Ik weet niet precies naar welke benchmark je refereert, maar de meesten worden gewonnen door de S4horizon1978 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:45:
[...]
Edoch, was er geen midrange toestel dat een Iphone kon verslaan op accu gebied en geen midrange toestel dat een Samsung S4 (of ander high end toestel in een benchmark kon verslaan. De Moto X doet blijkbaar beide.
Ik zei een benchmark 
Niet alle benchmarks:
http://www.engadget.com/2013/08/05/motorola-moto-x-review/
Zoals je ziet scoort de Moto X gewoon goed.
En daarnaast is de S4 voor sommige benchmarks geprogrammeerd om optimaal rendement te halen.
Maar dat wist je vast al.
Niet alle benchmarks:
http://www.engadget.com/2013/08/05/motorola-moto-x-review/
Zoals je ziet scoort de Moto X gewoon goed.
En daarnaast is de S4 voor sommige benchmarks geprogrammeerd om optimaal rendement te halen.
Maar dat wist je vast al.
Leuk stukje review.
Het is dan misschien geen high-end, maar toch zou ik hem zeker niet slecht noemen. Enige wat volgens deze reviewer echt tegenvalt is de camera.
Het is dat de losse prijs waarschijnlijk zo hoog gaat zijn, anders zou ik er hard aan denken om mijn HTC One X in te ruilen voor deze.
Het is dan misschien geen high-end, maar toch zou ik hem zeker niet slecht noemen. Enige wat volgens deze reviewer echt tegenvalt is de camera.
Het is dat de losse prijs waarschijnlijk zo hoog gaat zijn, anders zou ik er hard aan denken om mijn HTC One X in te ruilen voor deze.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
De active display en always listen functies van deze telefoon vind ik echt vernieuwend. Dat schudden om de camera te openen zie meer als een leuke gimick. Ik denk er sterk over om deze telefoon aan te schaffen. De Moto X is ook nog eens aardig wat kleiner dan bijvoorbeeld de S4.
Als ik nu een AT&T versie op Ebay aanschaf (ongeveer 650 dollar) kan ik die hier gebruiken of zijn deze simlocked? Ik heb de frequenties van Vodafone vergeleken en deze worden gewoon de Moto X ondersteunt.
Als ik nu een AT&T versie op Ebay aanschaf (ongeveer 650 dollar) kan ik die hier gebruiken of zijn deze simlocked? Ik heb de frequenties van Vodafone vergeleken en deze worden gewoon de Moto X ondersteunt.
Sinds vandaag ook een uitgebreide review op GSMArena:
http://www.gsmarena.com/motorola_moto_x-review-971.php
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Staat er al een halve dag opLaguna schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:41:
Sinds vandaag ook een uitgebreide review op GSMArena:
GSMArena over de camera:Nakebod schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 18:31:
Leuk stukje review.
[video]
The stills are in 16:9 aspect ratio, which is the native aspect of the sensor. The images turned out pretty nice with decent detail levels and noise kept under control. We did notice quite a lot of purple fringing, though, suggesting less than perfect optics.
Macro seems to work like a charm (note the flowers) and colors turn out punchy and nicely saturated.
Verwijderd
http://www.motorola.com/us/Moto-X/FLEXR1.html
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 16:13 . Reden: Nog niet in Nederland to koop ]
Plus één hiero. Ben erg benieuwd naar de Nexus
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Motomaker is wel brilliant, eindelijk je toestel personaliseren zonder gebruik te hoeven maken van covers of cases.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:35:
Kreeg net een mail.
Hij is nu te koop met contract in de USA:
http://www.motorola.com/us/FLEXR1-1/Moto-X/FLEXR1.html
Denk dat het toch maar de Nexus 5 wordt voor mij.
Verder voel ik er weinig voel om te importeren uit de USA en vraag ik me af of de Moto X überhaupt de juiste banden ondersteund voor 4G hier.
Ik ben dan ook heel benieuwd wat de volgende Nexus te bieden heeft. nieuws: Nieuwe details mogelijke 'LG Nexus 5' verschijnen online dat dit 'm zou zijn is in ieder geval al ontkracht.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
ik heb hem nu een week, via eBay gekocht voor 359 euro met unlocked bootloader (nog geen douaneheffing gezien), en wat een toptoestel!
de extra features die zijn toegevoegd zijn echt subliem, active notification, scherm aan als je hem uit je zak haalt, schudden voor een foto, Motorola assist, accu die aan het eind van de dag in de 70% is, 4G (!), en alles draait bijzonder soepel en zonder haperingen
ik kom van een One X en ik was er altijd erg blij mee, maar ik zou voor geen goud weer terug willen
ik was altijd fan van ROM's flashen, maar ik denk niet dat ik gauw overstap vanaf stock, geroot met gravitybox kan ik alles wat ik met m'n oude Viper ROM op m'n One X kon
de extra features die zijn toegevoegd zijn echt subliem, active notification, scherm aan als je hem uit je zak haalt, schudden voor een foto, Motorola assist, accu die aan het eind van de dag in de 70% is, 4G (!), en alles draait bijzonder soepel en zonder haperingen
ik kom van een One X en ik was er altijd erg blij mee, maar ik zou voor geen goud weer terug willen
ik was altijd fan van ROM's flashen, maar ik denk niet dat ik gauw overstap vanaf stock, geroot met gravitybox kan ik alles wat ik met m'n oude Viper ROM op m'n One X kon

Klinkt alsin erg positief, hoe voelt hij aan in de hand en hoe ligt hij ook in de hand als ik vragen mag?
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Verwijderd
hij lijkt klein in vergelijking met een One X, maar het scherm is even groot, dat komt omdat de plastic randen eromheen erg klein zijn
verder is ie iets lichter en ligt prima in de hand doordat de achterkant niet plat en recht is, maar in een bolling loopt, als je je hand open houdt, is dat een kommetje en daar valt ie mooi in, daar hebben ze goed over nagedacht, ook zit er een kuiltje onder de camera waar je je vinger in kunt rusten voor extra ondersteuning
wel vind ik de achterkant iets te glad, er zit relief op, maar als je de telefoon snel uit je zak haalt, heb je het idee dat ie zo uit je hand kan glijden
en dan de cameradiscussie: na de laatste camera update uit de play store (ja die staan tegenwoordig in de play store, zodat je niet meer hoeft te wachten op een system update) zijn de foto's erg goed, beter dan de One X, alleen snelbewegende voorwerpen (kleine kinderen) zijn soms wazig, maar dat komt omdat de HDR functie standaard aan staat, als je die uitzet is ook dat geen probleem, low light foto's zijn dan weer zeer goed
voorbeeld:
verder is ie iets lichter en ligt prima in de hand doordat de achterkant niet plat en recht is, maar in een bolling loopt, als je je hand open houdt, is dat een kommetje en daar valt ie mooi in, daar hebben ze goed over nagedacht, ook zit er een kuiltje onder de camera waar je je vinger in kunt rusten voor extra ondersteuning
wel vind ik de achterkant iets te glad, er zit relief op, maar als je de telefoon snel uit je zak haalt, heb je het idee dat ie zo uit je hand kan glijden
en dan de cameradiscussie: na de laatste camera update uit de play store (ja die staan tegenwoordig in de play store, zodat je niet meer hoeft te wachten op een system update) zijn de foto's erg goed, beter dan de One X, alleen snelbewegende voorwerpen (kleine kinderen) zijn soms wazig, maar dat komt omdat de HDR functie standaard aan staat, als je die uitzet is ook dat geen probleem, low light foto's zijn dan weer zeer goed
voorbeeld:

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 10:29 ]
Dank voor je uitgebreide reactie, kortom bevalt wel dus.
En dat de achterkanten glad zijn heb je bij veel meer telefoons. Gelukkig kun je hem dan wel goed vasthouden, want bij mijn Sony Xperia S moet ik mijn pink eronder houden omdat ik hem eigenlijk nergens goed kan 'klemmen'. Dus dat klinkt wel goed.
En mooi dat het gedoe met de camera opgelost is.
En mooi dat het gedoe met de camera opgelost is.
Je kan nu ook zonder contract je eigen moto x "maken" via de site, echter alleen voor diegenen met een VS adres (of opstuur methode). (selecteer een provider en dan no contract)
499 dollar plus shipping (16GB), dus redelijk aan de prijs nog, maar misschien voor de geintereseerden...
https://www.motorola.com/...FLEXR1#exterior/backplate
499 dollar plus shipping (16GB), dus redelijk aan de prijs nog, maar misschien voor de geintereseerden...
https://www.motorola.com/...FLEXR1#exterior/backplate
[ Voor 7% gewijzigd door Fly-guy op 11-11-2013 17:16 ]
Welk model heb je als ik vragen mag? Volgens wikipedia wordt alleen bij het AT&T model (XT1058) LTE band 7 (2600 MHz) ondersteund, welke Tele2 in de toekomst gaat gebruiken. De 800 en 1800 MHz (band 20 en 3) die de overige providers gebruiken dus niet.. Of heb je toevallig Tele2Verwijderd schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:31:
[...]
[...]
Verwijderd
XT1058 inderdaad, origineel een Claro model uit Puerto Rico, geunlockt en geflashed naar T-Mobile firmware (= unbranded) door de verkoperTommert38 schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:42:
[...]
Welk model heb je als ik vragen mag? Volgens wikipedia wordt alleen bij het AT&T model (XT1058) LTE band 7 (2600 MHz) ondersteund, welke Tele2 in de toekomst gaat gebruiken. De 800 en 1800 MHz (band 20 en 3) die de overige providers gebruiken dus niet.. Of heb je toevallig Tele2?
op XDA staat een xls sheet met eigenschappen van de verschillende modellen en providers en of de bootloader kan worden geunlockt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2502161
ik heb Vodafone business btw
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 21:45 ]
Verwijderd
Gisteren de Kitkat update binnen gehad, netjes van Motorola, bij HTC en Samsung kun je maanden op updates wachten.
359 euro via ebay, dat is niet duur!
ik loop ebay al een aantal dagen in de gaten te houden maar voor zo'n bedrag ben ik 'm nog niet tegen gekomen.
Ik zie wel vaak goedkopere maar dat zijn dan Sprint toestellen die met CDMA werken (geen gsm).
Ik zie wel vaak goedkopere maar dat zijn dan Sprint toestellen die met CDMA werken (geen gsm).
Maar als ik de berichtgeving in de gaten hou lijkt het er wel sterk op dat hij gewoon naar nederland komt. Zelfde met de kleinere broer.
Nou dat zijn geruchten m.b.t. tot de X. De G komt gewoon direct wereldwijd beschikbaar zoals aangekondigd door Motorola.
Maar ik wil een witte X
Maar ik wil een witte X
Je doet je icoon eer aan
Verwijderd
ik heb eBay een paar weken in de gaten gehouden hiervoor en niet alleen in NL zoeken, maar op eBay.com, de meeste aanbieders verzenden wel wereldwijd, maar zetten dat niet in de listing, zodat ze niet tevoorschijn komen, 1x mis gegrepen voor 352 euro (item stond voor US only, dus ik mail de verkoper of ie ook naar NL verstuurt, waarop hij de listing aanpast naar wereldwijd, toen was ie weg voor ik "buy now" kon klikken...) en uiteindelijk deze gepaktxabre16v schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:09:
359 euro via ebay, dat is niet duur!ik loop ebay al een aantal dagen in de gaten te houden maar voor zo'n bedrag ben ik 'm nog niet tegen gekomen.
verder je moet een query maken voor "X1058", dan krijg je niet de Sprint en Verizon CDMA toestellen, als je "unlocked" toevoegt aan je query, krijg je de modellen uit Puerto Rico en Brazilie waarvan de bootloader geunlockt kan worden, anders krijg je ook AT&T modellen, die carrier branded en SIM locked zijn, SIM lock is voor 15 dollar weer te fixen geloof ik, maar boot loader lock zit je aan vast en dan wordt rooten en flashen wat omslachtiger
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 22:31 ]
Geweldig, bedankt voor de handige tips Henkie, hier ga ik zeker gebruik van maken. Ik kijk erg uit naar de Moto X.
Hoe zit het met 4G ? Ik zie dat je in NL alleen iets heb aan band 7 welke de XT1058 versie heeft. De andere versies hebben allemaal banden die hier niet gebruikt worden.
Frivole Henkie, heb jij 4G werkend?
-----------
Inmiddels via Ebay een nieuwe witte 32gb versie van AT&T gewonnen voor 297 euro incl. verzending, nu maar hopen dat deze door de douane heen glipt
maar anders is het alsnog goedkoop. Alleen dus nog unlocken, xda-developers raadt aan dit te doen via cellunlocker.net wat $8 kost. Kan niet wachten. 
Dit ziet er trouwens ook handig uit, Motorola Connect, notificaties van je telefoon ontvangen in Chrome: https://chrome.google.com...gooahdmdibodmcnffgnejlndh
-----------
Inmiddels via Ebay een nieuwe witte 32gb versie van AT&T gewonnen voor 297 euro incl. verzending, nu maar hopen dat deze door de douane heen glipt
Dit ziet er trouwens ook handig uit, Motorola Connect, notificaties van je telefoon ontvangen in Chrome: https://chrome.google.com...gooahdmdibodmcnffgnejlndh
[ Voor 59% gewijzigd door xabre16v op 04-12-2013 23:52 ]
Xabre, telefoon ondertussen reeds ontvangen? En extra doune heffing moeten betalen?
Na veel zoeken en afwegen raak ik meer en meer overtuigd dat deze mijn volgende telefoon zal worden. Moet ik er natuurlijk net weer een model uitkiezen dat hier niet te krijgen is
.
Blijkbaar heeft Motorola vorige maandag serieus veel bonnen uitgedeeld waarmee Amerikanen de telefoon zonder contract konden aankopen met $150 korting. Das omgerekend nog pakweg 260 euro voor een nieuw toptoestel dat je ook nog eens kan personaliseren!
Hopelijk zorgt dit opnieuw voor nog wat extra prijsdruk op de 2e hands markt, wil er mij binnen enige tijd wel eentje durven aanschaffen, maar normaalgezien leg ik mezelf een budget van 250 euro op... Nog even afwachten dus.
Na veel zoeken en afwegen raak ik meer en meer overtuigd dat deze mijn volgende telefoon zal worden. Moet ik er natuurlijk net weer een model uitkiezen dat hier niet te krijgen is

Blijkbaar heeft Motorola vorige maandag serieus veel bonnen uitgedeeld waarmee Amerikanen de telefoon zonder contract konden aankopen met $150 korting. Das omgerekend nog pakweg 260 euro voor een nieuw toptoestel dat je ook nog eens kan personaliseren!
Hopelijk zorgt dit opnieuw voor nog wat extra prijsdruk op de 2e hands markt, wil er mij binnen enige tijd wel eentje durven aanschaffen, maar normaalgezien leg ik mezelf een budget van 250 euro op... Nog even afwachten dus.
Weet iemand hoe ik gewoon contacten kan toevoegen direct op mijn SIM kaart zonder dat ze meteen gesyncd moeten worden met mijn Google account? Echt mega irritant..
Synchroniseren van Contacten via Settings/Accounts staat al uit.
Synchroniseren van Contacten via Settings/Accounts staat al uit.
[ Voor 17% gewijzigd door Ecomonist op 14-12-2013 15:09 ]
Ik heb het toestel van t weekend bij de Media Markt gehaald voor E195, wel een 8GB versie maar oke. Het valt me op hoe belachelijk snel dit toestel is ook al is het geen toprange. Ik kom wel van een iphone 4 af die bagger traag was maar het toestel heeft me nog niet laten wachten bij het opstarten van apps. Zelfs het installeren ervan gaat razend snel. Het scherm is verder prima maar als ik er een GS4 naast zet is die wel duidelijk scherper, maarja wat wil je voor deze prijs. Beste aankoop qua telefoon voor mij ooit. Zeker als je er ongeveer vanuit kan gaan dat dit toestel over een jaartje nog wel E100 waard is op marktplaats, afschrijving van niks.
Uhm denk toch ook aan een Moto G hoor .
en geen Moto X kijk nog eens goed naar het doosje
en geen Moto X kijk nog eens goed naar het doosje
Vermaeson schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:57:
Ik heb het toestel van t weekend bij de Media Markt gehaald voor E195, wel een 8GB versie maar oke. Het valt me op hoe belachelijk snel dit toestel is ook al is het geen toprange. Ik kom wel van een iphone 4 af die bagger traag was maar het toestel heeft me nog niet laten wachten bij het opstarten van apps. Zelfs het installeren ervan gaat razend snel. Het scherm is verder prima maar als ik er een GS4 naast zet is die wel duidelijk scherper, maarja wat wil je voor deze prijs. Beste aankoop qua telefoon voor mij ooit. Zeker als je er ongeveer vanuit kan gaan dat dit toestel over een jaartje nog wel E100 waard is op marktplaats, afschrijving van niks.
Jullie hebben gelijk, ik zit helemaal in t verkeerde topic oops.
Nice move Motorola:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iMrZmSPpIRw]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iMrZmSPpIRw]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 15:28 . Reden: Hoe kan ik m'n motorola-id (eventueel) opheffen? ]
En hoe bevalt hij?xabre16v schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 23:16:
Hoe zit het met 4G ? Ik zie dat je in NL alleen iets heb aan band 7 welke de XT1058 versie heeft. De andere versies hebben allemaal banden die hier niet gebruikt worden.
-----------
Inmiddels via Ebay een nieuwe witte 32gb versie van AT&T gewonnen voor 297 euro incl. verzending, nu maar hopen dat deze door de douane heen gliptmaar anders is het alsnog goedkoop. Alleen dus nog unlocken, xda-developers raadt aan dit te doen via cellunlocker.net wat $8 kost. Kan niet wachten.
Ik wil ook een Moto X, maar zou hem wel in een eigen design willen... Iets wat niet kan bij ebay... Iemand een idee of een suggestie om toch een eigen design te verkrijgen met de x1058?
Als alternatief zit ik te denken aan een Nexus 5, maar als ik reviews bekijk kom ik tot de conclussie dat een Moto X meer aansluit bij mijn wensen.
[ Voor 6% gewijzigd door init6 op 27-12-2013 14:14 ]
init6, de gsm naar eigen smaak aankleden, kan volgens mij enkel op de motorola website zelf. Het probleem dat ze enkel naar US adressen versturen, kan je omzeilen via 1 van de pakket forwarders die bestaan. Deze laten het pakketje eerst naar hun eigen US adres versturen om het dan door te sturen naar jouw europees adres.
Maar deze optie is verre van goedkoop, moto x zonder contract kost al 500$ en pakket forwarding zal ook wel een stevig prijskaartje hebben veronderstel ik.
Als je er geen 600$ voor over hebt, dan toch beter uitkijken naar een exemplaar dat al eerder door iemand anders werd gepersonaliseerd en bij jouw smaak aanleunt? ;-)
Je kan ook wachten tot de X wordt aangekondigd voor Europa, maar weinig garanties dat dit ooit zal gebeuren...
Maar deze optie is verre van goedkoop, moto x zonder contract kost al 500$ en pakket forwarding zal ook wel een stevig prijskaartje hebben veronderstel ik.
Als je er geen 600$ voor over hebt, dan toch beter uitkijken naar een exemplaar dat al eerder door iemand anders werd gepersonaliseerd en bij jouw smaak aanleunt? ;-)
Je kan ook wachten tot de X wordt aangekondigd voor Europa, maar weinig garanties dat dit ooit zal gebeuren...
Ik zag vandaag een 1 week oude Moto X (helemaal wit) in een 2de hands winkel, omdat volgens de verkoper er geen 4G op zit want (let op) hij denkt dat het de Moto G is.
Het is Used Products in Amsterdam, ze vragen ervoor 160 euro.
Het is Used Products in Amsterdam, ze vragen ervoor 160 euro.
Verwijderd
[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 15:28 . Reden: (Hoe) kan ik me Motorola-id (eventueel) opheffen? ]
hier staat er nog 1 .
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:02:
[...]
Jouw site? Ze hebben het product niet op de site staan, helaas.
Mijn site?! Used Products is een grote winkelketen met 2de hands winkels, en niet al hun assortiment staat op marktplaats.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 00:02:
[...]
Jouw site? Ze hebben het product niet op de site staan, helaas.
De Moto X is nu wel heel voordelig op de US site: http://www.motorola.com/u...9&utm_campaign=NewYear399
Ik heb nu een telefoon geconfigureerd naar mijn smaak, 32gb en volledig zwart
Maar de vraag is natuurlijk of deze "Moto X - GSM Unlocked" wel gaat werken in NL? Iemand?
Het lijkt mij van wel.. Ik zit bij Hollands Nieuwe / Vodafone.
Maar de vraag is natuurlijk of deze "Moto X - GSM Unlocked" wel gaat werken in NL? Iemand?
[ Voor 3% gewijzigd door takemenow op 01-01-2014 18:01 ]
Je was mij net voortakemenow schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 18:00:
De Moto X is nu wel heel voordelig op de US site: http://www.motorola.com/u...9&utm_campaign=NewYear399
De 32GB versie komt dan op 450 dollar geloof ik?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ja, een familielid gaat naar VS voor 2 weken vakantie, net even getipt dan scheelt dat hem geld.MaDLiVe schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:26:
De 32GB versie komt dan op 450 dollar geloof ik?
Bestel je hem gewoon via de moto website?Mizgala28 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:53:
[...]
Ja, een familielid gaat naar VS voor 2 weken vakantie, net even getipt dan scheelt dat hem geld.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik weet het niet hoe hij hem koopt, ik ga zelf niet voor de Moto X, als hij hier met de MotoMaker normaal beschikbaar was zou ik mijn Nexus 4 voor omruilen.MaDLiVe schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:56:
[...]
Bestel je hem gewoon via de moto website?
Ah right, ik vind het een mooie telefoon helemaal voor die 350 euro die hij nu zou kosten. Heb een maat in de US wonen die met enige regelmaat nog in NL is. Dus wellicht toch maar via de US website bestellen.Mizgala28 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 00:19:
[...]
Ik weet het niet hoe hij hem koopt, ik ga zelf niet voor de Moto X, als hij hier met de MotoMaker normaal beschikbaar was zou ik mijn Nexus 4 voor omruilen.
Eindelijk is hij binnengekomen
En hier gelijk de Unboxing en first look van de Motorola Moto X 32GB .
Uitgebreide Review volgt eerst even lekker spelen
En hier gelijk de Unboxing en first look van de Motorola Moto X 32GB .
Uitgebreide Review volgt eerst even lekker spelen
@diquan2001
Mag ik vragen of je hem echt als Developer Edition besteld hebt, of als gewone 32GB? Zou anders betekenen dat je toch een beetje bent opgelicht.. Zonde van het logo ook in dat geval!
Mag ik vragen of je hem echt als Developer Edition besteld hebt, of als gewone 32GB? Zou anders betekenen dat je toch een beetje bent opgelicht.. Zonde van het logo ook in dat geval!
Nee het is inderdaad niet de developer edition .
gewoon een unlocked at&t model .
foutje van mijn kant
gewoon een unlocked at&t model .
foutje van mijn kant
Tommert38 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 09:24:
@diquan2001
Ik heb 'm intussen ook binnen, moest 3 weken wachten voordat hij uit de USA hier was aangekomen afgelopen week. Een gloedje nieuwe witte gelockte AT&T versie in gesealde doos met de bekende "texting and driving it can wait sticker op het display en AT&T simkaart 
Moest alleen nog even voor 8 euro een unlockcode kopen op ebay.
Direct update naar KitKat na aanzetten. Alleen zoals hierboven in de video geen Nederlands. Wel Nederlands woordenboek voor schrijven gelukkig.
Verder bevalt hij heel goed, super snappy, geen enkele lag
overigens heb ik Simyo als provider en zit nu gewoon op 4G. Raar want volgens de website heb je er een aparte bundel voor nodig.
Moest alleen nog even voor 8 euro een unlockcode kopen op ebay.
Direct update naar KitKat na aanzetten. Alleen zoals hierboven in de video geen Nederlands. Wel Nederlands woordenboek voor schrijven gelukkig.
Verder bevalt hij heel goed, super snappy, geen enkele lag
[ Voor 5% gewijzigd door xabre16v op 04-01-2014 22:35 ]
Verwijderd
Volgens mij laat de ATT versie altijd 4G zien als je 3G netwerk hebt, als je echt 4G hebt, krijg je 4G LTE in je status balk, marketing trucjexabre16v schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 22:33:
overigens heb ik Simyo als provider en zit nu gewoon op 4G. Raar want volgens de website heb je er een aparte bundel voor nodig.
Ook ik heb inmiddels mijn Moto X binnen. Het is uiteindelijk een verizon editie geworden, omdat ik geen risico wilde lopen met unlocken en verizon devices buiten de US simlock vrij zijn.
Wat mij bij het instellen meteen opviel is dat ik mijn telefoon wel in het Nederlands in kon stellen. Touchless controls werkt echter nog niet in het Nederlands, dus mijn X staat inmiddels weer in het Engels. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een moto x, touchless controls niet van plan zijn te gebruiken en de telefoon in het Nederlands in willen stellen is de verizon versie zeker te overwegen.
Wat na de installatie ook meteen al opviel is dat er veel minder verizon bloatware aanwezig is, wat best wel eens te maken zou kunnen hebben met de overname van motorola door google. Nu hoefde ik slechts een aantal apps te blokkeren. Ook de hotspot functie werkt gelijk 'out of the box', wat zeker een verbetering is ten opzichte van de verizon droids.
De telefoon zelf is wat mij betreft een van de beste telefoons die ik ooit gehad heb (Ik kom zelf van een droid 4 en zal het toetsenbord best gaan missen, en mocht er ooit een droid 5 uitkomen met goede specs zal deze er ook zeker weer komen), maar de moto X is zeer goed doordacht. De kleine behuizing (ondanks een 4,7 inch scherm) en de vorm zorgen ervoor dat de telefoon zeer fijn vasthoud en voor iemand met normale handen makkelijk met een hand te bedienen is.
Touchless controls is een leuke toevoeging en ga ik in de toekomst in de auto best nog wel gebruiken, maar is vooral een leuke gadget die ‘smartphones’ als een iphone en dergelijke ineens ‘simpel’ doen lijken. Active notifications is wat mij betreft wel een van de beste noviteiten van het afgelopen jaar.
Als laatste vind ik de telefoon ook wel een ultiem bewijs dat de grootste stappen op het moment te maken zijn in software in plaats van een telefoon vol te stoppen met de snelste processor, grootste scherm etc. Want ondanks dat de specs voor een ‘high-end’ telefoon middelmatig lijken te zijn, maakt hij het meer dan waar in dagelijks gebruik.
Wat mij bij het instellen meteen opviel is dat ik mijn telefoon wel in het Nederlands in kon stellen. Touchless controls werkt echter nog niet in het Nederlands, dus mijn X staat inmiddels weer in het Engels. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in een moto x, touchless controls niet van plan zijn te gebruiken en de telefoon in het Nederlands in willen stellen is de verizon versie zeker te overwegen.
Wat na de installatie ook meteen al opviel is dat er veel minder verizon bloatware aanwezig is, wat best wel eens te maken zou kunnen hebben met de overname van motorola door google. Nu hoefde ik slechts een aantal apps te blokkeren. Ook de hotspot functie werkt gelijk 'out of the box', wat zeker een verbetering is ten opzichte van de verizon droids.
De telefoon zelf is wat mij betreft een van de beste telefoons die ik ooit gehad heb (Ik kom zelf van een droid 4 en zal het toetsenbord best gaan missen, en mocht er ooit een droid 5 uitkomen met goede specs zal deze er ook zeker weer komen), maar de moto X is zeer goed doordacht. De kleine behuizing (ondanks een 4,7 inch scherm) en de vorm zorgen ervoor dat de telefoon zeer fijn vasthoud en voor iemand met normale handen makkelijk met een hand te bedienen is.
Touchless controls is een leuke toevoeging en ga ik in de toekomst in de auto best nog wel gebruiken, maar is vooral een leuke gadget die ‘smartphones’ als een iphone en dergelijke ineens ‘simpel’ doen lijken. Active notifications is wat mij betreft wel een van de beste noviteiten van het afgelopen jaar.
Als laatste vind ik de telefoon ook wel een ultiem bewijs dat de grootste stappen op het moment te maken zijn in software in plaats van een telefoon vol te stoppen met de snelste processor, grootste scherm etc. Want ondanks dat de specs voor een ‘high-end’ telefoon middelmatig lijken te zijn, maakt hij het meer dan waar in dagelijks gebruik.
Het lijkt erop dat de Moto X toch (eindelijk) naar europa komt!:
http://www.engadget.com/2014/01/07/motorola-uk-event-moto-x/
Ben erg benieuwd tegen welke prijs hij hier geintroduceerd gaat worden.
Hopelijk wordt hij dan ook beschikbaar met een Nederlands talig ROM zonder dat je hoeft te flashen.
http://www.engadget.com/2014/01/07/motorola-uk-event-moto-x/
Ben erg benieuwd tegen welke prijs hij hier geintroduceerd gaat worden.
Hopelijk wordt hij dan ook beschikbaar met een Nederlands talig ROM zonder dat je hoeft te flashen.
Wordt dus toch nog lastig kiezen tussen de Moto X en de Xperia Z Compact..
Maar komt hij ook naar Nederland? voor Touchless Control in het Nederlands is namelijk nog geen ondersteuning, voor UK Engels zit nog in beta dus zal spoeding uitgebracht worden in de UK. Frans en Italiaans zit ook in de pipeline zie ik maar geen NL
[ Voor 14% gewijzigd door xabre16v op 08-01-2014 09:47 ]
Nederlands zullen ze vast achterwege laten vrees ik.xabre16v schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:15:
Maar komt hij ook naar Nederland? voor Touchless Control in het Nederlands is namelijk nog geen ondersteuning, voor UK Engels zit nog in beta dus zal spoeding uitgebracht worden in de UK. Frans en Italiaans zit ook in de pipeline zie ik maar geen NL
Ga er maar vanuit dat Nederlands zeer beperkte ondersteuning heeft. Ik heb mijn Nexus 5 (Google Now) in Engels US staan, en het werkt best goed. Het weer, navigatie en dergelijke worden goed opgepikt. Als ik bijvoorbeeld nu in Google Chrome op m'n Mac zoek naar een willekeurige plek, dan heeft Google Now dit allang al opgepikt en al een route uitgestippeld met het OV.xabre16v schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:15:
Weet iemand hoe ik lege home screens kan verwijderen? Ik gebruik maar 1 home screen maar zit nu nog met 4 lege. Als er geen icoontjes of widgets op staan zou het home screen vanzelf moeten verdwijnen met Kitkat maar dit is niet het geval. Meerdere mensen met dit probleem?
edit: Antwoord intussen al binnen, kan dit gewoon niet.
YouTube: Moto X Tips - Manage Home Screens
edit: Antwoord intussen al binnen, kan dit gewoon niet.
YouTube: Moto X Tips - Manage Home Screens
[ Voor 22% gewijzigd door xabre16v op 08-01-2014 20:41 ]
http://mblog.gsmarena.com...romecast-with-the-moto-x/
Het wordt steeds beter eerst een prijsverlaging en nu dit.
Het wordt steeds beter eerst een prijsverlaging en nu dit.
Nou daar is ie weer
Na wat speeltijd hier dan eindelijk de Uitgebreide review van de Moto X 32GB..
Na een paar weken gebruik heb ik hele goede ervaringen opgedaan met dit Toptoestel van Motorola en Google.
Natuurlijk doe ik ook een paar benchmarks en laat ik ook wat gaming zien op de Moto X.
Daarnaast vertel ik wat meer over de veschillende leuke functies van de Moto X en nog veel meer .
Een heel fijn toestel moet ik eerlijk zeggen ik heb er met veel plezier mee gespeeld.
Na wat speeltijd hier dan eindelijk de Uitgebreide review van de Moto X 32GB..
Na een paar weken gebruik heb ik hele goede ervaringen opgedaan met dit Toptoestel van Motorola en Google.
Natuurlijk doe ik ook een paar benchmarks en laat ik ook wat gaming zien op de Moto X.
Daarnaast vertel ik wat meer over de veschillende leuke functies van de Moto X en nog veel meer .
Een heel fijn toestel moet ik eerlijk zeggen ik heb er met veel plezier mee gespeeld.
Moto X is samen met Nexus 5 de enige 2 telefoons waar ik mijn Nexus 4 voor zou ruilen, de probleem is alleen dat de snelle hardware en updates en goede specs van de Nexus 5 samen met de looks echt super zijn, de opties die Moto X heeft de kleinere dan Nexus 5 scherm en de veel en veel betere accuduur zouden ervoor zorgen dat ik enorm zou twijfelen.
Op Nexus 4 en 5 kun je via een omweg diezelfde functies hebben als bij Moto X maar dan is de accuduur nog slechter, verder vind ik qua formaat Nexus 4 perfect en Nexus 5 weer iets (echt iets) te groot om fijn metb1 hand te gebruiken, bij Moto X heb je dat probleem niet.
Maar goed, ik hou het bij mijn Nexus 4.
Zonde dat je de Moto X weg doet.
Op Nexus 4 en 5 kun je via een omweg diezelfde functies hebben als bij Moto X maar dan is de accuduur nog slechter, verder vind ik qua formaat Nexus 4 perfect en Nexus 5 weer iets (echt iets) te groot om fijn metb1 hand te gebruiken, bij Moto X heb je dat probleem niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 11-01-2014 00:04 ]
Motorola Assist is trouwens een hele handige aanvulling voor in de auto. Hij merkt dat je gaat rijden (locations moet wel ingeschakeld zijn) dan start hij automatisch de muziekspeler
meestal al als ik de straat uit rij. Geweldig, heel handig, ding kun je gewoon echt in je zak laten.
1,7GHz dualcore vs 2,3GHz quadcore, is dat lastig kiezen?Tommert38 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:59:
Wordt dus toch nog lastig kiezen tussen de Moto X en de Xperia Z Compact..
Nexus 5: 137.84 x 69.17 x 8.59 mmMizgala28 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:56:
Moto X is samen met Nexus 5 de enige 2 telefoons waar ik mijn Nexus 4 voor zou ruilen, de probleem is alleen dat de snelle hardware en updates en goede specs van de Nexus 5 samen met de looks echt super zijn, de opties die Moto X heeft de kleinere dan Nexus 5 scherm en de veel en veel betere accuduur zouden ervoor zorgen dat ik enorm zou twijfelen.
Nexus 4: 133.9 x 68.7 x 9.1 mm
Dus omdat de Nexus 5 0,47 mm breder is, is hij te groot om fijn met 1 hand te gebruiken?

Volgens mij wordt dat alweer gecompenseerd doordat de Nexus 5 0,51 mm dunner is, maar goed, whatever floats your boat!
Ja, want dat is de enige vergelijking die je moet maken..barcawinner schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:28:
[...]
1,7GHz dualcore vs 2,3GHz quadcore, is dat lastig kiezen?

De Moto X is een goede midrange telefoon, de Z1 Compact is een compacte high-end telefoon. En daar zal het prijsverschil ook naar zijn.Tommert38 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 20:27:
[...]
Ja, want dat is de enige vergelijking die je moet maken..
Ik mocht hem van een vriend voor een week lenen omdat hij doen de note 3 nam en de Nexus 5 wou doorverkopen (hij vond de batterijduur minder).barcawinner schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:35:
[...]
Nexus 5: 137.84 x 69.17 x 8.59 mm
Nexus 4: 133.9 x 68.7 x 9.1 mm
Dus omdat de Nexus 5 0,47 mm breder is, is hij te groot om fijn met 1 hand te gebruiken?
Volgens mij wordt dat alweer gecompenseerd doordat de Nexus 5 0,51 mm dunner is, maar goed, whatever floats your boat!
Ik gebruik mijn Nexus 4 met een hoesje en dan lukt het nog net, zonder hoesje gaat het probleemloos maar Nexus 4 zonder hoesje is een heel dom idee als je je toestel heel wilt houden (in mijn geval).
De Nexus 5 gebruikte ik zonder hoesje en hij is gewoon te breed, en fijn het is net geen halve mm breder, toch maakt het helaas veel verschil, zo is de Nexus 4 weer iets breder dan de Galaxy Nexus van mijn zusje (ook bijna nihil breder) en toch vind ik haar Galaxy Nexus fijner in de hand.
En ja ik heb kleine handen.
Dus dat hoesje voegt minder dan een halve milimeter breedte toe aan je Nexus 4? Lijkt me heel sterk.Mizgala28 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 23:24:
[...]
Ik mocht hem van een vriend voor een week lenen omdat hij doen de note 3 nam en de Nexus 5 wou doorverkopen (hij vond de batterijduur minder).
Ik gebruik mijn Nexus 4 met een hoesje en dan lukt het nog net, zonder hoesje gaat het probleemloos maar Nexus 4 zonder hoesje is een heel dom idee als je je toestel heel wilt houden (in mijn geval).
De Nexus 5 gebruikte ik zonder hoesje en hij is gewoon te breed, en fijn het is net geen halve mm breder, toch maakt het helaas veel verschil, zo is de Nexus 4 weer iets breder dan de Galaxy Nexus van mijn zusje (ook bijna nihil breder) en toch vind ik haar Galaxy Nexus fijner in de hand.
En ja ik heb kleine handen.
Ik ben vrij zeker dat het meer toevoegd, maar ik heb beide in de hand gehad en hey blijft te groot.barcawinner schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:08:
[...]
Dus dat hoesje voegt minder dan een halve milimeter breedte toe aan je Nexus 4? Lijkt me heel sterk.
Maar als ik een telefoon als HTC Ons in mijn hand heb ligt het fijn in de hand terwijl die ook 4.7 inch is, ligt gewoon aan de vormgeving.
Verwijderd
Jij baseert je mening waarschijnlijk op de marketingpraat en cijfertjes van de fabrikanten. Als je wel eens een Moto X in je handen hebt gehad, weet je dat al die cijfertjes en benchmarks helemaal niets zeggen over real life performance. Wat is een high-end toestel volgens jou? Het duurste model op de markt? Het model met de meeste MHz en meeste MB aan boord? Of het toestel dat alles zonder haperingen en lag kan uitvoeren met software die echt functionaliteit toevoegt een direct updates krijgt zodra ze beschikbaar worden gesteld door Google?barcawinner schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:21:
[...]
De Moto X is een goede midrange telefoon, de Z1 Compact is een compacte high-end telefoon. En daar zal het prijsverschil ook naar zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 08:17 ]
Troll modus aan:Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 08:10:
[...]
Jij baseert je mening waarschijnlijk op de marketingpraat en cijfertjes van de fabrikanten. Als je wel eens een Moto X in je handen hebt gehad, weet je dat al die cijfertjes en benchmarks helemaal niets zeggen over real life performance. Wat is een high-end toestel volgens jou? Het duurste model op de markt? Het model met de meeste MHz en meeste MB aan boord? Of het toestel dat alles zonder haperingen en lag kan uitvoeren met software die echt functionaliteit toevoegt een direct updates krijgt zodra ze beschikbaar worden gesteld door Google?
iPhone
Troll modus uit
Grapje hoor, in mijn ogen is Nexus of Moto X wel high end, niet alleen qua afwerking maar ook omdat alles smooth werkt en zonder lag.
Moto G is dat weer niet, daar is hij ook niet bedoelt voor maar zelfs een Moto G lagt minder dan bv een S4.
Oo en dat grapje over de iPhone, zelfs Nexus 4 is sneller qua software dan de iPhone dus Android wordt ook steeds en steeds beter.
Verwijderd
niet eens een rare opmerking, pas sinds kort kunnen Android telefoons de iPhone bijhouden qua smooth performance en gebruiksgemak, de Moto X is eigenlijk de eerste Android telefoon waarbij ik het iPhone gevoel heb qua softwareoptimalisatie, al mijn vorige telefoons hadden lags bij het scrollen, unlocken of openen van de launcher
Nexus 4 kon dat ook alleen voegt de Moto X ook een hele goede batterij duur daarbovenop.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:13:
[...]
niet eens een rare opmerking, pas sinds kort kunnen Android telefoons de iPhone bijhouden qua smooth performance en gebruiksgemak, de Moto X is eigenlijk de eerste Android telefoon waarbij ik het iPhone gevoel heb qua softwareoptimalisatie, al mijn vorige telefoons hadden lags bij het scrollen, unlocken of openen van de launcher
Moto X zum Europe: http://www.theverge.com/2...ming-to-europe-next-month
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Pffft veel te duur!
€429 !!!
Ok toch een Nexus 5 dan hoor
€429 !!!
Ok toch een Nexus 5 dan hoor
Verwijderd
tja, ik denk ook niet dat ie hier goed zal verkopen, de marketingmachine die er in de VS achter zat, mist hier in Europa, met name het "made in US" gedeelte zal niemand hier aanspreken
de doelgroep is eigenlijk de doorsnee gebruiker, en die zal hier niet zo snel van een gevestigd en gehypet merk als Samsung afstappen, tech fanaten kiezen toch eerder voor de Nexus
de doelgroep is eigenlijk de doorsnee gebruiker, en die zal hier niet zo snel van een gevestigd en gehypet merk als Samsung afstappen, tech fanaten kiezen toch eerder voor de Nexus
Ach de X heeft toch weer wat zooi die de Nexus niet heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:55:
tja, ik denk ook niet dat ie hier goed zal verkopen, de marketingmachine die er in de VS achter zat, mist hier in Europa, met name het "made in US" gedeelte zal niemand hier aanspreken
En qua updates doen de Moto toestellen het ook goed.
Als ik zou moeten kiezen tussen de Nexus en de Moto X zou ik zelf voor de Moto gaan.
Maar je hebt gelijk dat ''Made in the US'' in Europa niets toevoegd, alhoewel er hier ook landen zijn waar mensen het vlugger kopen als het in hun land gemaakt is zoals bv Duitsers.
Ooit op een Duits forum een hele groep jankende Duitsers gezien ten tijde van het Samsung UCCC geheugen. Duitsers kochten massaal duurder Infineon geheugen (welke ook minder goed klokte dan Samsung RAM), want dit werd in Duitsland gemaakt en was dus beter. Toen kwamen ze erachter dat Infineon geheugen gewoon in Azie gemaakt werd. Het was gewoon te hilarisch voor woorden.
Het zou een slimme zet zijn om wat reclames op de buis te gooien om de mogelijkheden van de Moto X te laten zien en ook te laten zien wat voor koopje de Moto G is.
En qua hypen geen ik je gelijk. De meeste mensen kijken puur naar de specs, er moet een quad core in en hij moet full HD zijn etc. Zit dat er niet in dan kopen ze het niet. Ik heb zelf ook een Xperia Z maar ik heb gister mogen spelen met een Moto G en dat is gewoon een top toestel.
[ Voor 47% gewijzigd door Deadsy op 14-01-2014 18:27 ]
Die prijs klinkt erg mooi, maar ik weet alleen niet hoe je eraan komt. Ik kom op hoger uit dan 330 met deze calculator: http://www.invoercalculator.nl/xabre16v schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:47:
Het is wel prijzig ja, ik had 'm voor 100 euro minder uit de US met import heffing en al.
Xabre, ik heb veel interesse in deze telefoon.. alleen ben niet zo goed op de hoogte van waar ik op moet letten bij het kopen via ebay.. heb je wat tips? Of is er een import topic over de moto x?
Nee alles is in dit topic besproken, blader even terug, vooral de posts van frivole henkie staan vol tips.
W000t?? Dan vallen de prijzen toch wel mee! Want boven 399€ (nexus 5 prijs) wou ik niet gaan. Hmm
Hoe vallen de prijzen mee als de Nexus 5 op elk gebied superieur is ?
399 vs 399 dan moet je al echt Motorola fan of AMOLED fan zijn om je keuze te rechtvaardigen.
399 vs 399 dan moet je al echt Motorola fan of AMOLED fan zijn om je keuze te rechtvaardigen.
Verwijderd
Katmi schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:44:
...als de Nexus 5 op elk gebied superieur is ?
ipv een belachelijke smiley te plaatsen kan je je bevinden ook bijstaven, als jij ergens een specsheet vind die de Moto X als superieur laat uitkomen dan kan je die linken

Puur op papier is de nexus 5 op elk gebied superieur , als jij Motorola's techniek met de cpu of hun notificatiesysteem superieur vind dat is jouw zaak , maar het vertaald zich niet naar nummers of de average smartphone koper...
Buiten fans op tweakers zal elke Jan Modaal op de straat gewoon de Nexus 5 pakken als hij prijs en specs langs mekaar ziet.
Ik zie zelf ook geen reden ( buiten de batterij ) om voor 399 een Moto X te nemen als ik voor 399 een Nexus 5 kan hebben, en buiten persoonlijke voorkeuren ( zoals AMOLED of ''design'' ) is er geen gegronde reden om hier even sarcastisch te komen lachen als ik over specs begin

Specs zeggen niet alles.Katmi schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:44:
Hoe vallen de prijzen mee als de Nexus 5 op elk gebied superieur is ?
Zoals Frivole Henkie al eens zei
De Moto X is eigenlijk de eerste Android telefoon waarbij ik het iPhone gevoel heb qua softwareoptimalisatie, al mijn vorige telefoons hadden lags bij het scrollen, unlocken of openen van de launcher
Wel ik heb het gevoel bij de Moto X dat ondanks de lagere specs op papier tov de Nexus dat alles bij de Moto X is afgestemd is op elkaar. De hardware is specifiek gemaakt voor de software en omgekeerd. En dat zou je voelen, alles is super smooth. En dit staven veel reviews.
en ja er is:
AMOLED
Active Notifications
Always Listening (en ja ik zou hiervoor de tel in het Engels zetten)
Batterij is stukken beter
imo beter design (curved)
Maar soit, ik had inderdaad als ik er over nadenk toch liever een nog lagere prijs voor de Moto X. Als het 350 euro of lager was dan zou ik voor de Moto X gaan.
Een smartphone is zeker meer dan alleen specs. Ik vind LG bijvoorbeeld een rotmerk, ik vind de Nexus te groot en lelijker dan de X, de camera en accu van de X schijnen beter te presteren, en de Active Notifications en het AMOLED-scherm van de X spreken mij aan. Ieder zijn meug, toch?
En Katmi, let een beetje op je spelling a.u.b.
En Katmi, let een beetje op je spelling a.u.b.
Ja, leuk enzo, maar dat geldt voor de Nexus 5 dus ook.Cowboy_Henk schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:18:
[...]
Specs zeggen niet alles.
Zoals Frivole Henkie al eens zei
De Moto X is eigenlijk de eerste Android telefoon waarbij ik het iPhone gevoel heb qua softwareoptimalisatie, al mijn vorige telefoons hadden lags bij het scrollen, unlocken of openen van de launcher
Kan alle propaganda voor de Nexus 5 in het daarvoor bestemde topic geplaatst worden? Dit is het Moto X topic. Bedankt.
De Moto X is heeft een aantal belangrijke zaken die een smartphone nu eindelijk ook echt smart maakt.
-Je kan tegen het apparaat lullen op elk gewenst moment zonder 'm aan te raken. Super handig in de auto.
-Notificaties komen op het display waarbij je direct het bericht kan previewen door alleen met een vinger het scherm aan te raken.
-Als ik in de auto stap bemerkt de X dat ik rij en schakelt direct over op bluetooth en zet de muziekspeler aan. Ik kan de X dus altijd op zaken houden in de auto, alles gaat vol automatisch. Berichten leest de X desgewenst voor en kan zelfs antwoorden zonder ook maar de X aan te raken.
-Ik kan de camera activeren met een pols twist beweging.
-De tijd wordt direct weergegeven als de telefoon beweging detecteert samen met licht. (maw als je 'm uit je zak haalt)
Ik interesseer me niet voor specs. Ik interesseer me voor zaken die z'n apparaat nou eens ECHT handig maken. De X is in mijn ogen de eerste telefoon die daar in slaagt.
Ik heb ook getwijfeld tussen de X en de Nexus 5 nadat mijn Nokia N9 kapot ging. Heel blij dat ik voor de X heb gekozen. Wil je de dikste specs voor het draaien van zware games etc en verder geen handigheden, koop dan de Nexus 5.
-Je kan tegen het apparaat lullen op elk gewenst moment zonder 'm aan te raken. Super handig in de auto.
-Notificaties komen op het display waarbij je direct het bericht kan previewen door alleen met een vinger het scherm aan te raken.
-Als ik in de auto stap bemerkt de X dat ik rij en schakelt direct over op bluetooth en zet de muziekspeler aan. Ik kan de X dus altijd op zaken houden in de auto, alles gaat vol automatisch. Berichten leest de X desgewenst voor en kan zelfs antwoorden zonder ook maar de X aan te raken.
-De tijd wordt direct weergegeven als de telefoon beweging detecteert samen met licht. (maw als je 'm uit je zak haalt)
Ik interesseer me niet voor specs. Ik interesseer me voor zaken die z'n apparaat nou eens ECHT handig maken. De X is in mijn ogen de eerste telefoon die daar in slaagt.
Ik heb ook getwijfeld tussen de X en de Nexus 5 nadat mijn Nokia N9 kapot ging. Heel blij dat ik voor de X heb gekozen. Wil je de dikste specs voor het draaien van zware games etc en verder geen handigheden, koop dan de Nexus 5.
[ Voor 21% gewijzigd door xabre16v op 19-01-2014 00:49 ]
Dit,xabre16v schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:40:
De Moto X is heeft een aantal belangrijke zaken die een smartphone nu eindelijk ook echt smart maakt.
Als ik wat ruimer bij kas zat zou de Moto X zonder twijfel mijn eerste keuze zijn. Helaas is de kas krap en zal ik de Moto G aanschaffen zonder al die mooie dingen zoals hierboven benoemd.
Weet iemand welk type ze in de verschillende (eu)Amazon stores verkopen. Is dat de xt1058 toevallig?
Lijkt me dat ze voor de EU met een nieuw type komen gezien de 4G banden hier anders zijn.
De XT1058 is de enigste die nog een enkel bijna niet gebruikt 4G bandje ondersteund in NL. (band 7, 2600mhz KPN maar zal praktisch niet gebruikt gaan worden). M.a.w. aan alle huidige modellen heb je niks aan met 4G.
De XT1058 is de enigste die nog een enkel bijna niet gebruikt 4G bandje ondersteund in NL. (band 7, 2600mhz KPN maar zal praktisch niet gebruikt gaan worden). M.a.w. aan alle huidige modellen heb je niks aan met 4G.
Toch besloten dat ik de Moto X wil hebben en was van plan hem uit Duitsland te halen. Alleen kon bij Amazon.de niet een pre-order plaatsen met een adres in NL.
Toch even gekeken bij amazon UK en huh.... op voorraad, 1 left.
Ik lezen, gewoon een nieuwe, geen twee-de-hands of zo, android 4.4.2 kitkat, unlocked, enz. enz.
Dus ik druk op in winkelwagen. Adres in NL wordt gepikt. Ik zat inmiddels met open mond achter de pc.
Dus maar op bestellen gedrukt. Order succesvol, bezorging verwacht volgende week.
Nu is hij niet meer te bestellen op Amazon UK en kun je alleen pre-orderen.
Incl verzenden 403 euro kwijt, dus eigenlijk de 'normale' prijs.
Heel benieuwd of hij echt volgende week komt of dat het een foutje was van Amazon. En of het echt een Europese versie is met 4.4.2 (update is toch nog niet uit voor de US modellen?).
We wachten af.
Toch even gekeken bij amazon UK en huh.... op voorraad, 1 left.
Ik lezen, gewoon een nieuwe, geen twee-de-hands of zo, android 4.4.2 kitkat, unlocked, enz. enz.
Dus ik druk op in winkelwagen. Adres in NL wordt gepikt. Ik zat inmiddels met open mond achter de pc.
Dus maar op bestellen gedrukt. Order succesvol, bezorging verwacht volgende week.
Nu is hij niet meer te bestellen op Amazon UK en kun je alleen pre-orderen.
Incl verzenden 403 euro kwijt, dus eigenlijk de 'normale' prijs.
Heel benieuwd of hij echt volgende week komt of dat het een foutje was van Amazon. En of het echt een Europese versie is met 4.4.2 (update is toch nog niet uit voor de US modellen?).
We wachten af.
[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 22-01-2014 19:39 ]