Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Iets genuanceerder, de amino m540 doet niets, de raspberry pi doet het wel gewoon.
Zucht...........
GerkeP
2331
Klinkt als voeding probleem..... ?MJLJO schreef op zondag 31 maart 2013 @ 09:54:
Gaat hier ook niet super sinds 3 weken geen telefonie meer zie geen tel1 lampje branden en lichtjes branden vrij flauw. is al doorgestuurd naar netwerk beheer maar geloof dat het wel even gaat duren again.
2331
Zoiets wat mijn schoonouders ook hadden..... waar nog steeds niets mee gedaan is..... maar daar werkt ziggo op dit moment als een trein.
XMS is inmiddels opgezegt
Nou, alleen BBC One HD inderdaad, bij XMS, Lijbrandt, ON/OnsBrabantNet, etc.Fiber schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:51:
Hoe zit het nou precies bij XMS met de BBC HD zenders...?
Maar dat plaatje van apis29 in "Vodafone Thuis via Glasvezel" is wel interessant. Blijkbaar geeft Vodafone wèl ook BBC Two HD door...
Het viel me al op in de lijst dat de naampjes van zowel "BBC One" als "BBC Two" veranderd waren afgelopen dinsdag bij het verdwijnen van BBC HD. Was eerst "BBC 1" / "BBC 2", en "BBC 3" / "BBC 4" zijn ook nog onveranderd met cijfer. Vroeg me al af waarom er überhaupt aan BBC Two gesleuteld was, want daar was toch niks aan veranderd zou je ze zeggen, als ze de HD-versie niet gingen voeren. Maar kennelijk heeft GHM dus wel degelijk BBC Two HD aan hun repertoire toegevoegd, alleen niet bij alle providers beschikbaar. Vodafone wel, de rest niet, vooralsnog?
Ben ook al aan mijn 4e voeding toe, de eerste 3 waaronder de 2 vervangende voedingen die ik van XMS kreeg waren allemaal goedkope 2A voedingen uit China ($3 koopje ze voor)boekee schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:41:
[...]
Klinkt als voeding probleem..... ?
Zoiets wat mijn schoonouders ook hadden..... waar nog steeds niets mee gedaan is..... maar daar werkt ziggo op dit moment als een trein.
XMS is inmiddels opgezegt
Ik had er toen genoeg van en heb zelf een goede 3A voeding gekocht welke het nog steeds goed doet, koste me wel 35 euro maar scheelt een hoop ergernis en offline tijd.
Neemt niet weg dat je toch wel mag verwachten dat je binnen 2 dagen een nieuwe krijgt als de bijbehorende defect is.
Edit:
Vaak gaan de voedingen stuk of omdat het goedkope Chinese meuk is en/of in het geval van een packetfront en CATV module die erg warm wordt en daardoor meer stroom verbruikt.
Dit is ook de reden dat ik een 3A voeding heb gekocht.
[ Voor 12% gewijzigd door fast-server op 31-03-2013 15:56 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Normaal was hij altijd vastgelopen op zo'n zondagochtend en moest de stroom eerst een keer af...
Welke oude gebieden ???dewaal schreef op zondag 31 maart 2013 @ 20:45:
in de oude portaal gebieden worden alle packetfronts vervangen voor een andere modem. Die van mij wordt dus 8 april vervangen.
[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 31-03-2013 21:14 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Fiber wat voor tijd staat er op jou brief wanneer ze komen? Ook pas aan het eind van de middag of eerder? Eind van de middag (14.30 uur - 17.00 uur )
Volgens mij op den duur alle portaal gebieden. Daar was al eerder wat rumoer over in dit topic. Waarschijnlijk volg jij in Leiden en ik in Utrecht later.
Je moet er wel zelf aan denken dat ingeplande opnames naar een uur later zijn verschoven.odo966 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 16:38:
Vandaag is volgens mij de eerste keer in de geschiedenis dan mijn Amino niet gecrasht is op een zomer-/wintertijdswisseling.
Normaal was hij altijd vastgelopen op zo'n zondagochtend en moest de stroom eerst een keer af...
Ik was vergeten om dat met de hand aan te passen en heb daardoor een opname gemist
Daarom is het ook wel fijn als iemand er bij zet waar hij zit, hier in Leiden weet niemand van vervanging van packetfronts, heb je denk ik ook weinig aan als de spullen in de pops ook niet geschikt zijn voor hogere snelheden, de brief dat iets vervangen gaat worden, is die van XMS, van Reggefiber ?Fiber schreef op zondag 31 maart 2013 @ 21:13:
Mijn PacketFront modem wordt deze week vervangen. Of alle PacketFronts in de hele wijk vervangen worden weet ik verder ook niet. Eind van de week weten we wellicht meer. (Amersfoort Soesterkwartier)
Volgens de laatste berichten was de hele infra structuur hier in Leiden nog niet geschikt voor andere apparatuur, dat het elders gebeurt is wat prematuur om dan te zeggen dat het overal in Portaal gebied gebeurt.
XMS, Pieter Plaisier, Commercieel directeur.Nick39 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:01:
[...] de brief dat iets vervangen gaat worden, is die van XMS, van Reggefiber...?
Er staat wel een plaatselijk telefoonnummer in. Die is van de aannemner neem aan dat het geen reggefiber is. Hoewel de binnenstad is nog niet aangesloten.
Ik weet niet hoe het zit bij andere portaalgebieden zoals in nijmegen of in leiden. Uit eindeijk zal alles een keer vervangen worden.Nick39 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:01:
[...]
Daarom is het ook wel fijn als iemand er bij zet waar hij zit, hier in Leiden weet niemand van vervanging van packetfronts, heb je denk ik ook weinig aan als de spullen in de pops ook niet geschikt zijn voor hogere snelheden, de brief dat iets vervangen gaat worden, is die van XMS, van Reggefiber ?
Volgens de laatste berichten was de hele infra structuur hier in Leiden nog niet geschikt voor andere apparatuur, dat het elders gebeurt is wat prematuur om dan te zeggen dat het overal in Portaal gebied gebeurt.
De packetfronts kunnen nu maar 100 mb aan. Ik weet niet wat voor soort modem ze nu gaan plaatsen. Het kan ook 100 mb zijn maar dan genexis om alles hier in de wijk gelijk te schakelen.
Ik zie dat alle mail afkomstig van 37.251.0.167 geblokt wordt vanwege RDNS. De 188.142.0.x reeks gaan wel allemaal goed!
Laten we White_Collar (formally known as Rekenblok) geloven als hij zegt:dewaal schreef op zondag 31 maart 2013 @ 23:46:
[...]Ik weet niet hoe het zit bij andere portaalgebieden zoals in nijmegen of in leiden. Uit eindeijk zal alles een keer vervangen worden.
De packetfronts kunnen nu maar 100 mb aan. Ik weet niet wat voor soort modem ze nu gaan plaatsen. Het kan ook 100 mb zijn maar dan genexis om alles hier in de wijk gelijk te schakelen.
White_Collar schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:40:
[...]
Ik gok van wel.![]()
Lijkt mij wel logisch, Waarom zouden ze anders de packetfront komen vervangen? Kost anders super veel geld om eerst een oud model op te hangen, om vervolgens een paar jaar later weer langs te komen om het weer te vervangen. Ik denk dat Reggefiber dat probeert te voorkomen om het direct in 1 keer goed te doen.
Als ze daarvoor niet kiezen, dan zie je ze over een paar jaar weer
Dus wat Reggefiber nu wss doet zorgt er voor dat ze neit meer langs hoeven te komen in de komende 30 jaar. Behalve om een NT te plaatsen maar dat is onder verantwoordelijkheid van de operator.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Hier ook, maar er is mij uitdrukkelijk gezegd zowel door Reggefiber en Volker-Wessels dat in packetfront gebieden geen genexis apparatuur gehangen kan worden, tenzij de gehele infra structuur wordt gewijzigd in hoofd en wijkpops, en aangezien de wijkpop me echt wel zou opvallen geloof ik niet dat het hier zo snel gaat gebeuren, Rekenblok is natuurlijk een goede bron maar werkt al een behoorlijk tijdje niet meer bij XMS, dus om nu op basis van vervanging binnen een enkel gebied te zeggen dat heel het Portaalgebied aangepast gaat worden wacht ik liever even een bevestiging van Operatortje af, bij mij moest er al het nodige veranderd worden voor de oude packetfrontdewaal schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:18:
De meeste packetfront modems hangen hier al meer dan 7 jaar. Al thans bij mij hangt deze er al weer 7 jaar.

kon worden vervangen voor een DRG-600.

Uiteindelijk zal het vervangen worden, maar ik verwacht niet binnen een week/maand/half jaar dat hier in Leiden dezelfde brief in de bus zal vallen, mijn stroom en gasmeter zullen ook ooit vervangen worden, daar hoef ik geen waarzegger voor te zijn, en mijn brievenbus ook, maar om nou te zeggen, in Soest krijgt iedereen van Portaal een nieuwe voordeur dus volgende maand zal ik er ook wel een krijgen zijn, zoals iemand hier nog wel eens graag zegt
schiet je er nog niks mee op kunnen ze net zo goed de oude laten hangen
[ Voor 28% gewijzigd door Horza2011 op 01-04-2013 17:24 ]
Eind van deze week dan weten we in ieder geval wat ze bij mij hebben opgehangen. Ik heb zelf werkelijk geen idee. Er komt 's middags een aannemer die een half uur werk zou hebben en ik heb die dag vanaf 8:00 uur 's morgens geen diensten tot dat de aannemer het modem vervangen heeft.Nick39 schreef op maandag 01 april 2013 @ 15:38:
[...]
Hier ook, maar er is mij uitdrukkelijk gezegd zowel door Reggefiber en Volker-Wessels dat in packetfront gebieden geen Genexis apparatuur gehangen kan worden...
Ik zie zelf eigenlijk ook het nut niet zo om als tussenstap nog even voor een jaar of wat een nieuwe PacketFront op te hangen, dus een overgang naar Genexis lijkt mij op zich logisch en een overgang naar een NTU/FTU combinatie ook. maar of dat netwerk-technisch ook logisch is weet ik niet. Als gezegd, we gaan het zien en ik laat het jullie weten.
Echter wil ik een glasvezelaansluiting zonder al die poespas van KPN, ik wil mijn eigen router en in principe eigenlijk alleen het Genexis kastje.
waar kan ik een "pure" glasvezelverbinding krijgen, zonder de voorwaarde dat ik een router van de ISP moet gebruiken, want volgens mij blijft er niet veel tot niets over...
Als ik goed ben ingelicht moet het netwerk dus aangepast worden, en dan ligt het er maar aan welke apparatuur er in de pop en wijkpops zit, de vezel is wel goed, hier zou alles in de wijkpop aan de klant zijde en de popzijde ook alles 100 mbits zijn, dus zou de apparatuur in de pop vervangen moeten worden, maar er is natuurlijk een voordeel, Portaal eiste een 100% aansluiting dus er is hier in de wijkpop een enorme overmarge, elk adres is aanwezig en fisiek aangesloten,hoewel dat aan de andere kant bij lange na niet zo is, veel fibers steken gewoon uit de grond bij de gevel, maar zijn dus wel aangesloten in de pop, ik denk dat ze bij onze pop blij mogen zijn als er van de 20 fibers 1 daadwerkelijk is aangesloten op een packetfront, en dan heb je in ons blok van de straat een kleine 20 packetfronts hangen waar nog nooit een UTP of coax aangesloten heeft gezeten en waarvan de voeding niet eens in het stopkontakt zit, het lijkt me heel sterk dat ze die gaan vervangen voor nieuwe exemplaren die ook nooit aangesloten worden.Fiber schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:25:
i
[...]
Eind van deze week dan weten we in ieder geval wat ze bij mij hebben opgehangen. Ik heb zelf werkelijk geen idee. Er komt 's middags een aannemer die een half uur werk zou hebben en ik heb die dag vanaf 8:00 uur 's morgens geen diensten tot dat de aannemer het modem vervangen heeft.
Ik zie zelf eigenlijk ook het nut niet zo om als tussenstap nog even voor een jaar of wat een nieuwe PacketFront op te hangen, dus een overgang naar Genexis lijkt mij op zich logisch en een overgang naar een NTU/FTU combinatie ook. maar of dat netwerk-technisch ook logisch is weet ik niet. Als gezegd, we gaan het zien en ik laat het jullie weten.
Ze mogen heel erg blij zijn als van alle aansluitingen in de pop 30% echt diensten afneemt,terwijl huis aan huis is aangesloten,dat was nu eenmaal een eis van Portaal.
Zeker de helft van de apparatuur in onze pop kan er gewoon uit, dan heb je ruimte voor de concurrent en nog een behoorlijke overmarge, echt zonde.
Door een behoorlijk verloop vanwege sloopplannen weet ook de helft niet waarvoor dat kastje in de meterkast is en neemt Ziggo, zonder zelfs te weten dat ze ook een glasvezelaansluiting hebben.
Maar in de pop hangen hele racks vol die nog nooit iets gedaan hebben.
Als scenario zie ik hier dus,vernieuwing van de apparatuur in de pop met een flinke reductie,en alleen vervanging van het packetfront bij aangesloten abonnees, mocht er meer interesse komen, de vezels zijn er, genexis ophangen, vezeltje patchen en klaar.
Na 6 of 7 jaar staat nog steeds als je een packetfront hebt hangen en je steekt de stekker er in, het analoge tv signaal aan, dat is er nooit afgehaald.
Tik je postcode hier eens in... https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/ShiftyF97 schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:07:
[...]
waar kan ik een "pure" glasvezelverbinding krijgen, zonder de voorwaarde dat ik een router van de ISP moet gebruiken, want volgens mij blijft er niet veel tot niets over...
Maar bij de meeste glasvezel ISP's mag je je eigen router gebruiken hoor, ook al krijg je er soms ook een van hun, maar die kun je ook gewoon in de kast leggen of zo. XMS deelt ook geen routers uit en ik verwacht dat van Telfort eigenlijk ook niet.
Tsja, bij KPN is het echt taboe en volgens mij heeft Tweak er ook nog problemen mee (misschien dan alleen in dit gebied, Enschede) dus ik verwacht niet echt dat Telfort het goedkeurt, en op voorhand vragen heb ik ook al niet al te veel vertrouwen in..Fiber schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:16:
[...]
Tik je postcode hier eens in... https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/
Maar bij de meeste glasvezel ISP's mag je je eigen router gebruiken hoor, ook al krijg je er soms ook een van hun, maar die kun je ook gewoon in de kast leggen of zo. XMS deelt ook geen routers uit en ik verwacht dat van Telfort eigenlijk ook niet.
Zo was het volgens de medewerkers bij het "glasvezel-huisje" van KPN in het centrum gewoon mogelijk om je eigen router te gebruiken (hiermee bedoel ik dan niet alleen een access point maar eigenlijk ook het "modem", ben niet echt al te ervaren met dit spul, ken het jargon dan ook niet
Ik zal het eens na vragen bij Telfort en etc.
[EDIT]
Blijkbaar, wist dit eerst nog niet, levert Tweak bij het Blauwe pakket geen KPN-pakket maar hun eigen spul, zit je dus niet vast aan een TG789vn
[ Voor 6% gewijzigd door maxboone op 01-04-2013 19:27 ]
Kijk, bij KPN heb je het Genexis kastje met een paar Ethernet-uitgangen, deze koppel je dan aan de TG789vn die erbij zit, dit is een volledig dichtgetimmerde router, DMZ is niet mogelijk en Port-forwarden geeft veel problemen, zelfs een fatsoenlijke IPv6 tunnel levert al problemen op (vreselijk afgestelde firewall).Fiber schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:26:
Eigen modem gebruiken kan natuurlijk niet. Eigen router wel. En combi modem-router dingen bestaan wel voor glasvezel, maar of ze ook in Nederland gebruikt worden weet ik niet. Ik denk van niet eigenlijk.
Ik zou zelf wel een router kunnen kopen en die aansluiten, maar dan moet ik nog steeds kunnen inloggen op het netwerk van KPN, dat is niet mogelijk want KPN geeft de inlog-gegevens niet weg.
Echter, zoals ik net ook aangaf in een edit, wou geen dubbelpost maken, levert Tweak ook gewoon een "pure" verbinding aan, zonder dat je vast zit aan het feit dat je ISP bepaalt wat je met je internet verbinding doet.
Maar dat levert Tweak maar in een zeer select aantal gebieden. Gebieden waar ooit begonnen is met de uitrol door Reggefiber en waar KPN toen geen diensten leverde als operator maar Reggefiber zelf. Het zgn. WGDO. Als je daar niet woont zal je toch naar een andere moeten kijken. Simpel gezegd: Elke provider die analoge TV levert geeft je de mogelijkheid om je eigen router te gebruiken. Dus ook Telfort. Dat je bij hen een Arcadyan krijgt (volgens de website, maar het is nog niet bekend of dat oude info is) is leuk meegenomen maar je hoeft er niets mee te doen.ShiftyF97 schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:29:
[...]
Kijk, bij KPN heb je het Genexis kastje met een paar Ethernet-uitgangen, deze koppel je dan aan de TG789vn die erbij zit, dit is een volledig dichtgetimmerde router, DMZ is niet mogelijk en Port-forwarden geeft veel problemen, zelfs een fatsoenlijke IPv6 tunnel levert al problemen op (vreselijk afgestelde firewall).
Ik zou zelf wel een router kunnen kopen en die aansluiten, maar dan moet ik nog steeds kunnen inloggen op het netwerk van KPN, dat is niet mogelijk want KPN geeft de inlog-gegevens niet weg.
Echter, zoals ik net ook aangaf in een edit, wou geen dubbelpost maken, levert Tweak ook gewoon een "pure" verbinding aan, zonder dat je vast zit aan het feit dat je ISP bepaalt wat je met je internet verbinding doet.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ik heb zelf ook Tweak gehad, maar helaas komt de router van KPN. Dus vervolgens er een SLM2008 tussen geplaatst en alles via Vlan getagged. Achter de SLM 2008 kan je eigen router plaatsen. En die KPN router heb je alleen nodig als je, je telefoonnummer meeneemt.ShiftyF97 schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:29:
Mocht je een nummer van Tweak nemen, dan kan je zelfs voip gegevens van Tweak krijgen om die in je telefoon te zetten. Ik gebruikte een S450IP en dat werkte perfect.
Kan wel, alleen zal dat niet supported worden. De NT zoals ie normaal binnen de WMP+ pakketten gebruikt wordt is eigenlijk niets anders dan een managed switchje, die IPTV en internet vlans uit elkaar trekt.Fiber schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:26:
Eigen modem gebruiken kan natuurlijk niet. Eigen router wel. En combi modem-router dingen bestaan wel voor glasvezel, maar of ze ook in Nederland gebruikt worden weet ik niet. Ik denk van niet eigenlijk.
Je kan zelf een geschikte modem scoren, en als je de UFTU hebt, hier op klikken, of dmv een patchkabeltje elders monteren. Een Vigor 1000vn kan gewoon werken. Wel zul je vermoedelijk zelf de juiste settings moeten achterhalen.
Alternatief is om je vezel via een optic direct je switch in te drukken.
Maar goed, dat zijn opties die minder voor de hand liggen.
a. Er is niet gezegd dat dit blijft werken, men kan in de toekomst bv kiezen om je poort uit te gooien als er geen CPE gezien wordt
b. Het vergt wat uitzoekwerk en puzzelen, en de beschikking hebben over de juiste apparatuur is wel handig. (vlans moest ik bv met wireshark achterhalen, gewoon een switch met 2 optics tussen uftu en cpe gezet en loggen maar)
c. Als je 'eigen' spul op de UFTU gaat knuppen of met koppelblokjes gaat werken en je pigtail of uftu beschadigd, is dat gewoon je eigen rekening.
Maar het *kan* wel. Mijn Genexis ligt gewoon ergens in de kast...
Overigens levert KPN een kale mediaconverter, daar komt alles gewoon 1:1 op koper eruit, itt de Genexis dingen op het WMP+ netwerk. KPN handelt dat verder in z'n experiabox af.
Er zijn idd ook operators die een all-in-one gebruiken, Glasoperator gebruikt geloof ik de genoemde Draytek 1000Vn, en XSyou gebruikt de Genexis Live! Titanium 44.
Anoniem: 364769
Voor zover ik weet (mij vertellen ze tegenwoordig ook niet meer alles):Fiber schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:25:
i
[...]
Eind van deze week dan weten we in ieder geval wat ze bij mij hebben opgehangen. Ik heb zelf werkelijk geen idee. Er komt 's middags een aannemer die een half uur werk zou hebben en ik heb die dag vanaf 8:00 uur 's morgens geen diensten tot dat de aannemer het modem vervangen heeft.
Ik heb begrepen dat er een aantal klanten welke aangesloten zitten in Amersfoort (oude Portaal gedeelte) worden overgezet naar ons Cisco/Genexis WGDO netwerk.
Overigens zijn wij bezig om ook het PacketFront netwerk geschikt te maken voor Genexis CPE's Zit nog in de development-status, maar we moeten wel omdat PacketFront hun CPE-divisie heeft afgestoten aan.......... Juist ja Genexis.
O.
Hieruit maak ik op dat alleen Amersfoort e.o. Portaal overgaat naar jullie Cisco/Genexis WDGO netwerk omdat jullie dat daar ook hebben liggen en dan een Genexis krijgen.Anoniem: 364769 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:09:
[...]
Voor zover ik weet (mij vertellen ze tegenwoordig ook niet meer alles):
Ik heb begrepen dat er een aantal klanten welke aangesloten zitten in Amersfoort (oude Portaal gedeelte) worden overgezet naar ons Cisco/Genexis WGDO netwerk.
Overigens zijn wij bezig om ook het PacketFront netwerk geschikt te maken voor Genexis CPE's Zit nog in de development-status, maar we moeten wel omdat PacketFront hun CPE-divisie heeft afgestoten aan.......... Juist ja Genexis.
O.
De rest van de Portaal netwerken zoals in Leiden, kunnen dat nog niet omdat hier nergens een Cisco/Genexis WDGO netwerk ligt en er dus een hele nieuwe infra structuur of een oplossing bedacht moet worden om het hele spul hier werkend te krijgen op Genexis, maar dat is nog in de ontwikkel status, moet ook nog worden getest, en dat kan dus nog wel even duren voordat de goede oude packetfronts hier in Leiden echt verdwenen zijn, waarbij het ook nog de vraag blijft of dat dan wel WGDO blijft.
Uiteindelijk zal het dus gebeuren omdat er simpelweg geen nieuwe packetfronts meer komen omdat ze hun CPE divisie hebben afgestoten maar een concrete datum voor de overige Portaalgebieden kan nog niet genoemd worden, dus voorlopig valt hier ook geen briefje in de bus dat er een genexis opgehangen gaat worden.
Niet dat ik dat wil want de diensten die ik afneem werken nu goed op mijn DRG-600 en if it ain't broken,don't fix it
Please correct me when I am wrong, maar voorlopig hoef ik dus nog geen afscheidsgesprek te houden met mijn DRG-600 waar ik bijzonder aan gehecht ben geraakt.
Prima verwoordt NickNick39 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:18:
[...]
Hieruit maak ik op dat alleen Amersfoort e.o. Portaal overgaat naar jullie Cisco/Genexis WDGO netwerk omdat jullie dat daar ook hebben liggen en dan een Genexis krijgen.
De rest van de Portaal netwerken zoals in Leiden, kunnen dat nog niet omdat hier nergens een Cisco/Genexis WDGO netwerk ligt en er dus een hele nieuwe infra structuur of een oplossing bedacht moet worden om het hele spul hier werkend te krijgen op Genexis, maar dat is nog in de ontwikkel status, moet ook nog worden getest, en dat kan dus nog wel even duren voordat de goede oude packetfronts hier in Leiden echt verdwenen zijn, waarbij het ook nog de vraag blijft of dat dan wel WGDO blijft.
Uiteindelijk zal het dus gebeuren omdat er simpelweg geen nieuwe packetfronts meer komen omdat ze hun CPE divisie hebben afgestoten maar een concrete datum voor de overige Portaalgebieden kan nog niet genoemd worden, dus voorlopig valt hier ook geen briefje in de bus dat er een genexis opgehangen gaat worden.
Niet dat ik dat wil want de diensten die ik afneem werken nu goed op mijn DRG-600 en if it ain't broken,don't fix itof we worden straks aan een KPN glasinternet lijn gehangen met een Experiabox omdat die wel al klaar ligt... brrrr, maar goed het grote speculeer verhaal is afgelopen, Amersfoort wordt afgekoppelt en aan jullie Cisco/genexis WDGO netwerk gehangen, de rest gaat "ooit" over als jullie een methode hebben gevonden om dat netwerk en die apparatuur geschikt te maken voor Cisco/Genexis maar daarvan is nog niet bekend wanneer dat is,want er moet eerst een werkende en beproefde methode zijn.
Please correct me when I am wrong, maar voorlopig hoef ik dus nog geen afscheidsgesprek te houden met mijn DRG-600 waar ik bijzonder aan gehecht ben geraakt.
.
En wees idd maar zuinig op je DRG600.
En mocht die toch sneuvelen dan "regelen" we wel weer wat he
O.
Hoe zou dat nou toch komen...Anoniem: 364769 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:09:
[...]
Voor zover ik weet (mij vertellen ze tegenwoordig ook niet meer alles):

Wij zijn dus een soort pilot...?Ik heb begrepen dat er een aantal klanten welke aangesloten zitten in Amersfoort (oude Portaal gedeelte) worden overgezet naar ons Cisco/Genexis WGDO netwerk.

Zit je rechtstreeks op het modem of hangt er een router tussen...?B2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:38:
Ik probeer op een ubuntu machine van mij een IP te krijgen, maar ik krijg constant de melding "inet prefix expected rather than 77.x.x.x./subnetmask". Normaal gesproken betekend dit dat het subnetmask niet overeen komt met het IP. Meer XMSsers van een soort gelijk probleem last gehad?
Gooi de stroom er eens een uurtje af...
Geen idee. Blijf toch verantwoordelijk voor het Core- en Accessnetwerk, dus wil graag op de hoogte blijven.
[...]
Volgens mij is de planning hiervoor al gemaakt voordat er sprake was van..... Maar zou zo maar eens kunnen.Wij zijn dus een soort pilot...?
Anoniem: 93986
Hebben jullie al wel keus uit meerdere providers...?Anoniem: 93986 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:12:
Voor de geïnteresseerden, portaalwoning hier in de wijk Schothorst Amersfoort en geen bericht gekregen over vervangen van packetfront apparatuur.

Anoniem: 93986
Je kan 'm altijd nog laten opzetten natuurlijk!Nick39 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:18:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Rechtstreeks op het modem, stroomtruc al geprobeerd, zelfs de hele nacht...Fiber schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:20:
[...]
Zit je rechtstreeks op het modem of hangt er een router tussen...?
Gooi de stroom er eens een uurtje af...
Wellicht toch verstandig om er dan eens een routertje tussen te zetten...B2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:45:
[...]
Rechtstreeks op het modem, stroomtruc al geprobeerd, zelfs de hele nacht...
Probeer anders eens het MAC adres van je vorige device (waarmee het wel werkte) te spoofen op die Linux machine.B2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:45:
[...]
Rechtstreeks op het modem, stroomtruc al geprobeerd, zelfs de hele nacht...
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik denk dat je wat door elkaar haaltB2 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:37:
Wat ik nu zie is dat XMS wel een heel vaag subnetmask mee stuurt volgens mij. Ik krijg een ip in de range 77.175.86.x met een subnetmask van 188.86.x.x Nogal logisch dat dhclient dat afkeurt...
http://wiki.xtronics.com/index.php/IP_Subnet_Masks
GerkeP
Tweakers,Fiber schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:46:
Maar heb je dit probleem alleen met die Ubuntu machine of ook met een andere, bijvoorbeeld Windows, computer en/of met een router...?
Klopt idd. Staat een foutje in de DHCP-config.
Staat een IP-address ingevuld waar het subnetmask moet staan.
Mijn vrienden van IT effe aan het werk gezet. Zal nu aangepast moeten zijn.
Waar tweakers toch goed voor is. Thanks.
O.
Anoniem: 499301
Wij hadden eerst een 50/50 verbinding maar die is gratis verhoogd naar 100/100.
Van de digitale TV is ook niks op aan te merken.
Ik wil en kan er geen afstand van doen, is het mogelijk hem na gedane arbeid in te lijsten of iets dergelijks,die mag niet op een of andere schroothoop terecht komen,na zo'n trouwe dienst !Anoniem: 364769 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:24:
[...]
Prima verwoordt Nick
.
En wees idd maar zuinig op je DRG600.
En mocht die toch sneuvelen dan "regelen" we wel weer wat he![]()
O.
We weten elkaar dan wel weer te vinden,maar ik ga er vanuit dat ie het gewoon blijft doen
Inderdaad dat was het, bedankt!Anoniem: 364769 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:04:
[...]
Tweakers,
Klopt idd. Staat een foutje in de DHCP-config.
Staat een IP-address ingevuld waar het subnetmask moet staan.![]()
Mijn vrienden van IT effe aan het werk gezet. Zal nu aangepast moeten zijn.
Waar tweakers toch goed voor is. Thanks.
O.
Anoniem: 499301
Als ik een speedtest op speedtest.net doe staat er KPN.
Vast wel, min of meer...Anoniem: 499301 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:18:
Is eigenlijk XMS van KPN of overgenomen van KPN?
Dat komt uit een of andere database en die zijn lang niet altijd up to date en of betrouwbaar. Dat zegt dus niet zo heel veel en wat boeit het verder...?Als ik een speedtest op speedtest.net doe staat er KPN.
Anoniem: 439864
(Nijmegen met packetfront-meuk.)
Ik werd een paar maanden geleden gebeld door iemand van xs4all of ik glas van hun wilde, maar dat kon toen niet kennelijk.
Anoniem: 439864
Keuze is tussen XMS en Telfort. Andere ISPs staan niet op de kaart.Fiber schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:14:
Tik je postcode hier eens in, daar staan de meeste ISP wel op die je eventueel kan krijgen: www.reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl
Dat schiet dus nog niet erg op.
Anoniem: 507686
Je zou ook nog eens met je postcode op de websites van bijvoorbeeld Vodafone Glasvezel, Concepts Glasvezel en Lijbrandt Glasvezel kunnen checken. Niet dat het allemaal heel veel uitmaakt hoor, zo groot zijn de verschillen nou ook weer niet.Anoniem: 439864 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:42:
[...]
Keuze is tussen XMS en Telfort. Andere ISPs staan niet op de kaart.
Dat schiet dus nog niet erg op.
Maar Solcon en Concepts (laatste wordt straks natuurlijk ook Telfort) staan er bijvoorbeeld niet tussen terwijl zij zelf wel een OK geven op de postcodecheck.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Morgen tussen 8~12 komt er een monteur de Genexis vervangen! Een zonder AAAA BUG!
Ik heb alleen XMS gevonden die een modem/bridge situatie levert met 100/100 Mbps !ShiftyF97 schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:07:
Ik lees dus nu net dat XMS, Concepts en etc. worden overgenomen door KPN en daardoor dus onder de naam Telfort komen te vallen.
Echter wil ik een glasvezelaansluiting zonder al die poespas van KPN, ik wil mijn eigen router en in principe eigenlijk alleen het Genexis kastje.
Ik heb zelf de Linksys EA6500 ac router erachter hangen en haal met de macbook pro 95/96 Mbps draadloos.
Ik draai een eigen mailserver want de mail van XMS is wel slecht als je dat hierzo leest maar heb met de mail geen eigen ervaring
Heb nog geen storingen gehad bij XMS en ben met het DVB-C signaal ook zeer tevreden !
Weet er iemand een postcode check die wel een compleet overzicht geeft...?eymey schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 23:48:
En toch kan het lonen. Op mijn postcode (1325, KPN gebied) staan providers als Fype, Scarlet, KPN, XS4ALL, Tweak, Telfort, Tele2, Vodafone, Lijbrandt en Helden van nu.
Maar Solcon en Concepts (laatste wordt straks natuurlijk ook Telfort) staan er bijvoorbeeld niet tussen terwijl zij zelf wel een OK geven op de postcodecheck.

Ik heb er 4 geprobeerd, blijkbaar moet je per provider in HUN postcodecheck kijken of levering mogelijk is, bij geen enkele andere check stonden alle providers, of bij checks die GLASFIBER zouden controleren stonden adsl aansluitingen vermeld op mijn adres, terwijl ik duidelijk glasfiber had ingevuld.Fiber schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:21:
[...]
Weet er iemand een postcode check die wel een compleet overzicht geeft...?
Restarten van router en DRG-600 al een paar keer geprobeerd.
Geen problemen op telefonie of TV.
Postcode 1217 / Hilversum
Peter
[ Voor 5% gewijzigd door pveatx op 03-04-2013 12:44 . Reden: Toevoegen info ]
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
Ik heb hier ook al meer als een week last van (Arnhem Packetfront vast IP)
WAN Connection: ISP's DHCP did not function properly.
WAN Connection: WAN was restored.
Denk dat er iets niet goed gaat met de DHCP server.
[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 03-04-2013 13:01 ]
Anoniem: 423201
Afgelopen dagen paar maal last gehad van korte uitval internet,
maar dacht dat het aan mijn wireless lag.
EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
De modem is zojuist (eindelijk) vervangen.chocka schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:33:
Geweldig, na bijna 7 maanden, werd ik zojuist gebeld: "Goeiemorgen met Reggefiber........"
Morgen tussen 8~12 komt er een monteur de Genexis vervangen! Een zonder AAAA BUG!
Ondanks dat de monteur vertelde dat er geen verschil tussen een OCG 118m V5 2009 en OCG 118m V6 2010, bleek de eerste vervanging een V5 en het probleem ook te hebben. Vervolgens heeft hij er een V6 opgezet en wij hebben opnieuw getest, en het probleem was verholpen. De testbestanden xxxx en aaaa, kwamen beide zonder problemen binnen.
Wat een verademing! Alles wat niet lukte, verloopt nu vlekkeloos, zelfs de speedtesten.

Wat een modem voor een verschil kan maken!

[ Voor 13% gewijzigd door chocka op 04-04-2013 09:28 ]
Stuur me je adres even in een DMfast-server schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:12:
Lijkt me dus duidelijk een probleem van de DHCP server met de vaste IP adressen, misschien kan 1 van de operators er eens naar kijken
200 mbps heeft dus z'n prijs.....
Nou heeft iedere ISP (incl. XMS) natuurlijk een FUP (voornamelijk om iets te hebben wanneer een klant het echt bont maakt) maar bij UPC wordt het dus gewoon een semi gedefinieerd maximum.
Marstek Venus 5.12kWh v148, ShellyPro3EM emulatie, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Als 1/3 van die klanten Internet afneemt zal iedere klant dus maximaal 50Mbps kunnen hebben (bij gelijktijdig downloaden)
Als je meer als 8 actieve aansluitingen hebt of een aantal mensen met 100+ Mbps abbo's dan zit je elkaar al snel in de weg.
Met de introductie van de 200Mbps abbo's kunnen 2 mensen op de zelfde CMTS dus de hele capaciteit in beslag nemen.
Er is een update : Update, 12:23: Klanten hoeven zich geen zorgen te maken om de fair use policy, laat woordvoerster Maaike Scholten van UPC aan Tweakers weten. Lees hierover het artikel 'UPC: Fair use policy alleen toegepast als capaciteit netwerk in gevaar komt'.eymey schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:01:
nieuws: UPC introduceert fair use policy
Nou heeft iedere ISP (incl. XMS) natuurlijk een FUP (voornamelijk om iets te hebben wanneer een klant het echt bont maakt) maar bij UPC wordt het dus gewoon een semi gedefinieerd maximum.
Verder gaat het toepassen van zo'n fup wat moeilijk, het is een nieuw product, 5 keer het maximum van de gemiddelde gebruikers, maar je kan pas na een aantal maanden zien wat de gemiddelde gebruiker gebruikt bij een nieuw product, en als alle nieuwe gebruikers zogenaamde power users zijn ( wat heb je anders aan 200 mbits ) dan ga je nooit buiten de fup en kan je niet aangepakt worden, stel dat iedere nieuwe gebruiker zo'n 100 gigabyte per dag gaat downloaden dan wordt dat dus het gemiddelde, en zou je pas bij 500 gig per dag de fup overtreden.
Ik download bij een nieuwe serie waar iemand me op opmerkzaam maakt ( vroeger deed Denan dit
Zoals beloofd...:Fiber schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:25:
[...] Als gezegd, we gaan het zien en ik laat het jullie weten.
Van:

Naar:

Kost me dus bijna een dag downtime, maar geeft volgens de monteur wel mogelijkheden tot hogere snelheden dan 100 Mbit en toegang tot andere providers. Dat ik volgens de ReggeFiber website al een jaar of wat de keuze had uit verschillende providers zou volgens die monteur niet kloppen omdat dat met de oude situatie technisch niet zou kunnen. Ik heb het nooit geprobeerd, maar de aanvraag zou dan volgens hem alsnog mislukt zijn bij een andere provider dan XMS.
Edit:
Helaas dus niet die mooie nieuwste versie van de Genexis...
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 04-04-2013 18:18 ]
Welke versie heb je nu dan, want ook van deze zijn er verschillende (zo heb ik vanmorgen ontdekt)Fiber schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:13:
Helaas dus niet die mooie nieuwste versie van de Genexis...
Ik heb hier in Hilversum een 100Mbit/s glasvezel lijntje. Geen problemen whatsoever.
Ik heb een huis in Frankrijk waar ik een ADSL2 aansluiting heb van Alice heb die ongeveer 5Mbit/s downstream doet. Speedtests geven een vrij constant stabiel beeld.
Als ik data verplaats van NL naar FR dan kom ik per transfer echter niet verder dan max 1 Mbit/s. Op dit moment kom ik niet eens verder dan 300Kbit/s
Als ik vanaf een site van de Franse provider een testfile ophaal dan haal ik bijna de volle snelheid, 450 KByte/s lukt meestal wel.
Ik heb ook een hoster in de US waar ik shell toegang heb. Datatransfer van NL naar US gaat full speed, maar ook file transfer van US naar FR gaat met hoge snelheid.
Er is dus geen probleem met de uitgaande snelheid van mijn Nederlandse glasvezellijntje, en er is geen probleem met de binnenkomende snelheid van mijn Franse ADSL lijntje. Maar van NL naar FR geeft dus problemen. Het vreemde is verder nog dat de snelheidsbeperking per verbinding lijkt te gelden. Ik kan prima 5 downloads naast elkaar zetten waarbij ze van elkaar geen last hebben. Ze staan dan parallel 5 maal zo'n 30KByte/s te doen. Er lijkt dus ergens een throttle per tcp connection te zitten.
Ander detail: in december had ik dit probleem nog niet.
Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen zoeken en hoe het op te lossen (of te work-arounden)?
Zoals op de foto, geen idee verder...chocka schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:29:
[...]
Welke versie heb je nu dan, want ook van deze zijn er verschillende (zo heb ik vanmorgen ontdekt)
Zegt dit wat?

Volgens de monteur niet, maar met de V6 is mijn bug probleem verholpen, dus ik vermoed dat die V6 beter zijn dan de V5 die ik had. En jij hebt ook de V6.Fiber schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:45:
Zoals op de foto, geen idee verder...
Zegt dit wat?
Maar harder dan 100Mb gaat die niet, zie specs. Dus wat die monteur vertelt raakt kant noch wal!
[ Voor 21% gewijzigd door chocka op 04-04-2013 20:03 ]
Anoniem: 319232
De policy is al weer aangepast nu wordt er onderscheid gemaakt tussen downstream- en de upstream verkeer.eymey schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:01:
nieuws: UPC introduceert fair use policy
Erulezz in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"
Zal wel niet alleen om hun eigen netwerkverkeer gaan maar ook of er duurder transitverkeer wordt verbruikt
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 04-04-2013 20:05 ]
Wat was de mening van de monteur dan na jouw test ? of was dat toeval.chocka schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:58:
[...]
Volgens de monteur niet, maar met de V6 is mijn bug probleem verholpen, dus ik vermoed dat die V6 beter zijn dan de V5 die ik had. En jij hebt ook de V6.
Of zullen we moeten wachten tot dat XMS officieel telfort is? (telfort glasvezel bied het wel aan)
Hij bleef van mening dat het niets uit mocht maken, maar kon niet verklaren waarom die V6 het wel goed. Ach was al lang blij dat het probleem was opgelost.Anoniem: 319232 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:02:
Wat was de mening van de monteur dan na jouw test ? of was het toeval.
Dat idee had ik zelf ook al, boeit verder ook niet voorlopig, als hij het verder maar goed doet.chocka schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:58:
[...]
Maar harder dan 100Mb gaat die niet, zie specs. Dus wat die monteur vertelt raakt kant noch wal!
Het scheelt sowieso al twee adapters, in de oude situatie had ik er drie, voor modem, analoog en telefoon, nu nog maar één. Dus weer wat minder wat kapot kan gaan en wellicht ook een wat lager stroomverbruik. En deze is toch wat kleiner dan die oude PacketFront met losse DRG.
[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 04-04-2013 20:36 ]
6.4 W (waarvan 3.3 W voor de catv module) + verlies voeding. Zeer zuinig dusFiber schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:29:
[...]
Het scheelt sowieso al twee adapters, in de oude situatie had ik er drie, voor modem, analoog en telefoon, nu nog maar één. Dus weer wat minder wat kapot kan gaan en wellicht ook een wat lager stroomverbruik. En deze is toch wat kleiner dan die oude PacketFront met losse DRG.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319232 op 04-04-2013 21:04 ]
Maar het is inderdaad wel vreemd dat men niet meteen een universele FTU met passende Genexis NT heeft geplaatst.
Dat was het meest toekomstvast geweest (en minder werk bij het vervangen van de NT waarschijnlijk als er in de toekomst weer een andere komt of bij een upgrade naar gigabit).

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dit topic is gesloten.