De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.157 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:20:
[...]

Ja. Sinds C99 hoeft dat niet maar, maar iets van 15 jaar ondersteunen daar zijn ze bij Microsoft niet altijd even happig op.
Oh kom op, chargeer niet zo. C is voor MS gewoon niet belangrijk genoeg, dát is de reden dat ze niet al die manuren gaan zitten spenderen om hun C compiler die bijna niemand gebruikt up to date te brengen. De C compiler zit er nog in als aardigheidje, meer niet. Het product heet "Microsoft Visual C++", niet "Microsoft Visual C".

Je kan net zo goed gaan klagen dat schroevendraaiers niet worden uitgerust met een klauw om spijkers mee te trekken. Ja, het kan soms met de schroevendraaier zelf, en ja als het niet lukt dan had zo'n klauw wel handig geweest, maar in the end is ie daar gewoon niet voor gemaakt.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 14-02-2013 16:40 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

My god. Daar ging 2 uur van mijn leven

C:
1
2
3
4
5
6
    coding = talloc(char*, codingDevices);
    for(int i = 0; i < codingDevices; ++i) {
        coding[i] = talloc(char, blockSize);
    }

coding = talloc(char*, codingDevices);

Waarom crasht ie toch als ik coding[i][j] probeer te accessen :+?

~edit:

Het gevoel als het dan eindelijk allemaal werkt: http://thejoysofcode.com/...n-without-checking-on-the

[ Voor 21% gewijzigd door HMS op 14-02-2013 17:03 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:07
weet iemand toevallig een duidelijke website of een goed boek over unit testing in Visual Studio & C#?

Ik wil me hier namelijk in gaan verdiepen.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:29:
[...]

Oh kom op, chargeer niet zo. C is voor MS gewoon niet belangrijk genoeg, dát is de reden dat ze niet al die manuren gaan zitten spenderen om hun C compiler die bijna niemand gebruikt up to date te brengen. De C compiler zit er nog in als aardigheidje, meer niet. Het product heet "Microsoft Visual C++", niet "Microsoft Visual C".
Ik ben goed op de hoogte van de houding van MS ten aanzien van C99, namelijk dat het pas ondersteund word zodra het belangrijk word voor de ondersteuning van C++. Dat is het publieke commentaar dat Herb Sutter gegeven heeft, en de reden dat er sinds kort dingen als stdint.h met de compiler geshipped worden.

Alleen ben ik het daar niet mee eens 8) en ik had persoonlijk liever gezien dat ze meer moete in C99 hadden gestopt dan in de volledig overbodige C++/CX compiler waar ze onlangs mee aan kwamen zetten.
Je kan net zo goed gaan klagen dat schroevendraaiers niet worden uitgerust met een klauw om spijkers mee te trekken. Ja, het kan soms met de schroevendraaier zelf, en ja als het niet lukt dan had zo'n klauw wel handig geweest, maar in the end is ie daar gewoon niet voor gemaakt.
Right... Microsoft heeft er zelf ook genoeg baad bij om te zorgen dat hun technology stack up to date blijft, anders stagneert de boel straks net zo hard als IE6.

• HMS

HMS

pdebie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:13:
weet iemand toevallig een duidelijke website of een goed boek over unit testing in Visual Studio & C#?

Ik heb 'The Art of Unit Testing with Examples in .NET (Manning 2009)' als ebook, maar nog niet aan toegekomen om deze te lezen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Extra calls: Ad code cannot make external server calls for additional JavaScript or other functionality. All functionality must be localized to the code itself.
Wat denken jullie? Mag je dan ook geen content laden van een exerne server? Zoals jackpot bedragen :+

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

pdebie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:13:

Verdiepen in unit testing (de techniek) of hoe je dat doet in VS (de technologie)?

Ik heb ooit Pragmatic Unit Testing in C# gelezen, best aardig boek als introductie.

Ik heb zelf Growing Object-Oriented Software Guided by Tests en xUnit Test Patterns op mijn lijst staan. Beide goede recensies op Amazon, ik ben benieuwd.

Eerst maar eens andere boek van mijn lijst eens uitlezen. Druk druk druk ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Issue-list aangemaakt op github! *O*
Staan best belangrijke dingen tussen :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jAxAs2l8eQUA5JCS47mQyvip/full.png

[ Voor 33% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2013 19:16 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PdeBie
kenneth schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 17:40:
[...]

Verdiepen in unit testing (de techniek) of hoe je dat doet in VS (de technologie)?

Ik heb ooit Pragmatic Unit Testing in C# gelezen, best aardig boek als introductie.

Ik heb zelf Growing Object-Oriented Software Guided by Tests en xUnit Test Patterns op mijn lijst staan. Beide goede recensies op Amazon, ik ben benieuwd.

Eerst maar eens andere boek van mijn lijst eens uitlezen. Druk druk druk ...
Verdiepen in unit testing (de techniek). Bij ons binnen het bedrijf wordt (in mijn ogen) niet genoeg aandacht aan testen besteed. We hebben een tester, maar er glippen nog te vaak dingen door die theoretisch gezien niet zouden mogen.

Dus daarom dat ik voor mijn persoonlijke doelstelling dit jaar onderzoek ga doen naar het toepassen van Unit Testing binnen ons bedrijf en de gevolgen er van. :)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 13:09
BikkelZ schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:46:
Kan iemand me eigenlijk uitleggen waarom iedereen eerst perse XHTML moest gebruiken in plaats van HTML 4.01 STRICT en nu iedereen overstapt naar HTML5 terwijl er ook een XHTML5 variant is? Zijn webdevelopers dan echt zulke lemmings?
Je antwoord is al deels gegeven, denk ik: XHTML dwong schonere syntax af (<br /> bijvoorbeeld, en in het algemeen de self-closing tags). Daarnaast had XHTML maar voor heel weinig mensen nut, omdat in 9 van de 10 keer het correcte mimetype toch niet geserveerd werd, en daardoor de XML specifieke voordelen zoals de Math libraries en dergelijke ook wegvielen.

Nu met HTML5 is iedereen gewend om schone HTML syntax te schrijven, dus gaan we met z'n allen terug naar HTML omdat we X(HT)ML toch niet nodig hebben

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het is ook wel een beetje lemminggedrag natuurlijk.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, alle mediaqueries-instellingen tussen 400 en 800 pixels worden genegeerd... WTF?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
Patriot schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:22:
Het is ook wel een beetje lemminggedrag natuurlijk.
Aan de andere kant biedt HTML5 ook meer mogelijkheden dan z'n voorgangers. Plus, je hoeft niet meer op te zoeken hoe je dat verrekte doctype ook al weer moest schrijven, <!DOCTYPE html> is voldoende, kort en met nauwelijks een kans op fouten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BikkelZ schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 14:46:
Kan iemand me eigenlijk uitleggen waarom iedereen eerst perse XHTML moest gebruiken in plaats van HTML 4.01 STRICT en nu iedereen overstapt naar HTML5 terwijl er ook een XHTML5 variant is? Zijn webdevelopers dan echt zulke lemmings?
Euh, wanneer moest iedereen perse XHTML gebruiken :?

Het was altijd al HTML4.01 STRICT ;) behalve toen nog HTML4.0.1, 4.0, 3.2, 2.0 en 0.9 gold :+
Ook al Bezet schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:43:
[...]

Aan de andere kant biedt HTML5 ook meer mogelijkheden dan z'n voorgangers. Plus, je hoeft niet meer op te zoeken hoe je dat verrekte doctype ook al weer moest schrijven, <!DOCTYPE html> is voldoende, kort en met nauwelijks een kans op fouten.
Welke serieuze (en niet-serieuze) webdevver / bouwer typt er een doctype :?

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 14-02-2013 21:04 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
pdebie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 20:02:
[...]

Verdiepen in unit testing (de techniek). Bij ons binnen het bedrijf wordt (in mijn ogen) niet genoeg aandacht aan testen besteed. We hebben een tester, maar er glippen nog te vaak dingen door die theoretisch gezien niet zouden mogen.

Dus daarom dat ik voor mijn persoonlijke doelstelling dit jaar onderzoek ga doen naar het toepassen van Unit Testing binnen ons bedrijf en de gevolgen er van. :)
Als je echt goed met unit test wilt gaan werken moet je ook gaan kijken naar TDD en dat is een discipline. En in mijn ervaring is dat best moeilijk om te zorgen dat iedereen zich daaraan houd.

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:36:
[...]

Als je echt goed met unit test wilt gaan werken moet je ook gaan kijken naar TDD en dat is een discipline. En in mijn ervaring is dat best moeilijk om te zorgen dat iedereen zich daaraan houd.
Mijn ervaring is ongeveer dit:
"OMGNOWTFWHUTNOO!!!!BBQ :F :F :F WUTNOOTHATNOWORKTHATSUCKSNOOOWTFOMGBBQ |:( |:( |:( You know what? I'll pet you and say it's all good"

• HMS

HMS

[...]

TDD is dan wel een van de dingen die je niet al te strikt moet willen volgen. Even snel wat code bij elkaar rammen voor een PoC zit er niet in als je dat ook wil TDDen.

edit:

In other news, mijn erasure coding met JNI gaat nu een stuk harder. Mijn originele implementatie (uber brak, wist ik) deed 1.5 seconde over 1.5 MB, een goede library doet het in 41 ms.

Wel vreemd, de Reed Solomon encoding van de file uitlezen gaat sneller dan het uitlezen via een BufferedInputStream..... Zo snel kan het toch niet zijn 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door HMS op 14-02-2013 21:43 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

[...]

In sommige gevallen is puur TTD erg handig, je kunt dan nadenken over de eisen voordat je aan de code begint. Echter werkt het soms ook voldoende om voor bestaande code eens goed te zitten en je testen te schrijven (en daarbij ook de code coverage goed in de gaten houden). Meestal heb ik een concept wat ik gewoon uit wil werken en later aan de tand wil voelen. Als ik eerst 2 uur testen ga schrijven is mijn briljante idee verdwenen ;)

Goed testen is overigens wel een lastige opgaaf, je wilt niet te veel testen (er is iets als over-testen), maar ook niet te weinig. Als je moet testen of een waarden tussen 0 ~ 100 is toegestaan zou je eigenlijk moeten testen van 0 t/m 100+n, echter is vaak de serie: 0, 1, 99, 100 (succes) en 101 voldoende.

Een tutorial/voorbeeld die goede lijnen uitzet voor het ontwikkelen van testen, wat test je wel en wat niet is voor veel mensen een uitkomst denk ik :)
Firesphere schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:15:
Issue-list aangemaakt op github! *O*
Staan best belangrijke dingen tussen :+
[afbeelding]
Ah, jij bent aan het werk aan Vrouw 2.0? :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
.Gertjan. schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:48:
Ah, jij bent aan het werk aan Vrouw 2.0? :+
Ik wist niet dat het uit de Alpha-versie is gegaan?
Vooral omdat het zonder enige reden zo kan ontploffen.

En nogal nare bijeffecten hebben (zoals een lege portemonnee).
Ja, ik kan sinds kort uit ervaring spreken :P Sinds maandag

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GoTCoast schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:51:
[...]

Beta versie lijkt stabiel te draaien, maar ik zit nog met het "unrelated anger" probleem. Ik heb die bug nog niet kunnen traceren.

• PdeBie
Wat ik zoal hoor is dat je bij Test Driven Development eigenlijk 2x aan het programmeren bent. 1x voor de test en de 2e keer de daadwerkelijke code zelf.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:57
GoTCoast schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:51:
[...]

Omdat je toen getrouwd bent, of omdat je toen een ontploffing/plots lege portomonnee hebt meegemaakt?

Ik neem aan het eerste, dus gefeliciteerd :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:07:
Wat ik zoal hoor is dat je bij Test Driven Development eigenlijk 2x aan het programmeren bent. 1x voor de test en de 2e keer de daadwerkelijke code zelf.
Deels heb je gelijk.
Test-driven development heeft echter als grote voordeel, dat, mocht het zo zijn, iets aanpassen kan en de test je direct terug geeft of er iets stuk is.

Test Driven development is initieel ingewikkelder en duurder, maar betaald zich op de langere termijn uit.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[...]

Goed testen is overigens wel een lastige opgaaf, je wilt niet te veel testen (er is iets als over-testen), maar ook niet te weinig. Als je moet testen of een waarden tussen 0 ~ 100 is toegestaan zou je eigenlijk moeten testen van 0 t/m 100+n, echter is vaak de serie: 0, 1, 99, 100 (succes) en 101 voldoende.
En -1 dan ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

[...]

In sommige gevallen is puur TTD erg handig, je kunt dan nadenken over de eisen voordat je aan de code begint. Echter werkt het soms ook voldoende om voor bestaande code eens goed te zitten en je testen te schrijven (en daarbij ook de code coverage goed in de gaten houden). Meestal heb ik een concept wat ik gewoon uit wil werken en later aan de tand wil voelen. Als ik eerst 2 uur testen ga schrijven is mijn briljante idee verdwenen ;)

Kwestie van goede testspecificaties en testpaden opstellen.

Vaak heb je 5 test gevallen bij zo'n range:

< 0
0
> 0 && < 100
> 100
100

En > 0 && < 100 kan dan een willekeurig getal in die reeks zijn.

Overigens vind ik TDD een beetje overrated. Enige voordeel wat ik er van heb ervaren is dat je code zo opgebouwd is dat het consistente (test)resultaten en gedrag oplevert.

Nadeel is dat het veel meer tijd in beslag neemt, constant refactoren. Wat een hell.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Erwin537 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:09:
[...]

Omdat je toen getrouwd bent, of omdat je toen een ontploffing/plots lege portomonnee hebt meegemaakt?

Ik neem aan het eerste, dus gefeliciteerd :+
Ben pas 21. Dus wil niet nog niet denken aan trouwen ;).
Nee ben jarenlang vrijgezel geweest, sinds maandag weer serieus een vriendin. En nu is mijn portomonnee leeg (zij is nogal romantisch, en ik zit met de rekening).

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
sky- schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:30:
[...] Nadeel is dat het veel meer tijd in beslag neemt, constant refactoren. Wat een hell.
Mja, met een fatsoenlijke IDE en fatsoenlijke structuur in je code hoeft dat niet zo erg te zijn. Persoonlijk deel ik de mening wel dat TDD alleen handig is als er later nog veel dingen moeten worden gewijzigd. Een incidentele wijziging over 5 jaar is niet echt een reden om zoveel extra geld bij de ontwikkeling kwijt te raken, maar als je nadat het af is nog elke maand wijzigingen moet doorvoeren verdient het zich natuurlijk wel terug op termijn (financieel en emotioneel)'.

Lol @ GOTCoast: gefeliciteerd, maar het is gewoon makkelijker als je als a-romantisch te boek staat (8 years and counting ^^)

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 14-02-2013 22:37 ]

Verwijderd

GoTCoast schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:35:
[...]

Ben pas 21. Dus wil niet nog niet denken aan trouwen ;).
Nee ben jarenlang vrijgezel geweest, sinds maandag weer serieus een vriendin. En nu is mijn portomonnee leeg (zij is nogal romantisch, en ik zit met de rekening).
Had je niet gewoon nog een weekje kunnen wachten met ze binnen te draaien? :+
Dat had je weer enkele tientallen euro's bespaard...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2013 22:41 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Caelorum schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:36:
[...]

Mja, met een fatsoenlijke IDE en fatsoenlijke structuur in je code hoeft dat niet zo erg te zijn. Persoonlijk deel ik de mening wel dat TDD alleen handig is als er later nog veel dingen moeten worden gewijzigd. Een incidentele wijziging over 5 jaar is niet echt een reden om zoveel extra geld bij de ontwikkeling kwijt te raken, maar als je nadat het af is nog elke maand wijzigingen moet doorvoeren verdient het zich natuurlijk wel terug op termijn (financieel en emotioneel)'.

Lol @ GOTCoast: gefeliciteerd, maar het is gewoon makkelijker als je als a-romantisch te boek staat (8 years and counting ^^)
I know. Maar toch, het is en blijft constant (gedurende TDD) je methoden up-to-date (en up-to-spec) houden. TDD is altijd te overwegen idd, vooral voor systeem kritieke zaken, alleen de extra tijd die er aan gespendeerd wordt moet het dan ook waard zijn imo.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:52

StM

Zucht, uren aan het zoeken naar een performance issue met het renderen van PDF'jes, blijkt dat als ImageMagick niet geïnstalleerd is er teruggevallen wordt op een enorm slome handmatige manier van het controleren op semi transparante kleuren door een kleurcorrectie voor iedere pixel te berekenen. Zeer slim als de taal PHP is...

Rendering is door het opslaan als jpg ipv png van 10+ seconde naar 0.1 seconde gegaan... En natuurlijk staat deze 'requirement' of aanbeveling nergens gedocumenteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:15

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Weirde jQuery Mobile....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

BtM909 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 21:02:
Euh, wanneer moest iedereen perse XHTML gebruiken :?

Het was altijd al HTML4.01 STRICT ;) behalve toen nog HTML4.0.1, 4.0, 3.2, 2.0 en 0.9 gold :+
Dit, ik heb eigenlijk nog nooit serieus XHTML gebruikt, altijd HTML 4.01 Strict. Net als al mijn collega's zo ver ik weet. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:F Daar heb je een goed punt. Nu zat ik met een voorbeeld in mijn hoofd waar een string-length werd gevalideerd, die kan (als het goed is) nooit < 0 zijn. Maar scherp opgemerkt.
Firesphere schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:18:
[...]
Deels heb je gelijk.
Test-driven development heeft echter als grote voordeel, dat, mocht het zo zijn, iets aanpassen kan en de test je direct terug geeft of er iets stuk is.

Test Driven development is initieel ingewikkelder en duurder, maar betaald zich op de langere termijn uit.
Om goede testen te hebben is TTD niet nodig, je kunt ook achteraf/tijdens goede testen schrijven. Geloof mij bij TTD kun je ook zaken over het hoofd zien, dus wat dat betreft is dat niet heilig :) Het is gewoon belangrijk dat je de code die je geschreven hebt goed aan de tand voelt en valideert of het gedrag is zoals je beoogd had. Dit doe je met testen, verandert het gedrag dan falen ook de testen die je achteraf hebt geschreven.

Het schrijven van veel testen kan soms erg vervelend voelen omdat je geen voortgang boekt in bijvoorbeeld toonbare schermen. Tegen een klant zeggen: "We hebben nog geen schermen maar wel een hoop testen" voelt niet altijd even goed kan ik je vertellen ;)

Testen is eigenlijk altijd "duur" in het begin, maar zal zich inderdaad op termijn terugbetalen (mits het project daar groot genoeg voor is en lang genoeg voor loopt). Tegenwoordig gebruik ik trouwens ook in non-Unittest projecten een test projectje om snel dingetjes uit te proberen (vroeger was dat een console ding), moet zeggen dat dat ook lekker werkt. Nadat je het geprobeerd hebt heb je uiteindelijk ook een setje herhaalbare testen :P

Vandaag weer een paar uurtjes in WPF klooien. Iedere keer als ik dit project zie jeuken mijn handen. De codebase is inmiddels meer dan 2 jaar oud en ik zie her en der al dingen die ik graag zou willen verbeteren... Lekker de Top 90's op Q-Music aan en knallen maar :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 09-09 15:21
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:22:
[...]
Lekker de Top 90's op Q-Music aan en knallen maar :P
Beetje jammer dan dat die gisteren is afgelopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

dev10 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:27:
[...]

Beetje jammer dan dat die gisteren is afgelopen. ;)
Is dat zo? Ik dacht dat het vandaag nog door ging? In het foute uur hoor(de) ik in ieder geval nog genoeg foute songs (ook uit de 90's volgens mij)...

:'( Zonde, luisterde wel lekker weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Grmbl. Ik heb een data structuur grofweg als volgt:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
RootObj
   -> SubObject collectie
         -> SubObj Coll
                   -> SubObj coll
         -> SubObj coll
                  -> SubObj coll
                            -> nog een friggin subObj Coll

En deze moet ik opslaan in de database. Het enigste wat nu al 5 minuten door mn hoofd gaat is:

:'( ik wil dit helemaal niet in SQL opslaan, dit is helemaal niet handig om in SQL op te slaan.. Maar om nou een document database te gebruiken alleen hiervoor is ook weer overkill.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:34
D-Raven schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:51:
Grmbl. Ik heb een data structuur grofweg als volgt:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
RootObj
   -> SubObject collectie
         -> SubObj Coll
                   -> SubObj coll
         -> SubObj coll
                  -> SubObj coll
                            -> nog een friggin subObj Coll

En deze moet ik opslaan in de database. Het enigste wat nu al 5 minuten door mn hoofd gaat is:

:'( ik wil dit helemaal niet in SQL opslaan, dit is helemaal niet handig om in SQL op te slaan.. Maar om nou een document database te gebruiken alleen hiervoor is ook weer overkill.. :'(
Serialiseer dat naar XML en sla de XML op in je databank? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
inmiddels aan het lezen geslagen over unit testen en alvast een inleiding etc. aan het schrijven voor het rapport wat ik aan moet leveren.

Als mijn manager terug is van skivakantie, gaan we samen op zoek naar cursussen over unit testen die we kunnen gaan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Otherside1982 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:54:
[...]

Ze willen er nog op gaan filteren en datamining achtige dingen doen. Nou kan je met de XML api van SQL best ver komen. Alleen mijn ervaring daarmee is niet zo groot dat ik met zekerheid durf te stellen dat ze daarmee alles kunnen doen wat ze zouden willen doen...

Helaas dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 22:25
Otherside1982 schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:54:
[...]

Zeg dat alsjeblieft niet te hard, dit soort 'oplossingen' heb ik te vaak voorbij zien komen. Handig zo'n XML veld, hoef je je database niet te updaten. Oh, je wilt joinen op data in dat XML veld over duizenden records en het performed niet..? Nee, echt? :X

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 09-09 15:21
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:44:
[...]

Is dat zo? Ik dacht dat het vandaag nog door ging? In het foute uur hoor(de) ik in ieder geval nog genoeg foute songs (ook uit de 90's volgens mij)...
In het uur dat ik gisterenmiddag bezig was om 17 kilometer af te leggen met de auto, heb ik het laatste uur voorbij horen komen. ;) Paul Elstak stond op nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:56

frG

D-Raven schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Ze willen er nog op gaan filteren en datamining achtige dingen doen. Nou kan je met de XML api van SQL best ver komen. Alleen mijn ervaring daarmee is niet zo groot dat ik met zekerheid durf te stellen dat ze daarmee alles kunnen doen wat ze zouden willen doen...

Een stored procedure met meerdere custom table types als input parameters is geen optie? Kost wel wat werk maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet mijn dag vandaag...
Implementeer ik een ouder blok code in c in een nieuwe container, is het ruim tien keer langzamer
Niet eens een flauw idee waar ik moet beginnen met kijken... :'(

Dan maar eens koffie denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
frG schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:12:
[...]

Een stored procedure met meerdere custom table types als input parameters is geen optie? Kost wel wat werk maar...
:D Dan ga ik het dus opslaan in XML omdat dat een stuk minder werk is dan in tig tabellen te gaan inserten (en updaten). Maar vervolgens moet ik een hoop werk verrichten en custom types definiëren om de boel een beetje fatsoenlijk doorzoekbaar te maken..

Kinda defeats the purpose ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 16:56

frG

D-Raven schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:19:
[...]

:D Dan ga ik het dus opslaan in XML omdat dat een stuk minder werk is dan in tig tabellen te gaan inserten (en updaten). Maar vervolgens moet ik een hoop werk verrichten en custom types definiëren om de boel een beetje fatsoenlijk doorzoekbaar te maken..

Kinda defeats the purpose ?
Huh? Dacht dat je het juist niet in XML wou opslaan omdat er gefilterd moest worden etc? Table types zijn inderdaad veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
.Gertjan. schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:44:
[...]

:'( Zonde, luisterde wel lekker weg :P
Dan luister je toch gewoon Studio Brussel, daar is het ook week van de 90's.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
frG schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:21:
[...]

Huh? Dacht dat je het juist niet in XML wou opslaan omdat er gefilterd moest worden etc? Table types zijn inderdaad veel werk.
Ah dan begrijpen wij elkaar verkeerd. Dacht dat je een oplossing aandroeg voor de XML methode.

Maar ik ben inderdaad al bezig om het in SQL te krijgen. Ben aan het kijken welke objecten ik 'plat' kan slaan zodat ik niet 8 verschillende tabellen oid krijg. Nu al kunnen reduceren naar 3 tabellen. Dus wellicht valt het allemaal nog mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
3 tabellen is zeker nog te doen ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Wat heerlijk dat Excel CSV-bestanden exporteert en daarbij de regional settings van de client gebruikt. Nog leuker wanneer je weet dat de mensen die straks met de tool moeten gaan werken verschillende regional settings hebben.

Een aantal dingen die kunnen afwijken:
- Het gebruikte formaat voor datum en tijd
- Het scheidingsteken: in en-US is dat een komma, in nl-NL is dat een puntkomma
- De encoding waarin het bestand wordt opgeslagen

Ik hoop dat CultureInfo.CurrentCulture voor alle eindgebruikers klopt...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Never use CSV bestanden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het alternatief, Excel-files, is nog een stukje slechter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

BoAC

Memento mori

Soms ontkom je er niet aan helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Alex) schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:46:
Het alternatief, Excel-files, is nog een stukje slechter. :)
Excel-bestanden produceren is een makkie... mits je de juiste third party library gebruikt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Excel-bestanden produceren is een makkie... mits je de juiste third party library gebruikt.
Goed om te weten! Volgens mij moet ik daar binnenkort ook nog wat mee doen. Een geld-inzamel-project waarbij ze donateurs, deelnemers etc opslaan in een speciale database. Daarin moet dan blijkbaar een Excel bestandje... Bij aanvang van het project was er sprake van om alle partijen waar ze op dat moment aan vast laten, te laten vallen. Nu ineens wil men toch bepaalde dingen bij die partijen houden, kost ze klauwen met geld.

Sowieso snap ik niet dat het opslaan van NAW van de deelnemers en donateurs zoveel werk is, laat staan dat het zoveel geld moet kosten. Weer heel typisch, een dik pakket software voor zoiets simpels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Korben schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Dan moet je daar wel de beschikking over hebben. :)

Daarnaast hangt het project al vol met 3rd party libraries (FileHelpers, AjaxControlToolkit, iets met ZLib, enz), en voor een klein stukje functionaliteit (één pagina) komt het op mij als overkill over om een 3rd party library aan te schaffen.

LongRunningOperationJob is overigens wel een fijne class om langlopende taken mee uit te kunnen voeren. :) Het is voor mijn gevoel eveneens één van de weinige classes in SharePoint die gewoon doet wat hij moet doen, zonder moeilijk te doen. :')

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 15-02-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:00:
[...]

Dan moet je daar wel de beschikking over hebben. :)

Daarnaast hangt het project al vol met 3rd party libraries (FileHelpers, AjaxControlToolkit, iets met ZLib, enz), en voor een klein stukje functionaliteit (één pagina) komt het op mij als overkill over om een 3rd party library aan te schaffen.
Dat kan ook 'gewoon' met powershell/.NET hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:25:
[...]

Dan luister je toch gewoon Studio Brussel, daar is het ook week van de 90's.
StuBru _/-\o_
Ik ben van plan binnenkort een tooltje te maken die een Youtube-afspeellijst maakt van alle liedjes uit de afrekening.

En nu we toch over muziek bezig zijn: leuke avatar. Enter Shikari is een van mijn favo bands. Ik heb ze enkele weken geleden nog gezien in Hasselt. Erg leuke band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:04:
[...]

Dat kan ook 'gewoon' met powershell/.NET hoor.
Hoe wou je dat doen dan? Als het antwoord 'met de Excel-interop' is; leuk, maar dat werkt uiteraard alleen client-side.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we een LINQ fanclub oprichten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik moet zeggen, ik ben bezig met een mooi staaltje werk.

- User genereert Excel-sheet via SQL Server Reporting Services
- User past een aantal velden aan in Excel
- Opslaan als CSV, importeren in 'tool' (alles wordt hier 'tool' genoemd. ;) )
- Tool parset CSV-file, begint te processen, toont progress bar.
- Aan het einde krijgt user een mailtje met status en mislukte records.
- ???
- PROFIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:14:
[...]

Hoe wou je dat doen dan? Als het antwoord 'met de Excel-interop' is; leuk, maar dat werkt uiteraard alleen client-side.
Je kan prima het excel COM-object gebruiken serverside, als je daar ook excel installeert. Dat doe ik ook.
Alex) schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:20:
Wat een luxe, een serverside progress bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, het is weer veel te ingewikkeld vandaag, voor mij in ieder geval. Heel simpel toch?

Stel je hebt:

HEADER
CONTENT
FOOTER

Je wil berekenen wanneer de footer in beeld komt tijdens het scrollen, dan hoef je toch alleen maar (HEADER.height + CONTENT.height) - WINDOW.height te doen om de te vergelijken met WINDOW.scrolltop :/

Soms wens ik wel eens dat ik wat slimmer was, maar dat kun je nou eenmaal niet kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:20:
Ik moet zeggen, ik ben bezig met een mooi staaltje werk.

- User genereert Excel-sheet via SQL Server Reporting Services
- User past een aantal velden aan in Excel
- Opslaan als CSV, importeren in 'tool' (alles wordt hier 'tool' genoemd. ;) )
- Aan het einde krijgt user een mailtje met status en mislukte records.
- ???
- PROFIT.
- Wat moet de user nog aanpassen in de Excel-sheet? Kan je tool die aanpassingen niet zelf doen?
- Je zou overigens ook zelf de conversie van Excel-sheet naar csv kunnen doen, dat bespaart je gebruiker weer wat werk.

Maar voor de rest ziet het er goed uit :Y

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
D-Raven schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 10:05:

Hint: Wikipedia: Nested set model

Je zou vrij makkelijk een stored procedure moeten kunnen maken die een tree opgeslagen via een parentFK relatie ombouwt naar een nested set model.

Het eerste is makkelijker voor inserts en online transactions. Je kunt dan om de dag / het uur / etc. de stored procedure uitvoeren om het om te bouwen naar de tweede vorm voor offline datamining in een warehouse. :)

[ Voor 27% gewijzigd door R4gnax op 15-02-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht.. het is weer vrijdag. Drie uur zitten debuggen om te achterhalen waarom mn module in een andere container 10 keer zo traag loopt, kom ik er achter dat ik de container nog steeds met valgrind run 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:22:
[...]
Je kan prima het excel COM-object gebruiken serverside, als je daar ook excel installeert. Dat doe ik ook.
Dat jij het doet en dat het soort van werkt, wil niet zeggen dat het slim is of dat Microsoft het ondersteunt.
Considerations for server-side Automation of Office:
Microsoft does not currently recommend, and does not support, Automation of Microsoft Office applications from any unattended, non-interactive client application or component (including ASP, ASP.NET, DCOM, and NT Services), because Office may exhibit unstable behavior and/or deadlock when Office is run in this environment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

- Wat moet de user nog aanpassen in de Excel-sheet? Kan je tool die aanpassingen niet zelf doen?
Het betreft aanpassingen aan verschillende velden, die per record anders kunnen zijn. Als ik er een webpagina van zou maken zou dit voor de eindgebruiker vele malen onhandiger zijn dan de Excel-route.
- Je zou overigens ook zelf de conversie van Excel-sheet naar csv kunnen doen, dat bespaart je gebruiker weer wat werk.
Dat zou misschien kunnen, maar dan moet ik eerst (serverside) iets met Excel zien te doen. Dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Maar voor de rest ziet het er goed uit :Y
Korben schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Dat jij het doet en dat het soort van werkt, wil niet zeggen dat het slim is of dat Microsoft het ondersteunt.

[...]
Inderdaad. Er zal maar eens een messagebox verschijnen ("Your print job could not be completed!") op de server.... happy debugging.

[ Voor 20% gewijzigd door Alex) op 15-02-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
YES! Die vind ik ook heel handig :D. Die is gewoon awesome en heel makkelijk te gebruiken ^_^

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Hang een console.log() met alle waardes aan je scroll event. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wordpress + W3 Total Cache + APC = Afbeeldingslocatie: http://www.reactionface.info/sites/default/files/images/1310576301803.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:29:
[...]

Hang een console.log() met alle waardes aan je scroll event. :Y)
Dat is wat ik nu allemaal doe :+ Het inzicht ontbreekt me, nu eerst maar eens Googlen :/
Vinnienerd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:30:
Wordpress + W3 Total Cache + APC ...
Dat is vreselijk snel inderdaad, toch vind ik W3 TC niet echt een lekkere plugin. Het voelt vreselijk log en traag :'(

[ Voor 32% gewijzigd door TheNephilim op 15-02-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
element.scrollTop < window.scrollTop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
TheNephilim schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:22:
Omg, het is weer veel te ingewikkeld vandaag, voor mij in ieder geval. Heel simpel toch?

Stel je hebt:

HEADER
CONTENT
FOOTER

Je wil berekenen wanneer de footer in beeld komt tijdens het scrollen, dan hoef je toch alleen maar (HEADER.height + CONTENT.height) - WINDOW.height te doen om de te vergelijken met WINDOW.scrolltop :/

Soms wens ik wel eens dat ik wat slimmer was, maar dat kun je nou eenmaal niet kopen :+
window.height is de viewport
header.height + content.height is afstand tot de footer
window.scrolltop is de scroll positie van de pagina.

Wanneer header.height + content.height kleiner is dan window.height is de footer al in beeld.

Wanneer je daarna nog onscroll checkt of ((header.height + content.height) - window.scrolltop) kleiner is dan de window.height is je footer ook in beeld.

Geloof ik ;)

Edit: gebruik je jQuery btw? Dan heb je met .offset() meteen de y-waarde van de positie van de footer, is iets makkelijker denk ik dan berekenen met header.height e.d. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Flowmo op 15-02-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 02:09
Van die recruiters die me gaan uitnodigen op Linkedin, zodat ze dan mijn profiel kunnen zien. Ik accepteer die lui niet, dus krijg ik net een berichtje op Linkedin of ik even wil accepteren want hij heeft een leuke baan voor mij. Alsof ik nu geen leuke baan heb? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korben schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:26:
[...]

[...]
Bij mij werkt het nochtans uitstekend, al gebruik ik maar een fractie van de mogelijkheden die excel bied.

Het is alleen wel belachelijk traag. Per cel updaten is iets wat je echt niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hoe heet die bug ook alweer die alleen optreed wanneer je handelingen sneller verricht dan de applicatie voor mogelijk houdt?

hebbes... race-condition. Zucht.. weekend already? :X

[ Voor 18% gewijzigd door GateKeaper op 15-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Flowmo schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:33:
[...]

window.height is de viewport
header.height + content.height is afstand tot de footer
window.scrolltop is de scroll positie van de pagina.

Wanneer header.height + content.height kleiner is dan window.height is de footer al in beeld.

Wanneer je daarna nog onscroll checkt of ((header.height + content.height) - window.scrolltop) kleiner is dan de window.height is je footer ook in beeld.

Geloof ik ;)

Edit: gebruik je jQuery btw? Dan heb je met .offset() meteen de y-waarde van de positie van de footer, is iets makkelijker denk ik dan berekenen met header.height e.d. ;)
Gelukt, box-sizing: border-box; en jQuery gaan nog niet samen :P Ik moest nog even de padding-top: 180px; erbij optellen :+

Thanks voor de support! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:36:
[...]
Bij mij werkt het nochtans uitstekend, al gebruik ik maar een fractie van de mogelijkheden die excel bied.

Het is alleen wel belachelijk traag. Per cel updaten is iets wat je echt niet moet doen.
Ik zou toch echt een andere oplossing zoeken; uiteindelijk loop je waarschijnlijk tegen een probleem aan, en om dán nog een andere oplossing te kiezen is niet zo simpel.

Er zijn 5 verdomd goede redenen om geen server-side Office te gebruiken:
  1. Microsoft ondersteunt het niet.
  2. Als je ook inkomende bestanden ondersteunt, wat ga je doen als bijvoorbeeld Excel een bestand niet kan lezen en (zoals Excel dat op de desktop doet) er een blocking dialoog wordt getoond?
  3. Licentietechnisch mag het domweg niet.
  4. Performance is waardeloos, niet in de laatste plaats omdat je bij iedere request die wat met Excel doet de hele Excel-applicatie attacht, en het kan voorkomen dat, als je klaar bent met Excel, het excel.exe-proces niet wordt gesloten.
  5. Office COM-automation is niet thread-safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lagalas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 13:39
TheNephilim schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:51:
[...]

Gelukt, box-sizing: border-box; en jQuery gaan nog niet samen :P Ik moest nog even de padding-top: 180px; erbij optellen :+

Thanks voor de support! ^^
Heb je het geprobeerd met .outerHeight()? http://blog.jquery.com/20...-csswidth-and-outerwidth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heel fijn dat je SQL Server Reporting Services plat kunt trekken door Actions > Export > Excel te doen op een rapport waar een beetje veel data in zit... :(

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 15-02-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:12:
[...]

StuBru _/-\o_
Ik ben van plan binnenkort een tooltje te maken die een Youtube-afspeellijst maakt van alle liedjes uit de afrekening.

En nu we toch over muziek bezig zijn: leuke avatar. Enter Shikari is een van mijn favo bands. Ik heb ze enkele weken geleden nog gezien in Hasselt. Erg leuke band!
Daar was ik ook aanwezig!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Rutix schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:10:
[...]

:P Ook echt dat de Russische luchtmacht heeft ingegrepen met een missle ;P
bron?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik voor en simpel scriptje wat alleen op mijn eisen server draait minder een probleem
• Performance is waardeloos, niet in de laatste plaats omdat je bij iedere request die wat met Excel doet de hele Excel-applicatie attacht, en het kan voorkomen dat, als je klaar bent met Excel, het excel.exe-proces niet wordt gesloten.
Dat is inderdaad kut, al gaat het snel genoeg (~1 minuut op een brakke celeron zonder cache) vanwege wat optimalisaties.
• Office COM-automation is niet thread-safe.
Wat bedoel je daar precies mee? Kan je niet vanuit 2 verschillende threads een andere excel instantie aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]
:'( Excel interop is redelijk evil op een server. Heb toch al geregeld meegemaakt dat Word/Excel een kunstje flikt, crasht en vervolgens besluit om zijn proces niet te killen. Een paar van zulke "oepjes" en je server hangt zichzelf op.
Het mooiste zijn de foutjes in Excel die bij een 2de run niet meer voorkomen, of juist pas na x keer voorkomen en niet te reproduceren zijn. Soms lijken de bugs/fouten in Word/Excel wel random...

Daarnaast is het gebruik van Word/Excel op de server ook nog een redelijk gevaarlijke optie, als iemand een eng Word/Excel document/template serveert loop je een redelijk groot risico. Indien mogelijk wordt er afgeraden dit te doen op de server. Zeker op een ASP.NET applicatie heeft het implicaties omdat je met je user/rechten moet spelen om het werkend te krijgen.
Als het echt moet maak ik vaak een tooltje welke een queue met te genereren documenten uitlepelt en draai deze in een VM of op een oude client. Wil de klant dan toch Word installeren op de server dan mag dat, maar dan is via het tooltje nog de scheiding tussen Word en je website.

Ik gebruik voor Excel de NPOI Library welke prima kan omgaan met complexe Excels en op XML/Binary basis werkt. Heb ik toch een iets prettige gevoel bij. Daarnaast is het ook veeeeeel sneller dan dat oude trage interop...

Bedenk je trouwens ook even dat Excel/Word volgens mij niet zomaar server side gebruikt moet worden. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dan richting een Terminal Services licentie moet denken...

Edit: Crap, Korben was mij voor :'( Misschien toch eerst even de rest van de posts lezen voordat je op reply ramt :+

[ Voor 3% gewijzigd door .Gertjan. op 15-02-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Voor excel maak ik zelf al tijden gebruik van EPPlus. Moet er toch niet aan denken om nog gebruik te maken van de COM interface. Laat staan op servers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
GateKeaper schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 12:21:
Voor excel maak ik zelf al tijden gebruik van EPPlus. Moet er toch niet aan denken om nog gebruik te maken van de COM interface. Laat staan op servers!
EPPlus rocks inderdaad. Gebruik het zelf ook al tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Nested sets heb ik altijd maar een lelijke oplossing gevonden, maar voor die keer dat ik quick & dirty een tree in een relationele DB moest opslaan kwam ik weg met adjacency lists :+ De mooiste oplossing die ik heb gezien zijn closure tables, waarom die niet gebruiken? Zie de presentatie: SQL antipatterns strike back (trees beginnen vanaf slide 49, closure tables op 69).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:23
pdebie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 22:07:
Niet helemaal. Test driven design gaat niet alleen over testen, maar ook over het design van je api.
Door éérst een test te schrijven, ga je eigenlijk ook gaan bepalen hoe je api er uit moet zien.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Even tussendoor, bestaat er eigenlijk een android app voor het Tweakers forum?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:40:
Even tussendoor, bestaat er eigenlijk een android app voor het Tweakers forum?
Volgens mij niet. De tweakers App voorziet wel in nieuws, maar daarbij zijn de reacties weer niet zo geweldig weergegeven. Dus dan zou een forum wellicht ook nog teveel van het goede zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:34
>:)
Rafe schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:23:
[...]

Nested sets heb ik altijd maar een lelijke oplossing gevonden, maar voor die keer dat ik quick & dirty een tree in een relationele DB moest opslaan kwam ik weg met adjacency lists :+ De mooiste oplossing die ik heb gezien zijn closure tables, waarom die niet gebruiken? Zie de presentatie: SQL antipatterns strike back (trees beginnen vanaf slide 49, closure tables op 69).
AAAA, daar gaat mijn middag... veel te interessante slideshow :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
TheNephilim schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 13:56:
[...]

Volgens mij niet. De tweakers App voorziet wel in nieuws, maar daarbij zijn de reacties weer niet zo geweldig weergegeven. Dus dan zou een forum wellicht ook nog teveel van het goede zijn.
Ik vind de reacties nog wel meevallen eigenlijk. Ik stoor me meer aan de performantie, alhoewel dat ook al wel verbeterd is.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

The ApplicationCache spec is like an onion: it has many many layers, and as you peel through them you’ll be reduced to tears.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Grrr, tot waanzin gedreven door WPF... Verzoek van de klant was om bij een scherm de scrollpositie van een datagrid vast te houden. Aangezien het selectiescherm steeds opnieuw wordt opgebouwd/geladen dacht ik slim te zijn en het datagrid te laten scrollen via ScrollIntoView(selectedElement), maar mooi niet dat het control daar enige trek in heeft.

Daarnaast blijft het control ook weigeren om een selectedItem aan te wijzen, als ik hem iets voer besluit hij toch maar null neer te knallen...

Ik dacht dat webdevelopment klote was, maar WPF is ook een goede kanshebber. Wat een bult ellende kun je daar toch mee hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, een beta invite voor de closed beta van Warface :o Hoe kom ik daar nu weer aan XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ah lekker.... ASP.Net Web API implementatie werkt relatief goed na 1x de hele code erin geramd te hebben. Het was na al die lappen code toch nog best wel fingers crossed of het in 1x ging werken. 8)

Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2011/11/yea-fuck-yea.gif

Nu nog even goed doortesten.

[ Voor 35% gewijzigd door Laurens-R op 15-02-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Laurens-R schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:36:
Ah lekker.... ASP.Net Web API implementatie werkt relatief goed na 1x de hele code erin geramd te hebben. Het was na al die lappen code toch nog best wel fingers crossed of het in 1x ging werken. 8)
...
Nu nog even goed doortesten.
Lappen code, in web api? Why? Mag hopen dat je dan bedoeld inclusief alle achterliggende logica.
Pagina: 1 ... 8 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.