Heb je niet nog een remote van bijvoorbeeld settopbox? Zit meestal een uit op voor tv's die je in kan stellen. Ik gebruik een harmony dus kan niet zeggen waar het aan ligt. Ik merk wel dat de harmony het met bepaalde apparatuur beter doet dan met de originele AB.Jason X schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:06:
[...]
Ik quote mezelf even want volgens mij word ik gek. Via Coolblue heb ik een nieuwe smart remote gekregen omdat het probleem bleef aanhouden. En wat denk je....ook bij deze doen alle andere knoppen het moeiteloos alleen de power knop reageert de TV niet op. Heb ik een gebruikersinstructie gemist?
Heeft de TV een apart circuit voor dit signaal dat brak is en andere signalen wel gewoon slikt?
Net even wat geprobeerd met het aanmaken van een reeks onder de extra knoppen. Gebruikte commando's: tv;input,tv;directionup,tv;directionleft en dan wordt audio netjes op optisch ingesteld.streetfighter schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:26:
[...]
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan (8609)
Ik vind het raar dat je niet beide tegelijk aan kan hebben, want wil met films over de versterker luisteren, maar bij journaal is dit niet nodig.
En om nou steeds via het menu met het geluid te gaan schakelen is nou ook niet echt gebruiksvriendelijk.
Mocht het je lukken via de harmony, dan hoor ik het graag.
Ik heb sinds een paar maanden de 42LA6908. Enkele zaken waar ik tegenaan loop:
- Niet mogelijk om met smart remote door menu Uitzending gemist (NPO) te navigeren. Krijg een foutmelding 'Missing plugin'. Met de pijltjestoetsen op de remote werkt het wel. LG zegt ermee bezig te zijn dus ik wacht op de volgende update.
- Omslachtige manier om te schakelen tussen geluid TV en (optisch) geluid receiver.
- Optie om bewegingsfunctie te activeren (mbv camera an-vc400) blijft grijs en is daardoor niet aan te zetten. Heeft iemand dit werkend gekregen? Skype werkt namelijk wel gewoon.
Bij bobshop.nl hebben ze de 47LA6134 vandaag in de aanbieding voor 569. Was eigenlijk van plan om de 42LA7408 te kopen bij Redcoon voor 200 meer. Wat is wijsheid: maatje meer of hogere Hz, meer 3D brillen, betere proc. en Magic Remote?
Als je de ruimte hebt, zou ik voor een maatje meer gaan. Hogere Hz zie je vooral in de winkel als je de twee TV's naast elkaar zou plaatsen.
Meer 3D brillen is leuk maar hoe vaak gebruik je ze nu eigenlijk? De 3D-brillen die je in de bioscoop krijgt, werken overigens ook.
Magic Remote zou ik persoonlijk niet meer willen missen. Ik heb ook een Harmony geprogrammeerd maar gebruik die nooit voor de TV. Eerder nog de LG-app op tablet of smartphone...
Meer 3D brillen is leuk maar hoe vaak gebruik je ze nu eigenlijk? De 3D-brillen die je in de bioscoop krijgt, werken overigens ook.
Magic Remote zou ik persoonlijk niet meer willen missen. Ik heb ook een Harmony geprogrammeerd maar gebruik die nooit voor de TV. Eerder nog de LG-app op tablet of smartphone...
Voor de camera: Hbbtv uitzetten. Dan werkt beweging functie wel.
Voor NPO probleem: Ga naar instellingen, vraagteken, update probleem oplossen. Daarna zal het werken.
Voor omschakelen geluid. Dit blijft zo. Is inderdaad omslachtig. Bij 2012 modellen werkte wel tv speakers + optische uitgang tegelijk.
Voor NPO probleem: Ga naar instellingen, vraagteken, update probleem oplossen. Daarna zal het werken.
Voor omschakelen geluid. Dit blijft zo. Is inderdaad omslachtig. Bij 2012 modellen werkte wel tv speakers + optische uitgang tegelijk.
carlob schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:29:
Ik heb sinds een paar maanden de 42LA6908. Enkele zaken waar ik tegenaan loop:Verder een prima aankoop...
- Niet mogelijk om met smart remote door menu Uitzending gemist (NPO) te navigeren. Krijg een foutmelding 'Missing plugin'. Met de pijltjestoetsen op de remote werkt het wel. LG zegt ermee bezig te zijn dus ik wacht op de volgende update.
- Omslachtige manier om te schakelen tussen geluid TV en (optisch) geluid receiver.
- Optie om bewegingsfunctie te activeren (mbv camera an-vc400) blijft grijs en is daardoor niet aan te zetten. Heeft iemand dit werkend gekregen? Skype werkt namelijk wel gewoon.
Heel vreemd, ik hoor niemand meer over het probleem met betrekking van het geluid dat een paar ms hapert. ik heb er namelijk ook opeens geen last meer van, en toch heb ik het na de laatste update nog wel gehad.
Op advies van LG heb ik dat al een paar keer gedaan. Werkt bij mij niet. Wel fabrieksinstellingen terugzetten maar binnen 1-2 dagen krijg ik dan weer de melding 'missing plugin'. Omdat ik dan alle instellingen kwijt ben, ben ik daar maar mee gestopt.pattatje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:22:
LG heeft het probleem inmiddels onderkend en zegt dat men aan een update werkt.
Dank voor de tip! Nu werkt de bewegingfunctie wel. Ik snap echter niet wat het verband is tussen hbbtv en de bewegingsfunctie. Ben dit ook niet in de handleiding tegen gekomen.pattatje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 18:22:
Voor de camera: Hbbtv uitzetten. Dan werkt beweging functie wel.
Wellicht dat het anders allemaal net iets té interactief wordt?carlob schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 08:35:
[...]
Dank voor de tip! Nu werkt de bewegingfunctie wel. Ik snap echter niet wat het verband is tussen hbbtv en de bewegingsfunctie. Ben dit ook niet in de handleiding tegen gekomen.
Voor degene die afgelopen week / weken de tv bij Redcoon hebben besteld, is deze gewoon netjes geleverd, ook de Nederlandse versie? Ik overweeg hem daar te kopen gezien hij 100 euro goedkoper is dan de goedkoopste in de pricewatch. Levertijd is wel 5 dagen of langer maar daar zou ik nog mee kunnen leven.
Hoe bevalt de LG47LA7408 verder?
Redcoon levert producten uit oostbloklanden,daarom zijn ze meestal 100 euro goedkoper.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
In het oostblok heeft LG hele andere types dan bijv. die LA7408 serie ,Amaze86 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:20:
Redcoon levert producten uit oostbloklanden,daarom zijn ze meestal 100 euro goedkoper.
die zie je alleen in Nederland en Belgie,dus zal echt wel uit Nederland komen dan.
Ik heb inmiddels ondekt dat als ik niet direct naar video's ga, maar via gekoppelde apparaten naar mijn NAS ik wel keurig een folderstructuur krijg.Videopac schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:53:
Ik probeer video's vanaf mijn NAS (Synology DS713) naar mijn 42LA8609 te streamen. Dat lukt deels: sommige dingen speelt ie af, sommige niet. Daarnaast zie ik in het overzicht een onoverzichtelijke brei met bestanden i.p.v. De folderstructuur. Iemand tips om dit beter te krijgen?
Ik heb nog wel het probleem dat bij bepaalde bestanden ik de ondertitels niet op NL kan zetten en bij een DVD(rip) dat het beeld niet schermvullend is. Iemand een oplossing voor deze probleempjes? Ik ben voor de rest erg blij met deze tv.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Maar een hoop dezelfde producten komen uit duitsland, let op LG weigert garantie als het geen Benelux product is.3CPO schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 20:56:
[...]
In het oostblok heeft LG hele andere types dan bijv. die LA7408 serie ,
die zie je alleen in Nederland en Belgie,dus zal echt wel uit Nederland komen dan.
Dus Redcoon moet het altijd voor je oplossen.
+ punt dat doen ze altijd super ( hebben mijn tv die bijna 2 jaar oud was 100% gecrediteerd )
Bweh... op 1 of andere manier is mijn tv gestopt met het updaten van de bestanden die op mijn NAS staan. Alles wat hij een maand geleden wist, weet hij nog steeds. Dat speelt hij ook gewoon af, maar nieuwe bestanden ziet hij niet meer. Echt heel erg vreemd. Ook gewijzigde bestanden laat hij staan alsof er niks aan de hand is.
Iemand dergelijke ervaring?
Anoniem: 535144
Hey iedereen,
Hebben de LG gebruikers onder jullie de optie Truemotion opstaan?
En zoja, op welke settings?
Ik heb sinds een aantal dagen een LG 55LA6208.
Ben er tot nu toe zeer tevreden van, op 1 puntje na:
Als ik een bluray opzet, en mijn truemotion staat op (stond standaard op 3) dan zijn de snel bewegende beelden enorm vlot (wat de bedoeling is van deze functie).
Maar bij trage of bijna stilstaande beelden merk ik op dat deze zakt naar een veel lagere framerate, en dus het beeld of de persoon in de film lichtjes 'schokt'
Dit is voor een audio/video liefhebber zoals mij enorm storend.
Nu heb ik gemerkt dat ik deze Truemotion uitzet, dat het beeld niet meer 'schokt'. Maar met als gevolg dat de de scenes waar bijvoorbeeld de camera van links naar rechts beweegt, de typische 'film judder' terug zie, en dus niet meer het super vloeiende.
Heeft er iemand dit probleem ook?
Hebben de LG gebruikers onder jullie de optie Truemotion opstaan?
En zoja, op welke settings?
Ik heb sinds een aantal dagen een LG 55LA6208.
Ben er tot nu toe zeer tevreden van, op 1 puntje na:
Als ik een bluray opzet, en mijn truemotion staat op (stond standaard op 3) dan zijn de snel bewegende beelden enorm vlot (wat de bedoeling is van deze functie).
Maar bij trage of bijna stilstaande beelden merk ik op dat deze zakt naar een veel lagere framerate, en dus het beeld of de persoon in de film lichtjes 'schokt'
Dit is voor een audio/video liefhebber zoals mij enorm storend.
Nu heb ik gemerkt dat ik deze Truemotion uitzet, dat het beeld niet meer 'schokt'. Maar met als gevolg dat de de scenes waar bijvoorbeeld de camera van links naar rechts beweegt, de typische 'film judder' terug zie, en dus niet meer het super vloeiende.
Heeft er iemand dit probleem ook?
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit aan de tv ligt. Welke software draai je op je NAS? Twonky?Isniedood schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:01:
Bweh... op 1 of andere manier is mijn tv gestopt met het updaten van de bestanden die op mijn NAS staan. Alles wat hij een maand geleden wist, weet hij nog steeds. Dat speelt hij ook gewoon af, maar nieuwe bestanden ziet hij niet meer. Echt heel erg vreemd. Ook gewijzigde bestanden laat hij staan alsof er niks aan de hand is.
Kun je via een DLNA-client (pc/tablet/ps3/..) wel alle recente bestanden zien? Zo nee, dan de bestanden met software op je NAS opnieuw scannen of re-builden. Zo ja, dan ligt het blijkbaar toch aan je TV. Fabrieksinstellingen terugzetten wil wel 'ns helpen maar dan ben je al je instellingen op de TV kwijt...
https://www.redcoon.nl/B4...A-7-4-0-8_LED-TV-Promotie
https://www.redcoon.nl/B4...CTRONICS-42LA7408_LED-TVs
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en heb daar € 700,- voor over, en het gaat mij alleen om beeldkwaliteit maar geen plasma (onderhoudsgevoelig, te zwaar en teveel stroom) ondanks superieur beeldkwaliteit.
Na dagen van vergelijken kom ik in mijn prijsklasse uit op de 42LA6678 100hz IPS paneel 400 MCI
In techniek het zelfde als de 42LA69*8 serie.
De betere 42LA7408 200hz IPS paneel 800 MCI is € 300,- boven budget.
Maar als ik voor € 68,10 meer deze 42LA7408 kan krijgen dan is de keuze snel gemaakt maar ik verwijs naar bovenstaande linkjes.
Als er iemand kan beamen deze 42LA7408 Benelux versie heeft ontvangen voor € 768,10 wil ik dit uiteraard weten want dan ligt mijn bestelling per direct bij Redcoon.
Ik ben op zoek naar een nieuwe tv en heb daar € 700,- voor over, en het gaat mij alleen om beeldkwaliteit maar geen plasma (onderhoudsgevoelig, te zwaar en teveel stroom) ondanks superieur beeldkwaliteit.
Na dagen van vergelijken kom ik in mijn prijsklasse uit op de 42LA6678 100hz IPS paneel 400 MCI
Maar als ik voor € 68,10 meer deze 42LA7408 kan krijgen dan is de keuze snel gemaakt maar ik verwijs naar bovenstaande linkjes.
Als er iemand kan beamen deze 42LA7408 Benelux versie heeft ontvangen voor € 768,10 wil ik dit uiteraard weten want dan ligt mijn bestelling per direct bij Redcoon.
Prijs is nu 959markv5 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:54:
https://www.redcoon.nl/B4...A-7-4-0-8_LED-TV-Promotie
Maar als ik voor € 68,10 meer deze 42LA7408 kan krijgen dan is de keuze snel gemaakt maar ik verwijs naar bovenstaande linkjes.![]()

Niet
Nieuwe software is beschikbaar:
M13 platform 04.00.13 oa LA 6 & 7 Series
H13 platform 04.0012
H13 platform 04.0012
Dank voor het melden, maar: URL? Changelog?pattatje schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 19:05:
Nieuwe software is beschikbaar:
H13 platform 04.0012
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Je hebt helemaal gelijk. Mijn NAS indexeerd niet automatisch. My bad... Nu dat nog oplossencarlob schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 23:01:
[...]
Ik kan me moeilijk voorstellen dat dit aan de tv ligt. Welke software draai je op je NAS? Twonky?
Kun je via een DLNA-client (pc/tablet/ps3/..) wel alle recente bestanden zien? Zo nee, dan de bestanden met software op je NAS opnieuw scannen of re-builden. Zo ja, dan ligt het blijkbaar toch aan je TV. Fabrieksinstellingen terugzetten wil wel 'ns helpen maar dan ben je al je instellingen op de TV kwijt...
Update wordt via netwerk aangeboden.
Changelog niet bekend.
Changelog niet bekend.
Videopac schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 23:31:
[...]
Dank voor het melden, maar: URL? Changelog?
Hoe zit het eigenlijk met de banding en DSE (Dirty Screen Effect) met de LG **LA6208?
Is het nou zo moeilijk om een changelog te maken na een nieuwe update? De zoveelste update zonder dat ik weet wat er gepached/gefixed/geweetikveelwat is.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Heeft la7408 een 200herz paneel? Op plasma-discounter staat dat het een 100 herz paneel is...
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Kan iemand die onlangs een 42LA7408 bij RedC heeft gekocht bevestigen dat de achterkant van de tv wit is?
@Amaze86; klopt, het is een 100Hz paneel
@Putifar; heb mijn 7408 bij BCC vandaan en is ook wit aan de achterkant
Heeft er iemand al inmiddels ervaring met het opnemen dmv de TV? Heb er een 32Gb stick in zitten maar daar doet ie niks mee.
Ik heb trouwens contact gehad met LG mbt het ARC verhaal, zij zeggen dat LG alleen garandeert dat LG met LG communiceert. Zij stelden doodleuk voor dat ik er een optische kabel tussen moest zetten ... vreemd. Bij BCC keken ze daar vreemd van op en zeiden dat het gewoon moet werken met een HDMI 1.4 ARC ...
Mijn Harman Kardon DBS775 werkt icm de TV schitterend
Heeft er iemand trouwens een uitgebreide pdf met daarin een handleiding voor de LA7408, ik heb alleen de bijgeleverde informatie digitaal kunnen vinden ... btw heb afgelopen week versie 4.xxx v/d LG software geïnstalleerd.
@Putifar; heb mijn 7408 bij BCC vandaan en is ook wit aan de achterkant
Heeft er iemand al inmiddels ervaring met het opnemen dmv de TV? Heb er een 32Gb stick in zitten maar daar doet ie niks mee.
Ik heb trouwens contact gehad met LG mbt het ARC verhaal, zij zeggen dat LG alleen garandeert dat LG met LG communiceert. Zij stelden doodleuk voor dat ik er een optische kabel tussen moest zetten ... vreemd. Bij BCC keken ze daar vreemd van op en zeiden dat het gewoon moet werken met een HDMI 1.4 ARC ...
Mijn Harman Kardon DBS775 werkt icm de TV schitterend
Heeft er iemand trouwens een uitgebreide pdf met daarin een handleiding voor de LA7408, ik heb alleen de bijgeleverde informatie digitaal kunnen vinden ... btw heb afgelopen week versie 4.xxx v/d LG software geïnstalleerd.
@Travelling Crow: Hoe is het beeld van de LG LA7408 en 3D,wil er eentje halen voor me broertje.Is het verschil groot met een tv van 200 herz....Heb zelf een samsung tv van vorig jaar es7000.
Zit er veel verschil in tussen de 7408 en LG 42LA6928...zie dat de mci 400 is bij 6928, is daar dan de paneel 50 herz of 100? Zie op fotoklein.nl dat de 6928 duurder is dan de 7408 hmm.
Zit er veel verschil in tussen de 7408 en LG 42LA6928...zie dat de mci 400 is bij 6928, is daar dan de paneel 50 herz of 100? Zie op fotoklein.nl dat de 6928 duurder is dan de 7408 hmm.
[ Voor 33% gewijzigd door Amaze86 op 24-08-2013 18:33 ]
Wat is DSESplinter Cell schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:57:
Hoe zit het eigenlijk met de banding en DSE (Dirty Screen Effect) met de LG **LA6208?
Ik moet zeggen dat in deze update wel het enige is verandert:
- Kleine cosmetische verandering zoals in smartmenu
- Meer instellingen zoals ballon, 'zie avatar', 'Instellen ID' en Modusinstelling
- Soft AP
- Kleurverschil tussen Smartmenu en gewoon tv is verdwenen
.
- Magic motion als universele afstandsbediening
- Meer integratie met andere apparaten qua afstandbediening
- De apostrof tijdens MKV kan eindelijk worden weergegeven als een ' ipv 'nt
[ Voor 12% gewijzigd door Termi op 25-08-2013 10:07 ]
Anoniem: 535654
Ben in het bezit van een 47LA8906. Ben helemaal blij met mijn tv. alleen zit ik met een probleem. Tijdens het afspelen van videobestanden via wifi skipt hij automatisch over naar het volgende videobestand. De ene keer gebeurt het na 2 minuten en de andere keer na 15 minuten. Dit gebeurt bij alle videobestanden.
Wie kan mij hierbij helpen???
Wit inderdaad. Stroomkabel ook.Putifar schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:44:
Kan iemand die onlangs een 42LA7408 bij RedC heeft gekocht bevestigen dat de achterkant van de tv wit is?
Wat heb je als software op je NAS of pc staan? Vermoedelijk moet je het daar zoeken?Anoniem: 535654 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:57:
Ben in het bezit van een 47LA8906. Ben helemaal blij met mijn tv. alleen zit ik met een probleem. Tijdens het afspelen van videobestanden via wifi skipt hij automatisch over naar het volgende videobestand. De ene keer gebeurt het na 2 minuten en de andere keer na 15 minuten. Dit gebeurt bij alle videobestanden.
Zeker met Plex proberen en alle updates downloaden!
Ik ben voor de 800Hz gegaan ivm het kijken van F1 (schijnt mooier te zijn), kwa techniek verschillen ze verder niet zo veel.Amaze86 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:27:
@Travelling Crow: Hoe is het beeld van de LG LA7408 en 3D,wil er eentje halen voor me broertje.Is het verschil groot met een tv van 200 herz....Heb zelf een samsung tv van vorig jaar es7000.
http://www.hdtv-news.com/lg-2013-comparison-database/ stond elder in deze topic

Maar om terug te komen op je vraag. Het beeld is in 1 woord, schitterend!
Prijs/kwal verhouding is goed. Heb echter wel nu en dan dat me geluid wegvalt als ik met de magicmote scroll tussen de kanalen. Ben nog steeds bezig om de mogelijkheden te ontdekken. Werkt wel goed samen met mijn NAS (Linksys 212J). Succes met je beslissing
Uhm... die 2 eerste puntjes van je slaan helemaal nergens op.markv5 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:54:en het gaat mij alleen om beeldkwaliteit maar geen plasma (onderhoudsgevoelig, te zwaar en teveel stroom) ondanks superieur beeldkwaliteit.
Wat bedoel je in godsnaam met onderhoudsgevoelig??
En een plasma is echt niet veel zwaarder dan een LED hoor.
En het stroomverbruik.... Ach, laten we niet weer die discussie beginnen.
Als het je echt om de beeldkwaliteit gaat, koop dan gewoon een plasma.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Ondersteunt LG via hun Smart tv gebeuren ook het bladeren over netwerkshares via NFS/SMB of is er altijd een DLNA of plex server nodig?
Kan iemand wat meer vertellen over de LG47LN6138? Kan er nergens reviews over vinden
Niet
Werkt niet met NFS/SMB. je zult dit via het DLNA protocol moeten laten verlopen. dus een DLNA (server) ondersteunend apparaat.engessa schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:13:
Ondersteunt LG via hun Smart tv gebeuren ook het bladeren over netwerkshares via NFS/SMB of is er altijd een DLNA of plex server nodig?
Dank je. Het lijkt erop dat geen fabrikant dit ondersteund. Dat is jammer.aleppink schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 09:48:
[...]
Werkt niet met NFS/SMB. je zult dit via het DLNA protocol moeten laten verlopen. dus een DLNA (server) ondersteunend apparaat.
Ondertussen staat deze tv in de woonkamer. Wat een mooi dingRadjesh schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:21:
Kan iemand wat meer vertellen over de LG47LN6138? Kan er nergens reviews over vinden
Niet
NFS en SMB wordt (nog) niet ondersteund, alleen DLNAengessa schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 12:13:
Bevalt prima, en is gewoon een NL versie hoor met de NL premium apps. Let wel even op dat RedC na je bestelling de prijzen niet toevallig verlaagd, doen ze dat nl. wél binnen 2 weken na je aankoop dan moet je er zeker even achteraan bellen en krijg je het verschil teruggestort op je rekening!Xevoo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:12:
Voor degene die afgelopen week / weken de tv bij Redcoon hebben besteld, is deze gewoon netjes geleverd, ook de Nederlandse versie? Ik overweeg hem daar te kopen gezien hij 100 euro goedkoper is dan de goedkoopste in de pricewatch. Levertijd is wel 5 dagen of langer maar daar zou ik nog mee kunnen leven.
Is die LA7408 serie nu wel of niet geschikt voor UPC CI+ , staat bij UPC niet als gecertificeerd , kan iemand bevestigen dat dit werkt?
Ik kan ook nergens bevestiging vinden, en ik heb zelf nog gewoon een UPC mediabox dus geen persoonlijke ervaring met CI+ module. Ben ook wel benieuwd toch.........3CPO schreef op woensdag 04 september 2013 @ 11:54:
Is die LA7408 serie nu wel of niet geschikt voor UPC CI+ , staat bij UPC niet als gecertificeerd , kan iemand bevestigen dat dit werkt?
ik zit op verschillende websites te zoeken en nu kom ik deze tabel tegen:
"http://www.rtings.com/info/what-is-the-refresh-rate"
Daar staat bij 200 MCI dat het paneel een 100Hz is.... maar hier op het forum staat dat bij de 47LA6208 dat MCI 200 maar 50 Hz is....
Overige waarden staan er trouwens (nog) niet tussen in die tabel.. bijvoorbeeld 480 MCI
wie heeft nu gelijk en is er een definitieve correcte lijst?
Daar staat bij 200 MCI dat het paneel een 100Hz is.... maar hier op het forum staat dat bij de 47LA6208 dat MCI 200 maar 50 Hz is....
Overige waarden staan er trouwens (nog) niet tussen in die tabel.. bijvoorbeeld 480 MCI
Damn it's good 2b a Tweaker!
Ik heb me hier ook in vergist, als je in dit topic zoekt heeft iemand(weet ff niet wie) hier uitgebreid met bron op geantwoord. Je wordt niet alleen genept met die MCI's maar dan ook nog is met pseudo 100Hz en 200Hz.spanx schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:33:
ik zit op verschillende websites te zoeken en nu kom ik deze tabel tegen:
Hey.ebk71 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:31:
[...]
Ik heb me hier ook in vergist, als je in dit topic zoekt heeft iemand(weet ff niet wie) hier uitgebreid met bron op geantwoord. Je wordt niet alleen genept met die MCI's maar dan ook nog is met pseudo 100Hz en 200Hz.
Dat klopt inderdaad. Voor een aantal modellen doet LG de bewering dat het paneel 100Hz of 200Hz is. Echter vertelt LG er niet bij dat dit inderdaad om een pseudo 100Hz en pseudo 200Hz gaat.
Een "echt" 100Hz paneel gaat gepaard met beeld interpolatie. Dat wil zeggen dat het beelden verzint tussen de bestaande beelden waardoor het aantal respectievelijke beelden verdubbeld wordt en de pixels ook twee keer zo vaak worden aangesproken om te veranderen van kleur. Dat is wat we bedoelen met een 100Hz paneel.
Bij een pseudo 100Hz televisie wordt er geen beeld interpolatie toegepast maar wordt er tussen ieder beeld een zwart frame geplaatst. Dit wordt ook wel Black Frame Insertion of BFI genoemd. Deze zwarte frame wordt toegevoegd door de LED's achter het paneel van de televisie voor een korte tijd uit te schakelen tijdens de transitie van de ene frame naar de andere frame.
Heel leuk deze informatie, maar dan blijft de vraag nog altijd; heb je er iets aan?
Eigenlijk niet. Althans, niet bij een pseudo 100Hz paneel. De hoeveelheid motion blur, waar we 100Hz en 200Hz voor inzetten, is te lang en teveel en met Black Frame Insertion wordt het niet zichtbaar. Daar is een pseudo 200Hz voor nodig.
Effectiever is trouwens Backlight Scanning bij een 100Hz paneel, maar dat is weer een andere techniek.
Waardes van MCI 480 zul je alleen in landen als Amerika vinden waar men een frequentie van 60Hz gebruiken. Daar heeft men de panelen 60Hz, 120Hz en 240Hz en dus ook andere MCI waardes.spanx schreef op donderdag 05 september 2013 @ 09:33:
Een waarde van MCI 480 is de Amerikaanse variant op de Europese MCI 400.
De Tweakers Pricewatch heb ik laatst nog geheel up-to-date gemaakt met de juiste waardes van vrijwel iedere televisie uit 2013. Wil je per televisie de waarde zien van het paneel, is de Pricewatch een goede. Alhoewel het geen garantie is dat het correct is.wie heeft nu gelijk en is er een definitieve correcte lijst?
Ik ben m'n 26'' analoge samsung tv een beetje zat en ben van plan een wat grotere TV te gaan kopen.
Een aantal van de LG TV's van dit jaar lijken me wel wat, specifiek de 42LA6608. Nu staat er op de site van LG bij de meeste nieuwe modellen niet veel over CI+ bij UPC (soms dat certificering is aangevraagd). Bij een aantal webshops staat dit ook, bij andere staat er een logo dat t gecertificeerd is en weer andere zeggen dat het niet werkt. Op de CI+ lijst van UPC staan bijzonder weinig LG TV's van 2013.
Kan ik rustig zo'n TV kopen en er van uitgaan dat het werkt? Zijn er eventueel mensen die kunnen bevestigen dat de CI+ kaart werkt voor deze TV (of andere modellen die alleen een ander kleurtje hebben)?
Ik heb al aardig wat gegoogled maar heel veel kom je niet tegen over dit specifieke onderwerp. Het zijn vooral Ziggo klanten die een andere CI+ module moeten kopen, iets wat niet mogelijk is voor UPC klanten geloof ik...
M'n CI+ kaart komt als het goed is maandag, dus wil dan snel een nieuwe TV bestellen. Ik wil hoe dan ook geen mediabox aan m'n tv knopen...
Een aantal van de LG TV's van dit jaar lijken me wel wat, specifiek de 42LA6608. Nu staat er op de site van LG bij de meeste nieuwe modellen niet veel over CI+ bij UPC (soms dat certificering is aangevraagd). Bij een aantal webshops staat dit ook, bij andere staat er een logo dat t gecertificeerd is en weer andere zeggen dat het niet werkt. Op de CI+ lijst van UPC staan bijzonder weinig LG TV's van 2013.
Kan ik rustig zo'n TV kopen en er van uitgaan dat het werkt? Zijn er eventueel mensen die kunnen bevestigen dat de CI+ kaart werkt voor deze TV (of andere modellen die alleen een ander kleurtje hebben)?
Ik heb al aardig wat gegoogled maar heel veel kom je niet tegen over dit specifieke onderwerp. Het zijn vooral Ziggo klanten die een andere CI+ module moeten kopen, iets wat niet mogelijk is voor UPC klanten geloof ik...
M'n CI+ kaart komt als het goed is maandag, dus wil dan snel een nieuwe TV bestellen. Ik wil hoe dan ook geen mediabox aan m'n tv knopen...
Ik zie de 47la6908 nu ergens voor 840€ terwijl die bij 90% van de webaanbieders 1200 euro is. Hoeveel marge zit er wel niet op bij LG. Ik blijf het prijsbeleid van LG raar vinden. Het lijken wel prijsafspraken.
Anoniem: 539202
Ik heb sinds kort de 47LA7909 en ben nu bezig om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Heb een aantal HD 3D films gedownload en probeer deze af te spelen. De films heb ik op een netwerk harddisk staan die aangesloten is op mijn Asus RT-AC66U router. Als ik nu via de instellingen menu van mijn tv naar de hard disk ga, kan ik de films selecteren en worden ze afgespeeld. Echter op het tv menu onderaan het scherm kan ik alleen pauze/play en opties selecteren. Ik kan niet terug, vooruitspoelen. Ook kan ik geen ondertiteling selecteren. Ik heb verschillende videobestanden geprobeerd (o.a. mkv ) en hetzelfde geldt ook voor 2D films. Kan iemand aangeven in welke oplossingsrichting ik me moet begeven?
Ik heb de handleiding op de LG website voor je bekeken en daar staat in dat ondertitels niet worden ondersteund over DLNA.Anoniem: 539202 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:48:
Echter op het tv menu onderaan het scherm kan ik alleen pauze/play en opties selecteren. Ik kan niet terug, vooruitspoelen. Ook kan ik geen ondertiteling selecteren. Ik heb verschillende videobestanden geprobeerd (o.a. mkv ) en hetzelfde geldt ook voor 2D films. Kan iemand aangeven in welke oplossingsrichting ik me moet begeven?
Dank je Sandervanzijl.sandervanzijl schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:43:
[...]
Ik heb de handleiding op de LG website voor je bekeken en daar staat in dat ondertitels niet worden ondersteund over DLNA.
Waarschijnlijk is dus de makkelijkste optie om de ondertiteling 'in te bakken'. Zijn er nog andere mogelijkheden?
Zit ik ook nog wel met het probleem dat ik niet door de film heen kan bladeren.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 539202 op 11-09-2013 07:27 ]
Ondertitels werken hoor, .srt of (bijna) eender welk type. Je moet echter niet denkne dat je kan kiezen, zoals in een .mkv. Het werkt met dezelfde filename en een ondertitelbestand, maar werkt dan ook wel heel goed.
FF of RW is dacht ik niet altijd mogelijk, maar je kan wel gewoonweg de tijdsbalk gebruiken en naar de minuut slepen of klikken waarop je wil starten. Met de remote pijltje rechts doet ongeveer +4 minuten dacht ik...
FF of RW is dacht ik niet altijd mogelijk, maar je kan wel gewoonweg de tijdsbalk gebruiken en naar de minuut slepen of klikken waarop je wil starten. Met de remote pijltje rechts doet ongeveer +4 minuten dacht ik...
Ondertitels werken inderdaad wel. Bestanden hebben wel dezelfde naam nodig.
Hoi,sibertus schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:48:
Ondertitels werken hoor, .srt of (bijna) eender welk type. Je moet echter niet denkne dat je kan kiezen, zoals in een .mkv. Het werkt met dezelfde filename en een ondertitelbestand, maar werkt dan ook wel heel goed.
Ik gebruik ook dezelfde filename en zet ze in dezelfde folder, maar helaas.....
Ook slepen of klikken op de tijdsbalk werkt niet om door de film te lopen
Voor het omzetten van de ondertiteling van 2D naar 3D gebruik ik 3DSubtitler. Ook hier geen ondertiteling wanneer ik de film afspeel.
Bij mij werkt het afspelen van ondertitels via DLNA bij .mkv bestanden alleen als ik de ondertitel toevoeg aan de .mkv, en dan ook nog als primaire ondertitel. Via DLNA kan je geen ondertitel keuze maken in een .mkv, en ook geen audio stream keuze volgens mij. Bij afspelen van een USB-schijf schijnt het wel mogelijk te zijn omdat dit geen DLNA protocol betreft (maar dit heb ik nog niet geprobeerd.......)Anoniem: 539202 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:49:
[...]
Hoi,
Ik gebruik ook dezelfde filename en zet ze in dezelfde folder, maar helaas.....
Ook slepen of klikken op de tijdsbalk werkt niet om door de film te lopen
Voor het omzetten van de ondertiteling van 2D naar 3D gebruik ik 3DSubtitler. Ook hier geen ondertiteling wanneer ik de film afspeel.
Overigens; probeer programma mkvmerge voor samenvoegen van losse.srt bestanden met filmbestand, 2 min per film als je een groot film bestand hebt.
Wel, ik zei dat het werkte, maar ik gebruik ook wel Plex, misschien dat dat nog een verschil maakt. Hoewel ik dat bizar zou vinden...
Via usb en Plex kan je in elk geval ondertitels als losse files gebruiken, en kan je ook via de tijdsbalk naar het gewenste tijdstip gaan!
Enkel DLNA heb ik geen ervaring mee. Maar kan je de netwerk-hdd niet aansluiten via usb op tv? Moet zeker lukken als je je tv via netwerkkabel hebt aangesloten. Dat werkt in één keer nog zeer handig ook: hdd nog altijd op netwerk, maar bestanden rechtstreeks naar tv!
Via usb en Plex kan je in elk geval ondertitels als losse files gebruiken, en kan je ook via de tijdsbalk naar het gewenste tijdstip gaan!
Enkel DLNA heb ik geen ervaring mee. Maar kan je de netwerk-hdd niet aansluiten via usb op tv? Moet zeker lukken als je je tv via netwerkkabel hebt aangesloten. Dat werkt in één keer nog zeer handig ook: hdd nog altijd op netwerk, maar bestanden rechtstreeks naar tv!
Ik bezit zoals al eerder vernoemd de 47LA6208. Ik heb laatst de nieuwste CI+ module van Ziggo ontvangen welke ook interactieve tv zou gaan ondersteunen later dit jaar. Vanaf het begin werkt dit gewoon vlekkeloos met de LG tv dus ik ga ervan uit dat dit bij de rest van de series van LG ook zal zijn!? Het was een kwestie van kaart in de module, daarna in de tv en alles wees zichzelf, kind kan de was doen 
Mbt MKV bestanden... met een programma als PS3 media server of Universal Media Server kun je deze vlekkeloos afspelen op je tv! Ik heb het dan wel over het streamen van audio/video vanaf mijn pc naar de tv.
Mbt MKV bestanden... met een programma als PS3 media server of Universal Media Server kun je deze vlekkeloos afspelen op je tv! Ik heb het dan wel over het streamen van audio/video vanaf mijn pc naar de tv.
[ Voor 20% gewijzigd door Yo_flow op 11-09-2013 23:43 ]
Hmm.. Bij mij werken de ondertitels zonder dat ik er wat aan hoef te doen. Via de smart share speel ik de bestanden af vanaf mijn NAS. Enige dat ik hoef te doen is het dezelfde naam te geven. Ik heb de 42 inch 7408.
Heb geen plex zo ver ik weet op mijn synology
Heb geen plex zo ver ik weet op mijn synology
Ik zal als eerste via het programma mkvmerge de ondertiteling toevoegen aan het filmbestand. Mocht dat niet werken kan ik als test proberen de network hardeschijf rechtstreeks op de tv aan te sluiten. Ik houd jullie op de hoogte.dschoonman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:11:
[...]
Bij mij werkt het afspelen van ondertitels via DLNA bij .mkv bestanden alleen als ik de ondertitel toevoeg aan de .mkv, en dan ook nog als primaire ondertitel. Via DLNA kan je geen ondertitel keuze maken in een .mkv, en ook geen audio stream keuze volgens mij. Bij afspelen van een USB-schijf schijnt het wel mogelijk te zijn omdat dit geen DLNA protocol betreft (maar dit heb ik nog niet geprobeerd.......)
Overigens; probeer programma mkvmerge voor samenvoegen van losse.srt bestanden met filmbestand, 2 min per film als je een groot film bestand hebt.
Weet iemand trouwens waarom ik sinds het kijken via de CI+ module nog maar kan kiezen uit 3 opties voor de beeldverhouding? Te weten; 16:9, 4:3 en origineel?! Toen ik via mijn humax decoder (hdmi) keek kon ik alle opties kiezen... Ik merk dat als de tv aan wordt gezet hij wel even alle opties weergeeft onder beeldverhouding maar na enkele seconden blijven bovengenoemde 3 over... Ik zie gewoon dat er dan wordt overgeschakeld omdat het televisie beeld iets wordt ingezoomd en op 16:9 wordt gezet... Heeft dit te maken met het signaal wat de zenders versturen??
Ik keek eerst altijd tv via opties 'scannen' zodat ik volledig beeld had dus dit vind ik eigenlijk best irritant! Bij andere apparaten aangesloten via hdmi kan ik het overigens wel gewoon selecteren...
Ik keek eerst altijd tv via opties 'scannen' zodat ik volledig beeld had dus dit vind ik eigenlijk best irritant! Bij andere apparaten aangesloten via hdmi kan ik het overigens wel gewoon selecteren...
Anoniem: 323131
Onlangs een LG 55LA7408 aangeschaft en nu zit ik met het volgende probleem.
Ik heb een harddisk met wat MKV bestanden via USB op de tv aangesloten. Nu loopt er een HDMI kabel van de tv (hdmi 1 ARC poort) naar mijn Denon x2000 receiver (hdmi monitor ARC poort).
Het lukt me nu niet om 5.1 surround af te spelen via de HDMI kabel op mijn surround speakers die aangesloten zijn op de receiver. Enkel stereo wordt doorgegeven. Overigens lukt het ook niet met een optische kabel, exact hetzelfde resultaat.
Is dit gewoon technisch niet mogelijk of heb ik dan toch ergens een setting verkeerd staan?
Edit: Blijkt toch dat er nog een setting verkeerd stond op de tv. Audio out stond nog op PCM en deze naar auto zetten verholp het probleem. Inmiddels bralt het 5.1 DTS geluid door de kamer heen.
Ik heb een harddisk met wat MKV bestanden via USB op de tv aangesloten. Nu loopt er een HDMI kabel van de tv (hdmi 1 ARC poort) naar mijn Denon x2000 receiver (hdmi monitor ARC poort).
Het lukt me nu niet om 5.1 surround af te spelen via de HDMI kabel op mijn surround speakers die aangesloten zijn op de receiver. Enkel stereo wordt doorgegeven. Overigens lukt het ook niet met een optische kabel, exact hetzelfde resultaat.
Is dit gewoon technisch niet mogelijk of heb ik dan toch ergens een setting verkeerd staan?
Edit: Blijkt toch dat er nog een setting verkeerd stond op de tv. Audio out stond nog op PCM en deze naar auto zetten verholp het probleem. Inmiddels bralt het 5.1 DTS geluid door de kamer heen.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 323131 op 13-09-2013 21:49 ]
Ik heb ook een Denon X2000, in combinatie met de 42LA6908 maar krijg ARC niet werkend. Spdif werkt wel.
Op tv het geluid op hdmi-arc gezet en de receiver via de setup assistent ingesteld zodat tv-geluid via ARC komt. Als source voor TV AUDIO gekozen maar geen geluid...
Op tv het geluid op hdmi-arc gezet en de receiver via de setup assistent ingesteld zodat tv-geluid via ARC komt. Als source voor TV AUDIO gekozen maar geen geluid...
Gebruik je wel de HDMI 1 aansluiting van de TV?
Heb je wel een HMDI 1.4 High speed HDMI Kabel?
Staat Simplink ingeschakeld op de TV?
Bovenstaande is noodzakelijk om ARC werkend te krijgen.
Heb je wel een HMDI 1.4 High speed HDMI Kabel?
Staat Simplink ingeschakeld op de TV?
Bovenstaande is noodzakelijk om ARC werkend te krijgen.
carlob schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:14:
Ik heb ook een Denon X2000, in combinatie met de 42LA6908 maar krijg ARC niet werkend. Spdif werkt wel.
Dank u!
Ik wist niet dat Simplink ingeschakeld moest zijn (dacht dat dat alleen voor communicatie met andere LG-apparaten bedoeld was).
Oftewel: het werkt!
Ik wist niet dat Simplink ingeschakeld moest zijn (dacht dat dat alleen voor communicatie met andere LG-apparaten bedoeld was).
Oftewel: het werkt!
Het is hier rustig in vergelijking met het 2012 topic. Van de week bezoek gehad, en de vrouwelijke bezoekers verbaasden zich over het haarscherpe beeld. "Owh, <naam vriend>, dat is wel erg scherp beeld he, wel heel erg mooi!" Dus mijn vrienden helemaal blij, die mogen binnenkort een nieuwe tv uitzoeken denk ik.
Afgelopen weekend verbaasde de oppas zich ook al over het mooie beeld van de televisie..
Super leuk die reacties, en dat terwijl ik hem al een paar maanden heb staan.. blijkbaar is het beeld scherper geworden
50LA6208
Afgelopen weekend verbaasde de oppas zich ook al over het mooie beeld van de televisie..
Super leuk die reacties, en dat terwijl ik hem al een paar maanden heb staan.. blijkbaar is het beeld scherper geworden
50LA6208
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Kijk, ik zat al op het aanschafvinketouw, maar door deze post was ik helemaal om.St@m schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:34:
Het is hier rustig in vergelijking met het 2012 topic. Van de week bezoek gehad, en de vrouwelijke bezoekers verbaasden zich over het haarscherpe beeld. "Owh, <naam vriend>, dat is wel erg scherp beeld he, wel heel erg mooi!" Dus mijn vrienden helemaal blij, die mogen binnenkort een nieuwe tv uitzoeken denk ik.
Super leuk die reacties, en dat terwijl ik hem al een paar maanden heb staan.. blijkbaar is het beeld scherper geworden![]()
50LA6208
Zojuist is de bestelling van de 42la6208 dan toch echt gedaan.
Als het goed is morgen in huis.
Ik weet niet goed in welk topic ik het kwijt moet, maar de MediaMarkt in Groningen heeft dit weekend de curved OLED van LG in de winkel staan (55ea9809). Helaas alleen dit weekend (inclusief koopzondag).
Daarnaast hebben ze ook de Samsung S9 UHD scherm van 85 inch (85ueS9) in de winkel staan. Ook voor deze televisie geldt, alleen dit weekend.
Daarnaast hebben ze ook de Samsung S9 UHD scherm van 85 inch (85ueS9) in de winkel staan. Ook voor deze televisie geldt, alleen dit weekend.
En hoe bevalt ie? Mis eigenlijk een goede review van dit model. Nergens op Internet te vinden. Twijfel tussen deze en de 42LA7408.albino71 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:16:
[...]
Kijk, ik zat al op het aanschafvinketouw, maar door deze post was ik helemaal om.
Zojuist is de bestelling van de 42la6208 dan toch echt gedaan.
Als het goed is morgen in huis.
Het zou kunnen dat ik zo eind van dit jaar een andere tv ga aanschaffen die mijn Panasonic TH-37PX70 plasma zou moeten gaan vervangen, dus ik zat eens wat te orienteren en kwam uit bij de LG modellen van dit jaar.
In de praktijk zal ik er gewoon tv op kijken en via mijn HTPC regelmatig een film. Smart-tv, leuk, maar echt nodig heb ik dat niet. Hetzelfde voor 3D, vast leuk om een keer te zien, maar zal het weinig gaan gebruiken.
Ik zat eerst bij de 47LA6608, maar misschien is de 47LA6208 ook wel voldoende (scheelt in ieder geval zo'n 150 euro). Klopt het dat de 6608 eigenlijk hetzelfde is als de 6208, met als verschillen 400MCI ipv 200MCI, een smart afstandsbediening in plaats van een standaard afstandsbediening en de 2 dual action brillen extra heeft? Volgens mij zie ik verder geen verschillen. Hebben ze hetzelfde paneel en allebei dezelfde manier van LED techiek? En heeft iemand in de praktijk al eens het verschil gezien tussen 400MCI en 200MCI? Want uiteindelijk is dat beide 50Hz en is het alleen maar een softwaretruukje.
In de praktijk zal ik er gewoon tv op kijken en via mijn HTPC regelmatig een film. Smart-tv, leuk, maar echt nodig heb ik dat niet. Hetzelfde voor 3D, vast leuk om een keer te zien, maar zal het weinig gaan gebruiken.
Ik zat eerst bij de 47LA6608, maar misschien is de 47LA6208 ook wel voldoende (scheelt in ieder geval zo'n 150 euro). Klopt het dat de 6608 eigenlijk hetzelfde is als de 6208, met als verschillen 400MCI ipv 200MCI, een smart afstandsbediening in plaats van een standaard afstandsbediening en de 2 dual action brillen extra heeft? Volgens mij zie ik verder geen verschillen. Hebben ze hetzelfde paneel en allebei dezelfde manier van LED techiek? En heeft iemand in de praktijk al eens het verschil gezien tussen 400MCI en 200MCI? Want uiteindelijk is dat beide 50Hz en is het alleen maar een softwaretruukje.
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 25-09-2013 11:51 ]
Wordt de LA6208 reeks hier aangeraden, ben nl. van plan deze tv binnen enkele dagen aan te schaffen. De 42 inch versie dan wel te verstaan...
Ik zit met hetzelfde; heb een Transcend 64GB USB3 usb stick speciaal hiervoor aangeschaft, maar krijg 'm met geen mogelijkheid ingezet voor Time Machine 2. Heb 'm fat32 geformateerd, maar mag ook niets baten.Sir_Hendro schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:06:
Volgens mij is deze vraag al reeds beantwoord maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden.
Video opnemen met een LG smart TV, hoe en wat.
- Ik las dat deze functie in bepaalde landen niet mogelijk is. Nederland kan dit gewoon zonder aanpassingen?
- Ik las dat er een minimum vereiste van 40gb is voor een opslag medium. Werkt dan iedere hdd of usb stick die aan deze eis voldoet?
- Ik las ook over dat de hdd 'dvr' moet ondersteunen. Kunnen niet alle hdd's dit standaard dan?
Mijn excuses voor het vragen als dit al reeds was gedaan door andere tweakers.
Iemand een idee?
kon bericht niet verwijderen.....
[ Voor 97% gewijzigd door sandervanzijl op 27-09-2013 15:10 ]
Ik zoek een nieuwe 42 inch tv met 3D en zit te twijfelen tussen de LG 42LA6608 en de PANASONIC TX-L42ET60E. Iemand ervaring met deze tv's? wil er ook mee gamen op PS3, 360 en aankomende consoles
Hier lees ik toch weer verbeteringen in tegenstelling tot de LA6208
http://translate.google.n...-zoll-3d-led.html%3Fm%3D1
Hier lees ik toch weer verbeteringen in tegenstelling tot de LA6208
http://translate.google.n...-zoll-3d-led.html%3Fm%3D1
[ Voor 69% gewijzigd door WhySoSerious? op 27-09-2013 23:47 ]
Vooropgesteld, ik ben geen beeldfreak, dus al mijn bevindingen zijn uiteraard relatief.Hanky74 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:26:
[...]
En hoe bevalt ie? Mis eigenlijk een goede review van dit model. Nergens op Internet te vinden. Twijfel tussen deze en de 42LA7408.
Dit is wat ik net ergens anders ook heb gepost....
Kortom:Hier staat de 42LA6208 (Full HD smart TV, Passief 3D, 3x HDMI, 1x scart en 1x component).
Wat belachelijk veel TV voor weinig geld!
Mooi beeld, smart tv is super (snel en veel functies), 3D is leuk.
Minpuntje....het geluid is minder en heeft eigenlijk een externe speaker nodig.
Ik vind dat het bijna onmogelijk is om voor dat geld een betere TV te vinden met vergelijkbare specs.
Ben er erg blij mee.
Zit ook nog een 66 en een 69 serie tussen. Ik heb de 47LA69xx en als het over het geluid gaat: super(voor een tv dan....) heeft waarschijnlijk alles te maken met die ingebouwde subwoofer.albino71 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 13:18:
[...]
Vooropgesteld, ik ben geen beeldfreak, dus al mijn bevindingen zijn uiteraard relatief.
Dit is wat ik net ergens anders ook heb gepost....
[...]
Kortom:
Ik vind dat het bijna onmogelijk is om voor dat geld een betere TV te vinden met vergelijkbare specs.
Ben er erg blij mee.
Ik heb nog 2 vragen over mijn 42LA8609:
1. Als ik video's stream vanaf mijn NAS vult hij het beeld niet. Ik heb dan rondom een zwarte rand. Het gaat dan om SD materiaal.
2. Opnemen: ik begrijp uit reacties hierboven dat de USB drive minimaal 64GB moet zijn: waar komt die informatie vandaan? En wat is Time Machine?
1. Als ik video's stream vanaf mijn NAS vult hij het beeld niet. Ik heb dan rondom een zwarte rand. Het gaat dan om SD materiaal.
2. Opnemen: ik begrijp uit reacties hierboven dat de USB drive minimaal 64GB moet zijn: waar komt die informatie vandaan? En wat is Time Machine?
1: Herkenbaar. Volgens mij heeft de LG geen mogelijkheid om deze video's beeldvullend weer te geven (zoals bijvoorbeeld een PS3 wel kan). Ik heb zelf even getest welk formaat wel beeldvullend werd weergegeven en vervolgens alle video's daar naartoe geconverteerd.Videopac schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:04:
Ik heb nog 2 vragen over mijn 42LA8609:
2. Minimaal 64GB zegt mij niets. Time Machine is volgens mij de functionaliteit om programma's te pauzeren.
Nou heb ik afgelopen weekend eens bij de mediamarkt gekeken naar de 6208 en 6608 en zag bij beide toestellen (maar ook bij allerlei Samsungs en Panasonics) een raar verschijnsel, waardoor ik mijn Panasonic plasma ineens helemaal niet meer zou willen vervangen door een LCD.
Wat ik namelijk zag waren beelden, die bij bewegende beelden, een soort van in gedeelten werd ververst. Alsof er een soort lijn/blok inzat, waarbij het beeld onder de lijn net een fractie later werd ververst dan het beeld boven de lijn/blok. Beetje lastig uitleggen, maar het was voornamelijk te zien bij sneller bewegende beelden.
Is dit iets wat nog te verbeteren is met instellingen? Is dit normaal?
Wat ik namelijk zag waren beelden, die bij bewegende beelden, een soort van in gedeelten werd ververst. Alsof er een soort lijn/blok inzat, waarbij het beeld onder de lijn net een fractie later werd ververst dan het beeld boven de lijn/blok. Beetje lastig uitleggen, maar het was voornamelijk te zien bij sneller bewegende beelden.
[ Voor 5% gewijzigd door hars73 op 06-10-2013 15:54 ]
aangezien er op dit forum nog geen meldingen over zijn, en het meerdere merken betreft, zou het ook kunnen dat het aan het signaal of de omstandigheden bij de winkel ligt.
of jij hebt natuurlijk supersonisch zicht.
Naja, volgens de verkoper klopte het en lag het aan de beeldverversings frequentie. Toen nam ie me mee naar een demo opstelling met 50, 400 en 800hz en kwam het verhaal dat het bij 800hz niet voorkwam. Maar ja, dan betaalde je wel wat meer, zucht. Ik vermoedde ook al dat het aan de situatie ligt bij de Mediamarkt, maar wilde het nog wel even zeker weten.sandervanzijl schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:22:
aangezien er op dit forum nog geen meldingen over zijn, en het meerdere merken betreft, zou het ook kunnen dat het aan het signaal of de omstandigheden bij de winkel ligt.
Dus een verkoper, zonder énig belang, vertelt dat bij *de extra dure* modellen met het superblitse 800hz geen problemen zijn. Color me surprisedhars73 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:52:
[...]
Naja, volgens de verkoper klopte het en lag het aan de beeldverversings frequentie. Toen nam ie me mee naar een demo opstelling met 50, 400 en 800hz en kwam het verhaal dat het bij 800hz niet voorkwam. Maar ja, dan betaalde je wel wat meer

Ik neem aan, als je echt interesse hebt in deze modellen, er reviews zijn waaruit blijkt dat LG geen halfgare TV's in de markt zet enkel om de dure modellen te pushen.
[ Voor 14% gewijzigd door Jason X op 07-10-2013 13:02 ]
hars73 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:46:
Nou heb ik afgelopen weekend eens bij de mediamarkt gekeken naar de 6208 en 6608 en zag bij beide toestellen (maar ook bij allerlei Samsungs en Panasonics) een raar verschijnsel, waardoor ik mijn Panasonic plasma ineens helemaal niet meer zou willen vervangen door een LCD.
Dat heeft in dit geval niets te maken met de vernieuwingsfrequentie te maken maar de bron die de Media Markt gebruikt. Geen idee wat voor apparatuur ze gebruiken en hoe ze de video's maken, maar wat is dat verschrikkelijk slecht zeg. Naast de tearing, zoals dat wordt genoemd, die je ziet, is er ook ongelovelijk veel judder / stotter zichtbaar.hars73 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:52:
[...]
Naja, volgens de verkoper klopte het en lag het aan de beeldverversings frequentie. Toen nam ie me mee naar een demo opstelling met 50, 400 en 800hz en kwam het verhaal dat het bij 800hz niet voorkwam. Maar ja, dan betaalde je wel wat meer, zucht. Ik vermoedde ook al dat het aan de situatie ligt bij de Mediamarkt, maar wilde het nog wel even zeker weten.
Overigens zijn er geen 800Hz en 400Hz LCD televisies. Dit zijn marketingtermen waar je overheen moet kijken. Zie http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/ voor de werkelijke vernieuwingsfrequenties van een televisie.
Hoeveel input lag heeft de - LG 32LA6208
Ben opzoek naar een nieuwe 32 inch LCD voordat de PS4 uitkomt.
Maar er is zo weinig zo weinig info over deze tv. Ook erg weinig review.
Ben een beetje aan het twijfelen tussen de - LG 32LA6208 en de - Sony KDL-32W655A
Prijs is ongeveer hetzelfde.
Het enige verschil is dat de LG 3D heeft en 3x HDMI. De Sony heeft geen 3D en 2x HDMI. Maar als ik de berichten moet geloven schijnt het beeld weer erg goed te zijn van de Sony Bravia.
3D is geen must voor mij, maar wel mooi meegenomen.
Ben een beetje aan het twijfelen tussen de - LG 32LA6208 en de - Sony KDL-32W655A
Het enige verschil is dat de LG 3D heeft en 3x HDMI. De Sony heeft geen 3D en 2x HDMI. Maar als ik de berichten moet geloven schijnt het beeld weer erg goed te zijn van de Sony Bravia.
Heb even gegoogled op de term 'tearing' en ja dit is inderdaad exact wat ik heb gezien daar bij de Mediamarkt en wat ik bedoelde. Kwam echt op een heel groot aantal toestellen voor.Dimens schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:10:
[...]
[...]
Dat heeft in dit geval niets te maken met de vernieuwingsfrequentie te maken maar de bron die de Media Markt gebruikt. Geen idee wat voor apparatuur ze gebruiken en hoe ze de video's maken, maar wat is dat verschrikkelijk slecht zeg. Naast de tearing, zoals dat wordt genoemd, die je ziet, is er ook ongelovelijk veel judder / stotter zichtbaar.
Overigens zijn er geen 800Hz en 400Hz LCD televisies. Dit zijn marketingtermen waar je overheen moet kijken. Zie http://tweakers.net/categorie/621/televisies/producten/ voor de werkelijke vernieuwingsfrequenties van een televisie.
En tja wat de verkoper betreft. Toen ik zei dat ik mijn (nog niet full HD) plasma misschien wilde vervangen door een full HD LCD, zei ie "ja dat plasma's in full HD geleverd kunnen worden zal wel niet meer gaan gebeuren, want de plasma's gaan eruit"

Verkopers kun je sowieso niet vertrouwen, die verzinnen de mooiste verhalen en onzin om je iets te kunnen verkopen. Alhoewel de meeste verkopers ook niet beter weten en gebrek aan kennis hebben.hars73 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:51:
[...]
Heb even gegoogled op de term 'tearing' en ja dit is inderdaad exact wat ik heb gezien daar bij de Mediamarkt en wat ik bedoelde. Kwam echt op een heel groot aantal toestellen voor.
En tja wat de verkoper betreft. Toen ik zei dat ik mijn (nog niet full HD) plasma misschien wilde vervangen door een full HD LCD, zei ie "ja dat plasma's in full HD geleverd kunnen worden zal wel niet meer gaan gebeuren, want de plasma's gaan eruit"toen wist ik genoeg
Die LG6208 lijkt me ook wel een mooie TV. Alleen zit ik heel erg twijfelen over het formaat. Is van een 42 inch naar een 50 inch een goede upgrade? Kijkafstand: 3 meter.

In de winkel lijkt het natuurlijk allemaal klein. En ook als je bijvoorbeeld de rolmaat erbij pakt en even na meet.
Nog meer mensen die van een 42 naar 50 inch gegaan?

In de winkel lijkt het natuurlijk allemaal klein. En ook als je bijvoorbeeld de rolmaat erbij pakt en even na meet.
[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 07-10-2013 18:33 ]
Ja ik, 3.5m kijkafstand.. had nog wel groter gekundSplinter Cell schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:31:
Die LG6208 lijkt me ook wel een mooie TV. Alleen zit ik heel erg twijfelen over het formaat. Is van een 42 inch naar een 50 inch een goede upgrade? Kijkafstand: 3 meter.
[afbeelding]
Maar ik had een vrij oude 42" (jaar of 5) met een dikke rand. Deze 50" (6208) heeft een hele dunne rand, dus effectief was de tv maar een centimeter of 7 groter volgens mij.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik twijfel ook tussen de LG 42la6608 - 42la6208 en de Sony 42w655A
Allereerst vraag ik me af of het prijsverschil van 165euro de 6608 met de andere 2 het waard is?
3D vind ik leuk maar hoeft niet perse dus dat geeft geen doorslag.
Verder zijn ze op papier redelijk gelijk aan elkaar
De 6208 trekt mij het meeste aan.
Allereerst vraag ik me af of het prijsverschil van 165euro de 6608 met de andere 2 het waard is?
Ik heb de 32LA6208 en merk weinig van de input lag op mijn Xbox360. Persoonlijk maakt het niet veel uit welk a-merk televisie je neemt, het ligt vrij dicht bij elkaar. Bij mij was de doorslag voor LG voornamelijk om de media-ondersteuning beter is dan bij andere fabrikanten.Sefaex schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:06:
Hoeveel input lag heeft de - LG 32LA6208
Een belangrijk verschil wat mij zelf soms opvalt, als ik bij andere ben is dat de 6208 nog een aardig diepe behuizing heeft in vergelijking tot andere televisies. Daar-en-tegen ben ik zelf aangenaam verrast door het zeer goede geluid uit de luidsprekers van de televisie. De functies vond ik zelf niet het geld waard, als je geen 3D hoeft kan je volgens mij de hele 6-serie laten liggen en focussen op de 5-serie.sfeijen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:50:
Ik twijfel ook tussen de LG 42la6608 - 42la6208 en de Sony 42w655A
Ja, mijn huidge TV is inclusief randen, bijna net zo groot als een 50 inch scherm.St@m schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:48:
[...]
Ja ik, 3.5m kijkafstand.. had nog wel groter gekund
Maar ik had een vrij oude 42" (jaar of 5) met een dikke rand. Deze 50" (6208) heeft een hele dunne rand, dus effectief was de tv maar een centimeter of 7 groter volgens mij.
42, 50 & 55:
http://tvcalculator.com/

Hier is nog een hele goede review site.Amerikaans mode getest: LA6200 = 6208 in Europe/Nederland.
http://www.rtings.com/reviews/tv/lcd-led/lg/la6200
De LG6208 heeft een input lag van 8.4ms.
Hier ook van 40 inch naar 55 inch gegaan op 3.5 meter kijkafstand.
Maar had ook wel groter gekund, ben er nu al aan gewend.
Daarbij ook de kanttekening dat mijn 55 inch bijna net zo groot is als mn oude 40 inch door de grote randen die daaromheen zaten.
Maar had ook wel groter gekund, ben er nu al aan gewend.
Daarbij ook de kanttekening dat mijn 55 inch bijna net zo groot is als mn oude 40 inch door de grote randen die daaromheen zaten.
Stop chasing the dream, you're already living it
Anoniem: 546142
Misschien Offtopic maar.
Ik heb net de LG50LA6608 gekocht.
Maar als je van beeld wisselt of als je bv de TV aanzet zonder dat de Topset box aanstaat dan is de beeld niet egaal zwart.
Je hebt een zwarte beeld met in het midden een wat lichtere vlek en in de buiten hoeken.
Ik dacht eerst dat komt omdat hij moet opwarmen,maar ik blijf het zien.
Ik merk er verder niets van prachtige kleuren en zeer tevreden,vroeg me alleen af of iemand anders dit ook heeft ?
Als je dus alleen de TV aanzet en de TopSet box uitlaat zie je het of als je gaar overschakelen naar SmartTV .
Heeft iemand al nieuws vernomen van Plex of eventueel een XBMC alternatief, die films die ik op mijn NAS heb zien er nu wel erg saai uit.
Maar als je van beeld wisselt of als je bv de TV aanzet zonder dat de Topset box aanstaat dan is de beeld niet egaal zwart.
Je hebt een zwarte beeld met in het midden een wat lichtere vlek en in de buiten hoeken.
Ik merk er verder niets van prachtige kleuren en zeer tevreden,vroeg me alleen af of iemand anders dit ook heeft ?
Als je dus alleen de TV aanzet en de TopSet box uitlaat zie je het of als je gaar overschakelen naar SmartTV .
Heeft iemand al nieuws vernomen van Plex of eventueel een XBMC alternatief, die films die ik op mijn NAS heb zien er nu wel erg saai uit.
Wat jij ziet is Backlight bleeding / clouding. Dit komt door een slechte verdeling van de LED achtergrondverlichting achter het Liquid Crystal paneel waardoor er dus meer licht is op bepaalde delen achter het scherm. Door de televisie te kalibreren, kun je een groot deel van de backlight bleeding wegkrijgen. Maar helemaal weg krijg je het nooit.Anoniem: 546142 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 07:55:
Misschien Offtopic maar.
Hoi Dimens,
Ik heb bij mijn LG47LA7909 ook last van Blacklight bleeding. Kun je zelf die kalibratie uitvoeren of moet je hiervoor een expert laten komen?
Ik heb bij mijn LG47LA7909 ook last van Blacklight bleeding. Kun je zelf die kalibratie uitvoeren of moet je hiervoor een expert laten komen?
Ben ik ook benieuwd naar. Zelfde probleem bij mijn 7608.Anoniem: 539202 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:12:
Hoi Dimens,
In veel landen is het kalibreren van Televisie veel normaler dan in Nederland.
Kalibreren kan je tot een bepaald niveau zelf doen. Uiteraard kan je het ook laten doen.
Ik heb de calibratie zelf gedaan met behulp van dit programma:
http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration
Suc6
Kalibreren kan je tot een bepaald niveau zelf doen. Uiteraard kan je het ook laten doen.
Ik heb de calibratie zelf gedaan met behulp van dit programma:
http://www.avsforum.com/t...9-blu-ray-mp4-calibration
Suc6
nvm
[ Voor 98% gewijzigd door Signex op 18-10-2013 01:57 ]
Anoniem: 548604
Ik zit er aan te denken om de 42LA6608 aan te schaffen.
http://tweakers.net/product/327439/lg-la6608/
Op de link staat bij de 42 inch versie van de 6608 serie dat het een 100hz tv is met 400mci
maar bij de andere modellen van de 6608 serie staat dat het een 50hz tv is met 400mci.
De vraag is dan ook: Is dit een 100hz of een 50hz? (want het lijkt mij stug dat alleen de 42 inch van de 6608 serie 100hz zou zijn, dus zijn ze nou allemaal 100hz of allemaal 50?)
Het is belangrijk voor mijn keuze in aanschaf om dit te weten.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de reacties
http://tweakers.net/product/327439/lg-la6608/
Op de link staat bij de 42 inch versie van de 6608 serie dat het een 100hz tv is met 400mci
maar bij de andere modellen van de 6608 serie staat dat het een 50hz tv is met 400mci.
De vraag is dan ook: Is dit een 100hz of een 50hz? (want het lijkt mij stug dat alleen de 42 inch van de 6608 serie 100hz zou zijn, dus zijn ze nou allemaal 100hz of allemaal 50?)
Het is belangrijk voor mijn keuze in aanschaf om dit te weten.
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Alvast bedankt voor de reacties