Echt QSing zit inderdaad vooral MW2 en 3 omdat daar Sleight of Hand pro ook geldt voor snipers. In BO1 niet en had je ook zware random sway voor sniper rifles waardoor je nooit echt precies on point kon zijn. Toen gingen heel veel zieltjes huilen en werd het al tijdens de levensloop van BO1 een beetje teruggedraaid. Zowat alle andere CoD's hebben niet echt veel sway en kan je ook wel QSing.Fid3lity schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 16:10:
Het is ook niet voor niets dat Black Ops 2 een half punt aftrek heeft gekregen
[...]
En volgens mij was het fenomeen "quickscoping" pas echt nadrukkelijk aanwezig in Modern Warfare 2 (al heb ik 3 dus niet gespeeld), in Black Ops I was dat echt nauwelijks zo. En dan heb ik het in beide gevallen gewoon over de PC-versie.
Het is niet echt een probleem. QSers zijn door hun mentaliteit eerder dood gewicht in je team (FaZe als clantag bij je teammates, okthxautoloose) en zelfs de 'goede' zijn alsnog minder nuttig dan je gemiddelde SMG en assault rifle speler vanwege het gebrek aan flexibiliteit. Vanuit gameplay 'netheid' heb ik echter liever dat sniper rifles niet effectief zijn op korte afstand. Dan kan je dus denken aan scope delay (niet meteen schieten als je inzoomt) of zware random sway. Dan forceer je veel meer het gebruik van sniper rifles voor lange afstand. Maar dan moet je wel gebalanceerde mappen hebben uiteraard.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB