Jeej, opdrachtje er bij. Tijdens m'n stage vorig jaar(van Jan 2012 tot Jul 2012) een soort van "Hoe kent u ons" dingetje gebouwt voor touch screen. Nu willen ze het aangepast hebben, en ook toepassen op meerdere bedrijven, dus moet ik het volledig "modulair" bouwen. Alleen is dit destijds op excel met macro's en userforms gebouwt, en nu zou ik dat verder moeten uitbouwen.
Ik zou dit juist graag doen met een C# applicatie, eventueel met een access db, veel makkelijker voor mij, en ook sneller omdat mijn visual basic nou niet echt op en top is, en al vooral niet zonder leuke IDE zoals Visual Studio. Maar hoe ga ik dit nu juist uitleggen aan de baas, die totaal geen verstand heeft van computers en development...
Destijds was het ook een vereiste om het met excel te doen, omdat hij graag nog de data e.d wil zien..
Dit zou best wel gemakkelijk te maken zijn in een leuk data grid view dingetje, maar ja, mijn "skills" liggen nu juist niet op de communicatie naar een leek, maar meer op technisch niveau..
Het leuke is wel, dat ze mijn applicaties die ik dus een jaar geleden heb gemaakt, nog steeds gebruiken.
Voelde me toch weer goed, en de huidige stagiar die ze er nu hebben lopen, snapt geen een kloot van wat ik heb gedaan.
Zo moeilijk is het nu ook weer niet...
Macrotje
-> UserForm
-> Knopjes toevoegen
-> Mijn functie runnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Sub dateCell(CellOffset)
Dim dateVar
Dim i
i = 1
dateVar = Date
Sheets("Blad2").Select
Do Until i > 367
Cells(i, 1).Select
If (ActiveCell.Value = dateVar) Then
If (ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = "") Then
ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = 1
Else
ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 + 1
End If
Exit Do
End If
i = i + 1
Loop
Sheets("Blad1").Select
End Sub |
Je offset is gewoon het nummer van de knop eigenlijk, tenzij je moeilijk gaat doen en dingen tussen in de tabel zet, maar dan vraag je er ook gewoon om >.>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Private Sub CommandButton1_Click()