Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:06
StiQuezNL schreef op donderdag 04 april 2013 @ 17:24:
Ik zit ook te kijken voor het aanschaffen van dit toestel, maar zie toch overal weer de klacht verschijnen over het hebben van zeer weinig ruimte om apps op te installeren..

Mijn vraag is dan ook: Hoe snel gaat dit precies? Ik heb momenteel namelijk een Samsung Galaxy Gio die ook regelmatig klaagt over het hebben van te weinig intern geheugen, waarop ongeveer 30 gedownloade apps staan (waarvan het grootste deel is verplaatst naar de SD-kaart).

Is het op de Ascend W1 ook mogelijk om ongeveer 30 gedownloade apps (dus geen grote spellen etc.) te hebben? Het hebben van genoeg geheugen voor apps is namelijk toch écht een must voor mij.

Alvast bedankt!
Heb er nu tegen de 20 apps op gezet en alsnog meer dan een gig vrij. Zo lang je geen spellen en navigatie erop zet gaat het volgens mij best een tijdje prima.

Vandaag wel (met UC Browser) iets van meldingen dat er niet genoeg geheugen was gehad... Geen idee of dat aan de app lag of het een algemener issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Even geteld, ik heb op dit moment 34 apps geïnstalleerd (buiten de standaard geïnstalleerde apps om, dus echt apps uit de store) en heb nog 614mb over. Apps nemen in mijn geval "maar" 284mb in, grootste deel is op dit moment "Overig" met bijna 1gb aan ruimte in beslagname. Bij mij valt ook wel aan te tekenen dat ik niet game op mijn telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
Hoe zit het met navigatie op WP8 ?

zit dat al standaard in de telefoon net zoals google maps bij android ?
of welke navigatie is er te verkrijgen voor WP8 ?
en kunnen de kaarten wel op de sd kaart gezet worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Rotaderp2 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:46:
Hoe zit het met navigatie op WP8 ?

zit dat al standaard in de telefoon net zoals google maps bij android ?
of welke navigatie is er te verkrijgen voor WP8 ?
en kunnen de kaarten wel op de sd kaart gezet worden ?
Ja, standaard zit er de applicatie "Maps" of in het Nederlands "Kaarten" in. Deze kan route plannen en beschrijven, maar geeft wat ik heb begrepen geen gesproken instructies. Ziet er verder prima uit.

Je kan kaarten van Maps per land of regio vooraf (gratis) downloaden (Nederland is b.v. 153MB). Voor zover ik kan zien, kan je niet kiezen voor opslag op de SD kaart maar zit het in het gewone geheugen. Als je heel Europa op je telefoon wilt, is de W1 waarschijnlijk niet te beste keuze. Alleen Nederland lijkt goed te doen.

Er zijn ook zeker andere navigatie apps voor WP, b.v. Navigon. Ook deze kan zo te zien kaarten niet op de SD opslaan. Zie deze waarschuwing bij die app:

***Caution!***
Purchase the app only if your smartphone has at least 1.1 GB of free internal memory! Otherwise the app will not run! Memory cards are NOT supported due to Microsoft restrictions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Farmir schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:48:
Vandaag de melding gekregen dat mijn geheugen zo goed als vol zit...
Ging toch sneller dan ik verwacht had, aangezien ik 512 mb op mijn oude telefoon (Desire) gewend ben.

[afbeelding]`

Morgen of overmorgen zal ik alle apps maar eens opslaan op mijn sd kaart, maar daarvoor zal ik er eerst even een factory reset doen.
Ik heb zojuist een factory reset gedaan en de apps vanaf mijn sd kaart geinstalleerd.

Raar maar waar:

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/qa51xsq4d/wp_ss_20130405_0001.png Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/fbtsfm1j1/wp_ss_20130405_0002.png

Blijkt dus dat dit daadwerkelijk helpt. Ik heb alle apps die ik er eerder op had weer opnieuw geinstalleerd en heb dus veel meer ruimte over. Wellicht dat de telefoon gedeinstalleerde apps nog wel ergens op slaat, aangezien ik dit wel vaak heb gedaan.

Wat ook nog zou kunnen is dat mijn gedownloade nummers vanuit Spotify op mijn telefoon en niet op mijn sd kaart werden opgeslagen.

Ik kan het niet helemaal nagaan natuurlijk, aangezien ik ook een factory reset heb gedaan.

edit:
Ik heb in de twee dagen dat ik weinig geheugen over had gemerkt dat de performance van sommige apps hier zwaar onder lijdt. De onofficiële Facebook app FacebookJDB deed het bijvoorbeeld helemaal niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Farmir op 05-04-2013 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 14:43
Ben sinds vanmiddag ook in het bezit van een Ascend W1, wat ik er tot nu toe van gemerkt heb is dat hij heel erg soepel door menu's gaat.en lekker i nde hou ligt. dit is dus niet de bedoeling op GoT

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 05-04-2013 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Zo te horen zijn de meeste erg tevreden over het toestel. Ben wel benieuwd of de accu het lang blijft volhouden op de lange termijn.

Heb zelf alleen het probleem dat de landcode niet meekomt bij inkomende telefoontjes. De naam van het contact verschijnt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mwah, accu kan je vervangen, dus gaat hij minder werken op termijn, gewoon een nieuwe erin :P

Maar die telefoonnummers is meer een WP probleem, meeste contacten heb ik nu gewoon met 06 en +31 erin staan, dan krijg je in iedergeval altijd de naam te zien.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

_MaLa_ schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:00:
Zo te horen zijn de meeste erg tevreden over het toestel. Ben wel benieuwd of de accu het lang blijft volhouden op de lange termijn.

Heb zelf alleen het probleem dat de landcode niet meekomt bij inkomende telefoontjes. De naam van het contact verschijnt dan niet.
Dat is meer een Windows Phone kwaaltje, mn Lumia kon daar ook niet mee overweg.

Nog iets wat mn Lumia ook had... als je slecht 3G bereik hebt is je batterij wel echt extreem snel leeg. Was vandaag bij een klant met nogal wisselend bereik en heb de 7 uur op één lading niet gehaald, terwijl ik normaal een dag of 2 wel haal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
DouweGNL schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 23:53:
[...]
Dat is meer een Windows Phone kwaaltje, mn Lumia kon daar ook niet mee overweg.

Nog iets wat mn Lumia ook had... als je slecht 3G bereik hebt is je batterij wel echt extreem snel leeg. Was vandaag bij een klant met nogal wisselend bereik en heb de 7 uur op één lading niet gehaald, terwijl ik normaal een dag of 2 wel haal 8)7
Ik had er anders geen last van met mijn lumia 920... Moest voor dit toestel speciaal de landcode aanpassen naar +31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Hmm het probleem was toch de nummers op Spotify. Deze nummers namen in totaal meer dan 1gb in gebruik. Achteraf had ik die hele factory reset en het installeren vanaf de sd kaart niet hoeven te doen.

Nu moet ik weer de nummers die ik offline wil kunnen luisteren op illegale manier verkrijgen. Jammer, een gemiste kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen123459
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06-2017
Ik heb hem nu 2 weken en volledig unlocked! Dankzij een paar mede tweakers! En wat een toestel voor dat geld. Had dit nooit verwacht.

Alles is super snel en werkt goed alleen blijft whatsapp soms een paar seconde hangen.. zijn er meer die dit hebben? En de UC Browser zegt soms dat het geheugen vol is.. dit las ik al meer en denk eerder dat het aan de browser ligt want als ik dan via IE erop ga doet die het wel gewoon.. Dus dat is raar. Plus dat als je te ver naar rechts scrollt over het scherm hij terug gaat naar de vorige pagina. heb niet kunnen vinden waar ik dit uit kan zetten.. Dus als iemand dat weet?

Verder heel tevreden, vooral voor die 149 ( +6 euro) = 155 euro een zeer goede smartphone die niet onderdoet van een iphone voor mijn gevoel. de belangrijkste apps zijn er.

Weet iemand toevallig ook of er net als de htc een live clock te krijgen is? Want TImeMe is een update in het half uur en loopt dus niet automatisch mee met de tijd.

Ik ben heel benieuwd of andere het ook ervaren dat dit zeker een goede telefoon is voor deze prijs en ook de accu is top. gaat ruim een dag mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Apps opslaan op de SD Kaart kan niet in Windows Phone 8, apps installeren vanaf de SD kaart wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
Misschien goed nieuws, kreeg vandaag onderstaande mail:

14168
votes
+3 votes
Store apps & attachments on external storage and improve/provide micro SD support
(No Status)

Thanks for your suggestion for external storage and MicroSd support. It’s always great to see such great feedback and excitement about this feature. While we can’t promise to ship every suggestion that gets submitted, we will be sure that our product development team receives your feedback. Keep those votes and suggestions coming!

Mobile Guru
Admin, Windows Phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Huawei windows 8 Phone, via Bel simpel maar met een abonnement via Tele 2.
Nu krijg ik mijn internet niet geactiveerd, wie weet hier de instellingen van.
Het netwerk gaat via T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Gister per ongelijk de huawei op de grond laten stuiteren toen ik de auto uit stapte, uiteindelijk zaten er kleine krasjes op en dat was op mijn hoesje en op mijn screenprotector.

Hij klapte toch wel erg hard op het scherm en rolde paar keer door. -O-

In mijn ogen is hij de test doorstaan als perfecte uitgaans telefoontje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeGerrit83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 11:27:
Ik heb sinds gisteren een Huawei windows 8 Phone, via Bel simpel maar met een abonnement via Tele 2.
Nu krijg ik mijn internet niet geactiveerd, wie weet hier de instellingen van.
Het netwerk gaat via T-Mobile.
Aleen de APN invullen: internet.tele2.nl

Geef het een naam naar keuze,restart... klaar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af, zou ik wachten op de Nokia Lumia 520 (189 euro inc. verzendkosten) of zal ik gaan voor deze Huawei W1 en de simlock aanpakken?

Geduld heb ik zeker, wil alleen geen miskoop doen.
Ik lees hier al een beetje rond dat de W1 kwalitatief teleurstelt met de camera, zoals vastslaan en scherpte dat tegenvalt.

Positieve dingen aan de W1 voor mij is de accuduur en de grootte, het is gewoon een goed toestel.
Ook de Lumia 520 is 4 inch, precies juist voor mij, alleen is de accuduur daar weer een ontzettend nadeel van, een stuk kleiner.
MAAR, de lumia 520 komt natuurlijk weer met handige apps van Nokia zelf zoals die navigatie en dergelijke..

Kan iemand mij hier overtuigen?

Edit:

Ik heb trouwens een SIM-only abbo van Hi, dat moet geen problemen geven mocht ik met de Huawei in zee gaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:04:
...

MAAR, de lumia 520 komt natuurlijk weer met handige apps van Nokia zelf zoals die navigatie en dergelijke..

...
Navigatie zit tegenwoordig op elk WP8 toestel, dus ook op W1. Zie b.v. hier. Kaarten zijn gratis te downloaden voor ingebouwde app. Door kleine geheugen van de W1 kan je er alleen niet zo veel kaarten op kwijt (kan helaas niet op SD kaart): NL (150MB) is geen probleem, maar heel Europa (tegelijk) is een no-go.

Zou wel kunnen dat de algemene WP8 navigatie app iets is uitgekleed tov Nokia. Ik vind dat hij er netjes uit ziet. Je krijgt alleen geen gesproken commando's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunblade NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 21:04
Ook deze telefoon gekocht omdat ik wel nieuwsgierig was naar windows 8 en gelezen had dat deze telefoon snel aan voelt. Nou en dat doet hij. Ik denk niet dat je een snellere geunlockte android telefoon kan kopen voor rond de 156 euro. Alleen jammer dat er niet wat meer opslag geheugen en ram in zit maar wat wil je ook voor dat geld.
Maar als ik mijn Xperia S terug heb van de reparatie gebruik ik die weer en gaat deze naar me ouders.
Want denk ook wel dat Windows 8 gebruiksvriendlijker is dan Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We onderbreken een discussie niet voor niets met een modbreak

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 14-04-2013 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
Ook via DM praten over het unlocken van toestellen is niet conform het algemeen beleid van Tweakers

[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 14-04-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hari-Bo schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:44:
NILLKIN Hard Skin Cover Case besteld incl screenprotector :)
Hoe bevalt 'ie?

[ Voor 28% gewijzigd door Dav1d op 14-04-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:42
Ik heb er ook een besteld (gebruik de screenprotector niet) maar de hoes is prima. Goede kwaliteit, sluit goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 18:03
Ik zit heel erg te twijfelen over de Huawei Y300 en deze W1.

Kan iemand mij misschien vertellen of jullie al wat merken van dat hele sync-gedoe tussen goggle calendar/gmail met windows phone?

Indien google calendar nog steeds prima samen gaat met windows phone gaat ben ik toch geneigd om de w1 te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
Mijn vriendin haar telefoon (Sony Ericsson Xperia Mini Pro) was aan vervanging toe en we hadden deze Huawei Ascend W1 al een tijdje op het oog als mogelijke vervanger. Afgelopen weekend de knoop doorgehakt en besloten de Huawei te kopen en te unlocken. Door de grote hoeveelheid positieve reacties over het unlocken van de telefoon de gok gewaagd. Gistermiddag gekocht bij de kijkshop voor € 149,95. Om 13:50 op ebay de unlock code aangeschaft en telefoonmodel en IMEI doorgegeven. Vanmorgen om 09:15 de code('s) ontvangen en in één keer geaccepteerd op de telefoon. Prachtig _/-\o_

Gister toevallig mijn vriendin geholpen met haar google calendar(s) toevoegen, dat is allemaal gelukt. Door vanaf haar telefoon naar http://m.google.com/sync/settings/iconfig/ te gaan is te configureren welke extra calendars je ook via je google account wilt ontvangen.

Ze wilde geen case of hoesje, maar wel een screen protector. Dus op ebay even een paar screen protectors besteld, die zijn nu onderweg: "New 3x CLEAR LCD Screen Protector Guard Cover Film for Huawei Ascend W1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:54
Over de camera lees ik gemengde reacties. Dat het geen topper is, zal wel duidelijk zijn maar alles is relatief natuurlijk. Ikzelf heb momenteel een HTC Wildfire en een Nokia Asha 300 (beide 5MP). Toevallig niemand die kan vergelijken met deze of vergelijkbare toestellen? Op gsmarena staan bij de photocompare-tool (http://www.gsmarena.com/piccmp.php3) maar drie huawei toestellen: de Ascend P1 (8MP), de Honor (8MP) en de Mediapad (nog nooit van gehoord maar heeft wel ook een 5MP-cam). Iemand die weet of de camera-hardware van de W1 idem is als een van deze drie?
Als deze W1-cam al een beduidende stap voorwaarts is t.o.v. mijn andere toestellen ga ik hem misschien toch weer overwegen, en cancel ik alsnog mijn iBood Ativ S die (bijna) onderweg is.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
Iliares schreef op zondag 14 april 2013 @ 23:43:
Ik zit heel erg te twijfelen over de Huawei Y300 en deze W1.

Kan iemand mij misschien vertellen of jullie al wat merken van dat hele sync-gedoe tussen goggle calendar/gmail met windows phone?

Indien google calendar nog steeds prima samen gaat met windows phone gaat ben ik toch geneigd om de w1 te nemen :P
Gmail werkt perfect met Windows Phone. Volgens mij is het alleen niet standaard mogelijk om push aan te zetten, maar is dit met een work-around op te lossen. Ik ken in ieder geval iemand die dit gedaan heeft.

Google Calendar is een ander verhaal. Het is met WP niet mogelijk meerdere agenda's uit één calendar in te laden. Alleen de 'hoofd' agenda kan ingeladen worden. Dat is wel heel vervelend. Er zijn hier wel work-arounds voor te vinden op het internet, maar ik weet niet of die allemaal even goed werken.

Ik lees eigenlijk alleen maar meerdere agenda's uit en maak zelf sporadisch een afspraak op mijn telefoon. Wat voor mij dus werkte is door met je live account je te abboneren op de meerdere agenda in je calendar en die weer in te laden in je telefoon. Voor de afspraken die ik zelf maak gebruikte ik sowieso altijd al de 'hoofd' agenda in Calendar.

edit: Ik zie dat X-plosive wel een goede manier heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
Zo ik heb ook een Huawei Ascend W1 van de kijkshop (prepaid versie) gekocht en via mr. ebay binnen 1 dag volledig functioneel gemaakt! De sevice van mr. Ebay is geweldig en goedkoop!
Ik ben nu voor totaal 155 euro klaar. Ben super benieuwd naar WP8 en natuurlijk naar de Huawei :)

@ X-plosive bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ook even meegeven dat ik maandag in een besluitvaardige bui mijn iBood-Ativ S heb gecancelled en de W1 voor 200 ben gaan halen bij Yourcall. Voorlopige indrukken zijn zeer goed: de camera voldoet voor mij (is alleszins een pak beter dan mijn Asha 300 en HTC Wildfire), de batterij gaat nu na een eerste laadbeurt al bijna 2 dagen mee en zit nog niet aan 50% en voor de rest: zeer vlot, meer dan behoorlijk scherm, belkwaliteit is ook ruim voldoende. Nog niet beklaagd eigenlijk :D Mijn oud Android-sim-kaartje er in gestopt maar mijn fotogallerij zal ik handmatig te voorschijn moeten toveren, nu krijg ik enkel een hoop browser-cache afbeeldingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Hier ook een blije Ascend W1 bezitter, heb alleen een beetje moeite met het vinden van geschikte autohouders? Of houders geprobeerd van telefoons met ongeveer dezelfde afmetingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

chaola schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:33:
Ook even meegeven dat ik maandag in een besluitvaardige bui mijn iBood-Ativ S heb gecancelled en de W1 voor 200 ben gaan halen bij Yourcall.
Why??why?? WHY?? :P 50 euro extra voor een andere kleur?
Hier ook een tevreden gebruiker. Foto's worden met mijn trillerige vingers vaak wazig maar verder prima toestel!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
jeka schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:26:
[...]

Why??why?? WHY?? :P 50 euro extra voor een andere kleur?
Hier ook een tevreden gebruiker. Foto's worden met mijn trillerige vingers vaak wazig maar verder prima toestel!
Ik veronderstel dat je hier verwijst naar die 150 euro simlocked Vodafone? Hier in België hebben ze 'm enkel bij Yourcall en ik heb ook niet onderzocht of ik hem kon laten overkomen uit Nederland via een van die shops die hem voor 150 hebben. 't Is trouwens ook een zwarte, 't feit dat ik hem direct uit de winkel kon meenemen vond ik ook niet onbelangrijk en zo heb ik mezelf ook niet de gelegenheid gegeven om terug te beginnen twijfelen terwijl hij onderweg is; ik ken mezelf >:)
Ik vind 200 ook nog altijd een zeer goede prijs voor wat je krijgt en ik bekijk het ook zo: ik had eerder al 325 voorgeschoten voor een iBood Ativ S en door die te cancellen spaar ik ook weer 125 euro uit.
Heeft die Vodafone locked trouwens ook die 3x3 deal http://3x3smartdeal.be ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Bij Fastcardtech kun je de W2 al bestellen: http://www.fastcardtech.c...8-Dual-Core-Qualcomm.html voor 289$.
Tenzij het een foutje op hun site is, is dit niet de lichtste smartphone die er is...: "Weight:1.000kilogram"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcpearl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-08-2023
de Huawei bevalt supergoed!

ik heb alleen bij binnenkomende sms'en dat hij niet de naam van de persoon weergeeft, zoals ze in mijn contacten staan, maar het 06nummer met +31 ervoor. Heel irritant want ik heb soms geen idee wie dit dan is.
kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
jcpearl schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:36:

ik heb alleen bij binnenkomende sms'en dat hij niet de naam van de persoon weergeeft, zoals ze in mijn contacten staan, maar het 06nummer met +31 ervoor. Heel irritant want ik heb soms geen idee wie dit dan is.
kan ik dit aanpassen?
Het is een handige gewoonte om ALLE telefoonnummers gewoon als +316.... op te slaan (of +3120... als het bv amsterdams nummer is). Dan heb je dit probleem niet en als je in het buitenland bent, kan je ook gewoon bellen. Geen nadelen, alleen maar voordelen.

Misschien is er wel handig tooltje om in een keer alle 06's in je contacten te veranderen in +316, maar dat weer ik eigenlijk niet. Anders even uurtje besteden om al je nummers aan te passen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik heb deze cases besteld, via eBay, respectievelijk in Duitsland en de UK, beiden rond de 5 euro.
X-LINE Silikon Case SCHWARZ HUAWEI ASCEND W1
Afbeeldingslocatie: http://bilder1.eazyauction.de/adi1980/auktionsbilder/134166_3_49e877c2.jpg
en
Black S Line Wave Gel Case Cover for Huawei Ascend W1
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/S-Line-Wave-Gel-Case-Cover-For-Huawei-Ascend-W1-Screen-Protector-/00/s/OTAwWDkwMA==/z/6gAAAMXQySpRSHsb/$T2eC16R,!yME9s5qHBPLBRSHs,ZuQg~~60_58.JPG

Ik had er graag eentje gevonden in grijsblauw/grijsgroen zoals ik bij andere modellen al heb gezien, but this will do.

[ Voor 5% gewijzigd door chaola op 18-04-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

chaola schreef op donderdag 18 april 2013 @ 11:02:
[...]

Ik veronderstel dat je hier verwijst naar die 150 euro simlocked Vodafone? Hier in België hebben ze 'm enkel bij Yourcall en ik heb ook niet onderzocht of ik hem kon laten overkomen uit Nederland via een van die shops die hem voor 150 hebben. 't Is trouwens ook een zwarte, 't feit dat ik hem direct uit de winkel kon meenemen vond ik ook niet onbelangrijk en zo heb ik mezelf ook niet de gelegenheid gegeven om terug te beginnen twijfelen terwijl hij onderweg is; ik ken mezelf >:)
Ik vind 200 ook nog altijd een zeer goede prijs voor wat je krijgt en ik bekijk het ook zo: ik had eerder al 325 voorgeschoten voor een iBood Ativ S en door die te cancellen spaar ik ook weer 125 euro uit.
Heeft die Vodafone locked trouwens ook die 3x3 deal http://3x3smartdeal.be ?
Dan heb ik niks gezegd! :D

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:17
Super mooie nette case, alleen de screenprotector is niet al te best, maar de case zorgt ervoor dat er een rand om het scherm zit.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik heb zelf dit hoesje. Erg mooi hoesje en het blauw heeft ook een aparte kleur (mooie glans komt er vanaf) Helemaal met een zwarte w1 komt de kleur goed eruit, het valt goed op :9~

Krijg echt van iedereen waar ik mijn w1 laat zien altijd te horen hoe mooi het toestel is. Ze kunnen ook niet geloven dat ik hem voor 153 euro heb gekocht (inc unlock).

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 19-04-2013 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-plosive
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 07:01
Welke navigatiesoftware gebruiken jullie op de W1? Ik lees dat de Nokia turn by turn navigatie beschikbaar gesteld zou worden aan alle W8 toestellen maar die heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

X-plosive schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:15:
Welke navigatiesoftware gebruiken jullie op de W1? Ik lees dat de Nokia turn by turn navigatie beschikbaar gesteld zou worden aan alle W8 toestellen maar die heb ik nog niet gevonden.
Here Drive zit nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 03-09 23:03
X-plosive schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:15:
Die is er wel als beta maar nog niet voor Nederland. Ik wacht ook eerst op een fatsoenlijke navigatie voor ik deze telefoon haal. Ik heb Navigon op Android ooit gekocht maar zal deze waarschijnlijk niet mee kunnen nemen. Daarnaast ben ik op Android van ellende overgestapt naar Sygic, die geven wel updates op software en kaarten en de live traffic is byzonder goed (TomTom HD Traffic). Dus ik heb er nog geen hoop op dat Navigon op een Windows Phone wel goed is.
Het zou leuk zijn als Tomtom zijn oude liefde weer omarmd en een Windows Phone versie uitbrengt. Of Sygic met de TomTom HD traffic als goed alternatief. Dan mag de Nokia software wel weg blijven.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Rudi Vader schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:25:
[...]

Die is er wel als beta maar nog niet voor Nederland. Ik wacht ook eerst op een fatsoenlijke navigatie voor ik deze telefoon haal. Ik heb Navigon op Android ooit gekocht maar zal deze waarschijnlijk niet mee kunnen nemen. Daarnaast ben ik op Android van ellende overgestapt naar Sygic, die geven wel updates op software en kaarten en de live traffic is byzonder goed (TomTom HD Traffic). Dus ik heb er nog geen hoop op dat Navigon op een Windows Phone wel goed is.
Het zou leuk zijn als Tomtom zijn oude liefde weer omarmd en een Windows Phone versie uitbrengt. Of Sygic met de TomTom HD traffic als goed alternatief. Dan mag de Nokia software wel weg blijven.
Navigon heeft een live service en werkte in mijn ogen erg goed toen ik hem gebruikte op mijn omnia 7 met wp7.8 Jammer genoeg is het nog niet mogelijk om je mappen offline op te slaan op je SD bij een niet nokia smartphone. Als je navigon (met daarbij de mappen) installeert op een smartphone met 4gb houdt je echt onwijs weinig ruimte over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Huawei Ascend W1 binnengekregen. Kan er alleen niet mee internetten. Heb een abo bij Hollands Nieuwe. Weet iemand hoe de instellingen moeten zijn? Kan nu alleen op draadloze netwerk internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 20:04:
Vandaag mijn Huawei Ascend W1 binnengekregen. Kan er alleen niet mee internetten. Heb een abo bij Hollands Nieuwe. Weet iemand hoe de instellingen moeten zijn? Kan nu alleen op draadloze netwerk internetten.
Heb je de stappen die hier worden beschreven al geprobeerd? Neem aan dat het op de W1 in principe net zo werkt als op de Lumia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 19:36
Tethering is inmiddels nog niks over bekend?
En hoe zit dat met nfc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Rudi Vader schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:25:
[...]

Die is er wel als beta maar nog niet voor Nederland.
Schijnt dat Here Maps te gebruiken is als je de telefoon instelt op UK. Kan het proberen waard zijn, ik heb het toestel toch altijd het liefst in het engels, en toetsenbord en tijdinstellingen zijn volgens mij apart in te stellen.

Mocht iemand het geprobeerd hebben, please laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
thefal schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:18:
[...]

Schijnt dat Here Maps te gebruiken is als je de telefoon instelt op UK. Kan het proberen waard zijn, ik heb het toestel toch altijd het liefst in het engels, en toetsenbord en tijdinstellingen zijn volgens mij apart in te stellen.

Mocht iemand het geprobeerd hebben, please laten weten :)
Ja, dit werkt. Je kan telefoon na installatie gewoon terug naar NL zetten. Dus:

1. Locatie op VS of UK
2. Herstarten
3. App zoeken, vinden :) en installeren
4. Locatie terug naar NL
5. Herstarten

That's it.

Werkt voor HERE maps. Voor HERE drive niet omdat die ook nog kijkt of je simkaart uit goede land komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Een tijdje geleden had ik een 8S, maar zowel Nokia Drive als Nokia Maps deden het niet, beiden controleerden op simkaart. Schijnt dat de nieuwste HERE versies van beide apps dat niet meer doen. Zelfs Drive zou dus nu te gebruiken zijn volgens een comment die ik ergens heb gelezen en als dat zo zou zijn wordt deze W1 voor mij erg interessant.

Maar het werkt dus (zelfs met de nieuwste versie) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
MrBB schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 08:59:
[...]

Ja, dit werkt. Je kan telefoon na installatie gewoon terug naar NL zetten. Dus:

1. Locatie op VS of UK
2. Herstarten
3. App zoeken, vinden :) en installeren
4. Locatie terug naar NL
5. Herstarten

That's it.

Werkt voor HERE maps. Voor HERE drive niet omdat die ook nog kijkt of je simkaart uit goede land komt.
Ik heb dit getest en ook hier een posted over gemaakt, maar dit werkt jammer genoeg niet. De installatie werkt inderdaad, alleen krijg je de melding bij het opstarten dat je land niet wordt ondersteund. Ze kijken echt waar je bevindt (landen die niet onder Canada, USA en paar andere vallen werkt here drive niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Heb proberen te zoeken, maar kon het niet vinden.

Kan ik m'n vodafone abbo simkaart gebruiken in de prepaid versie, of moet die ook ge-unlocked worden?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
weststar schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:57:
Heb proberen te zoeken, maar kon het niet vinden.

Kan ik m'n vodafone abbo simkaart gebruiken in de prepaid versie, of moet die ook ge-unlocked worden?
90% zeker dat dit niet kan.
Dacht zoiets voorbij te zien komen op het twitter account van Vodafone. Volgens mij is dit eerder in dit topic ter sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan inderdaad niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Zijn deze prepaid Vodafone toestellen ook voorzien van Vodafone-branding? (opstartlogo met Vodafone, Vodafone-hub etc.) of gewoon kaal Windows Phone 8?

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 20-04-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
xabre16v schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:28:
Zijn deze prepaid Vodafone toestellen ook voorzien van Vodafone-branding? (opstartlogo met Vodafone, Vodafone-hub etc.) of gewoon kaal Windows Phone 8?
Op mijn ge-unlockde toestel zit helemaal geen Vodafone branding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
xabre16v schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 18:28:
Enige wat Vodafone heeft gedaan is een lock uitgevoerd op prepaid basis. Als je deze verwijdert heb je dus een volledig unlockte versie zonde flashscreen of extra meuk van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
vali schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 20:04:
[...]

Enige wat Vodafone heeft gedaan is een lock uitgevoerd op prepaid basis. Als je deze verwijdert heb je dus een volledig unlockte versie zonde flashscreen of extra meuk van Vodafone.
toch wordt hier gepraat over nfc en tethering dat niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Frankvbr schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:31:
[...]

toch wordt hier gepraat over nfc en tethering dat niet werkt..
Naar mijn weten heeft deze telefoon geen nfc en huawei heeft geen tethering op deze telefoon beschikbaar gesteld, het is ook maar wat je verwacht van een toestel van 153 euro :?

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 20-04-2013 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
vali schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:40:
[...]

Naar mijn weten heeft deze telefoon geen nfc en huawei heeft geen tethering op deze telefoon beschikbaar gesteld, het is ook maar wat je verwacht van een toestel van 153 euro :?
In verschillende reviews worden over beide functies gesproken, andere websites spreken dit weer tegen. Het is mij dus vrij onduidelijk en zou dus ook kunnen liggen aan de versie je hebt (prepaid of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Frankvbr schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 23:51:
In verschillende reviews worden over beide functies gesproken, andere websites spreken dit weer tegen. Het is mij dus vrij onduidelijk en zou dus ook kunnen liggen aan de versie je hebt (prepaid of niet)
Er was iemand in dit topic die een lock-vrije versie had, die de functie ook niet heeft.

Laat ik het anders stellen, ik heb nog geen enkele W1 gezien die tethering/NFC wél had, ongeachte unlocked of simlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Nfc heb ik nog niet naar gezocht, maar tethering werkt wel degelijk. Die functie heet 'internet delen' en zit ergens in het instellingen menu. Ik heb een simlockvrije telefoon van yourcall en proximus als provider.
Edit: correctie: 'gedeeld internet'.

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 21-04-2013 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk, dat is interessant. Proximus, dat is belgie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
Yourcall geeft ook weer aan dat de telefoon over nfc beschikt.
Chaola zou je eens willen proberen of NFC werkt? Over het algemeen geeft de app al aan, dat NFC niet beschikbaar is. Krijg je die melding niet, dan zegt dit eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
@SinergyX Proximus is Belgisch indeed.
@Frankvbr Welke app bedoel je juist want die ontwikkelingen rond nfc volg ik niet echt. Ik zou wel verwachten dat dit net als de andere connecties (bluetooth, wifi, 3G) iets is dat je aan en uit kunt zetten en dus terug te vinden is in het instellingenmenu. En daar vind ik dus geen spoor van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Mijn cases zijn ondertussen binnen. De S-line heeft als voordeel dat hij een stevige, antislip grip heeft, maar vind ik wel een beetje dik en stug. De X-line lijkt iets slanker en natuurlijker om de telefoon te zitten, maar voelt iets gladder aan. Ik denk dat ik toch deze laatste ga houden. Was wel de duurste aangezien de eBay-verkoper ook nog DHL à 8 euro aanrekent, duurder dus dan de case zelf, terwijl die volgens mij gewoon via de post is verzonden. Krijgt nog een staartje...
Bij de S-line zat ook nog een beschermfolie maar bij gebrek aan ervaring met het aanbrengen van die dingen is dat hopeloos de mist ingegaan: een en al luchtbellen. Ik ga mij waarschijnlijk opnieuw een setje screenprotectors aanschaffen en vervolgens eerst eens goed een tutorial op YouTube bestuderen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Gisteren mijn W1 gekocht bij kijkshop voor €150,- met simlock van vodafone. Voor €18,75 simlockvrij gemaakt en voila, vanochtend de codes op de e-mail en het werkt!

Hiervoor had ik een Lumia 800 welke steeds meer kuren vertoonde zoals zeer slechte 3G en whatsappjes die wel aankomen/trillen maar 5 minuten niet leesbaar zijn. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overIoad
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 10:39
Vandaag geprobeer een aantal games te installeren die eerder prima werkten. Nu geeft de aankoop historie op windowsphone.com aan dat deze niet zouden werken op deze telefoon. En bij het zoeken in de store geeft de telefoon geen resultaten.

Het betreft hier 'Gerbil Physics' en 'Toy Soldiers: Boot Camp'. Hebben meer mensen dit?

[ Voor 1% gewijzigd door overIoad op 23-04-2013 21:36 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Heb nu ongeveer 2 weken een ascend W1 in gebruik, maar sinds gisteren last van ontzettende 'battery drain'. Gisteravond viel hij zelfs gewoon uit, terwijl ik voorheen makkelijk 2 dagen vol kon maken. Recent geen applicaties/live tiles geinstalleerd waar het aan zou kunnen/mogen liggen.
Iemand al iets dergelijks eerder meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Ja, heb t ook wel eens gehad op een dag waar ik op een lokatie was met slechte 3G ontvangst. Dat constante zoeken zorgde er bij mij voor dat de batterij zelfs al binnen een dag leeg was. Oplossing is overigens om hem in zo'n situatie te forceren op 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Bij mij ging hij gisterenavond ook ineens sneller leeg dan verwacht, van 22% naar 4% en bij die 4% is hij spontaan uitgegaan. In die periode had ik op de trein wel redelijk wat zitten internetten en de ontvangst was verre van ideaal, vandaar de verklaring. Maar ik blijf een gemiddelde halen van drie dagen gebruik wat ik nog steeds dik OK vind d:)b
Gisteren van iemand gehoord die op de tech days van Microsoft was dat dit toestel dus inderdaad NFC zou kunnen hebben, maar dat moet ik nog eens verder uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Contact gehad met Huawei UK, kan met redelijke zekerheid zeggen dat prepaid varianten inderdaad een andere ROM hebben dan de retail versies, waar dus wifi delen is verwijderd. In UK verkopen ze momenteel enkel de O2 versie, die de functie ook niet meer heeft.

Dus nu weer in de mail met vodafone, kijken wat hun oplossing hierin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
DouweGNL schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:11:
Ja, heb t ook wel eens gehad op een dag waar ik op een lokatie was met slechte 3G ontvangst. Dat constante zoeken zorgde er bij mij voor dat de batterij zelfs al binnen een dag leeg was. Oplossing is overigens om hem in zo'n situatie te forceren op 2G.
chaola schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:18:
Bij mij ging hij gisterenavond ook ineens sneller leeg dan verwacht, van 22% naar 4% en bij die 4% is hij spontaan uitgegaan. In die periode had ik op de trein wel redelijk wat zitten internetten en de ontvangst was verre van ideaal, vandaar de verklaring. Maar ik blijf een gemiddelde halen van drie dagen gebruik wat ik nog steeds dik OK vind d:)b
Gisteren van iemand gehoord die op de tech days van Microsoft was dat dit toestel dus inderdaad NFC zou kunnen hebben, maar dat moet ik nog eens verder uittesten.
Volgens mij lag het gisteravond aan mijn bluetooth; daar loopt hij nogal snel van leeg schijnbaar.
Wel jammer, want ik vind het juist zo lekker om die op de achtergrond aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
SinergyX schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:37:
Contact gehad met Huawei UK, kan met redelijke zekerheid zeggen dat prepaid varianten inderdaad een andere ROM hebben dan de retail versies, waar dus wifi delen is verwijderd. In UK verkopen ze momenteel enkel de O2 versie, die de functie ook niet meer heeft.

Dus nu weer in de mail met vodafone, kijken wat hun oplossing hierin is.
Kan het dat ze dan rom-gewijs ook die nfc hebben uitgeschakeld? Op de meeste sites die ik heb geraadpleegd staat wel dat dit er niet bij zit maar een paar andere beweren dan weer van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Balletje ligt inmiddels weer bij Huawei, Vodafone geeft een wat vaag antwoord maar komt er simpel op neer, als je nieuwe sim/abbo dit gewoon toelaat (iig voor Vodafone dus al sinds mid 2012), hebben zij geen reden meer om in iedergeval tethering te blokkeren. Maar zij leveren dus geen enkel software/ROM voor de Ascend W1, waarop me ze dus weer terug sturen naar Huawei.

Ik geef niet zomaar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik vermoed dat de batterij-indicator bij mij nog wat gefinetuned moet worden: sinds gisterenavond van de lader en nu 20 uur later met redelijk wat gebruik staat hij nog op 95% en als resterende duur geeft hij 34 dagen aan 8)7 . Als hij dat presteert ga ik het Guiness Book of Records bellen :D

Ter bewijs hieronder en meteen ook een gelegenheid om screenshot-functionaliteit te testen (Windows-knop+start-knop gelijktijdig indrukken en dan komt de screenshot in de map pictures->screenshots)
https://docs.google.com/f...FdkdycXc/edit?usp=sharing :)

[ Voor 49% gewijzigd door chaola op 24-04-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 17:59

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

wat een SUPER TELEFOON! werkelijk! heb nooit zon fijn toestel gehad!! alleen zit nu wel een beetje tegen een probleem aan te hikken... ik heb nog een iPhone 4 en daar staan al mn contacten in (stuk of 65) ik zou het handmatig kunnen doen natuurlijk! maar nouja.. zoals meerdere mensen ben ik lui haha.. en zoek dus een manier om mijn contacten van mijn iPhone te exporteren naar mijn Huawei.. en nee.. mn contacten staan niet op de simkaart, ik krijg helemaal geen optie binnen iOS om het te exporteren naar simkaart.. dus helaas. =( wie ideeen/suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyblue
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 11:41
Stimela schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:41:
wat een SUPER TELEFOON! werkelijk! heb nooit zon fijn toestel gehad!! alleen zit nu wel een beetje tegen een probleem aan te hikken... ik heb nog een iPhone 4 en daar staan al mn contacten in (stuk of 65) ik zou het handmatig kunnen doen natuurlijk! maar nouja.. zoals meerdere mensen ben ik lui haha.. en zoek dus een manier om mijn contacten van mijn iPhone te exporteren naar mijn Huawei.. en nee.. mn contacten staan niet op de simkaart, ik krijg helemaal geen optie binnen iOS om het te exporteren naar simkaart.. dus helaas. =( wie ideeen/suggesties?
* Contacten exporteren naar een cvs bestand (in Mac OS X), je PC verbinden met of hotmail/outlook of gmail en de contacten importeren. Daarna worden ze gesynct met je account op je foon.

Zoek op het web naar 'export contacts from iphone cvs', er zijn iOS apps die dat voor je doen, maar het kan ook handmatig, op een Windows PC of op een Mac.

[ Voor 8% gewijzigd door shyblue op 25-04-2013 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

^ maar dan staan ze dus ook op m'n mail? want ik ontvang nooit email via mobiele telefoon (vind ik een batterydrainer..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Stimela schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:06:
^ maar dan staan ze dus ook op m'n mail? want ik ontvang nooit email via mobiele telefoon (vind ik een batterydrainer..)
Dan zet je toch alle email contacten op je simkaart en verwijder je ze van je mail adres af, dan heb je het probleem opgelost. Persoonlijk snap ik niet waarom je ze graag op je smartphone wilt, wordt hij gestolen mag je net als vele mensen op mijn facebook spammen dat je nummer kwijt bent en graag een smsje ontvangt met hun nummer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

had al eerder gezeur met nummers en dat ze niet werden herkent in whatsapp of ze stonden er dubbel in zonder dat ik ze kon verwijderen.. maar dat was met Android, weet namelijk niet hoe dat met Windows Phone zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook een huawei telefoon gekocht. Dit is mijn eerste windows phone en ik ben er erg blij mee.
Neem de reviews met een korreltje zout, voor dit geld krijg je gewoon (nog) geen telefoon met dezelfde feel als met deze windowsphone. Alles werkt prima, de interface is snel en soepel, alle socialmedia is al geintegreerd in het besturingsysteem, je hoeft dus bv geen facebook app te gebruiken.

De camera vind ik goed zat, hij maakt in het donker wat mindere foto's maarja welke digitale camera kan dat wel ? Het geheugen wat erin zit is niet veel, maar als je niet vele spellen installeerd loop je echt niet tegen het limiet aan.

Verder kun je in de toekomst dit toestel vast wel rooten en zo alles op een sd kaart plaatsen, dus ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:15
Deze telefoon sinds gisteren in mijn bezit, naast Android ook eens Windows Phone proberen, bevalt goed tot nu toe. Is er alleen een mogelijkheid om Haptic Feedback van het toetsenbord in te schakelen? Als ik type merk ik dat er geen haptic feedback is. Zou deze wel graag willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

chaola schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:05:
Ik vermoed dat de batterij-indicator bij mij nog wat gefinetuned moet worden: sinds gisterenavond van de lader en nu 20 uur later met redelijk wat gebruik staat hij nog op 95% en als resterende duur geeft hij 34 dagen aan 8)7 . Als hij dat presteert ga ik het Guiness Book of Records bellen :D
Zulke mooie stats heb ik ook al op mijn Huawei gezien... 8)

Vandaag staat hij op: negen uur geleden geladen, percentage 100%, tijd te gaan 1 dag en 12 uur...

(ik denk dat er een keer een update aan gaat komen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

ik heb boven een driehoekje.. hoe krijg je dat weg?
het is best storend.. het is dat roaming driehoekje.. roaming is toegestaan nu, maar zelfs als het op niet toestaan staat dan blijft hij er als nog staan.. =S hoe krijg ik dat driehoekje weg?

(Ik heb Telfort..)

[ Voor 69% gewijzigd door VAULT-TEC op 26-04-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgens mij niet, als je bij een provider zit die een netwerk van een ander gebruik, zal die daar altijd blijven staan. Dacht dat Telfort netwerk van KPN gebruikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Wanneer ik in gebied zit met enkel Edge, heb ik gemerkt dat ik geen dataverbinding krijg. Het toestel lijkt uit zichzelf niet te willen terugschakelen van 3G naar 2G. Dit moet je dan zelf manueel gaan instellen en vervolgens krijg ik (uiteraard tragere) ontvangst. Nog mensen die dit gemerkt hebben?
Wifi lijkt mij ook niet denderend, zelfs nog iets minder dan mijn Tablet die al geen wifi-wonder is, al stoort het mij voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Vooralsnog accepteren we het simlock vrij maken van de telefoon niet op GoT. Mocht dit wel zo worden is het nog altijd iets voor in V&A

[ Voor 80% gewijzigd door 13art op 28-04-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

telfort is van KPN ja.. teminste bij dat telefoontje geeftie aan KPN.. vind t wel een beetje vreemd haha op iPhone en Android krijg je wel telfort te zien.. maar zijn ook totaal verschillende systemen, voor de rest is het echt een super toestel! toetsenbord typt super fijn, en zelfs als je heel snel typt zit je er weinig naast! zit een goed geluid in, lekker snel! ja dit is de 200 euro wel waard! =)

hoezo gaat jullie batterij zo 1,5 dag mee ofzo na intensief gebruik? ik trek er dan gewoon een dag mee? haha, hebben jullie een instelling anders ofzo? bij staat GPS al uit en helderheid beeld laag. =O
of ligt dat meer aan de lader? want mn Huawei laad op aan een blackberry lader omdat die een lange draad heeft.. moet ik de bijgeleverde lader gebruiken om het maximale uit mn accu te halen?

[ Voor 33% gewijzigd door VAULT-TEC op 26-04-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Mag niet, dus liever ook niet op reageren dan

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 28-04-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ok, iets is in iedergeval duidelijk, prepaid en simlockvrije versie verschillen dus inderdaad qua software. Kenmerkend verschil is dus de 'wifi delen' optie, we gaan weer verder op onderzoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Meer mensen er last van dat hij niet de netwerktijd pakt, ondanks dat te hebben ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Leek bij mij in het begin ook zo maar lijkt nu ok, al zou het ook kunnen dat hij maar een keer gesynct heeft (via wifi denk ik) en dat de klok sindsdien goed blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

chaola schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:18:
(...)
mijn Huawei heeft geen NFC, maar in het batterijen klepje kan je wel zien dat je er NFC op kan laten zetten ofzo, teminste.. ik denk dat die dingetjes voor NFC zijn bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.vh
  • Laatst online: 12-05 14:12
Heeft iemand toevallig het tetheren nog aan de praat gekregen met de prepaid vodafone versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb er nu een vraag bij Dynafix erover liggen, zonder stock rom te installeren gaat je dat dus niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Dav1d schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:01:
Meer mensen er last van dat hij niet de netwerktijd pakt, ondanks dat te hebben ingesteld?
Dat doet hij bij mij ook niet. Bijzonder irritant; ook dat hij bij het even verwijderen van de batterij gelijk de tijd kwijt is. Doet me weer denken aan zo'n toestel uit 2000..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:02:
Ik heb er nu een vraag bij Dynafix erover liggen, zonder stock rom te installeren gaat je dat dus niet lukken.
Leuk dat je hier zo bovenop zit. Zou fijn zijn als we een generieke rom kunnen flashen.
Beetje kinderachtig dat providers zulke functies eruit slopen in hun firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Hoop ook dat in die rom de app zit die het mogelijk maakt om je bel,data en sms verbruik te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de bedoeling hier. Lees de linkjes op deze pagina eens door

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 03-05-2013 13:53 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Het is nadrukkelijk niet de bedoeling om hier te vragen naar hoe unlock codes aangevraagd moeten worden. Het is misschien niet illegaal maar bevindt zich in een te grijs gebied, zodat Tweakers zich daar niet aan wil branden. Zie hiervoor deze link.