Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31
Twee stappen vooruit, één stap achteruit . Het hele Eli A. "we gaan het bekijken" circus gaat weer van start :z

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Ik heb er nog geen problemen mee. * afkloppen*
Eindelijk 8.1 maakt het os ' volwassen'.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Laatst online: 23-05-2024
Kan iemand met de 8.1 update bevestigen of de +316 bug nu eindelijk opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help me even.. +316 bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Als in je Personen een telefoonnummer opslaat als 06nummer en diegene (bijv. Piet) smst je. Dan ga je naar Conversaties, dan zou daar Piet moeten staan met laatste bericht eronder. Wat met de bug gebeurd is dat Piet is vervangen door +316.
Als je in Personen het nummer opslaat als +316, dan staat er wel Piet. WP zit het verschil niet tussen 06 en +316...

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:15
Ik sluit mij aan bij de meerderheid: SD kaart foetsie, en ik had nu net een paar recente foto's nodig :/

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

+316 bug zit er nog steeds in. Ik voeg nu maar gewoon ook dat telefoonnummer toe bij mijn personen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die bug is er nog wel. SD kaart issues zijn ze trouwens als het goed mee bezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Er zijn vreemde manoeuvres nodig om de SD kaart terug te vinden en eens je terug opstart is het opnieuw om zeep, maar goed.
De truc bestaat erin om de SD kaart te verwijderen, zonder de telefoon uit te schakelen, m.a.w zonder de batterij uit te halen. Onmogelijk? Inderdaad, maar het volstaat om de SD kaart een kleine beetje te verschuiven, 1mm of zo terwijl de batterij verbonden blijft met de connectoren. De batterij moet je dus wat omhoog kantelen, zorgen dat ze nog net genoeg contact maakt met de geleiders en wanneer je genoeg speling hebt tussen batterij en sd kaart: die een beetje naar achter schuiven en vervolgens terug. Bij mij zorgde dit er voor dat mijn data terug waren. Dit geeft me tijd om snel alles te back-uppen naar OneDrive.
Toch al vreemde dingen gedaan met dit toestel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon de telefoon aan de lader doen en de batterij eruit halen. De telefoon blijft dan gewoon aan en je kunt de SD eruit halen en terug doen. Daarna de accu weer erin en je hebt hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Met een gewone lader of via usb aan de PC, lukt mij dat dus niet: batterij eruit is toestel uit. Maar nu heb ik het eens getest met zo'n externe accu, verbonden via USB en dan lukt het inderdaad wel. Ondertussen vandaag een spontane reboot gehad en zo kon ik dus terug op zoek naar de SD kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Vanavond mijn W! geupdated naar WP8.1 resultaat SD-kaart wordt niet gevonden. Geprobeerd met de tips de SD-kaart boven water te krijgen. Resultaat een geweldig blauw scherm met een negatief gezichtje. Iemand een tip hou de telefoon weer aan de gang te krijgen

Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de sd-kaart. Vreemde is alleen, ik heb de update helemaal niet eens gedaan? Ik heb gewoon de officiële update 3. 17.150 ofzo.
automatische updates staan wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoNOW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Snowger schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:06:
Vanavond mijn W! geupdated naar WP8.1 resultaat SD-kaart wordt niet gevonden. Geprobeerd met de tips de SD-kaart boven water te krijgen. Resultaat een geweldig blauw scherm met een negatief gezichtje. Iemand een tip hou de telefoon weer aan de gang te krijgen
Iemand op dat 'geweldige' Microsoft Forum had hier ook last van, user Tiaxx was zo vriendelijk om de oplossing vaqn het probleem met de rest van de wereld te delen:
komt dus van hier.

Let op:Dit zal alles wat er momenteel op je telefoon staan verwijderen! (de fabrieksinstellingen worden teruggezet)

*Stap 1: Zorg dat de oplader niet verbonden is.
*Stap 2: Druk op de volume-omlaag knop, en houdt die ingedrukt. Sluit nu de oplader aan. Er zal een uitroepteken op het scherm verschijnen.
*Stap 3: Druk nu de volgende knoppen in (precies deze volgorde): volume omhoog, volume omlaag, aan-uit knop, volume-omlaag. De telefoon zal resetten en opnieuw opstarten. Dit kan een paar minuten duren.

Weet dat ik dit niet uitgeprobeerd heb, en dat ik deze oplossing ook niet zelf bedacht heb, nogmaals, dit is user Tiaxx op het Microsoft-forum.
Hopelijk werkt het bij jou, bij de persoon die hetzelfde probleem had, werkte het in elk geval wel! :)

[ Voor 1% gewijzigd door GoNOW op 01-06-2014 12:40 . Reden: stap vergeten, dankje Mariusjr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg anders geen uitroepteken als ik de volume laagknop ingedrukt hou.

edit:
denk dat je een halve stap vergeten bent.
Op moment dat je die knop ingedrukt houd, moet je namelijk de oplader aansluiten, volgens jouw link.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoNOW
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:58:
Ik krijg anders geen uitroepteken als ik de volume laagknop ingedrukt hou.

edit:
denk dat je een halve stap vergeten bent.
Op moment dat je die knop ingedrukt houd, moet je namelijk de oplader aansluiten, volgens jouw link.
Nu je het zegt...
Ik heb het aangepast, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Er is net weer een update binnengekomen maar de sd kaart is nog steeds foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar we hebben het hier nog steeds over onofficiële w8.1 versies toch?
Ik wacht gewoon nog op de echte. Deze maand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Inderdaad, dev preview. En afgelopen zondag kreeg ik opnieuw een melding maar die blijft nu staan op 0% downloaden.
EDIT: vanavond is die update dan toch binnen gekomen waardoor ik nu op versie 8.10.12397.895 van de dev preview zit. SD kaart nog steeds niet gevonden... :(

[ Voor 40% gewijzigd door chaola op 17-06-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24 Juni.
Vandaag is toch de grote dag dat Windows 8.1 voor de Windows Phone officieel uitgerold word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 12:28
Rob schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:36:
De 8.0.10211.204 versie hier wil niet updaten. Hij blijft met een 8018830f error komen
Ik heb voor mijn broertje een Huawei Ascend W1 (Vodafone Prepaid) aangeschaft. Deze werd geleverd met besturingssysteem 8.0.10211.204.

Ook ik krijg bij het updaten telkens de 8018830f error (De update is gedownload maar kan niet worden geopend).

Heb je misschien al een oplossing voor het updaten gevonden? Ik heb de telefoon al een keer naar fabrieksinstellingen hersteld en de taal gewijzigd, maar dat helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Pazzie schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:10:
[...]

Ik heb voor mijn broertje een Huawei Ascend W1 (Vodafone Prepaid) aangeschaft. Deze werd geleverd met besturingssysteem 8.0.10211.204.

Ook ik krijg bij het updaten telkens de 8018830f error (De update is gedownload maar kan niet worden geopend).

Heb je misschien al een oplossing voor het updaten gevonden? Ik heb de telefoon al een keer naar fabrieksinstellingen hersteld en de taal gewijzigd, maar dat helpt helaas niet.
De w2 update flashen. Die is naar 8.1 te upgraden

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Bedankt voor je reactie.

Heb je daar misschien wat meer informatie over? Een update voor de Huawei Ascend W2 flashen op de W1, of bedoel je misschien GDR2?

Kan dat op een manier zonder de kans dat de telefoon brickt en/of de garantie verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maanstof
  • Laatst online: 16-08 12:44
hallo pazzle,
windows phone 8.010211.204 is de windows phone update 1, de updates 2 en 3 zijn ook beschikbaar
voor de w1. bij mijn weten komt de officiele wp 8.1 pas later beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Klopt. Ik zou nu graag update 3 willen installeren en WP8.1, wanneer deze officieel beschikbaar is (i.v.m. de SD-kaart bug wil ik de Developer Preview nog niet installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik heb geen last van de SD kaart bug. Dus je zou het kunnen proberen...

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
jeka schreef op maandag 30 juni 2014 @ 10:28:
Ik heb geen alst van de SD kaart bug. Dus je zou het kunnen proberen...
Oké, dat zou dan misschien wel een optie kunnen zijn.

Dan moet het 8018830f probleem wel eerst opgelost worden. Ik zit te twijfelen om het eerst zo te laten, om gebruik te maken van de 3x3 Smart Deal garantie (met het risico dat het nieuwe toestel wordt omgeruild voor een tweedehands toestel, of dat Dynafix de waterschade kaart gaat spelen: http://kassa.vara.nl/tv/a...-door-waterschade/speel/1), of dat ik zelf een nieuwere versie ga flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Pazzie schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:10:
Klopt. Ik zou nu graag update 3 willen installeren en WP8.1, wanneer deze officieel beschikbaar is (i.v.m. de SD-kaart bug wil ik de Developer Preview nog niet installeren).
Ik weet niet of het toestel simlockvrij moet zijn om te flashen, maar als jouw broertje Engels kan lezen dan zou ik gewoon een ander rom flashen. Na veel ergernis met 'other storage' (reset gedaan > 1 app geïnstalleerd > 2 uur later geheugen te vol...) wilde ik bijna het mobieltje doorverkopen op Marktplaats...

Ik heb vandaag mijn Huawei W1 geflasht naar een GDR2 Russisch/Engels/Chinees rom. Een kwartiertje later probeerde ik een update te zoeken/binnen te halen, downloaden duurde eventjes en uiteindelijk kwam er een melding dat er een aantal updates klaar stonden om geïnstalleerd te worden :). Nu zit mijn W1 op Microsoft Update 8.0.10517.150 oftewel GDR3 :P (internet sharing. Screen rotation lock etc.. aanwezig).

Op de eerste laptop lukte de drivers installeren niet... conflict met bestaande driver van mijn oude xperia Ray. Toen geprobeerd op een tweede laptop, daar lukte de driver installatie wel. Echter kreeg ik een foutmelding in de trant van ''Cookie (if present) not received''... toen las ik dat iemand verder kwam met Program files> Qualcomm>QPST>bin>emmcswdownload.exe. Dat als administrator openen en men kan weer verder. Helaas was ik bij de eerste poging vergeten de ''Program MMC device'' uit te vinken |:( . Bij de stap erna liep dus de programma vast... Mobiel startte niet normaal op, dacht het bijna gebrickt te hebben. Laptop opnieuw opgestart, toen alles netjes via de handleiding gedaan. De tweede poging lukte wel, echter had ik blijkbaar een Russische rom (link) geïnstalleerd met dezelfde versienummer als de Vodafone versie... die ook niet kon updaten.

Toen op windowsmania.pl een rom kunnen vinden met GDR2 ingebakken, account aangemaakt (bij registratie: username, password, e-mail, geheime vraag in google translate gedumpt, geheim antwoord ingevuld, en onderaan klikken op de linker knop (rechter knop is resetten... 3 keer ingetrapt)). Onderaan het bericht klikken op bedankt en je krijgt een link te zien waar je de rom kan downloaden. Gedownload en binnen 10 minuten gezet op de W1.

Handleiding is hier te vinden: zoek op those-who-get-their-w1-market-locked-china.html
Heb deze recovery gebruikt: zie bovenste link
Rom van: windowsmania pl
Andere noodzakelijke apps (beschreven in de handleiding) kan men gewoon vinden door het volgende te downloaden: Jevon in "[WP8] Ervaringen met de Huawei Ascend W1", moet je alleen de recovery en rom wijzigen.

[ Voor 10% gewijzigd door Exor op 31-12-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Bedankt voor de uitleg. Mooi dat het flashen uiteindelijk gelukt is.

Normaal gesproken vind ik het wel leuk om te flashen, maar in dit geval ga ik denk ik toch maar voor de 3x3 Smart Deal oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:34
Hmmmm..... volgens mij is er echt iets mis met de telefoon. in de ochtend was de opslag weer vol... Na reset is systeemopslag rond de 1,9 GB, echter stijgt het in de loop van de tijd (ook al raakt niemand de telefoon aan) ... Het is nu al 2,75 2,77 3,05 3.34GB groot, terwijl ik maar 2 apps heb geïnstalleerd.

Edit: Na een uurtje nog maar 115 MB over...

[ Voor 10% gewijzigd door Exor op 06-07-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Vreemd. Daar heeft deze telefoon geen last van.

Heb je dat ook als je de additionele apps niet installeert?
De gebruikte opslag door het is na reset hier zo'n 1,8 GB en de free space zo'n 1,6 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 15:13
de SD kaart bug is simpel te verhelpen

Sluit de GSM aan op een krachtige USB lader (1A of meer)
haal vervolgens de achterkant van de gsm af en haal de accu uit het toestel.

Als het zo goed is blijft de GSM nu aan, zo niet, probeer een andere lader.

haal de SD kaart uit het toestel terwijl deze aan staat,
voer de sdkaart opnieuw in, stop de accu terug en de gsm hoort nu te werken inclusief SD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wanneer komt de definitieve 8.1 uit voor de Huawei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Bestaat er inmiddels een oplossing voor die 8018830f error ? Ik heb net een nieuwe W1 op fabrieksinstellingen, zonder Microsoft account en toch lukt updaten ook dan nog niet...absurd!

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
melk0r schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:32:
Bestaat er inmiddels een oplossing voor die 8018830f error ? Ik heb net een nieuwe W1 op fabrieksinstellingen, zonder Microsoft account en toch lukt updaten ook dan nog niet...absurd!
Ik heb nu ook een W1 voor mezelf aangeschaft, als reservetoestel en om een beetje met Windows Phone te spelen. Helaas had deze ook last van de 8018830f error. Omdat het mijn eigen toestel is, durfde ik deze wel te flashen.

Ik heb zelf deze (http://d-h.st/I0T) West Europese GDR2 rom geflasht. Ik heb voor de zekerheid maar even Windows 7 32bit gebruikt voor het flashen en het flashen ging zonder problemen. Volgens mij kan het ook wel met een Windows 8.1 64bit computer, maar dan moet Driver Signature Enforcement uitgeschakeld worden.

Ik kon het niet laten om ook maar de Windows Phone 8.1 Developer Preview te installeren. Dat ging ook goed. De SD-kaart bug is wel aanwezig, maar daar kan ik voorlopig wel mee leven.

[ Voor 9% gewijzigd door Pazzie op 12-07-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Bedankt voor je reactie Pazzie..voor mij is het ook een tweede toestel dus ik ga jouw procedure maar volgen denk ik..wellicht in combinatie met een jailbreak voor de W1 die ik zag op XDA. Heeft iemand rkBreakout v1.2 al geprobeerd?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
melk0r schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:32:
Idem...nieuwe W1 op fabriekstinstelling & geprobeerd met/zonder SIM/MS account/SDcard etc. Update downloaden gaat goed (WIFI), maar na het voorbereiden van de installatie gaat het mis (8018830f). Lijkt erop dat de hardware ID van de W1 niet klopt met de Windows download.
Bij een Lumia kun je dat probleem omzeilen door met het "Nokia Software Recovery Tool" de officiële rom te flashen ipv OTA. Helaas is er geen Huawei of std. Windows versie van de tool. Lijkt erop dat flashen met een 'grijze' rom de enige oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Klopt. Je zou ook gebruik kunnen maken van de 3x3 Smart Deal, als je de garantie wilt behouden (hoewel je volgens mij in Europa nog steeds garantie op hardwareproblemen hebt na het flashen van een andere rom, als deze niet voorkomen uit het verkeerd flashen oid).

Ik ben benieuwd of Huawei/Dynafix dan een update op je telefoon flasht, of dat je dan een nieuwe of refurbished unbranded telefoon opgestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Was error 8018830f geen foutmelding mbt ruimtegebrek?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Niet specifiek volgens mij. Ik heb ook wel reacties gelezen dat het veranderen van de taal zou kunnen helpen (http://answers.microsoft....b5-4235-8391-f9b68c686fcf). Volgens mij kost het downloaden van zo'n taalpakket alleen maar meer ruimte. Bij mij hielp dat in ieder geval niet.

Verder heb ik zoveel mogelijk verwijderd (fabrieksinstellingen, contactpersonen importeren app verwijderd) maar ook dan werkt het in dit geval niet.

Ik denk dat er gewoon wat mis is met de rom of de update die aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:18

Aapzak

Your genuine OS hopper

Een klok die niet optijd staat of verkeerde timezones kunnen rare effecten hebben in het MS ecosysteem. Ik geloof dat ik met Engelse settings en Engelse tijd de minste problemen had.

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
melk0r schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:01:
Was error 8018830f geen foutmelding mbt ruimtegebrek?
In principe wel, maar je krijgt hem ook als er wel voldoende ruimte is op de telefoon (factory reset).
Aapzak schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:32:
Een klok die niet optijd staat of verkeerde timezones kunnen rare effecten hebben in het MS ecosysteem. Ik geloof dat ik met Engelse settings en Engelse tijd de minste problemen had.
Verkeerde tijd is 80072f8f. Engels/US is inderdaad vaak het beste voor compatibiliteit.

Het lijkt er op dat de OTA bij MS gedownloade update 'zoekt' naar een andere hash code dan de geïnstalleerde Huawei rom heeft. Het downloaden gaat goed, maar bij het voorbereiden van de download springt de counter van de 11% naar de 95% net voor de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 12-09 14:11
mtr33 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:25:
[...]

In principe wel, maar je krijgt hem ook als er wel voldoende ruimte is op de telefoon (factory reset).

[...]

Verkeerde tijd is 80072f8f. Engels/US is inderdaad vaak het beste voor compatibiliteit.

Het lijkt er op dat de OTA bij MS gedownloade update 'zoekt' naar een andere hash code dan de geïnstalleerde Huawei rom heeft. Het downloaden gaat goed, maar bij het voorbereiden van de download springt de counter van de 11% naar de 95% net voor de foutmelding.
Deze error krijg je als je een oudere firmware op je toestel hebt staan. Ik had op de mijne (die mijn vader onderhand heeft) met een custom ROM geflashed. Deze bevatte wel de juiste firmware en kon ik wp8.1 er wel op zetten.

Microsoft het ondertussen al een fix voor dit probleem en het lijkt mij dat ze deze uitbrengen met de release van de officiële wp8.1 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
vali schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:14:
[...]

Deze error krijg je als je een oudere firmware op je toestel hebt staan. Ik had op de mijne (die mijn vader onderhand heeft) met een custom ROM geflashed. Deze bevatte wel de juiste firmware en kon ik wp8.1 er wel op zetten.

Microsoft het ondertussen al een fix voor dit probleem en het lijkt mij dat ze deze uitbrengen met de release van de officiële wp8.1 update.
Heb je toevallig een bron voor de fix? Op de MS forums kan ik er niets definitiefs over vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door mtr33 op 15-07-2014 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds veels te veel bugs zo te horen in die developers kits. Dus ik wacht nog steeds op de officiele 8.1, maar dat duurt maar en duurt maar.
Zit nu echt heel erg te twijfelen om deze te verkopen en weer naar android te gaan. Continu geheugen vol! Zelfs met een 32gb sd er in. Zelfs als ik een foto maak! Ik zit echt continu maar apps weg te gooien die ik het minst gebruik.
Ik wist vantevoren dat het intern geheugen krap was, maar ik las ergens dat je apps naar de sd kon verplaatsen, maar dat bleek dus gelogen.

1 ding vraag ik me wel af: als het geheugen continu zo vol is, kunnen er dan eigenlijk wel updates binnenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de 3x3 Smart Deal van Huawei om die 8018830f error opgelost te krijgen door inruil of reparatie van het toestel? Valt dit wel zeker onder garantie want anders zit je met 59 euro onderzoekskosten..

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
melk0r schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:39:
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de 3x3 Smart Deal van Huawei om die 8018830f error opgelost te krijgen door inruil of reparatie van het toestel? Valt dit wel zeker onder garantie want anders zit je met 59 euro onderzoekskosten..
Ik heb de telefoon een tijdje geleden naar een Vodafone winkel meegenomen. Daar zeiden ze dat opsturen (naar Dynafix) de enige oplossing was. Van Microsoft heb ik als antwoord gekregen dat ik contact op moest nemen met Huawei.

Huawei gaf zelf als antwoord:
"Het is niet mogelijk om het toestel op een andere wijze gerepareerd te krijgen, De reparatie zal via Dynafix geschieden wat betekend dat het toestel bij een 3x3 registratie bij u zal worden opgehaald en weer bij u terug afgeleverd zal worden".

Ik heb er voor gekozen om het probleem bij mijn eigen telefoon zelf op te lossen, maar dit valt wel degelijk onder de garantie.

Huawei gaf wel aan dat je garantie vervalt als je zelf aanpassingen aan de software doet, maar volgens mij is dat juridisch niet het geval in Europa (nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak). Via het bedrijf waarbij je de telefoon hebt aangeschaft (Vodafone in mijn geval) zou je dan sowieso nog garantie moeten kunnen krijgen als het defect niet voorkomt uit de aanpassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Pazzie op 14-07-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:53:
Nog steeds veels te veel bugs zo te horen in die developers kits. Dus ik wacht nog steeds op de officiele 8.1, maar dat duurt maar en duurt maar.
Zit nu echt heel erg te twijfelen om deze te verkopen en weer naar android te gaan. Continu geheugen vol! Zelfs met een 32gb sd er in. Zelfs als ik een foto maak! Ik zit echt continu maar apps weg te gooien die ik het minst gebruik.
Ik wist vantevoren dat het intern geheugen krap was, maar ik las ergens dat je apps naar de sd kon verplaatsen, maar dat bleek dus gelogen.

1 ding vraag ik me wel af: als het geheugen continu zo vol is, kunnen er dan eigenlijk wel updates binnenkomen?
Al jou problemen worden met wp8.1 opgelost. Het verplaatsen van apps kan dan namelijk en het mooie is dat daar alle temp files worden opgeslagen. Mijn pa heeft mijn w1 nu en komt met de custom rom die ik erop heb gezet geen problemen tegen.

Je kan natuurlijk wachten, maar voor de tweakers onder ons is het in ieder geval het helemaal waard om zelf een rom erop te zetten. Het enige is dat je geen Nederlandse taal hebt, al kan je na de full unlock zelf de taal erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja... maar als ze moeilijk gaan doen bij de garantieafhandeling, omdat er een andere ROM op zit, dan wil ik best even wachten. Vraag is alleen... hoe lang nog? De eerste ondersteunde 8.1 versie is al van 14 april 2014, (12359), dat is al 3 maanden, en de eerste stabiele (12382) is van exact een maand later, dus al 2 maanden, maar beide nog steeds niet beschikbaar voor de Huawei?
Inmiddels zijn er alweer nieuwe versies uitgekomen, (12393 en 12397), maar ik zit nog steeds met 10517 dat al 9 maanden oud is.
Vraag is, waar wacht Huawei dan nog op??? Zijn ze allerlei aanpassingen aan het doen ofzo?
Zouden ze tenminste maar een indicatie geven, dan kan ik beslissen wat te doen.

Oja... heb al een kleine ervaring met de 3x3 garantie, en voor een deel is het ieg weggegooid geld. De garantie zegt 1: 3 jaar, 2:binnen 3 dagen gerepareerd, en 3: de data recovery. Echter, voor die data recovery moet je een Android app downloaden! eh.. huh? Op een Windows phone? En die bestaat nog niet voor de Windows Phone dus!

oja... ik lees ook, dat vanaf versie 10501, je ook 3 (full size) tiles naast elkaar kan zetten. Dus ik zou het moeten kunnen. Maar hoe? En screen rotation lock?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het volgend artikel lees, dan zou rond deze tijd zelfs al een update moeten komen voor Windows 8.1, namelijk GDR1. Zie http://www.wpcentral.com/...ne-81-two-os-updates-2014
Zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat Huawei gewoon een stap wilt overslaan en meteen over wilt gaan op deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Gezien de ervaringen met de eerdere updates, lijkt het er eerder op dat Huawei geen stappen zal ondernemen om nieuwe firmware geschikt voor OTA 8.1 uit te brengen. Hopelijk vergis ik me daarin....

De meeste update problemen zijn het gevolg van verschillen in firmware versie. De firmware komt van Huawei en kan per provider verschillen (land, wel/geen SIM lock, prepaid/abbo etc.).

Daarnaast moet de OS versie minimaal 8.0.10322.71 zijn om de Dev Preview te kunnen installeren. Dit kun je zo nodig bereiken door na installeren van de juiste firmware een OTA update naar GDR2/3 uit te voeren.

Wellicht dat het handig is om een overzicht te maken van de verschillende firmwares en het update resultaat, zodat voor iedereen duidelijk is met welke ROM ze wel/niet verder kunnen:

1030.5612.00000.05410 = niet te updaten (8018830f).
1030.56.01000.05310 = zou wel te updaten zijn
1030.5614.01000.20900 = idem / Exor
1030.5612.00000.05610 = ?
1030.5614.00000.06030 = Pazzie

[ Voor 6% gewijzigd door mtr33 op 15-07-2014 09:29 . Reden: GoT links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus firmware 1030.5614.00000.06030, met OS 8.0.10517.150. Wat ik vreemd vind, want volgens wikipedia is dit voor Nokia Lumia 1320 en 1520 bedoeld?
Maar ik zou dus de OS van Pazzie moeten gebruiken, begrijp ik.

Ik heb zelf unlocked met abbo, dit waren toch ook belangrijke factoren?

Anyway... ik heb nog niet geupdated, dus op dit moment nog geen resultaat. Twijfel nog.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Er zijn meer W1's met die OS versie. Op basis van je firmware versie zou je de Dev Preview moeten kunnen installeren (is immers al dezelfde die Pazzie heeft gebruikt).

Edit: zelf net de 0630 firmware geflashed en OTA geupdate naar OS8.0.10517.150 & na installatie van de dev app naar OS8.10.12397.895. Op de SD card bug na nog geen problemen tegengekomen.

Edit@mariusjr hieronder: yep, mits Huawei en/of de carrier een officiële versie uitbrengen. Huawei heeft al te kennen gegeven dit niet te zullen doen (Bron). Waarschijnlijk is de Dev Preview dan ook de enige mogelijkheid die we hebben op 8.1.

[ Voor 70% gewijzigd door mtr33 op 16-07-2014 11:30 . Reden: Edit 1/2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als ik zo'n dev prev installeer, word mijn phone dan nog wel automatisch geupgrade naar de officiele 8.1 als die uitkomt?

@mtr33
Hoezo gaat Huawei dat niet doen? Heb je een bron?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is aangekondigd dat 8.1 nu word uitgerold voor de Lumia's.
http://www.nu.nl/tech/382...ate-windows-phone-81.html

Geeft mij hoop dat de rest ook wel snel zullen volgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Is iemand met 8.1 er al in geslaagd om Lumina storage check beta te installeren op de W1? Daarmee kun je, anders dan met de ingebouwde storagecheck, o.a. de Here Maps verplaatsen naar de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Volgens mij is er ook een nieuwe Developer Preview versie uitgegeven:
http://www.wpcentral.com/...ld-12400-windows-phone-81

Mijn telefoon (8.10.12397.895) geeft echter nog aan dat hij up to date is. Het zou kunnen zijn dat de update is teruggetrokken wegens Bitlocker problemen (http://www.wpcentral.com/...ftware-getting-lumia-cyan).

Heeft iemand de nieuwe update al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gisteren toch maar de Developer Preview geïnstalleerd en met een hoop gedoe WP 8.1 erop gekregen. Met de SD-bug, die dus nog niet is opgelost.

De tip om met de USB-lader aangesloten de batterij eruit te halen en de SD-kaart even een klein stukje eruit te schuiven en dan weer terug, werkte niet.

Na wat zoeken vond ik nog een andere tip: de batterij niet verwijderen maar iets optillen en schuin houden, zodat hij nog steeds contact maakt, maar er wel enige ruimte is om de SD-kaart met een vingernagel iets los te schuiven en dan weer aan te drukken. Ook dit werkte niet.

Uiteindelijk bleek na diverse mislukte pogingen een combinatie van beide methoden, dus truc 2 met aangesloten lader, opeens toch een keer te werken. De SD-kaart is terug.

Nu alleen oppassen dat de W1 niet uitvalt, want dan kan ik opnieuw beginnen.

(En nee, het is geen nieuwe update: 8.10.12397.895.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Het zou natuurlijk ook een 'echt' defect kunnen zijn, maar ik heb ik regelmatig geen geluid bij ontvangen berichten en oproepen sinds ik de laatste update heb binnengehaald.
Alsof de telefoon op mute staat.
Aan /uit zetten helpt , tot het weer terugkomt.
Meer mensen die dit hebben?

[ Voor 10% gewijzigd door Marcel1891 op 27-07-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, volgens golem.de komt er dus GEEN 8.1 voor de W1, als mijn Duits goed genoeg is.
Keuze is dus een gebrekkig 8.0, of een geweldig 8.1 met bug.
Denk dat ik deze maar op marktplaats gooi en terug ga naar Android. Al die tijd voor niets gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:03:
Ok, volgens golem.de komt er dus GEEN 8.1 voor de W1, als mijn Duits goed genoeg is.
Keuze is dus een gebrekkig 8.0, of een geweldig 8.1 met bug.
Denk dat ik deze maar op marktplaats gooi en terug ga naar Android. Al die tijd voor niets gewacht.
Naar android gaan is in mijn ogen niet een goede oplossing, want daar is huawei net zo dramatisch slecht. Het is net als Samsung een bedrijf dat eventjes support levert en daarna vind dat je maar een nieuw model moet kopen.

Microsoft heeft al een bug bij hun opgelost en zijn als ik het goed las bezig met de sd bug. Ze kunnen alleen niet alled oplossen, want het blijft eigenlijk de taak van huawei om dit soort bugs op te lossen. Gezien de snelheid dat het gaat lijkt het erop dat ze er gewoon geen zin in hebben.

Enige oplossing is een custom rom erop flashen waar developers wel de moeite hebben gedaan om de bug eruit te slopen.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 01-08-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Marcel1891 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 10:03:
Het zou natuurlijk ook een 'echt' defect kunnen zijn, maar ik heb ik regelmatig geen geluid bij ontvangen berichten en oproepen sinds ik de laatste update heb binnengehaald.
Alsof de telefoon op mute staat.
Aan /uit zetten helpt , tot het weer terugkomt.
Meer mensen die dit hebben?
Deze bug heb ik ook weleens gehad, erg irritant...

Edit:
Oke, ik heb per ongeluk twee posten achter elkaar gemaakt :X

[ Voor 46% gewijzigd door vali op 01-08-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat Nokia nu de beste keus is. Met Microsoft als eigenaar zullen dat altijd de eerste telefoons zijn waar de bugs eruit gehaald worden en die altijd de eerste updates krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
vali schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:19:
[...]

Naar android gaan is in mijn ogen niet een goede oplossing, want daar is huawei net zo dramatisch slecht. Het is net als Samsung een bedrijf dat eventjes support levert en daarna vind dat je maar een nieuw model moet kopen.

Microsoft heeft al een bug bij hun opgelost en zijn als ik het goed las bezig met de sd bug. Ze kunnen alleen niet alled oplossen, want het blijft eigenlijk de taak van huawei om dit soort bugs op te lossen. Gezien de snelheid dat het gaat lijkt het erop dat ze er gewoon geen zin in hebben.

Enige oplossing is een custom rom erop flashen waar developers wel de moeite hebben gedaan om de bug eruit te slopen.
Vooral de communicatie van Microsoft met betrekking tot de SD-bug (http://answers.microsoft....b8-4c03-9753-e405a894accb) vind ik een beetje jammer.

Op 15 mei werd er gevraagd welke type SD-kaarten er last van de bug hebben. Op 28 mei werd er gemeld dat Microsoft nog steeds bezig is met het werken aan een oplossing voor het probleem. Vervolgens wordt er gewoon helemaal niet meer gereageerd.

Ik kan me voorstellen dat het oplossen van een dergelijke bug niet zo snel verholpen kan worden, maar af en toe een statusupdate geven moet toch wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Pazzie schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:28:
[...]

Vooral de communicatie van Microsoft met betrekking tot de SD-bug (http://answers.microsoft....b8-4c03-9753-e405a894accb) vind ik een beetje jammer.

Op 15 mei werd er gevraagd welke type SD-kaarten er last van de bug hebben. Op 28 mei werd er gemeld dat Microsoft nog steeds bezig is met het werken aan een oplossing voor het probleem. Vervolgens wordt er gewoon helemaal niet meer gereageerd.

Ik kan me voorstellen dat het oplossen van een dergelijke bug niet zo snel verholpen kan worden, maar af en toe een statusupdate geven moet toch wel mogelijk zijn.
Tja, het is ook eigenlijk niet de schuld van Microsoft, maar die van Huawei. Ik vind het zelfs netjes van ze dat ze er de tijd in willen steken, ze hadden ook niks kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We kunnen natuurlijk ook zelf een lijst maken welke sd-kaarten er last van hebben.

zelf wil ik er niet teveel moeite meer voor doen. Wat zou ik voor mijn w1 kunnen krijgen? Geen krassen, nog. 2,5 jaar 3x3 garantie met nilfisk beschermcase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
vali schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:34:
[...]

Tja, het is ook eigenlijk niet de schuld van Microsoft, maar die van Huawei. Ik vind het zelfs netjes van ze dat ze er de tijd in willen steken, ze hadden ook niks kunnen doen.
Ja, daar heb je gelijk in. Helaas heeft de update van vandaag het probleem niet verholpen bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Dankzij die bug, wou de update zelfs niet installeren: aangezien al mijn nieuwe foto's nu het telefoongeheugen innemen. Dus eerst alles moeten verslepen naar PC. De workaround met de externe lader is bekend, maar telkens je telefoon om een of andere reden heropstart (platte batterij, spontane reboot, laten vallen...), kun je opnieuw beginnen, dus echt handig is dat niet als die externe lader toevallig niet in de buurt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
vali schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:19:
[...]
Weet je zeker dat het met een custom rom opgelost is?
Zo ja, welke Rom moet ik dan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, wil ik ook wel weten. Is er een custom rom ZONDER Sd bug?
Dab installeer ik hem gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Aangezien de enige manier om 8.1 op de W1 te krijgen de Dev Preview is: nee. De SD card bug is een 8.1 issue specifiek op/voor de W1. Normaal gesproken zou deze opgelost moeten worden door een nieuwe Huawei firmware die afgestemd is op 8.1. Aangezien die kans zo goed als nul is, zou je een dev nodig hebben die preview zelf aanpast voor de W1 (bijvoorbeeld via een tool als de jailbreak methode voor 8.0).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Misschien is er toch nog hoop voor ons:

http://forum.xda-develope...read.php?t=2686053&page=9

[ Voor 25% gewijzigd door supersatan op 07-08-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd hoopvol uit. Als de public version uit is 😏
Ik wacht het maar af. Mijn W1 verkopen is ook niet echt een optie. In perfecte staat en met 2,5 jaar garantie bieden ze er 27 euro voor op mp 😠
Alleen de case is dat al bijna waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
supersatan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:26:
[...]

Weet je zeker dat het met een custom rom opgelost is?
Zo ja, welke Rom moet ik dan installeren?
Ik zou deze forum in de gaten houden. Ze zijn nu een gemakkelijke tool aan het maken om hem te flashen. De huidige manier had ik veel verschillende tooltjes nodig. Hopelijk brengen deze developers ook een fix voor de sd-kaart bug.

Op dit moment heb ik die ROM op mijn huawei draaien. Tot nu toe heeft mijn vader geen problemen ermee met wp8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoNOW
Er is eindelijk antwoord van Eli A, ik weet alleen niet of we blij moeten zijn met de oplossing...
Hello Everyone,

Thank you as always for your patience as we worked with Huawei to further investigate this issue.

Huawei customers in the Windows Phone Preview Program may experience an issue with your SD card “not being found”. Upon Microsoft investigation, there is an issue with a Huawei driver and Windows Phone 8.1. Please contact the Huawei service center, which can help you reflash your device to the last version officially released outside of the Preview Program, and restore use of the SD card slot on the device.

Thank you,

Eli A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
O ja, dat Huawei Service Center hier op het einde van de straat naar rechts, bedoelen ze, waar je even je telefoon binnenbrengt en een vriendelijke medewerker meteen snapt wat je bedoelt, even de juiste rom uit de schuif haalt en die in 5 minuutjes op je telefoon zet. En er meteen ook nog even bijzegt dat de officiële 8.1 Huawei Rom volgende week beschikbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 10:39
Ik heb def preview op de telefoon gezet zodat ik al eerder naar 8.1 kon gaan.
Nu heb ik vorige week de melding gehad dat ik een update kan doen van 750Mb.
Echter is het probleem dat ik niet meer dan 400mb kan vrijmaken met andere woorden ik kan de update niet binnen halen. Meer mensen met dat probleem? En is er een workaround voor beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
Volgens mij kun je bij Instellingen -> Storage Sense zien waar je eventueel nog ruimte kunt vrijmaken. Ik had er bijvoorbeeld nog de offline HERE Drive+ kaart van Nederland op staan.

Je zou ook gewoon de telefoon naar fabrieksinstellingen kunnen resetten, als je dat niet erg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Via WP8.1 SDK op je PC kun je de SD card bug ook fixen. Ik neem aan dat dit net als de batterij truc werkt tot de volgende reboot. Indien dit de mogelijkheid geeft voor een permanent fix dan denk ik dat WojtasXda het wel meeneemt in zijn 8.1 flasher/Rom.

Verwijderd

Maar als ik het goed begrijp id die sd kaart bug alleen als je een preview rom versie hebt?
Weet iemand de specifieke versie?

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Ik heb hem destijds geflashed met een andere rom. Hij geeft bij het starten wel een foutmelding, maar de sd kaart werkt prima en de apps worden ook gewoon geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

ik heb de russische/engels rom. Ik heb ook geen problemen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmoo
  • Laatst online: 20:53
Kan iemand bevestigen met welke rom het mogelijk is om naar 8.1 te updaten met behoud van de sd-kaart functie? Ik heb de russisch/engelse/chineese rom geflasht maar die laat mij met dev preview niet verder komen dan .155.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
AFAIK is de SD bug een 'algemeen' WP8.1 issue op de W1. Er is dan ook geen magische combi waarop het wel foutloos werkt. Totdat WojtasXda zijn flashbare ROM uitbrengt (is nu in testfase) ben je zeker beperkt tot de genoemde tijdelijke oplossing(en). FWIW, ik draai .200 op FW.06030.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan nog wel effe duren...

"No, this project is not dead but now I have no time, please be patient "

aldus WojtasXda

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2014 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
quote: WojtasXda;55567860
After Sunday, please follow this topic Afbeeldingslocatie: http://www.windowsmania.pl/images/smilies/wink.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn W1 is nog niet 'op andere manieren geflashed' en heb me aangemeld op preview programma. Maar vreemd genoeg krijg ik daar gewoon geen update meer voor, blijkt te blijven hangen op de laatste 8.0 (dus zonder notificatie pulldown en eigen achtergrond foto).

Toch maar de rom van WojtasXda afwachten, als het daar goed mee gaat werken (er zit toch geen simkaart in, dus belkwaliteit of issues ermee boeien mij toch niet :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mtr33
Test versie van Wojtasxda's 8.1.1 GDR1 (build 14176) ROM. Zie step 2 in 1ste post op XDA. Zelf nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zag vorige week nog een reactie van die rom-bakker (Wojtas ofzo?), dat hij nog steeds aan het werk was aan die SD-card bug, die ook met zijn ROM blijft.

Gezien de tijd, heb ik mijn W1 alvast op EOL gezet, ik zie dit niet meer gebeuren (laat staan WP10 preview).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus die bug nog steeds niet opgelost. Daarom zit ik nog steeds op 8.0 en veel te krappe geheugen, en heb mijn w1 al meerdere malen te koop aangeboden. Ondanks perfecte staat en nog ruim 2 jaar garantie en een hoesje is het maximale bod tot nu toe 26 euro.
De definitieve oplossing duurt gewoon veel te lang, wat je ook kan zien aan deze topic, namelijk op sterven na dood.
Maar af en toe kom ik hier nog terug om te kijken of er al een bugvrije versie is van 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Er doen wel allerlei geruchten de ronde over het feit dat alle WP8 toestellen een upgrade zouden krijgen naar Windows (Phone) 10, maar anderen zeggen dan weer dat dit enkel geldt voor de Lumia's. Het zou natuurlijk zeer interessant zijn, mocht onze W1 ook die upgrade krijgen, maar dat zal dan alleen maar het geval zijn als er geen interventie nodig is van Huawei zelf, want die steken geen poot meer uit naar Windows.
Misschien krijgen de devpreviewers het wel en dan is het natuurlijk de vraag wat er van die bug gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, dus nog maar even wachten voor ik de w1 tegen de muur kwak? ;-)

Heel veel hoop heb ik niet. Als 8.1 er niet eens op kan, waarom dan wel 10?
Ik bedoel, zonder allerlei trukendozen die maar half werken of russische roms te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar het is toch bij 8.1 dat je voortaan ook op de SD kaart apps kan installeren, dat lost het beperkte 4GB opslag op? Die 512MB geheugen is hier en daar een limitatie, maar bij 'simpel' gebruik zou het gewoon moeten kunnen. Bijna de hele budget serie van x20 en de 5/630's hebben ook gewoon 512MB geheugen, daar hoor je weinig over.

Denk eerder dat Huawei het gewoon niet meer interesseert, ze hebben al eerder aangegeven dat het absoluut geen succes was (zeker niet tov de android varianten), maar het blijft maar heen en weer schuiven van de schuld tussen Huawei en MS. Of MS pakt dit direct op met W10 (immers als ze zeggen alle Lumia's, dan ook de 512MB/4GB versies), maar blijf je afhankelijk van Huawei zelf.

Het opmerkelijke is namelijk dat vriend van mij wel 8.1 heeft (met de SD kaart bug), maar ik krijg de mijne dus niet meer op 8.1, zelfs met preview. Neem aan dat ze dus die update helemaal uit preview hebben gehaald?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 21-11-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde ook op die 4GB. Ik heb het hele topic gelezen, maar lijkt erop dat iedereen toch problemen heeft die de onofficiële 8.1 heeft geïnstalleerd.
Ik heb nu echt alleen de meest essentiële apps geïnstalleerd en alle spellen er af, en toch constant dat gezeur vol geheugen vol!

Maar was er geen simpele manier om tenminste die maps op de sd te installeren? Dat zou al helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Goed nieuws:

http://forum.xda-develope...?p=56921504&postcount=133

Eindelijk een oplossing voor het probleem met de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, ik zag het net ook toevallig!
Veelbelovend! Maar ik ga pas juichen als die bal in het doel ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 21:43:
Maar was er geen simpele manier om tenminste die maps op de sd te installeren? Dat zou al helpen.
Meest simpel is jailbreak via rkBreakout. Werk bij mij goed (stock > 8.10.14192.280). AFAIK heeft de rom van WojtasXda dit ingebakken. Bij mij draait 8.1 overigens vanaf het begin af aan zonder issues; behalve dan de SD kaart na reboot, maar dat doe ik toch zelden.

[ Voor 1% gewijzigd door mtr33 op 22-11-2014 16:40 . Reden: fixed fo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

404 page not found?

deze dus.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2707074

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 11:44 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.