Met deze foto neem ik helaas afscheid van alle hulp die ik hier heb kunnen vinden met dit prachtig apparaat. Maar niet getreurd, je zal mij altijd terugvinden in het moto X 2014 topic! (Foto genomen met mijn nieuwe Moto X 2014) Vaarwel trouwe vriend!
PS: bij deze wil ik iedereen aanraden voorzichtig om te springen met zijn geliefde apparaat. Het is sneller gebeurd dan je denkt. Ironisch genoeg viel hij uit mijn handen toen ik zijn scherm wat aan het opblinken was. Damn you irony
Bij wijze van review kan ik al enkele verschillen opnoemen.
+ Het scherm, dat is echt geniaal mooi zo'n Full HD oled
+ De grootte stoort echt niet. Desondanks de overgang van 4,7" naar 5,2". De telefoon blijft goed in de hand liggen.
+ Alle features die je voorheen had, werken nog steeds briljant goed en zelfs uitgebreider en beter. (active screen notifications bijvoorbeeld)
+ De speaker is echt aanzienlijk beter
+ Telefoon voelt ook een pak steviger aan (al was dat nooit een probleem bij de X 2013)
+ Camera is er ook stevig op vooruit gegaan
MAAR:
- Lollipop: Ik vind het geen aangename verandering. Te veel wit en te kiddy geworden
- Desondanks de snellere hardware moet ik precies langer wachten eer iets open zit. Dit ligt puur aan lollipop want er is geen lag o.i.d. Maar de reactietijd eer hij chrome opent wanneer je erop drukt (zelfs al is het in het geheugen geladen) is het merkbaar trager. Het is mierenneuken, maar als je zoals mij snelle responstime gewend bent, hou hier rekening mee. (al zou dit met lollipop 5.1 beter worden?)
- Schaling: het scherm is groter en de resolutie is beter. Maar je hebt niet meteen het idee dat je daar profijt bij hebt. Alles is gewoon groter geworden, meer opgeblazen. Handiger zou zijn geweest als alles dezelfde grootte bleef, maar je meer plaats op je scherm bleef behouden.
Al het bovenstaande is op te lossen met custom roms natuurlijk. Maar ik spreek hier over de stock versie
[
Voor 60% gewijzigd door
Unrealiac op 07-06-2015 16:15
]