Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 20:22
GAIAjohan schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:22:
Mijn telefoon meldt dat er een update beschikbaar is. Heb op dit moment geen wifi en kan dus nog niks checken..
Unbranded geen Vodafone dus..
Ik ben hem nu ook aan het installeren.. Huawei W1, unbranded.
Microsoft update 8.0.10327.77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Frozen-Bullet schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 19:12:
[...]

Ik ben hem nu ook aan het installeren.. Huawei W1, unbranded.
Microsoft update 8.0.10327.77
Bij mij is de update nu ook bezig met een Huawei W1 unbranded.
Na het downloaden duurde het heel lang voor ik de eigenlijke installatie kon starten. Niet te snel denken dat er iets is vastgelopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
drfruit schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:48:
[...]

En het merk? Interessant voor anderen om te weten of er iets aankomt.
In welk topic zitten we? :?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Uhmz jammer, de huawei w1 Vodafone prepaid versie(lock is er wel vanaf) van mij krijgt geen update melding.. Gebruik hem als mp3 speler, maar mis wel beetje gdr3 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Heb ik weer...
Zit ik al zo lang te wachten op de update, raak ik mijn telefoon gisternacht kwijt.

Iemand die een W1 tegen een mooie prijs aanbiedt? Of is er anders een andere windows phone in dezelfde prijsklasse die op het moment beter presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
W2 komt eraan of is er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mea culpa. Dat krijg je als je meerdere verwante topics volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Ik doe nu een poging GDR2 te installeren. Unbranded phone. Officiele release.
Heb zo ongeveer alles van mn telefoon afgehaald, 605MB vrij, maar zodra de update is gedownload (179MB) en begint met de voorbereidingen, eindig ik met 0KB vrij en crashed de update :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
doe eerst anders een factory reset.

Mijn telefoon vind geen updates. Vodafone, unlocked.

[ Voor 27% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-11-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Heilige Kaas schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:46:
doe eerst anders een factory reset.

Mijn telefoon vind geen updates. Vodafone, unlocked.
Hoop dat de prepaid versies hem ook snel krijgen.. Zie het niet zitten om een 32 bits OS te installeren alleen maar om de Phone te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huawei Device Netherlands gaf al aan dat de update er nu bijna was. Dit klopte dus, maar idd alleen voor unbranded. Hopelijk maandag een reactie van ze of de branded toestellen em ook snel krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Update is er, ik kan hem nu eindelijk downloaden! Alleen een puntje, verder dan installatie voorbereiden 100% kom ik niet... Hoe kan ik de update installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sandert98 schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:24:
Update is er, ik kan hem nu eindelijk downloaden! Alleen een puntje, verder dan installatie voorbereiden 100% kom ik niet... Hoe kan ik de update installeren?
heb je een unlocked of prepaid versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
vali schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:56:
[...]

heb je een unlocked of prepaid versie?
Het is gelukt. Na een half uur kreeg ik de melding dat ie eindelijk geïnstalleerd kon worden :) . Het is gelukt!

Edit:
Ik merk er niks van... Ik wilde de GDR 2 update voor Data Sense, maar deze kan ik niet vinden... Ook de FM radio is ontvindbaar..

[ Voor 20% gewijzigd door Sandert98 op 24-11-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistig
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03-2023
Sandert98 schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:03:
[...]

Het is gelukt. Na een half uur kreeg ik de melding dat ie eindelijk geïnstalleerd kon worden :) . Het is gelukt!

Edit:
Ik merk er niks van... Ik wilde de GDR 2 update voor Data Sense, maar deze kan ik niet vinden... Ook de FM radio is ontvindbaar..
Heb zelf ook net GDR2 op de W1 gezet en heb werkelijk niet 1 verandering gezien.

Om automatisch draaien uit te schakelen is blijkbaar versie 8.0 10501.127 nodig.
Zelfde geld misschien ook voor FM radio.
Data sense en geheugen beheer heb ik ook niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Heel misschien komt dat omdat er geen FM-ontvanger in de ascend W1 zit.
https://www.facebook.com/huaweidevice/posts/539718032741211

Verder is Data Sense op een bepaalde manier afhankelijk van de aanbieder van de software. Blijkbaar vond Huawei dat niet nuttig..

Verder heb ik een duidelijke verandering in dataverbruik gezien van wat er op de telefoon werd ingenomen

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 24-11-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Heb de een factory reset uitgevoerd en toen kon ik wel de update draaien. Heb ook geen data sense of fm radio. Heb overigens het idee dat apps nu instabieler zijn geworden. Whatsapp hapert en valt soms weg en accuweather is ook zo traag als slak geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogsteeds geen update. Vodafone heeft hem volgens mij nog niet vrijgegeven. Heb een reactie van Huawei gehad en die zeggen dat het niet lang zou moeten duren voor providers hem ook vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
offtopic:
Op ibood.nl is er nu een redelijke aanbieding voor de W2

[ Voor 4% gewijzigd door geenstijl op 26-11-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik zie maar 1 echt voordeel van de W2: 8GB interne opslag.. Verder zie ik eigenlijk geen voordelen.. die 200MHz hogere CPU zal vast niet superveel uithalen..
Nog steeds geen FM-radio
Nog steeds geen NFC-chip.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 26-11-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:21
GAIAjohan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:32:
Ik zie maar 1 echt voordeel van de W2: 8GB interne opslag.. Verder zie ik eigenlijk geen voordelen.. die 200MHz hogere CPU zal vast niet superveel uithalen..
Nog steeds geen FM-radio
Nog steeds geen NFC-chip.
Voor mij is het grootste gemis de frontcam die niet aanwezig is op de W2. Echt zonde, door de W1 zou ik zo weer een WP8 toestel van Huawei kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

W2 op ibood vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Ik raad alleen af om naar de reacties te kijken, krijg er kromme tenen van. Vragen als 'kun je er mee whatsappen?' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Grote Smurf schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 05:30:
[...]

Voor mij is het grootste gemis de frontcam die niet aanwezig is op de W2. Echt zonde, door de W1 zou ik zo weer een WP8 toestel van Huawei kopen.
Het ontbreken van een flitser op de W2 is imo ook een enorm gemis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie ik nu pas, geen flitser... :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Indien er behoefte aan is om de W2 te bespreken, dan mag dat in een eigen topic, dus niet hier. Alles over de W2 hierna zal worden verwijderd

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen update -_-
kan nog wel even duren volgens vodafone nu. De final version was wel klaar, maar moet goedgekeurd worden en dat duurt weer "even".

wordt hier echt doodmoe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:42:
Nog steeds geen update -_-
kan nog wel even duren volgens vodafone nu. De final version was wel klaar, maar moet goedgekeurd worden en dat duurt weer "even".

wordt hier echt doodmoe van.
final versie was al maanden geleden klaar.. Bedoel huawei doet geen reet met hun phones, dus waarom moet het zo lang duren.

• Heilige Kaas
Vodafone word ik ook ...ziek van. Echt balen dat ik daar een abonnement heb maar dit is absoluut de allerlaatste keer.

Waardeloze service en support. Waarom voeren ze de update niet gewoon door?
Oh en data sense, nog zo iets. Die ondersteunen ze ook niet maar ondertussen verbruik ik wel elke maand bijna 400 mb terwijl ik overal waar ik kom wifi heb...

Ik geloof er in ieder geval helemaal niks meer van.

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Is het mogelijk om van de nieuwe OTA gdr2 update naar gdr3 te gaan?

Verwijderd

Vali, ik heb het over de final version van vodafone die is afgeleid van de final version van huawei.
huawei was laat hiermee, maar het is vodafone die nu nog eens het hele controleproces moet doorlopen en dan pas mag laten updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

alikebap schreef op donderdag 28 november 2013 @ 20:08:
Is het mogelijk om van de nieuwe OTA gdr2 update naar gdr3 te gaan?
Alleen de preview.
http://wmpoweruser.com/wi...ate-3-download-procedure/

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op donderdag 28 november 2013 @ 23:23:
Vali, ik heb het over de final version van vodafone die is afgeleid van de final version van huawei.
huawei was laat hiermee, maar het is vodafone die nu nog eens het hele controleproces moet doorlopen en dan pas mag laten updaten.
Ik weet dat je die bedoelde, maar gaat er mij meer om het feit dat GDR2 echt al een hele lange tijd geleden al af was bij Microsoft. De huawei w2 is niet gek veel anders en daar wordt standaard al gdr3 meegeleverd.

Ik vind het dus raar dat Vodafone ook nog eens naar de update moet kijken en dat terwijl providers eigenlijk vrij weinig met wp8 kunnen. Ze kunnen net als alle andere prepaid wp8 toestellen de datasense eruit houden, maar dit is niet iets wat opnieuw getest hoeft te worden... Tevens snap ik niet waarom ze dit eruit zouden halen, want op android en wp8 kan je gewoon hun app downloaden waar je ook deze data in kan zien..

Nee ik weet in ieder geval dat ik nooit meer een huawei koop, ook niet eens meer als mp3 speler. Bij android zijn ze dramatisch, maar bij wp8 slaan ze echt helemaal door.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 29-11-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het is en blijft wel een telefoon van ongeveer 100 euro. Probeer daar maar wat anders fatsoenlijks voor te halen. Denk dat er niet veel is.
Laat staan een android in die prijsklasse. Dat is nou échte bagger. Langzamer dan langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Heilige Kaas schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:24:
Het is en blijft wel een telefoon van ongeveer 100 euro. Probeer daar maar wat anders fatsoenlijks voor te halen. Denk dat er niet veel is.
Laat staan een android in die prijsklasse. Dat is nou échte bagger. Langzamer dan langzaam.
Toen ik hem kocht was hij 150 euro en dat is ook nu de prijs dat je voor een lumia 520 betaald. Microsoft geeft een update garantie van 36 maanden, maar bedrijven zoals Vodafone en huawei zorgen er wel voor dat je daar minder plezier van hebt...

edit:
Ik heb hem op dit moment uitgeleend aan mijn vriendin en die ervaart wel rare problemen.. Ding loopt bij de gekste dingen vast (laden van Facebook bv.). Hoop persoonlijk dat GDR2 dit oplost. Lijkst erop dat huawei iets geks heeft gedaan met de drivers, sinds de l520 van mijn moeder niet deze gekken problemen hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door vali op 29-11-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste keer dat ik keek was ie idd nog gewoon 150 hoor.
Maar alsnog, das wel ontzettend laag voor de specs van dit ding. Dat is alleen geen geldige reden voor het uitstellen van updates.

daarnaast mijn wekelijkse melding: er is nogsteeds geen update :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
vali schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 13:13:
[...]

Toen ik hem kocht was hij 150 euro en dat is ook nu de prijs dat je voor een lumia 520 betaald. Microsoft geeft een update garantie van 36 maanden, maar bedrijven zoals Vodafone en huawei zorgen er wel voor dat je daar minder plezier van hebt...

edit:
Ik heb hem op dit moment uitgeleend aan mijn vriendin en die ervaart wel rare problemen.. Ding loopt bij de gekste dingen vast (laden van Facebook bv.). Hoop persoonlijk dat GDR2 dit oplost. Lijkst erop dat huawei iets geks heeft gedaan met de drivers, sinds de l520 van mijn moeder niet deze gekken problemen hebben.
Of het is toch de verandering van Vodafone.
Ik heb een stock W1 en heb nooit de problemen gehad die jij beschrijft.

GDR2 loopt nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overIoad
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 10:39
Weet iemand een winkel/site waar ik een vervangende oorspeaker kan kopen voor de w1?

Gisteren erachter gekomen dat de oorspeaker stuk is van mijn w1. Tijdens het bellen kan de ander mij prima verstaan, maar ik kan de ander niet horen (of ik moet de externe speaker aanzetten). Nou heb ik de telefoon helaas niet voor de 3x3 deal geregistreerd dus zal garantie via de kijkshop moeten.

Die hebben echter in de voorwaarden staan dat bij aanpassingen de garantie vervalt, lijkt me dat verwijderen van de sim-lock daar ook onder valt. Daarnaast wat je zo leest op internet over de garantieafhandeling bij deze toko geeft mij weinig vertrouwen straks niet te hoeven betalen om de telefoon ongerepareerd terug te krijgen.

Edit:
Gevonden bij rounded.com, shop lijkt niet heel erg actief.

Edit2: Onderdeel na bestellen binnen een dag geleverd, ingebouwd en toestel functioneerd weer als vanouds.

[ Voor 10% gewijzigd door overIoad op 20-12-2013 21:54 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een regular message voor prepaid gebruikers:
De update is er NOG STEEDS NIET!

dit is dus de laatste keer dat ik bij vodafone zit. Stelletje kneuzen daarzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:18:
En weer een regular message voor prepaid gebruikers:
De update is er NOG STEEDS NIET!

dit is dus de laatste keer dat ik bij vodafone zit. Stelletje kneuzen daarzo.
Ja vind het ook belachelijk... Heb nu voor mijn vriendin een nieuwe toestel geleend en stuur de huawei op ter reperatie.. Ding loopt steeds vast en apps knalle er steeds uit.. Voor mij nooit meer een huawei en Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:27
Ik had zelf die gdr2 geflashed en nadien ook gdr3 en eergisteren kreeg ik ineens twee updates binnen. Ik vraag me af of dit nu updates zijn voor die gdr3, dan wel of ik nu de officiële gdr2 rom van huawei binnengekregen heb? Allicht dat eerste, maar wat er dan juist veranderd is, geen idee...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt erop moment dat je de GDR2 hebt, je wel gewoon updates krijgt. Alsof de locked versie een rom is die gewoon geen update krijgt. 2 W1's van vrienden werden gefixed, krijgen de 'unlocked' versie (met tethering), die kregen ook meteen de updates. Mijne krijgt nog steeds niets.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
chaola schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 20:16:
Ik had zelf die gdr2 geflashed en nadien ook gdr3 en eergisteren kreeg ik ineens twee updates binnen. Ik vraag me af of dit nu updates zijn voor die gdr3, dan wel of ik nu de officiële gdr2 rom van huawei binnengekregen heb? Allicht dat eerste, maar wat er dan juist veranderd is, geen idee...
Zijn de nieuwe updates voor gdr3 voor Developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Frankvbr schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 22:31:
[...]

Zijn de nieuwe updates voor gdr3 voor Developers.
Klopt, het gaat om deze: http://www.wpcentral.com/...lling-out-phones-update-3
Blijkbaar wat bugfixes en performance boosters en zelfde firmware die ook voor de Lumia 1520 zou moeten gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SynergyX, dat komt doordat vodafone nog eens door het proces van controle moet bij microsoft. Het is gewoon dubbelop. Ik heb nu een boze post naar Huawei Device Netherlands gestuurd met een eis voor een verrekte goede verklaring hiervoor. Ze zijn namelijk wel eindverantwoordelijke voor hun product.
hopelijk krijgen ze het voor mekaar om vodafone van hun luie reet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 12-09 23:11

MaDLiVe

.-Observer-.

Voor de mensen die wel hebben geflashed, welke rom hebben jullie gebruikt (GDR2), ik heb er nu een aantal geprobeerd, maar krijg mijn netwerk niet meer aan de praat (geen gsm verbinding). Een link zou ook zeer fijn zijn. Heb hier gekeken en deze geprobeerd:
code:
1
W1-U00_1030.5614.00000.06030_Western_Europe

Uiteindelijk de west Europe versie geprobeerd en volgens mij heb ik nu gdr3 via de developer preview. Wel is de provider unlock op mijn telefoon verdwenen. Dus die moet ik opnieuw aanvragen.

[ Voor 17% gewijzigd door MaDLiVe op 16-12-2013 11:14 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dravikje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-05-2024
MaDLiVe schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:02:
Voor de mensen die wel hebben geflashed, welke rom hebben jullie gebruikt (GDR2), ik heb er nu een aantal geprobeerd, maar krijg mijn netwerk niet meer aan de praat (geen gsm verbinding). Een link zou ook zeer fijn zijn. Heb hier gekeken en deze geprobeerd:
code:
1
W1-U00_1030.5614.00000.06030_Western_Europe

Uiteindelijk de west Europe versie geprobeerd en volgens mij heb ik nu gdr3 via de developer preview. Wel is de provider unlock op mijn telefoon verdwenen. Dus die moet ik opnieuw aanvragen.
@MaDLiVe je kunt dezelfde unlock code gebruiken als voorheen, aangezien je imei nummer niet veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

dravikje schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:00:
[...]

@MaDLiVe je kunt dezelfde unlock code gebruiken als voorheen, aangezien je imei nummer niet veranderd is.
Ah right, even zoeken in de inbox :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Volgens vodafone komt de update als het goed is redelijk snel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:42:
Volgens vodafone komt de update als het goed is redelijk snel nu.
Het is dat ik mijn htpc tijdelijk gebruik om mijn server te migreren,anders had ik daar allang een 32 bits os op geknald en het zelf geflashed. Heb alle benodigdheden al op mijn pc staan. Het testen (wat dat ook mag inhouden) duurt wel erg lang.

laat hem maar snel komen! Mocht er teveel uit gesloopt zijn kan ik altijd nog de flash uitvoeren.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 20-12-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik lees dat sommigen mensen de update al hebben via de update functie van de telefoon? Ik heb een simlock vrije W1, voor zover ik weet geen branding. W1-U00, 8.0.10211.204, 1030.5610.00000.05410. Ik hoop dat de update snel uit komt. Probleem met Overige is irritant en telefoon wil nog wel eens restarten.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1ID
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Kan iedere simpele tweaker in principe een ervaringentopic aanmaken of zijn daar voorwaarden aan verbonden en heb je daar bepaalde rechten voor nodig?

Als ik even de ervaringen in dit topic even selectief mag samenvatten: Een mooie simpele WP8 smartphone met bijzonder goede accuduur en prestaties (zeker gezien de prijs). De opslagruimte is wat mager en je moet goed opletten hoe t met de simlock zit bij de phone die je koopt.

Is deze phone op dit moment nog steeds een goede aankoop, of toch al ingehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Op wp8 vlak is enkel Nokia een beetje actief en die hebben aan de onderkant van het spectrum nog geen alternatief uitgebracht voor hun 520. Huawei heeft een opvolger uitgebracht, de W2, maar die vind ik geen echte vooruitgang: groter scherm maar zelfde resolutie, dus kleinere pixel dichtheid, geen flitser dacht ik, kleinere batterij... Ik denk dat hier ook nog geen topic voor is, dus dat zegt ook iets...
Qua batterijduur ben ik momenteel bezig een nieuw record te vestigen, weliswaar met licht gebruik: 3 dagen en 19u en nog 16% over. Misschien zitten de gdr3 optimalisaties hier ook voor iets tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik heb de laatste tijd meer en meer last van gemiste oproepen waarbij de beller direct mijn voicemail krijgt omdat ik zgz. niet bereikbaar ben. Vrijwel direct na de gemiste oproep ontvang ik dan wel een SMS met de boodschap dat ik gebeld ben door X of Y die al dan niet een boodschap heeft achtergelaten. Een gemiste oproep is er dus niet te zien op de telefoon.
Netwerkgerelateerd (proximus) of toch een zwakte van de Huawei, beperkt bereik of zo? Nog mensen die dit al opgemerkt zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf geen last van. Werkt prima. Enige waar ik last van heb is Vodafone die nogsteeds geen update heeft uitgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die een vodafone prepaid versie hebben: als het goed is komt de update morgen eindelijk.

als het goed is...
edit: hij is er!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overIoad
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 10:39
Je had gelijk. Loop echter ook direct weer tegen het grootste probleem van deze telefoon aan. Vrije opslag ruimte. Heb eenmaal een update doorlopen. En de telefoon gaf aan update succesvol. Nogmaals laten controleren en blijkbaar nog een update. Voor deze is 350MB vrije opslag echter niet genoeg. Blijft zeuren om 71MB extra.

Heb al zo goed als alle apps en bestanden verwijderd. Enige wat er nog op staat zijn de contacten en Fruit Ninja (de versie die niet meer te downloaden is). Eerst fruit ninja maar uitspelen en dan een reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Serieus? Eindelijk!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

overIoad schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:50:
Je had gelijk. Loop echter ook direct weer tegen het grootste probleem van deze telefoon aan. Vrije opslag ruimte. Heb eenmaal een update doorlopen. En de telefoon gaf aan update succesvol. Nogmaals laten controleren en blijkbaar nog een update. Voor deze is 350MB vrije opslag echter niet genoeg. Blijft zeuren om 71MB extra.

Heb al zo goed als alle apps en bestanden verwijderd. Enige wat er nog op staat zijn de contacten en Fruit Ninja (de versie die niet meer te downloaden is). Eerst fruit ninja maar uitspelen en dan een reset proberen.
Je 'overige' ruimte krijg je waarschijnlijk niet leeg, daar liep ik de laatste weken tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Yes! Mijn vodafone w1 is nu een update aan het instaleren, ik laat weten wat er verandert is!

Er lijkt niet veel verandert, ik update 1 (Portico, 8.0.10211.204) van deze pagina: http://www.windowsphone.c...ws-phone-8-update-history eigenlijk geen echte verbeteringen dus

[ Voor 60% gewijzigd door Aapiethaaap op 17-01-2014 17:17 ]

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Update check duurde wat langer dan normaal, maar ik heb m ook (simlock vrije W1). Daarna weer gecheckt en weer update (update 2 @ link van Aapie). Ben die nu aan het installeren, zal daarna weer checken.
Er zijn 2 updates, je zit dan op: 8.0.10327.77. FM radio en NFC (als dat er op zit) is er niet. Data Sense ook niet kunnen vinden. Ik denk dat Update 3 wel komt, anders WP8.1.

Ik heb Simyo, hij gaf altijd KPN/Hi 4G Mobiel Internet aan als APN en bij telefoon tile, dat is nu gewoon KPN. Simkaart in Android telefoon, geeft hij wel Simyo aan...

[ Voor 46% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 17-01-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je gewoon naar gdr3 updaten via developer preview bij een branded phone? ik kan er niks over vinden op internet
Edit: vodafone zegt dat het kan, ga het nu proberen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:12:
Voor degenen die een vodafone prepaid versie hebben: als het goed is komt de update morgen eindelijk.

als het goed is...
edit: hij is er!
Dat werd tijd! Ben hem nu ook aan het downloaden en installeren :D Hoop dat de crashes dat ik met het toestel heb zijn opgelost :)
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:10:
kun je gewoon naar gdr3 updaten via developer preview bij een branded phone? ik kan er niks over vinden op internet
Edit: vodafone zegt dat het kan, ga het nu proberen
Dit kan zonder problemen hoor, zolang gdr2 er maar opstaat :)

[ Voor 39% gewijzigd door vali op 17-01-2014 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb het geprobeerd en het werkt perfect!
Ik raad het echt aan voor mensen met gdr2, want ik heb nu niet eens meer problemen met geheugen.
ook draait het veel vloeiender.
mooiste is dat je meteen 8.1 krijgt als die uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:58:
Oke ik heb het geprobeerd en het werkt perfect!
Ik raad het echt aan voor mensen met gdr2, want ik heb nu niet eens meer problemen met geheugen.
ook draait het veel vloeiender.
mooiste is dat je meteen 8.1 krijgt als die uit is :)
Ben het nu ook aan het installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Moet ik echt de SDK kit installeren? Duurt echt lang zo.

Met andere woorden, klopt het dat ik via deze link de update niet geinstalleerd krijg met de foutmelding: Er is een fout opgetreden waardoor we je nu niet kunnen aanmelden. Probeer het later opnieuw.
http://www.windowsphone.c...19-4a0b-960c-038393741e96

Ik heb het benodigde account.

Edit: Yesss, heb inmiddels via een QR code de app kunnen vinden. http://www.wp7.nl/39809/

[ Voor 38% gewijzigd door Heilige Kaas op 18-01-2014 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb versie 8.0.10521.155 (GDR3) van MS er nu op staan. Naja eigelijk al een flinke tijd via de shortwire methode (de pin op de achterkant van de telefoon). Draait echt prima deze phone voor een budget phone kun je je niet meer wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
MaDLiVe schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:10:
Ik heb versie 8.0.10521.155 (GDR3) van MS er nu op staan. Naja eigelijk al een flinke tijd via de shortwire methode (de pin op de achterkant van de telefoon). Draait echt prima deze phone voor een budget phone kun je je niet meer wensen.
Welke versie van Huawei firmware krigen jullie nu?
Ik heb de Simlock vrije en die zit standaard al op versie: 1030.5614.00000.06030.
Is dat dezelfde versie die jullie nu krijgen via OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
supersatan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:37:
[...]

Ik heb de Simlock vrije en die zit standaard al op versie: 1030.5614.00000.06030.
Dat is de revisienr firmware, je moet besturingssysteem hebben, die staat erboven.
Na 2 OTA updates zit ik nu op 8.0.10327.77 met 1030.5614.00000.2610.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

supersatan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:37:
[...]

Ik heb dezelfde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
KiPKaKDutcH schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:16:
[...]

Dat is de revisienr firmware, je moet besturingssysteem hebben, die staat erboven.
Na 2 OTA updates zit ik nu op 8.0.10327.77 met 1030.5614.00000.2610.
Nee hoor, ik bedoel toch echt de firmware. Bedankt je de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heb op de facebook van vodafone de vraag gesteld waarom wij tethering en data sense missen en het blijkt dat ze de vraag hebben doorgespeeld. Misschien als er mensen met hun toestel eventjes langs de winkel willen gaan of ook via facebook een vraag stellen dat er een beetje vaart achter wordt gezet.

btw ik draai nu de dev preview en daar zit nog steeds geen data sense en tethering op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik heb nu ook twee keer een update gedaan. Constant de melding onvoldoende geheugen, uiteindelijk ongeveer alles weggegooid. Uiteindelijk is het updaten gelukt. Nu blijkt dat ik nog steeds niet bij data overige kan leegmaken... en met de app Shrink storage heeft ook geen effect. Zijn er inmiddels andere oplossingen dat een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jazeker, als je de developer preview installeert heb je de mogelijkheid TEMP te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:54:
Jazeker, als je de developer preview installeert heb je de mogelijkheid TEMP te verwijderen.
Waar vind ik de developer preview, hoe doe ik dat en zijn er ook nog nadelen aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Heilige Kaas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:37:
Heb op de facebook van vodafone de vraag gesteld waarom wij tethering en data sense missen en het blijkt dat ze de vraag hebben doorgespeeld. Misschien als er mensen met hun toestel eventjes langs de winkel willen gaan of ook via facebook een vraag stellen dat er een beetje vaart achter wordt gezet.

btw ik draai nu de dev preview en daar zit nog steeds geen data sense en tethering op.
Blijkbaar heeft 1030.5614.00000.06030 wel WiFi hotspot en 1030.5614.00000.26010 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je moet deze site op je telefoon openen: http://www.windowsphone.c...19-4a0b-960c-038393741e96

App downloaden, voordat je verder gaat moet je je account aanmelden op: http://apps.windowsstore.com/ door te klikken op start building.

Nadelen weet ik niet, al heb ik hier op het forum volgens mij wel eens gehoord dat je garantie zou kunnen vervallen.

Mijn firmware versie eindigd op 26010. Jammer :( Kan wel tethering gebruiken gezien ik een tablet heb. Nu is het gelukkig een Surface 2 en die hebben command prompt en kan je wel via apps tethering instellen maar het is wel erg veel gedoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
En ik heb internet sharing en Data sense op mijn vodafone branded toestel!! Blijkbaar is het al beschikbaar vanaf eind december.

Handelingen verricht:
- Telefoon reset
- Geen backup gebruikt (fresh start), al weet ik niet of het met backup ook werkt, misschien handig om te proberen dan raak je geen apps kwijt.
- Had wel de GDR3 update aanstaan, aan jullie de taak om te proberen welke vereisten zijn. ;)

Edit: Ik ben wel al mijn contacten kwijt, waarschijnlijk doordat ik de backup niet heb uitgevoerd. Dacht dat mijn contacten wel in de cloud zou staan maar dat is afhankelijk van de backup!!

[ Voor 19% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-01-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Dit weekend even proberen, met backup :) Heb die twee dingen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Heilige Kaas schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 12:59:
En ik heb internet sharing en Data sense op mijn vodafone branded toestel!! Blijkbaar is het al beschikbaar vanaf eind december.

Handelingen verricht:
- Telefoon reset
- Geen backup gebruikt (fresh start), al weet ik niet of het met backup ook werkt, misschien handig om te proberen dan raak je geen apps kwijt.
- Had wel de GDR3 update aanstaan, aan jullie de taak om te proberen welke vereisten zijn. ;)

Edit: Ik ben wel al mijn contacten kwijt, waarschijnlijk doordat ik de backup niet heb uitgevoerd. Dacht dat mijn contacten wel in de cloud zou staan maar dat is afhankelijk van de backup!!
haha nice ik heb het nu ook hier!! Bedankt voor je posted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
vali schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:30:
[...]

haha nice ik nu ook hier!! Bedankt voor je posted
Wat zijn jouw handelingen? Het zou het beste zijn als het werkt met backup want dan is het eigenlijk het makkelijkste voor de mensen. Ben nu al mijn nummers kwijt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Heilige Kaas schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Wat zijn jouw handelingen? Het zou het beste zijn als het werkt met backup want dan is het eigenlijk het makkelijkste voor de mensen. Ben nu al mijn nummers kwijt. :P
Ik had een hardreset uitgevoerd zonder de back-up terug te zetten. Ik gebruik mijn w1 alleen voor mp3 speler en beetje op wifi zitten als ik mijn l920 op accu wil besparen (had hem eigenlijk eerst als back-up telefoon gekocht).

Back-ups terug zetten zou niet veel moeten uitmaken om datasense te krijgen, omdat dat alleen je instellingen terug zet van bv. je mail en apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Heilige Kaas schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Oh, dus je hebt nu ook Data Sense?
Ben benieuwd of dat ook op de unbranded W1 (1030.5614.00000.06030) zit nu.

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 23-01-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Vanavond wéér een update gehad. Jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Burner13 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 23:23:
Vanavond wéér een update gehad. Jullie ook?
Welke firmware heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha fijn na een harde reset heb ik dus nu ook DataSense , Internetdeling en opslagbeheer en dat werkt gewoon met mijn backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:25:
Ha fijn na een harde reset heb ik dus nu ook DataSense , Internetdeling en opslagbeheer en dat werkt gewoon met mijn backup.
heb jij de Prepaid of simlock vrije telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Impact van zwaartekracht #83.
Resultaat: barst in het scherm.

Gelukkig is vervanging minder dan 10 euro, maar de barst valt niet op dus ik wacht wel, iemand enig idee hoe lastig het gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Verwijderd schreef op zondag 26 januari 2014 @ 10:25:
Kan iemand bevestigen dat dit ook werkt op de simlock vrije versie (1030.5614.00000.06030) met GDR3 (Dev Preview)?
Ik vindt het zonde om een harde reset te doen als ik niet zeker weet of ik daarna wel Data Sense heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
supersatan schreef op maandag 27 januari 2014 @ 19:36:
[...]

Kan iemand bevestigen dat dit ook werkt op de simlock vrije versie (1030.5614.00000.06030) met GDR3 (Dev Preview)?
Ik vindt het zonde om een harde reset te doen als ik niet zeker weet of ik daarna wel Data Sense heb.
Ik heb zelf het antwoord al gevonden. Het is helaas NEE :(
Dus mensen met een Simlock versie van Vodafone hebben nu wel DataSense, en mensen met een simlock vrije (af fabriek) niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
supersatan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:28:
[...]

Ik heb zelf het antwoord al gevonden. Het is helaas NEE :(
Dus mensen met een Simlock versie van Vodafone hebben nu wel DataSense, en mensen met een simlock vrije (af fabriek) niet!
Nu breekt echt mijn klomp.... Te bizar voor woorden dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Data sense zat er toch al op als je geen Vodafone toestel had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een prepaid toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Heilige Kaas schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:03:
Data sense zat er toch al op als je geen Vodafone toestel had?
Neen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik kan plotseling niks meer met mijn telefoon. Mij simkaart wordt niet herkend, en de knoppen onderaan werken niet meer. Vrijwel niks kan gestart worden, een backup kan niet gemaakt worden.

Nu dus eerst ff een soft factory reset :/ Hopelijk helpt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb hem wel weer aan de gang gekregen, maar heb nu gekozen voor een tweedehands Lumia 920. Windows Phone is me uitermate goed bevallen en de stap van 4GB naar 32GB geheugen zal wel enorm zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ze zijn druk bezig met het maken van een custom ROM voor dit toestel. Als hij uit is flash ik hem er gelijk op, kan ik eindelijk het geluid deuntje uitschakelen bij het maken van een foto. Vind het nogal irritant bij met snapchat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Mijn accu gaat sinds een tijdje steeds korter mee. Nu al binnen een dag zonder al te veel gebruik van te maken. Eventjes mail checken en wat facebook..

Zijn er meer mensen met deze ervaring?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.