.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat zijn de twee grootste fysieke verschillen inderdaad. Naast dat de hele telefoon van een ander materiaal is gemaakt, maar dat is de voornaamste reden van het lagere gewicht.Korben schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:54:
[...]
Als dat de enige twee merkbare verschillen zijn is Apple de grootste troll evar.
Weet niet precies wat je verder wilt zeggen hiermee.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2013 14:00 ]
Dat de term 'een wereld van verschil' een beetje overdreven is. Een wereld van verschil zou zijn als je van een iPhone 1 naar een iPhone 4 zou gaan, of van een iPhone naar een Android-toestel.Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:57:
[...]
Dat zijn de twee grootste fysieke verschillen inderdaad. Naast dat de hele telefoon van een ander materiaal is gemaakt, maar dat is de voornaamste reden van het lagere gewicht.
Weet niet precies wat je verder wilt zeggen hiermee.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat is natuurlijk ook een kracht van WP. Je hoeft niet telkens te zoeken in apps, omdat ze toch allemaal hetzelfde van opzet zijn.Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:48:
[...] Alle apps zijn feitelijk hetzelfde, met een paar lijstjes naast elkaar gekwakt. Veel meer schijnt er niet mogelijk te zijn ofzo..
Overigens vind ik het ook erg jammer dat ze niet iets meer moeite in de WP apps steken. MS had ooit ergens een lijstje met dé 10 voorbeeld apps gemaakt door derde partijen. Daar zaten wel wat pareltjes tussen van hoe het dus ook kan. Ik geloof dat op het lijstje de Amazon Kindle app stond. Die niet zo super speciaal is, maar waar ze wel goed aan branding hebben gedaan. En verder een of andere news ding uit de US.
AllRecipes en CocktailFlow zijn ook wel mooie apps IMO.
Verwijderd
Heb je daar een linkje van?Caelorum schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:08:
[...]
Dat is natuurlijk ook een kracht van WP. Je hoeft niet telkens te zoeken in apps, omdat ze toch allemaal hetzelfde van opzet zijn.
Overigens vind ik het ook erg jammer dat ze niet iets meer moeite in de WP apps steken. MS had ooit ergens een lijstje met dé 10 voorbeeld apps gemaakt door derde partijen. Daar zaten wel wat pareltjes tussen van hoe het dus ook kan. Ik geloof dat op het lijstje de Amazon Kindle app stond. Die niet zo super speciaal is, maar waar ze wel goed aan branding hebben gedaan. En verder een of andere news ding uit de US.
AllRecipes en CocktailFlow zijn ook wel mooie apps IMO.
Helemaal waar. Ik zoek mij in de gemiddelde Android app met enige regelmaat de barsten naar bepaalde dingen. De enige keer zit het onder de optie knop, dan weer in een on-screen knop, etc. Door die "vrije" opzet kunnen ze mooie dingen maken, maar voor de gebruiker is het een drama.Caelorum schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:08:
[...]
Dat is natuurlijk ook een kracht van WP. Je hoeft niet telkens te zoeken in apps, omdat ze toch allemaal hetzelfde van opzet zijn.
Op de tablet of phone van mijn vrouw erger ik mij met enige regelmaat aan hoe sommige developers hun apps hebben opgezet
Ik ben blij met mijn WP 7.8 (zeker nu met die kleine tegeltjes) en zou zelf niet snel meer naar Android teruggaan. Nu is het wel zo dat bepaalde apps niet voor WP zijn (of betaald) en in sommige gevallen redelijk brak zijn (Ruzzle schijnt bijvoorbeeld betaald te zijn, maar voor geen meter te werken). Maar goed, ik mis het niet echt, soms is het jammer, maar mijn toestel is om te bellen en voor mijn mails (en office 365 + WP is echt wel de bom!), om te gamen heb ik een rits consoles en een tablet
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Dat is inderdaad wat ik mis bij Android. Elke app ziet er compleet anders uit. Bij WP en iOS lijkt het echt alsof je 1 geheel hebt, iets wat bij Android totaal niet het geval is..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:19:
[...]
Helemaal waar. Ik zoek mij in de gemiddelde Android app met enige regelmaat de barsten naar bepaalde dingen. De enige keer zit het onder de optie knop, dan weer in een on-screen knop, etc. Door die "vrije" opzet kunnen ze mooie dingen maken, maar voor de gebruiker is het een drama.
Op de tablet of phone van mijn vrouw erger ik mij met enige regelmaat aan hoe sommige developers hun apps hebben opgezet![]()
Ik ben blij met mijn WP 7.8 (zeker nu met die kleine tegeltjes) en zou zelf niet snel meer naar Android teruggaan. Nu is het wel zo dat bepaalde apps niet voor WP zijn (of betaald) en in sommige gevallen redelijk brak zijn (Ruzzle schijnt bijvoorbeeld betaald te zijn, maar voor geen meter te werken). Maar goed, ik mis het niet echt, soms is het jammer, maar mijn toestel is om te bellen en voor mijn mails (en office 365 + WP is echt wel de bom!), om te gamen heb ik een rits consoles en een tablet
Het zal wel stilaan beginnen beteren wanneer de developers zich allemaal aan de Holo richtlijnen houdt die Google voorschrijft.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 14:23 ]
Ik ga geen 1500 euro uitgeven om voor lul te lopenphex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:22:
Gaat iemand Google Glass kopen?
Bovendien zou ik ze op sterkte moeten hebben en hoe dat gaat werken zijn ze nog niet helemaal over uit geloof ik.
Bij WP is het mijns inziens dan alleen weer een beetje te ver doorgeslagen. Alle mogelijke creativiteit is eruitgeslagen lijkt het wel.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:22:
[...]
Dat is inderdaad wat ik mis bij Android. Elke app ziet er compleet anders uit. Bij WP en iOS lijkt het echt alsof je 1 geheel hebt, iets wat bij Android totaal niet het geval is.
[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2013 14:25 ]
Verwijderd
Betaal jij?phex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:22:
gewoon op de zaak zetten toch?
[ Voor 41% gewijzigd door phex op 18-04-2013 14:25 ]
Waar ik vooral naar benieuwd ben is het feit dat Google 2de hands verkoop van het apparaat gaat verbieden. Ik vraag me af of dat in NL toegestaan is... Kon er helaas niets over vinden met wat Googlen.phex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:22:
Als dit artikel correct is zou Google bij verkoop in Europa verplicht zijn 2de hands verkoop toe te staan.
[ Voor 23% gewijzigd door mbarie op 18-04-2013 14:32 ]
Verwijderd
Het zal nog steeds een pak geld kosten hoor. Daarnaast zal Google Glass in het begin je smartphone nog niet helemaal kunnen vervangen denk ik. Volwaardige apps zullen in het begin namelijk nog niet beschikbaar zijn. Ik wacht in ieder geval rustig af tot de eerste reviews en tot er een nieuwe versie van beschikbaar is.phex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:24:
De consumenten versie gaat minder kosten. Ik loop graag voor "lul" als ik mijn telefoon niet steeds uit mijn zak hoef te vissen.
Het zal ook nooit een vervanging worden, maar eerder een extensie van je telefoon lijkt mij.
[ Voor 32% gewijzigd door phex op 18-04-2013 14:28 ]
En dat moet in een bril en kan niet gewoon met je telefoon?phex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:27:
Ik zit direct aan een app te denken die timetracking doet en meetings opneemt en eventueel transcript.
Het zal ook nooit een vervanging worden, maar eerder een extensie van je telefoon lijkt mij.
Verwijderd
Er zijn talloze leuke ideeen te bedenken, maar ik denk dat we die de eerste paar maanden nog niet meteen gaan zien. Het is een leuk product hoor maar ik ga toch wachten op versie 2 (of later).phex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:27:
Ik zit direct aan een app te denken die timetracking doet en meetings opneemt en eventueel transcript.
Een van de alu-hoedjes theorieën daar achter is dat Google dan data van meerdere personen via 1 bril kan binnen krijgen en dus niet het gewenste profiel van je heeft. En hoewel er natuurlijk niets bewezen is, kan ik er wel iets in vinden.
Daarnaast is de enige bril die ik draag een zonnebril. Ik ga geen bril dragen om te kunnen bellen of wat dan ook.
Ben benieuwd waar je dan voor vreest. Het feit dat je gefilmd wordt? Ik wil niet weten op hoeveel filmpjes ik inmiddels verschenen ben. Sommige mensen zijn ongeveer vergroeid met hun foto/film optie op de telefoon en alles wat ze doen moet op internet gemikt worden.Blubber schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:32:
Ben ik de enige die voor zijn privacy vreest als het over Google Glass (en aanverwante technologie) gaat?
Maar goed, daar zit nog geen referentie bij naar mij als persoon. Desalniettemin zijn er vast wel opties om een filmpje te laten analyseren en te tracen naar mij, maar die angst is wat mij betreft niet gerelateerd aan Google Glass, maar meer aan het always online en always alles maar op film/foto te moeten zetten gedachtengoed van tegenwoordig...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Niet alleen je eigen privacy, maar ook die van iedereen om je heen...Blubber schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:32:
Ben ik de enige die voor zijn privacy vreest als het over Google Glass (en aanverwante technologie) gaat?
Wel een goed ding voor perv's die graag ongemerkt in het openbaar mensen opnemen.
Of een spy-pen (stuk goedkoper)
[ Voor 36% gewijzigd door Gamebuster op 18-04-2013 14:36 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lijkt me erg vet!phex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:22:
Sowieso, Ingress met de Google Glasses lijkt me helemaal geniaal, dan 'zie' je een portal ook echt
Precies.. en bedenk je nu dat iedereen een spy-pen op zn hoofd geplakt heeft.
Dat ding heet niet voor niks zo
Het feit dat er beeldmateriaal met mijn gezicht wordt opgenomen is een van de grootste redenen ja. Het feit dat er op meerdere plekken beelden worden opgenomen baard mij enige zorgen. Wat ik hier het grote probleem vind is, ten eerste dat Google het in handen krijgen, zij hebben de middelen om gezichtsherkenning op grote schaal toe te passen (en met andere data te combineren (!)). Maar vooral dat de partijen die deze beelden in handen krijgen allerlei dingen over mij kunnen afleiden (locatie bijvoorbeeld). Ik hoe liever zelf de controler over die gegevens, ik vind het nogal lomp dat een of andere lul besluit om mijn foto op internet te plaatsen..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:35:
[...]
Ben benieuwd waar je dan voor vreest. Het feit dat je gefilmd wordt? Ik wil niet weten op hoeveel filmpjes ik inmiddels verschenen ben. Sommige mensen zijn ongeveer vergroeid met hun foto/film optie op de telefoon en alles wat ze doen moet op internet gemikt worden.
Het feit dat je tegenwoordig bijna overal op film wordt opgenomen is wat mij betreft geen goede reden om het te accepteren. Ik doe mijn uiterste best om niet op Facebook en dat soort onzin te verschijnen, maar daar heb je helaas niet altijd controle over.
De vraag was ook vooral uit dev-pespectief. Ik ontwikkel voor Facebook, Twitter en LinkedIn, maar zelf gebruik ik die platformen niet (of nauwelijks). Daarom kan het nog wel leuk zijn om voor een nieuw platform te ontwikkelen.
Het leuke aan glass lijkt mij het feit dat je constant notificaties/interactie aan iemand kan geven zonder dat ten koste gaat van real-estate op andere media.
Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:37:
[...]
Precies.. en bedenk je nu dat iedereen een spy-pen op zn hoofd geplakt heeft.
Dat ding heet niet voor niks zo
Maar om natuurlijk even de dooddoener van de overheid van stal te halen: "als je niets te verbergen hebt heb je toch ook niets te vrezen"
Ik snap de bezwaren en probeer zelf ook zomin mogelijk dingen herleidbaar te maken naar mijn persoon. Als ik zit te gamen hoeft men niet te weten wie ik ben, waar ik werk, etc. Zelfde geldt voor internet fora. Het is vast wel te achterhalen, maar ik hoef het niet zonodig open en bloot neer te leggen.
Maar in de huidige samenleving is het moeilijk volledig anoniem te blijven. Mensen die bijvoorbeeld een anonieme bonuskaart nemen, leuk, maar dacht je dat je echt niet te achterhalen was? In theorie kunnen ze ook gewoon betaalgegevens koppelen aan een profiel (het mag niet, maar wie zegt dat ze dat niet doen). Aangezien alles tegenwoordig verbonden is met elkaar, iedereen steeds online is wordt het verdomd lastig om volledig anoniem te blijven hoor
Beter nog, een bankkoppeling geeft gewoon de houder van de kaart terug. Aangezien de bonuskaart in dezelfde transactie geregistreerd staat hoef je niet eens wat te koppelen..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:41:
[...]
Mensen die bijvoorbeeld een anonieme bonuskaart nemen, leuk, maar dacht je dat je echt niet te achterhalen was? In theorie kunnen ze ook gewoon betaalgegevens koppelen aan een profiel (het mag niet, maar wie zegt dat ze dat niet doen).
Verwijderd
Tijd om over te gaan op lenzenBosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:43:
Ik zelf heb zoals gezegd een versie op sterkte nodig. Waar ik niet op zit te wachten is dat ze om de havenklap van me gaan eisen dat ik mn bril afzet, terwijl dat in veel situaties of omgevingen wel een reële eis is met Glass.
Nu vond ik de oplossing in het algemeen al vies, met die extra SELECT erna, waarbij die met pg_get_serial_sequence ook nog eens de naam van de sequence gaat ophalen op de serial kolom. Dus heb ik even Npgsql aangepast zodat hij mooi een INSERT INTO .... RETURNING id kolom; doet. Heeft me iets van een uur werkt gekost zonder enige kennis van de code van Npgsql. Best nice dus al zeg ik het zelf.
Nee daar kan ik niet zo goed tegen
Verwijderd
Heb je ook problemen met daglezen?Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:46:
[...]
Nee daar kan ik niet zo goed tegenDan zou ik nog eerder laten laseren, maar dat is nog duurder dan een Google Glass
Precies en zo ga je dus alsnog gekoppeld het systeem in als je pint bij je anonieme kaartphex schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:43:
[...]
Beter nog, een bankkoppeling geeft gewoon de houder van de kaart terug. Aangezien de bonuskaart in dezelfde transactie geregistreerd staat hoef je niet eens wat te koppelen.
Overigens lijkt het mij ook leuk om te onderzoeken of je de algoritmes van de bonuskaart een beetje kunt kloten. Als je met een groep mensen spontaan komkommers en XXL condooms inslaat zou er dan een bonus-relatie ontstaan tussen die twee
Helemaal mee eens, ik zit ook niet te wachten om straks ergens te schitteren in een "moet je hem eens zien" filmpje en vervolgens in de comments eventjes door het slijk gehaald te worden (want daar zitten pareltjes tussen)... Maar ja, er is verdomd weinig aan te doen helaas... Wat ik niet aanhaal om het goed te praten!Blubber schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:40:
[...]
Ik hoe liever zelf de controler over die gegevens, ik vind het nogal lomp dat een of andere lul besluit om mijn foto op internet te plaatsen.
Eens, vind ik ook geen goede reden hoorHet feit dat je tegenwoordig bijna overal op film wordt opgenomen is wat mij betreft geen goede reden om het te accepteren.
Maar als ze iedereen dan volgen kun je je onschuld bewijzen.Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:48:
[...]
Eens, vind ik ook geen goede reden hoorMaar het probleem is dat het lastig is je er tegen te verzetten. Veiligheid wint het vaak van privacy (en vaak ook met drogredenen als: je hebt niets te verbergen). Ik ben ook geen fan van over gevolgd worden. Als er straks iets gebeurd op die plek gaan ze je nog als verdachte zien...
Ik gewoon problemen met dingen in mn oog stoppen
Verwijderd
Precies zoals in de film, jaHoogie2004 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:51:
[...]
Maar als ze iedereen dan volgen kun je je onschuld bewijzenZonder al die beelden is dat al wat moeilijker
IMDB: Enemy of the State (1998)
Verwijderd
Dat had ik ook in het begin. Daar moet je je gewoon ever overzetten. Insteken van lenzen is nog gemakkelijk in vergelijking met het uithalen ervan. Ik gebruik nu nog steeds de verkeerde methode: gewoon in je ogen wrijven tot al de lens er uit valt.Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:51:
[...]
Ik gewoon problemen met dingen in mn oog stoppen
Ondertussen draag ik al 6 jaar lenzen en het bevalt mij prima.
Maar je houd je privacy dan wel, met google glass niet. Die verkoop je dan eigenlijkBosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:46:
[...]
Nee daar kan ik niet zo goed tegenDan zou ik nog eerder laten laseren, maar dat is nog duurder dan een Google Glass
Ik wilde dat ik lenzen kon dragen!Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:53:
[...]
Dat had ik ook in het begin. Daar moet je je gewoon ever overzetten. Insteken van lenzen is nog gemakkelijk in vergelijking met het uithalen ervan. Ik gebruik nu nog steeds de verkeerde methode: gewoon in je ogen wrijven tot al de lens er uit valt.
Ondertussen draag ik al 6 jaar lenzen en het bevalt mij prima.
Loop hier zelf rond met -16. Als lenzen die bolling moeten maken liggen ze los op mijn oog
Ik werkte altijd met het standaard thema met witte achtergrond en zwarte tekst, maar als probeersel (naar aanleiding van een aantal aanbevelingen van vrienden) deze week m'n achtergrond donker en de tekst licht.
Conclusie: Dit had ik veel eerder moeten doen! Mijn ogen zijn veel minder vermoeid aan het einde van de dag. Merkte het eigenlijk dag 1 al, maar wilde het niet meteen hard concluderen. Nu 4 dagen zo aan het werk en ja, het is een hele verbetering.
Ga er nog wel wat dingetjes aan tweaken denk ik, want zo zijn enkele zaken donkerblauw van kleur en die vallen nog wat weg soms voor me (ben kleurenblind, kan moeilijk hele donkere tinten of juist hele lichte tinten onderscheiden).
Ja hoezo?TheNephilim schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:53:
Heeft hier iemand toevallig ervaring met Otys 'Recruitment software'?
Nee, dat geldt voor de ontwikkelaars. Het gaat straks ook voor consumenten gelden.lagalas schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:53:
Was het niet dat je de testversie van Glass niet mocht door verkopen/uitlenen?
Verwijderd
Heb je trouwens ook f.lux geïnstalleerd?pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:55:
sinds begin deze week mijn Visual Studio van een ander thema voorzien.
Ik werkte altijd met het standaard thema met witte achtergrond en zwarte tekst, maar als probeersel (naar aanleiding van een aantal aanbevelingen van vrienden) deze week m'n achtergrond donker en de tekst licht.
Conclusie: Dit had ik veel eerder moeten doen! Mijn ogen zijn veel minder vermoeid aan het einde van de dag. Merkte het eigenlijk dag 1 al, maar wilde het niet meteen hard concluderen. Nu 4 dagen zo aan het werk en ja, het is een hele verbetering.
Ga er nog wel wat dingetjes aan tweaken denk ik, want zo zijn enkele zaken donkerblauw van kleur en die vallen nog wat weg soms voor me (ben kleurenblind, kan moeilijk hele donkere tinten of juist hele lichte tinten onderscheiden).
Dan zit je niet in de goede wijkVerwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:51:
[...]
Ik wacht omdat ik tot en met juni in Riga zit en ik hier enkel een iPhone kan kopen met abo. Goedkoopste oplossing zou mij hier zo'n 800 euro kosten.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
Klopt, ik zit hier in de dure wijkkwaakvaak_v2 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:58:
[...]
Dan zit je niet in de goede wijkIn oostelijk europa is juist veel van dat spul stukken goedkoper te krijgen als je de weg een beetje door hebt
Jij hebt geen bril nodig, maar een stokRyur schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:54:
[...]
Ik wilde dat ik lenzen kon dragen!
Loop hier zelf rond met -16. Als lenzen die bolling moeten maken liggen ze los op mijn oog
Ik hoef ook geen lenzen verder, vind een bril me wel goed staan eigenlijk
Zeker weten, op al mn apparaten!Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:57:
[...]
Heb je trouwens ook f.lux geïnstalleerd?
Ik kan er niet tegen, dat donkere tekst op lichte achtergrond. Hoe sommige mensen daar geen hoofdpijn van krijgen is me een raadsel.pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:55:
sinds begin deze week mijn Visual Studio van een ander thema voorzien.
En inderdaad, f.lux FTW
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar voor m'n pc ga ik het zeker proberen. Maar werkt dat dan ook in full screen applicaties als bijvoorbeeld games? Ik game 's avonds nog wel eens.
Een erg fijne tool! Maar met W8 doet hij soms wel een beetje vreemd. Ik heb weleens dat ik opstart terwijl het allang licht is en hij toch besluit een roodzweem over het scherm te trekken. Daarnaast blijft in W8 je cursor volledig wit, hij kleurt hem niet mee, ik meen mij uit W7 te herinneren dat hij die ook mee kleurde. Niet heel storend overigens.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:57:
[...]
Heb je trouwens ook f.lux geïnstalleerd?
Overigens, ik heb hem altijd op langzaam verloop staan, want binnen een minuut van blauwig naar rood ging mij iets te snel...
Ik code al 8 jaar met een niet-witte achtergrond. Ik heb altijd al een hekel gehad aan een extreem lichte Visual Studio theme. Ik heb graag veel contract, maar niet met al te lichte kleuren.pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:55:
Heb ook een paar keer een witte letters op hele donkere achtergrond gehad, maar dat was ook iets te extreem voor mij
Heb nu een bruingrijze achtergrond (vroeger had ik een zilvergrijze) met daarop zwarte lettertjes. Gaat prima, genoeg contrast om onderscheid te maken, geen storende combinaties (soms conflicteren highlight kleuren een beetje met je thema) en bovenal geen brandend netvlies...
Scheelt inderdaad een hele hoop vermoeidheid van de oogjes bij veel beeldscherm werk.
Het werkt ook op fullscreen applicaties, zoals games. Maar daar heb je, in mijn ervaring, geen last van.pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:04:
f.lux op m'n iPhone ga ik niet doen, want dan moet ik hem jailbreaken.
Maar voor m'n pc ga ik het zeker proberen. Maar werkt dat dan ook in full screen applicaties als bijvoorbeeld games? Ik game 's avonds nog wel eens.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Als ik me niet vergis werkt het ook met full-screen applicaties. Er zit bijvoorbeeld ook een optie in om f.lux voor een uur uit te schakelen als je bijvoorbeeld werk moet doen waarbij de kleuren waarheidsgetrouw moeten zijn.pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:04:
f.lux op m'n iPhone ga ik niet doen, want dan moet ik hem jailbreaken.
Volgens mij kleurde de cursor in W7 ook niet mee, en dat het na het 's avonds afsluiten en 's ochtends opstarten nog steeds roodkleurig is (wat automatisch weer goed gezet wordt zodra f.lux opstart overigens) komt omdat afsluiten in W8 meer een soort Hibernate is geworden. Waardoor de kleurtemperatuur bij het afsluiten dus opgeslagen wordt, en bij het opstarten is f.lux nog niet opgestart en wordt dus de kleurtemperatuur van 's avonds weer terug gezet..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:05:
[...]
Een erg fijne tool! Maar met W8 doet hij soms wel een beetje vreemd. Ik heb weleens dat ik opstart terwijl het allang licht is en hij toch besluit een roodzweem over het scherm te trekken. Daarnaast blijft in W8 je cursor volledig wit, hij kleurt hem niet mee, ik meen mij uit W7 te herinneren dat hij die ook mee kleurde. Niet heel storend overigens.
Hoop dat mijn uitleg enigszins te volgen is
HMS schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:08:
[...]
Volgens mij kleurde de cursor in W7 ook niet mee, en dat het na het 's avonds afsluiten en 's ochtends opstarten nog steeds roodkleurig is (wat automatisch weer goed gezet wordt zodra f.lux opstart overigens) komt omdat afsluiten in W8 meer een soort Hibernate is geworden. Waardoor de kleurtemperatuur bij het afsluiten dus opgeslagen wordt, en bij het opstarten is f.lux nog niet opgestart en wordt dus de kleurtemperatuur van 's avonds weer terug gezet.
Hoop dat mijn uitleg enigszins te volgen is
De cursor viel nu pas op, in W7 gebruikte ik hem ook, maar toen had ik ook een crappy monitor, dus mogelijk is dat gewoon nooit opgevallen
De enige keer dat het opvalt is als je hem in demo mode draait en als je hem voor het eerst gebruikt, dan heb je echt een WTF momentje, maar na 5 minuten ben je volledig gewend.Firesphere schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:06:
[...]
Het werkt ook op fullscreen applicaties, zoals games. Maar daar heb je, in mijn ervaring, geen last van.
Vaak kijken mensen op mijn scherm en komen met de opmerking: "je monitor is stuk" of "je moet even een goed kleur profiel kiezen". Mijn reply is dan meestal: "ik zorg er nu voor dat mijn ogen niet stuk gaan
Ik heb flux in slow-transition modus, dat is toch wel het fijnste vind ik..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:13:
[...]
De enige keer dat het opvalt is als je hem in demo mode draait en als je hem voor het eerst gebruikt, dan heb je echt een WTF momentje, maar na 5 minuten ben je volledig gewend.
Vaak kijken mensen op mijn scherm en komen met de opmerking: "je monitor is stuk" of "je moet even een goed kleur profiel kiezen". Mijn reply is dan meestal: "ik zorg er nu voor dat mijn ogen niet stuk gaan"
Dat gaf bij mij wat 'onderklaarbare' problemen met een applicatie. Er moesten wat kleuren worden herkend in een gerenderd plaatje, maar uiteraard waren de kleuren niet meer wat ze waren omdat f.lux aanstond ^^ Gelukkig is er een optie dat je em voor een uur kan uitzetten.
Verder een enorm fijne tool. Het enigste wat ik nog mis is dat die niet gps coördinaten kan opzoeken. Als ik dus met mijn laptop verkas pakt die de verkeerde tijden. Ook is er in Win8 soms een 'bug' dat als je em s'avonds afsluit en in de ochtend opstart dat die eerst nog dat rodige beeld doet en pas na een seconde overschakelt naar 'gewoon'.
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 18-04-2013 15:17 ]
Ik heb liever 24/7 een goed gecalibreerd scherm dan een scherm dat zichzelf continu opzettelijk gaat decalibreren
[ Voor 48% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2013 15:18 ]
Verwijderd
Zoals ik eerder aangaf kan je de applicatie voor een tijdje disablen voor grafisch werk. Dat is natuurlijk geen optie als je de hele dag niet anders doet he.Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:17:
Als je designwerk doet lijkt het me ook een wat onhandige tool
Ik heb liever 24/7 een goed gecalibreerd scherm dan een scherm dat zichzelf continu opzettelijk gaat decalibreren
Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:17:
Als je designwerk doet lijkt het me ook een wat onhandige tool
Ik zit toch geregeld te pielen in Lightroom maar vergeet altijd dat hij aan staat. Meestal speel ik gelukkig alleen met contrast (en is LR meer een dure catalogus voor mijn foto's) en niet met kleuren (heb sowieso een slecht kleurenbesef). Het scheelt dat ik weet dat mijn monitoren niet gekalibreerd zijn, dus echt vertrouwen doe ik er niet op
Nou we hebben een klant die hier gebruik van maakt, ze willen graag de vacature shizzle integreren in de nieuwe website. Nu was ik wel benieuwd of ze een API hebben, of dat we met iframe's aan de slag moeten
Hoezo? Sinds dinsdag staat er al gewoon een nieuwe hoor: http://what-if.xkcd.com/41/
Nieuwsgierig naar wat het is, openen...
blijkt het een uitleg van Apple zooi te zijn over stacks. een PDF van 1 pagina... 9,9MB groot
Dat is die van vorige weekXpoint schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:22:
[...]
Hoezo? Sinds dinsdag staat er al gewoon een nieuwe hoor: http://what-if.xkcd.com/41/
...of word ik nu gek?
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 18-04-2013 15:39 ]
Solarized, erg fijn kleurenschema, ook verkrijgbaar voor Visual Studio 2005 t/m 2012. In combinatie met Source Code Pro: win..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:05:
[...]
Ik code al 8 jaar met een niet-witte achtergrond. Ik heb altijd al een hekel gehad aan een extreem lichte Visual Studio theme. Ik heb graag veel contract, maar niet met al te lichte kleuren.
Heb ook een paar keer een witte letters op hele donkere achtergrond gehad, maar dat was ook iets te extreem voor mij
Heb nu een bruingrijze achtergrond (vroeger had ik een zilvergrijze) met daarop zwarte lettertjes. Gaat prima, genoeg contrast om onderscheid te maken, geen storende combinaties (soms conflicteren highlight kleuren een beetje met je thema) en bovenal geen brandend netvlies...
Scheelt inderdaad een hele hoop vermoeidheid van de oogjes bij veel beeldscherm werk.
Dat zijn dan ook eigenlijk 30 pagina's... meertalige pdfFiresphere schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:28:
Ik zie ineens een PDF van 9,9MB in m'n downloads staan.
blijkt het een uitleg van Apple zooi te zijn over stacks. een PDF van 1 pagina... 9,9MB groot
Even kijken op de forums wanneer het topic ervoor aangemaakt is, maar deze lijken erg traag vandaag.Gamebuster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:39:
[...]
Dat is die van vorige week
...of word ik nu gek?
What-If 0041: "Go West"
by Quicksilver » Tue Apr 16, 2013 8:27 am UTC
What-If 0040: "Pressure Cooker"
123by peewee_RotA » Tue Apr 09, 2013 12:53 pm UTC
[ Voor 22% gewijzigd door Xpoint op 18-04-2013 15:44 . Reden: Datums toegevoegd ]
Verwijderd
Solarized is diegene die ik ook gebruik. Overdag Solarized light, 's avonds Solarized DarkKorben schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:40:
[...]
Solarized, erg fijn kleurenschema, ook verkrijgbaar voor Visual Studio 2005 t/m 2012. In combinatie met Source Code Pro: win.
+ waarschijnlijk ook retina-resolutie-afbeeldingen (of zeg ik nu iets dom?)rutgerw schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:40:
[...]
Dat zijn dan ook eigenlijk 30 pagina's... meertalige pdf
[ Voor 7% gewijzigd door filenox op 18-04-2013 15:46 ]
Ik gebruik momenteel Humane-Studio.Korben schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:40:
[...]
Solarized, erg fijn kleurenschema, ook verkrijgbaar voor Visual Studio 2005 t/m 2012. In combinatie met Source Code Pro: win.
Lijkt er erg op. Deze gebruik ik inmiddels alweer een paar jaartjes
Lijkt er erg op, Humane Studio is alleen wat donkerder en heeft wat meer contrastrijke kleuren..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:51:
[...]
Ik gebruik momenteel Humane-Studio.
Lijkt er erg op. Deze gebruik ik inmiddels alweer een paar jaartjesDestijds in mijn VS gehangen en hij is altijd meeverhuisd met de instellingen tussen mijn Visual Studio installs
Altijd een slecht argument om iets te vergelijken met iets anders, maar andere fabrikanten doen natuurlijk niet andersKorben schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:02:
[...]
Dat de term 'een wereld van verschil' een beetje overdreven is. Een wereld van verschil zou zijn als je van een iPhone 1 naar een iPhone 4 zou gaan, of van een iPhone naar een Android-toestel.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Die wordt erin gezet bij installatie/aanschaf en die zie je nu pas staan?Firesphere schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:28:
Ik zie ineens een PDF van 9,9MB in m'n downloads staan.
Volgens samsung vast ook een wereld van verschil. Ze moeten dat ding toch aan de man brengen.armageddon_2k1 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:55:
[...]
Altijd een slecht argument om iets te vergelijken met iets anders, maar andere fabrikanten doen natuurlijk niet andersWat is nou effectief het verschil tussen de Galaxy S2 en de S3?
Als je als bedrijf niet eens kunt claimen dat je nieuwe product de moeite van het kopen waard is, dan is er iets mis denk ik.
[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2013 16:04 ]
Ik en Apple/OSX zijn niet hele goeie vriendjes, ik wist niet eens dat die downloadmap zo werkte, sterker nog, ik wist uberhaupt niet waar dat nutteloze iconding voor diende.Bosmonster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:03:
[...]
Die wordt erin gezet bij installatie/aanschaf en die zie je nu pas staan?
Ik heb nu bijna 2 weken een macbook, maar het is niet mijn ding.
True, ik vind Humane qua lichtheid perfect. Op "zware" dagen kan ik dat maar net verdragen, veel lichter moet het niet wordenKorben schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:54:
[...]
Lijkt er erg op, Humane Studio is alleen wat donkerder en heeft wat meer contrastrijke kleuren.
Overigens als ik een zware dag heb merk ik sowieso dat mijn ogen niet toppie zijn. Grote vlakken met 1 kleur zijn bij mij niet 1 kleur en ik heb de neiging te mis-focussen. Ik heb ooit mijn ogen laten meten en heb een minimale afwijking die schijnbaar van nature goed te corrigeren is door mijn eigen ogen, maar bij vermoeidheid het nogal eens af laat weten. Ik kan dan wel de lettetjes lezen, maar de randen vloeien een beetje door...
Daarnaast ben ik mij recentelijk bewust geworden van een aantal "floatertjes" (mouches vollantes) in mijn ogen en ben ik met enige regelmaat extreem vermoeid in mijn ogen... Mijn omgeving zegt dat ik eens rust moet nemen, maar daar heb ik het veel te druk voor
Inmiddels op zoek naar kantoorruimte om mijzelf en mijn nieuwe aanwinst te kunnen plaatsen. Dat valt ook niet mee zeg...
Als je je downloads niet in je balk wil hebben haal je hem toch gewoon weg? Je kunt daar gewoon mappen in slepen die je snel tot je beschikking wilt hebben. Standaard staat je applications en download folder er in. Vind ik zelf wel chill, maar dat is persoonlijk natuurlijk.Firesphere schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:04:
[...]
Ik en Apple/OSX zijn niet hele goeie vriendjes, ik wist niet eens dat die downloadmap zo werkte, sterker nog, ik wist uberhaupt niet waar dat nutteloze iconding voor diende.
Ik heb nu bijna 2 weken een macbook, maar het is niet mijn ding.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 18-04-2013 16:06 ]
Dat is die van afgelopen dinsdag. De what-ifs komen altijd op dinsdag, xkcd update niet op donderdagGamebuster schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:39:
[...]
Dat is die van vorige week
...of word ik nu gek?
Verwijderd
Is er bij jouw thuis te weinig plaats? Misschien kan je het voorlopig zo oplossen? De vader van een vriend van mij deed het zo: Hij had geloof ik nog 2 of 3 extra mensen aangeworven maar had een huis dat helemaal onderkelderd was. Hij heeft zijn kelder dan heringericht en iedereen kon daar zitten..Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:04:
[...]
True, ik vind Humane qua lichtheid perfect. Op "zware" dagen kan ik dat maar net verdragen, veel lichter moet het niet worden
Overigens als ik een zware dag heb merk ik sowieso dat mijn ogen niet toppie zijn. Grote vlakken met 1 kleur zijn bij mij niet 1 kleur en ik heb de neiging te mis-focussen. Ik heb ooit mijn ogen laten meten en heb een minimale afwijking die schijnbaar van nature goed te corrigeren is door mijn eigen ogen, maar bij vermoeidheid het nogal eens af laat weten. Ik kan dan wel de lettetjes lezen, maar de randen vloeien een beetje door...
Daarnaast ben ik mij recentelijk bewust geworden van een aantal "floatertjes" (mouches vollantes) in mijn ogen en ben ik met enige regelmaat extreem vermoeid in mijn ogen... Mijn omgeving zegt dat ik eens rust moet nemen, maar daar heb ik het veel te druk voor
Inmiddels op zoek naar kantoorruimte om mijzelf en mijn nieuwe aanwinst te kunnen plaatsen. Dat valt ook niet mee zeg...Vaak moet je voor 5 jaar huren, echter heb ik geen idee hoe het er over 5 jaar voor staat... Zelf hoop ik dan met meer mensen te zijn (een klant hint momenteel op het plaatsten van meerdere mensen onder mijn supervisie en mogelijk ook in dienst), maar om nu al een heel kantoorpand af te huren is ook weer overdreven
Vrij weinig huizen in NL hebben een kelder.maar had een huis dat helemaal onderkelderd was
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
brrr. die groen/blauwige achtergrond vind ik maar niks. De grijze letters verdwijnen gewoon voor mijn ogen hahaKorben schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:40:
[...]
Heb ik overwogen, maar stuitte op een aantal praktische bezwaren.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:19:
[...]
Is er bij jouw thuis te weinig plaats? Misschien kan je het voorlopig zo oplossen? De vader van een vriend van mij deed het zo: Hij had geloof ik nog 2 of 3 extra mensen aangeworven maar had een huis dat helemaal onderkelderd was. Hij heeft zijn kelder dan heringericht en iedereen kon daar zitten.
Allereerst woon ik een beetje in de buitenwijk van onze stad (niet echt een grote stad, maar toch), mijn nieuwe collega heeft nog geen auto/rijbewijs dus is op OV aangewezen en dit verlengt zijn reistijd.
Ook heb ik een vrouw die part-time werkt, het schiet niet op dat die nog ligt te slapen als mijn collega binnenstapt of als zij nog in haar ochtendhumeur op de bank zit. Ook zit mijn kantoor op de 2de etage van mijn huis, dus moeten we het hele huis door om iets te drinken te pakken of het toilet te bezoeken.
Ook het feit dat ik dan mijn "thuiswerk" niet meer zelf vorm kan geven staat mij een beetje tegen. Ik kan niet even de motor pakken of even gaan liggen op de bank. Op een kantoor kan het ook niet, maar als ik een brak-dag heb werk ik vanuit huis. Daarnaast ben ik redelijk op mijn privacy, en om nu steeds al mijn deuren dicht te moeten houden werkt ook niet. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar gewoon het idee. Tel daarbij een lichte smetvrees op en je ziet dat het niet gaat werken
Qua ruimte wordt het helemaal spannend. Ik deel nu +/- 15m2 met mijn vrouw (als ze thuis werkt). Past prima een tweetal bureautjes in, maar ze gaat mij niet lief vinden als ik haar plek offer aan de collega
Het liefst wil ik dit nu scheiden, scheelt mij ook een hoop spanning/stress denk ik
Dat denk ik ook.Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:26:
Het liefst wil ik scheiden, scheelt mij ook een hoop spanning/stress denk ik
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dan pak je toch de lichte variant?pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:21:
[...]
brrr. die groen/blauwige achtergrond vind ik maar niks. De grijze letters verdwijnen gewoon voor mijn ogen haha
Ik bedoel het kantoor+personeel van mijn prive, nog niet van mijn vrouw
Alleen die grijzige letters verdwijnen in het blauw voor mij. Ik heb moeite met donkere kleuren onderscheiden (kleurenblind).
Heb nu het schema 'See Sharp' geinstalleerd. Die is al stukken beter leesbaar voor mij. Zit meer contrast tussen het grijs en de achtergrond.
http://studiostyl.es/schemes/see-sharp-1
Is dit geen idee dan? Colour Blind.pdebie schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:34:
Ben juist sinds deze week over gegaan van de witte Visual Studio theme naar de donkere
Alleen die grijzige letters verdwijnen in het blauw voor mij. Ik heb moeite met donkere kleuren onderscheiden (kleurenblind).
Heb nu het schema 'See Sharp' geinstalleerd. Die is al stukken beter leesbaar voor mij. Zit meer contrast tussen het grijs en de achtergrond.
http://studiostyl.es/schemes/see-sharp-1
Ik las ook eerst wat anders, ik denk... huh.Gertjan. schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:33:
[...]
Ik bedoel het kantoor+personeel van mijn prive, nog niet van mijn vrouw
Maar, het is wel veel fijner als je een kantoor apart hebt. Ook veel handiger als je klanten over de vloer krijgt.

Dus.
Hij wou toch juist donkere tinten? Om er zelf even op in te haken, ik gebruik voornamelijk monokai (denk niet dat pdebie dit moet proberen, comments is grijs op bijna zwart) maar dat komt waarschijnlijk omdat ik voornamelijk Sublime Text gebruik, waar dit het standaard kleuren thema is. Toch best lekker.
[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 18-04-2013 16:39 ]
Eens, nu zijn mijn klanten gelukkig geen hele grote jongens en zijn zij in veel gevallen ook vanuit huis begonnen. Maar meestal spreek ik op de klant locatie af, dus zien zij mijn rommel huis nietTheNephilim schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:36:
[...]
Ik las ook eerst wat anders, ik denk... huh
Maar, het is wel veel fijner als je een kantoor apart hebt. Ook veel handiger als je klanten over de vloer krijgt.
Klanten ontvangen zorgt tevens voor een aanvullende eis, namelijk 2 aparte kamertjes. Voor day-to-day werk is het prima om samen in een hokje te zitten, maar sommige dingen deel je niet (prive danwel zakelijk). Veel flexgebouwen hebben maar 1 ruimte waardoor die afvallen. Zakelijke besprekingen/contractonderhandelingen hoef ik (nog) niet te delen met mijn nieuwe collega
Omdat ik nog niet weet wat het gaat brengen vind ik het zonde om nu heel veel geld te moeten besteden aan een kantoor... Ik wil eigenlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Dat font wat Korben aanraadde heb ik overigens ook geinstalleerd. Stukken beter dan het standaard consolas van Visual Studio.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.