Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb je, ondanks het feit, dat je natuurlijk gewoon de batterij kunt verwijderen, zekerheidshalve ook de beide andere soft reset methodes voor Windows Phone gebruikt?
Dus aan/uit knop 10 seconden ingedrukt houden of aan/uit knop en volume down gelijktijdig 10 seconden indrukken?

Heb ooit een LG Optimus 7 van een kennis met een combinatie van 24 uur aan de lader en bovengenoemde soft reset (aan/uit + volume down) weer tot leven gewekt. Ding deed ook niets meer en batterij was niet leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bizar, ding gewoon aan de lader gehangen, opeens uurtje of 2 later springt hij weer aan.

Alleen nu blijft opeens er een groen lampje branden naast de front-cam, die normaal rood brand als je oplaad. Kan me niet herinneren dat die dat eerder deed :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Groen is vol. :)

Iemand trouwens al enige idee wat de beste ROM is? Ik hoef niet perse de Nederlandse taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Groen brand, maar batterij is maar 42% geladen :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wordt hij wel voller of blijft hij ook echt daarop hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de Huawei Ascend W1 gekocht. Ik ben hierbij tegen een probleem aangelopen. Ik kan maar één keer bij de instellingen komen. Als ik hier nog een keer wil komen, moet ik de telefoon uit doen en dan weer aan. Ook dit werkt niet. Tijdens het uitzetten blijft de telefoon op "Tot ziens" hangen. Ik moet dan de batterij eruit halen en weer opnieuw erin doen.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen of waar ik met deze vraag terecht kan?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:
Ik heb vandaag de Huawei Ascend W1 gekocht. Ik ben hierbij tegen een probleem aangelopen. Ik kan maar één keer bij de instellingen komen. Als ik hier nog een keer wil komen, moet ik de telefoon uit doen en dan weer aan. Ook dit werkt niet. Tijdens het uitzetten blijft de telefoon op "Tot ziens" hangen. Ik moet dan de batterij eruit halen en weer opnieuw erin doen.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen of waar ik met deze vraag terecht kan?

Alvast bedankt.
Vreemd probleem.

Het lijkt op een software-matig probleem. Misschien klinkt het raar, maar heb je al geprobeerd hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Soms lost dit zulk soort problemen op, hoewel telefoons net uit de doos komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmir schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:36:
[...]

Vreemd probleem.

Het lijkt op een software-matig probleem. Misschien klinkt het raar, maar heb je al geprobeerd hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Soms lost dit zulk soort problemen op, hoewel telefoons net uit de doos komen.
Bedankt voor de reactie. Ik heb dit geprobeerd maar helaas werkt het niet. Andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:15:
[...]

Bedankt voor de reactie. Ik heb dit geprobeerd maar helaas werkt het niet. Andere oplossingen?
Raar. Ik ben bang dat je terug moet naar de Fabrikant. Huawei in dit geval.
Huawei biedt zelf ter promotie een 3x3 Smart Deal aan.
Ze beloven in drie (werk)dagen je mobiel op te halen, te reparen en weer af te leveren.

Aangezien dit heel erg naar een software-matig probleem neigt kan je ook altijd proberen nog deze zelfde vraag te stellen in het Windows Phone 8 - Discussie en ervaringen Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Farmir schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:31:
[...]

Raar. Ik ben bang dat je terug moet naar de Fabrikant. Huawei in dit geval.
Huawei biedt zelf ter promotie een 3x3 Smart Deal aan.
Ze beloven in drie (werk)dagen je mobiel op te halen, te reparen en weer af te leveren.

Aangezien dit heel erg naar een software-matig probleem neigt kan je ook altijd proberen nog deze zelfde vraag te stellen in het Windows Phone 8 - Discussie en ervaringen Topic.
Bedankt. Klopt het dat ik bij 3x3 Smart Deal eerst wat dingen op moet sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:50:
[...]

Bedankt. Klopt het dat ik bij 3x3 Smart Deal eerst wat dingen op moet sturen?
Je moet je eerst ervoor registreren. Daarvoor moet je volgens mij een kopie van de aankoopbon meesturen. Hier gaat wel een x-aantal dagen overheen.

Als die registratie compleet is kan je je telefoon pas laten ophalen.

Duurt wel wat langer dan de drie dagen, maar is nog steeds vele malen sneller dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:30:

Alvast bedankt.
Ik denk dat ik dit probleem nu heb opgelost. Het lag denk ik aan de SD-kaart. Zonder deze werkt de telefoon wel. Een ander probleem is dat de WIFI niet helemaal werkt volgens mij. De telefoon geeft wel aan verbonden te zijn, maar blijft 3G aangeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Het 3G icoontje blijft ook gewoon in beeld staan terwijl je met wifi verbonden bent. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DouweGNL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:32:
Het 3G icoontje blijft ook gewoon in beeld staan terwijl je met wifi verbonden bent. Of bedoel je wat anders?
Dit is inderdaad wat ik bedoel. Bedankt voor de reactie. Kan ik ergens anders controleren ofdat ik met de wifi verbonden ben? Dit kan zover ik weet alleen bij instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je rechts bovenin op de tijd tikt, zie je de rest van de status incl je wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:21:
Als je rechts bovenin op de tijd tikt, zie je de rest van de status incl je wifi.
Als ik daarop tik, staat er nogsteeds 3G..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ook het Wifi icoon? Die komt in het midden erbij. (grijs is aan, maar geen verbinding, wit is aan en verbinding, geen icoon is wifi uit). Je ziet het in iedergeval niet aan je 3G-icoon.

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 17-07-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:58:
Maar ook het Wifi icoon? Die komt in het midden erbij. (grijs is aan, maar geen verbinding, wit is aan en verbinding, geen icoon is wifi uit). Je ziet het in iedergeval niet aan je 3G-icoon.
Bedankt! Dit is inderdaad wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
Ik heb daar geen 3g-logo staan, maar ik heb een app erop gezet om wifi, bluetooth, gps, 3g in en uit te schakelen. Op deze manier heb je dat logo er niet staan en weet je zeker dat je geen gebruik maakt van 3g!
App: "Battery"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 14:48
Niemand al gdr2 binnen vermoed ik? Ik vind ook niet onmiddellijk een release datum terug. Voor zo'n zaken zullen we het er maar bij moeten nemen dat we niet van de eersten zullen zijn...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Oeh dit zou pas mooi zijn!
Huawei also working on a clear-memory application for Windows Phone

Until Microsoft takes the reigns and gives users the ability to delete temporary files (not to be confused with the “other storage” issue), it looks like OEMs will continue to have to offer a solution. Nokia was the first to do with their Storage Check application and now Huawei looks poised to do the same for their Ascend W1 and W2 devices.

The site WP7Forum.ru have produced a screenshot of the supposed upcoming app, noting that it’s not too far off from being released (presumably to their branded Store). It’s not clear if Huawei, like Nokia, will have to have a corresponding firmware update to enable the feature or it’s already there.

Regardless, it’s nice to see other companies offer something to their customers, though we wish HTC and Samsung would jump on board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Ben tot op heden redelijk tevreden over de W1, al loop ook ik soms wel al tegen de beperkingen qua storage aan.

Vele malen vervelender: ik heb van het een op het andere moment een gele lijn door mijn display lopen, verticaal.
:(

Iemand die dit ook al heeft ervaren bij de W1?
Lijkt me een RMA geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Marcel1891 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:29:
Ben tot op heden redelijk tevreden over de W1, al loop ook ik soms wel al tegen de beperkingen qua storage aan.

Vele malen vervelender: ik heb van het een op het andere moment een gele lijn door mijn display lopen, verticaal.

Lijkt me een RMA geval?
Is een bekend smart-phone defect. Ik ben dit defect nog niet tegengekomen op de W1, maar dit lijkt me inderdaad een RMA geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 09:39
Marcel1891 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:29:

Lijkt me een RMA geval?
Ook ik heb een verticale lijn door mijn display lopen (sinds 3 dagen om precies te zijn). Vandaag maar even geregistreerd bij de 3x3 deal, om na de registratie het toestel gelijk op te sturen.

Laten we hopen dat het om een incident gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:07
Zelfde probleem hier. Eerst één gele streep, maar onderhand al meerdere. Ik heb alleen het probleem dat ik de bon kwijt ben en waarschijnlijk zelf voor de kosten op moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipers120
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-09 09:39
Ik was de doos kwijt (met de noodzakelijke streepjescode van het IMEI), maar een medewerker van huawei zei dat ik ook een foto mocht maken van de achterkant van de telefoon (onder de accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doshaq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11-2023
Yup hier ook hetzelfde gele lijntje. Had mijn W1 op 22 juni gekocht en op 22 juli uit het niets kwam bij mij het gele streepje/streep, 3x3 smartdeal gemaild en mijn toestel zou vandaag opgehaald worden DUS NIET! Volgens koerier Dynalogic was ik niet thuis, terwijl ik de hele dag vrij had genomen mede omdat de cv-ketel gemaakt zou worden! Nu wordt ie volgende week dinsdag opgehaald, dus op hoop van zegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doshaq
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11-2023
Per vandaag weer een verticale gele streep erbij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 07:16
Ik heb ook al enige weken een W1 en ben op zich tevreden over het toestel. Ben geen 'heavy user': berichtjes sturen, mail lezen, wat opzoeken op internet, telebankieren, af en toe reisplannen en muziek luisteren tijdens het sporten...

Heb alleen nog problemen met het laatste: playlists, ik kom van een Sony Ericcson X10 mini met Android 2.3. .m3u playlists die bij de muziek stonden werden gewoon opgepikt en die kon ik dan afspelen.

Helaas pakt de W1 / WP8 deze niet op (muziek op SD) dus ben ik aan het zoeken geweest hoe ik (eenvoudig) playlists kan maken en dat schijnt op de PC te kunnen.

Helaas loop ik hierbij tegen een bug(?) aan: als ik er een SD kaart in heb ziet mijn PC (zowel W8 en W7) de telefoon niet.

Probleem hier gevonden, geen oplossingen :(

[ Voor 24% gewijzigd door UniMatrix op 02-08-2013 10:35 . Reden: url toegevoegd, typo's ]

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:50
UniMatrix schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:20:
Helaas loop ik hierbij tegen een bug(?) aan: als ik er een SD kaart in heb ziet mijn PC (zowel W8 en W7) de telefoon niet.

Probleem hier gevonden, geen oplossingen :(
Dat heb ik ook met mijn Ativ S. Zowel een Sanddisk SDXC kaartje als een Samsung SDXC kaartje gehad (beide van 64GB). Soms herkent mijn laptop met W7 mijn WP8 wel, soms niet. Bij Sandisk kreeg ik er gratis een SD adapter bij waardoor ik alsnog muziek erop kon zetten, maar helaas kon ik na een half jaar gebruik geen muziek meer erop zetten of verwijderen. Schijnt een bekend probleem te zijn; bij de Galaxy S3 komt dit probleem ook wel eens voor. Dus dit kaartje maar teruggestuurd naar de winkel. Nu een Samsung kaartje, maar helaas geeft die ook kuren; via het USB kabeltje lukt het niet om muziek erop te zetten.... Een adapter heb ik niet (die krijg je niet standaard bij het kaartje helaas).....

Ik weet ook even niet wat ik moet doen. Wil graag mijn telefoon gebruiken als vervanger voor mijn Ipod 80GB.... maar voorlopig lukt dat dus nog niet :(

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Iemand een idee hoe je het probleem kan oplossen dat alle binnenkomende nummers worden getoond zonder +31 ervoor?
Nu moet ik alle nummers opslaan als 06.. ipv +316...om ervoor te zorgen dat de telefoon namen van mijn contactpersonen laat zien bij binnenkomende gesprekken. Dat geeft problemen als ik in het buitenland zit.
Vreemd genoeg lijkt dit probleem zich alleen bij Nederlandse gebruikers voor te doen. Op internet kan ik nergens anders klachten hierover vinden dan in NL.

Tevens vraag ik me af of er al een officiële mededeling is gedaan over de GDR2 update voor de Huawi W1. Krijgen wij die ook, en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zover ik zie is er enkel een leaked chinese GDR2, maar nog geen statement dat hij volledig localised is uit is.

http://wmpoweruser.com/hu...c-ip-in-first-custom-rom/
Wel wat oud nieuws, maar zoals ik het lees zou het nog wel eens de HD2-opvolger gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
Heeft er iemand ervaring of kan mij de goede richting op sturen voor het openmaken van de telefoon en het vervangen van het scherm?

Ik zie op eBay volledige LCD schermen + Touch Screen Digitizer Glass Lens voor $ 50 of enkel dat Touch Screen Digitizer Glass Lens tussen de $ 10 en $ 20. Heb ik enkel die Glass Lens nodig? Mn vriendin kan haar telefoon nog wel gewoon gebruiken, reageert prima verder enkel het glas is stuk.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/large/812/rxmk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
X-plosive schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:03:
Heb ik enkel die Glass Lens nodig? Mn vriendin kan haar telefoon nog wel gewoon gebruiken, reageert prima verder enkel het glas is stuk.

[afbeelding]
Ja, dan heb je enkel het glas (digitizer) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
[b]supersatan schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:29:
Ja, dan heb je enkel het glas (digitizer) nodig.
Ah dat valt me dan reuze mee. Zojuist gezocht naar een instructie voor het vervangen van het glas, vond enkel een disassembly video waar het glas niet aan bod kwam. Iemand een instructie/ervaring? We hebben ook een prijsindicatie opgevraagd bij het geadviseerde reparatiecentrum van Huawei (Dynafix), ben benieuwd waar ze mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat zal flink duur gaan worden.

Een ding wat ik wel heb gehoord, maar daar blijft het ook bij, is dat het verwijderen van het oude glas de lcd kan beschadigen. Ik weet dus niet of dit waar is.

Ik zou zelf dat ding gewoon open maken en kijken of het lukt. Het kan er niet erger op worden ;) Los van het feit dat hij het dan helemaal niet meer doet.

Mijn vorige telefoon (lumia 710) had ook een gebroken scherm en toen ik keek naar een vervanging zag ik dat het redelijk simpel was. Het glas was een geheel met het frontje en werd door middel van zo'n plat kabeltje aangesloten op de telefoon zelf. Dat kon ik opmaken uit de plaatjes. Ik heb het echter niet zelf geprobeerd.
Datzelfde zie je ook bij de huawei maar omdat het alleen het glas is lijkt het me lastiger. Ik denk dat het glas een soort van vastplakt aan de lcd. (misschien ook de reden waarom je het zou kunnen beschadigen met verwijderen?)

Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/1/2/8/4/2/7/2/webimg/650281709_o.jpg?nc=322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Huawei is begonnen met het officieel uitrollen van de GDR2 update:
http://forums.wpcentral.c...t-gdr2-update-huawei.html

• X-plosive
Bericht terug gehad van Dynafix. Ze konden niet vantevoren aangeven wat de reparatiekosten zouden zijn, dus ze adviseerden de telefoon op te sturen om dat te laten bepalen en dan te beslissen of de reparatie uitgevoerd moest worden. Daar kwamen dan wel onderzoekskosten van bijna € 40 bij kijken.

De digitizer is besteld van eBay en onderweg, ik verwacht hem begin september. Volgens mij is het glas inderdaad vastgeplakt aan de LCD, want de gebroken delen blijven nu ook netjes zitten. Ik ga het gewoon proberen, hij is inderdaad toch al 'stuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Er is een iets nieuwe ROM beschikbaar voor West Europa (inclusief Benelux).
Deze zou o.a. wel WiFi sharing moeten ondersteunen.

Klik om te downloaden (1030.5614.00000.06030_Western_Europe.05011L): KLIK

Hoe flashen: KLIK

[ Voor 5% gewijzigd door supersatan op 26-08-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 13:06
supersatan schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:38:
Er is een iets nieuwe ROM beschikbaar voor West Europa (inclusief Benelux).
Deze zou o.a. wel WiFi sharing moeten ondersteunen.

Klik om te downloaden (1030.5614.00000.06030_Western_Europe.05011L): http://d-h.st/I0T

Hoe flashen: http://forums.wpcentral.c...-market-locked-china.html
Dit is nog geen GDR2 release?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Tom Paris schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:45:
[...]

Dit is nog geen GDR2 release?
Nee, dit is de rom die standaard staat geïnstalleerd op de meeste unlocked W1's die in west Europa (incl NL) verkocht worden. Deze heeft o.a. wel WiFi sharing, dat heeft de SIMLOCK versie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Kunnen de mensen die deze rom proberen eens het volgende testen: worden de namen uit het telefoonboek nu getoond bij inkomende oproepen? Dus ook de nummers die niet opgeslagen zijn met landcode? Tweede kleine ergernis van mij: kun je in deze rom het geluid van de camera disablen? Vooral dat eerste begint mij toch wel meer en meer te storen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat houdt de GDR2 update in dan? Wat voor voordelen zitten daar aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozzz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-05 14:02
Veranderd er iets qua geheugen/ opslagruimte, zodat er geen onnodige bestanden meer worden opgeslagen op de WP8 en zodat deze niet blijft aangeven: “geheugen vol” terwijl er amper iets op de WP8 staat…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Als ik hier de reacties lees is er weinig positiefs.

http://forums.wpcentral.c...t-gdr2-update-huawei.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Gezien de rom ontwikkeling nu redelijk rap lijkt te gaan, mocht Huawei met niets komen, we altijd nog kans krijgen met de rom-bakkers.

Denk toch die Europe rom maar te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
chaola schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:49:
Kunnen de mensen die deze rom proberen eens het volgende testen: worden de namen uit het telefoonboek nu getoond bij inkomende oproepen? Dus ook de nummers die niet opgeslagen zijn met landcode?
Dat is vreemd. Ik heb juist het tegenovergestelde probleem (met de blauwe versie zonder simlock).
Bij mij worden alleen namen getoond bij inkomende bespreken als ik die personen opsla in mijn adressenboek ZONDER landcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Niet mee eens. Het zou juist beter werken en het "other storage" probleem oplossen"
quote: daniel_sherlock;2098538
I installed this update, made phone more reliable, the other storage is much better and i have internet sharing which is ace on this phone but as huawei make dongles it should be. However i had to do a hard reset to get the internet sharing working.

[ Voor 9% gewijzigd door supersatan op 26-08-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
supersatan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:06:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb juist het tegenovergestelde probleem (met de blauwe versie zonder simlock).
Bij mij worden alleen namen getoond bij inkomende bespreken als ik die personen opsla in mijn adressenboek ZONDER landcode.
??? Dan snap ik er niets meer van. Welke firmware heb je? Hier 1030.5612.00000.05610. Is dit dan provider-gebonden? Hier Belgische provider Proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
chaola schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:05:
[...]

??? Dan snap ik er niets meer van. Welke firmware heb je? Hier 1030.5612.00000.05610. Is dit dan provider-gebonden? Hier Belgische provider Proximus.
Ik heb dezelfde firmware, en heb er een Nederlands T-Mobile kaartje in zitten. Telefoon is SIMLOCK-VRIJ gekocht bij Wehkamp.
Als mensen mij bellen die niet in mijn telefoonlijst staan, dan begint het nummer altijd met 06.....
Bij mijn Lumia 920 begint het nummer altijd met +316...

Ik moet daardoor op de Huawei alle nummers opslaan exclusief landnummer (+31) omdat de Huawei de nummers anders niet koppelt aan mijn adressenboek.

Wellicht is dit opgelost met de nieuwe firmware zoals hierboven gepost, maar ik durf het zelf niet te flashen, omdat de Huawei van mijn vriendin is ;-)

Ik ben dus erg benieuwd naar de bevindingen van mensen die de telefoon wel geflashd hebben.

• supersatan
Is er al iemand die de nieuwere firmware geflashd heeft?

• supersatan
De GDR2 update voor West Europa is nu ook beschikbaar: DOWNLOAD

[ Voor 21% gewijzigd door supersatan op 05-09-2013 22:08 ]

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:37
supersatan schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:07:
De GDR2 update voor West Europa is nu ook beschikbaar: DOWNLOAD
Al uitgeprobeerd of het werkt? En is het flashen wel te doen? Zag ergens een tutorial maar daar werd ik niet zo blij van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mij lukt het niet. Loop vast bij het installeren van de benodigde programma's. installsimpleio.bat
W8

Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen anders probeer ik het eens op een w7 pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Heilige Kaas schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 00:33:
Mij lukt het niet. Loop vast bij het installeren van de benodigde programma's. installsimpleio.bat
W8

Ben benieuwd naar jullie verdere ervaringen anders probeer ik het eens op een w7 pc.
How to: http://forums.wpcentral.c...-market-locked-china.html
Belangrijk dat je programma's als Administrator uitvoert. (Run installsimpleio.bat as Administrator)

[ Voor 10% gewijzigd door supersatan op 06-09-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
supersatan schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:56:
[...]

How to: http://forums.wpcentral.c...-market-locked-china.html
Belangrijk dat je programma's als Administrator uitvoert. (Run installsimpleio.bat as Administrator)
Die exacte tutorial heb ik ook opgevolgd maar het werkt helaas gewoon niet op mijn pc. Misschien vanwege w8? Het is sowieso raar die verschillen. Ik draai diablo II weer zonder problemen terwijl w7 daar weer vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:37
Heilige Kaas schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:41:
[...]

Die exacte tutorial heb ik ook opgevolgd maar het werkt helaas gewoon niet op mijn pc. Misschien vanwege w8? Het is sowieso raar die verschillen. Ik draai diablo II weer zonder problemen terwijl w7 daar weer vastloopt.
Heb je een 64 of 32 bit systeem. Blijkt dat het niet 123 op 64 bit systemen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
64 bits dus daar ligt dan misschien de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
Plisson schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:43:
[...]

Al uitgeprobeerd of het werkt? En is het flashen wel te doen? Zag ergens een tutorial maar daar werd ik niet zo blij van 8)7
Ik heb deze geinstalleerd onder W7, mijn Huawei was oorspronkelijk een locked vodafone toestel. Na het installeren van de update moest ik gek genoeg mijn toestel weer unlocken (dit kon gelukkig met dezelfde unlockcode). Daarnaast heb ik nu ook de optie "gedeeld internet" bij instellingen deze had ik in mijn vorige rom van vodafone niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Mvdbeld schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 16:41:
[...]

Ik heb deze geinstalleerd onder W7, mijn Huawei was oorspronkelijk een locked vodafone toestel. Na het installeren van de update moest ik gek genoeg mijn toestel weer unlocken (dit kon gelukkig met dezelfde unlockcode). Daarnaast heb ik nu ook de optie "gedeeld internet" bij instellingen deze had ik in mijn vorige rom van vodafone niet.
Heb je nu ook Data Sense?
En is in deze firmware het probleem opgelost dat nummers niet gekoppeld worden aan het adresboek bij inkomende gesprekken (als je het nummer met +31.. hebt opgeslagen), waardoor je dan wel het nummer ziet, maar niet de naam van de persoon die je belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 15:57
supersatan schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:01:
[...]

Heb je nu ook Data Sense?
En is in deze firmware het probleem opgelost dat nummers niet gekoppeld worden aan het adresboek bij inkomende gesprekken (als je het nummer met +31.. hebt opgeslagen), waardoor je dan wel het nummer ziet, maar niet de naam van de persoon die je belt?
Data sense is nergens te bekennen, op internet lees ik dat dit door huawei in overeenstemming met de provider kan worden toegevoegd.

Het probleem met de Caller ID heb ik ook nog steeds (+31612345678 werkt wel maar 0612345678 niet, dus volgens mij net andersom dan wat jij zegt?).

Helaas.... Gelukkig staan de meeste nummers van mij met +31 opgeslagen, dus heb hier eigenlijk geen last van.

[ Voor 9% gewijzigd door Mvdbeld op 08-09-2013 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Er staat ook bij instellingen>swipe opzij ergens een optie voor ondersteuning van buitenlandse nummers. Misschien maakt dat verschil uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
Mvdbeld schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:14:
[...]
Het probleem met de Caller ID heb ik ook nog steeds (+31612345678 werkt wel maar 0612345678 niet, dus volgens mij net andersom dan wat jij zegt?).

Helaas.... Gelukkig staan de meeste nummers van mij met +31 opgeslagen, dus heb hier eigenlijk geen last van.
Vreemd. Bij mij moet ik juist alle nummer opslaan zonder +31. Dat is erg vervelend, want dat werkt niet als ik in het buitenland ben. Met welke provider bel jij? Ik bel met T-Mobile, misschien dat het daaraan ligt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Inderdaad erg irritant dat de contacten exact moeten matchen met de info vanuit je provider.

Sommige providers geven de landcode (+31) niet door als het een lokaal gesprek is. Daarom werkt bij de een opslaan met 06 en bij de ander juist +31.

supersatan, in jouw geval gewoon alles opslaan zonder +31. Want als je de optie 'Internationaal bellen' aan zet (Instellingen > toepassingen > telefoon), dan voegt hij automatisch +31 toe als je uitbelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
De vervangende Touch Screen Digitizer Outer Glass ontvangen na deze gekocht te hebben op ebay. Helaas nergens instructies, filmpjes of ervaringen op internet gevonden hoe het glas te vervangen, dus maar begonnen met het demonteren aan de hand van dit filmpje (http://youtu.be/60yXnsldhz4) in de hoop op een gegeven moment bij het glas te komen :)

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/medium/543/j24b.jpg

De telefoon 'functioneerde' nog wel, maar met zoveel barsten in het scherm is dat alles behalve prettig in gebruik. Bovendien gaat dat glas scherp worden als er stukjes uit vallen. Dus hij was toch al kapot... Laten repareren was te duur in verhouding met de aankoopsprijs, dus daar ging ie.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/medium/826/nnwi.jpg

Na de back-cover, twee moederborden en tussenliggende kabels eruit te hebben kwamen we tot de conclusie dat we vanaf de achterkant nooit bij het glas gingen komen om het te vervangen. Dus dan maar aan de voorkant de stukken glas los priegelen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/medium/189/dznq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/medium/18/rcw8.jpg

Het glas was vastgelijmd langs de randen en om de knoppen onderop, echt goed vastgelijmd. Dus na een half uur heel voorzichtig prutsen om de lcd niet te beschadigen was ie los.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/medium/824/pday.jpg

Vervolgens hebben we het glas vervangen en aangesloten, dat was goed te doen. Het enige stomme was dat er een 'donkere' laag tussen het oude glas en de lcd display vastgeplakt zat aan het kapotte glas, niet los te krijgen. In de hoop dat dat puur was om het scherm donker(der) te maken hebben we dat weggelaten.

Het nieuwe glas werkt en de telefoon reageert op aanrakingen, telefoon start op, geluidjes spelen af. Alleen... het scherm blijft helemaal wit, hij licht wel op, maar geen 'weergave'. Ook niet als ik tijdelijk het oude glas er overheen leg om die donkere laag weer toe te voegen.

Tips en verklaringen zijn van harte welkom van mensen die precies weten hoe zo'n scherm in elkaar zit. Misschien is het puur een kabeltje wat nog niet goed aangesloten zit? Het was in ieder geval een leerzame oefening 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hoogst waarschijnlijk is dit gewoon een losse kabel. Probeer alles nogmaals aan te sluiten. Ik neem aan (en hoop voor je) dat je de kabel via de achterkant kan bereiken.

als je het op prijs stel zou ik mijn toestel kunnen demonteren om te kijken hoe het in elkaar zit. Ik laat wel het glas erop en doe het liever niet aangezien hij net nieuw is. :P

• X-plosive
Weer helemaal uit elkaar gehaald en in elkaar gezet, elke connector goed gecheckt . Helaas blijft het scherm wit.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/scaled/640x480/838/4scm.jpg

De digitizer zit aangesloten op het LCD scherm en het LCD scherm weer op het bovenste moederbord. De digitizer werkt, want de telefoon reageert op aanrakingen, maar het scherm blijft wit. Als de connector tussen het moederbord en het scherm los is bij het inschakelen licht het scherm niet op. Ik ben bang dat het scherm stuk is. Helaas.

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 01:36
Ik overweeg ook om een Ascend w1 te nemen. Ik wil gewoon de basisdingen whatsapp, facebook, documenten bewerken, misschien een gitaarstemmer, spotify en dat is 't wel een beetje. Ik neem aan dat het voldoende opslag is?

Daarnaast heb ik begrepen dat alle windows phone toestellen, 3 jaar lang updates krijgen? Dus dit toestel krijgt ook gewoon (zo goed als) direct updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met het registreren voor de 3x3 Deal én gebruikmaken van de cashbackactie? In beide gevallen wordt er gevraagd het originele IMEI-nummer met de streepjescode (uitknippen uit de doos) op te sturen.
Ik heb deze week de sticker gepost en naar Huawei opgestuurd vanwege de 20 euro cashback-actie. Wordt je hiermee automatisch geregistreerd voor de 3x3 Smart Deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Sticker hoeft niet perse eraf. Ik heb een fotootje ervan gemaakt en uitgeprint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@ Kopijkat
Ik heb beide in dezelfde envelop opgestuurd met uiteraard 1 streepjescode, en kreeg een bevestiging dat dit geaccepteerd was. De Smart Deal heeft een apart registratieformulier, maar ik neem aan dat ze dat ook accepteren als je de code al eerder hebt opgestuurd. Anders doe je er even een briefje bij.

Overigens werkt 1 van de 3 onderdelen van de Smart Deal niet, omdat de track app alleen voor Android beschikbaar is. Je wordt naar de Google store doorgelinkt, maar dat werkt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Huawei of 8X, met maar 50 euro verschil?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Goed nieuws! Eindelijk een bedrijf die ook net als Nokia bezig is goede support te leveren. Jammer genoeg zijn ze nog niet begonnen met het releasevan GDR2 voor hun acsend w1 toestellen...
WindowsMania.pl have managed to lay their hands on the latest GDR2 ROM for the Huawei Ascend W1 Windows Phone, said to be in the hands of more than 1 million Windows Phone users.

The ROM includes the much-needed Storage Manager, though GDR2 was meant to solve the Windows Phone Other Storage issue. A little more direct control will however never go amiss.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 18-09-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
ZIjn jullie tevreden met het toestel?

Ik overweeg ook omdeze te kopen, maar twijfel om misschien een iets betere aan te schaffen met gorilla glass bijv. Hebben jullie achteraf zoiets van ik had liever een ander model gekocht vanwege ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Gewoon kopen. Geen geld voor € 92,50.

[ Voor 1% gewijzigd door Dav1d op 22-09-2013 17:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Dav1d schreef op zondag 22 september 2013 @ 17:52:
Gewoon kopen. Geen geld voor € 92,50.
waar is hij zo goedkoop te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
Bedankt voor de tip! Je hebt volgensmij alleen een actie code nodig? enig idee welke dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen-Bullet
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14:07
Mijn w1 is inmiddels in drie weken tijd drie keer vastgelopen. Twee keer tijdens het browsen met de standaard bowser (telefoon resette zichzelf) en één keer tijdens het openen van een video (telefoon reageerde nergens meer op en ik moest de batterij eruit halen). Misschien dat een reset kan helpen.. Is dit iemand al eens overkomen? En heeft iemand enig idee hoe hiermee wordt omgegaan tijdens rma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Die van mij loopt ook weleens vast. Deed mijn android ook wel eens. Zolang het niet dagelijks gebeurt maak ik me er niet druk om.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik he net de huawei maar ik kan helemaal geen contacten toevoegen...
Als ik dat wil doen krijg ik mijn hele facebook lijst...

Iemand ervaring hiermee?
Want de lol is er voor mij nu al weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:37:
Hallo,
Ik he net de huawei maar ik kan helemaal geen contacten toevoegen...
Als ik dat wil doen krijg ik mijn hele facebook lijst...

Iemand ervaring hiermee?
Want de lol is er voor mij nu al weer af.
Add je een contact op deze manier?? Het is misschien een filmpje met wp7, maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt voor de reactie. Alleen dan het volgende probleem... Als ik dan bijvoorbeeld iemand wil bellen, krijg ik weer alle facebook contacten. En als ik wil appen moet ik een ander vragen mij eerst te appen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 18:31:
Super bedankt voor de reactie. Alleen dan het volgende probleem... Als ik dan bijvoorbeeld iemand wil bellen, krijg ik weer alle facebook contacten. En als ik wil appen moet ik een ander vragen mij eerst te appen....
Heb je toevallig niet uitgevinkt bij de instellingen van je contacten dat je bepaalde contactenlijst niet wilt zien? Zoals je simkaart, outlook/gmail contacten ? Waar heb je contacten op staan. ?

Dit is tevens niet een hardware (huawei w1) maar een wp8 gerelateerde vraag eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal heel eerlijk zijn. Heb altijd samsung gehad maar ben er zo flauw van dat telkens mijn toetsenbord niet typt, dus dacht over te stappen naar iets heel anders... Zag deze ongeveer hetzelfde formaat en onbekend. Ik dacht, dat gaan we proberen! Nou met als gevolg dat niks wil lukken hahaha. Dus antwoord op jouw vraag of ik iets uitgevinkt heb ... Zou niet weten waar dat moet hahaha... En ik kon verder niks vinden waar ik met dit heen kon, vandaar dat ik hem hier heb geplaatst sorry....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay heb inmiddels gevonden waar ik dat uit kon zetten... Dan mijn laatste probleem... Als ik wil appen, kan ik geen contact toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

WA werkt enkel via contacten, wil je eentje starten, moet je die eerst als contact via normale manier toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:04:
Okay heb inmiddels gevonden waar ik dat uit kon zetten... Dan mijn laatste probleem... Als ik wil appen, kan ik geen contact toevoegen...
Je moet eerst je contacten toevoegen, hierna kan je bij instellingen (van whatsapp) op favorieten drukken en worden de toegevoegde contacten van je wp8 bij whatsapp toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He bah... Dat lukt me nou net niet...

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik wil deze smartphone voornamelijk via WiFi gaan gebruiken in combinatie met mijn zakelijke SIMkaart, waar geen data abonnement op zit (en wat er ook niet op komt). Nu vraag ik mij af of het GPS deel ook zonder datasignaal bruikbaar is, voor bijvoorbeeld tracken tijdens hardlopen. Kan iemand van jullie die dit toestel heeft dat aangeven?

• supersatan
metalant schreef op donderdag 26 september 2013 @ 15:43:
Ik wil deze smartphone voornamelijk via WiFi gaan gebruiken in combinatie met mijn zakelijke SIMkaart, waar geen data abonnement op zit (en wat er ook niet op komt). Nu vraag ik mij af of het GPS deel ook zonder datasignaal bruikbaar is, voor bijvoorbeeld tracken tijdens hardlopen. Kan iemand van jullie die dit toestel heeft dat aangeven?
ja, dat werkt gewoon zonder data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een maand ofso dit toestel en ik heb begrepen dat de gdr2 update er al is.
probleem is alleen.. Ik heb em nogsteeds niet!
toestel is vodafone brand em ik heb mezelf voorgenomen em niet te unlocken.

heeft iemand anders die update ook nog niet of ben ik de enige??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:04:
Ik heb nu sinds een maand ofso dit toestel en ik heb begrepen dat de gdr2 update er al is.
probleem is alleen.. Ik heb em nogsteeds niet!
toestel is vodafone brand em ik heb mezelf voorgenomen em niet te unlocken.

heeft iemand anders die update ook nog niet of ben ik de enige??
heb hem ook nog steeds niet... Heb een Vodafone prepaid versie

Verwijderd

vali schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 23:16:
[...]

heb hem ook nog steeds niet... Heb een Vodafone prepaid versie
oke dan ligt het dus niet aan mijn toestel. Hoop wel dat ze hem snel een update geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Ik heb hem nu ongeveer een weekje en vraag me af wat het datagebruik is..
Zo zou WP indien het scherm uit is gebruik maken van 3g/hsdpa.. Klopt dit?

Verder kan ik geen data sense vinden in de app lijst, terwijl in de store weinig nuttigs hieromtrent te vinden is.

De belkwaliteit van de telefoon is fantastisch, lekker luid en helder. Ik kan voor het eerst sinds de Nokia N82 weer bellen zonder echte problemen. (Ben slechthorend)

[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 01-10-2013 10:55 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
wp8 laat wifi aan tijdens standby dus daar verbruikt hij niks extra. Data sense is uitgeschakeld door vodafone (goh waarom toch?)
Andere data applicaties werken niet doordat apps niet elkaar gegevens zomaar kunnen uitlezen als beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:11
De wifi tijdens standby is een instelling, die stond bij mij standaard uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Heilige Kaas schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:41:
wp8 laat wifi aan tijdens standby dus daar verbruikt hij niks extra. Data sense is uitgeschakeld door vodafone (goh waarom toch?)
Andere data applicaties werken niet doordat apps niet elkaar gegevens zomaar kunnen uitlezen als beveiliging.
Ik heb geen van Vodafone, maar volledig onafhankelijk.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:11
Kwam data sense niet pas bij de GDR2? Ik heb zaterdag mijn Nokia met WP8 een update gegeven, sindsdien heb ik en FM radio en ook Data Sense.. Of gaat dat bij Huawei anders?
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.