(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:35
Iemand hier ook last van happerend beeld (digitaal).
Ik heb op een aantal zenders dit nu gezien. Beeld begint te blokken en gaat vrijwel gelijk weer door met een kleine hapering in het geluid.

Zenders waar ik het gezien:
Ned3
LiteTV
Uitzending gemist (Zelf daar).

De ontvanger hangt achter een schakelbare stekkerblok en wordt elke avond uitgezet.
Laatste reboot van het modem is vorige week geweest na problemen met telefoon.
De ontvanger is rechtstreeks aansloten op het modem. Geen powerline oplossing oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:00
Weten jullie nog dat ik in december en januari en februare en maart en april ben bezig geweest om bevestigingen te krijgen voor mijn opzeggin van HBO wat ik uberhaupt nooit heb kunnen kijken ?

tientallen telefoontjes klachtbrieven mailtjes .... ?

Nou heb mooi een factuur met nog steeds Usenet toegang en je raad het nooit 15 euro nog wat voor HBO.

Ik heb XMS net gebeld, eerst mijn excuus gemaakt voor als ik eventueel doordraai. Uiteindelijk en goed gesprek geworden, maar vraag me toch af of het allemaal nog zin heeft.

Ben er zo gigantisch klaar mee, alleen maar beloftjes

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 21-05-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het nou nog niet opgelost is bij de volgende factuur, dan gewoon je "recht op opschorten van betaling" gaan gebruiken.

Stel ze schriftelijk ( brief met handtekening, eventueel ook ingescand via de e-mail ) in gebreke en deel ze mede dat je ze al maanden probeert bij te brengen dat je bepaalde subdiensten hebt stop gezet. Deel ook mede hoe veel je idere maand van het maandbedrag gaat aftrekken om hun foutieve facturering te corrigeren.

Je kan als het goed is ook prima deelbedragen storneren bij je bank :). En storneren is sowieso een goede manie rom de aandacht te trekken van de afdeling facturatie. Misschien dat je dan wel meteen de juiste persoon aan de lijn krijgt.....

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 21-05-2013 22:00 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Incasso intrekken gewoon. Kom maar weer terug als de boel verrekend is.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

D2k schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:41:
Dan komen ze idd wel een keer terug (met een deurwaarder :+ )

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

D2k schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:41:
Dat kan wel, maar dan moet je ze eerst in gebrekke stellen en ze een periode geven om het op te lossen.

Dus brief met in gebrek, je hebt twee weken om het opte lossen anders word de incassa ingetrokken en alle openstaande kosten zelf verrekend met de nieuwe factuur. Ook erbij vermelde dat je 10 euro administartie kosten moet rekenen en als je terug krijgt van hun ipv dat je moet betalen gewoon een rekening naar hun sturen.

Na een maande een herrinering en als ze die niet betalen, door sturen naar het incassa burootje waarvan Nick wel de contact gegevens heeft.

(of zo iets)

Klaar is klaar, vind je niet?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:50:
Dus als IPv4 adres static is dan is IPv6 blijft ook gelijk.
Pas op daar. Waarschijnlijk bedoel je te zeggen:
"Dus als het IPv4 adres static is, dan blijft de IPv6 prefix ook gelijk."

Het gedeelte achter de prefix wordt immers niet bepaald door XMS, maar door de klant en diens apparatuur.
Omdat bij SLAAC (stateless address auto-configuration) het MAC-adres van de netwerkadapter wordt gebruikt voor de laatste 64-bits van het IPv6 adres krijg je een vast IPv6 adres. Zolang de prefix dus gelijk blijft.

Passen de apparaten van de klant IPv6 Privacy Extensions (RFC4941) toe, dan is het gedeelte achter de prefix niet vast! Het OS genereert dan random die laatste 64 bits. En aangezien Windows, Mac OS X, iOS en sommige Linux distributies de IPv6 Privacy Extensions standaard toepassen is het IPv6 adres van de meeste klanten PCs niet vast.

Als je een machine vast IPv6 adres wilt geven, onder de voorwaarde dat je dezelfde prefix houd en gebruik blijft maken van SLAAC, dan je IPv6 Privacy Extensions uit te schakelen voor die machine.
Zo geef ik de machines waarop ik het wil een vast IPv6 adres.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 22-05-2013 11:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ultraman: Hele goeie!!!. Hier vertel je iets nieuws wat ik nog niet wist m.b.t. IPV6.

Licht offtopic hier maar ok:
Volgens mij heb ik hier ook steeds last van als ik thuis IPV6 aan zet op mijn Synology NAS. Zowel vanuit Mac OSX (apple protocol) als vanuit Windows (SMB) als via HTTP (web management interface) heb ik constant ge-etter met verbroken verbindingen richting mijn NAS of meldingen vanuit de HTTP web management interface dat mijn sessie ineens niet meer authorized is (wrs. omdat de web interface m'n source ip checked).

Ik weet niet hoe vaak bv. Windows en Mac die laatste 64 bits veranderen maar het gebeurt in een uur tijd reeds regelmatig.

Ik weet ook niet of dit echt een heel handige extension is. Want je gaat er dus in de toekomst gegarandeerd op veel sites last van krijgen, als die ook zo strict op heel ipv6 adres je sessie controleren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

@Ultraman die wist ik, maar inderdaad handig om het hier wel te melden.
Ik heb inmiddels mijn AAAA records op orde en werkend /mehappy
Werkt nu vlotter dan via de tunnels die ik gebruikte, weer wat minder overhead, nu wachten op Native IPV6 (zal wel niet zo lang meer duren denk ik)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Speedy-Andre schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:25:
[...]

Dan komen ze idd wel een keer terug (met een deurwaarder :+ )
Eerst in gebreke stellen uiteraard. Maar daarna direct de stekker eruit. Werkt prima, want dan val je op.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:31

Nakebod

Nope.

GerkeP schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:05:
nu wachten op Native IPV6 (zal wel niet zo lang meer duren denk ik)
Ik hoop ook zo snel mogelijk, kan mij niet snel genoeg gebeuren :P
6RD is leuk, maar alleen als je specifiek naar IPv6 doelen connect. Dualstack verbindingen (Servers met zowel een A als AAAA record bijv) zullen altijd via IPv4 gaan als ik het goed heb gelezen en begrepen :P De prioriteit van 6RD is lager dan native IPv4 en IPv6.
Zo zal je dus niet via IPv6 naar google.com gaan, tenzij je handmatig naar ipv6.google.com gaat.
Nu ben ik even kwijt wat ik zoek, want je kan de prioriteit wel aanpassen dat 6RD hoger komt. Is in theorie wel meer overhead en daarmee eigenlijk ongewenst, vandaar dat volgens de IPv6 specificaties IPv4 hoger in de prioriteitenlijst staat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Niet dat ik er echt veel zin in heb, maar volgens mij *zou* ik toch het volgende kunnen doen adhv de gewijzigde beltarieven:
  • Het XMS abonnement opzeggen (momenteel 50/50 interactief 50.95 p.m.)
  • Nieuw abbonement bij telfort nemen 50/50 interactief met 'gratis' 1 decoder in bruikleen voor 50 euro p.m.
Dan betaal ik 95ct minder en heb ik een 2e interactieve decoder erbij (die van XMS was gratis bij afsluiten). Of zie ik iets over het hoofd 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-05-2013 14:32 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het enige wat je in de weg zou kunnen zitten is de overstap. Maar gezien je bij XMS zit is de kans groot dat je op WGDO zit en dan kan een overstap soepel. MITS je niet eerst bij XMS opzegt maar je nieuwe provider de overstap laat initieren.

Echter, wanneer gaan de gewijzigde beltarieven in? En heb je al aan XMS gevraagd of ze je willen laten gaan op basis van die wijziging?

Wat betreft de settopbox die je al hebt: In theorie zou die gewoon moeten blijven werken ja. Tenzij ze ineens infrastructuur hebben bij GHM, waarmee ze op mac adres van een door de ISP uitgegeven settopbox access kunnen verlenen. Maar dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:31:
Niet dat ik er echt veel zin in heb, maar volgens mij *zou* ik toch het volgende kunnen doen adhv de gewijzigde beltarieven:
  • Nieuw abbonement bij telfort nemen 50/50 interactief met 'gratis' 1 decoder in bruikleen voor 50 euro p.m.
Dan betaal ik 95ct minder en heb ik een 2e interactieve decoder erbij (die van XMS was gratis bij afsluiten). Of zie ik iets over het hoofd 8)7
Nee, dat klopt. De 1e Interactieve decoder van XMS laad gewoon de Telfort software in, als je in het WGDO gebied zit kan de omzetting ook binnen enkele minuten gerealiseerd worden.

@Eymey, ligt aan de voorkeur van de ontvangende provider, zelf opzeggen kan ook. De nieuwe ISP hoeft alleen de lijn te provisionen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nakebod schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:27:
[...]

Ik hoop ook zo snel mogelijk, kan mij niet snel genoeg gebeuren :P
6RD is leuk, maar alleen als je specifiek naar IPv6 doelen connect. Dualstack verbindingen (Servers met zowel een A als AAAA record bijv) zullen altijd via IPv4 gaan als ik het goed heb gelezen en begrepen :P De prioriteit van 6RD is lager dan native IPv4 en IPv6.
Zo zal je dus niet via IPv6 naar google.com gaan, tenzij je handmatig naar ipv6.google.com gaat.
Nu ben ik even kwijt wat ik zoek, want je kan de prioriteit wel aanpassen dat 6RD hoger komt. Is in theorie wel meer overhead en daarmee eigenlijk ongewenst, vandaar dat volgens de IPv6 specificaties IPv4 hoger in de prioriteitenlijst staat.
Dat vraag ik me af.

Ik zit nu ook op ipv6 via de 6rd-constructie van ITNS en hier ga ik naar genoeg sites gewoon standaard via IPV6..... Hoewel het wel wisselt als ik bijvoorbeeld de info op www.ipv6-test.com moet geloven. De ene keer zegt ie dat ik standaard ipv4 zal gebruiken, de andere keer ipv6. Het hangt dus van meer factoren af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

eymey schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Dat vraag ik me af.

Ik zit nu ook op ipv6 via de 6rd-constructie van ITNS en hier ga ik naar genoeg sites gewoon standaard via IPV6..... Hoewel het wel wisselt als ik bijvoorbeeld de info op www.ipv6-test.com moet geloven. De ene keer zegt ie dat ik standaard ipv4 zal gebruiken, de andere keer ipv6. Het hangt dus van meer factoren af......
Ik draai intern thuis ook alles op ipv6, dan ga je standaard naar de ipv6 sites toe.
Ik heb bewust een machine die ipv4 en ipv6 draait en die connect dus inderdaad willekeurig, maar meestal gaat die naar de ipv4 adressen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:05
Tutti-frutti schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 14:31:
  • Nieuw abonnement bij telfort nemen 50/50 interactief met 'gratis' 1 decoder in bruikleen voor 50 euro p.m.
Als je nu een goed werkende verbinding hebt, dan zou ik niet moeilijk gaan doen voor die paar centen. Er kan van alles mis gaan bij zo'n overstap en dan kom je straks hier weer klagen over gebrekkige service, communicatie, helpdesk, etc. O-)

En je komt straks vanzelf bij Telfort, als je dat graag wil. Daar hoef je helemaal niks voor te doen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:31

Nakebod

Nope.

eymey schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:23:
[...]

Dat vraag ik me af.

Als ik naar de dualstack test ga van http://ds.testmyipv6.com/ kom ik altijd uit op het IPv4 adres. Ongeacht van welk apparaat ik hier thuis test (PC/Laptop/telefoon/tablet)
Ga ik naar de IPv6 only test dan werkt het uiteraard wel via IPv6.

Maar net een ping vanaf een linux machine naar google.com: IPv4, ping6 uiteraard wel via IPv6. Zelfde test vanaf mijn Synology NAS, en pingt hij google.com wel direct via IPv6.
Dacht ik het een beetje te snappen, blijkt het toch anders te zijn. Nu weet ik het ook niet meer :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 15:35:
[...]

Ik draai intern thuis ook alles op ipv6, dan ga je standaard naar de ipv6 sites toe.
Ik heb bewust een machine die ipv4 en ipv6 draait en die connect dus inderdaad willekeurig, maar meestal gaat die naar de ipv4 adressen.
Vrreemd. Ik draai hier al jaren ipv6 (via tunnel) en deel ipv6 adressen uit via dhcp6 i.p.v. RA. Al mijn machines preferen ipv6. Dus bing en Google bijvoorbeeld ga altijd via ipv6 en dat is ook zoals het hoort. Al die machines zijn gewoon dual stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Als je nu een goed werkende verbinding hebt, dan zou ik niet moeilijk gaan doen voor die paar centen. Er kan van alles mis gaan bij zo'n overstap en dan kom je straks hier weer klagen over gebrekkige service, communicatie, helpdesk, etc. O-)

En je komt straks vanzelf bij Telfort, als je dat graag wil. Daar hoef je helemaal niks voor te doen. :)
Idd. Ik zou gewoon wachten op de overstap.

Vanuit het topic over Concepts heb ik bovendien begrepen dat de glasvezel-afdeling van Telfort wordt opgebouwd met de organisatie van Concepts als basis. Gezien de goede ervaringen die ik lees (en ook van familie ken) met Concepts kan je er alleen maar op vooruit gaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:11:
[...]

Als ik naar de dualstack test ga van http://ds.testmyipv6.com/ kom ik altijd uit op het IPv4 adres. Ongeacht van welk apparaat ik hier thuis test (PC/Laptop/telefoon/tablet)
Ga ik naar de IPv6 only test dan werkt het uiteraard wel via IPv6.

Maar net een ping vanaf een linux machine naar google.com: IPv4, ping6 uiteraard wel via IPv6. Zelfde test vanaf mijn Synology NAS, en pingt hij google.com wel direct via IPv6.
Dacht ik het een beetje te snappen, blijkt het toch anders te zijn. Nu weet ik het ook niet meer :D
Linux moet je denk ik vertellen dat hij ipv6 moet prefereren over ipv4 (label regeltjes in /etc/gai.conf)
In firefox is ook een config optie die ipv6 uitzet, misschien dat dat stiekem aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het ziet er naar uit dat GHM (KPN) de zenderpakketten gaat slopen vanaf juli, concepts heeft al online staan wat er gaat gebeuren: http://www.concepts.nl/juli2013

Vooral het het basis pakket en het pluspakket worden leeggeroofd.
Aantal HD zenders van basis naar HD
Kinderzenders>> weg! (zal dus een kabel abbo moeten gaan aanvragen zodat de kleine meid nog wat TV kan kijken)

Gaat weer helemaal nergens over, KPN blijft maar strippen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Daar erger ik me ook aan, dat je 'gratis' mag opzeggen maakt het idee niet leuker dat Kpn maar doet wat ze zelf goed uit komt.
Op glas (blauw) kan ik nog naar Tweak en Vodafone die beide niets melden over zo'n ingreep bij tv.
Vodafone doet hun introductie aanbieding van destijds nog eens over tot 1 aug, een half jaar 50 of 100Mb Thuis pakket voor €34,- met gratis router en Amino 140.
De Vodafone app is trouwens beter dan die van GHM, hij draait zelfs op m'n Ics smartphone :)
Tweak is iets duurder dan Xms maar heeft wel een snelle newsserver extra.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-05-2013 09:48 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:16:
Het ziet er naar uit dat GHM (KPN) de zenderpakketten gaat slopen vanaf juli, concepts heeft al online staan wat er gaat gebeuren: http://www.concepts.nl/juli2013

Vooral het het basis pakket en het pluspakket worden leeggeroofd.
Aantal HD zenders van basis naar HD
Kinderzenders>> weg! (zal dus een kabel abbo moeten gaan aanvragen zodat de kleine meid nog wat TV kan kijken)

Gaat weer helemaal nergens over, KPN blijft maar strippen.
Dat is een aantal pagina's terug ook hier al lang geweest.... XMS heeft dit zelf ook al in een flyer staan (netals Lijbrandt).

Voor de 1 is het een verbetering, voor de ander een verslechtering. Hangt er maar net van af wat je voorkeur is .

Je kan natuurlijk ook nog Vodafone overwegen. Die hebben zelf afspraken met zenders en leveranciers dus andere pakketten dan de KPN-dochters of providers die ook de agentuurschap van KPN Wholesale afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Vergeet ook niet de 21 HD zenders die Vodafone in het basispakket heeft, dat is precies wat Kpn eruit gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hmm Dat had ik nog niet gezien, heb ook niet zoveel tijd om alles te lezen O-)

Kan hier helaas geen vodafone aanvragen :/

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:50
eymey schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:21:
[...]
Dat is een aantal pagina's terug ook hier al lang geweest.... XMS heeft dit zelf ook al in een flyer staan (netals Lijbrandt).
Yes, en ook op de site: xmsnet.nl/juli2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

En in een brief die ik inmiddels heb ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Fiber schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Die gedachte had ik ook :) Vooral geen zin in gevolgen van administratieve fouten enzo. Een extra iptv decoder is aan de andere kant wel weer handig. Maar misschien komt het wel op gegeven moment als optie vrij om over te stappen op een Telfort-abo ipv ex-XMS-abo. Even afwachten :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
fast-server schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:27:

Hmmm... misschien wel een idee, extra STB erbij kan geen kwaad. Kan ik de huidige STBen ook gewoon gebruiken bij Vodafone ? (zit in WDGO gebied, Amersfoort Vathorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:27:

Ook portaal gebied zeker? :)

Maar verder zou (pin me er echter niet op vast) de ene GHM settopbox idd ook prima bij de andere GHM provider moeten werken. Weet alleen niet 100% zeker of dat voor oudere boxen met Vodafone ook geldt.

Iig, als het zenderaanbod van Vodafone je wel zint, dan kan het een leuk alternatief zijn als je toch alles bij 1 provider wil houden en glas wil houden voor internet.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 23-05-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 17:35
@XMS_webcare. Een van de zenders waar ik veel naar Luister/kijk is Lite TV. Waarom wordt deze zender verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
eymey schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:22:
[...]
Ook portaal gebied zeker? :)
Klopt, maar ik heb iets te vroeg gesproken...
Heb net een postcode check gedaan op de site van vodafone en volgens die check is het nu wel beschikbaar!

Ga binnenkort maar eens uitzoeken welke zaken hun aanbieden (die niet standaard vermeld zijn) en of het mogelijk is om binnen 1 dag over te stappen (weinig downtime)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:30:
@XMS_webcare. Een van de zenders waar ik veel naar Luister/kijk is Lite TV. Waarom wordt deze zender verwijderd?
Het zenderaanbod wisselt regelmatig. Onze excuses dat in dit geval een van jouw veelbekeken zenders verdwijnt. Misschien dat deze zender in de toekomst weer terugkomt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
fast-server schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:16:
[...]
Kinderzenders>> weg! (zal dus een kabel abbo moeten gaan aanvragen zodat de kleine meid nog wat TV kan kijken...)
De kinderzenders gaan niet weg, de kinderzenders gaan naar een speciaal kid's pakket voor 5 Euro per maand, maar dat is Concepts waarschijnlijk vergeten te vermelden... :)

In de XMS overzichten en berichten is dat wel terug te vinden. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dus je moet nu 5 euro meer gaan betalen om het zelfde te kunnen blijven kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:57:
Dus je moet nu 5 euro meer gaan betalen om het zelfde te kunnen blijven kijken...
Jup, tevens zullen je gemiddelde belkosten iets stijgen, zie http://xmsnet.nl/juli2013

Hier hebben ze 4 jaar geleden met een behoorlijk percentage iedereen aan de vezel gekregen, ik ben benieuwd hoeveel mensen er de afgelopen tijd al zijn overgestap en na deze wijziging nog zullen volgen.

Ben behoorlijk veel aangesproken de laatste dagen (was groot promoter van de glasvezel destijds) maar kan helaas geen overtuigende redenen meer geven om niet naar Ziggo te gaan.
Het bellen is nu even duur en qua tv pakket loopt Ziggo zelfs voor op de glasvezel aanbieders.
Symmetrische verbindingen gebruiken mijn omgeving niet, de 20/2 van Ziggo voldoet ruim voor hen.
Tjah, nu ziggo zelfs goedkoper is, ik gok dat er nu 12 van de ruim 25 reeds de keuze voor Ziggo hebben gemaakt. :-(

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
fast-server schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:57:
Is altijd nog goedkoper dan Ziggo erbij nemen... ;)

Zeg gewoon tegen je kinderen dat als ze die zender nog willen blijven kijken dat ze 1 Euro 15 per week zakgeld inleveren... :z

(Of jouw auto elke week wassen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
arjants schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:13:
[...]

Hier hebben ze 4 jaar geleden met een behoorlijk percentage iedereen aan de vezel gekregen, ik ben benieuwd hoeveel mensen er de afgelopen tijd al zijn overgestap en na deze wijziging nog zullen volgen.

.
.

Tjah, nu ziggo zelfs goedkoper is, ik gok dat er nu 12 van de ruim 25 reeds de keuze voor Ziggo hebben gemaakt. :-(
Glasvezel is het medium van de toekomst. En dankzij de 'inzet' van KPN blijft dat ook zo.

Ik raad zelf bijna niemand meer aan om naar glasvezel over te stappen, tenzij ze echt baat hebben bij een symmetrische verbinding. Voor 99% van de consumenten is een hoge dowloadsnelheid veel belangrijker dan een hoge uploadsnelheid. Veel consumenten willen ook gewoon zo veel mogelijk HD zenders van goede kwaliteit. Dan moet je belist niet bij KPN zijn. En IPTV met allemaal extra (CAT5) kabeltjes zien vaak ze al helemaal niet zitten. Hebben ze net die stomme coax aangelegd en een beetje netjes weggewerkt.

Hopelijk kan die mexicaan KPN en het glasvezelverhaal nog redden, maar zo wordt het dus niks.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 09:00
Iemand ervaring met een Draytek 2850 VN icm XMSnet ipv6 ?

Ik probeer dit aan de praat te krijgen.

Ik heb een "vast ip" op packetfront ipv4. Ik kan bij mijn WAN2 (is XMSnet) in de tab ipv6 kiezen om deze aan te zetten, ik heb dan een aantal opties ipv6 static of dhcp.

Als ik deze aanzet krijg ik geen IP(v6) ipv4 blijft verder prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05:59
boekee schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:33:
Weten jullie nog dat ik in december en januari en februare en maart en april ben bezig geweest om bevestigingen te krijgen voor mijn opzeggin van HBO wat ik uberhaupt nooit heb kunnen kijken ?

tientallen telefoontjes klachtbrieven mailtjes .... ?

Nou heb mooi een factuur met nog steeds Usenet toegang en je raad het nooit 15 euro nog wat voor HBO.

Ik heb XMS net gebeld, eerst mijn excuus gemaakt voor als ik eventueel doordraai. Uiteindelijk en goed gesprek geworden, maar vraag me toch af of het allemaal nog zin heeft.

Ben er zo gigantisch klaar mee, alleen maar beloftjes
Bij mij is het eindelijk geregeld. Usenet is in april eindelijk stop gezet en ik heb nu het geld teruggekregen van de afgelopen 2 maanden. Na het schrijven van een klachtenbrief ben ik gebeld en heb ik een mail gekregen dat het allemaal geregeld zou worden. Volgens mij had ik in februari de newsserver opgezegd en zou ik dus ook nog geld voor maart terug moeten krijgen, maar ik heb geen zin om het weer uit te zoeken en er weer achteraan te gaan. Ben blij dat ik van de newsserver af ben.
Succes ermee en blijven volhouden, uiteindelijk lukt het wel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:50:
[...]

Glasvezel is het medium van de toekomst. En dankzij de 'inzet' van KPN blijft dat ook zo.

Ik raad zelf bijna niemand meer aan om naar glasvezel over te stappen, tenzij ze echt baat hebben bij een symmetrische verbinding. Voor 99% van de consumenten is een hoge dowloadsnelheid veel belangrijker dan een hoge uploadsnelheid. Veel consumenten willen ook gewoon zo veel mogelijk HD zenders van goede kwaliteit. Dan moet je belist niet bij KPN zijn. En IPTV met allemaal extra (CAT5) kabeltjes zien vaak ze al helemaal niet zitten. Hebben ze net die stomme coax aangelegd en een beetje netjes weggewerkt.

Hopelijk kan die mexicaan KPN en het glasvezelverhaal nog redden, maar zo wordt het dus niks.
Tsja en ondertussen stagneert door deze negatieve 'reclame' dus de verdere uitrol van glas en zijn de kabelaars degenen die tevreden in hun vuistje lachen.

Want als glas niet meer verder wordt uitgerold, dan zal de FttH markt zo klein blijven dat het voor toekomstige partijen, die bv. wel met KPN gaan concurreren op laag2 van het netwerk (zoals Vodafone met Wiericke van plan is), niet meer interessant is om dit te doen.

En blijven de kabelaars dus de enigen waar je heen kan voor verbindingen die sneller zijn dan VDSL 8)7
boekee schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:19:
Iemand ervaring met een Draytek 2850 VN icm XMSnet ipv6 ?

Ik probeer dit aan de praat te krijgen.

Ik heb een "vast ip" op packetfront ipv4. Ik kan bij mijn WAN2 (is XMSnet) in de tab ipv6 kiezen om deze aan te zetten, ik heb dan een aantal opties ipv6 static of dhcp.

Als ik deze aanzet krijg ik geen IP(v6) ipv4 blijft verder prima werken.
XMS ( ITNS ) werkt voor IPv6 met 6RD: 6to4 verbinding waarbij informatie over je ipv6 prefix en 6to4 gateway worden verstrekt via extra velden in de DHCPv4 response voor je ipv4 adres.

Je router moet dus 6rd ondersteunen.

[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 23-05-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen ook een Draytek Vigor 2130Vn geinstalleerd op mijn frontpacket van xmsnet.
Echter ondervindt ik veel hinder, mijn ip adres word om de halve dag gereleased op onverklaarbare wijze ?
Als ik mijn ip statisch opvoer krijg ik al helemaal geen verbinding.
De Vigor draait met de nieuwste firmware 1.5.3. Ondervinden hier meer mensen dat zelfde probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:32:
Ik heb sinds een paar dagen ook een Draytek Vigor 2130Vn geinstalleerd op mijn frontpacket van xmsnet.
Echter ondervindt ik veel hinder, mijn ip adres word om de halve dag gereleased op onverklaarbare wijze ?
Als ik mijn ip statisch opvoer krijg ik al helemaal geen verbinding.
De Vigor draait met de nieuwste firmware 1.5.3. Ondervinden hier meer mensen dat zelfde probleem ?
Yups,

Ik heb de http://code.google.com/p/vigor2130/downloads/list versie v1.5.1_RC4 geinstalleerd waarna het probleem, iig bij mij, was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:28

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
eymey schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:14:
[...]
Tsja en ondertussen stagneert door deze negatieve 'reclame' dus de verdere uitrol van glas en zijn de kabelaars degenen die tevreden in hun vuistje lachen.
[...]
Je hebt gelijk, maar die negatieve reclame is er niet voor niets. Ik heb glasvezel genomen omdat dat het medium van de toekomst is en veel potentie heeft. En XMS leek daar toen goed in op weg te zijn.

Maar helaas, na jaren, blijkt de innovatie op dit medium gewoon stil te staan en ik zie bij KPN ook niet echt veel innovatie in de planning staan. Sterker nog... nu KPN praktisch alleenheerser is op glasvezel gaat het alleen nog maar achteruit vwbt IPTV.

Ook ik raad geen glasvezel meer aan bij vrienden/kennissen (wat ik tot voor kort nog wel deed), tenzij ze idd baat hebben bij een hoge upload voor internet.

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 24-05-2013 11:39 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:14:
[...]

Want als glas niet meer verder wordt uitgerold, dan zal de FttH markt zo klein blijven dat het voor toekomstige partijen, die bv. wel met KPN gaan concurreren op laag2 van het netwerk (zoals Vodafone met Wiericke van plan is), niet meer interessant is om dit te doen.

En blijven de kabelaars dus de enigen waar je heen kan voor verbindingen die sneller zijn dan VDSL
Dat is niet de schuld van negatieve 'reclame', maar van het beleid van KPN. Blijkbaar zijn de kabelboeren wèl in staat om een product te leveren dat aansluit op de vraag en KPN niet. Iedereen die aan mij vraagt of glas wat is, zeg ik dat het bij mij internet prima werkt (inclusief email) en dat de symmetrische snelheid voor mij ook voordelen biedt. Als je ze dan uitlegt wat die symmetrische snelheid betekent, hebben gelijk al een stuk minder belangstelling. De dealbreaker is echter altijd het IPTV-verhaal. Te veel gedoe en te weinig kwaliteit.
De meeste consumenten kiezen blijkbaar toch op TV en zien internet als iets wat je erbij neemt. Hoe dat dan werkt zal ze een worst wezen.

Glas wordt pas echt een bedreiging voor kabel als de snelheden flink omhoog gaan (met 30-50-MBit ga je geen potten breken) EN er echt TV van superieure kwaliteit wordt geboden. Dus veel HD zenders met bitrates >= 12Mbit, zonder onnodige hercodering plus alle originele audio/text streams. Ook VoD zal echt veel beter moeten. Uitzending gemist ziet er op een beetje TV gewoon niet uit. En gehuurde HD films moeten gewoon op bluray kwailiteit worden aangeboden. Daarnaast zou je voor een vast bedrag per maand onbeperkt moeten kunnen huren. De videotheken kunnen het ook. En daar is het aanbod ook nog eens vele malen groter.

Glas kan het allemaal aan, maar KPN trekt voorlopig bijna alles gelijk met koper. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:31:
[...]
Glas wordt pas echt een bedreiging voor kabel als de snelheden flink omhoog gaan (met 30-50-MBit ga je geen potten breken) EN er echt TV van superieure kwaliteit wordt geboden. Dus veel HD zenders met bitrates >= 12Mbit, zonder onnodige hercodering plus alle originele audio/text streams. Ook VoD zal echt veel beter moeten. Uitzending gemist ziet er op een beetje TV gewoon niet uit. En gehuurde HD films moeten gewoon op bluray kwailiteit worden aangeboden. Daarnaast zou je voor een vast bedrag per maand onbeperkt moeten kunnen huren. De videotheken kunnen het ook. En daar is het aanbod ook nog eens vele malen groter.
[...]
Amen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:19
Wel nog even in acht nemen dat de NPS score laat zien dat de gebruikers van KPN tevreden zijn met het aanbod.
De scores van de Consumentenbond ondersteunen dit ook.

Probleem zit hem niet alleen bij KPN, maar ook bij de gewone consument. Waarom in een Ferrari rijden als je tevreden bent met je Kia Rio?

*haalt knuppel weer uit hok*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, als je in de jaren '60 aan boekhouders vroeg of ze tevreden waren met hun rekenschriften zeiden ze ook niet "nou, het zou fijn zijn als ik een computer zou hebben".
Als je niet weet wat je mist ben je al snel tevreden met wat je hebt...

Toch maar goed dat ze in Palo Alto niet naar die boekhouders geluisterd hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik binnenkort een vervanger heb voor mijn Cisco ASA 5510 die wat te veel stroom verbruikt. Eens kijken hoe dat gaat werken op de XMS aansluiting, zou zelfs de Genexis kunnen vervangen, maar dat zal wel niet ondersteund worden

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:13:
Wel nog even in acht nemen dat de NPS score laat zien dat de gebruikers van KPN tevreden zijn met het aanbod.

Probleem zit hem niet alleen bij KPN, maar ook bij de gewone consument. Waarom in een Ferrari rijden als je tevreden bent met je Kia Rio?

*haalt knuppel weer uit hok*
Of wat dacht je van de introductie van de CD-speler (laatst een hele aflevering over geweest bij "andere tijden").

Die is ook maar op het nippertje gelukt omdat zowel artiesten/platenlabels als consumenten er eigenlijk helemaal niet aan wilden en zich afvroegen wat er eigenlijk mis was met de LP.

En trouwens, natuurlijk roep ook ik om het hardst dat de streams beter MOETEN. Al is het alleen al om het principe dat je loopt te toeteren "het netwerk van de toekomst" in handen te hebben terwijl je het gewoon als "yet another medium" behandelt.

Maar, zeker als je het over WMP+ met Glashart Media hebt, HD+ is gewoon minstens zo goed als 'de kabel' en alleen SD is op z'n best matig te noemen. Maar ook weer niet 'dramatisch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:11:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat ik binnenkort een vervanger heb voor mijn Cisco ASA 5510 die wat te veel stroom verbruikt. Eens kijken hoe dat gaat werken op de XMS aansluiting, zou zelfs de Genexis kunnen vervangen, maar dat zal wel niet ondersteund worden
Dat zal zeker niet ondersteund worden nee :P
En volgens mij mis je dan de coax en rj11 mocht je ook analoog en telefonie via xms hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:30:
[...]

Dat zal zeker niet ondersteund worden nee :P
En volgens mij mis je dan de coax en rj11 mocht je ook analoog en telefonie via xms hebben...
Analoog bellen mis ik niet, de coax wel, alhoewel met vlantagging en ongecodeerde streams zou dat ook geen probleem zijn :9

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Deshmir schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:13:

Daar heb je ten dele gelijk in. Er zijn ook mensen die heel tevreden zijn met digitenne. Net zoals er veel consumenten zijn die de producten van AH een heel hoog rapportcijfer geven terwijl in blinde vergelijkingstesten er toch vaak andere winnaars zijn. Mensen nijgen tevreden te zijn met hun keuze (zie bv ook kieskeurig) omdat het alternatief betekent dat ze eigenlijk een verkeerde hebben gemaakt. En omdat ze vaak gewoon kiezen wat de meute kiest.

Toch kom een hoop klanten van KPN (en hun resellers) tegen die op dit moment de toegevoegde waarde van glas niet (meer) zien. Glas heeft heel veel potentieel, alleen heeft KPN dat duidelijk niet. De wil om het beste product te leveren is er bij dat bedrijf gewoon niet. Alles draait om de winst te maximaliseren.

Ondanks de verbetering van de KPN HD+ streams, blijven deze duidelijk achter bij wat mogelijk is. Zo had ik laatst visite tijdens het songfestival en liet de HD+ streams tov de satelliet zien. Conslusie: voor ons geen glas. En dat is de afgelopen tijd al diverse malen voor gekomen. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:22:
[...]

Of wat dacht je van de introductie van de CD-speler (laatst een hele aflevering over geweest bij "andere tijden").

Die is ook maar op het nippertje gelukt omdat zowel artiesten/platenlabels als consumenten er eigenlijk helemaal niet aan wilden en zich afvroegen wat er eigenlijk mis was met de LP.
Dat had je ook toen de eerste auto's verschenen. Henry Ford heeft ooit eens gezegd dat als hij naar de mening van consumenten had gevraagd de meerderheid een sneller paard zou hebben gewild.

Toch is de CD een overdonderend succes geworden omdat het weldegelijk flinke meerwaarde te bieden had. Bijna elke consument, technish aangelegd of niet, kon de voordelen zien en horen. En alternatieven van gelijke aard waren er niet. De LP legde het gewoon op alle vlakken af.

Bij de keuze tussen glas en kabel ligt dat anders. Als je glas wilt laten slagen onder het mom van techniek van de toekomst, moet je er niet uitsluitend diensten van gisteren op aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben het an sich helemaal met je eens @Ambilight.

On the other hand, ook weer een heeeeel klein beetje ter verdediging voor KPN: Op dit moment is KPN wel de enige die fors heeft geinvesteerd in het plaatsen van apparatuur in de PoP's van Reggefiber. Zonder de joint venture met KPN was de uitrol nu nog niet veel verder geweest dan enkele kleine vraagbundelingsgebieden en Deventer en delen van Amersfoort. Plaatsen als Leeuwarden en Almere zijn pas op gang gekomen toen de Joint Venture met Reggefiber en KPN is gestart.

Het ironische is dus wel dat door het mede investeren door KPN er een flinke uitrol op gang is gekomen, en dat door regelgeving van de ACM (voorheen Opta ) ook andere partijen toegang gegeven moet worden tot de PoP's.

En Vodafone heeft laatst een partij over genomen die wél de potentie van glas inziet... en wil ook zelf van de afhankelijkheid van de infra van KPN af.

Oftewel, je kan onmogelijk zeggen dat er helemaal geen concurrentie is. Sowieso is nu het resultaat dat je kan kiezen tussen KPN en Kabel voor echt snel internet. En straks dus hopelijk voor partijen die de aanwezigheid van glas juist zien als een reden om wél die hoogwaardige diensten te gaan ontwikkelen.

Het is terecht dat overheden zich hier niet mee mogen bemoeien, maar voor mij staat wel vast dat OVERAL een infrastructuur zou moeten liggen die ervoor zorgt dat nu en in de toekomst de coax-boeren niet een monopoly op breedband houden. En hoe evil 'we' KPN ook vinden, KPN draagt er op dit moment wel mede aan bij (met grote investeringen) dat die infra er op steeds meer plekken komt.

Wel hoop ik dat Vodafone/Wiericke in de toekomst met iedere vraagbundeling van Reggefiber mee gaat doen en dat bij KPN de plannen om Reggefiber helemaal uit te kopen zullen vervallen (door overname door de mexicanen danwel financiele onmogelijkheid dit te doen).

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar nog niet zolang vóór die joint venture had KPN besloten dat dat glas toch maar niks was en dat VDSL de toekomst had... pas toen glas goed bleek te verkopen raakten de groene graaiers geïnteresseerd.

Ofwel: KPN wordt kennelijk gedreven door euro's en niet door techniek, zoals ook de strekking van ambilight's reakties is. Om in de auto-vergelijking te blijven: KPN zou eerder voedingssupplementen voor paarden gaan verkopen (want dat levert mogen al geld op) dan investeren in onderzoek naar en een visie op gemotoriseerd vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:58:
Oftewel, je kan onmogelijk zeggen dat er helemaal geen concurrentie is.
Ja en nee... als je kijkt naar de verschillende media (glas, kabel en koper), dan is er idd wel concurrentie.

Maar als tweaker vind ik een synchrone verbinding dus wel gewenst en zou glas dus eigenlijk de enige optie zijn. (SHDSL is al lang geen optie meer in mijn optiek :P )
Even afgezien van het feit dat ik glas niet te vergelijken vind met xDSL.

Alleen kan ik nou echter niet zeggen dat er echt veel concurrentie is op glas. Het aantal echt op eigen kracht werkende ISP's op glas kan ik op 1 hand tellen. En dat noem ik nou niet echt concurrentie.
Zeker niet gezien het feit dat ze allemaal ongeveer hetzelfde bieden voor ongeveer dezelfde prijs.
Om het ook hier weer maar niet te hebben over het gebrek aan innovatie op dit medium.

Wat dat betreft waren de concurrentie en innovatie in de begindagen van xDSL veel groter (in mijn beleving).

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 24-05-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:58:
Ben het an sich helemaal met je eens @Ambilight.

On the other hand, ook weer een heeeeel klein beetje ter verdediging voor KPN: Op dit moment is KPN wel de enige die fors heeft geinvesteerd in het plaatsen van apparatuur in de PoP's van Reggefiber. Zonder de joint venture met KPN was de uitrol nu nog niet veel verder geweest dan enkele kleine vraagbundelingsgebieden en Deventer en delen van Amersfoort. Plaatsen als Leeuwarden en Almere zijn pas op gang gekomen toen de Joint Venture met Reggefiber en KPN is gestart.
Ja, en wat dat betreft verdient KPN van mij ook zeker een pluim. De toekomst is glas. Absoluut!

Alleen zal het eindgebruikers een zorg zijn of er wel of niet FttH beschikbaar is zolang er geen significant voordeel (zowel qua content als prijs) tov het alternatief is. Dat verklaart ook de lauwe ontvangst en de louche verkooppraktijken om aan die 30% vraagbundeling te komen.

Mijn punt is dat KPN zich beter alleen met de infrastructuur bezig kan houden. Wat dat betreft zou het mooi zijn als UPC of Ziggo het DVB-C verhaal op glas zouden verzorgen. Dan heb je EN snel en betrouwbaar internet EN goede digitale TV. Als het glasvezelverhaal echt zo open is als wordt beweert, zie ik ook niet in waarom zoiets niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:56:
[...]

Dat had je ook toen de eerste auto's verschenen. Henry Ford heeft ooit eens gezegd dat als hij naar de mening van consumenten had gevraagd de meerderheid een sneller paard zou hebben gewild.

Bij de keuze tussen glas en kabel ligt dat anders. Als je glas wilt laten slagen onder het mom van techniek van de toekomst, moet je er niet uitsluitend diensten van gisteren op aanbieden.
Glasvezel, coax of wat dan ook is niets meer als een transport laag, waarbij glasvezel op dit moment de meeste "rijbanen" heeft.

Op dit moment haalt KPN alle grote superieure wagens van het merk "Hoge TV Bitrate" van deze "rijbanen" en vervangt deze door het veel lichtere en goedkopere merk "Lage TV bitrate" (paard en wagen)

Op de coax gebeurd precies het tegenovergestelde echter hebben ze daar minder "rijbanen" en zijn deze door de techniek ook nog eens niet evenredig verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:06
Ik zie in het algemeen een beetje het kip/ei-verhaal. Er zijn nog relatief weinig mensen die glasvezel hebben, waardoor het denk ik nog niet zo interessant is om hele investeringen voor speciale glas only dingen. En daardoor is glas nog niet zo interessant voor veel mensen.

Maar laten we ook eerlijk wezen, er zijn ook zat mensen die alleen naar de prijs kijken en verder maakt het ze niks uit. Ken ook nog zat mensen die helemaal tevreden zijn met hun ADSL lijntje van 8mbit. En in dat geval heeft glasvezel het nadeel: het is niet super goedkoop en gedoe om nieuwe kabels te moeten trekken voor TV helpt niet mee.

In het algemeen geldt natuurlijk sowieso dat het hele digitale TV via DVB-C met smartcards en CI+ modules nu redelijk aan het uitkristaliseren is, waardoor mensen eindelijk geen settop box nodig hebben om TV te kijken. IPTV heeft een aantal voordelen, maar ik denk dat veel mensen daar (nog) geen zin hebben. Als straks glasvezel opbeperkt 4k-uitzendingen kan geen uitzenden, terwijl de kabelaars ruimtegebrek gaan krijgen zie ik misschien de voordelen van glasvezel. Nu nog niet.

Als met al, kei/ei dus. Op dit moment is glasvezel gewoon nog niet echt interessant. Maar om verder te ontwikkelen zou er meer interesse voor moeten zijn. Dat komt op termijn wel, maar nu nog even niet.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:11:
[...]
Als met al, kei/ei dus. Op dit moment is glasvezel gewoon nog niet echt interessant.
[...]
Deze verschrijving geeft precies de essentie weer: je denkt een ei te krijgen maar je krijgt een kei. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:11:
[...]
Op de coax gebeurd precies het tegenovergestelde echter hebben ze daar minder "rijbanen" en zijn deze door de techniek ook nog eens niet evenredig verdeeld.
Yep. UPC en Ziggo proberen tenminste om het uiterste uit hun netwerk te halen. KPN kiest er telkens voor om achteruit te innoveren.

Het is een andere discussie, maar waarom kiest men standaard voor een glasvezelmodem dat maar tot 100MBit gaat en dan gaat er ook nog eens 10MBit vanaf op elk toestel waar je TV zit te kijken (om maar te zwigen over QoS issues)? De breedband markt is binnen een jaar al naar 60Mbit opgeschoven. Nog een jaar ofzo verder en het ligt op 120Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Ja, en wat dat betreft verdient KPN van mij ook zeker een pluim. De toekomst is glas. Absoluut!

Alleen zal het eindgebruikers een zorg zijn of er wel of niet FttH beschikbaar is zolang er geen significant voordeel (zowel qua content als prijs) tov het alternatief is. Dat verklaart ook de lauwe ontvangst en de louche verkooppraktijken om aan die 30% vraagbundeling te komen.

Mijn punt is dat KPN zich beter alleen met de infrastructuur bezig kan houden. Wat dat betreft zou het mooi zijn als UPC of Ziggo het DVB-C verhaal op glas zouden verzorgen. Dan heb je EN snel en betrouwbaar internet EN goede digitale TV. Als het glasvezelverhaal echt zo open is als wordt beweert, zie ik ook niet in waarom zoiets niet zou kunnen.
Mijn antwoord past ook bij de post van @Thesaidon:

Glas is zo ópen als het maar zijn kan. Zoals ik al schreef, iedere partij mag apparatuur plaatsen in POP's en tegen een gereguleerd tarief het "dark fiber paar" dat naar de consument toe loopt gebruiken.

Echter, door de grote investering dat dat met zich meebrengt (Alleen in een stad als Almere reeds 40 area-pops en dan nog de verbinding van die pops met je eigen netwerk) doet tot nu toe dus alleen KPN dat.

En als je als losse partij dus niet zelf die investering kan/wil doen maar je wil toch de FttH markt op, dan zal je dus diensten moeten afnemen van partijen die wel die apparatuur in die PoP hebben staan.

Overigens zou een UPC of een Ziggo zo zonder meer kunnen mee profiteren van FttH in de huidige opzet, ware het niet dat ze dan hun 'trots' op moeten geven en ze nou eenmaal ook die kilometers coax al hebben liggen.

Overigens ging het in mijn vorige relaas over concurrentie niet over concurrentie tussen de 3 "media' an sich. Want ook ik vind dat ADSL/VDSL niet mee telt voor echt snel internet. Ook doelde ik in die context dus niet op de "concurrentie op de glasvezel".

Ik doel op de situatie waarin er helemaal geen glas ligt en je dus alleen maar kan kiezen uit DSL en kabel. Daar hebben de kabelaars een monopoly op de hoogwaardige TV en echt snel internet.

Dus door de komst van FttH (op wat voor manier dan ook en ookal is daar voorlopig alleen maar KPN) is er in ieder geval al meer te kiezen dan zonder FttH.
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Yep. UPC en Ziggo proberen tenminste om het uiterste uit hun netwerk te halen. KPN kiest er telkens voor om achteruit te innoveren.

Het is een andere discussie, maar waarom kiest men standaard voor een glasvezelmodem dat maar tot 100MBit gaat en dan gaat er ook nog eens 10MBit vanaf op elk toestel waar je TV zit te kijken (om maar te zwigen over QoS issues)? De breedband markt is binnen een jaar al naar 60Mbit opgeschoven. Nog een jaar ofzo verder en het ligt op 120Mbit.
Ook dat valt nog best wel te nuanceren.

Voor de tijd dat er nog geen FttH uitrol van betekenis was, gingen alle kabelaars ook niet echt sneller dan 25 of hooguit 30 mbit. Dit zijn ook pas zo gaan investeren toen VDSL en FttH uitrol goed op gang kwamen.

Wat dat betreft zijn UPC en Ziggo gewoon net zo erg als KPN hoor, maak je geen illusies.

De 100 mbit wat glasvezel als maximum heeft in de huidige implementaties door KPN en de eerdere implementaties door Reggefiber was in 2004, toen glas in de eerste Portaal gebieden kwam, 'revolutionair'.
Daar is toen flink in geinvesteerd. Gigabit apparatuur was gewoon echt nog te duur.

Wet van de remmende voorsprong......

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:19:
[...]

Kabel is nu in veel gevallen al sneller als ftth (download) en dan heb je nog eens het IPTV verhaal wat ook niet echt helpt.

Daarnaast staat DOCSIS 3.1 ook al bijna op de stoep, DOCSIS 3.1 kan 10/2Gbps leveren en is backwards compatible. (goedkoop dus, er hoeft niet veel aangepast te worden)

Als KPN deze bedrijfsvoering vasthoud wordt ftth binnenkort gedegradeerd naar DSL niveau.
KPN heeft dan een probleem omdat een glasnetwerk upgraden vele malen duurder is en geld heeft KPN niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Kabel is nu in veel gevallen al sneller als ftth (download) en dan heb je nog eens het IPTV verhaal wat ook niet echt helpt.

Daarnaast staat DOCSIS 3.1 ook al bijna op de stoep, DOCSIS 3.1 kan 10/2Gbps leveren en is backwards compatible. (goedkoop dus, er hoeft niet veel aangepast te worden)

Als KPN deze bedrijfsvoering vasthoud wordt ftth binnenkort gedegradeerd naar DSL niveau.
KPN heeft dan een probleem omdat een glasnetwerk upgraden vele malen duurder is en geld heeft KPN niet.
Dat is dan weer heel krom geredeneerd, zoals je het nu stelt.

Het feit dat DOCSIS 3.1 op de stoep staat is geen bewijs dat kabel sneller is dan FttH. Als je kan stellen dat, door toekomstige ontwikkelingen op DOCSIS gebied (ontwikkelingen die er nu dus nog niet izjn) DOCSIS sneller is, dan kan je juist stellen dat FttH sneller is omdat over de huidige vezels met gemak 10gig/10gig kan, ookal hangt die apparatuur er nu nog niet.

Bovendien moeten de kabelaars voor die 10/2 niet alleen headends upgraden, maar moeten er ook wel degelijk nog heel wat meer frequenties vrij gemaakt worden dan de 8 of 16 schamele EURODOCSIS frequenties die er nu gemiddeld zijn voor tientallen 'homes passed'. En het aantal 'homes passed' moet omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
De eerste auto's waren ook jarenlang minder snel, minder veilig, minder gebruiksvriendelijk, minder comfortabel en minder eenvoudig te bedienen als de toen gebruikelijke paarden. (en koetsen.) Die inhaalslag heeft ook jaren geduurd en beide 'systemen' hebben dan ook lang naast elkaar bestaan.

En over dat gemopper op de televisie kwaliteit: Ik ken genoeg mensen die televisie sowieso een achterhaald medium vinden en alles wat ze willen zien van het internet downloaden of streamen.

En ook dat gemopper over internet snelheden, voor 99,9 procent van de bevolking is 50/50 of 100/100 minus tv streams echt meer dan genoeg op dit moment. Dat kan over een paar jaar jaar best heel anders zijn, maar voor nu is het voor bijna iedereen echt snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Luuk1983 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:11:
Ik zie in het algemeen een beetje het kip/ei-verhaal. Er zijn nog relatief weinig mensen die glasvezel hebben, waardoor het denk ik nog niet zo interessant is om hele investeringen voor speciale glas only dingen. En daardoor is glas nog niet zo interessant voor veel mensen.

Maar laten we ook eerlijk wezen, er zijn ook zat mensen die alleen naar de prijs kijken en verder maakt het ze niks uit. Ken ook nog zat mensen die helemaal tevreden zijn met hun ADSL lijntje van 8mbit. En in dat geval heeft glasvezel het nadeel: het is niet super goedkoop en gedoe om nieuwe kabels te moeten trekken voor TV helpt niet mee.

In het algemeen geldt natuurlijk sowieso dat het hele digitale TV via DVB-C met smartcards en CI+ modules nu redelijk aan het uitkristaliseren is, waardoor mensen eindelijk geen settop box nodig hebben om TV te kijken. IPTV heeft een aantal voordelen, maar ik denk dat veel mensen daar (nog) geen zin hebben. Als straks glasvezel opbeperkt 4k-uitzendingen kan geen uitzenden, terwijl de kabelaars ruimtegebrek gaan krijgen zie ik misschien de voordelen van glasvezel. Nu nog niet.

Als met al, kei/ei dus. Op dit moment is glasvezel gewoon nog niet echt interessant. Maar om verder te ontwikkelen zou er meer interesse voor moeten zijn. Dat komt op termijn wel, maar nu nog even niet.
Het kost in principe niets extra om gewoon de technicolor & sat streams 1:1 door te geven. De reden dat het niet gebeurt is omdat KPN eigenlijk liever ADSL-techniek via glas levert. Daarom zijn heel veel mensen ook tevreden met hun ADSL-lijntje omdat glas ze nauwelijks voordeel biedt maar wel meer kost.

Daarnaast had KPN ook voor het DVB-C platform kunnen kiezen. Standaard 40 digitale zenders, inclusief de 10 NL zenders in HD en voor de rest een losse STB (voor interactief) of smartcard in je TV. Scheelt enorm in de acceptatie.

Van Ultra-HD TV moet je de komende 5 jaar niets te verwachten. Het zal eerst via de sat beschikbaar komen. Ik verwacht dat de kabelaars er daarna eerder mee zullen komen dan KPN. Die moet immers eerst nieuwe STBs aanbieden terwijl de kabelaars alleen maar hoeven te wachten totdat er genoeg TVs met ingebouwde x265/UHD tuners in de huiskamer staan. Bandbreedte zal niet zo'n groot probleem daar men tegen die tijd het analoge pakket flinkt heeft uitgedund/afgeschaft. De eerste stap daartoe heeft UPC al gezet door de digitale basiszenders vrij te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, maar zo kan je iedere discussie dood relativeren, @Fiber.

Feit is nu wel dat, op het gebied van wat consumenten interessant vinden ( TV, downloadsnelheid ), "de kabel" wint .

Ookal is dat voor een deel marketing en zou je eigenlijk kunnen zeggen dat het er uberhaupt niet doe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ik denk dat de meeste consumenten vooral voor gemak en betrouwbaarheid gaan in combinatie met een goed (dus niet het aller, aller beste...) tv beeld.

En juist op het gebied van gemak en betrouwbaarheid loop glasvezel op dit moment nog erg achter in mijn ogen. Dat is het grootste probleem voor veel mensen denk ik. En dus niet de (theoretische) snelheden en (marginaal) betere beeldkwaliteit.

Zenderaanbod zou je daar voor sommigen eventueel nog aan kunnen toevoegen.

eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:37:
[...]
Ookal is dat voor een deel marketing
Daar heb je een heel goed punt en daar scoren de kabel bedrijven dan ook erg goed mee.
en zou je eigenlijk kunnen zeggen dat het er uberhaupt niet doe doet.
Dat dus, maar ja, de marketing machine van Ziggo, UPC etc. laat veel mensen inderdaad geloven dat het er wel toe doet.

[ Voor 40% gewijzigd door Fiber op 24-05-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:35:
Ik ken genoeg mensen die televisie sowieso een achterhaald medium vinden en alles wat ze willen zien van het internet downloaden of streamen.
Ik denk dat de cijfers toch een beetje ander beeld zullen geven. Ik verwacht dat de gemiddelde NLer per dag minstens 3 uur passief TV kijkt. Wie download doet dat vooral omdat je dan (gratis) kunt kijken wanneer het uitkomt, zonder reclame en in de hoogste kwaliteit. Voor veel kijkers is dowloaden voor huis-tuin-en-keuken programma's echter te veel werk. Dan biedt de PVR (in the cloud) uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, wat dat betreft is een universele usecase bedenken ook moeilijk :).

Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik vaak ook helemaal geen zin in het zoeken naar (illegale) downloads. En sowieso ben ik een nieuws- en info spons. Op dat gebied geeft de hedendaagse (passieve) TV mij genoeg mogelijkheden.

Ook ik ben dus gewoon van het op de bank ploffen en zappen langs 1, 2, 3 en 4. Wel vind ik het even snel kunnen timeshiften e.d. dan weer ideaal.

Maar ook dat kan gewoon met de gemiddelde UPC of Ziggo PVR.

Echter, ik blijf een warm voorstander van de uitrol van FttH.

Want ik ben me er gewoon van bewust dat zonder FttH de kabelaars ook lang niet zo veel geinvesteerd zouden hebben als wat ze nu gedaan hebben, en dat ik nu in ieder geval ook een hogere upload heb.

En stiekem ben ik ook met de kwaliteit van TV zoals het nu is best tevreden.

Als ik mijn HD+ streams vergelijk met HD bij UPC, dan zie ik ook op HD bij UPC ontzettend veel artefacts en blokken (haast meer dan op HD+). En m'n ouders weten pas sinds zondag dat ze uberhaupt HD hebben, omdat ze er speciaal voor naar 71, 72, 73, etc. moeten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:42:
IEn juist op het gebied van gemak en betrouwbaarheid loop glasvezel op dit moment nog erg achter in mijn ogen. Dat is het grootste probleem voor veel mensen denk ik. En dus niet de (theoretische) snelheden en (marginaal) betere beeldkwaliteit.

Zenderaanbod zou je daar voor sommigen eventueel nog aan kunnen toevoegen.
Grappig, want mijn persoonlijke ervaring (en dus erg gelimiteerd) is dat juist glasvezel heel betrouwbaar is. Met kabel lag het internet lag het er vroeger nog wel eens uit (nu misschien beter?) en ook de max dowloadsnelheid was vooral theoretisch. Upload zullen we het helemaal maar niet over hebben.

Voor mij was internet via glas dan ook de voornaamste reden om over te stappen (TV interesseert me eigenlijk helemaal niet omdat ik vooral download). En daar heb ik beslist geen spijt van. Maar het lukt mij zelden om daarmee joe-sixpack te overtuigen. TV blijft in mijn ervaring toch de beslissende faktor en langzaam aan lijkt de meerwaarde van goede HD-TV ook door te dringen. En daarvoor ben je m.i. bij UPC of Ziggo beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:44:
[...]
Ik denk dat de cijfers toch een beetje ander beeld zullen geven. Ik verwacht dat de gemiddelde NLer per dag minstens 3 uur passief TV kijkt. Wie download doet dat vooral omdat je dan (gratis) kunt kijken wanneer het uitkomt, zonder reclame en in de hoogste kwaliteit. Voor veel kijkers is dowloaden voor huis-tuin-en-keuken programma's echter te veel werk. Dan biedt de PVR (in the cloud) uitkomst.
Ik ben er zelf ook nog te lui voor hoor, al schijnt het heel makkelijk te zijn. Maar ik hoor er steeds meer over. Sowieso is tv kijken bij veel jongelui tegenwoordig helemaal 'uit'. Maar ja, ik ben dan ook een ouwe lul en gehecht aan het op de bank neerploffen en mijn beeldbuis aan knallen. Zelfs reclames storen mij niet, dan ga ik even koffiezetten, afwassen, internetten, etc. Soms zijn ze zelfs te kort, zoals die irritante 'binnen één minuut terug' reclames.

Maar ik denk dat wij de laatste generatie zijn die nog ouderwets tv kijken. Dat gaat gewoon uitsterven, net zoals kranten, tijdschriften, boeken, CD's DVD's, etc, etc. gaan uitsterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
De upload met Doscis blijft slecht !

Ik heb 12 jaar bij UPC diensten afgenomen en de verbinding klapte altijd dicht bij volle belasting van de upload.

Er klapte altijd downloadstream weg terwijl ik de enige was in de straat die nog UPC had voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Met gemak en betrouwbaarheid bedoel ik wel het totaalplaatje, niet alleen internet. Dus internet, tv, radio, telefoon, helpdesk, rekeningen, service, etc. Op alleen internet zou glas het al wel winnen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Amiga4Eva schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:55:
De upload met Doscis blijft slecht !

Ik heb 12 jaar bij UPC diensten afgenomen en de verbinding klapte altijd dicht bij volle belasting van de upload.

Er klapte altijd downloadstream weg terwijl ik de enige was in de straat die nog UPC had voor internet.
Dat is bij elke verbinding, als je de upstream dichtduwt kun je ook niet om pakketjes voor je downstream vragen en valt je downstream ook (bijna) stil. En ook vice versa. Ligt niet aan Docsis of wat dan ook, het is inherent aan de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
De ongecodeerde DVB-C vond ik ook een groot pluspunt alleen jammer dat KPN dat niet gedaan heeft.

Weet zeker dat ze dan meer inschrijvingen krijgen bij de vragenbundel voor aanleg glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
Vind dan wel vreemd dat dit bij glasvezel dan nog nooit gebeurt is bij 11,7 MB/s upload naar de private tracker.

Is er al iets bekend waneer de overname van XMS naar Telfort gaat gebeuren ?

[ Voor 26% gewijzigd door Amiga4Eva op 24-05-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:54:
[...]
Maar ik denk dat wij de laatste generatie zijn die nog ouderwets tv kijken. Dat gaat gewoon uitsterven, net zoals kranten, tijdschriften, boeken, CD's DVD's, etc, etc. gaan uitsterven.
Jongeren worden ook ouder en op een gegeven moment ben je wel klaar met de hele dag faceboeken en twitteren. Zodra de kids op bed liggen en je gegeten hebt, is passief entertainment helemaal zo gek nog niet ;-)

Physieke media zullen idd verdwijnen. Het gaat steeds meer om 'ervaren' en minder om bezitten. Biedt wel ruimte voor een heleboel ander mooie diensten. Een spotify voor kranten en tijdschriften bijvoorbeeld. Of gaming via de cloud, waarbij alle games op centrale servers draaien. En alles via een all-you-can-consume flat fee.

Als 'oudere jongere' zie ik zoiets wel zitten. En glas kan daarin een centrale rol spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Amiga4Eva schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:06:
Vind dan wel vreemd dat dit bij glasvezel dan nog nooit gebeurt is bij 11,7 MB/s upload naar de private tracker.

Is er al iets bekend waneer de overname van XMS naar Telfort gaat gebeuren ?
Dan duw je nog niet hard genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amiga4Eva schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:03:
De ongecodeerde DVB-C vond ik ook een groot pluspunt alleen jammer dat KPN dat niet gedaan heeft.

Weet zeker dat ze dan meer inschrijvingen krijgen bij de vragenbundel voor aanleg glasvezel.
Bij iedere vraagbundeling doen er ook providers mee die ongecodeerde DVB-C leveren. Ook Telfort blijft dit gewoon doen. Men legt er alleen nooit heel erg de nadruk op.

Zeker als je meestal alleen naar de populairste zenders kijkt, dan kan je bij Vodafone, Telfort gewoon prima uit zonder IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:00:
Met gemak en betrouwbaarheid bedoel ik wel het totaalplaatje, niet alleen internet. Dus internet, tv, radio, telefoon, helpdesk, rekeningen, service, etc. Op alleen internet zou glas het al wel winnen denk ik.
Nou zelfs wbt het totaalplaatje mag ik que betrouwbaarheid niet klagen. Alles (dus ook IP/DVB-C TV/Radio, email, etc) werkt bij mij sinds de oplevering goed. Voor telefonie bel ik niet meer uit via XMS, want te duur.
Rekeningen wel een aantal keren verkeerd, maar altijd via 1 emailtje kunnen oplossen.

Alleen de oplevering duurde veel langer dan beloofd, maar daarna geen echte issues meer gehad. Mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
Wij zitten op dezelfde POP Ambilight duurde even maar dan heb je ook wat !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:11:
[...]
Zeker als je meestal alleen naar de populairste zenders kijkt, dan kan je bij Vodafone, Telfort gewoon prima uit zonder IPTV.
Alleen niet als je HD wilt. Da's ook altijd mijn bottom line advies aan de twijfelaars. Geef je niet zo veel om TV en/of HD, dan is DVB-C van GHM een prima product. Werkt gewoon op je bestaande coax door het hele huis (desnoods ff een distributieversterkertje plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:53:
[...]

Grappig, want mijn persoonlijke ervaring (en dus erg gelimiteerd) is dat juist glasvezel heel betrouwbaar is. Met kabel lag het internet lag het er vroeger nog wel eens uit (nu misschien beter?) en ook de max dowloadsnelheid was vooral theoretisch. Upload zullen we het helemaal maar niet over hebben.

Voor mij was internet via glas dan ook de voornaamste reden om over te stappen (TV interesseert me eigenlijk helemaal niet omdat ik vooral download). En daar heb ik beslist geen spijt van. Maar het lukt mij zelden om daarmee joe-sixpack te overtuigen. TV blijft in mijn ervaring toch de beslissende faktor en langzaam aan lijkt de meerwaarde van goede HD-TV ook door te dringen. En daarvoor ben je m.i. bij UPC of Ziggo beter af.
Ook ik denk dat voor internet only je inderdaad ook nog steeds beter af bent op glas.

Internet via de kabel is absoluut enorm veel beter geworden (ook ik ben eind jaren 90 early adopter geweest van internet via de kabel dus ken jouw ergernissen nog als de dag van gisteren). DOCSIS 3.0 en 3.1 zijn absoluut toppers, ook voor de toekomst.

MAAR het blijft nog steeds 'gedeeld'. De segmentatie van een gemiddeld Ziggo of UPC netwerk is nog steeds zodanig dat meerdere tientallen huishoudens downstreams en upstreams delen .

De reden dat 'de kabel' de snelheden tegenwoordig best goed haalt is dat je bij DOCSIS down- en upstreamkanalen kan bundelen en dat je modem ook steeds kan wisselen tussen de minst drukke downstreams om aan z'n totale te halen downloadsnelheid te komen. Maar als je bv. een abbo hebt van 150 mbit down, dan moet je al 3 hele downstream kanalen (50 mbit per kanaal bij eurodocsis3.0) helemaal voor jou alleen hebben om dit te halen. De huidige apparatuur in het veld kan vaak maximaal 8 downstreamkanalen en 4 upstreamkanalen samen grijpen om de snelheid te halen en om 'congestion' heen te werken.

Stel dat je op 1 segment ong. 40 abonnees hebt zitten en al die 40 abonnees nemen een 100 mbit abonnement af en willen dat ook tegelijk halen. Dan kan je uitrekenen hoeveel downstreamkanalen er nodig zijn.....

Ik denk trouwens dat op dit moment de voornaamste reden voor de relatief goede snelheden op 'de kabel' is, dat de gemiddelde "joe sixpack" gewoon het meest basis abbo afneemt (wat ie ook via ADSL nog had kunnen halen).

En dat past precies in het plaatje van de moeizame acceptatie van FttH: Joe sixpack heeft op 'de kabel' bij het huidige aanbod veel beter beeld, internet boeit 'm niet ( 30/3 bij het meest basic UPC abbo is al snel zat ). En van zulke abbo's kan je er veel hebben als je 8 of 16 downstream kanalen reserveert voor het gros, plus nog een paar afnemers van de zwaardere abbo's.
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:21:
[...]

Alleen niet als je HD wilt. Da's ook altijd mijn bottom line advies aan de twijfelaars. Geef je niet zo veel om TV en/of HD, dan is DVB-C van GHM een prima product. Werkt gewoon op je bestaande coax door het hele huis (desnoods ff een distributieversterkertje plaatsen).
True. Hoewel het SD beeld op DVB-C van GHM ook helemaal perfect is :).

Iig, eigenlijk heb ik de Amino van GHM alleen nog maar omdat het 'slechts' 5 euro per maand meer kost, ik van het timeshiften houd (en m'n TV heeft die functie nog niet). En m'n vriendin is toch wel dik tevreden met de uitzending gemist functionaliteit van GHM. Kwaliteit idd niet geweldig maar wel altijd nog stukken beter dan via internet / XBMC.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:29:
[...]

Klopt UPC wil nog eind dit jaar een 500/50 abo via DOCSIS 3.1 introduceren.
En het is ook niet echt waar dat UPC geen hoge upload kan bieden, ze kunnen nu al overall max van DOCSIS 3.1 leveren.
Dat het netwerk niet klaar is, is een fabeltje van Liberty Global.
Liberty Global eigenaar van UPC, heeft in vele media contracten staan dat de upload niet meer dan 10% van de download mag zijn.
Omdat media providers van tv zender niet willen dat mensen de content rippen of streamen!!.
Daar zijn ze bang voor.

Liberty Global vindt tv belangrijker dan internet.
En het leveren van "On demand" content en rechten daarvan zodat ze meer zenders in top kwaltijd kunnen doorgeven, staat bij Liberty Global op nr1.

Dus voorlopig zal je nooit meer dan 10% upload zien van de kabel bedrijven. 8)
Ziggo zit in een Oligopoly met Liberty Global, dus die volgen UPC's voorbeeld.

Ik ken iemand die werkt bij UPC.
Net zo iemand als operator, en die vertelde me dat het media contracten zijn, waarom de upload nooit meer dan 10%, en dat rondt het einde van dit jaar met DOCSIS 3.1 komen en een 500/50 abo.

KPN loop zeker een 1.5 jaar achter, wel hebben geen upload beperking op media contracten.
Maar leveren ook niet veel qua "TV" en "On demand" content.
En van de prijzen + minder content & functies zoals geen hardcoded ondertiteling maar een optie om het uit te zetten.
Maakt KPN een oubollig bedrijf. |:(

Ik moet nog even kijken of ik zelf stop met tv via xmsnet. :/
Iets veranderen bij xmsnet was ramp de laatst keer.

PS. ff een vraagje over National Geographic HD, verdwijnt dat?? http://xmsnet.nl/juli2013
Zeggen ze niks over? Ook is analoog/dvb-c nog verplicht voor iptv. En is standaard iptv nog 5euro per maand na 2 juli??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
DVB-C is inderdaad een prima product voor de basis zenders.

Waar ik en ik denk ook andere pissig om zijn is het feit dat de kwaliteit steeds verder omlaag gaat op IPTV.
Nu betaal ik 5 euro voor IPTV en 10 euro voor het pluspakket (15 euro totaal), als we hier de zelfde zenders willen blijven kijken dan komt daar per juli 5 euro voor het kids pakket en 8 euro voor het HD pakket bij.
Dit is zo goed als een verdubbeling 33 euro (inclusief de 5 euro van analoge TV/DVB-C)

Voor dit zelfde geld heb je op de kabel een abonnement met meer zenders, meer HD en alles in goede kwaliteit.

Als je geen upload nodig hebt wordt de keuze dan helemaal makkelijk voor een hoop mensen.
Glasvezel met een beetje TV kijken wordt gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
fast-server schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:32:

Waar ik en ik denk ook andere pissig om zijn is het feit dat de kwaliteit steeds verder omlaag gaat op IPTV.
Nu betaal ik 5 euro voor IPTV en 10 euro voor het pluspakket (15 euro totaal), als we hier de zelfde zenders willen blijven kijken dan komt daar per juli 5 euro voor het kids pakket en 8 euro voor het HD pakket bij.
Dit is zo goed als een verdubbeling (33 euro)

Voor dit zelfde geld heb je op de kabel een abonnement met meer zenders, meer HD en alles in goede kwaliteit.

Als je geen upload nodig hebt wordt de keuze dan helemaal makkelijk voor een hoop mensen.
Daarom zit ook ook weer voor tv naar kabel te kijken, bij UPC is het 18.2 + 15.5 = 33.7, bij xmsnet is het 10 + 5 + 10 + 7.5 = 32.5 en dan heb je nog niet alle zenders bij xmsnet.
Maar dat nieuwe hd pakket is veel te duur, en het is kwaliteit van niks.

De is geen prijs reden om nog bij XmsNET aka KNP te blijven voor tv.
En als ze zo doorgaan gaat dat ook gelden voor internet & telefoon!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight

Dit is zo goed als een verdubbeling 33 euro (inclusief de 5 euro van analoge TV/DVB-C)

Ja, zoiets reken ik andere mensen ook wel eens voor. Voor 34 Euro heb je bij UPC een royaalpakket met 110 zenders en 32 in HD. Plus nog eens 4000 films/series en 10 dagen uitzending gemist.

Dan rest de vraag: hoe belangrijk vindt je internet en vooral de uploadsnelheid. Niet zo moeilijk te raden welke kant het kwartje dan op valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:19
Het was niet mijn bedoeling om de discussie lekker off-topic te laten gaan. Het was ook meer bedoeld als knipoog.

Ik, als <30-er, wil TV kijken in de beste kwaliteit beschikbaar. Het is lelijk om een niet-hd programma te zien op een 46".
Dit was ook de reden om terug te gaan naar Ziggo; de programma's die in HD worden uitgezonden, worden ook in HD geleverd; het verschil is voor mij te duidelijk aanwezig.

Ik zit nu te wachten op Solcon met hun IPTV voor FTTH, want CAT > COAX in mijn huis, en ga graag weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
MADLAX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:28:
[...]

Liberty Global eigenaar van UPC, heeft in vele media contracten staan dat de upload niet meer dan 10% van de download mag zijn.
Omdat media providers van tv zender niet willen dat mensen de content rippen of streamen!!.
Daar zijn ze bang voor.
Huh? Op wat voor manier speelt de uploadsnelheid een rol bij het rippen? Je doelt waarschijnlijk op de verspreiding, maar ook op slechts 10Mbit gaat dat redelijk snel. Lekker 's nachts laten lopen.

Volgens mij komt die lage upload toch weldegelijk door technische beperkingen en de overweging dat de meeste gebruikers (nog) niks aan een symmetrische verbinding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Deshmir schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:53:
Het was niet mijn bedoeling om de discussie lekker off-topic te laten gaan. Het was ook meer bedoeld als knipoog.

Ik, als <30-er, wil TV kijken in de beste kwaliteit beschikbaar. Het is lelijk om een niet-hd programma te zien op een 46".
Dit was ook de reden om terug te gaan naar Ziggo; de programma's die in HD worden uitgezonden, worden ook in HD geleverd; het verschil is voor mij te duidelijk aanwezig.

Ik zit nu te wachten op Solcon met hun IPTV voor FTTH, want CAT > COAX in mijn huis, en ga graag weer terug.
Moet je nog wel de nuance bij plaatsen dat een redelijk deel van de programma's niet native HD is. Dit bijv itt de Engelse en Duitse zenders..

Is er al iets meer in detail bekent over Solcon IPTV? Of anders wat vodafone gaat doen. Ik heb al eens vluchtig gezocht, maar gij kon niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik vind het nog een beetje een sterk verhaal.

En ook dat UPC overal al de maximale snelheden van DOCSIS3.1 zou kunnen aanbieden.

Voorlopig wordt het 200 mbit down abonnement zelfs nog maar in een beperkt aantal plaatsen aangeboden en zijn er in bv. Almere en Apeldoorn nog heel wat postcodes met capaciteitsproblemen, waar echt te veel "homes passed" zijn voor het aantal beschikbare downstream frequenties .

Zie ook deze post, een zooitje pagina's terug:
ArChie in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Interessant leesvoer van TNO.

Er zullen best gebieden zijn waar UPC de topologie al zodanig heeft gemoderniseerd dat die hoge snelheden wel haalbaar zijn, maar in alle overige gebieden zal men zelfs de abbo's van 200 mbit al hoogstens aan 1 of 2 huishoudens per segment kunnen aanbieden voordat alle overige abonnees te snel door het totaal beschikbare aantal downstreams heen zijn en er niet meer om de congestie heen gewerkt kan worden.

Totdat de kabelaars transparanter worden over hoe veel huishoudens tegenwoordig gemiddeld hetzelfde spectrum delen en hoe veel down- en upstreams er beschikbaar zijn in zo'n segment, blijf ik sceptisch over de haalbaarheid als dergelijke extreem snelle abonnementen in 1 segment ineens gretig aftrek zouden vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:01:
[...]

Moet je nog wel de nuance bij plaatsen dat een redelijk deel van de programma's niet native HD is. Dit bijv itt de Engelse en Duitse zenders..

Is er al iets meer in detail bekent over Solcon IPTV? Of anders wat vodafone gaat doen. Ik heb al eens vluchtig gezocht, maar gij kon niks vinden.
Solcon biedt hun eigen IPTV voorlopig alleen nog maar aan voor DSL abonnees. En in bitrates waar je ook niet warm voor loopt als je kijkt naar de verbindingssnelheden die ze voor SD en HD vereisen.

Bovendien kunnen ze in de huidige situatie met KPN, dat met hun huidige routers alleen in staat is om de eigen multicast streams te routeren, dus op FttH niet met multicast werken.

Ben dus echt benieuwd hoe Solcon dit technisch gaat doen.

Vodafone heb ik verder, behalve de overname van Wiericke, ook niks concreets over gelezen.

Toch kán Vodafone op dit moment nog wel degelijk interessant zijn: Ze bieden dan wel de streams van KPN en het platform van GHM. Maar hebben eigen afspraken met zenders.

Dus hun zenderpakketten zijn wel anders dan de standaard van GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch4rl3m4gn3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 23:34
De beruchte brief over prijswijzigingen telefoon en het zenderpakket is hier nu ook op de mat gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En net zeg je dat KPN geen geld heeft :P
Dus waar moeten ze het dan aan verdienen ?

Er wordt toch heel vaak een denk fout gemaakt door gebruikers van glasvezel verbindingen.
Reggefiber is de beheerder momenteel van alle merknamen zoals xmsnet,lijbrandt, enzo.
Sinds de verkoop van deze merknamen aan KPN.
Worden deze bedrijven gezien als KPN bedrijven.
KPN word dan weer gelinkt aan Reggefiber.
Alle merknamen werken nog met een eigen helpdesk.

Reggefiber is door de Nederlandse staat voor gedragen aan de europese unie om geld in te pompen.
Waardoor Reggefiber dit jaar een subsidie van 125 miljoen heeft gekregen.

KPN heeft een belang genomen in Reggefiber om de verkoop aan te slingeren.
En het netwerk sneller uitgerold te krijgen.

In de toekomst wil KPN zich terug trekken, om gewoon als ISP diensten leveren.

Laatst las ik een artikel dat reggefiber voor de aanleg zelfs 14 miljoen euro over heeft om die betreffende gemeente aan te sluiten.
Dus hiermee wil ik meteen de uitspraak van gebruikers tackelen dat KPN geen geld heeft !?
En als je het nieuws volgt dan is die rijke mexicaan mr. slim bereid om KPN in de toekomst voor 100% in handen te krijgen. Of hiermee de dienstverlening verbeterd is dan ook vraag 2.

Wat misschien wel interessant is !? is dat XMSnet over gaat naar Telfort, de diensten net zo goed of zelfs beter, op DVB -C tv kanalen en de mogelijkheid om een motorola ITV ontvanger aan te sluiten,
en overal draadloos tv te kijken in huis of via je telefoon op een hotspot van kpn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
ambilight schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:57:
[...]

Huh? Op wat voor manier speelt de uploadsnelheid een rol bij het rippen? Je doelt waarschijnlijk op de verspreiding, maar ook op slechts 10Mbit gaat dat redelijk snel. Lekker 's nachts laten lopen.

Volgens mij komt die lage upload toch weldegelijk door technische beperkingen en de overweging dat de meeste gebruikers (nog) niks aan een symmetrische verbinding hebben.
Het is concessie die Liberty Global doet.
Liberty Global, anderen media partijen zijn er bang voor.
Wat als mensen tv zenders zelf gaan streamen en content stelen doordat ze het kunnen doen vanwege de hoge upload.

Het is net zo iets als thepiratebay blokkeren
Als mensen iets willen doen vinden ze wel een weg om het te doen, zelfs met beperkingen.

UPC is nog bezig met koppel stukjes te veranderen voor 200/20 abo's in wijkkasten dat moet rond zijn in september, maar voor 100mbs upload is het netwerk klaar.
Maar dat zullen we voorlopig nog niet zien, totdat er meer concurrentie is qua upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry @speedfreaky, maar nu maak jij een denkfout!

Reggefiber is GEEN beheerder meer van Lijbrandt, XMSnet, etc.

KPN heeft ALLE onderdelen van Reggefiber die niets met de PoP's en de vezels zelf te maken hebben, over genomen. Dat is een jaar geleden voor deel 1 en een half jaar geleden voor deel 2 goedgekeurd door de ACM.

Verder heeft KPN dus een 51% belang in het laatste stuk Reggefiber (dat vezels en pops doet). En volgens mij hebben ze ook nog steeds de intentie om op de lange termijn Reggefiber helemaal uit te kopen, of dat moet in de laatste jaarverslagen geschrapt zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 24-05-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De waarde van KPN is lager als het totaal van de schuld (aandelen emissie any1!?)
Als de bedrijven niet gelijk zouden zijn waarom willen ze de TV diensten dan semi gelijk trekken? (aanbod)
Als ze nou voor de glasvezel klanten het GHM aanbod hadden doorgegeven dan hadden dan was er geen probleem geweest, nu krijgen we steeds meer slechte KPN streams.

De telfort glasvezel app is de zelfde shit app als van GHM, en geloof maar niet dat we telfort hotspots gaan krijgen.

Ik ga mijn IPTV diensten opzeggen en ik zal alleen internet en telefonie blijven gebruiken.
Voor de TV vraag ik UPC aan om de eerder genoemde redenen, daarnaast gaat de TV dienst op de kabel vooruit in plaats van achteruit.

Pagina: 1 ... 18 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.