Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
sidneymg schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:10:
Ik heb niet gecheckt of ik de laatste firmware heb. Vanmiddag de Quantis in de LA9608 gestopt: dat installeerde gemakkelijk en werkt probleemloos.
Het enige jammere is dat de TV geen anoloog geluidssignaal beschikbaar heeft voor mijn oude receiver. Of ik moet een hdmi naar RCA-converter kopen, maar dan ben ik weer zo'n € 60 verder en heb dan nog steeds maar '2 channel LCPM', dus dat schiet niet op. De mediaspeler geeft nog wel analoog af, dus voorlopig is de surroundervaring beperkt tot de digitale films.
Waarom gebruik je niet headphone naar RCA dan?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 16:50
whiteguy schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:28:
[...]

Ik ga op korte termijn de 50LA6678 geleverd krijgen (zal wel een weekje duren nog eer dat ie aangesloten in huis staat alleen), dat zou het zelfde toestel moeten zijn maar dan in het wit. Zal het dan even laten weten.

De info in de OP over deze modellen lijkt me niet helemaal kloppen trouwens. Hier de info van LG zelf.
Super! Bedankt. Dan wacht ik even af. Het is toch een grote aankoop en ik vermijd liever een eventuele retour :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.M.O.
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 23:00
whiteguy schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:28:
[...]
De info in de OP over deze modellen lijkt me niet helemaal kloppen trouwens. Hier de info van LG zelf.
Dank voor je oplettendheid. Heb de resterende formaten erbij gedaan en bij een aantal modellen de informatie over het soort LED-paneel veranderd.

Het verschil tussen edge-lit LED en LED Plus schijnt te zijn dat je bij LED Plus local dimming hebt, aldus LG India: https://www.lgwrforum.com...?112-Edge-LED-vs-LED-Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:10
Schizo007nl schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:29:
[...]

Waarom gebruik je niet headphone naar RCA dan?
Goede suggestie, ik schrok al waarom ik daar zelf niet op gekomen was. Maar vanochtend even achter de TV gekeken: er zit geen headphone-uitgang op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:24
ik heb het 2012 model, de lm760, en deze heeft edge-liet led, maar ook local dimming.

Dus vraag me ook af wat het verschil is. Misschien zit er bij de 2013 edge-lit modellen geen local dimming meer.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian87
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van de 42LA7408 en ik ben er echt dik tevreden mee. Het beeld is haarscherp en het streamen via Plex Media Server vanaf de computer gaat echt geweldig. Zelfs de films die ik op mijn externe hardeschijf heb staan (WD MyBook USB 3.0) streamen foutloos. Ook de ondertitels pakt hij mee, zelfs als het video bestand zelf geen ondertitels bevat, maar in een losse SRT in dezelfde map staan.

Alleen ik ben tegen één probleempje aan gestuit: de ' tekens die voorkomen in de subtitles zoals bij "zo'n" pakt hij niet helemaal lekker. Hij maakt er dan zo&apos&n van. Nou is dit geen wereld probleem maar het is wel enigszins hinderlijk. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, of zal ik daarvoor op nieuwe firmware van LG moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ik kom al zeer lange tijd op tweakers en heb me nooit aangemeld maar ik heb vandaag besloten hier toch even de tijd voor te nemen. Ik ben namelijk zelf sinds een kleine week eigenaar van de LG 47LA6208. Omdat dit een nieuw model is en er nog weinig over te vinden is mbt instellingen en ervaringen wil ik toch even mijn beeldinstellingen online gooien! Ik denk dat ik inmiddels van diverse fora al verschillende instellingen heb geprobeerd maar ik heb nu mijn instellingen wel aardig op orde. Ik heb een humax hd decoder en een playstation 3 via hdmi aangesloten op de tv. Het geluid van de decoder gaat gewoon via een standaard tulp stekkertje naar mijn home cinema. Surround geluid voor de gewone tv beelden vind ik niet noodzakelijk. Mijn ps3 is middels een optische kabel aangesloten dus hier heb ik wel gewoon surround geluid!

Tot nu toe ben ik dus nog steeds aan het spelen met mijn instellingen, ik heb eerlijk gezegd nog niet iets kunnen vinden wat me echt tevreden stemt maar de huidige instellingen kunnen er wel mee door. Het is even bezien en het kan goed zijn dat ik over een week weer wat wijzig omdat het toch net niet de juiste instellingen voor mij zijn. Beeld vanaf de ps3 is niks anders dan lof! Strakke beelden en weinig input lag waarneembaar.

Zie onderstaande instellingen:

Instellingen 47LA6208!
HDMI 1: Digitale TV

Stroombesparing UIT
Beeldverhouding JUST SCAN

Beeldmodus ISF Expert 1:
Backlight 75
Contrast 85
Helderheid 54
H scherpte 25
V scherpte 25
Kleur 54
Tint R2

Expert besturing:
Dynamisch Contrast UIT
Super resolutie HOOG
Kleurbereik BREED
Randen verbeteren AAN
Kleurfilter UIT
Gamma 2.2

-> Witbalans:
Kleurtemperatuur MEDIUM
Methode 2 PUNTEN
Patroon EXTERN
Punten hoog/laag rgb ALLES OP 0

-> Kleur Management Systeem:
Kleur, Verzadiging, Tint, Luminatie
Rood, 1, 5, 2
Groen, 3, 6, 0
Blauw, -10, -8, 2
Geel, -2, -1, 0
Cyaan, 3, 8, 1
Magenta, -3, 0, 0

Afbeeldingsoptie:
Ruisonderdrukking HOOG
MPEG Geluidsreductie HOOG
Zwart niveau LAAG
TruMotion UIT
HDMI 2: Playstation 3

Stroombesparing UIT
Beeldverhouding JUST SCAN
AV modus GAME (ik ervaar zeer weinig input lag met deze modus en onderstaande instellingen)

Beeldmodus GAME:
Backlight 90
Contrast 75
Helderheid 60
Scherpte 14
Kleur 55
Tint 0
Kleurtemperatuur C18

Geavanceerde besturing:
Dynamisch Contrast UIT
Dynamische kleuren UIT
Voorkeurskleur ALLEEN GRASKLEUR OP 2, OVERIGE OP 0
Superresolutie UIT
Gamma MEDIUM

Afbeeldingsoptie:
Ruisonderdrukking UIT
MPEG Geluidsreductie UIT
Zwart niveau LAAG
Motion Eye Care UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
sidneymg schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:39:
[...]

Goede suggestie, ik schrok al waarom ik daar zelf niet op gekomen was. Maar vanochtend even achter de TV gekeken: er zit geen headphone-uitgang op...
Volgens mij wel hoor, op de zijkant of bij de aansluitingen die naar beneden wijzen.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 11:23
Patrick80 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:47:
[...]

En al wat bekend ?
Ik heb voor a.s maandag een afspraak staan.
Vandaag maar weer eens gebeld, blijkt dat het toch een software probleem is. Er zijn een aantal Koreanen hard aan het werk om de problemen op te lossen. Het is een hot issue, dus de nieuwe software zou zsm beschikbaar moeten zijn.

@Yo_flow: Heb jij geen last van geluidsuitval op je LA6208?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Chillum schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:22:
[...]

@Yo_flow: Heb jij geen last van geluidsuitval op je LA6208?
Nee, mijn tv-speakers gebruik ik amper en mijn decoder (RCA) + ps3 (Optisch) zitten direct op mijn home cinema aangesloten.

Is het bij bepaalde aansluitingen of is het de tv-speaker zelf die af en toe geen geluid geeft?

[ Voor 14% gewijzigd door Yo_flow op 31-05-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
tozzke schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:55:
Ik zie op de site van LG onder downloads dat er voor de 32LA6208 en 32LA6608 (en ongetwijfeld voor meer modellen) een firmware update beschikbaar is sinds 28-5-2013.
Heeft iemand deze al geïnstalleerd en lost deze het probleem met de CI+ module icm ziggo op?
De software update via het menu van deze serie tv's is in ieder geval nog niet te vinden, ik dacht ergens te hebben gelezen dat het rar/zip bestand via de LG website niet volledig was of iets dergelijks?? Misschien dat er iets mis is het update bestand en dat de update daarom nog niet via de tv te downloaden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffeh
  • Laatst online: 04-03-2023
Jurian87 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 16:48:
Ik ben nu een aantal weken in het bezit van de 42LA7408 en ik ben er echt dik tevreden mee. Het beeld is haarscherp en het streamen via Plex Media Server vanaf de computer gaat echt geweldig. Zelfs de films die ik op mijn externe hardeschijf heb staan (WD MyBook USB 3.0) streamen foutloos. Ook de ondertitels pakt hij mee, zelfs als het video bestand zelf geen ondertitels bevat, maar in een losse SRT in dezelfde map staan.
Dan is dit sterk verbetert t.o.v. een ouder model. Ik zelf heb namelijk een LG 42LW5500 zodra ik hier Plex op gebruik dan heb ik dus nooit ondertiteling. Zowel met ingebakken subs als met een los SRT bestand.

Wanneer ik dezelfde MKV file afspeel in de ps3 (vergelijk ik het wel ineens met een heel ander apparaat) dan wordt dit wel goed opgenomen. Dit gebeurt zowel met PS3 MediaServer als met Plex media server als met Serviio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 11:23
Yo_flow schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:35:
[...]

Nee, mijn tv-speakers gebruik ik amper en mijn decoder (RCA) + ps3 (Optisch) zitten direct op mijn home cinema aangesloten.

Is het bij bepaalde aansluitingen of is het de tv-speaker zelf die af en toe geen geluid geeft?
Met regelmaat, intervallen varierend van 5 min tot 1 uur valt het geluid uit voor een paar ms op alle aansluitingen. Ook al meerdere keren dat het geluid helemaal verdwijnt en pas weer terugkomt nadat ik de tv uit en aan zet. Met aansluitingen bedoel ik hdmi 1 (kpn interactieve tv) hdmi 2 ( pc) hdmi 3 (ps3) en optical out (reciever). Heb dus geluidsuitval op de speakers van de tv via alle apparaten. En uitval op externe speakers bij doorlussen via optical naar reciever.

Nu inderdaad al het geluid maar direct aan de reciever gekoppeld, maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Hoe staat het eigenlijk met de prijzen? Ik ben zelf behoorlijk geinteresseerd in de 47LA7408, maar de prijzen blijven nu redelijk constant op of rond de adviesprijs. Bij de huidige saturn-prijzen gaan ze dan ook niet mee. Iemand al ervaringen over lagere prijzen bij bepaalde winkels? (zoals vorig jaar bij foka...)

Het toestel wat ik wil kost nu bij redcoon zo'n 1150, maar dat is dan ook de enige webshop. Fysieke winkels willen minimaal 1349 ontvangen....

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

tozzke

aka tozzert

Yo_flow schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:46:
[...]

De software update via het menu van deze serie tv's is in ieder geval nog niet te vinden, ik dacht ergens te hebben gelezen dat het rar/zip bestand via de LG website niet volledig was of iets dergelijks?? Misschien dat er iets mis is het update bestand en dat de update daarom nog niet via de tv te downloaden is...
Mijn vader heeft sinds gisteren de 32LA6608 en ik heb hem geïnstalleerd. De TV zelf vond inderdaad geen update dus toen heb ik hem maar gedownload van de site en dat werkte prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Quacka schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:57:
Hoe staat het eigenlijk met de prijzen? Ik ben zelf behoorlijk geinteresseerd in de 47LA7408, maar de prijzen blijven nu redelijk constant op of rond de adviesprijs. Bij de huidige saturn-prijzen gaan ze dan ook niet mee. Iemand al ervaringen over lagere prijzen bij bepaalde winkels? (zoals vorig jaar bij foka...)

Het toestel wat ik wil kost nu bij redcoon zo'n 1150, maar dat is dan ook de enige webshop. Fysieke winkels willen minimaal 1349 ontvangen....
Om je een voorbeeld te geven; Op de website van oa Saturn stond de 47LA6208 eerder voor 678 euro terwijl in de winkel de tv voor 848 euro werd verkocht. Ook bij andere websites stond er eerst een lagere prijs welke dan later op de dag of in de week werden gewijzigd van oa 645 naar 808 euro... Ik ben blij dat ik mijn tv nog voor 645 euro heb kunnen aanschaffen want ik heb het idee dat ze behoorlijk aan het schuiven zijn met de prijzen!?

1 v/d goedkopere (web)winkels is oa nog de winkel van "Low pricing, High service"... Wat zegt de tweakers pricewatch of bijvoorbeeld kieskeurig??

Edit: Nou die low pricing, high service webshop is zeker niet de goedkoopste zie ik.... Ik ben bang dat 1349 toch echt 1 v/d laagste prijzen is volgens het internet...

[ Voor 6% gewijzigd door Yo_flow op 01-06-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
  • Laatst online: 02-09 09:57
Schakel in het optie menu HbbTV eens uit. Dat zou het geluid probleem moeten verhelpen.
Chillum schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:23:
[...]

Met regelmaat, intervallen varierend van 5 min tot 1 uur valt het geluid uit voor een paar ms op alle aansluitingen. Ook al meerdere keren dat het geluid helemaal verdwijnt en pas weer terugkomt nadat ik de tv uit en aan zet. Met aansluitingen bedoel ik hdmi 1 (kpn interactieve tv) hdmi 2 ( pc) hdmi 3 (ps3) en optical out (reciever). Heb dus geluidsuitval op de speakers van de tv via alle apparaten. En uitval op externe speakers bij doorlussen via optical naar reciever.

Nu inderdaad al het geluid maar direct aan de reciever gekoppeld, maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 00:13
Chillum schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Vandaag maar weer eens gebeld, blijkt dat het toch een software probleem is. Er zijn een aantal Koreanen hard aan het werk om de problemen op te lossen. Het is een hot issue, dus de nieuwe software zou zsm beschikbaar moeten zijn.
Dat idee had ik ook al, maar laat toch maandag de monteur komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
pattatje schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:33:
Schakel in het optie menu HbbTV eens uit. Dat zou het geluid probleem moeten verhelpen.

[...]
Ik heb het nu uitgezet, ben benieuwd.
Waar heb je die informatie vandaan, van LG zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satolito
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-02-2016
Beste Tweakers,

graag zou ik van jullie kennis/expertise gebruik willen maken en vraag ik jullie hierbij om advies voordat ik een beslissing neem over de aan te schaffen 55 inch TV.

Ik zat eerst te twijfelen over de LG 55LM640S (model 2012) en de 55LA6208 (2013).
Beide liggen rond de 1000 Euro (Saturn actie).
Nadat ik het verhaal van Dimens had gelezen over "echte" Hertz waardes, begin ik nog meer te twijfelen over de LA6208, daar hier een 50 Hertz paneel in zit.

En omdat de 55LA6908 (valt buiten Saturn actie) ver boven mijn budget ligt, neig ik meer in de richting van een ultieme middenweg in de vorm van 55LA6608 (rond 1300 Euro tijdens Saturn actie).

De 6608 beschikt niet over Cinema Screen Design, maar wel over 100 Hertz paneel. Ik weet niet in hoeverre dat Cinema Screen echt een meerwaarde is, of daardoor mooier beeld verkregen wordt??

Denken jullie dat de 55LA6608 zijn 300 Euro hogere prijskaart waard is of hebben jullie misschien andere adviezen voor mij??

Of denken jullie dat ik het toch echt nog een stapje hoger moet gaan zoeken in de vorm van de LA6908?

Ben benieuwd naar jullie meningen/adviezen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 06:31
Met "Cinema Screen Design" bedoelen ze het feit dat de TV (behalve een dunne rand aan de onderkant) praktisch geen bezels heeft. Mijn 32LM660S heeft dat ook en naar mijn mening is het super sexy... maar het is niet zo dat het beeld zelf er mooier van wordt. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de TV er vooral mooier van wordt als-ie uit staat, want dan is het een volmaakt naadloze zwarte glazen plaat. Puur een designeigenschap dus, wat verder niks met beeldkwaliteit te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Laatst online: 14-09 17:32

Distortion

Bottle to Throttle

Sinds gister een gelukkige eigenaar van een LG 42la6208. Nu even een vraag: Ik zou graag een externe HD willen kopen, maar welke zou ik het beste kunnen nemen? Iemand ervaring hier mee? Ik zou graag een 1TB willen, maar moet deze dan met voeding of kan het ook zonder ext voeding (dus via de usb poort)?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Is het probleem mbt het geluid opgelost?
Patrick80 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:22:
[...]

Ik heb het nu uitgezet, ben benieuwd.
Waar heb je die informatie vandaan, van LG zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
pattatje schreef op zondag 02 juni 2013 @ 19:18:
Is het probleem mbt het geluid opgelost?

[...]
Ik heb er inderdaad vandaag nog geen last van gehad, maar dat gebeurd wel vaker.
Dus wacht nog even af om te gaan roepen dat het helemaal weg is.
Als dit echt het probleem verhelpt, waarom kan LG dit dan niet telefonisch melden.
Ieder geval bedankt voor de tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
satolito schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:25:

...

De 6608 beschikt niet over Cinema Screen Design, maar wel over 100 Hertz paneel. Ik weet niet in hoeverre dat Cinema Screen echt een meerwaarde is, of daardoor mooier beeld verkregen wordt??

Denken jullie dat de 55LA6608 zijn 300 Euro hogere prijskaart waard is of hebben jullie misschien andere adviezen voor mij??

Of denken jullie dat ik het toch echt nog een stapje hoger moet gaan zoeken in de vorm van de LA6908?

...
Ik begrijp niet waarom iedereen zegt dat de LA6608 geen Cinema Screen design heeft.

Op de officiële site staat letterlijk:
CINEMA SCREEN design
Dus volgens mij heeft die het wel, enkel is de rand net dat beetje dikker dan de modellen hoger.

Volgens de TS is er ook geen Magic Remote voorzien. Nochtans staat er op de site bij dat er een Magic Remote inzit.

Al bij al: er is vrij weinig verschil met de 6900 reeks buiten de kleur, de standaard en de iets dikkere rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
GSamson schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:25:
[...]

Ik begrijp niet waarom iedereen zegt dat de LA6608 geen Cinema Screen design heeft.

Op de officiële site staat letterlijk:
CINEMA SCREEN design
Dus volgens mij heeft die het wel, enkel is de rand net dat beetje dikker dan de modellen hoger.

Volgens de TS is er ook geen Magic Remote voorzien. Nochtans staat er op de site bij dat er een Magic Remote inzit.

Al bij al: er is vrij weinig verschil met de 6900 reeks buiten de kleur, de standaard en de iets dikkere rand.
Processor snelheid, is het verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Patrick80 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:15:
[...]

Ik heb er inderdaad vandaag nog geen last van gehad, maar dat gebeurd wel vaker.
Dus wacht nog even af om te gaan roepen dat het helemaal weg is.
Als dit echt het probleem verhelpt, waarom kan LG dit dan niet telefonisch melden.
Ieder geval bedankt voor de tip _/-\o_
Vandaag monteur geweest, heeft de laatste software update erop gezet.
Verder vroeg ik naar het Hbbtv verhaal, en hij zij idd dat je dat het beste kan uitzetten.
Nu maar duimen dat het probleem weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Patrick80 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 13:35:
[...]

Processor snelheid, is het verschil
De 6600 serie heeft dezelfde dual-core als de hogere 6900 serie en ook de 7400:

Tweakers - LG TV 2013 Lineup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
GSamson schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:15:
[...]

De 6600 serie heeft dezelfde dual-core als de hogere 6900 serie en ook de 7400:

Tweakers - LG TV 2013 Lineup
Overal staat wat anders, zag op een website dat de 6908 een M13 dualcore had en de 6608 een 900mhz dualcore. maar op de LG site kan je er niks over vinden.
Zo is het idd wel moeilijk vergelijken voor de mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Patrick80 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:32:
[...]

Overal staat wat anders, zag op een website dat de 6908 een M13 dualcore had en de 6608 een 900mhz dualcore. maar op de LG site kan je er niks over vinden.
Zo is het idd wel moeilijk vergelijken voor de mensen
Idd moeilijk om deftige informatie te vinden. Heb deze officiële brochure gevonden, maar veel wijzer worden we er niet van :)
=> LG 2013 Brochure
Volgens deze brochure lopen quasi alle TV's op een 900MHz Dual Core? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 13:48
Sinds 31 mei ook in bezit van 55la6208. Totzover ben ik erg tevreden over. Heel scherp en mooie kleuren. Wat ik ook erg leuk vind is de dual play functie.
Ik las in eerdere berichten dat er met ziggo ci+ problemen zijn en dat ervaar ik ook. Krijg zomaar "gescrambeld" te zien.. Met geluid uitvallen valt best mee. Hij hangt nu met optisch kabel aan een LG HX753W.
Verder heb ik soms het gevoel dat de afstandbediening niet erg lekker werkt, ervaren jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:21
xamirz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:58:
Sinds 31 mei ook in bezit van 55la6208. Totzover ben ik erg tevreden over. Heel scherp en mooie kleuren. Wat ik ook erg leuk vind is de dual play functie.
Ik las in eerdere berichten dat er met ziggo ci+ problemen zijn en dat ervaar ik ook. Krijg zomaar "gescrambeld" te zien.. Met geluid uitvallen valt best mee. Hij hangt nu met optisch kabel aan een LG HX753W.
Verder heb ik soms het gevoel dat de afstandbediening niet erg lekker werkt, ervaren jullie dit ook?
Ik heb de 47 inch variant. En ook wat problemen gehad met de C+ module ik heb gelezen dat ze aan het proberen zijn het probleem op te lossen. Maar voor nu kun je het beste even de Hbbtv optie uitzetten.

Het probleem met de afstandsbediening ervaar ik ook heeft iets met de hoek waarop je richt te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ninjaman op 04-06-2013 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
dragon3016 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:26:
[...]

Ik heb de 47 inch variant. En ook wat problemen gehad met de C+ module ik heb gelezen dat ze aan het proberen zijn het probleem op te lossen. Maar voor nu kun je het beste even de Hbbtv optie uitzetten.

Het probleem met de afstandsbediening ervaar ik ook heeft iets met de hoek waarop je richt te maken.
Bedankt. Ik ga sowieso de update van 28 mei even instaleren(met usb) misschien is de ci+ probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:21
xamirz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:12:
[...]

Bedankt. Ik ga sowieso de update van 28 mei even instaleren(met usb) misschien is de ci+ probleem opgelost.
Mocht je zelf de vorderingen willen volgen dan kun je hier het een en ander nalezen :
LG modellen 2013 nog niet gecertificeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Gisteren monteur geweest, hij gaf aan dat het een software probleem is.
Hij heeft een software update gedaan, die op de website te verkrijgen is helaas is het probleem niet verholpen.
Hierbij kan ik ook bevestigen dat hhbtv uitzetten het probleem niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45
GSamson schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:18:
[...]

Super! Bedankt. Dan wacht ik even af. Het is toch een grote aankoop en ik vermijd liever een eventuele retour :)
Leverdatum lijkt opgeschoven te zijn naar 19-06 dus het kan nog wel eventjes gaan duren voordat ik meer duidelijkheid kan scheppen over dit type TV. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Kijk eens of je de klacht ook constateert als toestel is log gekoppeld van je netwerk verbinding.
Patrick80 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:16:
Gisteren monteur geweest, hij gaf aan dat het een software probleem is.
Hij heeft een software update gedaan, die op de website te verkrijgen is helaas is het probleem niet verholpen.
Hierbij kan ik ook bevestigen dat hhbtv uitzetten het probleem niet oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de 47LA6608 software versie 03.20.08 geinstalleerd.
Ik weet niet wat de verbeteringen zijn (m.b.t. CI+ Ziggo verwacht ik eigenlijk niets)

Wij merken helaas dat SMART TV trager is geworden, laden van een app duurt lang en soms start die helemaal niet op. Het terugkeren naar gewone televisie duurt ook langer.
Tevens missen er nu ook een aantal icons van de Premium Apps (NU. Ximon en Deezer)
Bij opstarten NU.NL premium app krijgen we vaak de foutmelding ER IS IETS MIS GEGAAN.
'Instellingen - Support - Update probleemmoplossen' helpt niets.
De Youtube App lijkt echter stabieler te werken. Dit vinden wij trouwens de enige geode Smart TV app en werkt goed samen met iPhone en Android tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steevo_S
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-08 10:16
sandervanzijl schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:20:
[...]

dit model staat niet op de NL website., hoe kom je eraan? klinkt interessant, maar de spaanse website geeft aan dat het alleen PIP is voor smart content en tv content, niet 2 keer tv content.
Ik heb dit model in Spanje gekocht (woon zelf in Spanje), kwam er inderdaad achter dat hij geen PiP heeft :(

Ik krijg volgende week mijn CI+ module voor CanalDigitaal binnen, eens kijken hoe hij daarmee overweg kan, al met al een super televisie, zelfs 3D MKV's via XBMC zet hij goed om!

Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 02:09
vandaag zitten kijken bij mediamarkt voor de 16% korting actie en die doen ze ook voor alle 2013 tv

LG LA7408 was mooi maar ik vind die zilveren rand weer niet zo mooi ernaast stond een 6608 en die had een veel mooiere donker grijze rand, nu is de vraag is de LG LA7408 ook te krijgen met die donkere rand?

(er stond trouwens nu ook de LG 80inch ultraHD tv en WOW das moooi alleen die 20000 euro was ff schrikken, eerst maar even de staatsloterij winnen dan maar :P )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Heren, hoe kan je het beste de LG schermen schoonmaken. We hebben hier allemaal handafdrukken van ons dochtertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
xamirz schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:23:
Heren, hoe kan je het beste de LG schermen schoonmaken. We hebben hier allemaal handafdrukken van ons dochtertje.
Water zonder allesreiniger of anders die speciale schoonmaakdoekjes/spray voor lcd-panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
Steevo_S schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 16:38:
[...]

Ik heb dit model in Spanje gekocht (woon zelf in Spanje), kwam er inderdaad achter dat hij geen PiP heeft :(

Ik krijg volgende week mijn CI+ module voor CanalDigitaal binnen, eens kijken hoe hij daarmee overweg kan, al met al een super televisie, zelfs 3D MKV's via XBMC zet hij goed om!
sorry misschien een beetje offtopic, maar hoe heb jij 3d via XBMC draaien, lukt mij alleen met externe player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
Ik heb besloten om niet meer te wachten, heb de 55LA6908 besteld in de webshop van Vandenborre hier in België.

Het was 'slechts' 1549 euro inclusief levering en montage:
55LA6908 bij Vandenborre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Ik heb zojuist de 50LA6208 besteld, geen geld voor zo'n tv, en nog 84 eurootjes korting (via een kennis) dus effectief € 700 :) Kan ik weer 4/5 jaar vooruit. Nu eens kijken wat ik nog kan vangen voor mijn oude 42PQ3000 :D

Wel een beeeetje op de gok besteld, want dit model was niet bij de MM te bekijken.. maar goed, het filmpje van Coolblue gaf een redelijk goede indruk :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

St@m schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:53:
Ik heb zojuist de 50LA6208 besteld, geen geld voor zo'n tv, en nog 84 eurootjes korting (via een kennis) dus effectief € 700 :) Kan ik weer 4/5 jaar vooruit. Nu eens kijken wat ik nog kan vangen voor mijn oude 42PQ3000 :D

Wel een beeeetje op de gok besteld, want dit model was niet bij de MM te bekijken.. maar goed, het filmpje van Coolblue gaf een redelijk goede indruk :)
Krijg je geen spijt van. Ik heb sinds een aantal dagen de 42LA6208.
Vandaag is de magic remote binnen gekomen. Wat een verademing zeg, gewoon perfect. Inclusief de spraakherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:53

St@m

@ Your Service

Distortion schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:20:
[...]

Krijg je geen spijt van. Ik heb sinds een aantal dagen de 42LA6208.
Vandaag is de magic remote binnen gekomen. Wat een verademing zeg, gewoon perfect. Inclusief de spraakherkenning.
:) Ik hoop het, maar denk het ook niet.
Magic remote.. tja.. spraakherkenning.. tja.. daar heb ik niet zoveel feeling mee. Ik heb een goed ingestelde Harmony One, zie het niet zo zitten om nog een AB erbij te nemen. Dus die Magic remote laat ik links liggen denk ik.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Mijn vader heeft laatst de 32LA6608 gekocht en daar zit standaard alleen die magic remote bij.
Op zich werkt dat echt wel prima, alleen voor de basis TV taken leek mij het makkelijker een "gewone" afstandsbediening erbij te hebben.
Met die magic remote moet je veel on screen doen (zitten geen cijfers op), even simpel zappen van 20 naar 1 moet je OF 19 keer P- drukken of via het on screen toetsenbord het nummer invoeren. Even het zenderoverzicht oproepen houdt in: schudden met de remote (om cursor te krijgen), naar linksonder verplaatsen om 'mijn apps' op te roepen om vervolgens 'zenderlijst' aan te klikken. Al met al voor dat soort taken dus een beetje omslachtig in mijn ogen. Voor de smartfuncties is het overigens wel een uitkomst!

Dus toch maar de originele afstandsbediening besteld en gisteren binnengekomen. Ik zag vanmiddag alleen nog maar die "gewone" afstandsbediening op tafel liggen. Een goede inschatting gemaakt dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ja, ik heb de tv nu ook. De magic remote is zeer irritant met normaal tv kijken. Zoals je al zegt is het een uitkomst voor de smartfuncties, maar voor de domme acties is het niets. Probeer maar eens teletekst te gebruiken voor sporttussenstanden. Ik kijk tv, in de reclame schakel ik naar Ned 1-2-3 en start teletekst en zoek de pagina op. Met een normale afstandbediening heb je dit snel geregeld. Nu moet je eerst zappen naar het juiste kanaal, dan moet je nog moeite doen om de TT aan te krijgen, dan nog met veel meer moeite de juiste pagina aanklikken. Dan teletekst weer uit om weer terug te gaan naar het kanaal waar je naar keek.
En dan ben ik nog van de computergeneratie. Als kind gebruikte ik een joystick, heb ervaring met muis, gamepad, etc, etc. Stel je eens voor dat je net wat minder bekend met met dit soort zaken. Verwacht LG dan echt dat die mensen hiermee kunnen werken?
Ik snap niet dat ze er niet ook gewoon een normale afstandsbediening bij doen, desnoods een erg simpele, volgens mij kost dat ook geen drol om te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
Ik heb eergisteren mijn 60LA6208 binnengekregen. Naast dat het een monster is qua formaat moet ik zeggen dat ik wel positief verbaast ben over de beeldkwaliteit. Ik had hiervoor een 50 inch plasmascherm (uit 2008) maar qua beeldkwaliteit ben ik er zeker op vooruit gegaan.

Wat mij ook positief opviel was dat ik met de ingebouwde wifi full hd 3d streams kon kijken vanaf mijn WD mybook live. Ook via smartshare (direct van de PC) waren de films goed te bekijken.

Wat ik ook een leuke optie vind is dat je je smartphone als (basic) afstandbediening kan gebruiken.

Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden over mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:12
Vandaag een 32LA6608 gekocht bij de MediaMarkt om te gebruiken als monitor (ik hou van 3D), ik zie het raster op een kleine afstand nauwelijks en verder is de beeldkwaliteit echt geweldig. Het geluid heeft me ook positief verrast!

Enige puntje wat ik niet weet en ook niet kan zien op de foto's is of het scherm er inderdaad scheef in hoort, ik bedoel daarmee dat hij onderaan dieper in de behuizing zit dan aan de bovenkant en daardoor aan de onderkant de bezel ook een stuk meer uit steekt. Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb nu een 47LA7408, maar heb een paar probleempjes:

1. Ik heb problemen met het ontvangst van de digitale tv-zenders van UPC. Ned1,2 en 3 kan ik niet ontvangen, de overige doen het wel , maar wel storen ze af en toe een beetje. Het gekke is dat ik met mijn oude TV geen probleem had, behalve dat ik de HD kanalen van Nl1-3 daarop niet kon ontvangen. Dit terwijl dit een toestel van 5 jaar oud is. Je zou toch zeggen dat als een tv van 5 jaar oud het kan, dat dan een hypermoderne LG van 2013 het ook goed moet kunnen...
Ik heb gelezen dat de Ziggo-kijkers dezelfde problemen hebben, misschien dat een update gaat helpen/

2. Ik erger me rot aan die gekke afstandsbediening. Misschien leuk voor de smart-functies, maar die heb ik nog niet al teveel gebruikt. Waarom zit er geen normale AB bij?

3. Ik krijg op mijn tablet (Samsung Galaxy Note 10.1) de LG TV remote-app niet geinstalleerd. Kennelijk heeft LG een hekel aan Samsung... Ik zou geen reden weten waarom het niet op de Note 10.1 zou werken. De tablet heeft geen rare resolutie of iets dergelijks. Dit terwijl de app zeker wel voordelen heeft. Op mijn telefoon werkt de app ook, maar ik wil mijn tablet gebruiken... Weet iemand een alternatief?

4. Mijn htpc wil maar niet begrijpen dat mijn TV 2.1 geluid heeft en mijn geluidsset 5.1. Elke keer dat mijn receiver uit heeft gestaan, dan moet ik dit weer opnieuw goed zetten. Dit is niets nieuws, want dat moest ik met mijn vorige tv ook. Het is alleen wel best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetfighter
  • Laatst online: 22-02 16:14
Hallo,
Ik heb sinds enkele dagen de 55LA8609 en ben er wel content mee op een paar kleine dingetjes na.
Heb hem via ING rente punten winkel gekocht voor 1800,- met een L9 foon kado...
De smart remote is grappig, maar mis wel een paar directe knoppen, dus blijf lekker de harmony gebruiken.
De beeld instellingen heb ik nog niet helemaal optimaal, maar zal niet lang duren voordat deze wel online te vinden zijn.
Ik had wat scramble problemen met de CI+, maar nadat ik Hbb tv uit heb gezet is het in orde.
Arc via Hdmi naar mijn Onkyo werkt niet, maar kan ook komen door 3d Hdmi splitter ivm beamer. Ga het maar via Toslink aansluiten.
Update op LG site is niet uit te pakken, dus nog maar even wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetfighter
  • Laatst online: 22-02 16:14
Quacka schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:58:

3. Ik krijg op mijn tablet (Samsung Galaxy Note 10.1) de LG TV remote-app niet geinstalleerd. Kennelijk heeft LG een hekel aan Samsung... Ik zou geen reden weten waarom het niet op de Note 10.1 zou werken. De tablet heeft geen rare resolutie of iets dergelijks. Dit terwijl de app zeker wel voordelen heeft. Op mijn telefoon werkt de app ook, maar ik wil mijn tablet gebruiken... Weet iemand een alternatief?.
Vreemd, op mijn Tab2 draait het wel probleemloos... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik vermoed dat het bij mij ook prima zal werken, maar ik kan het gewoon niet downloaden uit de play store.
Niet compatibel met het apparaat of iets dergelijks.... Ik heb al mails naar LG proberen te sturen, maar ze hebben heel slim een niet-werkend emailadres geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie hier gek genoeg niks over de LN5708? Dit is ook een 2013 model en het lijkt me een goede tv voor een prima prijs. Welliswaar geen 3D en wi-fi maar daar zit ik toch niet op te wachten. Ik vraag me wel af of hij nou native 100Hz heeft, of toch stiekem 50Hz., iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ook ik ben een proud owner van de 42 inch 7408, maar vind het wel wat irritant dat hij niet herkent welke zenders ik ontvang. Zo loop ik continu te switchen tussen de afstandsbediening van mijn Telfort glasvezel decoder en de LG afstandsbediening. Ook kan ik daardoor niet zappen met de mobiele app. Iemand anders met een vergelijkbaar probleem?

Wel mooi hoe de voet gedraaid kan worden trouwens.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Isniedood: Voet draaien? Oh.

Aikon: 50 Hz... Bron: http://www.homecinemamaga...-la7909-en-la7408-series/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Isniedood schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:07:
Ook ik ben een proud owner van de 42 inch 7408, maar vind het wel wat irritant dat hij niet herkent welke zenders ik ontvang. Zo loop ik continu te switchen tussen de afstandsbediening van mijn Telfort glasvezel decoder en de LG afstandsbediening. Ook kan ik daardoor niet zappen met de mobiele app. Iemand anders met een vergelijkbaar probleem?

Wel mooi hoe de voet gedraaid kan worden trouwens.
Bedoel je dat je je tv als monitor gebruikt voor je settopbox van telfort?
dan is er toch geen probleem, tv's kunnen alleen zappen als je de ingebouwde tuner gebruikt. dat is bij elke tv zo. dat is niet iets dat op te lossen is. als je een settopbox gebruikt dan zap je met de settopbox. als je het verwisselen van AB's onhandig vind dan zul je een universal remote moeten gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door sandervanzijl op 10-06-2013 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

sandervanzijl schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:11:
[...]

Bedoel je dat je je tv als monitor gebruikt voor je settopbox van telfort?
dan is er toch geen probleem, tv's kunnen alleen zappen als je de ingebouwde tuner gebruikt. dat is bij elke tv zo. dat is niet iets dat op te lossen is. als je een settopbox gebruikt dan zap je met de settopbox. als je het verwisselen van AB's onhandig vind dan zul je een universal remote moeten gebruiken.
Maar zijn er dan work arounds om van die settopbox af te komen? Anders wordt het inderdaad een universele, maar vind de geïntegreerde oplossing wel de mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 18:59
Isniedood schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:19:
[...]

Maar zijn er dan work arounds om van die settopbox af te kopen? Anders wordt het inderdaad een universele, maar vind de geïntegreerde oplossing wel de mooiste.
bij ziggo upc en kpn kun je direct inpluggen zodat de tv het werk verricht (niet altijd met sc6 overigens).m volgens de telfort website kan dat bij hun ook. je sluit dan de coax kabel direct aan op de glasvezel modem en je stopt je ci+ kaartje in de televisie. maar kijk hiervoor even op de telfort website, of bel hun even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Mijn dank is groot! Duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Dank. Het is bijna niet te doen om goed te vergelijken op verversingssnelheid. De LA6208 staat zelfs als 200Hz, maar is stiekem ook gewoon 50Hz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streetfighter schreef op zondag 09 juni 2013 @ 23:34:
[...]

Vreemd, op mijn Tab2 draait het wel probleemloos... :?
Op de Galaxy Tab 2 7.0 werkt het ook.
Alleen de functie tweede scherm niet. Dit werkt op de iPhone wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Volgens mij is deze vraag al reeds beantwoord maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden.

Video opnemen met een LG smart TV, hoe en wat.

- Ik las dat deze functie in bepaalde landen niet mogelijk is. Nederland kan dit gewoon zonder aanpassingen?
- Ik las dat er een minimum vereiste van 40gb is voor een opslag medium. Werkt dan iedere hdd of usb stick die aan deze eis voldoet?
- Ik las ook over dat de hdd 'dvr' moet ondersteunen. Kunnen niet alle hdd's dit standaard dan?

Mijn excuses voor het vragen als dit al reeds was gedaan door andere tweakers.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Sir_Hendro schreef op maandag 10 juni 2013 @ 14:06:
Volgens mij is deze vraag al reeds beantwoord maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden.

Video opnemen met een LG smart TV, hoe en wat.

- Ik las dat deze functie in bepaalde landen niet mogelijk is. Nederland kan dit gewoon zonder aanpassingen?
- Ik las dat er een minimum vereiste van 40gb is voor een opslag medium. Werkt dan iedere hdd of usb stick die aan deze eis voldoet?
- Ik las ook over dat de hdd 'dvr' moet ondersteunen. Kunnen niet alle hdd's dit standaard dan?

Mijn excuses voor het vragen als dit al reeds was gedaan door andere tweakers.
Ik heb vorige week een Toshiba stor.e partner 1.5 TB gekocht, en dit werkt perfect. Enigste waar je om denken moet bij aanschaf is dat de HD gevoedt wordt door de USB van de TV, dus zonder externe voeding. USB stick had ik ook geprobeerd, maar dat werkte niet met Timemachine. De HD moet je even initalizeren in timemachine, daarna kun je em gebruiken. 1 nadeel: Daarna kun je de Ext HD niet meer gebruiken voor opslag voor films e.d, want de format is anders dan ntfs of fat32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Helaas vandaag het zogenaamde ghosting waargenomen op mijn 47LA6208... Voornamelijk zichtbaar bij donkere scenes, huidige instellingen staan ook in dit forum... Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Tru motion en meer van dit soort instellingen staan gewoon uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Yo_flow schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:16:
Helaas vandaag het zogenaamde ghosting waargenomen op mijn 47LA6208... Voornamelijk zichtbaar bij donkere scenes, huidige instellingen staan ook in dit forum... Enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Tru motion en meer van dit soort instellingen staan gewoon uit!
Niet. Hoort bij de techniek LCD en 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Distortion schreef op maandag 10 juni 2013 @ 19:53:
[...]

Ik heb vorige week een Toshiba stor.e partner 1.5 TB gekocht, en dit werkt perfect. Enigste waar je om denken moet bij aanschaf is dat de HD gevoedt wordt door de USB van de TV, dus zonder externe voeding. USB stick had ik ook geprobeerd, maar dat werkte niet met Timemachine. De HD moet je even initalizeren in timemachine, daarna kun je em gebruiken. 1 nadeel: Daarna kun je de Ext HD niet meer gebruiken voor opslag voor films e.d, want de format is anders dan ntfs of fat32.
Wat is daar de logica achter? Ik geloof je wel maar vind het nogal vreemd... :/

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian87
tozzke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:07:
Mijn vader heeft laatst de 32LA6608 gekocht en daar zit standaard alleen die magic remote bij.
Op zich werkt dat echt wel prima, alleen voor de basis TV taken leek mij het makkelijker een "gewone" afstandsbediening erbij te hebben.
Met die magic remote moet je veel on screen doen (zitten geen cijfers op), even simpel zappen van 20 naar 1 moet je OF 19 keer P- drukken of via het on screen toetsenbord het nummer invoeren. Even het zenderoverzicht oproepen houdt in: schudden met de remote (om cursor te krijgen), naar linksonder verplaatsen om 'mijn apps' op te roepen om vervolgens 'zenderlijst' aan te klikken. Al met al voor dat soort taken dus een beetje omslachtig in mijn ogen. Voor de smartfuncties is het overigens wel een uitkomst!

Dus toch maar de originele afstandsbediening besteld en gisteren binnengekomen. Ik zag vanmiddag alleen nog maar die "gewone" afstandsbediening op tafel liggen. Een goede inschatting gemaakt dus :)
Hoe ben je er achter gekomen of die afstandsbediening compatible is met jou LG TV? Ik ben namelijk ook al even opzoek naar een normale afstandsbediening voor de 42LA7408, kan er echter vrij weinig over vinden (lees: niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Sir_Hendro schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:10:
[...]

Wat is daar de logica achter? Ik geloof je wel maar vind het nogal vreemd... :/
Wat ik er over gelezen heb is dat het juist wel werkt met harde schijf met externe voeding en maar soms bij usb-gevoede schijven. (de energiezuinige werken wel) Nu was dit wel over een 2012-model, maar dat verschil zal niet zo groot zijn.
Jurian87 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:09:
[...]
Hoe ben je er achter gekomen of die afstandsbediening compatible is met jou LG TV? Ik ben namelijk ook al even opzoek naar een normale afstandsbediening voor de 42LA7408, kan er echter vrij weinig over vinden (lees: niets).
Ik zou dit binnenkort wel een keer kunnen controleren, het lijkt namelijk precies dezelfde AB als het 2012-model. Mijn ouders hebben een 2012-model met dieAB, dus ik kan deze weleens een keer testen. (moeten ze wel weg zijn -> anders kunnen ze zelf hun tv niet bedienen :+ )

[ Voor 41% gewijzigd door Quacka op 11-06-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Een 2012 Smart TV AB werkt prima op een 2013 model.

[...]

Ik zou dit binnenkort wel een keer kunnen controleren, het lijkt namelijk precies dezelfde AB als het 2012-model. Mijn ouders hebben een 2012-model met dieAB, dus ik kan deze weleens een keer testen. (moeten ze wel weg zijn -> anders kunnen ze zelf hun tv niet bedienen :+ )
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Quacka schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:30:
[...]

Wat ik er over gelezen heb is dat het juist wel werkt met harde schijf met externe voeding en maar soms bij usb-gevoede schijven. (de energiezuinige werken wel) Nu was dit wel over een 2012-model, maar dat verschil zal niet zo groot zijn.
De logica erachter is dus dat de tv maar een bepaald vermogen kan leveren, en als de harde schijf (of wat dan ook) daar niet genoeg aan heeft, tja, dan houdt het op. Nu is het dus de vraag hoeveel vermogen de tv kan leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Aikon schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 16:10:
[...]

De logica erachter is dus dat de tv maar een bepaald vermogen kan leveren, en als de harde schijf (of wat dan ook) daar niet genoeg aan heeft, tja, dan houdt het op. Nu is het dus de vraag hoeveel vermogen de tv kan leveren...
Ik kan in iedergeval mijn ipad 2 laden met de usb poort van la6208. Dus ik denk dat ze wel genoeg power kunnen leveren voor bv een extrern hardeschijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje aan de eigenaren van het volgende model.

La6208.

Ik ben zelf in het bezit van de 50inch variant maar hier zit onwijs veel speling op het scherm.
Bv. als ik aan de zijkant of bovenkant mijn vinger zacht op het scherm druk ontstaat er een speling van minstens 2mm ook zit er in de hoeken een speling van 2mm zonder dat je hem indrukt.

De voorplaat lijkt van een soort plastic en er los in te hangen. Als ik bijvoorbeeld schudt aan de tv dan rammelt deze gewoon in het frame ?

Zijn er meer mensen die de Lg la6208 serie hebben en even willen kijken of zei ook dit probleem hebben ?
Of dat er misschien wel speling op zit maar veel minder dan bij mij ? Ik denk wel dat hoe groter het scherm hoe meer speling.

Alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 17:28:
Ik heb een vraagje aan de eigenaren van het volgende model.

La6208.

Ik ben zelf in het bezit van de 50inch variant maar hier zit onwijs veel speling op het scherm.
Bv. als ik aan de zijkant of bovenkant mijn vinger zacht op het scherm druk ontstaat er een speling van minstens 2mm ook zit er in de hoeken een speling van 2mm zonder dat je hem indrukt.

De voorplaat lijkt van een soort plastic en er los in te hangen. Als ik bijvoorbeeld schudt aan de tv dan rammelt deze gewoon in het frame ?

Zijn er meer mensen die de Lg la6208 serie hebben en even willen kijken of zei ook dit probleem hebben ?
Of dat er misschien wel speling op zit maar veel minder dan bij mij ? Ik denk wel dat hoe groter het scherm hoe meer speling.

Alvast bedankt.
Dit is normaal. Veel modellen, ook van 2012, hebben dit probleem. Het hoort bij het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Dimens schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:20:
[...]

Dit is normaal. Veel modellen, ook van 2012, hebben dit probleem. Het hoort bij het product.
Ik vind die speling heel erg meevallen! Bijna niet merkbaar als ik op het scherm zelf druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tweakers,

Ik heb even een vraag aangaande de LG 47la6608.
Mijn moeder wilde graag een nieuwe tv en uiteindelijk is haar keuze gevallen op de la6608.
Mooi toestel en voor haar niet al te technisch om te bedienen. Dus ik blij, zij blij...dachten we.

Na installatie (met de nieuwste Ci+module) blijkt ze toch wel erg vaak last te hebben van gescrambeld programma.Terwijl ze gewoon haar basis pakketje wilt bekijken.

Nu las ik iets over dat de LG 2013 modellen nog niet Ziggo gecertificeerd zijn, terwijl dit wel degelijk op de doos staat...Ik ben volgens mij bij installatie wel vergeten de laatste firmware erop te zetten,maar wie weet staat ie er al op. Dit moet ik nog even controleren.

Heeft iemand nog tips of is het echt zo dat dit model nog niet gecertificeerd is? Ik baal hier erg van en mijn arme moeder nog meer...

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Jurian87 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 10:09:
[...]

Ik had een mailtje gestuurd aan LG met de vraag welke afstandsbediening ik moest hebben aangezien alleen de magic remote niet in alle gevallen even praktisch is en daar kreeg ik reactie op met een typenummer :)

[ Voor 6% gewijzigd door tozzke op 11-06-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:34:
Hallo mede tweakers,

Ik heb even een vraag aangaande de LG 47la6608.
Mijn moeder wilde graag een nieuwe tv en uiteindelijk is haar keuze gevallen op de la6608.
Mooi toestel en voor haar niet al te technisch om te bedienen. Dus ik blij, zij blij...dachten we.

Na installatie (met de nieuwste Ci+module) blijkt ze toch wel erg vaak last te hebben van gescrambeld programma.Terwijl ze gewoon haar basis pakketje wilt bekijken.

Nu las ik iets over dat de LG 2013 modellen nog niet Ziggo gecertificeerd zijn, terwijl dit wel degelijk op de doos staat...Ik ben volgens mij bij installatie wel vergeten de laatste firmware erop te zetten,maar wie weet staat ie er al op. Dit moet ik nog even controleren.

Heeft iemand nog tips of is het echt zo dat dit model nog niet gecertificeerd is? Ik baal hier erg van en mijn arme moeder nog meer...

Ik hoor het graag!
Ik heb op de 32LA6608 van mijn vader eerst de firmware geüpdatet maar daarna had ik ook nog dat probleem. Als ik bij signaaltest keek, waren de grafiekjes die de signaalsterkte aangeven, amper gevuld. Vervolgens heb ik n.a.v. dit topic 'hbbtv' uitgeschakeld en sindsdien heb ik hem niet meer horen klagen :)

edit:
hij heeft overigens een quantis CI+ module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tozzke schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:47:
[...]

Ik heb op de 32LA6608 van mijn vader eerst de firmware geüpdatet maar daarna had ik ook nog dat probleem. Als ik bij signaaltest keek, waren de grafiekjes die de signaalsterkte aangeven, amper gevuld. Vervolgens heb ik n.a.v. dit topic 'hbbtv' uitgeschakeld en sindsdien heb ik hem niet meer horen klagen :)

edit:

hij heeft overigens een quantis CI+ module
Mijn moeder heeft geloof ik ook een quantis (blauwe sticker)..dit was de nieuwste volgens de verkoper en anders zouden we problemen kunnen krijgen.... 8)7

Maar wat is hbbtv en hoe zet je dat uit? Is dat het Smart gebeuren? en waar vind ik die signaaltest? Bedankt in ieder geval voor jouw reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimens schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:20:
[...]

Als ik heel eerlijk ben vindt ik dit verre van normaal. Ik kom voor mijn werk veel bij winkels die tv's verkopen en heb vandaag in twee winkels de volledige lg demo's nagelopen en samen met een verkoper bijna alle andere demo's van elk merk. Helaas bleek dit uitsluitend het geval bij 3 lg demo's die ze hadden staan.

Leken allemaal een beetje op de la6208 serie maar inderdaad ook twee modellen uit 2012. Maar voor de rest was dit bij geen enkel ander merk te ontdekken dus echt normaal zou ik het niet willen noemen.

Maar bij LG blijkbaar wel ? Ik heb een retour aangevraagd ze komen hem binnenkort ophalen en omruilen voor dezelfde tv maar van een andere batch (hopelijk een andere batch) zal even kijken of hier ook deze extreme speling op zit.
Er zat namelijk zoals de post hierboven beduidend minder speling op de 2012 modellen. De 2012 modellen die ik voelde waren nog acceptabel bij mij lijkt het net of die eruit valt ook trouwens bij de 2013 demo in de winkel.

Nog andere mensen die deze speling ervaren op de LA6208 2013 serie ? Het betreft het in kunnen drukken van het scherm langs alle randen tot ongveer 2 mm diep. Dit probleem lijkt mij zich meer voor te doen bij de grotere maten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micebec
  • Laatst online: 29-05 10:25
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 23:07:
[...]

Als ik heel eerlijk ben vindt ik dit verre van normaal. Ik kom voor mijn werk veel bij winkels die tv's verkopen en heb vandaag in twee winkels de volledige lg demo's nagelopen en samen met een verkoper bijna alle andere demo's van elk merk. Helaas bleek dit uitsluitend het geval bij 3 lg demo's die ze hadden staan.

Leken allemaal een beetje op de la6208 serie maar inderdaad ook twee modellen uit 2012. Maar voor de rest was dit bij geen enkel ander merk te ontdekken dus echt normaal zou ik het niet willen noemen.

Maar bij LG blijkbaar wel ? Ik heb een retour aangevraagd ze komen hem binnenkort ophalen en omruilen voor dezelfde tv maar van een andere batch (hopelijk een andere batch) zal even kijken of hier ook deze extreme speling op zit.
Er zat namelijk zoals de post hierboven beduidend minder speling op de 2012 modellen. De 2012 modellen die ik voelde waren nog acceptabel bij mij lijkt het net of die eruit valt ook trouwens bij de 2013 demo in de winkel.

Nog andere mensen die deze speling ervaren op de LA6208 2013 serie ? Het betreft het in kunnen drukken van het scherm langs alle randen tot ongveer 2 mm diep. Dit probleem lijkt mij zich meer voor te doen bij de grotere maten.
Ik heb zelf de 60LA6208 en ook ik ervaar de speling. Ik vraag mij alleen af in hoeverre dat een kwalijke zaak is. Voor de rest ben ik nog steeds tevreden over de beeldkwaliteit van het scherm en dat is voor mij toch het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:56:
[...]

Mijn moeder heeft geloof ik ook een quantis (blauwe sticker)..dit was de nieuwste volgens de verkoper en anders zouden we problemen kunnen krijgen.... 8)7

Maar wat is hbbtv en hoe zet je dat uit? Is dat het Smart gebeuren? en waar vind ik die signaaltest? Bedankt in ieder geval voor jouw reactie!
Bij mij is het scrambelen verdwenen nadat ik de juiste procedure had gevolgd:
- kabel er in, geen quantis er in en dan zenders installeren. Dan TV uit zetten.
- Quantis-module er in stoppen zonder (Ziggo-)card, TV aan, laten herkennen, TV uit.
- Card er in, TV aan. Dan werkt het goed.

Wanneer je direct de Quantis met card er in stopt, werkt het wel wanneer je de TV uit&aan zet, maar dan gaat het na standby of na gebruik SmartTV vaak mis. Uit&aan werkt dan wel weer eventjes, maar levert uiteindelijk weer scrambled beeld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sidneymg schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:14:
[...]

- kabel er in, geen quantis er in en dan zenders installeren. Dan TV uit zetten.
- Quantis-module er in stoppen zonder (Ziggo-)card, TV aan, laten herkennen, TV uit.

Wanneer je direct de Quantis met card er in stopt, werkt het wel wanneer je de TV uit&aan zet, maar dan gaat het na standby of na gebruik SmartTV vaak mis. Uit&aan werkt dan wel weer eventjes, maar levert uiteindelijk weer scrambled beeld op.
Bedankt! ik ga dit zeker even uitproberen! Ik heb idd niet de tv uit gezet om de quantis erin te doen. Worth a Try!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:16
Wat moet ik doen, ik word er gek van! Zoektocht begon met een budget van € 500,- voor 40" en van samsung naar LG en de 47LM760 voor € 910,- (amper nog te krijgen) nu kijkend naar de 47LA6908 of de 47LA7408.
De schermen lijken beter dan vorig jaar, maar logisch gezien zou ik voor de LA7408 moeten gaan t.o.v. de LM760. 1e vraag: Ga je in praktijk het verschil tussen die 100Hz en 200Hz heel sterk merken?
2e: Iemand ideëen hoe snel en naar wat voor niveau de prijzen zullen gaan? Tuurlijk half jaar wachten en dan is alles lager, maar de 6928 werd al even voor 1050 aangeboden, de 6908 voor 1200 en nu kan ik deze krijgen voor 1000,- En met die duizend is echt mijn max bereikt. En niet vergeten een skype camera erbij........ geen idee wat ik daar mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik heb grote problemen met het tv signaal ven de publieke omroep, dus ned 1-2-3.
Ook de analoge zenders zijn heel erg slecht. Hebben meer UPC-klanten die soort problemen?
Ik heb dus de 47LA7408.
Met mijn oude tv had ik nooit problemen. De kabel is hetzelfde. Ik heb zelfs de UPC decoder er tussenuit gehaald. Op andere zenders merk ik weinig problemen.(behalve als mijn receiver aan staat, maar dat is volgens mij een bekend probleem...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Heb er geen last van.
Gebruik je goede kabels met afgeschermde aansluitingen?
Heb je meerdere keren een aftakking gemaakt voor meerdere toestellen in huis en evt kabel modem?
In dat geval zal je een versterker moeten gebruiken. Bijvoorbeeld de FRA 752.
Het kan ook zijn dat de tuner in het toestel slecht is, maar daar ga ik op dit moment niet van uit.
Beste is om de TV aan te sluiten waar het kabel signaal in huis binnen komt en alle andere toestellen even van het kabel signaal los te koppelen. En dan testen of signaal wel/niet goed is.
Bij gebruik van DVB-C is het belangrijk dat goede kwaliteit kabels gebruikt worden.
Schakel ook HbbTV uit in setting menu. Dit verhelpt scrambled problemen bij CI+.

Edit: HbbTV issue toegevoegd.
Quacka schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 20:22:
Ik heb grote problemen met het tv signaal ven de publieke omroep, dus ned 1-2-3.
Ook de analoge zenders zijn heel erg slecht. Hebben meer UPC-klanten die soort problemen?
Ik heb dus de 47LA7408.
Met mijn oude tv had ik nooit problemen. De kabel is hetzelfde. Ik heb zelfs de UPC decoder er tussenuit gehaald. Op andere zenders merk ik weinig problemen.(behalve als mijn receiver aan staat, maar dat is volgens mij een bekend probleem...)

[ Voor 4% gewijzigd door pattatje op 13-06-2013 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurian87
Ik heb LG een mail gestuurd: de afstandsbediening die bij de LA7408 hoort is de AKB73756502.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
@pattatje
Ook op mijn oude Sony kon ik al gebruik maken van dvb-c. Vanaf april gebruikt en zonder problemen, alleen HD werkte gek genoeg totaal niet (terwijl het wel een HD-TV was).
Ik ga vanavond eens kijken of HbbTV uit of aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
sidneymg schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 12:14:
[...]

geldt dit alleen met Quantis-module of ook andere modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
@xamirz: weet niet of je deze vraag aan mij stelt, maar ik heb maar een module in huis.... Het lijkt me in ieder geval geen kwaad te kunnen de procedure ook met andere modules zo uit te voeren.
Overigens kreeg ik van de leverancier van de module de Quantis geadviseerd. Van de andere merken (Smit, Neotion) is van de Neotion een versie 2 op de markt, het lijkt me in ieder geval verstandig de versie 1 te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
@sidneymg ga ik zeker doen.

het lukt me niet om de tv te updaten. ik heb een map gemaakt genaamd LG_DTV en de epk bestand erin gezet. Nu als ik mn ext hardeschijf inplug herkent de tv de schijf wel, maar niet de update bestand. wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micebec schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 11:21:
[...]

Ik heb zelf de 60LA6208 en ook ik ervaar de speling. Ik vraag mij alleen af in hoeverre dat een kwalijke zaak is. Voor de rest ben ik nog steeds tevreden over de beeldkwaliteit van het scherm en dat is voor mij toch het belangrijkste.
Eens! De prijs kwaliteit verhouding is uitmuntend. Heb de 50 inch voor 750 aan kunnen schaffen en daar vindt je met al deze functies en formaat niets vergelijkends voor.

Ik hoop dan ook dat de nieuwe tv die komt minder speling heeft want voor mijn gevoel was het nu echt te erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Ga eens op de zender staan die problemen geeft.
Ga dan in het menu naar handmatig afstemmen.
Dan zie je de signaal sterkte en kwaliteit.
Het kan zijn dat toch het signaal net niet sterk genoeg is.
Quacka schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:18:
@pattatje
Ook op mijn oude Sony kon ik al gebruik maken van dvb-c. Vanaf april gebruikt en zonder problemen, alleen HD werkte gek genoeg totaal niet (terwijl het wel een HD-TV was).
Ik ga vanavond eens kijken of HbbTV uit of aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Deze remote hoort er niet officieel bij maar werkt prima met LA series.
Jurian87 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:05:
Ik heb LG een mail gestuurd: de afstandsbediening die bij de LA7408 hoort is de AKB73756502.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
pattatje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:52:
Ga eens op de zender staan die problemen geeft.
Ga dan in het menu naar handmatig afstemmen.
Dan zie je de signaal sterkte en kwaliteit.
Het kan zijn dat toch het signaal net niet sterk genoeg is.

[...]
Wat heb ik vanavond geprobeerd:

1. hbbtv uit -> geen invloed
2. Kabels volledig los gehaald, connectors nieuw aangesloten en ten einde raad zelfs de splitter er tussenuit gehaald. Krijg nog steeds geen 1-2-3 plus nog een paar andere zenders. Rtl 4,5, 7, sbs6 en dergelijke werken perfect.
3. Ik had 'toevallig' de oude tv nog in de hoek staan. Ik heb deze weer aangesloten. Alle zenders werken gewoon DIGITAAL dus. Analoog ook prima.

Ik begrijp prima dat slechte kabels en splitter invloed hebben op de kwaliteit, maar dan moet het invloed hebben op alle TV's en niet alleen LG-TV's.
De TV deugt gewoon niet. LG heeft gewoon weer een apparaat met kinderziektes op de markt gebracht. Net als bij die telefoon die ik van ze heb. NOOIT MEER LG. Ik koop er nog geen ding van 5 euro meer van.
:( (sorry, ben een beetje pissig -> heb een TV gekocht die ik niet kan gebruiken om tv te kijken)

Andere UPC-klanten: Wat hebben jullie ingevuld?
Ik kies voor UPC, alleen digitaal met instellingen:
164000
en netwerkid 43146 van zuidholland.

[ Voor 5% gewijzigd door Quacka op 13-06-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pattatje
Het kan natuurlijk zijn dat het toestel niet in orde is.
Wat zijn de signaal waardes op Ned 1-3?
Quacka schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:04:
[...]

Wat heb ik vanavond geprobeerd:

1. hbbtv uit -> geen invloed
2. Kabels volledig los gehaald, connectors nieuw aangesloten en ten einde raad zelfs de splitter er tussenuit gehaald. Krijg nog steeds geen 1-2-3 plus nog een paar andere zenders. Rtl 4,5, 7, sbs6 en dergelijke werken perfect.
3. Ik had 'toevallig' de oude tv nog in de hoek staan. Ik heb deze weer aangesloten. Alle zenders werken gewoon DIGITAAL dus. Analoog ook prima.

Ik begrijp prima dat slechte kabels en splitter invloed hebben op de kwaliteit, maar dan moet het invloed hebben op alle TV's en niet alleen LG-TV's.
De TV deugt gewoon niet. LG heeft gewoon weer een apparaat met kinderziektes op de markt gebracht. Net als bij die telefoon die ik van ze heb. NOOIT MEER LG. Ik koop er nog geen ding van 5 euro meer van.
:( (sorry, ben een beetje pissig -> heb een TV gekocht die ik niet kan gebruiken om tv te kijken)

Andere UPC-klanten: Wat hebben jullie ingevuld?
Ik kies voor UPC, alleen digitaal met instellingen:
164000
en netwerkid 43146 van zuidholland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Heerlijke tv die 42 inch 7408, en smart share werkt prima, al vind ik het niet heel mooi zoals een mediaplayer. Wat ik wel vervelend vind is dat hij mijn 3d films niet kan vinden. Het zijn mkv bestanden maar ze worden niet zichtbaar om af te spelen. Iemand anders met dit probleem? 2D speelt hij alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
xamirz schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 16:54:

het lukt me niet om de tv te updaten. ik heb een map gemaakt genaamd LG_DTV en de epk bestand erin gezet. Nu als ik mn ext hardeschijf inplug herkent de tv de schijf wel, maar niet de update bestand. wat doe ik fout??
Niemand?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste