Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Die geeft de optie om smsjes voor te lezen, niet echt wat ik zoek.

Als ik overigens de telefoon op engels in stel en dan touchless control instel kan ik wel in de auto 'ok google now' roepen om vervolgens 'call jan jansen' te roepen, helaas gaat dit dus weer vaak niet goed omdat hij Nederlandse namen erg slecht herkent.

Bestaat er uberhaupt geen Nederlandstalige voice dialer voor Android? Ik kan me het bijna niet voorstellen, maar tegelijkertijd kan ik het ook niet vinden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Smobbo schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 13:48:
[...]

Die geeft de optie om smsjes voor te lezen, niet echt wat ik zoek.

Als ik overigens de telefoon op engels in stel en dan touchless control instel kan ik wel in de auto 'ok google now' roepen om vervolgens 'call jan jansen' te roepen, helaas gaat dit dus weer vaak niet goed omdat hij Nederlandse namen erg slecht herkent.

Bestaat er uberhaupt geen Nederlandstalige voice dialer voor Android? Ik kan me het bijna niet voorstellen, maar tegelijkertijd kan ik het ook niet vinden... :?
Je kan bij moto assist toch ook extra dingen instellen over hoe en wat bluetooth gaat, welke speaers en dergelijke?

Je kan bij je contacten ook een eigen phonetisch naam invullen, dan krijg je betere matches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.

Haalde mijn moto x uit mijn broekzak zit er krasjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Dat is inderdaad nogal schroedinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzilla
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-01-2021
Zou iemand mij alsjeblieft een link willen sturen waar ik de 1st generatie moto x zwarte variant kan kopen?

Ik heb dagen lang gezocht op het internet naar winkels en webshops waar ik deze telefoon kan kopen in de zwarte variant maar het lijkt erop dat deze niet meer te krijgen is. Of hij is niet meer op voorraad of 100 euro duurder dan de witte variant. Ik zie het niet zo zitten om 100 euro extra te betalen voor een kleurtje :/

Alsvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 22:36
Goedkoopste in NL lijkt me bij Otto voor €350, maar bij Amazon FR heb je hem voor €335 (inclusief verzending naar NL). Als je een Belgische kennis hebt, is het zo'n €6 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ko de Boswachter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:08
Vinzilla schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:15:
Zou iemand mij alsjeblieft een link willen sturen waar ik de 1st generatie moto x zwarte variant kan kopen?

Ik heb dagen lang gezocht op het internet naar winkels en webshops waar ik deze telefoon kan kopen in de zwarte variant maar het lijkt erop dat deze niet meer te krijgen is. Of hij is niet meer op voorraad of 100 euro duurder dan de witte variant. Ik zie het niet zo zitten om 100 euro extra te betalen voor een kleurtje :/

Alsvast bedankt :)
Geen zwart maar wel goedkoop: de walnotenhouten versie bij Amazon.de voor 264,36...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Ik vind het eigenlijk heel erg jammer dat voor de Moto G 2013 al Lollipop ROM's beschikbaar zijn (oa zelfs voor de dual SIM die mijn vriendin heeft) en voor de Moto X 2013 dat nog niet het geval is. Ik had echt verwacht dat ze deze snel gingen uitbrengen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ko de Boswachter schreef op zondag 07 december 2014 @ 08:51:
[...]

Geen zwart maar wel goedkoop: de walnotenhouten versie bij Amazon.de voor 264,36...
Dat is erg scherp, toch...?
Ik heb zelf de Moto G, niets dan lof over deze telefoon. Maar een X voor dat geld lijkt me ook wel leuk.

Zijn de dimensions daadwerkelijk kleiner...hmm toch maar eens overwegen.
G (2013): 129.9 x 65.9 x 11.6 mm http://www.gsmarena.com/motorola_moto_g-5831.php
X (2013): 129.3 x 65.3 x 10.4 mm http://www.gsmarena.com/motorola_moto_x-5601.php

[ Voor 0% gewijzigd door Card Nox op 09-12-2014 23:32 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
je vergelijkt met de X van 2013. De 2014 is een stuk groter dan de X van 2013.
edit: niks mis met de X van 2013.. vind het de mooiste telefoon met het beste ergonomische formaat. Kan geen enkele S4, S5, S6, HTC One M7/8, Xperia Z1,2,3 of iPhone5,6 tegenop. Als de nieuwe X niet groter was had ik die nu genomen (vriendin heeft de X van 2013 sinds kort, extreem tevreden).

[ Voor 65% gewijzigd door Jazco2nd op 09-12-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Nee, de specs zijn van de 2013 versie, had het foute jaar erbij gezet.

Destijds heel bewust de keuze gemaakt voor een G omdat ik de toegevoegde waarde van de X te laag vond voor de prijs. Geen idee wat deze prijs was maar voor €260 vind ik hem weer interessant worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Card Nox op 11-12-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzilla
Tommert38 schreef op zondag 07 december 2014 @ 01:33:
Goedkoopste in NL lijkt me bij Otto voor €350, maar bij Amazon FR heb je hem voor €335 (inclusief verzending naar NL). Als je een Belgische kennis hebt, is het zo'n €6 goedkoper.
Dus als ik deze bestel word hij gewoon geleverd in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Kwestie van even doorklikken:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Choisissez vos options de livraison

Expédition 1 sur 1
Expédition de Amazon EU S.a.r.L   (En savoir plus)
Adresse de livraison : Nard Cox, Haammakerstraat 272, Venray, The Netherlands, 5801TH Pays-Bas
Motorola X Smartphone débloqué 4G (Ecran: 4.7 pouces - 16 Go - Android 4.4 KitKat) Noir
EUR 275,28 - Quantité : 1
D'occasion, Très bon
Vendu par : Amazon EU S.a.r.L.
Modifier la quantité ou supprimer
Choisissez votre mode de livraison

Rapide (2 à 3 jours ouvrés)

Livraison en 1 jour ouvré aux Pays-Bas - Recevez-le mardi 23 décembre

Mijn Frans is niet erg goed, maar volgens mij vraagt die mij om verzend opties: 1 dag of 2 a 3 dagen, dus ik zeggen van wel ja.

[ Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 19-12-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
D'occasion is een tweedehands, dus die zou ik persoonlijk niet nemen. Dan kun je beter die van Amazon.de nemen met de Walnut finish :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzilla
Tommert38 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:32:
D'occasion is een tweedehands, dus die zou ik persoonlijk niet nemen. Dan kun je beter die van Amazon.de nemen met de Walnut finish :)
Ik zal inderdaad gaan tweedehandse bestellen, erg jammer. Ben laatst naar Düsseldorf geweest en heb daar de motorola moto x met walnut finish gezien maar ben er niet echt weg van. Op foto's ziet het er erg mooi uit maar in realiteit niet echt. Ben dus opzoek naar een volledig zwarte versie. Zoe iemand weten waarom hier zo moeilijk aan te komen is voor een redelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinzilla schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:14:
[...]

Ik zal inderdaad gaan tweedehandse bestellen, erg jammer. Ben laatst naar Düsseldorf geweest en heb daar de motorola moto x met walnut finish gezien maar ben er niet echt weg van. Op foto's ziet het er erg mooi uit maar in realiteit niet echt. Ben dus opzoek naar een volledig zwarte versie. Zoe iemand weten waarom hier zo moeilijk aan te komen is voor een redelijke prijs?
Ik denk mediamarkt? In Duitsland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 12-09 12:58
Vinzilla schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat ze zo lastig te krijgen zijn doordat ze niet meer geleverd worden door Motorola.
Ik heb zelf die walnut van priceguard.de (via eBay), dat is volgens mij nog altijd veruit de goedkoopste optie. Het hout blijft ook erg mooi (heb hem nu een maandje of 2).
Zwarte 'standaard' versies zou je misschien wel tweede hands kunnen krijgen via vraag en aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32
Ik wil misschien toch liever een groter scherm, dus als je interesse hebt dm me maar.

Toestel is pas 2 maanden oud, vanaf dag 1 in hoesje, en nooit gevallen dus nog in perfecte staat. Zwart, versie uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Zou dat niet doorgaan heb ik wellicht ook interesse. Schiet me dan maar een PM als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:00

Fordman

Fordman

Sinds gisteren in bezit van de 2013 editie. Heerlijk soepel toestel wat erg compact is. Al veel apps geïnstalleerd en veel instellingen toegepast en na veel proberen hangt ie nu eindelijk aan de lader.

Ik ben eigenlijk 2 dingen nog niet tegengekomen die ik wel wat mis, de cliplade oproepen (waar je gekopieerde woorden staan) en de instellingen waar je kunt instellen hoe laat de telefoon automatisch op stil hoort te gaan. Kunnen jullie misschien vertellen waar ik dat kan vinden?

Ik heb meteen het google lolliepop toetsenbord geïnstalleerd wat prima werkt.

The One And Only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Fordman schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:56:
... de instellingen waar je kunt instellen hoe laat de telefoon automatisch op stil hoort te gaan. Kunnen jullie misschien vertellen waar ik dat kan vinden?
...
Assist app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

Fordman schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:56:
Ik ben eigenlijk 2 dingen nog niet tegengekomen die ik wel wat mis, de cliplade oproepen (waar je gekopieerde woorden staan)
Cliplade is een LG feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ik heb onlangs de 2014-versie gekocht bij Amazon.de. Wat me daarbij opviel is dat de USB-kabel er niet evenwijdig aan het scherm in zit, maar schuin naar achteren (als de telefoon bijv. op tafel ligt, dan raakt het einde van de USB-connector nagenoeg de tafel).
Volgens Motorola-support is dat ongebruikelijk, maar een vervangend toestel had het ook, net als mensen die ik het op Android Central heb gevraagd. Het maakt me nieuwsgierig of het ook geldt voor in NL gekochte toestellen. Hebben jullie dit ook?

• Tommert38
Kun je beter in het Moto X (2014) topic vragen ;)

• outlandos
*knip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door RoD op 26-12-2014 12:37 ]

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:26
Goed punt :). Dank dat je me erop wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
https://plus.google.com/+LucianoCarvalho/posts/cSmnePt6zpP

Post van Luciano Carvalho van Motorola
The original Moto X will get all features from 2nd gen that are not dependent on hardware. This excludes Best Photo feature from Camera/Gallery and a couple Moto Actions dependent on the new IR sensors)... Yes, the Moto app with new Moto Voice app will be there.
Alle nieuwe Moto Voice functies ook naar de oude Moto X, zou betekenen ook de nieuwe Active Display met meerdere notificaties. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Kijk das goed nieuws! Dat maakt deze fantastische telefoon nóg beter!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05:40
Aha, eindelijk wat meer nieuws over de Moto X 2013. Ik was al aan het denken dat het verrassend stil bleef rond deze telefoon. Wat ik wel zonde vind aan Lollipop is dat alles in het wit is. Voor Amoled schermen is dat niet meteen gunstig. Dit slurpt extra batterij en zwart ziet er zoveel mooier uit op een Amoled. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden? Anders vrees ik dat ik zal moeten rooten en een dark-themed-ROM installeren.

Voor de rest is het nog altijd een super ding! Er is gewoon één feature waarvoor ik hem niet meer weg zou willen doen. Die active Display. Telefoon ligt op mijn bed en ik ben benieuwd of ik nieuwe notificaties heb. *schop tegen bed en het notificatiescherm licht op. Briljant dit.

+ het feit dat de telefoon weet wanneer je aan het rijden bent of niet, zodat het notificatiescherm niet continu oplicht.

één nadeel aan deze telefoon is dat 3 keer kantelen waardoor de camera activeert. Dit is 95% van de keren heel handig. Maar soms smijt ik mijn telefoon op mijn bed, maar dan denkt die dat ik 3 keer gekanteld heb waardoor plots de camera activeert... Maar nu ben ik al aan het muggenziften natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Unrealiac op 15-01-2015 20:22 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Hoe ziet ie dan dat je rijdt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Daar ben ik nog niet ingedoken om dat uit te zoeken. Ik vermoed dat de bewegingssensoren automatisch doorhebben wanneer er teveel wordt bewogen? Of misschien wanneer hij merkt dat het signaal zich verplaatst van zendmast naar zendmast?

Daar het scherm ook niet aangaat in de broekzak vermoed ik de bewegingssensoren. Maar aan de andere kant maakt hij ook gebruik van de lichtsensor en gaat het notificatiescherm automatisch aan wanneer er licht op de lichtsensor (dus uit de broekzak wordt gehaald) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:14
Unrealiac schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:37:
Daar ben ik nog niet ingedoken om dat uit te zoeken. Ik vermoed dat de bewegingssensoren automatisch doorhebben wanneer er teveel wordt bewogen? Of misschien wanneer hij merkt dat het signaal zich verplaatst van zendmast naar zendmast?
Normaal gesproken zou dat gedetecteerd worden door middel van GPS. Ik zie het echter ook op mijn telefoon, terwijl GPS uit staat. Misschien nog een combi met de locatie service?
Daar het scherm ook niet aangaat in de broekzak vermoed ik de bewegingssensoren. Maar aan de andere kant maakt hij ook gebruik van de lichtsensor en gaat het notificatiescherm automatisch aan wanneer er licht op de lichtsensor (dus uit de broekzak wordt gehaald) komt.
Dat is de nabijheids sensor (proximity sensor). Werkt ook wanneer de telefoon op z'n rug op je bureau ligt, en er beweegt iets over (vlak boven) het scherm, nouja, de sensor dan. Werkt ook in het donker!

De lichtsensor regelt de helderheid van het scherm. Ik dacht dat dat 2 aparte sensoren waren.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 15-01-2015 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Oh, in dat geval, bedankt om dat even op te klaren voor mij! Alleszins, ik hoop dat we snel het uitgebreide notificatiescherm mogen aanschouwen. Nu zit je altijd vast aan 1 notificatie. Ik wil ertussen kunnen scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Unrealiac schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:37:

Nee ik bedoel of je daar een app voor gebruikt, zoals Moto Assist, want ik krijg wel notifications tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Outlandos schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:45:
[...]

Nee ik bedoel of je daar een app voor gebruikt, zoals Moto Assist, want ik krijg wel notifications tijdens het rijden.
Oh ik bedoelde gewoon dat het scherm (of alleen de pixels van het notificatiescherm) niet oplichten tijdens het rijden. De notificaties komen wel binnen, maar worden alleen getoond als ik effectief iets met de gsm doe.

Dat vond ik een handige batterijsparende feature.

Moto Assist zelf gebruik ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Unrealiac schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:21:
[...]

Oh ik bedoelde gewoon dat het scherm (of alleen de pixels van het notificatiescherm) niet oplichten tijdens het rijden. De notificaties komen wel binnen, maar worden alleen getoond als ik effectief iets met de gsm doe.

Dat vond ik een handige batterijsparende feature.

Moto Assist zelf gebruik ik eigenlijk niet.
Maar hoe komt het dan dat mijn Moto X wel gewoon notificaties binnen krijgt & toont als ik rij?

Op welke Locatie instelling heb jij um btw staan?

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 16-01-2015 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Mijn locatieinstelling staat altijd op batterysaving mode.

Waarom jouw notificatiescherm wel aangaat tijdens het rijden is mij een raadsel. Heb net even door de instellingen gezocht maar vond niet meteen iets.

Mijn touchless control staat wel af, maar dat heeft er niet veel mee te maken vermoed ik.

Er is trouwens ook een nadeeltje aan verbonden. Als ik dan in de auto zit, en wil de gsm gebruiken, dan moet ik wel de powerknop gebruiken om het scherm aan te doen. (Maar ik geloof ook dat dat pas na een bepaalde tijd is nadat ik hem even niet heb gebruikt terwijl ik in de auto zit) ps: niet noodzakelijk zelf aan het stuur ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Unrealiac op 17-01-2015 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Unrealiac schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 00:32:
Mijn locatieinstelling staat altijd op batterysaving mode.

Waarom jouw notificatiescherm wel aangaat tijdens het rijden is mij een raadsel. Heb net even door de instellingen gezocht maar vond niet meteen iets.

Mijn touchless control staat wel af, maar dat heeft er niet veel mee te maken vermoed ik.

Er is trouwens ook een nadeeltje aan verbonden. Als ik dan in de auto zit, en wil de gsm gebruiken, dan moet ik wel de powerknop gebruiken om het scherm aan te doen. (Maar ik geloof ook dat dat pas na een bepaalde tijd is nadat ik hem even niet heb gebruikt terwijl ik in de auto zit) ps: niet noodzakelijk zelf aan het stuur ;)
Apart, die van mij staat ook in die modus..

Misschien komt het omdat ik mijn telefoon in het Nederlands heb staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Unrealiac schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:20:
Aha, eindelijk wat meer nieuws over de Moto X 2013. Ik was al aan het denken dat het verrassend stil bleef rond deze telefoon. Wat ik wel zonde vind aan Lollipop is dat alles in het wit is. Voor Amoled schermen is dat niet meteen gunstig. Dit slurpt extra batterij en zwart ziet er zoveel mooier uit op een Amoled. Ik hoop dat hier iets aan gedaan kan worden? Anders vrees ik dat ik zal moeten rooten en een dark-themed-ROM installeren.
Waarom moeilijk doen? een simpele launcher en je kunt de kleuren naar hartelust aanpassen.
Helaas lopen wel veel launchers achter wat betreft Android 5.0 ondersteuning, en zijn ze vooralsnog een beetje buggy. Maar dat is een kwestie van tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Outlandos schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:23:
[...]

Apart, die van mij staat ook in die modus..

Misschien komt het omdat ik mijn telefoon in het Nederlands heb staan?
Mijn staat idd in het Engels. Maar lijkt me erg vreemd als het daaraan zou liggen.
Port187 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 12:36:
[...]

Waarom moeilijk doen? een simpele launcher en je kunt de kleuren naar hartelust aanpassen.
Helaas lopen wel veel launchers achter wat betreft Android 5.0 ondersteuning, en zijn ze vooralsnog een beetje buggy. Maar dat is een kwestie van tijd. :)
Stabiliteit gaat tegenwoordig boven het uiterlijk. Vroeger was dat wel eens anders maar prioriteiten zijn gewijzigd na uren lang sukkelen en proberen enz >:) Maar idd, als er een stabiele mooie launcher is die alles niet te veel vertraagd, zal ik dat zeker in overweging nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Nova launcher Prime is een echte aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Outlandos schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:28:
Nova launcher Prime is een echte aanrader!
Ben ik met je eens, echter helaas nu wat buggy onder Android 5.0.
Zo nu en dan een crash en komt de default launcher opzetten.
Hopenlijk lossen ze dit snel op.

Onder 4.4.4 draaide het als een zonnetje, beste launcher dat ik getest heb in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Port187 op 17-01-2015 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben nieuw bij dit forum omdat ik sinds december 2014 in het bezit ben geraakt van een Motorola Moto X (1e gen. 2013) XT 1052.

Ik ben ook sinds die tijd nieuw in de Android wereld en die is behoorlijk complex als je alleen maar gewend bent geweest aan telefoon en sms.

Sinds een week kunnen mensen die mij bellen of die ik zelf bel mij niet meer goed of helemaal niet verstaan (hortend, stotend, heel ver weg of zelfs helemaal niets). Ook geeft de telefoon een gemiste oproep aan terwijl ik wel heb opgenomen.

Het ligt niet aan de simkaart want die heb ik getest in een andere telefoon en daar werkte deze prima.

Verder heb ik de telefoon nu al meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen waarbij alles van de telefoon zou moeten zijn verwijderd en je steeds van voren af aan alles weer moet bijwerken en naar persoonlijke voorkeuren moet instellen.

Spraakgestuurd zoeken op intenet werkt ook niet meer. Wat je bij google translate wel ziet aan het rode microfoontje is dat er wel geluiden worden opgevangen omdat het rode balletje dan groter wordt bij elk geluid, maar vooralsnog doet de telefoon daar niets mee.

Ik stel hier nu de vraag of iemand hier ook ervaringen mee heeft, wat er aan de hand kan zijn en nog het belangrijkst of hier een oplossing voor is buiten het laten plaatsen van een nieuwe microfoon. Wellicht is dat niet nodig ??

Misschien is dit probleem al eens langs gekomen op dit forum maar om nu alle 600 + reacties te gaan doornemen ....... :P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben nu dus telefonisch wel bereikbaar maar het heeft geen enkele zin om oproepen te beantwoorden of te bellen met mijn schitternd Moto X :'(

Bij voorbaat enorm bedankt voor een reactie die mij verder kan helpen !!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:59:
Hallo,

Ik ben nieuw bij dit forum omdat ik sinds december 2014 in het bezit ben geraakt van een Motorola Moto X (1e gen. 2013) XT 1052.

Ik ben ook sinds die tijd nieuw in de Android wereld en die is behoorlijk complex als je alleen maar gewend bent geweest aan telefoon en sms.

Sinds een week kunnen mensen die mij bellen of die ik zelf bel mij niet meer goed of helemaal niet verstaan (hortend, stotend, heel ver weg of zelfs helemaal niets). Ook geeft de telefoon een gemiste oproep aan terwijl ik wel heb opgenomen.

Het ligt niet aan de simkaart want die heb ik getest in een andere telefoon en daar werkte deze prima.

Verder heb ik de telefoon nu al meerdere malen teruggezet naar fabrieksinstellingen waarbij alles van de telefoon zou moeten zijn verwijderd en je steeds van voren af aan alles weer moet bijwerken en naar persoonlijke voorkeuren moet instellen.

Spraakgestuurd zoeken op intenet werkt ook niet meer. Wat je bij google translate wel ziet aan het rode microfoontje is dat er wel geluiden worden opgevangen omdat het rode balletje dan groter wordt bij elk geluid, maar vooralsnog doet de telefoon daar niets mee.

Ik stel hier nu de vraag of iemand hier ook ervaringen mee heeft, wat er aan de hand kan zijn en nog het belangrijkst of hier een oplossing voor is buiten het laten plaatsen van een nieuwe microfoon. Wellicht is dat niet nodig ??

Misschien is dit probleem al eens langs gekomen op dit forum maar om nu alle 600 + reacties te gaan doornemen ....... :P

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik ben nu dus telefonisch wel bereikbaar maar het heeft geen enkele zin om oproepen te beantwoorden of te bellen met mijn schitternd Moto X :'(

Bij voorbaat enorm bedankt voor een reactie die mij verder kan helpen !!!!!!!
Terugsturen onder garantie naar de winkel waar je hem hebt gekocht, dat lijkt me gewoon een defect.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• cocico
Ze wachten wel érg lang met die update naar Lollipop :( Ik had de Moto X aangeschaft ook met het oog op snelle updates :(

• outlandos
cocico schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:17:
Ze wachten wel érg lang met die update naar Lollipop :( Ik had de Moto X aangeschaft ook met het oog op snelle updates :(
Ik wacht sowieso tot 5.1 uit is; geen zin in de memory leak bug, stille modus die weg is, en kleine bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ik was een flash-a-holic.
Sinds mijn Moto X ben ik daarvan genezen.

De vernieuwing van lollipop lijken leuk, maar ik ben eigenlijk nog steeds erg tevreden met de werking van 4.4.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Blijkbaar gaan wij 5.0.2 Lollipop krijgen. De soak-test doet zijn ronde.

http://forum.xda-develope...ming-soon-t3001039/page23

Na alles wat ik over Lollipop <5.1 heb gehoord, ben ik niet zeker of ik wel wil flashen.
Here's why:
- Sinds het een Amoled scherm is, tonen zwartwaarden veel mooier. Lollipop zit vol witte achtergronden
- Het scherm van de moto X is veel zuiniger bij het weergeven van zwart
- Lollipop <5.1 zit nog vol bugs (niet eigen ervaring, heb nog geen lollipop dagelijks gebruikt)

Als hier iemand de update ondertussen heeft geïnstalleerd, zou hij/zij de bevindingen kunnen posten? Ik lees ze graag!

Ook al ben ik nog ontzettend content met mijn moto X zoals hij is, ben ik toch altijd benieuwd natuurlijk. Maar ik heb geen zin in de miserie achteraf. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Unrealiac op 14-03-2015 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Met een beetje geluk voegt Motorola/Lenovo een black theme toe aan Lollipop en hopelijk staat die standaard aan zodat je niet hoeft uit te zoeken hoe je het inschakeld.

Overigens gaat de Moto X niet over als je via Whatsapp wordt gebeld en de telefoon in standby is. Bellen gaat verder wel prima. Maar het is nog een Beta. Bij een Samsung S5 hoor je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Geen idee hoe betrouwbaar dit is maar 5.1 voor alle Moto devices?

http://www.motomobile.in/...oid-5.1-Motorola.html?m=1

Ik zie ineens dat in de Play Store nu de Motorola Update-service app geupdate kan worden. Lollipop zit eraan te komen dus.

[ Voor 220% gewijzigd door xabre16v op 16-03-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

zojuist is motorola update services-app geupdated, ben net als bovenstaanden wat huiverig voor de update naar Lollipop. Toestel werkt nog superfijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ga sowieso pas over vanaf 5.11 of 5.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

pricewatch: Motorola Moto X Wit
pricewatch: Motorola Moto X Zwart

Zie ik hier iets over het hoofd? Witte versie is € 100 goedkoper... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Beide zijn het oude model van 2013.
De meeste winkels verkopen hem niet meer en die die dat wel doen zijn misschien vergeten dat ze hem uberhaubt nog verkopen en hoe hij in de markt zou moeten vallen.
En dan krijg je al vlug prijs verschillen tussen iets simpels als kleur.

Bij recente modellen heb je dat ook maar is het vaak maar een tientje.

[ Voor 26% gewijzigd door Deadsy op 28-03-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Mocht je de zwarte willen, die is dan 380 uit 2013, terwijl die uit 2014 vanaf 399 is.

Dus tenzij je voor de witte zou willen gaan, ga beter voor de 2014 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
Kort vraagje: hoe ervaren jullie de batterijduur van de Moto X 2014? Kom je er de dag mee door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Outlandos schreef op maandag 16 maart 2015 @ 22:51:
Ik ga sowieso pas over vanaf 5.11 of 5.12
Nou goed nieuws dan, ze slaan 5.0.x over en gaan gelijk naar 5.1

Update: April 02, 2015 - 5.1 is now slated for the update - skipping 5.0.x

https://plus.google.com/+DavidSchuster/posts/cV4vDyyMmw2

As some of you might know, we've been testing Lollipop 5.0.2 upgrades on Moto X (1st Gen), Moto E (1st Gen) and Moto G with 4G LTE (1st Gen) in several regions. In parallel we have started testing Lollipop 5.1 which was recently released by Google. Given the improvements in Lollipop 5.1, we have decided to move all efforts to upgrade these devices directly from KitKat to Lollipop 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Ik heb zelf eigenlijk al langere tijd een probleempje met mijn moto X, maar het is heel eigenaardig.
Vanaf ik in het buitenland kom (behalve Nederland (ben een Belg) dan zegt hij "Sim update failed met wat nummers erachter, waarop ik Ok of Cancel kan drukken. Maar in beide gevallen gebeurt er niks. Als ik dan echter mijn camera gebruik, wat je weliswaar doet als je naar het buitenland gaat, gaat ook alles normaal. Tot ik hem terug in mijn zak steek. Dan voel je de vibratie (soms pas na enkele minuten) en heb je een spontane reboot. Dan werkt hij echter terug normaal. Maar telkens als ik de camera in het buitenland gebruik, heb ik een reboot na x-aantal minuten.

Ik vind het echt een heel raar probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
Ik kan van iemand een 1e generatie Moto X overkopen voor 50 euro. Punt is, hij start niet meer op. Tijdens de update naar Android 4.4.4 is er iets mis gegaan.

Wat zeggen jullie, doen of niet doen? Is dit iets wat mogelijk eenvoudig te fixen is door de telefoon via USB kabel aan een laptop te koppelen?

Op de support pagina van Motorola lees ik 'This device will be upgraded to the Android 5 Lollipop release of Android, pending partner support'. Welke partners worden hier bedoeld? Telefoonproviders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Eerste heb ik geen idee.

Tweede, met partners bedoelen ze telefoonboeren inderdaad. Maar jij zal waarschijnlijk een unbranded versie hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
musicfreak, je kunt het proberen. Werkt het niet dan is er wellicht iemand anders die het wil proberen of de telefoon voor onderdelen wil hebben of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zolang de telefoon reageeret op USB-debugging, zal het probleem waarschijnlijk zelf te verhelpen zijn, anders wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Release notes 5.1 zijn online, weliswaar alleen nog in het Portugees :?

https://motorola-global-p...answer_detail/a_id/105216

[ Voor 28% gewijzigd door xabre16v op 21-04-2015 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Het begint tijd te worden ;)
Brazilië was dacht ik het land waar Motorola het meeste marktaandeel had, niet vreemd op zich dat ze daar alles eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik zie helaas niets over een Black theme.. Daar gaat je accuduur. Lollipop is vooral heeeel veel wit wat enorm zonde is van het mooie zuinige OLED scherm :( en ik hoop dat Do Not Disturb ook een scheduling optie heeft zoals HTC dat in Sense heeft sinds vorig jaar.

Daarnaast mis ik alleen nog de optie om de tiles in de Notificatie balk aan te passen en een percentage in her accu pictogram. Maar ik kan ook zonder dat laatste.. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Gewoon rooten, dan kun je dat allemaal wel aanpassen.

Vanaf 5.1.1 zal ik ook meedoen, eerste versie zonder grote bugs.

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 22-04-2015 07:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je bedoeld rooten EN kiezen voor een custom rom? ik heb veel ervaring met custom roms op Xperias en mijn HTC One...in the end kost het een hoop tijd, raak je snel teleurgesteld in de custom roms totdat je eentje vind die niet te ingrijpend is en waar je slechts enkele dingetjes kan aanpassen.

Ik heb liever rooten & een app installeren waarmee je eea kan aanpassen aan de UI ipv een andere rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Die 5.1 zal ook wel een soak test zijn.

CEO van Motorola twitterde dit: https://twitter.com/rosterloh/status/580857942951505921
Moto X 2013 (1st gen) in early test drives in different countries, but its really early in the process.
Maar niet te vroeg juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jazco2nd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:32:
Je bedoeld rooten EN kiezen voor een custom rom? ik heb veel ervaring met custom roms op Xperias en mijn HTC One...in the end kost het een hoop tijd, raak je snel teleurgesteld in de custom roms totdat je eentje vind die niet te ingrijpend is en waar je slechts enkele dingetjes kan aanpassen.

Ik heb liever rooten & een app installeren waarmee je eea kan aanpassen aan de UI ipv een andere rom..
ik ben ook geen fan van ROMS, is dat nodig voor een black theme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Als het om zwart of wit gaat, kom je al snel uit bij apps met een omgekeerde kleurstelling. Probleem is dan eigenlijk dat je niet meer kunt updaten (want dan is alles weer wit) en dus afhankelijk bent van de ontwikkelaar van de inversed app om weer handmatig een nieuwe versie te kunnen installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door guapper op 24-04-2015 15:38 . Reden: >> handmatig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Zijn er meer mensen hier met WiFi/bluetooth problemen?

Ik merk met enige regelmaat dat ik WiFi en BT is uitgeschakeld en niet meer kan worden geactiveerd.
Factory reset of zelfs met RSD-Lite de complete ROM terug flashen helpt niet.

De enige manier om het weer aan de gang te krijgen is booten naar custom recovery, cache en dalvik cache wissen, reboot, en dit minimaal nogmaals herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Outlandos schreef op woensdag 22 april 2015 @ 16:51:
[...]

ik ben ook geen fan van ROMS, is dat nodig voor een black theme?
Zeker niet nodig, je hebt niet eens root nodig.
Installeer een custom launcher zoals Nova Launcher en je kunt alle kleuren overal aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Port187 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:55:
[...]

Installeer een custom launcher zoals Nova Launcher en je kunt alle kleuren overal aanpassen.
Goede tip, draai zelf Smart Launcher met zwarte achtergrond. Maar overal? Je bedoelt dan de launcher en app drawer? Andere apps kun je er niet mee stylen, of heb ik iets gemist?
Ik heb op een ander android device lollipop draaien en de hoeveelheid wit vind ik wel meevallen in vergelijking met Kitkat. Het zijn inderdaad vooral de apps en google now die steeds witter lijken te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
xabre16v schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:17:
Release notes 5.1 zijn online, weliswaar alleen nog in het Portugees :?

https://motorola-global-p...answer_detail/a_id/105216
Release notes zijn nu al in het Engels... Weet iemand meer? :)

https://motorola-global-p...answer_detail/a_id/105221

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Over een officiele release? Dat niet.

Er zijn wel andere opties, zoals een backup van een originele Moto X 5.1 rom (boot en system partities).

Dit is een manier om er aan te snuffelen zonder de bootloader te updaten. Ik betwijfel of je na de officiele update nog terug kunt. Na de officiele update kun je niet meer terug naar een oudere versie.

[ Voor 9% gewijzigd door guapper op 07-05-2015 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
pietervanhuizen schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:16:
[...]

Goede tip, draai zelf Smart Launcher met zwarte achtergrond. Maar overal? Je bedoelt dan de launcher en app drawer? Andere apps kun je er niet mee stylen, of heb ik iets gemist?
Ik heb op een ander android device lollipop draaien en de hoeveelheid wit vind ik wel meevallen in vergelijking met Kitkat. Het zijn inderdaad vooral de apps en google now die steeds witter lijken te worden.
Apps zelf kun je inderdaad niet van kleur veranderen met een andere launcher. Wel hebben sommige Apps de mogelijkheid een eigen achtergrond te gebruiken, zoals WhatsApp, telegram etc Daar gebruik ik dan een zwart plaatje als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/16lfk2u.jpg

Met deze foto neem ik helaas afscheid van alle hulp die ik hier heb kunnen vinden met dit prachtig apparaat. Maar niet getreurd, je zal mij altijd terugvinden in het moto X 2014 topic! (Foto genomen met mijn nieuwe Moto X 2014) Vaarwel trouwe vriend!

PS: bij deze wil ik iedereen aanraden voorzichtig om te springen met zijn geliefde apparaat. Het is sneller gebeurd dan je denkt. Ironisch genoeg viel hij uit mijn handen toen ik zijn scherm wat aan het opblinken was. Damn you irony :+

Bij wijze van review kan ik al enkele verschillen opnoemen.

+ Het scherm, dat is echt geniaal mooi zo'n Full HD oled
+ De grootte stoort echt niet. Desondanks de overgang van 4,7" naar 5,2". De telefoon blijft goed in de hand liggen.
+ Alle features die je voorheen had, werken nog steeds briljant goed en zelfs uitgebreider en beter. (active screen notifications bijvoorbeeld)
+ De speaker is echt aanzienlijk beter
+ Telefoon voelt ook een pak steviger aan (al was dat nooit een probleem bij de X 2013)
+ Camera is er ook stevig op vooruit gegaan

MAAR:

- Lollipop: Ik vind het geen aangename verandering. Te veel wit en te kiddy geworden
- Desondanks de snellere hardware moet ik precies langer wachten eer iets open zit. Dit ligt puur aan lollipop want er is geen lag o.i.d. Maar de reactietijd eer hij chrome opent wanneer je erop drukt (zelfs al is het in het geheugen geladen) is het merkbaar trager. Het is mierenneuken, maar als je zoals mij snelle responstime gewend bent, hou hier rekening mee. (al zou dit met lollipop 5.1 beter worden?)
- Schaling: het scherm is groter en de resolutie is beter. Maar je hebt niet meteen het idee dat je daar profijt bij hebt. Alles is gewoon groter geworden, meer opgeblazen. Handiger zou zijn geweest als alles dezelfde grootte bleef, maar je meer plaats op je scherm bleef behouden.

Al het bovenstaande is op te lossen met custom roms natuurlijk. Maar ik spreek hier over de stock versie ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Unrealiac op 07-06-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Port187
Unrealiac schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:47:
- Schaling: het scherm is groter en de resolutie is beter. Maar je hebt niet meteen het idee dat je daar profijt bij hebt. Alles is gewoon groter geworden, meer opgeblazen. Handiger zou zijn geweest als alles dezelfde grootte bleef, maar je meer plaats op je scherm bleef behouden.

Al het bovenstaande is op te lossen met custom roms natuurlijk. Maar ik spreek hier over de stock versie ;)
Probeer eens een launcher zoals nova launcher, daar kan je echt veel mee aanpassen zoals scaling en kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Anderen hier toevallig ook al de 5.1 update gehad? Mijn vriendin heeft er eentje van amazon.de en kreeg vandaag de OTA.

Systeemversie 222.21.15.ghost_row.Retail.en.DE
Build LPA23.12-15.

Daar zit ik dan met m'n Retail.en.EU... Kan niet lang meer duren in ieder geval :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Unrealiac schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:47:
[afbeelding]

Met deze foto neem ik helaas afscheid van alle hulp die ik hier heb kunnen vinden met dit prachtig apparaat. Maar niet getreurd, je zal mij altijd terugvinden in het moto X 2014 topic! (Foto genomen met mijn nieuwe Moto X 2014) Vaarwel trouwe vriend!

PS: bij deze wil ik iedereen aanraden voorzichtig om te springen met zijn geliefde apparaat. Het is sneller gebeurd dan je denkt. Ironisch genoeg viel hij uit mijn handen toen ik zijn scherm wat aan het opblinken was. Damn you irony :+

Bij wijze van review kan ik al enkele verschillen opnoemen.

+ Het scherm, dat is echt geniaal mooi zo'n Full HD oled
+ De grootte stoort echt niet. Desondanks de overgang van 4,7" naar 5,2". De telefoon blijft goed in de hand liggen.
+ Alle features die je voorheen had, werken nog steeds briljant goed en zelfs uitgebreider en beter. (active screen notifications bijvoorbeeld)
+ De speaker is echt aanzienlijk beter
+ Telefoon voelt ook een pak steviger aan (al was dat nooit een probleem bij de X 2013)
+ Camera is er ook stevig op vooruit gegaan

MAAR:

- Lollipop: Ik vind het geen aangename verandering. Te veel wit en te kiddy geworden
- Desondanks de snellere hardware moet ik precies langer wachten eer iets open zit. Dit ligt puur aan lollipop want er is geen lag o.i.d. Maar de reactietijd eer hij chrome opent wanneer je erop drukt (zelfs al is het in het geheugen geladen) is het merkbaar trager. Het is mierenneuken, maar als je zoals mij snelle responstime gewend bent, hou hier rekening mee. (al zou dit met lollipop 5.1 beter worden?)

Dat is spijtig om te lezen. :-(

Niet zomaar weggooien: goede kans dat je je medetweakers nog kunt verblijden met onderdelen.

Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag de mijne retour gezonden, omdat de WiFi en BT overleden zijn.
Nu afwachten hoe dit afgehandeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Tommert38 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:28:
Anderen hier toevallig ook al de 5.1 update gehad? Mijn vriendin heeft er eentje van amazon.de en kreeg vandaag de OTA.

Build LPA23.12-15.

Daar zit ik dan met m'n Retail.en.EU... Kan niet lang meer duren in ieder geval :)!
Ik heb de retail DE van amazon, maar hier nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
guapper schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 22:02:
[...]

Dat is spijtig om te lezen. :-(

Niet zomaar weggooien: goede kans dat je je medetweakers nog kunt verblijden met onderdelen.

Zo heb ik bijvoorbeeld vandaag de mijne retour gezonden, omdat de WiFi en BT overleden zijn.
Nu afwachten hoe dit afgehandeld wordt.
Ja ik zal hem ook te koop aanbieden. Hij is zelfs nog te maken want alleen de glasplaat is kapot. Het scherm zelf en de touchscreen werken nog perfect. Ook de GSM heb ik na de val nog een weekje gebruikt voordat ik mijn moto x 2014 had. Dus hij is zeker nog wel iets waard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Zo, ik ben weer helemaal naar terug stock. Full wipe gedaan met TeamWinning Recovery en lekker niks gebackupped, dus telefoon voelt weer aan als nieuw.

Laat Lollipop nu maar snel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
Tommert38 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:28:

Build LPA23.12-15.

zonet kreeg ik de update binnen voor de amazon.fr versie , nog niet geïnstalleerd - is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
xenne schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:48:
[...]

zonet kreeg ik de update binnen voor de amazon.fr versie , nog niet geïnstalleerd - is het een aanrader?
ik wacht nog steeds, germany retail via amazon! ;(

Edit: na het drukken op ''zoek update'' krijg ik zowaar ook de melding dat de update beschikbaar is, spannuuuund! 8)

edit2: het is gelijk 5.1, dus in dat opzicht zou je het een aanrader kunnen noemen.

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 19-06-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Yes, ook ik kreeg de melding vannacht. Leve Lollipop, telefoon kreeg hiermee precies een tweede leven. Nu nog afwachten wat dat doet met de accu duur, dat was mijn grootste issue met mijn X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Accu duur een probleem? Volgens mij besef je niet hoe verwend je bent. De Moto X gaat volgens mij langer mee dan alle topmodellen van vorig jaar en dit jaar!

Leve Lollipop? Je raakt black theme kwijt en je hebt de Lollipop pop-up notificaties, da's toch geen verbetering?

Kan iemand aangeven waarom je naar Lollipop zou willen upgraden? Behalve het gevoel bij de tijd te zijn, is er ook een daadwerkelijk nuttige verbetering?

Edit:
https://motorola-global-p...answer_detail/a_id/105221

- voordeel: De lollipop do not disturb is beter.
- voordeel: mocht je de app Notification toggle gebruiken, met Lollipop kan je ervoor zorgen dat je notification toggles altijd bovenaan in je notificaties pull down zit, zonder dat je daarvoor continu een icon ziet
- voordeel: "invert colors" wordt genoemd, geen idee hoe het werkt maar ik wordt er wel heel enthousiast van. Kan een oplossing zijn voor het veel te witte Lollipop theme
- voordeel: app pinning
- voordeel: batterij, je ziet hoe lang je nog hebt en ook hoe lang het laden nog duurt.

- Nadeel? art runtime, maar meer snelheid had ik niet nodig. Nadeel is dat elke app meer ruimte in gaat nemen
- Nadeel: irritante Lollipop popups
- Nadeel: theme, kost meer accu

Er worden helaas geen verbeteringen of vernieuwingen voor de Motorola apps genoemd, bijvoorbeeld een uitbreiding van Moto Voice. Ik zou het erg handig vinden als ik in de auto zit om te zeggen: OK Google, start Flitsmeister. Of: switch to Flitsmeister.

[ Voor 55% gewijzigd door Jazco2nd op 21-06-2015 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Wel, ik haalde met mijn Moto X nooit het einde van de dag. Diverse resets hielpen niet. Nu, na 2 dagen lukt me dat wél. Voor MIJ een vooruitgang dus.
Ik weet niet in hoeverre dat white theme aan nadeel is tov black theme, in accu gebruikt. Naar gevoel natuurlijk wel, maar in realiteit moet dat nog blijken.

Hadden ze bij de aankondiging van de Moto X 2014 niet gezegd: alle functies, waar hardwarematig mogelijk, zullen geport worden. Ik kan denk ik niet meer dan onder Kitkat.

Invert colors is meer voor slechtzienden denk ik.

Ik heb over het algemeen het gevoel dat de telefoon meer responsive is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik naar bed ga zit ik meestal rond de 50% met 3 hour screen on time. Meer dan prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
Daar teken ik direct voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Ik ben aan het twijfelen of ik zal updaten.
De meeste 'reviews' noemen niet echt grote nadelen. Zie bijvoorbeeld: http://forum.xda-develope...p=61473916&postcount=1272

Iemand hier die geupdate heeft en een goede reden heeft om te blijven zitten op 4.4.4?

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Laatst online: 16-01-2022
batterij lijkt het idd iets langer te trekken na de update... voor de rest merk ik eigenlijk weinig verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Vriendin is na 1 week nog steeds geïrriteerd over de update, met name omdat bepaalde zaken niet meer op hun plek staan (bijv Bluetooth in de notificaties) maar dat is dan gewoon even wennen. Ik vind het slecht dat dit als normaal wordt gezien. Zeker ouderen zullen het nogal kut vinden dat ze zaken niet meer zomaar kunnen vinden. Geen enkele intro na de eerste boot wat er allemaal gewijzigd is (doet geen enkel merk).

2e grote klacht is een algemene klacht over Lollipop) de verschrikkelijke witte notificatiepopups die je niet kan uitzetten. Wel wegvegen maar dan verdwijnen alle notificaties.
Het mooie aan 4.4.4 was juist dat je in 1 oog opslag een summary van je notificaties kan zien. Maar dit ligt niet aan Motorola, is een algemene klacht.

Accuduur was al prima hier, geen verschil te merken.

Overigens had ze al het Lollipop keyboard met 2e functie voor elke letter (cijfers en symbolen). Die kan je ook gewoon op Android 4 installeren.

Ze klaagde sowieso al over het vele updaten van apps en is nu helemaal klaar met updates en heeft de apps die ze niet gebruikt alle updates geuninstalled (dat scheelde zo meer dan 100MB) en de apps gedeactiveerd. Dan zie je ze ook niet in de Play Store.

Apps updaten deden we allebei sowieso al 1x in de zoveel tijd handmatig (auto update en notificaties uit). Scheelt flink veel accu en data, soms update een app wel 3x in de week terwijl je hem slechts 1 of 2 keer in de maand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
We zijn aan de beurt. Ik krijg 5.1 net binnen. :) maar ik wacht nog even tot morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ

TrJ

debian

net geinstalleerd, kleine irritatie bij het ontgrendelen via actief scherm: iedere keer gaat trilmotor/ haptic feedback. Nog niet gezien waar ik dat uit kan zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hoe krijg je weer extra apps op het gloeiende lock scherm? Voorheen kon je bijvoorbeeld naar rechts voor camera, elke richting had wel iets. Kan die optie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben ZEER tevreden met 5.1 op onze ouwe moto x.

De batterij gaat merkbaar langer mee en het geheel loopt lekker vlotjes. Het nieuwe notification pull down menu, met de belangrijkste settings is echt erg handig. Ook vind ik de primary modus erg fijn werken.

Ook het active screen (ons lockscreen) heeft een update gekregen en kan nu meerdere soorten notificaties aangeven: top!

Het enige wat in het begin echt wennen was is de knop die alle apps in de achtergrond toont. Ik ben er nu aan gewend maar bij het weg swypen van bepaalde apps hapert het een beetje. Daar staat tegenover dat ik vanaf het moment dat ik mijn bed uit kom, tot ik ga slapen geen enkele app (op enkele na, zoals nu.nl) wegswype, en er dus zeker 15 apps op de achtergrond lopen bij het naar bed gaan: toch blijft de telefoon ook dan heerlijk soepel.

Ik was van plan om de moto x 2015 te gaan halen in de herfst, maar nu deze nog zo goed werkt ga ik toch weer twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Uiteindelijk toch maar geinstalleerd en ook ik ben ZEER tevreden. Apps starten veel sneller dan onder 4.4.4 ondanks dat ik ART al had draaien. Alles voelt veel vloeiender. :) En het zaklampje onder het pulldown menu is heel handig.

Enigste wat iets minder prettig is is het wegswypen van apps in het multitaskscherm, dat hapert bij het laatste stukje van de rand van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Outlandos Kan je dan uitleggen hoe je het lockscreen hebt uitgebreid? Juist met 4.4.4 had je apps op je lockscreen, nu is alles weg en kan het niet terugvinden.

Meerdere soorten notificaties bestond al in 4.4.4. Is niet nieuw.

En ik gebruik al jaren notification toggle, die zaklamp had ik al.

Wat ook weg is: vliegtuigmodus snel aanzetten met de uitknop, het popup scherm heeft die optie niet meer.

Ik kom juist telkens vermindering van handige functionaliteiten tegen. Sterker, lijkt nu meer op de werking van mn iPhone 5s (puur voor zakelijke gesprekken) en dat vind ik erg jammer.

Bij elke reboot gaat hij opnieuw alle apps optimizen. Heb gisteren voor het eerst ooit een random reboot gehad, op zich niet erg als het niet vaker gebeurd. En ook niet als je toch niks doet, wachten bent om te boarden. Maar als hij vervolgens 3 kwartier opnieuw apps moet optimizen, kan je dus niet bij je mobile boarding pass tegen de tijd dat je moet boarden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ

TrJ

debian

apps optimizen bij een cold boot heb ik ook helaas. Overweeg factory reset maar wacht het nog even af.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste