ 50/50 only voor 37,50 krijgen. Met vast IP-adres. Kom je in totaal op 71,50/mnd voor het beste van glas en kabel. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door ambilight op 25-05-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
HcBlids schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:36:
Pc is bedraad Rechtstreeks getest, normaal via Linksys e4200

Normaal
[afbeelding]
Nu
[afbeelding]

Ik heb een 50/50 Mbit abonnement, last bij het uploaden van bestanden, kijken van filmpje op internet, hd is bijna niet te doen

Nooit last van gehad, was altijd netjes 50/50 Mbit

Ook iptv heeft slecht kwaliteit bij HD, SD is niet om aan te zien

En dat noemen ze glasvezel sjonge jonge
Maar het is nog steeds niet goed, ben der echt klaar mee
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/2730630529.png
HcBlids schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:32:
[...]

Modem is een genexis [afbeelding]
al 4 keer uit en aan gedaan, pc rechtstreeks op het modem help niks

We hebben iptv glashart waar van de HD zenders slechte kwaliteit hebben was voorheen veel beter, SD zenders is helemaal een ramp om naar te kijken allemaal blokjes dat was eerder ook beter

analoge tv kijken we niet meer, met de Hdtv is het geen kijken
Ook dit is niet veranderd, je kunt wel gewoon kijken, maar als je goed kijkt zie je blokjes

Nu ik hoor dat Xms Kpn(telfort) wordt, ga ik zowiezo naar een ander, er zou niks veranderen jaja

Xms was goed tot Kpn er met zijn vingers er aan kwam :(

Ze zijn niet meer te bereiken 0885552550, ze verwijzen je naar hun site en daar staat het zelfde nummer :( :S, hoe kan ik nu Xms opzeggen :( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Schriftelijk, ondertekend, in drievoud en aangetekend... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambilight schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 11:23:
[...]

Het basis TV-pakket met analoog + free DVB-C kost 18,20 bij UPC. Tot voor kort kreeg je voor dat bedrag dus alleen analoog. Voor het digitale starterpakket betaal je nog eens 5 Euro per maand extra. Het Royaalpakket kost 15,50 per maand extra. Voor zover ik weet bevat het royaalpakket ook alle zenders van starter. Daarmee komt UPC royaal dus op 33,70. Voor 110 TV zenders en 32 HD.

Als ik iets mis, dan hoor ik het graag. Die paketten en combi's willen nog wel eens onduidelijk zijn.

bron: http://www.upc.nl/televisie/

Overigens kun je bij PlinQ 50/50 only voor 37,50 krijgen. Met vast IP-adres. Kom je in totaal op 71,50/mnd voor het beste van glas en kabel. 8)
18.20+5.50+15.50=39.20 volgens mij en niet 33.70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:05:
[...]

18.20+5.50+15.50=39.20 volgens mij en niet 33.70
Dat is fout, het is 18.2 + 15.50 =33.2 of 18.2 + 5.50 =23.2 voor zonder Royaal HD
Je betaald voor Royaal & HD, 10,- euro extra.

Als je geen Royaal & HD neemt is er in mijn ogen geen reden genoeg om over te stappen naar UPC voor tv alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk. even niet goed gekeken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
HcBlids schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 12:53:
[...] Ze zijn niet meer te bereiken 0885552550, ze verwijzen je naar hun site en daar staat het zelfde nummer...
088-5552555 (En beter op een rustig tijdstip bellen, 's morgens vroeg of zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Fiber schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:43:
[...]

088-5552555 (En beter op een rustig tijdstip bellen, 's morgens vroeg of zo.)
Ik krijg dit nummer is met in gang van 6 mei, niet meer bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Lezen! Laatste cijfer is een vijf, geen nul... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:37:
[...]

Als je geen Royaal & HD neemt is er in mijn ogen geen reden genoeg om over te stappen naar UPC voor tv alleen.
Eens! Het ging mij ook puur om de vergelijking tussen de TV toppakketten op glas en kabel. Wat mij betreft wint UPC het dan glansrijk op kwaliteit en inhoud.

Als je echter niet zo veel om HD geeft of het verschil om één of andere reden niet ziet, kun je net zo goed het alleen bij DVB-C laten. Dan is 45 Euro voor 50/50 3-play op glas imho niet zo'n slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Fiber schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:50:
Lezen! Laatste cijfer is een vijf, geen nul... 8)
Oops haha, het werkt, maar bo wat een wacht tijd een 1 uur

[ Voor 12% gewijzigd door Blids op 25-05-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Daarom zeg ik, bel op maandagmorgen zo vroeg mogelijk of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:59:
[...]

Als je echter niet zo veel om HD geeft of het verschil om één of andere reden niet ziet, kun je net zo goed het alleen bij DVB-C laten. Dan is 45 Euro voor 50/50 3-play op glas imho niet zo'n slechte deal.
Volgens mij kan je ook voor Internet, telefonie 100/100 kiezen.
Voor 45,95 euro, je kan alles veranderen voor 1 juli, dat moeten ze doen staat in de Telecommunicatiewet bij een verplichte aanpassing van je diensten.

[ Voor 11% gewijzigd door MADLAX op 25-05-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:11:
[...]

Volgens mij kan je ook voor Internet, telefonie 100/100 kiezen.
Voor 45,95 euro, je kan alles veranderen voor 1 juli, dat moeten ze doen staat in de Telecommunicatiewet bij een verplichte aanpassing van je diensten.
Klopt, maar dan heb je er weer geen DVB-C bij. Met UPC royaal kom je dan op zo'n 80 Euro uit. Best nog wel een stevig bedrag per maand.

Persoonlijk vind ik vodafone 50 voor gem 44 Euro per maand ook wel interessant. Meer HD zenders en een android app die wel werkt. Alleen dat overstappen is een ramp. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Klopt, maar dan heb je er weer geen DVB-C bij. Met UPC royaal kom je dan op zo'n 80 Euro uit. Best nog wel een stevig bedrag per maand.

Persoonlijk vind ik vodafone 50 voor gem 44 Euro per maand ook wel interessant. Meer HD zenders en een android app die wel werkt. Alleen dat overstappen is een ramp. :'(
Ik denk dat ik niet overstap voor tv, ik heb maar 32inch tv, zoveel HD niet echt belangrijk.
NU heb ik alleen het HD pakket van wegen History Channel, maar de SD versie en anderen zenders maken het Plus Pakket niet zoveel geld verspilling als het was.

Het is wel duidelijk dat KPN niet wilt dat je HD Pakket afneemt, ze zijn gek met die 7,50 euro + de kwaltijd is gewoon geen HD, en zelf ik kan dat zien met mijn 32inch tv.

ps, UPC heeft zins kort DVB-C, via de kabel!!
DVB-C UPC Setup

[ Voor 5% gewijzigd door MADLAX op 25-05-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UM, dat de kwaliteit van HD via Glashart Media slecht is, is gewoon onzin, zelfs met de KPN streams.

In ieder geval als je de HD+ streams pakt (dus je moet ze wel pakken via Glashart Media, en niet via een provider die Interactieve TV van KPN zelf biedt).

HD+ is in bitrate gewoon helemaal gelijk aan UPC. Ik kon vorige week bij mijn ouders op een 32 inch TV met UPC ook flink blokjes zien op HD. Waarvan ze overigens nieteens wisten dat ze het hadden, want bij hun settopbox moet je nog steeds naar 71, 72, 73, etc.

Overigens, UPC heeft al lang DVB-C op de kabel dus hoe nieuw dat is?... Je bedoelt misschien dat ze het basispakket ongecodeerd doorgeven maar volgens mij zitten we daar hier de hele tijd al over te discussieren dus hoe nieuw dat is?.....

Overigens zou ik wrs. ook overstappen naar Vodafone, als overstappen niet zo'n ramp was. Nog steeds KPN streams maar met HD+ gewoon prima kwaliteit, en geen apart HD pakket (maar HD gewoon als standaard).

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 25-05-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
[...]

[afbeelding]

[...]

Ook dit is niet veranderd, je kunt wel gewoon kijken, maar als je goed kijkt zie je blokjes

Nu ik hoor dat Xms Kpn(telfort) wordt, ga ik zowiezo naar een ander, er zou niks veranderen jaja

Ze zijn niet meer te bereiken 0885552550, ze verwijzen je naar hun site en daar staat het zelfde nummer :( :S, hoe kan ik nu Xms opzeggen :( :-(
Ik heb nog eens teruggelezen naar wat je een maand geleden gepost hebt. In een geval als dit is het belangrijk dat je uitsluit dat het probleem aan jouw kant ligt. De laatste suggestie van WhiteCollar was dat het ook aan de netwerk kabel kan liggen. Heb je deze uitgesloten als potentiele bron van storing? Ik neem aan dat je IPTV niet via home plugs loopt?

Anders dan dat denk ik dat het probleem aan de kant van XMS zit (modem of verder stroomafwaarts). Lijkt mij een geval voor de helpdesk om door te zetten nadat ze met jou de benodigde teststappen hebben doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
lijkt of er wat met het netwerk is mijn download snelheid komt niet meer boven de 70 mbit uit terwijl ik normaal 80 heb met iptv aan upload snelheid is wel normaal

heb diverse testen gedaan
speedtest van reggefiber
ook andere site bekeken
+ usenet

apart zelf met iptv uit kom ik niet boven de 69mbit uit download uit !!!

meer mensen met dat probleem regio Hilversum

nu is het weer normaal 18:41

[ Voor 51% gewijzigd door Horza2011 op 25-05-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:18:
UM, dat de kwaliteit van HD via Glashart Media slecht is, is gewoon onzin, zelfs met de KPN streams.

In ieder geval als je de HD+ streams pakt (dus je moet ze wel pakken via Glashart Media, en niet via een provider die Interactieve TV van KPN zelf biedt).

HD+ is in bitrate gewoon helemaal gelijk aan UPC. Ik kon vorige week bij mijn ouders op een 32 inch TV met UPC ook flink blokjes zien op HD. Waarvan ze overigens nieteens wisten dat ze het hadden, want bij hun settopbox moet je nog steeds naar 71, 72, 73, etc.
HD+ is alleen beschikbaar voor de tien NL zenders. En dan nog is het gehercodeerd, dus niet de 1:1 technicolor streams. De rest van de HD-zenders bij KPN zijn gewoon de ADSL streams van 8MBit voor zover mij bekent. Dat zal overigens bij vodafone niet veel beter zijn, zolang ze tenminste niet zelf met TV beginnen.

Zoals ik hier al eerder schreef, was het verschil tussen de HD+ KPN streams en de bijv de satelliet bij het songfestival heel duidelijk te zien op m'n 40" TV. Idem een tijdje geleden tijdens het schaatsen. Beide live events, beschikbaar via meerde bronnen. De sat streams waren mooi strak met diepte, de KPN HD+ streams vlak en aanzienlijk minder detail. Dat kan ook niet anders want real-time hercoderen, ook al doe het met gelijke bitrate, zorgt niet voor verbetering. Zolang je geen vergelijking maakt, is HD+ best aardig. Maar je snapt het verschil zodra je het ziet ;-)

Hoe goed UPC met HD is, kan ik eerlijk gezegd niet goed beoordelen op dit moment. Ik heb het wel bij anderen gezien, maar niet side-by-side op m'n eigen TV. Uiteindelijk kan het echter niet beter worden dan 1:1 doorgifte.

Alle discussies over de beeldkwaliteit ter zijde, KPN biedt gewoon een belachelijk HD pakket aan voor een medium wat ze de techniek van de toekomst noemen (of bedoelen ze dat ze pas in de verre toekomst iets beters gaan bieden?). Als je dan ook nog eens het overgrote deel van de streams van een medium van gisteren pakt, ... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door ambilight op 25-05-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf heb ik laatst het HD+ beeld vergeleken met het HD beeld van UPC bij mijn ouders. Helaas niet zelfde TV als ik heb, maar blokjes en artefacts zijn niet tv-afhankelijk als je alle processing en beeldverbetering uit zet (wat ik heb gedaan). En ik was niet onder de indruk van het UPC beeld, zeker niet na alle verhalen hier. Er was een live iets op Nederland 1, wat in HD doorgegeven werd (ook met sport). Ontzettend, wat een artefacts! En hetzelfde gold voor een 'opgenomen' HD-uitzending op ned. 2 en 3.

Verder kan ik HD+ natuurlijk ook goed vergelijken met Ned. 1, 2 en 3 HD op DVB-C van GHM, wat wél 1:1 wordt doorgegeven en wat ik dus wel op dezelfde TV kan doen. En het waarneembare verschil is nog maar heel klein.

Daarom vind ik voor mezelf dat ik aardig zeker kan zeggen dat HD+ gewoon absoluut goed is. SAT streams heb ik echter nooit mee kunnen vergelijken. Ik snap dat het nog steeds geher-codeerd is, maar het kan gewoon absoluut mee met in ieder geval dat van UPC.

Maar voor de rest vind ik overigens dat je absoluut gelijk hebt hoor. Als KPN het goed wil aanpakken, dan koppelen ze nog liever gisteren dan morgen de netwerken voor glas en die voor DSL los, zodat ze over glas alles gewoon 1:1 door kunnen geven.

Als hun huidige infrastructuur en routers dat niet toe laten, laat ze dan desnoods de IGMP adressen van Technicolor / sat gateway via een soort "proxy" constructie repliceren op hun eigen IGMP adresruimte. Je zou toch zeggen dat zoiets ook gewoon moet kunnen.

Het kwaliteitsprobleem krijgt 'gelukkig' genoeg exposure op platforman als totaaltv en telecompaper. Dus ik hoop dat KPN het een keer oppakt.

Anders kunnen kabelaars zich gaan verheugen op een knarsende stagnatie van uitrol van hun concurrentie en dat heb ik nog minder graag dan KPN-streams....

Overigens is er eigenlijk maar 1 gemeente in Nederland waar het echt goed geregeld is: Harderwijk.
www.caiharderwijk.nl

Televisiediensten geregeld door de CAI stichting zelf ism. Caiway. En een open concurrentiebeleid op het gebied van internet (via DOCSIS nu al symetrische snelheden en keuze uit 3 providers). Overigens is CAI Harderwijk er vanaf het begin open in geweest dat, als iedereen in een wijk een snel internet abonnement zou nemen, de snelheid in zou kunnen zakken tot een paar mbit, zowel up als down. Zelfs met DOCSIS3. Dat heeft een vriend van me die in Harderwijk woont en ook bij de info avonden hierover is geweest, te horen gekregen.

Daarom zijn ze nu ook maar zelf begonnen met aanleggen van FttH. Met behoud van de bestaande coax infra. Zij gebruiken dus echt het beste van 2 werelden.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 25-05-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Mijn ervaringen zijn anders met UPC, als je coax signaal goed is.
Is UPC better dan KPN, qua TV & HD!!
Ook is bij mijn animo 140a met de laatste update is de optie weg gehaald om iets te veranderen qua beeldkwaliteit.
Heb geen optie meer om het op SD of HD naar hd+ te zetten.

In mijn optie weet KPN niet waar klanten om vragen, ze lopen teveel achter met ontwikkeling op tv gebied.
Ook willen ze alles onder 1 nummer gooien, en ze zijn te duur voor wat er geleverd wordt met tv!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met het coax signaal is bij m'n ouders niks mis. 6 radio- en tv aansluitingen in huis, waarvan 5 aansluitingen op 1e verdieping en zolder via een "rijgconstructie". Zelfs tot op de 3e aansluiting op die bus is er nog Interactieve TV met retoursignaal mogelijk.

Kan op mijn m540 overigens gewoon nog steeds kiezen uit HD+, HD en SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:04:
Met het coax signaal is bij m'n ouders niks mis. 6 radio- en tv aansluitingen in huis, waarvan 5 aansluitingen op 1e verdieping en zolder via een "rijgconstructie". Zelfs tot op de 3e aansluiting op die bus is er nog Interactieve TV met retoursignaal mogelijk.

Hier op m540 ook geen keuzemogelijkheid meer ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey,

De UPC beeldkwaliteit is het zelfde tot beter als de (niet KPN) (HD) zenders via GHM.

Het verschil tussen de NL1.2.3 HD zenders GHM/UPC is 0 via DVB-C

De standaard DVB-C (HD) zenders via GHM/UPC zien er ook beter uit als via GHM IPTV (Amino)
Ik heb hier 3 Amino's gehad en deze geven allemaal een fletser beeld t.o.v. DVB-C.

Getest op een pana ST plasma

Ik had een hele poos geleden al geschreven dat GHM een verimatrix licentie had gekocht, vervolgens werd hard ontkent dat dit zo was en gebruikt zou gaan worden.
Wat hebben we nu op onze amino's draaien? precies...

Op dit moment is de waarheid gewoon dat we steeds meer mindere streams krijgen, de duitse HD zenders zijn ook al weg gehaald...
Juli worden de pakketten leeggeroofd en betaal je in eens extra voor de zelfde zenders.
Straks krijg je gewoon 1:1 de KPN streams.

Als je graag pluspakket en HD zenders kijkt kun je beter over stappen naar de kabel.
Het is misschien net een paar euro duurder als IPTV maar daar krijg je ook meer voor terug (veel meer zenders DD 5.1 geluid etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
eymey schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:04:

Dat verklaard het, elke keer als je coax split word je signaal zwakker.
Zeker als het om 6 aansluitingen gaat, krijg je veel storing omdat er veel open aansluit punten zijn op de coax lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Laatste paar dagen het probleem dat sites ontzettend traag laden. Op dit moment lijkt het echt wel een dieptepunt bereikt te hebben. Meer mensen last van? Zit zelf in Soest (3766).

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2731689945.png

[ Voor 3% gewijzigd door speedyjules07 op 25-05-2013 23:57 ]

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:58
[...]

[afbeelding]

[...]

Dat is het sales nummer, je hebt het support nummer nodig: 088 555 2 555 ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch4rl3m4gn3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 23:34
speedyjules07 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:57:
Laatste paar dagen het probleem dat sites ontzettend traag laden. Op dit moment lijkt het echt wel een dieptepunt bereikt te hebben. Meer mensen last van? Zit zelf in Soest (3766).

[afbeelding]
Ondanks dat de upload onder de maat is voor glasvezel is de download toch niet slecht? Met die downloadsnelheid zouden sites niet traag hoeven te laden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MADLAX schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:32:
[...]

Dat verklaard het, elke keer als je coax split word je signaal zwakker.
Zeker als het om 6 aansluitingen gaat, krijg je veel storing omdat er veel open aansluit punten zijn op de coax lijn.
Dat is gewoon grote onzin. Probeer me vooral ook niets wijs te maken omtrent deze materie als je niet zelf gezien hebt hoe het is aangelegd. Alle 'open aansluitpunten' zijn ook netjes getermineerd en alles is volgens het "kabelkeur boekje" en uitleg van een UPC-monteur aangesloten. Zeker als ik aangeef dat zelfs ver op een rijgbus er nog retoursignaal mogelijk is voor VoD, dan moet een DVB-C stream ook prima binnen komen.

In iedere ruimte is het signaal gewoon 50-60 dbUv. Ruim genoeg voor een vloeiende QAM256 demodulatie en dus een vloeiende DVB-C bitstream. Ik herken ook prima wanneer 'blokjes' het gevolg zijn van codec artefacten of van een haperende stream door signaalproblemen.

Feit blijft gewoon dat ook bij UPC het HD-beeld niet geweldig is zodra er snelle bewegende beelden zijn.

Verder ontken ik ook nergens dat het SD beeld bij UPC altijd nog beter is dan het SD beeld van alle KPN-diensten (incl. GHM). Maar tussen HD van UPC en HD+ van KPN is het verschil gewoon niet zo werelds als sommigen beweren.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 26-05-2013 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:11:
eymey,

De UPC beeldkwaliteit is het zelfde tot beter als de (niet KPN) (HD) zenders via GHM.

Het verschil tussen de NL1.2.3 HD zenders GHM/UPC is 0 via DVB-C

De standaard DVB-C (HD) zenders via GHM/UPC zien er ook beter uit als via GHM IPTV (Amino)
Ik heb hier 3 Amino's gehad en deze geven allemaal een fletser beeld t.o.v. DVB-C.

Getest op een pana ST plasma

Ik had een hele poos geleden al geschreven dat GHM een verimatrix licentie had gekocht, vervolgens werd hard ontkent dat dit zo was en gebruikt zou gaan worden.
Wat hebben we nu op onze amino's draaien? precies...

Op dit moment is de waarheid gewoon dat we steeds meer mindere streams krijgen, de duitse HD zenders zijn ook al weg gehaald...
Juli worden de pakketten leeggeroofd en betaal je in eens extra voor de zelfde zenders.
Straks krijg je gewoon 1:1 de KPN streams.

Als je graag pluspakket en HD zenders kijkt kun je beter over stappen naar de kabel.
Het is misschien net een paar euro duurder als IPTV maar daar krijg je ook meer voor terug (veel meer zenders DD 5.1 geluid etc.)
Het is helemaal geen geheim dat GHM een Verimatrix licentie heeft gekocht. Die licentie moeten ze al minimaal sinds eind 2010 hebben, namelijk du moment dat KPN het WMP+ levermodel heeft geintroduceerd om Lijbrandt (en dus Glashart Media) leverbaar te krijgen op KPN netwerken.

Ik weet dus niet wie iets ontkend zou hebben, maar ik heb wel de indruk dat "jullie XMS'ers" (absoluut no offense intended) erg op een 'eiland' hebben geleefd.

Het was al sinds de joint-venture tussen Reggefiber en KPN begon, besloten dat KPN 'op termijn' alle diensten op laag 2 en hoger zou gaan verzorgen, en Reggefiber zich alleen nog maar met de vezels en de PoP's bezig zou gaan houden. Zelfs toen GHM, ISPFabriek, Reggefiber Wholesale en de providers nog niet waren over genomen was het dus al duidelijk dat GHM Verimatrix licenties nodig zou gaan hebben.

Ik snap dat dat zeker voor XMS'ers van het eerste uur niet leuk is om te lezen maar wel realiteit.

Realiteit is ook dat, wat voor XMS klanten nu 'nieuw en schokkend' is omdat XMS traditioneel alleen op WGDO leverbaar was, bij Lijbrandt al langer geldt.

En zo slecht is het dus ook weer niet......

SD is wel beroerd. HD+ is ook niet ideaal. Maar het werkt over het algemeen gewoon prima en ik ken persoonlijk ook genoeg mensen die vanaf UPC digitaal komen en HD+ ook zeer prima vinden.

Verder krijg ik dus al sinds begin 2011 1:1 KPN-streams (gelukkig wel in een HD+ versie via GHM) en met de 10 belangrijkste zenders die dit hebben is dit voorlopig voor mij persoonlijk ruim voldoende. Qua 'fletsheid' merk ik overigens geen verschil tussen HD+ op mijn Amino m540 en de 3 HD-zenders op DVB-C.

Maar goed, ik behoor dan ook niet tot de doelgroep die TV heel erg belangrijk vindt. Voorlopig vind ik HD+ en matige SD via IPTV, in combinatie met de superieure streams via DVB-C prima.

Als je het uiterste qua TV-kwaliteit wel belangrijk vindt, ja... dan moet je idd terug naar de kabel.

Dat ik me zelf er toch ook wel druk om maak is puur omdat ik het gewoon niet kan bevatten hoe KPN van een "medium van de toekomst" dat zich nog moet bewijzen zo'n zooitje maakt. Vooral een principe kwestie, dus.

Maar ik ben ook nog steeds niet vergeten hoe 'de kabelaars' begin dit millennium 'presteerden'. Met een monopoly op "always on internet" (voordat ADSL grootschalig werd uitgerold) waardoor het op de netwerken zo druk was dat het soms niet te doen was. En later met ook maar een marginale voorsprong op de maximale snelheid van ADSL.

Nee, ookal worden onze rechten op superieure TV-diensten op dit moment grootschalig geschonden door het groene monster, alleen maar vanwege deze extra concurrentie tov. de kabelaars hebben deze laatsten zich genoodzaakt gezien ook flink aan de internetdienst te gaan werken.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 26-05-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:05:
[...]

Net voor de zekerheid hier nog even gechecked ( 1325, WMP+ ) en voor de zekerheid zelfs een software upgrade + reboot uitgevoerd.

Hier nog steeds keuzemogelijkheid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
GerkeP schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:05:
[...]

ruikt naar dat de 1:1 streams eruit worden gegooid en dat ze de kpn streams gaan pushen naar wgdo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me een verrassende conclusie: op WGDO had je geen HD+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:51:
Dat lijkt me een verrassende conclusie: op WGDO had je geen HD+ ;)
De HD+ streams was bij mij in een wgdo zichtbaar, of ik vergis mij nu lelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's vreemd... in Dordt (WGDO) op een A140 niet.

/edit:
dwz tot afgelopen november ofzo. Daarna heb ik de Amino niet meer aan gehad.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
White_Collar schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:01:
[...] Dat is het sales nummer...
En die zullen inderdaad wel dicht zijn langzamerhand. Raar dat er geen doorverwijzing naar Telfort op zit... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zondag 26 mei 2013 @ 00:45:
[...]

Dat is gewoon grote onzin. Probeer me vooral ook niets wijs te maken omtrent deze materie als je niet zelf gezien hebt hoe het is aangelegd. Alle 'open aansluitpunten' zijn ook netjes getermineerd en alles is volgens het "kabelkeur boekje" en uitleg van een UPC-monteur aangesloten. Zeker als ik aangeef dat zelfs ver op een rijgbus er nog retoursignaal mogelijk is voor VoD, dan moet een DVB-C stream ook prima binnen komen.

In iedere ruimte is het signaal gewoon 50-60 dbUv. Ruim genoeg voor een vloeiende QAM256 demodulatie en dus een vloeiende DVB-C bitstream. Ik herken ook prima wanneer 'blokjes' het gevolg zijn van codec artefacten of van een haperende stream door signaalproblemen.
50-60 db is niet enorm sterk, ziggo hanteert de norm 70+ maar verder heb je gelijk, digitaal blijft digitaal, een 1 blijft een 1.
Bij een slechte kabel krijg je dus geen ruis bij digitale tv maar zal de ontvangst gaan haperen, blokjes en een onbekijkbare kleurenbrij, maar zolang de ontvangst niet onder de kritieke grens valt blijf je in tegenstelling tot analoog,waar de ruis wel zichtbaar wordt,gewoon beeld houden.
Wel kan de BER oplopen,maar zolang deze onder de toegestane waarde blijft kan dat geen kwaad, je levert alleen wat aan buffer ruimte in.
Zelf ben ik meer voorstander van een ster dan een rijg installatie, maar dat betekent ook per aansluiting een kabel. ( Bij een storing moet je de hele rijg constructie nagaan, bij een ster alleen de betreffende aansluiting)
Over upc kan ik niets zeggen en ik kan het beeld ook niet vergelijken met Ziggo ( heb geen decoder voor KPN/XMS ) maar ik zit in Portaal gebied op WDGO dus die vergelijking zal toch geen pluspunten op leveren.
Ik weet alleen dat het aanbod van KPN me te laag is, Ziggo voegt per 4 juni ook nog 3 zenders toe, waaronder Horse and country ( :F ) .
Ik weet wel dat Ziggo ondertussen de snelheid van het hoogste pakket ( dat ik heb) opvoert naar 150/15.
Overigens zag ik ook iemand schamperen op het docsis protocol, maar dat protocol op zich is niet verkeerd,alleen als in dit geval UPC daar een slechte kwaliteit op levert qua internet dan kun je daar docsis de schuld niet van geven.
Ik zit gunstig blijkbaar, want ik haal de 120 bij Ziggo ruimschoots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nick39 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:08:
[...] Ziggo voegt per 4 juni ook nog 3 zenders toe, waaronder Horse and country... ( :F ) .
Goeie zet van Ziggo! Zie onder andere: Het Biks&Bytes-ervaringen topic! /3 <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:08:
[...]

50-60 db is niet enorm sterk, ziggo hanteert de norm 70+ maar verder heb je gelijk, digitaal blijft digitaal, een 1 blijft een 1.
Bij een slechte kabel krijg je dus geen ruis bij digitale tv maar zal de ontvangst gaan haperen, blokjes en een onbekijkbare kleurenbrij, maar zolang de ontvangst niet onder de kritieke grens valt blijf je in tegenstelling tot analoog,waar de ruis wel zichtbaar wordt,gewoon beeld houden.
Wel kan de BER oplopen,maar zolang deze onder de toegestane waarde blijft kan dat geen kwaad, je levert alleen wat aan buffer ruimte in.
Zelf ben ik meer voorstander van een ster dan een rijg installatie, maar dat betekent ook per aansluiting een kabel. ( Bij een storing moet je de hele rijg constructie nagaan, bij een ster alleen de betreffende aansluiting)
Over upc kan ik niets zeggen en ik kan het beeld ook niet vergelijken met Ziggo ( heb geen decoder voor KPN/XMS ) maar ik zit in Portaal gebied op WDGO dus die vergelijking zal toch geen pluspunten op leveren.
Ik weet alleen dat het aanbod van KPN me te laag is, Ziggo voegt per 4 juni ook nog 3 zenders toe, waaronder Horse and country ( :F ) .
Ik weet wel dat Ziggo ondertussen de snelheid van het hoogste pakket ( dat ik heb) opvoert naar 150/15.
Overigens zag ik ook iemand schamperen op het docsis protocol, maar dat protocol op zich is niet verkeerd,alleen als in dit geval UPC daar een slechte kwaliteit op levert qua internet dan kun je daar docsis de schuld niet van geven.
Ik zit gunstig blijkbaar, want ik haal de 120 bij Ziggo ruimschoots.
Het is idd niet bijster sterk. Maar dat geldt dan ook alleen voor de achterste aansluitingen op de rijgbus, waarop ook het retoursignaal niet meer goed terug gaat. En zelfs daar is de continuity van de inkomende DVB-C stream gewoon goed met verwaarloosbare BER.
De TV waar ik het over had qua vergelijking zit overigens gewoon op een uitgang met juiste demping van een multitap, dus die is sowieso goed. Voor de multitap zit een retourgeschikte Hirschmann versterker en op de doorvoer-uitgang van de multitap zit dan de rijgbus voor boven. M'n vader wilde ook absoluut niet per kamer een kabel gaan trekken. De vorige eigenaren hadden de rijgconstructie al aangelegd en m'n vader wilde dat gewoon houden. Ik heb wel waar het kon kabels en rijgdozen vervangen door spul van Hirschmann :P.

Zelf 'schamper' ik overigens niet op DOCSIS an sich, want ik denk juist dat dat een super protocol is voor een infrastructuur als coax. Echter, zolang kabelaars niet open zijn over het aantal 'homes passed' van één segment en hoe veel down- en upstreamfrequenties er per segment zijn, ben ik gewoon sceptisch over hun hoge snelheden.
Dat het nu op 80% van de plaatsen goed gaat kan alleen maar zijn omdat er genoeg mensen op alternatieven zoals ADSL of FttH zitten, of omdat "joe sixpack" het allerlaagste pakket qua snelheden heeft.

Verder wil ik ook niet beweren dat "de kabel" niet zou voldoen voor 80% van de internetters. Maar juist die 80% zal dus waarschijnlijk (gelukkig voor de kabelboeren) ook niet die supersnelle abbo's afnemen. Waar het mij echter om gaat, is dat er met FttH nu kéuze is.

Zelfs al zou op FttH uberhaupt KPN echt de enige aanbieder zijn (dus zelfs geen wholesale aanbieders), dan nog was er keus tussen KPN of Ziggo / KPN of UPC voor snelle verbindingen.

Coax en FttH hebben elkaar gewoon nodig om diens eigenaren scherp en competitief te houden. Dat is vooral mijn grootste punt.

nieuws: UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement

Augustus 2008. Toevallig ook het jaar waarin in Almere en Leeuwarden de grootschalige uitrol van FttH begonnen is. En in dit artikel wordt ook duidelijk dat de uitrol van DOCSIS 3.0 is begonnen met de concurrentie door FttH als 1 van de belangrijke aanjagers.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 26-05-2013 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
White_Collar schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:36:
[...]

ruikt naar dat de 1:1 streams eruit worden gegooid en dat ze de kpn streams gaan pushen naar wgdo
De 1:1 streams zullen er vast ook wel een keer uit gaan. Ik kan me niet voorstellen dat KPN tot in lengte van dagen twee wholesale netwerken gaat onderhouden.

Maar goed, of dat op 1 juli tegelijk met de pakketwijzigingen gaat gebeuren? Na 1 juli kan iedereen die op WGDO zit en een wiresharkje in de stream kan laten zwemmen dat heel makkelijk zien.

Overigens houd ik hoop dat KPN ooit nog 'het licht' ziet en in ieder geval de apparatuur in haar netwerk zodanig gaat aanpassen dat ze ooit wel per provider andere multicast sources kunnen routeren.

Het is jammer dat ACM, naast de "ODF eis", niet ook wat meer heeft geregeld over de openheid van KPN z'n wholesale infrastructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, ik ben niet zo'n paardenmens ( hoewel paardenworst en paardenbiefstuk wel lekker zijn ) maar dat blijf je toch wel houden, overdreven gezien heb je tig sportzenders, tig kinderzenders, tig muziekzenders, tig Discovery zenders, ik zou eigenlijk geen zender kunnen noemen die ik mis, mensen roepen over alle Duitse zenders in HD en alle Engelse zenders in HD,in praktijk kijk ik niet eens de Belgische zenders in HD en de BBC in SD.
Feitelijk heb je zo'n beetje van elk thema wel een overkill aan zenders behalve science fiction.
Wat er wordt toegevoegd is meer kwantiteit dan kwaliteit maar dat is mijn persoonlijke mening,geen oproep tot een discussie, in praktijk kijk ik alleen naar Ned 1 voor het journaal, dan de commerciele zenders en als daar niets op is kijk ik een legaal gedownloade film of serie,maar verder zappen dan de 12 of 15 doe ik niet, ik erger me al aan het Journaal in HD omdat vaak audio en beeld,zeker bij reportages niet synchroon lopen en bij Dolby merk je vaak dat ze zitten te klooien, dan valt de bas speaker weg,dan de center, bij het songfestival ben ik maar uitgeweken naar Belgie want op Nederland was het niet om aan te horen.
Gedownloade series en films kijk ik dan wel graag in HD, ik had een hoge verwachting van HBO maar na 1 aflevering Game of Thrones vond ik die serie,nogmaals persoonlijk,al niks dus zijn die en het Film1 pakket ook al de deur uit.
Maandag is het hier CSI en Unforgettable, dinsdag ncis,woensdag Criminal Minds en Chase en Flashpoint,donderdag Castle, vrijdag meestal een gedownloade film, zaterdag RTL 4, zondag Border Patrol,Pawn Stars,Nikita en Arrow en zo is de week rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zondag 26 mei 2013 @ 11:48:
[...]

Het is idd niet bijster sterk. Maar dat geldt dan ook alleen voor de achterste aansluitingen op de rijgbus, waarop ook het retoursignaal niet meer goed terug gaat. En zelfs daar is de continuity van de inkomende DVB-C stream gewoon goed met verwaarloosbare BER.
De TV waar ik het over had qua vergelijking zit overigens gewoon op een uitgang met juiste demping van een multitap, dus die is sowieso goed. Voor de multitap zit een retourgeschikte Hirschmann versterker en op de doorvoer-uitgang van de multitap zit dan de rijgbus voor boven. M'n vader wilde ook absoluut niet per kamer een kabel gaan trekken. De vorige eigenaren hadden de rijgconstructie al aangelegd en m'n vader wilde dat gewoon houden. Ik heb wel waar het kon kabels en rijgdozen vervangen door spul van Hirschmann :P.

Coax en FttH hebben elkaar gewoon nodig om diens eigenaren scherp en competitief te houden. Dat is vooral mijn grootste punt.

nieuws: UPC introduceert volgende maand 60Mbps-abonnement

Augustus 2008. Toevallig ook het jaar waarin in Almere en Leeuwarden de grootschalige uitrol van FttH begonnen is. En in dit artikel wordt ook duidelijk dat de uitrol van DOCSIS 3.0 is begonnen met de concurrentie door FttH als 1 van de belangrijke aanjagers.
Met goede spullen ( Hirschmann of Konig ) scheelt het je zeker 3 db per aansluiting die je aan het eind van de rijg constructie dan hard nodig kan hebben, hier is het Ziggo signaal zo hard na de laatste renovatie dat ik op mijn Hirschmann versterker met variabele output ik de huiskamer op de 0 db uitgang moet zetten omdat ie anders de tv zo overstuurt dat ik op diverse zenders "geen signaal" krijg.
Hoeveel homepassed per segment varieert misschien ook wel per woonplaats/wijk, ik weet dat er alleen in mijn straat al 5 mensen zijn die een 120 MB abbo hebben maar ik denk gewoon dat het in mijn wijk na de "renovatie" wel goed zit, dat de concurrentie op glas de coax aanjaagt en misschien ook andersom vind ik wel iets hebben,wel zie je dat KPN nu niet zoveel zin heeft om het geld te steken in een hoger aanbod en dat vind ik jammer,want dan heb je het medium van de toekomst dat begrensd wordt alleen omdat KPN/Reggefiber de kosten niet wil maken om 1 gig naar de huizen te brengen en de packetfronts van 100 mbits meestal omruilt voor genexis van 100 mbit.
Dan kun je de pops wel opwaarderen,zolang ze de hardware thuis niet vervangt heb je er weinig aan.
Hoewel ik van de snelheidsverhoging van Ziggo van 120 naar 150 ook weinig zal merken,die stap heeft Ziggo ook denk ik alleen gemaakt om te kunnen zeggen dat ze 1 1/2 keer de snelheid van glas leveren (download) hoewel dat natuurlijk niet waar is,want die van glas is zo goed als onbeperkt maar het staat wel leuk voor Ziggo.... tot die genexis ook een 1 GB wordt natuurlijk.
Ziggo profiteert van de economische krisis en zolang KPN/Reggefiber zich alleen richt op aanleg van nieuwe netten en daar al het geld in stopt zie ik die 100 mbits kasten in je huis echt niet vervangen worden, tot men zoveel glas heeft en de krisis voorbij is,en men de vezel open draait naar bv 500 mb, daar zie ik Ziggo echt niet in de buurt komen,tenzij men het hele analoge net er uit gooit wat een stom van protest zal geven van bezitters van een tweede/derde tv.
Ik kruip weer onder mijn steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:41:
Verder kan ik HD+ natuurlijk ook goed vergelijken met Ned. 1, 2 en 3 HD op DVB-C van GHM, wat wél 1:1 wordt doorgegeven en wat ik dus wel op dezelfde TV kan doen. En het waarneembare verschil is nog maar heel klein.

Daarom vind ik voor mezelf dat ik aardig zeker kan zeggen dat HD+ gewoon absoluut goed is. SAT streams heb ik echter nooit mee kunnen vergelijken. Ik snap dat het nog steeds geher-codeerd is, maar het kan gewoon absoluut mee met in ieder geval dat van UPC.

[..]

Overigens is er eigenlijk maar 1 gemeente in Nederland waar het echt goed geregeld is: Harderwijk.
www.caiharderwijk.nl
Ik ben het met je eens dat KPN HD+, GHM DVB-C HD en waarschijnlijk UPC HD elkaar visueel niet zo gek veel ontlopen. Maar het blijft jammer dat KPN hercodeert en stript waardoor het eindproduct gewoon niet zo goed is als het zou kunnen zijn. Sommige SAT streams van bijv BBC/ITV/CH4/ARD/ZDF/NHK zijn heel goed. Dat men op DVB-C voor een lagere (max) bitrate kiest kan ik mij wbt de techniek wel inkomen. Maar juist IPTV heeft die beperking TOTAAL niet. Je kunt bwv spreken bluray-kwaliteit doorgeven, maar KPN kiest er voor om van alle alternatieven het slechtst te preseteren. Alsof je strontkar op een formule 1 circuit zet. Knap!

Daarnaast zijn nog lang niet alle HD-zenders HD+. Die 8MBit is gewoon te laag voor goede HD. En tenslotte die 3Mbit voor SD: WTF? Het is dan wel MPEG4, maar 3MBit is gewoon veel te laag. Daar wint GHM DVB-C glansrijk.

Interessant dat je Harderwijk als voorbeeld noemt. Het lag ook op mijn toetsen om dit project als lichtend voorbeeld te nemen voor hoe het wel moet. Ze verkopen hun diensten volgens mij via XSYou ook in Ermelo. Helaas net niet bij mij. Anders wist ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens wat anders,was alweer onder die steen gekropen,het laden van pages duurt hier wel sinds een tijdje beduidend langer, tik ik bv Google.nl in dan verschijnt een tijdje, wachten op antwoord van 173.194.67.94, dus blijkbaar komt de DNS wel snel genoeg in actie want het adres google.nl is al omgezet naar een ip nummer (tenzij mijn locale cache dat doet) maar voordat de page daadwerkelijk verschijnt ben ik toch wel zo'n 3 seconden verder.
Dat heb ik met bijna elke site, is de verbinding er eenmaal dan komt de page snel in beeld maar na elke ingetikte zoekopdracht duurt het toch wel enige seconden voordat de page verschijnt.
Een "lag" die ik bij Ziggo beslist niet heb.
Tracert laat weinig bijzonders zien...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  WRT610N [192.168.1.1]
 2    12 ms    12 ms    12 ms  37-251-46-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.46.1]
 3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 5    14 ms    14 ms    14 ms  188.142.0.37
 6    14 ms    14 ms    14 ms  core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
 7    14 ms    14 ms    14 ms  209.85.248.116
 8    14 ms    14 ms    14 ms  209.85.255.72
 9    24 ms    23 ms    23 ms  209.85.240.221
10    23 ms    23 ms    23 ms  209.85.250.161
11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
12    23 ms    23 ms    23 ms  wi-in-f94.1e100.net [173.194.67.94]

Google haalt mijn mail ook niet meer op bij xms, connection timed out krijg ik 9 van de 10 keer.
Dus ik laat XMS het maar forwarden naar Google toe ipv Google het laten ophalen bij XMS.
Jammer is ook dat bijna alle mail in de spambox terecht komt, en dan de reden hiervoor, een gele balk met uitroepteken:
Waarom staat dit bericht in de map Spam? We hebben gemerkt dat veel berichten afkomstig van mx2.ispfabriek.nl spam zijn.

Haal ik via usenet iets op dan gaat dat gemiddeld met 11 MB dus dat loopt wel goed, maar die wachttijd voordat een opgeroepen page ook daadwerkelijk verschijnt begint hinderlijk te worden,zeker als je merkt dat dit bij de concurrent niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:04:
[...]
Maar ik ben ook nog steeds niet vergeten hoe 'de kabelaars' begin dit millennium 'presteerden'. Met een monopoly op "always on internet" (voordat ADSL grootschalig werd uitgerold) waardoor het op de netwerken zo druk was dat het soms niet te doen was. En later met ook maar een marginale voorsprong op de maximale snelheid van ADSL.

Nee, ookal worden onze rechten op superieure TV-diensten op dit moment grootschalig geschonden door het groene monster, alleen maar vanwege deze extra concurrentie tov. de kabelaars hebben deze laatsten zich genoodzaakt gezien ook flink aan de internetdienst te gaan werken.
UPC was in het begin gewoon waardeloos. De beeldkwaliteit van digitale TV leek nog het meest op een DVD gemastered door een volslagen idioot die ook nog eens 3x op een avond de stekker eruit trok. Ik heb het een tijdje geprobeerd en uiteindelijk de hele bende teruggstuurd on vervolgens lekker een schoteltje op te hangen.

Internet via de kabel lijkt nog steeds een mixed bag te zijn. Soms is het snel, soms niet. De meeste consumenten merken het vaak niet als de werkelijke snelheid soms tot wel 10Mbit terugzakt. Alleen als de boel eruit klapt, gaan ze miepen. Wat dat betreft ben ik ondertussen best wel gehecht geraakt aan m'n stabiele en symmetrische glasvezel. Glas is dus m.i. zeker de weg naar voren en ik ben blij dat KPN de uitrol in NL verder versnelt.

Versnellen doen ook de kabelboeren, dat wil zeggen dat ze volgens mij een aantal nieuwe technieken die ze eerst misschien nog even achter de hand hadden willen houden nu al uitrollen. De horizonbox is daar een mooi voorbeeld van. Verhogen van de i/net snelheden ook. De grenzen van kabel zullen nu dus sneller bereikt worden. Of de cousument dat als een probleem ziet is een 2e. 100Mbit is voor een beetje surfen en youtuben zat voldoende. Het gaat in de toekomst volgens mij meer om media totaalpakketten. Echte HD-VoD, gaming, onbeperkt muziek en films, UHD etc. Het glasvezel netwerk dat KPN in handen heeft is wbt goud. Als ze maar hun handen van content providing af trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
Mijn settopbox amino 110 heeft het begeven. Er kwamen rooksighnalen uit. De garantie zal er wel vanaf zijn.

Is het wel verstandig een nieuwe box te kopen? Is het denkbaar dat je na de herstructurering van KPN je een andere settopbox moet gebruiken? Ik weet het niet en de vraag is ook naar XMS gegaan.

De discussie op dit forum over tv van andere providers doet mij ook twijfelen om een nieuwe box aan te schaffen. Met een goede HD tv wil je ook wel een keer goed beeld weergeven. Dat was met de 110 toch al niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Als ik jou was zou ik voorlopig DVB-C kijken (indien mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op zondag 26 mei 2013 @ 13:28:
[...]

UPC was in het begin gewoon waardeloos. De beeldkwaliteit van digitale TV leek nog het meest op een DVD gemastered door een volslagen idioot die ook nog eens 3x op een avond de stekker eruit trok. Ik heb het een tijdje geprobeerd en uiteindelijk de hele bende teruggstuurd on vervolgens lekker een schoteltje op te hangen.

Internet via de kabel lijkt nog steeds een mixed bag te zijn. Soms is het snel, soms niet. De meeste consumenten merken het vaak niet als de werkelijke snelheid soms tot wel 10Mbit terugzakt. Alleen als de boel eruit klapt, gaan ze miepen. Wat dat betreft ben ik ondertussen best wel gehecht geraakt aan m'n stabiele en symmetrische glasvezel. Glas is dus m.i. zeker de weg naar voren en ik ben blij dat KPN de uitrol in NL verder versnelt.

Versnellen doen ook de kabelboeren, dat wil zeggen dat ze volgens mij een aantal nieuwe technieken die ze eerst misschien nog even achter de hand hadden willen houden nu al uitrollen. De horizonbox is daar een mooi voorbeeld van. Verhogen van de i/net snelheden ook. De grenzen van kabel zullen nu dus sneller bereikt worden. Of de cousument dat als een probleem ziet is een 2e. 100Mbit is voor een beetje surfen en youtuben zat voldoende. Het gaat in de toekomst volgens mij meer om media totaalpakketten. Echte HD-VoD, gaming, onbeperkt muziek en films, UHD etc. Het glasvezel netwerk dat KPN in handen heeft is wbt goud. Als ze maar hun handen van content providing af trekken.
Als de kabelaars nog verder gaan in het verkleinen van de 'gedeelde segmenten', dan hebben ze met Docsis 3.0 en docsis 3.1 zeker goud in handen, net als FttH. Helaas blijf je dan nog steeds zitten met het feit dat kabelaars maar wat graag claimen dat concurrentie op hun kabel niet mogelijk is (terwijl Cai Harderwijk, bij IP diensten, dus het tegenovergestelde bewijst).

Een tijd terug was er veel in het nieuws dat provincie Overijssel graag voor alle bewoners een toekomst vast "breedband netwerk" wil. Reggefiber, dat ook uit Overijssel komt, zag natuurlijk FttH als toekomstvaste propositie. De kabelaars in de vorm van NLKabel kwam natuurlijk meteen dat "de kabel net zo goed toekomstvast is". May be, maar elders loopt datzelfde NLKabel te janken hoe moeilijk het is om ook andere partijen toegang te geven tot die kabel.

In die zin is er op FttH nu al meer concurrentie dan er op de kabel ooit geweest is. Helaas wel met crappy ADSL streams, maar verder wel degelijk met keus op de andere gebieden. En ook met het toekomstperspectief dat andere partijen echt onafhankelijk toegang kunnen krijgen tot ODF.

Wat mij betreft komt er gewoon een toekomst waar in 'IP toegang tot internet" commodity wordt: Een dienst die zich puur onderscheidt in prijs, kwaliteit en eenaantal pakketten met betrekking tot snelheid. De rest voor TV (als dat nog in een 'live' vorm bestaat) en VoD wordt wat mij betreft gewoon 'ontkoppeld'. Bedrijven als KPN en UPC kunnen het best aanbieden, maar het zou ontkoppeld moeten kunnen van de IP access.

Net als dat ik nu bij mijn losse VoIP provider heerlijk onafhankelijk ben van mijn internetprovider / 3-play provider. Aan welk medium ik mijn Fritz!box 7390 ook hang en welke vorm van internet access er dan ook is, hij kan er direct contact over leggen met mijn onafhankelijke VoIP provider.
tw_eek schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:32:
Mijn settopbox amino 110 heeft het begeven. Er kwamen rooksighnalen uit. De garantie zal er wel vanaf zijn.

Is het wel verstandig een nieuwe box te kopen? Is het denkbaar dat je na de herstructurering van KPN je een andere settopbox moet gebruiken? Ik weet het niet en de vraag is ook naar XMS gegaan.

De discussie op dit forum over tv van andere providers doet mij ook twijfelen om een nieuwe box aan te schaffen. Met een goede HD tv wil je ook wel een keer goed beeld weergeven. Dat was met de 110 toch al niet mogelijk.
Wat fast-server zegt. Ik zou even afwachten en voorlopig gewoon via DVB-C blijven kijken (regel desnoods goedkoop een dvb-c settopbox via marktplaats ofzo). Wellicht kan je, als straks alles Telfort wordt, nog een leuke 'retentie offer' bij ze lospeuteren en een settopbox van ze ontvangen, die nieuwe klanten ook in bruikleen zouden krijgen bij interactieve tv.

En houd ook even de berichtgeving omtrent 1 juli in de gaten. Mocht dan echt gebeuren waar veel WGDO 1:1 Technicolor liefhebbers bang voor zijn, dan zullen alle Amino 110's na die datum schroot zijn aangezien alles van KPN standaard mpeg4 is (wat de 110 nie taan kan).
Ik denk dat XMS niet zo makkelijk weg komt met het excuus "ja maar die box heeft u al jaren. U kan wel eens een keer een nieuwe kopen". Ze zúllen met een vervangend alternatief moeten komen, willen ze niet weer in programma's als Kassa of Radar komen.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 26-05-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:51
eymey schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:50:

En houd ook even de berichtgeving omtrent 1 juli in de gaten. Mocht dan echt gebeuren waar veel WGDO 1:1 Technicolor liefhebbers bang voor zijn, dan zullen alle Amino 110's na die datum schroot zijn aangezien alles van KPN standaard mpeg4 is (wat de 110 nie taan kan).
Ik denk dat XMS niet zo makkelijk weg komt met het excuus "ja maar die box heeft u al jaren. U kan wel eens een keer een nieuwe kopen". Ze zúllen met een vervangend alternatief moeten komen, willen ze niet weer in programma's als Kassa of Radar komen.
Als je het zenderoverzicht bekijkt wat XMS onlangs bij de juichende per-1-juli-wordt-alles-beter-brief heeft meegestuurd zie je dat de A110 daarin expliciet genoemd wordt. Een aantal zenders (met sterretje) kan op dat apparaat niet (meer) ontvangen worden. De overige zenders wel. Het standaard-pakket, en bijvoorbeeld ook Eredivisie Live, blijft door de A110 gewoon te ontvangen, dus in MPEG2.

Ik weet niet of Verimatrix hard gekoppeld is aan MPEG4, of dat dat ook over MPEG2 gesaust kan worden, en ik weet ook niet of de A110 uberhaupt wel Verimatrix aan kan. Maar feit is dat ook na 1 juli de A110 gewoon gesupport blijft worden en dat de meeste streams daarom in MPEG2 blijven, en aangezien KPN geen MPEG2-straat heeft staan ligt het in de lijn der verwachting dat dat dus de 1:1 streams van Technicolor blijven.

Oftewel: er verandert niets dramatisch per 1 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
ToniW,

De A110 kan geen MPEG4 aan, alle MPEG4 streams komen van KPN en hebben dus verimatrix.
In de toekomst zullen er steeds meer zenders vervangen worden door de KPN MPEG4 varianten, met een A110 zul je dus steeds minder zenders kunnen bekijken.

Mensen die nu IPTV en het pluspakket hebben moeten straks 27,50 betalen i.p.v. 15,00 om de zelfde zender te kunnen blijven zien.

Niets dramatisch?

In de 1-juli-wordt-alles-beter-brief staat niet bij voor wie het beter wordt, maar een snelle rekensom laat zien dat het ieder geval niet de klanten zijn.

Ze hadden het beter de 1-juli-wordt-alles-duurder-en minder-brief kunnen noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door fast-server op 27-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik zie iedereen posten over een brief van XMS?
Ik heb hier nog helemaal niets ontvangen daarover?
Nu kan ik sinds 20 mei weer niet bij de mail van xmsnet, zat die brief daar in?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach @fast-server: Jij houdt ervan om alles te dramatiseren. Dat is je goed recht.

Echter, ik heb ook al genoeg mensen gelezen die de wijziging juist positief vinden. Het hangt er maar helemaal van af wat je smaak is qua TV kijken.

Verder sluit ik me bij ToniW aan: Als wat hij zegt klopt, en het aantal zenders dat in het nieuwe overzicht vermeld wordt met "werkt niet op A110" blijft beperkt, dan blijft 'de rest' dus blijkbaar gewoon 1:1 Technicolor, voorlopig althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dramatiseren?

Ik ben zelf realistisch en dat kan soms overkomen als iet wat dramatisch voor sommige mensen, het is echter heel iets anders.

Ik zit al lang genoeg bij XMS om te zien hoe ze van een kwalitatief goede innoverende provider afgegleden zijn naar een budget provider waar bijna niets meer kan.

Een hoop mensen hebben destijds juist gekozen voor XMS, ze hadden meerwaarde en innovatie stond voorop!
Als je nu kijkt wat hier nog van over is dan valt het echt vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan best zijn en dat zie ik ook wel, maar je moet iedere wijziging wel relativeren of het alleen voor jóu slecht is, of voor iedereen.

Ook ik vind het triest dat alle innoverende bedrijven ten onder gaan of worden over genomen door de grotere bedrijven, maar realiteit is gewoon dat je het met 'idealisme' en 'innovatie in de ogen van tweakers' niet gaat redden in deze markt. Leuk als een bedrijf interessant is voor een aantal 'tweakers' die graag FttH willen, maar uiteindelijk red je het daar niet mee.

XMS moet dat overigens zelf ook al heel lang geweten hebben, want sinds Reggefiber de joint venture met KPN aan gegaan is was al min of meer bekend dat het uiteindelijk deze kant op zou gaan.

Grote kans ook dat, als die joint venture niet aan gegaan was, uitrol van FttH allang gestagneerd zou zijn en of XMS het met een handje vol enthousiaste klanten dan gered zou hebben?......

We zullen daar nooit achter komen.

Het is de trieste commerciele aandeelhouder-gedreven wereld waarin we leven. En dat weet ik ook maar al te goed als iemand die ook ooit bij een klein en gezellig bedrijf is gestart dat een paar jaar terug is opgeslokt door een internationaal beursgenoteerd megabedrijf, maar zonder die overname misschien ook al niet meer bestaan zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:07:
Ik zie iedereen posten over een brief van XMS?
Ik heb hier nog helemaal niets ontvangen daarover?
Nu kan ik sinds 20 mei weer niet bij de mail van xmsnet, zat die brief daar in?
Ik heb ook nooit een brief gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Nick39 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Hier idem. Ook niets in de mail trouwens (die bij mij wel aan komt :P )

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik alleen een brief mbt de telefoontarieven die wijzigen in gelijke tarieven voor vast en mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:56

Nakebod

Nope.

Ik geloof dat ik wel een brief heb gehad, een maand terug ofzo?

Los van dat, weet ik wel welke ik binnenkort weer ga krijgen. Dat ik mijn rekening niet betaald zou hebben. En dat terwijl ik aan automatische incasso doe, en ze het zelf niet afschrijven. En het rekeningnummer klopt etc etc.
Weet het goed gemaakt als ik die brief krijg, ik meld het en doe verder niets en ze lossen het zelf maar op. Heeft mij al genoeg tijd gekost.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewuste brief is volgens mij die hier op 14 mei om 17 uur 43 staat.
Verder zender- en beltarievenwijzigingen:
http://xmsnet.nl/juli2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:51
Oh ja, die beltarieven: we gaan het makkelijker maken voor u: vanaf 1 juli: bellen naar vast binnen Nederland drie keer zo duur als bellen naar Frankrijk. En bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vergeleken met 1 jaar geleden zitten we vanaf juli op 450% van de prijs voor bellen naar vaste nummers.
Een kleinigheidje natuurlijk, daar zeg je de boel niet voor op :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Heb hier nog geen officiële brief of email over ontvangen, deze zou dan echt snel moeten komen willen ze de wettelijke voorschriften halen.
3.3 Xms heeft het recht deze Algemene Voorwaarden te allen tijde eenzijdig te wijzigen.
Wijzigingen gelden ook voor reeds gesloten Overeenkomsten. Wijzigingen worden schriftelijk
en/of per e-mail bekendgemaakt. Zij treden in werking 30 (dertig) dagen na bekendmaking of
op een latere datum die in de bekendmaking is vermeld.
Indien de Eindgebruiker niet instem
met de wijzigingen, heeft de Eindgebruiker tot het tijdstip van inwerkingtreding van de
wijzigingen, de bevoegdheid de overeenkomst per de datum waarop de gewijzigde
voorwaarden van kracht worden, op te zeggen. Opzegging dient plaats te vinden per
aangetekende brief.
De genen die nog niets ontvangen hebben vallen dus nog gewoon onder de oude voorwaarden, houdt XMS zich hier niet aan dan kun je XMS dus aansprakelijk stellen wegens nalatigheid en de (gevolg)schade verhalen.

[ Voor 76% gewijzigd door fast-server op 27-05-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16

Wallie

Herr

Zo, bellen naar vast wordt zo langzamerhand ook dik op verdiend...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappige is dat je moet opzeggen per aangetekende brief, maar zelf versturen ze dus brieven die niet aankomen en doen dat niet aangetekend, is ook niet volgens de wet die zegt dat je op dezelfde manier dat je een dienst bent aangegaan hem ook moet kunnen be-eindigen en ik heb echt niet per aangetekende brief een abonnement genomen.
Het ziet er naar uit dat ik per oktober overga met alles naar Ziggo,en dan zeg ik dus op met een gewone brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wallie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:42:
Zo, bellen naar vast wordt zo langzamerhand ook dik op verdiend...
Ach, 1 van hun grotere concurrenten ( UPC ) rekent precies hetzelfde tarief per minuut voor bellen naar vast en mobiel. XMS / KPN is echt niet de enige waar bellen weer duurder is.

Waar zien jullie trouwens de (goedkopere) buitenlandtarieven bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er is echter wel een heel groot verschil bij UPC en KPN zelf: Bij een onbeperkt bellen abonnement kun je ook onbeperkt (meestal een fup van1500 minuten) naar mobiele nummers bellen.

Dit kan een hoop geld schelen voor mensen die nu vaak thuis met een mobiel naar mobiel bellen en daardoor een duur mobiel abonnement nodig hebben.

Als ze dingen gelijk willen trekken moeten ze dit ook wel goed en eerlijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, bij XMS valt mobiel niet binnen onbeperkt?

Dat snap ik dan ook niet zo goed. Want bij Telfort is dat wel weer zo.

Sowieso snap ik nu eigenlijk niet zo goed wat men wil. Want aan de ene kant wil men straks toch alles samen voegen naar Telfort. Maar nu gaan ze wel voor de 3 afzonderlijke labels veranderingen doorvoeren die blijkbaar nog steeds niet stroken met het Telfort aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Nick39 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Ik ook niet. Krijg nooit post van XMS, behalve in het begin toen ik klant werd. Verder alleen email.

Ik vraag me trouwens af een tariefswijziging van telefoontikken voldoende grond is voor een voortijdige opzegging. Ik dacht dat alleen een wijziging in de dienst zelf of verhoging van het abonnementsgeld reden tot opzegging kan zijn.

Ik heb in het verleden veel brieven van KPN gehad met tariefswijzingen, maar alleen bij het veranderen van de abonnementskosten schreven ze er ook bij dat je kosteloos van je contract af kon. Niet dat die miepen van de helpdesk daar een boodschap aan hebben ;)

Beetje grijs gebied alllemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:35
ToniW schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:33:
[...]

Als je het zenderoverzicht bekijkt wat XMS onlangs bij de juichende per-1-juli-wordt-alles-beter-brief heeft meegestuurd zie je dat de A110 daarin expliciet genoemd wordt. Een aantal zenders (met sterretje) kan op dat apparaat niet (meer) ontvangen worden. De overige zenders wel.
Ik heb de brief en het zenderoverzicht vele malen bekeken, maar ik kan nergens zenders vinden met een sterretje. Waar zou deze dan moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:31:
Er is echter wel een heel groot verschil bij UPC en KPN zelf: Bij een onbeperkt bellen abonnement kun je ook onbeperkt (meestal een fup van1500 minuten) naar mobiele nummers bellen.

Dit kan een hoop geld schelen voor mensen die nu vaak thuis met een mobiel naar mobiel bellen en daardoor een duur mobiel abonnement nodig hebben.

Als ze dingen gelijk willen trekken moeten ze dit ook wel goed en eerlijk doen.
Klopt maar voor mensen wie niet zo veel bellen is dat gewoon niet meer lonend want dat pakket kost bij KPN zelf ruim 15 euro. Zeker als je belt via een ander VOIP aanbieder die "normale" prijzen rekend.

Bijv receptenlijn 45 sec via KPN : 0,1017 (start) + 0,06, zelfde via bijv Cheapconnect geen start + 0,01428

87 minuten bellen met Duitsland bij KPN 0,1017 (start) + 87 x 0,0915 = 8,0622 en bij Cheapconnect 2,15375

http://www.woordenlijst.eu/woord_details.php?woordid=MELKKOE (de economie definitie)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

400 Gb het schijnt te kunnen maar niet bij KPN
http://www.nu.nl/tech/348...-glasvezel-vergroten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13
De klantenservice van XMS belde mij net dat ze het probleem gevonden hebben! XSnews orders lopen vast ! en helaas moet ik de incasso laten doorlopen en wachten tot het probleem zich oplost.

Wel aardig van die jongen dat hij me kwam melden dat ik gewoon vette pech heb,

Wat hij niet weet dat ik dit al 4 keer heb gehoord.

Bij de vraag waarom ik nu ook HBO gefactureerd krijgt kon hij geen antwoord geven.

Inmiddels dus 22.50 per maand aan kosten betalen voor diensten die ik vorig jaar al heb opgezegt .

Net even gebeld met de opzeg service, en heb ze aangegeven dat ik de klantenservice niet meer bel en dat ze daar nog een poging mogen wagen. Maar dan houdt het toch echt op en stap ik over naar ziggo

Helemaal defniitief!

Dit bedrijf slaagt met vlag en wimpel voor het afpoeieren en desinteresse in hun belangrijkste inkomstenbron: de klant!

[ Voor 7% gewijzigd door boswandeling op 27-05-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dat heeft te maken met de vezels die overd de zeebodem gaan over heel veel kilometers. Dan heb je het over randappatuur die vele jaarsalarisen kost. (waar je zelf denk ik geen prijs van kunt vinden). Als ji dat thuis wilt hebben :X :X :X

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:02:
[...]

Dat heeft te maken met de vezels die overd de zeebodem gaan over heel veel kilometers. Dan heb je het over randappatuur die vele jaarsalarisen kost. (waar je zelf denk ik geen prijs van kunt vinden). Als ji dat thuis wilt hebben :X :X :X
Dat wil ik thuis niet hebben, knalt mijn dak eraf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Meer mensen die last hebben met het bereiken van diverse websites?
Krijg hier diverse timeouts, is random, soms 3 keer refreshen en dan lukt het wel.

Getest met/zonder IPV6, OpenDNS, Google DNS en/of XMS dns settings

Postcode 3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
GerkeP schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:35:
Meer mensen die last hebben met het bereiken van diverse websites?
Krijg hier diverse timeouts, is random, soms 3 keer refreshen en dan lukt het wel.

Getest met/zonder IPV6, OpenDNS, Google DNS en/of XMS dns settings

Postcode 3905
Hier nergens last van...
(IPv4 only)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:34:
[...]
Ik heb de brief en het zenderoverzicht vele malen bekeken, maar ik kan nergens zenders vinden met een sterretje. Waar zou deze dan moeten staan?
Als bijlage bij de voornoemde brief zat een papieren zenderoverzicht, waar duidelijk werd aangegeven dmv asterikjes welke zenders per 2 juli niet met een A110 kunnen worden bekeken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:13
2324 XA

Hier laden sites half...

Zowel tweakers.net moet ik een aantal keer herladen voordat er een beetje layout in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws29
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
Hier in 6525TM sinds 12.00u helemaal geen IP signaal meer. Volgens de helpdesk kan het 1-5 dagen duren voordat hierop actie wordt ondernomen. Sommige buren hebben bij soortgelijke problemen meer dan 3 weken geen signaal gehad. Hopelijk wordt het bij mij sneller opgelost.
Pagina: 1 ... 19 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.