Aangezien dit nog steeds een openbaar forum is, is het wel zo handig om die email adressen hier open en bloot neer te plempen? Of ze nu bestaan of niet. Die mensen krijgen al genoeg spam dacht ik zo?
Ach klaarblijkelijk staat die lijst toch al online. En anders trekken ze gewoon weer een nieuwe van de xms mail server af.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:24:
Aangezien dit nog steeds een openbaar forum is, is het wel zo handig om die email adressen hier open en bloot neer te plempen? Of ze nu bestaan of niet. Die mensen krijgen al genoeg spam dacht ik zo?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik krijg dat soort zooi gelukkig nooit, tot nu toe. * Fiber doet gauw afkloppen op houten tafel...Nick39 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:22:
[...]
Er wordt doelbewust nu een virus gestuurd aan XMS klanten,onderwerp incoming fax, ik kreeg er ook een op mijn alias en in de code stonden een hele zooi XMS aliassen...
Wel al een (kloppende) factuur binnen. Ze zijn er weer vroeg bij!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik waarschuw voor het verzenden van een virus specifiek gericht aan XMS aliassen, bedankje, nee hoor weer commentaar.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:24:
A.Mogelijk lezen ze hun adres voor de mail en zijn gewaarschuwd.
B.Men ziet kans om die lijst te harvesten dus die spam krijgen ze toch wel zoals J1nx al zegt.
C.Vanwege de zeer kritische manier waarop men mijn posts leest probeer ik wat "bewijs te leveren"
D.Krijg allemaal het rambam met steeds commentaar terwijl ik alleen goed probeer te doen,ik ben het zat dat die kriticasters steeds weer met niet essentieel commentaar reageren en de een blijkbaar alles mag zeggen,de ander niets.
Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie.
Nee die behoefte heb ik hier minder en minder.
[ Voor 8% gewijzigd door Nick39 op 18-04-2013 12:55 ]
Verwijderd
Het was maar een normale vraag. Wellicht dat je eerst even normaal kan lezen en even adem haalt voor je reageert?
Dat ze al spam krijgen is dan geen reden om het verder nog meer te openbaren?
Dat ze al spam krijgen is dan geen reden om het verder nog meer te openbaren?
Deze lijst is al bekend online dus zal echt geen kwaad meer kunnen, als je Nick39 een beetje kent uit dit forum dan weet je dat hij geen ondoordachte domme dingen op dit forum plaatst !
Kom Nick39 zand erover !
Kom Nick39 zand erover !
Sorry als ik je het idee geef dat ik je aanval op je goed bedoelde antwoord aan de vraagsteller. Is niet mijn bedoeling.Nick39 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:22:
[...]
+ anderen: Uiteraard is dat te kort door de bocht en kan je op andere manieren de netwerken afscannen, mijn antwoord ging over de specifieke decoder van de vrager,of over de normale manier van dvb-c ontvangen, ik vind het jammer dat berichten zo letterlijk worden genomen en weer worden ontkracht terwijl het een simpel antwoord is op een simpele vraag,als de persoon zelf een tweaker was, wist hij zelf ook wel hoe hij de muxen op een alternatieve manier kon ontvangen,alleen gaat dat niet met zijn decoder.
Lees eens door de vraag heen en het antwoord, voegt het antwoord met andere methodes iets toe ?
De man heeft een Samsung decoder en vraagt hoe het op die manier kan,en die samsung decoder heeft een netwerk ID nodig die niet past met UPC,maar wel met XMS waar hij op over wil stappen.
Leuk om alle andere mogelijkheden te spuien,maar heeft de man daar iets aan,en raakt er misschien ook nog van in de war ?
Maar wellicht kun je mij (of anderen) misschien wel een klein beetje helpen door je formulering dan wat zorgvuldiger te kiezen. Er staan namelijk wel degelijk vrij letterlijke zinnen in je bericht, die juist voor een 'leek' die nav. een Google opdracht toevallig op jouw post uit komt vrij snel tot verkeerde conclusies kunnen leiden:
ofOngecodeerd kijken gaat bij UPC alleen met een tv met een dvb-c decoder ingebouwd.
Terwijl een formulering in de trant van:De code moet in het toestel worden ingevoerd, niet in de decoder.
wat minder over laat aan het trekken van andere conclusies.Als deze decoder de netwerkcodes van UPC niet accepteert en ook geen uitgebreide / langzame scan optie heeft, dan is deze waarschijnlijk niet geschikt voor de ontvangst van het ongecodeerde signaal van UPC. Met het signaal van XMS werkt deze wel.
Zie dit als opbouwende kritiek en niet als kritiek om jouw (over het algemeen goed onderbouwde) posts af te kraken. Op een forum als dit, waar men er graag naar streeft om discussies ook te baseren op technisch correcte en accurate informatie en speculatie ook als zodanig aan te geven vind ik ook dat je elkaar daar op moet kunnen wijzen. En als je veel post, kan je dus ook vaker kritiek of weerwoord verwachten.
Voor mezelf is dat laatste ontvangen ook moeilijk (zelfs jouw reactie op mijn kritiek voel ik als iets wat ik recht moet zetten ookal reken ik dat jou niet aan). Maar ook ik zal dat moeten accepteren. Zeker omdat ook ik nogal eens de neiging heb om stellig over te komen zonder duidelijk te melden waarop ik me baseer. Of om dingen te uitgebreid te omschrijven omdat ik bang ben dat m'n post anders ruimte geeft tot andere interpretaties.....
Maar nogmaals mijn excuses als mijn reactie te 'hard' op je over kwam....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
En alle voorafgaande 16 delen uit dit forumAmiga4Eva schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:52:
[...], als je Nick39 een beetje kent uit dit forum dan weet je dat hij geen ondoordachte domme dingen op dit forum plaatst!

en ja hoor weer geen kloppende factuur. 
Ze schrijven dood leuk mei af terwijl per 1 april is opgezegd. Heb er nu genoeg van , ga de boel storneren en dan zelf over maken wat ze te goed hebben en niks meer. Laat ze dan maar eens dreigen met deurwaarders enz
Ze schrijven dood leuk mei af terwijl per 1 april is opgezegd. Heb er nu genoeg van , ga de boel storneren en dan zelf over maken wat ze te goed hebben en niks meer. Laat ze dan maar eens dreigen met deurwaarders enz

Verwijderd
De afhandeling XMS op het feit dat ik bijna 2,5 week geen diensten heb kunnen afnemen vanwege een loszittend kabeltje in de centrale en het opzeggen van mijn abonnement per direct vanwege de onzekerheid in accurate oplossingen van eventuele storingen in de toekomst.
- XMS houdt mij aan de opzegtermijn van 1 maand
- XMS geef alleen de niet genoten dagen in abonnementsgeld terug
- XMS geeft geen vergoeding in gemaakte k0sten om toch online te kunnen zijn
- XMS geeft geen vergoeding die standaard behoord te zijn indien er sprake is van een verwijtbare storing (en een loszittend kabeltje in de centrale lijkt redelijk verwijtbaar)
Ik hoef niet het onderste uit de kan maar een nette oplossing van XMS was zeker op zijn plaats geweest.
Zeker omdat ik het verleden tevreden ben geweest over XMS en niet uitsluit in de toekomst wanneer de professionaliteit toe neemt weer gebruik te maken van glasvezel.
Laatste poging nu gedaan bij de afdeling klachten en anders mag rechtshulp het even uitzoeken.
Bij deze de waarschuwing voor iedereen hoe klachten/storingen ook afgehandeld kunnen worden door XMS
- XMS houdt mij aan de opzegtermijn van 1 maand
- XMS geef alleen de niet genoten dagen in abonnementsgeld terug
- XMS geeft geen vergoeding in gemaakte k0sten om toch online te kunnen zijn
- XMS geeft geen vergoeding die standaard behoord te zijn indien er sprake is van een verwijtbare storing (en een loszittend kabeltje in de centrale lijkt redelijk verwijtbaar)
Ik hoef niet het onderste uit de kan maar een nette oplossing van XMS was zeker op zijn plaats geweest.
Zeker omdat ik het verleden tevreden ben geweest over XMS en niet uitsluit in de toekomst wanneer de professionaliteit toe neemt weer gebruik te maken van glasvezel.
Laatste poging nu gedaan bij de afdeling klachten en anders mag rechtshulp het even uitzoeken.
Bij deze de waarschuwing voor iedereen hoe klachten/storingen ook afgehandeld kunnen worden door XMS
Ik plaatste een quote op een vraag van een gebruiker, elk iemand die via Google zoekt,kan zien dat dit een quote is op de gebruiker,en kan ook de vraag zien, ik mag,nee moet zelfs van de policy van Tweakers, er vanuit gaan dat iemand zich een beetje inleest en een "redelijk" nivo heeft.eymey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:06:
[...]
Sorry als ik je het idee geef dat ik je aanval op je goed bedoelde antwoord aan de vraagsteller. Is niet mijn bedoeling.
Maar wellicht kun je mij (of anderen) misschien wel een klein beetje helpen door je formulering dan wat zorgvuldiger te kiezen. Er staan namelijk wel degelijk vrij letterlijke zinnen in je bericht, die juist voor een 'leek' die nav. een Google opdracht toevallig op jouw post uit komt vrij snel tot verkeerde conclusies kunnen leiden:
Net zoals het een "regel" is dat je een reactie niet "ondertekent" met een "met vriendelijke groet".
Als ik, of wie dan ook, in welk topic dan ook,bij het beantwoorden van een vraag,er rekening mee moet gaan houden dat een antwoord ook los via Google gelezen kan worden dan zou je elk antwoord eerst met een soort van inleiding moeten beginnen.
Hetgeen dus zoals gezegd zelfs tegen de tweakers regels is.
Daarentegen zou je ook een antwoord kunnen beginnen met ( neem mijn antwoord op zijn vraag) er zijn natuurlijk ook nog andere manieren...
Wat ik bedoel is dat door jouw antwoord je min of meer afbreuk doet aan mijn kennisnivo en aan mijn antwoord,want je gaat me openlijk verbeteren.
Met als indirect gevolg dat vraagsteller mijn antwoord en kennis in twijfel gaat trekken...
Ga ik al die dingen die jullie er nu mede bij zetten,ook vertellen dan krijg ik weer het verwijt dat het verhaal te lang is.
Daarom beantwoord ik dus op een directe manier de vraag,wil vragensteller meer weten van de materie dan plaatst hij een tweede vraag enz enz.
Ik krijg steeds meer de indruk dat opmerkingen op mij gericht zijn en niet op de inhoud.
Ik probeer mensen doelgericht te helpen en ze niet te overstelpen met materie waar ze op dat moment nog niets aan hebben en waar ze ook niet om vragen.Kom je hier alleen via Google om alleen dat antwoord te vinden,dan handel je tegen de policy van Tweakers en is het je eigen schuld dat je niet de volledige info krijgt,want Tweakers verwacht dat je je een beetje inleest en je best hebt gedaan om aanvullende informatie te vinden,maar men leest de starttopic niet eens want daar had je al kunnen zien dat de regio codes bij xms uit 4 cijfers bestaan.
Als we daar ook al rekening mee moeten gaan houden dan wordt het wel heel ingewikkeld allemaal. Daar begin ik dus niet aan.eymey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:06:
[...] die juist voor een 'leek' die nav. een Google opdracht toevallig op jouw post uit komt vrij snel tot verkeerde conclusies kunnen leiden...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En ja hoor... factuur..... met Usenet erbij voor mei 
Ik denk dat ik binnekort gewoon eens langs moet gaan.
Verwijderd
:-)) Ik denk dat ook niet werktboekee schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:32:
Zo stond er in mijn brief: "Heeft u nog vragen, belt u ons dan gerust"
En als je dan beltt krijg je het antwoord: "we kunnen u niet helpen, u moet een brief/mail sturen"

@Nick39: Prima. Ik snap je punt (deed ik overigens al). Maar ik blijf er wel bij: Je had gewoon een paar zeer letterlijke stellingen in je post staan. En ik blijf erbij dat ik daarop mag reageren. Maar ik zal het voortaan wat anders brengen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb zojuist ook weer een niet kloppende factuur gekregen, gaat lekker daar!
In januari besloten dat 50/50 toch echt wel voldoende is dus gepoogd dit via de portal aan te passen. Lukte niet dus mailtje gestuurd, kreeg vrij snel netjes mailtje terug met verzoek het op papier te doen (post/scan). Gedaan en wederom vrij snel bevestiging dat het omgezet zou worden. Dit was medio januari. Vervolgens elke maand een factuur voor 100/100 en elke maand netjes gereplied dat ik 50/50 had aangevraagd met de vraag dit te corrigeren en het te veel betaalde bedrag terug te storten. De eerste keer was het antwoord dat het elkaar gekruisd had en dat het bij de volgende termijn aangepast zou zijn met creditering van het teveel betaalde bedrag, de volgende keren dat het door een technische storing niet aangepast kon worden. Die storing duurt dus nu al 3 maanden?!
Maar weer reply gestuurd dat het wat mij betreft de laatste keer is, de volgende keer zeg ik op en laat ik het bedrag storneren..
In januari besloten dat 50/50 toch echt wel voldoende is dus gepoogd dit via de portal aan te passen. Lukte niet dus mailtje gestuurd, kreeg vrij snel netjes mailtje terug met verzoek het op papier te doen (post/scan). Gedaan en wederom vrij snel bevestiging dat het omgezet zou worden. Dit was medio januari. Vervolgens elke maand een factuur voor 100/100 en elke maand netjes gereplied dat ik 50/50 had aangevraagd met de vraag dit te corrigeren en het te veel betaalde bedrag terug te storten. De eerste keer was het antwoord dat het elkaar gekruisd had en dat het bij de volgende termijn aangepast zou zijn met creditering van het teveel betaalde bedrag, de volgende keren dat het door een technische storing niet aangepast kon worden. Die storing duurt dus nu al 3 maanden?!
Maar weer reply gestuurd dat het wat mij betreft de laatste keer is, de volgende keer zeg ik op en laat ik het bedrag storneren..
Telefoon valt er eens in de 2 dagen uit(al sinds het begin) . Stekker van het modem erin en eruit helpt dan. Ik heb er alleen nog geen call voor aangemaakt. Vraag me ook sterk af wat xms ermee kan, omdat als je belt het al weer werkt.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Nee jij neemt ze op als zeer letterlijk, dat is een heel verschil, maar dat maakt niet uit.eymey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:22:
@Nick39: Prima. Ik snap je punt (deed ik overigens al). Maar ik blijf er wel bij: Je had gewoon een paar zeer letterlijke stellingen in je post staan. En ik blijf erbij dat ik daarop mag reageren. Maar ik zal het voortaan wat anders brengen.
De man stelde een "consumenten" vraag en krijgt dan een "consumenten" antwoord, stelt hij een "tweakers vraag" dan had hij een "tweakers" antwoord gekregen, er zijn meerdere antwoorden mogelijk op een vraag maar dat maakt mijn antwoord niet fout,ik schat in waar de vragensteller behoefte aan heeft zonder hem een totale lezing te geven waar hij vermoedelijk geen behoefte aan heeft.
Maar voor mij is het simpel, ik waarschuw mensen voor een virus wat uitsluitend aan XMS adressen wordt gestuurd, in plaats van dat daar aandacht aan wordt besteed gaat "men" zeuren over een adressenlijst die met een druk op google kan worden opgevraagd en drukt ook nog op het meld operator knopje,ik geef een normaal antwoord op een "consumentenvraag" en dan moet ik mijn antwoord zo formuleren dat het technisch helemaal klopt,ik wordt aangevallen op lengte van mijn antwoorden,te lang,of soms,te kort, ik geef decoders weg,harde schijven weg en deel al mijn tips met iedereen waarvan ik de bron niet kan vertellen maar wel allemaal zijn uitgekomen,ik geef juridische adviezen.
Krijg verwijten van mensen die helemaal niet eens bij XMS zitten, ik heb het na 10 jaar tweakers wel gehad.
Als ik al mijn antwoorden continue op een weegschaal moet gaan leggen en zelfs rekening moet gaan houden met Google tegen de regels van Tweakers in en andere mensen verveel omdat steeds vervuilende reacties overal tussendoor komen te staan ( ook van mijzelf zoals deze) dan is het voor mij simpel.
Ik doe het niet voor mezelf,ik heb hiernaast mijn werk, ik zal een admin vragen mijn profiel op te heffen en bedank iedereen voor de soms ook gezellige tijd hier.
Verwijderd
Dat moet helemaal niet, je kan antwoorden (zelfs onzin antwoorden) zoals je zelf wil.Nick39 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:31:
[...]
ik geef een normaal antwoord op een "consumentenvraag" en dan moet ik mijn antwoord zo formuleren dat het technisch helemaal klopt,
...]
Alleen een karakteristiek van een forum is dat anderen jouw antwoord dan kunnen aanvullen of weerspreken.
Dat jij dat opvat als persoonlijke kritiek op jou, is (met alle respect) toch vooral hoe jij daar tegenaan kijkt. Maar op een forum met vele gebruikers zou het wel handig zijn wanneer je jezelf iets minder zou kunnen aantrekken van goedbedoelde aanvullingen van anderen op jouw postings.
Leuk onderwerp a.s. zaterdag in Kassa:
Veel klachten over glasvezelcontractenTelecombedrijf Vodafone verkocht supersnelle glasvezelabonnementen onder valse voorwaarden. Dat bleek uit onze uitzending in maart. Vodafone blijkt niet het enige bedrijf te zijn dat verkopers met valse beloften en ongeldige contracten de deuren langsstuurt. Zo kregen we na onze uitzending stapels klachten over XMS, Lijbrandt en OnsBrabantNet. Dat zijn allemaal merken van KPN. Wat mankeert er aan deze contracten?
Veel klachten over glasvezelcontractenTelecombedrijf Vodafone verkocht supersnelle glasvezelabonnementen onder valse voorwaarden. Dat bleek uit onze uitzending in maart. Vodafone blijkt niet het enige bedrijf te zijn dat verkopers met valse beloften en ongeldige contracten de deuren langsstuurt. Zo kregen we na onze uitzending stapels klachten over XMS, Lijbrandt en OnsBrabantNet. Dat zijn allemaal merken van KPN. Wat mankeert er aan deze contracten?
Nu heeft telefonie voor mij niet echt zo'n hoge prio dat ik de moeite ga nemen contact op te nemen met XMS (als we nog UPC hadden had ik dat misschien wel gedaan, hoef niet uit te leggen waarom), maar het lijkt een globaal probleem, gezien er meerdere meldingen van zijn:leuk_he schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:23:
Telefoon valt er eens in de 2 dagen uit(al sinds het begin) . Stekker van het modem erin en eruit helpt dan. Ik heb er alleen nog geen call voor aangemaakt. Vraag me ook sterk af wat xms ermee kan, omdat als je belt het al weer werkt.
TTV in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Tutti-frutti in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
PeaceNlove in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
White_Collar in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Lastige van het probleem is dat het zichzelf dus na een tijdje weer oplost. En het zou me niets verbazen als iedereen, of iedereen met modem X, of iedereen die aan een pop met apparatuur X hangt, of ... dit probleem ondervindt, al dan niet merkbaar.
Dat zal wel over hetzelfde gaan als bij Vodafone: De situatie bij vraagbundelingstrajecten, waarbij klanten worden 'gewonnen' maar de levering pas veel later plaats kan vinden terwijl vanaf dat moment de providers je al wel aan een contract willen houoden.Janneman1965 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:58:
Leuk onderwerp a.s. zaterdag in Kassa:
Kom op zeg, laat je niet kisten. Je laat je toch niet wegjagen door een paar minder gelukkige opmerkingen hier. Ik krijg ook wel eens kritiek, en maak zelf ook wel eens fouten. Niks van aantrekken en gewoon doorgaan. Als we het allemaal eens zouden zijn en iedereen alles perfect zou doen, dan zou het hier ook maar een dooie boel worden.Nick39 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:31:
[...] ik zal een admin vragen mijn profiel op te heffen en bedank iedereen voor de soms ook gezellige tijd hier.
ik heb de afgelopen dagen dit deel van het topic doorgenomen. En je kan een ding zeggen, een dooie boel is het zeker niet.
@nick, gewoon even paar dagen niet op het forum komen, over het algemeen is tweakers best vriendelijk.
Mijn vrouw heeft al meerdere malen gezegd, 'waarom gaan we niet naar een andere isp tv/internet aanbieder? '. Maar ik ben net blij dat ik het qua (wegwerken) kabels etc een beetje netjes voor elkaar heb gekregen.
En wat wel werkt gaat prima, mijn internet is goed, default nieuwsgroepen is gecapped op 500kb. Maar prima, laat maar lekker gaan of ik neem gewoon een tijdelijk abbo op wat snellers al ik even veel wil binnen harken.
Digital/hd tv vind ik prachtig (maar ik kon dan ook af van analoge en sd)
Telefonie heb ik niet via xms, en email doe ik via microsoft. En wanneer er geincasseerd wordt boeit me ook weinig, maar!
2 maanden zonder tv zitten omdat een amino dood is.........
HBO wat niet aangezet kan worden zonder de netwerkbeheerder?
Ik vind de lage ping van glasvezel super, maar zovel game ik niet meer online, verder heb ik denk ik niet heel veel plezier van, en de hoge upload al helemaal niet.
Dus ziggo (zit in amersfoort) wordt zeer interresanter, verder heb ik lange tijd xs4all gehad alwaar ik vrijwel nooit problemen heb gehad (al hoewel je dan natuurlijk nog steeds te maken hebt met reggefiber toch?)
Ik wacht nog af wat telfort gaat brengen, maar kan me zo maar voorstellen dat ik over een jaar of mischien eerder geen xms meer heb.
@nick, gewoon even paar dagen niet op het forum komen, over het algemeen is tweakers best vriendelijk.
Mijn vrouw heeft al meerdere malen gezegd, 'waarom gaan we niet naar een andere isp tv/internet aanbieder? '. Maar ik ben net blij dat ik het qua (wegwerken) kabels etc een beetje netjes voor elkaar heb gekregen.
En wat wel werkt gaat prima, mijn internet is goed, default nieuwsgroepen is gecapped op 500kb. Maar prima, laat maar lekker gaan of ik neem gewoon een tijdelijk abbo op wat snellers al ik even veel wil binnen harken.
Digital/hd tv vind ik prachtig (maar ik kon dan ook af van analoge en sd)
Telefonie heb ik niet via xms, en email doe ik via microsoft. En wanneer er geincasseerd wordt boeit me ook weinig, maar!
2 maanden zonder tv zitten omdat een amino dood is.........

HBO wat niet aangezet kan worden zonder de netwerkbeheerder?

Ik vind de lage ping van glasvezel super, maar zovel game ik niet meer online, verder heb ik denk ik niet heel veel plezier van, en de hoge upload al helemaal niet.
Dus ziggo (zit in amersfoort) wordt zeer interresanter, verder heb ik lange tijd xs4all gehad alwaar ik vrijwel nooit problemen heb gehad (al hoewel je dan natuurlijk nog steeds te maken hebt met reggefiber toch?)
Ik wacht nog af wat telfort gaat brengen, maar kan me zo maar voorstellen dat ik over een jaar of mischien eerder geen xms meer heb.
10 second ninja DONE
Is webcare nog steeds actief? Ik heb nl een verzoekje voor hun.
Vast wel, maar nauwelijks meer hier. Contacten gaat beter via Twitter en/of e-mail.
DM geprobeerd, we zullen zien. Waar kan ik hun email vinden?
In de openingspost...
webcare@kantoor.xmsnet.nl
Twitter staat er niet in maar is vast wel op Twitter zelf te vinden.
webcare@kantoor.xmsnet.nl
Twitter staat er niet in maar is vast wel op Twitter zelf te vinden.
Dat is 1 ding wat zeker is binnen één jaar heb je Telfort in plaats van XMS.Sagat schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:36:
(knip)
Bij mij staat op de factuur ook de newsserver er weer op. Vandaag heb ik een brief van XMS gekregen dat de dienst nu echt is opgezegd. In mei krijg ik een factuur waarin de teveel betaalde kosten worden verrekend.boekee schreef op donderdag 18 april 2013 @ 18:32:
Zou het dan toch eindelijk goed komen.
Verwijderd
2,5 week zonder diensten vanwege een loszittend kabeltje in de centrale...Sagat schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:36:
Mijn vrouw heeft al meerdere malen gezegd, 'waarom gaan we niet naar een andere isp tv/internet aanbieder?
2 maanden zonder tv zitten omdat een amino dood is.........![]()
HBO wat niet aangezet kan worden zonder de netwerkbeheerder?![]()

Verwijderd
Nick39 is boos, niet de eerste keer, zal ook niet de laatste keer zijn [al of niet op tweakers].
Nick39 schrijft hier al jaren; de één [bijv. ik] waardeert het overgrote deel van zijn bijdragen, de ander wil of kan het moeilijk opbrengen na herhaaldelijke uitleg van hem, waar de schoen wringt en om dus over zaken heen te stappen en niet per se gelijk te willen hebben.
Ik roep allen [inclusief Nick39] op om zonder ja, maar weer over te gaan tot de orde van de dag.
Nick39 schrijft hier al jaren; de één [bijv. ik] waardeert het overgrote deel van zijn bijdragen, de ander wil of kan het moeilijk opbrengen na herhaaldelijke uitleg van hem, waar de schoen wringt en om dus over zaken heen te stappen en niet per se gelijk te willen hebben.
Ik roep allen [inclusief Nick39] op om zonder ja, maar weer over te gaan tot de orde van de dag.

[ Voor 10% gewijzigd door Equator op 22-04-2013 15:05 . Reden: erg offtopic :P ]
Verwijderd
Ik vind dit absoluut niet leuk, ik lees zijn stukjes, van Nick39, altijd vol interesse, dat hij hier onderuit gehaald wordt vind ik stijlloos.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 21:44 ]
Ook ik waardeer de inbreng van Nick39 en zijn langdurige inzet voor XMS (die gaat tot ver voor de tijd dat ik in mijn woonplaats zelf kon gaan genieten van glasvezel).
En ik vind het jammer dat hij zich aangevallen/beledigd voelt, o.a. door mij zelf. Dat geeft geen fijn gevoel. Aan de andere kant: Ik blijf van mening dat ik dingen die iemand hier zegt mag aanvullen of weerleggen als ik het er niet helemaal mee eens ben. Ik heb al m'n excuses aangeboden voor de manier waarop ik dat soms pleeg te doen en om wat zorgvuldiger m'n woorden te kiezen zodat het niet als afkraken over komt. Wat ik meer kan doen weet ik ook niet.
En ik vind het jammer dat hij zich aangevallen/beledigd voelt, o.a. door mij zelf. Dat geeft geen fijn gevoel. Aan de andere kant: Ik blijf van mening dat ik dingen die iemand hier zegt mag aanvullen of weerleggen als ik het er niet helemaal mee eens ben. Ik heb al m'n excuses aangeboden voor de manier waarop ik dat soms pleeg te doen en om wat zorgvuldiger m'n woorden te kiezen zodat het niet als afkraken over komt. Wat ik meer kan doen weet ik ook niet.
Ik zit tv te kijken (analoog) en bij VRT 1 en VRT 2 is enkel een testbeeld zichtbaar met de audio van het programma dat wordt uitgezonden. Er spring een zwarte balk boven in en uit het beeld soms breekt er een kwart seconde even het beeld door.
Ik woom in Nijmegen G-3 (6524). Zijn er meer mensen die dit hebben? Net nu ik Wallander zit te kijken...
Ik woom in Nijmegen G-3 (6524). Zijn er meer mensen die dit hebben? Net nu ik Wallander zit te kijken...

Zelfde hier, Amersfoort, 3812, iptv via Amino A110.
Niet dat ik nu naar België wil kijken hoor, maar ik zapte er even langs. Lijkt of er ergens een draadje los zit...
Niet dat ik nu naar België wil kijken hoor, maar ik zapte er even langs. Lijkt of er ergens een draadje los zit...
Verwijderd
Jip, idem hier, zat Wallander te kijken, maar kon het alleen nog maar slecht horen met wat flarden beeld er tussen door.
Iemand de contributie niet betaald???
Iemand de contributie niet betaald???
Hier Almere ook. Net DVB-C geprobeerd.
Dus dat is via 3 kanalen (analoog, dvb-c en IPTV) en door het hele land hetzelfde probleem.
Is er toevallig iemand die een vriend/kennis bij een andere provider kan bereiken?
Dus dat is via 3 kanalen (analoog, dvb-c en IPTV) en door het hele land hetzelfde probleem.
Is er toevallig iemand die een vriend/kennis bij een andere provider kan bereiken?
Verwijderd
Ketnet/OP12 doet het nog wel; niet dat daar nu veel te zien is, maar in ieder geval nog een Belgische zender in de lucht.
Dat is een synchronisatie testbeeld om geluid en beeld te syncen. Blijkbaar heeft iemand per ongelijk deze aan gezetEricJH schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:53:
Ik zit tv te kijken (analoog) en bij VRT 1 en VRT 2 is enkel een testbeeld zichtbaar met de audio van het programma dat wordt uitgezonden. Er spring een zwarte balk boven in en uit het beeld soms breekt er een kwart seconde even het beeld door.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Thx. Dat klinkt als dat maandagochtend, of eerder, iemand die met onderhoud bezig was de wind van voren gaat krijgen....White_Collar schreef op zondag 21 april 2013 @ 03:09:
[...]
Dat is een synchronisatie testbeeld om geluid en beeld te syncen. Blijkbaar heeft iemand per ongelijk deze aan gezet
Verwijderd
Bedankt voor de reactie.White_Collar schreef op zondag 21 april 2013 @ 03:09:
[...]
Dat is een synchronisatie testbeeld om geluid en beeld te syncen. Blijkbaar heeft iemand per ongelijk deze aan gezet
De Belgen zijn er weer, dus er is blijkbaar iets weer uitgezet.
Wat ik heel serieus niet snap is, dat er schijnbaar om een uur of tien zaterdagdagavond iemand [de nachtwacht?] met knopjes aan het spelen is, waardoor twee zenders niet meer naar behoren functioneren en dan niet controleert wat hij/zij gedaan heeft.
In mijn naïviteit verwacht ik dat er iemand in een regelkamer naar schermen met alle zenders zit te kijken en dan merkt dat er wat mis is.
Enfin, de meeste zenders deden het nog dus what the hack
Verwijderd
knip
lol, nee niet gezien, maar ik denk dat ik ook een paarse broek aantrek
misschien dat ze me ook zo'n stapel biljetten in de hand drukken.
btw
Ik vond het antwoord van nick39 wel duidelijk hoor,
bij upc konden ze met veel woorden uiteindelijk ook niet meer zeggen dan ;
Ga naar de hardwarefabrikant, of zoek op google.
het was me wel duidelijk dat met deze relatief eenvoudige decoder niet zomaar
alles zou kunnen, maar ik wilde gewoon mijn ervaring delen en misschien
nog een tip of truukje boven water krijgen.
Ik ben trouwens een behoorlijke tweaker, maar wilde inderdaad specifiek die
samsung aan de praat krijgen.
lol, nee niet gezien, maar ik denk dat ik ook een paarse broek aantrek
misschien dat ze me ook zo'n stapel biljetten in de hand drukken.
btw
Ik vond het antwoord van nick39 wel duidelijk hoor,
bij upc konden ze met veel woorden uiteindelijk ook niet meer zeggen dan ;
Ga naar de hardwarefabrikant, of zoek op google.
het was me wel duidelijk dat met deze relatief eenvoudige decoder niet zomaar
alles zou kunnen, maar ik wilde gewoon mijn ervaring delen en misschien
nog een tip of truukje boven water krijgen.
Ik ben trouwens een behoorlijke tweaker, maar wilde inderdaad specifiek die
samsung aan de praat krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 22-04-2013 15:07 ]
CarChannel is gestopt met uitzenden. Reden om Extreme Sports weer terug te zetten lijkt me?
Verwijderd
Heerlijk dat xms, vorige maand een factuur gehad, die vandaag eens bekeken, stond daar dus gewoon 170 euro op voor een hd ontvanger, die volgens de website gewoon gratis is. Zo kan ik natuurlijk ook wel geld verdienen, heb de incasso ingetrokken, eerst maar eens een correcte fatsoenlijke factuur, die ik dan wel gewoon betaal. Correcties in volgende maand is onzinnig en benadeelt de klant.
Ik zie dat je al mijn reacties hebt verwijderd, daarmee stel je dus dat ik Nick39 aan het afzeiken ben geweest?Equator schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:10:
[modbreak]Zo, ik heb even een aantal reacties verwijderd. Ik vind het niet kunnen hoe sommigen van jullie je best doen om een mede GoTTer die al lange tijd zijn best doet om een bijdrage aan Tweakers te leveren het leven zuurmaken[/modbreak]
[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 22-04-2013 22:10 ]
Commentaar op moderaties kan je via de mail of DM kwijt.
Om dan maar iets positiefs toe te voegen, mijn hbo werkt nu.
10 second ninja DONE
Mss handigere jezelf wat prettigere nuanceren, zeker als je dat openlijk op de topic doet. Er is namelijk niemand die Nick of wie dan ook hier "afzeikt" Een volledige subjectieve mening, die uitermate onterecht is! Zeker omdat de bevestiging van je mening zo nodig via de DM moest plaats vinden.Equator schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:10:
[modbreak]Zo, ik heb even een aantal reacties verwijderd. Ik vind het niet kunnen hoe sommigen van jullie je best doen om een mede GoTTer die al lange tijd zijn best doet om een bijdrage aan Tweakers te leveren afzeiken. Knap hoor
Dus bij deze, mijn berichten zijn verwijderd omdat deze vind dat ik Nick heb zitten afzeiken.
[EDIT] Bedankt voor je nuance.
Verwijderd
Mwah... ik had die indruk ook wel eigenlijk (waarmee ik niet wil zeggen dat dat ook je bedoeling was).
Het plaatje van de paarse man, dat eerder is gepost in een hilarische setting en dáár wél leuk was, vond ik in de context van de laatste berichten niet bepaald op z'n plaats.
Het plaatje van de paarse man, dat eerder is gepost in een hilarische setting en dáár wél leuk was, vond ik in de context van de laatste berichten niet bepaald op z'n plaats.
Ik denk zoals de admin stelt het hier bij moeten laten en weer ontopic verder moeten gaan.
Verwijderd
Kijk da's aanpakken, top!Equator schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:10:
[modbreak]Zo, ik heb even een aantal reacties verwijderd. Ik vind het niet kunnen hoe sommigen van jullie je best doen om een mede GoTTer die al lange tijd zijn best doet om een bijdrage aan Tweakers te leveren het leven zuur maken.. [/]
En nu weer verder met ontopic..
Ik heb nu al 1 maand last dat mijn animo STB op "loading" blijft staan. Nu heb ik al een aantal keer contact gehad met xms hierover en nu hoor ik net dat dit probleem zich wijder voor doet.
Ik heb begrepen dat de netwerkbeheerder hier mee aan de slag is en dat het niet makkelijk op te lossen valt. Heeft iemand hier meer inzicht in wat er gaande is. Vind het maar raar dat een storing al een maand er is en nog steeds niet opgelost.
Ik heb begrepen dat de netwerkbeheerder hier mee aan de slag is en dat het niet makkelijk op te lossen valt. Heeft iemand hier meer inzicht in wat er gaande is. Vind het maar raar dat een storing al een maand er is en nog steeds niet opgelost.
We hadden daar een half jaar geleden of zo last van, maar ik dacht eigenlijk dat het nu min of meer opgelost was. Ik hoor er nauwelijks meer over. Welk type Amino heb je? En is je firmware up to date?RemCom87 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 13:57:
Ik heb nu al 1 maand last dat mijn animo STB op "loading" blijft staan...
Op zich werkt die Glashart app wel redelijk.
Door wat familieomstandigheden verblijven weg nagenoeg de hele dag in een hospice. Met de galaxy tab 2 maak ik een VPN naar huis en zo kijken we TV, zonder haperen vastlopen of stotteren, helaas is het zender aanbod beperkt, maar beter iets dan niets.
Vanavond proberen met een VPN naar ziggo, ben benieuwd.
Door wat familieomstandigheden verblijven weg nagenoeg de hele dag in een hospice. Met de galaxy tab 2 maak ik een VPN naar huis en zo kijken we TV, zonder haperen vastlopen of stotteren, helaas is het zender aanbod beperkt, maar beter iets dan niets.
Vanavond proberen met een VPN naar ziggo, ben benieuwd.
Knip, zullen we geen olie op het vuur gooien
[ Voor 96% gewijzigd door Equator op 25-04-2013 07:27 ]
Jaja, Nick, dat je een lintje verdient, daar zijn we het allemaal wel over eens... 
Maar ik vind het toch erg jammer dat je er hier mee kapt, ook al was ik het lang niet altijd met je eens, dat hoort er juist bij op een forum. Ik zou zeggen: Laat je niet kisten en blijf hier gewoon posten.
Maar ik vind het toch erg jammer dat je er hier mee kapt, ook al was ik het lang niet altijd met je eens, dat hoort er juist bij op een forum. Ik zou zeggen: Laat je niet kisten en blijf hier gewoon posten.
Verwijderd
Ik snap hier helemaal niets meer van en heb blijkbaar het een en ander verkeerd opgevat.
Ik kan er geen touw meer aan vast knopen, dus maar weer over tot de orde van de dag.
Animo model moet ik zo opzoeken even. Was 1 van de eerste STB HD'sFiber schreef op woensdag 24 april 2013 @ 14:46:
[...]
We hadden daar een half jaar geleden of zo last van, maar ik dacht eigenlijk dat het nu min of meer opgelost was. Ik hoor er nauwelijks meer over. Welk type Amino heb je? En is je firmware up to date?
Ze kunnen er vanuit xms nog wel in maar ding is kompleet waardeloos nu. Schijnt te gaan dat de Animo niet bij zijn remote diensten kan.
Sinds dat wij XMS hebben valt de telefoon weg onder een gesprek hebben jullie hier ook last van?
Nee, daar heb ik hier geen last van.
Maar ik zou het even aanmelden bij de helpdesk, dan kunnen ze het misschien oplossen.
Maar ik zou het even aanmelden bij de helpdesk, dan kunnen ze het misschien oplossen.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Een paar jaar geleden had bijna iedereen hier last van, maar dat is volgens mij al een tijdje opgelost. Lijkt me inderdaad verstandig om de helpdesk maar eens te bellen.hpower schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:36:
Sinds dat wij XMS hebben valt de telefoon weg onder een gesprek hebben jullie hier ook last van?
Ik post hier de laatste tijd niet zoveel meer maar probeer wel alles bij te lezen.
@Nick ik zal je kritische geluid zeker gaan missen. Dit leidt tot discussie en mogelijk oplossingen.
Natuiurlijk hoef je het niet altijd met een ander eens te zijn maar daarvoor hoef je niet iemand af te branden.
Ik heb nog wel een brandende vraag aan Nick......
Wat kunnen wij de komende tijd verwachten van Telefort? Al is het maar om te verkomen dat we hier volgend jaar schrijven ...met de kennis van nu..... (mag ook via PM)
@Nick ik zal je kritische geluid zeker gaan missen. Dit leidt tot discussie en mogelijk oplossingen.
Natuiurlijk hoef je het niet altijd met een ander eens te zijn maar daarvoor hoef je niet iemand af te branden.
Ik heb nog wel een brandende vraag aan Nick......
Wat kunnen wij de komende tijd verwachten van Telefort? Al is het maar om te verkomen dat we hier volgend jaar schrijven ...met de kennis van nu..... (mag ook via PM)
Ik heb het probleem gemeld bij XMS, maar ze hebben geen oplossing voor dit probleem.
Ja, ook bij mij vallen tijdens sommige gesprekken voortdurend woorden uit. Vooral met buitenlandse gesprekken is de kwaliteit soms hopeloos.hpower schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:36:
Ik bel ook uit via een andere VOIP provider met dezelfde apparatuur maar dan zonder problemen.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Vragen of je amino mag opsturen, toen ik dat uiteindelijk bij mijn probleem gedaan had, had ik binnen 2 dagen een andere retour ofzo.RemCom87 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:55:
[...]
Animo model moet ik zo opzoeken even. Was 1 van de eerste STB HD's
Ze kunnen er vanuit xms nog wel in maar ding is kompleet waardeloos nu. Schijnt te gaan dat de Animo niet bij zijn remote diensten kan.
10 second ninja DONE
Wat je kan doen is bvb een S450IP kopen en uitgaand bellen via Voipbuster. Op de S450IP kan je XMS lijn binnen laten komen zodat je toch gebeld kan worden.hpower schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 11:18:
Ik heb het probleem gemeld bij XMS, maar ze hebben geen oplossing voor dit probleem.
Of een Fritz 7170 kopen voor 2 tientjes, en een SIP nummer registreren bij de betere SIP levernacier...
Kost je ongeveer 4 a 5 euro per maand, maar dan krijg je tenminste wat je verdient.
Kost je ongeveer 4 a 5 euro per maand, maar dan krijg je tenminste wat je verdient.
Tsja, allemaal leuk en aardig maar wel symptoombestrijding voor een dienst waar men voor betaalt en die dus gewoon hoort te werken.
VOIP accounts bij 'derden' hebben diverse voordelen, maar als @hpower daar geen behoefte aan heeft, dan hoort XMS het gewoon te doen.
VOIP accounts bij 'derden' hebben diverse voordelen, maar als @hpower daar geen behoefte aan heeft, dan hoort XMS het gewoon te doen.
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd wat last bij het uploaden van bestanden. De snelheid is ver onder de maat (7,5 Mbps)
De download heb ik niks over te klagen. Ik test het bij speedtest.net, (en trouwens verschillende snelheids meters geven hetzelfde beeld) Voor zover ik weet is het nooit hetzelfde geweest als de download, maar dit is wel erg laag.
Zijn er meer problemen met de upload ?
Ik heb een 100/100Mbit abonnement btw...
De download heb ik niks over te klagen. Ik test het bij speedtest.net, (en trouwens verschillende snelheids meters geven hetzelfde beeld) Voor zover ik weet is het nooit hetzelfde geweest als de download, maar dit is wel erg laag.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2013 16:34 . Reden: abonnement info ]
Wellicht handig om wat meer info te geven. Welke plaats? Modem? Router? Getest met meerdere computers? Etc.
De meeste van dat soort servers kunnen overigens de upload niet aan. Een FTP server is betrouwbaarder.
De meeste van dat soort servers kunnen overigens de upload niet aan. Een FTP server is betrouwbaarder.
[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 26-04-2013 16:57 ]
Introductie: Dit is mijn eerste post op Tweakers (net geregistreerd) maar ik lees dit topic al een tijdje met interesse mee. ~ twee weken terug is onze XMS verbinding geactiveerd en sinds afgelopen woensdag is het telefoonnummer over. Internet en TV gaat prima.
Gister viel volgens mijn moeder opeens de telefoonverbinding weg. Vanochtend was het lampje voor telefonie ook uit op de witte Genexis. Stond op het punt ze te bellen ( mobiel dan
) maar toen even de stroom van het modem afgehaald en weer terug. Daarna ging het telefoonledje branden en vanaf toen werkte de verbinding weer (zowel voor zelf bellen als gebeld worden). Wil maar even zeggen dat het hier ook niet vlekkeloos gaat met de telefoon. Ik hou het wel in de gaten en als het weer gebeurt de klantenservice bellen.
Gister viel volgens mijn moeder opeens de telefoonverbinding weg. Vanochtend was het lampje voor telefonie ook uit op de witte Genexis. Stond op het punt ze te bellen ( mobiel dan
Welke waardes haal je met speedtest.reggefiber.nl/beta?Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:32:
Ik heb de laatste tijd wat last bij het uploaden van bestanden. De snelheid is ver onder de maat (7,5 Mbps)
[afbeelding]
En zoals Fiber al vroeg, wat voor apparatuur gebruik je?
Hier trouwens gewoon 100/100 op 't moment
Is dit een test met draad of draadloos? Indien draadloos doe dan de test met draad. Draadloos is geen betrouwbaar medium; het levert geeen constante snelheid of verbindingskwaliteit.Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:32:
[afbeelding]
Probeer bij testen de test server van Reggefiber te gebruiken : http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ . Deze is betrouwbaarder daar deze op het Reggefiber netwerk staat.
Modem een minuut van het lichtnet halen helpt om sommige problemen op te lossen. Helpdesk zal dat ook vragen om te doen bij aanvang van storingzoeken.ch4rl3m4gn3 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:16:
Introductie: Dit is mijn eerste post op Tweakers (net geregistreerd) maar ik lees dit topic al een tijdje met interesse mee. ~ twee weken terug is onze XMS verbinding geactiveerd en sinds afgelopen woensdag is het telefoonnummer over. Internet en TV gaat prima.
Gister viel volgens mijn moeder opeens de telefoonverbinding weg. Vanochtend was het lampje voor telefonie ook uit op de witte Genexis. Stond op het punt ze te bellen ( mobiel dan) maar toen even de stroom van het modem afgehaald en weer terug. Daarna ging het telefoonledje branden en vanaf toen werkte de verbinding weer (zowel voor zelf bellen als gebeld worden). Wil maar even zeggen dat het hier ook niet vlekkeloos gaat met de telefoon. Ik hou het wel in de gaten en als het weer gebeurt de klantenservice bellen.
Telefoon is verder stabiel te noemen wat mijn ervaringen betreft.
Verwijderd
Aloha,
het is in elk geval allemaal bedraad, de test geeft (na een reset van 30 minuten) inmiddels wel een stukje meer aan.
+/- 90 down , +/- 50 up.
Ik heb een blauwe packetfront, met daarachter een D-link-655. Ik denk dat die upload ook te danken is aan de D-link.
Getest op twee (bedraade) computers (ubuntu linux 12.04, en windows 7)
het is in elk geval allemaal bedraad, de test geeft (na een reset van 30 minuten) inmiddels wel een stukje meer aan.
+/- 90 down , +/- 50 up.
Ik heb een blauwe packetfront, met daarachter een D-link-655. Ik denk dat die upload ook te danken is aan de D-link.
Zou je een Reggefiber speedtest kunnen doen zonder de D-Link ertussen? (dus PC rechtstreeks op de Packetfront?)Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 17:55:
Aloha,
+/- 90 down , +/- 50 up.
Dan weet je gelijk of die D-Link aan vervanging/configuratie toe is
Verwijderd
hmmm ja goed idee, maar ik heb een "vast" IP adres. Ik krijg geen IP adres zonder juist MAC adres.
Of zou ik er gewoon eentje uit de pool moeten krijgen? anyway, ik heb twee verschillende pc's rechtstreeks aan de Packetfront gehangen, maar geen van beiden krijgt een IP toegewezen... maar volgens mij zou ik wel een IP moeten krijgen, als is het niet mijn "eigen" IP.
Of zou ik er gewoon eentje uit de pool moeten krijgen? anyway, ik heb twee verschillende pc's rechtstreeks aan de Packetfront gehangen, maar geen van beiden krijgt een IP toegewezen... maar volgens mij zou ik wel een IP moeten krijgen, als is het niet mijn "eigen" IP.
Ik heb geen ervaring met de nieuwe "vaste" IP-adressen van XMS, maar als het goed is zou je je statische IP moeten krijgen als je het MAC adres van je D-Link bijvoorbeeld op je Windows PC instelt (Apparaatbeheer>Eigenschappen van je netwerkadapter>Tabblad geavanceerd uit m'n hoofd)Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:34:
hmmm ja goed idee, maar ik heb een "vast" IP adres. Ik krijg geen IP adres zonder juist MAC adres.
Helemaal mee eens. Ik vind het van de zotte dat je voor diverse (basis)diensten in een 3-play pakket dat je van een ISP afneemt, telkens maar weer naar een derde partij zou moeten uitwijken om iets te krijgen wat wel werkt.eymey schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:27:
Tsja, allemaal leuk en aardig maar wel symptoombestrijding voor een dienst waar men voor betaalt en die dus gewoon hoort te werken.
Ik heb zelf overigens pas sinds kort problemen met uitval tijdens binnenkomende telefoongespreken. Misschien is het slechts tijdelijk. Uitbellen doe ik sowieso niet meer via XMS.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Pc is bedraad Rechtstreeks getest, normaal via Linksys e4200
Normaal

Nu

Ik heb een 50/50 Mbit abonnement, last bij het uploaden van bestanden, kijken van filmpje op internet, hd is bijna niet te doen
Nooit last van gehad, was altijd netjes 50/50 Mbit
Ook iptv heeft slecht kwaliteit bij HD, SD is niet om aan te zien
En dat noemen ze glasvezel sjonge jonge
Normaal

Nu

Ik heb een 50/50 Mbit abonnement, last bij het uploaden van bestanden, kijken van filmpje op internet, hd is bijna niet te doen
[ Voor 16% gewijzigd door Blids op 26-04-2013 23:02 ]
Modem al eens uit en aangezet? Wat gebeurt er als je de pc rechtstreeks op je modem aansluit (afhankelijk van je situatie kan het tot een uur duren voor je pc een IP adres krijgt)? Wat voor modem heb je?HcBlids schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:36:
Pc is bedraad Rechtstreeks getest, normaal via Linksys e4200
Wat bedoel je met slechte kwaliteit bij HD en SD bronnen? Hoe is de kwalitteit van de analoge tv?
Modem is een genexisEricJH schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:58:
[...]
Modem al eens uit en aangezet? Wat gebeurt er als je de pc rechtstreeks op je modem aansluit (afhankelijk van je situatie kan het tot een uur duren voor je pc een IP adres krijgt)? Wat voor modem heb je?
Wat bedoel je met slechte kwaliteit bij HD en SD bronnen? Hoe is de kwalitteit van de analoge tv?

al 4 keer uit en aan gedaan, pc rechtstreeks op het modem help niks
We hebben iptv glashart waar van de HD zenders slechte kwaliteit hebben was voorheen veel beter, SD zenders is helemaal een ramp om naar te kijken allemaal blokjes dat was eerder ook beter
analoge tv kijken we niet meer, met de Hdtv is het geen kijken
Klinkt als een kapot of verkeerd ingestelde modem, glasvezel of wijkkast. Klopt het dat je last hebt van packetloss? (Met Windows te controleren via Start>Opdrachtprompt>ping -n 50 tweakers.net)HcBlids schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:32:
[...]
Modem is een genexis [afbeelding]
We hebben iptv glashart waar van de HD zenders slechte kwaliteit hebben was voorheen veel beter, SD zenders is helemaal een ramp om naar te kijken allemaal blokjes dat was eerder ook beter
Hapert de TV alleen als er tegelijk ook wordt geïnternet?
Met welke Amino kijk je? Heb je die al een keer ge-reset en ge-upgrade?
Analoog is inderdaad niet super, maar je zou toch DVB-C eens moeten proberen...
[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 27-04-2013 00:07 ]
blokjes is 90 % van de gevallen een kapotte netwerk kabel. Check je netwerk kabel voor de zekerheidHcBlids schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:32:
[...]
Modem is een genexis [afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 27-04-2013 00:14 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Meer mensen waarbij de tablet app het weer niet doet?
Wat is 'het' ?
Live tv, afstemmen enz. werkt prima (Android)
Live tv, afstemmen enz. werkt prima (Android)
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Yep, heeft het hier nog nooit gedaan ;-)Thasaidon schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 18:57:
Meer mensen waarbij de tablet app het weer niet doet?
GerkeP
LoL, bij mij doet hij het normaal (zoals nu bv) prima, maar gister avond wilde de app niks laden. Geen gids, niets. Ook tv kijken wilde niet. Zal wel weer te druk geweest zijn
Verwijderd
tbh wist ik dat niet eens dat dat standaard in windows ook kon (mac cloning). Ik heb idd het mac adres gecloned, en voila 90 down en 95 up. Ik vrees dat inderdaad mijn modem aan vervanging toe is.theblindman schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:04:
[...]
Ik heb geen ervaring met de nieuwe "vaste" IP-adressen van XMS, maar als het goed is zou je je statische IP moeten krijgen als je het MAC adres van je D-Link bijvoorbeeld op je Windows PC instelt (Apparaatbeheer>Eigenschappen van je netwerkadapter>Tabblad geavanceerd uit m'n hoofd)
(hij geeft ook regelmatig problemen met de wifi, dus hij stond al op de nominatie)
Heeft iemand een goeie tip voor een router die deze snelheden een beetje lekker kan verstouwen ? Prijs is minder een issue dan GOED!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2013 20:17 ]
Alle routers op deze pagina zijn in principe goed, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de RT-N66U en RT-AC66U van Asus. Die zijn lekker snel en tweakbaarVerwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:16:
[...]
tbh wist ik dat niet eens dat dat standaard in windows ook kon (mac cloning). Ik heb idd het mac adres gecloned, en voila 90 down en 95 up. Ik vrees dat inderdaad mijn modem aan vervanging toe is.
(hij geeft ook regelmatig problemen met de wifi, dus hij stond al op de nominatie)
Heeft iemand een goeie tip voor een router die deze snelheden een beetje lekker kan verstouwen ? Prijs is minder een issue dan GOED!!
http://tweakers.net/categ...r:q1YqKMpMTvXNzFOyMjOoBQA
Ik heb zelf een Draytek Vigor 2130n. Super router. Kost iets meer, meer kan verschrikkelijk veel verbindingen aan (geloof > 10.000, handig voor p2p) en haalt 800mbit WAN -> LAN en LAN -> WAN, heeft verder 4 gbit poorten, QoS, VPN etc.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Iemand vaker de melding 'de verbinding is verbroken (code 9)' gehad? Die kreeg ik gister toen ik on demand wat dingen wilde bekijken (hbo, diverse trailers en een film, waarvan de titel me al weer ontschoten is
, wellicht dat dit ook de reden is, leek me niet een film die heel vaak gekozen zou worden. Happy feet 2 werkte prima).
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 29-04-2013 10:07 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Nee, geen code 9 wel code 8, zie:Sagat schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:06:
Iemand vaker de melding 'de verbinding is verbroken (code 9)' gehad? Die kreeg ik gister toen ik on demand wat dingen wilde bekijken (hbo, diverse trailers en een film, waarvan de titel me al weer ontschoten is, wellicht dat dit ook de reden is, leek me niet een film die heel vaak gekozen zou worden. Happy feet 2 werkte prima).
Zondag 21 april 2013 00:06
DharmaSingh
Amino10 Net even op mozaiek scherm gekeken.
Kreeg verbinding is verbroken [code 8] ????
Verwijderd
Heb 19 maart een aanvraag gedaan bij xmsnet.nl voor digitale tv internet had ik al van ze maar wilde er digitale tv bij doen nu in het al eind april en na 2 weken bellen waar mijn kastje blijft,
Nog steeds niks telkens krijg je te horen we hebben een storing de ene medewerker zegt: kan over paar dagen bij je binnen zijn en de ander zegt: weer ja meneer we hebben een storing we kunnen niet zeggen hoelang het nog duurt.
Is dat niet een beetje te gek dat je zolang kunt wachten op aan sluiting van je digitale tv.
Internet geen problemen mee nooit voor hoeven .
Maar digitale tv aanvragen blijft maar zo aan de gang heb een medewerker aan de telefoon gehad ja meneer kan wel half mei worden wegens de storing.
Zei al heb hem 19 maart aan gevraagd en nu nog niets opgelost wat dat daar is en zo langs elkaar heen loopt weet ik niet.
Maar ze willen zeker zo klanten verliezen pffff word er zo moe van na 2 weken bellen al .
Heb al klachtenmail naar xms gestuurd maar na een week geen antwoord terug gekregen
Nu deze week maar weer eens bellen waar het blijft.
Nu 2 mei nog niets gehoord over mijn aansluiting.
Nog steeds niks telkens krijg je te horen we hebben een storing de ene medewerker zegt: kan over paar dagen bij je binnen zijn en de ander zegt: weer ja meneer we hebben een storing we kunnen niet zeggen hoelang het nog duurt.
Is dat niet een beetje te gek dat je zolang kunt wachten op aan sluiting van je digitale tv.
Internet geen problemen mee nooit voor hoeven .
Maar digitale tv aanvragen blijft maar zo aan de gang heb een medewerker aan de telefoon gehad ja meneer kan wel half mei worden wegens de storing.
Zei al heb hem 19 maart aan gevraagd en nu nog niets opgelost wat dat daar is en zo langs elkaar heen loopt weet ik niet.
Maar ze willen zeker zo klanten verliezen pffff word er zo moe van na 2 weken bellen al .
Heb al klachtenmail naar xms gestuurd maar na een week geen antwoord terug gekregen
Nu deze week maar weer eens bellen waar het blijft.
Nu 2 mei nog niets gehoord over mijn aansluiting.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 10:06 ]
Wazig.....ik ben verdeeld. Ik vind het interactieve tv gebeuren erg fijn, zelf kunnen kiezen wanneer je iets kijkt en dan ook nog pauze mogelijkheden, ideaal als ouder met jonge kids.Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:55:
[...]
Nee, geen code 9 wel code 8, zie:
Zondag 21 april 2013 00:06
DharmaSingh
Amino10 Net even op mozaiek scherm gekeken.
Kreeg verbinding is verbroken [code 8] ????
HBO is ook een meerwaarde, maar 15 euro p/m vind ik best veel geld. Het film aanbod vind ik mager, en dus deze problemen.......je verwacht dat het perfect werkt en dat is dus niet het geval. Verder vind ik de interface nog wat omslachtig werken (na een trailer kijken kom ik weer in het hoofd menu uit
Qua series vind ik het wel super, plus je bent legaal bezig

Misschien toch maar is mezelf verdieping in netflix via proxy of vpn, als ik daar ook de hbo series kan terugvinden is dat eigenlijk vrijwel zeker de fijnere optie........
@boven me
Ben geen grammer nazi, sterker nog ik zal ook wel de nodige taalfouten e.d. maken, maar het zou een stuk helpen als je punten en hoofdletters zou toevoegen aan je post.
[ Voor 6% gewijzigd door Sagat op 29-04-2013 11:38 ]
10 second ninja DONE
Dit topic is gesloten.