PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Verwijderd
6535 DRG42Networks VastIP Linksys 350WRT router 100/100 abonnement.MrPompidom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:39:
Het lijkt in ieder geval een issue met vast ip in combi met drg600 ??
Tijdje terug last van korte [minder dan een minuut] uitval van internet [lees even terug hier], maar dat is opgelost.
Gebruik de DNS van XMS, nooit last mee gehad, dus waarom zou ik anders.
Verwijderd
We krijgen binnenkort ook glasvezel via xms, maar de vraag is nu of de Samsung SMT-C1140 decoder te gebruiken is voor DVB-C over coax. Misschien dat iemand hier dit kan bevestigen. De helpdesk van xms kon niet garanderen dat deze decoder geschikt is voor digitale tv.
Ik heb nog geen decoder gezien die het niet deed.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:22:
Hoi,
We krijgen binnenkort ook glasvezel via xms, maar de vraag is nu of de Samsung SMT-C1140 decoder te gebruiken is voor DVB-C over coax. Misschien dat iemand hier dit kan bevestigen. De helpdesk van xms kon niet garanderen dat deze decoder geschikt is voor digitale tv.
Slechts 1 LG TV die ik niet aan de praat kon krijgen met de ingebouwde decoder.
GerkeP
Ik gebruik dezelfde DVB-C ontvanger hier al enige tijd zonder problemen. Even laten scannen en voila.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:22:
Hoi,
Houd er wel rekening mee dat dit model alleen SD-zenders ondersteund (dus alleen MPEG2) en geen HDMI uitgang heeft. Via scart is het beeld echter best goed, zolang je TV niet te groot is. Als ik hem op mijn 40" TV in de huiskamer aansluit, blijft de beeldkwaliteit wel wat achter t.o.v. de DVB-C tuner in de TV. En die ondersteund natuurlijk wel HD.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Ik heb een Genexis en ondervind wel problemen, zit ook in 3906.Thasaidon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:34:
[...]
Dan is de vraag, wat is het dan wel? Welke modems hebben de mensen die dit hebben? In welke regio zitten deze mensen? Welke ip range?
Ik heb een Genexis V2, zit in 3906 (wgdo gebied) en ondervind geen problemen (heb iig nog niets gemerkt).
Ik zit in de 37.251.x.x range.
Heb het probleem bij webcare aangekaart, zij hebben het doorgezet naar de netwerkbeheerder.
Verwijderd
GerkeP schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:25:
Ik heb nog geen decoder gezien die het niet deed.
Slechts 1 LG TV die ik niet aan de praat kon krijgen met de ingebouwde decoder.
Bedankt voor de reacties, het betreft een oude jvc 28" crt bak en met digitale tv van upc ziet het er al goed uit. De SD dvb-c van xms zal wel vergelijkbare kwaliteit zijn hoop ik.ambilight schreef op donderdag 11 april 2013 @ 21:12:
Ik gebruik dezelfde DVB-C ontvanger hier al enige tijd zonder problemen. Even laten scannen en voila.
Houd er wel rekening mee dat dit model alleen SD-zenders ondersteund (dus alleen MPEG2) en geen HDMI uitgang heeft. Via scart is het beeld echter best goed, zolang je TV niet te groot is. Als ik hem op mijn 40" TV in de huiskamer aansluit, blijft de beeldkwaliteit wel wat achter t.o.v. de DVB-C tuner in de TV. En die ondersteund natuurlijk wel HD.
Voor een CRT-bak is ie perfect.Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:16:
[...]
Bedankt voor de reacties, het betreft een oude jvc 28" crt bak en met digitale tv van upc ziet het er al goed uit. De SD dvb-c van xms zal wel vergelijkbare kwaliteit zijn hoop ik.
De SD MPEG2 streams van GHM hebben een bitrate van ongeveer 8MBit/sec. Zo'n beetje maximaal DVD dus. Ik weet niet hoe hoog UPC nu gaat, maar een paar jaar geleden was het aanzienlijk (en dus zichtbaar) minder. Ik denk dat je wel blij zult zijn met DVB-C van GHM. Laat het hier maar even weten zodra het werkt.
misschien dat ik daarom geen problemen merk... Ipv6 staat (nog) uit naar internet toe.GerkeP schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:06:
[...]
Aan de andere kant van het water, zelfde config, zelfde range
OpenDNS en toch ook die hickups af en toe.
Ik ben inmiddels wat verder, en het lijkt gerelateerd te zijn aan ipv6
Ik heb nu ipv6 even uitgeschakeld en de hickups zijn er nu niet meer (of nog niet)
Ik laat het zo tot zondag, dan zet ik het weer aan.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Update: Stroomstoring opgelost, zo te zien heeft de UPS het gehouden.
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2013 15:54 ]
Was op dat moment net even kwartiertje thuis (leiden zuidwest) licht ging even uit en aan... heel snel ... server bleef draaien alleen router was even de verbinding kwijt.Nick39 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 15:06:
De hoofdpop, Leiden Langegracht, heeft nu geen stroom door een stroomstoring in de postcodes 2311, 2312, 2313 en draait vermoedelijk op de UPS, ik verwacht dus problemen in de komende uren want de storing duurt nog voort tot 15.30, op 2315 ging de stroom er even af, gelukkig pikte mijn UPS het op.
Update: Stroomstoring opgelost, zo te zien heeft de UPS het gehouden.
Op dat moment stonden er ook 6 politie autos in de straat en reden er 2 motormuizen rondom.... was net een inbraak gepleegd en de inbreker is gepakt
Lekker offtopic allemaal
hier in 3823 storing.
Nee, want ik heb geen vast ip, wel een DRG 600 en het duurt gewoon een volle seconde voordat een site zichtbaar wordt en gebruik ook geen ipv6.MrPompidom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:39:
Het lijkt in ieder geval een issue met vast ip in combi met drg600 ??
[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 12-04-2013 20:08 ]
ik heb dat ook dat het soms langer dan normaal duurt voordat de site opendNick39 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 20:06:
[...]
Nee, want ik heb geen vast ip, wel een DRG 600 en het duurt gewoon een volle seconde voordat een site zichtbaar wordt en gebruik ook geen ipv6.
[ Voor 21% gewijzigd door Horza2011 op 13-04-2013 12:10 ]
Laten we hopen dat operatortje er iets op weet...Horza2011 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 12:00:
[...]
ik heb dat ook dat het soms langer dan normaal duurt voordat de site opend
Configuratiescherm\Netwerk en internet\Netwerkverbindingen ipv6 uitgezet en dat lijkt te werken
[ Voor 8% gewijzigd door Horza2011 op 13-04-2013 12:41 ]
Deze instelling staat hier standaard dus dat is hier uitgesloten.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Een ssl verbinding naar newsgroepen gaat niet over poort 119, nogal logisch dat je dan een connectie error krijgt.avathar.rauko schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:49:
Hey mensen ik heb XMS in omgeving nijmegen, waar ik ook de nieuwsserver afneem. Ik heb al 3 dagen lang geen verbinding met die. Volgens xms zijn er geen problemen maar ik weet 99% zeker dat het niet aan mij ligt.
toevallig meer mensen die de nieuws server afnemen en geen verbinding krijgen. Ik ontvang de meldingen ssl_connect error 10054 en met grabit unable to connect to news.xmsnet.nl:119. Ik bereik mijn doel met een trace route news.xmsnet.nl op poort 119. Ip van de nieuwsserver waar ik mee verbinding maar is 94.232.116.84
Lijkt erop dat het fout gaat bij xms zelf.
[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 13-04-2013 13:28 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik gebruik de "standaard port: 563" maar krijg ook een error: Unable to connect / authenticate server: news.xmsnet.nl @ news.xmsnet.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).White_Collar schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 13:28:
[...]
Een ssl verbinding naar newsgroepen gaat niet over poort 119, nogal logisch dat je dan een connectie error krijgt.
maar ach XMS zal vast druk zijn....
Vraag: Interactieve Televisie - Kan ik meer dan 1 settopbox aansluiten?
Deel van het antwoord:'U kunt dus naar 3 verschillende HD zenders kijken zonder dat er kwaliteitsverlies optreedt'
Mijn conclusie hieruit: is dus dat ik wel 4 settopboxen kan aansluiten maar wanneer ik ze alle vier tegelijk heb aan staan de kwaliteit minder kan worden. Klopt mijn conclusie? Iemand ervaring met 4 aangesloten settopboxen?
Overigens wel een duur verhaal 3 keer een Amino a140 aanschaffen. En als ik dan vervolgens een keer overstap naar een andere provider heb ik er hoogstwaarschijnlijk weer eens niks aan.
imho heb je default geen ssl alleen in het extra pakketferrarifreak schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:01:
[...]
Ik gebruik de "standaard port: 563" maar krijg ook een error: Unable to connect / authenticate server: news.xmsnet.nl @ news.xmsnet.nl (Unable to connect (Error: 10060 - "Connection timed out").).
maar ach XMS zal vast druk zijn....
Verwijderd
Voordat ik de Samsung SMT-C1140 bestel nog 1 vraagje;ambilight schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:07:
Voor een CRT-bak is ie perfect.
De SD MPEG2 streams van GHM hebben een bitrate van ongeveer 8MBit/sec. Zo'n beetje maximaal DVD dus. Ik weet niet hoe hoog UPC nu gaat, maar een paar jaar geleden was het aanzienlijk (en dus zichtbaar) minder. Ik denk dat je wel blij zult zijn met DVB-C van GHM. Laat het hier maar even weten zodra het werkt.
Werkt de samsung ook zonder smartcard of moet er een soort dummy kaart in ?
Ik heb begrepen dat sommige modellen zonder kaart niet werken namelijk.
In theorie zouden de a140's moeten werken met elke provider die via het pakket http://www.glashartmedia.nl/ werkt.jwsmit82 schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 14:44:
Overigens wel een duur verhaal 3 keer een Amino a140 aanschaffen. En als ik dan vervolgens een keer overstap naar een andere provider heb ik er hoogstwaarschijnlijk weer eens niks aan.
Voor XMS heb je zeker geen smartcard nodig. Of die Samsung hem nodig heeft weet ik niet, ik heb er nog nooit van gehoord in ieder geval, maar ik garandeer niks...Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:31:
[...]
Voordat ik de Samsung SMT-C1140 bestel nog 1 vraagje;
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Werkt zonder kaart, pas bij een gecodeerd signaal vraagt hij om een kaart.Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:31:
[...]
Kan je niet goedkoper een decoder op Marktplaats kopen? Daar heb je behoorlijk wat keus in DVB-C ontvangers.Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:31:
[...]
Verwijderd
Hebben die nog iets in te brengen bedoel ik. Kan portaal een signaal op een leegstaande woning als wisselwoning zetten?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 10:17 ]
Voor keuzemogelijkheden, tik hier je postcode eens in: https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
En wat moet Portaal doen? De kabel aansluiting, de telefoonaansluiting, de gasleiding, de waterleiding etc. is ook niet van Portaal, dit kun je hetzelfde zien. Het zit in je huis, je kan het gebruiken als je een contract neemt bij een ISP zoals XMS, maar je moet niks. Sommige mensen hebben liever kabel tv, of adsl of satelliet tv, etc. Dat beslis je gewoon zelf.
Verwijderd
Ik kan het mis hebben hoor, maar ben ook niet zo in dit soort dingen thuis.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 11:48 ]
(Maar wisselwoningen heb ik geen verstand van.)
Verwijderd
Ik dus ook niet, het is geen blijvende situatie , het gaat om een aansluiting van een week of 3.
Verwijderd
Okee, dank je voor je antwoord, Misschien zit er nog een signaal op het oude punt van of upc of xms.Fiber schreef op zondag 14 april 2013 @ 13:45:
Dat schiet niet op met glasvezel, dan ben je al weer weg voor de aansluiting goed en wel geregeld is. Het zijn sowieso jaarcontracten voor het eerste jaar dus dat wordt nog een dure grap ook, niet aan beginnen dus, om over het administratieve gedoe nog maar te zwijgen...
ik heb een amino m532 en heb deze even helemaal los gehad om het e.e.a. te veranderen in mij tv kast, vervolgens na het aansluiten ging de amino een complete herstart met software herladen.... ik denk het zal wel een update zijn. Vervolgens wil ik iets opnemen maar krijg ik de mededeling dat de harddisk eerst moet worden geformateerd. Prima er stond toch niks van belang op.
Krijg ik na 20% een foutmelding Error Code 2 en dat ik contact moet opnemen met de klantenservice.
Die wil ik eigenlijk niet zo snel bellen omdat ik vorige keer steeds langer dan 30 min. in de wacht stond, zit ik hier niet zo op te wachten dus dacht ik misschien weet iemand hier een oplossing....
En met Google kon ik niets vinden over deze error...
Smartcards zijn alleen noodzakelijk als je gecodeerde zenders wilt bekijken. Bij GHM zijn alle zenders op DVB CATV ongecodeerd. Ik gebruik hem hier dus gewoon zonder smartcard en kan alle digitale zenders (een stuk of 50 TV + 40 Radio) vrij ontvangen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:31:
[...]
Ik heb mijn C1140 trouwens vorig jaar voor 35 Euro bij Redcoon op de kop getikt. Ik weet niet of ze 'm daar nog hebben voor die prijs, maar dan heb je tenminste wel een nieuwe met garantie en 14 dagen retourrecht.
Verwijderd
Even weer van de stroom en nog een keer formatteren doet het waarschijnlijk wel, is fout in die middleware van ghmSithlord76 schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:16:
ik zit met het volgende:
ik heb een amino m532 en heb deze even helemaal los gehad om het e.e.a. te veranderen in mij tv kast, vervolgens na het aansluiten ging de amino een complete herstart met software herladen.... ik denk het zal wel een update zijn. Vervolgens wil ik iets opnemen maar krijg ik de mededeling dat de harddisk eerst moet worden geformateerd. Prima er stond toch niks van belang op.
Krijg ik na 20% een foutmelding Error Code 2 en dat ik contact moet opnemen met de klantenservice.
Die wil ik eigenlijk niet zo snel bellen omdat ik vorige keer steeds langer dan 30 min. in de wacht stond, zit ik hier niet zo op te wachten dus dacht ik misschien weet iemand hier een oplossing....
En met Google kon ik niets vinden over deze error...
GerkeP
overigens ik neem het extra pakket af.
fish schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 16:30:
[...]
imho heb je default geen ssl alleen in het extra pakket
Ik heb dit gedaan maar geen effect, ik heb ook een reset gedaan en software er opnieuw in geladen maar mocht niet baten.GerkeP schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:03:
[...]
Even weer van de stroom en nog een keer formatteren doet het waarschijnlijk wel, is fout in die middleware van ghm

Dan morgen toch maar in de wacht bij klantenservice....
Trek de netwerk kabel er direct uit als je gaat formatteren. Door een bug loopt de formatteren vast, enige oplossing om dat te omzeilen is de netwerkkabel voordat het formatteren begint eruit te halenSithlord76 schreef op zondag 14 april 2013 @ 21:13:
[...]
Ik heb dit gedaan maar geen effect, ik heb ook een reset gedaan en software er opnieuw in geladen maar mocht niet baten.![]()
Dan morgen toch maar in de wacht bij klantenservice....
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ook dit hielp niet, helaas. Toch maar contact opgenomen met de klantenservice, het duurde deze keer maar 6 minutenWhite_Collar schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:44:
[...]
Trek de netwerk kabel er direct uit als je gaat formatteren. Door een bug loopt de formatteren vast, enige oplossing om dat te omzeilen is de netwerkkabel voordat het formatteren begint eruit te halen

Maar bedankt voor de hulp.
Verwijderd
Heb een goede Amino M540 te koop ;-)Sithlord76 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:03:
[...]
Als het de decoder niet vervangen mag worden kan ik wel een nieuwe kopen a €260.....lekker dan![]()
.
Enfin, hoop dat het goed uitpakt voor je.
Sithlord76 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:03:
[...]
Ook dit hielp niet, helaas. Toch maar contact opgenomen met de klantenservice, het duurde deze keer maar 6 minuten. Zij kwamen met de zelfde mogelijke opslossingen, er word nu een aanvraag ingediend voor vervanging alleen is de gerantie net met 2 maanden verlopen. Als het de decoder niet vervangen mag worden kan ik wel een nieuwe kopen a €260.....lekker dan
![]()
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
En dat niet alleen, het betreft hier een product welke je genoodzaakt bent aan te schaffen om een dienst te verkrijgen, welke volledig wordt aangestuurd door je ISP. Dus vraag mij af in hoeverre die garantie bepaling hierop van toepassing is? Zeker als blijkt dat het apparaat gaat disfunctioneren door slechte of gebrekkige software (problemen) van diezelfde ISP.

Heeeel misschien helpt dit...Sithlord76 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:03:
[...]
Ook dit hielp niet, helaas. Toch maar contact opgenomen met de klantenservice, het duurde deze keer maar 6 minuten. Zij kwamen met de zelfde mogelijke opslossingen, er word nu een aanvraag ingediend voor vervanging alleen is de gerantie net met 2 maanden verlopen. Als het de decoder niet vervangen mag worden kan ik wel een nieuwe kopen a €260.....lekker dan
![]()
Ik had een keer een uitzending geplant voor opname. Maar op 1 of andere manier kon ik die niet (goed) verwijderen. Tenminste, toen ik hem verwijderd had bleef die het REC-logo weergeven bij dat item. Ik kon het ook niet overschrijven met een andere opname op dat tijdstip.
Dus ik wilde ook mijn schijf formateren, maar kreeg toen ook die melding. Pas NA me geplande opname kon ik wel formateren. Dus ik weet niet of jij opnames had geplant, maar misschien is door het stroomloos zetten en die update is er wel wat door elkaar geraakt en kan je erna wel formateren?
Dan zou je dit heel overdreven ook kunnen doortrekken naar een tv, een radio, een computer, een telefoon, dat heb je allemaal nodig om gebruik te kunnen maken van de diensten maar je ISP gaat daar echt niet voor zorgen.chocka schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:53:
[...]
En dat niet alleen, het betreft hier een product welke je genoodzaakt bent aan te schaffen om een dienst te verkrijgen, welke volledig wordt aangestuurd door je ISP. Dus vraag mij af in hoeverre die garantie bepaling hierop van toepassing is? Zeker als blijkt dat het apparaat gaat disfunctioneren door slechte of gebrekkige software (problemen) van diezelfde ISP.
Wettelijk gezien mag je van een decoder verwachten dat deze het minimaal een paar jaar moet doen.
Een termijn van 5 jaar is gangbaar voor audiovisuele apparatuur, maar die garantie betekent niet: Omruilen, de leverancier zal het apparaat kosteloos moeten (laten) repareren in die 5 jaar, tenzij het apparaat sporen vertoont van overmatig of ondeskundig (mis) gebruik.
Omdat vaak de kosten te hoog zijn voor reparatie en een doorsnee ISP ook geen reparatie afdeling bezit mag men het apparaat terugsturen naar de fabriek, heeft men een ander liggen dan ruilt men hem vaak om, omdat dat gewoon goedkoper is, als ISP hebben zij dezelfde garantie, dus de fabriek moet dat kosteloos doen, alleen overtuig jij een leverancier uit, bv Korea, maar eens dat zoiets HIER de wet is.
Samsung had een dvb-c decoder zoals Ziggo gebruikt waar een bug in zat,het beeld werd steeds even zwart, ze deden er van alles aan, er zouden zelfs Zuid Koreanen van het hoofdkantoor komen, uiteindelijk kochten de meeste mensen maar een andere decoder, een oplossing is er nooit gekomen.
Je zal XMS dus een brief moeten schrijven dat ze wettelijk gezien voor een oplossing moeten zorgen, of ze dat ook doen,kan een hele lange adem worden, XMS is wel aangesloten bij de geschillencommissie telecommunicatie, tegenwoordig gewoon de geschillencommissie, kom je er niet uit met ze dan kun je daar kontakt mee opnemen.
http://www.degeschillencommissie.nl/home
Ben ik het niet mee eens. Die tv, radio, computer, etc zijn ook voor vele andere doeleinden en netwerken bruikbaar en die hebben de meeste mensen sowieso wel in huis. Zo'n Amino schaf je speciaal bij XMS aan om gebruik te kunnen maken van XMS iptv. Voor de rest heb je er niks aan en kun je er niks mee. Dat is toch een andere situatie vind ik. Iemand die geen iptv heeft of heeft gehad die heeft geen Amino in huis en moet die dus speciaal bij XMS aanschaffen als hij gebruik wil maken van XMS iptv.Nick39 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:50:
[...]
Dan zou je dit heel overdreven ook kunnen doortrekken naar een tv, een radio, een computer, een telefoon, dat heb je allemaal nodig om gebruik te kunnen maken van de diensten maar je ISP gaat daar echt niet voor zorgen...
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 15-04-2013 12:09 ]
Eens, sterker nog, XMS bied geen mogelijkheid om een ander merk/type STB te gebruiken dan de door hen gespecificeerde Amino.Fiber schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:05:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Die tv, radio, computer, etc zijn ook voor vele andere doeleinden en netwerken bruikbaar en die hebben de meeste mensen sowieso wel in huis. Zo'n Amino schaf je speciaal bij XMS aan om gebruik te kunnen maken van XMS iptv. Voor de rest heb je er niks aan en kun je er niks mee. Dat is toch een andere situatie vind ik. Iemand die geen iptv heeft of heeft gehad die heeft geen Amino in huis en moet die dus speciaal bij XMS aanschaffen als hij gebruik wil maken van XMS iptv.
Daarnaast kun je deze ook enkel en alleen bij XMS verkrijgen.
Ze verplichten je via hun een bepaald merk aan te schaffen.
Dat is dus niet hetzelfde als een willekeurige tv waarvan er 100 in een dozijn zitten en ze allemaal doen wat je wil. Om het nog maar niet te hebben over de diversiteit aan (web)winkels waar je ze vervolgens kunt kopen.
.
@de Operators hier op het forum...
Nog even over het "wegvallen" van de internet verbinding.
Ik merk er zelf niet veel van met surfen, maar ik heb vandaag wat testjes gedaan.
En waar het op lijkt is dat de 188.142.0.37 binnen het netwerk voor een aardige "vertraging" zorgt.
als ik een "ping trace" doe naar bv tweakers net, dan springt dat IP er namelijk er uit, qua hoge response tijden.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 0 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | | 188.142.0.37 - 0 | 10 | 10 | 2 | 29 | 171 | 2 | | 188.142.0.37 - 0 | 10 | 10 | 2 | 29 | 171 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 10 | 10 | 2 | 2 | 7 | 2 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 0 | 10 | 10 | 2 | 8 | 15 | 3 | | tweakers.net - 0 | 10 | 10 | 2 | 2 | 3 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| |
Van de 10 pakketten is het gemiddelde 29ms met een max van 171.
Maar ik heb ook een langere MTR sessie gedraaid waar het max bijna 500ms was voor de 188.142.0.37.
Ook een pathping laat dit beeld zien (vanaf verschillende machines).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| C:\Windows\system32>pathping -4 www.tweakers.net -q 250 Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20] over a maximum of 30 hops: 0 HADES01 [172.16.0.1] 1 HADES [172.16.0.254] 2 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.80.1] 3 188.142.0.37 4 188.142.0.37 5 amsix.true.nl [195.69.144.171] 6 ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 7 tweakers.net [213.239.154.20] Computing statistics for 437 seconds... Source to Here This Node/Link Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address 0 HADES01 [172.16.0.1] 0/ 250 = 0% | 1 0ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% HADES [172.16.0.254] 0/ 250 = 0% | 2 0ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.80.1] 0/ 250 = 0% | 3 6ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% 188.142.0.37 0/ 250 = 0% | 4 6ms 2/ 250 = 0% 2/ 250 = 0% 188.142.0.37 0/ 250 = 0% | 5 6ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% amsix.true.nl [195.69.144.171] 0/ 250 = 0% | 6 7ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 0/ 250 = 0% | 7 2ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% tweakers.net [213.239.154.20] Trace complete. |
Daarnaast had ik ook pakketloss op de "2e" 188.142.0.37 hop (zie pathping hierboven)
en op zowel de de 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl en beide 188.142.0.37 hops (zie MRT hieronder)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 8965 | 8965 | 0 | 0 | 24 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 1 | 8964 | 8963 | 0 | 0 | 46 | 0 | | 188.142.0.37 - 1 | 8964 | 8963 | 2 | 6 | 489 | 2 | | 188.142.0.37 - 1 | 8964 | 8963 | 2 | 6 | 489 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 8967 | 8967 | 2 | 4 | 106 | 2 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 1 | 8961 | 8960 | 2 | 7 | 29 | 9 | | tweakers.net - 0 | 8968 | 8968 | 2 | 2 | 29 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| |
Wat ik ook zie is dat de ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl regelmatiger een vertraging laat zien, maar die vertraging is niet zo groot.
De 188.142.0.37 laat minder vaak een vertraging zien, maar àls hij een vertraging laat zien is dat meestal ook gelijk boven de 100ms.
Ik weet dat ping en trace niet echt geweldig is om te troubleshooten, maar ook met dit verkeer verwacht ik toch zeker geen packetloss in de core van een ISP netwerk, toch?
Ik weet niet of anderen dit beeld ook hebben?
Misschien dat jullie hier iets mee kunnen?
[ Voor 70% gewijzigd door Thasaidon op 15-04-2013 14:00 ]
Verwijderd
Weer een goed onderbouwd verhaal van je. :-)Thasaidon schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:35:
[...]
Eens, sterker nog, XMS bied geen mogelijkheid om een ander merk/type STB te gebruiken dan de door hen gespecificeerde Amino.
Daarnaast kun je deze ook enkel en alleen bij XMS verkrijgen.
Ze verplichten je via hun een bepaald merk aan te schaffen.
Dat is dus niet hetzelfde als een willekeurige tv waarvan er 100 in een dozijn zitten en ze allemaal doen wat je wil. Om het nog maar niet te hebben over de diversiteit aan (web)winkels waar je ze vervolgens kunt kopen.
.
@de Operators hier op het forum...
Nog even over het "wegvallen" van de internet verbinding.
Ik merk er zelf niet veel van met surfen, maar ik heb vandaag wat testjes gedaan.
En waar het op lijkt is dat de 188.142.0.37 binnen het netwerk voor een aardige "vertraging" zorgt.
als ik een "ping trace" doe naar bv tweakers net, dan springt dat IP er namelijk er uit, qua hoge response tijden.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 0 | 10 | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | | 188.142.0.37 - 0 | 10 | 10 | 2 | 29 | 171 | 2 | | 188.142.0.37 - 0 | 10 | 10 | 2 | 29 | 171 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 10 | 10 | 2 | 2 | 7 | 2 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 0 | 10 | 10 | 2 | 8 | 15 | 3 | | tweakers.net - 0 | 10 | 10 | 2 | 2 | 3 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
Van de 10 pakketten is het gemiddelde 29ms met een max van 171.
Maar ik heb ook een langere MTR sessie gedraaid waar het max bijna 500ms was voor de 188.142.0.37.
Ook een pathping laat dit beeld zien (vanaf verschillende machines).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 C:\Windows\system32>pathping -4 www.tweakers.net -q 250 Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20] over a maximum of 30 hops: 0 HADES01 [172.16.0.1] 1 HADES [172.16.0.254] 2 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.80.1] 3 188.142.0.37 4 188.142.0.37 5 amsix.true.nl [195.69.144.171] 6 ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 7 tweakers.net [213.239.154.20] Computing statistics for 437 seconds... Source to Here This Node/Link Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address 0 HADES01 [172.16.0.1] 0/ 250 = 0% | 1 0ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% HADES [172.16.0.254] 0/ 250 = 0% | 2 0ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.80.1] 0/ 250 = 0% | 3 6ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% 188.142.0.37 0/ 250 = 0% | 4 6ms 2/ 250 = 0% 2/ 250 = 0% 188.142.0.37 0/ 250 = 0% | 5 6ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% amsix.true.nl [195.69.144.171] 0/ 250 = 0% | 6 7ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218] 0/ 250 = 0% | 7 2ms 0/ 250 = 0% 0/ 250 = 0% tweakers.net [213.239.154.20] Trace complete.
Daarnaast had ik ook pakketloss op de "2e" 188.142.0.37 hop (zie pathping hierboven)
en op zowel de de 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl en beide 188.142.0.37 hops (zie MRT hieronder)
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 8965 | 8965 | 0 | 0 | 24 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 1 | 8964 | 8963 | 0 | 0 | 46 | 0 | | 188.142.0.37 - 1 | 8964 | 8963 | 2 | 6 | 489 | 2 | | 188.142.0.37 - 1 | 8964 | 8963 | 2 | 6 | 489 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 8967 | 8967 | 2 | 4 | 106 | 2 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 1 | 8961 | 8960 | 2 | 7 | 29 | 9 | | tweakers.net - 0 | 8968 | 8968 | 2 | 2 | 29 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
Wat ik ook zie is dat de ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl regelmatiger een vertraging laat zien, maar die vertraging is niet zo groot.
De 188.142.0.37 laat minder vaak een vertraging zien, maar àls hij een vertraging laat zien is dat meestal ook gelijk boven de 100ms.
Ik weet dat ping en trace niet echt geweldig is om te troubleshooten, maar ook met dit verkeer verwacht ik toch zeker geen packetloss in de core van een ISP netwerk, toch?![]()
Ik weet niet of anderen dit beeld ook hebben?
Misschien dat jullie hier iets mee kunnen?
We hebben wat zaken gewijzigd en zijn benieuwd of dit impact heeft.
Hou ons op de hoogte. Operatortje 2 leest ook mee.
Cheers,
O.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 15:23 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Krishly op 15-04-2013 14:59 ]
+ @ThasaidonFiber schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:05:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Die tv, radio, computer, etc zijn ook voor vele andere doeleinden en netwerken bruikbaar en die hebben de meeste mensen sowieso wel in huis. Zo'n Amino schaf je speciaal bij XMS aan om gebruik te kunnen maken van XMS iptv. Voor de rest heb je er niks aan en kun je er niks mee. Dat is toch een andere situatie vind ik. Iemand die geen iptv heeft of heeft gehad die heeft geen Amino in huis en moet die dus speciaal bij XMS aanschaffen als hij gebruik wil maken van XMS iptv.
Gedeeltelijk mee eens, het ding is natuurlijk ook te huur,een voordeel zelfs ten opzichte van Ziggo waar je toch echt een decoder moet kopen, maar ik heb mezelf weer eens niet goed onderbouwd, er zijn goedkopere alternatieven,dat bedoelde ik feitelijk, die 540 kies je zelf, je kan ook een veel goedkoper model nemen zonder opname mogelijkheden en in die vorm vind ik de 540 dus niet nodig voor de dienst.
Daarnaast werkt het ding natuurlijk ook bij vele andere netwerken,en ik bedoelde meer, je kan wel een decoder hebben,maar zonder tv heb je er nog niets aan.
De 540 doet het ook bij Tele2, Vodafone,Lijbrand enz.
Blijft onverlet natuurlijk het garantiedeel.
Ik vind je toch wat te coulant in dit geval, ben het meer met Thasaidon eens.
Zal het lekkere zonnetje wel zijn denk ik
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Moet je effe vragen of hij die Voda, Lijbrandt en Tele 2 opties in Leiden ook heeft...j1nx schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:33:
@Nick39,
Ik vind je toch wat te coulant in dit geval, ben het meer met Thasaidon eens.
Zal het lekkere zonnetje wel zijn denk ik
Ik denk graag meeVerwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:49:
[...]
Weer een goed onderbouwd verhaal van je. :-)
We hebben wat zaken gewijzigd en zijn benieuwd of dit impact heeft.
Hou ons op de hoogte. Operatortje 2 leest ook mee.
Cheers,
O.
Ondertussen weer een tussenstand van MTR
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 10951 | 10951 | 0 | 0 | 19 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 1 | 10939 | 10936 | 0 | 0 | 48 | 0 | | 188.142.0.37 - 4 | 9715 | 9406 | 2 | 7 | 272 | 2 | | 188.142.0.37 - 4 | 9771 | 9476 | 2 | 7 | 302 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 10950 | 10950 | 2 | 4 | 104 | 2 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 0 | 10947 | 10947 | 2 | 7 | 32 | 3 | | tweakers.net - 0 | 10951 | 10951 | 2 | 2 | 22 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| |
Wat zou betekenen dat 4% packetloss zo'n kliene 400 pakketten zijn van de bijna 10000.
Maargoed, het is en blijft ICMP
Ik start om 17:00 een nieuwe sessie, tot vanavond. Kijken of er verschil is.
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 15-04-2013 17:06 ]
Ik snap precies wat je bedoeld Nick, maar huren is voor mij geen optie tenzij ik min of meer als nieuwe klant bij XMS te boek kom te staan. Pas dan kan ik gebruik maken van het huurconcept, maar zit ik ook gelijk weer een jaar aan XMS vast.Nick39 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:10:
[...]
+ @Thasaidon
Gedeeltelijk mee eens, het ding is natuurlijk ook te huur,een voordeel zelfs ten opzichte van Ziggo waar je toch echt een decoder moet kopen, maar ik heb mezelf weer eens niet goed onderbouwd, er zijn goedkopere alternatieven,dat bedoelde ik feitelijk, die 540 kies je zelf, je kan ook een veel goedkoper model nemen zonder opname mogelijkheden en in die vorm vind ik de 540 dus niet nodig voor de dienst.
Daarnaast werkt het ding natuurlijk ook bij vele andere netwerken,en ik bedoelde meer, je kan wel een decoder hebben,maar zonder tv heb je er nog niets aan.
De 540 doet het ook bij Tele2, Vodafone,Lijbrand enz.
Blijft onverlet natuurlijk het garantiedeel.
Ik zit nu namelijk nog in de categorie "oude klanten" die hun stb's moesten kopen. En als ik nu een nieuwe wil, of een vervanger van een defecte, moet ik er dus echt een aanschaffen.
Ik snap dat je zegt dat je geen 540 hoeft te kopen, maar feit blijft dat je maar keuze hebt uit 2 types en maar 1 merk (Amino). En je moet ze via XMS bestellen.
Om even heel kort door de bocht te gaan, zou je kunnen zeggen dat dit gewoon koppelverkoop is
Nee, die apparaten kan je heel overdreven niet doortrekken, want die apparaten gaan niet disfunctioneren door slechte of gebrekkige software (problemen) van diezelfde ISP. Want die zijn ook niet onderhevig daarvan. En dat is de Animo wel.Nick39 schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:50:
Dan zou je dit heel overdreven ook kunnen doortrekken naar een tv, een radio, een computer, een telefoon, dat heb je allemaal nodig om gebruik te kunnen maken van de diensten maar je ISP gaat daar echt niet voor zorgen.
Tja die opties heb je natuurlijk ook niet als je van UPC naar Ziggo gebied gaat,of andersom,als je van Canal Digitaal komt heb je ook weinig meer aan je satelliet ontvanger,en ga je van Ziggo of UPC gebied naar een Glasvezelgebied krijg je ook weer andere decoders, er zijn ook Reggefiber projecten,Glas dus,Waar ze de Sagem decoders gebruiken ipv de Amino en met een DVB-T digitenne decoder heb je ook weer niets binnen deze gebieden, kon je vroeger aan de Duitse grens nog leuke dingen ontvangen met je DVB-T of aan de Belgische grens, die zijn nu over op DVB-T2 en daar heb je gewoon ook niets meer aan, kortom als je verhuist ben je 9 van de 10 keer de sjaak, de een gebruikt Conax, de ander Nagravision,weer een ander Irdeto of Mediaguard plus nog eens een digitale antie copy beveiliging daar bovenop, de overheid zou hier moeten ingrijpen, 1 codeer standaard, daarbinnen vrije aan of verkoop van de decoder, waar het nu om gaat is gewoon de garantie waarbij je gewoon het recht hebt,maar vergelijk het net als met het adaptertje verderop terug,uiteindelijk koop je toch maar iets vervangend omdat het eeuwenlang gaat duren en je niets vervangends krijgt,na een week met ontevreden huisgenoten koop je toch dat tweedehandsje.Fiber schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:38:
[...]
Moet je effe vragen of hij die Voda, Lijbrandt en Tele 2 opties in Leiden ook heeft...
Neem mezelf, ik kwam van Ziggo, deed mee aan de pilot van XMS,kocht een 110 en een 130,verkocht de Ziggo spullen,heb er zelfs weg gegeven,was die continue storingen zat,ben nu weer terug bij Ziggo, Amino's weer weg,heb ondertussen andere tv's gekocht, CI+ modules moeten kopen, smartcards... er gaat gewoon veel geld in zitten.
Recht op garantie heb je, alleen ga nu daar de helpdesk maar eens van overtuigen, met ondertussen dus gewoon geen tv.
Maar dat was ook niet de issue. Sithlord76 haalt zijn M540 van de spanning, waarna die een softwarematige error krijgt, waarbij als zijn M540 niet vervangen mag worden, hij voor 260 € een nieuwe moet kopen.Nick39 schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:23:
Tja die opties heb je natuurlijk ook niet als je van UPC naar Ziggo gebied gaat,of andersom
Ik ben van mening dat XMS die M540 hem moet vervangen en zich niet kan beroepen op twee jaar garantie stelsel, omdat door hun software het apparaat niet meer te gebruiken is voor hun IPTV dienst.
Tja dan verschillen we van mening,hij zegt nergens,en er komen ook nergens,meldingen binnen van massaal kapotgaande 540's die door software van XMS het niet meer doen, je hebt een stukje hardware,stukje software,bootloader e.d. wat ook niet door XMS wordt gemaakt en een stukje middleware.chocka schreef op maandag 15 april 2013 @ 17:34:
[...]
Maar dat was ook niet de issue. Sithlord76 haalt zijn M540 van de spanning, waarna die een softwarematige error krijgt, waarbij als zijn M540 niet vervangen mag worden, hij voor 260 € een nieuwe moet kopen.
Ik ben van mening dat XMS die M540 hem moet vervangen en zich niet kan beroepen op twee jaar garantie stelsel, omdat door hun software het apparaat niet meer te gebruiken is voor hun IPTV dienst.
Het stukje middleware wordt voor XMS gemaakt, maar als ik tijdens het defragmenteren of formatteren de stekker er uit trek bij mijn dvd-recorder dan is ie ook kaduuk, ik zeg dus,garantie verlenen omdat verwacht mag worden dat het apparaat langer meegaat,van software fouten zie ik niet zoveel,er is een software matige error die veroorzaakt kan worden door een hardwarematige fout,die kan optreden als de spanning er af gaat,voeding die een klap krijgt.
De software geeft een foutmelding,maar hoeft niet de oorzaak te zijn.
Maar goed, we gaan het hier toch niet eens worden,en dat is ook niet zo belangrijk,ik heb al een paar keer aangegeven hoe je je garantie kan krijgen,alleen of XMS er mee instemt,en hoe snel,zal mede bepalend zijn voor de rest van het verhaal, en je eigen geduld factor.
Verwijderd
ICMP loss wilt absoluut niet zeggen packetloss, tenzij het end-to-end is...Thasaidon schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:51:
[...]
Ik denk graag mee![]()
de nummers onder de kolom % is overigens % packetloss.
Wat zou betekenen dat 4% packetloss zo'n kliene 400 pakketten zijn van de bijna 10000.
Maargoed, het is en blijft ICMP
Ik start om 17:00 een nieuwe sessie, tot vanavond. Kijken of er verschil is.
We gebruiken namelijk rate limitting voor ICMP, o.a. voor ddos-protectie.
Is vrij gebruikelijk bij isp/transitpartijen.
grtz
O2.
Ik snap em, maar strikt genomen is ook een ICMP pakketje een data pakketjeVerwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:37:
[...]
ICMP loss wilt absoluut niet zeggen packetloss, tenzij het end-to-end is...
grtz
O2.
maar hier de resultaten van 17:00 tot 21:00
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 14113 | 14113 | 0 | 0 | 6 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 1 | 14102 | 14099 | 0 | 0 | 47 | 0 | | 188.142.0.37 - 5 | 12089 | 11561 | 2 | 6 | 303 | 2 | | 188.142.0.37 - 6 | 11779 | 11172 | 2 | 6 | 303 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 14168 | 14168 | 2 | 4 | 107 | 57 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 1 | 14155 | 14153 | 2 | 7 | 37 | 3 | | tweakers.net - 0 | 14170 | 14170 | 2 | 2 | 8 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| |
Het feit dat je 0% packet-loss hebt op die laatste regel, betekent ook dat al die packetjes foutloos door al de tussenliggende routers zijn doorgegeven, en daar gaat het om.Thasaidon schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:00:
[...]
Ik snap em, maar strikt genomen is ook een ICMP pakketje een data pakketje
Een tussenliggende router kan best een keer een packet droppen met TTL 0 in plaats van een ICMP fout terugsturen. Dat laatste kost namelijk vele malen meer tijd dan simpelweg packets heen en weer schuiven.
Verwijderd
Weet niet of je er wat mee kuntThasaidon schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:00:
[...]
Ik snap em, maar strikt genomen is ook een ICMP pakketje een data pakketje![]()
maar hier de resultaten van 17:00 tot 21:00
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | HADES - 0 | 14113 | 14113 | 0 | 0 | 6 | 0 | | 37-251-80-1.FTTH.ispfabriek.nl - 1 | 14102 | 14099 | 0 | 0 | 47 | 0 | | 188.142.0.37 - 5 | 12089 | 11561 | 2 | 6 | 303 | 2 | | 188.142.0.37 - 6 | 11779 | 11172 | 2 | 6 | 303 | 2 | | amsix.true.nl - 0 | 14168 | 14168 | 2 | 4 | 107 | 57 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 1 | 14155 | 14153 | 2 | 7 | 37 | 3 | | tweakers.net - 0 | 14170 | 14170 | 2 | 2 | 8 | 2 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
Via KPN
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| mijnmodem.kpn.lan
| No response from host -
| nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net - 0 | 103 | 103 | 3 | 7 | 14 | 3 |
| nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net - 0 | 103 | 103 | 3 | 8 | 14 | 5 |
|lanet-10g.private.openpeering.nl - 0 | 104 | 104 | 3 | 6 | 14 | 4 |
| openpeering.kpn-itns.nl - 0 | 104 | 104 | 4 | 6 | 72 | 4 |
| 188.142.0.42 - 0 | 104 | 104 | 4 | 5 | 10 | 4 |
| 37-251-80-1.ftth.ispfabriek.nl - 0 | 104 | 104 | 5 | 6 | 12 | 5 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider
|------------------------------------------------------------------------------------------|
| WinMTR statistics |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| mijnmodem.kpn.lan
| No response from host
| nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net - 0 | 185 | 185 | 3 | 6 | 15 | 9 |
| nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net - 0 | 185 | 185 | 3 | 6 | 17 | 9 |
| planet-10g.private.openpeering.nl - 0 | 186 | 186 | 3 | 5 | 16 | 6 |
| openpeering.kpn-itns.nl - 0 | 186 | 186 | 4 | 4 | 53 | 4 |
| 188.142.0.42 - 0 | 186 | 186 | 4 | 4 | 21 | 5 |
| 188.142.0.38 - 0 | 186 | 186 | 4 | 4 | 16 | 4 |
| 188.142.0.37 - 0 | 186 | 186 | 4 | 5 | 101 | 4 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2013 22:55 ]
Normaal heb je gelijk, maar volgens mij werkt MTR zo niet.Out.of.Control schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:58:
[...]
Het feit dat je 0% packet-loss hebt op die laatste regel, betekent ook dat al die packetjes foutloos door al de tussenliggende routers zijn doorgegeven, en daar gaat het om.
MTR kijkt volgens mij wat de route is (welke hops) en stuurt dan data naar die individuele hops om de responce te meten.
@spaceoneMTR probes routers on the route path by limiting the number of hops individual packets may traverse, and listening to responses of their expiry. It will regularly repeat this process, usually once per second, and keep track of the response times of the hops along the path.
...
By showing a list of routers traversed, and the average round-trip time as well as packet loss to each router, it allows the user to identify links between two particular routers responsible for certain fractions of the overall latency or packet loss through the network.
Kun je MTR ook eens proberen naar www.tweakers.net?
Want nu doe je het naar mijn default gateway binnen XMS. En de ander is naar de laatste hop van XMS naar de AMS-IX toe.
[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 16-04-2013 09:03 ]
Zou je eens kontakt op kunnen nemen met de ING ?Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 20:37:
[...]
ICMP loss wilt absoluut niet zeggen packetloss, tenzij het end-to-end is...
grtz
O2.
Beetje halfbakken systeem zeg maar...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| |------------------------------------------------------------------------------------------| | WinMTR statistics | | Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last | |------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------| | 192.168.0.1 - 0 | 404 | 404 | 0 | 3 | 140 | 1 | | 188-142-112-1.FTTH.ispfabriek.nl - 0 | 405 | 405 | 1 | 3 | 132 | 1 | | No response from host - 100 | 82 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | No response from host - 100 | 82 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | No response from host - 100 | 82 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | No response from host - 100 | 82 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | | 188.142.0.37 - 3 | 379 | 371 | 4 | 10 | 222 | 6 | | 188.142.0.37 - 3 | 379 | 371 | 4 | 13 | 209 | 4 | | amsix.true.nl - 0 | 409 | 409 | 4 | 8 | 120 | 4 | | ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 0 | 409 | 409 | 4 | 10 | 147 | 9 | | tweakers.net - 0 | 409 | 409 | 4 | 5 | 122 | 5 | |________________________________________________|______|______|______|______|______|______| WinMTR v0.92 GPL V2 by Appnor MSP - Fully Managed Hosting & Cloud Provider |
al met al slechter dan vroeger met mijn oude ip. daar had ik een ping van 2ms
Verwijderd
Meting 19:30Thasaidon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:58:
@spaceone
Kun je MTR ook eens proberen naar www.tweakers.net?
| WinMTR statistics |
| mijnmodem.kpn.lan - 0 | 402 | 402 | 0 | 0 | 1 | 0 |
| No response from host
| nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net - 0 | 402 | 402 | 6 | 11 | 20 | 13 |
| nl-rt-dc2-ice-ir02.kpn.net - 0 | 402 | 402 | 6 | 12 | 24 | 17 |
| amsix.true.nl - 0 | 402 | 402 | 7 | 10 | 95 | 8 |
| ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl - 0 | 402 | 402 | 8 | 12 | 25 | 14 |
| tweakers.net - 0 | 402 | 402 | 8 | 8 | 15 | 8 |
MTR stuurt ICMP echo requests naar (in dit geval) tweakers.net met een lage TTL om de tussenliggende routers te ontdekken en hoe lang ze erover doen om dan een ICMP TTL Exceeded terug te sturen.Thasaidon schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:58:
[...]
Normaal heb je gelijk, maar volgens mij werkt MTR zo niet.
MTR kijkt volgens mij wat de route is (welke hops) en stuurt dan data naar die individuele hops om de responce te meten.
Maar dan geldt nog steeds: als de ping-tijd en packet-loss op de laatste regel in orde zijn (en dat zijn ze bij jouw testen), dan doen alle tussenliggende routers hun normale werk (packets heen en weer schuiven) goed.
Dat ze soms traag zijn met reageren op zo'n packet met lage TTL geeft alleen maar aan dat dat op een lagere prioriteit gebeurt en dat is maar goed ook.
Klopt gedeeltelijk.Out.of.Control schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:36:
[...]
Maar dan geldt nog steeds: als de ping-tijd en packet-loss op de laatste regel in orde zijn (en dat zijn ze bij jouw testen), dan doen alle tussenliggende routers hun normale werk (packets heen en weer schuiven) goed.
[...]
Als MTR drops zou laten zien vanaf een bepaald punt tot aan de destination, dan heb je echt packetloss.
In dit geval laat hij drops zien op een tussenliggende node (2x dezelfde in dit geval), maar meer niet. Dit betekend idd dat end to end het verkeer goed zou gaan, maar dat die tussenliggende hop wel voor "vertraging" kan zorgen.
Dat er in dit geval rate-limiting toegepast word op ICMP zou dus idd een oorzaak kunnen zijn voor wat we zien. Was dit niet zo geweest en zag je alsnog die drops, dan zou er dus wat anders aan de hand kunnen zijn.
Maar zoals ik al eerder zei merk ik zelf niks van "haperingen" in de verbinding. Ik wilde alleen vergelijkingsmateriaal laten zien voor mensen die dit wel ondervinden.
Want zoals je ziet in de trace van Spaceone, die neemt een hele andere route.
[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 17-04-2013 12:00 ]
Verwijderd
net even getest op UPC want die bieden sinds kort ook ongecodeerde DVB-C, maar ze hanteren 5 cijferige netwerk id's en de id's van XMS bestaan uit 4 cijfers. Meer dan 4 cijfers kan ik ook niet invoeren in het menu, de id's gaan maximaal tot 9999. En UPC vraagt 43142 voor Gelderland. Hopelijk straks geen problemen met XMS.
Vast niet.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:33:
[...] Hopelijk straks geen problemen met XMS...
Nu weer vertragingen in het bezoeken van diverse websites.
Kennelijk is de IPV6 gateway bij ITNS de boosdoener? Te weinig capaciteit, of teveel IPV6 verkeer?
GerkeP
Echter geen vertragingen ervaren, iig niet wat me opviel.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
XMS gebruikt 4 cijferige codes, de codes die je bij UPC ziet zijn codes voor in tv toestellen, je kan niet zomaar een samsung decoder aan je upc gooien,dat gaat dus niet werken.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:33:
Nou ik heb de Samsung SMT-C1140 binnen.
net even getest op UPC want die bieden sinds kort ook ongecodeerde DVB-C, maar ze hanteren 5 cijferige netwerk id's en de id's van XMS bestaan uit 4 cijfers. Meer dan 4 cijfers kan ik ook niet invoeren in het menu, de id's gaan maximaal tot 9999. En UPC vraagt 43142 voor Gelderland. Hopelijk straks geen problemen met XMS.
Ongecodeerd kijken gaat bij UPC alleen met een tv met een dvb-c decoder ingebouwd.
De code moet in het toestel worden ingevoerd, niet in de decoder.
In het starttopic kun je de codes voor XMS zien.
Ik kan me niet voorstellen wat nu het probleem is, iemand hier een idee wat technisch de oorzaak kan zijn dat een extra tv abonnement niet geopend kan worden
10 second ninja DONE
het enige wat ik kan bedenken is dat het in de automatische provisioning tools niet goed gaat, omdat je het al gehad zou hebben maar niet goed gegaan is. De enige die dit kan oplossen lijkt dus de leverancier/netwerkbeheerder te zijn. Uiteindelijk zijn het hun systemen.Sagat schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:07:
Heb een (naar mijn mening) vaag probleem. Ik heb via de servicedesk gevraagd om HBO toegang te krijgen (dit ivm met de actie waar ik al aan had meegedaan maar niet heb kunnen gebruiken). Om een voor mij onduidelijke reden krijgen ze het echter niet voorelkaar om het actief te krijgen? Ik heb de webcare al ingeschakeld en die geven aan dat dit probleem bij de 'netwerkbeheerder' is gemeld, maar daar ligt het inmiddels ook al weer bijna een week.
Ik kan me niet voorstellen wat nu het probleem is, iemand hier een idee wat technisch de oorzaak kan zijn dat een extra tv abonnement niet geopend kan worden
En in tussentijd al 2 keer via mail 1 keer via post en ongeveer 8 keer via telefoon opgezegd. (tijdens opzegging nieteens HBO gehad, maar wilde gezeik met facturen voorkomen)
Zal wel weer binnekort een factuur met HBO er bij zien, ik geef het op.
EDIT
Mijn XMSweb geeft nog steeds aan dat ik geen diensten heb, maar als ik bij wijzig dienst kijk staat er ineens HBO
[ Voor 26% gewijzigd door boswandeling op 17-04-2013 19:22 ]
ROFL (sorryhoor)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

10 second ninja DONE
Van de ratten bezeken hoor, net uitgerekend dat ze al 59.70 aan kosten hebben gefactureerd van diensten die in november 2012 al zijn opgezegd.
Dan heb ik het nog niet over de uren (6 a 7) aan tijd met bellen en dan nog zonder belkosten er bij gerekend)
van de 6 a 7 heb ik effectief 1 a 2 uur iemand gesproken.... Want heb de meeste keren op de laatste keren na +/- 35 a 45 minuten in de wacht gestaan
Orders lopen vast bij opzeggen dus HBO zal binnekort ook wel gefactureerd gaan worden.
Ik heb werkelijk waar nog nooit zo`n slechte asociale achterlijke ISP gezien die letterlijk schijt heeft aan alle vormen van sociale vaardigheden naar klanten toe (op een aantal communicatie kanalen na dan)
Ik heb echt al diverse mailen opzeggingen gemaild per brief gestuurd, dan nog eens via een klachtbrief dan nog talloze keren en uren via de telefoon. MAAR NOG GEEN FUCKING BEVESTIGING.
Ja van usenet... waar ik dan nog steeds voor betaal.
Ze hebben trouwens een nieuwe truukje uitgevonden waar ik ze al een aantal keren op betrapt heb.
Bel je XMS hoor je een bandje dat het drukker is dan normaal en dat ze adviseren op een later tijdstip terug te bellen... je maakt een keuze in het menu en BAM meteen iemand aan de telefoon. Dan vraag ik "hebben jullie het zo druk" nee het is hier rustig.
Dit geintje sinds 5 keer bellen al drie keer meegemaakt.
[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 17-04-2013 19:30 ]
Ik heb al 2 jaar geen dtv meer, maar bij mijn diensten staan ze er gewoon bij, de rampen newsserver gebruik ik ook al minstens een jaar niet meer, maar staat gewoon als actieve dienst.boekee schreef op woensdag 17 april 2013 @ 18:59:
Ik kom er net tot mijn verbazing achter dat ik HBO heb .... heb het in december als 2 maanden preview aangevraagd.
En in tussentijd al 2 keer via mail 1 keer via post en ongeveer 8 keer via telefoon opgezegd. (tijdens opzegging nieteens HBO gehad, maar wilde gezeik met facturen voorkomen)
Zal wel weer binnekort een factuur met HBO er bij zien, ik geef het op.
EDIT
Mijn XMSweb geeft nog steeds aan dat ik geen diensten heb, maar als ik bij wijzig dienst kijk staat er ineens HBO
Ook zou ik gebruik maken van uitzending gemist.
Ik ga ze niet uitzetten want dan ben ik bang dat ze juist aan staan, ze worden niet berekend.
Al een paar keer aangegeven dat ik er niet zo blij mee ben,maar niemand haalt ze weg.
Ik heb ook geen decoder anders zou ik e.e.a. kunnen controleren,ik gebruik de newsserver van Ziggo.
Uitzending gemist, als ik er al gebruik van maak, dan doe ik dat via mijn tablet direct op de site.
Bij de beschikbare abonnementen staat 100/100 met telefonie, het zou een upgrade zijn en direct aan te vragen,maar dat abonnement heb ik al sinds 2008.
Update:Sithlord76 schreef op maandag 15 april 2013 @ 10:03:
[...]
![]()
Kom ik vandag thuis ligt een pakketje op tafel...met een nieuwe decoder en met een retour stikker. Erg fijn dat er zo snel een andere is geleverd. Netjes opgelost van xms.
Tot de volgende factuurSithlord76 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 21:13:
[...]
Update:
Kom ik vandag thuis ligt een pakketje op tafel...met een nieuwe decoder en met een retour stikker. Erg fijn dat er zo snel een andere is geleverd. Netjes opgelost van xms.
Nick39 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:45:
[...]
Ik ga ze niet uitzetten want dan ben ik bang dat ze juist aan staan, ze worden niet berekend.
Nee dus,nog niet.boekee schreef op woensdag 17 april 2013 @ 20:03:
Factureren ze het ook ?
Verwijderd
Ter info: via TVHeadend kan je ook de ongecodeerde kanalen van UPC kijken / opnemen, in mijn geval vanaf een NAS met USB DVB-C stick.Nick39 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:23:
[...]
Ongecodeerd kijken gaat bij UPC alleen met een tv met een dvb-c decoder ingebouwd.
[...]
/edit & off-topic:
overigens zijn (alléén) op de mux waarop Veronica zit bij UPC in Dordrecht gruwelijk veel glitches zichtbaar op m'n tv. Ook bij opnemen via tvheadend stikt het van de coninuity errors.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 01:08 ]
En, en, en? staat hij er weer op?
(het is zo; te zielig voor woorden, dat je er alleen nog maar om kan lachen)
Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht. DVB-C is DVB-C. Zoals mijn buurman hierboven ook al aan geeft kan je ook met anderssoortige DVB-C decoders in principe best de streams ontvangen.... zolang de decoder niet afhankelijk is van het zoeken naar een netwerk-ID.Nick39 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 17:23:
[...]
XMS gebruikt 4 cijferige codes, de codes die je bij UPC ziet zijn codes voor in tv toestellen, je kan niet zomaar een samsung decoder aan je upc gooien,dat gaat dus niet werken.
In het starttopic kun je de codes voor XMS zien.
De meeste DVB-C ontvangers voor PC's of bv. de Linux-achtige boxen (Dreambox, etc.) zijn in principe gewoon prima in staat om de hele band af te scannen naar DVB-C muxen, ongeacht netwerk ID.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
+ anderen: Uiteraard is dat te kort door de bocht en kan je op andere manieren de netwerken afscannen, mijn antwoord ging over de specifieke decoder van de vrager,of over de normale manier van dvb-c ontvangen, ik vind het jammer dat berichten zo letterlijk worden genomen en weer worden ontkracht terwijl het een simpel antwoord is op een simpele vraag,als de persoon zelf een tweaker was, wist hij zelf ook wel hoe hij de muxen op een alternatieve manier kon ontvangen,alleen gaat dat niet met zijn decoder.eymey schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:47:
[...]
Dat is natuurlijk wel een beetje kort door de bocht. DVB-C is DVB-C. Zoals mijn buurman hierboven ook al aan geeft kan je ook met anderssoortige DVB-C decoders in principe best de streams ontvangen.... zolang de decoder niet afhankelijk is van het zoeken naar een netwerk-ID.
De meeste DVB-C ontvangers voor PC's of bv. de Linux-achtige boxen (Dreambox, etc.) zijn in principe gewoon prima in staat om de hele band af te scannen naar DVB-C muxen, ongeacht netwerk ID.
Lees eens door de vraag heen en het antwoord, voegt het antwoord met andere methodes iets toe ?
De man heeft een Samsung decoder en vraagt hoe het op die manier kan,en die samsung decoder heeft een netwerk ID nodig die niet past met UPC,maar wel met XMS waar hij op over wil stappen.
Leuk om alle andere mogelijkheden te spuien,maar heeft de man daar iets aan,en raakt er misschien ook nog van in de war ?
Opgelet:
Er wordt doelbewust nu een virus gestuurd aan XMS klanten,onderwerp incoming fax, ik kreeg er ook een op mijn alias en in de code stonden een hele zooi XMS aliassen
Ook al zijn het leesbare aliassen die meerdere mensen dus ook ontvangen hebben, laten we t toch maar niet hier posten. Spambotjes en email harvesters zijn er ook nog
[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 18-04-2013 14:38 ]
Dit topic is gesloten.