Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:12:
[...]

oke dan ligt het dus niet aan mijn toestel. Hoop wel dat ze hem snel een update geven
Heb het idee dat ze prepaid later pas voorzien van een update. De lumia 520 van mijn moeder kreeg de update ook nog niet en moest hem via NCS handmatig updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
supersatan schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:07:
De GDR2 update voor West Europa is nu ook beschikbaar: DOWNLOAD
Iemand deze al geflased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:37
Yup. Dit is geen GDR2 update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Laat dan maar.... Ik wil meer opslag ruimte!! Anders denk ik er serieus over na een ander toestel te kopen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
jeka schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:26:
Laat dan maar.... Ik wil meer opslag ruimte!! Anders denk ik er serieus over na een ander toestel te kopen.
Ik vind het ook raar dat GDR2 nog steeds niet verzonden is. Een simlock vrije lumia 520 kost bijna hetzelfde nieuwprijs en krijgt de update gewoon binnen.

Vraag mij af waarom providers updates tegenhouden op prepaid toestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Reparatie van een prepaid lijkt ook een simlock-vrije rom te krijgen, wat is de precieze firmware nummer van de GDR2? Vriend van me heeft recent z'n telefoon laten repareren en die heeft nu tether functie maar ook een afwijkende firmwareversie.

Ik zit nu steeds met die 'te weinig ruimte' problemen, nog ~67MB vrij, laat die W2 maar komen.

[ Voor 16% gewijzigd door SinergyX op 07-10-2013 10:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal

Sinds gisteren ook een Huawei Ascend W1 in bezit :-) wel even wennen na jaren android gewend te zijn maar heel mooi toestel enige 2 nadelen tot dusver zijn het ontbreken van een goede navigatie en het scherm zit heel gauw vol vieze vingervlekken...en ja ze waren schoon mijn vingers ;-)
Verder beetje saaie uitvoering van whatsapp maar goed hij doet het en daar gaat het om toch.
En heb als provider Tele2 daar zijn ze blijkbaar totaal onbekend met w8 phones dus ze weten de juiste internet instellingen niet ,maar na wat google'n toch gelukt hem aan de praat te krijgen
Verder viel me ook op dat er weinig apps standaard opzitten heel anders dan Android toestellen,maar hopelijk komen er komende tijd leuke apps bij in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Plisson schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:05:
[...]

Yup. Dit is geen GDR2 update 8)7
Vreemd. Volgens deze site is dat wel een GDR2 Rom: http://forums.wpcentral.com/huawei-ascend-w1/237878-2.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Dit betreft wel de GDR2 update, dit is al besproken in dit topic:

Mvdbeld in "[WP8] Ervaringen met de Huawei Ascend W1"

Ik heb deze rom gedraaid en kan bevestigen dat het gdr2 is (caldav en carddav) zijn immers aanwezig. Datasense is iets wat alleen in overleg met providers wordt toegevoegd aan een rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is er een simpele manier om de hierboven genoemde GDR2 ROM te installeren op een simlockvrije W1? De procedure die ik elders heb gezien is bedoeld om een gelockte telefoon te unlocken, en dat is uiteraard niet de bedoeling (of nodig). Het leek bovendien een nogal omslachtig en riskant gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
drfruit schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:04:
Is er een simpele manier om de hierboven genoemde GDR2 ROM te installeren op een simlockvrije W1? De procedure die ik elders heb gezien is bedoeld om een gelockte telefoon te unlocken, en dat is uiteraard niet de bedoeling (of nodig). Het leek bovendien een nogal omslachtig en riskant gedoe.
Simpel niet, ik heb deze Howto gevolgd (ook eerder voorbij gekomen):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Heb je nu ook meer opslagruimte? Dan ga ik ook over vandaag.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
jeka schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:11:
Heb je nu ook meer opslagruimte? Dan ga ik ook over vandaag.
Niet opgelet, volgens andere gebruiker zou het wel iets moeten schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iets, maar blijft denk ik krap met 4GB. Binnenkort de W2 dan maar :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo. Ik heb me inmiddels redelijk goed ingelezen over deze telefoon, maar omdat ik voor het eerst een smartphone ga kopen, vroeg ik me toch een paar dingen af.

Ik heb op dit moment nog een telefoon met prepaid-simkaart, kan ik die simkaart gewoon overzetten in de simlockvrije versie van de huawei ascend w1?
En dan nog een vraag: kan ik WhatsApp gewoon gebruiken op het moment dat ik dan gewoon Wifi heb? Want ik las iets over het betalen van 89 cent per jaar voor WhatsApp, kan ik die dan gewoon betalen van mijn prepaid-tegoed?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Dat betalen vooor whatsapp is voor mij nog lang niet voorgekomen. Betalen via prepaid gaat niet lukken maar het kan wel met een creditcard of paypal account want je aan je telefoon linkt.
In principe moet elke simkaart werken in een simlock vrije telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd gebruik whatsapp ook al jaren en heb er nog nooit voor betaald krijg wel steeds te zien dat het na een tijdje 89 cent kost maar...zoals gezegd nooit betaald was wel op Android phone maar denk niet dat het op deze W1 anders is :+ wat wifi betreft ja dat kan heb zelf ook in begin alleen prepaid whatsapp gedaan thuis of ergens anders waar je wifi bereik hebt ,of dat handig is dat is een andere vraag nee dus want je mist dan heel veel gesprekken (als je niet thuis bent en geen bereik hebt,die komen dan pas binnen bij weer bereik wifi) en eraan denken dat je alleen wifi instelt anders schakelt hij als je buiten bent over op 3g en dan is je prepaid kaartje zo leeg :|
Heilige Kaas schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:55:
Dat betalen vooor whatsapp is voor mij nog lang niet voorgekomen. Betalen via prepaid gaat niet lukken maar het kan wel met een creditcard of paypal account want je aan je telefoon linkt.
In principe moet elke simkaart werken in een simlock vrije telefoon

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken zelf niet veel van smartphones maar wil toch een smartphone die redelijk goed mee gaat.
Een vlotte smartphone waar ik gemakkelijk mee kan surfen.
Koop ik dan beter eentje met windows ( huawei w1) of eerder eentje met android (huawei y300/g510/g525/g700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:50:
Ik ken zelf niet veel van smartphones maar wil toch een smartphone die redelijk goed mee gaat.
Een vlotte smartphone waar ik gemakkelijk mee kan surfen.
Koop ik dan beter eentje met windows ( huawei w1) of eerder eentje met android (huawei y300/g510/g525/g700)
Ik denk dat je hier heel veel adviezen krijgt richting Windows Phone... Je vraag hoort thuis op Mobile Aankoopadviesforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Mvdbeld schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

Dit betreft wel de GDR2 update, dit is al besproken in dit topic:

Mvdbeld in "[WP8] Ervaringen met de Huawei Ascend W1"

Ik heb deze rom gedraaid en kan bevestigen dat het gdr2 is (caldav en carddav) zijn immers aanwezig. Datasense is iets wat alleen in overleg met providers wordt toegevoegd aan een rom.
Als het goed is kun je met deze rom nu ook OTA upgraden naar GDR3: http://www.wpcentral.com/...-phone-preview-developers

Je hebt daarvoor wel minimaal OS versie 8.0.10322.71 nodig.
Welke OS versie zit er in jouw ROM?

[ Voor 6% gewijzigd door supersatan op 14-10-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renderb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-12-2023
Jammer, dat gaat hem met deze vodafone versie niet worden. Zit nog steeds op 8.0.10211.204.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
renderb schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 04:31:
Jammer, dat gaat hem met deze vodafone versie niet worden. Zit nog steeds op 8.0.10211.204.
Kan wel, maar dan moet je dus eerst handmatig upgraden naar de GDR2 Rom voor West Europa zoals hierboven besproken. Vanaf dan zul je dus altijd als eerste via OTA de nieuwst OS upgrade krijgen inclusief WP8.1 in de toekomst. De moeite waard dus lijkt me _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door supersatan op 15-10-2013 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de W1? Ik wil een W2 aanschaffen als deze uitkomt, maar ik moet wel toegeven dat ik van een HTC 8X kom. Deze heb ik al 3x moeten terugsturen vanwege kleine irritante probleempjes. Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 20:21
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:29:
Hoe bevalt de W1? Ik wil een W2 aanschaffen als deze uitkomt, maar ik moet wel toegeven dat ik van een HTC 8X kom. Deze heb ik al 3x moeten terugsturen vanwege kleine irritante probleempjes. Let me know!
De W1 bevalt mij op zich best wel goed (batterij gaat ~24 uur mee), enigste probleem wat ik er mee heb is dat ze er daar in China nogal lang over GDR2 (of misschien springen ze gelijk naar GDR3, zou ik best wel een leuke verassing vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 07:16
Krijg je als je een ge-unlockte Vodafone prepaid hebt uberhaupt ooit die GDR2 update OTA als je er een sim van een andere provider in gebruikt?

Ik vind het op zich een leuk toestel maar ervaar toch dusdanig veel 'vervelendheden' dat ik spijt begin te krijgen:
  • De camera-reactie is zo traag dat ik er geen foto's meer mee maak.
  • Het 4x weergeven van foto-thumbnails is irritant.
  • Het muziek en playlist-gebeuren blijft een drama, op de PC gemaakte playlists worden geshuffeld en zijn daarna niet meer zichtbaar of te bewerken, albums worden in delen gehakt, enz. Niet bruikbaar.
  • Omdat developers blijkbaar van Microsoft niet op de SD kaart mogen komen kunnen b.v. maps van CoPilot niet op SD opgeslagen worden en kan ik geen Europa kaart daarvoor gebruiken omdat de 4GB telefoonopslag al te vol zit.Jammer want die app werkt perfect maar dus niet voor de vakantie...
Als een aantal van deze punten binnen afzienbare tijd opgelost of verbeterd wordt met de diverse updates dan wil ik het nog proberen met dit toestel, anders komt er toch (weer) een Sony met Android.

Waar ik wel over te spreken ben zijn de vlotheid en accuduur, de mobiele IE en de integratie met andere Microsoft producten.

Helaas blijkt het niet mogelijk om die simpel te installeren GDR3 over de huidige versie heen te gooien en moet ik eerst die gelekte GDR2 procedure volgen :(

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Ook hier (nog) geen GDR2 update. Toestel is geheel simlock vrij en unbranded.
Heb weinig trek om eigenhandig ROM's te gaan inzetten. Dus afwachten.

Voor de rest ben ik erg tevreden over het toestel. Wel wennen hoor, sinds een week de overstap van Android naar WP gemaakt. De accu is echt een verademing. Voor de rest mis ik eigenlijk niet veel apps. Alle apps die ik bij Android gebruikte zijn hier ook aanwezig. Voor de rest is het OS lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Danceflight Podcast @Danceflight 2u
@HuaweiDevice Can you tell me when the update WP8 GDR2 for my #Huawei W1 will be available?

HuaweiDevice@HuaweiDevice 11m
@Danceflight For the UK and China version,we have already released the GDR2 version,which you can upgrade by using OTA or in service center.

Danceflight Podcast @Danceflight 1m
@HuaweiDevice Thank you for your reaction. Any idea when Holland is coming up? #Huawei #W1

Nog even afwachten hoe ze reageren... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Krijg je geen antwoord op, want heb hetzelfde een tijdje terug al op FB gezet, kreeg exact hetzelfde antwoord als jij. Daarna geen antwoord meer..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Klote chinezen :P Ik ga dit weekend gdr2 en 3 proberen te flashen/updaten.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
jeka schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 15:43:
Klote chinezen :P Ik ga dit weekend gdr2 en 3 proberen te flashen/updaten.
Ik heb dat al gedaan en ben super tevreden. GDR3 loopt geweldig soepel en ik heb meer opslagruimte dan voorheen en ik heb nu WIFI sharing. Tevens weet ik nu gelijk zeker dat ik altijd de laatste updates rechtstreeks via MS krijg. Ben ik niet meer afhankelijk van die Chinezen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Laatst online: 10-09 10:08
122 euro bij de mediamarkt deze week. Prepaid volgens mij.
Ik weet niet of de cashback nog geldt, maar dat zou hem erg goedkoop maken.

Zijn jullie bekend met andere websites waar ik de benodigde files bij elkaar kan verzamelen voor het flashen van gdr2? Er wordt verwezen naar een aantal files op http://pan.baidu.com/ maar deze willen niet gedownload worden.

[ Voor 45% gewijzigd door Frankvbr op 20-10-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Frankvbr schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:41:
Zijn jullie bekend met andere websites waar ik de benodigde files bij elkaar kan verzamelen voor het flashen van gdr2? Er wordt verwezen naar een aantal files op http://pan.baidu.com/ maar deze willen niet gedownload worden.
Ik heb de files al een keer gedownload. Je kan ze ook vanaf mijn dropbox account downloaden: https://dl.dropboxusercon...20files%20Huawei%20W1.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
supersatan schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 08:30:
[...]

Ik heb de files al een keer gedownload. Je kan ze ook vanaf mijn dropbox account downloaden: https://dl.dropboxusercon...20files%20Huawei%20W1.zip
Kijk dat is handig! Bedankt!
Nu hopen dat er niks fout gaat bij het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
[...]

Bedankt! Ga ik eens mijn huawei updaten als ik hem terug heb (tijdelijk uitgelegd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
GDR2 en 3 erop gezet. Vond gdr2 al een stuk beter, maar de extra optie's bij GDR3 bevallen ook erg goed.
De telefoon lijkt ook sneller en inderdaad een stuk meer vrije ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Frankvbr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:09:
GDR2 en 3 erop gezet. Vond gdr2 al een stuk beter, maar de extra optie's bij GDR3 bevallen ook erg goed.
De telefoon lijkt ook sneller en inderdaad een stuk meer vrije ruimte.
Heb je via een Windows 7 of Windows 8 machine geflashd?
En was dat een 32 of 64 bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
supersatan schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:22:
[...]

Heb je via een Windows 7 of Windows 8 machine geflashd?
En was dat een 32 of 64 bit versie?
32bit windows 7.
Hoezo?

Vraag me verder af of de update nog een positieve invloed heeft op de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

64bit lijkt nog steeds problemen te geven, dus ik kan em helaas nog niet flashen. (nu boeit het me ook nog weinig, gezien de W2 bijna uit is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
SinergyX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:59:
64bit lijkt nog steeds problemen te geven, dus ik kan em helaas nog niet flashen. (nu boeit het me ook nog weinig, gezien de W2 bijna uit is).
De enige problemen die ik even had, was dat ik meerdere applicatie's als administrator moest draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Frankvbr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:03:
[...]

De enige problemen die ik even had, was dat ik meerdere applicatie's als administrator moest draaien.
Dat klopt

[ Voor 7% gewijzigd door supersatan op 22-10-2013 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 07:16
52% Downloading firmware...

Gereedschap gebruikt: paperclip, 1 stuks, verbogen.

:P

@supersatan, bedankt voor de tools.

OK, het is gelukt.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frankvbr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:03:
Dan toch maar nog een keertje proberen :) Ik dacht de 2e tool kreeg ik continue de 'reageert niet en is afgesloten' foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Kan iemand de GDR3 via zijn dropbox beschikbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
TimTie schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:23:
Kan iemand de GDR3 via zijn dropbox beschikbaar maken?
Nee, maar is ook niet nodig. Als je GDR2 erop hebt staan kun je direct OTA upgraden naar GDR3 zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zat steeds met 10-20MB vrij, op bepaald moment elke geinstalleerde app verwijderd, nog steeds 'maar' 86MB vrij. Goed, factory reset gedaan, 1,6GB :/ Logica is weer ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 22:11
SinergyX schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:59:
Ik zat steeds met 10-20MB vrij, op bepaald moment elke geinstalleerde app verwijderd, nog steeds 'maar' 86MB vrij. Goed, factory reset gedaan, 1,6GB :/ Logica is weer ver te zoeken.
Was niet nodig geweest :)

http://www.windowsphone.c...f8-47df-bd19-3fe94e6c744a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Of gewoon GDR3 erop zetten. Dan is deze bug verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Werkt niet, ik heb 3 versies die op z'n best naar 26MB vrij gaan.
supersatan schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:28:
Of gewoon GDR3 erop zetten. Dan is deze bug verholpen.
Zal je eerst 'gewoon' GDR2 erop moeten krijgen, daarmee wacht ik wel tot ik de W2 heb.

Andere kant heeft het wel een raar voordeel opgeleverd, mijn mail syncen (imap) is binnen een seconde klaar, daarvoor was het 4-5 seconde.

[ Voor 40% gewijzigd door SinergyX op 25-10-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Heb het voor elkaar, heb nu een hele mooie spiegel. Stap 5 deed hij niet meer van de handleiding. Pc ziet de telefoon niet meer.

[ Voor 60% gewijzigd door TimTie op 26-10-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 14:48
I join the club: ook hier geblokkeerd bij die 5de stap. De komende uren nog maar wat verder prutsen en een en ander proberen. Dit kan weer een lange nacht worden...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Mocht je het oplossen, let me no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik denk dat ik vastzit in "download"-mode of zoiets en blijkbaar niet als enige als ik dit hier allemaal lees: http://forums.wpcentral.c...-market-locked-china.html
Sommigen hebben het blijkbaar ineens en zonder zelf goed te weten aan de praat gekregen, anderen niet. In Device manager staat bij mij nu qhusb_dload. QPST manager of eMMC software download vinden geen geconnecteerde telefoon meer terug.
Geen zin om hier uren tijd in te steken, dan is hij maar gebricked en ga ik op zoek naar ander en beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Bij mij is het excat het zelfde. Hij gaat nu naar Huawei toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Gebruik makend van die 3x3 smart deal? Dan ga je dat toch voorzichtig moeten aanpakken want deze upgradeprocedure is één grote hack waar ze allicht niet zo gelukkig mee zijn. Ze zoeken het natuurlijk zelf door die GDR2 upgrade gewoon straal te negeren, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
TimTie schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:42:
Mocht je het oplossen, let me no.
Oplossing: er is een Ativ S onderweg uit Duitsland voor 183 euro. Altijd bij uw eerste liefde blijven, zeggen ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De gebrickte toestellen, gaat dat om de Vodafone versie of ook om de retail versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Voor mij was dat een unbranded toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Bij mij om de Vodafone versie echter was hij unlocked via Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ook een andere 32 bits pc geprobeerd?

[ Voor 179% gewijzigd door jeka op 31-10-2013 14:56 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu monitor ik al een tijdje mijn 'ruimtegebruik', zonder iets extra te installeren en enkel wat mail/WA/browsen, loopt mijn vrije ruimte steeds verder terug.

Gebruik van 'Overig' loopt langzaam op, maar wat zit daar nu precies in?
Van 431,20 -> 444,03 -> 451,51 -> 485,08

Ruim 50MB deze week (4 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
jeka schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:51:
Die methode wordt door iemand op wpcentral inderdaad aangegeven als oplossing. Dat ben ik alleszins nog eens van plan te doen. Ik wou hem gisteren binnenbrengen en toch garantie proberen, maar blijkt nu dat de winkel waar ik hem kocht failliet is. 't Zit allemaal tegen, blijkbaar :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
jeka schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:51:
Dat is het inderdaad. Had ik ook. Werkt wel met Windows XP of Windows 7 32b.
Gewoon op die PC alle drivers installeren, en het proces vervolgens afmaken vanaf het punt waar je gebleven was. Dat werkte bij mij in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik ben inderdaad goed onderweg, maar nu moet ik ergens een of andere .app-file zien te vinden en die zie ik nergens staan tussen de unzipte bestanden?
EDIT: en door het tijdsverlies met zoeken naar die app-file heb ik het vlaggen: batterij is plat gegaan en toestel heeft zich uitgeschakeld. pffffffff
EDIT2: is nu terug aan en staat nog altijd OK, wat een horror op deze Halloweenavond :9
Edit3: nu dus aan het downloaden van http://d-h.st/I0T en ondertussen is toestel opnieuw uit en moet ik weer hopen dat er straks terug wat leven in te krijgen is.
EDIT4: progress 56%: het mirakel is zich aan het voltrekken, deze keer terug vanop de oorspronkelijke machine...
Final Edit: Done! _/-\o_ Toch zo'n anderhalf uur werk en heen en weer lopen tussen verschillende machines. Nooit gedacht dat mijn 10 jaar oude XP-laptop hiervoor nog van pas zou komen. Luxe-probleempje nu: straks een Ativ S op overschot 8) Retourneren of toch maar houden, dat wordt nog een moeilijke...

En...mijn belangrijkste knelpunt lijkt verholpen: de namen van bellende contactpersonen worden getoond, ook al staan ze niet met ++31/2 opgeslagen. Echt wel een stap vooruit dus!
FM Radio lijkt er niet in te zitten, maar dat kan ik missen.
Ik had graag nog het geluidje van de camera kunnen afzetten, maar dat lijken ze nog altijd niet toe te staan.

[ Voor 104% gewijzigd door chaola op 31-10-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
Fijn dat het gelukt is. Die van mij heb ik gisteren naar Dynafix gestuurd. Ben eens benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Willen ze hem niet herstellen, dan weet je dat er ten minste nog een mogelijkheid is: blijkbaar loopt dit allemaal toch vlotter op een XP PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
SinergyX schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:15:
Nu monitor ik al een tijdje mijn 'ruimtegebruik', zonder iets extra te installeren en enkel wat mail/WA/browsen, loopt mijn vrije ruimte steeds verder terug.

Gebruik van 'Overig' loopt langzaam op, maar wat zit daar nu precies in?
Van 431,20 -> 444,03 -> 451,51 -> 485,08

Ruim 50MB deze week (4 dagen).
Van de officiële site:
The "other" category contains a variety of file types:

Manageable files that didn't fall under another category. These include emails and messages (including attachments), documents, and downloaded maps. (We've made improvements to storage categorization in Windows Phone 8: Update 3 so that these items get categorized correctly.) To learn how to delete some of these files, see Storage on my phone.

Temporary files. These include cached files (such as Internet Explorer history and photo and video uploads to SkyDrive) plus thumbnails from photos and online photo albums.

File types your phone doesn't recognize. These are file types that Windows Phone doesn't play or view. For example, an .ogv video file. If you copied some to your phone from your computer, you can connect your phone to your computer again to delete or move these off your phone.
Ik heb altijd het idee, dat het other probleem vooral uit de cache bestaat, maar dan vooral uit cache van video's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Farmir schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:18:
[...]

Van de officiële site:

[...]

Ik heb altijd het idee, dat het other probleem vooral uit de cache bestaat, maar dan vooral uit cache van video's.
In de other s storage komt ook de .xap te staan als je deze download vanuit de store. Gdr2 zorgt ervoor dat na de installatie de .xap file wordt verwijderd, gdr1 gebeurde dit niet.

Tevens worden ook de dingen opgeslagen die jij nu opnoemt.

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 01-11-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:07
Hm, ik heb nogal wat probleempjes met mijn W1.. Batterij gaat van het ene op het andere moment snel leeg. Zonder dat ik er iets mee heb gedaan is hij van 89% binnen een halve dag helemaal leeg. Wat ook nogal vaag is, is het feit dat als ik hem aan de lader heb en hem probeer uit te schakelen, dat dit gewoonweg niet lukt en dat de telefoon zichzelf herstart..

[ Voor 36% gewijzigd door Frozen-Bullet op 18-11-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Kijk een wat voor apps er als achtergrond taak draaien. Misschien zit er een stiekeme zuipert bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Heilige Kaas schreef op zondag 03 november 2013 @ 16:54:
Kijk een wat voor apps er als achtergrond taak draaien. Misschien zit er een stiekeme zuipert bij.
Bedankt voor de tip, ik zal is kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik ben benieuwd of NL Alert werkt op dit toestel. Bij een andere Huawei op Android staat het standaard aan, en in Windows Phone kan het prima zitten, alelen doet sowieso Nokia dat niet, maar op Samsung en HTC´s werkt het prima..

Ik zal het straks weten denk ik maar. :9

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 04-11-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 21:08
Hallo,

Ik heb nu een Huawei Ascend W1. Kan iemand mij vertellen hoe ik een geluidje krijg bij het ontvangen van een Whatsapp?

De batterijbesparing heb ik al uitgeschakeld, schijnt te moeten.

Graag jullie tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Gewoon geluid op het hardst en van stil af. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BigBear48 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:58:
Hallo,

Ik heb nu een Huawei Ascend W1. Kan iemand mij vertellen hoe ik een geluidje krijg bij het ontvangen van een Whatsapp?

De batterijbesparing heb ik al uitgeschakeld, schijnt te moeten.

Graag jullie tips.
En in het geluidjesmenu moet "overige meldingen" (of iets van die strekking) wel aan staan, anders doet ie het ook niet. :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-03 21:08
Dank voor je reactie.

Ja, alles wat aan moet staan staat aan.

Nu zegt mijn dochter net, ik heb voor het eerst zo'n mobiel, dat hij alleen geluid bij een ontvangen Whatsapp bericht geeft als de mobiel op het standaardscherm staat. Dus niet als Whatsapp open staat.

Komt dat jou bekend voor?

Antwoord voor H.K. het geluid staat op z'n hardst (30) en niet op stil.

P.S.P.S.

Als ik de mobiel op het standaardscherm heb staan en ik ontvang een Whatsapp krijg ik nu inderdaad een geluidje. Niet als ik al IN de Whatsapp zit. :) Oftewel, als ik dus al met iemand Whatsapp zie ik of er een bericht is en krijg ik geen geluidje. Hoort dat zo?

[ Voor 38% gewijzigd door BigBear48 op 04-11-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Frozen-Bullet schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:27:
Hm, ik heb nogal wat probleempjes met mijn W1.. Batterij gaat van het ene op het andere moment snel leeg. Zonder dat ik er iets mee heb gedaan is hij van 89% binnen een halve dag helemaal leeg. Wat ook nogal vaag is, is het feit dat als ik hem aan de lader heb en hem probeer uit te schakelen, dat dit gewoonweg niet lukt en dat de telefoon zichzelf herstart..
Een Windows Phone kan niet uitstaan als die oplaadt. Heel raar met het is toch zo.
Ik weet niet of dit 'probleem' opgelost is met de GDR2/GDR3 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja je krijgt geen deuntje als je in whatsapp bezig ben. Gelukkig niet zeg. Hij trilt wel in andere gesprekken of als je naar boven bent gescrolled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
chaola schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:50:
En...mijn belangrijkste knelpunt lijkt verholpen: de namen van bellende contactpersonen worden getoond, ook al staan ze niet met ++31/2 opgeslagen. Echt wel een stap vooruit dus!
Vreemd...met die van mij (inmiddels GDR3) is het probleem nog steeds niet verholpen.
Welke ROM heb jij geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik heb de link van het forum hier gebruikt: http://d-h.st/I0T
Maar was het bij jou niet net omgekeerd dat contactpersonen met nummers die wel met ++31/2 opgeslagen zijn, niet getoond worden? Bij mij zijn de meeste opgeslagen zonder landencode; ik zou eens moeten zien wat er gebeurt als ik nu gebeld wordt door een contact dat met ++32 in mijn telefoonboek zit.
Ik heb nu GDR3 maar het is duidelijk dat er toch nog bepaalde dingen onveranderd blijven: de mogelijkheid om de camera-shuttersound af te zetten is er b.v. nog steeds niet, terwijl andere WP8-phones dat wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Farmir schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:02:
[...]

Een Windows Phone kan niet uitstaan als die oplaadt. Heel raar met het is toch zo.
Ik weet niet of dit 'probleem' opgelost is met de GDR2/GDR3 update.
Betreft geen "probleem", is gewoon standaard zo, bij de iPhone trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordismijnnaam
  • Laatst online: 20-03 09:52
[...]

Bij deze guide blijft eMMC Software Download app na stap 5 hangen (Not Responding), ik heb hier niets over kunnen vinden. Iemand een idee?

Ik heb al een antal keer een herstart gedaan en de eMMC Software opnieuw geinstaleerd. Had geen effect.

Windows 8 32-bit.

[ Voor 12% gewijzigd door jordismijnnaam op 05-11-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Zie hoger: alles eens opnieuw proberen op een XP machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
chaola schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:45:
Ik heb de link van het forum hier gebruikt: http://d-h.st/I0T
Maar was het bij jou niet net omgekeerd dat contactpersonen met nummers die wel met ++31/2 opgeslagen zijn, niet getoond worden? Bij mij zijn de meeste opgeslagen zonder landencode; ik zou eens moeten zien wat er gebeurt als ik nu gebeld wordt door een contact dat met ++32 in mijn telefoonboek zit.
Ik heb nu GDR3 maar het is duidelijk dat er toch nog bepaalde dingen onveranderd blijven: de mogelijkheid om de camera-shuttersound af te zetten is er b.v. nog steeds niet, terwijl andere WP8-phones dat wel kunnen.
Die ROM heb ik inderdaad ook. En ja, het klopt dat het bij mij anderson is. Ligt vermoedelijk aan de provider. Ik heb T-Mobile, die geeft binnenkomende gesprekken door zonder +31 ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordismijnnaam
chaola schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 10:29:
Zie hoger: alles eens opnieuw proberen op een XP machine?
Geprobeerd met een vista 32-bit, dit heeft gewerkt. Ik heb nu alleen een probleem in de volgende stap. Bij het instaleren van de nieuwe firmware (deze: http://d-h.st/I0T) krijg ik de melding "Invalid upgrade file.". ik gebruik het .xml bestand zoals beschreven in de eerder genoemde guide.

Ieder programma is geopend als administrator.

Weet iemand wat er nog mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordismijnnaam
opgelost, ik draaide alles van een usbstick. De bestanden op de pc zetten verhelpt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er nu alleen whattsapp op en geen afbeeldingen maar heb geen ruimte meer. Al mijn ruimte komt er bij overige bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:22:
Heb er nu alleen whattsapp op en geen afbeeldingen maar heb geen ruimte meer. Al mijn ruimte komt er bij overige bij.
'Storagecleaner' er overheen gooien. Scheelt vaak het nodige. App te vinden in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb op fb een reactie van Huawei Device Netherlands gehad. De GDR2 update wordt aan gewerkt, maar moet gecontroleerd worden bij MS, dus kan even duren.

HIJ KOMT EINDELIJK!!

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:16:
Oke ik heb op fb een reactie van Huawei Device Netherlands gehad. De GDR2 update wordt aan gewerkt, maar moet gecontroleerd worden bij MS, dus kan even duren.

HIJ KOMT EINDELIJK!!
Dat is inderdaad goed nieuws :)

Hoe lang doen jullie trouwens met een batterijlading? Bij mij is het nogal wisselend.. Ik haal met weinig/minimaal gebruik ongeveer 2 dagen.. Soms dropt het percentage ook zomaar 10% in 15 minuten als ik de telefoon weer gebruik nadat deze een tijd in standby heeft gestaan.. Is er een manier om de batterij te kalibreren?

Slecht bereik i.c.m. 3g trekt de batterij overigens ook zo leeg (schijnt een windows phone kwaaltje te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:16:

HIJ KOMT EINDELIJK!!
Zo dit werd eens tijd!!! Hopelijk krijgen we dan ook toegang op de store tot de huawei afdeling. Kunnen we eindelijk de leuke apps van ze installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Hebben ze ook nog leuke apps?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Het leegmaken van de other files en het verplaatsen van offline mappen op een sdkaart. Op de w2 is het mogelijk om de trilfunctie uit te schakelen en ga er beetje vanuit dat dit ook naar de w1 komt.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 15-11-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frozen-Bullet schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:06:
Dat is inderdaad goed nieuws :)

Hoe lang doen jullie trouwens met een batterijlading? Bij mij is het nogal wisselend.. Ik haal met weinig/minimaal gebruik ongeveer 2 dagen.. Soms dropt het percentage ook zomaar 10% in 15 minuten als ik de telefoon weer gebruik nadat deze een tijd in standby heeft gestaan.. Is er een manier om de batterij te kalibreren?

Slecht bereik i.c.m. 3g trekt de batterij overigens ook zo leeg (schijnt een windows phone kwaaltje te zijn).
Android is voor mij weinig anders, hier een S2 en S3 op kantoor, precies hetzelfde probleem. Kantoor heeft een bagger signaal, regelmatig geen verbinding, vreet batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Frozen-Bullet schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:06:

Slecht bereik trekt een telefoon altijd snel leeg, onafhankelijk van OS, dat is ook altijd zo geweest: in 2001 had mijn tante een simpele dualband Motorola, alleen voor bellen en smsen, provider was Telfort, toen nog niet gebruikmakend van 't netwerk van KPN en dus met een dekking, die op sommige plaatsen vrijwel nihil was.
Dit model telefoon had standaard een standby-tijd van een dag of tien, mijn tante haalde in het gunstigste geval anderhalve dag, zonder te bellen. Werd er een paar keer gebeld, haalde hij 't einde van de dag vaak niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
Bedankt voor de reacties ;) Slecht bereik was inderdaad de boosdoener zoals ook al door jullie is aangegeven. Dit weekend alleen af en toe WIFI aangehad, en dan houdt de batterij het inderdaad prima uit :) (als in: nog 17 dagen en 23 uur aan batterij resterend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb gister GDR2 en GDR3 op mijn tel gezet. Heb nu 1,6Gb vrij. Dus ik ben blij.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

jeka schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:56:
Ik heb gister GDR2 en GDR3 op mijn tel gezet. Heb nu 1,6Gb vrij. Dus ik ben blij.
GDR2 is eindelijk vrijgegeven of heb je de developers update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

GDR3 met developers update en GDR2 via de pc. Er is volgens mij nog geen GDR2 op de normale manier te verkrijgen in NL.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn telefoon meldt dat er een update beschikbaar is. Heb op dit moment geen wifi en kan dus nog niks checken..
Unbranded geen Vodafone dus..

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 22-11-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
GAIAjohan schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:22:
Mijn telefoon meldt dat er een update beschikbaar is. Heb op dit moment geen wifi en kan dus nog niks checken..
Unbranded geen Vodafone dus..
En het merk? Interessant voor anderen om te weten of er iets aankomt.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.