Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-06 14:45
Probleem opgelost! Ik was inderdaad niet zo slim, haha!

Even een chat sessie gehad met een LG medewerker. Deze wees me er op dat je via de home button bij de Premium apps kon komen. Klinkt stom, maar die optie had ik nog nooit gebruikt.

Ik ging altijd via 'Mijn Apps' naar LG Smart World. Daar worden dan wer niet de Premium apps getoond ondanks dat het filter op 'Alle' staat... Waarom deze optie er in zit is mij niet duidelijk want nu ik het gewoon simpel via de home button doe is deze volledig overbodig geworden. Vond dit eigenlijk altijd al een omslachtige benadering, maar had de home button volledig uit mijn systeem gewerkt op de één of andere manier...
Tja, alsof je Windows gebruikt zonder start knop. 8)7

Ik weet nu ook hoe mijn ouders zich moeten voelen als ze met een probleem komen en ik het binnen twee tellen opgelost heb.... Haha!

Froggy wijzigde deze reactie 02-05-2014 12:31 (8%)

iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Wat ook verwarrend kan zijn is dat de app voor o.a. SBS 'kijk' heet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-06 13:34
quote:
ebk71 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:20:
[...]

Ik heb voor ca. € 25,- bij Amazon.de deze besteld:CSL - Bluetooth Audio-Transmitter Dongle | Bluetooth / Wireless Sender für 3,5mm Audio Geräte | inkl. Akku | schwarz

En werkt helemaal goed. Wordt gevoed door de usb aansluiting van de TV. En werkt in combi met een Sony bluetooth koptelefoon.
Dit werkt inderdaad voor audio. Ik was echter benieuwd of de LG ook een bluetooth module ondersteunt zoals bijvoorbeeld (om maar even bij Amazon.de te blijven):
http://www.amazon.de/Blue...fRID=1YP628K90Q44MCBZ0HRA

• Froggy
Net even bij de Aldi zo'n 64 GB USB stick opgehaald om ook eens iets op te kunnen nemen.... TV doet er niks mee! Tenminste hij initialiseert hem niet. Geeft simpelweg aan dat je een Time Machine USB apparaat aan moet sluiten! Tja, daar was dat ding nou net voor bedoeld...

Mijn externe harde schijf wordt wel herkend en kan ook geïnitialiseerd worden, maar dat geeft me nou net weer te veel herrie in de woonkamer! :-(

Iemand hier die dit wel werkend heeft met een USB stick i.p.v. een harddisk?

iRacing

• Videopac
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15:54
quote:
Froggy schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:44:
Net even bij de Aldi zo'n 64 GB USB stick opgehaald om ook eens iets op te kunnen nemen.... TV doet er niks mee! Tenminste hij initialiseert hem niet. Geeft simpelweg aan dat je een Time Machine USB apparaat aan moet sluiten! Tja, daar was dat ding nou net voor bedoeld...

Mijn externe harde schijf wordt wel herkend en kan ook geïnitialiseerd worden, maar dat geeft me nou net weer te veel herrie in de woonkamer! :-(

Iemand hier die dit wel werkend heeft met een USB stick i.p.v. een harddisk?
Jazeker. Heb een 64GB Transcend stick aan mijn 42LA8609 hangen. Werkte in 1x. Suggestie: kijk even op een PC hoe groot de partitie is.

Edit: is lees net in het aanbiedingentopic dat die Aldi stick erg traag is (5 MB/s), wellicht is dat de oorzaak.

--
Is er in de nieuwe firmware nog iets anders veranderd dan de gebruikersvoorwaarden?

Videopac wijzigde deze reactie 08-05-2014 20:48 (11%)

DS918+ 4x8TB WD RED, SB Touch, Odroid C2, Netgear R7800

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggy
quote:
Videopac schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:40:
[...]

Jazeker. Heb een 64GB Transcend stick aan mijn 42LA8609 hangen. Werkte in 1x. Suggestie: kijk even op een PC hoe groot de partitie is.

Edit: is lees net in het aanbiedingentopic dat die Aldi stick erg traag is (5 MB/s), wellicht is dat de oorzaak.

--
Is er in de nieuwe firmware nog iets anders veranderd dan de gebruikersvoorwaarden?
De partitie is 59 GB groot.
Zijn de specs van ondersteunde USB devices ergens te vinden? Ik heb net een chat sessie gehad met LG. Maar daar weten ze me weinig wijzer te maken. Het enige dat ze me konden vertellen was dat harde schijven veelal probleemloos werken en dat er wel mensen zijn die met een USB stick succesvol kunnen opnemen, maar dat er ook veel USB sticks niet werken. Specificaties, merk/type: sorry daar hebben we geen lijst van meneer.

Ik heb weinig tot niets nieuws kunnen vinden met de nieuwe firmware.
In dezelfde chatsessie ook gevraagd naar de release notes van nieuwe firmware updates. Het antwoord: "Een firmware update is bedoeld om bugfixes op te lossen en de stabiliteit te vergroten. Als er echt nieuwe functionaliteit aan toegevoegd is wordt dat wel gecommuniceerd. Vanuit Korea wordt ook de Benelux supportafdeling niet voorzien van informatie over de updates".
Dat laatste lijkt me nogal sterk. Wat voor bestaansrecht heb je dan als supportafdeling... Algemeen en nietszeggend informatief zijn? Uhh, ben je wel informatief dan? Nou ja, het zal wel. Vorige week had ik een goede ervaring met de live chat van LG, nu een (veel) mindere zullen we maar zeggen...

iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videopac
quote:
Froggy schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:13:
[...]

De partitie is 59 GB groot.
Zijn de specs van ondersteunde USB devices ergens te vinden? Ik heb net een chat sessie gehad met LG. Maar daar weten ze me weinig wijzer te maken. Het enige dat ze me konden vertellen was dat harde schijven veelal probleemloos werken en dat er wel mensen zijn die met een USB stick succesvol kunnen opnemen, maar dat er ook veel USB sticks niet werken. Specificaties, merk/type: sorry daar hebben we geen lijst van meneer.

Ik heb weinig tot niets nieuws kunnen vinden met de nieuwe firmware.
In dezelfde chatsessie ook gevraagd naar de release notes van nieuwe firmware updates. Het antwoord: "Een firmware update is bedoeld om bugfixes op te lossen en de stabiliteit te vergroten. Als er echt nieuwe functionaliteit aan toegevoegd is wordt dat wel gecommuniceerd. Vanuit Korea wordt ook de Benelux supportafdeling niet voorzien van informatie over de updates".
Dat laatste lijkt me nogal sterk. Wat voor bestaansrecht heb je dan als supportafdeling... Algemeen en nietszeggend informatief zijn? Uhh, ben je wel informatief dan? Nou ja, het zal wel. Vorige week had ik een goede ervaring met de live chat van LG, nu een (veel) mindere zullen we maar zeggen...
Ik heb ergens in het menu gelezen (en ook op internet) dat de "schijf" minimaal 40GB zou moeten zijn. Waarom bepaalde merken/types wel zouden werken en andere niet: geen idee. Ik vind de communicatie en openheid van LG slecht wat dit betreft (idem firmware-updates).

• Sanction
  • Niet online
Is die Youtube app handmatif te synchroniseren? Ik zie er maar een paar in mijn favorieten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Froggy
quote:
Videopac schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:23:
[...]

Ik heb ergens in het menu gelezen (en ook op internet) dat de "schijf" minimaal 40GB zou moeten zijn. Waarom bepaalde merken/types wel zouden werken en andere niet: geen idee. Ik vind de communicatie en openheid van LG slecht wat dit betreft (idem firmware-updates).
Volledig eens. Die 40 GB ben ik inderdaad ook tegen gekomen, maar zelfs dat wisten ze me niet te vertellen bij de afdeling support....

iRacing

• Cosmo_nl
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-06 22:13
Froggy is je stick FAT32 of NTFS en geformatteerd ?

Het is wel een beetje tegenstrijdig ik lees net in de handleiding van mijn la8609 dat je alleen kunt opnemen met een HDD of SSD en ik zie dat Videopac wel kan opnemen met een usb stick.

Cosmo_nl wijzigde deze reactie 14-05-2014 23:07 (105%)

• Videopac
quote:
Cosmo_nl schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 21:26:
Froggy is je stick FAT32 of NTFS en geformatteerd ?

Het is wel een beetje tegenstrijdig ik lees net in de handleiding van mijn la8609 dat je alleen kunt opnemen met een HDD of SSD en ik zie dat Videopac wel kan opnemen met een usb stick.
Bij het maken van de handleiding hebben ze er waarschijnlijk niet bij stil gestaan dat >40GB USB sticks ook betaalbaar zouden worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:21

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb een vraagje, ik ga mijn 50LA6208 weer retour zenden omdat ik de beeld kwaliteit bij snelle beelden nog al vind tegenvallen. Zeker als ik dit vergelijk met mijn oude Sony die een 100Hz paneel had. Nu zit ik er over te denken om een LA7408 te nemen. Maar ik probeer er nu achter te komen wat voor paneel er in deze tv zit, maar dat valt niet mee. Ik lees overal verschillende waardes, zo staat er hier in de openings posting "200Hz paneel (MCI 960)" (wat volgens mij al niet kan kloppen, want als ik het goed begrijp zou dat bij een Europees 200Hz toestel MCI 800 moeten zijn). Maar ik lees ook berichten over 50Hz paneel net als wat er in de LA6208 zit. Mijn vraag is dus wat voor paneel (Hz ?) zit er nu in de LA7408 en ga ik ook echt verschil merken tussen de LA6208 en de LA7408 ?

DON PAPA wijzigde deze reactie 18-05-2014 12:23 (60%)

• Cosmo_nl
Uhm volgens deze review beschikt die over een 100hz paneel als ik mij niet vergis.
Ik heb hem in de winkel gezien en ik moet zeggen dat het een mooi beeld heeft en rustig voor de ogen is.

http://tweakers.net/revie...ftware-specificaties.html

Echter spreken ze hier weer over een 200hz

http://www.homecinemamaga...-la7909-en-la7408-series/

Cosmo_nl wijzigde deze reactie 21-05-2014 08:42 (21%)

• Dimens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:26
Nog maar een keer dan.
quote:
Dimens schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:37:
[...]

Het probleem met LG en de paneelfrequentie is dat zij Black Frame Insertion (of Black Dimension Insertion zoals LG dat noemt) toepast en meetelt in de paneelfrequentie terwijl het paneel zelf de helft van de frequentie behaalt. De xxLA6xxx heeft dus inderdaad een paneel van 50Hz en de xxLA7xxx een paneel van 100Hz. Dit zagen we vorig jaar ook al bij LG.

The other difference between this LG and the step-down 6700 series is refresh rate, which is 120Hz on the 6700 and 240Hz on the 7600. According to LG, the LM6700 uses a 60Hz panel with a scanning backlight for what the company calls "Black Dimension Insertion" and claims is a 120Hz effect. The LM7600 has a 120Hz panel, which combined with a scanning backlight equals, per LG, 240Hz. The LM7600 also offers the option to engage smoothing (dejudder) processing.

Leuk die claim, maar uiteindelijk is de bewegingsresolutie er absoluut niet naar en blijft die gelijk aan televisies met een gelijkwaardig paneel.

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Bedankt voor jullie uitleg, ik had inmiddels ook al een email terug van LG (technische dienst) en die gaven aan dat de LA7408 een 200Hz paneel heeft (maar dat zal dan door die BDI komen die LG mee telt). Dus ik heb de LA7408 laten komen en deze hangt inmiddels aan de muur. Maar ook al is het een 100Hz paneel ik zie duidelijk verschil tussen de LA6208 en de LA7408 (vooral tijdens snelle beelden).

Nog een ander vraagje, ik kwam op mijn zoektocht over de LA7408 deze site met Calibration and Picture Settings tegen. Maar ik snap de instellingen over "20PT WHITE BALANCE" niet echt. Is er hier iemand die mij daar wat uitleg over kan geven ? Of heeft iemand nog een andere site waar ik de juiste/mooiste instellingen voor de LA7408 kan vinden ?

DON PAPA wijzigde deze reactie 01-06-2014 01:05 (35%)

• Dimens
quote:
EJSEJS schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:46:
Nog een ander vraagje, ik kwam op mijn zoektocht over de LA7408 deze site met Calibration and Picture Settings tegen. Maar ik snap de instellingen over "20PT WHITE BALANCE" niet echt. Is er hier iemand die mij daar wat uitleg over kan geven ? Of heeft iemand nog een andere site waar ik de juiste/mooiste instellingen voor de LA7408 kan vinden ?
20P White balance, of 20 punten witbalans, is het balans tussen rood, groen en blauw van zwart naar wit. Met behulp van speciale meetapparatuur kun je de witbalans van een televisie uitmeten. De uitmeting in een grafiek ziet er zo uit:

De cijfers onderin geven aan hoeveel "wit" er wordt weergeven, 0 is zwart en 100 is 100% wit. De 100 aan de zijkant geeft aan wat het perfecte punt is en de andere cijfers geven de afwijking aan. De kleuren geven aan hoeveel er van die kleur weergeven wordt.

In het voorbeeld is te zien dat op 50% blauw op zo'n 95 zit en groen op zo'n 105. Dat betekent dat wanneer het beeld op 50% wit zit (grijs dus), dat er iets teveel groen wordt weergeven en iets te weinig blauw. Dit zorgt dus voor een groene tint.

Met gebruik van het witbalans kun je dit beïnvloeden. Het ligt aan het aantal punten in hoeverre je dit nauwkeurig kunt beïnvloeden. Zo kun je dus zorgen dat je op 50% wit iets meer blauw wilt en iets minder groen zodat deze twee kleuren op de 100 streep komen en grijs ook echt grijs is zonder groene tint.

LET OP!

Het overnemen van andermans instellingen resulteert niet tot een betere afstelling van de televisie. Ieder paneel is anders, ook al is het type televisie hetzelfde. Iedere televisie zal dus een andere instelling nodig hebben voor het perfecte resultaat. Anders zouden alle televisie al met de juiste instellingen uit de fabriek komen.

HIER BETER UITGELEGD

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Bedankt voor deze uitleg en link, zal dit eens rustig gaan bekijken...

• Adarkar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05:57
Oops deze hoort in het 2014 topic thuis.

Adarkar wijzigde deze reactie 22-05-2014 22:02 (90%)

Walvis

• Denzis
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-06 18:39
Ik heb sinds vandaag de 47la6208. Maar het valt me op dat er bij wit beeld een hoop vlekken van de backlight te zien is. Het is zeg maar niet egaal wit. Hoort dit ?

 Macbook Pro Retina 13'' Mid 2014 & iPhone 6 S/G

• Sanction
  • Niet online
Als ik naar een buitenlandse zender ga, gaat automatisch de ondertiteling aan, erg irritant. Waar kan ik instellen dat dat niet gebeurt, of kijk ik ergens hopeloos overheen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

quote:
Denzis schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:27:
Ik heb sinds vandaag de 47la6208. Maar het valt me op dat er bij wit beeld een hoop vlekken van de backlight te zien is. Het is zeg maar niet egaal wit. Hoort dit ?
Had ik ook bij de LA6208, ook bij een egale (blauwe) lucht zie je vlekken viel mij een aantal keer op in de tijd dat ik hem in huis heb gehad..

DON PAPA wijzigde deze reactie 01-06-2014 01:07 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• midstar
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 25-04-2016
quote:
Denzis schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:27:
Lijkt, mij niet.
Het is geen dure tv, maar dat mag je niet verwachten.
Als jij je eraan stoort, zou ik hem omruilen tot je een knappe te pakken heb.
Die mogelijkheid en recht heb je.
Het kan van tv tot tv verschillen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 25-06 18:39
Toch maar een RMA aangemaakt. Kijken of Scheer en Foppen het wil omruilen voor een ander exemplaar.

Ik heb ook extreem last van ghosting bij het kijken van films je ziet de personen in de films gewoon zweven bijna. Hebben andere dat ook bij het type 6208? Ik zit er redelijk dicht op misschien 2 meter maar ik zie het echt overal en met name als de personen op het scherm veel bewegen..

 Macbook Pro Retina 13'' Mid 2014 & iPhone 6 S/G

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-06 01:49

Eentje

houd van de vijver

quote:
Sanction schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:20:
Als ik naar een buitenlandse zender ga, gaat automatisch de ondertiteling aan, erg irritant. Waar kan ik instellen dat dat niet gebeurt, of kijk ik ergens hopeloos overheen?
ik ga er ff vanuit dat je via een ci module kijkt?

vals je naam quick menu gaat staat er vlnr:

beeldverhouding
beeldmodus
geluid modus
sleeptimer
en dan taal voor ondertiteling misschien dat je het daar uit kan zetten.

kan het niet voor je testen gebruik externe ontvanger

There eent no place like home

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Ja, klopt, maar alleen voor die sessie, éénnmalig dus helaas. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe televisie en kwam al vrij snel op de LG 42LA6908 of de LG LA7408 uit. Het verschil is 100hz vs 200hz en ongeveer 100 euro.

Mijn eisenlijstje:
- 3D niet nodig (maar niet erg als het er op zit)
- Spotify luisteren via app
- Af en toe gamen (Xbox 360)
- Hoef niet nieuwste van het nieuwste, 2013 model is ok
- 42" scherm
- Geen rand = mooi :)
- Budget: Ik dacht aan 500-800 euro, maar als een tv van 1000 euro héél veel toevoegd past dat ook

Kortom, is 200hz echt zoveel beter of maakt het niet zoveel uit? En zit ik met mijn eisen bij de juiste tv? :).

Sport_Life wijzigde deze reactie 08-06-2014 17:10 (8%)
Reden: Foutje, moest zijn LG LA7408

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dimens
quote:
Sport_Life schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:50:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe televisie en kwam al vrij snel op de LG 42LA6908 of de LG LA7909 uit. Het verschil is 100hz vs 200hz en ongeveer 100 euro.
50Hz en 100Hz
quote:
Kortom, is 200hz echt zoveel beter of maakt het niet zoveel uit? En zit ik met mijn eisen bij de juiste tv? :).
Van 50Hz naar 100Hz is een vrij grote stap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

ik heb zelf sinds kort de 47la7408.(100hz)

ik heb er 800 voor betaald bij expert.

redcoon heeft hem Inc bezorging voor 795.

Eentje wijzigde deze reactie 09-06-2014 00:16 (30%)
Reden: link deed het niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Videopac
quote:
Sport_Life schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:50:
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe televisie en kwam al vrij snel op de LG 42LA6908 of de LG LA7408 uit. Het verschil is 100hz vs 200hz en ongeveer 100 euro.

Mijn eisenlijstje:
- 3D niet nodig (maar niet erg als het er op zit)
- Spotify luisteren via app
- Af en toe gamen (Xbox 360)
- Hoef niet nieuwste van het nieuwste, 2013 model is ok
- 42" scherm
- Geen rand = mooi :)
- Budget: Ik dacht aan 500-800 euro, maar als een tv van 1000 euro héél veel toevoegd past dat ook

Overweeg dan ook de 42LA8609: die is echt 200HZ, heeft een smallere rand en een dual core processor. Is nu zo'n 740 euro (zie pricewatch).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:00
ook ik heb de LG 47LA6208 en het beeld valt mij behoorlijk tegen.
ik heb het idee dat ik kijk naar een vies scherm en tijdens voetbal heeft het scherm veel last van Banding waarover ik een topic heb lopen:

Lg 47LA6208 veel last van banding

ik heb LG een mailtje gestuurd of ze hier wat mee kunnen, tevens heb ik contacten lopen bij de lokale scheer en foppen om de TV om te ruilen voor een ander!

Wellicht zoiets:

http://www.plattetvdiscou...IPCi-7V7b4CFabItAodMVgAdA

NL_Scratch wijzigde deze reactie 09-06-2014 22:57 (12%)

• Dimens
quote:
NL_Scratch schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:07:
ook ik heb de LG 47LA6208 en het beeld valt mij behoorlijk tegen.
ik heb het idee dat ik kijk naar een vies scherm en tijdens voetbal heeft het scherm veel last van Banding waarover ik een topic heb lopen:

Lg 47LA6208 veel last van banding

ik heb LG een mailtje gestuurd of ze hier wat mee kunnen, tevens heb ik contacten lopen bij de lokale scheer en foppen om de TV om te ruilen voor een ander!

Wellicht zoiets:

http://www.plattetvdiscou...IPCi-7V7b4CFabItAodMVgAdA
Dat is van de regen naar de drup.

• NL_Scratch
andere suggesties?

http://www.scheerenfoppen.../ue-46f6320-led-tv/p52273

NL_Scratch wijzigde deze reactie 10-06-2014 17:32 (24%)

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Anima Sana in Corpore Sano

Thnx voor jullie input :). Ben er nog niet over uit.. temeer omdat er diverse aanbiedingen waren met (overjarige) Samsungs.. (en het pootje viel IRL niet echt in de smaak maar dat is bijzaak toch O-) )

Sport_Life wijzigde deze reactie 10-06-2014 23:17 (23%)

• Eentje

Eentje

houd van de vijver

quote:
Sport_Life schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 23:16:
Thnx voor jullie input :). Ben er nog niet over uit.. temeer omdat er diverse aanbiedingen waren met (overjarige) Samsungs.. (en het pootje viel IRL niet echt in de smaak maar dat is bijzaak toch O-) )
je kunt hem altijd ophangen zie je de hele poot niet. :*)

• xrgman
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16-12-2018
Na het vele lezen over de lg la6208 is het me nou nog niet duidelijk of deze tv nou wel of niet over local dimming beschikt of niet, op de ene site lees ik weer van wel (zoals lg's site) en op de andere site weer van niet.
Dus zit het er nou wel of niet op? En zoniet is dit dan een groot gemis?

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 25-06 21:54
wtf is er ineens gebeurd met de prijs van de 6208 :S wilde hem binnenkort halen in 47 inch, is het kreng ineens dik 200 euro duurder geworden...weet iemand hier de reden van?

• NL_Scratch
Ik denk omdat het een 2013 model is en deze waarschijnlijk op retour zijn!

Tevens kan ik je de 6208 afraden!

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 16:17

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
NL_Scratch schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:06:
Ik denk omdat het een 2013 model is en deze waarschijnlijk op retour zijn!

Tevens kan ik je de 6208 afraden!
En ik kan 'm je aanraden. Zou niet weten wat met die van mij mis zou moeten zijn.

• nick_haak
ik zie je ervaringen staan NL_scratch, onderandere voetbal gerelateerd, gelukkig heb ik daar niets mee ;) maar goed, misschien is de 2014 serie, 630v wel wat, in een vergelijkbare prijsklasse... we kijken nog even verder ;)

• NL_Scratch
Ik heb de 6208 omgeruild voor een Samsung 46uef6320, echter had deze 5 dooie pixels en het smart tv gebeuren vond ik niks. Deze vervolgens omgeruild voor de 47LB630v. Helaas heeft deze veel last van backligt bleeding en dirty screen effect. Voetbal is niet om aan te zien, lijkt net alsof het scherm vies is...

• nick_haak
heb je local dimming uitstaan? ik lees in andere reacties, dat dat een zeer positief effect heeft op de beeldkwaliteit.

het blijft toch subjectief, wat de ene persoon prachtig vindt, is voor de andere gewoon ruk...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

quote:
Metalfreak schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:16:
[...]

En ik kan 'm je aanraden. Zou niet weten wat met die van mij mis zou moeten zijn.
Misschien eerst eens een tijdje naar een 100 of 200Hz paneel gaan zitten kijken en dan terug stappen naar het 50Hz paneel van de 6208 dan begrijp je waarschijnlijk wel waarom wij hem afraden ;)

DON PAPA wijzigde deze reactie 29-06-2014 22:52 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:19
quote:
nick_haak schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:53:
wtf is er ineens gebeurd met de prijs van de 6208 :S wilde hem binnenkort halen in 47 inch, is het kreng ineens dik 200 euro duurder geworden...weet iemand hier de reden van?
Inderdaad bizar...ik had 'm 2 weken terug gehaald bij Coolblue (Pricewatch FTW!). Collega verteld...die kocht 'm ook, maar dan voor bijna 200 meer.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nick_haak
ja, dat dus... ik wilde hem halen, maar voor de prijs waarvoor je hem nu overal ziet? nee dank je... dan wordt het een andere.

200 euro verschil gaat nergens meer over.

• Indy-Jones
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-06 22:44
Ik heb sinds een dag de LG 42LA6908 in huis, en ik ben er ontzettend blij mee.

Echter doet zich een klein probleem voor. Via het menu kan de magic remote als 'universele' afstandsbediening worden ingesteld zodat ik ook mijn settop box (Samsung SMT C7140b van Ziggo) ermee kan bedienen. Dit werkt direct na het instellen prima (ik kan gewoon zappen, wat het belangrijkste is). Echter, nadat ik de TV uitzet, en weer aanzet, lijkt het alsof de TV de instellingen voor de Samsung STB kwijtgeraakt is. Ik moet dus na iedere herstart van de TV de instellingen voor mijn Samsung STB opnieuw instellen, iets wat natuurlijk niet erg handig werkt.

Overigens maakt het niet uit of ik tijdens het kijken de STB uitschakel, van het stroom haal, etc, dan blijven de instellingen werken. Het lijkt dus echt aan de TV te liggen.

Ik zou natuurlijk een CI+ module kunnen aanschaffen, maar ik lees her en der dat de tuner ingebouwd in TV's soms te wensen overlaat wat beeldkwaliteit betreft. (maar ik kan het via zo'n kaartje van een bekende nog wel proberen uiteraard)

Iemand vergelijkbare ervaringen met een TV uit deze serie? Gek genoeg kan ik het probleem op internet niet vinden, maar wellicht zoek ik gewoon met de verkeerde termen...

• Indy-Jones
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 24-06 22:44
Update: ik heb LG over dit probleem gemaild, en er komt een monteur voor langs. Blijkbaar is het dus een probleem dat zich alleen voor mijn exemplaar voordoet (iets kapot ofzo). Vandaar dat ik het niet op internet kon vinden.

• Termi
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:25
quote:
Indy-Jones schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:46:
Update: ik heb LG over dit probleem gemaild, en er komt een monteur voor langs. Blijkbaar is het dus een probleem dat zich alleen voor mijn exemplaar voordoet (iets kapot ofzo). Vandaar dat ik het niet op internet kon vinden.
Nee, geen ervaring met je problemen. Maar mij lijkt het eerder een software-probleem dan een hardware-probleem.

Heeft wat met AH cassieres, en vrouwen met een vriend. Tjah! | Hier spreekt het Gelders Volksleger, de gewapende arm van de beweging Groot Gelderhand, die streeft naar een vrij en onafhankelijk Gelderland...

• Videopac
Kan ik in het smartmenu van mijn 42LA8609 ook een "shortcut" plaatsen naar de video's op mijn NAS?
Ik moet nu op de onderste balk naar Video's scrollen, selecteren, gekoppelde apparaten selecteren, mijn NAS selecteren voordat ik ben waar ik wil zijn.

• Sanction
  • Niet online
Volgens mij kun je die rechtstreeks benaderen als je op 'input' op de ab klikt.

• Maichel
Voor de 47LA6208 vandaag ook een software-update. Nog niet gedownload, weet iemand wat erin zit?

• Videopac
quote:
Sanction schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:16:
Volgens mij kun je die rechtstreeks benaderen als je op 'input' op de ab klikt.
Er zit geen 'input' knop op de ab.

• Videopac
Hoe kan ik bij netflix schakelen tussen de verschillende accounts?

• Maichel
quote:
Videopac schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 20:43:
Hoe kan ik bij netflix schakelen tussen de verschillende accounts?
Niet zover ik weet, en dat is erg irritant :'(

• Maichel
quote:
Videopac schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:36:
[...]

Er zit geen 'input' knop op de ab.
Huh? Bij mij wel gewoon hoor...

47LA6208 met deze remote.

• Videopac
quote:
Maichel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:18:
[...]

Niet zover ik weet, en dat is erg irritant :'(
En daar wreekt zich de support van LG (en vrijwel alle andere televisiemakers): als een modeljaar eenmaal opgevolgd is door een nieuw model wordt er niets meer gedaan aan de ontwikkeling van de firmwares van "oudere" televisies. Erg irritant en niet nodig. Zodra Netflix via OpenELEC werkt bouw ik een Cubietruck mediaplayer.
quote:
Maichel schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:19:
[...]

Huh? Bij mij wel gewoon hoor...

47LA6208 met deze remote.
ik heb een 42LA8609 en heb alleen zo'n smartremote ;)

• asmi
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Videopac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:55:
Staat er niet een Invoerlijst helemaal linksonder op de balk? Of anders linksboven in het 123/Q.Menu?
Ik heb zelf trouwens voor een paar tientjes bij spareslg.com zo'n ouderwetse afstandsbediening bijgekocht, werkt toch een stuk handiger dan de smartremote. Het is wel een hele toer om precies het goede type te vinden.

• the squaler1
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:31
quote:
Videopac schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:55:
[...]

En daar wreekt zich de support van LG (en vrijwel alle andere televisiemakers): als een modeljaar eenmaal opgevolgd is door een nieuw model wordt er niets meer gedaan aan de ontwikkeling van de firmwares van "oudere" televisies. Erg irritant en niet nodig. Zodra Netflix via OpenELEC werkt bouw ik een Cubietruck mediaplayer.

[...]

Ik heb een 55LA8609 en heb via de support afdeling van LG een normale afstandbediening gekregen voor nope. Heb tegen ze gezegd dat ik het niet prettig vindt werken die magic remote en kreeg probleemloos een normale opgestuurd. Eenvoudig alle knoppen snel bij de hand en werk veel prettiger als iedere keer met die magic remote over dat scherm heen om maar te zwijgen hoeveel langer dat duurt tov een normale afstandsbediening.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• carlob
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22-06 13:34
Na 1,5 jaar rommelen met de magic remote toch maar een normale afstandsbediening bij LG aangevraagd. Binnen twee dagen gratis thuisbezorgd. Had ik dus veel eerder moeten doen.

carlob wijzigde deze reactie 07-11-2014 08:22 (4%)

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-06 22:00
Weet iemand of de 7408 draadloos kan verbinden met een lg soundplate ? Volgens lg zou dat bij de 2013 modellen moeten werken maar ik dacht dat de 7408 geen wireless audio sync heeft.

• DCR
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-06 20:39
quote:
RenaldoN schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 20:18:
Weet iemand of de 7408 draadloos kan verbinden met een lg soundplate ? Volgens lg zou dat bij de 2013 modellen moeten werken maar ik dacht dat de 7408 geen wireless audio sync heeft.
Goede vraag, ik zit met hetzelfde.
Heeft je tv een bluetooth verbinding?
Heb sinds vorige week een lg nb4530a soundbar en krijg deze niet draadloos verbonden met mijn 2013 model la6208.
Zag dat er een la-wf500 box bestaat voor de 2014 tv modellen waar bleutooth op zit, zodat je sound sync kan gebruiken. Ik heb echter een 2013 tv en heb geen idee of dit dan ook werkt?

Had graag de optische ingang gebruikt voor de playstation, want die krijg ik via de hdmi in niet aan de praat op de soundbar, helaas.

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-06 22:00
quote:
DCR schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:02:
[...]

Heb sinds vorige week een lg nb4530a soundbar en krijg deze niet draadloos verbonden met mijn 2013 model la6208.
Zag dat er een la-wf500 box bestaat voor de 2014 tv modellen waar bleutooth op zit, zodat je sound sync kan gebruiken. Ik heb echter een 2013 tv en heb geen idee of dit dan ook werkt?

Had graag de optische ingang gebruikt voor de playstation, want die krijg ik via de hdmi in niet aan de praat op de soundbar, helaas.
voor zover ik weet niet.
als ik op de lg website kijk staat er ook niks over audio tussen bij de specs.
zodra ik de zwitserse pagina erbij pak staat het kopje audio erbij en daar staat wel dat ik wireless sync heb.
Bluetooth weet ik zo niet. volgens internet niet maar daar staat ook nergens dat mijn tv nfc heeft (wat die dus wel heeft) ik zal van de week eens mijn menustructuur doorbladeren.

dit staat bij jou tv op de zwitsterse pagina:

Seulement avec Télécommande Magic Motion mis à jour

volgens google translate:

Alleen met Magic Motion Remote Control bijgewerkt

RenaldoN wijzigde deze reactie 19-01-2015 09:13 (8%)

• sandervanzijl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 26-05 22:15
quote:
DCR schreef op maandag 19 januari 2015 @ 09:02:
[...]

heb je voor hdmi ook simplink aangezet? dat wordt vaak nogal eens vergeten.
je kunt anders de ARC functie op de tv niet gebruiken.
dus:
HDMI-out op soundplate
HDMI 1 op televisie
simplink aan
en audiouitgang instellen in het menu op HDMI ARC

• k-ard
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 27-01-2017
Je kan sws 2013 modellen draadloos verbinden

Televisie instellingen en lg wireless sync

En bij de soundbar of soundplate kiezen voor lg tv en dan moetje zoeken als het goed vindt die het meteen

• DCR
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-06 20:39
Sander, dank je ik zal het eens gaan proberen, ik wist dat het zoiets moet zijn maar zal de juiste combi nog niet geconfigureerd hebben. Ik ga het vanavond proberen.

K-ard, die optie is helaas uitgegrijst op de tv en ik kan het dus niet selecteren. Misschien dat de tv toch niet helemaal geschikt is (la6208).
Renaldo, ik had inderdaad hetzelfde ontdekt, maar dan op de duitse website. Het is me niet helemaal duidelijk waarom wireless sound alleen in combinatie met de motion controller zou functioneren.

• Videopac
Ik heb sinds circa een week dat bij televisie kijken (CI+, Ziggo) het beeld en het geluid regelmatig totaal niet synchroon lopen. Hebben meer mensen dit? Is dit op te lossen? Ik heb een 42LA8609.

• LordMithril
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 19:04

LordMithril

Wordt een leuk jaar

*grom* van Google word ik niet blij met de zoekresultaten. Voornamelijk omdat het is wat ik niet wil horen.

Heb een LG 42LM760S uit 2013. Werkte perfect tot letterlijk nu net.
Ineens allemaal horizontale strepen in beeld (scanline idee) ongeacht de input. Ook op de OSD.

Alles wat ik zo snel vind zegt basicly dat dit een garantie kwestie word.
Laatste hoop dat iemand hier nog zegt "probeer dit eens" . Anders word het maar f bon opgraven en laten fixxen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Tricto
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 24-06 17:48
quote:
Videopac schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:54:
Ik heb sinds circa een week dat bij televisie kijken (CI+, Ziggo) het beeld en het geluid regelmatig totaal niet synchroon lopen. Hebben meer mensen dit? Is dit op te lossen? Ik heb een 42LA8609.
Ik heb dit zelfde probleem. 55LM760. Je kan bij instellingen wel instellen dat het geluid eerder of later komt. Maar soms wil het dan toch weer scheef lopen. Een van m'n grootste frustraties aan deze tv.

• Videopac
Gisteren waren in de smarttv o.a. Netflix en uitzendinggemist verdwenen, nu is alles weer zichtbaar. Ik kwam op twitter twee andere meldingen hiervan tegen. Iemand anders dit ook gehad?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vwb dat beeld en geluid niet meer synchroon: dat kan ook aan ziggo/upc integratie liggen. Zeker als je er bij andere bronnen geen last van hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• aleppink
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-06 20:00
Zojuist een aanzienlijke update binnengekregen waarbij ook de netflix applicatie op de TV eindelijk is geupdate naar de 2015 versie, men kan dus nu ook de verschillende gebruikers profielen in Netflix selecteren. :) :)

ik heb verder nog niet gekeken wat er nog meer veranderd is maar bovenstaande is al zeer welkom.

• Videopac
quote:
aleppink schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:40:
Zojuist een aanzienlijke update binnengekregen waarbij ook de netflix applicatie op de TV eindelijk is geupdate naar de 2015 versie, men kan dus nu ook de verschillende gebruikers profielen in Netflix selecteren. :) :)

ik heb verder nog niet gekeken wat er nog meer veranderd is maar bovenstaande is al zeer welkom.
Ook zojuist binnen gekregen. Valt me niet tegen dat LG dit nog ontwikkelt voor de 2013 modellen: goede zaak ^O^

• Videopac
Ik heb sinds vandaag problemen met Nexflix: ik moet opnieuw inloggen en als ik dat doe word even later er weer uitgegooid. Ben ik de enige met dit probleem? 42LA8609.

• Cosmo_nl
Geen idee, ik heb netflix opgezegd.
Ik heb wel sindskort dat ik geen mkv bestanden meer kan afspelen van mijn thuis server.

• Videopac
Ik kreeg vandaag een softwareupdate gepushed op mijn 42LA8609.
Meer mensen die dit recent kregen?
En heeft iemand enig idee wat de wijzigingen zijn (een changelog is waarschijnlijk nog steeds te veel gevraagd van LG).

• Kraziey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52

Kraziey

PSN: Kraziey-k

quote:
Videopac schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:20:
Ik kreeg vandaag een softwareupdate gepushed op mijn 42LA8609.
Meer mensen die dit recent kregen?
En heeft iemand enig idee wat de wijzigingen zijn (een changelog is waarschijnlijk nog steeds te veel gevraagd van LG).
Yup, ik heb hem vandaag gekregen op mijn LM860V. Twijfel of ik hem update of niet, vooral omdat er geen changelog beschikbaar is. Iemand wellicht een idee?

• Videopac
Ik kreeg vandaag weer een nieuwe software update voor mijn 42LA8609.
Uitzending/NPO gemist werkt nu weer _O_
(werkte niet meer omdat NPO kennelijk een nieuwe app gemaakt heeft en de oude niet meer onderhoudt).

• Videopac
Weet iemand hoe ik de taal kan selecteren in mkv bestanden die ik via DLNA vanaf mijn NAS (Synology) naar mijn 42LA8609 stream? Hij geeft dan standaard de eerste taal (meestal Engels) terwijl ik de tweede taal (Nederlands wil). In het menu lijkt deze optie niet beschikbaar te zijn (greyed-out).

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True