.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Hoe moet ik zoiets in godsnaam toepassen op plaatsnamen als 's-Gravenhage. of Amsterdam Zuid-Oost.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 21-05-2013 13:02 ]
"Hoogie2004 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:01:
Cool, een hoofdletter apostrofhoe ziet die er uit?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ja dat zijn altijd leuke stuntsOzzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:00:
Zucht klant wil dat alle plaatsnamen in hun klantenbestand op dezelfde manier worden weergeven. Namelijk eerste letter hoofdletter, rest kleine letters.
Hoe moet ik zoiets in godsnaam toepassen op plaatsnamen als 's-Gravenhage. of Amsterdam Zuid-Oost.
Kun je niet met een externe API in de weer om die plaatsnamen allemaal gelijk te trekken?
Naja als je toUpperCase() op een String doet met daarin een ' blijft het een '
edit:
Mjah zat ik ook al over na te denken. Probleem is alleen dat het niet alleen nederlandse plaatsen zijn. Kom bijvoorbeeld ook New York en Brussel tegen.TheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:04:
[...]
Ja dat zijn altijd leuke stunts
Kun je niet met een externe API in de weer om die plaatsnamen allemaal gelijk te trekken?
Daarnaast staan zowel 's-Gravenhage en Den Haag erin en hetzelfde geld voor Den Bosch.
[ Voor 55% gewijzigd door Ozzie op 21-05-2013 13:08 ]
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Laat je sarcasme-detector even nakijken, die werkt niet zoals verwacht.Ozzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:05:
[...]
Naja als je toUpperCase() op een String doet met daarin een ' blijft het een '
Het zou best kunnen hoor. In sommige locale kom je de vreemdste dingen tegen met toUpperCase().Korben schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:07:
[...]
Laat je sarcasme-detector even nakijken, die werkt niet zoals verwacht.
Wat ik de laatste tijd heel vaak heb is dat google mijn getypte tekst opeens verandert als ik in Chrome de instant bar gebruik (dus dat ie automatisch naar google springt met resultaten. Dan typ je een woord, druk je op enter en staat er opeens het google resultaat van een totaal ander woord. ja lekker danFiresphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:25:
[...]
Snap ik, alleen in dit specifieke geval gebeurd het bij mij dus niet
Ik heb er eigenlijk nooit last van, als google al adviseert, is het 99 van de 100x bij mij ook echt een typfout.
En dan per ongeluk een type fout makenTheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:31:
Maar eens even onderzoek doen naar 'filatelie', ofwel 'postzegels verzamelen'. Wil je iets maken voor een product, moet je het product toch een klein beetje begrijpen toch?
ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max
Jup. Als je "vis" intikt staat in de balk "visual studio show line numbers" al geselecteerd. Lijkt volledig random op te treden, want nu kan ik het niet reproduceren. Volgens mij heeft het iets met de positie van de muiscursor te maken, misschien ook met het bewegen van de muis.Struikrover schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:29:
[...]
Wat ik de laatste tijd heel vaak heb is dat google mijn getypte tekst opeens verandert als ik in Chrome de instant bar gebruik (dus dat ie automatisch naar google springt met resultaten. Dan typ je een woord, druk je op enter en staat er opeens het google resultaat van een totaal ander woord. ja lekker dan
Zo "awesome" als in Firefox is die bar nooit geweest, maar de laatste tijd doet 'ie echt raar. Ook met delen van URL's zoeken, ik zocht onlangs een PDF die ik recentelijk had bezocht, maar "pdf" intikken bracht de URL niet naar voren. Ook de naam van het document niet, noch de domeinnaam. Alleen één woord in het pad van de URL deed het (foo in http://domain/foo/file.pdf).
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zijn wel meer dingen: BSR en aanverwanten zou ik graag zien (niet als intrinsic, maar standaard) en verschillende bit-rotate (ROL/RCR etc) zou ik ook wel willen zien zonder dat je (x << 1) | (x >> 30) oid zou moeten doen.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:54:
Een van de punten waar ik veel moeite mee had toen ik overstapte van assembly naar C: In assembly is het zo triviaal om te shiften en veriolgens de carry te checken.
Is wel logisch, want jouw url geeft een 404CodeCaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:38:
[...]Zo "awesome" als in Firefox is die bar nooit geweest, maar de laatste tijd doet 'ie echt raar. Ook met delen van URL's zoeken, ik zocht onlangs een PDF die ik recentelijk had bezocht, maar "pdf" intikken bracht de URL niet naar voren. Ook de naam van het document niet, noch de domeinnaam. Alleen één woord in het pad van de URL deed het (foo in [url="http://domain/foo/file.pdf"]http://domain/foo/file.pdf[/url]).
[ Voor 4% gewijzigd door edeboeck op 21-05-2013 13:40 ]
Hier niet.
Dat is ook al eventjes niet meer zo: als er met "foo bar baz" geen of weinig resultaten zijn maar op "foo bar" wel (of meer), krijg je die laatste te zien. Maar volgens mij ging het over het typen in de adresbalk van Chrome, en die doet wel degelijk raar en eigenwijs._js_ schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:42:
Google gebruikt wel de letterlijke term als je aanhalingstekens om elk van je woorden zet, dan moeten ze en verplicht voorkomen op de pagina en zo geschreven zijn. Er zijn wel browseraddons te vinden die dat voor je doen.
Hetzelfde op GoT, sinds Chrome heb ik dat moeten afleren: Firefox had bij het intikken van de 8 de URL "http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/86654" staan waardoor ik met 8+Enter bij mijn Active Topics uitkwam. In Chrome kan ik het hele ID intikken en dan gebeurt er niets; tien seconden wachten later staat 'ie er soms plotseling bij.
[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 21-05-2013 13:47 ]
Ja, maar ik bedoelde dat aks je "foo" "bar" "baz" zoekt dan krijg je wel websites met al die termen zo geschreven, met zinsdelen gaat google inderdaad weer vervelend doen en ze behandelen als losse woorden als het zinsdeel niet gevonden wordt.CodeCaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 13:44:
[...]
Hier niet.
[...]
Dat is ook al eventjes niet meer zo: als er met "foo bar baz" geen of weinig resultaten zijn maar op "foo bar" wel (of meer), krijg je die laatste te zien. Maar volgens mij ging het over het typen in de adresbalk van Chrome, en die doet wel degelijk raar en eigenwijs.
Hetzelfde op GoT, sinds Chrome heb ik dat moeten afleren: Firefox had bij het intikken van de 8 de URL "http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/86654" staan waardoor ik met 8+Enter bij mijn Active Topics uitkwam. In Chrome kan ik het hele ID intikken endan gebeurt er niets; tien seconden wachten later staat 'ie er soms plotseling bij.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
WowFiresphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:19:
Error: jQuery is undefined in jQuery.min.js on line 1
![]()
![]()
![]()
Kreeg je die niet als je jQuery tweemaal laadt in één document?Firesphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:19:
Error: jQuery is undefined in jQuery.min.js on line 1
![]()
![]()
![]()
Ja, maar dat is't probleem niet, helaas.CodeCaster schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:24:
[...]
Kreeg je die niet als je jQuery tweemaal laadt in één document?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
http://www.mrdoob.com/lab/javascript/effects/ie6/
Net als IETester, maar dan direct online... Volgens mij hebben ze de complete render-engine nagebouwd in JS zodat het werk in moderne browsers
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Volgens mij creëer je dan een blackhole en zullen ze je bij CERN dankbaar zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:31:
Werkt het ook in IE6?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
BtM909 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:30:
Mocht iemand nog een goede IE6 tester zoeken...
http://www.mrdoob.com/lab/javascript/effects/ie6/
Net als IETester, maar dan direct online... Volgens mij hebben ze de complete render-engine nagebouwd in JS zodat het werk in moderne browsers
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Nu al een week of 3 bezig met een heel ripe systeem in elkaar te bouwen op stage, maar telkens minstens een uur per dag kwijt aan nieuwe objecten te maken in de RIPE TEST database... die ze dus om de 24 uur leeg gooien.
Die's al oud.Kayr schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:57:
ff googlen... http://www.mrdoob.com/pro...periments/google-gravity/ wut... wait...?
Maar het leuke is dat googlen ook gewoon werkt, en je dus ook texten die je googlt ziet vallen.
----
Ook leuk:
Kan niet via http://tweakers.net op tweakers komen, maar wel weer via https op stage.
[ Voor 14% gewijzigd door Candanz op 21-05-2013 15:04 ]
Te weinig water? Melding
Filter smerig? Melding
Afvalbak vol? Melding
Koffiebonen op? Geen melding maar smerig slootwater in m'n mok
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 21-05-2013 15:30 ]
Waar hebbie het over?Ealanrian schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:24:
En welke developer heeft de nieuwe post balk gefixed?
Voor elke type object zijn er weer natuurlijk een tig aantal andere velden beschikbaar, die allemaal ook weer een andere help text krijgen, nu dus >Copy piece of code > paste & copy help text van ripe website > paste & escape double quotes > rinse & repeat voor ong 100~150 keer...
Ripe heeft heel leuk een api waar je van alles mee kan doen, maar geen api om de help zooi op te halen... en om er nu een automagische regex dingetje voor te maken ben ik weer te lui voor. Plus, ze werken met jquery, dus simpel een curl'tje en dan maar html parsen wordt hem ook niet(aangezien je ook nog velden kan toevoegen, en die staan er vanaf het begin niet bij, dus dan mis je alweer wat).
Ik haat RIPE's website...
iOS developer
64-bit is dan ook een zeer experimenteel iets wat je zelden in het wild tegenkomt.BikkelZ schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:46:
Blijkbaar is Python en Apache op 64-bit Windows niet echt een gouden combinatie. Zo gauw ik de .so file toegevoegd heb start Apache niet meer op en geeft ook geen foutmelding
....zeker niet in server omgevingen!Davio schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:47:
[...]
64-bit is dan ook een zeer experimenteel iets wat je zelden in het wild tegenkomt.
iOS developer
Aangezien je op den duur best veel nodes krijgt dacht ik slim te zijn met de arrays. In plaats van de node punten gewoon te pushen op de array en de getNode zo te maken:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| function getNode(id) { for(var i = 0; i < this.nodes.length; i++) { var node = this.nodes[i]; if(node.id == id) { return node; } } } |
De nodes met hun id gewoon in de array te duwen, dan kan je ze ook makkelijker ophalen. (En het leek me sneller, ongebenchmarked).
Dan heb je dus
1
| this.nodes[node.id] = node; |
En is de getNode functie:
1
2
3
4
5
6
7
| function getNode(id) { if(typeof(this.nodes[id]) != 'undefined') { return this.nodes[id]; } } |
Als de node 'id' bijvoorbeeld 100 is dan maakt JS een array aan met op 0-99 allemaal null referenties. En bij 100 plaatst hij dan het object.
Ga je dat geheel serializen en in een DB stoppen... ziet het er zo uit
http://cl.ly/P6gP/o
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Verwijderd
Die had ik al wel eens eerder gezien, maar nu pas gezien dat hij ook reageert op bewegingen van je venster... Geniaal!Kayr schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:57:
ff googlen... http://www.mrdoob.com/pro...periments/google-gravity/ wut... wait...?
En nu ook een relevante XKCD.Davio schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:17:
Ik heb dat een keer geprobeerd, zag een Belgische vlag, was het Zweden.
Makkelijk te hacken (js) overigens.
Console openen:
bij elke vraag:
1
| gg.GuessRoundCollection.makeGuess(gg.GuessRoundCollection.currentLatLng()) |
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
Je bent de alt-text vergeten:
Nog een keertje dan maar.
Geen toegang tot hkBtM909 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:27:
Gents, daar is een compleet apart topic voor
GeoGuessr: Raad de locatie adhv Google Street View
Rare vogel in spe
Maar niet in de laaste maand. Was juist een tijdje minder actief ivm stage & blokkade op tweakers @ werk.
Toevallig nog een hele makkelijke:
http://oi42.tinypic.com/2w2390p.jpg
Ik denk dat ik ergens in australie ben, weet het niet zeker
[ Voor 21% gewijzigd door Candanz op 21-05-2013 16:31 ]
Rare vogel in spe
Nu hopen dat m'n begeleider ook een beetje tevreden is op donderdag, als ik dit studiejaar nog wil afstuderen mag er wel een beetje tempo in gaan zitten nu.
Een doos pampers!TheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:30:
Iemand hier nog leuke originele ideeën voor een cadeautje voor een baby en/of de ouders van het meisje?Kinderkleertjes krijg je vaak al genoeg toch?
En als je je vrienden een ferme kloot wilt afdraaien, kies je voor uitwasbare
RTFM!
Verwijderd
Het is Qt. QT staat voor QuickTime van apple.Intru schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:34:
Vandaag lekker de hele dag stoeien met de QT-layout van m'n scriptie-programma, een mooie klusje voor tijdens het bijkomen van m'n teek/bacterie/antibiotica-avontuur (dat gaat ondertussen allemaal de goede kant op, de antibiotica doen lekker hun werk). Even goed nadenken wat voor soort input nou het beste past bij welke variabele, en het allemaal nog een beetje fatsoenlijk vormgeven ook.
Nu hopen dat m'n begeleider ook een beetje tevreden is op donderdag, als ik dit studiejaar nog wil afstuderen mag er wel een beetje tempo in gaan zitten nu.
Och, valt wel mee toch?Toettoetdaan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:57:
MS Acces... Er bestaat niet genoeg koffie op de wereld om mij daarvan te overtuigen
Qt, die jaVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:58:
[...]
Het is Qt. QT staat voor QuickTime van apple.
Ik hoop dat dat sarcasme was..
Wellicht het MKB.
Ik ben echter al zoveel 'tooltjes' in de enterprise wereld tegengekomen waar nu mission-critical data inzit, waardoor er een behoorlijk IT probleem ontstaat binnen een dergelijke organisatie
Alleen jammer dat de filmpjes 360p zijn, en niet 1080p.
[ Voor 35% gewijzigd door GateKeaper op 21-05-2013 17:07 ]
Nope, ik heb voor een vorige werkgever complete tools gemaakt met Access. Lekker simpel en snel te importeren naar MSSQL databases. Wegwerkers die geen internettoegang hebben opzadelen met een webbased tool is natuurlijk geen oplossing.Laurens-R schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:06:
[...]
Ik hoop dat dat sarcasme was..Ik vraag me af hoeveel mensen nog serieuze 'projecten' starten op basis van MS Access.
Wellicht het MKB.
Ik ben echter al zoveel 'tooltjes' in de enterprise wereld tegengekomen waar nu mission-critical data inzit, waardoor er een behoorlijk IT probleem ontstaat binnen een dergelijke organisatie
Ik heb er serieus geen problemen mee hoor. Je moet't alleen niet gebruiken als full database system.
Yoehoeeeee.
Nu alle velden eventjes toevoegen aan een form @ ripe, en dan copy & pasta'en...
Mwua, voor mijn minor werk ik met .NET en VS2012, app's maak ik in C++ en VS2012, web (apps) maak ik met PHP, JS, HTML en CSS in NotePad++. (Voorheen schreef ik zelfs nog C en assembly in AVR studio)
Maar dat zijn allemaal dingen waar je er op los kunt programmeren. Aan de eindeloze hoeveelheid wizards kan ik niet wennen. Laat staan de minder handige dingen als achteraf elementen hernoemen of van database wisselen
De opdracht is om zo min mogelijk code te gebruiken. Ik ontwikkel op mijn laptop en desktop dus ik opende de app op het andere systeem waarna natuurlijk niet kan verbinden. (logisch)
Bijzonder genoeg kan hij niet zelf bedenken dat als tabel 1 niet meer bereikbaar is op het oude adres dat tabel 2 t/m 20 dat ook niet zijn
(van DAAN-PC\SQLEXPRESS naar DAAN-LAPTOP\SQLEXPRESS)
Ik snap het idee achter Access, als je het kunt, dan kun je super snel database app's maken, maar de overdreven mate van gebruiksvriendelijkheid gekruist met de afwezigheid van functionaliteit die de werkzaamheden ondersteunen levert een bijzonder grote hoop frustratie op
Mja, de eerste keer was voor mij ook 1 grote berg frustratie. Scheelde dat ik het niet "met zo min mogelijk code" hoefde te doen. Moest gewoon werken.Toettoetdaan schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:28:
[...]
Ik snap het idee achter Access, als je het kunt, dan kun je super snel database app's maken, maar de overdreven mate van gebruiksvriendelijkheid gekruist met de afwezigheid van functionaliteit die de werkzaamheden ondersteunen levert een bijzonder grote hoop frustratie op
VB.NET en even een beetje gevoel er voor krijgen. 't is wel lang geleden, maar eenmaal werkend, werkt het ook en kan elke aap er mee omgaan.
Oke, dat klopt.
Maar ik sta hier pas 3 maanden geregistreerd...
Ik vergeet ook altijd welke usernames en wachtwoorden ik al had...
https://tweakers.net/gallery/426176
https://tweakers.net/gallery/110304
Die zijn ook van mij.. Maar die hebbende laaste tijd niet gepost...
[ Voor 5% gewijzigd door Candanz op 21-05-2013 17:31 ]
Dan gaan we daar straks eens even met de bezem doorheenCandanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 17:31:
[...]
Oke, dat klopt.
Maar ik sta hier pas 3 maanden geregistreerd...
Ik vergeet ook altijd welke usernames en wachtwoorden ik al had...
https://tweakers.net/gallery/426176
https://tweakers.net/gallery/110304
Die zijn ook van mij.. Maar die hebbende laaste tijd niet gepost...
We hebben niet voor niets een "wachtwoord vergeten" linkje op 't login formulier staan (en mocht 't daarmee niet lukken kun je altijd mailen naar gathering@tweakers.net )3.6 Het is een Lid niet toegestaan meer dan één (1) Account aan te vragen of te beheren.
[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 21-05-2013 18:14 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Error. Mijn server draait op een 32 bit OS. Oeps.
Verder ondersteunt de compiler van mijn enige 32-bits Qt compilatie geen lambda expressies. Dus ik kan nu weer de helft van alle aanpassingen herschrijven..
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 18:36 ]
Hopelijk heb je ondertussen al geleerd om een auto generate functie toe te voegen of een script met INSERT queries? (Een ezel stoot zich geen 2 keer aan een steen?)Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:56:
Nu al een week of 3 bezig met een heel ripe systeem in elkaar te bouwen op stage, maar telkens minstens een uur per dag kwijt aan nieuwe objecten te maken in de RIPE TEST database... die ze dus om de 24 uur leeg gooien.
Gewoon een rollback doen?Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:33:
Verder ondersteunt de compiler van mijn enige 32-bits Qt compilatie geen lambda expressies. Dus ik kan nu weer de helft van alle aanpassingen herschrijven..
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
Het waren maar een paar regels hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2013 18:44 ]
Wat ik bij de kinderen van m'n zussen heb gedaan is een knuffel met naam.TheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:30:
Iemand hier nog leuke originele ideeën voor een cadeautje voor een baby en/of de ouders van het meisje?Kinderkleertjes krijg je vaak al genoeg toch?
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Is goed hoor, zolang deze maar blijftRobIII schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 18:02:
[...]
Dan gaan we daar straks eens even met de bezem doorheen
[...]
We hebben niet voor niets een "wachtwoord vergeten" linkje op 't login formulier staan (en mocht 't daarmee niet lukken kun je altijd mailen naar gathering@tweakers.net )Weet je dat vast voor een volgende keer
Ben ik trouwens de enige die het op een WII vind lijken?
Dat kan ik niet garanderen, maar als dat niet kan dan gaan we dat i.i.g. dan communiceren met je (evt. met een nickchange e.d. naar je huidige nick op je oudere account bijv.)
Zoals ik al zei: dan kun je altijd even mailen met gathering@tweakers.net en lossen we 't voor je opCandanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:04:
Ja leuk zo'n wachtwoord vergeten ding, maar als je email niet meer werkt is het een ander verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 21-05-2013 19:27 ]
Over mij
We hebben iig flink moeten lachen om de hele bedoelingJegorex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:11:
Wat is XBOX ONE voor naam
Ben ik trouwens de enige die het op een WII vind lijken?
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:14:
[...]
We hebben iig flink moeten lachen om de hele bedoeling
Lijkt meer om de rotzooi om het gamen zelf te gaan, dan het gamen zelf.
Daarnaast vraag ik mij nog steeds af of de engine wel compleet nieuw is en niet gewoon de zoveelste rewrite van de id tech5/CoD4engine
Xbox One
8gb Ram
500gb HDD.
Kan ik net zo goed m'n oude pc van de zolder trekken, die heeft ongeveer de zelfde specs, en valt uit te breiden.
iOS developer
Geen idee hoeveel er nu in zou moeten, maar zou op z'n minst toch uitbreidbaar moeten zijn, dat je altijd meer kan bij prikken(of snellere sticks) als de games iets te log/zwaar/groot/traag worden. dat vindt ik toch echt het grootste nadeel aan consoles.BikkelZ schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:52:
Hoeveel RAM moet er dan in een console? Die HDD is inderdaad een lachertje.....maar je moet natuurlijk alles streamen van hun hippe clouddienst.
Verwijderd
Probeer dat eens met een desktop. De playstation 3 kwam in 2006 op de markt. Een vlotte desktop toen had een E6600 @ 2.4Ghz met DDR2 en een GTX 8800. Knappe jongen als je daarmee, met wat extra RAM, nog steeds je games speelt.
Tja ik vond consoles vroeger dingen voor kinderen die te stom waren om LOAD “$”,8 te onthouden maar op de een of andere manier gingen toch steeds meer mensen ze gebruiken. Maar je kon en kunt er geen reet mee, dat is ook een beetje het idee er achter.Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 20:59:
[...]
Geen idee hoeveel er nu in zou moeten, maar zou op z'n minst toch uitbreidbaar moeten zijn, dat je altijd meer kan bij prikken(of snellere sticks) als de games iets te log/zwaar/groot/traag worden. dat vindt ik toch echt het grootste nadeel aan consoles.
iOS developer
Een slaapzak(je). Vaak zijn het inderdaad kleertjes of knuffeltjes. Dat slaapzakje gaan ze nog niet direct gebruiken, maar dat komt vanzelf zodra de baby het hele kleine wiegje uit is.TheNephilim schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:30:
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Trollmeter even uit staan?Gropah schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:15:
[Ik krijg alleen maar foutmeldingen hoort dat zo?]
Het doet toch ook IE6 na?
[ Voor 13% gewijzigd door Ellos op 21-05-2013 23:22 ]
Maar heeft dat nog effecten op het verwerken in PHP en de Joins?
Neen, tenzij je er indexen op legt, zal de performance (meestal) ten goede komenF.West98 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:39:
Maar heeft dat nog effecten op het verwerken in PHP en de Joins?
OkStyxxy schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:10:
[...]
Neen, tenzij je er indexen op legt, zal de performance (meestal) ten goede komen.
Enkel handig in PMA dus
[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 22-05-2013 01:05 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.