Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Ik heb een usb stick gebruikt voor het updaten, en heb deze in de eerste usb poort gedaan, waar ook de HD in moet.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwavg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 15:59
Ik heb sinds deze week een 55LA7408 en ben zeer tevreden! Ik vroeg me wel af of iemand al problemen heeft ondervonden met gamen. Ik heb mijn PS3 aangesloten via HDMI en heb custom instellingen gedaan. Op willekeurige momenten valt het beeld even weg wat zeer irritant is

Wat ik al getest heb:
  • Diverse instellingen van custom (in dit topic) tot standaard beeld instellingen
  • Verschillende HDMI kabels (goedkoop van de Action en pro cable)
  • Verschillende games getest
  • Beeldformaat staat op vast formaat 16:9 (stond op scannen)
Ideeën?

Video van het euvel: View My Video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Haha, mijn dochter kwam er zojuist achter dat je met de magic remote, dmv de middelste knop vast te houden, cijfers enz kan tekenen. Teken je bv een 2, gaat de tv naar kanaal 2.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09 09:57
Klopt, en TV ondersteund ook bepaalde bewegingen welke worden weergegeven onderin beeld als je de knop van de Magic Remote even inhoud.
Distortion schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:30:
Haha, mijn dochter kwam er zojuist achter dat je met de magic remote, dmv de middelste knop vast te houden, cijfers enz kan tekenen. Teken je bv een 2, gaat de tv naar kanaal 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
pattatje schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 07:36:
Het kan natuurlijk zijn dat het toestel niet in orde is.
Wat zijn de signaal waardes op Ned 1-3?
Waarden zijn zwak. Ik haalde met mijn zelf geknutselde kabel 30-31% (direct op de hoofdaansluiting), heb vandaag een nieuwe kabel gehad (compleet met aansluitingen), nu haal ik 34%. Dat verschil is niet noemenswaardig. (ik begon aan mezelf te twijfelen ;))
Nog altijd geen ned-1-2-3. Conclusie: ik moet UPC inschakelen & de LG heeft een zwakkere chip dan de sony?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:16
Iemand hier die zekerheid kan geven over de kleuren? De 47LA6908 staat op de site van LG als zwart afgebeeld, de LA6928 als zilver. Bij BCC de 6908 ook als zwart. In de OP staat dit weer anders, maar de foto's en hun naam doen vermoeden dat het verkeerd in de OP staat. En iemand heeft een review geplaatst als zijn de een 6908 als zilver. Waarom ik daar over mier? LG schijnt een 60" als cinemascreen design te verkopen en vervolgens krijg je em gewoon met een bezel omheen. Dus LG lijkt niet heel betrouwbaar als het om de uitvoering gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
34% is te laag als je alleen de TV heb aangesloten op het punt waar de kabel het huis binnen komt.
Ik zou hier zeker UPC naar laten kijken.
Op welke frequentie zit Ned 1 -3? Is dit dezelfde frequentie? Dit kan je zien door op de zender af te stemmen, en dan in het menu bij handmatig afstemmen te kijken. Zelfde scherm waar ook de signaal sterkte is te zien.
Indien je meerdere TV's in huis aansluit is het aan te raden om een versterker te plaatsen bijvoorbeeld de FRA752. Heb deze zelf ook.
Het kan zijn dat de tuner van de LG TV tov je vorige TV net niet goed werkt als het aangeboden signaal van UPC aan de zwakke/lage kant is.
Quacka schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 18:13:
[...]

Waarden zijn zwak. Ik haalde met mijn zelf geknutselde kabel 30-31% (direct op de hoofdaansluiting), heb vandaag een nieuwe kabel gehad (compleet met aansluitingen), nu haal ik 34%. Dat verschil is niet noemenswaardig. (ik begon aan mezelf te twijfelen ;))
Nog altijd geen ned-1-2-3. Conclusie: ik moet UPC inschakelen & de LG heeft een zwakkere chip dan de sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ned 1-2-3 hebben inderdaad dezelfde frequentie. En er zijn nog een paar frequenties die niet werken.
De zender die werken zitten bij mij met een signaal boven de 40%, daaronder werkt het niet.

Ik kwam trouwens gisteren een interessante website tegen: www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml
Alle frequenties van alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetfighter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 16:14
pattatje schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:00:
34% is te laag als je alleen de TV heb aangesloten op het punt waar de kabel het huis binnen komt.
Ik zou hier zeker UPC naar laten kijken.
Op welke frequentie zit Ned 1 -3? Is dit dezelfde frequentie? Dit kan je zien door op de zender af te stemmen, en dan in het menu bij handmatig afstemmen te kijken. Zelfde scherm waar ook de signaal sterkte is te zien.
Indien je meerdere TV's in huis aansluit is het aan te raden om een versterker te plaatsen bijvoorbeeld de FRA752. Heb deze zelf ook.
Het kan zijn dat de tuner van de LG TV tov je vorige TV net niet goed werkt als het aangeboden signaal van UPC aan de zwakke/lage kant is.

[...]
34 is idd veel te laag!
Laagste zender is bij mij 92% signaal.......en dat is in de woonkamer (weliswaar met versterker vanuit de meterkast)
Ik denk dat UPC even in het verdeelpunt in je straat moet kijken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik nu echt de meest idiote UPC medewerker aan de telefoon gehad.

1. een signaal van 25-30% is normaal
2. Om de digitaal-analoge (WTF?) zender te krijgen, moet je naar analoge zenders zoeken op je tv (WTF?)
3. Mijn coax-kabel van 5 meter is te lang om onversterkt de tv-signalen goed door te sturen, ik moet maar een versterker kopen.
4. Volgens hem ontvang ik of ALLE digitale zender, of geeneen. Iets wat mij onzinnig lijkt (maar dit weet ik niet zeker): volgens mij moet je alle zenders per blok kunnen krijgen, maar kan je wel bepaalde blokken niet ontvangen.
5. Natuurlijk begonnen ze weer over het niet gecertificeerd zijn van de TV. Wat ik overigens LG wel aanreken.

Ik heb hier echt geen woorden voor.

Uiteindelijk na kwaad te zijn geworden is mij eindelijk een monteur beloofd. Poeh poeh...
Het blijft een enge monopolist.

[ Voor 43% gewijzigd door Quacka op 17-06-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Quacka schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:45:

4. Volgens hem ontvang ik of ALLE digitale zender, of geeneen. Iets wat mij onzinnig lijkt (maar dit weet ik niet zeker): volgens mij moet je alle zenders per blok kunnen krijgen, maar kan je wel bepaalde blokken niet ontvangen.
volgens bovengenoemde website zou je problemen moeten hebben met deze kanalen:
Nederland 1 HD TV
Nederland 2 HD TV
Nederland 3 HD TV
RTL 8 HD TV

die zitten op: 610.7500 MHz 256-QAM en 850.7500 MHz 256-QAM
gezien het grote verschil tussen deze frequenties zou je verwachten dat er op meer zenders problemen optreden dan alleen nl1,2,3. namelijk ook zender op tussengelegen frequenties.

weet je zeker dat je naar de HD versie van NL 1,2,3 kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Distortion schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 09:28:
[...]

Ik heb een usb stick gebruikt voor het updaten, en heb deze in de eerste usb poort gedaan, waar ook de HD in moet.
Het is gelukt. Mijn extern hardeschijf had een ander map structuur en dat was het probleem. Met een usb was in een keer gelukt.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Voor diegene die het interesseert meen ik te weten wat de kleuren zijn die horen bij:
6908-Titanium
6918-Zwart
6928-Zilver
Maar misschien heeft LG het ook wel lekker door elkaar gehusseld,..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
sandervanzijl schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:39:
[...]

volgens bovengenoemde website zou je problemen moeten hebben met deze kanalen:
Nederland 1 HD TV
Nederland 2 HD TV
Nederland 3 HD TV
RTL 8 HD TV

die zitten op: 610.7500 MHz 256-QAM en 850.7500 MHz 256-QAM
gezien het grote verschil tussen deze frequenties zou je verwachten dat er op meer zenders problemen optreden dan alleen nl1,2,3. namelijk ook zender op tussengelegen frequenties.

weet je zeker dat je naar de HD versie van NL 1,2,3 kijkt?
Ik heb ook meer problemen.
Ned 1, 2 en 3 in SD en HD. (die laatste zitten op kanaal 71-73 uit mijn hoofd)
VRT en Canvas
Ik geloof ook Veronica. De overige zenders heb ik niet allemaal gecontroleerd.

Overigens deden NED 1-2-3 in HD het ook niet op mijn vorige TV, dit terwijl dat wel een HD tv is. (ik dacht dat het aan mijn TV lag, maar daar twijfel ik inmiddels aan)

Ik weet alleen dat de RTL zenders en SBS 6 wel werken. En nog veel meer zenders werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
Quacka schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:45:
Ik nu echt de meest idiote UPC medewerker aan de telefoon gehad.

1. een signaal van 25-30% is normaal
2. Om de digitaal-analoge (WTF?) zender te krijgen, moet je naar analoge zenders zoeken op je tv (WTF?)
3. Mijn coax-kabel van 5 meter is te lang om onversterkt de tv-signalen goed door te sturen, ik moet maar een versterker kopen.
5. Natuurlijk begonnen ze weer over het niet gecertificeerd zijn van de TV. Wat ik overigens LG wel aanreken.

Ik heb hier echt geen woorden voor.

Uiteindelijk na kwaad te zijn geworden is mij eindelijk een monteur beloofd. Poeh poeh...
Het blijft een enge monopolist.
Over je signaal zijn er ook twee balkjes: signaalsterkte en signaalkwaliteit. De eerste is de hoeveel dB en de tweede is volgens mij of je voldoende signaal hebt om ongestoord televisie te kijken. Als je bij de tweede laag scoort krijg je groene/zwarte blokken, de televisie mist dan signaal.

Ik kreeg gister weer een update aangeboden, maar 500 mbyte :'). Alleen kan nergens vinden wat LG heeft verbeterd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Wat ik van LG begrepen heb is er een probleem mbt geluid verholpen.
Termi schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:58:
[...]

Ik kreeg gister weer een update aangeboden, maar 500 mbyte :'). Alleen kan nergens vinden wat LG heeft verbeterd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
welke versie heb je nu dan, Termi? Ik heb hier 03.20.30 en de tv kan geen updates vinden.
Op de website van lg staat 03.20.08 (beetje oud..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
nieuw hier..

Wil heel graag de LG 6208 47" aanschaffen. :P

Lees alleen diverse problemen mbt software en geluid?

Mijn vraag is eigenlijk als volgt:

Ik gebruik KPN interactieve tv.
Kan ik deze pvr aansluiten op de tv, of is zo'n smart card noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:07:
Hoi,
nieuw hier..

Wil heel graag de LG 6208 47" aanschaffen. :P

Lees alleen diverse problemen mbt software en geluid?

Mijn vraag is eigenlijk als volgt:

Ik gebruik KPN interactieve tv.
Kan ik deze pvr aansluiten op de tv, of is zo'n smart card noodzakelijk?
Je kan gewoon je Kpn pvr met hdmi op je tv aansluiten. Voor de rest heb ik geen problemen met geluid en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
ik zie inmiddels de Software_File(Version_03.20.30).zip op de site van LG. Ben benieuwd of de ziggo problemen opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Ik kreeg gisteren een update voor mijn LG 2792s, ging om versie 4.40.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xamirz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Je kan gewoon je Kpn pvr met hdmi op je tv aansluiten. Voor de rest heb ik geen problemen met geluid en software.
dank je wel hoor!
Ik kon nergens een duidelijk antwoord vinden.
Heb tevens een ps3 staan, die kan via optische kabel in de tv begreep ik dat goed?

Ik kan niet wachten tot ik hem heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:25:
[...]

dank je wel hoor!
Ik kon nergens een duidelijk antwoord vinden.
Heb tevens een ps3 staan, die kan via optische kabel in de tv begreep ik dat goed?

Ik kan niet wachten tot ik hem heb :)
Klopt indd, maar in jou geval is dat niet nodig. Je HDMI zorgt voor digitale beeld en geluid. Als je geluidsysteem hebt dan heb je het wel nodig. Dan kan je vanaf ps3 naar je tv met HDMI en dan met optisch kabel vanaf tv naar je geluidssysteem...

heel veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xamirz schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:29:
[...]

Klopt indd, maar in jou geval is dat niet nodig. Je HDMI zorgt voor digitale beeld en geluid. Als je geluidsysteem hebt dan heb je het wel nodig. Dan kan je vanaf ps3 naar je tv met HDMI en dan met optisch kabel vanaf tv naar je geluidssysteem...

heel veel succes
Ja das het vervelende..
Ik ben gaan samenwonen en doe mijn set weg(zie vraag en aanbod) waarop een optische ingang zit.
Op de set die we nu gebruiken zit dat niet.. (i know..niet handig, maar qua ruimte kozen we voor deze)
Anyway..we lossen het nu op door vanaf tv naar geluidsysteem te gaan middels een audiokabeltje vanaf headphones uitgang..
want op die set...zit ook maar 1 hdmi :( dat kan ik mss wel oplossen met een splitter.

Maar eerst de tv ! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:25:
[...]

optische kabel is voor geluid van de tv naar je versterker.
je ps3 zal je op een andere manier moeten aansluiten op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
Quacka schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 21:52:
welke versie heb je nu dan, Termi? Ik heb hier 03.20.30 en de tv kan geen updates vinden.
Op de website van lg staat 03.20.08 (beetje oud..)
Ik had nog versie 03.20.04 maar merk geen enkele verbetering of eigenlijk alles was wel prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandervanzijl schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:38:
[...]

optische kabel is voor geluid van de tv naar je versterker.
je ps3 zal je op een andere manier moeten aansluiten op de tv.
HEb de ps3 eigenlijk al die tijd via optisch verbonden naar home cinema ..ging perfect hoor..

2Tvs verkocht..home cinema wordt zaterdag opgehaald als t goed is en dan wordt t heeeeel rap die lg halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
pattatje schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:39:
Wat ik van LG begrepen heb is er een probleem mbt geluid verholpen.

[...]
3.20.30 verhelpt bij mij het probleem met het geluid NIET. Kunnen andere mensen met dit probleem bevestigen dat ook bij hun het probleem blijft bestaan?

edit:
Probleem met TV kijken is opgelost. Ze hebben de aansluiting in de muur opnieuw aangesloten en dat was voldoende!
En voor het geluid gaat LG een monteur sturen. Bij mij is het probleem met het geluid ook anders als bij de rest: Ik heb constant storing... Bij elke zender en op elk moment.

[ Voor 30% gewijzigd door Quacka op 21-06-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 11:23
Quacka schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:34:
[...]

3.20.30 verhelpt bij mij het probleem met het geluid NIET. Kunnen andere mensen met dit probleem bevestigen dat ook bij hun het probleem blijft bestaan?
Ik heb na deze update geen problemen meer ondervonden met het geluid. Lijkt bij mij dus te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:00:
[...]

HEb de ps3 eigenlijk al die tijd via optisch verbonden naar home cinema ..ging perfect hoor..
zoals ik al zei is de optische aansluiting bedoeld om van de tv naar de versterker te gaan. dat kan dus ook van de ps3 naar de versterker. je kunt alleen niet het geluid van de ps3 naar de tv doorsluizen via de optische kabel.
de tv heeft geen optisch ingang, alleen een optische uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sandervanzijl schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40:
[...]

zoals ik al zei is de optische aansluiting bedoeld om van de tv naar de versterker te gaan. dat kan dus ook van de ps3 naar de versterker. je kunt alleen niet het geluid van de ps3 naar de tv doorsluizen via de optische kabel.
de tv heeft geen optisch ingang, alleen een optische uitgang.
aha oke :)
In uit... redelijk groot verschil :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Als je 4X op de mute knop drukt dan worden beeld en geluid instellingen gereset.
lost dit het probleem niet op?
Quacka schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:34:
[...]

edit:
Probleem met TV kijken is opgelost. Ze hebben de aansluiting in de muur opnieuw aangesloten en dat was voldoende!
En voor het geluid gaat LG een monteur sturen. Bij mij is het probleem met het geluid ook anders als bij de rest: Ik heb constant storing... Bij elke zender en op elk moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb het opgelost, maar begrijp er niets van.
Ik heb de hdmi kabels die ik aangesloten had omgedraaid. Degene die naar TV liep op computer aangesloten en andersom. Het probleem is weg!

Ik had eerst de kabel naar de TV vervangen door die naar de computer. Toen ik merkte dat het hielp, heb ik de oude kabel naar de TV aangesloten op de computer: ik had nu hetzelfde probleem op de computer verwacht. Dit is niet zo: de kabel werkt op de computer prima. Schiet mij maar lek, zolang het maar werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Hier probleem met geluid ook niet opgelost met laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleppink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 15:17
Ik heb het probleem van afspelen van videobestanden via de smartshare. ik heb de tv ( LG 6918 ) aangesloten via een vaste verbinding naar mijn linksys AE2700. ook heb ik een Synology 213+.

wanneer ik een videobestand afspeel , speelt deze de ene keer wel de andere keer niet af. ik blijf dan hangen in het "laden"scherm. ( afsluiten kan alleen nog via het uitschakelen van de tv) . ik kan er geen patroon in vinden. soms bij een 3d mkv, soms bij een gewone mkv.

bij muziek nooit een probleem

wie kan mij helpen of heeft een idee waar dit aan kan liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door aleppink op 23-06-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:48

Videopac

Rommelt wat aan.

Werkt de 42LA7408 nu wel of niet goed met Ziggo? Ik lees verschillende dingen hierover.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Werkt prima zolang je HbbTV in het menu maar uitschakeld.
Videopac schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:51:
Werkt de 42LA7408 nu wel of niet goed met Ziggo? Ik lees verschillende dingen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik gebruik sinds de aanschaf van mijn 47LA6208 de Iphone en Ipad app 'TV remote' van LG zelf. De app werkt goed alleen ik krijg nooit het 2nd screen beeld getoond op mijn iphone of ipad. De error die de app aangeeft is als volgt;

"2ndTV message for code named InvalidSource"

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

[ Voor 0% gewijzigd door Yo_flow op 27-06-2013 11:08 . Reden: Spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:48
Even geen zin om te kijken of deze al gepost is maar zag hem nog niet in de OP. En daar kan ie best handig zijn. Een handig overzicht om alle specificaties te vergelijken.

http://www.hdtv-news.com/lg-2013-comparison-database/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Iemand hier ervaring met 47LA6678 ?.

Mijn LX9500 begint kuren te vertonen, en ze komen langs van LG om hem na te kijken maar ze konden al bijna zeggen dat er 0 parts voor waren en dat een credit dus hoogst waarschijnlijk is.

Kan alleen bizar weinig vinden over het model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

Zijn er hier meer mensen met een LG LA6608 icm Ziggo en een CI+ module met smartcard? (of wellicht dat dit probleem bij alle LA-modellen speelt)

Ik heb regelmatig dat op het meerendeel van de zenders (vrijwel alle nederlandse zenders) 'geen signaal' verschijnt. Het lijkt erop dat het optreedt na flink gebruik te hebben gemaakt van de smartfuncties (3D films uit het menu kijken, surfen via de browser enz.). De TV uit- en aanzetten of stekker er een tijd uit heeft allemaal geen zin :/. De enige "oplossing" is opnieuw zenders te laten zoeken.

Op het moment dat alles goed werkt, is de signaalsterkte op alle kanalen 93%+ en de signaalkwaliteit 100%, maar wanneer het probleem zich voordoet, zijn de balkjes (op de zenders die 'geen signaal' geven) helemaal leeg. Hierdoor lijkt het me dus niet aan de bekabeling of connectoren te liggen, anders zal het signaal in eerste instantie niet 93%+/100% zijn lijkt me. Ik heb ook de nieuwste firmware (03.20.30) geïnstalleerd en hbbtv uitgeschakeld maar dat mag vooralsnog niet helpen.

Ik had dit probleem in het begin al toen ik zelf het toestel aan het installeren was, maar nu mijn vader steeds meer de smartfuncties gebruikt, heb ik hem nu al 2 dagen op rij aan de lijn hangen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vischp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01-2023
All. Heb sinds kort een LA8609 en lees overal dat OU 3D betere kwaliteit levert op passief dan (H)SBS.. Ondanks weinig aanbod, toch wat films gevonden en mediaplayers (aantal geprobeerd, totalmedia 6, powerdvd 13 bijvoorbeeld) spelen moeiteloos af en zie zonder 3d bril en zonder optie te hebben aangeklikt op LG Tv ook de beelden onder elkaar afspelen.
Echter op moment dat ik 3D aanzet op tv en dan klik op geplitst scherm optie, ziet 3d door de meegeleverde brillen er echt niet uit.. Het lijkt wel alsof beelden net onder elkaar dubbel ziet, lijkt mij niet de bedoeling. SBS gaat op zich wel goed met 3D en zelfde bril bij andere films met zelfde mediaplayers..
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Heb gezocht, maar kom er weinig over tegen helaas, dank voor meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
tozzke schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 19:33:
Zijn er hier meer mensen met een LG LA6608 icm Ziggo en een CI+ module met smartcard? (of wellicht dat dit probleem bij alle LA-modellen speelt)

Ik heb regelmatig dat op het meerendeel van de zenders (vrijwel alle nederlandse zenders) 'geen signaal' verschijnt. Het lijkt erop dat het optreedt na flink gebruik te hebben gemaakt van de smartfuncties (3D films uit het menu kijken, surfen via de browser enz.). De TV uit- en aanzetten of stekker er een tijd uit heeft allemaal geen zin :/. De enige "oplossing" is opnieuw zenders te laten zoeken.

Op het moment dat alles goed werkt, is de signaalsterkte op alle kanalen 93%+ en de signaalkwaliteit 100%, maar wanneer het probleem zich voordoet, zijn de balkjes (op de zenders die 'geen signaal' geven) helemaal leeg. Hierdoor lijkt het me dus niet aan de bekabeling of connectoren te liggen, anders zal het signaal in eerste instantie niet 93%+/100% zijn lijkt me. Ik heb ook de nieuwste firmware (03.20.30) geïnstalleerd en hbbtv uitgeschakeld maar dat mag vooralsnog niet helpen.

Ik had dit probleem in het begin al toen ik zelf het toestel aan het installeren was, maar nu mijn vader steeds meer de smartfuncties gebruikt, heb ik hem nu al 2 dagen op rij aan de lijn hangen :|
Kabel versterker er tussen toevallig ?, dat was het probleem bij mijn LG toestel, sinds ik die eruit heb gehaald is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Sinds woensdag de 50LA6208 binnen en hangen.. en ik moet zeggen.. ik ben zwaar onder de indruk. Het beeld is echt superstrak, en content in HD is echt een feestje! Aanrader..
Smart functies werken goed, 3D nog niet echt kunnen testen.. maar op het eerste oog zag ook dat er super uit!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 20:50

PK

Vreemd dat de prijzen voor de 2013 modellen zo hoog en constant blijven.
Alle winkels dezelfde prijs voor bv de 47la6908, 1200€
Vorige week bij Redcoon was ie opeens 950€ nu weer op het oude niveau.
Beetje vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
PK schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:32:
Je kan best nog wel onderhandelen over de prijs. Wat ik begrepen heb mogen winkels dit jaar van LG niet stunten met de prijzen. Vorig jaar gingen de prijzen keihard naar beneden.
Als je gewoon onderhandeld, dan moet je de tv nog wel voor een leuke prijs kunnen meenemen.
vischp schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 22:05:
All. Heb sinds kort een LA8609 en lees overal dat OU 3D betere kwaliteit levert op passief dan (H)SBS.. Ondanks weinig aanbod, toch wat films gevonden en mediaplayers (aantal geprobeerd, totalmedia 6, powerdvd 13 bijvoorbeeld) spelen moeiteloos af en zie zonder 3d bril en zonder optie te hebben aangeklikt op LG Tv ook de beelden onder elkaar afspelen.
Echter op moment dat ik 3D aanzet op tv en dan klik op geplitst scherm optie, ziet 3d door de meegeleverde brillen er echt niet uit.. Het lijkt wel alsof beelden net onder elkaar dubbel ziet, lijkt mij niet de bedoeling. SBS gaat op zich wel goed met 3D en zelfde bril bij andere films met zelfde mediaplayers..
Waar zou dit probleem aan kunnen liggen? Heb gezocht, maar kom er weinig over tegen helaas, dank voor meedenken
Je kiest wel voor de onder-boven optie? Als je een ou-film met de sbs-optie gaat bekijken dan ziet het er idd niet uit.
Ik heb trouwens een vergelijkbaar probleem: Ik heb een aantal full 3d-films, maar ik krijg het met mijn pc niet voor elkaar om deze in 3D af te spelen op de LG. Iemand tips?
Ik heb ook geprobeerd om de films over te zetten naar OU, maar dan krijg ik hetzelde probleem als Vischp heeft. Beetje irritant.
Met gedownloade OU en SBS-films heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
PK schreef op maandag 08 juli 2013 @ 08:32:
Ze proberen gewoon af en toe ff wat aandacht te trekken. Als je de prijs laag houd ga je een prijzenoorlogje krijgen. Heb ik misschien nog een tip voor je: op marktplaats vond ik een toko elektraworld geloof ik in Rotterdam(voor mij te ver weg) die bood de 47la6908 (of 18 dat weet ik niet meer) voor € 875 aan. Ze hanteerden € 50,- verzendkosten maar je kan dus ophalen, en ze zeggen wel dat je bij hun het ding kunt bekijken maar lijkt mij typische dozenschuiver.

Ik heb uiteindelijk voor € 951 bij redcoon besteld. Hoop dat ik er geen spijt van krijg.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Ik heb de 47LA6908 nu een week en het is een forse vooruitgang t.o.v. een oude 32 inch Philips.

Voor mede-eigenaren 2 vragen:
- De Wi-Fi verbinding wordt niet onthouden. Ik connect met een D-Link 655 router met wachtwoord, maar moet deze verbinding elke keer opnieuw opzetten na uitzetten en aanzetten. Herkenbaar of een fout in de mijne?
- De power-aan/uit-knop op de Smart remote. Vooral uit UIT doen...daar heb ik nog geen lijn in kunnen ontdekken hoe snel ie er op reageert. Soms in één keer, soms 2 x drukken, soms ehhhh ooit. Herkenbaar of een fout in de mijne?

Verder is het voor mij dus een hele vooruitgang en ik ben geen pixelanalist dus geen klachten. Alleen de handleiding is wel erg summier en vind ik de voice control flut (dat gebruik ik toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Jason X schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:56:
....

Voor mede-eigenaren 2 vragen:
- De Wi-Fi verbinding wordt niet onthouden. Ik connect met een D-Link 655 router met wachtwoord, maar moet deze verbinding elke keer opnieuw opzetten na uitzetten en aanzetten. Herkenbaar of een fout in de mijne?

....
Wat betreft de wifi! Zelfde probleem gehad met de 47LA6208, komt volgens mij door het type beveiliging van de router, in mijn geval wpa2... Oplossing is de tv een statisch ip-adres te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Yo_flow schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:30:
[...]

Wat betreft de wifi! Zelfde probleem gehad met de 47LA6208, komt volgens mij door het type beveiliging van de router, in mijn geval wpa2... Oplossing is de tv een statisch ip-adres te geven!
Ga ik dat proberen uit te vogelen, dank je wel voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Na meerderen reparatie aan mijn TV 55LM640s, heeft LG eindelijk akkoord gegeven voor een omruiling/creditering.
alleen zit ik te kijken wat is nu de opvolger van 55lm640s? iemand enige idee, zelf zat ik aan dit model te denken LA6908.

En hoe zit het met de nieuwe modellen (qua blacklight bleeding) ? ben zelf nog geen klachten tegen gekomen hier op forum.

Ik hoor het graag

Alvast bedankt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Heb weer een leuk geintje. Gisteren mijn47la6908 van Redcoon ontvangen. Dat zou de grijs\titanium kleur moeten zijn(ook zo gezien bij de BCC) Is de voet wel die kleur, maar de onderste bezel waar het lg logo inzit is zilverkleur. Ziet er naar uit dat daaronder de titanium bezel zit. Ze hebben gewoon een zilveren front erop geplakt. Is ook wel logisch, dat scheelt natuurlijk in de productiekosten. Maar ik ga niet met een föhn op een nieuwe tv in de weer om dat front los te krijgen...........
Al een mail gestuurd aan Redcoon hoe ze dit willen gaan oplossen. Ik zie het al weer gebeuren: alles weer inpakken, wegbrengen, week wachten...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb een apart iets.. en ik kom er niet uit.
Mijn tv schakelt zichzelf uit.. er komt ook netjes in beeld te staan dat ik op een knop moet drukken, anders schakelt de tv zichzelf uit. Stroombesparing optie, zou je zeggen.. Maar die staat al uit.
Iemand enig idee waar ik de goede optie kan vinden om dit uit te schakelen? Vet irritant.

En ik loop nog eens het menu door, voor de 500e keer.. en ik zie ineens de optie onder "Tijd" staan.. Automatische stand-by.. :Z

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 11-07-2013 21:41 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
St@m schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:39:
Ik heb een apart iets.. en ik kom er niet uit.
Mijn tv schakelt zichzelf uit.. er komt ook netjes in beeld te staan dat ik op een knop moet drukken, anders schakelt de tv zichzelf uit. Stroombesparing optie, zou je zeggen.. Maar die staat al uit.
Iemand enig idee waar ik de goede optie kan vinden om dit uit te schakelen? Vet irritant.
niet toevallig je decoder ?, dus niet de TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Mektheb schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:41:
[...]

niet toevallig je decoder ?, dus niet de TV
Nee, zie mijn edit :) Tnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb sinds vandaag een 42LA8609: echt een verbetering t.o.v. de Philips 37PFL9604 die ik eerst had. Een (domme?) vraag: zit er een beschermfolie voor het hele scherm? Ik heb de reclamestickers er af gehaald, maar kan niet goed zien of er ook nog een grote beschermsticker op zit.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Videopac schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:26:
Ik heb sinds vandaag een 42LA8609: echt een verbetering t.o.v. de Philips 37PFL9604 die ik eerst had. Een (domme?) vraag: zit er een beschermfolie voor het hele scherm? Ik heb de reclamestickers er af gehaald, maar kan niet goed zien of er ook nog een grote beschermsticker op zit.
Is geen bescherm folie.
Is een filter, als je die eraf trekt is je tv totall loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Nadat mijn 1e 47la6908 weer terug de doos in is gegaan, dit weekend wat uitgebreider gespeeld met de 47la6928 (champagne kleur).
-Vooral linkeronderhoek heeft ongeveer een uitwaaier van ongeveer 30 cm van bleeding. Ik heb al wat instellingen aangepast, maar het lijkt meer dan de vorige tv.
-Q.menu op smart control werkte eerst niet. Wat gelezen op duits LG forum, en bij Optie, Land, ingesteld op Duitsland, toen werkte de Q.menu toets wel. Wel makkelijk omdat je op die wijze met de smart control andere apparatuur kunt bedienen(in mijn geval de humax) lijkt een firmware bugje te zijn.
-3D uitgeprobeerd, o.a. met Avatar half ou(vanaf med600x3d), geeft een leuk extra effect, soms zie je het verschil niet en geen echte popout effecten. Ziet er beter uit bij animatie films. Alleen in de winkel een demofilm op de lg gezien die een goed popout effect had, maar dat filpmje zal wel niet zomaar op inet te vinden zijn.
-Geluid is echt een dik pluspunt, de receiver gaat nu zeker een stuk minder aan.
-Je kan vlot door de menu's heen navigeren.
-Swivel voet werkt erg mooi
-De menu's zelf en de uitleg kunnen een stuk beter, redelijk zoeken en de uitleg is gewoon summier en verdeeld over handleiding op tv, quick start en standaard handleiding.
-beeld valt vast nog wat op aan te merken maar als je van een samsung 27lenogwat komt, is de kinderhand gauw gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
ebk71 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:40:
Heb weer een leuk geintje. Gisteren mijn47la6908 van Redcoon ontvangen. Dat zou de grijs\titanium kleur moeten zijn(ook zo gezien bij de BCC) Is de voet wel die kleur, maar de onderste bezel waar het lg logo inzit is zilverkleur. Ziet er naar uit dat daaronder de titanium bezel zit. Ze hebben gewoon een zilveren front erop geplakt. Is ook wel logisch, dat scheelt natuurlijk in de productiekosten. Maar ik ga niet met een föhn op een nieuwe tv in de weer om dat front los te krijgen...........
Al een mail gestuurd aan Redcoon hoe ze dit willen gaan oplossen. Ik zie het al weer gebeuren: alles weer inpakken, wegbrengen, week wachten...........
Ik kan je niet heel erg adviseren, maar ben heel benieuwd naar wat je kleur nou echt is. Op de doos van de mijne (6908) stonden de 3 kleurcodes en een kleurvoorbeeld. Maar die voorbeeldjes komen geheel niet overeen met de werkelijke kleuren.

6908 = Zilver
6918 = Zwart
6928 = Goud
(De zwarte was op het moment dat ik de mijne kocht in Nederland vrijwel niet te krijgen overigens).

Echt zilver vind ik bij mij eigenlijk enkel de zijrand van de TV, de rest is wat grijs/titanium/grafiet-achtig (en dat vind ik ook mooier). Dus vind het apart dat bij jouw 6908 er nog een frontje erop geplakt zou zijn.
Staat achterop ook echt het typenummer 6908?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Jason X schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:00:
[...]

Ik kan je niet heel erg adviseren, maar ben heel benieuwd naar wat je kleur nou echt is. Op de doos van de mijne (6908) stonden de 3 kleurcodes en een kleurvoorbeeld. Maar die voorbeeldjes komen geheel niet overeen met de werkelijke kleuren.

6908 = Zilver
6918 = Zwart
6928 = Goud
(De zwarte was op het moment dat ik de mijne kocht in Nederland vrijwel niet te krijgen overigens).

Echt zilver vind ik bij mij eigenlijk enkel de zijrand van de TV, de rest is wat grijs/titanium/grafiet-achtig (en dat vind ik ook mooier). Dus vind het apart dat bij jouw 6908 er nog een frontje erop geplakt zou zijn.
Staat achterop ook echt het typenummer 6908?
Zoals boven jouw reactie vermeld heb ik nu de 6928: goud/champagne kleur :P

1 ding duidelijk: LG maakt een zootje van de kleuren. Op de doos die ik heb staan van redcoon en terug gaat is de 690 zilver, 691 titanium en de 692 goud. Ik heb er dus 1 geleverd gekregen met titanium voet en zilveren bezel. De goud/champagne die ik nu heb, heeft niet de reflectie die de zilveren wel heeft.

En jij hebt zo te oordelen de titanium versie die ik heb gezien bij een BCC als de 6908. Dit weekend andere BCC ingelopen en daar stond de 6908 als zilver.................... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
ebk71 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:12:
[...]

Dit weekend andere BCC ingelopen en daar stond de 6908 als zilver.................... 8)7
Mischien had die eerste BCC een verkeerd kaartje/typenr bij het toestel staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
3CPO schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:20:
[...]

Mischien had die eerste BCC een verkeerd kaartje/typenr bij het toestel staan?
Ik heb nog achterop toestel gekeken: 6908

Maar het verbaasd mij niet zo. Mensen kopen een 60" van LG met Cinema Screen design en er zit een bezel op...........Gelezen op AVS forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Nou, gister maar een verzoek ingediend bij Coolblue om een oplossing te vinden voor een heel eigenaardig probleem dat ik heb mijn de Smart remote van mijn LA6908. De power-knop werkt...eh....onvoorspelbaar.
De TV aan zetten gaat meestal wel, maar niet altijd in 1x. Soms is meerdere keren nodig.
De TV uitzetten is echt een avontuur. Vanaf het begin vaak pas na 3 x, toen een tijdje in 1 x en gister tot tweemaal toe ging de TV niet uit. Moest dus handmatig op de TV zelf.

De remote werkt verder goed, alle andere knoppen reageren gelijk maar de power knop dus heel bizar. Het signaallampje gaat wel branden maar zonder effect.

Hopelijk kunnen ze een vervangende regelen. Iemand toevallig herkenbaar verhaal? Kan me niet voorstellen dat ik iets verkeerd doe aan een powerknopje.

Geen idee of het relevant is: Ik heb mij hele AV-systeem op stroom zitten dat ik altijd met een KlikAan/Uit-systeem van stroom afhaal, als ik het niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 23:02
Hier is het dan toch de 42LA6908 geworden. Het enige rare is dat wanneer ik mijn HTPC opzet (HDMI1), de telenet digibox op HDMI2 helemaal flipt en eerst het beeld begint te schokken, dan de audio en uiteindelijk gewoon een zwart scherm geeft. Als de HTPC uit staat werkt alles opeens wel weer :(.

Verder ben ik zeer verrast door het geluid. Niet verwacht dat dat uit zo'n platte TV komt. Mind me, het is nog steeds niet close tegenover een echte audioset, maar het is alleszins stukken beter dan de CRT audio :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik probeer video's vanaf mijn NAS (Synology DS713) naar mijn 42LA8609 te streamen. Dat lukt deels: sommige dingen speelt ie af, sommige niet. Daarnaast zie ik in het overzicht een onoverzichtelijke brei met bestanden i.p.v. De folderstructuur. Iemand tips om dit beter te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleppink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 15:17
Videopac schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:53:
Ik probeer video's vanaf mijn NAS (Synology DS713) naar mijn 42LA8609 te streamen. Dat lukt deels: sommige dingen speelt ie af, sommige niet. Daarnaast zie ik in het overzicht een onoverzichtelijke brei met bestanden i.p.v. De folderstructuur. Iemand tips om dit beter te krijgen?
Heb precies hetzelfde , streamen vanaf mijn 213+ is onvoorspelbaar, ene keer goed andere keer blijft er loading staan en kan ik alleen maar de netwerkkabel er even uithalen en daarna doet hèt afspelen van hetzelfde bestand ineens wel.

Is een lg monteur bij geweest , moedermoord vervangen maar geen oplossing. Iemand nog een idee
Heb de lg 42la6918.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:58
Iemand hier vaker gezien dat er zo zwaar gestunt wordt met prijzen?

redcoon heeft onder televisie - led tv promotie de hele line up tot de la7408 met een paar honderd euro korting staan per tv, zie ook http://www.redcoon.nl/c10089997-LED-TV-Promotie#encodexen dan LG selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 15:57
Vind het wel meevallen, als je de 2e intikt op google vind je m op tig plekken goedkoper, of ben jij zo´n reclamemakert?

Anyway, kan iemand mij wat advies geven, ik zoek een LG voor rond de 600 euro, 42 inch. Liever richting de 500 euro dan omhoog. Een tijd terug kwamen er wat op ibood voorbij voor weinig, maar heb die gemist :( Hertz vind ik ook best belangrijk, wil goed vloeiend beeld hebben liefst dus minimaal 200 hz, alleen ik lees wel dat er veel misleidende info over herz op internet staat, zelfs op tweakers. Hoe zit dit? is de pricewatch: LG 42LM640S Zwart een goede optie of kan ik beter voor een recenter model gaan? DIe hebben in die prijsklasse alleen allemaal minder HZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
Nee, geen reclamemakert. Ik denk dat ik de 42la7408 wil en die staat daar voor 882,- , waar die in de pricewatch voor 1070,- staat, ook de 47la7408 staat in dit lijstje voor 1030, ook een paar honderd verschil. Nu ben ik zelf nog niet helemaal uit mijn keuze, vandaar dat ik de vraag stel, of ik eenzelfde stunt over een paar maanden ook kan verwachten...

Ik zag later in de grafiek van de pricewatch dat dit soort tijdelijke dalingen eerder ook al zijn opgetreden, het lijkt er dus op dat je het vaker kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
roelofz schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 07:45:
Nee, geen reclamemakert. Ik denk dat ik de 42la7408 wil en die staat daar voor 882,- , waar die in de pricewatch voor 1070,- staat, ook de 47la7408 staat in dit lijstje voor 1030, ook een paar honderd verschil. Nu ben ik zelf nog niet helemaal uit mijn keuze, vandaar dat ik de vraag stel, of ik eenzelfde stunt over een paar maanden ook kan verwachten...

Ik zag later in de grafiek van de pricewatch dat dit soort tijdelijke dalingen eerder ook al zijn opgetreden, het lijkt er dus op dat je het vaker kan.
Lees ook even een paar berichten terug over wat er al geschreven is over de prijzen van LG. Geeft je misschien wat duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
roelofz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:50:

redcoon heeft onder televisie - led tv promotie de hele line up tot de la7408 met een paar honderd euro korting staan per tv, zie ook http://www.redcoon.nl/c10089997-LED-TV-Promotie#encodexen dan LG selecteren.
Thanks, ik heb de 42la7408 daar aangeschaft voor op de slaapkamer! Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thoragz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:47
Ik ben op zoek naar een tweedehandse TV voornamelijk om te Xboxen en TV te kijken, misschien af en toe ook nog een filmpje via mijn PC op de TV afspelen.

Ik heb een kleine kamer (ong. 12m2), dus 32" moet genoeg zijn.

Is een LG 32LG3000 voor 175 euro een goede koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

thoragz schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:53:
Ik ben op zoek naar een tweedehandse TV voornamelijk om te Xboxen en TV te kijken, misschien af en toe ook nog een filmpje via mijn PC op de TV afspelen.

Ik heb een kleine kamer (ong. 12m2), dus 32" moet genoeg zijn.

Is een LG 32LG3000 voor 175 euro een goede koop?
Voor 175 euro kun je ook wel een full HD 32" krijgen.
Mijn Philips HD ready gaat van de week de verkoop in voor zo'n 100 euro. Maar goed, volgens mij heeft je vraag niet zo gek veel te maken met de LG 2013 tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik heb paar weekjes geleden 42LG6908 aangeschaft, prima tevreden ermee, maar met twee volgende probleemvragen:-

Ten eerste, hopelijk op te lossen:-

Er is ingebouwde DVR. Op een voorbeeldig moment dat TV uit staat, wordt er op een bepaalde tijd opgenomen op een WD Elements externe harde schijf (USB2.0&3.0) van 1TB. Na het afloop van deze opnamen, wordt er niets opgeslagen met een melding "starttijd niet bekend".
En op een moment dat TV aan staat met knipperende led op HD, wordt er probleemloos opgenomen.

Ik heb een ander probleem, die vrijwel nooit opgelost kan worden:-

Hoe haal ik het bestand uit HD op om het leesbaar te worden voor een mediaspeler?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
Kasj schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 08:47:
[...]

Thanks, ik heb de 42la7408 daar aangeschaft voor op de slaapkamer! Ben benieuwd!
Humor, ik heb dezelfde nu besteld voor de woonkamer(?!)
Offtopic: RedC heeft een belabberd verzendproces, zo lijkt het. Als je er vanuitgaat dat het niet klopt wat ze aangeven (standaard staat alles op verzonden, 10 minuten na betaling, op zondagavond?!) dan valt het waarschijnlijk wél mee...

Ontopic: Maar deze voor de slaapkamer? Ik ben kennelijk nog niks gewend, vind dit denk ik al heul erg groot, heb op de slaapkamer (vandaag ontdekt) 19", gaat waarschijnlijk 26 worden, al ziet de 6134 er ook leuk uit en die is weer alleen in 32"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb ook 42" op de slaapkamer hoor.. Sinds een week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
roelofz schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:28:
[...]

Humor, ik heb dezelfde nu besteld voor de woonkamer(?!)
Offtopic: RedC heeft een belabberd verzendproces, zo lijkt het. Als je er vanuitgaat dat het niet klopt wat ze aangeven (standaard staat alles op verzonden, 10 minuten na betaling, op zondagavond?!) dan valt het waarschijnlijk wél mee...

Ontopic: Maar deze voor de slaapkamer? Ik ben kennelijk nog niks gewend, vind dit denk ik al heul erg groot, heb op de slaapkamer (vandaag ontdekt) 19", gaat waarschijnlijk 26 worden, al ziet de 6134 er ook leuk uit en die is weer alleen in 32"...
Ik heb vrijdag besteld en de status van de order is bij mij ook verzonden, maar de melding is: Uw opdracht bevindt zich in de verzendafdeling. Lijkt er dus op dat de order nog helemaal niet verzonden is. Beetje slecht dit...

Ik wilde eigenlijk een 47 inch op de slaapkamer (paste qua breedte ook iets beter bij de nieuw gekochte soundbar), maar dan zouden de gordijnen er te dicht op komen en dat vond ik niet mooi. Qua afstand is 42 inch goed te doen, want ik zit/lig op ongeveer 4 mtr.

Zoek alleen nog een platte beugel, maar ook weer niet te plat want er zit een stopcontact achter de tv. Cm of 2 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Snuurtje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 00:35:
Anyway, kan iemand mij wat advies geven, ik zoek een LG voor rond de 600 euro, 42 inch. Liever richting de 500 euro dan omhoog. Een tijd terug kwamen er wat op ibood voorbij voor weinig, maar heb die gemist :( Hertz vind ik ook best belangrijk, wil goed vloeiend beeld hebben liefst dus minimaal 200 hz, alleen ik lees wel dat er veel misleidende info over herz op internet staat, zelfs op tweakers. Hoe zit dit? is de pricewatch: LG 42LM640S Zwart een goede optie of kan ik beter voor een recenter model gaan? DIe hebben in die prijsklasse alleen allemaal minder HZ.
Omdat Tweakers sinds kort de optie "Geoptimaliseerde Hz" heeft toegevoegd, heb ik het aantal Hz van bijna iedere televisie hier handmatig dit weekend ingevoerd. Geen onmogelijk hoge Hz aantallen meer en van bijna iedere televisie het juiste aantal Hz van het paneel.

Dan kom je er ook achter dat de 42LM640 maar 50Hz is en geen 400Hz. Dat die 400Hz de geoptimaliseerde "Hz" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Dimens schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 09:43:
[...]

Omdat Tweakers sinds kort de optie "Geoptimaliseerde Hz" heeft toegevoegd, heb ik het aantal Hz van bijna iedere televisie hier handmatig dit weekend ingevoerd. Geen onmogelijk hoge Hz aantallen meer en van bijna iedere televisie het juiste aantal Hz van het paneel.

Dan kom je er ook achter dat de 42LM640 maar 50Hz is en geen 400Hz. Dat die 400Hz de geoptimaliseerde "Hz" is.
Door jouw opmerking ging ik is even kijken wat erbij de 47LA69 serie vermeld staat: 50Hz, wat ik heb begrepen is dit 100Hz. Dus waar baseer jij/wij ons op om erachter te komen hoeveel Hz een paneel werkelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ebk71 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:22:
[...]

Door jouw opmerking ging ik is even kijken wat erbij de 47LA69 serie vermeld staat: 50Hz, wat ik heb begrepen is dit 100Hz. Dus waar baseer jij/wij ons op om erachter te komen hoeveel Hz een paneel werkelijk is?
Telt: "Dat kan ik zien"?
Nee maar je kunt uiteindelijk van zeer veel modellen het aantal Hz van het paneel van een televisie wel vinden en zelfs de techniek erachter. Zo beweert LG dat het paneel van de 47LA69XX een 100Hz paneel heeft, maar dit is een pseudo 100Hz paneel.
Waar een 100Hz paneel beeldinterpolatie uitvoert om extra frames te maken, voegt een pseudo 100Hz paneel een zwart frame toe. Black Frame Insertion (BFI) wordt dat ook wel genoemd. Deze techniek schakelt de achtergrondverlichting voor een zeer korte tijd tussen de transitie van frame 1 naar frame 2 uit.

Echter is dit bij lange na niet zo effectief als een 100Hz paneel waar beeldinterpolatie wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Dimens schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:34:
[...]

Telt: "Dat kan ik zien"?
Nee maar je kunt uiteindelijk van zeer veel modellen het aantal Hz van het paneel van een televisie wel vinden en zelfs de techniek erachter. Zo beweert LG dat het paneel van de 47LA69XX een 100Hz paneel heeft, maar dit is een pseudo 100Hz paneel.
Waar een 100Hz paneel beeldinterpolatie uitvoert om extra frames te maken, voegt een pseudo 100Hz paneel een zwart frame toe. Black Frame Insertion (BFI) wordt dat ook wel genoemd. Deze techniek schakelt de achtergrondverlichting voor een zeer korte tijd tussen de transitie van frame 1 naar frame 2 uit.

Echter is dit bij lange na niet zo effectief als een 100Hz paneel waar beeldinterpolatie wordt uitgevoerd.
Maar zou je dan je bron willen delen? Voor mijn aanschaf heb ik toch wel wat leeswerk verricht maar blijkbaar verkeerd gezocht of verkeerde bronnen gebruikt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
ebk71 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:08:
[...]

Maar zou je dan je bron willen delen? Voor mijn aanschaf heb ik toch wel wat leeswerk verricht maar blijkbaar verkeerd gezocht of verkeerde bronnen gebruikt......
Ik heb niet per definitie een link waarin staat dat de LA69XX 50Hz is, maar er is wel genoeg op internet te vinden dat vertelt dat het paneel gebruik maakt van BFI.

The top-of-the-line GA7900 features an edge-lit LED with local dimming and a 240Hz refresh rate. The GA6400 is simply edge-lit and includes a lower 120Hz refresh. LG's 2013 TVs use the same kind of backlight scanning as in 2012 to arrive at those refresh rates.

Bron

The other difference between this LG and the step-down 6700 series is refresh rate, which is 120Hz on the 6700 and 240Hz on the 7600. According to LG, the LM6700 uses a 60Hz panel with a scanning backlight for what the company calls "Black Dimension Insertion" and claims is a 120Hz effect. The LM7600 has a 120Hz panel, which combined with a scanning backlight equals, per LG, 240Hz. The LM7600 also offers the option to engage smoothing (dejudder) processing.

Bron

The LG LM620T doesn’t feature a 100hz or 200hz-capable LCD panel, so unsurprisingly, it managed only about 300 lines out of a possible 1080 in the horizontally scrolling motion tesolution test from the FPD Benchmark Software disc. The black text on the grey background also displayed with white ghost images (overdrive errors).

Bron

One last point to mention is the [TruMotion] control present in the 42LM660. Engaging this option at any of its settings (other than “Off”, obviously) will cause the TV to generate new intermediate frames, and will smooth motion, producing what has become known as the “soap opera effect” with film content. On LCD TVs, this feature is often bundled together with motion resolution benefits. However, the LG 42LM660T does not feature a 100hz/200hz panel, so turning on [TruMotion] will only introduce motion smoothing without any benefit to motion resolution.

Bron

Allemaal uit de series 6. Je kunt dus wel stellen dat ook de LA69XX een pseudo 100Hz paneel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetfighter
Kasj schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:58:
[...]
Zoek alleen nog een platte beugel, maar ook weer niet te plat want er zit een stopcontact achter de tv. Cm of 2 dus...
Ik heb voor de 55 inch een OMB LED 2 Black TV Beugel gekocht. Was 110,-, maar was en draai- en kantelbaar. :)
Je tv komt dan in totaal 5,5 cm van de muur.
Misschien een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Iemand een tip hoe je snel kunt schakelen tussen audio over de tv speakers en de optische uit?
Model is een LA6928 maar zal voor alle LA modellen wel zo in elkaar steken.
Anders moet ik gaan lopen prutsen met een opdrachtenreeks voor een Harmony afst.bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetfighter
ebk71 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 10:55:
Iemand een tip hoe je snel kunt schakelen tussen audio over de tv speakers en de optische uit?
Model is een LA6928 maar zal voor alle LA modellen wel zo in elkaar steken.
Anders moet ik gaan lopen prutsen met een opdrachtenreeks voor een Harmony afst.bed.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan (8609)
Ik vind het raar dat je niet beide tegelijk aan kan hebben, want wil met films over de versterker luisteren, maar bij journaal is dit niet nodig.
En om nou steeds via het menu met het geluid te gaan schakelen is nou ook niet echt gebruiksvriendelijk.
Mocht het je lukken via de harmony, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ik heb sinds enkele dagen de lg LA7408 in combinatie met een de philips htl5120 soundbar. Ik heb de hdmi arc poort van de soundbar verbonden met de hdmi arc poort van de lg (HDMI 1.4 kabel). In de TV heb ik via het geluidmenu ARC aan gezet. Ik heb ook nog simplink aan gezet. TV speaker staat uit. De source van de soundbar staat op hdmi arc, maar nog steeds loopt het geluid van de tv niet via de soundbar.

Inmiddels ben ik wat wanhopig aan het worden en neig ik ernaar om de optische kabel maar uit de kast te gaan trekken, maar dat zou eigenlijk niet hoeven.

Iemand toevallig een gouden tip?

PS: En klopt het dat bij de LA7408 nog enkel een magic remote wordt geleverd en geen standaard remote meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zal wel hetzelfde probleem zijn: ARC, wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Bedankt, ga ik daar ook maar eens vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Yo_flow

Ik heb net dezelfde ervaringen met de 42 la 6208.
Volgens mij is de direct led verlichting het probleem.
Ikzelf krijg er oogpijn van.

's Avonds backlight wat terugdraaien onder de 50 lijkt iets te helpen, maar lost het probleem niet op.
Misschien moeten we een 3D bril dragen voor 3D en een zonnebril voor 2D?

Heb al contact gehad met LG hierover, maar dan krijg je een callcenter vrouwtje aan de lijn. Zo komen ze er goedkoop vanaf.

Volgende keer terug Panasonic

Mocht je ondertussen betere beeldinstellingen gevonden hebben, ben ik zeer geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Laatst online: 02-09 18:10
Ik heb dit weekend de 42LA6608 gekocht. En gister weer omgeruild, omdat ik een stuk of 10 kapotte subpixels had. In de vorm van een haartje, net alsof er een haartje in het scherm zat... Echt heel raar. Maar dat terzijde.

Weet iemand de snelheid van de LAN poort op deze tv? Ik moet namelijk een switch erbij hebben, en ik heb nog een 100 Mbit switchje liggen... Zou die voldoen (ook voor full HD/3d streaming)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-07 15:22
Afgelopen weekend 47 LA7408 binnengekregen via RedCoon. Stuk in prijs gedaald, inmiddels daar € 912,86 (jawel voor de 47 inch variant, 42 inch kost € 768,10) via de LED tv actie. op de één of andere manier willen ze deze actie niet in de pricewatch vermelden (?) Tot dusver erg tevreden over de TV, makkelijk in te stellen (incl. netwerk, DLNA, ARC via optisch). Bijzonder mooi beeld (geen dode subpixels o.i.d. voor zover ik heb gezien), maar ja ik was een HD ready 26 inch gewend, dus dat knapt dan wel op natuurlijk :-) DLNA werkt bij mij tot dusver prima met een Lenovo NAS (iomega) waarop Twonky draait. enige nadeel van DLNA is dat je meestal geen audio spoor of subtitle spoor kan kiezen, dus er moeten wat .mkv bestanden gemuxt worden. Smart TV is verder wel grappig maar verwacht ik niet heel veel te gebruiken, de smart remote werkt overigens wel erg fijn (voice-recognition ook), ik heb de originele afstandsbediening (die inderdaad niet wordt meegeleverd) nog geen seconde gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
jpbosk schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:31:
Ik heb dit weekend de 42LA6608 gekocht. En gister weer omgeruild, omdat ik een stuk of 10 kapotte subpixels had. In de vorm van een haartje, net alsof er een haartje in het scherm zat... Echt heel raar. Maar dat terzijde.

Weet iemand de snelheid van de LAN poort op deze tv? Ik moet namelijk een switch erbij hebben, en ik heb nog een 100 Mbit switchje liggen... Zou die voldoen (ook voor full HD/3d streaming)?
Volgens mij een 100 mBit poort! Voldoet overigens prima voor HD en full 3D SBS streaming via DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dschoonman
[b][

PS: En klopt het dat bij de LA7408 nog enkel een magic remote wordt geleverd en geen standaard remote meer?
Ja dat klopt, alleen een magic remote, maar die werkt wel uitstekend, ik heb de originele afstandsbediening nog niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
dschoonman schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 14:14:
[...]

Volgens mij een 100 mBit poort! Voldoet overigens prima voor HD en full 3D SBS streaming via DLNA.
Ik heb dit model en zowel via ethernat als via WiFi geen enkel probleem 3D of 1080p te streamen via XBMC.

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpbosk
  • Laatst online: 02-09 18:10
Heb je XBMC dan op je tv draaien? Of stream je via DLNA ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

roelofz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 20:50:

Nog nooit wat gekocht bij Redcoon omdat ik daar toch wat rare verhalen over hoor zoals Oost Europesche versies en dergelijke. Nu zie ik dat daar de 42" 7408 goedkoper is dan de 6908. Beetje vreemd toch?
Aangezien ik wel in de markt ben voor een nieuwe tv en hier een aantal hun LG bij RC hebben gekocht ben ik benieuwd naar deze ervaringen. Wordt er wel een "Nederlandse" TV geleverd? Of maakt dat helemaal geen lor uit en ben ik ten onrechte hierover bezorgd?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3CPO
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-01 06:46
Froggy schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 23:50:
[...]

Nog nooit wat gekocht bij Redcoon omdat ik daar toch wat rare verhalen over hoor zoals Oost Europesche versies en dergelijke. Nu zie ik dat daar de 42" 7408 goedkoper is dan de 6908. Beetje vreemd toch?
Aangezien ik wel in de markt ben voor een nieuwe tv en hier een aantal hun LG bij RC hebben gekocht ben ik benieuwd naar deze ervaringen. Wordt er wel een "Nederlandse" TV geleverd? Of maakt dat helemaal geen lor uit en ben ik ten onrechte hierover bezorgd?
onderaan op de LG site
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-42LA7408-smart-tv
staat redcoon als online LG dealer vermeld

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/x42ah1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

3CPO schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 07:48:
[...]

onderaan op de LG site
http://www.lg.com/nl/televisies/lg-42LA7408-smart-tv
staat redcoon als online LG dealer vermeld

[afbeelding]
Thanks! Heel mooi! On topic maar weer dan. >:)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
Jason X schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:56:
Ik heb de 47LA6908.
- De power-aan/uit-knop op de Smart remote. Vooral uit UIT doen...daar heb ik nog geen lijn in kunnen ontdekken hoe snel ie er op reageert. Soms in één keer, soms 2 x drukken, soms ehhhh ooit. Herkenbaar of een fout in de mijne?
Ik quote mezelf even want volgens mij word ik gek. Via Coolblue heb ik een nieuwe smart remote gekregen omdat het probleem bleef aanhouden. En wat denk je....ook bij deze doen alle andere knoppen het moeiteloos alleen de power knop reageert de TV niet op. Heb ik een gebruikersinstructie gemist?
Heeft de TV een apart circuit voor dit signaal dat brak is en andere signalen wel gewoon slikt?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Laatst online: 22-08 10:16
jpbosk schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:28:
Heb je XBMC dan op je tv draaien? Of stream je via DLNA ofzo?
Streamen via DLNA

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste