(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.231 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
eymey schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:33:
[...]

Het hangt er wel heel erg van af wat de werkzaamheden van afgelopen nacht hebben uitgehaald.

En of, naast inhoudelijk, de pakketwijziging ook technisch is. Als men de wijziging aangrijpt om ook meteen de WMP+ streams te routeren ipv de WGDO streams, dan ben je pas echt de sjaak met de Amino 110 want voor zo ver ik weet kan die ook geen mpeg4 SD streams aan....

Maar goed, eerst moet iemand hier die toevallig IPTV op z'n PC gebruikt maar eens uitsluitsel geven of dat nog werkt of niet :P

Overigens, ik kan me herinneren toen bij de introductie van Lijbrandt op kpn netwerken bleek dat de A110's niet meer werkten, dat mensen toen als een soort 'coulance bod' een A130 konden krijgen of, indien scart noodzakelijk, een PVR model zelfs.
IPTV en Amino 110 werken hier nog gewoon (Almere Buiten XMS/WGDO)

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:33:
[...]
[snip]
[end snip]
Overigens, ik kan me herinneren toen bij de introductie van Lijbrandt op kpn netwerken bleek dat de A110's niet meer werkten, dat mensen toen als een soort 'coulance bod' een A130 konden krijgen of, indien scart noodzakelijk, een PVR model zelfs.
Dat is heel aardig, maar daarover is noch in de brief noch in het zenderoverzicht sprake.
Het aantal asterikjes *** is bedroevend hoog.

In de brief is sprake van nieuw en verbeterd zenderaanbod en dat klopt waarschijnlijk voor een groot aantal abonnees, maar helaas niet voor de Amino 110 bezitters.

Het zou XMS sieren als er een in- of omruilactie komt, maar dan moeten ze wel snel zijn, anders ga ik toch echt overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:45
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:50:
[...]
Het zou XMS sieren als er een in- of omruilactie komt, maar dan moeten ze wel snel zijn, anders ga ik toch echt overstappen.
Kan me niet voorstellen dat die er niet komt, of een technische oplossing. Het betreft veel te veel klanten dus ze moeten wel iets regelen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:57:
[...]

Kan me niet voorstellen dat die er niet komt, of een technische oplossing. Het betreft veel te veel klanten dus ze moeten wel iets regelen.
Laat ze maar oppassen, straks stap ik nog over naar Telfort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:16

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dit gaat ook lekker.
Een mail van KPN in je xms mail over een contractovername

Hoeveel mensen zouden hier intuinen?
Bedroevend dat dit door de mail en spamfiltering heen komt natuurlijk :-(
Het bericht "Contractovername met referentienummer 4249483" van KPN Zakelijke Markt (cvc-noreply@kpn.com) bevat een virus of een verdachte bijlage. Het is daarom niet via je account xxxxxxxxxx@xmsnet.nl gedownload en is blijven staan op de server.

Bericht-ID: <9928178578.C4Z45SCJ932201@hlqaietxilfdfm.nlqozx.org>

Als je een bericht aan KPN wilt schrijven, klik je op Beantwoorden en stuur je KPN een bericht.

Bedankt,

Het Gmail-team

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:58
Jammer, 192TV gaat naar het pluspakket. Vond het wel leuk al die oude clips. En Lite TV gaat zelfs helemaal weg. Daar keek m'n vriendin nog al eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zxspectrum schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:34:
[...]

IPTV en Amino 110 werken hier nog gewoon (Almere Buiten XMS/WGDO)
Dus hebben de werkzaamheden van afgelopen nacht blijkbaar nog niet geleid tot een 'ompluggen' van WGDO naar WMP+ :).

De vraag is ook of dit bij de update in juli zo maar ineens gaat gebeuren, want dan zou er tegen die tijd ook weer een gepland onderhoud aangekondigd moeten worden.

Een zenderpakket omgooien kan in 1 klap via de middleware. Hoogstens hebben de mensen die op dat moment kijken last.

Maar ineens naar een ander multicast systeem kost denk ik wel even wat meer tijd.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
GerkeP schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:13:
Dit gaat ook lekker.

[...]
Ook dat dankje he.. Alsof KPN ooit iets via GMail zou doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:53:
[...]

Ook dat dankje he.. Alsof KPN ooit iets via GMail zou doen ^^
Nope, GMail haalt mijn xms mail binnen, als je goed gelezen had had je dat kunnen zien ;-).
Mijn schoonvader belde net ook al,exact de zelfde mail titel, kan ik dat mailtje openen?
NEEEEEEE, gelukkig draait daar wel een scanner die bij openen direct ingrijpt

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 15-05-2013 13:59 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:23
Je kan altjid nog naar Solcon.
Tenminste; als ze hun televisiedienst van DSL ook doorzetten naar FTTH ;)

DuneHD met eigen ingekochte TV-streams. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had idd gehoord dat ze daar mee bezig gingen (TV komt volgens mij bij Compenz Media vandaan). Ben alleen wel benieuwd wat de kwaliteit en herkomst is, en of de DuneHD dan alleen voor TV gebruikt kan worden of ook nog alle mediaplayer functies houdt op je lokale LAN.

Of ze dat ook al naar FttH door kunnen zetten valt te bezien.

Op WMP+/WGDO zijn ze waarschijnlijk afhankelijk van de routing capaciteiten van KPN. En een paar jaar terug was het nog zo dat KPN niet van meerdere multicast providers kan routeren (daarom regen we op WMP+ bij Lijbrandt ook de KPN streams ipv de Technicolor streams).

Maar solcon kan eventueel wel naar WMP toe gaan. dan werkt alles met aparte VLAN's en dan kan het denk ik wel. Maar dan kunnen ze wrs ook niet meer het CATV van Glashart Media doorgeven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:10
GerkeP schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:13:
Dit gaat ook lekker.

[...]
offtopic:
KPN: Nep e-mail in omloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Het zenderaanbod voor kinderen wordt wel heel erg uitgekleed. Er worden zomaar 7 kinderzenders weggedaan en er komt maar 1 nieuwe voor terug.

En hier zakt helemaal je broek van af: in het HD-pakket worden acht zenders met unieke content vervangen door zenders die dezelfde content hebben als de SD-variant! En dan natuurlijk niet BBC 1 en 2 in HD aanbieden, maar commerciele B-zenders....

Het wordt tijd voor satelliet!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Je kan de kinderzenders voor vijf Euro per maand weer terug kopen in het kinderpakket... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:32
Ik ga binnenkort verhuizen en sta voor de keuze, DSL, kabel of glasvezel ( ben nu erg tevreden met mn 30mbit abb van telfort dsl)

Ik heb begrepen dat ik glasvezel in een oud portaal gebied krijg, WGDO dus. Als ik op glasvezel-vergelijken kijk zie ik ook alleen telfort staan (ivm de xms overname heb ik begrepen?)

Nu is het mij wel duidelijk dat voor digitale TV WGDO nog wel een plus is. Maar ik lees dus ook dat de kans aanwezig is dat deze streams worden omgezet naar IPTV?

Nu vind ik het wel een pre dat er ook via DVB-C kanalen worden geleverd via WGDO. Een medewerker van reggefiber wist mij alleen te vertellen dat deze kwaliteit vergelijkbaar was met Digitenne en lang niet zo goed als met interactieve TV. Dus NL1 in HD ziet er via een interactieve ontvanger beter uit dan DVB-c?

Mijn gevoel zegt dat ik het avontuur niet moet aangaan en toch voor UPC moet kiezen. De nerd in mijn zegt echter: Glasvezel(!) :P

TLDR:
1. Hoe is de kwaliteit op DVB-C via WGDO? Vergelijkbaar met UPC of juist Telfort?

What to do! :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:09
Ik kan me vergissen maar volgens mij is de kwaliteit van DVB-C duidelijk beter dan Digitenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. Ik weet niet wie Laurens0619 gesproken heeft, maar diegene had duidelijk geen idee waar hij over praat.

HD op DVB-C is gelijk aan IPTV (zelfs nog een tikkeltje beter als je niet in WGDO gebied zit). Alleen heb je op DVB-C alleen maar Ned. 1, 2 en 3 in HD. SD op DVB-C is als je niet in een WGDO gebied zit sowieso beter.

Op DVB-C (wat je ook in niet-WGDO gebied prima kan krijgen bij Telfort) zijn de SD-zenders onveranderd over genomen van de SAT of de Mediagateway in Hilversum. ~8 mbit pure mpeg2 mediagateway galore!

Oftewel, als je de hoge upload van Glasvezel wil en het basispakket staat je aan, dan kan je prima bij Telfort terecht! Of je in WGDO gebied zit of in WMP+ maakt dan niet uit. Let wel even op of je de beltarieven van Telfort acceptabel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
ah thnx :) degene die ik heb gesproken wist wel zeker waar hij het over had (nog nooit zon slimme helpdeskmedewerker meegemaakt) maar ik denk dat door alle vergelijkingen tussen alle verschillende technieken/providers ik het verkeerd begrepen heb :P

Ik begrijp nu dat er dus ook DVB-C ook in het WMP gebied beschikbaar is? Zijn de DVB-C kanalen in het WMP gebied hetzelfde qua kwaliteit als het WGDO gebied?

Ik had nog telfort gebeld en gevraagd of interactieve TV op DSL dezelfde kwaliteit is als digitale TV via Telfort Glasvezel. De dame wist mij te vertellen dat het exact hetzelfde beeld was. In het geval van IPTV zou dat wellicht kunnen maar in het geval van WGDO neem ik aan dat het beeld dan beter is?
De digitale tv van telfort vond ik namelijk (wat ik in de winkel zag) om te janken...

De upload maakt mij niets uit. Ik wil er wel iets op vooruit gaan qua TV wat ik nu heb (telfort 30mbit + digitenne) maar 30mbit vind ik zat en 30euro (20 + 10) per maand wat ik nu betaal vind ik eigenlijk ook zat :P

Tenzij het internet via glas _echt_ veel sneller/soepeler gaat (weet niet in hoeverre je de lage ping merkt bij bv browsen) en het beeld echt veel scherper dan interactieve TV van ADSL telfort is :)

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 15-05-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:44
Hmm, meer mensen last van lange routes naar Engeland? Verkeer naar een VPS in Engeland lijkt nu door Duitsland geroute te worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Tracing route to speedtest.london.linode.com [176.58.107.39] over a maximum of 30 hops:
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  www.asusnetwork.net [192.168.1.254]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  37-251-8-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.8.1]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  188.142.0.37
  4     3 ms     3 ms     3 ms  188.142.0.37
  5     3 ms    21 ms     3 ms  r1.ams1.nl.as5580.net [78.152.62.45]
  6    17 ms    19 ms     9 ms  eth1-6.r1.fra2.de.atrato.net [78.152.44.90]
  7    11 ms     *       11 ms  decix.telecitygroup.net [80.81.192.103]
  8    19 ms    19 ms    19 ms  85.90.238.65
  9    51 ms    65 ms    53 ms  212.111.33.238
 10    19 ms    19 ms    19 ms  speedtest.london.linode.com [176.58.107.39]
Trace complete.

Dit ging vorige week nog in 9ms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 13:21

The Wizard

Moderator Mobile
Ik zit bij Tweak, maar dit is mijn traceroute. Grappig dat het via een hele andere route gaat :).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Traceren van de route naar speedtest.london.linode.com [176.58.107.39]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  82-197-204-161.dsl.cambrium.nl [82.197.204.161]

3     2 ms     2 ms     2 ms  fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
  4     2 ms     2 ms     2 ms  fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
  5     2 ms     2 ms     2 ms  xe-3-1-0-252.ams12.ip4.tinet.net [141.136.97.9]

6    15 ms     9 ms     9 ms  xe-10-0-2.lon21.ip4.tinet.net [89.149.182.245]
  7     9 ms     8 ms    10 ms  telecity-gw.ip4.tinet.net [141.136.96.246]
  8     9 ms     9 ms     9 ms  212.111.33.238
  9     9 ms     9 ms    10 ms  speedtest.london.linode.com [176.58.107.39]

De trace is voltooid.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
er is nu een telfort app zelfde als die van glashart media dus ik ga er vanuit dat dit blijft werken ondaks dat we naar kpn tv streams gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
The Wizard schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:03:
Ik zit bij Tweak, maar dit is mijn traceroute. Grappig dat het via een hele andere route gaat :).
code:
1
...
Dat was het hier inderdaad ook ongeveer, ik hoop dat het tijdelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Met een Basis, Plus én HD-pakket ga je er in totaal ruim 10 zenders op achteruit. Ik weet niet zo goed of ik er blij mee moet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
elwinvangestel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:13:
Met een Basis, Plus én HD-pakket ga je er in totaal ruim 10 zenders op achteruit. Ik weet niet zo goed of ik er blij mee moet zijn...
Ligt er maar net aan welke zenders het betreft. Ik heb alleen het basispakket en heb nu al tientallen zenders die ik nooit kijk.

Welke tien zenders ga je dan missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Fiber schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:19:
[...]

Ligt er maar net aan welke zenders het betreft. Ik heb alleen het basispakket en heb nu al tientallen zenders die ik nooit kijk.

Welke tien zenders ga je dan missen?
'Missen' is een groot woord, maar o.a. Lite TV, ProSieben, Sat1, MyZen HD, Fashion TV HD, Travel HD, CBBC en RTL Crime zijn straks weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
elwinvangestel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:32:
[...]
'Missen' is een groot woord, maar o.a. Lite TV, ProSieben, Sat1, MyZen HD, Fashion TV HD, Travel HD, CBBC en RTL Crime zijn straks weg.
Tja, smaken verschillen en wellicht weet ik niet wat ik mis, maar ik ken die zenders geen van allen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
laurens0619 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:10:

De upload maakt mij niets uit. Ik wil er wel iets op vooruit gaan qua TV wat ik nu heb (telfort 30mbit + digitenne) maar 30mbit vind ik zat en 30euro (20 + 10) per maand wat ik nu betaal vind ik eigenlijk ook zat :P

Tenzij het internet via glas _echt_ veel sneller/soepeler gaat (weet niet in hoeverre je de lage ping merkt bij bv browsen) en het beeld echt veel scherper dan interactieve TV van ADSL telfort is :)
Als je alleen maar een beetje surft, emailed, af en toe een filmpje op youtube kijkt en een beetje audio streamt heb je beslist geen glasvezel nodig. Je krijgt bij glas een behoorlijke bitrate up EN down, leuk voor wie redelijk veel download, eigen server(s) draait, een VPN met het werk gebruikt, etc. Voor gamen heeft glas ook een lekkere lage ping (5ms ofzo). Voor uploaden in de cloud is met een symmetrische verbinding ook wel fijn, maar vaak gaat het hier om relatief kleine bestandjes.

Glasvezel zou voor joe sixpack vooral moeten uitblinken in multimedia (TV) en dat doet het dus niet. Dankzij KPN die zoals gebruikelijk de boel weer behoorlijk verkloot. DVB-C TV wordt geleverd door Glashart Media en biedt wel een prima kwaliteit. Maar helaas alleen NED1-3 in HD, de rest in SD van DVD-kwaliteit. Prima als je niet zo'n grote TV hebt (<40"). Zal niet veel verschillen met SD TV van UPC of Ziggo.

KPN (en dus ook telfort) levert daarnaast IPTV, zeg maar DVB-IP of ToIP (TV over IP). Net zoals interactieve TV van telfort. De HD streams zijn redelijk (8MBit) tot goed(HD+ = 12Mbit). SD is echter bagger. Ongeveer digitenne-kwaliteit. Tenzij je persé ook de commerciëlen in HD wilt hebben, of de extra zenderpakketten met HBO, sport of pr0n belangrijk vindt, kun je IPTV beter links laten liggen.

Als je in jouw geval geen voordeel denkt te hebben van de voordelen van internet over glas (zoals een constante snelheid up + down), dan kun je net zo goed naar UPC of Ziggo gaan. Denk overigens niet dat je ergens snel internet + digitale TV voor 30 euro kunt krijgen. Volgens mij zit telfort glas (50/50) zonder IPTV al op 50 Euro. Zoiets kost UPC dacht ik ook, maar misschien krijg je daar nog 6 maanden korting.

Wat je ook besluit, je zit er ten hoogste een jaar aan vast. En een jaar is zo om. Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
elwinvangestel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:13:
De Belgen-HD verdwijnen toch ook uit het basispakket?

Voor een IPTV met het HD-pakket ga je straks bij telfort iets van 62.50/mnd betalen. Met een internet only van pling (50/50) en een uitgebreid TV-only pakket bij UPC ben je 5 euro meer kwijt. Maar dan heb je wel betere en meer HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurens0619 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 20:10:
ah thnx :) degene die ik heb gesproken wist wel zeker waar hij het over had (nog nooit zon slimme helpdeskmedewerker meegemaakt) maar ik denk dat door alle vergelijkingen tussen alle verschillende technieken/providers ik het verkeerd begrepen heb :P

Ik begrijp nu dat er dus ook DVB-C ook in het WMP gebied beschikbaar is? Zijn de DVB-C kanalen in het WMP gebied hetzelfde qua kwaliteit als het WGDO gebied?

Ik had nog telfort gebeld en gevraagd of interactieve TV op DSL dezelfde kwaliteit is als digitale TV via Telfort Glasvezel. De dame wist mij te vertellen dat het exact hetzelfde beeld was. In het geval van IPTV zou dat wellicht kunnen maar in het geval van WGDO neem ik aan dat het beeld dan beter is?
De digitale tv van telfort vond ik namelijk (wat ik in de winkel zag) om te janken...

Toevoeging op de goede uitleg van Ambilight:

SD via IPTV is absoluut GEEN digitenne kwaliteit. Dat is schromelijk overdreven. Aangezien je nu Telfort ADSL IPTV hebt (= ook KPN) zal je er qua SD kwaliteit niet voor-, maar ook niet op achteruitgaan. Bij Telfort glasvezel Interactieve TV krijg je de HD+ streams bij HD, dus dat zal sowieso beter worden dan nu bij Telfort ADSL.

En via de DVB-C aansluiting van Telfort/Glashart Media gaat je er zelfs op vooruit tov. Telfort IPTV, zowel HD als SD. En idd, het DVB-C signaal is zowel op WGDO als WMP+ van precies dezelfde kwaliteit.

Kort door de bocht conclusie: Stel dat je van Telfort ADSL naar Telfort glasvezel gaat, dan ga je er qua TV via 3 wegen op vooruit (HD via DVB-C is beter, HD via Interactieve TV is beter en SD via DVB-C is beter). SD via interactieve tv blijf je gelijk.

Tov. 'de kabel' is alleen SD via interactieve tv slechter.

Maar dat gezegd hebbende: Er zullen voor jou zo te zien geen verdere zwaarwegende voordelen in glasvezel zitten, ten opzichte van de kabel. Internet via de kabel werkt ook best, tenzij je toevallig in een 'probleemgebied' terecht komt (waar je bij UPC nog wel kans op maakt). Sinds docsis3.0 verschilt de latency niet zo tussen glas en kabel.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 15-05-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Wizard schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 21:03:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Traceren van de route naar speedtest.london.linode.com [176.58.107.39]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  www.asusnetwork.net [192.168.0.1]
  2     1 ms     1 ms     1 ms  82-197-204-161.dsl.cambrium.nl [82.197.204.161]

3     2 ms     2 ms     2 ms  fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
  4     2 ms     2 ms     2 ms  fo1-ve395.nikhef.cambrium.net [217.19.16.113]
  5     2 ms     2 ms     2 ms  xe-3-1-0-252.ams12.ip4.tinet.net [141.136.97.9]

6    15 ms     9 ms     9 ms  xe-10-0-2.lon21.ip4.tinet.net [89.149.182.245]
  7     9 ms     8 ms    10 ms  telecity-gw.ip4.tinet.net [141.136.96.246]
  8     9 ms     9 ms     9 ms  212.111.33.238
  9     9 ms     9 ms    10 ms  speedtest.london.linode.com [176.58.107.39]

De trace is voltooid.
Tsja, Cambrium en ISPfabriek zijn dan ook twee compleet verschillende providers met wrs. ook andere peering afspraken en transits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
elwinvangestel schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 22:32:
[...]

Ik vraag me af of CBBC/CBeebies echt weggaan, of dat ze gewoon niet meer op eigen kanaalnummers worden doorgegeven. Het zijn immers in feite gewoon de dagprogrammeringen van respectievelijk BBC 3 en BBC 4, en die zenders blijven wel gewoon behouden in het pluspakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Super bedankt voor het goede advies ambilight en eymey! Als ik het goed begrijp krijg is de HD interactieve TV via glasvezel dus beter als via adsl?

Dikke upload is natuurlijk wel cool ja :P Tijd van machines thuis hosten is alleen voor mij beetje voorbij gezien de prijzen waarvoor je dingen tegenwoordig hosted neerzet.

Ik ga eens kijken op welke termijn er geleverd kan worden voor welke prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
laurens0619 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:07:
Als ik het goed begrijp krijg is de HD interactieve TV via glasvezel dus beter als via adsl?
Yep. Ik merk zelf alleen dat ik steeds meer het IPTV kastje links laat liggen en lekker direct via de DVB-C tuner in m'n TV gewoon naar de GHM streams kijk. De SD-streams zijn prima en absoluut beter dan de KPN streams op IPTV (GHM = 8Mbit MPEG2, KPN = 3MBit MPEG4).
Komt ook nog bij dat veel programma's op de publieke en commerciëlen gewoon ge-upscaled SD zijn. Alleen films een buitenlandse series zijn vaak wel native HD. En reclames.

Ik adviseer de meeste mensen daarom om eerst maar eens DVB-C te proberen, aangezien je dat toch 'gratis' bij het basispakket krijgt. Veel gebruikers zijn daar al heel tevreden mee en je kunt je bestaande coax gewoon blijven gebruiken. Moet je TV wel een ingebouwde (HD)tuner hebben, anders kun je beter IPTV er wel gelijk bij nemen. Ik adviseer ook om de amino altijd bedraad (CAT5) aan te sluiten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ah cool :) wordt me allemaal wel duidelijk nu.
Wat ik alleen nog niet snap, als ik via glasvezel-vergelijken kijk kan ik alleen voor telfort kiezen. Wat ik heb begrepen heeft KPN alles als lijnbrandt/xms overgenomen en word dat toch telfort?

Betekent dat ik nu ook echt alleen telfort kan nemen? Als ik op de site kijk van XMS komt er namelijk ook een positieve postcode check uit. De helpdesk van XMS kreeg ik echter niet te pakken na 10m in de wacht te hebben gestaan..

edit: XMS net wel te pakken gekregen. ze sluiten idd geen nieuwe abb meer aan. Moet allemaal via telfort nu :) duidelijk!

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 16-05-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
ambilight schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 10:58:
[...]
Yep. Ik merk zelf alleen dat ik steeds meer het IPTV kastje links laat liggen en lekker direct via de DVB-C tuner in m'n TV gewoon naar de GHM streams kijk. De SD-streams zijn prima en absoluut beter dan de KPN streams op IPTV (GHM = 8Mbit MPEG2, KPN = 3MBit MPEG4)...
Zou ik het mee eens zijn ware het niet dat ik verslaafd ben aan de Mini EPG van IPTV. Sinds ik dat gewend ben kan ik nauwelijks meer zonder. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:38
laurens0619 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:03:
[...]
edit: XMS net wel te pakken gekregen. ze sluiten idd geen nieuwe abb meer aan. Moet allemaal via telfort nu :) duidelijk!
Kan je niet beter op http://www.eindelijkglasvezel.nl/ kijken? Dat is van reggefiber en ik vermoed dan deze net iets meer betrouwbaarder zijn. Dochterondernemingen van kpn zullen altijd kpn of dochters aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 12:12
Zijn er hier nog meer mensen die een internet storing hebben? Ik zit in regio 3751 en sinds een half uur geen internet meer. HD TV werkt nog wel prima.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
The-Source schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:23:
Zijn er hier nog meer mensen die een internet storing hebben? Ik zit in regio 3751 en sinds een half uur geen internet meer. HD TV werkt nog wel prima.
Zo te zien wel: VriezeNet® in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"
(hier werkt het alles nog wel, 3833)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 12:12
Nou het is wel handig dat me router gelijkt een mailtje eruit stuurt dat me WAN weer in de lucht is. Kan ik gelijk me telefoon weer overzetten op wifi ;)
Hier is het probleem weer opgelost.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

1338 is ook een uur uit de lucht geweest met nog wel werkende tv en telefoon.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 15:30
1333 hier nog steeds eruit...

ah, we zijn er weer, en weer een nieuw ip adres

[ Voor 46% gewijzigd door wiz-oz op 16-05-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Fiber schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Zou ik het mee eens zijn ware het niet dat ik verslaafd ben aan de Mini EPG van IPTV. Sinds ik dat gewend ben kan ik nauwelijks meer zonder. O-)
Ja, is idd handig. Maar er zijn alternatieven. Zo zit er op mijn TV ook een EPG die de informatie van DVB-C toont. En ik kan ook naar smartTV gaan. Maar het meeste gebruik ik eigenlijk appjes op m'n smartphone. Ik kijk vrij gericht en als ik iets wil zien, stel ik een alert in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
ambilight schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Ja, is idd handig. Maar er zijn alternatieven. Zo zit er op mijn TV ook een EPG die de informatie van DVB-C toont. En ik kan ook naar smartTV gaan...
Weet ik maar dat vind ik allemaal niet handig. Ik gebruik de gewone EPG van IPTV ook nooit want die vind ik ook niet handig, alleen de mini versie onder in beeld. Die is gewoon verslavend handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles moet nu weer terug zijn. Case is "under investigation"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Het viel me op dat pagina's traag laden, en wat blijkt? IPv6 lijkt hier stuk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to speedtest.london.linode.com [2a01:7e00::4b]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  ftth.ispfabriek.nl [2a02:80c0:****:****::1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  ...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to ipv6.tweakers.net [2001:990:6:31::140]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms    <1 ms    <1 ms  ftth.ispfabriek.nl [2a02:80c0:****:****::1]
  2     *        *        *     Request timed out.
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  ...

Meer mensen hetzelfde probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door theblindman op 16-05-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPv6 is idd nog stuk. Wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 13:59:
IPv6 is idd nog stuk. Wordt aan gewerkt.
IPv6 ook gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Bedankt! Kunnen jullie ook iets met die lange routes naar Engeland, of ligt dat verder in de keten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

_/-\o_ Thank you

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ZIt ipv6 op alle xms verbindingen of moet je dat apart aanvragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

michelvd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:47:
ZIt ipv6 op alle xms verbindingen of moet je dat apart aanvragen ?
6rd staat in principe aan, ff instellen op je router ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvd
  • Niet online
GerkeP schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:50:
[...]

6rd staat in principe aan, ff instellen op je router ;)
Uhm ja, leuk. Hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Handleiding van je router ff er bij pakken?
Wikipedia: IPv6 rapid deployment

[ Voor 75% gewijzigd door GerkeP op 16-05-2013 15:08 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelvd
  • Niet online
Dat is het probleem niet, eerder wat zijn de gegevens die ik van XMS nodig heb, zoals de prefix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelvd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:09:
[...]

Dat is het probleem niet, eerder wat zijn de gegevens die ik van XMS nodig heb, zoals de prefix ?
Prefix etc krijg je via DHCP.

Bv. voor een Linksys dooje: Setup -> IPv6 Setup, dan IPv6 - Automatic: op 'disabled' zetten; vervolgens '6rd Tunnel' instellen op 'Automatic'). Evt moet je nog een DHCP release/renew doen - dan zoude je tunnel op moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurinho123
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 23:26
Ze lopen hier al door de wijk met telfort glasvezel jasjes om mensen te strikken. Ik zit in het portaal gebied.

M3/SR+/White/zwart/19inch/Besteld:17-9/RN:18-9/VIN:8-11/SMS:29-11/Levering:7-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
jurinho123 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:29:
Ze lopen hier al door de wijk met telfort glasvezel jasjes om mensen te strikken. Ik zit in het portaal gebied.
Dat liepen ze hier wat maanden geleden ook.
Toen ze bij mij kwamen leuren zei ik dat ik al klant was omdat ik nu bij XMS zit en dat straks Telfot wordt. Hij keek me aan alsof hij water zag branden, want daar wist hij niks van :-)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Na een tijdelijk internet storing vanmiddag in Almere Buiten, heb ik nu verschillende website die niet worden geopend. (probleem bij het laden van de pagina; de verbinding werd geherinitialiseerd)

Facebook en Tweakers kan ik wel bereiken, maar bvb niet:

- http://www.downforeveryoneorjustme.com/
- http://www.nu.nl/
- http://www.zonnet.nl/
- http://www.google.nl/

Zowel ping als tracert, krijg ik 1. Algemene fout

Geen idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Heb je de DNS cache van Windows leeggemaakt (ipconfig /flushdns) om deze uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
C:\>ipconfig /flushdns

Windows IP-configuratie

De DNS-omzettingscache is leeggemaakt.

C:\>ping www.nu.nl

Pingen naar www-nu-nl.gl.sanomaservices.nl [62.69.174.78] met 32 bytes aan gegevens:
Algemene fout.
Algemene fout.
Algemene fout.
Algemene fout.

Ping-statistieken voor 62.69.174.78:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).

C:\>tracert www.nu.nl

Traceren van de route naar www-nu-nl.gl.sanomaservices.nl [62.69.174.75]
via maximaal 30 hops:

1  Algemene fout.

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
Wat geeft
code:
1
route print
?

[ Voor 62% gewijzigd door theblindman op 16-05-2013 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier in 3905 ook regelmatig fouten op websites, verbindingen die opnieuw initialiseren.
Gaat ergens toch iets fout in het netwerk

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:34:
[...]

Dat liepen ze hier wat maanden geleden ook.
Toen ze bij mij kwamen leuren zei ik dat ik al klant was omdat ik nu bij XMS zit en dat straks Telfot wordt. Hij keek me aan alsof hij water zag branden, want daar wist hij niks van :-)
Tsja, het lijkt me ook wel wat naief om te denken dat een stelletje colporteurtjes inhoudelijk ook maar iets weet.

Ik snap wel dat men iets moet om het bestaan van Glas onder de aandacht te brengen, maar de manier waarop colporteurs meestal dingen verkopen (en wat ook wel blijkt uit uitzendingen van Kassa) is gewoon verkeerd. Zeker bij een nieuw medium als glasvezel waar vaak dingen zoals Interactieve TV anders werken dan via de coax.

KPN zou iedere colportage verkoop gewoon moeten opvolgen met een telefonisch gesprek waarin iemand meer uitleg krijgt en eventueel nog van de 'koop' kan af zien.

Nu krijgt glasvezel overal alleen maar een slechte naam onder het motto "oh ja, dat is waar je mee wordt opgelicht aan de deur".

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 16-05-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:13:
[...]

Alleen heb ik bij XMS nu weer last van de heel lang weg gebleven eerste 2 seconden bug,die is weer terug.
Uitbellend hoor ik dus niet wie er opneemt.
Hier ook. Ongeloveloos gewoon... Ze krijgen dat na vele jaren gewoon niet gefixed en blijven maar aanmodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Ik kom net thuis en heb eea meteen weer geprobeerd, maar als sneeuw voor de zon doet alles het nu weer. Dus of dat er iets fout heeft gezeten, veronderstel ik wel, maar geen idee wat.

[edit op Vrijdag 17 mei 2013 01:34]
Helaas het plezier was van korte duur.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Pols>cd..

C:\Users>cd..

C:\>route print www.nu.nl
===========================================================================
Interfacelijst
 13...90 ** ** ** ** ** ......Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
 11...90 ** ** ** ** ** ......Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller
  1...........................Software Loopback Interface 1
 12...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter
 14...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #2
 15...00 00 00 00 00 00 00 e0 Teredo Tunneling Pseudo-Interface
 17...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft 6to4 Adapter

IPv4 routetabel
Actieve routes:
  Geen
Permanente routes:
  Geen

IPv6 routetabel
Actieve routes:
  Geen
Permanente routes:
  Geen

[ Voor 63% gewijzigd door chocka op 17-05-2013 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chocka schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:51:
Na een tijdelijk internet storing vanmiddag in Almere Buiten, heb ik nu verschillende website die niet worden geopend. (probleem bij het laden van de pagina; de verbinding werd geherinitialiseerd)

Dus alles werkt weer als het moet zijn ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:24:
Gisteravond toen ik thuis kwam om 23.30 uur bleek alles wel weerin orde. Maar om 1.30 uur was het euvel weer terug. En nu op dit moment doet alles het weer. Het is mij heel vreemd en heb ook totaal geen idee waardoor het het komt.

Ik heb daarom vannacht ook nog die route print toegevoegd.

Mocht iemand nog iets hebben wat ik kan doen zodra het zich weer voordoet, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:59

Sagat

Is pappa x2!

Gisteren weer storing met HBO on demand, ik wilde kijken naar Banshee episode 6.........de verbinding is verbroken, code 4......:? Ook aflevering 5 gaf deze melding

toen maar topgear gekeken via veronica on demand en dat werkte prima :? En toen ik later Banshee weer probeerde lukte het ook weer.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:24:
Helaas, nu doet het weer niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
probeer eens andere DNS servers? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
eymey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:30:
probeer eens andere DNS servers? :D
Zal die hier op het forum staat eens proberen. DNS: 37.251.1.100, maar wat is hiervan het secundaire adres?

Overigens gebruik ik nu opendns welke via de router is ingesteld.

En blijft nog steeds zeer variabel. Deed amper 2 uur geleden alles het nog, nu doet nu.nl het niet, maar google.nl weer wel. En tenslotte kan ik altijd wel hier mijn relaas kwijt?!

[ Voor 33% gewijzigd door chocka op 17-05-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
Het je het geheel al zonder router geprobeerd ?

[ Voor 184% gewijzigd door boswandeling op 17-05-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
boekee schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:30:
Het je het geheel al zonder router geprobeerd ?
Nee, nog niet?

Ik krijg net een vreemde melding in beeld?
"bestaande verbinding geforceerd afgesloten door de remote host"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
chocka schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:49:
[...]

Nee, nog niet?

Ik krijg net een vreemde melding in beeld?
"bestaande verbinding geforceerd afgesloten door de remote host"
Bij welke website gebeurt dat? Bekijk de logs van de router eens om te zien of daar onregelmatigheden in te zien zijn. Wat gebeurt er als andere DNS servers in de router zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
EricJH schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:50:
[...]
Bij welke website gebeurt dat? Bekijk de logs van de router eens om te zien of daar onregelmatigheden in te zien zijn. Wat gebeurt er als andere DNS servers in de router zet?
Aangezien Youtube er raar uit zag, heb ik zojuist een image teruggezet van afgelopen dinsdag. Want vanaf woensdag heb ik Firefox bijgewerkt naar versie 21 en de flashplayer naar 11.7. Geen idee of dit iets ermee te maken had, maar vooralsnog schijnt alles weer naar behoren te werken.
Helaas, het plezier was van korte duur. Zo maar weer opeens doen sommige websites het niet meer (de bekende reeds genoemd???) Kijk morgen wel weer verder..... (om gek van te worden)

[ Voor 13% gewijzigd door chocka op 18-05-2013 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net ff gekeken (aangezien ik ook in Almere zit en, ondanks dat ik bij Lijbrandt zit, wel ook via ISPFabriek ga net als jij). En sites zoals nu.nl, google en zonnet doen het op moment van schrijven gewoon hier. Fritz!box resolved via OpenDNS servers.

Wel had ik vanavond op een gegeven moment problemen met het bereiken van www.medibuntu.org terwijl andere sites het prima deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
EricJH schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 20:50:
Ik heb de DNS in de router nu op automatsich opvragen bij ISP gezet. Deze staat nu op 37.251.1.100; 188.142.0.22

De volgende sites geven problemen bij het laden van de pagina:
- http://www.opendns.com/

Ping en tracert geven beide als melding Algemene fout?

Sites die het wel doen, zijn
- Google.nl
- Facebook.com
- Tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Deze sites werken hier gewoon (XMS, Almere Buiten, OpenDns)

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
zxspectrum schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:02:
Deze sites werken hier gewoon (XMS, Almere Buiten, OpenDns)
Ik woon op kamers en heb net de sites uitgeprobeerd bij de bovenbuurman en die geen problemen, dus blijkbaar zit er iets in mijn PC wat dit veroorzaakt, maar geen idee wat. Mede dat het soms wel is en soms niet???

[EDIT] Ben nu SuperAntiSpyware aan het draaien en die vindt in twee bestanden een Trojan.Agent/Gen-Yoddos.

[ Voor 12% gewijzigd door chocka op 18-05-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
chocka schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Ik woon op kamers en heb net de sites uitgeprobeerd bij de bovenbuurman en die geen problemen, dus blijkbaar zit er iets in mijn PC wat dit veroorzaakt, maar geen idee wat. Mede dat het soms wel is en soms niet???

[EDIT] Ben nu SuperAntiSpyware aan het draaien en die vindt in twee bestanden een Trojan.Agent/Gen-Yoddos.
Wat ik nu ga schrijven bedoel ik niet gemeen lullig of verwijtend, maar als je iets met je verbinding hebt, en het maakt niet uit wat, maar het functioneert niet naar behoren, begin dan bij bij jezelf, zorg dat het aan jou kant goed zit.

Dit betekend, eerst zonder router proberen en eventueel daarna met een andere router,, eerst een andere PC/Laptop pakken, desnoods via je foon testen uitvoeren.

Als ik problemen heb begin ik eerst aan mijn kant alles uit te sluiten, heb hier 1 PC en 2 laptops tot mijn beschikking, div routers, maar ik test zelf zonder router als ik van die vage problemen heb.

Overigens heb ik die eigenlijk nog nooit gehad.Maar ik ben zelf monteur (beveiliging/toeganc/telecom/cctv/dsl) en heel veel problemen bij klanten en gebruikers zijn makkelijk te traceren en zijn vaak problemen die zelf veroorzaakt zijn.

Overigens ben je dan niet per defenitie een slechte of stomme gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
boekee schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:15:
Wat ik nu ga schrijven bedoel ik niet gemeen lullig of verwijtend, [...]
Overigens ben je dan niet per defenitie een slechte of stomme gebruiker.
Nee, ik heb je reactie niet als vervelend opgevat. Maar het probleem heb ik kunnen achterhalen. Alles doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
en wat was het probleem dan ?
chocka schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:22:
[...]
Nee, ik heb je reactie niet als vervelend opgevat. Maar het probleem heb ik kunnen achterhalen. Alles doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MJLJO schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:42:
en wat was het probleem dan ?
Ik had van de week CuteFTP Pro geinstalleerd. En sindsdien was het probleem ontstaan. Dus heb de image teruggezet van voor de installatie en nu doet alles weer normaal. Wat die installatie heeft gedaan, weet ik niet. Maar vooralsnog werkt alles weer zonder problemen.Helaas sinds 5 min uit het niets is het probleem er weer. Maar zoals Boekee zegt zal moeten gaan zoeken bij mijzelf waar het probleem ligt, alhoewel ik werkelijk geen idee heb waarom het zich voordoet uit het niets.

[ Voor 21% gewijzigd door chocka op 18-05-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
chocka schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:50:
[...]
Ik had van de week CuteFTP Pro geinstalleerd. En sindsdien was het probleem ontstaan. Dus heb de image teruggezet van voor de installatie en nu doet alles weer normaal. Wat die installatie heeft gedaan, weet ik niet. Maar vooralsnog werkt alles weer zonder problemen.Helaas sinds 5 min uit het niets is het probleem er weer. Maar zoals Boekee zegt zal moeten gaan zoeken bij mijzelf waar het probleem ligt, alhoewel ik werkelijk geen idee heb waarom het zich voordoet uit het niets.
Sommige virus/spyware krijg je niet weg met een systeemherstel, het zou best kunnen dat er een andere DNS server is je systeem gebruikt wordt, let hiermee op! zo spoofen ze nog wel eens sites waar je op inlogd e.d.oftewel ze doen voor alsof je op de goede site bent, maar eigenlijk is het een look-a-like die door heel iemand anders wordt gehost, die er geen goede bedoelingen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ray_
  • Laatst online: 08-08 18:01
is er al een topic over de Glsahart Media app?
bij mij loopt die vaak vast op een Asus Transformer TF101 en op een Xiron Ultimate 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik meen me ook te herinneren dat ik eerder heb gehoord over malware in software downloadbronnen die zich voordoen als bekende free- of shareware, zoals o.a. CuteFTP.

Maar helemaal paatsen kan ik dat niet.

Iig.... Ubuntu (of andere) Live CD branden en daar een dagje mee gaan browsen. Is even ongemakkelijk maar zo kan je in ieder geval uitsluiten (of juist bewijzen) dat het bijvoorbeeld aan een vernaggelde Windows installatie ligt.
_Ray_ schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:43:
bij mij loopt die vaak vast op een Asus Transformer TF101 en op een Xiron Ultimate 10
Je zou iig kunnen beginnen met dit in de feedback bij de app in de Playstore te zetten :). En bij XMS of Glashart Media direct melden kan wellicht ook geen kwaad.

[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 19-05-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

_Ray_ schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:43:
Ik heb een TF101 met Ics erop en daar mee loopt hij alleen onder bepaalde omstandigheden vast.
Meestal is zappen met live tv op de app reden om te stoppen of langdurig de app niet bedienen.
Nu wordt die app zo weinig geupdate dat ik wel mag stellen dat hij niet wordt bijgehouden wat bugfixes betreft.
Misschien is de Telfort app per ongeluk beter :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ray_
  • Laatst online: 08-08 18:01
Speedy-Andre schreef op zondag 19 mei 2013 @ 12:42:
[...]

Misschien is de Telfort app per ongeluk beter :z
dat is exact dezelfde, alleen andere naam

ik heb de app via Market Helper op mijn Rikomagic MK802IIIS/BT stick
gisteren konstant vastlopers, en nu draaid live tv een half uur
vaag...

[ Voor 25% gewijzigd door _Ray_ op 19-05-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@Chocka:

Als je "nog" een fixed ip hebt kun je je aanmelden bij RBLmon.com. Daar krijg je te zien of er bijv. spy-/malware is dat wellicht roet in het eten gooit.

Ook deze link geeft handige tips, mocht je die al niet weten...

http://cbl.abuseat.org/advanced.html

Allicht handig om eens te kijken wat er allemaal op je netwerk(je) gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:45:
I
Je zou iig kunnen beginnen met dit in de feedback bij de app in de Playstore te zetten :). En bij XMS of Glashart Media direct melden kan wellicht ook geen kwaad.
Rechtstreeks bij GHM kan niet meer de contactformulieren zijn zins kort verwijderd. Het moet nu via de service providers.

http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=83

De verwijderde contactformulier waren niet via SSL en dit is wel verplicht

Maar dat komt wel vaker voor

http://www.onsbrabantnet....ormulieren/contactpagina/

http://www.lijbrandt-telecom.nl/submenu/Contact

http://www.fieber.nl/contact/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxxx
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoi,

Zijn er nog meer mensen in Flevoland die last hebben van een vastslaand tv-signaal? Het betreft hier om analoge televisie.

Sinds vanmorgen knalt bij mij het televisiesignaal eruit, terwijl alle lampjes op de modem blijven branden. Heb de coaxkabel al gemeten, waar niks vreemds uit kwam en ik heb een secundaire tv geprobeerd, waar het probleem zich exact op voordeed.

Dit resulteert zich in een zwart scherm op mijn tv (dus geen vast slaand beeld. Verschilt zeker per tv?) en als ik maar lang genoeg wacht heb ik weer beeld.

Iemand die zich in mijn verhaal kan vinden?

PS: Internet blijft gedurende de 'tv-verstoring' netjes werken.

[ Voor 190% gewijzigd door Tuxxx op 19-05-2013 14:46 ]

In a tuxedo, I’m a star. In regular clothes, I’m a nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Tuxxx schreef op zondag 19 mei 2013 @ 13:52:
Zijn er nog meer mensen in Flevoland die last hebben van een vastslaand tv-signaal? Het betreft hier om analoge televisie.

[...]

Iemand die zich in mijn verhaal kan vinden?
Ik sprak net mijn bovenbuurman en die vertelde idd het zelfde verhaal dat die vanmiddag hier ook last van had gehad (Almere Buiten), maar het schijnt intussen weer te zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

chocka schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 18:51:

Die sites doen het gewoon hier maar volgens mij zit er ergens nog iets mis.
Ik krijg hier namelijk met Lijbrandt sinds vandaag geen verbinding meer met fok.nl (87.233.27.8).
Een Wireshark geeft aan dat er helemaal niets terugkeert en de verbinding timed dan ook out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier met Lijbrandt geen enkel probleem met fok.nl ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Oké, dan zou ik wel, om de een of andere vage reden, op een blacklist terecht gekomen zijn bij hen o.i.d.
(een zoekopdracht hier geeft aan dat ze dus blijkbaar inderdaad aan blokkeren doen, al zou ik niet weten waarom ze mij geblokkeerd hebben.
Ach, zolang Tweakers maar bereikbaar blijft ;p.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vraag aan de operatortjes.
Bij een fixed IPV4 adres, is de 6RD die aangeboden wordt dan ook fixed?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:06:
Vraag aan de operatortjes.
Bij een fixed IPV4 adres, is de 6RD die aangeboden wordt dan ook fixed?
Nee. We voorzien niet in static 6rd.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kun je wel aangeven hoe jullie de 6rd hebben opgebouwd?

Ik zie nu een prefix fe80::223:69ff........ en de 6 laatste digits van mijn macadres

[ Voor 38% gewijzigd door GerkeP op 21-05-2013 11:27 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerke,

Even voor mijn beurt gepraat.

Nagevraagd bij mijn collega welke 6RD heeft gedesigned binnen ons netwerk:

" De IPv6 adres achter de 6rd router is deels opgebouwd uit IPv6 prefix (bepaalt uit IPv4 prefix) en IPv4 adres van de aansluiiting. Dus als IPv4 adres static is dan is IPv6 blijft ook gelijk. Dat gaat niet veranderen als IPv4 niet veranderd " !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dank je wel Operatortje :-)
Ga ik ff wat AAAA records toevoegen op mijn dns

GerkeP

Pagina: 1 ... 17 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.