Dit is niet de bedoeling hier. Lees de linkjes op deze pagina eens door
[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 03-05-2013 13:53 ]
FCG
[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 03-05-2013 13:53 ]
FCG
It's just technology, not religion
Waar kun je die battery stats vinden?Burner13 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:46:
Soms kan ik niet geloven hoe lang de batterij van dit goedkope telefoontje mee gaat..
Mijn lumia moest na 12 uur toch echt wel aan de lader, soms wel eerder.
[afbeelding]
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 20-05-2013 13:40 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 14% gewijzigd door jeka op 22-05-2013 10:02 ]
FCG
Geen idee eigelijkroyozzz schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:04:
@ SinergyX: Thanks, het is gelukt met "Skydrive Ringtone Maker"!
Te gekke telefoon, ik ben er blij mee!
Boh je doet wel heel lang met je accu, wat is je geheim?
Dat is inderdaad irritant, gaat best hard qua geheugen. Hopelijk wordt de Ascend W2 wel met 8GB geheugen, maar ook gewoon rond deze prijs.jeka schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:49:
Ik loop er nu toch wel tegen aan dat er maar 4gb intern geheugen inzit. Gebruik maar een paar apps (285 MB). De rest gaat naar Overig (1,29 GB) en systeem (1,89 GB). Dat is 3,11 GB wat je niet kan gebruiken. Wel een beetje veel..
Edit: Ik weet dat dit een bekend probleem is, maar het blijft hinderlijk.
[ Voor 44% gewijzigd door SinergyX op 22-05-2013 10:34 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Farmir op 23-05-2013 21:36 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Christiano007 op 24-05-2013 18:46 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Deze optie heb ik inderdaad aanstaan.SinergyX schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:38:
Dit probleem had ik vroeger met de Lumia 800, maar op mijn W1 heb ik dit niet meer.
Heb je de optie 'wifi aan bij standby' aangezet?
HERE Drive is volgens Windowsphone.com nog niet beschikbaar voor de Nederlandse markt. Ik verwacht overigens ook niet dat deze app in de nabije toekomst wel voor de W1 beschikbaar wordt, ondanks dat er een gigantische geruchtenstroom is.Christiano007 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:33:
Hoe zit het tot op heden met de navigatiemogelijkheden voor dit toestel?
Kan HERE Drive beta erop?
[ Voor 32% gewijzigd door Farmir op 24-05-2013 19:14 ]
Met de Ascend W1 heb je toch die service van "binnen 3 dagen je toestel terug of anders een nieuwe?"Farmir schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:11:
[...]
Deze optie heb ik inderdaad aanstaan.
Na veel gegoogle denk ik dat het toch een hardware-matige fout is. Helaas kan ik maandag pas weer naar de winkel om het probleem bij Vodafone neer te leggen en te hopen dat ik een ander toestel mee krijg.
Het zou wel mega lullig zijn als ik opnieuw een aantal weken zonder smartphone zit door een productiefout.
[ Voor 24% gewijzigd door PaT op 24-05-2013 19:57 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Oh wauw! Dat klinkt positief!PaT schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 19:56:
[...]
Met de Ascend W1 heb je toch die service van "binnen 3 dagen je toestel terug of anders een nieuwe?"
Top dankje!chaola schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:34:
https://www.huawei-smartservice.nl/be/info/3x3-smart-deal
Ik moet het zelf ook nog wel eens doen. Het aanbod is in principe beperkt tot de eerste 100.000 gebruikers van de Benelux maar dat zal nog wel lukken vermoed ik ;-)
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 17:10 . Reden: probleem opgelost ]
[ Voor 74% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 08:47 ]
[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 08:49 ]
[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 27-05-2013 08:46 ]
[ Voor 6% gewijzigd door jslaman op 27-05-2013 08:39 ]
Dit komt, ALS de W1 uberhaupt die FM functie heeft, zeer waarschijnlijk met de GDR2 update (van Microsoft, niet van Huawei). De GDR2 update wordt ergens binnen nu en een maand of 2 verwacht.jslaman schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:25:
Iemand enig idee of, en zo ja wanneer, er een update van windows phone 8 voor de W1 komt waarbij FM-radio wordt toegevoegd?
[ Voor 42% gewijzigd door chaola op 31-05-2013 11:58 ]
Imo is de W1 op de meeste vlakken superieur. Ik vond de 520 toch maar goedkoop aanvoelen toen ik hem laatst vasthad.[b][message=40352168,noline]
Wat is het voordeel van de nokia 520 tov de Huawei, behalve het meer geheugen?
De Huawei heeft nl wel een flits en twee camera's en een sterkere accu
Deze actie is voor toestellen gekocht na 1 juni. Lijkt me een beetje te snel om nu al naar ervaringen met deze actie te vragenNimrod|IA schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:21:
heeft iemand ervaring met de cashback deal van 20 euro? Dit maakt de vodafone prepaid dus maar 129,99 euro.
https://www.vodafone.nl/s...i-ascend-w1/sku53740029/#
http://www.huawei-smartservice.nl/cashbacks/ascendW1/
Als je op prepaid vlak bekijk: Geen idee of de 520 ook een custom prepaid ROM heeft, maar in andere gevallen mis je bij de prepaid W1 dus de tethering optie en niet geheel onbelangrijk de Nokia apps.Nimrod|IA schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:21:
[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-06-2013 15:44 ]
Wilde iedereen even op attenderen. Nu is er dus ook een redelijk prijsverschil tussen de W1 en de 520.Farmir schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 15:37:
[...]
Deze actie is voor toestellen gekocht na 1 juni. Lijkt me een beetje te snel om nu al naar ervaringen met deze actie te vragen
Ik verwacht wel dat het gewoon met een goede service en snelheid afgehandeld gaat worden, aangezien Huawei in Europa aan de weg wil timmeren.
Er zit in het systeem ook ergens een optie bij instelling -> telefoon de optie 'Internationaal bellen'. Als je die inschakelt herkent de telefoon alle nummers die met +31 beginnen (maar nummers die je als 06 hebt opgeslagen weer niet). Liep ook tegen dat probleem aan en kwam er ook nog eens achter dat ik de nummers 50-50 heb verdeel wat opslaan via +316 of 06- betreftsupersatan schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 23:39:
Ik blijf het probleem hebben dat ik geen naam van mijn contactpersonen krijg te zien als ik gebeld wordt. Ik zie enkel het nummer beginnend met 06... verschijnen in mijn beeld. Met mijn Lumia 920 werkt het wel goed, en volgens mij komt dat omdat de Huawei de landcode niet toont voor het nummer. Ik heb alle nummers opgeslagen met +316...
Heeft iemand hier een goede oplossing voor behalve bij alle contactpersonen het nummer te veranderen van +316 naar 06?
Het probleem met het hele OS is dat heel veel gecached wordt en je het niet handmatig kan flushen. Dit staat opgeslagen onder 'overig'. Zie hier van dit probleem een voorbeeld van iemand met een Lumia 920.StiQuezNL schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 20:19:
Nu er ook nog eens een cashback actie is waardoor het toestel maar €130,- kost, begint dit toestel wel erg aantrekkelijk te worden als vervanger voor mijn steeds slechter werkende Samsung Galaxy Gio.
De enige twijfels waar ik momenteel alleen nog mee zit is de hoeveelheid intern geheugen. In alle opzichten spreekt de Huawei Ascend W1 mij meer aan dan de Nokia Lumia 520 (grotere batterij, etc.) maar waar ik nog steeds benieuwd naar ben is of je genoeg hebt aan 4 GB intern geheugen.
Wat zijn jullie oordelen hierover? Is dit (makkelijk) genoeg, of is het alleen om die reden al verstandiger om toch een Nokia Lumia 520 te kopen?
Heb je locatie wel goed staan? Ik kan gewoon met mijn PayPal account inloggen en afrekenen.royozzz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:32:
Weet iemand hoe je een app kunt kopen en betalen via Paypal, bij afrekenen kun je alleen als land VS instellen en ik kan daar ook niet inloggen in m'n Paypal-account.
Weet je dat zeker?EcoR schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:53:
[...]
Er zit in het systeem ook ergens een optie bij instelling -> telefoon de optie 'Internationaal bellen'. Als je die inschakelt herkent de telefoon alle nummers die met +31 beginnen (maar nummers die je als 06 hebt opgeslagen weer niet). Liep ook tegen dat probleem aan en kwam er ook nog eens achter dat ik de nummers 50-50 heb verdeel wat opslaan via +316 of 06- betreft. Leuk werkje, alles omzetten...
Ik ervaar de +31 probleem alleen op de huawei w1, op mijn l920 ervaar ik het probleem niet dat hij mijn contacten niet herkend. Nu heb ik wel iedere contact aangepast die mij heeft gebeld.. Vind het nog steeds raar eigenlijksupersatan schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:04:
[...]
Weet je dat zeker?
Ik heb die functie standaard aan staan, en +31 nummer worden nog steeds niet herkend.
Voor mij zou jouw oplossing perfect zijn omdat ik alle nummer met +31 op moet slaan (zit vaak in buitenland).
Ik heb overigens de simlock vrije versie (af fabriek).
Mooi :-)royozzz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:04:
@Vali; thanks, had idd bij instellingen iets op VS staan ipv NL... gelukt!
Je kan apps zoals deze proberen. Maakt gebruik van Nokia maps.royozzz schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:44:
Hoe kun je "kaarten" gebruiken als volwaardige navigatie met stemgeluid? Welke app kan ik hiervoor downloaden (liefst Nederlandse stem).... of is dit niet mogelijk?
Wordt misschien niet nederlands gesproken, maar de tekst van het navigeren is wel in het Nederlands. Tevens kan je gebruik maken van de Nokia mappen die je via de maps app van wp8 kan downloaden. Snap niet wat je bedoelt dat je daar geen gebruik van kan maken, want bij mij werkt het perfect.royozzz schreef op maandag 10 juni 2013 @ 09:21:
Helaas is die niet NL-talig en kan k daarbij geen gebruik maken vd reeds aanwezige "kaarten"...
[ Voor 46% gewijzigd door PaT op 10-06-2013 13:57 ]
Tsja, hoe snel is snel. Browsen gaat vlot genoeg. het is niet zo dat je continu zit te wachten voordat je wat ziet.Christiano007 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:21:
Hoe snel is trouwens het internet browsen op Windows 8 ? Ik wil dit toestel best aanschaffen, maar zit gewoon met de navigatie.
[ Voor 15% gewijzigd door Farmir op 12-06-2013 12:04 ]
[ Voor 58% gewijzigd door chaola op 13-06-2013 14:43 ]
Wat ik me dan afvraag: heb je op je nieuwe toestel wel NFC en/of tethering?Farmir schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 12:24:
Zojuist is PostNL bij mij aan de deur geweest om een pakket af te leveren van Dynafix die mijn Huawei zou repareren.
Door die Smart 3x3 Deal heb ik een vervangend toestel gekregen, maar ik kan niet zien of dit nu een nieuw of oud toestel is. Ik verwacht dat het een gereviseerd toestel is, maar er zijn geen gebruikssporen.
Anyway: Goede service van Huawei!
edit: Oja! Geen Wi-Fi problemen meer
edit2: In al het enthousiasme vergeten dat ik dit nieuwe toestel niet eens hoef te unlocken
PSN ID: Aapzak
Met dit toestel heb ik wel tethering.Aapzak schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:12:
[...]
Wat ik me dan afvraag: heb je op je nieuwe toestel wel NFC en/of tethering?
[ Voor 13% gewijzigd door Farmir op 14-06-2013 11:30 ]
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 14-06-2013 12:37 ]
Dit is natuurlijk complete onzin aangezien NFC prima werkt op o.a. een 8X en diverse Lumia's.SinergyX schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:36:
NFC is een hardware/OS geval, het zou erin zitten, maar niet ondersteund worden door WP8.
PSN ID: Aapzak
Heb je een simlockvrije (af fabriek) of een vodafone (eventueel simlockvrij gemaakt) versie?vali schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:34:
[...]
Ik ervaar de +31 probleem alleen op de huawei w1, op mijn l920 ervaar ik het probleem niet dat hij mijn contacten niet herkend. Nu heb ik wel iedere contact aangepast die mij heeft gebeld.. Vind het nog steeds raar eigenlijk
[ Voor 8% gewijzigd door supersatan op 17-06-2013 21:32 ]
ik heb een Vodafone die simlockvrij is gemaakt.supersatan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:31:
[...]
Heb je een simlockvrije (af fabriek) of een vodafone (eventueel simlockvrij gemaakt) versie?
Niet bepaald onzin, er is gewoon enorm weinig 'zwart/wit' bekend rond NFC, buiten dat het dus een 'optie' lijkt te zijn. Dit lijkt wel in lijn te liggen met de verschillende 'versies' die dus in de wereld in omloop zijn (de non-tethering firmware begreep ik van Huawei UK is speciaal voor UK gemaakt, maar blijkbaar ook gebruikt voor Nederland).PaT schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:59:
Dit is natuurlijk complete onzin aangezien NFC prima werkt op o.a. een 8X en diverse Lumia's.
Zie ook review van site uit nieuw zeeland, die de NFC dus wél heeftHeeft dit toestel nou NFC of niet? Op basis van onze collega bloggers werden we er geen wijs uit, dus zijn we uiteindelijk het toestel ingedoken. Als er namelijk NFC op zou moeten zitten, dan zou de optie “tikken en verzenden” aanwezig moeten zijn. En om maar met de deur in huis te vallen. Die is er niet. Geen NFC dus op ‘onze’ Huawei Ascend W1. Als je nog wat verder zoekt, blijkt dat NFC een optie is op dit toestel. Nou is het nog absoluut geen gewoonte om een telefoon te kunnen customizen naar je eigen behoeften (hebben we hier nu de trend voor 2015 te pakken?) dus zal het er vanaf hangen welke versie Huawei naar Nederland gaat sturen in maart. Gezien de scherpe prijsstelling rekenen wij op de NFC-loze versie.
Het blijft alleen jammer, hoe hard Huawei ook aan de europese/US markt wil timmeren, ze rond 0,0 'echte' support geven op hun toestellen en/of features ervan. Ik ben per saldo veel meer te weten gekomen via Vodafone UK en stukje Huawei UK, dan hoofdkantoor Huawei en Nederland bij elkaar (om maar niet te spreken over Dynafix of enige hulp vanuit Vodafone).In addition to supporting 2G (GSM,GPRS, EDGE), 3G support comes in the form of 21Mbps HSDPA and HSUPA. The Ascend also supports Wi-Fi 802.11 b/g/n as well as Bluetooth. Unexpectedly, it is also NFC friendly, meaning I was able to use the ascend to check the balance on my snapper card after installing the Snapper balance app.
Heb jij voor mij de precieze revisienummers van firmware en hardware? (instellingen -> info, meer).Farmir schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:29:
Met dit toestel heb ik wel tethering.
Helaas geen NFC.
Lijkt me wel een beetje raar, dat ik de ene optie wel heb en de andere niet...
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 18-06-2013 12:38 ]
Besturinssysteem: 8.0.10211.204SinergyX schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 12:33:
[...]
Heb jij voor mij de precieze revisienummers van firmware en hardware? (instellingen -> info, meer).
(besturing neem ik aan heb jij ook gewoon 8.0.10211.204)
[ Voor 15% gewijzigd door Farmir op 19-06-2013 11:37 ]
[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 19-06-2013 16:16 ]
Identieke gegevens als Farmir bij mij en inderdaad tethering. Simlockvrij Belgisch toestel van Yourcall.SinergyX schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:52:
InteressantMijne verschilt dus met 2 cijfers.
1030.560.00000.05410
Zijn er meer mensen die wél tethering hebben en hun firmware rivisienummer kunnen geven?
Ik ga nog eens mailen met UK, kijken wat ik daar kan halen.
Die tekst heb ik zelf geschreven, dus die hoef je niet naar mij te quoten.
Wist ik veel dat jij achter wp7.nl zatPaT schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:33:
Die tekst heb ik zelf geschreven, dus die hoef je niet naar mij te quoten.
[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 20-06-2013 11:17 ]
Geweldig zeg, kastje & muur #3.Wij bieden helaas geen technische ondersteuning voor Huawei, en kunnen uw vraag dus
niet beantwoorden.
[ Voor 19% gewijzigd door SinergyX op 22-06-2013 22:41 ]
Verwijderd
Ja kijk eens op wat voor een filesystem hij nu zit.. soms worden kaarten ( geen idee waarom) nog als FAT geformatteerd , ik zie vaker dat dit problemen oplevert. Het proberen waard dunkt meChristiano007 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:12:
Misschien anders formateren?
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Heb hier 4 verschillende merken geheugenkaartjes en allemaal werken ze perfect. Getest met 16GB ICIDU, 16GB Sandisk, 8GB Kingston en een 8GB waarvan het merk er niet op staat.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:46:
Beste Tweakers, mijn W1 kan absoluut niet omgaan met sd-kaarten. Er zit een 8gb sd-kaartje van Hama in, maar de telefoon gebruikt hem niet en herkent hem maar half. Bij Instellingen > Opslag heb ik gezet dat afbeeldingen, videos en muziek op de sd-kaart opgeslagen moeten worden. Desondanks krijg ik een "opslagruimte vol"-melding bij bijvoorbeeld het maken van foto's en openen sommige apps niet meer omdat ik geen opslagruimte meer zou hebben. Onzin.
Het ligt niet aan het sd-kaartje, aangezien ik de vorige (waarbij hetzelfde gebeurde) al heb ingeruild voor de huidige, die het dus ook niet. Iemand oplossingen?
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Verwijderd
Ga ik even doen, alvast bedanktdreameater schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:18:
[...]
Ja kijk eens op wat voor een filesystem hij nu zit.. soms worden kaarten ( geen idee waarom) nog als FAT geformatteerd , ik zie vaker dat dit problemen oplevert. Het proberen waard dunkt me
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq