Super! Is dat dan een 32GB editie? Wat betaal je daar dan voor? 399 euro?
€389. Flink duurder maar het ging haar echt om een mooi kleurtje. Toen ze begin van t jaar de Amerikaanse site was, ging het zo: die wil ik, punt. En verder hekel aan telefoonwinkels en telefoon zoeken dus er was geduld totdat het mogelijk was. Ik was de enige die het een gedoe vond
heb de moto x nu ook in bezit. jammer dat de special features zoals oa touchless control enkel in het engels te gebruiken zijn. heb de taal daarom maar in het engels gezet, weet er iemand of het mogelijk is om met de Genie widget (google nieuws) toch nog lokaal nieuws te verkrijgen? want dat mis ik wel...
Hoe zijn de eerste ervaringen met 4.4.4? Hier alles naar wens; geen rare zaken.
Ik zag weinig vooruitgang in de accuduur, dus ben de kenel van Faux maar eens gaan testen. Prutsen met de governor, undervolten.. Er valt genoeg te tweaken met alleen de Trickster Mod app
Vanmorgen van de lader gehaald en nu nog 75% over, waar ik typisch aan het eind van de dag tussen de 35 en 50% zit.
Ik zag weinig vooruitgang in de accuduur, dus ben de kenel van Faux maar eens gaan testen. Prutsen met de governor, undervolten.. Er valt genoeg te tweaken met alleen de Trickster Mod app
Vanmorgen van de lader gehaald en nu nog 75% over, waar ik typisch aan het eind van de dag tussen de 35 en 50% zit.
Hoe zijn de eerste ervaringen met 4.4.4? Hier alles naar wens; geen rare zaken.
Vanmorgen van de lader gehaald en nu nog 75% over, waar ik typisch aan het eind van de dag tussen de 35 en 50% zit. (Wifi/sync/google now/locatie services met GPS aan.)
Vanmorgen van de lader gehaald en nu nog 75% over, waar ik typisch aan het eind van de dag tussen de 35 en 50% zit. (Wifi/sync/google now/locatie services met GPS aan.)
Het viel me op dat er met 4.4.4 een en app bijgekomen is, Google Play Kiosk. helaas zuipt deze bij mij accu. Heel vreemd. Heb hem intussen uitgeschakeld maar is helaas niet te verwijderen.
Voorheen in standby had ik een verbruik van 1,5% per uur en nu 2,5% per uur. Op zich nog prima maar wel minder.
Voorheen in standby had ik een verbruik van 1,5% per uur en nu 2,5% per uur. Op zich nog prima maar wel minder.
Dat is gek ik had deze al (ok maar 1 keer gebruikt) maar zie hem niet terugkomen in het verbruikoverzichtxabre16v schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:14:
Het viel me op dat er met 4.4.4 een en app bijgekomen is, Google Play Kiosk. helaas zuipt deze bij mij accu....
Linkje om het makkelijker te maken: ik heb het net gedaan en hoop op verbetering ;-)
https://motorola-global-p...a_id/94946/p/30,6720,8696
Verwijderd
Bedankt voor het linkje, ff testen.cocico schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:42:
Linkje om het makkelijker te maken: ik heb het net gedaan en hoop op verbetering ;-)
Kijken of het helpt.
Ik heb in maart een Moto x besteld en ben zeer tevreden. Gekocht bij cyberport.de.
Nu wil ik er nog één bestellen en zie dat ik een code voor www.motorola.de/designit kan kopen, zelfs de 32gB versie.
Iemand hier ervaring mee? is het de XT1052?
Nu wil ik er nog één bestellen en zie dat ik een code voor www.motorola.de/designit kan kopen, zelfs de 32gB versie.
Iemand hier ervaring mee? is het de XT1052?
Heb ik ervaring mee, dat doe je bij phonehouse.de en ze bezorgen ALLEEN in Duitsland en ik adviseer je niet Paypal te gebruiken want dan snapt DHL het niet en denken ze dat het naar je Paypal adres moet (hopeloos gedoe waarbij je uiteindelijk je geld terugkrijgt en daarna een nieuwe bestelling moet doen).
Met de code kan je naar de designit site, dat is het 1-na-leukste werkje. Vervolgens houdt Motorola je per email heel goed op de hoogte van het vervolg (design uitvoeren en het transport vanuit Fort Worth, Texas naar Duitsland via UK en France).
De telefoon werd 7 dagen na designen bezorgd in Duitsland. Dat was vorige week maandag. Morgen komt mijn collega en neemt hij de telefoon mee..
Ben 1 juli begonnen met bestellen maar het ging 3x mis met Phonehouse, 3x moeten bestellen: 1e keer via paypal betaald, 2e keer snapte DHL het bezorgadres niet (Hamburg) 3e poging ging goed maar toen waren de codes op.
Morgenavond als alles goed gaat kan ik foto's posten. Das het leukste, de telefoon ontvangen
Met de code kan je naar de designit site, dat is het 1-na-leukste werkje. Vervolgens houdt Motorola je per email heel goed op de hoogte van het vervolg (design uitvoeren en het transport vanuit Fort Worth, Texas naar Duitsland via UK en France).
De telefoon werd 7 dagen na designen bezorgd in Duitsland. Dat was vorige week maandag. Morgen komt mijn collega en neemt hij de telefoon mee..
Ben 1 juli begonnen met bestellen maar het ging 3x mis met Phonehouse, 3x moeten bestellen: 1e keer via paypal betaald, 2e keer snapte DHL het bezorgadres niet (Hamburg) 3e poging ging goed maar toen waren de codes op.
Morgenavond als alles goed gaat kan ik foto's posten. Das het leukste, de telefoon ontvangen
Foto's!
Er zat wat stof/troep op, dat zie je goed bij de close up. Verder lijkt het in orde.
doosje:

zij:

Europees model met 4G dus:

ta da!

daar isie dan:

doosje en telefoon:

closeup:

doosje:

Accessoires:
Er zat wat stof/troep op, dat zie je goed bij de close up. Verder lijkt het in orde.
doosje:

zij:

Europees model met 4G dus:

ta da!

daar isie dan:

doosje en telefoon:

closeup:

doosje:

Accessoires:

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 21-08-2014 16:36 ]
Toe maar; zelfs een lader er bij met Europese stekker. Is het een dubbele ladder?
Ziet er allemaal netjes uit zo te zien.
Belangrijkste: is je vriendin tevreden?
Ziet er allemaal netjes uit zo te zien.
Belangrijkste: is je vriendin tevreden?
Idd dubbele lader (totale output 1150mA).
Zij is zeer tevreden, design is prima, telefoon is echt smaller dan mijn HTC One en kan ze daardoor nog vasthouden. Ik ben enorm onder de indruk... Ik vind het eigenlijk nog beter dan mijn HTC One M7:
- Ligt gewoon belachelijk goed in de hand en is prima te bedienen met 1 hand. Toch groot genoeg om foto's en filmpjes te kijken.
- Glijd niet weg tov metalen HTC of glazen iPhone
- Je zet hem aan en krijgt direct een stukje design branding, de animatie van het Motorola logo. Erg mooi. Zonder Motorola was er geen GSM!
- Het setup proces is extreem gestroomlijnd, bij HTC One is dat ook altijd prima geweest maar Motorola bewijst dat het beter kan.
- Touchless Control g*dverdomme wat is dat geniaal! Deze Moto X had de iPod/iPhone1 voor Motorola kunnen zijn! Dit is een echte SMARTphone. Siri/iPhone stelt echt helemaal geen drol voor is pure gimmick. Touchless Control werkt echt oersimpel
- ze hoeft niks over te zetten, gewoon Google account en klaar, zelfs je belhistorie zie je gewoon
En dit is pas na even spelen..
Zij is zeer tevreden, design is prima, telefoon is echt smaller dan mijn HTC One en kan ze daardoor nog vasthouden. Ik ben enorm onder de indruk... Ik vind het eigenlijk nog beter dan mijn HTC One M7:
- Ligt gewoon belachelijk goed in de hand en is prima te bedienen met 1 hand. Toch groot genoeg om foto's en filmpjes te kijken.
- Glijd niet weg tov metalen HTC of glazen iPhone
- Je zet hem aan en krijgt direct een stukje design branding, de animatie van het Motorola logo. Erg mooi. Zonder Motorola was er geen GSM!
- Het setup proces is extreem gestroomlijnd, bij HTC One is dat ook altijd prima geweest maar Motorola bewijst dat het beter kan.
- Touchless Control g*dverdomme wat is dat geniaal! Deze Moto X had de iPod/iPhone1 voor Motorola kunnen zijn! Dit is een echte SMARTphone. Siri/iPhone stelt echt helemaal geen drol voor is pure gimmick. Touchless Control werkt echt oersimpel
- ze hoeft niks over te zetten, gewoon Google account en klaar, zelfs je belhistorie zie je gewoon
En dit is pas na even spelen..
Nog even over batterij verbruik. Nu 1 dag en 3 uur van de lader af en nog 76% over. Echt insane, af en toe gewhatsappt, mail gecheckt en wat sites bekeken. Zowel af en toe over 4G als over 5ghz wifi.
Ik weet niet of dat laatste scheelt in accu verbruik maar deze Moto X is echt top qua accu!
Ik weet niet of dat laatste scheelt in accu verbruik maar deze Moto X is echt top qua accu!
Wauw, ik kwam de dag wel door op een acculading, maar nog niet zo extreem. Door jouw verhaal ook maar even mijn cache partitie leeggegooid, eens kijken of ik nu ook zulke resultaten weet te halen.xabre16v schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:30:
Nog even over batterij verbruik. Nu 1 dag en 3 uur van de lader af en nog 76% over. Echt insane, af en toe gewhatsappt, mail gecheckt en wat sites bekeken. Zowel af en toe over 4G als over 5ghz wifi.
xabre16v schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:30:

ik kan me hier niet echt bij aansluiten, ik heb een tijdje een moto g gehad en wat batterij betreft is de X duidelijk de mindere. de X is vrij nieuw dus ik hoop dat de batterij nog betert, maar ik heb soms wel problemen om de dag door te komenxabre16v schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:30:
Als je veel gaat gamen is de X inderdaad zo leeg, net als elke andere mobiel.
Let je op energie verbruik, zet je battery saver aan, auto brightness, zwarte achtergrond, en maak je goed gebruik van active display, dan kan het prima 1.5-2 dagen mee.
Vergeet niet het blijft een 2200 mAh, ga je voor hardcore verbruik dan haal je inderdaad de dag niet.
Let je op energie verbruik, zet je battery saver aan, auto brightness, zwarte achtergrond, en maak je goed gebruik van active display, dan kan het prima 1.5-2 dagen mee.
Vergeet niet het blijft een 2200 mAh, ga je voor hardcore verbruik dan haal je inderdaad de dag niet.
ik kan enkel vergelijken met de moto g, zelfde manier van gebruik, zelfde apps etc deed de moto g toch veel langer met een accu lading.
Weet iemand of het mogelijk is om de 64gb ergens te kopen en naar Nederland te verschepen?
Op de US site, en verschepen via 1 van de sites die je een US shipping address bieden. Maar of dat het allemaal waard is. Ik heb zelf al hele tijd een HTC One 32GB (M7) echt nergens last van en dat ding is ook mijn complete kantoor. Muziek, full hd films.. past echt heel veel op hoor. af en toe shit die ik al gezien heb eraf gooien. En als ik echt heeeel veel gefilmd heb (vooral met unlimited Zoe) neemt het zo extra GBs in beslag maar ben nooit in de buurt van de grens gekomen... 32GB is echt prima.
De Moto X heeft nog meer ruimte vrij van de 32GB. Gewoon lekker daarvoor gaan.
De Moto X heeft nog meer ruimte vrij van de 32GB. Gewoon lekker daarvoor gaan.
Hou je er ook rekening mee dat sommige US modellen niet werken in NL, en ze allemaal geen 4G ondersteuning hebben hier.eriksmith200 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:12:
Weet iemand of het mogelijk is om de 64gb ergens te kopen en naar Nederland te verschepen?
Verwijderd
Vraagje:
Weet iemand hier waarom de Motorola Moto x niet meer leverbaar is bij vele telefoon sites zoals Studentmobiel?
En is er een makkelijke mogelijkheid om hem te laten verzenden vanuit Amerika ivm met de houten achterkant?
Alvast bedankt
Weet iemand hier waarom de Motorola Moto x niet meer leverbaar is bij vele telefoon sites zoals Studentmobiel?
En is er een makkelijke mogelijkheid om hem te laten verzenden vanuit Amerika ivm met de houten achterkant?
Alvast bedankt
cocico schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:09:
[...]
insane inderdaad. Ik kom de dag niet door, zelfs niet na cache geleegd te hebben. Ik ga maar eens factory reset doen, schijnt te helpen.

Zelfs heb ik geen achtergrond ingesteld maar is het gewoon zwart, dat scheelt heel veel. Ook in Whatsapp een zwarte achtergrond. Verder animaties uit. (via Ontwikkelaarsopties). Energiebesparing staat aan. Verder heb ik wifi alleen op 5ghz staan.
Dingen als Google Now, locatiegegevens en wifi staan bij mij altijd aan.
[ Voor 27% gewijzigd door xabre16v op 27-08-2014 19:27 ]
Moto x met houten achterkant is te bestellen via Duitsland. Zie een aantal posts terug.
Ik had al een zwarte achtergrondxabre16v schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:24:
[...]
[afbeelding]
Zelfs heb ik geen achtergrond ingesteld maar is het gewoon zwart, dat scheelt heel veel. Ook in Whatsapp een zwarte achtergrond. Verder animaties uit. (via Ontwikkelaarsopties). Energiebesparing staat aan. Verder heb ik wifi alleen op 5ghz staan.
Ik heb gezien dat ik ART had ingeschakeld, zal weer eens Dalvik gebruiken
Belachelijke accuduur heb jij! Om jalours op te worden eigenlijk.xabre16v schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:24:
[...]
[afbeelding]
Een paar vraagjes:
- welke systeemversie heb jij?
- gebruik je Chrome browser?
- gebruik je de standaard camera?
- Gebruik je de camera ook voor whatsapp?
- Ik zie in je screenshot Androis OS niet terug, welke bij mij het leeuwedeel van de accu verbruikt. Hoeveel verbruikt dat bij jou?
-212.44.26.ghost_row.Retail.en.EU
-Ja, ik gebruik de Chrome browser
-Ja, ik gebruik de standaard Motorola camera app
-Ja, ik gebruik de standaard Motorola camera app ook voor WhatsApp
-Android-besturingsystseem: 5%, Android-systeem: 3%
-Ja, ik gebruik de Chrome browser
-Ja, ik gebruik de standaard Motorola camera app
-Ja, ik gebruik de standaard Motorola camera app ook voor WhatsApp
-Android-besturingsystseem: 5%, Android-systeem: 3%

Indrukwekkend. Wat is je screentime dan?
screen=13%, maar als je hem maar 13% van de 74u dan gebruik je hem dus gemiddeld 10u
is ongeveer 3,3u per dag.. Dus dat is wel netjes.
Ik heb nu 20% screen met 7.4 u en nog 52% charge. Dus vandaag 1,5u gebruikt ... doe toch iets verkeerd.. Misschien dat games met VR toch wel veel stroom vreten...
Ik heb nu 20% screen met 7.4 u en nog 52% charge. Dus vandaag 1,5u gebruikt ... doe toch iets verkeerd.. Misschien dat games met VR toch wel veel stroom vreten...
Screen heeft 13% van de verbruikte energie opgeslurpt, niet 13% van de tijd gebruikt. SOT zal nog wel wat lager liggen.
Ik heb het zelfde rom nummer, maar dan de GB versie ipv EU.
Android OS verbruik ligt bij mij meestal tussen de 25 en 30%, tenzij het schermverbruik hoger ligt.
@Xabre: jij hebt duidelijk geen last van drain door de camera app en/of Chrome.
Aangezien je de taal op NL hebt staan vraag ik me af of je gebruik maakt van Touchless Control. Ik gok van niet? Dat zou het verschil in gebruik door Android OS deels kunnen verklaren.
Ik heb het zelfde rom nummer, maar dan de GB versie ipv EU.
Android OS verbruik ligt bij mij meestal tussen de 25 en 30%, tenzij het schermverbruik hoger ligt.
@Xabre: jij hebt duidelijk geen last van drain door de camera app en/of Chrome.
Aangezien je de taal op NL hebt staan vraag ik me af of je gebruik maakt van Touchless Control. Ik gok van niet? Dat zou het verschil in gebruik door Android OS deels kunnen verklaren.
Ik heb 'm ook op ENG staan vanwege de touchless control, misschien dat dat dan inderdaad wel een verschil maakt...
Ik heb inderdaad de telefoon op NL staan ipv ENG, maak dus geen gebruik van Touchless Control.
[ Voor 31% gewijzigd door xabre16v op 01-09-2014 16:12 ]
het lijkt me in 2e instantie niet erg logisch dat je met het uitschakelen van de software functionaliteit ook de hardware afsluit. Waarschijnlijk blijft de hardware luisteren, ook al gebruik je het verder niet. In dat geval zal de besparing tegen vallen.xabre16v schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:12:
Ik heb inderdaad de telefoon op NL staan ipv ENG, maak dus geen gebruik van Touchless Control.
Nieuwe Moto X is officieel voorgesteld.
Leuk toestel, enkel jammer dat het scherm groter is geworden.
Ik vraag me af indien ze nu eens de X gelijktijdig als een 4,5" en 5,2" variant op de markt zouden brengen, welke van de 2 het best zou verkopen. En of de totale verkoop van de 2 toestellen samen niet veel groter zou zijn dan enkel een 5,2" variant (wat in mijn ogen toch een te groot toestel is).
Leuk toestel, enkel jammer dat het scherm groter is geworden.
Ik vraag me af indien ze nu eens de X gelijktijdig als een 4,5" en 5,2" variant op de markt zouden brengen, welke van de 2 het best zou verkopen. En of de totale verkoop van de 2 toestellen samen niet veel groter zou zijn dan enkel een 5,2" variant (wat in mijn ogen toch een te groot toestel is).
Geen vingerafdrukscanner op de nieuwe X en dan toch 500+ euro?
No go voor mij, beetje moe van pincodes intypen.
No go voor mij, beetje moe van pincodes intypen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Inderdaad enorme teleurstelling, zowel de G en de X opvolgers. Motorola is niet meer uniek door lekker in de hand liggende toestellen maar volgt gewoon de massa.
Volgens mij is alleen de vraag naar tabletformaat telefoons in heel specifieke landen (Zuid Korea, Japan?) groot. In de rest van de wereld absoluut niet maar er wordt simpelweg geen keus gegeven.
Voor een fabrikant is het goedkoper om een groter toestel te maken denk ik, meer ruimte om de onderdelen kwijt te kunnen.
Sony kwam met de Z1 Compact die eigenlijk nog groter en zwaarder aanvoelt dan de HTC One M7! Alleen de Moto X, Nexus 4, HTC One M7 en de Xperia SP (als iets betere keus tov Moto G) vind ik nog te doen, de rest is gewoon te groot.
Ontopic: tips voor een beter keyboard? Bij het standaard keyboard heeft elke toets maar 1 functie en moet je schakelen voor andere functies. Vind het toch makkelijker als elke toets meer kan (HTC) maar kan in de Play Store niks vinden. Ik wil geen andere launcher ofzo alleen het keyboard.
Volgens mij is alleen de vraag naar tabletformaat telefoons in heel specifieke landen (Zuid Korea, Japan?) groot. In de rest van de wereld absoluut niet maar er wordt simpelweg geen keus gegeven.
Voor een fabrikant is het goedkoper om een groter toestel te maken denk ik, meer ruimte om de onderdelen kwijt te kunnen.
Sony kwam met de Z1 Compact die eigenlijk nog groter en zwaarder aanvoelt dan de HTC One M7! Alleen de Moto X, Nexus 4, HTC One M7 en de Xperia SP (als iets betere keus tov Moto G) vind ik nog te doen, de rest is gewoon te groot.
Ontopic: tips voor een beter keyboard? Bij het standaard keyboard heeft elke toets maar 1 functie en moet je schakelen voor andere functies. Vind het toch makkelijker als elke toets meer kan (HTC) maar kan in de Play Store niks vinden. Ik wil geen andere launcher ofzo alleen het keyboard.
Swype: Google Play: Swype KeyboardJazco2nd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:12:
Eens je dit gewend bent, wil je niets anders meer ;-) Er is ook een gratis trial van een maand beschikbaar.
@Aegir81:
Swype is er tegenwoordig ook in een volledige GRATIS versie.
Google keyboard doet het overigens ook goed, maar vind je helassniet in de play store. Eerder in dit topic of dat van de Moto G vind je wel download links.
Swype is er tegenwoordig ook in een volledige GRATIS versie.
Google keyboard doet het overigens ook goed, maar vind je helassniet in de play store. Eerder in dit topic of dat van de Moto G vind je wel download links.
@Guapper: bedoel je deze: Google Play: SwiftKey Keyboard + Emoji
Ik heb die een goede maand gebruikt, maar de nauwkeurigheid vond ik toch een pak minder.
Ik heb die een goede maand gebruikt, maar de nauwkeurigheid vond ik toch een pak minder.
Google-toetsenbord
Google Play: Google-toetsenbord
Google Play: Google-toetsenbord
Ja, die. Niet beschikbaar in mijn land staat er bij. (NL).
Edit:
vals gespeeld
Veel meer ga ik niet uit de accu halen met deze stock ROM. Eer uurtje na dit screenshot ging ie op zwart.
Edit:
vals gespeeld

Veel meer ga ik niet uit de accu halen met deze stock ROM. Eer uurtje na dit screenshot ging ie op zwart.
[ Voor 61% gewijzigd door guapper op 07-09-2014 20:41 ]
tja.. watwil je weten? een werkdag kom ik makkelijk door ondanks absurd slechte bereik op mijn werk. Als ik niet naar mijn werk ga redelijk gemakkelijk 2 dagen. Afgelopen week opeens sneller batterij leeg. Bleek help-app, na verwijderen gegevens alles weer ok.
Ik vroeg me gewoon af of die EU rom misschien net anders is. Ik haal met licht gebruik ook net wel/net niet 2 dagen (UK rom).
Gister nog maar eens een reset gedaan en google app sync uit gezet, alle apps die ik gebruik handmatig terug gezet. Eens kijken of dat nog verbetering geeft, anders overweeg ik om doe EU rom er eens op te flashen.
Gister nog maar eens een reset gedaan en google app sync uit gezet, alle apps die ik gebruik handmatig terug gezet. Eens kijken of dat nog verbetering geeft, anders overweeg ik om doe EU rom er eens op te flashen.
Ben toe aan een nieuwe GSM en kwam op mijn zoektocht de Moto X tegen. Kom van een iphone 5. Is de oude gen volgens jullie nog verstandig om aan te schaffen? of kan ik beter wachten op de nieuwe versie van de x?
De Moto X kan zeker nog goed mee komen, en als je m tegen een scherpe prijs kunt krijgen (max. €300,-) zou ik hem zeker overwegen.
Dat gezegd hebbende zou ik zeker ook de Moto G 4G overwegen als je er aan kunt komen. Die heeft een langere accuduur, slot voor een SD kaart, een iets mindere camera en mist wat leuke softwarematige gimmick's.
Dat gezegd hebbende zou ik zeker ook de Moto G 4G overwegen als je er aan kunt komen. Die heeft een langere accuduur, slot voor een SD kaart, een iets mindere camera en mist wat leuke softwarematige gimmick's.
Dan zou ik eerder voor de Xperia SP gaan ipv Moto G omdat ik nu nfc best veel gebruik.
Moto X vind ik nog altijd de meest ideale smartphone. Het duurt ff maar ik kan Moto Maker zeker aanraden mocht je een adres in Duitsland kunnen regelen.
Moto X vind ik nog altijd de meest ideale smartphone. Het duurt ff maar ik kan Moto Maker zeker aanraden mocht je een adres in Duitsland kunnen regelen.
Jammer dat ze geen 32gb in de winkels brengen want de prijs op motomaker is echt veel te hoog
Ik heb hem sinds maandag: geweldig mooi toestel ben er zeer tevreden over. Accu duur valt in de praktijk ook goed te doen.xabre16v schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:19:
Iemand hier de nieuwe Moto X al in het echt gezien?
Vandaag via V&A een moto X voor een acceptabele prijs gekocht 
Hoop dat dit toestel wat is komende van een Nexus 5!
Ik lees bij specificaties dat de helderheid maar een max heeft van 218 nits... Is dat in het praktijk dan ook zo laag? Want ik had de S4 en die vond ik al vrij laag (buitenshuis uiteraard)
Ik lees bij specificaties dat de helderheid maar een max heeft van 218 nits... Is dat in het praktijk dan ook zo laag? Want ik had de S4 en die vond ik al vrij laag (buitenshuis uiteraard)
EDIT: Moto X, Moto G-foto

[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 11-10-2014 13:40 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wow alweer een nieuweKnamix schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:20:
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zie zelf een iegelijk weinig verschil tussen batterij oude moto x en nieuwe, erg blij met aanschaf.ThatsHollywood schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 12:59:
[...]
Ik heb hem sinds maandag: geweldig mooi toestel ben er zeer tevreden over. Accu duur valt in de praktijk ook goed te doen.
De oude of nieuwe Moto X?Knamix schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 13:20:
Zou je mij kunnen vertellen wat je van de "max brightness" vind?Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:28:
![]()
Gisteren mijn nieuwe Motorola Moto X oude versie binnengekregen.
![]()

Verwijderd
Zit hem zelf altijd laag maar goed. Ik doe het schuifje naar max. Ik dacht mij ogen branden er uit. Ik zocht er paar foto's op. Zag mij zelf met een rood t-shirt dat was echt knalrood. Conclusie. Heel erg fel. heb nu lichte hoofdpijn en een waas voor mij ogen.Knamix schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 14:29:
[...]
Zou je mij kunnen vertellen wat je van de "max brightness" vind?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2014 18:00 . Reden: spelling ]
Jammer dat ze de achterkant van de nieuwe zo foeilelijk hebben gemaakt. Verder lijkt het me wel een mooi toestel. De vorige X bevalt bij mijn vrouw in ieder geval goed.
Is het nog mogelijk om de oude Moto X te bestellen en te customizen met houten achterkant en dergelijke?
Als ik naar de Duitse website ga, lijkt het er op dat de oude niet meer te bestellen is.
Als ik naar de Duitse website ga, lijkt het er op dat de oude niet meer te bestellen is.
Wat is de goedkoopste/beste optie om een nieuwe moto x 2013 editie te kopen? Amazon.de voor 280?
Op eBay.com heb je um al voor 195 euro maar dan moet je hopen dat er geen invoerrechten overheen komen en ondersteunt deze geen 4g in Nederland.
edit: is een upgrade van moto g (2013) naar de moto x (2013) uberhaubt wel de moeite waard volgens jullie?
Op eBay.com heb je um al voor 195 euro maar dan moet je hopen dat er geen invoerrechten overheen komen en ondersteunt deze geen 4g in Nederland.
edit: is een upgrade van moto g (2013) naar de moto x (2013) uberhaubt wel de moeite waard volgens jullie?
[ Voor 18% gewijzigd door outlandos op 17-10-2014 11:42 ]
http://www.vandenborre.be/smartphone/motorola-moto-x-16gb.
Hier heb ik hem ook gaan halen enkele maanden geleden. Nog geen seconde spijt van gehad, wat een prachttoestel.
Wat betreft de upgrade van G naar X. Het RAM geheugen van 1gb naar 2gb is al een serieus verschil in gebruiksgemak. Apps blijven gewoon lekker in het geheugen hangen en tabbladen hoeven zich niet te verversen. Zelfs na 2 dagen kan ik gewoon chrome openen en verder surfen op diezelfde pagina, zonder refreshments.
Het scherm is zeker ook een pluspunt. Amoled is zoveel mooier dan zo'n flets lcd paneeltje. Ook maakt de moto x daar mooi gebruik van door hun manier van notificaties. Verder is het enorm handig dat ik nooit de aan/uit knop moet gebruiken. De moto x detecteert automatisch wanneer hij uit de broekzak komt waardoor je snel je notificaties kan zien.
Wat ik daarbij ook super vind is dat bij de minste beweging, het scherm (en niet heel het scherm, slechts een aantal pixels = energiebesparend) het scherm toont of je notificaties hebt. Zo ligt mijn gsm vaak op mijn matras. Het volstaat om even op mijn matras te tikken en dat deel van het scherm licht op. Het klinkt simpel maar is verrekt handig! Ik ben echt lyrisch over dit toestel. Ik kom van een Xperia T en heb het mij nog geen moment beklaagd.
De touchless control is verder ook leuk, maar eerder een gimmick voor mij. Mijn moto x staat altijd in het engels, zodat ik het dan ook kan gebruiken. Maar de laatste weken gebruik ik het echter wel zelden.
Mijn broertje had de Moto G (had, want die is gestolen geweest). maar als ik ze vergeleek, zag ik alleen maar voordelen aan de X die de 100eur meerprijs echt wel waard zijn.
Maar, dat is mijn mening. Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen.
Hier heb ik hem ook gaan halen enkele maanden geleden. Nog geen seconde spijt van gehad, wat een prachttoestel.
Wat betreft de upgrade van G naar X. Het RAM geheugen van 1gb naar 2gb is al een serieus verschil in gebruiksgemak. Apps blijven gewoon lekker in het geheugen hangen en tabbladen hoeven zich niet te verversen. Zelfs na 2 dagen kan ik gewoon chrome openen en verder surfen op diezelfde pagina, zonder refreshments.
Het scherm is zeker ook een pluspunt. Amoled is zoveel mooier dan zo'n flets lcd paneeltje. Ook maakt de moto x daar mooi gebruik van door hun manier van notificaties. Verder is het enorm handig dat ik nooit de aan/uit knop moet gebruiken. De moto x detecteert automatisch wanneer hij uit de broekzak komt waardoor je snel je notificaties kan zien.
Wat ik daarbij ook super vind is dat bij de minste beweging, het scherm (en niet heel het scherm, slechts een aantal pixels = energiebesparend) het scherm toont of je notificaties hebt. Zo ligt mijn gsm vaak op mijn matras. Het volstaat om even op mijn matras te tikken en dat deel van het scherm licht op. Het klinkt simpel maar is verrekt handig! Ik ben echt lyrisch over dit toestel. Ik kom van een Xperia T en heb het mij nog geen moment beklaagd.
De touchless control is verder ook leuk, maar eerder een gimmick voor mij. Mijn moto x staat altijd in het engels, zodat ik het dan ook kan gebruiken. Maar de laatste weken gebruik ik het echter wel zelden.
Mijn broertje had de Moto G (had, want die is gestolen geweest). maar als ik ze vergeleek, zag ik alleen maar voordelen aan de X die de 100eur meerprijs echt wel waard zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Unrealiac op 18-10-2014 12:10 ]
Here's to you Nicola and Bart
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide reactie!Unrealiac schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:07:
http://www.vandenborre.be/smartphone/motorola-moto-x-16gb.
De touchless control, werken die niet als je je toestel in het Nederlands zet? Ook niet met engelse commands?
Nee, enkel in het Engels. Motorola Assist biedt wel Nederlandstalige ondersteuning voor als je bijv. in de auto zit en een sms'je krijgt, dan kun je 'lezen' zeggen om het sms'je te laten voorlezen. Je kunt ook antwoorden. De accuraatheid is maar zozo....Outlandos schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:31:
[...]
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide reactie!
De touchless control, werken die niet als je je toestel in het Nederlands zet? Ook niet met engelse commands?
Daarom zitten we op tweakers he! En idd, touchless werkt niet in het Nederlands. Zonde, maar ja...Outlandos schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 14:31:
[...]
Bedankt voor je duidelijke en uitgebreide reactie!
En nooit nog neem ik genoegen met een LCD-paneeltje. Die zwartwaardes in een OLED scherm zijn zo mooi. Uiteindelijk is dat ook hetgene waar je naar moet kijken, het scherm. Hedendaagse telefoons (boven de 200 eur) zijn allemaal snel genoeg voor wat we er 99% van de tijd mee doen. Dat quadcore-geweld hoef ik momenteel echt nog niet.
Is het eigenlijk nog mogelijk om een custom versie te bestellen van de Moto X 2013? Of is alleen de 2014 versie nu verkrijgbaar met custom kleuren?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
M'n moto G voor 140 + 7 EUR verkocht, dus maar snel nieuwe moto x 2013 bestellen voor 285.
ik ben ook overgestapt van de moto G naar de moto X..... merk weinig verschil tussen beide toestellen in mijn gebruik, de extra features van de moto X zijn leuk, maar echt veel gebruik ik die in praktijk niet. wat mij wel tegenvalt bij de moto X is de batterij, scherm was in het begin ook fkes wennen, uiterlijk is de moto X natuurlijk wel wat mooierOutlandos schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:15:
M'n moto G voor 140 + 7 EUR verkocht, dus maar snel nieuwe moto x 2013 bestellen voor 285.
Raad je voor paar tientjes meer de Nexus 5 aan?xenne schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 22:27:
[...]
ik ben ook overgestapt van de moto G naar de moto X..... merk weinig verschil tussen beide toestellen in mijn gebruik, de extra features van de moto X zijn leuk, maar echt veel gebruik ik die in praktijk niet. wat mij wel tegenvalt bij de moto X is de batterij, scherm was in het begin ook fkes wennen, uiterlijk is de moto X natuurlijk wel wat mooier
Dat wil ik ook wel wetenmathijsv schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:14:
Hoe bestel je in Nederland een custom versie van de Moto X 2014?
mathijsv schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:14:
Hoe bestel je in Nederland een custom versie van de Moto X 2014?
Een stukje terug in dit topic is de weg via Duitsland besproken. In dat geval ging het om een Moto X gen.1, maar voor de gen.2 zal het niet veel anders zijn.
Te bestellen bij phonehouse.de, maar je moet wel een verzendadres hebben in Duitsland. Je kunt evt. navraag doen of er ook buiten .DE geleverd kan worden.
Zoals ook al te lezen was: kies NIET voor Paypal als betaalwijze wanneer het leveradres in .DE moet zijn..
>> Doe eens een zoekactie op 'motomaker' in dit topic.
Toch maar de Moto X EU besteld, voor 282 euro op Amazon, moet ik dus 142 bijleggen vanaf mijn oude Moto G, daarvoor heb ik dan wel een volledig nieuw en beter toestel.
Iemand enig idee hoe je een HTC keyboard kan installeren? Bij het Google keyboard staan er geen symbolen boven de letters en moet je dus voor elke () of ! of @ of ? of : etc de ?123 knop gebruiken, komende van een HTC is dit een beetje omslachtig. Ik heb nu het Lollipop keyboard geïnstalleerd (aanrader! Wel switchen naar Material Dark en de language switch uitzetten, dat kan toch met de spatie) maar die heeft het zelfde probleem.
Lollipop keyboard (geen root ofzo nodig gewoon apk installeren en de wizard volgen): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2910268
Lollipop keyboard (geen root ofzo nodig gewoon apk installeren en de wizard volgen): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2910268
Prima keyboard, alleen dat ie constant crast in landscape mode in whatsapp is irritant.Jazco2nd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 09:00:
Iemand enig idee hoe je een HTC keyboard kan installeren? Bij het Google keyboard staan er geen symbolen boven de letters en moet je dus voor elke () of ! of @ of ? of : etc de ?123 knop gebruiken, komende van een HTC is dit een beetje omslachtig. Ik heb nu het Lollipop keyboard geïnstalleerd (aanrader! Wel switchen naar Material Dark en de language switch uitzetten, dat kan toch met de spatie) maar die heeft het zelfde probleem.
Krijgen we deze tobo straks niet allemaal automatisch met de komst van 5.0?
Inderdaad dat is de enige bug op dit moment.
Overigens met de Moto X Maker versie moest ik nog wel diep in de keyboard settings graven en handmatig NL dictonary installeren. Al heb je NL taal etc geselecteerd, zonder dat dictionary kent het keyboard alleen de namen uit je telefoonboek en kalender en gaat hij dus alleen die woorden als suggestie geven.
Overigens met de Moto X Maker versie moest ik nog wel diep in de keyboard settings graven en handmatig NL dictonary installeren. Al heb je NL taal etc geselecteerd, zonder dat dictionary kent het keyboard alleen de namen uit je telefoonboek en kalender en gaat hij dus alleen die woorden als suggestie geven.
Ik denk eraan mn Moto x op NL te zetten, want ik gebruik dat Touchless Control toch nooit.. en wellicht scheelt het wat in de batterij?
Het verschil zal minimaal zijn, als er al een verschil is. Op internet kon ik er iig niets over vinden.Outlandos schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 20:49:
Ik denk eraan mn Moto x op NL te zetten, want ik gebruik dat Touchless Control toch nooit.. en wellicht scheelt het wat in de batterij?
Kun je het wel helemaal uit zetten als je um in het Engels instelt?Arthur-M. schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 14:01:
[...]
Het verschil zal minimaal zijn, als er al een verschil is. Op internet kon ik er iig niets over vinden.
Ik heb gisteren de 2013 moto x ontvangen via eBay.
Wat een prachtig toestel! Ik heb de walnoot versie en dat geeft echt een bijzondere uitstraling!
Het scherm is erg mooi en is ontzettend groot voor de behuizing. Eerste gevoel is dat dit toestel erg rap is, terwijl het toch al 'verouderde' hardware is...
Ik kom van een iPhone 5s, dus ik wist dat ik op camera achteruit zou gaan, dat is ook zo, maar het valt me mee.
De enige tegenvaller tot nu toe vind ik het feit dat het oké google now hotword niet werkt als je het toestel in het Nederlands zet, ik had verwacht dat dit wel zou werken, zolang ik in google now maar Engels als primaire taal in zou stellen. Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?
Wat een prachtig toestel! Ik heb de walnoot versie en dat geeft echt een bijzondere uitstraling!
Het scherm is erg mooi en is ontzettend groot voor de behuizing. Eerste gevoel is dat dit toestel erg rap is, terwijl het toch al 'verouderde' hardware is...
Ik kom van een iPhone 5s, dus ik wist dat ik op camera achteruit zou gaan, dat is ook zo, maar het valt me mee.
De enige tegenvaller tot nu toe vind ik het feit dat het oké google now hotword niet werkt als je het toestel in het Nederlands zet, ik had verwacht dat dit wel zou werken, zolang ik in google now maar Engels als primaire taal in zou stellen. Zie ik iets over het hoofd of kan dit gewoon niet?
Toevallig via priceguard als verkoper?Smobbo schreef op zondag 02 november 2014 @ 08:32:
Ik heb gisteren de 2013 moto x ontvangen via eBay.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Jup!Jeroenneman schreef op zondag 02 november 2014 @ 08:39:
[...]
Toevallig via priceguard als verkoper?
Dinsdagavond besteld, zaterdagochtend geleverd
Iemand hier al de melding gekregen over Lollipop? Of is er ergens een link waar je deze manueel kunt installeren?
ZIe ook: nieuws: 'Motorola is begonnen met uitrol Android 5.0 Lollipop'
ZIe ook: nieuws: 'Motorola is begonnen met uitrol Android 5.0 Lollipop'
Dat gaat enkel over de 2014 variant van de Moto X, staat alleen niet duidelijk in het artikel.
Over het algemeen is Android Police wat meer op de hoogte
.
Er is enkel bekend dat ie er komt, nog niet wanneer.
Over het algemeen is Android Police wat meer op de hoogte
Er is enkel bekend dat ie er komt, nog niet wanneer.
Zou de Moto X 2013 morgen ook de Android L update krijgen? Wat denken jullie?
Weinig kans.vikt0r94 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:09:
Mijn ervaring met bv de 4.4.4 update is dat het vrij laat naar Nederland komt.
Ik meen toch wel een week of 4 a 5 later dan de eerste berichten vanuit de US.
Lijkt me sterk. Er is nu een soak test voor de Moto X 2014 en de Moto G 2014 langsgekomen, maar nog niets voor de 2013 versies. Dan nog ff wachten voordat het Europa bereikt, dan nog even wachten voordat het Nederland bereiktvikt0r94 schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:09:
Ik zou het tof vinden om het voor sinterklaas te hebben, maar eerlijkheidshalve verwacht ik dat voor de kerst al erg mooi zou zijn
Get ready for something sweet! #Lollipop is officially here for some of our Motorola devices! http://t.co/5H3UxAqwwt http://t.co/9ALGynTpza
Soak test is voorbij. Officiële uitrol in Amerika.
Soak test is voorbij. Officiële uitrol in Amerika.
I intend to live forever. So far, so good.
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand hier al eerder naar heeft gezocht en wel een antwoord gevonden heeft!
Tags: bluetooth, carkit, handsfree
Ik heb een carkit die de Moto X (2013) netjes ondersteunt (lees herkend), maar hier zit ook een knop op waarmee je als het goed is de voice search aanslingert.
Dit wil ik vooral gebruiken om contacten te kunnen bellen, maar dat lukt me niet.
Als ik op die knop op m'n carkit druk dan komt er op m'n Moto X wel een scherm naar boven waar 'initialiseren' staat en de android mevrouw zegt 'even geduld alstublieft' (oid). Hij blijft hier echter op hangen.
Dit lijkt mij er op te duiden dat er geen nederlandse zoek mogelijkheid is, althans niet voor voice search.
Ik heb al de app 'bluetooth launch' geprobeerd, die kan aanpassen welke app je start met je carkit. Hiermee kan ik bijvoorbeeld google now kiezen. Ideaal leek me zo, maar helaas.
Met google now kan ik wel mensen bellen als ik engels als primaire taal in stel, maar dan snapt ie geen snars van de Hollandsche namen die ik probeer te bellen
. Als ik engels als primair en nederlands als secundaire taal in stel maakt hij van mijn commando 'call' elke keer 'kool' waarna hij een zoek actie start (ik heb dus al vrij vaak op google gezocht naar 'kool jan jansen' bijvoorbeeld...).
Is dit een bekend probleem en zo ja, heeft iemand een oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik denk dat er 2 paden te bewandelen zijn.
1. De traditionele voice search (puur voor bellen, los van google now) in het Nederlands kunnen gebruiken (is dit ergens als .apk te vinden?)
2. Google Now zo instellen dat hij 'call' als 'call' registeert ipv 'kool', maar dan de rest van de zin wel als nederlandse naam herkent...
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen
!
Tags: bluetooth, carkit, handsfree
Ik heb een carkit die de Moto X (2013) netjes ondersteunt (lees herkend), maar hier zit ook een knop op waarmee je als het goed is de voice search aanslingert.
Dit wil ik vooral gebruiken om contacten te kunnen bellen, maar dat lukt me niet.
Als ik op die knop op m'n carkit druk dan komt er op m'n Moto X wel een scherm naar boven waar 'initialiseren' staat en de android mevrouw zegt 'even geduld alstublieft' (oid). Hij blijft hier echter op hangen.
Dit lijkt mij er op te duiden dat er geen nederlandse zoek mogelijkheid is, althans niet voor voice search.
Ik heb al de app 'bluetooth launch' geprobeerd, die kan aanpassen welke app je start met je carkit. Hiermee kan ik bijvoorbeeld google now kiezen. Ideaal leek me zo, maar helaas.
Met google now kan ik wel mensen bellen als ik engels als primaire taal in stel, maar dan snapt ie geen snars van de Hollandsche namen die ik probeer te bellen
Is dit een bekend probleem en zo ja, heeft iemand een oplossing voor dit probleem gevonden?
Ik denk dat er 2 paden te bewandelen zijn.
1. De traditionele voice search (puur voor bellen, los van google now) in het Nederlands kunnen gebruiken (is dit ergens als .apk te vinden?)
2. Google Now zo instellen dat hij 'call' als 'call' registeert ipv 'kool', maar dan de rest van de zin wel als nederlandse naam herkent...
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen
Kijk eens moto assist opties