(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.191 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Natuurlijk jammer van de zondag, maar de waardering voor Operatortje+2 is hoog! ik ben al blij dat het niet aan mij als klant gerelateerd is, want administratief is alles voor mijn account vastgelopen al vanaf november, denk dat de oplossing dan ook ver te zoeken had geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:46:
[...]

....

Je schetst wel een rare situatie hoor, ze betalen voor die rommel, ze zijn al bijna een maand bezig met een nieuwe adapter, maar jij vindt het overdreven want ik kan ze zelf ook wel kopen bij de gamma.

Ik betaal voor die spullen, niets is gratis! dus dat modem met aanhang daar betalen we dus ook voor. Niet ik moet naar de gamma zelf een adapter halen maar XMS die gewoon naar de klote is moet een adapter sturen.
Tja, ik heb zoveel apparaten en soms gaat er dan wat stuk, ik benader meestal de klantenservice,maar 9 van de 10 keer krijg je nooit antwoord, ik heb in mijn tv een volledige android module en daar ging de adapter van stuk, gekocht bij Conrad en een week later ging de tweede adapter hoog fluiten, dus die vertrouwde in voor geen meter, ik mail Conrad en die zegt stuur maar terug, dus ik mail Conrad, er staat van alles geinstalleerd op die sticks, ze zijn geauthenti dingest ( man wat een woord) als ik dat moet vervangen dan ben ik ook alle apps kwijt,moet gaan backuppen, ik hoor niets meer, een week later arriveren er kosteloos 2 van die nieuwe dingen met een briefje er bij, haal de voedingen er uit,we hebben er 2 betere bij in gesloten, neem de oude kapotte en fluitende adapters, plaats die in de doos en stuur dan de nieuwe modules met de defecte voedingen retour, vul het retour formulier in,hier is een antwoord nummer, u kan ook bellen met PostNL en ze gratis laten ophalen.
Dat is een plezierige uitzondering.
Bij Ziggo begaf mijn CI+ module die ik gewoon bij de Block had gekocht, ik gaf dat door aan Webcare en ook dat de garantie al verstreken was maar misschien hadden ze een tweedehandsje, ik krijg een nieuwe inclusief versterker,want daar kon het ook aan liggen,gratis.
Maar ook dit beschouw ik als een prettige uitzondering, want meestal hoor je nooit meer iets terug en na 3 keer heb ik zoiets van F@ck.. en haal ik idd een nieuwe adapter bij de bouwmarkt, ik maak voor mezelf de overweging, wil ik langer dan een maand wachten of wil ik dat apparaat zo snel mogelijk weer werkend hebben.... natuurlijk hoort de leverancier dit voor je te regelen en het wordt wat anders als er aparte pluggen aan zitten, maar vaak wint mijn ongeduld het,denk ik stik maar richting de fabrikant en regel het zelf.

Nadeel van dat CI+ is dat de tv altijd aan moet staan als je radio wil luisteren, aparte radio decoders bestaan niet, heb nu een tabletje aan de stereo hangen maar hoe vind ik nu een app waar de normale radio zenders op zitten... elke zender heeft wel zijn eigen app,maar om nu 20 radio apps te moeten downen :( zo heeft ieder voordeel zijn nadeel en met mijn dislectie heb ik op de market Google play al de meest subtropische zenders aan mijn tablet toegevoegd, ook een die de geluiden van een tropisch woud ergens in china/japan laat horen,heel interessant,maar dat is nou net niet wat ik zocht :(
DAB ontvanger kopen.. wordt dat nog gebruikt.. er zou een nieuwe standaard komen... eigenlijk wordt aan digitale radio heel weinig aandacht besteed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:01:
Natuurlijk jammer van de zondag, maar de waardering voor Operatortje+2 is hoog! ik ben al blij dat het niet aan mij als klant gerelateerd is, want administratief is alles voor mijn account vastgelopen al vanaf november, denk dat de oplossing dan ook ver te zoeken had geweest :)
Operatortje en zijn collega doen ook gewoon hun stinkende best en staan ook hoog in mijn waarderingslijst, de grootste teleurstelling kreeg ik deze week van XMS: de "nieuwsbrief" met daarin gewoon 0,0 aandacht voor de afgelopen migratie en de toekomst van XMS, geen statement,niets. #fail
Fiber schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 21:45:
Ik heb nog een oud abbo met telefonie. Als ik telefonie opzeg ga ik meer betalen in plaats van minder... :)
Same here..

[ Voor 14% gewijzigd door Nick39 op 24-02-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Nick39 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:05:
[...]

Operatortje en zijn collega doen ook gewoon hun stinkende best en staan ook hoog in mijn waarderingslijst,

de grootste teleurstelling kreeg ik deze week van XMS: de "nieuwsbrief" met daarin gewoon 0,0 aandacht voor de afgelopen migratie en de toekomst van XMS, geen statement,niets. #fail
* Thasaidon denkt over beiden hetzelfde... :P

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 24-02-2013 13:12 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:26:
[...]

Tijd om een fonds op te starten? "Help de operatortjes de lente door". Van de opbrengsten halen we een we een lekker flesje drank ;) (of 2)
O, dat is goed, Kom ik donderdag wel effe bij je halen.
Heb trouwens liever een lekker flesje Whiskey. Wil ik hem zelfs delen met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:02:
DAB ontvanger kopen.. wordt dat nog gebruikt.. er zou een nieuwe standaard komen... eigenlijk wordt aan digitale radio heel weinig aandacht besteed..
Helaas in Nederland niets, maar overige landen binnen Europa schijnt DAB veel meer gebruikt te worden. Vooral in de UK
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:33:
Alcohol maakt meer kapot! ( ;) ) Is dat wel verstandig met al die storingen?

[ Voor 37% gewijzigd door chocka op 24-02-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach die twee glaasjes whiskey die ik misschien op vrijdagavond neem....... :-)
De rest van de week met allerlei vrij intensieve sporten om mijn hoofd leeg te maken.
Dan zijn die tropendagen ook geen probleem meer hoor.

O.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiga4Eva
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 16:41
Heb deze week een ander ipadres gekregen was eerst 188.142.61.117 had daarbij een ping van 4 ms naar tweakers.net up en download was 95 Mbps om 95 Mbps.

Nu heb ik een ipadres dat begint met 77.175.93.... en heb nu een ping naar tweakers.net van 14 ms
up en download is nu 62 Mbps om 72 Mbps !

Heb de speedtest van reggefiber gebruikt postcodegebied 3882 misschien heb je iets aan deze info Operater !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
[...]

Tja, ik heb zoveel apparaten en soms gaat er dan wat stuk, ik benader meestal de klantenservice,maar 9 van de 10 keer krijg je nooit antwoord, ik heb in mijn tv een volledige android module en daar ging de adapter van stuk, gekocht bij Conrad en een week later ging de tweede adapter hoog fluiten, dus die vertrouwde in voor geen meter, ik mail Conrad en die zegt stuur maar terug, dus ik mail Conrad, er staat van alles geinstalleerd op die sticks, ze zijn geauthenti dingest ( man wat een woord) als ik dat moet vervangen dan ben ik ook alle apps kwijt,moet gaan backuppen, ik hoor niets meer, een week later arriveren er kosteloos 2 van die nieuwe dingen met een briefje er bij, haal de voedingen er uit,we hebben er 2 betere bij in gesloten, neem de oude kapotte en fluitende adapters, plaats die in de doos en stuur dan de nieuwe modules met de defecte voedingen retour, vul het retour formulier in,hier is een antwoord nummer, u kan ook bellen met PostNL en ze gratis laten ophalen.
Dat is een plezierige uitzondering.
Bij Ziggo begaf mijn CI+ module die ik gewoon bij de Block had gekocht, ik gaf dat door aan Webcare en ook dat de garantie al verstreken was maar misschien hadden ze een tweedehandsje, ik krijg een nieuwe inclusief versterker,want daar kon het ook aan liggen,gratis.
Maar ook dit beschouw ik als een prettige uitzondering, want meestal hoor je nooit meer iets terug en na 3 keer heb ik zoiets van F@ck.. en haal ik idd een nieuwe adapter bij de bouwmarkt, ik maak voor mezelf de overweging, wil ik langer dan een maand wachten of wil ik dat apparaat zo snel mogelijk weer werkend hebben.... natuurlijk hoort de leverancier dit voor je te regelen en het wordt wat anders als er aparte pluggen aan zitten, maar vaak wint mijn ongeduld het,denk ik stik maar richting de fabrikant en regel het zelf.

Nadeel van dat CI+ is dat de tv altijd aan moet staan als je radio wil luisteren, aparte radio decoders bestaan niet, heb nu een tabletje aan de stereo hangen maar hoe vind ik nu een app waar de normale radio zenders op zitten... elke zender heeft wel zijn eigen app,maar om nu 20 radio apps te moeten downen :( zo heeft ieder voordeel zijn nadeel en met mijn dislectie heb ik op de market Google play al de meest subtropische zenders aan mijn tablet toegevoegd, ook een die de geluiden van een tropisch woud ergens in china/japan laat horen,heel interessant,maar dat is nou net niet wat ik zocht :(
Even helemaal offtopic

Je hoeft niet dislectie te hebben om het niet helemaal te begrijpen te verwoorden of wat dan ook, ik zocht op squeeze en heb dit gevonden. Kan er werkelijk waar niets van maken :P

Iets met sexen en tandpasta :P lang leven google translate Haha

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/156493_10200663145006518_1481218471_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:39:
Ach die twee glaasjes whiskey die ik misschien op vrijdagavond neem....... :-)
De rest van de week met allerlei vrij intensieve sporten om mijn hoofd leeg te maken.
Dan zijn die tropendagen ook geen probleem meer hoor.

O.
Mocht je zin hebben, de Glenfiddich staat hier klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Begint nu hier ook te stotteren Leiden 2324....

We gaan filmpje kijken !

Het is als zonder stroom zitten en kaarsjes branden, het is even anders maar zo`n ramp is het dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z0.......

Zouden jullie eens heel voorzichtig willen proberen of authenticatie weer werkt.
Heb in ieder geval weer een beetje hoop.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:05:
[...]

Even helemaal offtopic

Je hoeft niet dislectie te hebben om het niet helemaal te begrijpen te verwoorden of wat dan ook, ik zocht op squeeze en heb dit gevonden. Kan er werkelijk waar niets van maken :P

Iets met sexen en tandpasta :P lang leven google translate Haha

[afbeelding]
Met die halfbakken pogingen om het te vertalen is het er helemaal niet makkelijker op geworden... toch zou ik geen tandpasta op edele delen smeren.. (weet nog wel e.e.a. over ontgroeningen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:34:
Z0.......

Zouden jullie eens heel voorzichtig willen proberen of authenticatie weer werkt.

O.
Leiden 2324 authenticatie probleem lijkt opgelost de M540 heeft weer XMS in het menu staan, en krijg geen foutmelding. Extra zenders doen het ook weer.

Stottert wel nog steeds hinderlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3825 Geen resultaat. Authenticatieprobleem blijft.
Systeem geheel uitgeschakeld (ook packetfront) maar werkt niet.
Detail: gele info op tv is nu blauw....

Nogmaals gestart en nu werkt het wel!
Nog geen 100% resultaat dus..

Thanx

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:43:
3825 Geen resultaat. Authenticatieprobleem blijft.
Systeem geheel uitgeschakeld (ook packetfront) maar werkt niet.
Detail: gele info op tv is nu blauw....

Nogmaals gestart en nu werkt het wel!
Nog geen 100% resultaat dus..

Thanx
Tnx voor terugkoppeling. Jullie zijn zeer waardevol Tweakers.
Kan best zijn dat er een flinke queue staat.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:34:
Z0.......
O.
In Arnhem werkt het weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
hier in 1223 hilversum is het Authenticatieprobleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
STB moest wel even herstart worden, toen was alles weer ok.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6535 PF A110
Hele ochtend maar naar één zender gekeken, dus helaas weer niks te klagen :), geen last gehad van een storing,
Nu overgeschakeld naar rugby op BBC1 en alles werkt prima.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 15:07 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
Basispakketzenders zoals BBC1 waren nog wel te zien tijdens de storing, alleen dingen waar authenticatie voor nodig is zoals pluspakket, HD-pakket, Eredivisie Live etc. waren onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:20:
Basispakketzenders zoals BBC1 waren nog wel te zien tijdens de storing, alleen dingen waar authenticatie voor nodig is zoals pluspakket, HD-pakket, Eredivisie Live etc. waren onbruikbaar.
Ook bij het basispakket krijg je regelmating authenticatie... op je scherm, zoals ook nu bij het zappen naar andere zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Een half uurtje nadat de authenticatie probleem is opgelost ook geen stottertje meer gezien.

Gaat goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08
[...] F@ck.. en haal ik idd een nieuwe adapter bij de bouwmarkt, ik maak voor mezelf de overweging, wil ik langer dan een maand wachten of wil ik dat apparaat zo snel mogelijk weer werkend hebben.... natuurlijk hoort de leverancier dit voor je te regelen en het wordt wat anders als er aparte pluggen aan zitten, maar vaak wint mijn ongeduld het,denk ik stik maar richting de fabrikant en regel het zelf.
LOL, We zijn het een keer eens... :)
Nadeel van dat CI+ is dat de tv altijd aan moet staan als je radio wil luisteren, aparte radio decoders bestaan niet, heb nu een tabletje aan de stereo hangen maar hoe vind ik nu een app waar de normale radio zenders op zitten...
Probeer Tune In Radio eens, 70.000 zenders, waaronder ook de Nederlandse: https://play.google.com/s...sInR1bmVpbi5wbGF5ZXIiXQ..

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zit eens bij Wisper te kijken, trippleplay 200/200 kost maar €60 per maand en 600/600 is €67,75!
Zonder tv is het helemaal interessant, dan ben je €41,50 resp. €49,25 kwijt :)
Je zou toch bijna gaan verhuizen naar een stad waar ze dit aanbieden |:(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

[...]

Wel echte whisky toch?
Heb hier wel wat lekkers staan, kunt altijd een glas halen als je in de buurt bent.
Tip: Aberlour 18 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 25-02-2013 08:06 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerkeP schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:03:
[...]

Wel echte whisky toch?
Heb hier wel wat lekkers staan, kunt altijd een glas halen als je in de buurt bent.
Tip: Aberlour 18 ;)
Aberlour is "One of my Favorites" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:29:
[...]

Cool, daar ben ik geweest vorig jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:29:
[...]

Ik heb hier de hele serie staan, de 10, 12, 16 en 18 en natuurlijk de A'bunadh :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
[...]

Deze kan ik aanraden: http://www.masterofmalt.c...venie-30-year-old-whisky/
(beetje prijzig alleen)
Voor een iets lager budget is dit een van mijn favorieten: Dalwhinnie 15 Year

Maar ontopic weer: iemand nog last van haperingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:16:
[...]

Deze kan ik aanraden: http://www.masterofmalt.c...venie-30-year-old-whisky/
(beetje prijzig alleen)
Voor een iets lager budget is dit een van mijn favorieten: Dalwhinnie 15 Year
Ik heb die inderdaad mogen proeven. Balvenie en Aberlour liggen smaaktechnisch ook redelijk dicht bij elkaar natuurlijk :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickxbox schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:48:
Is het mogelijk om bij XMS een vast IP adres te krijgen? Ik had net een helpdesk medewerker aan de lijn maar ik had het idee dat hij niet helemaal wist wat ik vroeg.
Nee dit is niet mogelijk. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 09:23:
[...]

Nee dit is niet mogelijk. -Tim
Zooooo Tim,

Slecht geslapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang geslapen bedoel je ;o) We hebben je gemist tim ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Internet is stuk (XMS). Woon in de zelfde plaats als Operatortje. KPN verbinding (ook FttH) is wel up.

Werkt weer. tijdelijke down geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door trankilo op 25-02-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Hier werkt alles gewoon, no problem. Ergens lokaal een draadje doorgeknipt?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45
Sorry stond onzin.

[ Voor 199% gewijzigd door HermeS op 26-02-2013 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers, achter de schermen zijn we druk bezig geweest om een nieuwe caching DNS server in gebruik te gaan nemen. Als een aantal van jullie willen dan zou het fijn zijn als jullie deze alvast willen 'testen/gebruiken' en eventueel van onderbouwende kritiek/feedback willen geven.

Uiteraard hebben we intern deze al zorgvolledig gecontroleerd/getest/gebenched maar wie weet zijn er problemen met bepaalde "DNS Clients"/etc.

Graag alleen als je weet hoe je DNS statisch kunt instellen/wijzigen. Er word geen ondersteuning geven door de helpdesk hierop. IP: 37.251.1.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:08:
Beste Tweakers, achter de schermen zijn we druk bezig geweest om een nieuwe caching DNS server in gebruik te gaan nemen. Als een aantal van jullie willen dan zou het fijn zijn als jullie deze alvast willen 'testen/gebruiken' en eventueel van onderbouwende kritiek/feedback willen geven.

Uiteraard hebben we intern deze al zorgvolledig gecontroleerd/getest/gebenched maar wie weet zijn er problemen met bepaalde "DNS Clients"/etc.

Graag alleen als je weet hoe je DNS statisch kunt instellen/wijzigen. Er word geen ondersteuning geven door de helpdesk hierop. IP: 37.251.1.100
Nog een Operator erbij, gezellig! ;)

Wat zou je precies getest willen hebben? Reactietijden van de server op DNS requests? Of gewoon of hij "het doet" en we geen DNS Error Page Not Found krijgen?

ik zal hem iig ff instellen en kijken hoe het deze week loopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 26-02-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Goed initiatief :)

Average response time of DNS Server 37.251.1.100 is: 0.1493
Average response time of DNS Server 8.8.8.8 is: 0.0271

Response tijd is stabiel, omzettingstijd is echter alleen nog een beetje aan de trage kant.

Draaien jullie de named_dump.db vanuit de HDD een SSD of uit het geheugen?

[ Voor 14% gewijzigd door fast-server op 26-02-2013 10:44 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Grappig me factuur is doorgestuurd naar me hotmail adres, maar in de inbox van xms webmail zelf staat de mail nog niet.
Zal straks wel verversen denk ik.

Hbo is voor de periode van maart ook nog afgeschreven :S, maar onderaan wordt die maand en de rest van februari ook weer ingehouden...

Dat ze februari nog meenemen kon ik ergens voorstellen, maar ook nog maart is erg vreemd bij die actie, maar gelukkig op het einde alles correct tot op de cent terug.

Ik zelf ging ook wel vannuit dat ze bij deze factuur alles gingen corrigeren, maar verwarrend was het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Mau_Maus op 26-02-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn factuur is ook doorgestuurd, maar staat ook bij de facturen in Mijn XMS.
Factuur is zoals gewoon oké :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Mau_Maus schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:43:
Grappig me factuur is doorgestuurd naar me hotmail adres, maar in de inbox van xms webmail zelf staat de mail nog niet.
Zal straks wel verversen denk ik.

Hbo is voor de periode van maart ook nog afgeschreven :S, maar onderaan wordt die maand en de rest van februari ook weer ingehouden...

Dat ze februari nog meenemen kon ik ergens voorstellen, maar ook nog maart is erg vreemd bij die actie, maar gelukkig op het einde alles correct tot op de cent terug.

Ik zelf ging ook wel vannuit dat ze bij deze factuur alles gingen corrigeren, maar verwarrend was het wel.
Ik denk niet dat die nog in je webmail komt. Als je de optie doorsturen zonder kopie achterlaten gebruikt komt die niet in je webmail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Nakebod

Nope.

Wat heb ik nu dan weer voor een puinzooi op mijn factuur.
XMS uiteraard niet bereikbaar, drukker dan normaal, ander tijdstip terug bellen etc etc.
Straks nog eens proberen, anders maar mail, of misschien als webcare langskomt :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A68UAGCEea2nRl2lvTGU5t9b/medium.png

Ondanks dat HBO al lang opgezegd is, staat het er gewoon weer bij, maar gaat er ook weer af met het teveel betaalde bedrag van vorige maand.
Als het goed is klopt het HBO gedeelte wel, al is het onduidelijk. Hopelijk ook de laatste keer dat ik HBO op mijn factuur zie staan.

Waar ik mij echter meer over verbaas is dat ik schijnbaar ook geen klant meer ben van de dienst Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie, gezien erbij staat dat deze per 2013-01-01 is beeindigd.
Maar schijnbaar ben ik nog wel klant van Interactieve radio en televisie :+
Mijn contract loopt IIG nog tot juni 2013.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Ach, bij mij staat HBO er gewoon nog bij, zonder credit. In MijnXMS staat het ook weer aan, terwijl ik het 29-01 al uitgezet heb.

Maar bellen heeft geen zin, drukker als anders.

@Webcare, kunnen jullie reageren / kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
Waarempel, dat heb ik ook zie nu. Heb op 3-2 HBO uitgezet (bevestiging hiervan per mail ontvangen)), en het staat er gewoon nog tussen bij MijnXMS!

[ Voor 22% gewijzigd door musicfreak op 26-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nakebod schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:39:
Wat heb ik nu dan weer voor een puinzooi op mijn factuur...
Je krijgt ruim 70 Euro terug...! Doe mij ook zo'n factuur... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ach, over MijnXMS maak ik mij niet eens meer druk, ik heb er al een half jaar een optie in bestelling (Niet gespecificeerd wat), dus kan niets aanpassen, en ook HBO blijft er vrolijk tussenstaan. Maar op een andere pagina zie ik weer geen HBO.
Facturen moeten gewoon kloppen.

@ Fiber, geld terugkrijgen vind ik ook niet verkeerd, maar voor je het weet ben je ineens contractvrij :+
Weet ik iig wel zeker dat ik niet bij XMS terugkom als dat zover zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Wat die facturen altijd een beetje verwarrend maakt is dat je niks betaalt voor de lopende maand maar alleen van de vorige maand (Diensten) en voor de komende maand (Verbruik). Het is nu februari, dan betaal je dus je diensten voor maart en je verbruik (Bijvoorbeeld telefonie, maar ook films etc.) van januari.

Mijn rekening is bijna altijd ongeveer hetzelfde:
Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie
€52,50/mnd 2013-03-01 t/m 2013-03-31
€52,50

Telefonieverkeer
2013-01-01 t/m 2013-01-31
€1,40

Totaal
€53,90
(Let op, dit is dus voor een oud contract, wat nu niet meer afgesloten kan worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Gangster93 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:19:
[...]

Ik denk niet dat die nog in je webmail komt. Als je de optie doorsturen zonder kopie achterlaten gebruikt komt die niet in je webmail :)
15 minuten later stond ie in me webmail. Zit gewoon een enorme vertraging in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Zijn de HD-versies van ARD, ZDF en Arte naar Verimatrix verhuist ofzo? Lijkt er wel op... Jammer dat men dit nog steeds doorzet. Zelf kunnen kiezen welke ontvangstapparatuur je gebruikt vind ik toch wel een belangrijk.

@Webcare: blijft het basispakket in toekomst ook vrij van Verimatrix of gaat dit op termijn ook op zwart? Zo ja, kan dat tijdig aangegeven worden wanneer zodat men het abonnement kan stopzetten voordat het onbruikbaar wordt met eigen apparatuur?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kijk eens wat vaker hier, die hd versies zijn weg omdat Kpn ze te duur vond :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
één en Canvas HD zijn ook versleuteld dacht ik, dus het basispakket is er nu al niet vrij van.

Eigen apparatuur is nooit ondersteund geweest dus ik ben bang dat ze niets vooraf hoeven aan te kondigen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
odo966 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:01:
één en Canvas HD zijn ook versleuteld dacht ik, dus het basispakket is er nu al niet vrij van.

Eigen apparatuur is nooit ondersteund geweest dus ik ben bang dat ze niets vooraf hoeven aan te kondigen wat dat betreft.
Eén HD en Canvas HD zijn al heel lang versleuteld, maar de SD varianten zijn nog gewoon ongecodeerd te bekijken. Volgens mij zijn die toen vanuit een andere source naar binnen gerold omdat er problemen waren met de oorspronkelijke source?!? (weet ik even niet meer zeker). En van die nieuwe source komen ze dus gecodeerd binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Ja, dezelfde streams als KPN hebben ze toen maar vast genomen voor de Vlaamse zenders denk ik, een richting die ze later bij meer zenders doorgezet hebben. SD-zenders zijn er nog maar weinig tot geen versleuteld, maar ook dat is wellicht een kwestie van tijd.

Eigenlijk treurig dat ARD/ZDF na een paar jaar HD-doorgifte opeens weer SD-only zijn, niet echt een vooruitstrevende stap voor een glasvezelprovider.

Benieuwd wat ze met BBC gaan doen, 26 maart gaat BBC HD verder als BBC Two HD - zal GHM aanleiding zien om ook BBC One HD te gaan doorgeven, of komen we in de rare situatie van One niet maar Two wèl in HD (of stoppen ze à la het geval ARD/ZDF maar helemaal met HD BBC-zenders...)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN is bepaald niet de enige die ARD/ZDF te duur vind in HD hoor. Geldt voor de hele Benelux. Vergoedingen die de duitsers willen hebben worden ineens verdubbeld. Belgacom heeft ook al besloten de HD versies eruit te halen.
Glasvezel of niet, de businesscase moet wel valide blijven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Fair enough, maar eigenlijk gek dat anno 2013 de HD-versies van zenders nog apart beschouwd worden en niet gewoon standaard. We zouden toch ook gek staan te kijken als opeens de Belgische zenders alleen nog maar in zwart/wit worden doorgegeven, of BBC 1/2 in mono, bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
odo966 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:27:

Eigenlijk treurig dat ARD/ZDF na een paar jaar HD-doorgifte opeens weer SD-only zijn, niet echt een vooruitstrevende stap voor een glasvezelprovider.
Voor 'superieure kwaliteit' moet je niet bij KPN glasvezel zijn. De NL zenders zenden sowieso nog te veel ge-upscalde zooi uit en de rest wordt gehercodeerd. SD is helemaal baggerkwaliteit. Ben nog steeds blij met m'n schotel en FTA HD-kanalen. Inclusief BBC, ITV, CH4, ARD, ZDF, NHK, RT, etc.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
odo966 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:50:
Fair enough, maar eigenlijk gek dat anno 2013 de HD-versies van zenders nog apart beschouwd worden en niet gewoon standaard. We zouden toch ook gek staan te kijken als opeens de Belgische zenders alleen nog maar in zwart/wit worden doorgegeven, of BBC 1/2 in mono, bijvoorbeeld?
Daarom weiger ik ook pertinent om te betalen voor aparte HD pakketten... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat even bij Online.nl te kijken, niet omdat ik wil overstappen, maar je weet wel...

Dit vind ik wel eerlijk, weet je in ieder geval waar je aan toe bent:

Bij een scherm van 32 inch of groter kan de beeldkwaliteit van Digitale Televisie van Online achteruitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:50:
Zat even bij Online.nl te kijken, niet omdat ik wil overstappen, maar je weet wel...

Dit vind ik wel eerlijk, weet je in ieder geval waar je aan toe bent:

Bij een scherm van 32 inch of groter kan de beeldkwaliteit van Digitale Televisie van Online achteruitgaan.
offtopic: om naar britt te kijken? ;)
offtopic: hmm gratis apple TV bij een tweejarig abonnement :/

Inderdaad eerlijk, zo zouden meer providers moeten zijn.

Ik weet niet of het al gemeld is maar ik heb het volgende gevonden.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/nqyaz7.jpg
Vanaf maart bij alle overgenomen providers geen inschrijfmogelijk meer en alleen nieuwe inschrijvingen bij Telfort?

[ Voor 22% gewijzigd door Gangster93 op 26-02-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:52:
offtopic: om naar britt te kijken? ;)
Eerlijk gezegd niet, maar werd er wel weer door getriggerd om nog eens te kijken.
Had dat al eerder gedaan, maar kon niet op de homepagina komen: met FF v.19 en eerdere versie, komt een pop-up met:
The requested content cannot be loaded.
Please try again later.

Nu maar een keer geprobeerd:
Rechtsklikken en dan Open tab in IE+
en die werkt wel gewoon.

Raar dat je die site niet gewoon in Firefox kan openen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2013 16:11 . Reden: niet ipv nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 15:52:

Ik weet niet of het al gemeld is maar ik heb het volgende gevonden.
[afbeelding]
Vanaf maart bij alle overgenomen providers geen inschrijfmogelijk meer en alleen nieuwe inschrijvingen bij Telfort?
Ik heb een tijdje geleden, dacht net na de administratieve verandering, al gemeld dat je je hier in Nijmegen voor een groot deel al niet meer kon aanmelden bij XMS.
Als je de postcodecheck doet, komt er steeds niet beschikbaar uit, ook in de wijken waar allang glasvezel ligt [zelfs tot in het PF].
Voorloper voor deze Telfort actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Onzin 32 inch of groter heeft nog steeds de zelden resolutie bij 1080p(1920x1080).
De pixels zijn gewoon groter bij grote tv's, kwaliteit heeft met de bitrate van de kpn streams te maken.

Zoals KPN nu bezig is, zal het moeilijk zijn om te overleven.
Ze heb gewoon teveel buiten hun vermogen gehandeld. nu is de staat weer een rechtszaak gestart.
nieuws: Nederlandse Staat eist schadevergoeding van 24 miljoen euro van KPN

Telfort start/leveren in maart met verkoop van glasvezel.
Telfort start internettoegang via glasvezel vanaf maart

Dan als het goed is, kan je niet meer inschrijven bij KickXL, Lijbrandt, XMS en Concepts als Telfort start.
Ik zelf denk wel dat het nog even duurt voordat ze bestaande klanten van xmsnet en de anderen omzetten.

Maar IPTV zal er uiteindelijk wel anders uit zien, maar 10hd zenders :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:12:
Onzin 32 inch of groter heeft nog steeds de zelden zelfde resolutie bij 1080p(1920x1080).
De pixels zijn gewoon groter bij grote tv's, kwaltijd heeft met de bitrate van de kpn streams te maken.
Denk ook dat ze bedoelen dat de kwaliteit onder de 32inch minder opvalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:15:
[...]
Denk ook dat ze bedoelen dat de kwaliteit onder de 32inch minder opvalt :)
Natuurlijk valt het minder op met kleiner pixels op een kleinere tv.
Maar het is geen argument of excuses dat provider kan gebruiken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:10:
[...]
Ik heb een tijdje geleden, dacht net na de administratieve verandering, al gemeld dat je je hier in Nijmegen voor een groot deel al niet meer kon aanmelden bij XMS.
Als je de postcodecheck doet, komt er steeds niet beschikbaar uit, ook in de wijken waar allang glasvezel ligt [zelfs tot in het PF].
Voorloper voor deze Telfort actie?
Op het adres waar ik al een XMS abonnement heb kan ik doodleuk op de XMS website nog een pakket bestellen. :)
MADLAX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:12:
Onzin 32 inch of groter heeft nog steeds de zelden resolutie bij 1080p(1920x1080).
De pixels zijn gewoon groter bij grote tv's, kwaliteit heeft met de bitrate van de kpn streams te maken.

Zoals KPN nu bezig is, zal het moeilijk zijn om te overleven.
Ze heb gewoon teveel buiten hun vermogen gehandeld. nu is de staat weer een rechtszaak gestart.
nieuws: Nederlandse Staat eist schadevergoeding van 24 miljoen euro van KPN

Telfort start/leveren in maart met verkoop van glasvezel.
Telfort start internettoegang via glasvezel vanaf maart

Dan als het goed is, kan je niet meer inschrijven bij KickXL, Lijbrandt, XMS en Concepts als Telfort start.
Ik zelf denk wel dat het nog even duurt voordat ze bestaande klanten van xmsnet en de anderen omzetten.

Maar IPTV zal er uiteindelijk wel anders uit zien, maar 10hd zenders :'(
Ben benieuwd of ze het het zenderpakket omgooien als de naamswijziging word doorgevoerd. :/

Op dit moment moet je bij XMS nog 99 euro bijbetalen voor een recorder. Ik zie dat dit bij Telfort in het pakket van 60 euro per maand al erin zit. Dus dan krijg je een recorder ipv hd ontvanger gratis.

Wat ik ook verwacht is dat KPN straks snelheden boven de 100mbps gaat leveren en telfort tot 100 mbps. :F

Misschien 1 voordeeltje straks TV kijken via tablet en telefoon via de telfort app.

[ Voor 8% gewijzigd door Gangster93 op 26-02-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:20:
Op het adres waar ik al een XMS abonnement heb kan ik doodleuk op de XMS website nog een pakket bestellen. :)
Hier in ieder geval bij de oude Portaalwijken niet meer. Bij m'n buren niet, m'n andere woning niet, bij mijn moeder niet en bij mijn kinderen ook niet en alles ligt daar gewoon tot in de meterkast of woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADLAX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:20:
[...]
Natuurlijk valt het minder op met kleiner pixels op een kleinere tv.
Maar het is geen argument of excuses dat provider kan gebruiken vind ik.
Is toch aardig van ze dat ze je waarschuwen voor de kwaliteit die ze leveren, wegblijven daar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:03:
[...]
Raar dat je die site niet gewoon in Firefox kan openen.
Dat komt omdat de site bouwers er dus blijkbaar de ballen verstand van hebben en standaard progs gebruiken die geen enkele rekening houden met cross browser compatibility.
Ook daaruit kun je dus opmaken hoe Online als provider is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
Ben benieuwd of ze het het zenderpakket omgooien als de naamswijziging word doorgevoerd. :/
Je kan het zelf zien op http://www.telfort.nl/gla...s-in-1-interactief-extra/ als je "Ruim 60 interactieve tv-zenders en 90 radiozenders" klikt.

Wel zitten er beter zenders in het plus pakket, ook al is Discovery Travel & Living = al een tijdje Discovery ID
Het HD pakket is 100% geldverspilling bij Telfort voor maar 8 zender betaal je 7.50 euro.

We zullen zien wat het wordt, maar het is logies dat ze alle klanten op 1 lijn gooien.
GHM is ook iets dat KPN waarschijnlijke weg bezuinigd. Zo ziet het er naar uit omdat ze alles op elkaar afstemmen.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:27:
Is toch aardig van ze dat ze je waarschuwen voor de kwaliteit die ze leveren, wegblijven daar dus.
Ik zal dan wat eerlijker zijn. "HD kwaliteit dat we leveren is afhankelijk van KPN" en "Deze HD zender 8bit steam "

Zo iets misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar wat page speed insights er van maakt:

https://developers.google...rl=online.nl&mobile=false

mobiel is [nog] treuriger

https://developers.google...url=online.nl&mobile=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
MADLAX schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:47:
Het HD pakket is 100% geldverspilling bij Telfort voor maar 8 zender betaal je 7.50 euro.
Is HD bij KPN standaard geldverspilling wetende dat iedereen straks tegen opgeleukte SD streams aan zit te kijken, welke bij Telfort nu al LOEPZUIVER worden genoemd?!
Op dit moment moet je bij XMS nog 99 euro bijbetalen voor een recorder. Ik zie dat dit bij Telfort in het pakket van 60 euro per maand al erin zit. Dus dan krijg je een recorder ipv hd ontvanger gratis.
Nee, als je verder kijkt zie je dat je een A140 te leen krijgt, dus geen recorder functie. Het opnemen pakket waarvoor KPN 5 euro per maand voor rekent, wordt hiermee gratis aangeboden. Je neemt dan in de cloud op!

Er staat helaas wel dat de wifi router gratis mag lenen, maar er staat nergens dat je ook verplicht bent die te gebruiken? Zal wel weer die geweldige EB zijn...... ;(

[ Voor 50% gewijzigd door chocka op 26-02-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:08:
Jammer dat hij geen DNSSEC ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Out.of.Control schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 19:17:
[...]

Jammer dat hij geen DNSSEC ondersteunt.
plus 1 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chocka schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:24:
[...]
Is HD bij KPN standaard geldverspilling wetende dat iedereen straks tegen opgeleukte SD streams aan zit te kijken, welke bij Telfort nu al LOEPZUIVER worden genoemd?!

[...]
Nee, als je verder kijkt zie je dat je een A140 te leen krijgt, dus geen recorder functie. Het opnemen pakket waarvoor KPN 5 euro per maand voor rekent, wordt hiermee gratis aangeboden. Je neemt dan in de cloud op!

Er staat helaas wel dat de wifi router gratis mag lenen, maar er staat nergens dat je ook verplicht bent die te gebruiken? Zal wel weer die geweldige EB zijn...... ;(
Telfort gaat via KPN ITNS lopen (Glashart Media en daar kan je niet opnemen in de cloud...Volgens mij is dat stuk nog steeds niet aangepast op de website. De foto laat ook een KPN afstandsbediening zien van een Motorola. En je gaat toch echt een Amino krijgen.
Ik denk wel dat je dan een M540 krijgt. Dat zou ook vrij normaal zijn bij een abonnement van 60 euro. Dat was bij Concepts, Lijbrandt e..d ook al zo (bij het 100 mbit abonnement dus)
EB klopt ook niet, zie dezelfde redenering. Je krijgt straks een Genexis NT waar al een internet, telefoon en IPTV poort op zitten (en CATV module). Ja, het zou een Arcadyan kunnen zijn maar dat hoeft geen nadeel te zijn. Best een goed apparaat zolang 'ie niet dichtgetimmerd is. Bevalt je dat niet dan koop je voor 43 euro een TPLink 1043-D. Top apparaat en die blijft mooi van jezelf.

Telfort gaat gewoon hetzelfde leveren als we nu gewend waren van Lijbrand, Concepts etc, alleen het znederpakket is iets anders. Maar dat is bij Vodafone (ook Glashart Media) ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:14:
[...]

het zou een Arcadyan kunnen zijn maar dat hoeft geen nadeel te zijn. [...]
Mmm, dan krijg je direct de vraag of we moeten gaan PPoE-en. Een niet onoverkomelijk hobbeltje als je zoals ik met je eigen firewall werkt (MikroTik in mijn geval). Maar dan moeten we wel de gegevens verstrekt krijgen.
Gezien het aantal IP-Sec en varianten die ik draai en andere netwerk trucjes die ik toepas, is die Arcadyan geen optie.
Ga ik even op de agenda van morgen zetten om dit na te vragen.
Goeie van je om dit naarvoren te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:14:
Ik denk wel dat je dan een M540 krijgt. Dat zou ook vrij normaal zijn bij een abonnement van 60 euro. Dat was bij Concepts, Lijbrandt e..d ook al zo (bij het 100 mbit abonnement dus)
Toch erg vreemd als ze al die tijd hebben gehad om de juiste informatie er neer te zetten dat ze nu al de fout ingaan door te vermelden dat je een A140 gaat krijgen met een gratis opnemen pakket???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Telfort heeft de algemene voorwaarden voor glasvezel nu ook online staan: http://www.telfort.nl/med...den_voor_Telfort_Glas.pdf

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:39:
Wat heb ik nu dan weer voor een puinzooi op mijn factuur.
XMS uiteraard niet bereikbaar, drukker dan normaal, ander tijdstip terug bellen etc etc.
Straks nog eens proberen, anders maar mail, of misschien als webcare langskomt :P

[afbeelding]

Ondanks dat HBO al lang opgezegd is, staat het er gewoon weer bij, maar gaat er ook weer af met het teveel betaalde bedrag van vorige maand.
Als het goed is klopt het HBO gedeelte wel, al is het onduidelijk. Hopelijk ook de laatste keer dat ik HBO op mijn factuur zie staan.

Waar ik mij echter meer over verbaas is dat ik schijnbaar ook geen klant meer ben van de dienst Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie, gezien erbij staat dat deze per 2013-01-01 is beeindigd.
Maar schijnbaar ben ik nog wel klant van Interactieve radio en televisie :+
Mijn contract loopt IIG nog tot juni 2013.
Hoi Nakebod, Wij zoeken dit graag voor je uit. Wil je ons een DM sturen met je adresgegevens? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odo966 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 14:27:

Benieuwd wat ze met BBC gaan doen, 26 maart gaat BBC HD verder als BBC Two HD - zal GHM aanleiding zien om ook BBC One HD te gaan doorgeven, of komen we in de rare situatie van One niet maar Two wèl in HD (of stoppen ze à la het geval ARD/ZDF maar helemaal met HD BBC-zenders...)?
In het geval van Ziggo wordt het voorlopig BBC 1,3 en 4 SD en BBC 3 HD.
Je zit dan natuurlijk wel met het feit dat als BBC 1 ook in HD gaat komen, je je af kan vragen waarom BBC 3 en 4 dan ook niet.
Voor IPTV klein kunstje (op de betalingen na dan maar dat kan men wel in een pakket stoppen) maar voor Ziggo betekent dat,dat men moet gaan schuiven en/of meer kanalen om gaan zetten naar QAM 256.
Voorlopig kunnen ze dat nog doen bij 21 streams maar voor de andere BBC streams in HD zal ook wel weer meer betaald moeten worden..aangezien er geen HD pakket bij Ziggo bestaat moet dat naar het extra pakket. BBC 1 en 2 zitten in het standaard pakket ( SD ) maar BBC HD in de 2 extra pakketten.
Een eventuele BBC 1 HD zal dus of bij BBC 2 HD in het extra pakket moeten komen, of men moet BBC 2 HD ook gratis gaan maken... ingewikkelde constructie...

De consumentenbond heeft een aantal metingen gedaan met o.a. Nuria iPing
Let eens op XMS....
Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/tabel-snelheden-vergeleken_tcm14-32970.png

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 27-02-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nick39 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:23:
[...]

Let eens op XMS....
[afbeelding]
Door de roze bril: Top vier, niet slecht... :) Aan de andere kant: Tegenvallend, dat zou minimaal 80-85 Mbit/s moeten zijn... Heb je ook een plaatje van de upload en van de ping?

En heb je Tune In Radio voor Android al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

trankilo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 00:44:
[...]

Mmm, dan krijg je direct de vraag of we moeten gaan PPoE-en. Een niet onoverkomelijk hobbeltje als je zoals ik met je eigen firewall werkt (MikroTik in mijn geval). Maar dan moeten we wel de gegevens verstrekt krijgen.
Gezien het aantal IP-Sec en varianten die ik draai en andere netwerk trucjes die ik toepas, is die Arcadyan geen optie.
Ga ik even op de agenda van morgen zetten om dit na te vragen.
Goeie van je om dit naarvoren te brengen.
Ik draai hier met een ASA 5510, die wil ik toch wel graag blijven gebruiken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Nick39 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:23:
Let eens op XMS....
[afbeelding]
Aaargh.. niet weer iping :)

hoe vaak moeten we nog zeggen dat die metingen absoluut onbetrouwbaar zijn! Jaar na jaar worden de snelheidsonderzoeken van de consumentenbond onderuit gehaald door experts.. en jaar na jaar blijven ze dezelfde methodiek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
De consumentenbond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:02:
[...]

hoe vaak moeten we nog zeggen dat die metingen absoluut onbetrouwbaar zijn! Jaar na jaar worden de snelheidsonderzoeken van de consumentenbond onderuit gehaald door experts.. en jaar na jaar blijven ze dezelfde methodiek gebruiken.
Nou moet zeggen dat Nuria een hele update heeft gehad.
Deze behaald keurig netjes de snelheden tegenwoorden.
In ieder geval dezelfde soort resultaten als speedtest.net, reggefiber speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:02:
[...]

Op zich maakt de meet methode niet zo heel erg uit als ze die maar bij alle providers gebruiken, mocht het een afwijking vertonen dan is die bij alle providers gelijk, dus ook al tel je 5% er bij voor elke provider dan zie je alsnog dezelfde resultaten en Nuria is i.d.d. wel aanzienlijk verbeterd.
Daarnaast is het zo dat de consumentenbond bij een groot aantal mensen in hoog aanzien staat, ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, ik zeg niet dat de testmethode de juiste is, alleen gebruik je die consequent bij allemaal dan maakt voor het totaalbeeld het plaatje niet uit.
Zou je een andere tool gebruiken, dan gaan de resultaten voor anderen er ook op vooruit,blijft het totaalbeeld toch hetzelfde.
En natuurlijk, door een andere router toe te passen zal je misschien verbetering krijgen, maar die verbetering krijg je bij de anderen dan toch ook.
Als je het totaalbeeld bekijkt krijg je bij geen enkele provider wat ze beloven, en XMS zou heel wat slechter er uit kunnen komen als men ook digitale tv aan had staan, ik kan ook gaan roepen, bij XMS kom ik doordat er gewoon bandbreedte gereserveerd is voor telefonie e.d. en overhead, ook nooit meer dan 95 megabits terwijl ik bij Ziggo wel de 120 mbits krijg, vaak zelfs nog iets meer, had ik meegedaan met de test dan was xms er hier ook gewoon lager uitgekomen als Ziggo,en in oudere Ziggo gebieden had dat waarschijnlijk weer anders geweest.
Ik ervaar bij XMS hogere snelheden als in de test, maar ervaar bij Ziggo ook beduidend hogere snelheden als in de test dus "mijn" grafiek zou er toch niet anders uit zien.
Fiber schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 12:46:
[...]

Door de roze bril: Top vier, niet slecht... :) Aan de andere kant: Tegenvallend, dat zou minimaal 80-85 Mbit/s moeten zijn... Heb je ook een plaatje van de upload en van de ping?

En heb je Tune In Radio voor Android al getest?
Ik heb het alvast via de market er opgezet maar ben de afgelopen dagen weinig in de gelegenheid geweest om iets te testen, ik doe voor bejaarden en anderen hun belastingopgave (althans ik help ze er mee) en vorig jaar kreeg ik gemiddeld voor iedereen zo'n 250 tot gekke uitschieters van 1000 euro terug,en dat is blijkbaar bekend geworden, gelukkig kan ik terug vallen op 2 gerechtsgeleerden in de fam ;) maar ik heb het gelezen en geinstalleerd !
Wat upload en ping betreft, ik heb het ook gekregen,dus dat moet ik navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die snelheden kloppen niet, wij hier 1216 hebben een 50/2 abbo hier zijn de resultaten.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2538241681.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:46:
Die snelheden kloppen niet, wij hier 1216 hebben een 50/2 abbo hier zijn de resultaten.
[afbeelding]
Dan zou ik eerst je pc etc. maar eens grondig op malware checken... O-)

O, wacht, dat is UPC, die hebben geen hogere upload... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 27-02-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:46:
[afbeelding]
Zoals Fiber al zegt, kijk eens naar malware en dergelijke Malwarebytes is een goed programma, en zonder verdere info kan je weinig er over zeggen, gebruik je een router, bedraad of draadloos, welk operating system... Ik keek ook niet goed, bij een 50/2 abbo zijn dat geen verkeerde snelheden, alleen 2 up... da's triest voor een abonnement...

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 27-02-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Solcon gebruiker hier en kan me niet vinden in die resultaten.

http://www.speedtest.net/...d12a30c035309ca1276&ria=0

Download gemiddeld: ~33
Upload gemiddeld: ~72
Abonnement: 35/35

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier Concepts. Snelheid bedraad via een TPLink die achter de Genexis hangt: 96 / 92 (bij een 100/100).

Los van Iping of Nuria of wat dan ook... Als de Consumentenbond zo dapper zou zijn om te vertellen dat alle eigen apparatuur, routers, computers, wifi etc. negatieve invloed kan hebben op de snelheid...
Maar nu lijkt het net alsof je bij glasvezel hooguit 70 krijgt als je 100 betaalt. En dat is gewoon bullshit. Is dat wel zo dan is er iets niet goed in jouw eigen huis, of in het netwerk. En in dat laatste geval is het incidenteel.
Zo... dat vind ik er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:23:
Telfort heeft de algemene voorwaarden voor glasvezel nu ook online staan: http://www.telfort.nl/med...den_voor_Telfort_Glas.pdf
Artikel 24.2:
Het gebruiken van Televisie-diensten van TELFORT over een internetverbinding, kan leiden tot een lager rendement op de internetverbinding tijdens gelijktijdig gebruik.

Glasvezelproviders beginnen te leren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:23:
Hier Concepts. Snelheid bedraad via een TPLink die achter de Genexis hangt: 96 / 92 (bij een 100/100).

Los van Iping of Nuria of wat dan ook... Als de Consumentenbond zo dapper zou zijn om te vertellen dat alle eigen apparatuur, routers, computers, wifi etc. negatieve invloed kan hebben op de snelheid...
Maar nu lijkt het net alsof je bij glasvezel hooguit 70 krijgt als je 100 betaalt. En dat is gewoon bullshit. Is dat wel zo dan is er iets niet goed in jouw eigen huis, of in het netwerk. En in dat laatste geval is het incidenteel.
Zo... dat vind ik er van.
Dat ervaar ik ook bij kabel hoor, maar het "probleem" is dat ze hier alles bij Ziggo in de wijk hebben opgeknapt, ik zit 195 mtr van de fiber af... in mijn geval zou de grafiek bij xms op 95 hangen en bij Ziggo op 122...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Deshmir schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:02:
Solcon gebruiker hier en kan me niet vinden in die resultaten.

http://www.speedtest.net/...d12a30c035309ca1276&ria=0

Download gemiddeld: ~33
Upload gemiddeld: ~72
Abonnement: 35/35
Ik zou een klacht indienen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:51
Fiber schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:50:
[...]

Ik zou een klacht indienen... ;)
Heb ik geprobeerd, maar volgens Solcon staat het goed: "ik kan echt niks voor u veranderen, hier in mijn systeem staat gewoon 35/35".

On-topic
Het blijft vervelend dat de CB de randvoorwaarden of verstopt of gewoon niet noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Dat was een grapje, je krijgt namelijk meer dan waar je voor betaald... :)

Een goede router scheelt overigens ook een stuk. XMS 100/100 over wifi:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2538388641.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.nu.nl/internet...1-miljoen-kpn-modems.html
Vraag is nu alleen, gaan de Telfort mensen hier ook onder gelden...
Deshmir schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar volgens Solcon staat het goed: "ik kan echt niks voor u veranderen, hier in mijn systeem staat gewoon 35/35".

On-topic
Het blijft vervelend dat de CB de randvoorwaarden of verstopt of gewoon niet noemt.
Ho wacht ff, ik kreeg alleen het plaatje zoals gezegd, ik ben niet lid, dus of er wat in het artikel over stond weet ik niet.
Alleen dat iedereen weer ff wakker wordt :)

[ Voor 63% gewijzigd door Nick39 op 27-02-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik ben voor Fon!
Ik zou graag mijn verbinding willen delen, verbinding is er snel genoeg voor, mijn download/upload van de afgelopen 24 uur gemiddeld: 520.9 KB/s down en 6152.4 KB/s up. Dus genoeg bandbreedte over om er uberhaupt niets van te merken.
Alleen dan wordt het technisch een probleem, op 3 hoog komen er niet zoveel mensen langs die van mijn verbinding gebruik willen/kunnen maken. Maar ik lift dan wel graag op de voordelen van het concept mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nakebod schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:10:
Ik ben voor Fon!
Ik zou graag mijn verbinding willen delen, verbinding is er snel genoeg voor, [...] Dus genoeg bandbreedte over om er uberhaupt niets van te merken...
Ik ook. En natuurlijk had ik dat al lang zelf kunnen regelen, maar daar ben ik dan net weer te lui voor... :z

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 27-02-2013 16:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.