In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Ik ben nu in het buitenland en de telefoon (heb ik geunlocked) slikt elke sim in europa.
Ben nu in noord amerika en de telefoon wil maar niet op het 850Mhz/1900 netwerk werken. Dit zou volgens de specs wel kunnen.
2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G Network HSDPA 900 / 2100
HSDPA 850 / 1700 / 1900 / 2100
Toch ziet hij het netwerk niet. Iemand een idee wat mis is waarom de telefoon niet wil werken op het netwerk hier?
Het gaat me nu even om het 2G deel, aangezien mijn Chinese Umi C1 Cross 6,44 inch phablet van de week tussen een stoel kwam en mijn been. Het display + digitilizer is dus naar een andere wereld.
Ik heb geen cellular+sim in mijn settings. Waar kan ik dit vinden.
Ik heb bij settings wel:
- Mobile network
- additional phone settings
- network settings
Ik heb op dit moment wel bij mobile network data connection on
Data roaming op roam
highest connection speep op 3g
en
network selectop op automatic.
Mijn probleem is dat mijn netwerk provider hier op cdma (dus geen GSM) werkt en zijn "gsm" over het 3G WCMDA netwerk streamt. Dus als ik het zo zie moet ik eerst mijn 3G verbinding werkend krijgen en dan werkt 2G (GSM) dus wel, echter connect dat ding met geen enkele verbinding, maar hoort wel te werken.
enig idee?
Ik wil het via een hard-reset proberen om van 0 te gaan werken, echter ben ik dan alle mogelijkheden tot skype kwijt (Probleem lige al bij de helpdesk daar). Op dit moment ben ik met sollicitaties bezig en heb daardoor ook skype nodig en een werkende telefoon. Mijn vervangende telefoon werkt deels totdat de hsdpa verbing verbinding verbreekt, maar moet nu iets hebben om op dit moment bereikbaar te zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Nimrod|IA op 27-11-2014 07:44 ]
Bespaar jezelf een boel tijd en moeite en koop voor een paar tientjes lokaal een (tweedehands) telefoon die wel op de Amerikaanse frequenties werkt...?
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Zeker gezien Black Friday geen slechte optie.Tom Paris schreef op donderdag 27 november 2014 @ 08:23:
Bespaar jezelf een boel tijd en moeite en koop voor een paar tientjes lokaal een (tweedehands) telefoon die wel op de Amerikaanse frequenties werkt...?
Voor de W1: network selection > search ipv automatic en dan kijken of je een netwerk kunt vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053
Zag het inderdaad. Erg goed nieuws! Kan ik van de week de Phone van mijn pa ff flashen (was mijn oudesupersatan schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 10:08:
Eindelijk is de SD card bug opgelost in deze WP8.1 rom!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053
Ik krijg het niet voor elkaar om "stap 1" te flashenvali schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 19:41:
[...]
Zag het inderdaad. Erg goed nieuws! Kan ik van de week de Phone van mijn pa ff flashen (was mijn oude). Is hij eindelijk er vanaf.
Mocht het jou wel lukken, dan hoor ik graag hoe je dat stap voor stap gedaan hebt.
Thanks!
Bij stap 1 heb ik deze guide gebruikt: http://forums.windowscent...-market-locked-china.html alleen dan de rom gebruiken die op het xda forum gegeven is bij stap 1. En daarna kun je gewoon het flash tooltje gebruiken dat bij de nieuwe v1.10 rom zit.
Anoniem: 52621
En als ik het goed begrepen heb, werkt dit dus niet op een 64 bit OS. Ik heb ook geen toegang tot een 32 bit windows.
Gaat dus over, ben ik bang.
Dat zijn de stappen die ik ook,gedaan heb. Het is niet zo moeilijk hoor, alleen ja je moet een 32 bits installatie hebben. Ik had mijn htpc ervoor gebruikt :-) had ff daarop tijdelijk een installatie op gezet.Anoniem: 52621 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 03:30:
wow, dat is dus niet bepaald simpel!
En als ik het goed begrepen heb, werkt dit dus niet op een 64 bit OS. Ik heb ook geen toegang tot een 32 bit windows.
Gaat dus over, ben ik bang.
[ Voor 5% gewijzigd door vali op 03-12-2014 07:45 ]
Heb namelijk nog wel een heeele oude laptop, maar daar past echt geen win7 op ofzo
edit:
iemand in de buurt van Maassluis / Rotterdam die het wil proberen met de mijne? ;-)
Ik snap de helft van de stappen niet!
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 03-12-2014 20:36 ]
[ Voor 145% gewijzigd door supersatan op 04-12-2014 21:36 ]
b) Run "HWDiagnosticApp (##2846579#) ", turn on "Diag settings" and reset phone.
Welke HWDiagnosticApp? Die staat helemaal niet in die download? En wat moet je doen met die getal (##2846579#)?
Ik zal er vanavond opnieuw naar kijken en je erdoorheen helpen.Anoniem: 52621 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:32:
Zelf blijf ik al steken bij stap 1b
b) Run "HWDiagnosticApp (##2846579#) ", turn on "Diag settings" and reset phone.
Welke HWDiagnosticApp? Die staat helemaal niet in die download? En wat moet je doen met die getal (##2846579#)?
##2846579# intoetsen op je W1 > dan opent de DiagApp > settings aanzetten > reboot. Vergeet niet het toestel volledig opnieuw te laten booten na het afronden van de stappen (a t/m e) onder Step 1, voordat je aan Step 2 begint.Anoniem: 52621 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:32:
Zelf blijf ik al steken bij stap 1b
Wel opmerkelijk dat na het draaien van dat .bat bestand, mijn Windows ook opeens in 'test modus' draaide, wat wel unsigned drivers zou moeten accepteren, toch kreeg ik de foutmelding.
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2014 12:48 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ok, ik ben iets verder.
Ik heb een 32 bit windows gevonden (XP).
a. rom en flash tool gedownload.
b. Die nummer ingetikt op de gsm, diagnostic aangezet, en gsm is gereset.
c. flash tool geladen, de files geselecteerd en op Scan en download geklikt.
Gebeurt verder niets. Tool kan niets vinden, en phone word niet gereset.
Toen op het briljante idee gekomen dat ik de gsm misschien moest aansluiten?
Dus de gsm op een usb aangesloten, en er word een driver geinstalleerd. Qualcom Winmobile Modem 319B. (qcusbser.sys). Meerdere keren (misschien voor elk cpu apart?). Krijg wel een waarschuwing steeds dat de driver niet voldoet aan de Windows logo test, but who cares, Toch doorgaan.
Ok, WP8 flashtool weer runnen, scan en download, en nu word er wel iets gevonden, op com4. Maar krijg handshake failure.
Andere USB poort geprobeerd, moet weer een paar keer die drivers installeren, en weer die tool gerund. Nu zegt hij opening COM8. Maar dan weer opnieuw, Firmware (Handshake Fail).
Dus hier blijf ik dus weer steken.
edit:
oh, wacht... ik ben dus niet de enigste zie ik.
Handshake fail > probeer de contactpunten te verbinden om 'm in download mode te forcen.
Dus dat ga ik dan maar eerst proberen. Kom ik nog op terug.
edit2.
Ik neem aan dat ik ook die drivers allemaal moet installeren beschreven in die market locked china link?
edit3.
hm.. laat maar... al die chinese tekens, daar kom ik niet uit. Dus ik hou het op die drivers van de QPST van de xda-developers site in stap 1d, en ga verder met die contactpuntjes.
edit4
ok, die weirde stap met die contactpuntjes gedaan. Ging ook niet in 1 keer, met mijn onstabiele handjes. En toen een fout dat de simkaart er niet in zat? Dus die er toch maar ingedaan. Toen ging het goed, hij installeerde die driver.
Toen even schrikken, gsm ging niet meer aan! Maar even de batterij uit en indoen heeft dat verholpen.
Wat ik me nu wel afvroeg, is er geen makkelijker manier om die qual com12 poort te installeren? Bijvoorbeeld gewoon ergens downloaden ofzo? ;-)
edit5:
ok, zit weer vast.
Als ik die gsm aansluit, dan word, afhankelijk van de usb poort, poort 4, 8, 13 en 17 geinstalleerd.
Maar met die verbinding tussen die contactpuntjes werd dus iets van com12 geinstalleerd.
Resultaat: nog steeds Firmware (Handshake fail).
Zijn er misschien meer stappen van die chinese link die ik moet doen?
edit6:
ok, ben weer naar die site gegaan voor een volgende stap. Ik ben in de qpst configuratie gedoken, add new port, ik kon alleen kiezen uit port 3. PATS, BSOD!
Toen nog een keer geprobeerd, en geprobeerd om COM5 in te vullen, net zoals op het voorbeeld op die site. PATS! Weer BSOD.
Dus nu heb ik er even genoeg van, of iemand moet weten wat ik fout doe?
edit7:
nog eens geprobeerd. Geen blauwe schermen meer, alleen de melding dat alle poorten bezet zijn.
Iemand in de buurt die het voor mij kan doen? Of anders verkoop ik hem voor een klein prijsje.. ;-)
Ik zag dat de Lumia 535 uit was.. hmmm...
[ Voor 50% gewijzigd door PaT op 23-12-2014 07:17 ]
Dit filmpje kan je helpen bij het uitvoeren van enkele stappen: https://www.youtube.com/watch?v=pfb4sJn_85E.
Zelf heb ik eerst de HWDiagnosticApp gedraaid, door ##2846579#. Hier heb ik "Diag settings" aangezet.
Vervolgens heb ik een gedeelte van deze tutorial: http://forums.windowscent...-market-locked-china.html uitgevoerd.
Dit heb ik gedaan op een Windows 7 32-bit systeem.
Je zou daarvoor gebruik kunnen maken van de QPST bestanden waar naar gelinkt wordt vanuit het topic op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053): http://htcfanboys.com/dow...da/?action=load&file=8454.
Bij stap 1 van de tutorial "For those who get their W1 market locked in china" moet je een USB driver installeren. Deze vind je in de map "QPST\qcom usb driver(one key to setup)", van de QPST bestanden.
Bij het eerste gedeelte van stap 2 kun je gebruik maken van het bestand installsimpleio.bat (als administrator uitvoeren) uit de map "QPST\simpleio". Vervolgens installeer je QPST zelf, vanuit de map "QPST\QPST".
De stap "1.Enter Qualcomm emergency mode:" is inderdaad even lastig. In Windows heb ik eerst apparaatbeheer geopend.
De simkaart en SD-kaart heb ik toen uit mijn toestel verwijderd. Terwijl het toestel uit stond heb ik alvast de USB-kabel aan mijn telefoon bevestigd, maar nog niet verbonden met mijn computer. Met een pincet heb ik toen de punten met elkaar verbonden. Terwijl de punten nog met elkaar verbonden waren, heb ik met mijn andere hand de USB-kabel met mijn computer verbonden. Hierdoor gaat de telefoon ook aan. Als je Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 in apparaatbeheer ziet verschijnen, kun je de verbinding tussen de punten verwijderen.
Toen ik QPST Configuration opende, werd de juiste poort automatisch al herkend. Deze hoefde ik niet handmatig toe te voegen. Het kan zijn dat dit bij jou nog wel moet.
Bij het uitvoeren van "Start>All Application>QPST>eMMC Software Download" kreeg ik volgens mij een foutmelding. Dit komt omdat het desbetreffende programma uitgevoerd moet worden als Administrator. Vanuit de "Program Files" ben ik naar "Qualcomm\QPST\bin\" genavigeerd en heb ik "emmcswdownload.exe" als Administrator uitgevoerd.
Je moet dan "Program Boot Loaders" aangevinkt hebben en "Program MMC device" uitgevinkt hebben.
Je klikt dan op "Load Build Contents" en selecteert uit de "QPST\W1-U00 Repair bootloader\flashing" map het bestand "contents.xml". Hierna klik je op "Download".
In apparaatbeheer zie je dan "Qualcomm HS-USB Diagnostics 9006".
In de eMMC software download app moet je "Program Boot Loaders" nu uitgevinkt hebben en "Program MMC device" aangevinkt. Je selecteert nu de telefoon en klikt op "Download".
LET OP! je krijgt nu waarschijnlijk één of meerdere keren de vraag of je een station wilt formatteren. Annuleer dit en formatteer deze stations niet!
Ik kreeg toen niet echt de melding dat het uitvoeren voltooid was, maar het programma stopte op een gegeven moment na de tekst "Update device 1 [hier stond een stationsletter]". Wacht wel lang genoeg om zeker te weten dat het programma klaar is.
Ik heb toen de batterij uit mijn telefoon gehaald en deze losgekoppeld van mijn computer. Hierna heb ik de batterij weer in de telefoon gestopt en mijn telefoon weer verbonden met de computer. Volgens mij verschijnt er dan de "iWare uniBIOS FFU Application" op je telefoon.
Je kunt nu verder gaan met stap 1-C uit het XDA topic van de custom rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053).
Je opent "WP8_Flash_tool_and_ROM\WP8 Flash tool.exe" (van http://htcfanboys.com/dow...da/?action=load&file=8451) en selecteert W1-U00_1030.5614.01000.20900.app en WindowsPhoneDefaultCfg.xml uit dezelfde map. Hierna klik je op "Next" en daarna op "Scan && Download". Een foutmelding over "bad file FFU" kun je negeren.
Als het flashen voltooid is, is het belangrijk dat je de telefoon een keer opstart, totdat je de tiles ziet. Hierna kun je verder gaan met "Step2 !" uit de tutorial van de custom rom op XDA. Zelf heb ik dit de eerste keer niet gedaan, waardoor ik steeds vast zat in airplane mode. Het opnieuw uitvoeren van alle stappen (en dit keer wel opstarten), heeft dat probleem bij mij verholpen.
De custom rom kan nu geflasht worden. Hiervoor moet de telefoon opgestart worden in download mode (volgens mij door op te starten met de combinatie "cam" + "vol -").
Zelf heb ik v1.10 geflasht (http://htcfanboys.com/dow...?action=list&folder=46334). Als de telefoon verbonden is met je computer voer je "V1.10\WP8CRUU.exe" uit en volg je de stappen.
Als het goed is, is het flashen van de custom rom nu voltooid.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb exact dezelfde punten gevolg... Zorg er wel voor dat je een goede pincet hebt. Dit stukje zat ik zelf erg mee te klooienPazzie schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:49:toon volledige bericht
Als ik het mij goed kan herinneren, heb ik de custom rom geflasht, zoals hieronder beschreven. Doe dit op eigen risico.
Dit filmpje kan je helpen bij het uitvoeren van enkele stappen: https://www.youtube.com/watch?v=pfb4sJn_85E.
Zelf heb ik eerst de HWDiagnosticApp gedraaid, door ##2846579#. Hier heb ik "Diag settings" aangezet.
Vervolgens heb ik een gedeelte van deze tutorial: http://forums.windowscent...-market-locked-china.html uitgevoerd.
Dit heb ik gedaan op een Windows 7 32-bit systeem.
Je zou daarvoor gebruik kunnen maken van de QPST bestanden waar naar gelinkt wordt vanuit het topic op XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053): http://htcfanboys.com/dow...da/?action=load&file=8454.
Bij stap 1 van de tutorial "For those who get their W1 market locked in china" moet je een USB driver installeren. Deze vind je in de map "QPST\qcom usb driver(one key to setup)", van de QPST bestanden.
Bij het eerste gedeelte van stap 2 kun je gebruik maken van het bestand installsimpleio.bat (als administrator uitvoeren) uit de map "QPST\simpleio". Vervolgens installeer je QPST zelf, vanuit de map "QPST\QPST".
De stap "1.Enter Qualcomm emergency mode:" is inderdaad even lastig. In Windows heb ik eerst apparaatbeheer geopend.
De simkaart en SD-kaart heb ik toen uit mijn toestel verwijderd. Terwijl het toestel uit stond heb ik alvast de USB-kabel aan mijn telefoon bevestigd, maar nog niet verbonden met mijn computer. Met een pincet heb ik toen de punten met elkaar verbonden. Terwijl de punten nog met elkaar verbonden waren, heb ik met mijn andere hand de USB-kabel met mijn computer verbonden. Hierdoor gaat de telefoon ook aan. Als je Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 in apparaatbeheer ziet verschijnen, kun je de verbinding tussen de punten verwijderen.
Toen ik QPST Configuration opende, werd de juiste poort automatisch al herkend. Deze hoefde ik niet handmatig toe te voegen. Het kan zijn dat dit bij jou nog wel moet.
Bij het uitvoeren van "Start>All Application>QPST>eMMC Software Download" kreeg ik volgens mij een foutmelding. Dit komt omdat het desbetreffende programma uitgevoerd moet worden als Administrator. Vanuit de "Program Files" ben ik naar "Qualcomm\QPST\bin\" genavigeerd en heb ik "emmcswdownload.exe" als Administrator uitgevoerd.
Je moet dan "Program Boot Loaders" aangevinkt hebben en "Program MMC device" uitgevinkt hebben.
Je klikt dan op "Load Build Contents" en selecteert uit de "QPST\W1-U00 Repair bootloader\flashing" map het bestand "contents.xml". Hierna klik je op "Download".
In apparaatbeheer zie je dan "Qualcomm HS-USB Diagnostics 9006".
In de eMMC software download app moet je "Program Boot Loaders" nu uitgevinkt hebben en "Program MMC device" aangevinkt. Je selecteert nu de telefoon en klikt op "Download".
LET OP! je krijgt nu waarschijnlijk één of meerdere keren de vraag of je een station wilt formatteren. Annuleer dit en formatteer deze stations niet!
Ik kreeg toen niet echt de melding dat het uitvoeren voltooid was, maar het programma stopte op een gegeven moment na de tekst "Update device 1 [hier stond een stationsletter]". Wacht wel lang genoeg om zeker te weten dat het programma klaar is.
Ik heb toen de batterij uit mijn telefoon gehaald en deze losgekoppeld van mijn computer. Hierna heb ik de batterij weer in de telefoon gestopt en mijn telefoon weer verbonden met de computer. Volgens mij verschijnt er dan de "iWare uniBIOS FFU Application" op je telefoon.
Je kunt nu verder gaan met stap 1-C uit het XDA topic van de custom rom (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053).
Je opent "WP8_Flash_tool_and_ROM\WP8 Flash tool.exe" (van http://htcfanboys.com/dow...da/?action=load&file=8451) en selecteert W1-U00_1030.5614.01000.20900.app en WindowsPhoneDefaultCfg.xml uit dezelfde map. Hierna klik je op "Next" en daarna op "Scan && Download". Een foutmelding over "bad file FFU" kun je negeren.
Als het flashen voltooid is, is het belangrijk dat je de telefoon een keer opstart, totdat je de tiles ziet. Hierna kun je verder gaan met "Step2 !" uit de tutorial van de custom rom op XDA. Zelf heb ik dit de eerste keer niet gedaan, waardoor ik steeds vast zat in airplane mode. Het opnieuw uitvoeren van alle stappen (en dit keer wel opstarten), heeft dat probleem bij mij verholpen.
De custom rom kan nu geflasht worden. Hiervoor moet de telefoon opgestart worden in download mode (volgens mij door op te starten met de combinatie "cam" + "vol -").
Zelf heb ik v1.10 geflasht (http://htcfanboys.com/dow...?action=list&folder=46334). Als de telefoon verbonden is met je computer voer je "V1.10\WP8CRUU.exe" uit en volg je de stappen.
tot hoe ver?Vervolgens heb ik een gedeelte van deze tutorial: http://forums.windowscent...-market-locked-china.html uitgevoerd.
Ook fix bootloader?
Backup?
w1 update tools?
En wat is de juiste poort?Toen ik QPST Configuration opende, werd de juiste poort automatisch al herkend.
Als ik hem open, zie ik in ieder geval geen actieve telefoons.
Dus dit is de stap waar ik blijf hangen.
Toevoegen lukt bij mij ook niet.
Ik kan overigens maar 1 poort toevoegen (com3) maar dan krijg ik een blauwe scherm.
Ik vraag me ook af, als ik de telefoon aansluit op mijn computer, worden er 4 drivers geinstalleerd. Is dat de bedoeling? En zoja, moet dan misschien niet EERST?
Verder heb ik ook geen administrator mode op mijn laptop, maar dat is volgens mij normaal op een Windows XP.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 14-12-2014 00:24 ]
Eigenlijk de gehele tutorial. Het laatste gedeelte, vanaf "Start flashing Rom!!!", staat echter ook in de tutorial van de custom rom (Run Flash Tool , select ROM file / Config XML and click "Scan && Download".).Anoniem: 52621 schreef op zondag 14 december 2014 @ 00:18:toon volledige bericht
[...]
tot hoe ver?
Ook fix bootloader?
Backup?
w1 update tools?
[...]
En wat is de juiste poort?
Als ik hem open, zie ik in ieder geval geen actieve telefoons.
Dus dit is de stap waar ik blijf hangen.
Toevoegen lukt bij mij ook niet.
Ik kan overigens maar 1 poort toevoegen (com3) maar dan krijg ik een blauwe scherm.
Ik vraag me ook af, als ik de telefoon aansluit op mijn computer, worden er 4 drivers geinstalleerd. Is dat de bedoeling? En zoja, moet dan misschien niet EERST?
Verder heb ik ook geen administrator mode op mijn laptop, maar dat is volgens mij normaal op een Windows XP.
In de tutorial op Windows Central (http://forums.windowscent...-market-locked-china.html) moet je de punten boven "1.Enter Qualcomm emergency mode" denk ik zien als de voorbereiding.
"STEP 1:Install Driver", "2.Install Microsoft Driver" en "Step 2:Install QPST(Qualcomm Product Support Tool)" moet je gewoon uitvoeren. Hiervoor kun je zowel de QPST bestanden uit de tutorial van de custom rom op XDA gebruiken als de bestanden uit de tutorial van Windows Central.
Bij "STEP 3:Fix BootLoader" gaat het er als ik het goed heb alleen om dat je de bestanden gedownload hebt. Deze heb je volgens mij pas later nodig bij "3.Start>All Application>QPST>eMMC Software Download,Click “Load Build Contents…” Select contents.xml in unrared W1-U00(C00)Repair bootloader.rar,Check "Program Boot Loaders",UnCheck "Program MMC device", Click Download".
"Backup Download address:" is volgens mij een alternatieve mirror naar de benodigde bestanden. "W1 Update tools:" is volgens mij een verzameling van alle eerder genoemde tools. Ik denk dat het makkelijker is om gewoon alle bestanden uit de tutorial van de custom rom op XDA te gebruiken. Dan hoef je ook niks vanaf een Chinese website te downloaden (ik vermoed dat je Engels beter is dan je Chinees).
Als je bij apparaatbeheer kijkt zie je om welke poort het moet gaan. Als er bijvoorbeeld staat Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM5), dan gaat het om de COM5 poort. Zie jij daar Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM3) staan?
Als je op deze pagina (http://forums.windowscent...-market-locked-china.html) naar de reacties scrolt, zie je bij de post van Martin Ngningaye drie screenshots staan. De bovenste afbeelding is een screenshot van de QPST configuratie. Zo zag het er bij mij ook uit als ik het me goed herinner. Er stond bij mij ook (Auto add) achter de poort, wat betekent dat hij al automatisch toegevoegd werd.
Volgens mij werden er bij mij ook automatisch wel wat drivers geïnstalleerd, zodra je de telefoon aansluit. Als je de drivers uit het begin van de tutorial hebt geïnstalleerd, hoef je volgens mij geen extra drivers te downloaden.
Hoe het precies in XP werkt weet ik zo niet. Ik vermoed dat je dan wel genoeg rechten hebt (tenminste, als je geen limited of guest account gebruikt).
Ik zie helemaal geen Qualcom in de apparaatbeheer. Ik zie niet eens Compoorten staan. Enigste poorten die ik zie zijn usb-controllers en SCSI, RAID, IDE, IEEE 1394.Als je bij apparaatbeheer kijkt zie je om welke poort het moet gaan. Als er bijvoorbeeld staat Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM5), dan gaat het om de COM5 poort. Zie jij daar Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM3) staan?
Ik weet niet,is dit normaal voor XP? Werk er al 10 jaar niet meer mee. Misschien is XP wel niet geschikt?
Toch heb ik stap met die pincet wel gedaan, en zag ik wel degelijk die driver tevoorschijn komen in het apparaatbeheer! Dus ik snap niet waarom ik die niet meer ziet staan.
edit: nouja... ik snap wel waarom ik geen compoorten zie staan in de apparaatbeheer, namelijk omdat er geen compoorten bevinden op de laptop.
Dus waar zou die Qualcom dan moeten staan? Hij staat ieg niet tussen de usb-controllers.
oh.... wacht even! Die compoorten zie je pas als je de telefoon aansluit! Zegt dat dan ;-)
Ja, dan zie ik er 3 staan.
Qualcomm Winmobile Diagnostics 319B (COM4)
Qual;comm Winmobile NMEA 319B (COM6)
Qualcomm Winmobile TRACE 319B (COM7)
Maar in QPST:
Active phones: geen
Ports: geen
Maar goed, ik hoef dus, als ik het goed begrijp, niet van die Chinese Market website te downloaden, maar alle bestanden van die andere site afhalen. Maar verder wel alle stappen volgen van die Chinese market website.
edit2:
lijkt er op dat ik toch niet in admin mode zit. Want als ik opstart kies ik een gebruiker.
Met 2x ctrl-alt-del kan ik wel naar de adminmode, maar dan moetik dus een admin paswoord hebben. Tsja... weet ik veel.. ik heb deze laptop gekocht voor een geeltje, 2e hands. Weet niet eens meer van wie. Dus dat zal dan wel weer een nieuwe install moeten worden, ben ik bang.
edit3:
nee, die account heeft toch beheerdersrechten. Dus dat is het probleem niet.
Verder heb ik die pincet truuk weer uitgevoerd (of eigenlijk stiekum een paperclip), maar ik zie geen nieuwe drivers geinstalleerd worden.
edit4:
deze 3 drivers verwijdert, en weer die papercliptruuk gedaan, maar heeft geen zin, dezelfde 3 drivers weer.
Niet de Qualcomm HS-USB QDLoader 9008.
edit5:
is die driver niet gewoon te downloaden van b.v. http://sciencespaces.com/...omm+HS-USB+QDLoader+9008/ ? Of moet hij perse automatisch gezien worden?
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 14-12-2014 21:18 ]
Ik heb zo'n idee dat je het paperclip/pincet gedeelte niet helemaal goed uitvoert. Voer je die uit zoals in deze video (https://www.youtube.com/watch?v=qnwkbgxCwOQ) wordt getoond? Het gaat erom dat de telefoon in de juiste modus wordt geboot. Dat kan niet opgelost worden met het downloaden van een extra driver.Anoniem: 52621 schreef op zondag 14 december 2014 @ 19:39:toon volledige bericht
[...]
Ik zie helemaal geen Qualcom in de apparaatbeheer. Ik zie niet eens Compoorten staan. Enigste poorten die ik zie zijn usb-controllers en SCSI, RAID, IDE, IEEE 1394.
Ik weet niet,is dit normaal voor XP? Werk er al 10 jaar niet meer mee. Misschien is XP wel niet geschikt?
Toch heb ik stap met die pincet wel gedaan, en zag ik wel degelijk die driver tevoorschijn komen in het apparaatbeheer! Dus ik snap niet waarom ik die niet meer ziet staan.
edit: nouja... ik snap wel waarom ik geen compoorten zie staan in de apparaatbeheer, namelijk omdat er geen compoorten bevinden op de laptop.
Dus waar zou die Qualcom dan moeten staan? Hij staat ieg niet tussen de usb-controllers.
oh.... wacht even! Die compoorten zie je pas als je de telefoon aansluit! Zegt dat dan ;-)
Ja, dan zie ik er 3 staan.
Qualcomm Winmobile Diagnostics 319B (COM4)
Qual;comm Winmobile NMEA 319B (COM6)
Qualcomm Winmobile TRACE 319B (COM7)
Maar in QPST:
Active phones: geen
Ports: geen
Maar goed, ik hoef dus, als ik het goed begrijp, niet van die Chinese Market website te downloaden, maar alle bestanden van die andere site afhalen. Maar verder wel alle stappen volgen van die Chinese market website.
edit2:
lijkt er op dat ik toch niet in admin mode zit. Want als ik opstart kies ik een gebruiker.
Met 2x ctrl-alt-del kan ik wel naar de adminmode, maar dan moetik dus een admin paswoord hebben. Tsja... weet ik veel.. ik heb deze laptop gekocht voor een geeltje, 2e hands. Weet niet eens meer van wie. Dus dat zal dan wel weer een nieuwe install moeten worden, ben ik bang.
edit3:
nee, die account heeft toch beheerdersrechten. Dus dat is het probleem niet.
Verder heb ik die pincet truuk weer uitgevoerd (of eigenlijk stiekum een paperclip), maar ik zie geen nieuwe drivers geinstalleerd worden.
edit4:
deze 3 drivers verwijdert, en weer die papercliptruuk gedaan, maar heeft geen zin, dezelfde 3 drivers weer.
Niet de Qualcomm HS-USB QDLoader 9008.
edit5:
is die driver niet gewoon te downloaden van b.v. http://sciencespaces.com/...omm+HS-USB+QDLoader+9008/ ? Of moet hij perse automatisch gezien worden?
Als ik vervolgens pinnetjes doe (handig filmpje btw), krijg ik wel melding nieuwe hardware maar uiteindelijk melding dat er geen compatible drivers gevonden kunnen worden, zelfs niet als ik die map opgeef om in te zoeken.
Oké, succes. Helaas is Rotterdam te ver weg voor mij.Anoniem: 52621 schreef op maandag 15 december 2014 @ 00:54:
ja, toch precies zo.
Maar zal het nog wel eens proberen.
Gebruik je Windows 8(.1) 64-bit? Ik heb dit zelf met Windows 7 32-bit gedaan en had geen problemen met drivers.SinergyX schreef op maandag 15 december 2014 @ 09:56:
Ik blijf maar de fout van de driver krijgen, ik zag dus dat dat .bat bestand je PC in 'testmodus' zet (zodat je unsigned kan laden), maar de 2de driver blijft een fout geven (fout bij installeren van drivers).
Als ik vervolgens pinnetjes doe (handig filmpje btw), krijg ik wel melding nieuwe hardware maar uiteindelijk melding dat er geen compatible drivers gevonden kunnen worden, zelfs niet als ik die map opgeef om in te zoeken.
Deze reactie las ik bij de tutorial "For those who get their W1 market locked in china":
"For those of you running Windows 8 x64, you might want to reboot your computer first and start in 'Disable driver signature mode' (Charms > Settings > Change PC Settings > Update and Recovery > Recovery > Advanced startup) [automatic reboot] (Press 7) to install Simple IO. Then run both QPST Server and emmc download manager under Windows XP SP2 compatibility, and continue with Step 2."
Misschien heb je daar wat aan als je Windows 8 64-bit gebruikt.
maar toen begon de ellende, omdatr ik niet door had hoe je opnieuw moest opstarten, namelijk:Pazzie schreef:De custom rom kan nu geflasht worden. Hiervoor moet de telefoon opgestart worden in download mode (volgens mij door op te starten met de combinatie "cam" + "vol -").
"Turn off the smartphone. Press and hold the Volume Down and the Camera Button and turn it on by pressing the On-Off-Button until the phone vibrates. Keep pressing the Volume Down and Camera Button until the phone's screen turns black"
Hij lijkt dan uit te zijn (of is dat ook) en dan sluit je de kabel aan en start hij vanzelf op en voer je "V1.10\WP8CRUU.exe" uit.
Dit is misschien algemeen bekend, want ik las het nergens zo.
Verder kan ik "preview for developers update 8.10.14219.3341" installeren, maar weet niet of ik dat moet doen.
Heeft iemand dat al gedaan?
Graag gedaan. Jammer dat je er niet meteen uit kwam met betrekking tot het flashen van de custom ROM, maar mooi dat het alsnog gelukt is.pangolin2 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:02:
Pazzie, zeer bedankt voor alle aanwijzingen. O.a. dankzij jou had ik het vrij snel voor elkaar TOT
[...]
maar toen begon de ellende, omdatr ik niet door had hoe je opnieuw moest opstarten, namelijk:
"Turn off the smartphone. Press and hold the Volume Down and the Camera Button and turn it on by pressing the On-Off-Button until the phone vibrates. Keep pressing the Volume Down and Camera Button until the phone's screen turns black"
Hij lijkt dan uit te zijn (of is dat ook) en dan sluit je de kabel aan en start hij vanzelf op en voer je "V1.10\WP8CRUU.exe" uit.
Verder kan ik "preview for developers update 8.10.14219.3341" installeren, maar weet niet of ik dat moet doen.
Zelf heb ik wel één of meerdere updates geïnstalleerd na het flashen van de custom ROM. Dat ging goed. Momenteel staat er bij mij bij besturingssysteem: "8.10.14219.341".
Voor degene die nog hun W1 wilen flashen:pangolin2 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:02:
Pazzie, zeer bedankt voor alle aanwijzingen. O.a. dankzij jou had ik het vrij snel voor elkaar TOT
[...]
maar toen begon de ellende, omdatr ik niet door had hoe je opnieuw moest opstarten, namelijk:
Als je bij Stap 2 bent (dus je hebt de custom rom van stap 1 al op jouw mobiel kunnen zetten), dan moet je eerst jouw mobiel opnieuw starten totdat je bij de tiles bent (zoals eerder vermeld). Daarna kan je het beste jouw telefoon aan de laptop/pc hangen. Vervolgens doe je jouw mobiel uit en dan druk je tegelijk de 'volume -' en de 'camera' toetsen in (power button hoeft niet), je voelt dan jouw mobiel 1 keer trillen echter scherm blijft gewoon zwart. Daarna moet je gewoon dat ene bestand vermeld in stap 2 draaien (in de v1.10 map). Dan krijg je een cmd scherm te zien en op dat ander scherm zie je een timer lopen, na 1 minuut pas (helemaal in paniek na 10s geen respons... kabel uitgetrokken. kon ik weer opnieuw beginnen

Dus na 10 keer opnieuw flashen (7*stap 1 van 20 min en 3*stap 2 van 20 min) is het me uiteindelijk gelukt om de custom rom erop te zetten. Dit alles werkt gewoon met een Windows 7 64bit laptop (heb wel compatibiliteit op 'windows xp sp 3' gezet bij de EMMC en QPST configuration programma's). Dit geeft wel aan dat je de huawei gewoon 100 keer kan bricken en dan nog kan je de rom opnieuw flashen.
Als je een cookie error krijgt bij de emmc programma dan moet je proberen om een andere recovery (zie: china market locked w1) te gebruiken.
Heb wel het probleem dat de telefoon blijft trillen als ik op de back knop druk, terwijl ik het wel heb uitgezet in de instellingen. Hebben jullie dat ook?
[ Voor 4% gewijzigd door Exor op 31-12-2014 15:52 ]
It's just technology, not religion
Gezien de historisch crappy support van Huawei is dat maar goed ook. Wel een zegen voor tweakers. Vibreren doet 'ie bij mij overigens ook. Op m'n Lumia kan ik dat uitzetten onder settings>touch, maar niet op de W1.Exor schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:15:
[...]... Dit geeft wel aan dat je de huawei gewoon 100 keer kan bricken en dan nog kan je de rom opnieuw flashen.
[ Voor 39% gewijzigd door mtr33 op 24-12-2014 10:06 . Reden: pt2 ]
Zelfde probleem. Ik kom geen steek verder.
Als ik die paperclip truuk doe, dan worden er inderdaad drivers geinstalleerd (3 stuks), maar gewoon niet de goede! (niet de Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 driver).
Maar deze:
Qualcomm Winmobile Diagnostics 319B
Qualcomm Winmobile NMEA 319B
Qualcomm Winmobile TRACE 319B
Wat doe ik dan in godsnaam fout??
edit:
ok, ik weet het al. Je moet de telefoon eerst UIT doen.. pff.. wist ik wel, was ik vergeten. Kreeg ineens een hint toen ik ergens las dat deze handeling ervoor zorgde dat de telefoon AAN ging, LOL.
Ok, ik ga weer verder.
Voorlopig zou het wel handig zijn als iemand een stap voor stap handleiding maakte zonder al die uitstapjes naar andere websites en programma's enzo, in juiste volgorde ;-)
Ok, ik ben weer een stap verder!
Die QPST programma moet je schijnbaar aan hebben staan, op het moment van de paperclip truuk! Zodat die de compoort meteen herkend. Dat is gelukt dus! Compoort 15. Later, een stap verder werd dat compoort 16.
Ik ben nu zover dat er op de telefoon staat: iWare uniBios FFU application.
Allocatepool statuis is success.
Logo met First custom Rom. En handtekening van de Wojtas enzo.
Dan moet ik resetten?
Ik zie staan in de handleiding:
Before you begin the process of flashing Custom ROM, make sure that you have a ROM with ability to run the device in mass storage mode. If not, flash it. Also remember that after flashing Custom ROM you need perform the first start (until you see the start menu).
Dat resetten lukt, maar dan kon ik weer opnieuw in dat scherm? Ik zie geen startmenu? Telefoon doet verder niets meer. Helemaal vast.
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 52621 op 26-12-2014 23:45 ]
- Installeer eerst alle drivers (QPST en USB driver)
- Dan pak je een pincet of een paperclip en start de W1 in recovery mode

- Open Start>All Application>QPST>eMMC Software Download (uitgaande dat de COM port enabled is, zie rood venstertje)

Check "Program Boot Loaders" en UnCheck "Program MMC device"
dan
Select contents.xml in unrared W1-U00(C00)Repair bootloader.rar en druk op download.
- Als bovenstaand succesvol is afgerond dan doe je:
Then Unheck Program boot loaders,Check Program MMC device,Select Qualcomm MMC port,Click Download (zie onderstaand)

- Haal de kabel uit de pc en doe het volgende:
Press and hold "vol -" then also press and hold Power button and connect the phone to the computer
- Dan kan je het volgende starten:
Run Flash Tool , select ROM file / Config XML and click "Scan && Download" van de CUSTOM rom (XDA)
-Dan moet je 1 keer jouw mobiel opnieuw opstarten totdat je bij de tiles bent.
Nu heb je STAP 1 voltooid en kan je door naar stap 2
- Sluit de Huawei W1 aan op de computer.
- Doe de mobiel uit
- Druk nu tegelijkertijd op de 'camera' en de 'volume -' knoppen.
- Je voelt jouw mobiel 1 keer trillen en de scherm blijft zwart.
- Run WP8CRUU.exe and follow the instructions in the program.
Nu zijn er nog twee opties:
- Optie 1: Error XX > Begin helemaal opnieuw vanaf de eerste stap...
- Optie 2: Flashen is voltooid (+/- 20minuten)
ERROR bij stap 1:
Als je bij STAP 1 een cookie error krijgt dan moet je de programma als administrator openen. Mocht je dan nog een error krijgen dan moet je een andere W1 recovery proberen:
zie china market locked w1
LET OP: Mocht je het op 1 punt verknald (verkeerde hokje aangevinkt en EMMC of knoppencombinatie verkeerd ingedrukt) hebben dan kan je beter vanaf het begin opnieuw beginnen. Verknald hebben: Niet verder dan bootscreen, airplane mode etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 31-12-2014 15:53 ]
Zoals verwacht heb ik me er toch eens willen aan wagen. Echter: hoewel ik effectief een custom rom heb, geraak ik volgens mij niet in die mass storage mode. "Vol-"+"camerabutton" laten de telefoon gewoon opstarten zonder zwart scherm en bij het lopen van het update tooltje krijg ik gewoon de melding "cannot open qualcomm mmc usb storage device". So it's back to the paperclips for me? Ik denk het niet...mtr33 schreef op woensdag 24 december 2014 @ 10:00:
Aangezien je het proces al doorlopen hebt kun jij dat beter beoordelen dan ieder ander: is de SD card bug lastig genoeg voor je. FYI, aangezien je blijkbaar al op een custom rom draait, hoef je enkel stap 2 nog maar uit te voeren. En dat is enkel een kwestie van opstarten in mass storage mode en flashen (zonder driver/paperclip geklooi).
Ik heb even voor je getest of ik mijn telefoon in mass storage mode kon krijgen. Als ik "Power" + "Cam" + "Vol-" ingedrukt blijf houden, dan start de telefoon normaal op. Als ik "Cam" + "Vol-" ingedrukt houd en vervolgens "Power" heel kort indruk, dan kom ik wel in download mode. Je kunt ook "Cam" + Vol-" ingedrukt houden en dan een USB-kabel (welke met één zijde verbonden is aan je computer) in je telefoon stoppen.chaola schreef op maandag 29 december 2014 @ 09:38:
[...]
Zoals verwacht heb ik me er toch eens willen aan wagen. Echter: hoewel ik effectief een custom rom heb, geraak ik volgens mij niet in die mass storage mode. "Vol-"+"camerabutton" laten de telefoon gewoon opstarten zonder zwart scherm en bij het lopen van het update tooltje krijg ik gewoon de melding "cannot open qualcomm mmc usb storage device". So it's back to the paperclips for me? Ik denk het niet...
Je moet de custom rom op XDA hebben, beschreven in de eerste stap. Oftewel, je moet opnieuw flashen.chaola schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:46:
Bij mij zit die mass storage er toch echt niet in via deze stap. Ik heb vorig jaar de rom geïnstalleerd die hier werd besproken: supersatan in "[WP8] Ervaringen met de Huawei Ascend W1" Zijn er mensen met deze rom bij wie die mass storage wel aan de praat raakt? Of is het de developers preview die bij mij in de weg zit? Daar zat ik intussen op de laatste update.
V&A aangeboden: Huawei Ascend W1 Zwart
Ik heb nu een Nokia gekocht, 2e hands.
Uit deze link blijkt dat alleen de lumia telefoons ondersteund worden, vandaar ook mijn vraag.
Ik heb 'm er vannacht ook op gezet. Was nogal een gedoe. Eerst zat ik vast in airplane mode en daarna was de batterij op. Ellende.chaola schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 16:29:
FWIW: ik heb er mij deze week toch nog eens aan gewaagd en de custom ROM van WojtasXDA staat er nu ook op. Eindelijk van die ellendige SD Card bug af én de mogelijkheid om de Camera Shutter sound te muten: ook iets wat mij al lang ergerde.En dat net terwijl ik volop richting de 640 en 735 aan het kijken was, nu kan ik nog wat langer twijfelen over een opvolger

Om 5 uur vanochtend was ik het zat en heb de telefoon aan de lader gehangen. Wonder boven wonder was hij daarnet volledig opgeladen dus opnieuw geprobeerd en met succes!

Nu een kleine maand verder blijkt het toch geen groot succes te zijn. Telefoon reageert vaak traag, loopt soms vast en reboot dan.Burner13 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:52:
[...]
Ik heb 'm er vannacht ook op gezet. Was nogal een gedoe. Eerst zat ik vast in airplane mode en daarna was de batterij op. Ellende.![]()
Om 5 uur vanochtend was ik het zat en heb de telefoon aan de lader gehangen. Wonder boven wonder was hij daarnet volledig opgeladen dus opnieuw geprobeerd en met succes!Alleen zat de simlock er wel weer op. Gelukkig had ik de unlock codes nog in de e-mail kunnen vinden.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Wat wordt/is jullie opvolger van de W1 en waarom?
Ik ben momenteel vooral aan het kijken naar de Lumia 735 en eventuele opvolger de 750. Reden: "relatief" compact, goede batterij en camera en goedkoop.
Ook de Lumia 640 zou eventueel nog kunnen.
Mijn W1 heeft overigens niet zozeer last van reboots maar lijkt wel trager te worden en de batterij gaat er ook niet op vooruit.
Leuke vraag. Ik twijfel tussen een windows 10 telefoon of toch overstappen naar android. En dan wel een chinese meuk telefoon: doogee X5 pro. Die heeft leuke specs voor bizar weinig geld. Dat laatste vind ik vooral erg aantrekkelijk. Ik doe niet zo veel met m'n telefoon: internet browsen, whatsapp en een beetje facebook bekijken. Daar hoef ik geen 500 euro telefoon voor lijkt me.chaola schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 12:19:
Dat kan een interessante twist geven aan dit voor de rest zo goed als dode topic.
Wat wordt/is jullie opvolger van de W1 en waarom?
Ik ben momenteel vooral aan het kijken naar de Lumia 735 en eventuele opvolger de 750. Reden: "relatief" compact, goede batterij en camera en goedkoop.
Ook de Lumia 640 zou eventueel nog kunnen.
Mijn W1 heeft overigens niet zozeer last van reboots maar lijkt wel trager te worden en de batterij gaat er ook niet op vooruit.
Maar ja.. ik ben ook wel benieuwd naar windows 10.
Edit:/ ik lees net dat in december de lumia 550 komt en moet +-€140 gaan kosten. Keuzes...
[ Voor 4% gewijzigd door Burner13 op 10-10-2015 00:16 ]
Bron: nieuws: Windows 10 Mobile komt pas in 2016 naar oudere Windows Phone-smartphonesModellen met 4GB interne opslag, zoals de Lumia 530, krijgen de update in ieder geval niet: Microsoft stelt 8GB intern geheugen verplicht.
Anoniem: 483276
Dat was eerder helaas ook al bekend.chaola schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:37:
Voor wie nog hoop had dat het ook met de W1 zou gebeuren.
[...]
Bron: nieuws: Windows 10 Mobile komt pas in 2016 naar oudere Windows Phone-smartphones
nieuws: Microsoft geeft Lumia 530 en HTC 8S geen update naar Windows 10
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.