Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik kon nog geen topic vinden, dus hierbij.

Er gaan al enige tijd over het eerste resultaat van de samenwerking tussen Motorola en Google sinds de overname; De X-Phone. Dit kan een nieuw Nexus toestel worden, maar ook een nieuw toestel in de geest van de Razr's. Hij zou geintroduceerd worden tijdens Google I/O in mei (tevens introductie van Android 5.0 Key Lime Pie)

Geruchten
- Quadcore CPU
- 128Gb Ram
- Goede camera (zelfde als de HTC M7) ?
- Kevlar?
- Sterke accu (dag navigeren zou mogelijk moeten zijn)

Ik ben zelf erg benieuwd waar ze mee komen... Dichter bij de ontwikkeling kan google haast niet komen.

Links

http://www.expertreviews....-specifications-hinted-at
http://www.phonearena.com...sensor-and-Kevlar_id39368
May 15 is fast approaching, and we are expecting Google to deliver the next grand version of Android - 5.0 Key Lime Pie - while throwing in some hardware for a good measure, like the Motorola X Phone project, and new Nexus tablet(s).

Motorola X should not actually be this year's Nexus phone, or Google might have a bit of explaining to do to other Android manufacturers, and after the job posting that confirms its existence, we now have a few more tidbits, thanks to Sniggly.

One of his contacts is allegedly already toying with an early prototype of the Motorola X phone, and his observations so far tie in with what we heard from Google during the last quarterly conference call - that it will work with Moto to address two critical areas where today's smartphones are lacking - battery life and durability.

Toughness will apparently be taken care of with a Kevlar chassis, a material Motorola is already using for its current phones, while battery life is addressed by simply stuffing the X with unit capacity in the realm of Moto's MAXX line of handsets. Though still a prototype, the source said the handset managed to get them through several road trip hours on a charge with the GPS software constantly on, which usually is an activity that kills your juicer in no time.

The phone is allegedly planned to have a screen size about 4.8", though we've heard 5" before, the obligatory quad-core processor, and, thankfully, a microSD card slot, despite that storage is rumored to go all the way up to a 128 GB version. We'll have to see that last one to believe it, though if the rumored $299.99 tag on Verizon with a contract holds water, this might be the version to justify such pricing.

We saved the best for last - besides running stock Android at the moment, the phone is apparently outfitted with a much better camera than the crappy units Motorola currently uses, and the source said it could be a Sony sensor, as Apple's exclusivity with the Japanese has drawn to an end.

If this turns out to be true, all flagships this year but LG, are likely to utilize some variations of the "stacked" Exmor RS camera sensor from Sony, and we don't blame them - it takes much less of the valuable space inside a phone, and has hardwired HDR abilities in both pictures and video mode. The source mentioned that the camera on the prototype is pretty good already, yet with some issues that hint it's far from a finalized sensor-lens-software combo.

To summarize - come May 15, we could be looking at project X, the first Motorola phone with direct input from Google, which might sport a Kevlar back, screen in the 4.8"-5" range, quad-core processor, 3,000+ mAh battery, microSD slot, good amounts of storage, stock Android and an eventual Sony camera sensor. Sounds like a winner from Moto, but lets wait and see if and what of all this will materialize, and will there be any novel features with it, brought on by Android 5.0 Key Lime Pie, which the X is said to be the first phone with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
418O2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:38:
Geruchten
- Quadcore CPU
- 128Gb Ram
- Goede camera (zelfde als de HTC M7) ?
- Kevlar?
- Sterke accu (dag navigeren zou mogelijk moeten zijn)

[...]
ik denk dat 128 GB RAM iet wat overmoedig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

Nakebod

Nope.

Daarom staat er ook 128Gb, niet 128GB :+
Maar dan nog zou 128Gb RAM aka 16GB nogal veel zijn, de highend toestellen nu hebben net 2GB.
Grote kans dat het gewoon 2GB blijft, 3 of 4GB is momenteel denk ik nog een beetje overkill.

Maar gelukkig spreken de bronnen over 128GB interne opslag, wat een stuk logischer is.
En een micro-SD slot. Klinkt leuk :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:10

IkWilbert

Het is mij!

Ben erg benieuwd naar de dit toestel... en dan met name de prijs voor dit alles ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 14:57

zAo

GPLv2 Fanboy

IkWilbert schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:14:
Ben erg benieuwd naar de dit toestel... en dan met name de prijs voor dit alles ;)
Ook hier iemand dit er stiekem op wacht. Ik heb nu een Galaxy Nexus en wil eigenlijk geen andere telefoon meer dan een 'Vanilla' Android. Ik wil alleen ook geen LG :>

Ik ben dus meer benieuwd of deze telefoon de AOSP builds krijgt, of een build van Mortrola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 23:10

IkWilbert

Het is mij!

zAo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:15:
[...]

Ook hier iemand dit er stiekem op wacht. Ik heb nu een Galaxy Nexus en wil eigenlijk geen andere telefoon meer dan een 'Vanilla' Android. Ik wil alleen ook geen LG :>

Ik ben dus meer benieuwd of deze telefoon de AOSP builds krijgt, of een build van Mortrola.
Wat ik er van begrepen heb is dat het geen nexus toestel wordt. Dus er zit wat bloatware (Moto build dus) op...
Hier zelf ook een Gnex gebruiker ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zAo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:15:
[...]

Want? Zoveel last heb je toch niet van bloatware? In ieder geval niet zoveel dat ik er een telefoon om zou laten liggen. Een andere launcher is zo geinstalleerd en bloatware is zo verborgen/gefreezed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:32:
[...]

Want? Zoveel last heb je toch niet van bloatware? In ieder geval niet zoveel dat ik er een telefoon om zou laten liggen. Een andere launcher is zo geinstalleerd en bloatware is zo verborgen/gefreezed.
The rumors state you will have to pay Verizon $15 per month if you buy the device and get it unlocked through them, but if you buy it through the Play Store you’ll get it unlocked with no fee to speak of.

Carriers will be permitted to install bloatware on the X Phone, but users can choose to remove any of it after they unlock the phone. This is an action that typically requires root so we’re glad to hear that we probably won’t need to wait for the community to enable us with that functionality.
Bron: Phandroid

Je hoeft je qua bloatware dus niet druk te maken als hij via de Play Store wordt verkocht.

Het voordeel van Nexus phones vind ik dat je van Google de updates blijft krijgen ipv dat je op een fabrikant moet wachten die een update verstrekt of een custom rom erop moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-07 15:51
Meer dan 4GB RAM kan in ieder geval niet met de huidige CPU's, die zitten allemaal nog op 32-bit geheugenbussen. Meer dan 4GB is ook absurd hoog voor Android, zelfs 2GB zorgt er al voor dat je in de praktijk zelden of nooit apps hebt die zichzelf afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 02:22
Zogenaamd concept. Het houdt de gemoederen een beetje vol ;) . We zullen wel zien wat het wordt, persoonlijk zou ik het ideaal vinden die 4,5 inch maat, HD-ready vind ik ook uitstekend en vanilla Android zou al helemaal een toetje zijn. Degelijkheid + accuduur van Motorola zijn helemaal top. En om de kosten te drukken, 16GB versie graag + micro-sd voor mensen die meer nodig denken te hebben. O-)

We wachten gespannen af wat de toekomst ons brengt.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Het is denk ik nog een beetje vroeg om te speculeren. De geruchten rond de X-Phone zijn er eigenlijk gekomen na het bericht van vandaag dat Google zich zorgen zou maken om de monopolie positie van Samsung binnen het Android-platform.

Samsung heeft namelijk een Android-marktaandeel van ongeveer 40%, wat aan de hoge kant is. Op deze manier zou Samsung zelfs eisen kunnen gaan stellen aan Google als ontwikkelaar van Android, aangezien Samsung ook erg gemakkelijk Android zou kan forken, zoals Amazon heeft gedaan in de Kindle Fire-serie. Vergeet niet dat ze bijna alle alternatieven hebben om een eigen ecosysteem op te bouwen met als basis Android. Ze hebben namelijk al een eigen muziek-service, app-platform en chat-platform voorhanden. De zoekmachine zou gemakkelijk vervangen kunnen worden door bijvoorbeeld Bing, alsmede het kaart- en navigatiegedeelte. Daarnaast zouden Android-apps wel gewoon kunnen werken binnen een geforkt OS, omdat zowat alle Android onderdelen onder GPL worden vrijgegeven.

Het zou dus logisch zijn als Google probeert met behulp van Motorola Mobility om het Google aandeel te versterken binnen de Android-markt. Dus doormiddel van bijvoorbeeld de X-Phone. Vergeet niet dat Nexus devices erg mooi zijn, maar dat de gemiddelde (Nederlandse) consument deze bijna niet aanschaft. HTC maakt erg mooie toestellen, maar zijn vaak te ver aangepast (Sense) om nog echt op Android te laten lijken. LG, ZTE en Huawei hebben gewoonweg een te klein marktaandeel om iets te betekenen.

Persoonlijk denk ik dus dat de X-Phone een volgend Nexus-apparaat wordt, zoals nu de LG Nexus 4 er is, maar dan beter, betaalbaar en toegankelijk voor zowat elke consument. Niet zoals de Nexus 4, welke maar in een paar markten verschenen is. Een full-hd scherm zal mij niet verbazen, alsmede 2- of 4GB RAM geheugen. Een snelle quad-core of quad-core inclusief één zuinige single- of dual-core - zoals de Tegra 3 had - zal mij ook niet verbazen. Sterker nog, dat lijkt me voor de hand liggend. Daarnaast denk ik dat Google 16 tot 64GB opslaggeheugen goed genoeg vind. Een IP-certificering (water/stofdicht) mag eigenlijk na de Xperia Z niet direct meer ontbreken, maar zal geen must zijn voor het team van Google.

Qua betaalbaarheid twijfel ik toch nog wel. Google heeft toch net de Chromebook Pixel uitgebracht, welke alles behalve betaalbaar is. Dus een premium device zou ook wel voor de hand liggen. Daarnaast zullen ze zeker naar de Galaxy S 4 kijken welke gepland staat voor een aankondiging in april. Hiermee moet de X-Phone duidelijk kunnen concurreren.

Als laatste verwacht ik dat Google en Motorola zullen gaan samenwerken met de grote providers; Vodafone, T-Mobile, AT&T, Verizon, America Movil (KPN?), EverythingEverywere (Orange) om een hoge marktpenetratie te zullen krijgen. Het zal mij in ieder geval verbazen als Google het apparaat als een Nexus device zal gaan verkopen, aangezien dat blijkbaar niet (goed) werkt.

Al met al ben ik dus vrij sceptisch over wat Google en Motorola met een nieuw apparaat wil bereiken, maar ik hoop wel dat Samsung toch van hun troon als Android-koning wordt afgestoten. Alhoewel ze leuke toestellen maken, vind ik dat Samsung de Google-gedachte niet waarborgt. De drivers zijn bijvoorbeeld alles behalve open source te noemen. Dat zie je namelijk wel aan CyanogenMod, ParanoidAndroid of AOKP, die nog steeds niet fatsoenlijk werken op S2 of enig Samsung device daarboven. Maar hopelijk kunnen ze wel slagen in hun opzet om Samsung's monopolie te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[Gerucht]Nieuwe renders zijn opgedoken evenals vermoedelijke specs:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/newsimg/13/03/motorola-x-phone-render/gsmarena_001.jpg
* Snapdragon 800
* 4.7"/ 4.8" 1280 x 768
* 4.2 Jelly Bean
* IP57
* Gorilla Glass 3?
sapphire glass, said to be three times harder to crack than Gorilla Glass. The corners will be made with rubber bumpers and the back will be made of carbon fiber. Under the hood will be a quad-core 2GHz Qualcomm Snapdragon 800 and a 4,000mAh battery provides all-day power. The device will be water resistant and will launch in November, in time for the holidays. Sounds nice, but we need to take this with our proverbial grain of salt.
* Geen Micro SD
* 4000 mAh
http://www.gsmarena.com/m...specs_added-news-5757.php
http://www.phonearena.com...0-November-launch_id41192

[ Voor 43% gewijzigd door Humma Kavula op 27-03-2013 21:42 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15
Hmmm, een gloednieuwe smartphone en dan geen 1080p scherm? Het is slechts een gerucht, maar ik twijfel eraan.

De render ziet er verder wel mooi uit. Maar ik zie bijv. geen speaker grille voor wanneer je een telefoongesprek voert. Dus ik weet 't niet... Zal wel een hoax zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Die foto geloof ik ook niet direct maar dat scherm zou best kunnen, motorola gooit het op accuduur en een 720p scherm vreet een stuk minder, plus de grote accu.

En waar heeft de gemiddelde consument nu meer aan, je hoort meer klachten over accuduur dan over schermkwaliteit ;)

Het is maar een gerucht maar ik vind hem qua specs geloofwaardig

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 17:15
Humma Kavula schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:28:
Die foto geloof ik ook niet direct maar dat scherm zou best kunnen, motorola gooit het op accuduur en een 720p scherm vreet een stuk minder, plus de grote accu.

En waar heeft de gemiddelde consument nu meer aan, je hoort meer klachten over accuduur dan over schermkwaliteit ;)

Het is maar een gerucht maar ik vind hem qua specs geloofwaardig
Het zou kunnen een 720p scherm. Maar je zou het niet verwachten, aangezien fabrikanten mekaar meestal na-apen.

Een 4000 mah accu is wel een hele goede zet. Eindelijk een dikke vette accu waar je lang mee kan doen.

Laaste minpuntje is geen microsd kaart. Maakt het qua opslagruimte minder flexibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroege prototypes:
Afbeeldingslocatie: http://androidandme.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/03/x-phone-prototype-630.jpg
Afbeeldingslocatie: http://androidandme.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/03/x-phone-prototype-back-630x419.jpg

Het laatste gerucht is dat-ie op de I/O in mei wordt gepresenteerd en vanaf juli leverbaar is.

Een Galaxy S 4 of iPhone 6 killer zal de X Phone niet worden. Wel kun je naar verluidt het toestel bij bestelling zelf samenstellen. Het gaat dan om persoonlijke software instellingen en kleur en materiaal keuze voor de buitenkant (plastic, carbon en metaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt belachelijk ben nog erg tevreden net mn Galaxy Nexus, maar de nieuwe x phone of Nexus 5 maakt weer erg nieuwsgierig. Kijken of de prijzen scherp blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Enkele interessante gedachten over mogelijke prijszetting hier: http://www.phonesreview.c...y-to-have-top-tier-price/
Samengevat: als de X-phone even goedkoop als de Nexus wordt aangeboden, dan krijgt Google problemen met de andere fabricanten, maar anderzijds is het de vraag of een Motorola toestel met een gelijkaardige prijs als andere topmodellen wel gaat aanslaan bij de consumenten.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Nu online
Nog niet voor onmiddellijk? http://www.staygrab.com/m...yed-till-august-or-later/ en vermoedelijk dus niet op Google I/O volgende maand...

[ Voor 22% gewijzigd door chaola op 18-04-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-07 12:44

Laguna

Connaisseur

Topic maar even wat leven in blazen..

nieuws: Motorola-ceo: Moto X krijgt twee processors

De Moto X is dus de definitieve naam en zou eind deze zomer op de markt moeten komen (of Europa daar ook onder valt zal nog moeten blijken). Irriteer me toch regelmatig aan de traagheid zodra er veel apps open staan, waardoor met regelmaat het homescreen opnieuw wordt opgebouwd (bij m'n huidige toestel de Galaxy Nexus).

[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 31-05-2013 15:39 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Nu online
Nog wat afwachten zeker, maar die specs (nou ja, processor dan) lijken mij voorlopig minder high end dan verwacht en "Moto X" vind ik maar een mottige naam. Beetje overhyped? We'll see...
EDIT: misschien ben ik er te rap van uitgegaan dat er "maar" een dualcore in het toestel zou zitten, wellicht bedoelt die CEO effectief met zijn "twee processors" dat er twee types ARM-cores gebruikt worden die elk met meerdere kernen vertegenwoordigd zijn. Het kan dus alsnog een quad- of octocore worden. Maar ik blijf bij mijn standpunt wat betreft de benaming ;)

[ Voor 55% gewijzigd door chaola op 31-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:18
ben benieuwd hoe vernieuwend dit toestel uiteindelijk is als alle specs en ervaringen bekend zijn.

Wellicht moet er niet teveel afgerekend worden op de cpu en het scherm. Wellicht zijn daar de grootste compromis gemaakt om de accu duur te verbeteren. 720>1080 heeft volgens mij behoorlijk impact op het verbruik, dus dan zou het wat mij betreft niet erg zijn dat ze niet met de hype meegaan, maar de juiste keuzes maken voor hun doel: zuinig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-07 16:14
Laatste update las ik alweer tijdje terug, Moto X zou geen top toestel worden volgens gelekte specificaties via EVLeaks. http://www.androidworld.n...-wel-een-goede-strategie/

Ben heeeeeel erg benieuwd naar deze telefoon, maar mijn verwachtingen zijn wat gedownsized. Als hij geen specials heeft ga ik heel erg twijfelen of ik mijn GalaxyNexus wel in wil ruilen...

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het design veel mooier dan de Nexus reeks.

[ Voor 157% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 18:21 . Reden: verkopen mag niet meer ؟ na bootloader unlocking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Weer een gerucht: 1 augustus aankondiging van het 'nieuwe' Motorola! http://androidandme.com/2...st-1st/?utm_source=feedly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

4000 mAh zou erg mooi zijn, net zoiets als de RAZR MAXX (die had iets van 3300 mAh ofzo?), veel telefoons gaan helaas maar net (of zelfs net niet) een dag mee en wat krijg je dan? vaste prik: elke avond toestel aan de lader.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Eerste generatie: 10,5MP camera
  2. Tweede generatie: 13MP camera
  3. Derde generatie: 21MP camera

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 15:33 . Reden: Derdegeneratie bevat 5MP voorcamera i.t.t. 2MP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The first smartphone 'you can design yourself'

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Zag hem ook langskomen inderdaad. Ben wel benieuwd. Schijnt ook een Droid Ultra te komen (in eerste instantie voor Verizon) die meer hi-tech specs heeft dan de X. Wel jammer dat ze er zo'n enorm nationalistisch gedoe van maken, maakt hem mijns inziens minder aantrekkelijk voor niet-Amerikanen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 18:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Vandaag de annoucement gezien voor de 'design your own phone' campaign maar blijft allemaal erg vaag. Ik heb zelf nog een motorola razr Maxx, mag al een poos verlengen maar zolang er geen snelle phones zijn met <4.3" en een >3300mah accu's blijf ik mooi bij de maxx hangen :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 178% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 15:27 . Reden: (hoe) kan ik m'n motorola-id (eventueel) opheffen? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@*geanonimiseerd*

Dat stond gisteren ook al op Tweakers:

nieuws: Gerucht: Motorola en Google werken aan 'high-end smartphone' voor 250 euro

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
@Laguna

Daar refereert Bram ook naar he ;) bericht niet helemaal gelezen?

Ontopic: Ik ben wel erg benieuwd naar deze toestellen. Voornamelijk naar de inhoud qua hardware. De moto X zou ik zelf jammer vinden als die 'maar' een 720p scherm krijgt. Hoewel ik 1080p niet echt nodig heb ofzo wil ik wel gewoon goed vooruit gaan op een nieuwe telefoon ten opzichte van mijn Galaxy Nexus nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:08
Als de nieuwe een 720p resolutie heeft, maar dan een ips (rgb matrix) ipv pentile amoled (rgbg) ga je al een stuk vooruit op het gebied van scherpte en kwaliteit hoor. Verschil in scherpte is duidelijk zichtbaar tussen mijn Galaxy Nexus en de HTC One X van een maat van mij bijvoorbeeld. Maar mijn Xperia Z is dan toch wel weer net een stukje scherper dan de One X, waar je dan ineens weer pixels gaat zien vergeleken met de Xperia. Het verschil is echter wel klein en daarom niet echt een big deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Inderdaad heb nu een motorola razr maxx (resolutie 9xx x 5xx) en dat bevalt mij prima. 720P is meer dan genoeg voor mij. Mijn nexus 7 (7" dus) doen 1280x800) en dat werkt ook prima. Begrijp me niet verkeerd, scherm moet goed leesbaar zijn maar hogere resolutie leidt vaak ook tot hogere load voor de hardware en daar kies ik dan uiteindelijk toch voor de extra accuduur. Het blijft tenslotten een telefoon en die moet gewoon lekker lang meegaan op de accu. Ik ben ook erg bang dat de motorola X wellicht niet het Europese continent gaat bereiken.

De enige motorola telefoon die de laatste jaren via reguliere kanalen is geleverd was de defy die via t-mobile geleverd werd. Uiteraard is het merendeel van de telefoon via grijze import geleverd (milestone/razr(maxx). Erg jammer hoop dat het beter gaat worden in de toekomst want qua bouwkwaliteit heeft HTC/Samsung mij nog niet weten te imponeren, sony begin in de buurt te komen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Maardiweb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:39:
@Laguna

Daar refereert Bram ook naar he ;) bericht niet helemaal gelezen?
Zou je denken? Waarom denk je dat ik de woorden "ook al" heb gebruikt?
Misschien kan je beter mijn bericht nog een keer lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Puur om even mijn gelijk te halen O-)
*geanonimiseerd* schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:18:
Misschien niet geheel offtopic, ik had een nieuwsbericht gelezen dat de Moto X op de Amerikaanse markt gericht zou worden dus wellicht wordt die helemaal niet interessant voor ons. Wel gaan ze een budget telefoon van 250 euro in samenwerking met Motorola maken volgens het nieuwsbericht dat vandaag geplaatst is (gericht op de Europese markt):

http://www.techdigest.tv/2013/07/budget_motorola_1.html

Deze zou naar verwachting in Q4 van dit jaar uit moeten komen.
Laguna schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:06:
@*geanonimiseerd*

Dat stond gisteren ook al op Tweakers:

nieuws: Gerucht: Motorola en Google werken aan 'high-end smartphone' voor 250 euro
Nevermind hoor ;) Je bericht was denk ik puur om die link er ff bij te plakken /3

[ Voor 6% gewijzigd door Maardiweb op 13-07-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

En waar heb je dan gelijk in? Ik gaf alleen maar aan dat het bericht diezelfde dag al sinds 9 uur op Tweakers stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabri91
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-04 01:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07 19:08
Laguna schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:19:
[...]

Deze video is privé.
Het spijt ons.
Hij staat ook gewoon op de FP zoals al eerder is vermeld:
video: Moto X gedemonstreerd door Rogers

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 15-07-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-07 11:43
Voor zover ik lees weinig nieuws ten opzichte van een Nexus 4 of mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze high-end telefoon ondersteundt 802.11ac WIFI net als tweede generatie en Style (i.t.t. derde generatie).

[ Voor 222% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Eindelijk weten we de schermgrootte.. 4.5"

Ben benieuwd naar de totale afmetingen van het toestel :*)

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

GS88 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 08:57:
Eindelijk weten we de schermgrootte.. 4.5"

Ben benieuwd naar de totale afmetingen van het toestel :*)
En waarschijnlijk een 1500mah accu? Dat zou erg vreemd zijn. In dat geval zou ik me afvragen, whats the big deal about this phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Nou met deze specificaties wordt dit absoluut niet de opvolger van mijn huidige Galaxy Nexus. Specs vallen me behoorlijk tegen, dus ik wacht gewoon op de volgende Nexus die hopelijk weer aan het eind van het jaar uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-07 08:50
1500mah lijkt mij toch sterk..
Je kunt het overigens moeilijk vergelijken met een S4 aangezien deze 5" is en een full HD resolutie aanstuurt. De moto zou 720p doen?

Vind de grootte van het scherm wel mooi, vind 5" net te groot namelijk.

We zullen het toch moeten afwachten, het blijven allemaal geruchten.
Een prijs van 200 dollar staat mij wel aan moet ik zeggen

[ Voor 21% gewijzigd door yorroy op 20-07-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-07 00:41

filthy rich

löp wa los

@evleaks meldt 2200 mAh

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Ik vind hem er echt fantastisch uitzien als de screens van Evleaks kloppen.
Met een 1,7 GHz dual-core Snapdragon S4 Pro , 4,5" 720p scherm, 2 GB werkgeheugen, 16 GB aan interne opslag en $250,- wordt dit mijn volgende telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/motorola_moto_x_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/motorola_moto_x_02.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door yorroy op 22-07-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

yorroy schreef op maandag 22 juli 2013 @ 14:22:
Ik vind hem er echt fantastisch uitzien als de screens van Evleaks kloppen.
Met een 1,7 GHz dual-core Snapdragon S4 Pro , 4,5" 720p scherm, 2 GB werkgeheugen, 16 GB aan interne opslag en $250,- wordt dit mijn volgende telefoon.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mij lijkt het ook een topper. Geen onnodige quadcore of 1080 scherm. Niet te groot en niet te duur, met goede specs. Vraag me alleen af hoe lang ik er op moet wachten voordat ie in Europa uitkomt, als ie al in Europa uit komt.

Las al wel dat de batterij niet uitneembaar is. Ik hoop ook dat er een mini sd card slot in zit, maar google kennende.... (voor hoe ver is dat nog customizable)

[ Voor 9% gewijzigd door filthy rich op 22-07-2013 15:47 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik vind het echt 13 in een dozijn design en specs. Deze telefoon kan alleen nog maar met de prijs concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sheik schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:05:
Ik vind het echt 13 in een dozijn design en specs. Deze telefoon kan alleen nog maar met de prijs concurreren.
Dat is het ook. Met deze specs en feats is het gewoon een erg goede telefoon voor een erg goede prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 21:27
Voor +/- 250 euro zijn er weinig telefoons met deze specs. Een Huawei G615 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

Ik kwam deze tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com.my/files/img/2013/07/google_motorola_moto_x_july_leaks_3.jpg
- A dual-core Qualcomm S4 Pro MSM8960DT 1.7GHz CPU, Adreno 320 GPU. I'm still not sure what the "d" stands for in the processor model number, but it's likely the same as MSM8960T - confirmed by our photos
- 2GB of RAM - confirmed by our photos
- 720x1184 4.7" (about 4.5" without on-screen buttons) display - confirmed by our photos
- 2.1MP front-facing camera / 10.5MP rear camera with flash - confirmed by our photos
- 802.11a/b/g/n/ac Wi-Fi (ac made it in, nice!) - confirmed by FCC docs
- Android 4.2.2 on the unit being tested - confirmed by our photos
- 16GB internal memory, 12GB of which is user-accessible (on the unit being tested) - confirmed by our photos
- NFC - confirmed by our photos
- 2,200 mAh non-removable battery - confirmed by FCC docs and first tipped off by @evleaks
- XT1058 / "ghost" (this is the AT&T variant) - as shown in photos
- 128.5mm x 65mm - confirmed by FCC docs
About 18.7K AnTuTu score - as shown in photos
About 7.1K 3DMark Ice Storm Extreme score - as shown in photos

op http://www.androidpolice.com/2013/07/21/att-moto-x/

Hier staan ook nog een aantal features als quick capture van de moto:

http://www.androidpolice....rface-and-swipe-gestures/

[ Voor 90% gewijzigd door filthy rich op 23-07-2013 15:14 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ik hoop dat de Droid Mini z'n weg naar Europa vindt..

Het is precies wat ik zoek! 4.3" met een compact design!!

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epep
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:22
De Droid Mini heeft waarschijnlijk geen LTE ondersteuning.

Zie deze website

Trouwens heeft iemand nog iets gehoord over de water bestendigheid van de X-phone, in het begin waren er allemaal geruchten over de hoogste water en stof bestendigheid (IP67 of zelf IP77). Maar nu lees ik daar niks meer over.

Het lijkt er op dat de Droid Ultra, Droid Maxx en de Moto X allemaal dezelfde aangepaste soc gebruiken (dual-core Qualcomm S4 Pro MSM8960DT)

[ Voor 14% gewijzigd door Epep op 25-07-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even een meeleespost. :) Vooral het stuk over de goeie accu duur trok mijn aandacht en toch niet al te slechte specs. :) Ik houd het in de gaten!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

Vandaag komen we meer te weten

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-07 08:40
Ik ben heel erg benieuwd of dit de opvolger van mijn Nexus 4 gaat worden. Ook ben ik heel erg benieuwd of er een release komt in Nederland.

Vandaag zijn er twee apps 'gelekt', waarvan eentje genaamd 'Motorola Migrate'. Nu zie ik in de Play Store dat er ook een Nederlandse vertaling is, inclusief afbeeldingen in het Nederlands.

Dit geeft mij enigszins hoop dat er een Nederlandse release is.

Link voor de geïnteresseerden: Google Play: Motorola Migreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 11:27
Hoe laat weten we eigenlijk meer? En waar is eventueel een en ander te volgen, iemand een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
http://www.ibtimes.com/go...dates-when-it-starts-what

8 edt. Dat is hier 2 uur?

Edit over een half uurtje

[ Voor 8% gewijzigd door 418O2 op 01-08-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ja, ik ben bang dat ik daar niet voor opblijf, ik lees het morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is 3PM EDT, dat is dus om 9 uur hier :) Live te volgen op oa The Verge.

[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 01-08-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
A dat red ik nog wel voor mijn bedtijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RoD schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 20:30:
Het is 3PM EDT, dat is dus om 9 uur hier :) Live te volgen op oa The Verge.
Is er iemand van tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je bedoelt op de locatie? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:59
http://www.motorola.com/u...to-X/moto-x,en_US,pg.html

het moet nog beginnen. maar dit ziet er wel heel tof uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Engadget heeft al een preview:
http://www.engadget.com/2013/08/01/motorola-moto-x-preview/

Anandtech:
http://anandtech.com/show...-x-motorolas-new-flagship

Het ziet er naar uit dat de Moto X een stille launch krijgt.

Kort samengevat:
  • Android 4.2.2
  • 4.7' Amoled RGB scherm
  • 1280 x 720 resolutie
  • X8-processor
  • 10 MP camera
  • 16GB of 32 GB
  • 2200 mAh niet verwisselbare accu
  • nano-sim
De prijs? Rond de €500 zonder contract én voorlopig alleen een release in de VS.

[ Voor 82% gewijzigd door chengbondkwok op 01-08-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:21
Alles staat ook op The Verge... Leuk zo'n aankondiging... Had wel zin in een mooie presentatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blijkbaar was de persconferentie besloten? Raar gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09

[ Voor 10% gewijzigd door mngm op 01-08-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

50 GB Google Drive storage doch niets voor mij :S

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jawel hoor. Contracten met telecomproviders zijn in de VS heel normaal. En Google/Motorola heeft met alle grote telco's overeenkomsten gesloten. Helaas is dit natuurlijk niet hoe wij dit willen zien, maar er werd dan ook met geen woord over een Europese release gesproken.

Nu ook op de FP: nieuws: Motorola kondigt Moto X officieel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Eigenlijk zijn alle specs wel wat al uitgelekt was, dus weinig nieuws.
De prijs valt mij wel tegen (200 dollar met abbo). Dit is hetzelfde als een "dure" iPhone.
Plus het feit dat er niet gestart wordt met 4.3

Vooralsnog lijkt er ook geen release in Europa te komen.
Ik denk dat ik toch maar moet wachten op de nieuwe nexus.

Zoals The Verge eigenlijk al aangeeft: ze proberen het toestel net zo te verkopen als Apple. "Specs zijn niet belangrijk, het gaat om de ervaring". Wel positief is dat de accu langer mee lijkt te gaan

[ Voor 44% gewijzigd door yorroy op 01-08-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:33:
Ik zit nu de stream op The Verge te bekijken en het volgende werd verteld over de prijs:
- 199$ met US carrier contract
- Er is nog geen prijs voor de losse telefoon.

Jammer, had graag wat duidelijkheid gehad maar ik vrees voor een best hoge prijs als het met contract al 199 dollar kost. Ik schat dus dat het minimaal 500$ voor de telefoon zonder contract wordt. Zo gaat Moto X natuurlijk nooit doorbreken... De 50GB gratis opslag bij Google Drive is dan weer wel mooi meegenomen.
Inderdaad, de prijs zal waarschijnlijk te hoog zijn om het een succes te maken. De HTC one en de gs4 zijn niet heel veel duurder, maar waarschijnlijk in de ogen van de (Amerikaanse) consument "higher end" en daarmee interessanter.
Dit zal niet het toestel zijn wat moto en bedreiging gaat maken voor Samsung of HTC..

Zonde, ik had mon oog er ook een beetje op, maar voor 500 dollar of meer laat ik 'm liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

yorroy schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:55:
Eigenlijk zijn alle specs wel wat al uitgelekt was, dus weinig nieuws.
De prijs valt mij wel tegen (200 dollar met abbo). Dit is hetzelfde als een "dure" iPhone.
Plus het feit dat er niet gestart wordt met 4.3

Vooralsnog lijkt er ook geen release in Europa te komen.
Ik denk dat ik toch maar moet wachten op de nieuwe nexus.

Zoals The Verge eigenlijk al aangeeft: ze proberen het toestel net zo te verkopen als Apple. "Specs zijn niet belangrijk, het gaat om de ervaring". Wel positief is dat de accu langer mee lijkt te gaan
Mja, maar dat lukt zo niet imo. Het zijn wat softwarematige foefjes (zoals altijd meeluisteren, schudden met je pols voor camera) en voor de rest lijkt het nogal op een Nexus. Die goede accuduur.. tsja... dat komt gewoon omdat ze op zaken zoals het scherm bespaard hebben.

Het is 'gewoon' een Android-telefoon. Wel met waar leuke features, maar het is niet bepaald een revolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ben benieuwd naar de prestaties. Volgens mij mikken ze vooral op de experience.

Al met al, meh. Geen superaccu, niet waterdicht, niet goedkoop, niet echt supermooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 30-07 19:08
418O2 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:33:
Ben benieuwd naar de prestaties. Volgens mij mikken ze vooral op de experience.

Al met al, meh. Geen superaccu, niet waterdicht, niet goedkoop, niet echt supermooi...
En veel te duur. 350,- heb je een Nexus 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich

filthy rich

löp wa los

Jammer dat ie zo duur is had verwacht dat ie zo rond de 300 zou gaan kosten dan was deze telefoon zeker de moeite waard, nu laat ik hem links liggen

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Blijkbaar heeft de economische crisis ook toegeslagen bij bepaalde gebruikersnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:33:
[...]

Mja, maar dat lukt zo niet imo. Het zijn wat softwarematige foefjes (zoals altijd meeluisteren, schudden met je pols voor camera) en voor de rest lijkt het nogal op een Nexus. Die goede accuduur.. tsja... dat komt gewoon omdat ze op zaken zoals het scherm bespaard hebben.

Het is 'gewoon' een Android-telefoon. Wel met waar leuke features, maar het is niet bepaald een revolutie.
Ik denk dat je zowel met je opmerking softwarematige foefjes als accu duur er naast zit.
Ten eerste wordt het always on grotendeels gedaan door hardware, namelijk de aparte processorkern. Natuurlijk heb je er ook software voor nodig, maar hardware speelt werk degelijk een grote rol. En dat brengt ons op het tweede punt, de accu duur komt niet door besparing op het scherm. Wederom wel door de CPU keuze en door flinke optimalisaties. Veel early reviewers melden zeker 24 uur gebruik, dat red ik niet met hetzelfde scherm in mijn Galaxy Nexus.

Qua hardware bevalt de X me wel, ik heb geen behoefte aan 1080p op een telefoon, maar die prijs.... (Plus US only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Volgens mij gaat dat echt 24uur full use zijn, en dat is echt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorola Moto X niet naar Nederland

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fly-guy schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 09:45:
[...]
Ik denk dat je zowel met je opmerking softwarematige foefjes als accu duur er naast zit.
Ten eerste wordt het always on grotendeels gedaan door hardware, namelijk de aparte processorkern. Natuurlijk heb je er ook software voor nodig, maar hardware speelt werk degelijk een grote rol. En dat brengt ons op het tweede punt, de accu duur komt niet door besparing op het scherm. Wederom wel door de CPU keuze en door flinke optimalisaties. Veel early reviewers melden zeker 24 uur gebruik, dat red ik niet met hetzelfde scherm in mijn Galaxy Nexus.

Qua hardware bevalt de X me wel, ik heb geen behoefte aan 1080p op een telefoon, maar die prijs.... (Plus US only)
De accuduur komt mede door besparing op het scherm; een 1080p-scherm verbruikt simpelweg meer. Verder heb ik niet het idee dat die X8-soc een revolutionaire verbetering is. Het is gewoon een omgebouwde Snapdragon. Die 24 uur is leuk, maar niet spannend genoeg om de Moto X echt onderscheidend te maken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
RoD schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

De accuduur komt mede door besparing op het scherm; een 1080p-scherm verbruikt simpelweg meer. Verder heb ik niet het idee dat die X8-soc een revolutionaire verbetering is. Het is gewoon een omgebouwde Snapdragon. Die 24 uur is leuk, maar niet spannend genoeg om de Moto X echt onderscheidend te maken imo.
Nope, je moet alsnog elke dag laden. En ik ben pas onder de indruk bij meer dan 7 uur schermtijd op 1 acculading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
RoD schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 15:28:
[...]

Iedereen kijkt zich maar een beetje blind op de specs. Ja het is een omgebouwde snapdragon dualcore, maar de performance ligt ontzettend hoog. Als je pure power gaat vergelijken via benchmarks dan kan de Moto X de S4 bijvoorbeeld niet bijhouden. Maar doen we een Sunspider, Kraken of een Google Octane test dan wint de Moto X deze 2 van de 3x (de derde is gelijk). En dat tegen een quad-core S4! De Moto X bevat daarom waarschijnlijk ook twee Krait 300 cores ipv de Krait 200 die de Galaxy S4 bevat. De videochip die in de Moto X zit is gewoon hetzelfde als de galaxy S4 en omdat het scherm dan een mindere resolutie heeft wordt daar in principe ook beter gepresteerd.

Ik vind deze telefoon dus eigenlijk helemaal niet zo midrange. Voor 90% van de mensen zou deze telefoon qua power ook meer dan genoeg zijn. Alle games zullen gewoon werken en dat ook wel even blijven doen, en de CPU is echt wel krachtig. De prijs weten we eigenlijk ook nog niet, behalve dat hij start met $199 on contract. De nexus 4 was in het begin... ook $199 on contract. Dus daar weten we nog niets over.

Uit reviews heb ik begrepen dat je de extra functies van de Moto X pas begrijpt als je ze ook echt een tijdje hebt gebruikt. En dat ze dan geweldig zijn. Batterij tijd schijnt ook echt wel erg goed te zijn.

Ik vind het in ieder geval een erg interessante telefoon en ben ook erg benieuwd naar de EU telefoons van Motorola!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

disweb schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:25:
[...]

Iedereen kijkt zich maar een beetje blind op de specs. Ja het is een omgebouwde snapdragon dualcore, maar de performance ligt ontzettend hoog. Als je pure power gaat vergelijken via benchmarks dan kan de Moto X de S4 bijvoorbeeld niet bijhouden. Maar doen we een Sunspider, Kraken of een Google Octane test dan wint de Moto X deze 2 van de 3x (de derde is gelijk). En dat tegen een quad-core S4! De Moto X bevat daarom waarschijnlijk ook twee Krait 300 cores ipv de Krait 200 die de Galaxy S4 bevat. De videochip die in de Moto X zit is gewoon hetzelfde als de galaxy S4 en omdat het scherm dan een mindere resolutie heeft wordt daar in principe ook beter gepresteerd.

Ik vind deze telefoon dus eigenlijk helemaal niet zo midrange. Voor 90% van de mensen zou deze telefoon qua power ook meer dan genoeg zijn. Alle games zullen gewoon werken en dat ook wel even blijven doen, en de CPU is echt wel krachtig. De prijs weten we eigenlijk ook nog niet, behalve dat hij start met $199 on contract. De nexus 4 was in het begin... ook $199 on contract. Dus daar weten we nog niets over.
Dat is een behoorlijke high-endprijs. ;) Verder had ik het over niet onderscheidend zijn: uit reviews blijkt inderdaad dat de Moto X met de besten mee kan, maar dat is niet genoeg om het apparaat onderscheidend te maken.
Uit reviews heb ik begrepen dat je de extra functies van de Moto X pas begrijpt als je ze ook echt een tijdje hebt gebruikt. En dat ze dan geweldig zijn. Batterij tijd schijnt ook echt wel erg goed te zijn.

Ik vind het in ieder geval een erg interessante telefoon en ben ook erg benieuwd naar de EU telefoons van Motorola!
Mja, dat blijft toch persoonlijk. Spraakgebruik is nog altijd niet aangeslagen en ik zie dat ook niet gebeuren omdat hij nou toevallig altijd meeluistert.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg interessante telefoon, zeker met de goede accuduur. Het is alleen teveel gehypt vantevoren. Zoveel bijzonders is er niet aan de Moto X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
RoD schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Dat is een behoorlijke high-endprijs. ;) Verder had ik het over niet onderscheidend zijn: uit reviews blijkt inderdaad dat de Moto X met de besten mee kan, maar dat is niet genoeg om het apparaat onderscheidend te maken.
Nu nog wel, maar ik wil zeggen dat de nexus 4 ook $199 was bij launch on contract. Terwijl hij op het zelfde moment in de Play Store te koop was voor $350. Niet dat dit nu ook gaat gebeuren met de Moto X maar er is nog niks duidelijk. :)
RoD schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:53:
Mja, dat blijft toch persoonlijk. Spraakgebruik is nog altijd niet aangeslagen en ik zie dat ook niet gebeuren omdat hij nou toevallig altijd meeluistert.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een erg interessante telefoon, zeker met de goede accuduur. Het is alleen teveel gehypt vantevoren. Zoveel bijzonders is er niet aan de Moto X.
Qua onderscheidend zijn heb je wel gelijk, al denk ik zelf dat dat dus moeilijk oordelen is als je hem nooit hebt gebruikt. Spraakherkenning kan echt wel een grote toepassing worden. Als je niet in een publieke ruimte bent én een telefoon hebt die altijd luistert, waarom niet even praten tegen dat ding?!

De hype was inderdaad te groot, helaas. Ik hoop ook dat de prijs voor een los toestel wat minder zal zijn dan de S4 en HTC one. Ook al vind ik hem wel high end, mensen hadden veel goedkoper verwacht en dat is nu vooral het probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
disweb schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Nu nog wel, maar ik wil zeggen dat de nexus 4 ook $199 was bij launch on contract. Terwijl hij op het zelfde moment in de Play Store te koop was voor $350. Niet dat dit nu ook gaat gebeuren met de Moto X maar er is nog niks duidelijk. :)
Volgens GSMArena zou de SIM-Free versie bij de provider AT&T $575 korsten voor de 16 GB versie en $629 voor de 32 GB versie... Wellicht wordt de play store versie goedkoper, maar ik betwijfel of het echt veel minder wordt.

Wat ik het meest jammer vind is dat Motorola had gezegd op kleinere telefoons te gaan richten terwijl de Moto X met 4,7" toch echt wel in de categorie groot valt naar mijn mening. Ik had meer gehoopt op een 4,0" - 4,3", en dan ook met minimale bezels anders heb je er naar mijn mening nog niets aan zoals bijvoorbeeld bij de HTC One mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
En twee van de drie opvolgers zijn 5 inch. Eentje met een flinke accu, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zijn er echte geruchten over verkoop via de playstore eigenlijk? Ik lees t buiten got om niet namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:44:
Zijn er echte geruchten over verkoop via de playstore eigenlijk? Ik lees t buiten got om niet namelijk
Ja, ik las dit:
http://www.gsmarena.com/g..._store_soon-news-6506.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-07 12:31
Review is verschenen op Gizmodo

Zeer positief.
Staat ook in dat hij in de play store komt.
The Moto X will be available at the end of August or beginning of September (depending on the carrier) with a suggested subsidized price of $200 for the 16GB version and $250 for the 32GB version (which will only be for AT&T at launch) with a two-year contract, in most cases. There will also be an unlocked version sold through the Google Play store, though pricing and availability for that has not yet been announced.

[ Voor 63% gewijzigd door RocketKoen op 07-08-2013 01:06 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Het toestel wordt met de dag aantrekkelijker eigenlijk. Uit de review:

" It milks that 2200 mAh battery for all it's worth, and handily outlasts the Galaxy S4, HTC One, and iPhone 5."
Normaliter wint de Iphone5 toch alle battery testen, maar als Motorola met een android gebaseerd toestel de Iphone5 weet te verslaan is dat een heel groot winstpunt voor android/google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
horizon1978 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 05:45:
Het toestel wordt met de dag aantrekkelijker eigenlijk. Uit de review:

" It milks that 2200 mAh battery for all it's worth, and handily outlasts the Galaxy S4, HTC One, and iPhone 5."
Normaliter wint de Iphone5 toch alle battery testen, maar als Motorola met een android gebaseerd toestel de Iphone5 weet te verslaan is dat een heel groot winstpunt voor android/google.
Niet zo heel verrassend. Het is een mid-range toestel. En de chipset is ontworpen op zuinigheid met 2 low-power cores.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
RocketKoen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 01:05:
Review is verschenen op Gizmodo

Zeer positief.
Staat ook in dat hij in de play store komt.

[...]
De vraag is dan of dat een Google Edition phone wordt, of nog met de speciale functies van de Moto X geleverd wordt.

Vooral het Active Display is een erg mooie feature. Als het een GE phone wordt, dan is er geen mogelijkheid om snel notificaties te checken (geen LED helaas).
RocketKoen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

Niet zo heel verrassend. Het is een mid-range toestel. En de chipset is ontworpen op zuinigheid met 2 low-power cores.
Ik vind het waarschijnlijk niet erg. De GPU is erg sterk en dus geschikt voor spelletjes spelen. Het gaat mij meer om dat het toestel makkelijk een dag meekan. Bij mijn Nexus 4 varieert dat heel erg, maar vaak is het net niet dan net wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
chengbondkwok schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:35:
[...]

De vraag is dan of dat een Google Edition phone wordt, of nog met de speciale functies van de Moto X geleverd wordt.

Vooral het Active Display is een erg mooie feature. Als het een GE phone wordt, dan is er geen mogelijkheid om snel notificaties te checken (geen LED helaas).
Lees de review anders eens :P Daar staat het antwoord op je vraag namelijk gewoon in.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
RocketKoen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

Edoch, was er geen midrange toestel dat een Iphone kon verslaan op accu gebied en geen midrange toestel dat een Samsung S4 (of ander high end toestel in een benchmark kon verslaan. De Moto X doet blijkbaar beide.

Het meest in het oog springende wat hem niet in de high-end competitie plaatst is het scherm (hoewel het zeker niet slecht is!). En dat cf review hij snel is maar net iets minder snel dan HTC One.

[ Voor 5% gewijzigd door horizon1978 op 07-08-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
RocketKoen schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:44:
[...]
Lees de review anders eens :P Daar staat het antwoord op je vraag namelijk gewoon in.
Ja, ik reageerde voordat ik de review had gelezen :X

Een unlocked versie. Nu maar hopen dat het importeren en de prijs meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
horizon1978 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:45:
[...]

Edoch, was er geen midrange toestel dat een Iphone kon verslaan op accu gebied en geen midrange toestel dat een Samsung S4 (of ander high end toestel in een benchmark kon verslaan. De Moto X doet blijkbaar beide.

Het meest in het oog springende wat hem niet in de high-end competitie plaatst is het scherm (hoewel het zeker niet slecht is!). En dat cf review hij snel is maar net iets minder snel dan HTC One.
Zal aan de prijs liggen.
Als ze hem in de lijn van de Nexus 4 voor €300 ofzo aanbieden is het een geweldig toestel.
Als hij in dezelfde prijsrange komt als de iphone of Galaxy telefoons, dan moet je hem daar mee gaan vergelijken. En dan is een telefoon met 720p lastig verkopen in een veld waar alles full HD is.

Alhoewel het scherm nog steeds boven de magische 300dpi grens zit, dus ik zou me er niet aan storen.

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste