Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.716 views

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat jij doet is:
11 * 15 = 15 + 15 (en dat in totaal 11 keer) = 165

Hoe het ook kan:
11 * 15 = (1 + 2 + 8 ) * 15 = 15 + 30 + (60 niet) + 120 = 165

edit: in C#
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
static uint SlowMult(uint x, uint y)
{
    uint res = 0;

while (x > 0)
    {
        res += y;
        x--;
    }

return res;
}

static uint FastMult(uint x, uint y)
{
    uint res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1; 
    }

return res;
}

[ Voor 52% gewijzigd door Daos op 19-05-2013 20:50 ]

Verwijderd

Probeer het voor de lol eens met delen. Dat is pas echt leuk :+

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:30:
Zie edit. Je hebt shift of rotate nodig.

[...]

Op de z80 kan je alleen add/sub/logic op register a uitvoeren. Zelfs add b, a is geen valide opcode.

De _ is een label, --_ is een shorthand om 2 _'s terug te springen. Dat voorkomt dat je vage label namen hoeft te verzinnen :P. Maar volgens mij werkt dat alleen op de z80 met spasm.
Aa zo, hier is het momenteel x86. Althans in het boekje. En ik ben nog 'vrij' in het begin.
Daos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:36:
Wat jij doet is:
11 * 15 = 15 + 15 (en dat in totaal 11 keer) = 165

Hoe het ook kan:
11 * 15 = (1 + 2 + 8 ) * 15 = 15 + 30 + (60 niet) + 120 = 165
Zal eens proberen hoe ik dat kan doen zonder voorbeeld :)
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:39:
Probeer het voor de lol eens met delen. Dat is pas echt leuk :+
Yeah, heb nog geen eens cijfers achter de komma. :+

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gewoon binaire staartdeling, is best simpel :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-11 21:38
Daos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:12:
[...]
Soms lijk ik wel de enige werkloze hier. :-(
Dat vind ik toch wel enigszins opmerkelijk. Ik word met mijn 27 jaar en hbo informatica dood gegooid met vacatures en 'uitdagende' klussen (aldus recruiters). De laatste keer dat ik ging solliciteren heb ik 5 sollicitaties de deur uit gedaan en was binnen 2 dagen 5 maal uitgenodigd om op gesprek te komen. En dan zit ik nog niet eens in de randstand (regio Zwolle/Apeldoorn).

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@Down: Het lijkt hier in het oosten des lands (ben zelf net aangenomen in Deventer) wat makkelijker te zijn. In het westen/randstad hoor je toch vaker dat mensen minder snel iets kunnen vinden...

Hier in een week 4 sollicitaties en van alle vier positieve reacties. Drie mogen afwijzen omdat de keus al op een ander was gevallen, en dat zonder HBO (wel met aspiraties een HBO te gaan volgen, wat dus volgend schooljaar ook gaat gebeuren in deeltijd)...

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:22
bdalenoord schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:08:
@Down: Het lijkt hier in het oosten des lands (ben zelf net aangenomen in Deventer) wat makkelijker te zijn. In het westen/randstad hoor je toch vaker dat mensen minder snel iets kunnen vinden...
Laat me raden? Topicus? :)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@Ryur Yup... begin 1 juli :D

@hieronder: Ook bij Zorg. Ik draai daar vanaf 1 juli 32 uur en daarnaast deeltijd. Ben wel blij met het feit dat ik nu applicatieontwikkeling heb gedaan... ben straks binnen 2,5 jaar klaar met HBO.

[ Voor 78% gewijzigd door hiekikowan op 19-05-2013 23:17 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:22
Welke unit? Ik heb tot januari dit jaar gewerkt bij Topicus Z :).
En het is hoofdsponsor van mijn opleiding.
bdalenoord schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:15:
@hieronder: Ook bij Zorg. Ik draai daar vanaf 1 juli 32 uur en daarnaast deeltijd. Ben wel blij met het feit dat ik nu applicatieontwikkeling heb gedaan... ben straks binnen 2,5 jaar klaar met HBO.
Topicus Z != Zorg. Topicus Z is Financiën.
Een van de directeuren bij jou (Christiaan Mast) is docent bij ons, en mijn lievelingsdocent.
Veel plezier dan! (en wie weet tot ooit ;))

[ Voor 49% gewijzigd door Ryur op 19-05-2013 23:20 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Daos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 19:12:
[...]

Soms lijk ik wel de enige werkloze hier. :-(
Best opmerkelijk... Aan je posts te zien heb je redelijk wat kaas van (iig low-level) programmeren gegeten. Kun je gewoon geen passende vacatures vinden of gaan je sollicitatiegesprekken niet goed?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Eerste keer Android Studio gebruiken :z

Waiting for device.
"C:\Documents and Settings\Jasper\Local Settings\Application Data\Android\android-studio\sdk\tools\emulator.exe" -avd Emulator_1 -netspeed full -netdelay none

Al een kwartier...

[ Voor 73% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-05-2013 23:48 ]

• Daos
  • Niet online
EddoH schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:36:
[...]

Best opmerkelijk... Aan je posts te zien heb je redelijk wat kaas van (iig low-level) programmeren gegeten. Kun je gewoon geen passende vacatures vinden of gaan je sollicitatiegesprekken niet goed?
Allebei een beetje. Vacatures met VHDL zijn er amper. Software maken kan ik gelukkig ook en daar solliciteer ik ook op. Bij het gesprek krijg ik meestal het verwijt dat ze me na het gesprek nog steeds niet kennen. Ik weet ook nooit goed wat ik moet zeggen.
- Op het VWO had ik vijfjes voor Nederlands en Engels, maar wel negens voor Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde A en een tien voor Wiskunde B. Ik laat mijn VWO meestal maar achterwege omdat het lijkt te bevestigen dat mijn communicatieve vaardigheden niet goed zijn.
- Op de universiteit was mijn afstudeeropdracht flink uitgelopen door een slechte planning en slechte zelfdiscipline en had ik mot met mijn begeleider (zo erg dat een ander het later over moest nemen). Ook hierover kan ik niet echt positief spreken.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:12

Pizzalucht

Snotneus.

PrisonerOfPain schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:46:

Waiting for device.
"C:\Documents and Settings\Jasper\Local Settings\Application Data\Android\android-studio\sdk\tools\emulator.exe" -avd Emulator_1 -netspeed full -netdelay none

Al een kwartier...
De emulator is sowieso een hel, als je een Android device hebt liggen, gebruik die :+

• Down
Daos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:50:
[...]

- Op het VWO had ik vijfjes voor Nederlands en Engels, maar wel negens voor Scheikunde, Natuurkunde en Wiskunde A en een tien voor Wiskunde B. Ik laat mijn VWO meestal maar achterwege omdat het lijkt te bevestigen dat mijn communicatieve vaardigheden niet goed zijn.
Ik heb überhaupt nooit cijferlijsten laten zien van welke opleiding dan ook. Sterker nog, er is mij ook nog nooit naar mijn diploma informatica gevraagd 8)7. Ik kan mijzelf wel redelijk goed verkopen bij sollicitatiegesprekken, dat helpt behoorlijk.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-11 23:52
Op je linkedin zetten dat je Informatica studeert is al genoeg hier :P Ook nooit een CV in hoeven leveren (al willen ze die bij Microsoft nu wel, maar dat is meer iets formeels volgens mij).

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39
Ik wordt inderdaad ook door bedrijven benaderd voor werk, en dit is de noordkop (regio alkmaar)
Er is in ieder geval genoeg te doen

Ik hoop ala richard branson nooit te hoeven soliciteren ;)

• PrisonerOfPain
Pizzalucht schreef op maandag 20 mei 2013 @ 00:35:
[...]

De emulator is sowieso een hel, als je een Android device hebt liggen, gebruik die :+
Heb ik niet

• Daos
  • Niet online
Als je de Android sdk los downloadt krijg je er de (Android Virtual Device) AVD Manager bij waarmee je telefoons kan maken. Als je er 1 hebt draaien kan je vanuit de Android Studio je app hierop los laten.

edit:
Het is ook te starten vanuit Android Studio: Tools -> Android -> AVD Manager

[ Voor 17% gewijzigd door Daos op 20-05-2013 01:11 ]

• StM
  • Laatst online: 16:35

StM

Ik weet niet of Android Studio er al geschikt voor is, maar zet een x86 simulator op. De standaard image is arm en moet volledig geëmuleerd worden en dat is echt niet vooruit te branden.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-11 23:52
Over emulators gesproken, die Azure emulator is crap zeg :( Vandaag weer aardig wat tijd kwijtgeraakt om uit te zoeken waardoor ik een rare runtime HTTP 400 error kreeg. Wat bleek: de emulator en uTorrent conflicteerden met elkaar omdat ze dezelfde poort gebruiken.

Los daarvan is hij traag en kun je je site alleen maar starten op 127.0.0.1 (niet op een custom domein).

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Avalaxy schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:30:
Over emulators gesproken, die Azure emulator is crap zeg :( Vandaag weer aardig wat tijd kwijtgeraakt om uit te zoeken waardoor ik een rare runtime HTTP 400 error kreeg. Wat bleek: de emulator en uTorrent conflicteerden met elkaar omdat ze dezelfde poort gebruiken.

Los daarvan is hij traag en kun je je site alleen maar starten op 127.0.0.1 (niet op een custom domein).
Dat van de gebruikte poort is slordig, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat het geen foutmelding oplevert. Dat je alleen localhost kan gebruiken lijkt mij logisch, maar kan je niet gewoon in je HOST file een entry opnemen?

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:46:

Waiting for device.

Al een kwartier...
De Android emulator is een ramp. Je kan eventueel een kijkje nemen naar AndroVM: EddoH in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"

Verwijderd

nieuws: 'Yahoo koopt Tumblr voor 1,1 miljard dollar'
Ik zal toch eens dringend met een simpel maar goed idee moeten komen. Damn, 1,1 miljard dollar.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Post vanuit Ferragudo, Portugal *O*. Wachtend in de lobby tot het appartement klaar is ;(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48

alienfruit

the alien you never expected

Nog in contant geld. Een leuke deal voor de meiden en jongens van Tumblr. Maar Tumblr is toch helemaal niet meer hip?

@Oisyn: Appartement gekocht?

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 20-05-2013 11:51 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ze zijn overgenomen, dus per definitie zijn ze nu niet meer hip nee ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• alienfruit

alienfruit

Precies ;) Maar Doas wat voor werk zoek je dan? Ons koeienbeheersysteem project zoekt nog wat hulp heb ik begrepen. Moet je wel naar Londen verhuizen...

Verwijderd

Grote wtf gisteravond:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
#include <vector>
#include <iostream>

#include <QString>

class Container {
public:
    Container( QString s )
        :   stringetje( s )
    {
        std::cout << "new container: " << qPrintable( stringetje ) << std::endl;
    }

~Container()
    {
        std::cout << "weg container: " << qPrintable( stringetje ) << std::endl;
    }

QString stringetje;
};

int main(int argc, char *argv[])
{
    std::vector< Container > v;
    v.reserve( 4 );

QString stringetje( "foo" );

v.push_back( Container( stringetje ) );

QString::Iterator it = stringetje.begin();

*it = 'b';
    *it = 'c';
    *it = 'd';

std::cout << std::endl << std::endl;

return 0;
}

Wat wordt er uitgeprint als v wordt gedestruct?

code:
1
2
3
4
weg container: foo
weg container: doo

Copy-on-write gaat een beetje stuk met iterators geloof ik..

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:50:
Nog in contant geld. Een leuke deal voor de meiden en jongens van Tumblr. Maar Tumblr is toch helemaal niet meer hip?

@Oisyn: Appartement gekocht?
Bwa, Tumblr is noch steeds hip bij de "alternatieve" community. Er komen 82 miljoen posts per dag bij, dat wil toch zeggen dat het nog gebruikt wordt. Ik vrees echter dat de Tumblr community niet meteen het volk is dat aan Yahoo wil gekoppeld worden.

• Down
Ik las dat Xamarin nu een plugin heeft voor Visual Studio waarbij de build voor Xamarin.iOS op een Mac wordt gedaan via het netwerk. Voor de grap maar even geprobeerd in bootcamp:

Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/ac4kgi.jpg

De emulator draait dan weer in OSX. Debuggen lijkt ook goed te werken. Wat bizar. :D

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dit heb ik ook alleen heb ik gewoon een Windows host welke met een netwerkverbinding aan een mac mini hangt om te debuggen. Werkt een stuk fijner dan elke keer switchen!

• alienfruit

alienfruit

Hoe is in de integratie met Interface Builder en Storyboards bij Xamarin?

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:30
Op tumblr zitten vooral heel veel fandoms van vanalles en nog wat*. Ook vind je heel veel cosplayers op tumblr. Maar je hebt ook de hier bekende blogs zoals http://thejoysofcode.com/, http://badassjs.com/ en http://devopsreactions.tumblr.com/.

Zelf volg ik ook http://clientsfromhell.net/, http://didyouknowblog.com/ en nog een aantal personen.

* Een bekend plaatje is dan ook
http://24.media.tumblr.co...yk0kV3IK1snbslwo1_500.png

Tumblr blaast altijd heel veel op, en vervolgens koelt het allemaal weer af etc. Het is in ieder geval allemaal heel actief en toen bekend werd dat yahoo! het wilde over nemen was er opeens heel veel protest. Ondertussen is het al weer afgekoeld en willen ze eerst eens kijken wat er gaat gebeuren (wat ik er van meekrijg dan)

[ Voor 25% gewijzigd door Erwin537 op 20-05-2013 14:37 ]

Verwijderd

Zelf kom ik amper op Tumblr. Ik volg wel 1 blog via RSS: Programmer Ryan Gosling.
Voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/183349f121ff466cf34ac661a2d062a5/tumblr_mkt6cuQb8Q1r8lg7to1_500.png

of

Afbeeldingslocatie: http://24.media.tumblr.com/tumblr_mejpibNDhZ1r8lg7to1_500.png

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Je weet eigenlijk wel dat als een internetbedrijfje overgenomen wordt of de beurs op gaat dat de eigenaars denken dat het maximale er wel uit gehaald is en het alleen maar minder kan worden. Of het is een hele coole techniek die nog niet doorgebroken is en wordt meteen de nek omgedraaid wegens te goed en dus bedreigend.

Hoe dan ook: het einde is begonnen.

iOS developer

Verwijderd

Dat geldt niet altijd hoor: Kijk maar eens naar YouTube. Google heeft besloten om te stoppen met Google Video en heeft zich op YouTube geconcentreerd in de plaats, hoewel ik eerder het omgekeerde had verwacht.

• alienfruit

alienfruit

Anders blokkeer je even Github $#@$#@$%!@!@ Stomme netwerkbeheers hier. Ga eens Spotify of Youtube blokkeren ofzo :|

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:47:
Anders blokkeer je even Github $#@$#@$%!@!@ Stomme netwerkbeheers hier. Ga eens Spotify of Youtube blokkeren ofzo :|
Dat heb ik op school ook veel te vaak meegemaakt. Facebook en dergelijke waren niet geblokkeerd maar als ik iets wou opzoeken over techniek X of Y, waren die blogs meestal wel geblokkeerd.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:12

Pizzalucht

Snotneus.

alienfruit schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:47:
Waarom Spotify :X
En is het niet een of andere automatische blokkade omdat er toevallig een bepaald woord op de site staat?
Even laten whitelisten en klaar?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
VPN-verbinding openen naar een servertje buiten het bedrijfs-/schoolnetwerk en vanaf daar verder? Een Raspberry Pi kan die taak al vervullen. O-)

We are shaping the future

• alienfruit

alienfruit

Het is meer de 0.15mbps die ik momenteel behaal als ik een intern applicatie wil testen waarom ik die meuk geblokkeerd wil hebben op me werk :+ Spotify en Youtube doe je maar over 3G :P
En is het niet een of andere automatische blokkade omdat er toevallig een bepaald woord op de site staat?
Even laten whitelisten en klaar?
Het is dat OpenDNS gebeuren denk dat alle blogs geblokkeerd zijn. Maar nu dus ook Github. Beetje vaag. Het werkte vorige week nog wel. Dat whitelisten gaat niet zo 1-2-3 bij zo'n multinational. Ik ben nog bezig om mijn notebook te whitelisten zodat ik met het netwerk kan verbinden over UTP... Bijna een maand mee bezig |:(

[ Voor 56% gewijzigd door alienfruit op 20-05-2013 15:36 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 20:29
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:25:
Copy-on-write gaat een beetje stuk met iterators geloof ik..
Ligt eigenlijk aan de QString implementatie — de std::string implementatie van GCC is ook copy-on-write en heeft dit probleem niet, omdat ze er daarin vanuit gaan dat zodra er een reference naar de onderliggende buffer gelekt is, die buffer niet meer geshared mag worden (tot een of andere operatie die references invalideert, zoals bijvoorbeeld het toevoegen van een karakter aan de buffer).

Het achterliggende probleem (dat de string-implementatie niet kan zien wanneer er via een iterator naar de achterliggende buffer geschreven wordt) is voor iterators nog wel op te lossen (ten koste van wat extra complexiteit) maar dat werkt niet voor character references.

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 20-05-2013 15:57 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Vandaag is het kwartje gevallen wat betreft yield. Cool.

Nou even uitzoeken wat de beste Python stack voor web onder Windows is en dan met Django stoeien.
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:47:
Dat geldt niet altijd hoor: Kijk maar eens naar YouTube. Google heeft besloten om te stoppen met Google Video en heeft zich op YouTube geconcentreerd in de plaats, hoewel ik eerder het omgekeerde had verwacht.
* BikkelZ mompelt iets over regel en uitzondering die het bevestigd

Android was ook wel een aardige overname. Maar als het om grote partijen gaat met veel geld en weinig clue....

[ Voor 20% gewijzigd door BikkelZ op 20-05-2013 16:31 ]

iOS developer

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
Even zwaaien naar Guus :w
BikkelZ schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:25:
Nou even uitzoeken wat de beste Python stack voor web onder Windows is en dan met Django stoeien.
Ik hou het zelf bij Apache, werkt i.c.m mod-wsgi het makkelijkst vind ik. Dan kun je Nginx of Lighttpd gebruiken om static en media te serveren

[ Voor 93% gewijzigd door Struikrover op 20-05-2013 16:41 ]

• ameesters
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-01-2022
Struikrover schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:38:
Even zwaaien naar Guus :w

[...]

Ik hou het zelf bij Apache, werkt i.c.m mod-wsgi het makkelijkst vind ik. Dan kun je Nginx of Lighttpd gebruiken om static en media te serveren
i'm with genius :)
Misschien nog een alternatief voor devven:
http://docs.gunicorn.org/en/latest/run.html

• Aloys
  • Niet online
Ik ben nu al een paar uur bezig om op een degelijke manier output buffering uit te zetten voor programma's waarbij ik niet de source makkelijk systematisch kan aanpassen (wel allemaal in C geschreven). Aangezien de output buffering plaatsvind in libc dacht ik die maar aan te passen.

Dus ik download braaf glibc, configure, make, werkt. Dus dat zal allemaal dan wel goed zijn, nu een paar minimale aanpassingen, compileren gaat weer prima. Dynamisch linken bij het compileren van een programma (met gcc) gaat prima, programma starten:

aloys@VM:~/blaat$ ./submission.out 
GNU C Library (GNU libc) stable release version 2.17, by Roland McGrath et al.
Copyright (C) 2012 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.
Compiled by GNU CC version 4.4.5.
Compiled on a Linux 2.6.32 system on 2013-05-20.
Available extensions:
	crypt add-on version 2.1 by Michael Glad and others
	GNU Libidn by Simon Josefsson
	Native POSIX Threads Library by Ulrich Drepper et al
	BIND-8.2.3-T5B
libc ABIs: UNIQUE IFUNC
For bug reporting instructions, please see:
<http://www.gnu.org/software/libc/bugs.html>.

Wtf is dat nou weer en waarom krijg ik dat?! Google weet er natuurlijk geen raad mee en ik raak gefrustreerd van dit zinloze gepruts. |:(

We gaan maar weer verder... ;w

Ps, voor de slimmeriken onder ons: setbuf (of setvbuf) even in de main zien te injecten is dus ook geen goede systematische (lees betrouwbare) optie.

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-11 20:33
Even in het kader van de overname van Tumblr: 37signals - What happens after Yahoo acquires you

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Struikrover schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:38:

En dan toch maar support voor Python 2.7.x?
ameesters schreef op maandag 20 mei 2013 @ 16:54:
[...]

i'm with genius :)
Misschien nog een alternatief voor devven:
http://docs.gunicorn.org/en/latest/run.html
Gunicorn is een aparte server om Python te runnen?

iOS developer

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Iemand laatst nog eens van die coole kleine projectjes ontdekt die je eigenlijk op een regenachtige zondagmaadagnamiddag moet bekijken/doen?

edit:
zucht PHPstorm. Als ik zeg exclude folders, ga die dan ook niet downloaden in het nieuwe project.

[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 20-05-2013 18:26 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Daos
  • Niet online
Vandaag heb ik voor het eerst gespeeld met de lemon-parser nav dit topic: \[c/lemon] parser reduceert (te snel)

Je moet toch wat als het zonnetje niet schijnt... :)

• StM
  • Laatst online: 16:35

StM

Aloys schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:59:
Ik ben nu al een paar uur bezig om op een degelijke manier output buffering uit te zetten voor programma's waarbij ik niet de source makkelijk systematisch kan aanpassen (wel allemaal in C geschreven). Aangezien de output buffering plaatsvind in libc dacht ik die maar aan te passen.

Dus ik download braaf glibc, configure, make, werkt. Dus dat zal allemaal dan wel goed zijn, nu een paar minimale aanpassingen, compileren gaat weer prima. Dynamisch linken bij het compileren van een programma (met gcc) gaat prima, programma starten:

aloys@VM:~/blaat$ ./submission.out 
GNU C Library (GNU libc) stable release version 2.17, by Roland McGrath et al.
Copyright (C) 2012 Free Software Foundation, Inc.
This is free software; see the source for copying conditions.
There is NO warranty; not even for MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A
PARTICULAR PURPOSE.
Compiled by GNU CC version 4.4.5.
Compiled on a Linux 2.6.32 system on 2013-05-20.
Available extensions:
	crypt add-on version 2.1 by Michael Glad and others
	GNU Libidn by Simon Josefsson
	Native POSIX Threads Library by Ulrich Drepper et al
	BIND-8.2.3-T5B
libc ABIs: UNIQUE IFUNC
For bug reporting instructions, please see:
<http://www.gnu.org/software/libc/bugs.html>.

Wtf is dat nou weer en waarom krijg ik dat?! Google weet er natuurlijk geen raad mee en ik raak gefrustreerd van dit zinloze gepruts. |:(

We gaan maar weer verder... ;w

Ps, voor de slimmeriken onder ons: setbuf (of setvbuf) even in de main zien te injecten is dus ook geen goede systematische (lees betrouwbare) optie.
Wat is er mis met LD_PRELOAD en de calls onderscheppen?

• Aloys
  • Niet online
Volgens mij is dat super handig voor mij, ik was het alleen nog niet tegengekomen tijdens mijn gezoek. Ik zal eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, bedankt voor de tip :) .

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
Hmm ik begin het idee te krijgen dat de auto refresh functie, x nieuwe berichten balk, niet werkt in chromium op linux mint. eens even in de gaten gaan houden....

• Soultaker
Aloys schreef op maandag 20 mei 2013 @ 17:59:
Gewoon stdbuf gebruiken is geen optie?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ealanrian schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
Hmm ik begin het idee te krijgen dat de auto refresh functie, x nieuwe berichten balk, niet werkt in chromium op linux mint. eens even in de gaten gaan houden....
Laat ik het eens voor je testen ;)

• Aloys
  • Niet online
StM schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:56:
Wat is er mis met LD_PRELOAD en de calls onderscheppen?
Aloys schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:04:
Volgens mij is dat super handig voor mij, ik was het alleen nog niet tegengekomen tijdens mijn gezoek. Ik zal eens kijken hoe ik dat voor elkaar kan krijgen, bedankt voor de tip :) .
En het werkt, super bedankt voor de tip _/-\o_ .
Soultaker schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:28:
[...]

Gewoon stdbuf gebruiken is geen optie?
OMG, alle moeite voor niets! Hoewel de oplossing van StM toch iets beter lijkt als je met verschillende platformen moet werken (dit werkt niet op OS X, maar wel in m'n Debian VM). Ik vind dit wel een hele stoere oplossing :) .

Edit, ik had al eerder lopen prutsen met tooltjes zoals unbuffer, maar dat werkte nooit. Cool dat dit werkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aloys op 20-05-2013 20:48 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:37
F.West98 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:37:
[...]

Laat ik het eens voor je testen ;)
Ja die lijkt echt stuk. Morgen maar ff een bugreport maken

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
code:
1
#<NameError: Object is not missing constant AuctionThumbnailUploader!>

Dafuq, keertje wat anders dan "er mist iets!"

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vakantie ;)

• ZpAz
  • Laatst online: 17:22
Daos schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:36:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
static uint FastMult(uint x, uint y)
{
    uint res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1; 
    }

return res;
}
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
    get
    mov bx, ax ; bx = x
    get 
    mov cx, ax ; cx = y
    mov dx, 0 ; dx = res

a:  
    cmp bx, 0
    jbe b ; y >

;x & 1 == 1
    mov ax, bx
    and ax, 1
    cmp ax, 1
    jne d
    add dx, cx ; res += y

d:
    shl cx, 1 ; y <== 1
    shr bx, 1 ; x >== 1

jmp a

b: ; return res
    mov ax, dx
    put

:D

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 20-05-2013 22:24 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Verwijderd

Je hoeft geen modulo operator (of AND) te gebruiken. Je kan gewoon shiften en vervolgens kijken of de carry flag is geset.

Je moet trouwens sar of sal gebruiken, zodat het ook werkt voor negatieve getallen.

• Daos
  • Niet online
Het middenstukje kan misschien sneller/korter als je een test gebruikt.

Uit het blote hoofdje (ipv regels 10 t/m 16):
code:
10
11
12
13
14
    ;x & 1 == 1
    test bx, 1
    jz d
    add dx, cx ; res += y
d:

edit:
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:30:
Je hoeft geen modulo operator (of AND) te gebruiken. Je kan gewoon shiften en vervolgens kijken of de carry flag is geset.
Dat kan ook. Dan moet je de shr bx, 1 ; x >== 1 naar boven halen.

[ Voor 41% gewijzigd door Daos op 20-05-2013 22:42 ]

• Daos
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:30:
Je moet trouwens sar of sal gebruiken, zodat het ook werkt voor negatieve getallen.
Dat gaat niet werken. x moet altijd een positief getal zijn wil het algoritme werken. y kan al positief of negatief zijn.

Een makkelijke oplossing is om in het begin een testje te doen en indien nodig x en y van teken veranderen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
static int FastIntMult(int x, int y)
{
    if (x < 0)
    {
        x = -x;
        y = -y;
    }

int res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1;
    }

return res;
}

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:36:
[...]

Dat gaat niet werken. x moet altijd een positief getal zijn wil het algoritme werken. y kan al positief of negatief zijn.

Een makkelijke oplossing is om in het begin een testje te doen en indien nodig x en y van teken veranderen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
static int FastIntMult(int x, int y)
{
    if (x < 0)
    {
        x = -x;
        y = -y;
    }

int res = 0;

while (x > 0)
    {
        if ((x & 1) == 1)
            res += y;

y <<= 1;
        x >>= 1;
    }

return res;
}
Even uit nieuwsgierigheid, wat doet
if ((x & 1) == 1)
?

• PrisonerOfPain
Checked of the least significant bit van x geset is, zo ja telt 'ie er een bij op en zo niet hoef je er niets bij op te tellen omdat er 0 staat. Die bit is iedere iteratie 1 of 0 door de bitshift.

Overigens is dit een best leuke exercise, zo heb ik niet al te lang geleden nog m'n eigen multiply routine geschreven mbv SSE intrinsics omdat SSE2 geen uint32 multiplication ondersteunde.

[ Voor 47% gewijzigd door PrisonerOfPain op 20-05-2013 23:49 ]

• Daos
  • Niet online
F.West98 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:38:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid, wat doet
if ((x & 1) == 1)
?
Met de & 1 selecteer je het laagste bitje en met de == 1 kijk je of die 1 is.

De bitjes in x bepalen of een bepaald product toegevoegd moet worden. In plaats van elke keer naar het volgende bitje te kijken wordt x naar rechts geshift zodat je steeds alleen naar het laagste bit hoeft te kijken.

Als x bijvoorbeeld 11 decimaal is dan is dat 1011 binair. De iteraties zien er zo uit.
x = 1011 binair --> ((x & 1) == 1) ==> true
x = 101 binair --> ((x & 1) == 1) ==> true
x = 10 binair --> ((x & 1) == 1) ==> false
x = 1 binair --> ((x & 1) == 1) ==> true

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

PrisonerOfPain schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:43:
Checked of the least significant bit van x geset is, zo ja telt 'ie er een bij op en zo niet hoef je er niets bij op te tellen omdat er 0 staat. Die bit is iedere iteratie 1 of 0 door de bitshift.
Ik doelde op de & in de if. Of bedoelde je dat ook?

Edit:
Oh ik zie t al

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 20-05-2013 23:50 ]

• PrisonerOfPain
F.West98 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:49:
[...]

Ik doelde op de & in de if. Of bedoelde je dat ook?
& checked of de bit geset is.

code:
1
2
3
4
1 & 1 == 1
0 & 1 == 0
0 & 0 == 0
1 & 0 == 0

• Daos
  • Niet online
PrisonerOfPain schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:50:
[...]

& checked of de bit geset is.

code:
1
2
3
4
1 & 1 == 1
0 & 1 == 0
0 & 0 == 0
1 & 0 == 0
Niet helemaal. Die & zorgt ervoor dat je de andere bitjes negeert en alleen naar de laagste kijkt. Kijken of die geset is doe je met de ==

Verwijderd

& is de binaire and operator.

Een van de punten waar ik veel moeite mee had toen ik overstapte van assembly naar C: In assembly is het zo triviaal om te shiften en veriolgens de carry te checken. In C moet je aan de gang met modulo en vervolgens hopen dat de compiler het wegoptimaliseert als direct daarna een shift wordt uitgevoerd.

Het controleren op een overflow is ook zoiets. Tel 2 getallen op. Maar hoe controleer ik nu of er wel of geen overflow optreed? Code bloat :/

Edit: http://stackoverflow.com/...t-integer-overflow-in-c-c
brrrrrrrrr :X

C is de volgens mijn de meest low level nog gebruikte taal, maar op sommige momenten vind ik het nog te high level.
Daos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Niet helemaal. Die & zorgt ervoor dat je de andere bitjes negeert en alleen naar de laagste kijkt. Kijken of die geset is doe je met de ==
code:
1
5 == 0x01

:+

Ik snap ook wel dat je dat niet bedoeld, zo leg je het wel uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 23:59 ]

• PrisonerOfPain
Daos schreef op maandag 20 mei 2013 @ 23:53:
[...]

Technisch correcte phrasing van die zin zou inderdaad zijn "de and operatie masked de bits".

• PrisonerOfPain

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:42
Ben ik nu echt te oud geworden om enkele matches honkbal te spelen?
Krijg nog maar amper mijn handen op het klavier gehoffen.

Wat je al niet moet over hebben om de titel weer met een jaar te verlengen :D.

RTFM!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Jeej, opdrachtje er bij. Tijdens m'n stage vorig jaar(van Jan 2012 tot Jul 2012) een soort van "Hoe kent u ons" dingetje gebouwt voor touch screen. Nu willen ze het aangepast hebben, en ook toepassen op meerdere bedrijven, dus moet ik het volledig "modulair" bouwen. Alleen is dit destijds op excel met macro's en userforms gebouwt, en nu zou ik dat verder moeten uitbouwen.

Ik zou dit juist graag doen met een C# applicatie, eventueel met een access db, veel makkelijker voor mij, en ook sneller omdat mijn visual basic nou niet echt op en top is, en al vooral niet zonder leuke IDE zoals Visual Studio. Maar hoe ga ik dit nu juist uitleggen aan de baas, die totaal geen verstand heeft van computers en development...

Destijds was het ook een vereiste om het met excel te doen, omdat hij graag nog de data e.d wil zien..
Dit zou best wel gemakkelijk te maken zijn in een leuk data grid view dingetje, maar ja, mijn "skills" liggen nu juist niet op de communicatie naar een leek, maar meer op technisch niveau..

Het leuke is wel, dat ze mijn applicaties die ik dus een jaar geleden heb gemaakt, nog steeds gebruiken.
Voelde me toch weer goed, en de huidige stagiar die ze er nu hebben lopen, snapt geen een kloot van wat ik heb gedaan.

Zo moeilijk is het nu ook weer niet...
Macrotje
-> UserForm
-> Knopjes toevoegen
-> Mijn functie runnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Sub dateCell(CellOffset)
Dim dateVar
Dim i
i = 1
dateVar = Date
Sheets("Blad2").Select
Do Until i > 367
Cells(i, 1).Select
If (ActiveCell.Value = dateVar) Then
If (ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = "") Then
ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = 1
Else
ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 = ActiveCell.Offset(0, CellOffset).FormulaR1C1 + 1
End If

Exit Do
End If
i = i + 1
Loop
Sheets("Blad1").Select
End Sub

Je offset is gewoon het nummer van de knop eigenlijk, tenzij je moeilijk gaat doen en dingen tussen in de tabel zet, maar dan vraag je er ook gewoon om >.>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub CommandButton1_Click()
dateCell (1)
End Sub
Private Sub CommandButton2_Click()
dateCell (2)
End Sub

Private Sub CommandButton23_Click()
dateCell (23)
End Sub

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:42
Ealanrian schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:27:
Heb ook het idee dat die in Chrome op Win7 het niet meer doet. Ga het ook maar even in de gaten houden.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Candanz

Candanz

Geflipt

Chrome op win7 werkt hier wel gewoon. Versie 26.0.1410.64 m

• Ozzie
Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:42:
Chrome op win7 werkt hier wel gewoon. Versie 26.0.1410.64 m
Nou voor dit bericht kreeg ik geen balkje. Zag hem pas toen ik zelf refresh deed.

code:
1
Versie 26.0.1410.64 m

Wel zelfde versie... :S

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• Candanz

Candanz

Geflipt

Kreeg wel gewoon een balkje, maar ik ga na m'n werk, en daar is tweakers geblokkeert haha.

• Ozzie
Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:46:
Kreeg wel gewoon een balkje, maar ik ga na m'n werk, en daar is tweakers geblokkeert haha.
Owh deed die het wel, was net gewoon te snel denk :) Trouwens welk IT-bedrijf blokkeert nou toegang tot tweakers.net?

[ Voor 11% gewijzigd door Ozzie op 21-05-2013 09:49 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Candanz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:46:
Bij mij werkt het.

Zowel in Chrome 26 op Win8 als Chromium 26 op Debian 7 met XFCE.

• TheNephilim
  • Laatst online: 19:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Lol, zat in een verkeerd topic :+

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
pfff, hele weekend zitten googlen naar een mogelijkheid om tableviews en de controllers te kunnen hergebruiken in objective-c... 8)7

Iemand nog een idee waar ik op kan zoeken? :? enorme last van tunnel visie!

• Aloys
  • Niet online
Bedoel je zoiets: http://stackoverflow.com/.../reusing-view-controllers? Gewoon twee keer verwijzen naar dezelfde implementatie ongeveer dus.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:42
Ozzie schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:41:
[...]

Heb ook het idee dat die in Chrome op Win7 het niet meer doet. Ga het ook maar even in de gaten houden.
Ook ik heb al even het idee dat hier iets mis mee is. Af en toe doet ie het gewoon, maar meestal moet ik gewoon een keer op en neer scrollen.

Ik zit hier op Mac OSX 10.6.8 met Chrome Versie 26.0.1410.65

RTFM!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38
Liep vanochtend tegen dit artikel aan:
http://www.codinghorror.c...-it-somethingmanager.html

Is al een heel oud artikel, maar heeft wel wat handige tips.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:45
In Opera (Win. 7) werkt het nieuwe post balkje ook al niet (normaal wordt de pagina titel dan ook geupdate met het aantal nieuwe posts, en dat zie ik ook niet btw). Daarom zal het hier ook wel zo rustig zijn, niemand merkt dat er nieuwe posts zijn :+.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xc9ZeVk.png

Google, KAP daar gvd eens mee :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• PdeBie
* knip - never mind - knip *

[ Voor 88% gewijzigd door PdeBie op 21-05-2013 12:11 ]

• Aloys
  • Niet online
nodatime != nodatetime ;)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nergens last van, ik denk dat't aan je taalinstelling ligt.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PdeBie
ah ja. ik zie mijn typo :)

krijg nu hetzelfde resultaat ook ja. Erg irritant.

[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 21-05-2013 12:12 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Firesphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:
[...]

Nee, het ligt aan Google. Nu is het toevallig nodatime bij nl-nl. Het gebeurt ook bij andere woorden en in en-us.

Dat Google je waarschuwt voor mogelijke tikfouten is mooi. Dat Google denkt het beter te weten en de plank (in mijn beleving regelmatig) misslaat is bloedirritant. Jammer dat Bing (min of meer) hetzelfde doet bij vermoede tikfouten. De kwaliteit van DuckDuckGo is helaas nog niet altijd goed genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door kenneth op 21-05-2013 12:22 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:02
Firesphere schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:08:
[...]
Bij mij doet google dat ook . Of ik nu de 'Amerikaanse' Google of de Nederlandse gebruik.
Google is praktisch onbruikbaar geworden voor 80% van de query's die ik er op loslaat. Vooral sinds ze hebben besloten dat ook de "insert langere zoektem die precies moet overeenkomen" te negeren als het hun uitkomt. Fucking irritant.
Wat dat betreft doet Bing het vooralsnog beter :X

• onox
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 22:02
Klik op "Zoekhulpmiddelen", "Alle resultaten", en dan "Woord voor woord" :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bij mij toch echt niet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qKwEzfP.png

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

onox schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:22:
Klik op "Zoekhulpmiddelen", "Alle resultaten", en dan "Woord voor woord" :)
Ja, dat ga ik elke zoekopdracht weer doen :X

Ik weet hoe ik de resultaten kan krijgen die ik wil, het is alleen irritant dat ik iedere keer weer expliciet daarmee bezig moet zijn.

Waar is de Google gebleven die zo populair werd omdat het zonder gezeik resultaten gaf op je zoektermen?

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Lieve schat, het gaat niet om dat specifieke woordje, het gaat om het mechanisme dat Google je resultaat negeert en vervolgens op zoek gaat naar een woord dat erop lijkt :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Lieve schat, het gaat niet om dat specifieke woordje, het gaat om het mechanisme dat Google je resultaat negeert en vervolgens op zoek gaat naar een woord dat erop lijkt :)
Snap ik, alleen in dit specifieke geval gebeurd het bij mij dus niet :)

Ik heb er eigenlijk nooit last van, als google al adviseert, is het 99 van de 100x bij mij ook echt een typfout.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind het wel prettig; ik tik gewoon snel m'n zoekopdracht in en eventuele foutjes worden herstelt. Het gebeurd bij mij vaker dat ik iets verkeerd typ, dan dat Google een foutieve suggestie doet. Al "voelen" de keren dat Google je foutief corrigeert natuurlijk vele malen irritanter aan.

• Ozzie
Gebruik dan ook gewoon Jodatime + Java ipv Nodatime + .NET. Ben je van het hele probleem af ;)

Al snap ik nog steeds niet waarom iedereen zo tegen de Java Calendar API is. Ik kan daar altijd prima mee uit de voeten.

Pagina: 1 ... 89 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.