Het lijkt mij een vreemd verhaal dat men nu al drastisch begonnen zou zijn om WGDO netwerken om te bouwen naar WMP+
Aan de andere kant:
https://www.kpn-wholesale...televisie/w/wmp-plus.aspx
WGDO valt inmiddels al helemaal in het "WMP Plus" portfolio, onder de benaming "WMP Plus blauw". En men publiceert de POP's die "WMP Plus blauw" voeren dus ook al niet meer, daar moet je contact met een accountmanager voor opnemen.
[speculatie]
Het zou dus best kunnen dat men het doel heeft om uiteindelijk alleen nog "WMP Plus groen" te voeren. Ik kan me ook goed voorstellen dat Telfort er niet op zit te wachten om hetzelfde product over twee WMP+ leverstraten te moeten orderen.
Wat dat betreft ben ik wel benieuwd wat Tweak dan gaat doen, met hun "Tweak blauw". Zij zijn de enigen van de niet-KPN ISP's die de dienst met CATV en IPTV van Glashart Media alleen maar via "WMP plus blauw"/WGDO kunnen leveren.
[/speculatie]
Any way: Meten is weten, inderdaad. 1 van de grote kenmerken van ombouw naar "WMP Plus groen" zou moeten zijn dat de streams encrypted zijn. Dat kan je dus controleren door te zorgen dat je ergens een 'meetpunt' krijgt op het IPTV netwerk en dan sniffen met Wireshark, UDP stream apart opslaan en proberen af te spelen in bv. VLC.
Nog een kenmerk is dat de SD streams dan mpeg4 worden in plaats van mpeg2. In bijna alle WGDO gebieden zijn jaren lang ook Amino A110's verkocht. Het lijkt mij niet dat men zo maar streams verbouwt alvorens er zeker van te zijn dat A110's zijn omgeruild met een nieuwe vervanger.
Dat gezegd hebbend: Ik zit al vanaf het begin op WMP Plus ( Almere Stad ). En lullen of lullen, sinds de HD+ streams zijn ingevoerd voor het Amino platform is HD echt wel stukken beter dan SD. Als je dat verschil niet ziet, dan staat er echt een instelling verkeerd.
[
Voor 12% gewijzigd door
eymey op 01-05-2013 11:41
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.