Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, zelfs die V5 waarmee ik die bugs had worden gereviseerd en weer terug geplaatst bij klanten.Fiber schreef op donderdag 04 april 2013 @ 23:53:
Daar lijkt het inderdaad wel op. Ik had stiekem gehoopt op zo'n mooie nieuwe glimmend witte Core Advanced gigabit modem, ook al heb ik dat eigenlijk helemaal (nog) niet nodig en is deze ongetwijfeld ook prima...
Nu is haar CRT breedbeeld TV er onlangs mee opgehouden en heeft ze een mooie Samsung full HD LED TV gekocht. Het analoge beeld ziet er daarop echter niet zo best uit.
Op de website van XMS kan ik niet zo goed terugvinden of er bij analoge TV (wat ze trouwens ook niet meer als apart pakket leveren) ook DVB-C wordt meegeleverd. Weten jullie dit? Anders gaat m'n buurvrouw waarschijnlijk switchen naar Ziggo.
Ja dus, had niet in de openingspost gekeken. Excusez!
[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 05-04-2013 12:24 ]
Wat me al lang op valt is dat de Mozaïek knop van de setop niet goed werkt. Ook na een reboot van de M540 gebeurt er niets.
Een ander ergerlijk punt is dat er in de EPG niet duidelijk aangegeven wordt welke serie er speelt.
Neem bv Dexter, mijn favoriete serie, het is bijna niet uit te zoeken welke ik moet opnemen als ik het volgende nieuwe deel op maandagavond gemist heb. (Er draaien twee series tegelijk) Gaan ze er soms vanuit dat we zoveel ruimte op de recorder hebben dat we alles wat mogelijk is opnemen?
Het gekke is dat ik er hier niets over terug vind. Ben ik dan de enige? Of stel ik mijn vragen op de verkeerde plaats?
Verwijderd
Dan hoeft ook niet meer uitgezocht welke van de andere uitzendingen betrekking heeft op de nieuwe serie.
De EPG kan alleen maar informatie geven, die aangeleverd wordt en kan niets zelf verzinnen.
Verwijderd
Rond 21uur 50Geurt-kun schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:38:
ja, dat is simpel. Probeer er maar eens achter te komen welke het was op maandagavond als je het vergeten bent.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Hebben meer mensen hier last van? Modem heb ik al gereset, helpt niet (vorige keer ook niet).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Request timed out. Reply from 77.175.82.1: TTL expired in transit. Reply from 77.175.82.1: TTL expired in transit. Reply from 77.175.82.1: TTL expired in transit. Request timed out. [...] Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 |
Update: Ik heb er nog steeds last van en heb net ontdekt dat IPTV er ook mee stop op het moment dat mijn internet er uitligt. Na 30-60 seconden krijg ik weer een response op de ping en speelt de tv ook weer vrolijk verder. 5 minuten later kap alles er weer mee
[ Voor 13% gewijzigd door Devil op 07-04-2013 17:14 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
MTU wel op 1500 ??Devil schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:21:
Ik heb de hele tijd last van tijdelijke packetlos (omgeving Amersfoort), steeds voor een seconde of 30 achter elkaar. Echt gruwelijk irritant, downloads/upload stoppen er mee en websites zijn niet meer bereikbaar. Heb dit vorige week al eens eerder gehad
Hebben meer mensen hier last van? Modem heb ik al gereset, helpt niet (vorige keer ook niet).
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Request timed out. Reply from 77.175.82.1: TTL expired in transit. Reply from 77.175.82.1: TTL expired in transit. Reply from 77.175.82.1: TTL expired in transit. Request timed out. [...] Request timed out. Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53 Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=2ms TTL=53
Update: Ik heb er nog steeds last van en heb net ontdekt dat IPTV er ook mee stop op het moment dat mijn internet er uitligt. Na 30-60 seconden krijg ik weer een response op de ping en speelt de tv ook weer vrolijk verder. 5 minuten later kap alles er weer mee
Ja in de router wel, hoe het modem en de beide Amino's staan ingesteld zou ik niet weten. Maar hoe een te kleine MTU opeens op een zondagmiddag voor problemen met internet en IP TV zou kunnen zorgen snap ik niet helemaal
Nu even goed de ping in de gaten houden voordat ik op 'verstuur' druk.
Hier de resultaten van ongeveer 10 minuten ping (www.tweakers.net):
1
2
3
4
| Ping statistics for 213.239.154.20: Packets: Sent = 991, Received = 877, Lost = 114 (11% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 2ms, Maximum = 3ms, Average = 2ms |
[ Voor 24% gewijzigd door Devil op 07-04-2013 17:28 ]
Moraxv schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:40:
@Devil: bij welke hop blijft hij hangen als je een traceroute doet naar dat ip-adres als de verbinding eruit ligt?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tracing route to tweakers.net [213.239.154.20] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms <1 ms <1 ms <mijn router> 2 <1 ms 1 ms <1 ms 77-175-82-1.FTTH.ispfabriek.nl [77.175.82.1] 3 * * * Request timed out. 4 <1 ms <1 ms <1 ms 77-175-82-1.FTTH.ispfabriek.nl [77.175.82.1] 5 * * * Request timed out. 6 * * * Request timed out. 7 * * * Request timed out. 8 * * * Request timed out. |
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wordt dan m'n derde modem en ik ben al 2 maanden klant
Tja, dan zou je toch bijna gaan denken dat je zelf wat verkeerd doet...Devil schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:00:
[...]
Wordt dan m'n derde modem en ik ben al 2 maanden klant
Klopt, ik heb mijn perfect werkende internetverbinding opgezegd en XMS genomenFiber schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:27:
[...]
Tja, dan zou je toch bijna gaan denken dat je zelf wat verkeerd doet...

Ja klopt in dit geval als een busFiber schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:23:
Tja, hoe zeggen ze dat ook al weer...? If it ain't broke...
Ik heb dus hetzelfde eigenlijk... Met een sitecom 300n... postcode 3829 / Amersfoort-Vathorstpveatx schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:43:
Heeft hier ook iemand de laatste week vaak last van disconnects op het Internet met XMS Net? Ik heb een Netgear WNDR4000 router achter een DRG-600, met een vast IP adres. Werkt al maanden zeer goed, maar de laatste week valt de internet verbinding er bij herhaling, meerdere keren per dag, er kort uit (1 à 2 minuten). Hij komt wel weer op maar het is irritant. Mail servers niet toegankelijk, Google Drive geeft aan geen verbinding te hebben etc.
Restarten van router en DRG-600 al een paar keer geprobeerd.
Geen problemen op telefonie of TV.
Postcode 1217 / Hilversum
Peter
edit: ik wilde hem aanvullen, maar het lag er alweer uit.... Ook even de netwerkkabel in de modem geprikt en dan dus ook geen verbinding. Het zit hem dus echt in de packetfront... Sinds mijn ip dynamisch is geworden is het een ramp.. DNS probleem dan toch?
[ Voor 14% gewijzigd door inXs op 07-04-2013 21:29 ]
superB
Dat weet ik eigenlijk niet, ik heb zelf nog wel een 12V 2A voeding liggen dus die kan ik nog wel proberen. Sinds negen uur heb ik er tot nu toe geen last meer van gehad, dus ik twijfel wel of het wel aan het modem ligt. Ik had hem iig ook even direct in een laptop geprikt, zonder router er tussen, maar dat hielp niet. DNS is het denk ik ook niet, met 8.8.8.8 als dns server had ik hetzelfde probleem.E enn ik heb dit al eerder gehad, ongeveer een week geleden een toen duurde het ook een paar uur en was het daarna een week goed.Thasaidon schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:04:
toen ze je modem hebben vervangen, is toen ook de voeding vervangen?
En zo te zien hebben meerdere mensen hetzelfde probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Devil op 07-04-2013 22:37 ]
Ik heb hier dezelfde ervaring met mijn internet verbinding. Veel sites geen problemen, maar bv Facebook is de laatste tijd zeer traag of laad niet geheel. Op al mijn devices thuis, gebruik ik de internet verbinding via mijn telefoon heb ik nergens last van. Dacht eerst dat het aan mijn router moest liggen en daar heb ik nog geen tijd voor gehad om naar te kijken, maar als jij met hetzelfde probleem kampt denk ik toch dat er een andere reden is.Krishly schreef op maandag 08 april 2013 @ 03:36:
Ik heb al geruime tijd last dat websites regelmatig langzaam of helemaal niet geladen worden. Eigen router en glasvezelmodem reeds vervangen, maar dit heeft niet geholpen. Downloads e.d lopen goed, maar het laden van websites is regelmatig een ramp. Ik heb ook een hoge ping van 16 ms. Verschillende dns servers gebruikt masr dit bracht ook geen verbetering. Ik heb sterk het idee dat er iets niet goed is/staat in het xms netwerk. Ik heb dit euvel op alle macbooks, imac en ipads die wij in gebruik hebben. Soms helpt een refresh om een pagina alsnog te laden maar niet altijd. Wellicht kan één van de operators eens kijken wat er met mijn verbinding aan de hand is. Ik heb trouwens een Genexis modem.
Postcode: 2317
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Postcode 3906
@Webcare die voedingen die jullie meeleveren zijn echt rommel, misschien eens tijd om dit aan te kaarten bij Reggefiber?
GerkeP
Welke amperage heb jij gekozen?GerkeP schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:07:
Ik heb hier ook last van gehad, sinds ik zelf de voeding heb vervangen van de Genexis heb ik die problemen niet meer.
@Webcare die voedingen die jullie meeleveren zijn echt rommel, misschien eens tijd om dit aan te kaarten bij Reggefiber?
Bij mij is de voeding goed echter laden de sites bij mij al weken niet goed, dacht eerst dat het een dhcp issue was omdat die meldingen ook in mijn log stonden.fast-server schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:51:
[...]
Ben ook al aan mijn 4e voeding toe, de eerste 3 waaronder de 2 vervangende voedingen die ik van XMS kreeg waren allemaal goedkope 2A voedingen uit China ($3 koopje ze voor)
Ik had er toen genoeg van en heb zelf een goede 3A voeding gekocht welke het nog steeds goed doet, koste me wel 35 euro maar scheelt een hoop ergernis en offline tijd.
Neemt niet weg dat je toch wel mag verwachten dat je binnen 2 dagen een nieuwe krijgt als de bijbehorende defect is.
Edit:
Vaak gaan de voedingen stuk of omdat het goedkope Chinese meuk is en/of in het geval van een packetfront en CATV module die erg warm wordt en daardoor meer stroom verbruikt.
Dit is ook de reden dat ik een 3A voeding heb gekocht.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
ToniW schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:41:
Misschien een beetje off-topic, maar ik heb een vreemd interconnectie probleem:
Ik heb hier in Hilversum een 100Mbit/s glasvezel lijntje. Geen problemen whatsoever.
Ik heb een huis in Frankrijk waar ik een ADSL2 aansluiting heb van Alice heb die ongeveer 5Mbit/s downstream doet. Speedtests geven een vrij constant stabiel beeld.
Als ik data verplaats van NL naar FR dan kom ik per transfer echter niet verder dan max 1 Mbit/s. Op dit moment kom ik niet eens verder dan 300Kbit/s
Als ik vanaf een site van de Franse provider een testfile ophaal dan haal ik bijna de volle snelheid, 450 KByte/s lukt meestal wel.
Ik heb ook een hoster in de US waar ik shell toegang heb. Datatransfer van NL naar US gaat full speed, maar ook file transfer van US naar FR gaat met hoge snelheid.
Er is dus geen probleem met de uitgaande snelheid van mijn Nederlandse glasvezellijntje, en er is geen probleem met de binnenkomende snelheid van mijn Franse ADSL lijntje. Maar van NL naar FR geeft dus problemen. Het vreemde is verder nog dat de snelheidsbeperking per verbinding lijkt te gelden. Ik kan prima 5 downloads naast elkaar zetten waarbij ze van elkaar geen last hebben. Ze staan dan parallel 5 maal zo'n 30KByte/s te doen. Er lijkt dus ergens een throttle per tcp connection te zitten.
Ander detail: in december had ik dit probleem nog niet.
Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen zoeken en hoe het op te lossen (of te work-arounden)?
Weet ik zo niet, moet ik ff kijken vanavond
GerkeP
Zelfde, ook 2317. (Fixed IP)[FrEEzEr] schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:46:
[...]
Ik heb hier dezelfde ervaring met mijn internet verbinding. Veel sites geen problemen, maar bv Facebook is de laatste tijd zeer traag of laad niet geheel. Op al mijn devices thuis, gebruik ik de internet verbinding via mijn telefoon heb ik nergens last van. Dacht eerst dat het aan mijn router moest liggen en daar heb ik nog geen tijd voor gehad om naar te kijken, maar als jij met hetzelfde probleem kampt denk ik toch dat er een andere reden is.
Kan je zelf waarschijnlijk weer conclusies uit trekken of er misschien ergens een access switch in de wijkcentrales gaar is
Niet helemaal. Een tussenliggende router is niet verplicht om te antwoorden op een ICMP packet. Als-ie het druk heeft zal hij de voorkeur geven aan het routeren van verkeer, niet aan het antwoorden op jouw ICMP pakketje. Je zou best 100% packet loss kunnen zien op een router ergens in het netwerk.Hydrosine schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:04:
Met winmtr, of mtr op een linux bak kunnen jullie precies zien op welke hop zich de loss voordoet. Misschien handige informatie voor de servicedesk.
Kan je zelf waarschijnlijk weer conclusies uit trekken of er misschien ergens een access switch in de wijkcentrales gaar is
Same, 2321 al enige maanden. Ik dacht eigenlijk dat het in mijn eigen netwerk zit..... Nou ga ik daar toch aan twijfelen![FrEEzEr] schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:46:
[...]
Ik heb hier dezelfde ervaring met mijn internet verbinding. Veel sites geen problemen, maar bv Facebook is de laatste tijd zeer traag of laad niet geheel. Op al mijn devices thuis, gebruik ik de internet verbinding via mijn telefoon heb ik nergens last van. Dacht eerst dat het aan mijn router moest liggen en daar heb ik nog geen tijd voor gehad om naar te kijken, maar als jij met hetzelfde probleem kampt denk ik toch dat er een andere reden is.
too weird to live too rare to die
Dat dacht ik dus eerst ook. Andere glasvezelmodem, router, netwerkkabels enz. brachten geen verbetering.terror538 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:55:
[...]
Same, 2321 al enige maanden. Ik dacht eigenlijk dat het in mijn eigen netwerk zit..... Nou ga ik daar toch aan twijfelen!
Ben er inmiddels van overtuigd dat het niet in mijn eigen netwerk zit.
Ditto, ben alle stapjes doorgelopen om te kijken of het aan mijn kant lag, maar kwam al snel tot de conclusie dat het buiten lag. Gezien alle veranderingen neem ik eigenlijk maar aan dat dit een van de consequenties is van de overnames e.d..Krishly schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:06:
[...]
Dat dacht ik dus eerst ook. Andere glasvezelmodem, router, netwerkkabels enz. brachten geen verbetering.
Ben er inmiddels van overtuigd dat het niet in mijn eigen netwerk zit.
Verwijderd
nou maar even vertelt dat ik al bij hun club zat.
en nu verhaal in juni krijgen wij allemaal.
een brief dat xmsnet einde is en over genomen is door hun.
mooi en gaat hoop veranderen dat is zekker vast ip gaan er uit.
zijn deze jongen man. daar werken zij dus niet mee
mooi nieuws. is dat weer en hier maar zeggen dat het blijft.
snel over op ander maar want vast ip hoor gewoon te blijven.
Ff serieus, ik snap echt helemaal NIKS van je hele verhaal. Lees het zelf even een keer na en maak er logische zinnen van?Verwijderd schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:33:
zo net telfort aan deur of ik over wilde stappen hhhi.
nou maar even vertelt dat ik al bij hun club zat.
en nu verhaal in juni krijgen wij allemaal.
een brief dat xmsnet einde is en over genomen is door hun.
mooi en gaat hoop veranderen dat is zekker vast ip gaan er uit.
zijn deze jongen man. daar werken zij dus niet mee
mooi nieuws. is dat weer en hier maar zeggen dat het blijft.
snel over op ander maar want vast ip hoor gewoon te blijven.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik dacht even dat mijn nederlands gecrashed was (niet mijn eerste taal). Lijkt erop dat zijn punctuatie een beetje de mist in gaat. En is het al bevestigt dat fixed IP er uit gaat (zoals hij beweerd).Luuk1983 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:50:
[...]
Ff serieus, ik snap echt helemaal NIKS van je hele verhaal. Lees het zelf even een keer na en maak er logische zinnen van?
Door wie en waar is dat bevestigd? Vast-IP is nu zo ongeveer de enige reden dat ik nog bij XMS zit...Darkangle schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:01:
[...]
En is het al bevestigt dat fixed IP er uit gaat (zoals hij beweerd).
Darkangle schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:01:
[...]
Ik dacht even dat mijn nederlands gecrashed was (niet mijn eerste taal). Lijkt erop dat zijn punctuatie een beetje de mist in gaat. En is het al bevestigt dat fixed IP er uit gaat (zoals hij beweerd).
Dat hoeft ook ook niet, zoiets heet een 'gedigt'Luuk1983 schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:50:
[...]
Ff serieus, ik snap echt helemaal NIKS van je hele verhaal. Lees het zelf even een keer na en maak er logische zinnen van?
en
dan nu
een dichter
en daarna
weer
wat
leuks
Met Telfort
wordt alles
beter
dan
toen
het nog
XMS
heette
Ik vroeg of het al bevestigd was. Dat het er uit gaat maak ik op uit smurfen zijn proza.ToniW schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:03:
[...]
Door wie en waar is dat bevestigd? Vast-IP is nu zo ongeveer de enige reden dat ik nog bij XMS zit...
Heb nooit problemen.
Ping is trouwens weer tussen de 2 en 3 ms.
Maar wel vage problemen wat ik hier lees.
EDIT
Ik kan met een klein beetje extra moeite best opmaken wat "smurfen" bedoeld.
Maar als vast IP weg is er voor mij geen enkele reden meer om bij XMS/Telfort te blijven.
[ Voor 26% gewijzigd door boswandeling op 08-04-2013 15:13 ]
Ah, dat las ik dan weer verkeerd. Komt misschien omdat er een vraagteken ontbrak achter je vraag... :-)Darkangle schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:10:
[...]
Ik vroeg of het al bevestigd was. Dat het er uit gaat maak ik op uit smurfen zijn proza.
Maar het is leuk dat een colporteur van Telfort bij 'Smurfen' aan de deur wat beweringen doet, maar tot nu zie ik weinig reden om veel gewicht aan de uitspraken van één van hen te hangen.

Ik heb nog steeds contract waarin dat expliciet is vastgelegd, en als dat door de overname verdwijnt dan hebben ze toch echt een probleem, juridisch gezien.
Ik wacht het af, maar het is van de zotte dat ik als backup een ADSL verbinding moet hebben vanwege dat fixed ip
GerkeP
Als het uiteindelijk zo is dat wij onze vaste IP kwijt raken, kunnen we altijd nog overstappen naar Plinq of XS4ALL.
Mvg Jacques
Wat jacques1971 zegt.GerkeP schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:19:
Vast IP is voor mij een eis (mag ook IPV6 zijn)
Ik heb nog steeds contract waarin dat expliciet is vastgelegd, en als dat door de overname verdwijnt dan hebben ze toch echt een probleem, juridisch gezien.
Ik wacht het af, maar het is van de zotte dat ik als backup een ADSL verbinding moet hebben vanwege dat fixed ip
Juridisch heeft Telfort geen enkel probleem, zo lang ze jou (door die wijziging in voorwaarden/afspraken) onverwijld de gelegenheid geven om op te stappen. Maar tot zo ver gaat je recht dan ook.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Als dat zonder downtime gaat is dat prima, maar weken zonder omdat ze de processen niet goed voor elkaar hebben is voor mij geen optieeymey schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:30:
[...]
Wat jacques1971 zegt.
Juridisch heeft Telfort geen enkel probleem, zo lang ze jou (door die wijziging in voorwaarden/afspraken) onverwijld de gelegenheid geven om op te stappen. Maar tot zo ver gaat je recht dan ook.
En daar sta ik inderdaad wel degelijk heel sterk volgens de juristen
GerkeP
Zelfde hier : 2315 gewoon ip, "Er wordt gewacht op antwoord van "sitenaam die ik heb ingevoerd" verschijnt onderaan de browser, en het is random, er zijn geen sites die specifiek langer duren, het duurt ongeveer 1 seconde voordat de page in beeld komt, zowel met IE als met Google, ook rechtstreeks zonder virusscanner en firewall aan de DRG, op de meest willekeurige tijden, 5 uur in de ochtend noem ik niet echt een tijd die druk is, verbindingen met FTP en Usenet komen wel normaal tot stand.
Op dit moment zie ik echter nog geen reden om over te stapen.
XMS geeft op dit moment de meeste MB/sec voor de laagste prijs, met vooralsnog een vast IP.
Zodra daar verandering in komt, kan je (gemakkelijk) over naar een andere provider.
Mvg Jacques1971
Iedereen bij XMS is zijn vaste IP al kwijt.jacques1971 schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:37:
Als Telfort slim is, laten ze onze vaste IP`s voor wat het is.
Op dit moment zie ik echter nog geen reden om over te stapen.
XMS geeft op dit moment de meeste MB/sec voor de laagste prijs, met vooralsnog een vast IP.
Zodra daar verandering in komt, kan je (gemakkelijk) over naar een andere provider.
Mvg Jacques1971
Dat ze nu via een tussenoplossing (een handmatige provisioning) je tijdelijk voorzien hebben van een vast ip is wat anders. Als je in de toekomst door wat voor reden opnieuw provisioned wordt ben je hem hopla zo kwijt
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Die "tussen" oplossing kan ook gewoon blijven bestaan.
Dan is er ook niks aan de hand.
Mvg Jacques1971
Is je al eens opgevallen dat je de enige bent die dat hier schrijft (en dat op Got regels hieromtrent zijn)
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
zijn er mensen die wat vragen willen stellen kan ik hem morgen er even mee opzadelen.
leiden 2331 stevenshof
Maar bespaar je de moeite, die monteurs weten over het algemeen precies wat ze moeten doen, en dat doen ze prima, maar een overzicht over het grotere geheel hebben ze meestal niet...
Deze buurman (Leiden zuidwest 2324) vraagt zich af wanneer Leiden aan de beurt is, of Leiden sowiso wel aan de beurt komt.MJLJO schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:14:
Morgen komt Reggefiber monteur modem vervangen (telefonie probleem) zal wel het losse drg42 kastje zijn, maar je weet maar nooit.
zijn er mensen die wat vragen willen stellen kan ik hem morgen er even mee opzadelen.
leiden 2331 stevenshof
Als je beetje zielig doet zoals mij, krijg je een v2 modem (als ik me niet vergis) dat maakt het drg42 kastje overbodig.
Mijn packetfront modem heeft LAN en 2x POTS geen los kastje er bij.
monteur is geweest was iemand van volker en wessels helaas hij wist (niets) over de upgrade's in de wijk pops.boekee schreef op maandag 08 april 2013 @ 21:45:
[...]
Deze buurman (Leiden zuidwest 2324) vraagt zich af wanneer Leiden aan de beurt is, of Leiden sowiso wel aan de beurt komt.
Als je beetje zielig doet zoals mij, krijg je een v2 modem (als ik me niet vergis) dat maakt het drg42 kastje overbodig.
Mijn packetfront modem heeft LAN en 2x POTS geen los kastje er bij.
heb wel een nieuwe packetfront gekregen de V2, telefonie doet het weer.
Sorry, wat bedoel je hiermee?
Misschien mis ik iets..
Mvg.
Speedy-Andre schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:17:
[...]
Is je al eens opgevallen dat je de enige bent die dat hier schrijft (en dat op Got regels hieromtrent zijn)
Een forumtopic is gewoon een ongoing conversatie, ook als er tussen vraag en antwoord meerdere dagen zit of als je met een nieuwe vraag komt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
De sport liefhebbers moeten dus sport kijken in slechte kwaliteit...
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Heb laatst de formule 1 gezien via KPN Sport1 SD... gewoon om te huilen.
Helemaal omdat er gewoonweg _geen_ mogelijkheid om over te stappen is totdat die verdomde POPS omgebouwd zijn naar Genexis, ik heb nou niet het idee dat dit heel erg snel gaat gebeuren (Leiden Portaal).
Eerlijk gezegd kan ik het me weinig voorstellen dat het ook daadwerkelijk zo zou gaan. Dat betekend dat er minstens 2 migraties qua systemen en provisioning binnen nog geen jaar gedaan zouden worden. Lijkt mij een behoorlijk dure en onhandige move.
Ik meen mij trouwens wel te herinneren dat inderdaad bij het wijzigen van het abbo en dergelijke wél het vaste IP kon komen te vervallen.
Ach ja, we gaan het zien, een volgend drama kan er nou ook wel weer bij.
too weird to live too rare to die
Jups, dus geen losse voip ata meer.MJLJO schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:10:
[...]
monteur is geweest was iemand van volker en wessels helaas hij wist (niets) over de upgrade's in de wijk pops.
heb wel een nieuwe packetfront gekregen de V2, telefonie doet het weer.
Verwijderd
Op http://www.totaaltv.nl/ staat bij een van de reacties dat het zeker niet voor de zomer gaat gebeuren dat KPN het in HD gaat aanbieden (half seizoen al voorbij).fast-server schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:52:
De meeste mensen hebben tegenwoordig toch wel een HD-ready of meestal al een full HD-TV.
Heb laatst de formule 1 gezien via KPN Sport1 SD... gewoon om te huilen.
Ik heb zelf de eerste 2 races (via usenet) in de originele kabel bitrate bekeken en 11 Mbit is toch wel nodig om een goed beeld te krijgen.
Sinds dat ik een nieuw IP adres heb na de migratie is de verbinding aanzienlijk slechter geworden. Niet qua downloadsnelheid maar qua responses van websites. Hoe kan dit en lost een andere provider dit probleem op??
Ik gebruik nog een packetfront postcode 1221
Ik kan wel specifiek zijnNakebod schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:50:
Telfort heeft wel Sport1 (€ 12,50 p/mnd), alleen er staat niet bij of het HD is of niet. Maar dat staat bij Vodafone ook niet specifiek eigenlijk.
Kan nog komen natuurlijk, maar op dit moment nog in SD (pijn aan mn ogen

ik heb exact het zelfde probleem en krijg ook meerdere keren een timeout.jongerenchaos schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:43:
Heeft helaas geen zin om de DNS te veranderen. Vrees ook dat dit geen DNS issue is. Heb een ping naar Google opgezet en krijg meerdere keren een timeout, waar ik eerder nooit last van heb gehad.
En met hikje bedoel ik, dat websites er soms een 10-15 seconden over doen om te laden, waar dat normaal in miliseconden gebeurt??
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Net inderdaad even getest met alternatieve DNS-en, maar ook dan af en toe een hapering...j1nx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:22:
inderdaad niet dns gerelateerd, gebruik ook opendns en google.
Begon m'n nieuwe router ( Netgear WNDR 4700 ) al de schuld te geven...
Dan is de vraag, wat is het dan wel? Welke modems hebben de mensen die dit hebben? In welke regio zitten deze mensen? Welke ip range?fast-server schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:44:
Probleem is niet dns gerelateerd.
Ik heb een Genexis V2, zit in 3906 (wgdo gebied) en ondervind geen problemen (heb iig nog niets gemerkt).
Ik zit in de 37.251.x.x range.
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 11-04-2013 18:37 ]
toevallig meer mensen die de nieuws server afnemen en geen verbinding krijgen. Ik ontvang de meldingen ssl_connect error 10054 en met grabit unable to connect to news.xmsnet.nl:119. Ik bereik mijn doel met een trace route news.xmsnet.nl op poort 119. Ip van de nieuwsserver waar ik mee verbinding maar is 94.232.116.84
Lijkt erop dat het fout gaat bij xms zelf.
ArnhemMrPompidom schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:39:
Het lijkt in ieder geval een issue met vast ip in combi met drg600 ??
Vast IP
DRG500
Zowel Leiden als Arnhem hebben het (DRG regio's) en de mensen met problemen hebben allen een Vast IP
Probleem lijkt me dus ergens in het vaste IP gedeelte te zitten.
Mijn gateway is 188.142.112.1 als iedereen met deze problemen ook op die gateway zit dan is het misschien makkelijker uitzoeken voor de operators.
[ Voor 43% gewijzigd door fast-server op 11-04-2013 20:07 ]
Een netwerkkabel direct vanaf poort 1 op de modem naar m'n laptop gaat goed.
Nu wil ik er uiteraard graag een wifi router op aansluiten, helaas lukt dit niet.
Ik heb al menig router aangesloten op alle soorten netwerken maar nu kom ik er toch echt niet uit.
Wat hebben jullie voor instellingen? fixed/dhcp/bridge? utp op de wan of lan poort?
Hopelijk kom ik er met die info uit...
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
Aan de andere kant van het water, zelfde config, zelfde rangeThasaidon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:34:
[...]
Dan is de vraag, wat is het dan wel? Welke modems hebben de mensen die dit hebben? In welke regio zitten deze mensen? Welke ip range?
Ik heb een Genexis V2, zit in 3906 (wgdo gebied) en ondervind geen problemen (heb iig nog niets gemerkt).
Ik zit in de 37.251.x.x range.
OpenDNS en toch ook die hickups af en toe.
Ik ben inmiddels wat verder, en het lijkt gerelateerd te zijn aan ipv6
Ik heb nu ipv6 even uitgeschakeld en de hickups zijn er nu niet meer (of nog niet)
Ik laat het zo tot zondag, dan zet ik het weer aan.
GerkeP
DHCP en je kunt een uur wachten, of je macadres van je laptop clonen in je routerRaveon schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:04:
Net heeft XMS haar modem bij mij geïnstalleerd, de lijn is ook al actief.
Een netwerkkabel direct vanaf poort 1 op de modem naar m'n laptop gaat goed.
Nu wil ik er uiteraard graag een wifi router op aansluiten, helaas lukt dit niet.
Ik heb al menig router aangesloten op alle soorten netwerken maar nu kom ik er toch echt niet uit.
Wat hebben jullie voor instellingen? fixed/dhcp/bridge? utp op de wan of lan poort?
Hopelijk kom ik er met die info uit...
Staat ook beschreven in de startpost, die is er niet voor niets
GerkeP
Dit topic is gesloten.