(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.221 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off-topic:
Qua series vind ik het wel super, plus je bent legaal bezig

Het downloaden van series via Usenet (of elke andere manier van downloaden) en het kijken daarvan is in Nederland ook legaal, daar heb je geen iptv aanbieder voor nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:36

Sagat

Is pappa x2!

Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:37:
Het downloaden van series via Usenet (of elke andere manier van downloaden) en het kijken daarvan is in Nederland ook legaal, daar heb je geen iptv aanbieder voor nodig.
offtopic:
Ja je hebt wettelijk gezien gelijk, maar ik vind dat als mensen iets creeëren dat ze er ook iets voor dienen te krijgen.
Als ik 'normaal' tv kijk dan is er reclame, als ik het via hbo doe is het abbo geld. Als ik het dl dan.....niets?

Misschien de copieer belasting die we betalen met zijn allen.
Dat vind ik trouwens ook onterecht, want je mag geen auteurs recht schenden, maar je moet wel betalen, maar das weer een andere discussie.

Anyways. Als er een (moreel) legaal en goed werkend alternatief is tegen redelijke kosten dan wil ik daar best voor betalen.
Via itunes al mijn muziek kopen vind ik te duur, maar spotify is wellicht een redelijk alternatief. Ik wil ook dat binnenkort proberen.
Mijn spellen koop ik ook vrijwel allemaal (bij lanparties ga ik niet voor 1x een dag spelen mw3 kopen ofzo) en films dl ik nu meestal, sommige koop ik. En ik kom ook nog wel is in de bios.
Het online huren van films vind ik nog wel te duur en videotheken vond ik vroeger geweldig maar ben ik (net als heel veel anderen schat ik) al jaren niet meer geweest.

Het gemak van hbo on demand heeft me echter behoorlijk overtuigd. Als de kwaliteit, het aanbod en de prijs van netflix voor mij goed genoeg zijn zal ik nog maar weinig downloaden.

Maar.......laten we dit topic niet verder vervuilen en verder gaan via pm als je daar nog behoefte aan hebt?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14
Ik ben er met toeval achter gekomen dat als je met volledige snelheid download, alle zenders glashelder en zonder haperingen te bekijken zijn op eentje na:

Kanaal: 32
Zender: Trailers - VODTV

Het stottert niet een beetje, maar het beeld staat meer stil dan dat het beweegt.

Dit met M540 PacketFront2 Leiden 2324

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:14
Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:16:
[...]

tbh wist ik dat niet eens dat dat standaard in windows ook kon (mac cloning). Ik heb idd het mac adres gecloned, en voila 90 down en 95 up. Ik vrees dat inderdaad mijn modem aan vervanging toe is.
(hij geeft ook regelmatig problemen met de wifi, dus hij stond al op de nominatie)
Heeft iemand een goeie tip voor een router die deze snelheden een beetje lekker kan verstouwen ? Prijs is minder een issue dan GOED!! ;)
Kijk hier eens: http://www.smallnetbuilde...rts/bar/77-max-simul-conn

Ik ben zelf voor de Asus RT-N66U gegaan nadat ik problemen kreeg met mijn TP-Link TL-WR1043ND door te weinig simultane connecties.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op maandag 29 april 2013 @ 19:16:
Ik ben er met toeval achter gekomen dat als je met volledige snelheid download, alle zenders glashelder en zonder haperingen te bekijken zijn op eentje na:

Kanaal: 32
Zender: Trailers - VODTV

Het stottert niet een beetje, maar het beeld staat meer stil dan dat het beweegt.

Dit met M540 PacketFront2 Leiden 2324
Is dit dan wel een multicast stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx allemaal voor de hulp, ik heb een nieuw modem besteld. Na wat zoekwerk ben ik voor de RT-AC66U van Asus gegaan.

nogmaals dank voor de hulp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 07:46:
[...]

Is dit dan wel een multicast stream?
Ik vermoed van niet, maar daar heb ik als gebruiker geen boodschap aan, het moet gewoon werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Even een sidestep: in houten lijken we de geweldig goede hdtv kwaliteit (lijbrandt, sorry voor het stelen van het topic) kwijt te zijn. Anderen ook die ervaring? Ik hoop niet dat we nu de kpn streams hebben, want dan ga ik snel terug naar ziggo voor (hd)tv.

[ Voor 10% gewijzigd door daemonix op 30-04-2013 19:35 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:43
daemonix schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:35:
Even een sidestep: in houten lijken we de geweldig goede hdtv kwaliteit (lijbrandt, sorry voor het stelen van het topic) kwijt te zijn. Anderen ook die ervaring? Ik hoop niet dat we nu de kpn streams hebben, want dan ga ik snel terug naar ziggo voor (hd)tv.
Ja zoek maar even in dit topic op "kwaliteit HD". Bij XMS hebben we nu die bagger KPN streams. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Helaas is het verschil tussen HD en SD nu echt bijna 0. Prima te controleren bij zenders die hetzelfde uitzenden zoals eurosport en eurosport hd. Te triest voor woorden. Terug naar ziggo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethargy schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 21:54:
[...]

Ja zoek maar even in dit topic op "kwaliteit HD". Bij XMS hebben we nu die bagger KPN streams. :(
Dat "nu" lijkt me niet helemaal juist.
Wanneer je in WGDO gebied zit had je vroeger en heb je tegenwoordig nog steeds prima kwaliteit Technicolor streams.
Wanneer je in WMP+ gebied zit had je vroeg en heb je tegenwoordig nog steeds de KPN meuk.
AFAIK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Daar lijkt nu dus verandering in te komen, zal morgen de helpdesk eens lastig vallen. Maar de kwaliteit (die was echt heel erg goed) is nu bagger slecht. Echt bijna geen verschil meer tussen HD en SD. Wij waren toch echt WGDO gebied.

Ik ben bang dat de WGDO gebieden worden overgezet naar WBA. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:15

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat klinkt niet best, ben ik ook de klos met het tvsignaal als ik Tweak Blauw zou nemen?
Desnoods pak ik de schotel, die is al even goed zo niet beter als m'n WGDO momenteel :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:49
daemonix schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:35:
daemonix schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:01:
Daar lijkt nu dus verandering in te komen, zal morgen de helpdesk eens lastig vallen. Maar de kwaliteit (die was echt heel erg goed) is nu bagger slecht. Echt bijna geen verschil meer tussen HD en SD. Wij waren toch echt WGDO gebied.

Speedy-Andre schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:10:
Dat klinkt niet best, ben ik ook de klos met het tvsignaal als ik Tweak Blauw zou nemen?
Desnoods pak ik de schotel, die is al even goed zo niet beter als m'n WGDO momenteel :P
Daemonix gaf aan de helpdesk te gaan bellen. Wellicht gaat het hier om een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

EricJH schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:19:
[...]

Daemonix gaf aan de helpdesk te gaan bellen. Wellicht gaat het hier om een storing.
Dat zou kunnen, maar we hebben al meer achter de schermen zien veranderen ondanks dat Xms/Telfort belooft dat er 'weinig' zal veranderen.
Niks wordt nog gecommuniceerd en ze passen de boel aan/slopen de kwaliiteit eruit naar eigen Kpn's inzicht :/
Ik hoef het lijstje hopelijk niet weer op te rakelen met de 'administratieve' wijzigingen die we het laatste half jaar hebben gehad en die nog steeds problemen geven.
M'n nummer porteren naar Tweak zal al een kleine ramp zijn, laat staan de administratieve afhandeling met alle voor- en achterlopende rekeningen 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:01:

Hm, dat zou zo'n beetje de teleurstelling van het jaar worden (en mijn afscheid van het iptv pakket).
Ben erg benieuwd naar de reaktie van de helpdesk (als ze daar überhaupt begrijpen wat je vraagt tenminste, het zou me niet verbazen als je met het bekende lulverhaal komen dat de streams 'gewoon bij GHM vandaan' komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:08:
[...]

Hm, dat zou zo'n beetje de teleurstelling van het jaar worden (en mijn afscheid van het iptv pakket).
Ben erg benieuwd naar de reaktie van de helpdesk (als ze daar überhaupt begrijpen wat je vraagt tenminste, het zou me niet verbazen als je met het bekende lulverhaal komen dat de streams 'gewoon bij GHM vandaan' komen)
De klacht van daemonix is van een gebruiker die bij Lijbrandt zit in Houten. Het verbaast me dat hij hier post. Hij geeft niet aan wat hij zoal in het Lijbrandt topic heeft aangekaart en of er meer mensen in Houten met Lijbrandt de klacht hadden.

Voorzover ik kan zien gaat het om een op zichzelf staand geval en is het zijn doel onrust te creëren met speculatie voordat hij zelfs maar contact met de helpdesk heeft gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd verhaal van hem dan. Voor zover ik weet (ben zelf ook Lijbrandt klant ;) ) heeft Lijbrandt in Houten altijd WBA / WMP+ diensten geleverd.

/edit:
Ik heb het verkeerd: Yogoi in "Lijbrandt: vragen en klachten" en Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Er lijkt dan toch meer aan de hand...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 00:48:
Vreemd verhaal van hem dan. Voor zover ik weet (ben zelf ook Lijbrandt klant ;) ) heeft Lijbrandt in Houten altijd WBA / WMP+ diensten geleverd.

/edit:
Ik heb het verkeerd: Yogoi in "Lijbrandt: vragen en klachten" en Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Er lijkt dan toch meer aan de hand...
Met alle respect. Dat zijn twee posts uit 2011. De eerste bevestigd dat Houten WDGO gebied is bij Lijbrandt. De tweede gaat over lage resolutie van het mozaïekkanaal.

Dat toont niet aan dat streams naar een lagere kwaliteit worden gebracht waar iedereen huiverig voor is. En om het nogmaals aan te halen heeft daemonix zijn probleem nog niet eens bij Lijbrandt helpdesk neergelegd. Dus om nu op basis van zo weinig vergaande uitspraken te gaan doen over wat bij XMS zou kunnen gebeuren lijkt mij meer dan een paar stations te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
EricJH met alle respect: de lijbrandt topics zijn gesloten. Dat had je zelf kunnen zien. De afhandeling van videostreams per gebied scheelt niet per provider, dus of dit in het topic van xs4all, lijbrandt, xms of wie dan ook staat is niet relevant voor het onderwerp. Zie http://fiberdordrecht.nl/?alles_over_glasvezel:WBA_en_WGDO. Omdat wholesale inmiddels gaat over alle glasverbindingen is mijn veronderstelling veel minder ver gezocht dan jij stelt. https://www.kpn-wholesale...-datanetwerken/w/wba.aspx

Waarom doe je de veronderstelling dat er een storing kan zijn (!) die van een HD stream een SD stream maakt? Begrijp je de techniek er achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:49
daemonix schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:14:
[...] de lijbrandt topics zijn gesloten...
Hoe kom je daar nou weer bij...? O-)

Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het zou meer overtuigen als je de bitrates van de (hd) kanalen zou meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Meten is weten, maar aan de andere kant, op mijn tv was het verschil hd via glas of sd+analoog via kabel erg groot.
(al hoewel ik het deze ochtend ook wat minder groot vond......zou ook kunnen dat ik mijn amino nog niet goed heb ingesteld na een software update)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EricJH schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 02:26:
[...]
Met alle respect. Dat zijn twee posts uit 2011. De eerste bevestigd dat Houten WDGO gebied is bij Lijbrandt. De tweede gaat over lage resolutie van het mozaïekkanaal.

Dat toont niet aan dat streams naar een lagere kwaliteit worden gebracht waar iedereen huiverig voor is. En om het nogmaals aan te halen heeft daemonix zijn probleem nog niet eens bij Lijbrandt helpdesk neergelegd. Dus om nu op basis van zo weinig vergaande uitspraken te gaan doen over wat bij XMS zou kunnen gebeuren lijkt mij meer dan een paar stations te ver.
Ik bedoelde er ook niet iets mee aan te tonen, ik wilde er alleen mee aangeven (en schreef dat ook) dat mij eigen eerdere stelling dat Lijbrandt in Houen altijd WBA/WMP+ leverde, onjuist was.
De tweede quote gaat niet over het mozaiekkanaal, het verwijst naar Fleur die zegt dat Houten WGDO is.
De leeftijd van de posts doet er (dus) niet toe: Houten was ooit WGDO.

(graag wel de posts in z'n verband en volledig lezen, dit soort correctie-posts zijn - wanneer men begrijpend zou lezen - onnodig, vermoeiend en topicvervuilend)

Daarnaast: 'wat bij XMS zou kunnen gebeuren' hangt echt niet meer af van XMS (noch van Lijbrandt, noch van een andere reseller). Ik begrijp de hoop, maar áls er een wijziging wordt doorgevoerd voor Lijbrandt is de kans nihil dat XMS gebruikers daaraan ontkomen.
Dan kan je gaan zitten afwachten of dat gebeurd en ondertussen vertrouwen op een isp die zegt dat er tan gevolge van de overname echt niets verandert (maar ondertussen wel zenderpakketten aan het aanpassen is naar de laagste gemene deler) of je kan zelf je ogen open houden en je infrastructuur voorbereiden.
Maar dan bij voorkeur wel zonder voorbarige conclusies als daemonix lijkt te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt mij een vreemd verhaal dat men nu al drastisch begonnen zou zijn om WGDO netwerken om te bouwen naar WMP+

Aan de andere kant:
https://www.kpn-wholesale...televisie/w/wmp-plus.aspx

WGDO valt inmiddels al helemaal in het "WMP Plus" portfolio, onder de benaming "WMP Plus blauw". En men publiceert de POP's die "WMP Plus blauw" voeren dus ook al niet meer, daar moet je contact met een accountmanager voor opnemen.

[speculatie]
Het zou dus best kunnen dat men het doel heeft om uiteindelijk alleen nog "WMP Plus groen" te voeren. Ik kan me ook goed voorstellen dat Telfort er niet op zit te wachten om hetzelfde product over twee WMP+ leverstraten te moeten orderen.

Wat dat betreft ben ik wel benieuwd wat Tweak dan gaat doen, met hun "Tweak blauw". Zij zijn de enigen van de niet-KPN ISP's die de dienst met CATV en IPTV van Glashart Media alleen maar via "WMP plus blauw"/WGDO kunnen leveren.
[/speculatie]

Any way: Meten is weten, inderdaad. 1 van de grote kenmerken van ombouw naar "WMP Plus groen" zou moeten zijn dat de streams encrypted zijn. Dat kan je dus controleren door te zorgen dat je ergens een 'meetpunt' krijgt op het IPTV netwerk en dan sniffen met Wireshark, UDP stream apart opslaan en proberen af te spelen in bv. VLC.

Nog een kenmerk is dat de SD streams dan mpeg4 worden in plaats van mpeg2. In bijna alle WGDO gebieden zijn jaren lang ook Amino A110's verkocht. Het lijkt mij niet dat men zo maar streams verbouwt alvorens er zeker van te zijn dat A110's zijn omgeruild met een nieuwe vervanger.

Dat gezegd hebbend: Ik zit al vanaf het begin op WMP Plus ( Almere Stad ). En lullen of lullen, sinds de HD+ streams zijn ingevoerd voor het Amino platform is HD echt wel stukken beter dan SD. Als je dat verschil niet ziet, dan staat er echt een instelling verkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 01-05-2013 11:41 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Kreeg een brief van m'n zorgverzekeraar of ik een nieuw e-mailadres door wil geven, omdat ze op het xms e-mailadres niet af kunnen leveren.

De tekst luidt: "De afgelopen maanden kwamen de e-mails die wij u stuurden ongeopend retour."

Het spamfilter lijkt dus te werken.. 8)

Oh ja, kan m'n zorgverzekering wel opzeggen, we zijn sinds gisteren toch allemaal W.A. verzekerd... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Meultje op 01-05-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Zal er eens een switch tussen hangen waarmee ik kan testen. De huidige tplink zoekt altijd ruzie ;) (ondanks aparte vlan). Heb nog wel wat ander spul staan waarmee het wel moet gaan (maar die wil je niet in de kamer hebben vanwege de herrie. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 11:35:

Dat gezegd hebbend: Ik zit al vanaf het begin op WMP Plus ( Almere Stad ). En lullen of lullen, sinds de HD+ streams zijn ingevoerd voor het Amino platform is HD echt wel stukken beter dan SD. Als je dat verschil niet ziet, dan staat er echt een instelling verkeerd.
De omschrijving past beter bij de "KPN" HD kanalen van 7 Mbit. Maar dat zou toch eenvoudig te zien moeten zijn bij een 100 Mbit abonnement aangezien het verlies dan helft minder is.

En aangezien niet alle kanalen in HD+ zijn bij glashart media volgens mij en KPN deze zelf nog steeds niet gebruikt welke garantie bestaat er dan dat bij eventuele vervanging het automatische HD+ wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garantie bestaat er natuurlijk niet, maar het lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk dat in het ene gebied de HD+ streams worden doorgegeven voor WMP+ en in het andere gebied de HD-streams. Dat gaat er bij mij niet in.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daemonix schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:48:
Zal er eens een switch tussen hangen waarmee ik kan testen. De huidige tplink zoekt altijd ruzie ;) (ondanks aparte vlan). Heb nog wel wat ander spul staan waarmee het wel moet gaan (maar die wil je niet in de kamer hebben vanwege de herrie. ;).
Zelf heb ik het al eens voor elkaar gekregen met de port mirror functie van m'n twee Linksys SLM2008, een hub, twee nic's van een Linux bak in bridge modus of een "netwerk tap". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:28
Crosspost voor de geïnteresseerden uit het Lijbrandt topic:
Uit betrouwbare bron vernomen dat GHM de zenderwijzigingen van KPN meekrijgt per medio juli.
Over de kwaliteit kan ik niks zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Volgens mij zijn er anders nu al zonder bericht zenderwijzigingen doorgevoerd, ik heb in ieder geval sinds gisteren geen NHK World meer (basispakket), ook niet te vinden op http://www.glashartmedia.nl/?page=81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Sagat schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:06:
Iemand vaker de melding 'de verbinding is verbroken (code 9)' gehad? Die kreeg ik gister toen ik on demand wat dingen wilde bekijken (hbo, diverse trailers en een film, waarvan de titel me al weer ontschoten is :S, wellicht dat dit ook de reden is, leek me niet een film die heel vaak gekozen zou worden. Happy feet 2 werkte prima).
Excuses voor de schaamteloze self quote maar:
Weer code 9, deze keer met banshee epi 3. Zou het fijn vinden als jullie zouden kunnen testen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ze hebben tijdje terug bij mijn ouders een nieuw modem opgehangen (genesis als dat kan) maar sindsdien is de download trager. Ik haal op het moment 6mb/s terwijl de upload wel de 11mb/s haalt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen of toch even xms bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Hier in 6525 op dit moment alle nederlandse zenders op zwart. Canvas, ketnet, etc. doet het wel. Eurosport ook. Heb al reset Amino en firmware upgrade gedaan zonder resultaat. Iemand zoiets al eens mee gemaakt en een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6535 geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
WeAreLegion schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 22:36:
Ze hebben tijdje terug bij mijn ouders een nieuw modem opgehangen (genesis als dat kan) maar sindsdien is de download trager. Ik haal op het moment 6mb/s terwijl de upload wel de 11mb/s haalt. Iemand een idee waar dat aan kan liggen of toch even xms bellen?
Spreken we hier over Megabits/s (Mb/s) of Megabytes/s (MB/s)? Als je nog niet met draad getest hebt doe dat en laat ons weten wat de resultaten zijn. Gebruik de Reggefiber test server bij het testen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ .

M= Mega (1.000.000)
m = milli (1/1.000)
B = Byte
b = bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Tsunami schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:43:
Volgens mij zijn er anders nu al zonder bericht zenderwijzigingen doorgevoerd, ik heb in ieder geval sinds gisteren geen NHK World meer (basispakket), ook niet te vinden op http://www.glashartmedia.nl/?page=81.
Er zijn meer zenders verdwenen de laatste tijd. Ook CNN Turk is ineens zonder bericht verdwenen. Nou zijn dat niet zenders waar veel naar gekeken wordt, maar er wordt nul gecommuniceerd naar de klanten. En dat slaat gewoon nergens op. En als er nou iets voor terug komt, maar zelfs dat is niet het geval.

Edit: Ook CNBC Europe is eruit gegooid? Ik ben niet thuis, straks maar eens even checken dan...

[ Voor 7% gewijzigd door elwinvangestel op 03-05-2013 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:47
Heeft iemand ervaring met een verhuizing icm xms naar xms?

Heb momenteel al 2 jaar xms. Ga misschien binnenkort verhuizen, daar wil ik ook weer xms
Alleen ik kan niks vinden over verhuizen op de xms website.

Is het dan echt zo omslachtig dat ik het op mijn huidige adres moet stopzetten en dan weer opnieuw aanvragen op t nieuwe adres? Iemand dit ooit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik zag gisteravond RTL 4 in HD met een nieuw programma dat wel 16:9 moet zijn, maar werd op 4:3 weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:40:
[...]
Spreken we hier over Megabits/s (Mb/s) of Megabytes/s (MB/s)? Als je nog niet met draad getest hebt doe dat en laat ons weten wat de resultaten zijn. Gebruik de Reggefiber test server bij het testen: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ .

M= Mega (1.000.000)
m = milli (1/1.000)
B = Byte
b = bit
Het gaat om MB/s en is met draad getest er word geen gebruik gemaakt van wireless. Maar goed krijg op moment 56Mbit down en 46Mbit up. Er is niemand aan downloaden. Het werd ook echt slechter na dat ze modem aan muur bij mijn ouders vervangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BusmuiZ schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 08:50:
Heeft iemand ervaring met een verhuizing icm xms naar xms?

Heb momenteel al 2 jaar xms. Ga misschien binnenkort verhuizen, daar wil ik ook weer xms
Alleen ik kan niks vinden over verhuizen op de xms website.

Is het dan echt zo omslachtig dat ik het op mijn huidige adres moet stopzetten en dan weer opnieuw aanvragen op t nieuwe adres? Iemand dit ooit gedaan?
Het is in veel gevallen geen probleem om de diensten mee te verhuizen. Het is verstandig om de verhuizing zo snel mogelijk bij ons kenbaar te maken. Dit kan via orderdesk@xmsnet.nl. Wanneer de oude bewoner van het nieuwe adres ook een abonnement bij ons heeft, moet dit abonnement eerst worden opgezegd. Wij kijken graag wat we voor je kunnen doen. Wil je ons een DM sturen met je oude en nieuwe adresgegevens en wanneer de verhuizing zal plaatsvinden? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik krijg weer klachten dat mijn mail niet aankomt die verstuurd wordt via smtp.xmsnet.nl

Nu blijkt dat de RDNS van deze server verwijst naar smtp.ispfabriek.nl, de verzendende server is echter de smtp2.ispfabriek.nl of smtp1.ispfabriek.nl

Op basis van RDNS wordt de mail nu door verschillende providers geweigerd omdat dit niet overeenkomt.

Bij een diagnose van de smtp wordt dat overigens ook keurig gemeld:
220 smtp1.ispfabriek.nl ESMTP Postfix

Test Result Hide
SMTP Reverse Banner Check OK - 37.251.0.131 resolves to smtp.ispfabriek.nl
SMTP Reverse DNS Mismatch Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner Ignore
SMTP TLS Warning - Does not support TLS. Ignore
SMTP Connection Time 0.854 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
SMTP Transaction Time 3.226 seconds - Good on Transaction Time
220 smtp2.ispfabriek.nl ESMTP Postfix

Test Result Hide
SMTP Reverse Banner Check OK - 37.251.0.131 resolves to smtp.ispfabriek.nl
SMTP Reverse DNS Mismatch Warning - Reverse DNS does not match SMTP Banner Ignore
SMTP TLS Warning - Does not support TLS. Ignore
SMTP Connection Time 1.139 seconds - Good on Connection time
SMTP Open Relay OK - Not an open relay.
SMTP Transaction Time 3.510 seconds - Good on Transaction Time
@Webcare kunnen jullie dit doorgeven en aan laten passen?
Of kunnen de @Operators dat ook regelen?

[ Voor 55% gewijzigd door GerkeP op 03-05-2013 13:44 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 11:26
@Webcare; aangezien jullie de factuur ineens eerder versturen & ook eerder afschrijven is het afgelopen maand voorgekomen dat het bedrag automatisch gestorneerd is. Moet ik hier zelf actie op ondernemen of probeert jullie systeem dit bedrag op korte termijn nogmaals te incasseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet de XMS spamfiltering het nog wel? Ik heb het zwaarste filter, maar de laatste tijd krijg ik weer redelijk veel spam in mijn inbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeAreLegion schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:15:
[...]

Het gaat om MB/s en is met draad getest er word geen gebruik gemaakt van wireless. Maar goed krijg op moment 56Mbit down en 46Mbit up. Er is niemand aan downloaden. Het werd ook echt slechter na dat ze modem aan muur bij mijn ouders vervangen hebben.
Misschien wel handig om te vertellen wat voor abonnementssnelheid je ouders hebben? Bij een 50/50 is 6 MB/s heel goed en 11 in de upload wel heel vreemd veel. Bij een 100/100 is de download wel erg traag.
En de tweede getallen die je noemt (maar dan in Mbit) zijn voor een 100/100 ook niet helemaal normaal.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 18:37:
[...]

Misschien wel handig om te vertellen wat voor abonnementssnelheid je ouders hebben? Bij een 50/50 is 6 MB/s heel goed en 11 in de upload wel heel vreemd veel. Bij een 100/100 is de download wel erg traag.
En de tweede getallen die je noemt (maar dan in Mbit) zijn voor een 100/100 ook niet helemaal normaal.
Ah dacht dat het wel duidelijk was maar goed het gaat om een 100/100 pakket. Heb even de router gereset op afstand en de upload is nu wel weer 11MB/s maar maar de download is komt nog steeds niet boven de 8MB/s uit. Ik ga er van het weekend of begin volgende week even heen om modem te resetten (op aanraden van XMS) en even rechtstreeks aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09

PeaceNlove

Deugleuter

GerkeP schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:32:
Ik krijg weer klachten dat mijn mail niet aankomt die verstuurd wordt via smtp.xmsnet.nl

Nu blijkt dat de RDNS van deze server verwijst naar smtp.ispfabriek.nl, de verzendende server is echter de smtp2.ispfabriek.nl of smtp1.ispfabriek.nl

Op basis van RDNS wordt de mail nu door verschillende providers geweigerd omdat dit niet overeenkomt.

Waarom zou je nog via XMS willen mailen? Als ze 1 ding consequent aantonen niet te kunnen is het wel het onderhouden van een mailserver. Voor weinig heb je tegenwoordig al een domeinnaam en mail je daarmee onafhankelijk van wie dan ook. Of je neemt gewoon een gmail-account (waarmee ik ook met mijn eigen domeinnaam kan mailen (zowel ontvangen als versturen (zou wellicht ook wel kunnen met de XMS mail)).
Mijn gmail heeft in ieder geval als sinds 1 mei niks kunnen ophalen van die pipo-declown-mailserver van XMSnet, maar gelukkig is de enige mail daar de factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True that. Zeker met de aanstaande annexatie in Telfort zou ik er ook niet van uit gaan dat er nog echt veel in XMS geinvesteerd wordt. Maar dat is puur speculatie mijnerzijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
WeAreLegion schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:22:
[...]

Ah dacht dat het wel duidelijk was maar goed het gaat om een 100/100 pakket. Heb even de router gereset op afstand en de upload is nu wel weer 11MB/s maar maar de download is komt nog steeds niet boven de 8MB/s uit. Ik ga er van het weekend of begin volgende week even heen om modem te resetten (op aanraden van XMS) en even rechtstreeks aan te sluiten.
Heb je IP TV? Dat gebruikt een deel van je download capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59

TTV

Zenders werkten trouwens vanmorgen spontaan weer. Lijkt mij dus probleem met modem of met de levering op glasvezel net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
EricJH schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:13:
[...]
Heb je IP TV? Dat gebruikt een deel van je download capaciteit.
Ja klopt maar staat op moment van testen niet aan. Maar goed ik ga morgen wel even langs mijn ouders (het is niet mijn verbinding) en zal eens even wat dingen testen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 15:28
WeAreLegion schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 00:08:
[...]

Ja klopt maar staat op moment van testen niet aan. Maar goed ik ga morgen wel even langs mijn ouders (het is niet mijn verbinding) en zal eens even wat dingen testen daar.
Misschien is het een Genexis met AAAA-bug? Hier waren testbestanden voor, maar die kan ik zo snel niet meer vinden. Chocka heeft een hele tijd zo'n Genexis gehad, misschien kan hij je helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
theblindman schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 07:47:
[...]

Misschien is het een Genexis met AAAA-bug? Hier waren testbestanden voor, maar die kan ik zo snel niet meer vinden. Chocka heeft een hele tijd zo'n Genexis gehad, misschien kan hij je helpen?
Mmmm heb even opgezocht op forum inderdaad. Het lijkt op het zelfde probleem maar goed moest eerst van XMS NT uit zetten een half uur, dan weer aan zetten, rechtstreeks aansluiten en nog keer testen. Dat ga ik van de week even doen.

Moet wel eerlijk zeggen dat na reset van linksys router het al wat beter is, via speedtest op reggefiber staat ie nu op 81mbit down en 94mbit up. Maar goed blijf er wel bij dat na plaatsen van nieuwe modem het slechter is geworden.

[ Voor 17% gewijzigd door WeAreLegion op 04-05-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:55
WeAreLegion schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:55:
[...]

Mmmm heb even opgezocht op forum inderdaad. Het lijkt op het zelfde probleem maar goed moest eerst van XMS NT uit zetten een half uur, dan weer aan zetten, rechtstreeks aansluiten en nog keer testen. Dat ga ik van de week even doen.

Moet wel eerlijk zeggen dat na reset van linksys router het al wat beter is, via speedtest op reggefiber staat ie nu op 81mbit down en 94mbit up. Maar goed blijf er wel bij dat na plaatsen van nieuwe modem het slechter is geworden.
81 mbit is precies het aantal dat je haalt als iptv aanstaat. Ik vraag me af of iptv inderdaad uitstaat.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
White_Collar schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:00:
[...]

81 mbit is precies het aantal dat je haalt als iptv aanstaat. Ik vraag me af of iptv inderdaad uitstaat.
Net even mijn ouders gebeld. Het iTV kastje stond gewoon aan inderdaad. Maar qua mbits via reggefibber speedtest blijft het zelfde of dat aanstaat of uit. Maar wat me vooral op valt is dat snelheid nog al varrieert. Denk dat ik eerst maar eens ff router uit moet sluiten. De upload is wel gewoon 11MB/s dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:47
Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:10:
[...]

Het is in veel gevallen geen probleem om de diensten mee te verhuizen. Het is verstandig om de verhuizing zo snel mogelijk bij ons kenbaar te maken. Dit kan via orderdesk@xmsnet.nl. Wanneer de oude bewoner van het nieuwe adres ook een abonnement bij ons heeft, moet dit abonnement eerst worden opgezegd. Wij kijken graag wat we voor je kunnen doen. Wil je ons een DM sturen met je oude en nieuwe adresgegevens en wanneer de verhuizing zal plaatsvinden? - Sophie
Bedankt voor de reactie. Dit maakt het wel makkelijker. Het is alleen nog niet zeker dat ik ga verhuizen, maar zodra ik het zeker weet dan neem ik contact met je op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch4rl3m4gn3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:27
WeAreLegion schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:12:
[...]

Net even mijn ouders gebeld. Het iTV kastje stond gewoon aan inderdaad. Maar qua mbits via reggefibber speedtest blijft het zelfde of dat aanstaat of uit. Maar wat me vooral op valt is dat snelheid nog al varrieert. Denk dat ik eerst maar eens ff router uit moet sluiten. De upload is wel gewoon 11MB/s dat scheelt.
Hier varieert het ook nogal, heb de reggefiber speedtest ( http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ ) op verschillende computers en verschillende tijdstippen hier uitgevoerd. Nu haal ik vandaag ineens via wireless en achter een router 55 Mbit down / 77 Mbit up (volgens mij hebben we een 50/50 abo). Toen ik het gister een keer bekabeld probeerde met een netbookje was het 30 Mbit down / 50 Mbit up. Eerdere testen met draadloos internet op verschillende machines leverden véél lagere snelheden op voor zowel up- als download. Geen pijl op te trekken of mijn testmethodiek deugt niet (beiden waarschijnlijk :P)

IPTV is ook nog wel een goede om rekening mee te houden maar hoeveel kan dat schelen in gemeten snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Wiebo
Ik heb gezegd te stoppen,maar vind het onbeschoft om niet op een directe vraag te antwoorden, tot nu toe zie ik al mijn speculaties uitkomen.
Ik weet dat er een tariefsverhoging aankomt, dat spice naar een erotiekpakket gaat en dat er nog meer zenders gaan verdwijnen/wisselen, ik weet ook dat er aan de buggy KPN streams binnenkort de Dolby streams weer worden toegevoegd en enkele zenders van het pluspakket verhuizen naar het basis pakket.
Meer kan ik niet zeggen,want ik kan het niet bewijzen en heb geen zin meer in die discussie, ik ga weer in de off modus, vragen over bovenstaand kan ik dus niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

73mbit down/74 up terwijl ik een 50mbit abbo heb, EN getest via wifi op mijn laptop terwijl iptv aanstond.....internet via XMS is dus beter dan waar ik voor betaal........3813 is mijn postcode gebied, mijn glas modem is de Genexis CPS V2.

Echter, ook mijn vrouw had gister een on demand tv programma dat niet werkte, weer hbo. Ik zou natuurlijk internet kunnen houden via xms en tv weer nemen via ziggo maar dan ben ik weer dief van mijn eigen portemonnee.........wederom dus nog maar even geduld houden tot telfort en dan verder kijken......

@nick
Ben natuurlijk zwaar nieuwkomer in dit topic, maar zoals meerderen al gezegd hebben, je bijdrage wordt gewaardeerd. Zou het leuk vinden als je het toch weer probeert.

[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 04-05-2013 16:55 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Het is nu wat later op de avond en nu komt ie niet boven de 64Mbit uit via de reggefiber speedtest dus begin toch vermoeden te krijgen dat het niks met router te maken heeft. Upload staat nog wel op 95mbit

[ Voor 8% gewijzigd door WeAreLegion op 04-05-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Sagat schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 16:52:
@nick
Ben natuurlijk zwaar nieuwkomer in dit topic, maar zoals meerderen al gezegd hebben, je bijdrage wordt gewaardeerd. Zou het leuk vinden als je het toch weer probeert.
Helemaal mee eens. :)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Nick39 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:53:
@Wiebo
Ik heb gezegd te stoppen,maar vind het onbeschoft om niet op een directe vraag te antwoorden, tot nu toe zie ik al mijn speculaties uitkomen.
Ik weet dat er een tariefsverhoging aankomt, dat spice naar een erotiekpakket gaat en dat er nog meer zenders gaan verdwijnen/wisselen, ik weet ook dat er aan de buggy KPN streams binnenkort de Dolby streams weer worden toegevoegd en enkele zenders van het pluspakket verhuizen naar het basis pakket.
Meer kan ik niet zeggen,want ik kan het niet bewijzen en heb geen zin meer in die discussie, ik ga weer in de off modus, vragen over bovenstaand kan ik dus niet beantwoorden.
Welkom terug Nick. Laat een zuurpruim tweaker met gebrek aan tact en inzicht in de productieve dynamiek die jij dit topic geeft je niet uit het veld slaan. Jouw inside informatie maakt het een levendig topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Off Topic:

Het Nick39 Ik weet ongeveer waar je woont, dus als je weggaat, kom ik je gewoon weer ophalen :P
Stichting: Blijf hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Nik39 heeft wel gelijk; KPN gaat glashart media gelijk trekken met KPN aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Deshmir schreef op maandag 06 mei 2013 @ 07:48:
Nik39 heeft wel gelijk; KPN gaat glashart media gelijk trekken met KPN aanbod.
Is daar al een persbericht van? En betekent dat dat zenders als Sat1, ProSieben, NDR en TVE verdwijnen, maar dat we er Antena3, 2M en Boomerang voor terug krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
  • Laatst online: 14-07 14:18
Sinds gisteren heb ik problemen met het inloggen op XMSNEWS. (area 3766)
Probeer via Spotnet in te loggen op de news server maar krijg error 502.
Ook met Grabit krijg ik geen verbinding met de news server
Iemand een idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:55:
[...]

Is daar al een persbericht van?
Want...? Omdat het de gewoonte is van KPN en haar dochters om persberichten uit te geven en klanten te informeren wanneer er iets wijzigt in de samenstelling van het iptv pakket? En zonder persbericht is het daarom niet waar?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ach, Kpn is toch altijd minimaal 2x trager met hun aanpassingen dan ze zelf aankondigen.
Nou ja zelf, we zien hier alleen berichten van 'betrouwbare bronnen' en helemaal niets van welke Kpn gelieerde provider dan ook.
In de zo goed als lege 'nieuwsbrief' zie je hooguit wat er nog meer aan betaaldiensten voor je is :P
In december is er misschien al iets gebeurd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 19:21:
[...]

Want...? Omdat het de gewoonte is van KPN en haar dochters om persberichten uit te geven en klanten te informeren wanneer er iets wijzigt in de samenstelling van het iptv pakket? En zonder persbericht is het daarom niet waar?
;)
Het lijkt mij logisch dat hij het ook via iemand heeft? Ik ben gewoon benieuwd waar dat de bevestiging dan vandaan komt. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongetwijfeld heeft hij het niet zelf verzonnen...
Maar als de info oorspronkelijk via Nick39 komt is dat voor mij eigenlijk bevestiging genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik het goed heb is Deshmir 'insider' bij KPN. Ik zie hem in ieder geval vaker actief in het KPN Glasvezel topic (ja, ik volg de topics van meerdere providers / proposities, gewoon om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen :) ).

Vandaar dat Deshmir redelijk stellig kon beweren dat de bron van Nick39 klopt, gok ik :)

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 06-05-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@eymey, niet zozeer insider bij KPN, maar wel beschikking tot specifieke bronnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

GerkeP schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 13:32:

[...]

[...]

Ik weet niet wie het heeft opgepakt, maar dank voor het oplossen _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:21:
Ongetwijfeld heeft hij het niet zelf verzonnen...
Maar als de info oorspronkelijk via Nick39 komt is dat voor mij eigenlijk bevestiging genoeg.
Mijn bron zit rechtstreeks bij KPN en is actief betrokken bij het rebranden van xms/telfort/Lijbrand en Glashartmedia, alleen als ik zijn/haar naam hier noem is een lookup bij Linkedin voldoende en is het binnen 2 dagen een ex-bron.
Een van de zenders is eurosport2 HD ( die komt er bij) en 2 HD zenders in het betaalde sportpakket.
Er komt nog een derde sport kanaal bij want de vergunning van Carchannel is ingetrokken om hier nog te mogen uitzenden.
Spice gaat naar een apart Erotiek pakket en de onderhandelingen zijn nog gaande om daar wat zenders aan toe te voegen want een pakket met 1 zender is nauwelijks een pakket te noemen.
E.e.a. zou per 1 juni of 1 juli overgaan, het is me genoemd maar ben vergeten welke datum nu correct was, het interesseert me ook niet zo omdat ik bij Ziggo zit waar het doodstil is met zenderwijzigingen,plus dat door externe factoren een datum zo verschoven is en dan is het bericht weer ongeloofwaardig.

Ik kan ook niet alles neerzetten,want anders is zijn/haar identiteit zo bekend, zo groot is het groepje dat er bij betrokken is niet.

Ik kom niet actief terug, maar ben bang van Boekee :X

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 07-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
'The Boekeeman'... })

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Nick39 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:12:
[...]
Een van de zenders is eurosport2 HD ( die komt er bij) en 2 HD zenders in het betaalde sportpakket.
Er komt nog een derde sport kanaal bij want de vergunning van Carchannel is ingetrokken om hier nog te mogen uitzenden.
Komt de Eurosport 2HD in het basis pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
Gisteren en vandaag XMS aan de telefoon gehad omdat ik niets kan downloaden van de NewsServer.
Probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.
Vraag ik natuurlijk hoelang gaat dat duren?? Dat weet ik niet mevrouw.
Nou, daar moet ik het dan maar mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Nakebod

Nope.

XMS facturen geneuzel is nog steeds niet verholpen :+
Kreeg vandaag een herinnering dat er nog een bedrag open stond. Terwijl ik automagische incasso heb. Volgens de klantenservice kloppen de gegevens gewoon, misschien dat er nog wat vaags rondspookt van mijn spookopzegging waardoor ik ineens bijna geen klant meer was. Volgende maand nieuwe ronde nieuwe kansen :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank je, ik wist dat het een van de 2 moest zijn.
Le-xxx-ie schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 15:12:
[...]

Komt de Eurosport 2HD in het basis pakket ?
Voor zover ik weet het pluspakket.
Dolby zal in elk geval toegevoegd worden bij de NPO zenders, de SBS Broadcasting Group en de RTL Group. ( voor degenen die hun zenders via de KPN streams krijgen, op wdgo zaten die al/nog. )
Het geluidskommentaar kanaal op eurosport 2 zal Nederlands zijn.
Ook het aantal zenders dat per tablet te zien zal zijn wordt groter, ik kan nogmaals niet te specifiek zijn want dan weet men ook gelijk wie mijn bron is,daarnaast omdat ik de pakketten toch niet heb is mijn interesse voor dit soort nieuwtjes niet zo groot en ik heb ook 2 begrafenissen gehad de afgelopen 3 weken van mensen die me zeer dierbaar zijn waarvan ik bij een dagelijks aan het ziekbed zat,was en ben er dus ook niet voor in de stemming en heb daarnaast ook mijn werk.

[ Voor 72% gewijzigd door Nick39 op 07-05-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:00
@Nick39, gecondoleerd kerel. Sterkte met alles ;(

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterkte daarmee Nick39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gecondoleerd en sterkte, @Nick39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Nick39 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 16:36:
en ik heb ook 2 begrafenissen gehad de afgelopen 3 weken van mensen die me zeer dierbaar zijn waarvan ik bij een dagelijks aan het ziekbed zat,was en ben er dus ook niet voor in de stemming en heb daarnaast ook mijn werk.
Gecondoleerd en ik wens je sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonkymar
Probleem met Newsserver is opgelost.
Ik moet zeggen dat het contact met de mensen van XMS bijzonder prettig was. Dat mag best eens een keer gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Laatst online: 09-06-2015
@Nick39

Gecondoleerd en sterkte toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Nick39,

gecondoleerd en sterkte.
En bedankt dat je in deze niet zo fijne periode toch de moeite neemt om hier te posten.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
Nieuws van UPC: nieuws: UPC wil downloadsnelheid verhogen naar 500Mbps

Zitten we daar met ons 'geavanceerd' glasvezel... Natuurlijk is het bij UPC ook niet allemaal meteen overal beschikbaar, dat zal nog wel even duren, maar toch, er zit daar tenminste vooruitgang in!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Reggefiber is 3+ jaar geleden al begonnen met upgraden naar 1Gbps, test nu meer dan een jaar met 500Mbps (en 3+ jaar met 200Mbps) in een aantal plaatsen. De enige reden dat de meeste plaatsen op 100Mbps blijven steken is dat de apparatuur in de wijkkasten nog niet hoger aankan, misschien bij UPC niet anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Tsunami op 08-05-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Tja, UPC kan niet leveren bij mij, dus al bieden ze 5.000 Mbit aan, ik heb er niets aan.

Wisper biedt 1.000/1.000 Mbit aan over glasvezel, die zijn nu overgenomen door Vodafone, dus wie weet wordt dat ooit nog wel eens landelijk. Maar ook hier heb ik voorlopig niets aan, want bij mij is het (nog) niet verkrijgbaar. http://wisper.nl/diensten/internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Geen TV en internet in Soest (3766), nog meer mensen last van?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realsoft
  • Laatst online: 21-06-2022

realsoft

Fucking Åmål

3768 geen iptv, telefoon of internet. Wel analoge tv.

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Ja helemaal niets meer in soest. Ook geen analoge tv

[ Voor 23% gewijzigd door Devil op 08-05-2013 17:38 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsunami schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:52:
Reggefiber is 3+ jaar geleden al begonnen met upgraden naar 1Gbps, test nu meer dan een jaar met 500Mbps (en 3+ jaar met 200Mbps) in een aantal plaatsen. De enige reden dat de meeste plaatsen op 100Mbps blijven steken is dat de apparatuur in de wijkkasten nog niet hoger aankan, misschien bij UPC niet anders.
Ach, UPC moet zo'n beloftes sowieso nog maar eens waar zien te maken.

Van mensen die ik ken, die UPC hebben, begrijp ik dat hun kabelmodem nu meestal een downloadkanaal van 400 mbps krijgt (8 docsis3 downstreams gebundeld), dat ze met soms wel tientallen andere gebruikers achter de wijkkast delen. Je kan zelf dan wel uitrekenen wat iedereen haalt als men massaal tegelijk verkeer wil genereren.

Zelfs al wordt ergens in 2015 een keer Docsis 3.1 geimplementeerd (met download channels tot 1 gbps), dan nog steeds moet je die deelfactor mee rekenen.

Zowel de kabelaars als KPN/Reggefiber hebben dus nog wel een lange weg te gaan in hun concurrentiestrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
Komt nu net weer up :)

Edit: Soest, diensten enzo bedoel ik

[ Voor 47% gewijzigd door Bockelaar op 08-05-2013 17:41 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Hier ook, gelukkig best snel!

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch4rl3m4gn3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:27
Telefonie weer heel onbetrouwbaar zoals ik eerder schreef, de rest gaat prima. Na een reset van het modem werkte het steeds weer voor een tijde maar vandaag was het 10 minuten na een reset weer mis. Het probleem is wel bekend bij XMS, ze zijn er mee bezig volgens de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:58:
Tja, UPC kan niet leveren bij mij, dus al bieden ze 5.000 Mbit aan, ik heb er niets aan.

Wisper biedt 1.000/1.000 Mbit aan over glasvezel, die zijn nu overgenomen door Vodafone, dus wie weet wordt dat ooit nog wel eens landelijk. Maar ook hier heb ik voorlopig niets aan, want bij mij is het (nog) niet verkrijgbaar. http://wisper.nl/diensten/internet
Niet alleen Wisper (dat is niet zo spannend) maar alle bedrijven die bij Wiericke horen. Dat is dus ook Glasoperator en Multivisie.

M.a.w. Vodafone heeft alles in handen om eigen operator te gaan spelen :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:40:
[...]

Ach, UPC moet zo'n beloftes sowieso nog maar eens waar zien te maken.

Zelfs al wordt ergens in 2015 een keer Docsis 3.1 geimplementeerd (met download channels tot 1 gbps), dan nog steeds moet je die deelfactor mee rekenen.

Zowel de kabelaars als KPN/Reggefiber hebben dus nog wel een lange weg te gaan in hun concurrentiestrijd.
Op dit moment is Ziggo bezig met het invoeren van het landelijk open wifi netwerk in samenwerking met FON, hierbij worden er ook hotspots in wijk en straatkasten geplaatst ( als daar geen politie spionage apparatuur in zit _/-\o_ ), ik heb de nieuwe printplaten en multitaps gezien ( niet dat ze die hier al geplaatst hebben maar er woont hier verderop een monteur die ze bij zich had) en omdat men verwacht dat de toeloop groot zal zijn wordt gelijk de capaciteit opgeschroefd, dat zal niet in elk boerendorp zo zijn maar naar onze wijk lopen nu 2 glasvezel kabels dus die deelfactor zal kleiner gaan worden, tevens heeft KPN haar hotspot voor FON in de grote mast op het industrieterrein aangegooid (loeihard signaal) dus het gaat wel in rap tempo veranderen, daarnaast zijn er een hoop mensen die gezien de prijsstellingen en de economie toch een lagere snelheid kiezen vanwege de prijs, Ziggo gaat voorlopig op 200 mbits zitten als max, ik heb 120 ( en haal dat ruim ) procentueel gezien gaan de meeste klachten momenteel over UPC en niet over Ziggo,tenzij je de mensen meetelt die met een linksysje wrt-54 denken ook 120 mbits weg te trekken.
Nu nog een provider die tegen betaling tv voor de tablet aanbiedt terwijl je niet op hun netwerk zit en ik ben gelukkig..... Digitenne is zichzelf aan het opheffen geloof ik, weer een ruime prijsverhoging.
Wat ik me wel afvraag en sorry voor het boek weer, is waarom KPN 500 mbits verbindingen aan het testen is over vezel... nog geen fractie van de capaciteit en dat al bijna een jaar doet, moet toch zo kunnen ??
Op griekenland hebben we gewoon 1 gbits signaal en daar trek ik zo 50 Megabytes vanaf ( moet hoger kunnen maar mijn router kan dat niet aan) lopen we op infrastructuur dan zo erg achter hier ?
Pagina: 1 ... 15 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.