Mogen we niet zelf bepalen wanneer Iteratie 4 begint? Want normaal staat er voor een iteratie (in programmeren dan) voor zo ver ik weet een bepaald tijd, niet een hoeveelheid code/tekst.wsitedesign schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:31:
Als dit verschroeiend tempo aanhoud zitten we binnen een dag of twee aan iteratie 4
En was er geen sprake om ze korter te maken wegens te "dure" queries?
Was dat niet met het oude DB systeem toen er bij 30 pagina's daadwerkelijk werd gezeurd dat het te veel kostte en dat er echt een nieuw draadje (om nog maar even op de discussie van vanmiddag in te haken) moest komenwsitedesign schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:33:
Tjah, we zouden eens moeten kijken hoeveel er tussen de vorige iteraties zat...
En was er geen sprake om ze korter te maken wegens te "dure" queries?
Also: de vorig was 1067 pagina's. Ik ben er voor om nu voor de 2048 te gaan
[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 11-04-2013 23:37 ]
volgens mij was dat vanwege de oude forumsoftware (topix?)Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:35:
[...]
Was dat niet met het oude DB systeem toen er bij 30 pagina's daadwerkelijk werd gezeurd dat het te veel kostte en dat er echt een nieuw draadje (om nog maar even op de discussie van vanmiddag in te haken) moest komen
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Daar zijn ze dus al zeker van afgestapt in elk gevalWoy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:06:
[...]
Sprints van 3 weken lijkt me. Laten we eerst even de Sprint planning en backlog op orde brengen
Het klonk misschien als een aanval, maar je uitspraken kwamen bij mij gewoon inconsistent overVerwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:29:
[...]
Ja, heel lastig om te begrijpen dat ik tot op zekere hoogte dingen zelf kan, maar de echte technische aspecten niet snap en er dus ook niet mee kan werken en daar dus hulp bij nodig heb.
Zo beter?
En het is algemeen bekend dat het bij een informaticus juist moet zijnphex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:39:
[...]
Het klonk misschien als een aanval, maar je uitspraken kwamen bij mij gewoon inconsistent over
Nothing to see here!
Consistentie en dingen op een goede manier verneuken, zo mak je een informaticus blij.wsitedesign schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:41:
[...]
En het is algemeen bekend dat het bij een informaticus juist moet zijn
Verwijderd
Mja, je zou ook gewoon kunnen lezen en denken, ach. Daarnaast was ik maar gedeeltelijk serieus... Maar ik wil graag verduidelijken wat ik zeg, hoorphex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:39:
[...]
Het klonk misschien als een aanval, maar je uitspraken kwamen bij mij gewoon inconsistent over
Ik ben voor 2047, scheelt weer een bitjeGropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:35:
[...]
Was dat niet met het oude DB systeem toen er bij 30 pagina's daadwerkelijk werd gezeurd dat het te veel kostte en dat er echt een nieuw draadje (om nog maar even op de discussie van vanmiddag in te haken) moest komen
Also: de vorig was 1067 pagina's. Ik ben er voor om nu voor de 2048 te gaan
[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 11-04-2013 23:47 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Ik ben natuurlijk een alfaStM schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:45:
[...]
Dat is nu natuurlijk de vraag, wat doe je dan wel en hoe ben je hier terechtgekomen
Maar we ventileren onze woede toch maar, en dat mocht hier toch?RobIII schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:46:
* RobIII mompelt wat over slowchat, kijkt even met een oogje naar _San87_, en mompelt weer over dat 't best een tandje minder mag.
Edit:
Roblll, kun je anders geen IRC aanmaken?
Walter!
[ Voor 33% gewijzigd door azerty op 11-04-2013 23:50 ]
Verwijderd
Ja, ja, ik ga alweer. Mi scusi.RobIII schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:46:
* RobIII mompelt wat over slowchat, kijkt even met een oogje naar _San87_, en mompelt weer over dat 't best een tandje minder mag.
[afbeelding]
Walter is wel een baas, trouwens
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 23:54 ]
Hebben we eindelijk de mogelijkheid om met een andersoortige entiteit te communiceren (voor veel tweakers een unieke mogelijkheid!), wordt deze unieke kans ons weer afgenomenRobIII schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:46:
[afbeelding]
http://irc.tweakers.net/ ?wsitedesign schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:47:
[...] Roblll, kun je anders geen IRC aanmaken?[...]
Een devschuur specifieke IRC, zoals het bitcoin topic ook http://irc.tweakers.net/bitcoin heeft natuurlijk...
Oh, en dat stond gewoon in de openingspost van dit topic hoor
[ Voor 43% gewijzigd door Caelorum op 12-04-2013 00:22 ]
Verwijderd
Hier zitten toch echt de meeste vrouwtjes
Inderdaad
Zal ik onthoudenVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 00:18:
http://irc.tweakers.net/dating
Hier zitten toch echt de meeste vrouwtjes. Oké, nu even niet, maar morgen wel weer.

Wat vinden jullie er van?
Voortgang is trouwens hier te volgen: https://www.facebook.com/Googalytics
Als je in je grafiek een lijn met visits hebt, dan is het ook altijd wel interessant om daarbij nog een lijn met bounces te hebben. Verder vind ik het ook altijd wel interessant om te zien uit welke regio de meeste visits komen.Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 02:09:
Weer een stapje verder met het design van mijn Google Analytics app voor Windows 8:
[afbeelding]
Ik weet niet of dat er al in zit?
Verder ziet hij er goed uit, maar vanaf een screenshot is het natuurlijk niet heel goed te behoordelen over hoe het ook daadwerkelijk werkt.
VRIJDAG, bijna weekend. Vanmiddag beginnen met technische sessies voor de overdracht van mijn stage project.
[ Voor 6% gewijzigd door Erwin537 op 12-04-2013 07:55 ]
Verwijderd
Ik vind het er prettig uitzien. Van waar haal je trouwens je testdata? Of gebruik je bijvoorbeeld de gegevens van je blog oid?Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 02:09:
Weer een stapje verder met het design van mijn Google Analytics app voor Windows 8:
[afbeelding]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Erg clean, duidelijk, overzichtelijk. Heel netjes!Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 02:09:
[afbeelding]
Nothing to see here!
De vrouw in kwestie is al vriendelijk weggejaagd door Roblll, bedank hem maarRutix schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:24:
OH NOES ik zie nu pas dat er vrouw(en) in deze topic rond zweven *rent snel weg*
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:47:
[...]
Ik ben natuurlijk een alfa. Maar dan eentje met een ongezonde interesse in techniek (en dan ieder aspect van het woord, van treinrails tot vliegtuigmotor, ik vind alles interessant, het onthouden is wat lastiger).
Hier is een vliegtuigmotor voor je.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het zal eens niet zo zijnwsitedesign schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:30:
[...]
De vrouw in kwestie is al vriendelijk weggejaagd door Roblll, bedank hem maar
Maar goed nu het gevaar is geweken kunnen alle schuchtere figuren ook weer uit hun hoekje komen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
We moeten er natuurlijk voor waken dat het hier geen bloemetjes, shoppen en paarden topic wordt, we moeten dus een strikt beleid voerenOkkE schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:56:
Is er een keer een vrouw op 't forum, is het weer niet goed...
Anders worden we dadelijk overspoeld door een tsunami van vrouwen
Edit:
Het onderwerp seks wat ze aanhaalde is dan wel weer interessant
[ Voor 9% gewijzigd door .Gertjan. op 12-04-2013 09:59 ]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
.Gertjan. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:59:
[...]
We moeten er natuurlijk voor waken dat het hier geen bloemetjes, shoppen en paarden topic wordt, we moeten dus een strikt beleid voeren![]()
Edit:
Nothing to see here!
Wat?
Ziet er goed uit!Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 02:09:
[afbeelding]
De "oplossing": ik stuur mijn programma op, zij laden hun data in, en sturen wat screenshots terug... top...
Postduiven bestaan blijkbaar nog in deze technische tijd.Intru schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:08:
Leuke situatie voor m'n scriptie: ik moet m'n programma testen op wat extra datasets (logisch). Een team uit Duitsland doet soortgelijk onderzoek, dus maken we wat afspraken om data uit te wisselen. En nu blijkt: hun data komt van de Duitse overheid en ze mogen vanwege een NDA de data niet aan ons geven
De "oplossing": ik stuur mijn programma op, zij laden hun data in, en sturen wat screenshots terug... top...
Verwijderd
Met ^^.Gertjan. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:59:
[...]
We moeten er natuurlijk voor waken dat het hier geen bloemetjes, shoppen en paarden topic wordt, we moeten dus een strikt beleid voeren![]()
Edit:
Dat hangt er dan ook weer van af. Als je toch wat meer dan gemiddeld op internet zit is mijn ervaring dat je dingen hoort en ziet die met seks te maken hebben, maar je toch eigenlijk liever niet van af weet.
Is paarden alleen een vrouwending dan?.Gertjan. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:59:
[...]
Edit:
Daar heb je wel weer een punt. Hoewel ik moet zeggen dat als je er niet op zoekt je ook weinig vreemde zaken tegenkomt. Als je je op sites als 4chan begeeft, tja dan loop je een kans op een traumaErwin537 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:15:
[...]
Dat hangt er dan ook weer van af. Als je toch wat meer dan gemiddeld op internet zit is mijn ervaring dat je dingen hoort en ziet die met seks te maken hebben, maar je toch eigenlijk liever niet van af weet.
Nee, tegenwoordig eten ook mannen paardenvlees, dus op zich is het geen puur vrouwen ding meer
Eerst maar even koffie pakken nu
Och je zat tenminste op de goede omgeving.Archiebald schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:31:
Zojuist 15 minuten kwijtgeraakt van mijn tijd. Een view gewijzigd en afgevraagd waarom ik die wijziging nou niet terug zag in de applicatiewat bleek nou? Ik zat in de verkeerde view
Eerst maar even koffie pakken nu
Hoe vaak ik niet op een refresh heb gedrukt, constateer dat het niet werkt, nog een keer compilen, nog een keer refreshen, 3x herhalen, computer vervloeken, browserbalk checken en constateren dat je op de verkeerde omgeving zit
Heel clean! Fan van, ook nog plannen voor een webbased versie?Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 02:09:
[afbeelding]
Ik heb wel eens tegen de productie database aan zitten debuggen om een probleem op te sporen. Vervolgens de connectionstring vergeten aan te passen en vrolijk tegen de productie database aan te zitten ontwikkelen..Gertjan. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:33:
[...]
Hoe vaak ik niet op een refresh heb gedrukt, constateer dat het niet werkt, nog een keer compilen, nog een keer refreshen, 3x herhalen, computer vervloeken, browserbalk checken en constateren dat je op de verkeerde omgeving zit
Na twee telefoontjes op de helpdesk van leden die rare orders zagen begon er bij mij een lichtje te branden.
[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 12-04-2013 10:46 ]
Verwijderd
Dat is zelfs nog niet zo lang geledenpdebie schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:45:
[...]
Ik heb wel eens tegen de productie database aan zitten debuggen om een probleem op te sporen. Vervolgens de connectionstring vergeten aan te passen en vrolijk tegen de productie database aan te zitten ontwikkelen.
Na twee telefoontjes op de helpdesk van leden die rare orders zagen begon er bij mij een lichtje te branden.
pdebie in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"
Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:47:
[...]
Dat is zelfs nog niet zo lang geleden.
pdebie in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"
IE en FF hadden er geen problemen mee, maar Chrome hing compleet. Het rare is ook nog eens dat dezelfde afbeeldingen eerst wel snel werkten onder Chrome.
Liefst een met zo weinig mogelijk opties, anders verneuken de gebruikers verneuken de gebruikers het zoiezoBarryvdh schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:10:
Ah, de beta van TinyMCE 4 is uit. Nu hebben Aloha, TinyMCE en CKEditor alle 3 inline-editing en een moderne interface etc. Wat gebruiken jullie tegenwoordig als editor voor je CMS?
RTFM!
Ghehe, jij hebt een voorkeur voor <textarea></textarea>?_Moe_ schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:28:
[...]
Liefst een met zo weinig mogelijk opties, anders verneuken de gebruikers verneuken de gebruikers het zoiezo
De interface is wel 10x beter geworden zeg. Zelf heb ik enkele jaren geleden deze skin gemaakt voor TinyMCE. Op sommige punten (source view, context aware zoals Word) vind ik die beter dan de nieuwe skin van TinyMCE.Barryvdh schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:10:
Ah, de beta van TinyMCE 4 is uit. Nu hebben Aloha, TinyMCE en CKEditor alle 3 inline-editing en een moderne interface etc. Wat gebruiken jullie tegenwoordig als editor voor je CMS?
Ga er wel over nadenken of we in de toekomst deze skin willen onderhouden of lekker makkelijk meelopen met TinyMCE.
Verwijderd
Redactor.Barryvdh schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:10:
ja....Gertjan. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:31:
[...]
Ghehe, jij hebt een voorkeur voor <textarea></textarea>?
Of markdown, of bbcode.. maar alles waar eind gebruikers iets met html kunnen doen is het begin van het einde. Zie de draken van word documenten met font,kleur en style feestjes die de gemiddelde smaakloze tiepmiep kan uitbraken.
Maar goed.. klanten verwachten nu eenmaal een soort embedded dreamweaver zodat ze lekker 'creatief' aan de slag kunnen met hun content.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
Kan je een voorbeeldje geven?phex schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:40:
[...]
Redactor mist voor mij te veel features om een goed alternatief te zijn voor Ck
Verwijderd
We are shaping the future
Verwijderd
Inderdaad, maar dat gebeurd helaas al te vaak. En krijg je het probleem dat elke pagina in een ander lettertype staat geschrevenAlex) schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:53:
Copy/paste vanuit Word is ook altijd dolle pret.
Verwijderd
Klopt, maar je kan moeilijk verwachten dat de klant HTML kan schrijven.phex schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:55:
Klopt maar zo lang jij een HTML editor aanbied aan de klant gaan ze toch rotzooi plakken. Daar gaat een simpele editor niks aan oplossen.
Toch was er één eindgebruiker die zo slim was om een webpart te plaatsen met daarin een andere rich text editor (SharePoint's standaard Content Editor Web Part), en daarin alsnog helemaal los te gaan met kleuren, fonts en tables.
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 12-04-2013 12:00 ]
Dat zeg ik toch ook niet? Daarom maak ik graag gebruik van de tools die Ck heeft om standaard dingen te genereren en inzicht te geven wat er "onder water" gebeurt.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:56:
[...]
Klopt, maar je kan moeilijk verwachten dat de klant HTML kan schrijven.
Alex) schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:59:
Toch was er één eindgebruiker die zo slim was om een webpart te plaatsen met daarin een andere rich text editor (SharePoint's standaard Content Editor Web Part), en daarin alsnog helemaal los te gaan met kleuren, fonts en tables.
Nee, nog niet. Ik zat nog te twijfelen of dat belangrijk genoeg was voor op het dashboard (beperkte ruimte) of in een aparte pagina. De pagina's die mensen op je site bekijken verandert bijvoorbeeld dagelijks, maar uit welk land mensen komen over het algemeen niet. Dat leek mij dus niet iets wat per sé op de voorpagina moet.Erwin537 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 07:54:
[...]
Verder vind ik het ook altijd wel interessant om te zien uit welke regio de meeste visits komen.
Ik weet niet of dat er al in zit?
Alle data is momenteel hardcoded, maar wordt al vanuit een ViewModel opgehaald, dus dat is alleen een kwestie van er een andere data source achter hangen. Grotendeels is alle data die je ziet dus verzonnen, behalve de data in m'n grafiek... Die heb ik van m'n blog inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 08:49:
[...]
Ik vind het er prettig uitzien. Van waar haal je trouwens je testdata? Of gebruik je bijvoorbeeld de gegevens van je blog oid?
Nope, sorry. Dat zou een complete rewrite zijn, er zitten heel veel Windows 8-specifieke dingen in en Telerik controls voor Windows 8. Voor het web is het ook moeilijk om een meerwaarde te bieden voor de zeer uitgebreide site van Google Analytics zelf.phex schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:44:
[...]
Heel clean! Fan van, ook nog plannen voor een webbased versie?
Verwijderd
Zit er inderdaad goed uit. Wat mij betreft mist er iig nog labeling van de assen in je grafiek en units bij sommige getallen. Bijvoorbeeld "time spent", neem aan secondes maar is niet per definitie meteen duidelijk
Klopt, komt ook nogVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:25:
[...]
Zit er inderdaad goed uit. Wat mij betreft mist er iig nog labeling van de assen in je grafiek en units bij sommige getallen. Bijvoorbeeld "time spent", neem aan secondes maar is niet per definitie meteen duidelijk
Daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel dan echt per regio. Dat is wel interessant voor nationale websites en webshops.Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:16:
[...]
Nee, nog niet. Ik zat nog te twijfelen of dat belangrijk genoeg was voor op het dashboard (beperkte ruimte) of in een aparte pagina. De pagina's die mensen op je site bekijken verandert bijvoorbeeld dagelijks, maar uit welk land mensen komen over het algemeen niet. Dat leek mij dus niet iets wat per sé op de voorpagina moet.
[...]
Zelf heb ik ook eens aan een Analytics dashboard (voor drupal) gewerkt. Met de google chart api kon ik toen hele mooie bezoekersdichtheid kaartjes maken van landen.
Zit iemand vanaf het Facebook netwerk in te loggen op je accountdcm360 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:28:
Hm, is mn Facebook geblokkeerd (geweest) omdat ik vanaf een vreemd IP-adres heb ingelogd. En of het een vreemd IP-adres is: 10.49.x.x. Hoe kan je überhaupt met een dergelijk IP-adres op Facebook komen
Hmm, doet GA dat? Lijkt me niet echt nauwkeurig als ze alleen kijken naar IP, de meeste sites denken dat ik in zoetermeer woon ipv rotterdam bijvoorbeeld. Of valt dat wel mee?Erwin537 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:34:
[...]
Daar heb je gelijk in. Maar ik bedoel dan echt per regio. Dat is wel interessant voor nationale websites en webshops.![]()
Zelf heb ik ook eens aan een Analytics dashboard (voor drupal) gewerkt. Met de google chart api kon ik toen hele mooie bezoekersdichtheid kaartjes maken van landen.
Verwijderd
Ik sta op het punt ook iets met Google Analytics te doen maar heb niet echt een site waarvan ik de data kan gebruiken. Ik had gehoopt dat Google een demo-account had waarmee je wat kan spelen maar dat hebben ze zo te zien niet ...Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:16:
[...]
Alle data is momenteel hardcoded, maar wordt al vanuit een ViewModel opgehaald, dus dat is alleen een kwestie van er een andere data source achter hangen. Grotendeels is alle data die je ziet dus verzonnen, behalve de data in m'n grafiek... Die heb ik van m'n blog inderdaad.
[...]
Je hebt uberhaupt geen website?Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:28:
[...]
Ik sta op het punt ook iets met Google Analytics te doen maar heb niet echt een site waarvan ik de data kan gebruiken. Ik had gehoopt dat Google een demo-account had waarmee je wat kan spelen maar dat hebben ze zo te zien niet ...
Who cares dat je dataset klein is, dataset is dataset.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ziet er leuk uit! Lekker overzichtelijk, zoals het hoort. Zelf gebruik ik sinds een jaar PiwiK als statistieken programma. Zelf hosten, diverse plugins zijn al aanwezig. En ook erg overzichtelijk.Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 12:16:
[...]
Nee, nog niet. Ik zat nog te twijfelen of dat belangrijk genoeg was voor op het dashboard (beperkte ruimte) of in een aparte pagina. De pagina's die mensen op je site bekijken verandert bijvoorbeeld dagelijks, maar uit welk land mensen komen over het algemeen niet. Dat leek mij dus niet iets wat per sé op de voorpagina moet.
[...]
Alle data is momenteel hardcoded, maar wordt al vanuit een ViewModel opgehaald, dus dat is alleen een kwestie van er een andere data source achter hangen. Grotendeels is alle data die je ziet dus verzonnen, behalve de data in m'n grafiek... Die heb ik van m'n blog inderdaad.
[...]
Nope, sorry. Dat zou een complete rewrite zijn, er zitten heel veel Windows 8-specifieke dingen in en Telerik controls voor Windows 8. Voor het web is het ook moeilijk om een meerwaarde te bieden voor de zeer uitgebreide site van Google Analytics zelf.
Verwijderd
Ik heb een domeinnaam waar momenteel nog niets onder hangt, ik moet dat allemaal nog eens opzetten. Daarnaast heb ik een tweede domeintje waar enkel mijn cv geparkeerd staat. Veel trafiek zal er dus ook niet te zien zijn ...Firesphere schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:32:
[...]
Je hebt uberhaupt geen website?
Who cares dat je dataset klein is, dataset is dataset.
Met Piwik kan je trouwens ook test data importeren. Dan kan je daar leuk mee spelen! De enige mogelijkheid voor Google om een soort van test data te krijgen is gebruik maken van browsershots.org. Niet echt handige data, gezien er maar 1 pagina word bezocht, maar dan heb je iedergeval een weergave van je aantal bezoekers...Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:35:
[...]
Ik heb een domeinnaam waar momenteel nog niets onder hangt, ik moet dat allemaal nog eens opzetten. Daarnaast heb ik een tweede domeintje waar enkel mijn cv geparkeerd staat. Veel trafiek zal er dus ook niet te zien zijn ...
Er is een SO-vraag over, maar zonder antwoord. Eens even verder Googlen.
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 12-04-2013 14:08 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Momenteel staat er nog niets op mijn site (erger nog, je ziet de standaardpagina van TransIP) dus een linkje posten is geen goed idee.Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:55:
Of je post een link naar je blog hierDie spike die je in mijn screenshot ziet in de traffic komt doordat iemand mijn blog toen hier had gepost
(Ja, ik weet het: never release on a Friday. Tempting the gods and all that).
Het is inderdaad niet heel precies, maar je ziet duidelijk uit welke regio het komt.Avalaxy schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:24:
[...]
Hmm, doet GA dat? Lijkt me niet echt nauwkeurig als ze alleen kijken naar IP, de meeste sites denken dat ik in zoetermeer woon ipv rotterdam bijvoorbeeld. Of valt dat wel mee?
Stel jij hebt bijvoorbeeld een vestiging van je winkel (met webshop) in Rotterdam. Dan zie je wel duidelijk als er ook veel bezoeken zijn uit bijvoorbeeld Limburg komen. Je kan er misschien niet direct heel veel mee, maar is naar mijn mening interessant om te zien.
Als je bepaalde regio's target met reclames, of een nieuwe vestiging wilt kan je op die manier het resultaat / de juiste plaats zien.
Of het voor jouw applicatie interessant is, of jij er zin hebt om naar te kijken is natuurlijk volledig aan jou
En als je dat dan toch doet, dan een kwartiertje voor einde werktijd. Heb je in iedergeval een rustig weekendSardaukar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:07:
Zo, net release 1.0 opgestuurd naar klant. Ik denk dat het tijd is voor het weekend.
Verwijderd
Ik heb er ook geen beste ervaringen mee. Ik was aan het werken aan een website die iets ging doen met regiogebonden info maar heb dus geen enkele nuttige tool gevonden die de locatie van de gebruiker kan achterhalen.Erwin537 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:09:
[...]
Het is inderdaad niet heel precies, maar je ziet duidelijk uit welke regio het komt.
Stel jij hebt bijvoorbeeld een vestiging van je winkel (met webshop) in Rotterdam. Dan zie je wel duidelijk als er ook veel bezoeken zijn uit bijvoorbeeld Limburg komen. Je kan er misschien niet direct heel veel mee, maar is naar mijn mening interessant om te zien.
Als je bepaalde regio's target met reclames, of een nieuwe vestiging wilt kan je op die manier het resultaat / de juiste plaats zien.
Of het voor jouw applicatie interessant is, of jij er zin hebt om naar te kijken is natuurlijk volledig aan jou. Het is eigenlijk ook iets geks van mij dat ik het grappig vind om te zien waar de gebruikers voornamelijk vandaan komen.
De enige optie die mij nog iets of wat betrouwbaar lijkt, is de ingebouwde functie in sommige browsers.
Verwijderd
.Gertjan. schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:50:
[...]
Het zal eens niet zo zijnMaar goed, iemand die zieltjes probeert te werven voor het Fok forum moeten we misschien ook niet al te blij mee zijn
Maar goed nu het gevaar is geweken kunnen alle schuchtere figuren ook weer uit hun hoekje komen
Ik zou jullie nooit naar FOK! lokken, veel te tere zieltjes.
Mijn ervaring is dat het niet precies is inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:14:
[...]
Ik heb er ook geen beste ervaringen mee. Ik was aan het werken aan een website die iets ging doen met regiogebonden info maar heb dus geen enkele nuttige tool gevonden die de locatie van de gebruiker kan achterhalen.
De enige optie die mij nog iets of wat betrouwbaar lijkt, is de ingebouwde functie in sommige browsers.
Toen ik aan de analytics dashboard tool voor drupal werkte heb ik getest met een grote (lokale) meubelwinkel met webshop. Het wat heel goed te zien dat de grootste en meeste 'bolletjes' zich in de regio waar de winkel gevestigd is vormden. Verder van de locatie af werden de bolletjes steeds schaarser.
Piwik gebruikt de API versie van MaxMind Geoip. Een demo van MaxMind: http://www.maxmind.com/en/geoip_demoErwin537 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:21:
[...]
Mijn ervaring is dat het niet precies is inderdaad.
Toen ik aan de analytics dashboard tool voor drupal werkte heb ik getest met een grote (lokale) meubelwinkel met webshop. Het wat heel goed te zien dat de grootste en meeste 'bolletjes' zich in de regio waar de winkel gevestigd is vormden. Verder van de locatie af werden de bolletjes steeds schaarser.
Staat de informatie daar wel correct? Ik heb daar diverse testen mee gedaan en bij alle IP-adressen kwamen de juiste woonplaatsen te zien.
Wij releasen altijd op vrijdag want die dag word er toch nooit een installatie gedaan maar dan hebben ze voor Maandag alles klaar staan. Daar komt bij dat alles eerst in een FAT en GAT gaat voordat het in productie gaat en die productie installatie is bij sommige projecten gewoon in het weekend.Sardaukar schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:07:
Zo, net release 1.0 opgestuurd naar klant. Ik denk dat het tijd is voor het weekend.
Nothing to see here!
Verwijderd
happy lurkingVerwijderd schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:32:
[...]
Ach jawel. Ik blijf gewoon een beetje meelezen hier
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.