De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:26

Hoogie2004

Whohooooo

BikkelZ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:38:
Ik begrijp die mensen die koste wat kost Windows 7 willen draaien niet. Je gaat je best doen om een Windows versie op je PC te zetten die langzamer is en minder lang ondersteund wordt dan de huidige? Omdat je anders drie dagen moet wennen aan een nieuwe interface?
+1 :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:48:
[...]

Ooh het kan altijd nog erger. Hier op de universiteit zijn er mensen die ontvlooien (debuggen).
Dat klinkt meer alsof ze het zeggen omdat dat gewoon grappig klinkt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp die mensen die koste wat kost Windows 7 willen draaien niet. Je gaat je best doen om een Windows versie op je PC te zetten die langzamer is en minder lang ondersteund wordt dan de huidige? Omdat je anders drie dagen moet wennen aan een nieuwe interface?
Oef, ik ben niet de enige!
Hoe je het ook draait of keert: je zal aan de nieuwe interface moeten wennen omdat dit naar alle waarschijnlijkheid in de volgende versies van Windows ook zo zal zijn. Het is dus enkel uitstel van executie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:11
hoe lang duurt t voordat je de tijd die je nodig hebt om te wennen aan de interface terug hebt verdient door het sneller zijn van windows 8? O-)

daarnaast denk ik dat windows 7 voorlopig wel ondersteund zal blijven worden... hoe lang is XP uiteindelijk ondersteund? > 10 jaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn in 'nieuws: 'Pc-markt krimpt in recordtempo''

"Minder lang ondersteund". Vind je dat werkelijk een serieus argument, slechts een half jaar nadat W8 uit is? Het duurt nog jaren voordat W7 ondersteuning stopt. En langzamer? Ik merk er weinig van.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2013 14:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

*kuch*.. ik ken een bedrijf.. O-) O-) :X Dat dit jaar wil gaan upgraden naar Windows 7. Migratie zou eind dit jaar rond moeten zijn. En nee, ik ga je niet vertellen dat ik zowaar werknemer bij dit bedrijf ben. oh shit... i just did.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:44:
[...]

*kuch*.. ik ken een bedrijf.. O-) O-) :X Dat dit jaar wil gaan upgraden naar Windows 7. Migratie zou eind dit jaar rond moeten zijn. En nee, ik ga je niet vertellen dat ik zowaar werknemer bij dit bedrijf ben. oh shit... i just did.
Misschien zijn ze al enkele jaren bezig met de voorbereiding van de migratie. Daar koopt behoorlijk wat tijd in hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Pfff.. beetje zitten stoken om grotere plaatjes te krijgen hier. Er zijn grenzen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:55:
[...]

Pfff.. beetje zitten stoken om grotere plaatjes te krijgen hier. Er zijn grenzen hoor!
O-).

Verder ben ik heel lief, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 15:28
GateKeaper schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:44:
En wat is het probleem? Wij zijn nu ook net bezig met een upgrade traject naar Win7 (dat binnen enkele maanden afgerond is). En ik ben blij dat ik Win7 krijg en niet Win8 (zie ook de post van .oisyn). Ik werk alleen maar in de desktop omgeving (op mijn werk), ik heb geen nood aan context wisseling en die modern ui (die ik niet eens vind passen in een desktop omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je liever Win 7 hebben dan Win 8? En please in lekentaal, dan snap ik het hoop ik _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:08:
Waarom zou je liever Win 7 hebben dan Win 8? En please in lekentaal, dan snap ik het hoop ik _O-.
Om het start menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:08:
Omdat in Windows 8 te veel veranderd is ten opzichte van Windows 7 en eerder. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht, serieus? Is dat de enige reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:11:
[...]

Omdat het te veel veranderd is ten opzichte van Windows 7 en eerder. :)
Verandering, oh noes ;(.

Verandering is niet per se slecht, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Omdat het na maanden proberen te wennen nog steeds een onwerkbaar gedrocht is? Na het afsluiten van een fullscreen applicatie kom je altijd weer terug in dat idiote tegeltjesscherm waar alles er even dood uitziet, of het nu actief is of niet.

Ik wil zien welke applicaties draaien, ik wil mijn taakbalk altijd in beeld, ik wil geen trage fade in-animaties waarbij je tijdens de animatie niet kunt lezen. En ja, dat is allemaal aan te passen met third-party tools, maar waarom zou je upgraden als het geen vooruitgang is?

Oh, en moeten variabelennamen in het Nederlands?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 11-04-2013 15:14 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:12:
[...]
Wacht, serieus? Is dat de enige reden?
Waarom zou ik geld betalen voor een upgrade die functionaliteit verwijderd?

De nieuwe functies van Windows 8 zijn vooral handig in combinatie met een touchscreen. Voor zakelijk gebruik voegt het heel weinig toe imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:12:
[...]

Verandering, oh noes ;(.

Verandering is niet per se slecht, lijkt me.
Verandering is zeker niet per definitie slecht. :) Verder heb ik ook nog te weinig met Windows 8 gewerkt om er over te kunnen oordelen. Maar de verandering is wel het meest gehoorde ergernis, waardoor veel mensen bij Windows 7 (willen) blijven.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:13:
[...]

Waarom zou ik geld betalen voor een upgrade die functionaliteit verwijderd?

De nieuwe functies van Windows 8 zijn vooral handig in combinatie met een touchscreen. Voor zakelijk gebruik voegt het heel weinig toe imho.
Ik dacht serieus dat niemand (of weinig mensen) Win 8 wilden omdat het gewoon geen goede OS is :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:14:
[...]

Verandering is zeker niet per definitie slecht. :) Verder heb ik ook nog te weinig met Windows 8 gewerkt om er over te kunnen oordelen. Maar de verandering is wel het meest gehoorde ergernis, waardoor veel mensen bij Windows 7 (willen) blijven.
Ik wil het niet zeggen, maar stelletje autisten, ook :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:41:
[...]

Dat klinkt meer alsof ze het zeggen omdat dat gewoon grappig klinkt :)
[bitching mode] Probleem met dat soort types is alleen dat ze het tot in den treuren blijven herhalen en het grappig blijven vinden en daar heel zelfvoldaan over zijn ;(
[/bitching mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:15:
[...]

Ik dacht serieus dat niemand (of weinig mensen) Win 8 wilden omdat het gewoon geen goede OS is :').
Volgens mij vindt niemand Windows 8 een slecht OS. Persoonlijk vind ik Windows 7 fijner werken op de desktop, en verder biedt Windows 8 geen substantieel voordeel. Als je de keuze hebt tussen 2 OS'en, waarvan je de een fijner vindt werken, waarom moet je dan per se voor de ander gaan? Alleen omdat die nieuwer is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:15:
[...]

Windows 8 is duidelijk een tussenvorm voor een OS dat geschikt is touchscreens.

Nu is het nog een mix van de oude Windows (configuratie scherm/bureaublad/uac) en de nieuwe Metro ui (apps/start menu/charms/actieve applicaties).

Verder is het gewoon Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-10 15:29

Marientjuh

Fullstack developer

Windows 8 is gewoon in veel zaken een top OS, beter als 7. Ik onwikkel er al een aantal maanden op en vind het niet eens storend meer dat je af en toe wisselt tussen verschillende interfaces. Het is gewoon nog niet optimaal gefinetuned zoals Win7 dat ondertussen wel is, logisch toch? Heb jij wel eens software gemaakt welke in 1 keer af was? ;-)
[/fanboymodeoff]

* Marientjuh gaat weer verder programmeren

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:17:
[...]

Volgens mij vindt niemand Windows 8 een slecht OS. Persoonlijk vind ik Windows 7 fijner werken op de desktop, en verder biedt Windows 8 geen substantieel voordeel. Als je de keuze hebt tussen 2 OS'en, waarvan je de een fijner vindt werken, waarom moet je dan per se voor de ander gaan omdat die nieuwer is?
Je moet niet ergens voor gaan omdat deze nieuwer is, maar zoals ik zei, ik hoor mensen zeggen Windows 8 niet te willen omdat deze slechter is, zonder dat ze er ervaring mee hebben of mij kunnen vertellen waarom Windows 8 dan zo slecht is.

Ik heb er geen ervaring mee, dus doe er verder ook geen uitspraken over. Ik vind het gewoon frappant, savvy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:17:
[...]

Volgens mij vindt niemand Windows 8 een slecht OS. Persoonlijk vind ik Windows 7 fijner werken op de desktop, en verder biedt Windows 8 geen substantieel voordeel. Als je de keuze hebt tussen 2 OS'en, waarvan je de een fijner vindt werken, waarom moet je dan per se voor de ander gaan? Alleen omdat die nieuwer is?
Windows 8 is wel wat sneller dan Windows 7. Voor de rest: eenmaal je in de desktopomgeving aan het werken bent moet je er toch niet meer uit? Om een nieuw programma te starten wel, maar is het zo veel moeite om even in het nieuwe Modern-UI startscherm te zoeken in plaats van het klassieke startmenu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:19:
[...]

Windows 8 is duidelijk een tussenvorm voor een OS dat geschikt is touchscreens.

Nu is het nog een mix van de oude Windows (configuratie scherm/bureaublad/uac) en de nieuwe Metro ui (apps/start menu/charms/actieve applicaties).

Verder is het gewoon Windows 7
Kijk, dat is een argument om iets niet te willen gebruiken. Omdat het slecht is, is geen argument :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:03

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:20:
[...]

Kijk, dat is een argument om iets niet te willen gebruiken. Omdat het slecht is, is geen argument :P.
Omdat het slecht is is een perfect argument, als het waar zou zijn :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:22:
[...]

"Omdat het slecht is" is enkel een perfect argument als je kan beargumenteren waarom iets slecht is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh

Marientjuh

Fullstack developer

[...]

Windows 8 is wel wat sneller dan Windows 7. Voor de rest: eenmaal je in de desktopomgeving aan het werken bent moet je er toch niet meer uit? Om een nieuw programma te starten wel, maar is het zo veel moeite om even in het nieuwe Modern-UI startscherm te zoeken in plaats van het klassieke startmenu?
Het is ook niet moeilijk om je veel gebruikte programmas te pinnen in je taakbalk. Alleen voor sommige programmas kom ik in start (zelden dus). En dan is het nog via het toetsenbord via de windows toets + programmanaam + enter ;)

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

[...]

Inderdaad. De Metro-interface is inderdaad verre van perfect, maar voor de rest is Windows 8 een uitstekend OS.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Zoals .oisyn als aangeeft is Windows 8 ook niet slecht, het brengt voornamelijk Eye candy, en dat is iets wat je bij gebruik in het bedrijfsleven niet nodig hebt.

Mijn start menu is nu 1 centrale plek van applicaties/bestanden en mappen.

In Windows 8 heb ik alleen nog maar applicaties. Als ik alleen applicaties wou, had ik alles wel onderaan gepind.

Bovendien neemt het mijn hele scherm in beslag, terwijl ik juist soms iets wil opzoeken aan de hand van wat openstaat op de achtergrond.

[ Voor 16% gewijzigd door phex op 11-04-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

'Omdat het slecht is' is geen argument, dat is een mening. Een argument heeft wel ietsje meer nodig dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:23:
[...]

'Omdat het slecht is' is geen argument, dat is een mening. Een argument heeft wel ietsje meer nodig dan dat.
En toch.. als je 't afzet tegen een ander gelijkwaardig programma, en dan een goede argumentatie neer zet. Kan het "slecht zijn" best wel van mening veranderen naar feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:11

RayNbow

Kirika <3

De enige reden waarom ik nog Windows 7 wil gebruiken op m'n desktop is omdat ik te lui ben om zooi te installeren en te configureren. :+

Op m'n Asus EP121 daarentegen draai ik al vrolijk een tijdje Windows 8.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20
CodeCaster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:12:
[...] Na het afsluiten van een fullscreen applicatie kom je altijd weer terug in dat idiote tegeltjesscherm waar alles er even dood uitziet, of het nu actief is of niet. [...]
Nog nooit gehad, maar wellicht is dat wel omdat ik vrijwel nooit Metro apps gebruik en ik die ook niet afsluit (lang leven win+d).
phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:23:
Zoals .oisyn als aangeeft is Windows 8 ook niet slecht, het brengt voornamelijk Eye candy, en dat is iets wat je bij gebruik in het bedrijfsleven niet nodig hebt. [...]
Dan ben je toch niet zo goed op de hoogte van Windows 8: Wikipedia: Features new to Windows 8 ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 11-04-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:26:
[...]

En toch.. als je 't afzet tegen een ander gelijkwaardig programma, en dan een goede argumentatie neer zet. Kan het "slecht zijn" best wel van mening veranderen naar feit.
Jawel, maar 'het is slecht' an sich is geen argument natuurlijk. Zit geen onderbouwing aan en zonder onderbouwing kan een mening nooit een feit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:26:
[...]

Maar je zegt nu zelf ook 'als je ... een goede argumentatie neer zet'. Zonder argumentatie is het niet veel waard.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je Metro-startscherm wat goed indeelt kan dit ook best overzichtelijk zijn imo. Begin al eens met alle overbodige troep te deïnstalleren en verwijder alle shortcuts naar programma's die je nooit gebruikt. Ik vind de nieuwe interface best lekker werken maar ik ben blijkbaar de enige hier :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:31:
Als je je Metro-startscherm wat goed indeelt kan dit ook best overzichtelijk zijn imo. Begin al eens met alle overbodige troep te deïnstalleren en verwijder alle shortcuts naar programma's die je nooit gebruikt. Ik vind de nieuwe interface best lekker werken maar ik ben blijkbaar de enige hier :p.
Nope, ik vind de nieuwe interface ook heerlijk om mee te werken. Gebruik zelfs zo nu en dan een full-screen Metro-applicatie. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 13:40:
[...]

Elke keer opnieuw lees ik iritatie in plaats van iteratie. Scumbag brain! :(
Je imititeert me mateloos :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh

Marientjuh

Fullstack developer

Korben schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:34:
[...]

Nope, ik vind de nieuwe interface ook heerlijk om mee te werken. Gebruik zelfs zo nu en dan een full-screen Metro-applicatie. :o
Ik gebruik uitzendinggemist op mn Win8 media center :P En soms de nu toch wel aardig goede mail app O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:34:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/walkingdead/images/4/42/I-See-What-You-Did-There..png

Ik las het trouwens weer verkeerd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:34:
[...]

Ik moest lachen :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:36:
[...]

[afbeelding]

Ik las het trouwens weer verkeerd 8)7
Komt uit iemand z'n sig, heb em niet zelf verzonnen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10 15:28
phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:13:
[...]
En dat is ook de situatie waar ik op reageerde (en over sprak) ;).
[...]
Ik vind dat dus ongelooflijk irritant. Ik open mijn startmenu regelmatig om een app te starten (ik pin die daar of ik zoek snel). Ik hoef geen gedrocht van een UI in mijn face te krijgen met zijn effectjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ik heb de Metro UI nog niet gebruikt, maar het lijkt mij zeker niet verkeerd. Beetje hetzelfde idee als GNOME 3: gewoon op de Windows toets rammen om een overzicht te krijgen, en de mogelijkheid hebben om dor je computer te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Sh4wn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:39:
Ik heb de Metro UI nog niet gebruikt, maar het lijkt mij zeker niet verkeerd. Beetje hetzelfde idee als GNOME 3: gewoon op de Windows toets rammen om een overzicht te krijgen, en de mogelijkheid hebben om dor je computer te zoeken.
Wat ook prima in W7 kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Styxxy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:38:
[...]

En dat is ook de situatie waar ik op reageerde (en over sprak) ;).

[...]

Ik vind dat dus ongelooflijk irritant. Ik open mijn startmenu regelmatig om een app te starten (ik pin die daar of ik zoek snel). Ik hoef geen gedrocht van een UI in mijn face te krijgen met zijn effectjes.
Zo'n gedrocht is het niet, en je kunt op exact dezelfde manier apps starten door gewoon te typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Chrome doet niks met de GPU volgens mij op Windows XP :+ Bezig met Parallax achtergrond in een website, maar dat is niet echt heul snel... :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Omdat het heel erg inconsistent is wil ik niet overstappen. Sommige settings kunnen wel in metro, andere niet. Sommige apps werken wel goed in metro, andere niet. Daarnaast kun je in metro niet half/half maar alleen 1/4 tegen 3/4 in scherm verdelen, dit is niet wat ik wil. Daarnaast zou metro uitermate handig zijn om bijvoorbeeld bij te houden wat er al draait op welk scherm (want virtual desktops zijn toch echt wel een must voor mij wil ik goed kunnen werken), maar zowel dat als virtual desktops worden niet ondersteund. Daarnaast probeert het IMO te veel.

En laten we het maar niet gaan hebben over hoe het GNOME3 probeert te zijn, maar er grandioos in faalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Hoe doe je de animatie, met jquery.animate ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:42:
Chrome doet niks met de GPU volgens mij op Windows XP :+ Bezig met Parallax achtergrond in een website, maar dat is niet echt heul snel... :
Misschien moet je eens een OS draaien dat niet 10 jaar oud is. Dat, en dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:43:
[...]
En laten we het maar niet gaan hebben over hoe het GNOME3 probeert te zijn, maar er grandioos in faalt :+
Vertel, hoezo faalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-10 10:42

TheNephilim

Wtfuzzle

phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:43:
Hoe doe je de animatie, met jquery.animate ?
CSS3 animaties 8)
Korben schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:44:
[...]

Misschien moet je eens een OS draaien dat niet 10 jaar oud is. Dat, en dit.
Gauw eens aan de slag met Windows 7 hier, maar dat kost veel tijd en dat heb ik eigenlijk niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
CSS3 animaties zijn hardware accelerated onder Chrome. Maybe dat XP inderdaad het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-10 18:44

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Windows 8 is eigenlijk alleen leuk met een startmenuvervanger.. Dan heb je dus het hele metro-gebeuren niet, en dan is het inderdaad net Windows 7 met een paar miniscule updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Sh4wn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:44:
[...]

Vertel, hoezo faalt het?
Zoals eerder genoemd geen virtual desktops en geen goede overview. Daarnaast: trager zoeken, te crowded, lelijke UI (imo), minder customizations. Vast nog wel meer, maar dit kwam er in 1/2 minuut zo bij mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de volgende versie van Windows 8 (Windows Blue) zullen er volgens mij wel een hoop ellendige zaken uitgehaald zijn en zal het allemaal wel beteren. Je mag niet vergeten dat Windows 8 het eerste product is dat op deze manier werkt. Natuurlijk zitten er nog wat kinderziektes in. Maar als ik een nieuwe laptop koop in de winkel met Windows 8, pas ik me zelf er wel op aan en ga ik niet beginnen met Windows 7 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 16:23
Toch wel overdreven al de flames over Windows 8, het is denk ik meer een kwestie van gewenning, als iemand ergens aan gewend is dan is dat het beste.

Iemand die nog nooit een PC heeft aangeraakt en begint met Windows 8 zal het prima vinden werken.
Zet je dezelfde persoon op een Windows 7 systeem zullen er net zulke flames uit komen gericht op Windows 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nl-chrs schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:52:
Toch wel overdreven al de flames over Windows 8, het is denk ik meer een kwestie van gewenning, als iemand ergens aan gewend is dan is dat het beste.

Iemand die nog nooit een PC heeft aangeraakt en begint met Windows 8 zal het prima vinden werken.
Zet je dezelfde persoon op een Windows 7 systeem zullen er net zulke flames uit komen gericht op Windows 7...
Ik denk dat dit inderdaad voor velen het probleem is. Misschien hebben jullie gewoon nog niet uitgebreid de tijd genomen om met Windows 8 te werken. Ik kan me inbeelden dat er inderdaad puntjes zijn die iets minder zijn dan in Windows 7 maar langs de andere kant is het ook op bepaalde punten enorm verbeterd. Heb ik al gezegd dat het sneller is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat dit inderdaad voor velen het probleem is. Misschien hebben jullie gewoon nog niet uitgebreid de tijd genomen om met Windows 8 te werken. Ik kan me inbeelden dat er inderdaad puntjes zijn die iets minder zijn dan in Windows 7 maar langs de andere kant is het ook op bepaalde punten enorm verbeterd. Heb ik al gezegd dat het sneller is? :+
Fatsoenlijke muti-screen-taskbar ingebouwd, nettere file-copy dialogen, betere taskmanager. En nog genoeg andere verbeteringen. Zie die hele metro-UI vrijwel nooit en kom netjes op de desktop terug na het minimaliseren van een fullscreen applicatie.

Snap echt al dat gezeik niet... :O

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Windows 7 + SSD is net zo snel als Windows 8 + SSD. Heb het zelf namelijk een week als main OS gedraaid ipv W7. Beviel echt niet, dus W7 er maar weer op. Vind het zelf ook wel jammer dat MS nauwelijks goede producten weet te brengen en dat ik daardoor op een OS moet werken van ondertussen weer 6 jaar oud, maar ja, don't fix it if it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • [FAIL] Windows 95
  • [WIN] Windows 98 SE
  • [FAIL] Windows ME
  • [WIN] Windows XP
  • [FAIL] Windows Vista
  • [WIN] Windows 7
  • [WIN] Windows 8 (Op metro menu na)
Juist GEEN grote flames imho.

Windows 8 brengt echter geen schokkende vernieuwingen qua functionaliteit, enkel qua layout. Is daarom geen slecht OS, maar ook niks speciaals.

En die verhalen over "Windows 8 is veel sneller" slaan enkel op de boot en shutdown tijden, dus daar zit de winst ook niet in.

Ik heb Windows 8 op mijn laptop en windows 7 op mijn workstation, en ik mis gewoon mijn start menu, kan er ook niks aan doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door phex op 11-04-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 15:52

Bosmonster

*zucht*

[...]

Ik denk dat dit inderdaad voor velen het probleem is. Misschien hebben jullie gewoon nog niet uitgebreid de tijd genomen om met Windows 8 te werken.
Ja, zo kun je ieder stuk bagger software wel goedpraten natuurlijk. Als je er maar aan went dan is het prima!

Als zoveel mensen er in het begin problemen mee hebben kun je in ieder geval één ding vaststellen: Intuitief is het niet..

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 11-04-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:58:
[...]

Windows 7 + SSD is net zo snel als Windows 8 + SSD. Heb het zelf namelijk een week als main OS gedraaid ipv W7. Beviel echt niet, dus W7 er maar weer op. Vind het zelf ook wel jammer dat MS nauwelijks goede producten weet te brengen en dat ik daardoor op een OS moet werken van ondertussen weer 6 jaar oud, maar ja, don't fix it if it ain't broken.
Het beste van al is dat mijn Windows 8 laptop (zonder SSD) even snel opstart als de Windows 7 laptop van een vriend mét SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:00:
[...]

Het beste van al is dat mijn Windows 8 laptop (zonder SSD) even snel opstart als de Windows 7 laptop van een vriend mét SSD.
Je weet dat hier een smerig truukje achter zit met het eigenlijk niet volledig kunnen afsluiten van Windows, maar dat er altijd een hibernatefile wordt geschreven? Als je vriend met W7 hem nou in hibernate zou zetten, dan heb je een redelijke vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bosmonster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:00:
[...]

Ja, zo kun je ieder stuk bagger software wel goedpraten natuurlijk. Als je er maar aan went dan is het prima!
Verandering is voor veel mensen eng en een reden om maar te gaan schelden. De enige remedie is er gewoon mee aan de slag gaan. Voor Windows 8 zal dit voor veel mensen ook opgaan.

Verandering!!! Oh wat erg :F
Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:02:
[...]

Je weet dat hier een smerig truukje achter zit met het eigenlijk niet volledig kunnen afsluiten van Windows, maar dat er altijd een hibernatefile wordt geschreven? Als je vriend met W7 hem nou in hibernate zou zetten, dan heb je een redelijke vergelijking
Dat maakt toch geen ene mallemoer uit. Wat nou 'smerig' truukje. Hij start op en of dat nou uit hibernate is of niet, dat maakt niks uit. Hij was uit en nu weer aan. Windows 7 was uit en nu weer aan, maar langzamer omdat die niet slim genoeg was om standaard hibernate te gebruiken.

Echt, je kan overal wel een probleem van maken zeg.

[ Voor 44% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-04-2013 16:04 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:50:
[...]

Zoals eerder genoemd geen virtual desktops en geen goede overview. Daarnaast: trager zoeken, te crowded, lelijke UI (imo), minder customizations. Vast nog wel meer, maar dit kwam er in 1/2 minuut zo bij mij op.
- Virtual desktops zitten er wel in? Ze worden automatisch voor je aangemaakt en verwijderd.
- 'Geen goede overview' geen idee wat je er precies mee bedoelt, maar ben het met je eens dat de window overview in de shell voor mij niet bijzonder nuttig is, ik switch altijd met Alt+Tab (en die werkt erg fijn IMO).
- Te crowded, kan ik opzich in vinden, persoonlijk niet zo last van. Ook met de nieuwe overview is het sterk verbeterd.
- Lelijke UI kan je inderdaad vinden, dit is puur subjectief. :) Persoonlijk vind ik het een van de mooiste.
- Customizations komen met de tijd. Toen GNOME 2 net was uitgebracht was dit ook een veel gehoorde klacht. Ook vind ik met de huidige extensies het allemaal erg meevallen, en er zijn ook al verschillende GNOME Shell thema's beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

armageddon_2k1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:
[...]

Verandering is voor veel mensen eng en een reden om maar te gaan schelden. De enige remedie is er gewoon mee aan de slag gaan. Voor Windows 8 zal dit voor veel mensen ook opgaan.

Verandering!!! Oh wat erg :F
Er is niks mis met verandering, maar je moet ook niet doen alsof iedere verandering automatisch een verbetering is.

Ik sloeg mezelf voor mn kop toen iemand me de eerste keer uitlegde (ja, zelf was ik er never nooit achter gekomen) dat je bijvoorbeeld gewoon kon gaan typen in de metro interface om iets te zoeken. Of alle verschillende swipe/gestures voor allerlei menu's (of niet, beetje random) die dan ergens tevoorschijn komen.

Zag een tijdje terug een film van een oudere man met een W8 tablet. Die kon niks vinden tot ie per ongeluk zn vinger over het scherm bewoog van de zijkant. Vervolgens deed ie dat maar continu van alle kanten, omdat er dan soms ergens iets verscheen :P

Metro in Windows 8 is een mooi staaltje doorgeslagen flat design

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 11-04-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Zo weet ik nog dat ik voor het eerst een Mac had en geen idee had hoe ik iets moest installeren. Wist ik veel dat ik het gewoon naar applicaties moest slepen ;). Dat voelde te logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Oh boy I opened up a can of worms here.... :P
Kips schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:42:
[...]
hoe lang duurt t voordat je de tijd die je nodig hebt om te wennen aan de interface terug hebt verdient door het sneller zijn van windows 8? O-)
Hoe lang duurt het voordat je zowel de tijd die nodig is om Windows 7 er op te zetten in plaats van Windows 8 plus de langere opstarttijden plus de mindere performance terug verdiend hebt doordat je sneller bent met de GUI van Windows 7.
Kips schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:42:
[...]
daarnaast denk ik dat windows 7 voorlopig wel ondersteund zal blijven worden... hoe lang is XP uiteindelijk ondersteund? > 10 jaar toch?
Hoe lang hebben we IE6 ondersteund? Veel te lang toch?
CodeCaster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:12:
[...]

Oh, en moeten variabelennamen in het Nederlands?
Omdat programmeren in het Nederlands gewoon zo lekker rolt:

C#:
1
2
3
4
voor iedere (BFiets in VoertuigenLijst)
{
Troost.SchrijfLijn(BFiets.NaarDraad());
}
phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:58:
  • [FAIL] Windows 95
  • [WIN] Windows 98 SE
  • [FAIL] Windows ME
  • [WIN] Windows 2000 ***BESTEST W1ND0WS EVAH!!1!!*** <--- FIXORED
  • [WIN] Windows XP
  • [FAIL] Windows Vista
  • [WIN] Windows 7

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 11-04-2013 16:13 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Aangenomen dat je W8 als uitgangspunt hebt genomen.
Sh4wn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:
[...]

- Virtual desktops zitten er wel in? Ze worden automatisch voor je aangemaakt en verwijderd.
Nee, ik weet niet wat jij onder virtual desktops verstaat, maar wat ik er onder versta is dat ik met een knoppen combinatie een nieuw bureaublad krijg waar ik nieuwe programma's op kan openen. Het oude blad blijft gewoon in stand en kan gewoon weer naar terug geswitched worden. Dit zit gewoon niet in W8. Zoals jij het uitlegd denk ik eerder dat je multiple desktops bedoelt.
- 'Geen goede overview' geen idee wat je er precies mee bedoelt, maar ben het met je eens dat de window overview in de shell voor mij niet bijzonder nuttig is, ik switch altijd met Alt+Tab (en die werkt erg fijn IMO).
alt+tab is een mogelijkheid, maar je moet alsnog 10 keer tabben op het moment dat je 20 windows open hebt staan en je moet net aan de andere kant zijn. Met virtual desktops verminder je het aantal programma's op 1 bureaublad al, waardoor er minder getabt hoeft te worden.
- Te crowded, kan ik opzich in vinden, persoonlijk niet zo last van. Ook met de nieuwe overview is het sterk verbeterd.
Ik draai zelf nog 3.6, maar ook dat is vele malen cleaner dan W8
- Lelijke UI kan je inderdaad vinden, dit is puur subjectief. :) Persoonlijk vind ik het een van de mooiste.
Tuurlijk, het is persoonlijk, maar al die hoeken ed vind ik echt niet van deze tijd waarin alles zo mooi en rond mogelijk wordt gemaakt.
- Customizations komen met de tijd. Toen GNOME 2 net was uitgebracht was dit ook een veel gehoorde klacht. Ook vind ik met de huidige extensies het allemaal erg meevallen, en er zijn ook al verschillende GNOME Shell thema's beschikbaar.
True, ware het niet dat het voor windows een factor 10 langer duurt ivm closed source.
woest85 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:57:
[...]
Fatsoenlijke muti-screen-taskbar ingebouwd, nettere file-copy dialogen, betere taskmanager. En nog genoeg andere verbeteringen. Zie die hele metro-UI vrijwel nooit en kom netjes op de desktop terug na het minimaliseren van een fullscreen applicatie.

Snap echt al dat gezeik niet... :O
Multi-screen werkt lekkerder met Ultramon. Kan je veel meer mee instellen en het werkt op W7 :+
Nette file-copy dialogen: alsof iemand daar ook maar ooit echt naar kijkt.
Betere taskmanager: ja, meer info, maar naar mijn mening niet betere of meer nuttige info.
phex schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:58:
  • [FAIL] Windows 95
  • [WIN] Windows 98 SE
  • [FAIL] Windows ME
  • [WIN] Windows XP
  • [FAIL] Windows Vista
  • [WIN] Windows 7
Volgens mij snap je de windows curve niet. Die is gedefineerd als: 1 goed, 1 slecht, 1 goed, 1 slecht. etc etc. Dit loopt dus ook mooi samen met W8 (imo). Persoonlijk hoop ik dan ook dat ze met W9 (en dus niet blue) metro: of schrappen, of consistenter en flexibeler maken, want dan ga ik het misschien overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:20
Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:02:
[...] Je weet dat hier een smerig truukje achter zit met het eigenlijk niet volledig kunnen afsluiten van Windows, maar dat er altijd een hibernatefile wordt geschreven? [...]
Alleen de kernel zooi, ja. Al het andere wordt wel degelijk opnieuw gedaan bij boot.

Daarnaast vergeet iedereen hier voor het gemak maar de betere geheugenmanagement. Waarschijnlijk omdat we toch allemaal 8GB+ in onze bak hebben hangen, maar met minder geheugen ga je het verschil tussen Win7 en 8 toch echt wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sh4wn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:
[...]

Haha, beter lezen volgende keer. Hij zei juist dat Windows 8 de interface die tot op een zeker moment de Metro-interface werd genoemd op GNOME3 wilde lijken en daar in faalde, zijn commentaar ging dus niet over GNOME ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Patriot op 11-04-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:16

alienfruit

the alien you never expected

Toen ik nog voor Windows programmeerde gebruikte ik gewoon de Server besturingssystemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-10 18:21

StM

Die heeft ook de Metro interface :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Ah ik had je inderdaad verkeerd begrepen! Ik dacht dat je zei dat GNOME 3 zelf faalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Marientjuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:19:
Het is gewoon nog niet optimaal gefinetuned zoals Win7 dat ondertussen wel is, logisch toch? Heb jij wel eens software gemaakt welke in 1 keer af was? ;-)[/fanboymodeoff]
Lekker boeiend. Dus omdat het nog niet af is is het een goede keuze om Windows 8 te gaan gebruiken? Het is idd een typische fanboy reactie. Mensen geven argumenten waarom ze bij Windows 7 blijven, en vervolgens interpreteer je dat als kritiek op Windows 8 die meteen verdedigd moet worden. Een verdediging waar niemand wat aan heeft, want het is niet ineens een argument om dan maar wél voor W8 te kiezen :)
[...]

Ik val in herhaling
.oisyn in 'nieuws: 'Pc-markt krimpt in recordtempo''

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:16:
Volgens mij snap je de windows curve niet. Die is gedefineerd als: 1 goed, 1 slecht, 1 goed, 1 slecht. etc etc. Dit loopt dus ook mooi samen met W8 (imo). Persoonlijk hoop ik dan ook dat ze met W9 (en dus niet blue) metro: of schrappen, of consistenter en flexibeler maken, want dan ga ik het misschien overwegen.
Juist wel, daarom de uitzondering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Marientjuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:19:
Heb jij wel eens software gemaakt welke in 1 keer af was? ;-)
[/fanboymodeoff]
Nope, maar zit een verschil tussen "af" en release. Bij W8 hebben ze het imo op de designtafel al vern**kt, maar goed, dat is mijn mening. Iemand nog wat rottige zooi meegemaakt vandaag? iets met sharepoint oid? :+ dan kunnen we van dit heerlijk subjectieve onderwerp af /3

nog 1 laatste dingetje dan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nyVDG7O.png

[ Voor 7% gewijzigd door Gropah op 11-04-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl-chrs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 16:23
Iets met vliegtuig hacking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
Moest even lachen :+

Afbeeldingslocatie: http://www.ozone3d.net/public/jegx/201110/how-users-see-programmers.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:41:
[...]

Zo'n gedrocht is het niet, en je kunt op exact dezelfde manier apps starten door gewoon te typen.
Nee, je moet shift-klikken als de app al open is. Ook vind je standaard geen documenten en configuratiescherm items, daarvoor moet je bij een ander kopje zijn of een andere shortcut key intoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Heey, deze zocht ik een hele tijd geleden al. Erg grappig indeed. Heb je ook een betere bron dan 9gag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:34:
[...]

Heey, deze zocht ik een hele tijd geleden al. Erg grappig indeed. Heb je ook een betere bron dan 9gag?
Kopieer plaatje url. Ga naar Google images. Klik op het camera'tje in de zoekbalk, plak de url en zoeken maar ;)

Of uitgekauwd:
https://www.google.com/se...safe=off&bih=876&biw=1524

[ Voor 68% gewijzigd door Bosmonster op 11-04-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
Bosmonster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:40:
[...]
Kopieer plaatje url. Ga naar Google images. Klik op het camera'tje in de zoekbalk, plak de url en zoeken maar ;)
Ideale functie!

Gebruik ik ook altijd als ik een foto uit een bepaalde fotoserie zoek. Van eeeehhh. auto's bijvoorbeeld. :+ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSNJPio9RJSHqEvm2GsqRO9YEuBtKt8ihSXDMDxB7r_j-W-H9bZpA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:
Dat maakt toch geen ene mallemoer uit. Wat nou 'smerig' truukje. Hij start op en of dat nou uit hibernate is of niet, dat maakt niks uit. Hij was uit en nu weer aan. Windows 7 was uit en nu weer aan, maar langzamer omdat die niet slim genoeg was om standaard hibernate te gebruiken.

Echt, je kan overal wel een probleem van maken zeg.
Het is idd geen "smerig trucje", maar feit blijft dat je W7 dus ook gewoon zo kunt configgen (dus dat powerknop hybernate is en dat hybernate ook de default is bij afsluiten). Dat het het out of the box niet doet is geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gropah schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:16:
Multi-screen werkt lekkerder met Ultramon. Kan je veel meer mee instellen en het werkt op W7 :+
Jarenlang ultramon gebruikt, ben sinds een paar jaar over op DisplayFusion wat echt 100x beter werkt. En gewoon actief wordt geüpdatet.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou willen dat dat vervloekte Citrix eens een keer fatsoenlijk met meerdere monitoren kan werken. Wat een drama is dat zeg.
.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:49:
[...]

Jarenlang ultramon gebruikt, ben sinds een paar jaar over op DisplayFusion wat echt 100x beter werkt. En gewoon actief wordt geüpdatet.
Eens checken.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:24
.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:45:
[...]

Het is idd geen "smerig trucje", maar feit blijft dat je W7 dus ook gewoon zo kunt configgen (dus dat powerknop hybernate is en dat hybernate ook de default is bij afsluiten). Dat het het out of the box niet doet is geen argument.
Mwah, die windows 8 "hibernate" hibernate de usersessies niet wat bij windows 7 wel het geval is. Dus dat geeft meer de ervaring van een reboot dan wat anders. Verschil is trouwens makkelijk te testen, als je shutdown / start doet onder windows 8 doet hij dat hybernate truukje, reboot aanklikken doet daadwerkelijk alles resetten en opnieuw starten. Verschil is behoorlijk te merken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:49:
[...]

Thx voor de tip, was ook altijd ultramon user.

Dat is ook een beetje de reden voor mijn Coffee Corner lurking. Heel vaak komen er toffe dingen voorbij zoals MeteorJS en nu dis DisplayFusion.

Al dat .net geblaat kan mij gestolen worden ;)

[ Voor 24% gewijzigd door phex op 11-04-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:51:
Ik zou willen dat dat vervloekte Citrix eens een keer fatsoenlijk met meerdere monitoren kan werken. Wat een drama is dat zeg.
Klopt ja. Ik heb thuis 2 monitoren met verschillende resoluties, en dan heb ik de rechter ook nog eens als primary (veel apps die niet goed geïmplementeerd zijn maken de aanname dat de linker altijd de primary is en dat je desktop dus begint bij x-coordinaat 0 ipv bij -1680). Mijn vrouw logt weleens in op Citrix op haar werk op mijn PC, en dan is haar hele desktop screwed. Het heeft de resolutie van mijn primary monitor (1920x1200), maar het toont op de secondary (1680x1050) waardoor de helft dus steevast buiten beeld valt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:44
Bosmonster schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:05:
[...]

Ik sloeg mezelf voor mn kop toen iemand me de eerste keer uitlegde (ja, zelf was ik er never nooit achter gekomen) dat je bijvoorbeeld gewoon kon gaan typen in de metro interface om iets te zoeken. Of alle verschillende swipe/gestures voor allerlei menu's (of niet, beetje random) die dan ergens tevoorschijn komen.
Ergens was dit ook al zo in windows 7 (en dacht ook Vista) he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:54:
[...]

Klopt ja. Ik heb thuis 2 monitoren met verschillende resoluties, en dan heb ik de rechter ook nog eens als primary (veel apps die niet goed geïmplementeerd zijn maken de aanname dat de linker altijd de primary is en dat je desktop dus begint bij x-coordinaat 0 ipv bij -1680). Mijn vrouw logt weleens in op Citrix op haar werk op mijn PC, en dan is haar hele desktop screwed. Het heeft de resolutie van mijn primary monitor (1920x1200), maar het toont op de secondary (1680x1050) waardoor de helft dus steevast buiten beeld valt. |:(
Maar als je een paar keer minimaliseert maximaliseert en op en neer dragt naar het andere scherm dan werkt het vaak wel soort van een beetje. Maar sooooooommmms besluit hij ook gewoon zonder enige maximalisatie of minimalisatiecontrols en SHIFT+F2 negerend ineesn op mijn primary display te gaan zitten waardoor ik de Citrix sessie kan herstarten wat minimaal 15 minuten duurt. Vier keer op het icoontje klikken.

*RRRAAAAHHHHHH*

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:45:
[...]

Dat is wel een argument. Het ging er namelijk om dat Win8 standaard dat wel doet en Win7 niet. Dat je het zo kan configgen is geen argument. Je kan in Win8 ook het startmenu terug configgen en alles terug zetten zoals je wil.

Daarnaast... ik gebruik dat argument helemaal niet, dat verzin je erbij :/

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 11-04-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

armageddon_2k1 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:01:
[...]

Dat is wel een argument. Het ging er namelijk om dat Win8 standaard dat wel doet en Win7 niet. Dat je het zo kan configgen is geen argument. Je kan in Win8 ook het startmenu terug configgen en alles terug zetten zoals je wil.

Daarnaast... ik gebruik dat argument helemaal niet, dat verzin je erbij :/
En het startmenu valt dus niet terug te configgen zoals al eerder uitgelegd door .oisyn
Pagina: 1 ... 57 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.