(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.190 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 19:12
Hier het zelfde verhaal 8071NH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakErik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-12-2024
Hier ook alleen maar gestotter.... 3825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Hier hapert het weer veel stotteringen in beeld en geluid

Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=30 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=13 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=12 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=9 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=10 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=7 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=5 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=84 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=6 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=14 ms TTL=51
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=11 ms TTL=51

[ Voor 91% gewijzigd door boswandeling op 20-02-2013 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
TV kijken via de m540 is bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24
White_Collar schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:43:
Iptv nog steeds met veel haperingen op Nederland 3

3825GR
Inderdaad. Storingen waren hier ook weer even terug. En lijken nu weer weg.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
alleen de reclames gaan goed hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Hier juist andersom. Tijdens de reclame even een rondje gezapt en overal storing. Maar nu weer op Veronica en geen storing meer zo lijkt het.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Trouwens DVB-C via dreambox geen problemen, het probleem is Iptv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HcBlids schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:12:
[...]

Nou nee wij krijgen het hier via Glashart, Iptv is glashelder, bij de buren die glasvezel hebben via kpn hebben veel minder helder beeld, ze vragen ook steeds hoe het kan dat het bij mij zo helder is
zeker via DVB-C ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
Kijk via beide en beide glashelder, boven DVB-C zonder kaartje en Beneden Iptv ook zonder kaartje, zo lang het nog werkt

Boven HDtv 102 CM 400 hrz en beneden HDtv 117 CM 600 hrz, als die niet helder zijn zie je het gelijk

[ Voor 38% gewijzigd door Blids op 20-02-2013 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
blijkbaar mocht dit niet :-(

[ Voor 214% gewijzigd door White_Collar op 22-02-2013 12:51 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
White_Collar schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:09:
[...]
betreft alleen het WGDO netwerk.
Update Storing is verholpen.
Aangeleverde signaal is om gerouteerd naar een ander lijn met meer capaciteit.

Update: dit blijkt niet de definitieve oplossing te zijn op dit moment.
Het beeld kan af en toe nog haperingen geven.
Morgen wordt getracht om extra capaciteit vrij te krijgen.
Lijkt te helpen. Veronica en Ned3 lijken hier ook weer goed.

Dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Storing ticket doorgestuurd gekregen, Altijd fijn je oude contacten :)

Ticket nummer 1166748
Status Open
Soort melding IPTV
Netwerk WGDO
Melding door KPN-ITNS NOC
Start datum 20-02-2013
Begintijd 20:50
POP/Plaats/Regio Heel Nederland
Impact IPTV geeft schokkend beeld en geluid op alle zenders, het betreft alleen het WGDO netwerk.
Update Storing is verholpen.

Dat is nou eens handig!

maargoed, ik ga toch slapen en dan kijk ik geen tv, maar lees ik een boek :) die hapert niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:41
leek mij inderdaad wel redelijk relevant, morgen weer een nieuwe dag :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HcBilds kan ook op WGDO zitten (afhankelijk van waar hij zit). Daar zijn alle IPTV streams, zowel HD als SD, veel beter dan bij KPN.

En als hij bij Lijbrandt of XMS via WMP+ zit (in nieuwere gebieden kan XMS bij mijn weten ook via WMP+ leveren), dan zijn in ieder geval de HD streams beter dan bij KPN, ookal komen ze ook 'hier' van KPN.

KPN heeft van de HD streams op IPTV namelijk twee varianten: HD en HD+. HD is ongeveer 7 mbit, HD+ ongeveer 13. Waarom KPN haar eigen klanten nog steeds niet de HD+ streams biedt is mij overigens een raadsel :X . De motorola boxen zijn ook best leuke apparaten die dit prima aan moeten kunnen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blids
eymey schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:24:
[...]

HcBilds kan ook op WGDO zitten (afhankelijk van waar hij zit). Daar zijn alle IPTV streams, zowel HD als SD, veel beter dan bij KPN.

En als hij bij Lijbrandt of XMS via WMP+ zit (in nieuwere gebieden kan XMS bij mijn weten ook via WMP+ leveren), dan zijn in ieder geval de HD streams beter dan bij KPN, ookal komen ze ook 'hier' van KPN.

KPN heeft van de HD streams op IPTV namelijk twee varianten: HD en HD+. HD is ongeveer 7 mbit, HD+ ongeveer 13. Waarom KPN haar eigen klanten nog steeds niet de HD+ streams biedt is mij overigens een raadsel :X . De motorola boxen zijn ook best leuke apparaten die dit prima aan moeten kunnen.
Inderdaad als ze dat gaan veranderen, zeg ik de boel gelijk op, zins gisteren is het beeld weer goed, met die storing van vanavond dan

Maar internet valt nog steeds nu om het uur weg, morgen even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, als de gemankeerde stream zonder DD5.1 al de toevoeging "+" krijgt bij KPN vraag ik me af wat er zo 'High' is aan de reguliere streams.
HD+ wekt de verwachting nóg mooier / beter / whatever te zijn dan standaard HD. Het klinkt echter als een bekende kruidenierstruc: brood eerst 25 cent duurder maken en vervolgens gaan stunten met 15 cent 'korting'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
eymey schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:24:
[...]
Waarom KPN haar eigen klanten nog steeds niet de HD+ streams biedt is mij overigens een raadsel :X . De motorola boxen zijn ook best leuke apparaten die dit prima aan moeten kunnen.
Dit heeft h.w.s. te maken met het leveren van de "zelfde kwaliteit"

Voorbeeld:
2 KPN bevriende KPN klanten hebben iTV de een via glasvezel en de ander via dsl, als ze dus merken dat er eentje beter/slechter beeld heeft dan gaat de gene met het mindere beeld bij KPN klagen.
Dat ze dit doen is ook heel logisch aangezien ze beide de "zelfde" iTV dienst hebben, het zelfde kastje hebben en er net zoveel voor betalen.

Of dit een juiste keuze is van KPN?
Ik denk het niet aangezien mensen niet zo snel zullen overstappen op glasvezel aangezien het ze toch geen beter beeld oplevert.
Als deze klanten dan digitale TV op de kabel zien dan zijn ze weer klanten kwijt, dit is precies wat al vaak gebeurd. (zijn al meerdere artikelen over geschreven)

KPN is in dat opzicht nog een hele oude logge organisatie die vooral met korte termijn zaken bezig is in plaats van de lange termijn.

Koop 4G frequenties, koop reggefiber en de ISP's en vervolgens staan ze op de rand van de afgrond omdat ze geen geld meer hebben om het uit te rollen...
Weet je wat, we gaan weer nieuwe aandelen uitgeven... Als meneer Carlos Slim is dan steekt hij hier een stokje voor en ontslaat hij het oude denken bij KPN.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En landgenoot Salma Hayek for CEO!
Eens zien hoe de verkoop aantrekt...

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:00:
Weet je wat, we gaan weer nieuwe aandelen uitgeven... Als meneer Carlos Slim is dan steekt hij hier een stokje voor en ontslaat hij het oude denken bij KPN.
Begreep dat dhr. Slim het prima vindt dat er voor een paar miljard aan nieuwe aandelen wordt uitgegeven en dat hij er waarschijnlijk zelf heel veel van koopt; voorwaarde is wel dat hij twee nieuwe Commissarissen en/of leden van de RvB mag leveren.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

En wederom geen IPTV vanmorgen :-(
Zo maar eens bellen, want het lijkt er toch echt op dat de M540 aan het doodgaan is, mijn Raspberry Pi blijft het wel gewoon doen.

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Binnen 2 minuten iemand aan de lijn _/-\o_
RMA aangevraagd, ff wachten op een nieuwe M540 en dan de oude retour sturen. :D

GerkeP

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:40:
Meer mensen nu storing bij XMS ? regio Nunspeet
heb nu 2 aansluitingen hier die niet werken
Werkt het inmiddels weer naar behoren? Mocht je nog problemen ervaren, kun je ons een DM sturen met de adresgegevens en verdere uitleg van je probleem. - Sophie

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Storing ticket doorgestuurd gekregen, Altijd fijn je oude contacten :)

Ticket nummer 1166748
Status Open
Soort melding IPTV
Netwerk WGDO
Melding door KPN-ITNS NOC
Start datum 20-02-2013
Begintijd 20:50
POP/Plaats/Regio Heel Nederland
Impact IPTV geeft schokkend beeld en geluid op alle zenders, het betreft alleen het WGDO netwerk.

Update:Storing is verholpen.

Inderdaad handig ;) ,

Ik vraag me alleen af hoe het van het ene op het andere moment een capaciteitsprobleem kan zijn...

Aangezien het hier alleen WGDO gebied betrof (waar geen nieuwe gebieden meer op aangesloten worden?) zou je niet verwachten dat er dan ineens een capaciteitsprobleem zou zijn. Toch?
Of hebben we altijd al tegen de max aan gezeten?

Daarnaast zou je toch verwachten dat die capaciteit toch wel gemonitord word? En als men bv op de 80% komt of erboven, dat er maatregelen genomen worden? Of is capaciteitsbeheer (net als klantcommunicatie) ook een ondergeschoven kindje? :P

Overigens heb ik er niks van gemerkt gisteren... lekker onderuitgezakt een film gekeken vanaf de NAS ;)

.
GerkeP schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 08:15:
Binnen 2 minuten iemand aan de lijn _/-\o_
RMA aangevraagd, ff wachten op een nieuwe M540 en dan de oude retour sturen. :D
Zou dat ook nog met de 110 lukken? :P

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 21-02-2013 09:28 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:25:
[...]

Zou dat ook nog met de 110 lukken? :P
Ik zou zeggen bel ze eens ;)

GerkeP

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
[...]

Inderdaad handig ;) ,

Ik vraag me alleen af hoe het van het ene op het andere moment een capaciteitsprobleem kan zijn...

Aangezien het hier alleen WGDO gebied betrof (waar geen nieuwe gebieden meer op aangesloten worden?) zou je niet verwachten dat er dan ineens een capaciteitsprobleem zou zijn. Toch?

[...]
Er worden inderdaad geen nieuwe gebieden meer op aangesloten, maar er kunnen natuurlijk wel nieuwe klanten uit oude gebieden op aangesloten worden. Daarnaast zit ik zelf ook op WGDO en is het bij ons pas leverbaar vanaf Q3 2012, maar aangezien er bij ons portaal woningen staan lag er dus al WGDO waardoor de rest dus ook op WGDO zit.

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Phoolie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:39:
[...]

Er worden inderdaad geen nieuwe gebieden meer op aangesloten, maar er kunnen natuurlijk wel nieuwe klanten uit oude gebieden op aangesloten worden. Daarnaast zit ik zelf ook op WGDO en is het bij ons pas leverbaar vanaf Q3 2012, maar aangezien er bij ons portaal woningen staan lag er dus al WGDO waardoor de rest dus ook op WGDO zit.
Eens... maar dan nog...

Daarnaast zou je toch verwachten dat die capaciteit toch wel gemonitord word? En als men bv op de 80% komt of erboven, dat er maatregelen genomen worden? Of is capaciteitsbeheer (net als klantcommunicatie) ook een ondergeschoven kindje? :P

.
ik ben alleen bang dat ik niet binnen 2 min iemand aan de lijn krijg ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 21-02-2013 09:55 ]

• Fiber
[...]
Ik denk toch eerder aan een los stekkertje of een gebroken kabeltje of zo... Zou op zich wel leuk zijn als we de echte oorzaak en de echte oplossing nog een keer zouden horen. :z

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:20:
[...]

Ik denk toch eerder aan een los stekkertje of een gebroken kabeltje of zo... Zou op zich wel leuk zijn als we de echte oorzaak en de echte oplossing nog een keer zouden horen. :z
Idem ;)

• Blids
Ik weet al meer, Nunspeet is inderdaad over gezet op WMP+, alleen wijk 1c niet omdat wijkzentrale niet mee wil werken, wijk 1c heeft nog Wgdo, zij de persoon in de reggefider winkel
http://www.eindelijkglasv...et_totaal_FC_planning.jpg

In het begin waren er ook al problemen met de wijkzentrale, Wgdo netwerk was al beschikbaar, maanden later pas WBA

Wat ik ook heb begrepen is dat alle Wgdo gebieden om gezet worden in WMP+ in de loop van 2013

Er kwamen nog opties als je er niet mee eens bent, het op kunt zeggen

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 21:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er zit zeker ook een 'zentrifuge' in je wasmachine 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07

d0s

sssst

HcBlids schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:01:
Ik weet al meer, Nunspeet is inderdaad over gezet op WMP+, alleen wijk 1c niet omdat wijkzentrale niet mee wil werken, wijk 1c heeft nog Wgdo, zij de persoon in de reggefider winkel
http://www.eindelijkglasv...et_totaal_FC_planning.jpg

In het begin waren er ook al problemen met de wijkzentrale, Wgdo netwerk was al beschikbaar, maanden later pas WBA

Wat ik ook heb begrepen is dat alle Wgdo gebieden om gezet worden in WMP+ in de loop van 2013

Er kwamen nog opties als je er niet mee eens bent, het op kunt zeggen
Ik kan je verzekeren dat Nunspeet 100% WBA/WMP is.

• fast-server
HcBlids schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:01:

Dat zou mooi zijn, kan ik direct overstappen naar XS4ALL (omdat er dan meteen een provider keuze is) in het huidige XMS only gebied.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:20:
[...]

Is daar niet een of andere maagdelijke mailinglist voor?

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:11:
Operatortjeeeeeeee! Werk aan de winkel!
ja jongens, operatortje ligt met griep op bed, ik moet dus 2 x zo hard werken ;-)
Ben al enkele dagen erg hard aan het werk zoals jullie gemerkt hebben:

Weer een groot gedeelte van KPN/WMP naar de nieuwe 'bad-ass' koppelblokjes gemigreerd (vandaar dat jullie nieuwe IP's hebben gekregen). Excuses aan de mensen die emotionele schade hebben opgelopen bij het afscheid van hun bijna-vaste-ip adres, je hebt nu weer een nieuw bijna-vast-ip adres ;-)

Gisteravond in de spits klein probleempje in de core gehad wat wat stotters/ploss gaf was snel onder controle.

Ik heb veel aan de feedback in dit topic, zolang we het geklaag en gezeur niet te persoonlijk maken, blijft het leuk en kan ik er veel info uit halen om sneller te reageren op zaken.

Groet
Operatortje2.
[...]

Voorbeeld:
2 KPN bevriende KPN klanten hebben iTV de een via glasvezel en de ander via dsl, als ze dus merken dat er eentje beter/slechter beeld heeft dan gaat de gene met het mindere beeld bij KPN klagen.
Dat ze dit doen is ook heel logisch aangezien ze beide de "zelfde" iTV dienst hebben, het zelfde kastje hebben en er net zoveel voor betalen.

Ik denk het niet aangezien mensen niet zo snel zullen overstappen op glasvezel aangezien het ze toch geen beter beeld oplevert.
Als deze klanten dan digitale TV op de kabel zien dan zijn ze weer klanten kwijt, dit is precies wat al vaak gebeurd. (zijn al meerdere artikelen over geschreven)

KPN is in dat opzicht nog een hele oude logge organisatie die vooral met korte termijn zaken bezig is in plaats van de lange termijn.

Koop 4G frequenties, koop reggefiber en de ISP's en vervolgens staan ze op de rand van de afgrond omdat ze geen geld meer hebben om het uit te rollen...
Ik dacht; dat kan nooit... 3-in-1 pakket via DSL net zo duur als via glasvezel, maar je hebt gelijk! Voor een totaalpakket 40/4 via DSL betaal je hetzelfde als voor een 50/50 pakket over glas!
Heel apart...ik snap de gedachte wel maar dan moet je juist de streams over glas veel beter maken zodat zoveel mogelijk mensen van DSL afstappen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 21:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:04:
[...]

Weer een groot gedeelte van KPN/WMP naar de nieuwe 'bad-ass' koppelblokjes gemigreerd (vandaar dat jullie nieuwe IP's hebben gekregen).
Dat ziet er onschuldig uit maar wat houdt het in?
Is het waar dat wgdo straks naar wmp+ gaat en wat betekent dat voor ons, bijv. open poorten, ping, snelheid, diensten als iptv en telefonie?
Zonder jullie berichtjes blijven wij totaal verstoken van wat er met onze 'oude' diensten e.d. gaat gebeuren, op z'n zachts gezegd is het een kwalijke zaak om je klanten geheel niet te informeren over grote migraties.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:17:
[...]

Dat ziet er onschuldig uit maar wat houdt het in?
Is het waar dat wgdo straks naar wmp+ gaat en wat betekent dat voor ons, bijv. open poorten, ping, snelheid, diensten als iptv en telefonie?
Zonder jullie berichtjes blijven wij totaal verstoken van wat er met onze 'oude' diensten e.d. gaat gebeuren, op z'n zachts gezegd is het een kwalijke zaak om je klanten geheel niet te informeren over grote migraties.
De technische performance voor de diensten zijn gelijk of het onderliggende platform nu wgdo of wmp+ is maakt niet uit. Een dienst is een dienst, 100mbit op wgdo gaat net zo hard als 100mbit op wmp+.
Poorten worden bij mijn weten nog bij geen enkele ISP gefilterd, maar het is aan de ISP om te bepalen wat voor features/limitaties zij willen op hun diensten, ik doe alleen het wholesale transport van hun diensten naar de klanten.

Het informeren van klanten is een taak van de ISPs. Wij als netbeheerders kondigen migraties aan naar betrokken ISPs, zij moeten vervolgens (beslissen om) hun klanten te informeren!

• Fiber
[...]
Gisteravond in de spits klein probleempje in de core gehad wat wat stotters/ploss gaf was snel onder controle.

Ik heb veel aan de feedback in dit topic, zolang we het geklaag en gezeur niet te persoonlijk maken, blijft het leuk en kan ik er veel info uit halen om sneller te reageren op zaken.

Groet
Operatortje2.
Die iptv storing van gisteravond was in ieder geval nog best snel opgelost vind ik. Natuurlijk liever helemaal geen storingen, maar ja, shit happens. :)

Verwijderd

Ha Operatortje2,

Ik geloof je onmiddellijk dat het voor de snelheid waarmee de bitjes / lichtflitsen heen en weer vliegen niet uitmaakt wat voor platform er gebruikt wordt.
Voor eindafnemers die op WGDO zitten zijn er echter wel merkbare consequenties, met name door de wijze waarop de 2 meest bekende operators (KPN en Reggefiber) de tv streams transporteren (of misschien beter, waar ze de streams vandaan halen).
Met name de kwaliteit van de SD streams verschilt aanzienlijk. Daarnaast is het voor een aantal gebruikers van belang in verband met zelf-gebrouwen opname faciliteiten via Tvheadend oid.

Vandaar dat we ondanks dat het op bitjes-nivo niet uitmaakt, toch erg nieuwsgierig zijn... ;)

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Iptv 'stottert' weer (Amersfoort).

• Pabbus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2018
Idem 3833, geluid en beeld iptv......

• Blids
Iptv valt weg, geluid als beeld, Hebben de satelliet maar weer aan gezet, 8071NH, bij me oom op 8072AP niks aan de hand Lijbrandt

Probleem met Internet zins het ip veranderd is er ook nog steeds, om het uur nu valt het even weg, begin er een beetje moe van te worden

[ Voor 35% gewijzigd door Blids op 21-02-2013 19:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:38:
Ha Operatortje2,

Ik geloof je onmiddellijk dat het voor de snelheid waarmee de bitjes / lichtflitsen heen en weer vliegen niet uitmaakt wat voor platform er gebruikt wordt.
Voor eindafnemers die op WGDO zitten zijn er echter wel merkbare consequenties, met name door de wijze waarop de 2 meest bekende operators (KPN en Reggefiber) de tv streams transporteren (of misschien beter, waar ze de streams vandaan halen).
Met name de kwaliteit van de SD streams verschilt aanzienlijk. Daarnaast is het voor een aantal gebruikers van belang in verband met zelf-gebrouwen opname faciliteiten via Tvheadend oid.

Vandaar dat we ondanks dat het op bitjes-nivo niet uitmaakt, toch erg nieuwsgierig zijn... ;)
lcyK: Ik snap het, maar welke tv streams er op welk platform worden doorgeven is meer een politieke, rechten en coderingskwestie dan een technische. Vanuit mijn technisch hart zou ik ook liever alles ongecodeerd in super HD+++ kwaliteit doorzetten, maar zo zit de wereld helaas niet in elkaar.

En ja, ik ben ondertussen druk met de iptv hicks ;)

• Fiber
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:07:
[...]
En ja, ik ben ondertussen druk met de iptv hicks ;)
Geen probleem hier tot nu toe. Amersfoort 3812. (Bij het voetbal op RTL7 werd er op de zender zelf wel wat gezegd over eventuele 'verbindingsproblemen'.)

Verwijderd

[...]

Voorbeeld:

Alleen is er bij KPN in sommige plaatsen wel een test van een buitenlandse HD sportzender met een hogere bitrate gelijk aan HD+.
Persoonlijk denk dat het probleem meer ligt aan bijv dat er nog steeds 1960 ontvangers in gebruik zijn. En deze zijn niet geschikt voor hogere bitrate omdat dan het zappen zo traag wordt dat de ontvanger onbruikbaar wordt. Als KPN ook in oude gebieden wil testen met HD+ bitrate zouden deze allemaal moeten worden vervangen wat natuurlijk veel geld gaat kosten. Ook kiest KPN voorbeeld dat HD+ alleen bij snellere ontvangers mogelijk is, gaan klanten om vervangen vragen wat ook extra geld gaat kosten.

• Blids
Router Name Linksys E4200
Router Model Linksys E4200
Firmware Version DD-WRT v24-sp2 (04/13/11) big - build 16785
MAC Address--------------------
Host Name
WAN Domain Name ispfabriek.nl
LAN Domain Name
Current TimeThu, 21 Feb 2013 19:34:23
Uptime5 min

CPU
CPU Model Broadcom BCM4716 chip rev 1
CPU Clock 480 MHz
Load Average
4%0.00, 0.08, 0.05

Memory
Total Available
90%59196 kB / 65536 kB
Free
74%43720 kB / 59196 kB
Used
26%15476 kB / 59196 kB
Buffers
11%1688 kB / 15476 kB
Cached
33%5136 kB / 15476 kB
Active
7%1060 kB / 15476 kB
Inactive
6%956 kB / 15476 kB

Space Usage
CIFS(Not mounted)
JFFS2(Not mounted)

Network
IP Filter Maximum Ports 12288
Active IP Connections
2%214

Firmware: DD-WRT v24-sp2 (04/13/11) big
Time: 19:44:50 up 15 min, load average: 0.20, 0.13, 0.06
WAN IP: 0.0.0.0

Firmware: DD-WRT v24-sp2 (04/13/11) big
Time: 19:45:25 up 16 min, load average: 0.29, 0.16, 0.07
WAN IP: 77.---.--.---

Dat gebeurd om het uur nu

[ Voor 15% gewijzigd door Blids op 21-02-2013 19:46 ]

Verwijderd

[...]

Thasaidon, reken maar dat er meer monitoring en bewaking is op wat voor capaciteit dan ook, dan dat jij je kan voorstellen ;-) Sommige capaciteitsvraagstukken zijn niet zo simpel dat als er een touwtje aan 80% zit dat er een nieuw touwtje naast gelegd wordt en klaar... Niet alleen WGDO/WMP+ maar ook de Core is constant onderhevig aan migraties naar nieuwe platformen, technieken etc, het is een formule 1 race zonder pitstop, waar ik op volle snelheid niet alleen de banden maar ook de motor moet zien te wisselen.

Meer details dan mooie beeldspraken ga ik hier niet doen, ik schrijf hier op persoonlijke titel en in mijn vrije tijd en wil geen problemen krijgen, maar wil jullie soms wel iets op weg helpen als tegenprestatie tegen de info die ik van jullie krijg om mijn werk beter te kunnen doen ;)

Grtz
O2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
Beterschap gewenst voor Operatortje en dank voor alle toelichting van Operatortje2. Jullie insider perspectief maakt dit topic een interessanter topic... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En nu helemaal geen TV meer, m540 is echt overleden, hopen dat die nieuwe vandaag of morgen bezorgd wordt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 03:09:
Beterschap gewenst voor Operatortje en dank voor alle toelichting van Operatortje2. Jullie insider perspectief maakt dit topic een interessanter topic... d:)b
Het gaat weer stukken beter met Operatortje. Ik was deze week geveld door een vreselijke griep.
Operatortje V2 deed deze week een "Hell of a Job" in zijn eentje. Hij verdient hiervoor alle credits. :)
Een klus waar ik hem oorspronkelijk mee zou helpen.

We praten niets goed en elke wijziging is er eentje, maar er wordt de laatste weken door ons enorm gebouwd aan uitbreiding van capaciteit/performamce om ook in de toekomst netwerktechnisch op niveau te blijven en groei mogelijk te maken. Hierbij wordt er gesleuteld aan capaciteit en vervanging van hardware..Blijft echter mensenwerk en gezien de complexiteit zal er af en toe een foutje gemaakt worden of heeft het impact, ondanks dat we (bijna) alles in labs testen. Echter deze foutjes zijn afgelopen dagen mede door oa. monitoring en capaciteitsbewaking zeer snel door O. V2 getackeld.

We zijn echter nog niet helemaal klaar en zullen er alles aan doen om impact zoveel mogelijk te beperken.
Naast alle tooling welke wij gebruiken is vooral de input op dit forum van enorme waarde voor ons.

Kan jullie in ieder geval verklappen dat de meeste zaken welke wij gedurende deze changes doen jullie hier niets of nauwelijks iets van merken.

We hopen dat jullie daar begrip voor hebben.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:52:
[...]

Thasaidon, reken maar dat er meer monitoring en bewaking is op wat voor capaciteit dan ook, dan dat jij je kan voorstellen ;-) Sommige capaciteitsvraagstukken zijn niet zo simpel dat als er een touwtje aan 80% zit dat er een nieuw touwtje naast gelegd wordt en klaar... Niet alleen WGDO/WMP+ maar ook de Core is constant onderhevig aan migraties naar nieuwe platformen, technieken etc, het is een formule 1 race zonder pitstop, waar ik op volle snelheid niet alleen de banden maar ook de motor moet zien te wisselen.

Meer details dan mooie beeldspraken ga ik hier niet doen, ik schrijf hier op persoonlijke titel en in mijn vrije tijd en wil geen problemen krijgen, maar wil jullie soms wel iets op weg helpen als tegenprestatie tegen de info die ik van jullie krijg om mijn werk beter te kunnen doen ;)

Grtz
O2...
Dat jij en O.(v1) hier op persoonlijke titel bijdragen aan dit topic waardeer ik (en andere zeker ook) enorm.
Dus blijf dat vooral ook doen ;)

Ik weet dat er wel gemonitord wordt en er aan capaciteitsbeheer gedaan wordt. Dat doet (als het goed is) iedere ISP, want anders kun je de boel snel inpakken ;)
Ik vond het alleen vreemd dat er in de ticket, die White_Collar liet zien, stond dat het een capaciteitsprobleem zou zijn.
En natuurlijk snap ik dat je niet zomaar een lijntje kunt "bijschakelen", maar met goede capaciteitsmanagement en trendanalyses kun je aardig vooruit kijken en daarop je strategie bepalen.
Maar dat zit blijkbaar bij jullie wel goed, anders waren jullie nu niet druk bezig met die werkzaamheden die O.(v1) hierboven noemde. ;)

_/-\o_ Dus kudos aan jullie beide! _/-\o_
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:06:
[...]

Het gaat weer stukken beter met Operatortje. Ik was deze week geveld door een vreselijke griep.
Operatortje V2 deed deze week een "Hell of a Job" in zijn eentje. Hij verdient hiervoor alle credits. :)
Een klus waar ik hem oorspronkelijk mee zou helpen.
...
We hopen dat jullie daar begrip voor hebben.

O.
Uiteraard heb ik daar (als netwerkbeheerder maar ook als klant) begrip voor.
Blij dat je er weer bovenop bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Leiden, 2316NR was net een kleine twee uur alle diensten kwijt? Operatortje V2, je moet toch wat sneller om patchen hoor ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:37:
Leiden, 2316NR was net een kleine twee uur alle diensten kwijt? Operatortje V2, je moet toch wat sneller om patchen hoor ;)
Ik weet van niets...... In ieder geval niet door ons.

Even in de systemen gekeken. Appartuur is spanningsloos geweest van 10:05 tot 11:11 uur.
Mogelijk een stroomstoring geweest in de omgeving van de POP>

Fijn weekend.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Het lijkt altijd langer als je wacht :D

Prettig weekend.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Ik weet van niets...... In ieder geval niet door ons.

Even in de systemen gekeken. Appartuur is spanningsloos geweest van 10:05 tot 11:11 uur.
Mogelijk een stroomstoring geweest in de omgeving van de POP>

Fijn weekend.

O.
Kabelbreuk stroomtoevoer Oosterkerkstraat, een vrachtauto is door een putdeksel van het riool heengezakt waarbij een deel van de afsluiting zich door een stroomkabel heen heeft geboord, Liander is klaar en heeft de kabel gerepareerd, de gemeente heeft 1 weghelft nu afgesloten en is bezig met het metselen van een nieuwe opbouw voor het putdeksel,behoorlijk gat,vermoedelijk is er al langere tijd water weg gelekt.

Overigens staat hier e.e.a. te lezen over de Duitse HD zenders.
http://www.totaaltv.nl/ni...a_glasvezel_Glashart.html

Genoemd worden en de hogere kosten, en dat het Telfort aanbod zal afwijken van dat van KPN, waarna er letterlijk staat dat KPN de zenders ook niet in HD aanbiedt.
Logisch dus dat een budget provider als Telfort ze dan dus ook niet aanbiedt als het duurdere "merk" dat ook niet doet en laat dat nou precies zijn wat ik gezegd heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Nick39 op 22-02-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
* Fiber krijgt visioenen van heel Leiden dat langzaam in een groot zwart moddergat wegzakt... O-)

Saved by the bell zullen we maar zeggen... :z

https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
Als ik hier kijk zie ik dat XMS, voor mijn adres in ieder geval, driftig geschrapt heeft in het aantal mogelijke pakketten. Er zijn nu nog maar vier pakketten over.
  • 46 Euro voor 50/50 Mb internet, telefoon met tv
  • 46 Euro voor 100/100 Mb internet, telefoon zonder tv
  • 56 Euro voor 100/100 Mb internet, telefoon met tv
En dan nog een nauwelijks interessante optie zonder telefoon:
  • 53,50 Euro voor 100/100 Mb internet, zonder telefoon met tv
Telefoon laten vallen levert bijna niks op dus. De meeste mensen willen toch wel tv en al zou je het niet perse nodig hebben dan is een besparing van 10 Euro in de maand nog steeds niet heel veel om daarvoor tv te laten vallen en je moet verplicht naar 100/100 Mb internet waardoor je uiteindelijk nog niets bespaart. O-) Daarbij denk ik dat voor de meeste huishoudens 50/50 Mb internet ruim voldoende is en ik kan dus wel raden wat het meest verkochte pakket van XMS is. :z

Alleen in nieuwe gebieden zijn er tijdens de vraagbundeling akties waarschijnlijk nog wel wat goedkopere opties zoals een 35/35 Mb all in one en een tv only optie of zo.

[ Voor 80% gewijzigd door Fiber op 22-02-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 13:26
[...]
... je hebt nu weer een nieuw bijna-vast-ip adres ;-)

[..]
Het is maar wat je een bijna-vast-ip adres noemt... zolang je router/modem aanstaat heb je hetzelfde ip-adres.
Ik heb ook een bijna-vaste-zitplaats in de trein (zolang ik niet opsta en wegloop) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:20:
* Fiber krijgt visioenen van heel Leiden dat langzaam in een groot zwart moddergat wegzakt... O-)

Mja, het is off topic, maar die straten heten allemaal Gracht, omdat er vroeger een gracht was, waar het grondwater in kon wegzakken, die zijn massaal gedempt waardoor het water een andere weg begon te zoeken, de Rijn stroomt door Leiden heen, daarna was het toch mooier als bepaalde gedempte grachten toch voor het stadsbeeld weer open gegraven werden en dat hebben ze ook weer gedaan maar niemand heeft gekeken hoe die nieuwe waterstromen ontstaan na het dempen van die grachten zijn gaan lopen,een deel van de nieuwbouw die ze daar 30 jaar geleden op gezet hebben werd zo vochtig dat ze een deel daarvan nu al weer gaan slopen,tussen die grachten in loopt nu 1 straat wat zo'n beetje de toegangsweg naar het centrum is,waar elke minuut een vracht auto over heen gaat, met zo'n 4 bruggen, 2 reguliere buslijnen, en al die riolen van al die grachten komen samen onder die centrale weg,met de kabels ernaast, dus er zakt wel eens wat weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:20:

https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
Als ik hier kijk zie ik dat XMS, voor mijn adres in ieder geval, driftig geschrapt heeft in het aantal mogelijke pakketten. Er zijn nu nog maar vier pakketten over.
  • 46 Euro voor 50/50 Mb internet, telefoon met tv
  • 46 Euro voor 100/100 Mb internet, telefoon zonder tv
  • 56 Euro voor 100/100 Mb internet, telefoon met tv
En dan nog een nauwelijks interessante optie zonder telefoon:
  • 53,50 Euro voor 100/100 Mb internet, zonder telefoon met tv
Telefoon laten vallen levert bijna niks op dus. De meeste mensen willen toch wel tv en al zou je het niet perse nodig hebben dan is een besparing van 10 Euro in de maand nog steeds niet heel veel om daarvoor tv te laten vallen en je moet verplicht naar 100/100 Mb internet waardoor je uiteindelijk nog niets bespaart. O-) Daarbij denk ik dat voor de meeste huishoudens 50/50 Mb internet ruim voldoende is en ik kan dus wel raden wat het meest verkochte pakket van XMS is. :z

Alleen in nieuwe gebieden zijn er tijdens de vraagbundeling akties waarschijnlijk nog wel wat goedkopere opties zoals een 35/35 Mb all in one en een tv only optie of zo.
klopt, sinds de "administratieve overgang" zijn ook de pakketten veranderd.
Staat ook in de TS.
En idd, om nou te zeggen dat het er beter op geworden is... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Toch heb ik zonder telefonie :) omdat ik dat perse zelf wil en toch een paar euro per maand scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ik heb nog een oud abbo met telefonie. Als ik telefonie opzeg ga ik meer betalen in plaats van minder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hoorde gister dat mijn schoonouders nu definitief overstappen naar Ziggo,

- Zijn al 4 weken bezig met een nieuwe adapter, dit voor de SIP ata die bij het packfront los hangt. Deze is kapot en de ata bromt ook enorm (mijn schoonmoeder ligt met terminaal kanker en dan is een werkende telefoon wel een must) ze hebben al 4x keer gebeld en 4x mede gedeeld dat er een nieuwe komt. Helaas dus niet.

- Administratief factureren ze vanalles, klopt helemaal niets, dus ook voor hun ben ik nu bezig met uitzoeken van de facturen, deze keer ga ik alle belletjes en acties opschrijven en ga ik ook voor de tijd dat ik er mee bezig ben geweest een vergoeding vragen.

- Dat haperende beeld twee avonden was voor hun nu echt wel de druppel, niet omdat ze ongeduldig zijn, maar zoals je begrijpt is de thuis situatie dermate slecht dat ze geen zin hebben om steeds achter dingen aan moeten zitten. Kijk als je ziek bent heb je weinig te doen, ze doet wel van alles maar toch staat de TV vaak aan. En als na de telefoon (waar xms blijkbaar niet naar omkijkt) ook de tv problemen gaat geven, dan
is het wel erg te stellen.

Dit is geen snaar naar de operatortjes, maar het is gewoon zoals het is, ze doen fantastisch werk, maar
er is altijd wel wat, dan is het technisch weer en orde, is de klantenservice en de facturatie een drama en vise versa.

- Bovendien gaan ze er qua kosten toch op vooruit, maar ik denk dat ze er sowiso op voorruit gaan.
Ze waren klanten van het eerste uur (Leiden Stevenshof) en zijn ze echt niet zo moeilijk, maar ik geef ze 100% gelijk, ze geven aan dat XMS veel slechter is geworden, en vooral qua klantenservice en beloftes. Toen ze voor de vierde keer belde, wist het meisje aan te geven dat er in het ticket systeem niets te vinden was over een adapter die besteld was en hun kant op moest komen.

Toen ik zei dat het overgenomen was door KPN en dat het verder onder de naam Telfort gaan gingen zeiden dat het een mooie tijd was om idd naar ziggo te gaan verhuizen.

[ Voor 38% gewijzigd door boswandeling op 23-02-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Daar zie je maar weer aan hoe enorm belangrijk het is om als bedrijf te investeren in je klantenservice. Klanten begrijpen heel goed dat er dingen kapot gaan en dingen soms niet werken zoals het hoort. Maar als klant wil je dan het gevoel hebben dat je klacht serieus genomen wordt en wordt opgelost.

Dat je dan 4 keer moet bellen voor een nieuwe adapter is inderdaad schandalig.

Mijn broer had van de week precies hetzelfde probleem bij Ziggo, modem deed helemaal niets meer. Ik had nog een adapter liggen en daarmee kwam het modem weer tot leven. Ziggo gebeld, uitgelegd wat er aan de hand was en twee dagen later een nieuwe adapter in huis. Zo kweek je goodwill bij de klant en ziet de klant het door de vingers als bijvoorbeeld een avondje de tv niet goed werkt.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Beetje overdreven reactie vind ik.

Mijn adapter was ook kapot en ik had na een mailtje naar WebCare binnen een paar uur een monteur op de stoep met een nieuwe. Ik geloof jou best als je zegt dat die nieuwe adapter voor je schoonouders vier keer is toegezegd en nooit is aangekomen, maar ik vind dat wel gek. En als je er echt van afhankelijk bent dan ga je gewoon zelf naar de Gamma of een electronica winkel en koop je zelf voor een paar Euro een nieuwe, zo speciaal zijn die dingen nou ook weer niet.

Voor de facturering heeft XMS inderdaad een raar systeem met vooruitbetaling etc. maar als je het gewoon automatisch laat gaan zal je zien dat het ook automatisch weer wordt rechtgetrokken als je te veel betaalt. Juist als je gaat bellen en handmatig dingen aan gaat passen wordt het een puinhoop. Mijn rekening is overigens elke maand hetzelfde, op de variabele telefoonkosten na. Ik snap nooit zo goed wat mensen dan allemaal aan- en weer uitzetten om het zo onoverzichtelijk te maken.

Die tv storingen afgelopen week heb ik hier zelf ook over geklaagd, maar zo erg was het nou ook weer niet. Ik heb er gewoon doorheen gekeken. En je weet er nu de oorzaak van en dat is eenmalig en dus niet echt een reden om over te stappen.

Niks mis met Ziggo hoor, en als het nog goedkoper is ook kun je prima overstappen, alleen bovenstaand klaagverhaal vind ik dus een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:23:

Niks mis met Ziggo hoor, en als het nog goedkoper is ook kun je prima overstappen, alleen bovenstaand klaagverhaal vind ik dus een beetje overdreven.
Vind ik dus niet. Dit is precies waar het om gaat. Heb zelf voor de administratieve overgang een defecte voeding gehad. Gebeld en voeding werd "binnen 10 werkdagen" opgestuurd.... Die periode dus geen telefoon. Kwam gelukkig na 5 dagen pakketje met voeding. Maar toch.
Niet alle klanten gaan via Webcare. En fijn dat er dan ineens wel een monuer dat ding kan brengen. Voorkeursbehandeling! Gelukkig voor hen maar een beperkt deel dat op Tweakers zit.

Je moet uitgaan van de gemiddelde klant en in dat geval is het niet te accepteren dat je 4x moet bellen.
Iedereen snapt dat er iets kapot kan gaan. Het gaat erom hoe XMS met problemen om gaat.

Door alle ervaringen van de afgelopen tijd van mij (XMS-er van het eerste uur in Vathorst die zelfs de buurt langs ging om te vertellen hoe mooi het zou worden!) en van mijn dochter raakt XMS klanten kwijt. Mijn dochter is al over naar ZIGGO en ik volg zo snel ik zekerheid heb dat de nummerportering naar ZIGGO goed gaat. (wil nummer niet kwijt).

Zoek gerust in de eerdere postst om de problemen te zien. Die kan je bagataliseren zoveel als je wilt, maar het blijft gaan om hoe XMS met problemen omgaat. En iedereen bepaald zelf waar de grens van acceptatie ligt. En daar is naar mijn mening niets overdreven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:40:
[...]
Vind ik dus niet. Dit is precies waar het om gaat. Heb zelf voor de administratieve overgang een defecte voeding gehad. Gebeld en voeding werd "binnen 10 werkdagen" opgestuurd.... Die periode dus geen telefoon. Kwam gelukkig na 5 dagen pakketje met voeding. Maar toch.
Niet alle klanten gaan via Webcare. En fijn dat er dan ineens wel een monuer dat ding kan brengen. Voorkeursbehandeling! Gelukkig voor hen maar een beperkt deel dat op Tweakers zit.
Hij was toevallig in de buurt... :)
Je moet uitgaan van de gemiddelde klant en in dat geval is het niet te accepteren dat je 4x moet bellen.
Iedereen snapt dat er iets kapot kan gaan. Het gaat erom hoe XMS met problemen om gaat.
Als dat echt waar is vind ik het ook schandalig hoor, ik zou het zelfs niet tot vier keer laten komen denk ik. Maar ik vraag me wel af of die fout echt bij XMS ligt. Hebben ze wel het goede adres en zo? Met koeriers en pakketdiensten en leveranciers kan ook van alles mis gaan, maar vier keer op rij is wel erg veel. O-) Maar dan nog, zoals je ook zelf aan geeft, je kan er ook zelf een regelen, het zijn gewoon standaard dingetjes, en dan eventueel het geld terugvragen. (En ook binnen tien werkdagen vind ik veel te lang hoor. Zulke standaarddingen moeten gewoon klaarliggen en diezelfde dag nog op de post gaan.)
Door alle ervaringen van de afgelopen tijd van mij (XMS-er van het eerste uur in Vathorst die zelfs de buurt langs ging om te vertellen hoe mooi het zou worden!) en van mijn dochter raakt XMS klanten kwijt. Mijn dochter is al over naar ZIGGO en ik volg zo snel ik zekerheid heb dat de nummerportering naar ZIGGO goed gaat. (wil nummer niet kwijt).

Zoek gerust in de eerdere postst om de problemen te zien. Die kan je bagataliseren zoveel als je wilt, maar het blijft gaan om hoe XMS met problemen omgaat. En iedereen bepaald zelf waar de grens van acceptatie ligt. En daar is naar mijn mening niets overdreven aan.
Ik heb alle posts van alle zeventien draadjes gelezen hoor. Het zijn over het algemeen steeds dezelfden die hier klagen. Soms moet je de oorzaak ook wel eens een heel klein beetje bij jezelf zoeken vind ik of een heel klein beetje eigen initiatief nemen. Neemt niet weg dat er nog genoeg dingen niet goed zijn en er veel dingen een stuk beter kunnen hoor, dat ben ik direct met je eens. En ik ben het ook eens met iedereen dat het beloofde potentieel van glas er nog lang niet uitkomt. Maar de drie punten van Bookee hierboven kan ik op zichzelf geen goede reden vinden om over te stappen. Noem dan iets structureels zoal betere kwaliteit tv, geen gedoe met settop boxen, meer zenders, hogere internetsnelheid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zo, we hebben een nieuwe M540 ontvangen, keurig in 2 dagen :-D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
Is het mogelijk om bij XMS een vast IP adres te krijgen? Ik had net een helpdesk medewerker aan de lijn maar ik had het idee dat hij niet helemaal wist wat ik vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz-oz
  • Laatst online: 04-09 15:30
nee, die mogelijkheid bestaat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:22
hmm, internet hier (6601) is op zich nog wel snel, maar de ping is belachelijk hoog. Een ping naar tweakers of google of de pingtest op speedtest komen allemaal ruim boven de 50ms tot wel boven de 100ms uit. Meer mensen last van? Ik ga zo alles sowieso maar eens een keer resetten.

Edit:
OK laat maar, my bad. Steam was op de achtergrond met 11,3MB/sec aan het dowloaden. Das niet zo heel goed voor je ping. Nu weer strak < 10 ms... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 23-02-2013 15:24 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 11:23:
Beetje overdreven reactie vind ik.

Mijn adapter was ook kapot en ik had na een mailtje naar WebCare binnen een paar uur een monteur op de stoep met een nieuwe. Ik geloof jou best als je zegt dat die nieuwe adapter voor je schoonouders vier keer is toegezegd en nooit is aangekomen, maar ik vind dat wel gek. En als je er echt van afhankelijk bent dan ga je gewoon zelf naar de Gamma of een electronica winkel en koop je zelf voor een paar Euro een nieuwe, zo speciaal zijn die dingen nou ook weer niet.

Voor de facturering heeft XMS inderdaad een raar systeem met vooruitbetaling etc. maar als je het gewoon automatisch laat gaan zal je zien dat het ook automatisch weer wordt rechtgetrokken als je te veel betaalt. Juist als je gaat bellen en handmatig dingen aan gaat passen wordt het een puinhoop. Mijn rekening is overigens elke maand hetzelfde, op de variabele telefoonkosten na. Ik snap nooit zo goed wat mensen dan allemaal aan- en weer uitzetten om het zo onoverzichtelijk te maken.

Die tv storingen afgelopen week heb ik hier zelf ook over geklaagd, maar zo erg was het nou ook weer niet. Ik heb er gewoon doorheen gekeken. En je weet er nu de oorzaak van en dat is eenmalig en dus niet echt een reden om over te stappen.

Je schetst wel een rare situatie hoor, ze betalen voor die rommel, ze zijn al bijna een maand bezig met een nieuwe adapter, maar jij vindt het overdreven want ik kan ze zelf ook wel kopen bij de gamma.

Als ik jou was zou ik bij XMS gaan werken bij de klantenservice :) goeie kans dat je wordt aangenomen vooral met dit soort inzichten pas je precies bij dit bedrijf "als wij het laten afweten dan zoekt u het toch zelf maar uit, bijvoorbeeld bij de gamma" "onze facturen kloppen niet... jammer dan als wij tijd hebben zoeken we het uit maar tot die tijd betaald u gewoon en niet zeiken" "tv stottert en u kunt niet bellen, ja jammer dat u terminaal ligt maar onze klantenservice heeft daar echt lak aan hoor, u bent geen klant maar een nummer en alle nummers zijn hetzelfde"

Ik betaal voor die spullen, niets is gratis! dus dat modem met aanhang daar betalen we dus ook voor. Niet ik moet naar de gamma zelf een adapter halen maar XMS die gewoon naar de klote is moet een adapter sturen.

Facturen: er worden dingen gefactureerd waar ze botweg nieteens hebben of willen hebben.

TV, amino hangt regelmatig, hebben ze afgelopen zomer al diverse malen met XMS over gebeld, maar daar zijn ze maar mee gestopt, omdat er van hun kant simpelweg geen oplossing komt, zelfs geen terugkoppeling, en even bellen met XMS zat er in de zomer ook niet aan +/- 30 minuten in de wacht.

Dan die twee dagen savonds stotteren, dat kan dus heel goed de druppel zijn! vooral vanwege de situatie.

En zoals je weet is webcare wel een handig middel, maar een klant die betaald voor zijn diensten dus ook voor klantenservice MOET gewoon geholpen worden KLAAR.

Als ik voor iedereen die van forums en webcares en die dingen niets afweet XMS via forum moet gaan aanspreken en doorgeven, dan kan ik wel voor mezelf gaan beginnen. Al zijn het er van de 6 nog maar 2 die niet overgestapt zijn :)

1+1=2 ze hebben het lang uitgehouden met XMS maar voor XMS hadden ze casema en dat heeft altijd naar tevredenheid gewerkt, dat ze XMS namen was puur van de actie toen, maar ik geef ze geen ongelijk als ze zeggen dat er met ziggo niets mis was. en dat XMS een zorgkindje is.

Niet kunnen bellen is de druppel, en mijn schoonmoeder wil de tijd die ze nog heeft gewoon TV kunnen kijken en niet elke dag 2 keer die A110 resetten, ze kan nieteens dr bed uit.

[ Voor 20% gewijzigd door boswandeling op 23-02-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen moet vooral zijn eigen redenen wegen om al dan niet op te zeggen.

De duvel scheit blijkbaar altijd op dezelfde hoop, want ik heb ik allle jaren dat ik bij XMS zit nog nooit iets kapot gehad.
Zeldzaam dat er storingen zijn, of ik merk ze blijkbaar niet. Ook met facturen nog nooit fouten gehad.
Natuurlijk kijk ik ook met verbazing naar alle toestanden rondom de administratieve verandering, maar ook daar heb ik geen last van gehad behalve dat ik een ander vast-ip heb gekregen, wat me nu ook niet echt in de problemen heeft gebracht.
Blijkbaar ben ik een gelukkige abonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:59:
Iedereen moet vooral zijn eigen redenen wegen om al dan niet op te zeggen.

De duvel scheit blijkbaar altijd op dezelfde hoop, want ik heb ik allle jaren dat ik bij XMS zit nog nooit iets kapot gehad.
Zeldzaam dat er storingen zijn, of ik merk ze blijkbaar niet. Ook met facturen nog nooit fouten gehad.
Natuurlijk kijk ik ook met verbazing naar alle toestanden rondom de administratieve verandering, maar ook daar heb ik geen last van gehad behalve dat ik een ander vast-ip heb gekregen, wat me nu ook niet echt in de problemen heeft gebracht.
Blijkbaar ben ik een gelukkige abonnee.
Ik denk het wel ja, er zijn genoeg berichten voorbij gekomen waar het wel mis is, soms op kleine schaal maar ook vaak veel grote.

En ik ken persoonlijk genoeg mensen die door MIJ XMS hebben genomen, in het begin toen het allemaal nog goed ging, en die de afgelopen tijden ook voor de migratie echt problemen hadden .

Ik zit PUUR bij XMS vanwege mijn vaste IP en upload, en dat is echt het enigste. zolang IPTV op de laatste stotteringen na blijft werken blijf ik zitten. Maar als mijn IP dynamisch wordt is er voor mij geen enkele redenen om nog bij XMS te blijven.

Opzich is er niets mis met de diensten, persoonlijk lig ik niet wakker van een stottering hier of daar omdat er aan de weg getimmerd wordt, ik zit zelf in de techniek en weet dat niet alles vlekkeloos verloopt.

En dat gaf ik ook aan paar dagen geleden, maar ik ga slapen en morgen is er weer een dag, veel tv kijk ik overigens niet. Internet heb ik nooit over geklaagd, ja m.b.t. het statisch IP wat we bijna kwijt waren, niet geheel onlogisch. Over bellen zal je me nooit gehoord hebben wat dat doe ik via XMS niet

MAAR extra diensten leveren dan weer wel problemen op in combinatie met de klantenservice en facturatie waar tot op heden vanaf november niets mee gebeurd is. Nog steeds betalen voor usenet die sinds de migratie niet werkt. HBO dat ik nooit gehad heb, dat ik opzeg samen met usenet maar waar ik maar steeds geen bevestiging van krijg en geen poot heb om op te staan.

Dus de basis is wat mij betreft prima, maar de rest er om heen is gewoon drama. Kan nog steeds niet via mijn xmsweb doen, dus ik ben vleugellam

[ Voor 28% gewijzigd door boswandeling op 23-02-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:05:
Ik denk het wel ja, er zijn genoeg berichten voorbij gekomen waar het wel mis is, soms op kleine schaal maar ook vaak veel grote.

En ik ken persoonlijk genoeg mensen die door MIJ XMS hebben genomen, in het begin toen het allemaal nog goed ging, en die de afgelopen tijden ook voor de migratie echt problemen hadden .

Ik zit PUUR bij XMS vanwege mijn vaste IP en upload, en dat is echt het enigste. zolang IPTV op de laatste stotteringen na blijft werken blijf ik zitten. Maar als mijn IP dynamisch wordt is er voor mij geen enkele redenen om nog bij XMS te blijven.
Het is wel merkwaardig dat het altijd dezelfde mensen treft.
Zitten blijkbaar op een plek waar het allemaal niet zo goed deugt en het is natuurlijk ook zo dat de één wat eerder amok maakt dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:11:
[...]

Zitten blijkbaar op een plek waar het allemaal niet zo goed deugt en het is natuurlijk ook zo dat de één wat eerder amok maakt dan de ander.
Dat zou heel goed kunnen, maar als alles prima werkt, en de facturatie loopt goed en er is niets te zeuren dan is er niets te zeuren.

Ik denk dat het is omdat ik in Leiden woon :) en toevallig mijn schoonouders en nog wat kennissen ook :P

Nee zo erg dat ik denk dat het doorgestoken kaart is ben ik ook niet :D haha

[ Voor 14% gewijzigd door boswandeling op 23-02-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:11:
[...]

Het is natuurlijk wel een klein select groepje hier op tweakers en de meesten zijn wel wat gewend, maar ik denk dat we bijna allemaal wel wat te klagen hebben gehad.
Mail die nooit meer aan kwam omdat de server op spamlijsten staat, om maar een voorbeeld te noemen ;)

Bij mij dus vooral administratieve problemen. Diensten die afgeschreven worden terwijl ik ze niet heb, etc...
Tenzij ik die andere zaken niet gemerkt heb :P
TV kijken we bijna niet en al we kijken is het via de htpc en geeft praktisch nooit problemen.
Bellen doen we eigenlijk alleen mobiel.
Alleen internet word veel gebruikt, maar dat werkt eigenlijk altijd goed.

En ja, als ik dan hier lees dat er al 4x gebeld is voor een voeding en de 4e keer zelfs geroepen word dat er niets van eerdere calls is terug te vinden... 8)7
Dan ben ik blij dat ik dat soort problemen (nog) niet heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 23-02-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 20:36
24 december door een administratieve fout afgesloten. IPTV is nog steeds niet opgelost en ik heb ook mijn oude telefoonnummer nog niet terug, als ik die ooit nog terug krijg. Na twee maanden hebben ze hun fout nog steeds niet volledig hersteld. Dus als je ooit problemen krijgt dan weet je wat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik wilde alleen maar eens een langdurige positieve situatie tegenover alle negatieve zetten.
Als je thuis alle draadjes en router goed hebt aangesloten en ingesteld, begrijp ik niet zo dat er iets kapot kan gaan.
En natuurlijk als er bij mij voortdurend van alles mis zou gaan, zou het niet lang duren voor ik naar een alternatief ging zoeken, maar [nog] geen behoefte aan en alles werkt al jaren zoals het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
boekee schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:05:
[...]
Ik zit PUUR bij XMS vanwege mijn vaste IP en upload, en dat is echt het enigste. zolang IPTV op de laatste stotteringen na blijft werken blijf ik zitten. Maar als mijn IP dynamisch wordt is er voor mij geen enkele redenen om nog bij XMS te blijven...
De optie al eens overwogen om Internet only bij XMS te blijven en je tv bijvorbeeld bij Ziggo te doen? Dan heb je min of meer best of both worlds lijkt mij...

Ziggo heeft toch ook een vast ip...? Of vergis ik me daar in? En die upload daar is toch ook al wat hoger geworden dan het een paar jaar geleden was...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:37:
[...]

De optie al eens overwogen om Internet only bij XMS te blijven en je tv bijvorbeeld bij Ziggo te doen? Dan heb je min of meer best of both worlds lijkt mij...

Ziggo heeft toch ook een vast ip...? Of vergis ik me daar in? En die upload daar is toch ook al wat hoger geworden dan het een paar jaar geleden was...? O-)
Heb al heel veel overwogen, echt van alles, ook gedacht om alleen internet af te nemen bij XMS en overstap naar ziggo, Ziggo is niet vast maar dynamisch maar wel zo goed als vast :P alleen upload van 10 mbit half duplex merk je toch wel hoor. Vooral met web/teamspeak en downloaden tegelijk.

Als het echt drama is IPTV van XMS dan zal ik gaan overstappen, maar tot nu toe werkt het redelijk bij mij.

Heb ook al overwogen een VPS te gaan huren, maar dan moet ik best wel inleveren en gaat me 50 euro per maand gaan betalen. Tja voor dat geld blijf ik liever bij XMS

Internet is eigenlijk super stabiel,

[ Voor 10% gewijzigd door boswandeling op 23-02-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:56:
Ach, ik wilde alleen maar eens een langdurige positieve situatie tegenover alle negatieve zetten.
Als je thuis alle draadjes en router goed hebt aangesloten en ingesteld, begrijp ik niet zo dat er iets kapot kan gaan.
En natuurlijk als er bij mij voortdurend van alles mis zou gaan, zou het niet lang duren voor ik naar een alternatief ging zoeken, maar [nog] geen behoefte aan en alles werkt al jaren zoals het moet.
Begrijp me niet verkeerd, qua diensten heb ik ook niet veel te klagen. De problemen die er waren (mailserver, etc...) heb ik mijn eigen oplossing voor gevonden.
Arministratief is het wel een zooitje en communicatie van uit XMS is helemaal om te huilen.
Wat dat betreft is XMS echt enorm achteruit gegaan de laatste tijd.
(eigenlijk sinds KPN bekend maakte de boel over te wilen nemen).

Maar zoals ik al zei, mijn diensten zelf werken vrijwel altijd goed, dus ook ik blijf voorlopig nog bij XMS
ook omdat er voor internet tov glas nog steeds geen volwaardig alternatief is.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 24-02-2013 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Het is Karma...
Zet net tv in de slaapkamer aan a110 en authenticatie mislukt, firmware upgrade en packetfront restart mogen niet baten.

Dus geen extra zenders die ik juist altijd kijk ;-)

Leiden 2324 ... Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 3601ook authenticatie mislukt en hikkend beeld , ik heb dan ook gisteren Ziggo extr TV aangevraagd ben het een beetje zat de laatste tijd veel problemen ondervonden hikkend beeld pakketen die spontaan uit en aangezet worden rekeningen die niet kloppen en als je belt geeft er niemand thuis ed.
Ik klaag niet snel, en weet Ziggo is ook niet alles je moet als iets niet wil werken de mensen de tijd geven om het op te lossen, helaas is voor mij die tijd om ben lid vanaf 2007, met internet en telefonie bijf ik nog wel bij XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Printkop
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:14
Hier ook authenticatie mislukt. 1213 Hilversum

[ Voor 19% gewijzigd door Printkop op 24-02-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Hier ook authenticatie mislukt. 1223 Hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er heeft vanochtend een fuckup in het netwerk plaatsgevonden.
Er is in onderzoek wat hiervan de oorzaak is geweest.
Hierdoor zijn ook wat systemen m.b.t. authenticatie van slag geraakt.

Onze IT is momenteel bezig e.e.a. te herstellen.
Gaat overigens voor zover te overzien uitsluitend om PacketFront aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:57:

O, vandaar dat ik telkens "authenticatie mislukt" krijg (3825) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024

word mooi snel opgepakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik ben echt blij met de feedback van de Operators, volgens mij maken jullie onderhand tropendagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Ook hier (3763) met Amino M540 "authenticatie mislukt" en alle extra zenders in mijn abbo zijn pleitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ook in Amersfoort (3812, A110) blauwe menu's. Ik heb verder geen extra pakketten dus echt last heb ik er niet van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
fast-server schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:01:
Ik ben echt blij met de feedback van de Operators, volgens mij maken jullie onderhand tropendagen.
Tijd om een fonds op te starten? "Help de operatortjes de lente door". Van de opbrengsten halen we een we een lekker flesje drank ;) (of 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Ook in Arnhem (6828, A140) blauwe menu's. Ik heb verder geen extra pakketten, "authenticatie mislukt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:26:
[...]

Tijd om een fonds op te starten? "Help de operatortjes de lente door". Van de opbrengsten halen we een we een lekker flesje drank ;) (of 2)
Fijn dat jullie zo meeleven ;-)

We doen ook erg ons best om alle ellende tot een minimum te beperken, sommige dingen krijgen ook wij er 'gratis' bij op de zondagmorgen, hoef je _niets_ voor te doen ;-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ook hier in Utrecht authenticatie mislukt en de Gele Glashart menu's. Deze maand is wel weer een heel fijne voor storingen...
(niets ten nadele van jullie operatortjes natuurlijk, jullie informatie voorziening en snelheid is juist wat de rest van XMS mist... Succes zo op de zondag!)

[ Voor 38% gewijzigd door Maarce op 24-02-2013 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn . Zoveelste storing en dus geen eredivisie kijken.
Indicatie hersteltijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonits
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 12:30

Sonits

Stinos

Yep, hier ook authenticatie error (2311). Thnx voor de update operators, weet ik in de volgende keer weer waar ik moet zoeken (niet op de XMS website) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
@Thasaidon, Ja lees het net. ik had er overheen gekeken.

[ Voor 78% gewijzigd door MADLAX op 24-02-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
No prob ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Thasaidon op 24-02-2013 16:30 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.