Zit ik m'n hele server overhoop te halen om uit te zoeken waarom m'n live tiles niet meer werken op m'n windows phone, is het een bug in in WP7.8
. Kan ik die uren ook bij microsoft declareren? Nou ja, heb verder toch geen werk dus het is niet zo dat ik iets beters te doen had ofzo (nou ja, werk zoeken misschien
)
Uhm ... duhGateKeaper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:11:
[...]
Lappen code, in web api? Why? Mag hopen dat je dan bedoeld inclusief alle achterliggende logica.
Juist vanwege alle code in de achterliggende logica... er zitten een aantal lagen abstractie achter, met allerlei interfaces etc... dus ik was nogal blij dat de hele keten van voor naar achter en weer terug er min of meer in 1x goed in zat

Lol, de afgelopen maanden bezig geweest met het maken van een webshop voor boeken. De boeken worden middels een feed van provider A in de webshop ingelezen, flaptekst en afbeelding worden opgehaald bij provider B en provider C zorgt voor het verzenden van de boeken.
Nu de webshop helemaal af is en hij vanaf vandaag getest zou gaan worden, geeft provider C aan dat het stopt met haar activeiten
Alle providers zijn onderdeel van één bedrijf overigens...
Nu de webshop helemaal af is en hij vanaf vandaag getest zou gaan worden, geeft provider C aan dat het stopt met haar activeiten
Wat het WTF gehalte wel iets groter maakt btw... hadden ze elkaar niet wat eerder kunnen informeren ofzoTheNephilim schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:44:

Verwijderd
Nested sets is dan wel de enige nette oplossing waarvoor geen extra tabel nodig is. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk. Ik vind het path opslaan en met LIKE aan de slag gaan nou niet gelijk een mooie oplossingRafe schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:23:
[...]
Nested sets heb ik altijd maar een lelijke oplossing gevonden, maar voor die keer dat ik quick & dirty een tree in een relationele DB moest opslaan kwam ik weg met adjacency listsDe mooiste oplossing die ik heb gezien zijn closure tables, waarom die niet gebruiken? Zie de presentatie: SQL antipatterns strike back (trees beginnen vanaf slide 49, closure tables op 69).
Maar zo ieder zijn eigen. Ik gebruik voor categorie opbouw toch nog steeds liever nested sets
Die op iOS is echt een draak. Gewoon de site in een fatsoenlijke mobiele browser en het gaat als een trein. Zo gebruik ik het forum altijd prima._Moe_ schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:08:
[...]
Ik vind de reacties nog wel meevallen eigenlijk. Ik stoor me meer aan de performantie, alhoewel dat ook al wel verbeterd is.
Ik heb nog niet zo heel veel gedaan met WPF, maar ik kan me hier wel in vinden ja. 't Is op zich een hele mooi framework, maar als je iets niet-standaards wil doen dan moet je je soms in hele rare bochten wringen. Vooral van virtualizing containers wordt je echt moe..Gertjan. schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:16:
Ik dacht dat webdevelopment klote was, maar WPF is ook een goede kanshebber. Wat een bult ellende kun je daar toch mee hebben
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo, vandaag nieuwe eigen website gelanceerd. Op vrijdag, want gisteren toch ineens nog complicaties. Je eigen website als project is wel het ergste project wat je kunt hebben. Klanten zijn veel leuker om voor te werken.
Maar ik ben wel trots.
Maar ik ben wel trots.
Verwijderd
link!orf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:
Zo vandaag nieuwe eigen website gelanceerd. Op vrijdag, want gisteren toch ineens nog complicaties. Je eigen website als project is toch wel het ergste project wat je kunt hebben. Klanten zijn veel leuker om voor te werken.
Maar ik ben wel trots.

Keurige site die echt goed in elkaar zit! Mag ik vragen wat gebruiken jullie voor de backend? PHP? Python? Node.JS? Ruby? Iets anders?
Dank je.Sh4wn schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:15:
[...]
Keurige site die echt goed in elkaar zit! Mag ik vragen wat gebruiken jullie voor de backend? PHP? Python? Node.JS? Ruby? Iets anders?
Backend is PHP met Zend Framework / eigen CMS. Normaal zou bijna alles als statische html geserveerd worden, maar het is vrijdag.
W00t, over twee weken een gesprek met twee afgevaardigden van een bedrijf, samen met m'n begeleider, om de mogelijkheden te bespreken om de tool die ik voor m'n bachelorproject heb gemaakt te gebruiken.
Ben alleen heel benieuwd hoe zoiets financieel nou in elkaar zal zitten. Of je daar echt wat aan over kunt houden, of dat het eigenlijk alleen de roem is
Ben alleen heel benieuwd hoe zoiets financieel nou in elkaar zal zitten. Of je daar echt wat aan over kunt houden, of dat het eigenlijk alleen de roem is
Ha dat klopt, maar ik heb al afgesproken dat we daar wel goed over gaan waken, dus een contract met de uni komt er sowieso.
[ Voor 3% gewijzigd door Struikrover op 15-02-2013 18:41 ]
Dan nog, je hebt een redelijke kans dat je nu al niet de eigenaar er van bent bv omdat het eigendom bij het afstudeer / stagebedrijf ligt, bij de universiteit (er zijn er die je laten tekenen bij de inschrijving dat alles wat je tijdens je studie maakt van hun is) of bij je begeleider omdat het onder supervisie gemaakt is. Dan zal jij gewoon niks krijgen, op misschien een naamsvermelding na.
Klopt, alles wat je maakt heeft auteursrecht bij de uni initieel. Maar omdat mijn begeleider tof is, wil ie met mij graag gaan afspreken dat mochten er financiele winsten uit voortkomen, dat ik daar dan gewoon een deel uit krijg. Het gebeurt ook wel vaker hoor, er is gewoon een contract voor met auteursrecht en winstverdeling en zo
EDIT: Overigens, knappe jongen die hier inbreekt en de code van mijn localhost af haalt
EDIT: Overigens, knappe jongen die hier inbreekt en de code van mijn localhost af haalt
[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 15-02-2013 19:08 ]
Het advies dat ik al vaker gegeven heb (ik heb zelf na mijn MBO in de situatie gezeten omdat ze dachten de rechten te hebben, maar in mijn geval was dat niet op papier geregeld. Dat is iig aardig uit de hand gelopen met uiteindelijk enkel verliezers. Wss ben ik wel 1 van de laatste geweest waar dat zo was...) is een deal te maken met het bedrijf dat je voor hun een verbeterde versie ontwikkeld op de basis van de kennis die je er door hebt opgedaan. Die is (als je het goed regelt) wel je eigendom
Misschien dat ze daar ook wel interesse in hebben. Uiteraard moet je dan wel zorgen dat je niks hergebruikt.
Maar IANAL...
Maar IANAL...
Zeer nette site! Leuk portfolio ook!orf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:20:
[...]
Dank je.![]()
Backend is PHP met Zend Framework / eigen CMS. Normaal zou bijna alles als statische html geserveerd worden, maar het is vrijdag.
Thanks voor je input, wordt gewaardeerdStM schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:18:
Het advies dat ik al vaker gegeven heb (ik heb zelf na mijn MBO in de situatie gezeten omdat ze dachten de rechten te hebben, maar in mijn geval was dat niet op papier geregeld. Dat is iig aardig uit de hand gelopen met uiteindelijk enkel verliezers. Wss ben ik wel 1 van de laatste geweest waar dat zo was...) is een deal te maken met het bedrijf dat je voor hun een verbeterde versie ontwikkeld op de basis van de kennis die je er door hebt opgedaan. Die is (als je het goed regelt) wel je eigendomMisschien dat ze daar ook wel interesse in hebben. Uiteraard moet je dan wel zorgen dat je niks hergebruikt.
Maar IANAL...
Het is natuurlijk zo dat zij op dit moment niks in handen hebben, en dus ook niet kunnen beweren dat de code die ik geschreven heb van hun is, omdat ze hem nergens mee kunnen vergelijken. Ik heb mijn begeleider enkel een paar webpagina's laten zien. Verwacht ook niet dat het een punt gaat worden, ik sta IMO zelf gewoon het sterkst.
Het fancy filteren staat heel agile nog op de backlog. Ik vond dat ie nu gewoon echt live moest. Er is veel te veel tijd gaan zitten in de site. Het is niet gauw goed natuurlijk.GateKeaper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:28:
Site is inderdaad erg netjes. Ik zou alleen het filteren van de werknemers bij "over ons" nog wat pimpen met iets als isotope of quicksand.
Het filteren doet nu ook wat "vaag" trouwens. De offset van de pagina verspringt waardoor je nu constant moet scrollen.
Het filteren werkt inderdaad niet goed. Dat moet even gefixt worden
edit: gefixt.
Er staat blijkbaar ergens hardcoded een anchor die niet meer klopt. Thanks.
Dank jem19 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:59:
Zeer nette site! Leuk portfolio ook!
Vziw is de bijhorende WHERE met comparison operators in het gemeen ook sneller dan een JOIN aan een tweede closure table. Het is alleen minder praktisch om nodes in een nested set halverwege te gaan lopen invoegen. Maar deze data was bedoeld voor offline datamining queries: in dat geval zou je denken dat een stored procedure er 's avonds gerust een tijdje over mag doen om de nested set bij te werken.Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:05:
Nested sets is dan wel de enige nette oplossing waarvoor geen extra tabel nodig is. Daar is ook wat voor te zeggen natuurlijk.
Verwijderd
Ah die had ik al bekeken, maar om een of andere reden had ik uit je post opgemaakt dat het om een persoonlijke website ging en dacht dus dat het niet om swis ging. Maar inderdaad, genoeg reden om trots te zijn, ziet er goed uit
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe wettelijk haalbaar zo'n bepaling is. Afdracht van eigendomsrecht moet behoorlijk concreet en eenduidig vastgelegd worden. Breed strekkende verwoordingen als "alles wat tijdens de studie geproduceerd wordt" vallen daar dus eigenlijk al meteen buiten.StM schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:06:
er zijn er die je laten tekenen bij de inschrijving dat alles wat je tijdens je studie maakt van hun is
Als ik me goed herinner moet er ook expliciet op geattendeerd worden. Het mag niet zomaar ergens in een achteraf clausule meerdere lagen diep verstopt zitten. Dat wil zeggen dat het duidelijk naar voren moet komen in (het extract van) het studie reglement dat je verstrekt krijgt op het moment van inschrijving op je studie of in het contract zelf. Komt het dat niet, of wordt je er niet op geattendeerd, dan zou het ook niet rechtsgeldig zijn. (Vraag me trouwens ook af bij welke partij in dat geval de bewijslast ligt...)
Daarnaast heb je altijd ook nog de 'onredelijk bezwarend' kaart die gespeeld kan worden om de voorwaarde alsnog te schrappen.
Mijn opleiding (Hogeschool Rotterdam) schijnt dat in de voorwaarden te hebben staan. Ik heb zelf nooit voorwaarden gezien die ik heb ondertekend zover ik mij kan herinneren, maargoed.
Klopt, maar dat is niet bepaald een situatie waar je in terecht wilt komen als het op die manier uitgevochten moet gaan worden...R4gnax schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:10:
[...]
Ik vraag me eerlijk gezegd af hoe wettelijk haalbaar zo'n bepaling is. Afdracht van eigendomsrecht moet behoorlijk concreet en eenduidig vastgelegd worden. Breed strekkende verwoordingen als "alles wat tijdens de studie geproduceerd wordt" vallen daar dus eigenlijk al meteen buiten.
Als ik me goed herinner moet er ook expliciet op geattendeerd worden. Het mag niet zomaar ergens in een achteraf clausule meerdere lagen diep verstopt zitten. Dat wil zeggen dat het duidelijk naar voren moet komen in (het extract van) het studie reglement dat je verstrekt krijgt op het moment van inschrijving op je studie of in het contract zelf. Komt het dat niet, of wordt je er niet op geattendeerd, dan zou het ook niet rechtsgeldig zijn. (Vraag me trouwens ook af bij welke partij in dat geval de bewijslast ligt...)
Daarnaast heb je altijd ook nog de 'onredelijk bezwarend' kaart die gespeeld kan worden om de voorwaarde alsnog te schrappen.
Zie ook: http://blog.iusmentis.com...lectuele-eigendomsrechten
Vette site!orf schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 16:31:
Zo, vandaag nieuwe eigen website gelanceerd. Op vrijdag, want gisteren toch ineens nog complicaties. Je eigen website als project is wel het ergste project wat je kunt hebben. Klanten zijn veel leuker om voor te werken.
Maar ik ben wel trots.
iOS developer
Om wat voor "projecten" gaat het dan? Projecten in het kader van een projectblok, een stage project, ander soortige projecten? Ben wel erg benieuwd waar een school eigendom van probeert te eisen.Struikrover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:08:
Klopt, alles wat je maakt heeft auteursrecht bij de uni initieel.
Lijkt mij dat zij enkel het eigendom kunnen eisen van spul wat je tijdens een practicum hebt gemaakt in hun opdracht. Het lijkt mij redelijk onhaalbaar om code die je tijdens een studie-opdracht verzonnen hebt te claimen. Zaken die je bouwt op eigen initiatief, ongeacht of dit is gerelateerd aan een door de opleiding geschreven opdracht, opeisen lijkt mij een erg zware "straf" (stukken op basis van code voorbeelden van school zou "opeisbaar" kunnen zijn omdat dit door de opleiding is bedacht en jij dus geen rechten aan kunt ontlenen).
Een werkgever zou kunnen redeneren dat je er voor betaald hebt gekregen en het daarom "voor" hem hebt gemaakt, maar een opleiding, die kosten geld

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Dat gaat niet altijd op hoor. Ook tooltjes die je in je eigen tijd hebt gemaakt en op de een of andere manier verband hebben met je werk kunnen worden opgeëist..Gertjan. schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:32:
Een werkgever zou kunnen redeneren dat je er voor betaald hebt gekregen en het daarom "voor" hem hebt gemaakt
http://blog.iusmentis.com...an-toch-van-uw-baas-zijn/
Theoretisch zou de school kunnen zeggen: tsja, wij hebben je vaag de opdacht gegeven om X te maken, dus het auteursrecht ligt bij ons.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2013 00:41 ]
Diep van binnen moet ik toch een beetje huilen om initatieven als emscripten, asmjs. Blijkbaar kun je Qt nu ook naar js compilen en moet deze onzin de 'nieuwe hippe vm' worden 
http://kripken.github.com/mloc_emscripten_talk/
GefeliciteerdStruikrover schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:56:
W00t, over twee weken een gesprek met twee afgevaardigden van een bedrijf, samen met m'n begeleider, om de mogelijkheden te bespreken om de tool die ik voor m'n bachelorproject heb gemaakt te gebruiken.
Ik moet binnenkort echt maar weer eens een boek over JavaScript gaan kopen:
http://www.html5rocks.com/en/tutorials/webgl/typed_arrays/
Blijft toch een beetje een tussenoplossing, nieuwe native objecten bedenken waardoor JavaScript sneller gaat. Graag typed variables en immutable objects voor nog meer performance dan.
http://www.html5rocks.com/en/tutorials/webgl/typed_arrays/
Blijft toch een beetje een tussenoplossing, nieuwe native objecten bedenken waardoor JavaScript sneller gaat. Graag typed variables en immutable objects voor nog meer performance dan.
iOS developer
Ik zie niet in wat je probleem met asmjs precies is? Als ik het goed begrepen heb is dat een project om delen van javascript door een efficientere ("unmanaged") implementatie te halen. Dat kan ook in browsers uiteindelijk performance optimalisaties betekenen.PrisonerOfPain schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 11:29:
Diep van binnen moet ik toch een beetje huilen om initatieven als emscripten, asmjs. Blijkbaar kun je Qt nu ook naar js compilen en moet deze onzin de 'nieuwe hippe vm' worden
(Heb ik het nou verkeerd begrepen?)
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Klopt, dat verhaal heb ik inderdaad ook al ergens gehoord. Op zich "logisch" als je kennis waar je baas je voor betaald inzet voor jezelf. Echter een opleiding die dergelijke dingen eist....Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 00:39:
[...]
Dat gaat niet altijd op hoor. Ook tooltjes die je in je eigen tijd hebt gemaakt en op de een of andere manier verband hebben met je werk kunnen worden opgeëist.
http://blog.iusmentis.com...an-toch-van-uw-baas-zijn/

Het software voor de baas verhaal is overigens erg naar als je ook nog freelance klussen doet. Dat is ook een van de dingen die expliciet vast heb laten leggen zodat het mij later niet komt achtervolgen. Want dan heb niet alleen ik een probleem, maar ook de klanten waar ik het voor ontwikkeld heb. (Intellectueel) eigendom is een erg complex verhaal wat dat betreft...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Mijn probleem is het gebruik van javascript als 'low level' taal, asmjs is subset van javascript dat door compilers uitgespuugt zou kunnen worden. Ik zie liever meer support voor NaCl groeien & de tooling verbeteren zodat we een echte native ervaring naar het web kunnen brengen (met bijbehorende performance). Het is een beetje onnozel om dit met javascript als tussenstap te doen.Grijze Vos schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:29:
[...]
Ik zie niet in wat je probleem met asmjs precies is? Als ik het goed begrepen heb is dat een project om delen van javascript door een efficientere ("unmanaged") implementatie te halen. Dat kan ook in browsers uiteindelijk performance optimalisaties betekenen.
(Heb ik het nou verkeerd begrepen?)
Als we dan toch bezig zijn, waarom dan niet gewoon een LLVM bytecode-interpreter in elke browser. Er zijn LLVM front-ends voor het overgrote deel van de mainstream talen, front-ends zijn relatief makkelijk te implementeren, JIT-compilation is goed te doen en er is al brede support voor. Nu alleen nog een goede browser-API en je hebt alle performance en flexibiliteit die je nodig hebt.PrisonerOfPain schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:33:
[...]
Mijn probleem is het gebruik van javascript als 'low level' taal, asmjs is subset van javascript dat door compilers uitgespuugt zou kunnen worden. Ik zie liever meer support voor NaCl groeien & de tooling verbeteren zodat we een echte native ervaring naar het web kunnen brengen (met bijbehorende performance). Het is een beetje onnozel om dit met javascript als tussenstap te doen.
Maar waarom? NaCl bestaat al, werkt al en je kunt er altijd een LLVM JIT bovenop draaien als je zou willen. Native apps zijn niet vies en leveren nog altijd de beste performance. Zeker op mobile is dat belangrijkmwolting schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:22:
[...]
Als we dan toch bezig zijn, waarom dan niet gewoon een LLVM bytecode-interpreter in elke browser. Er zijn LLVM front-ends voor het overgrote deel van de mainstream talen, front-ends zijn relatief makkelijk te implementeren, JIT-compilation is goed te doen en er is al brede support voor. Nu alleen nog een goede browser-API en je hebt alle performance en flexibiliteit die je nodig hebt.
Ben de hele dag bezig geweest met het uitzoeken waarom mijn server software niet meer werkte nadat ik de DB verbinding had aangepast.
Bleek uiteindelijk een (simpele) deadlock te zijn
Dat lijkt op wat ik nu ook heb.Jegorex schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:41:
Ben de hele dag bezig geweest met het uitzoeken waarom mijn server software niet meer werkte nadat ik de DB verbinding had aangepast.
Ik doe in Node.js een update query die ervoor lijkt te zorgen dat een insert query geen Insert ID meer geeft. Vervolgens explodeert alles. In mysql zie ik dat de update query voor een lock zorgt. Waarom vervolgens een insert ID 0 wordt is me een raadsel.
Daar ging m'n zaterdag
NaCl is nadrukkelijk platform-specifiek; x86 NaCl code draait niet op een ARM platform en vice versa.PrisonerOfPain schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 17:16:
Maar waarom? NaCl bestaat al, werkt al en je kunt er altijd een LLVM JIT bovenop draaien als je zou willen. Native apps zijn niet vies en leveren nog altijd de beste performance. Zeker op mobile is dat belangrijk
Ik neem aan dat mwolting just het idee had dat LLVM bytecode portable intermediate language zou zijn die naar verschillende native platforms gecompileerd kan worden met de bestaande LLVM backends. Dit is overigens een misvatting; de language front-end doet al allerlei platform-specificieke aannamen (over de grootte en alignment van data typen en dergelijke, om nog maar over intrinsics te zwijgen).
Je kunt eerder aan iets als Java of CLR bytecode denken, maar die zijn allemaal nogal “zwaar” vergeleken met NaCl, waarvan het voordeel nu juist is dat er geen JIT-compilatie plaats hoeft te vinden.
Nasi
/me belt chinees
/me belt chinees
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, maar zoals je in de Portable Native Client van Google kunt zien is het wel degelijk mogelijk om LLVM bytecode portable te draaien. Er wordt dan wel gebruik gemaakt van een aantal abstracties (zoals een custom ABI) zodat de bytecode op meerdere architecturen draait.Soultaker schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 18:48:
[...]
NaCl is nadrukkelijk platform-specifiek; x86 NaCl code draait niet op een ARM platform en vice versa.
Ik neem aan dat mwolting just het idee had dat LLVM bytecode portable intermediate language zou zijn die naar verschillende native platforms gecompileerd kan worden met de bestaande LLVM backends. Dit is overigens een misvatting; de language front-end doet al allerlei platform-specificieke aannamen (over de grootte en alignment van data typen en dergelijke, om nog maar over intrinsics te zwijgen).
Je kunt eerder aan iets als Java of CLR bytecode denken, maar die zijn allemaal nogal “zwaar” vergeleken met NaCl, waarvan het voordeel nu juist is dat er geen JIT-compilatie plaats hoeft te vinden.
Ik probeerde net voor het eerst de header en footer tag van HTML5 uit voor een nieuwe website en nu lijkt deze nog niet te werken in IE8
. Waarom gebruiken de mensen uberhaupt nog IE
RTFM!
http://code.google.com/p/html5shiv/_Moe_ schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:51:
Ik probeerde net voor het eerst de header en footer tag van HTML5 uit voor een nieuwe website en nu lijkt deze nog niet te werken in IE8. Waarom gebruiken de mensen uberhaupt nog IE
PNaCl kende ik nog niet, zit er wel interessant uit (in tegenstelling tot wat ik eerst dacht) alleen jammer dat het nu nog een research project is. De toekomst zal laten zien wat de uiteindelijke vorm zal zijn.mwolting schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:14:
[...]
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, maar zoals je in de Portable Native Client van Google kunt zien is het wel degelijk mogelijk om LLVM bytecode portable te draaien. Er wordt dan wel gebruik gemaakt van een aantal abstracties (zoals een custom ABI) zodat de bytecode op meerdere architecturen draait.
<header/> en <footer/> zijn gewoon divs met een andere naam, puur voor de semantiek. Je kunt deze dus gewoon gebruiken zolang je ze laat renderen als een block element. html5shiv lost dit op. Gewoon een javascriptje toevoegen en deze zorgt ervoor dat de nieuwe semantische HTML5 elementen correct in de DOM worden opgenomen en evt. ook correct als block element worden gerenderd.
Had deze ondertussen zelf al toegevoegd, maar toch bedankt voor je mooie uitlegRobertMe schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:57:
<header/> en <footer/> zijn gewoon divs met een andere naam, puur voor de semantiek. Je kunt deze dus gewoon gebruiken zolang je ze laat renderen als een block element. html5shiv lost dit op. Gewoon een javascriptje toevoegen en deze zorgt ervoor dat de nieuwe semantische HTML5 elementen correct in de DOM worden opgenomen en evt. ook correct als block element worden gerenderd.
RTFM!
Ja daar dacht ik zelf ook aan. Vond hem alleen iets te erg een inkoppertje.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:05:
Natriumchloride. Keukenzout.
Ben zelf een Programmeur met een liefde voor (theoretische) Chemie.
Al ruim 4 uur gespendeerd aan een nieuwe feature voor m'n site en newsmodule...
Die ik zelf niet wilde
En om het erger te maken.
Ik heb zelfs de feature die ik WEL wilde, volledig gesloopt met m'n blinde "ow ja zo moet het"
6 uur weggegooit gok ik
yay voor versioning.
Die ik zelf niet wilde

En om het erger te maken.
Ik heb zelfs de feature die ik WEL wilde, volledig gesloopt met m'n blinde "ow ja zo moet het"

6 uur weggegooit gok ik

[ Voor 45% gewijzigd door Firesphere op 16-02-2013 23:51 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Loopt dat Windows 8 nou eigenlijk een beetje? Ik hoor er voornamelijk negatieve verhalen over... verkopen zouden tegenvallen, gebruikers waarderen het niet, en naar verluigt vliegen de Startmenu-alternatieven als warme broodjes over de toonbank.
[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 17-02-2013 00:09 ]
We are shaping the future
Blijkt maar weer dat je development eigenlijk met een korreltje zout moet nemenVerwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 19:05:
Natriumchloride. Keukenzout.
Is het overigens wel altijd NaCl als je keukenzout hebt? Volgens mij kun je niet zomaar stellen dat NaCl == Keukenzout
Ben zelf best tevreden over W8. Heb niet echt de neiging om terug te switchen. Soms is het wel lastig als je per ongeluk een Metro app opent, je hebt dan 3 "levels": Desktop, Menu, MetroApp. Maar afgezien daarvan draait het lekker vlot.Alex) schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:09:
Loopt dat Windows 8 nou eigenlijk een beetje? Ik hoor er voornamelijk negatieve verhalen over... verkopen zouden tegenvallen, gebruikers waarderen het niet, en naar verluigt vliegen de Startmenu-alternatieven als warme broodjes over de toonbank.
Mijn vrouw is het ook gewend en hoor ik ook niet meer klagen (behalve af en toe als ze op zoek is naar de shutdown). Nu is dat natuurlijk mede doordat ik alle machines een update heb gegeven en ze gewoon niet onder W8 uit kan komen
Ik kan mijzelf overigens niet voorstellen dat je terug wil naar het startmenu, hoe boeiend is het om je programma's onder te verdelen in mappen. Komop, de meeste huis-tuin en keuken machines hebben Office en een Browser. Dat kan prima in het nieuwe start scherm. Het is gewoon allemaal "eng" en dan gaat men massaal aan de slag om slechte smoesjes te verzinnen...
Van Win98 naar XP was het ook piepen dat de balken blauw waren geworden...

Ken ook diverse mensen die teruggingen en dat zijn opvallend genoeg non-ICT mensen, die halen zich dan een hoop shit op de nek om hun nieuwe PC naar W7 te krijgen, kopen een overpriced licentie en komen gigantisch in de knoei met drivers. Vervolgens ligt het niet aan de gebruikers, neeeee Microsoft en de leverancier zijn evil...

[ Voor 70% gewijzigd door .Gertjan. op 17-02-2013 01:20 ]
Keukenzout is vaak J2Cl.Gertjan. schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:13:
[...]
Blijkt maar weer dat je development eigenlijk met een korreltje zout moet nemen
Is het overigens wel altijd NaCl als je keukenzout hebt? Volgens mij kun je niet zomaar stellen dat NaCl == Keukenzout![]()
Je hebt gelijk. Ik moet geen scheikunde doen als ik direct uit bed kom
Stom van me dat ik dat ineens door elkaar haalde.
[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 17-02-2013 09:40 ]
In welk universum worden overpriced licenties en geknoei met drivers veroorzaakt door de gebruikers?.Gertjan. schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:13:
[...]
Ken ook diverse mensen die teruggingen en dat zijn opvallend genoeg non-ICT mensen, die halen zich dan een hoop shit op de nek om hun nieuwe PC naar W7 te krijgen, kopen een overpriced licentie en komen gigantisch in de knoei met drivers. Vervolgens ligt het niet aan de gebruikers, neeeee Microsoft en de leverancier zijn evil...

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Even gechargeerd hoor, maar als je als bedrijf een peperdure licentie verkoop aan een non-ICT persoon en die raakt er vervolgens helemaal mee in de knoop is het 100% de schuld van jou als bedrijf dat je jouw consumenten-product verkocht hebt maar blijkbaar niet in staat bent het correct te leveren. Dat mag je die non-ICT mensen niet schuldig nemen, helemaal niet als ze er een flinke duit geld voor neer hebben gelegd..Gertjan. schreef op zondag 17 februari 2013 @ 01:13:
[...]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Daar ben ik het helemaal mee eens. De vraag is echter of het de schuld is van de hardware leverancier voor het niet aanbieden van fatsoenlijke drivers voor Windows 7 of van Microsoft. Van MS vind ik absoluut niet en van de hardwareleverancier(s) alleen als ze hebben beloofd dat het met Windows 7 werkt.
Dat gezegd hebbende voelt Windows 7 nu voor mij aan als een gecastreerde Windows. Dan neem ik nog liever Fedora 18 dan dat ik Windows 7 of eerder gebruikt, maar IMO is Windows 8 toch nog het beste OS voor mij. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik best veel van de keyboard shortcuts ken en die muis dus zelden hoef te gebruiken om iets te bereiken.
Dat gezegd hebbende voelt Windows 7 nu voor mij aan als een gecastreerde Windows. Dan neem ik nog liever Fedora 18 dan dat ik Windows 7 of eerder gebruikt, maar IMO is Windows 8 toch nog het beste OS voor mij. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik best veel van de keyboard shortcuts ken en die muis dus zelden hoef te gebruiken om iets te bereiken.
[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 17-02-2013 11:04 ]
Misschien handig dat mensen hier van op de hoogte zijn: xml-attacks
http://portal.sliderocket.com/CJAKM/xml-attacks
@windows discussie:
Ik zeg ook niet dat het volledig de schuld van de gebruiker is, maar als je een spiksplinternieuwe pc koopt en besluit er w7 op te zetten dan hoor enigszins je te weten waar je mee bezig bent. Als ik aan mijn auto wil sleutelen moet ik ook beseffen waar ik mee bezig ben.
Als je klakkeloos aanneemt dat je je software zomaar kunt vervangen ben je redelijk naief. Ik kan de software van mijn auto of telefoon ook niet zomaar vervangen. Als het kan via een niet ondersteund pad is het op eigen risico. Ga je dus een W8 bak downgraden zonder onderzoek moet je niet piepen als het mis gaat. Wat mij betreft boeit het dan niet of je wel of niet voor w7 hebt betaald.
Als je zonder kennis iets koopt als AS-IS, laat het dan AS-IS.
Dat leveranciers geen goede support leveren is niet netjes, maar ook al jaren bekend, het is niet zo dat dat pas sinds w8 is
Ik zeg ook niet dat het volledig de schuld van de gebruiker is, maar als je een spiksplinternieuwe pc koopt en besluit er w7 op te zetten dan hoor enigszins je te weten waar je mee bezig bent. Als ik aan mijn auto wil sleutelen moet ik ook beseffen waar ik mee bezig ben.
Als je klakkeloos aanneemt dat je je software zomaar kunt vervangen ben je redelijk naief. Ik kan de software van mijn auto of telefoon ook niet zomaar vervangen. Als het kan via een niet ondersteund pad is het op eigen risico. Ga je dus een W8 bak downgraden zonder onderzoek moet je niet piepen als het mis gaat. Wat mij betreft boeit het dan niet of je wel of niet voor w7 hebt betaald.
Als je zonder kennis iets koopt als AS-IS, laat het dan AS-IS.
Verwijderd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RzjUw47ZIg0]PrisonerOfPain schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:27:
Ik zag 'm maar de audio is nu niet bepaald duidelijk
Die vergelijking loopt volledig mank.Gertjan. schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:00:
@windows discussie:
Ik kan de software van mijn auto of telefoon ook niet zomaar vervangen. Als het kan via een niet ondersteund pad is het op eigen risico. Ga je dus een W8 bak downgraden zonder onderzoek moet je niet piepen als het mis gaat. Wat mij betreft boeit het dan niet of je wel of niet voor w7 hebt betaald.
Mijn indruk van win8:
Het werkt best aardig, maar ik denk dat dat vooral komt omdat ik redelijk wat shortcuts gebruik.
Sommige features zijn niet heel intuitief. Ik wist bijvoorbeeld pas na wat googlen dat de settings in de sidebar context-afhankelijk zijn. (Kon de settings van de mail client niet vinden.) Op zich handig, maar niet heel erg logisch als je het nog niet weet.
Verder vind ik het switchen tussen desktop en app modus wel drama. Ik heb nog geen desktop pdf reader geinstalleerd, dus als ik in een browser zit (zonder pdf plugins) en een pdf open, dan ga ik naar de pdf app toe. Als ik vervolgens terug wil naar mijn browser, dan moet ik eerst die app afsluiten. (Alt-f4, of via dat menu onderin het bestand afsluiten met 3! handelingen.) Als ik dat doe dan kom ik op het start scherm, en dan moet ik weer win-D duwen of op een tile duwen om terug te komen naar mijn desktop.
Als het afsluiten van de pdf reader me niet boeit kan ik natuurlijk meteen win-D duwen. Maar wat is er mis met het werkend maken van de back button in die pdf app, zoals dat ook bij Android werkt? (Ik heb overigens vernomen dat dat weggaat bij Android, zou zonde zijn.)
Dat zijn de kleine dingen die me irriteren. Oh en het feit dat SC2 nu ineens ruk performt, terwijl het bij win7 als een zonnetje draaide.
Het werkt best aardig, maar ik denk dat dat vooral komt omdat ik redelijk wat shortcuts gebruik.
Sommige features zijn niet heel intuitief. Ik wist bijvoorbeeld pas na wat googlen dat de settings in de sidebar context-afhankelijk zijn. (Kon de settings van de mail client niet vinden.) Op zich handig, maar niet heel erg logisch als je het nog niet weet.
Verder vind ik het switchen tussen desktop en app modus wel drama. Ik heb nog geen desktop pdf reader geinstalleerd, dus als ik in een browser zit (zonder pdf plugins) en een pdf open, dan ga ik naar de pdf app toe. Als ik vervolgens terug wil naar mijn browser, dan moet ik eerst die app afsluiten. (Alt-f4, of via dat menu onderin het bestand afsluiten met 3! handelingen.) Als ik dat doe dan kom ik op het start scherm, en dan moet ik weer win-D duwen of op een tile duwen om terug te komen naar mijn desktop.
Als het afsluiten van de pdf reader me niet boeit kan ik natuurlijk meteen win-D duwen. Maar wat is er mis met het werkend maken van de back button in die pdf app, zoals dat ook bij Android werkt? (Ik heb overigens vernomen dat dat weggaat bij Android, zou zonde zijn.)
Dat zijn de kleine dingen die me irriteren. Oh en het feit dat SC2 nu ineens ruk performt, terwijl het bij win7 als een zonnetje draaide.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Probeer eens Start8. Zet de linker Windows toets op de Start8 modus en het systeem gedraagt zich als Win7, maar dan met de performance en snelle opstarttijden van Windows 8
Windows 7 werkt ook wel, maar de hardware nietarmageddon_2k1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:13:
[...] Windows 7 staat gewoon in de winkel en er wordt nergens de indruk gewekt dat je het niet gewoon op een gloednieuwe W8 laptop kan installeren.Nog steeds niet de schuld van de consument imho.
Wat voor copy/paste apps zijn dat danAvalaxy schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:00:
Hier 25 Windows 8 apps gemaakt, nu al die krengen nog submitten
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Ik veronderstel apps die niet meer zijn dan een grafische schil rond een website / webservice / ...
Dat was mij vermoeden ook, en ik zit met smart te wachten op de dag dat dat soort apps geweerd gaan worden uit de WP/Andoid/iOS marketVerwijderd schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:11:
[...]
Ik veronderstel apps die niet meer zijn dan een grafische schil rond een website / webservice / ...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Windows 8 heeft zich 2 dagen geleden spontaan onschadelijk gemaakt (na een update viel er niks meer te doen na het windows 8 logo, scherm werd zwart en kreeg een mooi knipperend numlock lampje). En aangezien er geen safe mode bestaat om dingen wat beter te onderzoeken, heb ik maar gewoon de boel geformatteerd en goeie oude Windows 7 er weer opgezet. Het alternatief had een verse windows 8-install geweest, wat overigens ook nooit mijn bedoeling was geweest. Ik vond het werkelijk slecht.Alex) schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:09:
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
+1BM schreef op zondag 17 februari 2013 @ 16:14:
[...]
Dat was mij vermoeden ook, en ik zit met smart te wachten op de dag dat dat soort apps geweerd gaan worden uit de WP/Andoid/iOS market
Ik zie liever een mobiele website. Tenzij de app een meerwaarde biedt uiteraard ...
En ohja, HTML5 is ready
Oke, de software vergelijking is misschien wat ongelukkig, poging 2 dan maararmageddon_2k1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:13:
[...]
Die vergelijking loopt volledig mankAls er bij de Halfords een rij met producten staat ala BMW V1.4 software en Volkswagen Touch Interface 3.0 (etc.) en je leest gewoon de handleiding en je sloopt je auto dan heb je al het recht om te piepen. Het punt is echter dat deze bedrijven die software niet in een consumentenwinkel uitbrengen en het daarom een specialistische upgrade zal zijn. Windows 7 staat gewoon in de winkel en er wordt nergens de indruk gewekt dat je het niet gewoon op een gloednieuwe W8 laptop kan installeren.
Nog steeds niet de schuld van de consument imho.
Als ik naar de halfords ga en koop een willekeurige motorolie en mik die in mijn auto is er ook geen garantie dat het werkt
Als je dan zo'n held bent om je systeem te customizen en er een ander OS op te zetten dan de standaard hoor je je gewoon enigszins in te lezen. Als je een computer kant-en-klaar koopt is het risico groot dat je niet weet wat erin zit en dan moet je toch wel weten dat je op gevaarlijk terrein zit.
Als ik mijn auto wil customizen met nieuwe velgjes moet ik toch ook verder kijken dan de inches die de velg moet hebben... En als ik er niet uitkom dan moet ik naar een expert.
Ik weet niet waar je de bal dan neer wilt leggen, maar een hardware fabrikant is niet verplicht drivers uit te brengen voor een oud OS of voor oude apparatuur in een nieuw OS. Daarnaast is Microsoft niet verplicht om in W7 standaard support te leveren voor apparaten (nieuw of oud). Wil je dus oude dingen draaien op een nieuw systeem moet je dus wat handwerk doen. Windows 95 krijg je vast ook wel aan de gang, maar dat is toch iets wat je zelf moet uitvogelen. Het probleem is dat mensen denken verstand te hebben van computer, maar er eigenlijk geen moer van weten. De aanname dat ze "eventjes" W7 erop fietsen is dus een erg gevaarlijke. Dit is de reden waarom iedere familie wel een neefje heeft die de puin mag ruimen van mensen die denken "het wel even te doen"...
Ik ben van mening dat als je een standaard pc koopt omdat je er geen verstand van hebt je deze dan ook standaard moet houden. Ga je prutsen aan zaken die je niet snapt dan vraag je om problemen. Als ik een apparaat koop omdat het moet werken (zoals een PS3) dan ga ik er niet aan sleutelen omdat ik gewoon weet dat ik er de ballen verstand van heb
De houding van "ik doe dat wel even" zorgt vaak voor problemen. Hoeveel mensen bricken hun phone/tablet wel niet omdat ze ergens lezen dat het "makkelijk" is en vervolgens zonder enige kennis aan het sleutelen gaan en hun device slopen... Ik snap niet waarom het voor software/computers wel wordt geaccepteerd, maar wanneer je een schroevendraaier in je motorblok zet dat men roept: "tja dan moet je naar een expert".
Caelorum schreef op zondag 17 februari 2013 @ 15:45:
[...]
Windows 7 werkt ook wel, maar de hardware niet
Daar heb je een punt
Waarom vergeet ik altijd de helft van m'n changes te committen en pushen, waardoor ik 100 commit/push acties moet doen voor 1 update
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Haha herkenbaar. Ik vergeet ook vrij vaak om naar remote de pushen, waardoor ik dan heel erg baal als ik achter een andere machine zit en even geen toegang tot de eerste heb
Agree.Gertjan. schreef op zondag 17 februari 2013 @ 17:18:
[...]
Ik ben van mening dat als je een standaard pc koopt omdat je er geen verstand van hebt je deze dan ook standaard moet houden. Ga je prutsen aan zaken die je niet snapt dan vraag je om problemen. Als ik een apparaat koop omdat het moet werken (zoals een PS3) dan ga ik er niet aan sleutelen omdat ik gewoon weet dat ik er de ballen verstand van hebAls ik dan wel probeer er iets mee te doen wat niet de bedoeling is en ik sloop het, tja dan is het pech...
Dat komt omdat de verschillen tussen de OSX versies niet zo groot zijn als tussen Windows versiesBij een Mac wordt het aangenomen, maar bij PC's is dat schijnbaar onacceptabel.
Wow, ziet er leuk (en gevaarlijk) uit. Opgeslagen natuurlijkPrisonerOfPain schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:27:
Voor het eerst mn eigen linux server opgezet, snap eindelijk de hele sudo grap
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
sudo shutdown -h now gedaan?davidaap123 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:40:
Klinkt bekend

obligatory xkcd:davidaap123 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:40:

Was net allemaal moeilijk aan het doen om wat leuke screenies te maken om hulp te vragen hier op het forum, toch fijn dat dan net een goede oplossing bij je te binnen schiet. Kan ik weer rustig slapen 
Edit: was bezig de layout van mn website op orde te krijgen fyi
[ Voor 14% gewijzigd door lappro op 18-02-2013 00:22 ]
Dat gebeurt vaker dan je denkt. Het punt dat je netjes alles op een rijtje aan het zetten bent voor een topic zorgt er voor dat je vaak zelf al een goede oplossing bedenktlappro schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:09:
Was net allemaal moeilijk aan het doen om wat leuke screenies te maken om hulp te vragen hier op het forum, toch fijn dat dan net een goede oplossing bij je te binnen schiet. Kan ik weer rustig slapen
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Sowieso heb ik weleens vaker dat ik bijvoorbeeld aan een collega hulp vraag en als ik dan 40% heb uitgelegd is het meestal: "Oh shi- laat maar ik weet het al :P"Woy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:06:
[...]
Dat gebeurt vaker dan je denkt. Het punt dat je netjes alles op een rijtje aan het zetten bent voor een topic zorgt er voor dat je vaak zelf al een goede oplossing bedenkt
Nothing to see here!
Gevalletje rubber duck debugging dus
Denk dat iedere programmeur dat toch wel eens gehad heeft. Vraag willen stellen en tijdens het formuleren van de vraag al zelf het antwoord weten.
Denk dat iedere programmeur dat toch wel eens gehad heeft. Vraag willen stellen en tijdens het formuleren van de vraag al zelf het antwoord weten.
Dat gebeurt zo vaak. Al functioneer ik tegenwoordig meestal als de rubber duck
Maar ook vaak genoeg gehad dat ik bezig was om een topic hier aan te maken, maar door het voorbereiden ervan al zelf tot de oplossing kwam.
Maar ook vaak genoeg gehad dat ik bezig was om een topic hier aan te maken, maar door het voorbereiden ervan al zelf tot de oplossing kwam.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Werkt alleen als je het probleem ook goed probeert uiteen te zetten. Sommige ontwikkelaars nemen een houding aan van: "ik snap het niet, leg eens uit". Die komen er niet, maar als je inderdaad netjes probeert het probleem te omschrijven kom je een heel eind.Woy schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:06:
[...]
Dat gebeurt vaker dan je denkt. Het punt dat je netjes alles op een rijtje aan het zetten bent voor een topic zorgt er voor dat je vaak zelf al een goede oplossing bedenkt
Kom je er dan alsnog niet uit, dan kan de persoon die je te hulp schiet verder op jouw verhaal. Pas dit principe ook door onze stagiair toe laten passen en hij kwam zowaar zelf met (bijna de volledige) oplossing
Mijn eerste vraag is dan ook meestal: "Wat is je probleem, leg eens uit wat je doet en wat er mis gaat..."
Wat overigens ook perfect werkt: een whiteboard, ik teken bijna alles uit op een whiteboard. Dan kun je letterlijk even afstand nemen van het probleem en het van een andere hoek bekijken. Werkt meestal weer iets beter dan op papier (vooral omdat je ook correcties kunt maken).
Die correcties lukken op papier ook nog wel.Gertjan. schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:53:
[...]
...
Werkt meestal weer iets beter dan op papier (vooral omdat je ook correcties kunt maken).
RTFM!
Papier? Tekenen?_Moe_ schreef op maandag 18 februari 2013 @ 08:57:
[...]
Die correcties lukken op papier ook nog wel, Het fijne daaraan is dat alleen jij er na een tijdje nog maar aan uit kunt. Is het ook niet zo dat er in iedere programmeur een tekenaar schuilt?
Ik vind papier wel handig om even snel kleine diagrammetjes te maken als ik wat moet uitleggen aan een collega ofzo. Vind het teken altijd nog sneller dan op de pc het te doenRobertMe schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Papier? Tekenen?Heel soms dat ik een kleine brainstorm voor iets nieuws uit-tik in Notepad, maar papier gebruik ik echt nooit. In tegenstelling tot mijn collega's die zo'n groot blok voor op het bureau in no-time verslijten.
Nothing to see here!
Ik lig ook echt hele dagen te kribbelen en lijstjes te maken. Komen soms echt mooie exemplaren uit, ze zouden in musea kunnen gehangen worden
RTFM!
Zonder papier zou ik niet kunnen. Tot nu toe heeft iedere werkgever mij proberen over te halen tot een paperless office, maar dat werkt gewoon niet. Documenten probeer ik zoveel mogelijk vanaf papier te lezen (of een e-reader), uren geconcentreerd naar een scherm staren levert alleen eye-strain op.RobertMe schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:00:
[...]
Papier? Tekenen?Heel soms dat ik een kleine brainstorm voor iets nieuws uit-tik in Notepad, maar papier gebruik ik echt nooit. In tegenstelling tot mijn collega's die zo'n groot blok voor op het bureau in no-time verslijten.

Ik vind het juist handig om tijdens een gesprek wat dingen op te kunnen schrijven, ongeacht of ik nu in een meeting zit of via skype met iemand praat. Ik verslind ook een aantal papierblokken per jaar (meestal ook omdat ik de pagina's niet vol schrijf
Het enige computerized verwerken van opmerkingen/punten wat echt lekker werkt, is in mijn ogen mind-mappen. Dan kun je makkelijk subpuntjes verwerken. Sinds ik mindmap doe ik het wel wat vaker digitaal, maar nog gaat mijn voorkeur uit naar papier. Behalve als ik het wat langer moet bewaren, dan digitaliseer ik het. Dat kan eventueel ook via een foto van een whiteboard
Hey _Moe_, je avatar doet me sterk denken aan een album van Enter Shikari
Amen to that. Ik heb in m'n tas altijd minstens een Moleskine en een fatsoenlijke pen zitten. Hoe zeiden die Chinezen dat ook al weer: de zwakste inkt is sterker dan het sterkste geheugen. Ik heb wel eens geprobeerd om gebruik te gaan maken van Evernote, maar dat is vooral handig voor tekstuele notities en ik teken ook heel vaak dingetjes erbij.Zonder papier zou ik niet kunnen.
Pyr0wl schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:46:
RTFM!
Verwijderd
Pyr0wl schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:46:
²
Moleskine heeft veel te donkere lijnen bij de gelinieerd of blokjes variant. Ik gebruik zelf Leuchturm1917 viel beterdev10 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:46:
Amen to that. Ik heb in m'n tas altijd minstens een Moleskine en een fatsoenlijke pen zitten. Hoe zeiden die Chinezen dat ook al weer: de zwakste inkt is sterker dan het sterkste geheugen. Ik heb wel eens geprobeerd om gebruik te gaan maken van Evernote, maar dat is vooral handig voor tekstuele notities en ik teken ook heel vaak dingetjes erbij.
Als de maandag begint, zoals de vrijdag eindigde.
Dan weet je dat het een klotedag wordt.
Maandag....Firesphere schreef op maandag 18 februari 2013 @ 11:42:
Als de maandag begint, zoals de vrijdag eindigde.

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.